القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ملك بلا مملكة الفصل الأول1 بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 


رواية ملك بلا مملكة الفصل الأول1 بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 




رواية ملك بلا مملكة الفصل الأول1 بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 




اخرج يا ادم من ورا الأشجار بلاش حركات الأطفال المتلصصين إلى بتعملها كل مرة ؟


ضربت جود مياه النهر بيديها العاريتين طرطش الماء  وسحبها تيار النهر معه 


مين قالك ان انا ادم؟،

وصلها الصوت دون ظهور إى شخص

إبتسمت جود ،مفيش اى ذئب يتجراء يتلصص على جود أميرة الذئاب غيرك ثم نفس صوتك يا ذكى

واعتقد انك الوحيد فى عشيرتنا إلى عارف هوايتى السباحة فى النهر قبل  طلوع الشمس..

سمعت جود قهققه ساخرة من  خلف أشجار الحور والزان والكافور والصنوبر ،ضحكة شخص مستمتع  ثم اختفت الحركه

ورغم انها انتظرت ان يظهر ادم كعادته  ،لم يظهر ولم تسمع له حس

غطت جود جسمها بذراعيها ووصلت ضفة النهر بقلق وبسرعه ارتدت ملابسها ثم تحولت لذئبه قويه واخترقت،الأشجار

تبحث عن المتلصص المختفى داخل الغابة.


ورغم انها ركضت فى كل اتجاة لم تلمح إى ذئب سوى حراس الغابه المتحولين، همست جود ،مفيش اى ذئب يقدر يختفى من قدام جود بالسرعه دى

جود اسرع ذئبه فى كل عشيرات الذئاب التسع ،الحاصله على كل ميداليات مارثونات الركض

الظاهر حبى لادم خلانى اتخيل حجات مش صحيحه وكانت جود واثقه مائه بالمائه ان لا ذئب يمكنه الهرب من ركضها


واصلت جود الركض تجاه القصر ولم تتخلى عن طبيعتها الحيوانيه وهى تشعر بغضب دفين..


وجدت ادم ابن عمها داخل القصر جالس مع والدها ايمير زعيم الذئاب غارقين فى شؤون العشيره والهجمات الأخيرة

التى تعرضت لها قرى العشيره القابعه على أطراف الغابة

كان على ادم قائد قوات العشيره ان يقود حمله لمطاردة الذئاب المارقه.


همس ادم متقلقش يا عمى دول مجموعه من الذئاب المارقين وانا هقضى عليهم واجبلك رؤوسهم مقطوعه قدامك ذى ما بعمل كل مره


مرت جود ان تتوقف، اجتماعات فى كل وقت، ثم ادم حاضر

هنا يعنى مكنش فى الغابه ولا كان مهتم بمضايقتها


اول ما دخلت غرفتها الخادمه سألتها، اجيب الفطار ؟

لا ردت جود بغضب

انا هنزل الجامعه مش عايزه أكل ولا غيره، بدلت جود ملابسها وقادت سيارتها إلى الجامعه فى طريق الغابه الذى تحوطه الاشجار من كل ناحيه

بعد خمسة كيلو مترات سمعت جود ركض يسير فى محازاتها بين الاشجار بنفس سرعتها

جود معتاده على مضايقات شباب الذئاب إلى بيخافو مواجتها مباشرتا ،زودت جود السرعه وهى بتضحك

دلوقتى قلبة ينقطع ويقف مكانه

لكن الغريب ان الركض استمر بنفس السرعه ،سمعته جود خلال الإشجار

بصت جود على عداد السرعه 100 كيلو فى الساعه دا مستحيل ؟ مفيش ذئب يقدر يركض بالسرعه دى 

ضغطت على البنزين وكان الطريق قرب يخلص السرعه وصلت 120  كيلو فى الساعه والركض متواصل لكن الاغرب الذى جعل جود تجنن الركض زاد عن سرعة السياره وصل نهاية الطريق وتوقف.


إزاى دا حصل ؟

سألت جود نفسها وهى بتنزل من العربيه، انا اتجننت ولا بيتيهأقلى!؟

ولما وصلت درب بين الاشجار وجدت فروع الإشجار المكسره الى بتدل ان فيه شخص كان بيركض او حيوان

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة  باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا

تعليقات

التنقل السريع
    close