القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لن يبقى أحد الفصل الثاني 2بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 رواية لن يبقى أحد الفصل الثاني 2بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 





رواية لن يبقى أحد الفصل الثاني 2بقلم اسماعيل موسي حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 


 لم يبقى أحد 


طيب يا دكتور والخدوش إلى على جسمها ؟ الزرقه إلى فى رقبتها ايه سببها ؟ الطبيب الشرعى قال انا قلت إلى عندى مفيش أثر لأى اعتداء او شبهة جريمة قتل من حقلك تفرح يا استاذ صابر لأنك كنت هتبقى المشتبه الوحيد فى الحادثه.


كنت عارف ان مفيش جريمه انا كنت نايم جبنبها طول الليل


بس الخدوش والجروح إلى على جسمها كان أول مره اشوفها. 


دفنا مراتى وانا فى حاله صعبه جدا ،سابتلى اربع بنات صغيرين محتاجين متابعه  اكل ،شرب، غسيل، طبخ


ورغم انى بذلت كل جهدى فشلت معاهم ،بتول من يوم الحاله عايشه فى جانب مع نفسها، بتتكلم بالعافيه وعلى طول شارده ولما اتكلم معاها نادر لما ترد.


واخدت أخطر قرار فى عمرى انى اتجوز واحده تاخد بالها منهم ،جبت البنات وشرحت ليهم الظروف وان ماما ماتت


ولازم اجيب واحده ترعيهم، وحطيت قدامهم اكتر من اقتراح


اخت مراتى المطلقه ،وأحده من بنات عمتها، كنت عايز اشاركهم فى الأمر لكن فى كل مره توافق واحده ،التانيه ترفض، وطبعا بتول رفضت تقول رأيها القعده خلصت من غير نتيجه ومر اسبوع تانى شوفت فيه الويل.


لحد ما فى مره جارتى مطلقه خبطت تسأل عن بناتى وكانت جايبه معاها اكل، اتحرجت منها وسمحت ليه تدخل تقعد مع البنات ،دخلت المطبخ اعمل شاى وببص فجأه لقيت بتول واقفه ورايا نفس الوقفه يوم ما دخلت غرفتنا، يوم وفاة والدتها، بتول قالت كلمه واحدة اتجوز دى وسابتنى ومشيت


قلت فى بالى كلام اطفال، مستحيل أخواتها إلى موفقوش على خالتهم وعماتهم هيرضو بواحدة غريبه ،عملت الشاى وقدمته للست ،البنات كانو قاعدين هادين على غير العاده


فرحت لأنهم توقفو عن الشغب فى وجود شخص غريب


قعدت ساكت، بتول بصتلى ورفعت حاجبها بطريقه غريبه


وقالت اتكلم قعدت اغمزلها بعينى عشان تفهم ومتحرجنيش لكن نفس البصه ونفس الطريقه اتكلم اتكلم اتكلم تحس انها اسطوانه وعلقت عند كوبليه بتكرره بأستمرار.


طبعا مفتحتش بقى والست اخدت قعدتها ومشيت


جبت بتول بالعافيه قدامى وقعدت اشرحلها ان إلى حصل دا غلط وميصحش وبعدين اخواتك استحاله يوافقو على وأحده غريبه تعيش معاهم وناديت على البنات وسألتهم اية رأيكم فى فلانه ؟


قالو لا طبعا مش عايزينها ،بتول وشها اتغير ودخلت غرفتها.


تانى يوم رجعت من الشغل لقيت البنات متجمعين فى الصاله


البيت كان هادى بطريقه غريبه، اول ما دخلت قالو بابا احنا عايزين نتكلم معاك فى موضوع، قولت خير ان شاء الله وقعدت ؟


قالو بصوت واحد معادا بتول طبعا ،إحنا عايزينك تتجوز جارتنا لأنها ست كويسه وهتعتنى بينا


قلت بلاش هزار انتو لسه امبارح رافضين الفكره دى


لكن تفاجأت بأصرارهم عايزين دى عايزين دى ارجوك وبنتى الصغيره عيطت


قلت تمام ادونى وقت افكر واشوف افاتح الست إزاى


بنتى الصغيره عيطت وعرفت انها عايزه تغير


اخدتها الحمام اغيرلها واتصدمت ،فيه خدوش على جسمها


خدوش جديده والبنت عملاها على نفسها


برضو يا زهره ؟  انتى كبرتى على الحجات دى، زهره قعدت تعيط واضطريت اصالحها ،زهره ؟ مين الى ضربك وعمل فيكى الخدوش دى اخواتك صح ؟


زهره قالت معرفش يا بابا

تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة  باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


-


تعليقات

التنقل السريع
    close