القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ندم لا يفيد الفصل الرابع 4 الأخير بقلم نور محمد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 

رواية ندم لا يفيد الفصل الرابع 4 الأخير بقلم نور محمد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات




رواية ندم لا يفيد الفصل الرابع 4 الأخير بقلم نور محمد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات



#البارت_الاخیر

كريم قرب ومسكه بغضب بعد ماشاف اخته زينب وهي بتعيط برعب على بنتها:بقولك ايه يالا شغل العبط ده مش عليا وديني لو مطلعتش مريم بنت اختي قدامنا دلوقتي لهشرب من د*مك وابقى قول على نفسك يارحمن يارحيم أميين 

محمد بصله برعب وقلبه بيدق بعنف من الخوف والقلق على بنته مريم ياترى اختفت راحت فين  وهو متأكد انه قفل الشقه بأيده بعد خروجه منها بالمفتاح 

زينب خافت من شكل اخوها قدامها فجرت عليه بقلق وخوف

زينب بقلق وخوف: كريم سيبه انت بتعمل ايه ارجوك اهدي الموضوع مش بيتحل كده 

كريم بغضب: امال بيتحل ازاي يازينب انا متأكده ان دي خطه منه علشان يبعد بنتك عنك ويحرمك منها 

زينب بصت لمحمد بقلق وخوف فقال محمد: لا طبعا انا مستحيل اعمل كده وبعدين انا روحت البيت عندك علشان احاول ارجعك تاني ليا يبقى ليه هخطف بنتي وهبعدها عنك يعني 

زينب حست كلامه مقنع فقال: سيبه ياكريم هو عنده حق اكيد فيه شخص تاني عمل كده وخطف مريم 

كريم بضياع: وهيكون مين الشخص ده يعني؟! 

محمد سكت بعجز وزينب فكره دقيقه وبعدها قالت: ايوه مفيش غيرها اكيد هند اللي عملت كده؟! 

كريم بصدمه: اييه هند... وهند هتعمل كده ليه؟! 

محمد بلع ريقه برعب وزينب قالت: بعدين ياكريم هقولك كل حاجه بس لازم دلوقتي مكان هند فين؟! 

كريم هز رأسه بتفهم وهنا قال محمد: انا اقدر اوصل لمكانها لاني قبل كده حملت تطبيق مراقبه على فونها بدون علمها و

سكت على قبضه كريم اللي قال بشك: عملت ايه... وانت عملت كده ليه؟! 

محمد بصله بخوف بس زينب قاطعته: مش وقته ياكريم لما ارجع بنتي لحضني تاني ابقى اسئله براحتك 

كريم ساب محمد بضيق: ماشي اتفضل شوف مكانها فين دلوقتي ولما نخلص من الموضوع ده لينا قعده طويله سوى

محمد جسده ارتجف من نبره وتهديد كريم له وبلع ريقه بتوتر وخوف وبعدها اخرج فونه علشان يبحث عن مكان هند


وعلى الناحيه الاخرى في شقه هند الجديده**

مريم بدموع: انا عاوزه ماما انتي ضحكتي عليا وقولتلي هتاخدني عند ماما ياخالتو؟! 

هند بضيق: بت كفايه عياط وقرف ليكي ساعه بتعيطي على نفس الحوار وقولتلك امك جايه في الطريق خفي بقى علشان صدعت منك

مريم سكتت منها بخوف وهي لسه بتعيط بصوت مكتوم وفجأه هند سمعت صوت جرس الباب فتوترت وخافت

هند بتوتر وخوف: مين بيرن الجرس دلوقتي دي الشقه لسه جديده ومحدش يعرف مكانها؟! 

وقفت بعدها تفتح الباب واول مافتحته انصدمت بكف زينب اللي صدمها بشده


هند حطت ايدها على وجهها بصدمه ووجع وزينب دخل الشقه وقالت بتوعد وغضب: قولتلك بلاش تشوفي وشي التاني ياهند وبنتي خط احمر بس برضو طلعتي غبيه ومش بتسمعي الكلام 

هند رفعت عنيها تجاه زينب بغضب بس انصدمت بشده لما شافت محمد وكريم داخلين خلفها بتحفذ وغضب

محمد بغضب: بنتي فين ياهند وصدقيني حساب اللي عملتيه ده هيكون كبير اوي عندي

هند بتوتر وصدمه: انتو عرفوا عنواني هنا ازاي؟! 

كريم تخطى زينب ومحمد ومسك هند من شعرها وقال بغضب: بقى وحده زيك ياكلبه تقرطس الحج عز الدين ابوكي واخواتك الرجاله كمان ورايحه تخربي بيت اختك يازباله 

هند بوجع: كريم سيب شعري احسنلك انت مش عارف بتعمل ايه؟! 

ضحك كريم بقوه: ووحده زيك انتي هتعرفني انا بعمل ايه ماشي ياهند حسابك مش هنا حسابك في البيت قدام ابوكي وباقي اخواتك علشان نشوف هنعمل فيكي ايه هناك وقتها

هند جسدها كله ارتجف بخوف ورعب فدفعت كريم بكل قوتها بعيد عنها وجرت تجاه مريم مسكتها بغل وغضب وطلعت المسدس اللي سرقته من مكتب ابوها وهي بتوجهه على رأس مريم بتهديد

هند بتهديد وجنون: اللي هيقرب مني خطوه هقتلها بايدي قدامكم وانا مش بهزر واقدر اعمل كده؟! 

زينب قلبها اترتعش علي بنتها وكريم وقف بصدمه وزهول ومحمد بلع ريقه برعب على بنته

محمد بقلق وخوف: هند لا اهدى وصلي على النبي سبيها دي طفله ملهاش زنب وانتي كده هتضيعي نفسك بعدها كمان

هند بجنون: مش هسيبها يامحمد وهحرق قلب زينب عليها زي ماسرقت مني نصيبي زمان واجوزتك ومهنش عليها زعلي

كريم بصلها بقلق وقال: ياهند مفيش حاجه اسمها سرقت نصيبك دي.. مفيش حد في الدنيا بيسرق نصيب حد تاني صدقيني؟! 

هند هزت رأسها بدموع وغضب: لا هي سرقته شافتني زعلانه وموجوعه زمان من اللي حصل وكملت.. هان عليها زعلي ووجعي زمان ودلوقتي انا كمان هيهون عليا بنتها ووجعها عليها ليوم الدين

زينب نزلت دموعها بعجز وخوف على بنتها: طب خدي حقك اللي بتقولي عليه ده مني انا وسيبي مريم ابوس ايدك ياهند

هند بشماته وحقد: فات الوقت على الكلام ده ياهند ودلوقتي هنتقم وابرد ناري منك

قالت كده ومسكت المسدس باحكام ووجهته تجاه مريم وضربت طلقه بس فجأه عم الهدووء في المكان كله من الصدمه.. 


ووقع المسدس من يد هند لما شافت محمد مسك المسدس منها ورفعه بعيد عن بنته بس للاسف الرصاصه اخترقت صدره هو وقتها ووقع على الارض في الحال

مريم صرخت برعب بعد ماشافت ابوها غرقان في دمه قدامها وزينب جرت عليها وكريم جرى كمان مسك هند اللي الصدمه شلت جسدها كله في مكانه 


وبعد مااطمن زينب على بنتها قرب من محمد بصدمه ودموع: محمد رد عليا احنا هنلحقك بس تماسك شويه وخليك قوي

محمد بتعب ووجع كبير: انا عملت واجبي تجاه بنتي الوحيده يازينب وفرحان اني لحقتها ومش عاوز حاجه تاني من الدنيا غير انك تسامحيني انا ظلمتك وتجاهلت تعبك ومرعاتك ليا انا معترف اني غلطت وبعت الغالي علشان اشتري بيه الرخيص.. بس انا ندمت ياترى الندم في النهايه هيفيد 

ابتسمت زينب بدموع وقالت: مسمحاك يامحمد وربي شاهد وسامع اني سامحتك ومن كل قلبي 

ابتسم محمد وقال بأخر انفاسه: خلي بالك من بنتنا مريم دي امانتي الوحيده ليكي يازين ماختارت عنيا وقلبي 

زينب حضنت بنتها بقوه وقالت: في عنيا ياابو مريم في عنيا وقلبي 

اغمض محمد عنيه للمره الاخير وصعده روحه لخالقه وخالق العالم اجميعن 


وكريم رغم كل شئ بس تأثر بشده بسبب حالتهم قدامه ونزلت دموعه على محمد وهو متشبث بهند بقوه اللي بتحاول تفلت منه علشان تهرب


وبعد شهر على ماحدث**

هند طبعا تم القبض عليها بتهمه القتل وحكم عليا بالاعدام وهي حاليا منتظره مصيرها في السجن 


اما زينب فبعد الحاح طويل من ابوها واخوتها الولاد كمان على الموافقه برياض اللي تقدم لها اخيرا اتنازلت ووافقه بس المره دي حطت شرط فتره خطوبه علشان تتعرف عليه اكتر وبعدها هتقرر توافق عليه والا لا 


وعدت على الابطال كمان ثلث اشهر وتم اعدام هند وزينب بعد محاولات كتير من رياض اللي حس بحب وألفه كبيره في وجودها.. أخير اخدت قرارها وواقفت واعملوا اكبر فرح في البلد كلها ورياض بعد ماخلص الفرح حضن زينب ومريم سوى بحب وسعاده

رياض بحب ويسعاده: الحمدلله على نعمه وجودك انتي وبنتك كمان في حياتي يازينب.. انا عمري ماندمت على شئ كاتبه ليا ربنا علشان كده في النهايه كافئني بيكي انتي ومريم عوض ليا على صبر وتعب كبير مريت بيه 

زينب ابتسمت له بتأكيد وحب: عندك حق يارياض لان الندم في كل الحالات لايفيد فلازم منعودش نفسنا نندم على شئ حصل معانا لانه اكيد في النهايه هنعرف انه خير وسعاده لينا في المستقبل من رب العالمين.. 


تمت بحمد لله..

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا





تعليقات

التنقل السريع
    close