القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

 قصه حقيقيه حدثت فى مصر



قصه حقيقيه حدثت فى مصر


قاعد فى الشغل ومند,مج فى الشغل وفجـ,,ـأه جت رساله لى على التليفون مضمونها

لو سمحت انا عم عماد جارك اللى فى الشقه اللى جنبكم وباستأذنك توطوا صوتكم شويه انت والمدام صوت ضحكم عالى وعيب كده انا عندى بنات

اتفـ,,ـاجئت دا ايه الكلام ده دا انا فى مأمورية فى محافظه تانيه فى الشغل و ريم مراتى اتفقت معايا انها هتروح تقعد مع والدتها الكام يوم اللى هكون فيهم فى المأموريه

فقولت اكيد الرساله دى جت لى بالغلط

بس لقيت الرقم فعلا على التروكلر باسم جاري

وبعها بشويه وصلت لى رساله تانى يا استاذ حسام مش كده ايه قلة الزوق دى

جن چنو..ني وسبت كل اللى فى ايدى وقومت جري راجع لشـ,,ـقتى وانا بالطريق اتصلت على ريم مراتي

ريم ايوه ياحسام خير

لا ابدا مافيش بتطمن عليكى انتى فين كده

ريم انا فى البيت عند والدتى اشمعنا

لا ابدا بسأل عادى لو والدتك جنبك ادينى اسلم عليها بدل ما تزعـ,,ـل

ريم لا للاسف هى فى حـ,,ـمام بتاخد شاور مش هينفع تكلمها دلوقتى واخويا نزل من بدري وبابا فى الشعل وانا قاعده لوحدي المهم انت كويس

اه اه الحمدلله

ريمراجع امتى

يعنى يومين كده

مابقتش عارف اعمل ايه طب اتصل على الرقم بتاع جاري ده اللى كلمنى منه وافهم منه

ورجعت قولت لنفسي انا هشوشر على نفسي ليه انا اروح الاول واتأكد بنفسي

وصلت عند الشـ,,ـقه وطلعت المفتاح وفتحت الباب بهدوء ودخلت متسحب وفى ترقب ولكن لم أجد احد بالشـ,,ـقه اتجهت لغرفة النـ,,ـوم

فى ترقب وفتحت الباب ولكن لم أجد احد ايضا بحثت فى الشـ,,ـقه بالكامل لا يوجد أحد

استغربت امال ايه حكاية الرساله دى ما انا لازم افهم


فكرة وقررت اتجه لشـ,,ـقة جاري وخبطت على الباب واول ما فتح وضعت التليفون فى وجهه وقولت له اقدر اعرف ايه الرساله دى

نظر عم عماد فى التليفون وقال ما بردو انت اللى غلـ,,ـطان فى حد يهزر ويضحك بالاستهتار ده ومافيش اى مراعيه للجار

وبناته ازاى بناتى يسمعوا الكلام الفارغ ده عيب يا استاذ عي

قولت له انت مچـ,,ـنون ياعم انت الشـ,,ـقه فاضيه ومفهاش حد لا

انا ولا زو.جتى انت هتجـ,,ـننى

عمادلا يااستاذ وقت ما بعت ليك الرساله كنتم فى الشـ,,ـقه وصوتكم ود.لعكم ملعلع

وخرجت زو.جته لما صوتى علي وقالت ايوه يا استاذ حسام صوتكم كان عالي اوى وعيب كده بصراحه

قولتلهم انتم هتجـ,,ـننونى بقولكم مافيش حد فى الشـ,,ـقه انا كنت فى شغل وجيت لما حضرتك بعت الرساله وزوجتى عند والدتها




هيجى منين صوت الضحك اللى بتقولوا عليه

عماد وهو بيقفل الباب احنا عارفين بقى جيه منين هو فى جيران لينا غيركم شوف انت بقى الصوت جه منين بعد اذنك وقفل الباب

كلمت نفسي وقولت ايه اللى شوف انت بقى دي يقصد ايه الراجل المخـ،ـبول ده

اتجهت وانا فى اشد چـ,,ـنوني لزوجتي عند والدتها ورنيت

ما انت عارف مابحبش اقعد فى الشـ,,ـقه لوحدى فهروح اقعد برضو عند ماما لحد ماترجع

بعا انا لا كنت مسافر ولا حاجه انا كنت هنزل كأنى مسافر وهراقب الشـ,,ـقه من بعيد وفعلا نزلت تانى يوم الصبح على انى مسافر واتجهت لمكان اقدر اشوف فيه الشـ,,ـقه من بعيد وفى نفس الوقت متدارى

وفضلت قاعد منظر اي شيء غريب لكن اتفاجـ,,ـئت ان ريم نازله فعلا زي ما قالت بس قولت لنفسي افضل قاعد يمكن رايحه مشوار وراجعه تانى

فتحت الشـ,,ـقه ازاى

اخو ريم بالمفتاح اصل بصراحه كده عملت نسخه من مفتاح اختى من غير ماتعرف وادى النسخه اهى اول واخر مره والله وجري من امامى

وانا جلست اضـ,,ـرب كف على كف واضحك من اللى حصل .


تعليقات

التنقل السريع
    close