القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام بالحب الفصل الخامس بقلم جيجي حصرية

 رواية انتقام بالحب الفصل الخامس بقلم جيجي حصرية 





رواية انتقام بالحب الفصل الخامس بقلم جيجي حصرية 



انتقام بالحب 

قبل الاخير... عز.. عليه الصلاه والسلام.. بس هخرب بيتو برضو.. ما تخافيش هسيبو يقول الشهاده... علشان لما يموت ما يروحش جهنم.. 


وطلع على فوق بسرعه.. داليا طلعت وراه وهى بتقول..


 يا رب ايه اللي وداك يا حسام بس ما انا قلتلك اصبر..


عز دخل على المطبخ بسرعه بس ما لقاهمش راح اوضت حسام لقاه  بيصلي... قال بسخريه...


 لا يا شيخ حرما حرما والله حرما.. اخلص  بقالك ساعه بتصلي..


حسام سلم ووقف جاب ركعه تانيه..


عز.. لو هتصلى قيام الليل قاعدلك...


جات سهيله وقالت.. جيتو ميتى... يه مش تقولو الراجل بيصلي.. 


عز.. كنتو قاعدين وعمالين تتمرقعوا في المطبخ.. جدى شافكم وقالى...


سهيله بغضب مصطنع... بص عادي عشان انا جبت اخري منك.. انا لا شفته ولا شفتك... ولا شفته جدك.. انا كنت قاعده  طالع عين ابويا غسيل وطبيخ لا شفته ولا شفتك  هو في حد يعرف يتمرقع وانت اخوه..


عز.. يعني انتى ما كنتيش معاه..


سهيله... لا  ما كنتش تصدق جدك برضو.. على الاساس حاضره قوي معاه باماره الورقه اللي ما قالكش عليها باماره انت مين اللي بيقولها لنا صبح وليل.. ولا بامارة فتحيه اللى زعلانه منو... ده امبارح نفضني بمنفضة السجاد ولما كلمته قال عليا خدامه وداخله اوضه الست فتحيه اسرق خاتم عيد جوازهم...  وانت رايح تصدقو اخص عليك والله...


حسام اول ما قالت كده خلص صلاه وقال...


 في ايه بتتخانقوا على راسى ليه زي الشياطين مش شايفيني بصلي الواحد ما يعرفش يصلي عندكم.. كفايه اتهمات يا جدع.. ده انا حتى راجل واقف على سجادة الصلاه مش خايف ادعي عليك..


عز..  ماشي النهارده عشان ما عنديش دليل بس لو دكر لو دكر من ظهر دكر خليني اشوفك واقف معاها المحك بس 


حسام.. ما انت لو لمحتني هبقى دكر بط وتاكلوني على العشاء وتقرولي الفاتحه ده لو افتكرتوا الفاتحه اصلا  بعدين.. ما انت طلعت مع اختى عادى مش انت عندك دم وانا عندي كركديه نحترم بعض شويه.. 


وبص لسهيله وقال...


 جيبيلنا الغدا عشان انا جعان قوي..


سهيله.. عنيا..


حسام..  تسلم عينيكى ورجليكى.. احم قصدى اديكى تسلم اديكى..


عز مسكو من هدومو وقال..  اظبط نفسك ياض... اظبط نفسك بدل ما اعمل لك ضبط مصنع اعيد ترتيبك..


وسابهم ونزل وعدت ايام عليهم كانت قليله بس كانت جميله جدا..  وفى يوم بالليل كانوا بيلعبو افلام.. 


عز..  ماشي انا هبقى مع اختي وانتى ابقي مع اخوكى..


داليا..  لا ما ينفعش الاخوات سوا... علشان بيبقوا فاهمين بعض فانت هتعمل اشاره هى هتفهم من غير تعب على طول وهى اول ما هتعمل اشاره انت هتفهم الفيلم على طول واحنا نفس الحكايه مش هينفع...


عز..  خلاص تبقى انت واختي وانا هبقى مع البغل ده..


داليا..  مش هينفع فريق الرجاله وفريق الستات.. هيبقى في عنصريه وتحيز... وبعدين اثبتت الاختبارات ان الستات اذكى من الرجاله بخمس مراحل فاحنا كده هنعرفوها قبل ما انت تقفوا اصلا...


عز..  انتو اذكى مننا بمراحل كمان... مين اللي عمل الاحصائيه دي انا بطالب بيه حي او ميت..


داليا... اهى احصائيه وخلاص.. 


عز.. انا عايز اعرف مين اللي عملها يعني اثبتوها بناء على ايه... وعايز اشوف الستات اللي اتعملت عليهم الاحصائيه والرجاله اللي اتعملت عليهم الاحصائيه بردك...


داليا..  كلامك جارح... وشكلك كده مش مصدق احصائيتنا وبتطعن فيها...


عز.. لا وانا اقدر..  انتى عايزه ايه دلوقتي من الاخر...


داليا.. احنا هنعكس حسام مع سهيله..  وانت تبقى معايا.. 


عز.. مين انا خلي اختي مع البغل ده فى فريق واحد ليه اريال انا...


حسام.. انا سبتك روحت مع اختى في المزرعه..


عز.. انت اريال..


حسام..  ماشي يا عم مقبوله منك لاجل الورد نستحمل شوكه.. 


عز.. بيعاكسها قدامي وبيقول ورد سامعه..


داليا... عندى انا دي لجل خاطرى عديها.. بعدين ما اهى قاعده قدامك... يعني هيقولها حاجه وانت قاعد يلا بقى هقوم انا امثلك فيلم..


ووقفت وعملت شعرها على جنب وبقت ترقص خليجي ا


عز... رقاصه.. 


رقاصه ايه بس دي رقاصه ركز..


عز.. ايوه ما هي رقاصه يا بتى.. خدامه طيب..


داليا.. خدامه ايه انت شايفنى بمسح الارض..


عز.. قولت يمكن خدامه وبتغري حد في البيت..


داليا... انا مش بمثل قصه الفيلم انا بمثلك اسم الفيلم نفسه وافهم بقى..


سهيله... على فكره انا عرفت الفيلم...


عز..  ايه اللي يتفهم في انها عملت يدها يمين وشمال..   كل البنات اللى فى حفلات ماجد المهندس بيعملو في الحركه دي وحفله راشد الماجد الماجد.. وعبد المجيد عبد الله وكل الخلايجه بيعملوها...


داليا..  ايوه قربت..


عز.  مش فاهم حاجه واحده بترقص ايه افهم 


حسام... خلاص خلاص وقتكم خلص...


داليا ضربتو بالمخده..  ده خليجى.. خليج نعمه يا بقره ماجد خليجى.. وراشد من الخليج.. قلت كل الكلمات اللي في الدنيا الا خليج.. 


عز..  على فكره خليج نعمه.. كان فيلم غم وكان جوزها مطلع ميتين ابوها وما كانتش بترقص في الفيلم كله واصلا ما فيهوش خلايجه.. 


داليا.. بس اقرب حاجه للاسم...


سهيله... دورنا دورنا. 


حسام. انا همثل...


وعمل بايدو قلب.. 


سهيله.... بحبك...


حسام... وانا كمان...


بس عز مسكه وبقى يخنق فيه.. 


حسام.. هى اللي قالت... هي اللي قالت.. 


عز.. انا قولت ايه محن مش عايز.. ها محن مش عايز 

بس سابو اول ما شاف المحامي بيخبط على الباب.. وقال...


 اتفضل يا متر.. ما فيش حاجه ده احنا كنا قاعدين بنتونس وبس...


المحامى..  احنا عملنا تقسيم الممتلكات وعايزين نقسم كل واحد فيكم هياخد ايه بالظبط فياريت تاجوا علشان نقسم ولو تحبو انا عملت تقسيمه اقولكم  كل واحد هياخد ايه 


عز.. بالسرعه دى.. هو انت ماشي بسرعه كده ليه... 


المحامى.. مش انت اللي قلتلي امشي بسرعه عشان عايز تكشحهم من هنا ..


عز بحزن..  صح انا قولت كدا... وريلهم التقسيمه لو عجبتهم ابعتها امضيها...


وطلع على اوضته فوق.. بس داليا طلعت ورا عز وقالت..


انت زعلانك ليه...  عشان الفلوس يعنى ما تزعلش... احنا ماشيين بكره الصبح جيت اودعك...


عز... خلاص كده هتمشوا مضيتو يعنى...


داليا... اه مش هتفرق معانا.. اى حاجه..


عز... طب ما هنشوفكمش تاني..


داليا.... لا هتشوفنا ليه خلاص بقى احنا ماشيين.. بس انا عايزه اقولك على حاجه يمكن تلاقي شاب اغنى من حسام... ويمكن تلاقيه احسن منو مش هكذب عليك عادي تلاقي احسن منو كتير كمان... بس مستحيل تلاقي حد يحب اختك اكتر منو... لان احنا لما بنعشق بنعشق بجد عايزاك تفهم  ان القلب لما بيحب ما بيختارش وانه لو كان بيختار حبيبه ما كانش حد في الدنيا دي كلها زعل ولا بات ليله واحده والدموع على خدو..  سلام.. اشوفك لو ربنا قسم بقى.. هتوحشني..


ومشيت.. جات سهيله لقتو شارد.. احساس انه خلاص مش هيشوفها مره تانيه كان بيخنقو.. 


سهيله... مالك متضايقه ليه عشان مش هتشوفها تاني.. الحب ساعات بيقوي القلب.. بس ساعات بيكسرو..


عز.. الحب..  ايه احساس الحب.. بتحسى بايه وانتى مع اللى بتحبيه.. 


سهيله... بحس الدنيا مش فارقه... ما بشيلش هم لاي حاجه.. كمان بحس  ان الوقت جري بسرعه حتى لو كان وقت صعب او وحش بيهون معاه.. وببقى حاسه كان حد بيخنقني لما بتيجي فكره ان انا خلاص مش هشوفه تاني يمكن تشوفني قليله ادب وما عنديش كسوف لانى بحكيلك..  بس انا بحس انه عمل كل حاجه عشانى... عمل كل حاجه ممكن تتعمل وطالعه فى يدو... حاسه... ان انا مش عامله اي حاجه عشانو..


عز... وانتى طالع في يدك تعملى ايه.. 


سهيله..  طالع طلع اقولك ان انا عايزه هو بس  وان انا بحبه...


عز..  طلع معاكى تبديه عليا مش كده..


الولد سيذهب انقذوهم 🥺

تعليقات

التنقل السريع
    close