القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

 


حوريه كاملة 




ايييه انت عاوز تتجوز ديه


قالها ابويا وهو بيشاور عليه وانا واقفه خايفه وجسمى بيترجف


_ بس لقيت الشاب رجع بضهره لورا وبصله وهو بيتكلم ببرود وغرور واضح وصوت قوى واثق


=ومالها ديه مش بنادمه زيكم ولا ايه


قاسم بخوف ؛مش قصدى يا رحيم بيه بس يعنى بنتى حور مش تليق بمقامك


انتصار بحقد؛ايوه يا رحيم بيه بنتى زينب احسن واجمل منها وهى إللى تليق بمقام حضرتك


رحيم ببرود؛وانا ماخدتش رايكم انا قولت ديه يبقه ديه ومش عاوز رغى كتير


_ كنت واقفه بدمع وانا شيفاهم وهما بيبيعوا وييشتروا فيه والاصعب انه الشخص ده ابويا ايوه متستغربوش ده ابويا من بعد م.وت امى وهو ومراته الجديده وبنته مشغلينى خدامه عندهم

وياريت كده وبس لا كل يوم ض.رب واهانه من مرات ابويا جسمى بقاا كله كدما.ت من الض.رب وانا لانى شخصيه ضعيفه مكنتش قادره ادافع عن نفسى بس إللى صدمنى اكتر انه العريس إللى كان جاى ل زينب بنت مرات ابويا اختارنى انا مكانها ويا عالم حياتى الجديده هتبقه عامله ازاى كنت واقفه قدامهم وانا حاطه رأسى فى الارض ودموعى نازله


_اتفاجئت بالشخص ده واقف قدامى وبيقرب مسك دقنى ورفع وشى لفوق


بصتله وعينى جت فى عنيه جماله مخي.ف وساحر اول مره اشوف حد بالجمال ده عيونه غريبه كان بيبصلى بنظرات جامده لكن رغم كده كنت شايفه فيهم امان غريب

اسلوبه كان قوى ومخي.ف لدرجه خله الكل يخاف لكن عليه جمال ساحر هو بجد ف جمال كده


رحيم بجمود؛هكون هنا بعد يومين عاوز كل

حاجه تكون جاهز وكمان العلاما.ت إللى على وشها ديه عاوزها تختفى فاهمين قال اخر كلام بصوت جهورى يهز المكان لدرجه قلبى كان

هيوقف وجسمى بقاا بيترجف


قاسم بخوف؛تمام يا رحيم بيه


_ قرب منى وهمس فى ودانى وانا جسمى بيتنفض من الخوف


رحيم بهدوء مخي.ف ؛العيون الجميله ديه مش لايق عليها الدموع عاوز اجى القيكى جاهز يا عروسه ورجع بصلهم بتحذير


*رحيم بتحذير وصوت مخي.ف:مش عاوز حد يقرب منها والا اقسم بالله هندمكم كلكم


قاسم بخوف ؛حاضر يا رحيم بيه


_ بصلى وابتسم وسابهم وطلع ابتسامته جميله اووى وطبعنا هو مشى وانا استعديت ل اهانه كل يوم بس حاسه انه هيبقه زياده سيكا خصوصا بعد إللى حصل النهارده لقيت مرات ابويا مسكتنى من شعرى


انتصار بحقد؛ بقااا انتى يا بنت إللى ما تتسمه تاخدى عريس بنتى


= ابعدى عنى حرام عليكى انا ذنبى ايه


انتصار بغ.ضب؛ ذنبك ايه يا روح امك ذنبك انك اخدتى عريس بنتى وانا مستحيل اسيبك تتهنى يا بنت منا.ر انا هخلص عليكى قبل ما يجى ياخدك


_ “عيطت انا مش قادره استحمل ض.رب مش قادر تعبت اتفاجئت ب بابا بيمسك ايدها ويبعدها عنى


قاسم بغ.ضب ؛انتى اتجننتى يا انتصار عاوزه تودينا فى داهيه انتى ناسيه مين رحيم نصار ولا ايه


_ كنت موجوعه اووى هو مش هامه بنته كل إللى يهمه انه ميروحش فى داهيه ويخسر كل حاجه هه عادى اتعودت هو اصلا مكانشى بيحبنى لا انا ولا امى فضلت اعيط بس فجاه لقيته زعق



قاسم بغ.ضب؛غورى دلوقتى من وشى مش عاوز المح طيفك قدامى


زينب بغ.ضب : انت بتقول ايه يا بابا انت عاوزها تدخل من غير ما تتعلم الادب


قاسم بهدوء؛اسمعينى يا زينب رحيم لو عرف اننا قربنالها مش هيرحمنا


_مرات ابويا قربت ومسكت شعرى بقوه وغ.ضب وهى بتتكلم بنبره تخوف

*وانت فاكر انى هسمحلها تنطق بحرف واحد دنا اخلى اتمنه الم.وت ومطلهوش


=ليه وانتى فاكره انى عايشه معاكى فى جنه منا بقالى سنين فى جحيمك اه نسيت انك شيطان مبيعرفش الرحمه


انتصار بغ.ضب وحقد ؛لااااا دنتى شكلك نسيتى نفسك وانا هربيكى من جديد


*وكالعاده شدتنى وحبستنى فى الاوضه وفضلت تض.رب فيه بكل غ.ضب وبدون رحمه وقفلت عليه الاوضه وطلعت


اتسندت ودخلت ألحمام ونزلت تحت الميه الساقعه وانا بتالم من كتر الدم والجروح إللى فى جسمى طلعت وروحت نمت وانا بعيط


وتانى يوم صحيت وانا بصرخ


البارت التانى


تانى يوم قومت وانا بصرخ من الالم لقيت مرات ابويا بتشدنى من شعرى


=اااه اااه حرام عليكى


انتصار بغ.ضب:قومى يا روح امك انتى نسيتى نفسك ولا ايه يلاه قدامى على المطبخ


*طلعتنى ورمتنى فى المطبخ


انتصار بغ.ضب؛يلاه يابت اعملى الفطار ومتتاخريش


– هزيت رأسى بخوف وبدأت اعمل الفطار وطلعته ليهم


قاسم بجمود :اسمعى يا حور رحيم بيه كلمنى وقال هيبعت حاجات علشانك وعلشان كده ادخلى الاوضه ومش عاوزك تخرجى منها لحد ما موضوعك يخلص


انتصار بح قد :وده ليه انشالله


قاسم بعصبيه :انتصار انا بحذرك اياكى تقربى من حور مش عاوز مشاكل مع رحيم بيه من وراكم وخلو اليوم يعدى على خير وانتى يا حور اعملى زى ما قولتلك


_ هزيت رأسى ودخلت اوضتى وانا بعيط حاسه انى هطلع من كاب.وس هدخل فى التانى انا مش عارفه إللى اسمه رحيم ده عاوزنى ليه وليه اختارنى انا اكيد فى هدف من وراه بس انا مش حمل اهانه ووجع تانى تعبت من التفكير ونمت معرفش مر قد ايه وصحيت لقيت فستان فرح كان شكله جميل محطوط على السرير ومرات ابويا بتبصلى بح قد


انتصار بحقد؛رحيم بيه بعتلك الفستان ده بكره تبقى جاهزه علشان هتغورى من وشنا وتروحى لجح*يمك التانى


_بصتلها بصدمه وخوف واضح : ج جح*يمى


انتصار بس.خريه :اومال فاكره ايه هيعاملك على انك مراته لا يا حلوه فوقى انتى هتكونى مجرد خدامه هيتسله بيكى يومين ويرميكى زى الكلا*ب ووقتها هجوزه بنتى زينب وهرجعك خدامه عندى بعد ما رحيم بيه ياخد إللى هو عاوزه منك وابتسمت بشما.ته وطلعت وانا لسه بحاول استوعب إللى قالته معقوله هيعمل كده يعنى هو هيتجوزنى تسليه لا انا مستحيل اسمحله يقرب منى انا امو*ت ولا انه يقربلى مستحيل فضلت اعيط بقهر انا معرفش انا بيحصل معايا كده ليه ليييه


فى مكان آخر فى فيلا اقل ما يقال عنها انها قصر فخم يقف ذلك المغرور وهو يتذكر تلك الحوريه التى أخذت عقله من النظره الأولى وهو ينوى على فعل شئ لها قاطع تفكيره صوت تلك المرأه الاربعينيه



* رحيم بيه حضرتك تامر ب اى حاجه تانى


رحيم بجمود ؛لا تقدرى تمشى


*حاضر يا بيه بعد اذنك


رحيم شاورلها بايده انها تمشى وقعد على الكرسى وهو سرحان


رحيم ؛حوريه رحيم نصار ده هيكون اسمك من النهارده واوعدك انه انا إللى هغير مصيرك بايدى يا حوريه وابتسم ورجع كمل شغل


******************


مر يومين وانا محب.وسه فى اوضتى والنهارده هبقه على اسم الشخص ده رغم انى معرفش عنه حاجه لبست الفستان وطلعت لقيته قاعد وهو لابس بدلته السوده كان جميل اووى جماله ساحر بصلى وابتسم وانا كنت ببصله بخوف


*بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير


اول ما سمعت الجمله ديه وقلبى وقع كنت همو*ت من الخوف يعنى خلاص هطلع من جح*يم ابويا ومراته هدخل على جحيم الشخص ده كان جسمى بيترجف والدموع ماليه عنيه لقيته قام وقرب منى وهو بيهمس فى ودانى بصوته القوى المخي.ف


* مبروك يا حوريه


_ هو قال حوريه ايه ده اول مره اعرف انه اسمى حلو بالشكل ده


بعد عنى وهو بيبص فى عيونى يالهووى عيونه قمر يا جــ,,ـماعه ولله ثوانى هو عيونه لونها ايه بنى لا فيروزى فضلت مركزه فى عيونه طلع لونهم رمادى ياختى ايه الجمال ده


قرب ومسك ايدى وبدون ولا كلمه اخدنى وطلع وركبنى معاه العربيه


*كنت مرعوبه فكرت انه خلاص هبقه تحت رحمت حد تانى فكره مرعبه بالنسبالى مر وقت مش كبير ولقيته وقف العربيه قدام مكان جميل اووى كان مكان فخم ومليان حرس


رحيم بجمود؛انزلى


_ هزيت رأسى ونزلت معاه كانت فيلا كبيره فضلت بلف حولين نفسى وفجاه لقيته بينادى ب اسم ميرفت وصوته عالى


التفت لقيت ست كبيره جاى عليه وبتستقبلنى كانت ملامحها هاديه وجميله


رحيم ببرود :ميرفت خديها وطلعيها الاوضه


ميرفت بابتسامه ؛حاضر يا رحيم بيه


الست قربت واخدتنى لفوق ودخلتنى اوضه شكلها بتعته لانه صوره كانت ماليه الاوضه شكله مغرور اووى وشايف نفسه


ميرفت بابتسامه:خليكى هنا يا بنتى وعشر دقايق ورحيم بيه جاى


قالت كلامها وطلعت وانا فضلت بلف حولين نفسى وبتفرج على الاوضه وقد ايه جميله ولقيت الباب بيتفتح وهو داخل افتكرت كلام مرات ابويا وأنه اكيد هيتقرب منى علشان يتسله جسمى بقاا يترجف من الخوف واتكلمت وانا بعيط


=انت انت هتعمل ايه أرجوك متعملش كده


كان بيقرب وهو بيفك زراير قميصه وبيبتسم فضلت اترجاه وو



البارت الرابع


فتحت عنيه وانا بستقبل يوم جديد بس مختلف اول مره انام مرتاحه كده ومفتحش عيونى على صوت مرات ابويا واهانتها ليه ثوانى واستوعبت انى نايمه على صـ,,ـدره قومت بسرعه وفضلت ابصله


_شعره الناعم كان نازل على عنيه بشكل حلو اووى ملامحه الجميله وهو نايم بسلام زى الأطفال ودقنه إللى مزوداه وسامه


قربت وحطيت كف ايدى على رأسه وفضلت العب فى شعره حسيته هيصحه كنت هقوم قبل ما يصحه لكن قبل ما أمشى مسكنى وشدنى لح.ضنه


=رايحه فين يا حوريتى


_انت ليه بتقولى حوريتى انا اسمى حور



=رحيم بابتسامه:عارف بس انتى دلوقتى حوريه رحيم نصار انسى حور خاالص


_طيب انا هنزل اجهزلك الفطار


=تو تو مينفعش هانم القصر هى إللى تجهز الفطار انتى هنا تومرى والخدم ينفذوا


_بصتله وانا مبرقه : انت بتتكلم بجد يعنى خلاص مش هدخل المطبخ ولا هشتغل زى الخدم


=بابتسامه جميله : لا خلاص انتى دلوقتى مراتى يعنى مقامك زى مقامى فى البيت ده مفهوم


_اكتفيت انى اهز رأسى


=قومى يلاه اجهزى علشان نفطر وانتى قمر كده


_ضحكت او مكنتش مصدقه معقوله طيب ازاى ف يوم وليله حياتى تتغير كده عمرى ما كنت اتوقع انه ده يحصل طيب ياتره هو بيعمل كده ليه بطلت تفكير وبعدت عنه اخدت لبس ودخلت غيرت هدومى وطلعت كان واقف قدام المرايه بيظبط نفسه


_قربت ووقفت قدامه وانا بسأله : هو انت بتعمل كده ليه


=بعمل ايه


_يعنى اتجوزتنى وخلتنى انام فى اوضتك وبتعاملنى باحترام وكمان جايبلى لبس شيك وغالى اكيد ده كله لسبب صح


*قرب ووقف قدامى وهو بيبصلى من تحت لفوق ياختى ايه الطول ده انا حاسه انى صغيره اووى وانا قصاده بس ده منكرش انه قره عينى قمررر اووى


=انا مش قولتلك كل حاجه هتعرفيها فى وقتها رجعتى تسالى ليه وانتى عارفه انى مش بحب اعيد كلامى مرتين


_ خوفت ونزلت رأسى وبصيت فى الارض :انا اسفه


=رحيم بتنهيده وهو يرفع رأسها ل أعلى وينظر لعيناها الجميله واللامعه بالدموع :خلاص متعتذريش يا حوريه بس انا قولتلك انى مش هاذيكى انتى ليه رافضه تصدقى


_ابتسمت بس.خريه اقوله ايه اذا كان اقرب حد ليا هما اكتر ناس اذونى وخلو ثقتى فى نفسى تتهز لدرجه بقيت ضعيفه ومليش شخصيه سرحت وانا بفتكر الإهانات والتعذيب إللى شوفتهم من ابويا ومراته وفوقت على صوته وهو بينادينى ب اسمى واللى بيبقه مميزه لما بينادينى بيه


=حورررريه سرحتى ف ايه


_هاا ولا حاجه


=ماشى يلاه علشان نفطر واروح شغلى


_هو انت رجل اعمال صح


ابتسم :صح


_طيب انت هتتاخر فى شغلك


=لا متخفيش مش هتاخر يلاه تعالى معايا


_مسك ايدى وطلع من الاوضه وانا طايره من الفرحه وانا معاه


*نزلنا وقعدنا نفطر سواء وبعدين قام وباس جبينى جــ,,ـماعه انا خلاص وقعت فى حبه ياختى

اكاد من فرط الجمال اذوب


=اسمعى يا حوريه ممنوع تطلعى بره الفيلا ولو عوزتى حاجه عفاف هتكون موجوده معاكى واياكى تدخلى حد هنااا فاهمه


_ابتسمت وهزيت رأسى بالموافقة


*لبس جاكت بدلته وطلع وانا فضلت واقفه ببص على طيفه لحد ما اختفه من قدامى وسابنى فى فيلا واسعه كبيره مش عارفه هعمل فيها ايه فضلت الف حولين نفسى وانا بتفرج على المكان كان جميل اووى ومريح كنت طالعه فوق لكن وقفنى اكتر صوت بكره ومكنتش عاوزه اسمعه ولا اشوفه التفت لقيت مرات ابويا وبنتها واقفين وعلاما.ت الصدمه على وشهم


انتصار بح قد:ده ايه الشياكه والجمال ده والا ونضفتى يا حور


_ ج سمى رجع يترجف من تانى والخوف سيطر عليه واتكلمت بصوت مخنوق :انتى انتى ايه جابك هناا



انتصار بح قد:ايه يا روح امك نسيتى الضر*ب والاها*نه ولا ايه وبعدين اتكلمى عدل


زينب بخ.بث :اومال رحيم حبيبى فين وازاى يسيب الخدم كده


انتصار بس.خريه:ايوه صحيح يا حور انتى المفروض تكونى فى المطبخ دلوقتى مش كده وياتره عجبتى رحيم بيه ولا طلعتى بضاعه ملهاش لازمه


_ دموعى نزلت معرفتش ارد عليهم واللى صدمنى لما سمعت صوته جريت عليه واترميت فى ح.ضنه ولقيته لف ايده على وسطى ومسكنى بتملك

قدامهم وكأنه بيقولهم انى خلاص بقيت ملكه


رحيم بغ.ضب : انتوا ايه جابكم هنااا ومين سمحلكم تيجوا بيتى


انتصار بتمثيل:احنا جينا نطمن على حور يا رحيم بيه


=طيب اتفضلوا بدون مطرود ومش عاوز اشوف وشكم واللى قدامكم مسمهاش حور ديه حوريه رحيم نصار ، هانم القصر إللى انتوا واقفين فيه


_بصتله بصدمه ولقيت مرات ابويا وبنتها بيبصولى بح قد كنت فرحانه انه وخلاص لقيت ضهر اتسند عليه وحد اتحامه فيه وينقذنى منهم احساس انه ليك سند ده اجمل حاجه ممكن تحصلك


انتصار بح قد:حاضر يا بيه يلاه يا زينب


زينب بعصبيه :انت بتفضل الخدامه ديه عليه يا رحيم


رحيم ببرود :انتصار خدى بنتك واطلعى بالأدب بدل ما اخلى الحرس يطرودكم طرد الكلا*ب يلاااااه


*قال اخر كلامه بصوت جهورى جعل كل من امامه يقف مرتعب وكذلك تلك الجميله التى تختبئ داخل أحض.انه


انتصار بخوف وهى تنظر لحور بح قد وغ.ضب:حاضر يا بيه يلاه يا زينب


زينب بغ.ضب :حاضر


اخذت انتصار ابنتها وغادرت القصر وهى فى حاله صدمه كيف لهذا ان يحدث تلك الفتاه التى لطالما جعلتها خادمه تحت أرجلها أصبحت الآن سيدتها وملكه هذا القصر الفخم لا لا هذا لن يحدث غادرت وهى تنوى لها على شئ فماذا ستفعل


*داخل الفيلا


=رحيم بغ.ضب جح يمى :انا مش قولتلك

متسمحيش لحد يدخل الفيلا بدون اذنى قولت ولا مقولتش انطقى


اترعبت وفضلت اعيط وصوت شهقاتى بقااا عالى وفجاه


حوريتى

بقلمى ” مارينا عبود ”


البارت الخامس


اترعبت وفضلت اعيط وصوت شهقاتى بقااا عالى وفجاه وبدون مقدما.ت شدنى لح.ضنه


=هششش خلاص يا حوريتى اهدى


_صدقنى مش انا إللى قولتلهم ييجوا مش ذنبى


رحيم بهدوء :طيب اهدى خلاص


_يعنى انت مش زعلان منى قولتها وانا بحرك ايدى زى الأطفال


رحيم بابتسامه:لا مش زعلان


*قرب ومسح دموعى وباس جبينى هو حنين عكس بابا كل حاجه معاه جميله حنيته عليا من وقت ما اتجوزنى خلتنى احس انه خلاص ربنا عوضنى


_هو انت ايه رجعك


رحيم:نسيت ملف ورجعت علشان اخده وكويس انى رجعت وشوفتهم وبعدين انا مش عاوزك تخافى من حد مفهوم


_ابتسمت وهزيت رأسى :حاضر بس ممكن تاخدنى معاك


رحيم :مينفعش يا حوريه خليها فى وقت تانى


_بس انا بخاف وانا لوحدى انا معرفش حد هناا


*ابتسم ومسك ايدى وباسها:اوعدك مش هتاخر قوليلى انتى بتحبى القراءه


رديت عليه بحماس وانا بتنطنط زى الأطفال:اااه اووى


=طيب تعالى معايا


_مسك ايدى وطلع لفوق شخص حنين لطيف واول حد احس معاه بالامان صدقونى احساس الإمان وعدم الخوف وانت مع شخص ده اجمل حاجه واجمل من الحب نفسه دخلنى اوضه غريبه كانت جنب أوضته فتح النور واتفاجئت كانت مكتبه مليانه كتب وشكلها جميل اووى وديكورها هادئ سبت ايده وفضلت اتفرج والف حولين نفسى وانا مش مصدقه



رحيم بابتسامه جذابه :عجبتك


بصتله ووقفت قدامه وعيونى كانت لامعه من الفرحه اتكلمت بحماس كالأطفال:جميل اووى اووى شكرا


=رحيم


_هاا


ابتسم:اسمى رحيم نادينى باسمى


_بس


=مبسش حوريه انا مش عاوزك تخافى منى اتكلمى واحكى معايا مش عاوزك تعتبرينى غريب


_اكاد من فرط الجمال اذوب يخرب بيت جمالك هو فيه كده


_موافقه يا رحيم


_ابتسم وشوفت لامعه عيونه حسيته فرح


=ماشى يا قلب رحيم انا همشى دلوقتى


_متتاخرش وخلى بالك من نفسك


رحيم بحب:حاضر


_مشى وسابنى وانا فضلت الف فى الاوضه واخترت روايه جميله فتحتها وفضلت اقراء انا بحب الروايات اووى


فى شقه القاسم


انتصار بشر:بقااا انا انتصار، رحيم نصار يطردنى علشان حته خدامه


زينب بغ.ضب:انتى السبب لو كنتى اقنعتيه من الأول انه يتجوزنى انا بدل الحربايه بنت جوزك مكنشى حصل ده كله


انتصار بغ.ضب:اخرسى انتى فكرانى مبسوطه باللى حصل و.فاكره انى محاولتش اقنعه بس اوعدك مش هسيبهم يلاه اطلعى وسبينى افكر انا لازم اخرب حياتها مش هسيب بنت فاتن تتهنه فى حياتها ابدا


زينب بخ.بث:هتعملى ايه، ماما رحيم لازم يكون ليا انا وبس انا إللى المفروض اكون هانم القصر مش البنت ديه


انتصار بخ.بث:متخفيش اوعدك هخلى رحيم نصار هو بنفسه إللى يك.سرها ويرجعها خدامه وهجوزهولك بس اصبرى وهتشوفى امك هتعمل ايه


زينب بخ.بث :ماشى


*****************


مر وقت كبير وهو مجاش وانا كنت قاعده بقراءه فى الروايه ومندمجه اووى فى الأحداث واتفاجئت بحد بيحط ايده على كتفى جسمى اتنفض وبصيت ورايا لقيته واقف ومربع ايديه والابتسامة على وشه حد يقوله انى بمو*ت ف امه اكيد امه ديه كانت قمر علشان جايبه الولد ده


=مطلعتيش من هنا من وقت ما سبتك


ضحكت وهزيت رأسى ب لا


_ضحك وبانت غمازاته :طيب تعالى علشان نتعشاء سوا


_هو انت ممكن اسالك سؤال


*قعد على الكرسى قصادى وهو بيهز كتافه:اسألى


_ميلت وبصيت فى عنيه بتركيز :هى عنيك ديه حقيقه ولا لينسز


*ضحك بصوت عالى يخرب بيتك متضحكش كده ولله هقوله انى بحبه هااا


قام ووقف قدامى وانا رجعت لورا بخوف قطع لسانى انا مين قلى اتكلم بس ايه ده هو بيقرب كده ليه ولله هصوت


ميل بج سمه وبص فى عنيا:انتى شايفه ايه


بلعت ريقى بصعوبه وتوتر:انا انا مش شايفه حاجه خااالص قولتله كده وجريت من قدامه وسمعته بيضحك بصوت عالى ده طبيعى مهو طلع متجوز هبله ياتره بيقول عليه ايه دلوقتى ، بس ولله يا جــ,,ـماعه انا قمر واتحب سيبكم من الكلام الفاضى


*نزلت لقيت الخدم بيحطوا الاكل قعدت على اول كرسى قابلنى وانا بحاول اخد نفسى بصيت لقيته نازل من على السلم وبيبصلى ويضحك


_بيضحك على ايه ده يخرب بيتك وانت قمر

قعد قصادى وعنيه منزلتش من عليه وانا بحاول اتجنب نظراته


_احم هو هو انت عايش هنااا لوحدك


=اااه


_اومال اهلك فيين


ملامحه اتبدلت للحزن :متو.فيين


سكت انا عارفه هو حاسس ب ايه انا كمان من بعد مو*ت ماما مبقاش ليا حد حته ابويا عمره ما حبنى كنت لسه هتكلم بس سمعت صوت



………..:رررررررحيييييييييييم


البارت السادس


سكت انا عارفه هو حاسس ب ايه انا كمان من بعد مو*ت ماما مبقاش ليا حد حته ابويا عمره ما حبنى كنت لسه هتكلم بس سمعت صوت


………..:رررررررحيييييييييييم


بصيت ناحيه الباب لقيت شاب واقف وبيبصله وعلى وشه ابتسامه بصتله لقيته قام وراح نحيته وح.ضنه بحب وقفت وانا بشوفهم


عمار :كده يا واطى تتجوز من غير ما تقولى


رحيم بضحك:انا اسف كل حاجه حصلت بسرعه وملحقتش اقولك


عمار بحب:ولا يهمك وقرب وهمس فى أذنه


قولى بقااا القمر إللى وراك هى العروسه


رحيم التفت وبص ل حور إللى واقفه مربعه ايديها قدام صـ,,ـدرها وبتبص عليهم


رحيم بضحك:اااه هى


عمار :لا قمر بصراحه عرفت تنقى يا ولد يا رحيم


رحيم بحده”عمااااااار


عمار بضحك؛خلاص خلاص متزعلش تعال عرفنى عليها ولا هتسبنى واقف كده


رحيم:ادخل اعرفك عليها وامشى علطول


عمار:هى حصلت تطردنى


رحيم بغيظ:اااه عريس جديد وكده


عمار بضحك:وحيات امك


رحيم ببرود:عارف لو مكنتش ابن عمتى كنت طردتك طرد الكلاب


عمار بضحك:طول عمرك اصيل يابن خالى اوعه كده


*كنت واقفه بتابع حوارهم وهما بيتهمسوا شكلهم قريبين من بعض بس هما ليه بيبصوا عليه كده ياختى معقوله اكون عملت مصيبه ببص لقيتهم جايين هما الاتنين ناحيتى طب اهرب ولا اعمل ايه دلوقتى لا حور أجمدى كده ف ايه


رحيم بابتسامه :حوريه اعرفك ده عمار ابن خالتى


_ابتسمت وسلمت عليه


عمار بإعجاب:حوريه اسمك مميز يا حوريه


_بصتله حسيت عنيه بتطق شرار ياختى اعمل دلوقتى هياكلنى


_ش شكرا بعد اذنكم جريت بسرعه من قدامهم كنت حاسه انه هياكلنى بنظراته ف مكنشى قدامى غير الهروب دخلت الاوضه وفضلت رايحه جايه جايه رايحه وبلف حولين نفسى زى الناس التايه كده تعرفوهم احم اهو انا زيهم


فى الريسيبشن


عمار ؛ايه يا عم انت عامل للبنت رعب كده ليه


رحيم ببرود:وانت مالك انت


عمار بضحك :وربنا مجنون المهم متنساش فرحى كمان شهر هااا فرحى


رحيم بضحك:عارف وبعدين ازاى عاوزنى انسه فرحك


عمار بضحك:اشطاا ابقه هات حوريتك معاك وجرى من قدامه


رحيم بغيظ :يا ابن ال***انا هوريك وطلع لفوق


_كنت واقفه بفكر استخبه فين ولقيت الباب اتفتح وهو دخل وقعد قصادى


فضلت ابص فى أرجاء الاوضه علشان عينى متجيش فى عينه لحد ما اتكلم


=تعالى هنااا


Advertisements

_انا انا ولله ما عملت حاجه


=حوريه انا مبحبش اعيد كلامى مرتين تعالى هنااا


اتقدمت وانا بقدم خطوه وبرجع خطوه لحد ما وقفت قدامه


=تعالى اقعدى هناا وشاور على رجله


_ايه الولد إللى ميعرفش الادب ده وكالعاده قبل منطق كان شاددنى ومقعدنى على رجله انا قولت برضوا الولد ده معدتش عليه تربيه ومحدش رباه د.فن رأسه فى رقبتى وانا بحاول ابعد


_هو هو انا ممكن اطلب طلب


بعد عنى وابتسم :اطلبى يا حوريتى


_ممكن يعنى نبقه صحاب


بصلى باستغراب واتكلم:صحاب ؟


_ااه انا يعنى هو بصراحه


=ح.ضن كفوف ايدى بايده علشان يطمنى



*كنت متوتره وخايفه ومش قادره اجمع الكلام انا عشت وحيده مكنشى ليا صحاب وف يوم وليله بقيت مع شخص غريب فى بيت واحد صحيح هو اتجوزنى بس انا خايفه اقربله خايفه يتغير ويبقه زى بابا رحيم اول حد احس معاه بالامان فوقت من سرحانى على صوته صوته جميل مميز خصوصا وهو بينطق اسمى


=حوريتى اهدى انا معاكى اتكلمى ومتخفيش


_استجمعت قوتى وبصيت فى عنيه الرمادى عيونه لونها مميز جذاب قادره تاخدك ل مكان تانى سرحت فى عنيه وحلاوتهم ونسيت كنت هقول ايه


رحيم بابتسامه:عارف انهم حلوين


_هما ايه إللى حلوين


رحيم بغرور:عيونى إللى منزلتيش عينك من عليهم ونسيتى كنتى هتقولى ايه


_وشى قلب طماطم وبصيت الناحيه التانيه كلامه صح هو فعلا عيونه حلوين اووى بصتله تانى بغيظ وانا بحاول ادارى كسوفى


_انت مغرور اووى على فكره


ضحك:عارف


_طيب اوعه كده وسبنى


=ام.وت فيكى وانتى مكسوفه كده


*احم جــ,,ـماعه انا قلبى خلاص وقع وحبيته انا بعترف اهوو


_ط طيب سبنى


=لا قولى كنتى عاوزه ايه


رفعت ايديا وانا ببصله ببراءه :نبقه صحاب


*رفع حاجبه وبصلى:امم ليه


_علشان ناخد على بعض اكتر وانا اقدر اتعود عليك


ابتسم ومسك ايدى :موافق


*عااا فرحت اووى وبدون وعى اترميت فى ح.ضنه ،انا عاوزه حد يدينى بالشبشب على دماغى ولله ايه إللى هببته ده بعدت عنه بسرعه


_انا اسفه


شدنى تانى وقعدنى على رجله :متعتذريش مره تانى مفهوم


_مفهوم بس انا عاوزه ادخل. اغير هدومى

ابتسم وبعد ايده إللى كانت محاوطه خصرى :ادخلى ومتتاخريش


دخلت غيرت هدومى وطلعتله بس اتصدمت ووقفت متنحه لما لقيته


حوريتى

بقلمى “مارينا عبود”


البارت السابع


دخلت غيرت هدومى وطلعتله بس اتصدمت ووقفت متنحه لما لقيته واقف وعارى الصـ,,ـدر يخرب بيته ايه الجمال ده


بصلى وضحك جــ,,ـماعه هو انا ممكن اقوله بحبك دلوقتى


=مالك يا حوريه واقفه كده ليه


_اتكسفت ووشى قلب فراوله ونزلت رأسى فى الارض


ضحك بصوت عالى وبدا ياخد خطوات ويتقدم اتجاهى طب انا اهرب ولا اعمل ايه بقيت برجع لورا لحد ما وصلت للحيطه وهو بقااا قدامى ولانه اطول منى بكتيرر ف مكنتش عارفه اهرب


_انت انت بتقرب كده ليه


بدون اى مقدما.ت لقيته شالنى ،صرخت بصوت عالى


_عااااااااا نزلنى نزلنى والبس حاجه عيب كده


=ولو معملتش كده


_ضحكت ،هعيط انا اصلا عيوطه وهعملك فضيحه دلوقتى


فضل يضحك عليا وانا سرحت فى ملامحه اخدنى وقعدنى على السرير ولف وقعد جنبى من الجنب التانى


_انت هتقعد كده


اتكلمت وانا مبرقه


رفع حاجبه ورد :اااه


_ده ايه الجراءه ديه يعنى انت مش واخد بالك انه فيه بنادمه معاك فى الاوضه


=مهو البنادمه مراتى وعادى اقعد كده قدامها


_مراتى، لما اتجوزته كنت فاكره انه شخص قاسى و انى هدخل فى جح يم وهيشغلنى خدامه لكن هو طلع عكس كل توقعاتى طلع شخص حنين لطيف هادئ لحد دلوقتى مشفتش منه تصرف يقلل منى او حاجه وحشه تزعلنى لا هو بيعمل كل حاجه علشان ابقه مبسوطه وده لوحده اكتر حاجه مفرحانى فوقت من تفكيرى على صوته العالى



=حوررررريه


_ايه


رحيم :سرحتى ف ايه


_فيك


=ايه


*انا عاوزه حد يجى يقطعلى لسانى علشان منطقش تانى محدش مودينى فى داهيه غير لسانى إللى عاوز قطعه ده


_احم ممكن تقوم تلبس حاجه لو سمحت

ضحك؛ حاضر يا ست حور عيونى


وقفت على السرير بحماس وانا بميل

بج سمى عليه :انت انت قولت اييييه حور


رحيم بضحكه رجوليه جذابه:اقعدى يا هبله


_انا فعلاا هبله بس هو اول مره ينطق اسمى ديما بينادينى حوريه او حوريتى معرفش ليه بينادينى كده معقوله كان بيحب واحده شبهى واسمها كده قعدت

جنبه واتكلمت ببراءه:رحيم


رحيم بهيام:عيون وقلب رحيم


*ايه ده ف ايه هيغمى عليا حد يقوله ميتكلمش معايا كده علشان بضعف ولله


_البس حاجه وتعال نتكلم شويه


رحيم بضحك:حاضر


*قام وراح عند الدولاب ولبس تيشرت اسود ورجع قعد جنبى


=احكى يا حوريه


_هو انت ليه بتقولى حوريه وحوريتى ليه مش بتقولى يا حور


ابتسم وفرد ج سمه على السرير وشدنى لح.ضنه وحط رأسى على صـ,,ـدره وانا حطيت ايدى على قلبه وانا مبسوطه رفعت رأسى وبصتله وبدا يتكلم وانا كنت بسمعه بتركيز


=لأنك مميزه من اول يوم شوفتك فيه كنت ماشى بعربيتى ورايح الشركه شوفتك وانتى بتساعدى راجل كبير فى العمر انه يعدى الشارع خطفتى قلبى وقتها قررت انى مسبكيش وربنا ساعدنى فى ده لما جمعت عنك معلوما.ت وعرفت انك بنت قاسم الموظف إللى شغال عندنا فى الشركه وقولتله انه عاوز اطلب ايد بنته ولما روحت علشان اطلب ايدك افتكرونى انى عاوز اجى اطلب ايد زينب بنته من مراته التانيه وقتها كنت مستنيكى تطلعى واول ما شفتك وشوفت العلاما.ت إللى على وشك قررت اعمل الفرح فى يومين ومسبكيش عندهم ولا ثانيه وحذرتهم من انهم يتعر*ضولك بأى شكل واتجوزتك وقررت اسميكى حوريتى لأنك جميله زى الحوريات وكمان مميزه

بقلمى” مارينا عبود ”


_كنت مركزه معاه وقلبى بيدق بسرعه كبيره عمرى ما كنت اتوقع انه ربنا يكرمنى ويعوضنى بالشكل ده وبشخص جميل زى رحيم يحبنى ويخاف عليا حاسه باحساس جميل اووى فرحه خوف توتر خايفه الفرحه ديه متدمش كتيرر خايفه رحيم يتغير عيونى دمعت وانا ببصله قام وقعد قدامى


=مالك يا حوريه


_مسحت دموعى وبصيت الناحيه التانيه


*مسك وشى بين كفوفه وبصلى بلهفه وخوف ظهرت من طريقه كلامه


=حوريتى مالك بتعيطى ليه


*اترميت فى ح.ضنه انا مش عاوزه اسيبه ولا يبعد عنى عاوزه ديما جنبى انا بحس بالأمان وهو معايا بتحامه فيه معرفوش من وقت كبير لكن الاحساس إللى بحسه وانا معاه بيبقه مميز مش بخاف بحس انى حره


_متسبنيش يا رحيم


قولتها وانا بعيط فى ح.ضنه وهو بيملس على شعرى بحب وبيهدينى


رحيم بحب :هشش متعيطيش قولتلك مبحبش دموعك وبعدين انا مستحيل اسيبك اهدى


_نام وهو واخدنى فى ح.ضنه محستش بنفسى بعد كده


رحيم بص عليها لقاها نامت بأس جبينها ونام


********************

فى شقه القاسم


انتصار بخ.بث:قاسم حبيبى عاوزه فلوس



قاسم بغ.ضب:هو ايه الحكايه كل يوم فلوس انتى بتودى الفلوس ديه كلها فين


انتصار بتمثيل:يا حبيبى انت ناسى انه زينب فى كليه ولا ايه وبعدين انت مستخسر فى انا وبنتى الفلوس يا قاسم


قاسم بغ.ضب :يوووه خدى اهو مفتاح الز*فت الخزنه خدى إللى عاوزه وسابها وطلع من البيت


انتصار بشر :هانت كلها كام يوم واخلص منك ومن بنتك


حوريه ج2


البارت العاشرهى كانت صديقه ماما المقربه وبنت عمها وماما كانت بتثق فيها عمرها ما اتخيلت انها تطلع زبا*له كده فضلت تلف حولين بابا لحد ما خلته يتجوزها رغم انها عمرها ما حبته لكن حبت تك.سر امى تخيل صديقه عمرك وبنت عمك تتجوز جوزك كان احساس صعب وياريت اكتفت بكده لا ديه كانت بتعامل ماما كخدامه عندها وبتحرض بابا عليها وتخليه يضر*بها ولما ما*تت كانت عاوزه ترمينى فى الشارع بس بابا رفض واتعصب عليها ف خلتنى خدامه عندهم ووقتها واجهتها وسالتها بتعمل معانا كده ليه قالتلى انها بتغير من امها من وهى صغيره ديما ماما كانت احسن منها حته فى التعليم هى كانت ناجحه ومتفوقه لكن انتصار لا اتهمتها انها اخدت حب عمرها قاسم لكن ده محصلش انتصار عمرها ما حبت بابا هى بتحب فلوسه وبس لما جبت مجموع كبير فى الثانويه العامه يوصلنى انى ابقه مهندسه رفضوا يخلونى اكمل وقالتلى انى مجرد خدامه وبس


_قعدت على طرف السرير ودموعى مغرقه وشى


_ماما ما*تت بسببهم جالها القلب ورفضوا يعملولها العمليه حته الشخص إللى حبته موقفش جنبها ما*تت بحسرتها يا رحيم ما*تت بسببهم وسابتنى لوحدى عشت طول السنين ديه لوحدى اربع سنين عايشه فى جح يم معاهم ضر*ب واهانه وحبس فى اوضتى الضلمه


_فضلت اعيط كان اول مره اطلع كل إللى فى قلبى واحكيه لحد قام من على السرير وقعد جنبى اخدنى فى ح.ضنه وانا كل حصونى القويه انهارت فى ح.ضنه فضلت اعيط بقهر وهو بيحاول يهدينى


=هششش اهدى خلاص انا جنبك ومش هسيبك واوعدك هندمهم كلهم


_انت انت مش هتسبنى صح


_ابتسم وشدد على ح.ضنى:مستحيل اسيبك يا حوريه واوعدك حياتك كلها هتتغير بس اوثقى فيا ممكن


_طلعت من ح.ضنه وهزيت رأسى بالموافقة


ابتسم وشدنى لح.ضنه تانى وفضل يمشى ايده على شعرى لحد ما روحت فى النوم


وفى صباح يوم جديد


قومت من جنبه ودخلت غيرت هدومى ونزلت طلبت من الخدم كلهم يطلعوا من المطبخ علشان اعمل انا الاكل


♡رحيم قام ملقاش حور دور عليها ملقهاش نزل بسرعه لقاها واقفه فى المطبخ وبتعمل اكل ابتسم وقرب ح.ضنها من ضهرها


_كنت بعمل اكل لقيته شدنى من خصرى وح.ضنى من ضهرى اتوترت ولفيت وشى نحيته


_انت صحيت امته


رحيم بابتسامه:من شويه انت ايه جابك هناا وفين الخدم


_ابتسمت بحماس :انا خرجتهم وحبيت اعملك الاكل بنفسى


=يبقه هفطر اجمل اكل النهارده طول ما من ايدك


ضحكت :هتخلينى اشوف نفسى عليك بعد كده


رحيم بضحك وهو يحملها ويضعها على الرخامه:وايه المشكله يا جميل اى رايك اساعدك


_ضحكت ونزلت من على الرخامه ؛موافقه


*_ابتسم وبدا يساعدنى وعملت الاكل وطلعنا فطرنا مع بعض


=جميل اووى يا حوريتى تسلم ايدك ومسك ايدها وباسها بحب


_فرحت اووى ومسكت المعلقه وقربت اكلته بايدى كنت شايفه لامعه عيونه بفرح اووى لما بشوف لامعه عيونه ونظره الحب إللى فى عيونه ليا

_رحيم


=قلبه


_ممكن اطلب منك طلب


*ابتسم ومسك ايدى :اطلبى يا حوريه



_ممكن نطلع مع بعض النهارده ونتمشى شويه


رحيم بابتسامه:موافق هخلص شغل وهاجى اخدك


_عااااا شكرا انا مبسوطه اووى


_قام وباس رأسى:وانا عاوزك ديما تكونى مبسوطه


_ضحكت وبصتله بحب:طول ما انت جنبى اكيد هكون مبسوطه


_ابتسم ومسكنى من ايدى وطلعنا الاوضه وطلب منى اختارله لبس


_كل المواصفات إللى كنت بتمناها فى شريك حياتى لقيتها فى رحيم


شخص حنين ،هادى ،مبيرفعش صوته عليا صحيح جسمه قوى ووسيم واوقات نبرته بتخوف بس انا بحس بالأمان معاه سهل تحس بالأمان بس صعب تلاقيه مع شخص معين وانا لقيت الإمان مع رحيم كان عنده حق لما قلى انه هيغير مصيرى اوقات بحس انى عايشه معاه فى جنه وحلم مش عاوزه افوق منه اتمنه نفضل كده ديما ورحيم ميتغيرش


_اختارتله لبس شئ جميل انه الشخص إللى بتحبه ياخد رايك فى كل تفاصيل حياته ،ساعدته فى لبسه واخد حاجته وطبع قبله لطيفه على خدى ومشى وزى ما عودنى دخلت الاوضه إللى مليانه كتب او بمعنى المكتبه إللى عاملها فضلت اقراء حاجات كتيرر لحد ما مره وقت طويل اووى


*طلعت من المكتبه ورجعت الاوضه فتحت الدولاب ولقيت فساتين كتيرر

اختارت فستان كان لونه اسود بكم وضيق عند الصدر وواسع من تحت وشكله جميل اووى دخلت لبسته وحطيت ميكب خفيف وفضلت قاعده مستنياه


*مر وقت ومجاش قومت وقررت اتصرف علشان اكلمه فتحت الباب وكنت طالعه لقيته فى وشى اول ما شافنى وقف متنح ومصدوم وانا حاولت اتهرب من نظراته إللى بتوترنى


رحيم لنفسه :لا كده كتيرر اووى لامته هفضل مستحمل بعدك عنى يا حوريه لا لا كفايه كده اظن لازم اخد خطوه جد فى علاقتنا


_انت اتأخرت كده ليه


رحيم بحب :كان عندى شغل واكمل بخ.بث : بس ايه الجمال ده


_اتوترت وفضلت افرك فى ايدى :هو انا بصراحه حابه اطلع معاك


رحيم بابتسامه وعش.ق :طيب ما تسيبك من الخروج النهارده وتعالى نعمل حاجه اجمل


_ضحكت ببراءه :ايه هى


*قرب وهمس فى ودانى وثوانى ووشى احمر من الخجل والكسوف .


_انت انت قليل ادب


ضحك:عارف


اتكلمت برجاء وبراءه :رحيم أرجوك


رحيم بخ.بث :موافق بس بشرط


*رفعت ايدى وانا بشاورله باستغراب:ايه شرطك


ابتسم وحاوط خصرى وقربنى منه وعنينا بتبص لبعض بحب


=ناخد خطوه جد فى علاقتنا بصراحه انا عاوزك مراتى يا حوريه


_اتوترت وحاولت اغير الموضوع:ماشى ماشى خرجنى الأول ولما نرجع نتكلم فى الموضوع


رحيم بضحك:ماشى اتهربى براحتك


_احم طيب يلاه بقاا


ضحك ودخل حط الملفات واخدنى وطلعنا

روحنا مطعم اتعشينا وكانوا مشغلين موسيقى هاديه وجميله وانا سرحانه معاهم


=تحبى نقوم نرقص


بصتله وابتسمت:بس انا مش بعرف ارقص


رحيم بابتسامه جذابه :تعالى وهعلمك


قال كلامه ومدلى ايده ابتسمت وحطيت ايدى فى ايده وقومنا نرقص كان بيعلمنى بهدوء وانا مركزه فى عنيه وتايهه فيهم ايديه كانت محاوطه وسطى وانا لفيت ايدى حولين رقبته وبقينا نرقص على موسيقى هاديه وجميله كنا باصين لبعض وكل واحد فينا نظرته كفيله تقول كل إللى فى قلبه خلصنا رقص وحاسب وطلعنا



مسكت كتفه ووقفت قدامه :انا عاوزه اتمشه ممكن


رحيم بابتسامه :ممكن يلاه بينا


*مسك ايدى وفضلنا نتمشى شويه لحد ما وصلنا قدام شخص بيبيع ايس كريم


_رحيم رحيم ممكن تجبلنى ايس كريم


ضحك وراح اشترالى ايس كريم وقعدنا انا وهو على الرصيف


_ميلت براسى على كتفه وشبكت ايدى فى ايده وكانى برمى كل حاجه عليه وبنسه الدنيا كلها وانا معاه حط رأسه على رأسى وابتسم


_رحيم


=عيون رحيم


_رفعت رأسى وبصتله:احم انت حبيت قبل كده


*ملامحه اتغيرت عيونه بقت عباره عن بقعه د*م من الغ.ضب وكانه افتكر جرح قديم


حطيت ايدى على كتفه بخوف :رحيم اهداء انا اسفه مش قصدى اضايقك


_بصلى بغ.ضب وو


حوريتى


بقلمى “مارينا عبود ”


البارت الحادى عشر


حوريتى


حطيت ايدى على كتفه بخوف :رحيم اهداء انا اسفه مش قصدى اضايقك


بصلى بغ.ضب وقام وقف


_قومت ووقفت قدامه :رحيم


رحيم بابتسامه عكس النا.ر التى تشتعل بداخله :متخفيش يا حوريه انا كويس


_عيونى دمعت:انا اسفه


قرب وح.ضنى :حوريه قولتلك ميت مره متعتذريش


_طلعت من ح.ضنه ومسحت دموعى وانا مقرره مخليش اليوم ده يبوظ انا نفسى اقضى وقت معاه من غير مشاكل


_قربت منه ولفيت ايديا حولين عنقه بدلال وانا ببصله ببراءه :حاضر بس انت اضحك كده وتعال نكمل اليوم


ضحك وشدنى من خصرى : ما تيجى نمشى ونكمل اليوم فى بيتنا


_ضحكت ومسكت ايده واخدته ورجعنا نتمشى

فضلنا نحكى كتيرر وحكالى حاجات كتير عنه وعرفت عنه كل حاجه


=شكلها هتمطر يلاه بينا


_ضحكت:لا لا انا بحب المطره اووى


رحيم بضحك : يلاه يا هبله علشان متتعبيش


رديت بتذمر وغ.ضب طفولى وانا بدبدب برجلى على الأرض


_رحيم علشان خاطرى خلينا شويه


*هههههه وقبل ما يتكلم كانت السماء مطرت سبته وفضلت ارقص تحت المطره انا بحب المطره اووى بفتح ايديا وبرفع رأسى لفوق وبسيبها تغرقنى وانا بنسه كل حاجه وأى وجع جوايا فضلت الف حولين نفسى وانا بضحك اول مره اكون فرحانه اووى كده كان واقف ومربع ايديه قدام صدره ومتابعنى وهو بيبتسم


جريت عليه ومسكت ايديه واخدته وفضلنا نلعب تحت المطره زى الأطفال


=يا مجنونه كفايه هنتعب كده


_هههههه رحيم بالله خلينا شويه


ضحك وقرب شالنى وحطنى فى العربيه وركب جنبى وبدا يسوق


_عاااااا كنت عاوزه اقعد شويه ليه كده


=ولله ولما تتعبى هكون مبسوط كده


_بصتله وابتسمت حلو اووى انك تلاقى حد يخاف عليك ويحميك شخص بابتسامه منه قادر يفرحك وياخدك لعالم تانى


ههه وصلنا البيت ودخلنا واحنا متغرقين بصينا لبعض وثوانى وفضلنا نضحك كان شكلنا يضحك اووى طلعنا الاوضه ودخلت بسرعه غيرت هدومى وطلعتله لقيته بيكح


جريت عليه بخوف ولهفه :رحيم مالك انت انت تعبت


ابتسم ومسك ايدى يطمنى ؛متخفيش يا حوريه انا كويس


_حطيت ايدي على جبينه لقيت حرارته عاليه :رحيم انت انت سخن اووى


_ضحك وفرد جسمه على السرير :يا بنتى انا كويس ولله


_طيب قوم قوم يلاه غير هدومك مستنى ايه


رحيم بابتسامه:حاضر يا ست الكل هقوم




قام وفجاه كان هيوقع سندته بسرعه وقعدته على السرير وجريت جبت هدوم من الدولاب وانا ايديا بتترعش من الخوف عليه


ساعدته وغيرتله هدومه وهو بيبصلى وبيبتسم وانا وشى احمر من الكسوف


_خلصت ونومته على السرير وكنت طالعه لقيته مسك ايدى


رحيم بتعب:حوريه متسبنيش


عيونى دمعت وانا شايفاه تعبان كده انا السبب فى إللى حصل انا إللى اصريت عليه نفضل تحت المطره قربت ولفيت ايديا حولين رأسه وح.ضنته جامد


_مستحيل اسيبك هجيب ميه بارده وهاجى مش هتاخر


*سندت رأسه على المخده ونزلت بسرعه روحت المطبخ جبت ميه بارده وطلعت الاوضه لقيته نام وبيهلوس ب اسمى قربت وغطيته ودفيته كويس وقعدت جنبه فضلت اعمله كمادات وانا بعيط

انا مش عاوزه اشوفه كده رحيم مصدر قوتى وانا من غيره ضعيفه ضعيفه اووى جبت كرسى وحطيته جنب السرير وقعدت قصاده وانا ماسكه ايده وبعمله كمادات مر وقت ونومت على ايده ومحستش بنفسى بعد كده غير وهو بينادى عليا


♡قومت مفزوعه لقيته ساند بضهره على السرير وبيبصلى وبيبتسم قربت منه وانا ببصله بخوف ولهفه حطيت ايدى على جبينه اشوف الحراره لقيتها نزلت خاالص


_انت انت كويس حاسس ب ايه


رحيم بحب:انا كويس يا روحى متخفيش


ح.ضنته وفضلت اعيط بادلنى الح.ضن ود.فن رأسه فى عنقى وفضل يمشى ايده على ضهرى


=بتعيطى ليه


_خوفت عليك اووى انا اسفه انا السبب


رحيم بحب :انا مش قولتلك متعتذريش وبعدين انا كويس وزى الفل اهو


طلعنى من ح.ضنه ومسح دموعى :دموعك ديه غاليه عليا اووى ف مش عاوز اشوفهم تانى


“الحنيه ”

افضل واجمل حاجه انه ربنا يرزقك بشخص حنين وديه نادرا لما يبقه حد كده وانا محظوظه اووى بوجود رحيم فى حياتى بجد هو اجمل هديه ربنا عوضنى بيها


_ابتسمت وطبعت قبله على جبينه :انا هروح اجهزلك الفطار متتحركش من مكانك مفهوم


رحيم بضحك :مفهوم يا باشا


ضحكت وسبته ونزلت دخلت المطبخ وعملتله فطار لقيته واقف وبيجهز نفسه


_ايه ده انت رايح فين


=لازم اروح الشركه عندى اجتماع مهم


سبت الصنيه على التربيزه ووقفت قدامه وانا ببصله بغ.ضب ؛لا مش هتروح لمكان


ابتسم ومسكنى من خدودى:معلش يا جميل لازم اروح


_عليت صوتى بعصبيه:قولتلك لا يا رحيم مش هتطلع من هنااا وانت تعبان كده


رحيم بضحك:ولله كويس متخفيش


_طيب بس بشرط


بصلى بدهشه :شرط ؟شرط ايه


ربعت ايدى قدام صدرى وبصتله بثبات وقوه:اروح معاك انا مش هبقه مطمنه طول ما انت بعيد عنى


=اممم ماشى موافق


بصتله بفرحه وح.ضنته :عااااا شكرا

رحيم بحب:يلاه يا مجنونه علشان منتاخرش


_ماشى


فرحت اووى انى هروح معاه كده هبقه مطمنه عليه اكتر وقلبى مرتاح اخدت هدوم ولبست ونزلتله كان واقف قدام العربيه ولابس نظارته الشمسيه يخرب بيت جماله هو بيروح كده اكيد كل البنات بتبقه عينهم عليه بس بصراحه حقهم قره عينى قمر ومز اووى فوقت من سرحانى على صوته قربت ووقفت قدامه


رحيم بضحك :عارف انى حلو وبخطف القلوب بس مش للدرجه



اتحرجت ووشى احمر ولفيت وشى الناحيه التانيه


_مغرور اووى


رحيم بضحك:وربنا بعش.قك لما بتقلبى فراوليه كده


_وربنا انا إللى بعش.قك بحلاوه امك ديه


_رحيم بقااا


رحيم بضحك :خلاص خلاص يلاه بينا


_ضحكت ووركبنا العربيه وبعد وقت مش كبير

يعنى وصلنا نزل ومسكنى من خصرى بتملك وكأنه بيقول للكل انه خلاص بقيت ملكه


*دخلنا وكانت أنظار كل الموظفين علينا بصيت لقيت بابا وزينب بنته كمان معاه كانوا بيبصولى بصدمه واضحه معطيتهمش اهتمام ورجعت بصيت ل رحيم

اخدنى وطلعنا مكتبه كان مكتب كبير وديكوره جميل اووى وهادئ


_الله مكتبك جميل اووى


ضحك وكان هيتكلم بس فجاه لقينا بنت زقت الباب ودخلت ح.ضنته وانا وقفت مصدومه


البارت الثانى عشر


حوريتى


ضحك وكان هيتكلم بس فجاه لقينا بنت زقت الباب ودخلت ح.ضنته وانا وقفت مصدومه


*ببصله بصدمه مش فاهمه حاجه وفجاه لقيت عيونه بقت حمراء وعروقه برزت من الغ.ضب وزقها بعيد عنه وبدا يزعق بصوت جهورى هز المكان

كنت اول مره اشوفه متعصب كده لدرجه خلتنى اترعب واخاف منه


رحيم بغ.ضب جح*يمى :انتى ازاااااااى تتجرائى تخشى مكتبى كده


زينه بخوف :رحيم انا


=اخرررررسى واطلعى بررررره مش عاووووز اشوووف وشك برره


*بصيت للبنت لقيتها بتبصلى بحقد وغل وقربت منى


زينه بح قد:هى ديه بقااا اللى اخدتك منى يا رحيم


_قرب ووقف قدامى وبصلها بغ.ضب


=يعنى مش حضرتك اللى خونتينى تو تو هى اللى اخدتنى منك واكمل بس.خرية:هو انتى شايفانى ايه قدامك هاا عيل صغير هتضحكى عليه بكلمتين تبقى غلطانه يلااااه بره وبدون مطرود


*البنت بصتله بغ.ضب وطلعت


_حسيته دايخ سندته وقعدته على الكرسى


_رحيم ممكن تهدأ


رحيم بس.خرية:فكرانى عيل صغير هتضحك عليا واصدقها


_ه هى ديه حبيبتك


*بصلى كتيررر بدون ولا كلمه ومره وحده قام وح.ضنى :انا اسف على إللى حصل


_ابتسمت وطبطبت على ضهره:محصلش حاجه المهم تعال بينا نروح للدكتور


رحيم بابتسامة:دكتور ايه يا بنتى انا كويس


_لا مش كويس ويلاه اسمع الكلام


=حاضر بس اقعدى هنااا وانا هحضر الاجتماع واجيلك ماشى


ابتسمت ؛ماشى


عدل بدلته وطلع وانا قعدت على مكتبه وفضلت اقلب فى الفون بملل مر وقت ولقيت زينب بنت مرات أبويا داخله المكتب وعلاما.ت الغ.ضب على وشها انا مبحبش اقول بنت أبويا او مش هتفرق كلهم شبه بعض افتكرت كلام رحيم انى مخفش من اى حد طول ما هو معايا


*قومت وانا ببصلها ببرود


زينب بح قد ؛شكلك نسيتى نفسك يا حور


قربت منها وانا ببصلها بثبات وقوه :تو مدام حوريه لو سمحتى وياريت لما تتكلمي مع مرات مديرك يبقه بشكل محترم عن كده


زينب بغ.ضب وشر:انتى أزاى تتجرائى وتكلمينى كده انتى فاكره نفسك مين ولا فرحانه بالكام يوم إللى قضيتيهم مع رحيم ونسيتى انك مجرد خدامه ولا نسيتى الضر*ب والاهانة يا ست حور


_ابتسمت ببرود وقعدت قدامها على مكتبه:تو منستش بس الظاهر انتى اللى نسيتى انى دلوقتي مدام حوريه نصار يا زينب حور اللى دلوقتي غير بتعت زمان بتعت زمان ديه تنسيها خاااالص ودلوقتي بدون مطرود واتفضلى على شغلك



زينب بصدمه :اتغيرتى اوووى يا حور


_طبعنا، كنتى فكرانى هفضل طول عمرى البنت المهزوزه الضعيفه اللى انتوا بتضر*بوها ولا ايه لا يا روحى فوقى وياريت توصلى سلامى ل مدام انتصار وقاسم بيه واتفضلى بره


*كانت بتبصلى بصدمه حته انا كنت مصدومه من نفسى معرفش جتلى الشجاعه منين انى ارد عليها ومكنتش اعرف انه فى عيون مرقبانا وواقفه بره بتبصلى بفخر زينب طلعت وهو دخل وانا اترميت فى ح.ضنه


_شكررررا

رحيم بابتسامه:على ايه


_من غيرك مكنتش هقدر اواجهم


=انا فخور بيكى اووى عاوزك كده ديما سواء كنت موجود معاكى او لا عاوزك قويه واثقه من نفسك ومتسمحيش لحد يقلل منك


_احم جمـ,,ــــاعه انا مغلطتش لما قولت انه رحيم مصدر قوتى هو فعلا كده


“جميل تلاقى اللى يشجعك ويدعمك فى كل الأوقات والاجمل انك تلاقى اللى يغيرك للافضل ”


_ابتسمت ولفيت ايديا حولين رقبته :طيب مش هنروح للدكتور بقاا


ابتسم:نروح علشانك


ضحكت ولبست شنطتى واخدنى وطلعنا روحنا للدكتور وفحصه واداه ادويه


*رجعنا البيت وكان باين عليه التعب والارهاق ساعدته يغير هدومه وفرد جسمه على السرير بتعب


جبت اكل واكلنا وعطيته الدواء


_انت كويس


ابتسم ومسك ايدي باسها:كويس طول ما انتى جنبى


_ح.ضنته وحطيت راسى على صدره:انا مش عاوزه اشوفك كده


=كده أزاى


قومت وقعدت قصاده:مش عاوزه اشوفك ضعيف رحيم انت مصدر قوتى وانا ضعيفه من غيرك ف علشان خاطرى تخلى بالك من نفسك


_رحيم بابتسامة:حاضر


فجاه جتله رساله خلت ملامح وشه تتحول 180 درجه وعيونه بقت بقعه د*م


_سالته بخوف:رحيم ف ايه


رفع الفون وكانت صور ليا مع شخص وهو حاضنى وانا قريبه منه بصتله بخوف


_انا انا ولله معرف حاجه عن ده ولا عمرى قابلت حد صدقنى ديه صور متفبركه


_كان ساكت ومش بيتكلم حسيت انه صدق الصور بس انا انا معرفش حاجه انا مش عاوزه اخسره


حطيت ايديا على قلبه وانا بعيط:رحيم رد عليا انت مصدق الصور ديه


_كان ساكت وده صدمنى ده ده معناه انه رحيم مش واثق فيا انهارت وقومت علشان أجرى لبره بس ايده شدتنى لح.ضنه مره تانى


=اهدى اهدى انا واثق فيكى وعارف انك مستحيل تعملى كده اهدى


_مسكت فيه جامد وفضلت اعيط انا معرفش مين اللى عاوز يخرب حياتى بالشكل ده انا معملتش حاجه لحد علشان اتاذى بالشكل ده


_انا ولله معرف حاجه عن الصور ديه ولا حته مين الشخص ده صدقنى


=عارف وعارف مين اللى عمل كده وهندمه قومى البسى علشان هنروح مشوار


_مكنتش فاهمه حاجه قومت ولبست واخدنى وطلعنا وانا مش عارفه ناوى على ايه


*****************


زينب بغ.ضب :انتى مشوفتهاش وهى بتكلمنى ماما القطه المغمضه فتحت وبقالها صوت


انتصار بخ.بث:ههههههه لا مهو كمان شويه

وهتلاقى رحيم باشا جايبها وبيرميها تحت رجلينا ووقتها سيبهالى وانا هعلمهالك الأدب


زينب بعدم فهم :مش فاهمه حاجه


انتصار بصتلها بخ.بث وجابت تليفونها وورتلها الصور ؛اى رايك فى المفاجاه ديه تخيلى لما رحيم نصار يشوف حبيبه القلب فى ح.ضن واحد تانى هيعمل ايه خصوصا بعد ما اتعرض للخيانه من حبيبته الأولى ياتره هيعمل فيها ايه



زينب بضحكه خبيثه:الله يا ماما طلعتى بتفكرى بس افرض رحيم عرف الحقيقه


انتصار بخ.بث:مظنش هيعرف سيبك دلوقتي وتعالى ناكل


زينب بضحك؛ماشى


*******************


مر وقت ولقيته وقف قدام بيت أبويا لا اكيد اللى فى بالى مش صح اكيد رحيم مش هيعمل كده بصتله والدموع مغرقه وشى


_انت انت مش هتعمل كده مش هترجعنى ليهم ارجوك لو عاوز تعاقبنى عاقبنى فى بيتك بس مترجعنيش ليهم ارجوك انا ممكن اشتغل خدامه عندك لكن مش هستحمل دقيقه معاهم


_مسح دموعى وح.ضنى :اهدى اهدى بقاا قولتلك مش هعمل حاجه تاذيكى امسحى دموعك وعاوزك قويه مفهوم انا مش عاوز اشوفك ضعيفه وافتكرى كلامى انى مستحيل اعمل حاجه تاذيكى اهدى واوثقى فيا


طلعنى من ح.ضنه ونزل من العربيه ومسك ايديا ودخل خبط على الباب وفتحتله مرات أبويا وهى بتبصلى بشما.ته وشر وكأنها كانت متاكده انه هيجبنى


انتصار بخ.بث :كنت متاكده انك هتجيبها على هناااا يا رحيم بيه


=رحيم بضحك:اومال كنتى فاكره ايه


بصيت ل رحيم بصدمه وعدم فهم انا مش فاهمه حاااااجه


اشوفكم البارت الجاى


حوريتى


بقلمى “مارينا عبود ”


البارت الثالث عشر


حوريتى


انتصار بخ.بث :كنت متاكده انك هتجيبها على هناااا يا رحيم بيه


=رحيم بضحك:اومال كنتى فاكره ايه


بصيت ل رحيم بصدمه وعدم فهم انا مش فاهمه حاااااجه


رحيم بخ.بث :ايه مش هتدخلينى


انتصار باستغراب:احم لا اكيد طبعنا اتفضل


دخل وهو ماسك ايدى وانا ببصلهم بخوف ومش عارفه رحيم ناوى على ايه حته مرات أبويا وبنتها بيبصوله بصدمه


=اومال قاسم فين


انتصار بخ.بث:هو فى الشغل يابنى


=امم طيب كلميه قوليله ييجى علشان فى كلام كتير لازم يتقال بخصوص حور


انتصار بخ.بث ؛حاضر ودخلت وكلمت قاسم وطلبت منه ييجى


زينب بخ.بث :تحب تشرب حاجه يا رحيم


ابتسم وبصلها:لا يا قمر انتى


*كنت قاعده جنبه وبضغط على ايده اللى ماسكه ايدى وانا ببصله بغ.ضب ونا.ر الغيره جوايا


بصلى وحسيته فهم عاوزه ايه ابتسم وانا بصتله برجاء انه ميسبنيش مر وقت ومرات أبويا وبنته بيحاولوا يعملوا كل إللى يقدرو عليه علشان رحيم يبقه راضى عنهم الباب اتفتح وبابا دخل قعد قصاده ومرات أبويا وزينب بيبصولى بشما*ته


قاسم؛ايوه يا رحيم بيه قلولى انك عاوز تقابلنى حور ضايقتك فى حاجه


بصيت عليه لقيت ملامحه اتغيرت للغ.ضب :قولى يا قاسم انا لما جيت طلبت ايد بنتك حور مش حذرتكم انه محدش يتعرضلها حصل ولا محصلش


قاسم بتوتر :ح حصل يا بيه ومحدش قربلها


=اممم صح محدش قربلها


*ساب ايدى ووقف قدام مرات أبويا ومسكها من شعرها وانا واقفه مصدومه


رحيم بصوت جهورى :انا عمرى فى حياتى ما مديت ايدى وضر*بت وحده لكن انتى اح قر وحده شوفتها فى حياتى


انتصار بغ.ضب:انت اتجننت يا رحيم


قاسم بخوف:رحيم يابنى ايه اللى حصل


=بقااا أنتى يا روح امك انتى وبنتك عاوزين تلعبوا عليه و.فاكرينى هصدقكم واكدب حوريه


قاسم بخوف :انا مش فاهم حاجه



=ليه هى الست هانم مقالتلكش على خطتتها هى وبنتها ولا ايه


انتصار بتوتر :خطه خطه ايه انت بتتكلم على ايه يا مجنون انت


رحيم بضحكه س.خريه:ههههه هو انتى فاكره بجد لما تفبركى صور ل مراتى وهى فى ح.ضن حد تانى وتبعتهالى هصدق فيها وهجيبهالك بكل سهوله كده


*وقفت مصدومه وعيونى بتدمع انا انا مكنتش اتوقع فى يوم انها توصل لكده وتتهمنى فى شر*فى ا ازاى بصيت ل بابا لقيته بيبص ل انتصار بصدمه ط طيب معقوله بابا كمان مشترك معاها اكيد دول مش بشر اكيد شيا*طين مش معقوله يكون فى حد بالقسوه ديه


انتصار بخوف؛لا لا انا معملتش حاجه ولله


رحيم سابها وقعد قدامها على الكرسى وهو يضع رجل فوق الاخرى :اممم كلامك ده ابقى قوليه فى النيابه يا حلوه


انتصار بصدمه :انت انت بتقول ايه


*فجاه اتك.سر باب الشقه ودخلت قوات الأمن


رحيم بغ.ضب جح يمى:انتى فاكره انى مش عارف مصا*يبك ولا عارف انك كنتى بتحبسى حور وتعذ*بيها من وقت ما امها ما*تت ولا عارف انك انتى اللى اتفقتى مع الكل*ب ده علشان يفبرك الصور ل حور وانك كمان كنتى متفقه مع محامى علشان تخلينى اوقعلك على تنازل بكل املاكى اول ما اتجوز بنتك لا وكمان كنتى مخططه انك تاخدى الشقه بتعت قاسم وكل فلوسه هههه غبيه

أكبر غلط لما فكرتى تلعبى مع رحيم نصار يلاه يا حضرت الظابط خدها بتهمه التعرض

ل مراتى بالضر*ب والحبس وكمان التزوير والتشهير بمرا*تى وبنتها كمان معاها


زينب بصدمه:لا يا رحيم ارجوك انا معملتش حاجه ولله ماما اللى خططت لكل حاجه صدقنى انا مليش دخل ارجوك بلاش تبعتنى السج.ن


رحيم بغ.ضب جح يمى:عمرررررر خدهم من قدامى


عمر الظابط :هتوهم يلاه


رحيم بتوعد:اقسم بالله لخليكى تتمنى المو*ت ومطلهوش يا انتصار هند*مك على كل دمعه نزلت من عيون حور وكل الضر*ب اللى اتضر*بته منك هيتردلك اضعافه حته العذا*ب اللى عذبتيه لصديقه عمرك ، وادى آخره حقد*ك ضيعتى نفسك وضيعتى بنتك


انتصار بجنون ؛لا انا مش هخسر فاهم يابن نصار مش هخسر انا همو*تهالك قدامك واقتربت لتمسك بحور ولكن يد رحيم كانت سبقتها ومسكها ورماها لصديقه الرائد عمر


عمر :اكتب عندك يابنى قضيه جديده وتهد*يد بالق*تل


رحيم بهدوء:عمر عاوزك تتوصه بيها


عمر بابتسامة:والقمر اللى وراك اتوصه بيها كمان


رحيم بص ل زينب وضحك :ولله انت وزوقك بس خلى بالك


زينب بغ.ضب:انتوا بترمونى لبعض


عمر برفعه حاجب:اممم لا وكمان لسانك طويل ماشى نشوف الموضوع ده فى القسم يا حلوه هاتوها


زينب برجاء:رحيم ارجوك انا معملتش حاجه ارجوك خليهم يسبونى وانا ولله هسافر وهبعد عنكم بس متحطنيش فى السج.ن


رحيم بهدوء :انتى إللى اخترتى تمشى وره الشيطا*نه امك وده جزاءك يلاه يا عمر خدهم


لياخذهم عمر وسط صراخ زينب وصدمه انتصار الكبيره


رحيم وهو يقف أمام قاسم بثبات وقوه :انت بقااا أكبر عقاب ليك هو انى اسيبك فى ندمك وتانيب ضميرك وعلى فكره انتصار سحبت كل فلوسك وضيعتك وكانت ناويه تطر*دك من بيتك وترميك فى الشارع لأنها حبت فلوسك وعمرها ما حبتك وعموما من النهارده اعتبر نفسك مرفود من شركتى انت خسرت كل حاجه يا قاسم واظن ده أكبر عقاب ليك خسرت وحده بتحبك وسبتها تمو*ت بحسرتها وخسرت بنتك اللى كان ممكن تشيلك فى عنيها حته فلوسك ووظيفتك خسرتهم وبنتك التانيه دلعتها وسبها لامها تسمم افكارها حته ديه خسرتها كمان واظن ده عقاب كبير ليك



رحيم بحزن:حوريه


*كنت واقفه مصدومه والدموع مغرقه وشى ومش قادره انطق او اقول حاجه افرح لانه رحيم اخدلى حقى منهم ولا ازعل لانى مستاهلش انى اتاذى بالشكل ده


بصيت ل بابا لقيته بيبصلى بندم بس بعد ايه بعد فوات الأوان ديما الندم مبيجيش غير بعد فوات الامان بعد ما بنخسر اللى بنحبهم وندمنا مش بيفيد بحاجه


محستش بنفسى غير وانا بقع بين ايد رحيم ومن بعدها محستش ب اى حاجه


…*******************..

فوقت لقيت رحيم قاعد قصادى وماسك ايدى وبيبصلى بخوف واضح ولهفه


_ر رحيم


*قرب منى وباس جبينى ؛انتى انتى كويسه حاسه ب ايه


_انا فين


=انتى فى بيتك يا حوريتى


قومت واترميت فى ح.ضنه وانا بعيط:هما ليه بيكر*هونى كده ليييه انا عملتلهم ايه يا رحيم انا ليه مش مكتوبلى افرح


=هششش متعيطيش خلاص انا معاكى والموضوع انتهى وحقك رجع


_رحيم متسبنيش مهما حصل


ابتسم :مش هسيبك يا حوريتى انا جنبك وبعدين كفايه بقاا ويلاه ننام علشان عندى ليكى مفاجأه بكره


_مسحت دموعى وابتسمت :بجد مفاجأه ايه


رحيم بحب :هتعرفى بكره


_طيب حلوه ولا فى مصا*يب تانى


ضحك وشدنى من خدودى :لا خلاص مفيش مصا*يب كل إللى جاى هيبقه فرح وسعاده بس اوعدك هعوضك عن كل حاجه


_ابتسمت بحزن :اتمنه اتمنه كلامك يكون صح


_طلع ونام جنبى على السرير وشدنى لح.ضنه ؛ صح يا حوريه وانا هثبتلك كلامى يلاه نامى وارتاحى عندنا يوم طويل بكره


_حاضر


قولتها وح.ضنته ونمت


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


وفى صباح يوم جديد قومت وفتحت الدولاب علشان اطلعله هدوم ووقعت صوره ليه وكان حاضن بنت وو



البارت الرابع عشر


#القبل الاخير


حوريتى


وفى صباح يوم جديد قومت وفتحت الدولاب علشان اطلعله هدوم ووقعت صوره ليه وكان حاضن بنت وكانت نفس البنت اللى شوفتها فى الشركه وح.ضنته وباين انها حبيبته القديمه بس ليه محتفظ بصورتها لدلوقتى سرحت وانا بفكر فى الموضوع وفوقت على صوته


=حوريتى بتعملى ايه


_التفت وبصتله وانا برفع الصوره قدامه :ممكن تحكيلى موضوع البنت ديه


*اخد نفس عميق وقعد على حافه السرير واتنهد وبدا يتكلم وانا جبت كورسى وقعدت قدامه وبصتله بتركيز


=ليه عاوزه ترجعى للماضى يا حوريتى زينه مجرد ماضى صدقينى


_ابتسمت ومسكت ايده:عاوزه اشاركك انا عارفه انه جواك حزن كبير مخبيه عنى وانا حابه اشاركك حزنك قبل فرحك ممكن


♡ابتسم وبدا يحكى


=بصى يا ستى من بعد و.فات اهلى عشت فتره عند عمتى وأولادها عمار وتاليا ويوسف انا عرفتك على عمار وتاليا اما يوسف مسافر احم زينه تبقه بنت عم عمار وكانت ديما بتزورهم كانت بنت جميله واعجبت بيها


_سكت فى رجعت مسكت ايده وانا بطمنه:كمل سمعاك


رحيم بتنهيده:اتعرفت عليها وبقينا نتكلم كتير وكمان طلعت بتدرس معايا انا وعمار فى كليه الهندسه وده شدنى ليها اكتر وبعد فتره الاعجاب أتحول ل حب كنت بخلص كليه وبروح الشركه اكمل شغل علشان احافظ على شغل بابا مر كام سنه وفضل حبى ل زينه بيزيد بس فى يوم كنت طالع من الكليه وكانت آخر سنه ليا وكنا بنتمشه انا وعمار فى الشارع ولقيتها حاضنه شاب وعمال تضحك معاه حاولت اكدب عنيا بس لما قربنا انا وعمار طلعت هى واجهتها وقتها قالتلى انها عمرها ما حبتنى وانى كنت فتره فى حياتها وأنه احنا مجرد صحاب مش اكتر ههههه زى ما تقولى كانت بتتسله بيه



_كمل


=دخلت فى حاله انهيار واكتئاب شديد لكن قررت موقفش حياتى عليها رجعت ذاكرت وخلصت كليه ومسكت شركه والدى فضلت اتعب واسهر ليل نهار لحد ما بقيت رجل أعمال معروف ههه وقتها عملت المستحيل علشان ترجعلى وانا رفضتها وقررت مرجعش احب واركز بس فى شغلى بقيت شخصيه قاسيه بس بعدها شوفتك ولخبطتى كيانى مكنتش قادر اشيلك من تفكيرى كنت خايف اقرب بس قررت مضيعكيش من ايدى وفعلا طلعتى افضل قرار أخته فى حياتى واجمل حاجه حصلتلى


_دمعت اوقات مبنعرفش حكمه ربنا فى كل إللى بيحصلنا ، ربنا بيدخل فى حياتنا ناس ويخرجها رغم اننا بنبقوا متعلقين بيهم وبنلوم نفسنا انهم مشيوا لكن ما بنبقاش عارفين انه ربنا هيعوضنا أضعاف وأنه هيجى وقت وهيرزقنا بناس شبهنا تقدرنا وتحبنا وتحطنا فى عنيهم وانا بقولكم متياسوش من رحمه ربنا كل فتره صعبه هتعدى عليك هتعلمك حاجات عمرك ما كنت تتخيلها


_قومت وح.ضنته جامد وهو بادلنى الح.ضن وجه الوقت اللى اعترف فيه انى وقعت فى حب ابو العيون الرماديه ديه


_رحيم


=عيونه


_انا بحبك اوووى


رحيم بابتسامه ؛وانا كما ، اييييييييه قولتى ايه


_بعدنى عن ح.ضنه وبصلى بدهشه وفرحه وعيون لامعه بالدموع جمـ,,ــــاعه ابغى ابوظ اللحظه واهرب انا عيله ولله


ههههه لا طبعنا مش هبوظها انا غلبانه ومش عاوزكم تدعوا عليا


_ضحكت انا لما بتكسف بضحك معلش انا هبله استحملونى


=حوريه هو ده وقت سكوت قولى بالله قولتى ايه


_انا انا مقولتش حاجه


رفع حاجبه وبصلى :وحيات امك


_لا مهو مدام حلفنى بالغاليه ف هرجع اقولها بصراحه الولد صعب عليا بس لازم اتقل شويه الاه عاوزينه يقول عليا ايه واقعه فى دباديبه


_بقول انى ههههه سكت مهو انا لازم اطلع عينه وعينكم كمان معلش انا كائن نكدى


=بت بت متعصبنيش بقااا


_احم على فكره انت سمعتها


رحيم بخ.بث :مهو انا لو سمعت كنت قولتلك عيدى الكلمه مثلا


_اممم وجه نظر تحترم برضوا حاسه انه بيستعطفنى


=طب ايه


ضحكت ؛ايه


رحيم بضحك؛قومى يا حور قومى من هنااا علشان معملش حاجه اندم عليها قومى


_رفعت صباعى فى وشه :اعتبره تهديد


رحيم بغرور :زى ما تحبى


_احم ماشى براحتك انا كنت هقولك بس ملكش فى الطيب نصيب


ضحك بقوه :ولله وانتى بكده بتغرينى يعنى


_لا لا طبعنا انا اقدر يلاه انا هروح اجهزلك الفطار


رحيم ببرود:ماشى روحى


_يعنى انت عاوزنى اروح


=اه روحى وشاورلى على الباب احم جمـ,,ــــاعه حاسه انه بيطردنى حاسه كده


_رحييييم


=اييه


_اقول ولا اغور


فضل يضحك ؛لا غورى من هناا


_يعنى اغور ولا اقول


_احم مسك المخده ورماها عليا انا قولت برضوا الولد قره عينى ده زوج اصيل ومحترم وبيحبنى جدااا جدااا


جريت وطلعت بس رجعتله تانى :طب على فكره بقااا كنت بقولك بحبك بس انت زوج مش محترم ومش جدع خاالص على فكره وسبته وجريت على المطبخ وانا سمعاه بيضحك احم ضحكته ديه بتخطف قلبى يا جمـ,,ــــاعه ولله انا لو بشحت كده مبحبش الا هو



_جهزتله الفطار وطلعت لقيته بيجهز


_قره عينى انت رايح على فين


♡ضحك ولف ايديه حولين خصرى:اممم انتى مش واخده بالك انك اخدتى عليا اووى


بصتله بغرور:طيب انا غلطانه انى بدلعك


رحيم بابتسامه ؛لا مهو انا عاوزك تدلعينى بس بليل وقت المفاجآه يا جميل انت وغمزلى المشمحترم


_رحيم


=قلبه ولله


_حد قلك انك قليل الادب ومتربتش


*احم جمـ,,ــــاعه انا شايفه انى اخدت عليه اووى فعلا وشكلى هاخد على دماغى


_قرب وباس خدى


=لا انا محترم مع الناس كلها الا مراتى


_لا بجد


ضحك :طبعنا وبليل هثبتلك


_يادى بليل هو انت ناوى على ايه


_ضحك بخ.بث ؛كل خير يا قلبى كل خير وباس راسى وسابنى ومشى حته من غير ما يفطر ياتره ناوى على ايييه



البارت الخامس عشر والأخير


حوريتى


_ضحك بخ.بث ؛كل خير يا قلبى كل خير وباس راسى وسابنى ومشى حته من غير ما يفطر ياتره ناوى على ايييه


وبعد وقت الخدامه نادتنى وقالتلى انه فيه ناس تحت منتظرينى نزلت لقيت كام بنت ومعاهم حاجات وفيه وحده ماسكه فستان احمر كان شكله جميل اووى بس مفتوح من الضهر


_انتوا مين


البنت بابتسامه :حضرتك مدام حوريه


_احم اه انا


ابتسمت :انا الميكب ارتست ورحيم بيه طلب منى اجى واجهزك وكمان بعتلك الفستان ده


_اه طيب اتفضلو


*اخدتهم وطلعت الاوضه وبعد وقت كنت جهزت وقاعده مستنياه سمعت صوته قومت وقفت وعطيته ضهرى


=حورررريه


_………..


رحيم بضحك :بت لفى وبصيلى


_ضحكت والتفت بصتله وانا متوتره وقف متنح لدقيقه وفضل يلف حوليا


رحيم بابتسامة :تعرفى انك كل يوم بتحلوى اكتر


_ابتسمت وبصيت الناحيه التانيه علشان اهرب من نظراته


رحيم بضحك:شكلها ليله جامده يلاه مين


عقدت حواجبى وبصتله:هنروح فين


غمزلى ومسك ايدى :هتعرفى بعد شويه يلاه


*اخدنى وطلع ومشينا بالعربيه محستش بالوقت معاه بس على ما اظن مر وقت طويل وانا معرفش هو واخدنى على فين لحد ما وقف العربيه


_هو احنا فين


ابتسم :اسكندريه يا قطه


_اسكندريه؟ازاى


ضحك ومسك خدودى:محنا طول الطريق بنحكى واكيد محستيش بالوقت


ابتسمت :انا اصلا مش بحس بالوقت وانا معاك


ابتسم وفتح باب العربيه ونزل وانا نزلت وفضلت ابص حوليا كانت فيلا جميله بتطل على البحر شكلها من بره تحفه اووى


رحيم احنا جينا هناا ليه


رحيم بحب؛تعالى معايا


_مسك ايدى ودخلنا كان نور الفيلا مطفى


=ادخلى يا حوريتى


_طيب نور النور انا بخاف اووى من الضلمه


=ادخلى ومتخفيش انا معاكى


دخلت وهو قفل الباب وشغل النور التفت لقيت الفيلا متزينه وفيه تربيزه محطوط عليها عشاء رومانسى وشموع ايه الجمال ده ياجدعان يالهوووى اكاد من فرط الجمال اذوب عيونى دمعت وجريت عليه


_ده ده كله علشانى


ابتسم وباس جبينى: ده اقل حاجه ليكى يا حوريتى


ضحكت وح.ضنته :عاااااا انا بحبك اوووى


ض.منى لح.ضنه :وانا بعش.قك


_طلعت من ح.ضنه وفضلت ابصله كتيرر وافكر كنت فين وبقيت فين وقد ايه عوض ربنا جميل اووى قطع تفكيرى صوته


=اى رايك نرقص



_ضحكت ورديت عليه بحماس:موافقه


شغل موسيقى هاديه وقرب وقف قدامى وحاوط خصرى وانا لفيت ايديا حولين رقبته وبدانا رقص


=موافقه نبدا حياه جديده وتكونى حوريه رحيم نصار


ضحكت بخجل :موافقه


ابتسم رحيم وشال حور وطلع اوضتهم وراحوا ل بحور عش.قهم لتصبح زوجته قولا وفعلا

.

♡مر اسبوع وانا وهو عايشين اجمل ايامنا فى فيلا الاسكندريه عمرى ما كنت اتخيل انه حياتى فى يوم وليله تتقلب كده وتتحول من جح يم ل جنه


كنا واقفين بنلعب بالميه عند البحر


_رحييييم كفايه بقااا


=طيب تعالى هنا عاوزك


_عاوز ايه


رحيم بضحك:تعالى بس انتى خايفه ليه


_وانا اخاف ليه قولت الكلمه ديه وروحتله وفجاه لقيته شالنى


_عااااااا نزلنى يا قليل الادب نزلنى


رحيم بضحك:ماشى انا هوريكى قليل الادب هيعمل فيكى ايه


_قال الكلمه ديه ودخل البحر نهار اسود انا مش بعرف اعوم :رحيم عااا مش بعرف اعوم طلعنى طلعنى بسرعه


=لا


_طب على فكره انت زوج مش جدع خالص


رحيم بضحك :اسكتى بقااا


_رحيم بالله عليك مش بعرف اعوم انا


=هعلمك


_ولله هصوت وافض*حك بقاا


رحيم بضحك :حبيبى المكان ده مفيهوش حد غيرنا فى انسى قال الكلام ده واخدنى ونزل تحت الميه المشمحترم فضل يعلمنى العوم وبعدها رجعنا دخلنا الفيلا بعد محايله منى

مر اسبوعين كمان ورجعنا الفيلا بتعتنا فى القاهره عاااا مكانى المفضل بس منكرش انه شهر العسل إللى قضيناه فى اسكندريه كان من اجمل ايام حياتى


كنت واقفه برتب هدومى فى الدولاب لقيته ح.ضنى من ضهرى ضحكت وبصتله خلاص مبقتش بخاف اتكلم معاه ولا بقيت بتكسف منه زى الأول


=ليكى عندى مفاجأه جامده


ضحكت:مش هتبطل مفاجأت


رحيم بابتسامه :لا


_طيب قول وفرحنى


_احم قدمتلك ورقك فى كليه الهندسه هنا فى القاهره وبدايه من السنه الجايه هتبداى دراسه


♡بصتله بصدمه وانا بحاول استوعب عيونى دمعت يعنى انا هكمل دراستى وهحقق حلم ماما معقوله


_رحيم انت انت بتتكلم بجد


رحيم بحب :طبعنا بتكلم بجد انتى من حقك تكملى تعليمك وتحققى حلمك بس ليه الدموع ديه مش قولتلك مبحبش اشوف دموعك


_ح.ضنته ،ح.ضنته جامد جدا ؛انا بحبك اوووى ومهما عملت مستحيل اقدر اوفيك حقك او اردلك اى حاجه من اللى انت بتعمله علشانى


=هششش انا عاوزك ديما مبسوطة سعادتك بالدنيا عندى وانا معملتش حاجه عاوزك تذاكرى وتحققى حلمك اتفقنا


ضحكت :اتفقنا


مر شهرين وتعبت اووى ومحستش بنفسى غير وانا بقع على الأرض واول ما فوقت لقيته قاعد قصادى وعيونه مدمعه


_رحيم ايه حصل


رحيم بفرحه ودموع لامعه بالدموع :هتبقى مامى يا قلب رحيم


_انت انت بتتكلم بجد


_هز راسه وشدنى لح.ضنه :انا مبسوط اووى وأخيرا هبقه اب وهيبقه عندى ابن او بنت منك


_ضحكت بفرحه وبادلته الح.ضن وانا بعيط وبشكر ربنا لانه عوضنى ب رحيم اللى لولاه مكنتش هبقه مبسوطه وفرحانه كده


مرت شهور وبقيت عامله زى البطيخه وداخله فى الشهر التاسع وطبعنا رحيم مش بيخلينى اقوم من على السرير لكن انا بواجبى مطلعه عينه



_رحيييييم


رحيم بضحك :عيون رحيم


_ابنك قليل الادب بيضر*بنى


رحيم بضحك :معلش يا قلبى حقك عليا


_رحيم انا ليه حاسه انك بتاخدنى على قد عقلى


رحيم بضحك:انا اقدر يا جميل


_رحيم انا عاوزه اعيط


رحيم بتنهيده:يخرب بيت ام هرمونات الحمل دي بت بت اتهدى بقااا


_رحيم انت زهقت منى صح قول الحقيقه انت شايفلك شوفه بره يا خاين


رحيم بضحك:اهدى يا قلبى اهدى انتى فى الشهر التاسع وممكن تولدى فى اى لحظه هاا


_رحيم هو انا اول مولد هرجع رفيعه صح


=وربنا انتى قمر وانتى عامله زى البطيخه كده ههههههههه


اتعصبت وضر*بته بالمخده وفجاه حسيت ب الم فى بطمنى


_رحيم الحقنى بولد


رحيم بضحك ؛ايوه ايوه اكدبى زى كل مره


_صرخت:عاااااا يخرب بيتك انا بتكلم بجد الحقنى


♡ههههه وطبعنا فضل يلف حولين نفسه وانا اصوت وهو يصوت يا جدعان انا الحامل هو بيصوت ليه كان شكلنا يضحك اووى


_يخرب بيتك يا اهبل خدنى المستشفى


رحيم بضحك :انا كان مالى ومال العذاب ده ياربى


_هو ده وقت ندم يا بنادم ااااااالحقنننى


♡شالنى واخدنى المستشفى وطبعنا طلبت من الدكاتره يخلوه يدخل معايا العمليات وهو اتعقم ودخل وفضل معايا جوه واول ما سمعت صوت البيبى دمعنا احنا الاتنين والدكتوره ادتهوله كان ولد شبه بالظبط ونفس عيونه


_رحيم هاته عاوزه اشيله


ابتسم وحطه فى ح.ضنى :يا قلب مامى شبهك اووى يا رحيم هنسميه ايه


=اى رايك نسميه تميم


_حلو اوووى موافقه


ابتسم وح.ضنى :بحبك يا حوريتى


_وانا بعش.قك يا قلب حوريتك


♡بعد مرور خمس سنين كنت واقفه على المسرح بتكرم فى حفل تخرجى من كليه الهندسه بتقدير امتياز وطلعت الأولى على الكليه وحققت حلمى وحلم ماما ورفعت رأس رحيم وطبعنا ده كله بمساعدته كان قاعد فى اول صف وشايل تميم على رجله اللى بقاا عمره خمس سنين دلوقتى

اخدت الميكرفون ووقفت قدام الكل


_بصراحه انا مستحقش التكريم ده وره نجاحى وتفوقى فى شخص هو اللى يستحق التكريم ده و كان هو أكبر داعم فى حياتى شخص علمنى يعنى ايه حب وازاى ابقه شخصيه قويه قادره تدافع عن أحلامها شخص اخدنى من الضلمه وطلعنى للنور وحققلى كل حاجه بتمناها ومقصرش معايا فى ولا حاجه وهو اللى كان بيساعدنى فى دراستى والشخص ده هو وبكل فخر زوجى رحيم نصار هو اللى يستحق التكريم ده وانا بفضله واقفه قدامكم وكمان طالعه الأولى على الكليه ومعايا ولد عمره خمس سنين رحيم انا حابه اشكرك قدام الناس كلها واقولك انه مهما عملت مش هقدر اوفيك ولو جزء صغير من

اللى انت عملته معايا وحابه كمان اقولك انى بحبك اوووى سبت الميكرفون وجريت عليه ح.ضنته والناس كلها وقفت تسقف


رحيم بهمس:اقسم بالله كل يوم عش.قى ليكى بيزيد أضعاف يا حوريتى


ضحكت :بحبك يا عوضى الحلو من الدنيا واجمل هديا من ربنا ليااااا


بعد مرور سنه جبت بنوته وسميناها فرح وانا كل يوم عش.قى ل رحيم بيزيد اكتر واكتر


قصتنا خلصت حابه اقولكم متياسوش مهما كانت الظروف اكيد هيجى يوم وربنا هيعوضك وهيكرمك بحاجات عمرك فى يوم ما كنت تتخيلها ولا تخطر فى بالك توته توته خلصت الحدوته هتوحشونا جدااا



#النهايه


تمت



أنت الان في اول موضوع

تعليقات

التنقل السريع
    close