#دار الموتي
#الحلقه الأولي
#بقلم دوداا حوده
انا كوثر اكتر وحده شافت عذاب في حياتها مش علشان اتحبست سنه لا يمكن علشان بناتي اللي اتهربوا مني ولا يمكن علشان اشتغلت في دار مسنين طلعوا المسؤولين اللي فيها بيقتلوا المرضي وبياخدوا أعضائهم ولايمكن علشان جوزي مات بدري ومليش أهل وفضلت مدبهدله انا حاليا عايشه مع مدام ثريا ست طيبه اوي عايزه تعمل حكايتي مسلسل بتقولي هيكسر الدنيا مش عارفه هتقدر انها تمثلوا ولا اي أصله حاجه صعبه اوي لو انا كنت زمان شوفت المسلسل ده كنت قولت اي المخرج ده جاي بيضحك بعقولنا هو معقول في كده بس للاسف كل حاجه هتتعرض في المسلسل هو شي حصل ليا فعلا وشوفوتوا بعيني والله ومش في كاميرات بتصور لا دي حقيقه تعالو انا هقول ليكم الحكايه من الاول من اول ما جوزي عادل كان عايش
#بقلم دوداا حوده#
عادل :,كوثر صباح الخير انا رايح الشغل
كوثر :تروح وتجي بالف سلامه
عادل :امال فين سماح وحنان
كوثر :تحت قاعدين مع ستهم
عادل :معلش يا كوثر خلصي وانزلي شوفي لو امي عايزه حاجه
كوثر :اكيد يا حبيبي طبعا روح الشغل انت
عادل :عايزه حاجه وانا جاي
كوثر :لا يا حبيبي خد بالك من نفسك ونزل عادل كانت أمه قاعده قدام البيت ست عقربه بتاعت مشاكل
عادل :صباح الخير يا امي
الام:صباح الخير يا حبيبي تعالي افطر
عادل :متاخر علي شغلي والله
الام :والهانم مش صحتك بدري ليه
عادل :كانت بتصحيني يا امي والله بس كنت عايز انام
الأم:تمام يا حبيبي ربنا يفتح أبواب الرزق في وشك يارب
عادل باس ايديها ومشي بعد ما باس بناته
وفضلت تنادي علي كوثر
الحما:انتي يا زفته الطين انتي يا معفنه انزلي هنا
كوثر :نعم يا امي
الحما :مش قولت ليكي بلاش كلمه امي دي انتي ياختي بنت شوراع
كوثر :حرام عليكي يا امي ترضي حد يعمل في بنتك كده
الحما :اخرسي قطع لسانك بنتي اي اللي بتشبيها بيكي
كوثر :متشكره اوي لحضرتك
الحما:رايحه فين انا لسه بتكلم
كوثر :خير في حاجه تاني
الحما : اطعلي امسحي السلم
كوثر :هخلص اللي وريا وحاضر هطلع
الحما :انا قولت تطلعي دلوقتي
كوثر :انتي ليه بتعملي فيا كده مش ذنبي ان ابويا وأمي ماتو ومليش حد واني كنت عايشه لوحدي علشان كل شويه تقولي الكلام ده
الحما :اعمليهم عليا يابت
كوثر :ارحمني بقي لوجه الله
الحما : قصدك اي أني مفتريه
كوثر :انا مقولتش كده بعد اذنك وطلعت الشقه بتعتها وشويه جه واحد خبطت علي الباب
الام : ايوه انت مين يا ابني
الراجل ده منزل عادل ابراهيم
الام ايوه يا حبيبي بس هو مش موجود
الراجل :مش دي بطاقته
الام :ايوه يا حبيبي كتر خيرك انت لقيتها فين
الراجل :الاستاذ ده عمل حادثه وفي المستشفي
الام : ابني حبيبي لاااا هو جارله حاجه
الراجل :ياستي هو كويس بس عايزك انتي ومراته تروحي ليه
كوثر نزلت اي فيه اي
الام :ابني عمل حادثه
كوثر :جوزي حبيبي وجريوا عالمستشفي ودخلوا ليه
الام:حبيبي يابني فيك اي
كوثر :عادل والنبي قوم فتح عينه وكلم أمه
عادل :امي كوثر امانه في رقبتك يا امي والنبي عمليها زي شيماء
الام:قوم يا حبيبي بس انت بالسلامه
عادل :خدي بالك من البنات يا كوثر
كوثر :انت اللي هتربيهم يا حبيبي
ومات عادل وفضلوا يصوتوا 😭😭وبعد العزا ب 3ايام
شيماء :انا عايزه اجي اعيش معاكي هنا
الام :هتيجي فين جوزك هيوافق تقعدي معايا
شيماء :مش شقه عادل باسمك
الام :اه ليه
شيماء :مراته تمشي وبناته يتربوا معاكي هنا
الام :اربي مين هو انا فيا صحه
شيماء :يا امي انا بدفع ايجار غالي اوي والنبي اجي هنا ومش وحده جايه في الشارع تقعد في شقه ملك وانا بنت الاصول. اقعد في ايجار
الام :هي كده كده ماشيه من هنا اكيد
شيماء :طيب يلا نطلع نقولها وطلعت هي وبنتاها
فتحت سماح
شيماء :امك فين يا بت
كوثر :تعالي يا شيماء
شيماء :يلا يا حبيبتي من هنا
كوثر :اروح فين
شيماء :واحنا مالنا يا حبيبتي اللي كان ربيطنا بيكي مات
كوثر :هي دي الوصيه اللي وصهالك عادل قبل ما يموت
الام :بطلي بقي شغل التمثيل ده وغوري من هنا
يتبع
لو البوست جاب 500لايك و25 شير هنزل جزء بليل
صباحكم بيضحك
#دار الموتي
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
كوثر :طيب سبيني بس يومين لحد ما اشوف مكان اقعد فيه
الحما :اخرك بكره عايزه الشقه لابنتي
شيماء : الدهب كمان
كوثر :مالو الدهب
شيماء :مش هتخدي وانتي ماشيه
كوثر :دهب اخوكي هسيبه دهب ابويا لا
الحما :انتي فاكره أن يابت انا مصدقه أن ابوكي اللي مات من كتر الجوع جايب ليكي دهب
كوثر :اقسم بالله ده دهب بابا عايزه تصدقي برحتك مش عايزه انتي حره
شيماء :مافيش دهب هيتاخد هاتي الدهب ده اقعلي
كوثر :حرام عليكم دي وصيه ابنك
شيماء :اخلصي احنا لسه هنرغي وخدت الدهب اللي في ايد كوثر ونزلت وفضلت كوثر تستغفر ربها وتدعي
وتاني يوم مشيت هي وبناتها بالهدوم بس بعد ما فتشوا هدومها وشيماء خدت كل حاجه قيمه حتي من الهدوم وراحت لصاحبتها امل
امل :كوثر حبيبتي مالك فيكي اي
كوثر :مش عارفه اروح فين والله
امل :تعالي بس فهمني مش فاهمه حاجه
كوثر : حماتي مشتني من البيت
امل : طيب ادخلي
كوثر :هو سامي جوا
امل :اه تعالي بس
كوثر :لا أستاذني الاول منه
امل :انتي عبيطه بقولك ادخلي تعالي سامي يا سامي
سامي :ايوه يا امل مين كوثر تعالي ادخلي
كوثر : انا اسفه اني جيت في وقت زي ده بس والله مش عارفه اروح فين عالصبح
سامي :طيب بوصي البيت بيتك لاني متاخر علي الشغل ولما اجي نتكلم عايزه حاجه يا امل
امل:لا يا حبيبي شكرا
سامي : خدي راحتك البيت بيتك بناتك دول انا اول مره اشوفهم
كوثر :ايوه سماح وحنان وباس سامي البنات وقال ليهم تحبوا اجيب ليكم اي لما ارجع
سماح:شكرا مش عايزين حاجه
امل :كده برضه مش ده عمه
حنان : انا عايزه شيبسي يا عمو
سامي :عنيا يا حبيبت عمو يلا سلام
امل وكوثر :مع السلامه
امل :بوصي نفطر الاول وبعدين نتكلم ماشي
كوثر :انا عملت ليكي ازعاج انا اسفه
امل :بتقولي اي انتي اختي تعالي يا حبيبتي
وبعد ما فطرو
امل :,ولاد الكلب خدوا حتي دهب أبوكي
كوثر :منهم لله
امل : احنا لازم نرفع قضيه
كوثر :ومين هيقف معايا بس
امل :احنا قومي خدي البنات وادخلي نامي شويه
كوثر :لا هساعدك في الشقه
امل :من بكره يعني انتي هتروحي فين
كوثر :يلا يابنات
امل ادخلوا مع ماما يا حبايبي ولما تصحوا هتلاقوا الغدا جاهز
سماح :شكرا يا طنط
امل : اكون انانيه لو قولت ليهم يقولوا ليا يا ماما
كوثر :لا طبعا مهما برضه بناتك عقبال ما ربنا يكرمك يارب
امل :ازاي مانتي عارفه أن عندي مشاكل كبيره اوي
كوثر :خلي املك في ربنا كبير
امل :ونعمه بالله يلا قومي نامي ودخلت نامت هي والبنات وجت حمام تصحيها
كوثر :في حاجه يا حبيبتي
حنان :خدي يا ماما
كوثر :انتي جبتي السلسله دي ازاي
حنان :انا عارفه انك بتحبيها نزلت وعمتو نايمه وخدها من الدولاب
كوثر :والله يا حبيبتي متعرفيش السلسله دي غاليه عندي ازاي لأنها بتاعت مامتي
حنان : انا عارفه يا ماما أنا هكبر وهكون محاميه وهجيب حقك من عمتو
كوثر :انتو حقي يا حبايبي الحمد لله انكم معايا
وفي شقه كوثر بعد ما خدتها شيماء كانت قاعده شيماء مع احمد جوزها
شيماء :طلعت هدوم كوثر كلها ياخربيتك كل دي هدوم كانت جيباها اللي تتشك
احمد :حلوه اوي
شيماء :هي اي
احمد :انتي يا قلبي انتي اللي محليا الهدوم
شيماء :اه بحسب
احمد :اقعدي كده عايزين نتكلم جد شويه
شيماء :خير في اي
احمد :مش لازم الشقه دي تبقي باسمك
شيماء :ازاي يعني وهي امي هتوافق
احمد :دي بتاعتك انتي بقي
شيماء :ازاي مش فاهمه ازكان مكنتش كتباها لاخويا هتكتبها باسمي
احمد :قومي بس اعملي لينا لقمه نكلها واقولك ازاي
شيماء :ماشي
احمد :بتعملي اي
شيماء :هقلع الهدوم دي والبس عبايه
احمد :وده كلام برضه انا عايزك بالهدوم دي
شيماء :عيني يا حبيبي
احمد :حبيبيتي وخرجت شيماء
احمد :يخربيتك عيله مقرفه الهدوم شكلها حلو اوي اكيد كانت حلوه علي كوثر جربوعه زيك تاخدهم مش المهم ناخد الحاجه وبعدين هوصلك يا كوثر وهتجوزك وارجع علي سريرك الحلو ده
عدا اسبوع
وفي شقه سامي كان اتعلق اوي بالبنات
سامي بقي يوميا يرجع من الشغل يلعب معاهم
وكانت امل وكوثر في المطبخ
امل :ها الاكل خلص
كوثر :خلاص قرب يخلص اهو اكيد سامي جعان
امل :هو بقي معانا في الدنيا البنات جننوا
كوثر :حنين والله عليهم كفايه مش مخليهم محتاجين حاجه
امل :ربنا يخليهم ليكي
ودخلت حنان
حنان:ماما امل بابا عايز يشرب
امل :بابا مين
حنان :بابا سامي
امل الغضب بأن علي وشها وخرجت
كوثر :انتي يا زفته انتي مش عندك الا بابا واحد بس ومات
حنان :بس انا بحب بابا سامي وهو عايزني اقوله يا بابا
كوثر :قولتك لا
وخرجت امل مخنوقه
سامي :مالك يا قلبي
امل :مين قال للبنات أنهم يقولوا ليك يا بابا
سامي : انا واي المشكله
امل. لا
سامي :هو اي اللي لا مهما بيقولوا ليكي يا ماما
امل :هخليهم يبطلوها
سامي :مالك فيكي اي
امل بصت علي التسريحه بقت علبه قطيفه صغيره
سامي :فيه اي
امل :مين اللي جاب العلبه دي
سامي اكيد بتاعتك يا حبيبتي
امل :لا مش بتاعتي
سامي :مالك فيكي اي
امل : يوووووو مافيش اوعي كده وخرجت بصت في رقبه كوثر لقت السلسله
كوثر :دقيقه والاكل يبقي جاهز
امل :بتاعت مين السلسله دي
كوثر :بتاعتي
امل :ازاي مش قولتي خدوا الدهب منك
كوثر :حنان خدتها من عمتها
امل :لا والله ازاي بقي
كوثر :من الدولاب لأنها عرفت أن بحبها اوي
ودخلت امل الاوضه وفضلت تفكر ان جوزها اكيد هو اللي جاب السلسله واكيد كوثر هتتجوز سامي وقامت الفجر صحت كوثر
كوثر :خير يا حبيبتي انتي كويسه
امل :هبقي كويسه لو قومتي مشيتي دلوقتي
كوثر :ليه في اي
امل :انا حره مش عايزكي في بيتي
يتبع
لو جاب 500ليك و10شير هنزل جزء انهارده
#دار الموتي
#الحلقه الثالثه
#بقلم دوداا حوده
كوثر :حاضر ماشي هقوم امشي دلوقتي
امل :وعايزه سلسله جوزي
كوثر :مش فاهمه
امل :هو فاكره أن هو ممكن يسبني انا ويتجوزك وحده زيك
كوثر :انتي بتقولي اي
امل :قومي امشي من هنا يلا
كوثر :خساره يا صاحبه عمري
امل :فاكره نفسك هتضحكي عليه بالعيال دي انا جوزي بيحبني
كوثر :ربنا يخليكم لبعض سماح حنان اصحوا
امل :هاتي السلسله
كوثر :اقسم بالله دي بتاعتي
امل :كدابه انتي قولتي أن شيماء خدت كل دهبك
كوثر :وقولت ليكي أن والله بنتي جبتها منها
امل :وهي راحت قالت ليها هاتي السلسله يا عمتو راحت ادتهلها
كوثر :لا خدتها من وراها
امل :حراميه يعني
كوثر :قطع لسانك قوموا
امل :اقسم بالله لو السلسله مجتش مش هسيبك تخرجي سليمه ولا انتي ولا عيالك واتصلت بالفون ب اخوها محسن
امل :الحقني يا محسن الحيوانه اللي اسمها كوثر سرقتني وعايزه تاخد جوزي مني اطلب البوليس
كوثر :خدي منك لله بكره تعرفي انك ظلمتني
امل :برا بيتي يا زباله ونزلت وهي مش عارفه هتروح فين وتاني يوم الصبح صحي سامي
سامي :صباح الخير قاعده كده ليه
امل : اتفضل انا عارفه انها نذوه وراحت واياك تصرف فلوسك علي حاجه زي كده تاني
سامي :اي ده ومش فاهم حاجه
امل : السلسله اللي جبتها للهانم
سامي :هي قالت ليكي كده هي عايزه توقع بينا اقسم بالله ما حصل
امل :هي قالت حاجه دي عامله تكدب وتقول بتاعتها بس خدتها منها بعد ما طردها
سامي :عملتي اي يا مجنونه اقسم بالله ما اعرف حاجه عن اللي بتقولي ده
امل :فاكريني هصدق كدبك
سامي ضربها بالقلم :اخرسي خالص مين اللي كداب
امل :فاكر انك هتزلني علشان مش بخلف
سامي :لا انتي اتجننتي خالص
امل : افتكر اصلك انا اللي شغلتك وانا اللي بنيتك
سامي :عندك حق انتي طالق انا ميشرفنيش اعيش مع وحده زيك
امل :لا والنبي يا سامي انا اسفه انا مقدرش اعيش من غيرك
سامي :اوعي من قدامي بقي انا قرفت
امل :سامي يا سامي .....
وفي الشارع كانت قاعده كوثر بتعيط
حنان :, ماما أنا سقعانه
كوثر :معلش يا حبيبتي تعالي في حضني
سماح :ماما الحقي الست دي مش عارفه تعدي الطريق
كوثر :خلي بالك من اختك بس وقامت جابت الست الكبيره
الست ام مصطفي ست كبيره مش لاقيه حد يخدمها
ام مصطفي :شكرا يا بنتي
كوثر :العفو يا امي حضرتك عايزه حاجه اعملها لك تاني
ام مصطفي :كتر خيرك انا بيتي قريب هنا ممكن تشيلي الشنط دول معايا
كوثر :ماشي يا امي وندهت للبنات
ام مصطفي :بناتك
كوثر :ايوه
ام مصطفي :ربنا يخليهم ليكي يارب
كوثر :متعرفش حد هنا عندوا اوضه اقعد فيها انا وبناتي
ام مصطفي :عندي في البيت شقه
كوثر :لا شقه صعب هي اوضه
ام مصطفي :ليه يا حبيبتي
كوثر :بس انا لسه هنزل اشوف شغل وادفع ليكي الايجار
ام مصطفي :انتي جوزك فين
سماح :بابا ميت وعمتو خدت شقتنا
ام مصطفي :يا حبيبتي يا بنتي دول بنات اخوهم يعني عرضهم ازاي يعملوا كده فيهم تعالي اطلعي انا عايشه لوحدي وطلعت كوثر وكانت خايفه اوي
ام مصطفي :تعالي متخافيش البيت ده كله بتاعي مافيش حد ساكن فيه إلا المعلم ابراهيم عندوا محلات وبيبع حاجات قسط وعندوا شقق يا اما بس ساكن هنا علشان بيدفع ايجار 3جنيه والدور التاني ساكنه في ام احمد ست طيبه اوي بتبيع جبنه وانا الدور التالت والشقه اللي قصادي فاضيه تعالي
كوثر :ربنا يسترك بس هتخدي مني ايجار كام
ام مصطفي :نطلع فوق ونتكلم تعالي
وطلعت الشقه
ام مصطفي :انتي عايزه تشتغلي اي
كوثر :اي حاجه
ام مصطفي:انا محتاجه حد يعملي اكل ويجيب طلباتي ب500جنيه في الشهر والشقه ايجارها 500
كوثر :اعملك اللي انتي عايزه والله من غير فلوس وانا هشتغل وادفعلك الايجار
ام مصطفي :لا ايجاري هاخدوا انك تعملي ليا اكل واستغلي واصرفي علي عيالك
كوثر 'محدش بيقف جمب حد كده
ام مصطفي :انتي بنت حلال والله وتستهالي كل خير تعالي لوريكي شقتك
كوثر :اتفضلي وقامت شافت الشقه حلوه اوي وعدا يومين وهي قاعده عندها وبتعمل ليها الاكل وبتروق الشقه
كوثر :امال فين عيالك
ام مصطفي :اكيد هتشوفيهم
كوثر :بيجولك
ام مصطفي:لما اموت
كوثر :بعد الشر عليكي
ام مصطفى:كل واحد مراته مش عايزه يجي هنا وهو عايزين الورث بس
كوثر :ربنا يهديهم
ام مصطفي :يارب الاكل خلص
كوثر :اه وخلصت الشقه بس ينفع اني انزل ادور علي شغل بس وآسيب البنات هنا
ام مصطفي :اه طبعا ينفع انزلي يا حبيبتي بس بعد ما تكلي
كوثر :مش جعانه والله
ام مصطفي : قولت مافيش نزول من غير اكل وخدي خلي 200جنيه دي معاكي
كوثر :لا والله مش عايزه
ام مصطفي:هتروحي تشوفي شغل كده خلي معاكي فلوس ولما تشتغلي ابقي هاتيها
كوثر :اقسم بالله ما شوفت في حنيتك
ام مصطفي :حبيبتي يا بنتي
ونزلت كوثر
وهي ماشيه واحد وقفها
كوثر :ايوه مين حضرتك
مصطفي :انا مصطفي اللي انتي قاعده مع أمه
كوثر :خير فيه اي
مصطفي :انا سمعت انك بتدخلي الشقه عندنا
كوثر :والله باذن ولدتك
مصطفي :عارف انا عايز منك خدمه بس
كوثر :احنن قلب امكم عليكم صح
مرات مصطفي شاهندا شخصيه برده
شاهندا:لا يا شطاره احنا عايزين ورق البيت ده من الدولاب
كوثر :نعم بتقولي اي
مصطفي :هديكي قرشين حلوين والله بس انتي شيفاه البيت كبير ازاي وماما سيباه الناس فيه والبيت جايب مبلغ حلو اوي وهجيب شقه لماما وهديكي 25الف جنيه ها قولتي اي
يتبع
ياتري كوثر هتوافق
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا و20شير
#دار الموتي
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
كوثر :اقسم بالله انا كنت بتمني امك دي تكون امي والله
شاهندا :ااااه بتدت أمور الصعبانيات اهو
كوثر :انا مش هعمل حاجه
مصطفي :تمام بس ماما عندها القلب لو عرفت باللي قولته ليكي هتموت مفهوم
كوثر :سيب ايدي
شاهنده :انت بتقول ليها اي ما تخليها تعرفها ونخلص
مصطفي :شاهندا انا بسمع كلامك اهو موت امي لا
شاهنده :هتعمل اي الراجل مش هيستني كل ده
مصطفي :تعالي لما اقولك وطلعوا ل أمه
فتحت حنان
شاهنده :ودي مين ده كمان
مصطفي :اكيد بنتها
شاهندة:الله اكبر
مصطفي :امي حبيبتي وحشتني
ام مصطفي :حبيبي تعالي انت كمان معقول يا مصطفي جاي تشوف امك
مصطفي :والله يا امي .....
شاهنده :متعرفيش يا طنط والله انا عملت اي علشان يجي انا كنت هسيب البيت وامشي
ام مصطفي :والله فيكي الخير اقعدي يا حبيبتي
شاهندة بصت حوليها اقعد لا لا شكرا
ام مصطفي :متخافيش يا قلبي البيت بقي عالطول نظيف الحمد لله لقيت اللي يعملي
مصطفي :اه صحيح مين دول
ام مصطفي:هقولك بعدين يا سماح معلش جهزي الغدا
شاهنده:لا والله مش هقدر اكل
ام مصطفي :مش علشانك اكلي مع ابني وحشني وعايزه اكل معاه والنبي ما تكلم اخوك عماد يجي ياكل معانا
مصطفي:حاضر حاضر بس برضه معرفتش مين دول
ام مصطفي:بنات ست غلبانه اوي والله بتروق ليا الشقه دائما وبتعمل اكل
شاهنده:ايوه تعرفيها منين
ام مصطفي :من عندنا من البلد
مصطفي :لا يا امي مش من عندنا انتي جيباها من الشارع
ام مصطفي :قطع لسانك عيب الكلام ده
شاهنده :والله يا طنط انتي غريبه اوي قولتك نجيب ليكي شقه جنبنا ونبيع البيت القديم ده مش سامعه الكلام
ام مصطفي:وانا مش هسيب بيت جوزي مفهوم هو كتبه باسمي علشان كده
شاهنده :يوووو انتي عجبك العيشه دي
مصطفي :شاهنده لو سمحت وطي صوتك
ام مصطفي:لو سمحت وطي صوتك ده اللي ربنا قدرك عليه يا بني
مصطفي :مهو انتي برضه يا ماما حاجه غريبه اوي تصرفاتك كلها غلط
شاهنده :قولتك دي يتحجر عليها مش سامع الكلام
ام مصطفي:عايزه ابني يحجر عليا منك لله يا بعيده ووقعت مغم عليها ودخل مصطفي وشاهنده اوضه النوم يشفوا الورق
وجريت حنان وسماح يشفوا ام مصطفي اللي مرميا عالارض
وجت كوثر
كوثر :ينهار اسود اي اللي حصل
حنان :في واحد فضل يزعق ليها لحد ما وقعت
كوثر طلبت الإسعاف وجت وكل ده مصطفي في الأوضه عامل يشوف الورق ونزل اول ما الاسعاف جت
مصطفي :رايحه فين
كوثر :رايحه معاها
مصطفي :وانتي مين انتي اصلا بعد ما كنتي عايزه تموتي امي عايزه تروحي بيها المستشفي
كوثر :انا وهعمل كده ليه
مصطفي :انا جيت لقيت امي مرميه والهانم في الاوضه اطلعي يا ام احمد شوفي اوضه النوم عامله ازاي عامله تدور علي حاجه تسرقها
ام احمد :انت كداب وقليل الربابه الكلام ده محصلش الست دي شايله امك وانا سمعتك وانت عامل تكلمها علشان اجيلك الورق وهي قالت لا بطل بقي ظلم
كوثر :الست بتموت لازم نمشي
شاهنده :انتي مش جايه معانا في حته خدي عيالك وامشي من هنا يلا ومشيت عربيه الاسعاف وورها مصطفي ومراته بالعربيه وكوثر كانت وافقه مصدومه
حنان :يلا بينا يا ماما من هنا
كوثر. يلا يا حبيبتي وكانت مش عارفه اتصرف ازاي اشتغلت في مدرسه عامله نظافه وبتنام هي وبناتها في المدرسه لحد ما جمعت فلوس وعرفت تاخد اوضه ايجار والبنات دخلوا المدرسه وفي يوم رجعت سماح بتعيط
كوثر :مالك يا حبيبتي فيكي اي
سماح :مش هروح المدرسه تاني
كوثر :ليه بس حصل اي
سماح :اصحابي فضلوا يبعدوا عني وفي الاخر قالو ليا اكنسي الفصل كل يوم ولما قولت الأبله قالت كل بنت يوم قالو مهي امك بتمسح الحمامات يعني اكيد بتعرفي تكنسي عننا وهنديكي سندوتش كل يوم
كوثر :يا حبيبتي يا بنتي مش انا يشتغل علشان اصرف عليكم
حنان :مش عايزين الشغل ده يا ماما
كوثر :طيب وناكل منين
حنان ؛مش عايزه اكل بس مش عايزه اختي تزعل
كوثر :ربنا يحلها من عندوا بقي
وتاني يوم راحت محل عارفه أنه بيطلع حاجات بالقسط والصدمه كان شغال فيه احمد جوز شيماء
احمد :كوثر ازيك يا كوثر عامله ايه فينك
كوثر : الحمد لله انا كويسه هو انت شغال هنا
احمد : اه ده يعتبر المحل بتاع واحد صاحبي
كوثر : طب ربنا يخليك يا احمد حاول تكلمه ان انا عايزه ماكينه خياطه قسط
احمد : اقعدي بس قولي لي ازيك وازاي احوالك بناتك عاملين ايه
كوثر : ربنا يسامحها مراتك بقي بس انا عارفه ان انت انسان كويس مش زيها
احمد :لو تعرفي انا فضلت ادور عليك قد ايه والله العظيم كنت كل يوم بنزل في الشارع زي المجنون عشان اشوفك انت فين
كوثر : يعني لما تلاقيني هتعمل ايه هترجع لي شقتي ولا هترجع لي ذهبي ولا هتعمل ايه
احمد: هاعمل حاجات كثير والله
كوثر :حماتك قويه ومفتريه وانا مش عايزه لك مشاكل معها
احمد: ما فيش مشاكل قولي لي بس انت فين وبيتك فين
كوثر : انا مش عايزه اي حاجه غير ان انت لو تعرف تجيب لي ماكينه قطه اشتغل عليها يبقى كثر خيرك قوي
احمد :يا ستي بس قولي لي بيتك فين وما لكيش دعوه ربنا يحلها من عنده انت بتقولي ان انت عارفه اللي انا انسان كويس يعني اكيد مش في نيتي حاجه وحشه
كوثر : انا ساكنه في اخر الشارع ده اوضه تحت السلم
احمد: خلاص روحي انت دلوقت وانا خلصت كبرت الموضوع الماكينه زي ما انت عايزه
كوثر : ربنا يخليك يا احمد والله العظيم انا مش عارفه اقول لك كثر خيرك
احمد: عيب عليك كده احنا اهل
كوثر : والله ربنا يعلم انت زي اخويا بالضبط
احمد : طب يلا روحي وانا هابقى اجي لك
كوثر : السلام عليكم
احمد : وعليكم السلام يا حب عمري اخيرا لقيتك يا كوثر وعدا اسبوع وبعدين راح احمد واخد شنط كتير اوي
كوثر : احمد اتفضل تعالي
احمد : ازيك يا كوثر عامله ايه خذي الشنط دي
كوثر : كثر خيرك يا احمد انا مش هاقدر اقبل الشنط دي
احمد : ليه بس كده
كوثر : معلش يا احمد ريحني
احمد :والله العظيم مش هجيب حاجه تاني بس مينفعش اخرج بيهم تاني
كوثر :ماشي يا احمد عملت اي في موضوع الماكينه
احمد :الراجل جاهز بس والله حولت انك مش تمضي علي وصل امانه مش راضي
كوثر :لا امضي ده حقه وانا هدفع
احمد : انا عايزك في موضوع تاني
كوثر :خير يا احمد تحت امرك
احمد :بصراحه من غير لف ولا دوران انا بحبك
كوثر :,نعم
احمد :اهدي بس والله عايزك في الحلال
كوثر :وأنا عمري ما اتجوز بعد مجدي
احمد : طيب ليه هتعيشي عمرك كله كده
كوثر :احمد الموضوع انتهي وعمري اصلا ما هفكر اتجوز جوز شيماء
احمد :علشان تخدي حقك منها
كوثر :بعد اذنك يا احمد اتفضل مع السلامه
احمد :عالعموم برضه انا عمري ما هزعلك مني لو مش موافقه تيجي بكره تخدي الماكينه
كوثر :مش عايزه حاجه خلاص
احمد :انا برضه مش وحش قولتك تعالي خدي الحاجه بكره وده كل شي قسمه ونصيب
كوثر :هشوف
احمد :هستناكي سلام ومشي احمد وتاني يوم راحت خد الماكينه
كوثر :مش المفروض أن كمبيالات كل شهر اخد وحده
صاحب المحل :هو وصل واحد لما تخلصي بتخدي
كوثر :ماشي موافقه وفعلا مضت ومشيت وأحمد خد الوصل
صاحب المحل:نعم
احمد : حق الماكينه اهو بالفوائد كمان
صاحب المحل:ليه بقي
احمد : ليا حساب عندها ومش حقك معاك سلام وهو ماشي عمل حادثه مات
شيماء :لاااااا جوزي مش معقول
امها :اهدي بس يا حبيبتي وبعد العزا بتدور في هدومه لقت الوصل اللي باسم كوثر 😭😭😭😭
يتبع
التعليقات قليله اوي فين التعليقات
#دار الموتي
#الحلقه الخامسه
#بقلم دوداا حوده
شيماء :ينهارك اسود ومهبب يا احمد
الام :ربنا يرحمه ليه يا بنتي كده
شيماء:البيه كان مدي فلوس ل كوثر
الام :كوثر كوثر مين
شيماء :المخفيه مرات ابنك
الام :طيب ليه وهو شاف كوثر فين
شيماء :انا اعرف بقي
الام :اهدي وفهمني كده براحه
شيماء :لقيت وصل امانه علي بياض وده رقم بطاقه الهانم انا فاكره
الام:وهو جوزك حيلته كام علشان يدي ليها
شيماء :اقسم بالله لآخرب بيتها
الام :وهو انتي عارفه هي فين
شيماء :البوليس يوصلها بقي
الام:لا بوليس لا علشان بنات اخوكي
شيماء :يتحرقوا اوعي كده
الام:شيماء يا شيماء خدي هنا تعالي وفعلا راحت قدامت الوصل في النيابه وقالت إن هي كانت واخده من احمد 50الف جنيه وكانت في يوم كوثر بتطلع بدل فاقد للبطاقه بعد ما انكسرت وتم القبض عليها
كوثر : انا عايزه اعرف انا مقبوض عليا ليه
الظابط :عليكي وصل امانه ومش سددي حقه لاصحابه
كوثر :انا بدفع القسط والله كل شهر
الظابط :بتدفعي لمين
كوثر :لصحاب المحل
الظابط :اصاحب محل اي ورثه احمد ناجي عايزين حقهم
كوثر :ومال احمد ناجي بالموضوع ده يدوب بيشتغل في المحل
الظابط :انتي هتستعطبي يابت
كوثر :والله انا مش فاهمه حاجه خالص
الظابط :شيماء مرات احمد ناجي جت سلمت وصل الامانه وقالت إن كنتي وخده من جوزها 50الف جنيه
كوثر :وربنا ما حصل يا باشا والله انا خد بس ماكينه خياطه من صاحب المحل اللي شغال في احمد مش اكتر ومضيت علي وصل امانه لحد ما اسد المبلغ
والظابط أمر بطبط وإحضار صاحب المحل
شيماء :والله لوديها في داهيه
الام:حرام عليكي يا بنتي ليه كده خالص بقي سيبها تربي عيلها
شيماء : والفلوس اللي خدتها من جوزي
الام :مش قالت إن كان الوصل ده لصاحب المحل روحي واسالي
شيماء :اه صحيح عندك حق
الام : انا غلط في حق مرات اخوكي والنبي سيبها تربي العيال بقي
شيماء :خليكي انتي علي جنب يا امي والنبي وراحت شيماء للمعلم ابراهيم صاحب المحل
شيماء :مساء الخير
ابراهيم :اهلا اهلا اهلا اومري يا ست الكل تلاجه غساله اي شي تحت امرك
شيماء :انا مرات احمد اللي كان شغال هنا
ابراهيم :معقول اتفضلي ارتاحي ده كان احسن حد شغال عندي هنا والله الله يرحمه
شيماء :انا كنت عايزه اعرف هو احمد كان مسلف فلوس لكوثر
ابراهيم :مين كوثر اه مرات اخوكي صح
شيماء :هو انت تعرفها
ابراهيم :اه الله يرحمه جوزك بقي كان عايز ياخد الاجهزه بتاعت الجواز من عندي
شيماء :جواز مين مش فاهمه
ابراهيم :جواز احمد علي كوثر
شيماء :ينهار اسود ومهبب
ابراهيم :ده كان مديها فلوس كمان
شيماء :والله لخرب بيتها خطافه الرجاله دي
ابراهيم :اوعي تزعلي نفسك علي ناس واطيه زي دي
شيماء :ربنا يولع فيه مكان ما راح بقي
ابراهيم :انتي الف راجل يتمناكي والله
شيماء :طيب انا عايزه منك طلب يا استاذ ابراهيم
ابراهيم :انتي تومري تحت امرك
شيماء :انا عايزك تقول الكلام ده في النيابه
ابراهيم :طبعا هقوله انا لازم اقول الحق لو علي رقبتي والله
شيماء :كلك ذوق والله
ابراهيم :وقلبي طيب اوي
شيماء :مع السلامه
ابراهيم :رايحه فين استني هخلي السواق يوصلك
شيماء :لا مش مستهله
ابراهيم :والله ما يحصل اصبري وتاني يوم راح النيابه وشهد بالكلام ده وتم حبس كوثر 3سنين
وفي بيت شيماء
الام :ارتاحتي كده
شيماء :ايوه ارتحت
الام :قلبي وربي غضبان عليكي يا شيماء
شيماء : ليه علشان حبست اللي كانت عايزه تتجوز جوزي
الام :لا انتي عارفه أن كان جوزك طفس وهي كانت في الشارع
شيماء :بقولك اي بقي انا دماغي مش رايقه والنبي
الام :ربنا هيحاسبني علي اللي عملته في الست دي
شيماء :اه وصله النكد بدأت انا قايمه ارقص
الام :احترامي نفسك يابت جوزك لسه ميت وانتي عايزه ترقصي
شيماء :اه واول عريس هيجي هوافق عليه
الام :حوشي العرسان اللي وافقين طابور برا والباب خبط
شيماء :اول عريس جه اهو هههههههههههه وفتحت الباب كان ابراهيم
شيماء : معلم ابراهيم اتفضل
ابراهيم :اسف لو جيت في وقت غير مناسب
شيماء :انت تنور في اي وقت البيت بيتك
ابراهيم :ربنا يخليكي
شيماء : يا ماما ماما معلم ابراهيم صاحب المحل اللي كان شغال في زفت الطين وهو اللي واقف جنبي في القضيه
ابراهيم : انا قلت الحقيقه كان لازم الناس تعرفها
الام : لا والله فيك الخير حضرتك عايز حاجه تؤمر بحاجه يعني
شيماء : ايه يا ماما الكلام اللي انتي بتقوليه ده
الام : انت شايفه الوقت يسمح للزيارات دلوقتي
ابراهيم : والله انا مش جاي زياره انا جاي اطلب ايد مدام شيماء
الام: جاي تطلب يديها وجوزها ما عندهاش عن وفاته شهرين
ابراهيم :الحزن في القلب يا ست الكل بعدين وما كانش انسان كويس قوي يعني عشان هي تزعل عليه
الام : والهانم رايها ايه
شيماء :بصراحه المعلم ابراهيم الناس كلها بتشكر فيك وكفايه اللي عملوا عشاني
وفي السجن كوثر كانت عامله تعيط
مديحه : ارحم عينيك شويه حرام عليك
كوثر : والله العظيم انا ما عملت حاجه انا كل اللي عملته انا جبت مكنه خياطه بالقسط مش اكتر
مديحه : هو انتي عبيطه في حد يعمل كده وطبعا اتاخرتي في القسط حبسك
كوثر :لا الموضوع اكبر من كده
مديحه :اي في اي احكي
كوثر:حكت ليها عالحوار كله
مديحه :انتي بجد هبله كده يابت ولا بيشتغلني
كوثر :والله ما بكدب عليكى دي الحقيقه
مديحه :الله يخربيتك ده انتي هتتكلي في السجن هنا ده انتي برا والناس عامله فيكي كده امال هنا هتعملي اي
وعدا سنه ومحدش راح زار كوثر من عيالها
مديحه :مالك فيكي اي
كوثر : البنات وحشتني قوي معقول نسيوني كده
مديحه : بكره هتخرجي ليه يا حبيبتي وتنوري الدنيا كلها
كوثر : خايفه اخرج والله مش عارفه اعمل ايه
مديحه : انا جبت لك شغل في دار مسنين
كوثر : هما هيرضو شغاله واحده كانت محبوسه
مديحه : ما تخافيش اختي هتظبط لك كل حاجه
وعدا ال 3سنين
كوثر :اخيرا هخرج من السجن وأشوف عيالي
مديحه :انا مش عايزكي تزعلي لو قابلوكي وحش
كوثر :لا حقهم بس مش لدرجه انهم ينسوني انا والله كنت محبوسه علشان كنت بجيب ماكينه خياطه علشان مصاريفهم
مديحه :حبيبتي ربنا يفرح قلبك وزي ما قولت ليكي دار المسنين اللي قولت ليكي عليها هتروحي تشتغلي فيها انتي بنت حلال
كوثر :ربنا يخليكي وخرجت كوثر وعرفت أن عيالها سابو الشقه وراحت ل بنتها الكبيره سماح بعد ما خدت العنوان من الجيران
سماح :ينهار اسود انتي اي اللي جابك هنا
كوثر :وحشاني يا سماح
سماح :انا امي ماتت وجوزي عارف كده لو سمحت امشي
احمد :مين عالباب يا سماح
سماح :دي وحده جايه تمسح السلم يا حبيبي غوري بقي من هنا والنبي
يتبع
صباحكم ورد
#دار الموتي
#الحلقه السادسه
#بقلم دوداا حوده
قفلت الباب سماح ودخلت
احمد :في حد يعمل كده الست كانت لسه واقفه
سماح :اعملها اي يا احمد
احمد :انتي بتتكلمي كده ليه
سماح :احمد انا مش ناقصه اوعي من وشي
حنان :هو فيه اي
احمد :اختك مش عارف مالها
حنان: طيب اهدي بس هدخل اشوفها مالها
احمد : انا نازل اجيب الغدا
ودخلت حنان الاوضه
حنان :مالك يا سماح انتي كل شويه تزعقي لاحمد كده
سماح :تعرفي مين اللي كانت عالباب
حنان :لا مين
سماح :امك
حنان :معقول حبيبتي يا ماما
سماح :نعم يا ختي حبيبتي يا ماما انتي عبيطه يابت
حنان :ازاي تخليها تمشي
سماح :انتي ناسيه امك دي عملت فينا اي
حنان :ايوه نسيت برضه دي أمي
سماح :انا بقي عمري ما هنسي أن خليتني اتجوز وأنا عيله عندي 15سنه بواحد اكبر مني ب10سنين
حنان :احمد بيحبك
سماح :انا لا مش بحبه
حنان: حرام عليكي كفايه أن لحد دلوقتي مبعرفش ان امه باعت لينا الشقه الصغيره وهو لحد دلوقتي ميعرفش فاكر ان احنا كنا شارين الشقه من أمه
سماح:وطي صوتك انتي فضيحه
حنان:متخافيش احمد مش هنا نزل
#فلاش باك
ام احمد صاحبه البيت بعد ما كوثر اتحبست
سماح :حضرتك عايزني
ام احمد :تعالي يا حبيبتي
سماح :انا عارفه أن لازم نمشي من البيت هنا بس ممكن تسيبي ليا وقت بس اشوف مكان تاني
ام احمد :يا حبيبتي هو انا معنديش اصل لا طبعا انتي هتفضلي هنا قدام عيني انتي واختك
سماح :انا مش عارفه واشكرك ازاي
ام احمد :ده عقد الإيجار بتاع الشقه بتاعتكم انا بعت الشقه ل ولدتك
سماح :نعم حضرتك بتقولي اي
ام احمد :حبيبتي انا مليش الا ابن واحد ومسافر وانا مش عايزه من الدنيا الا الستر بس ومن ستر مؤمن في الدنيا ستره الله في الاخره خدي يا حبيبتي وربنا يحميكي انتي واختك
سماح :معلش هو حد من الجيران عرف أن ماما محبوسه
ام احمد :لا يا حبيبتي متخافيش انا الوحيده اللي اعرف
سماح :بجد مش عارفه اقولك اي
ام احمد :خدي بالك من اختك يا حبيبتي وبعد اسبوع ماتت ام احمد ونزل احمد علشان يعزي
سماح :احنا كنا شارين الشقه الصغيره دي من مامتك وعايزه أبيعها
احمد :انا والله معرفش حاجه لسه عن البيت طيب انتي عايزه تمشي ليه
سماح :احنا كنا قاعدين هنا علشان مامتك وهي الله يرحمها ماتت هنعقد ليه
احمد :انتي عايشه انتي واختك بس
سماح :بابا وماما ماتو الله يرحمهم
احمد :انا اسف والله مكنتش اعرف
سماح :لا ولا يهمك
احمد :طيب انتي عايزه كام في الشقه
سماح :هنسال هي تجيب كام ونبيعها
احمد 'موافق وفعلا خدت سماح الفلوس ومشيت
حنان: والله حرام البهدله دي
سماح:حد كلمك يابت
حنان :ماكنا قاعدين في شقه ليه نمشي
سماح : مينفعش نقعد تاني في البيت ده
حنان:طيب انتي خدتي الفلوس دي مش بتاعتنا
سماح :مش الست باعت لينا الشقه
حنان :علشان نقعد فيها مش ناخد فلوس
سماح :بقولك اي اقعدي ساكته
حنان :اتغيرتي اوي يا سماح
سماح :امك السبب
حنان :طيب هنعمل اي دلوقتي
سماح :هنشوف شقه صغيره ايجار
حنان :انتي عبيطه يابت
سماح :بقولك اي امشي قدامي احسنلك وانتي ساكته
حنان :بجد انتي غلط
سماح :ماشي برضه خليكي سكاته
وبعد اسبوع راحت سماح اشتغلت في شركه عامله بوفيه وراح احمد الشركه اول ما شافت احمد المج وقع منها
احمد :براحه مالك فيكي اي
سماح:ينهار اسود
احمد :انتي بتشتغلي هنا
سماح : اه فتره مؤقته
احمد :طيب زعلانه ليه كده
سماح :ابدا مافيش حاجه
احمد:الشغل مش عيب عالفكره
سماح :انت جاي هنا ليه
احمد :دي شركه واحد صاحبي وانا خلفي شريك فيها
سماح :بجد مبروك
احمد : انا بعت البيت وخد شقه صغيره كده وهكمل عالفلوس اللي معايا وهدخل شريك مع صاحبي
سماح :تمام طيب حضرتك عايز حاجه مني
احمد:انتي عندك كام سنه يا سماح
سماح :15سنه
احمد :ياااااه شكلك اكبر من كده انا بحسب عندك 20سنه
سماح : لا انا لسه صغيره وعدا شهر في الشركه وبدأت سماح تشغل احمد وتهم بيه وجه اليوم اللي احمد قال ليها أنه عايز يتجوزها
سماح :انا انت فاجأتني
احمد:بجد انتي انسانه محترمه اوي واتمني انك توافقي
سماح :يعني مش هيجي اليوم اللي تقول في اتجوزت عامله بوفيه
احمد :تاني يابنتي الشغل مش عيب المهم الاخلاق
سماح :طيب هو ينفع نتجوز وانا لسه صغيره كده
احمد :ايوه ينفع بس انتي وافقي
سماح موافقه
وراحت البيت
حنان :يارب دايما اشوفك فرحنا مالك
سماح:احمد عايز يتجوزني
حنان: احمد مين صاحب الشركه اللي انتي شغاله فيها
سماح : اي نعم هو
حنان:الف الف مبروك يا حبيبتي انتي تستهلي كل خير
سماح :انتي فاكره ام متجوزا حب
حنان :امال اي
سماح :عندي شقه كبيره مش هحتاج ان اشتغل عند حد
حنان :بس كده
سماح :ايوه طبعا الدنيا دي اهم شي فيها الفلوس وبس
عمتك رميتنا في الشارع عالشان الفلوس امك اتحبست عالشان الفلوس كنا بنطتت من بيت لبيت علشان الفلوس يبقي لازم نجري ورا الفلوس
حنان :بس انتي لسه صغيره
سماح :يبقي لازم اعيش حياتي بقي
حنان :طيب وانا هسيب المدرسه بقي علشان اشتغل
سماح :انتي عبيطه انتي هتعيشي معايا وعلشان يا ستي متحسيش انك عاله عليا هتسعديني في شغل البيت
#رجوع
ونزل احمد علشان يجيب الغدا لقاه كوثر قدام العماره بتعيط
احمد :هو حضرتك اللي كنتي جايه تمسحي السلم صح
كوثر بصوت مخنوق :ايوه
احمد :احنا عندنا بواب خدي القرشين دول خليهم معاكي وكل ما يخلصوا تعالي وانا اديكي غيرهم ومتزعليش من اللي مراتي عملتوا
كوثر :شكرا مش عايزه فلوس
احمد :غريبه اوي انتي شبهه مراتي جدا
كوثر :انااااااا...
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي
وياريت شير كتير
#دار الموتي
#الحلقه السابعه
#بقلم دوداا حوده
كوثر :انا يا بني هو انا اطول يا حبيبي
احمد :انتي فوق الكل يا ست الكل لو عوزتي حاجه تحت امرك
كوثر :ربنا يخليك يابني وما يحرمني منك
احمد :بعد اذنك يا حبيبتي ومشي ومسحت دموعها ومشيت مش عارفه هتروح فين افتكرت الورقه اللي كانت معاها دار المسنين وطلبت انها تروح العنوان وفعلا راحت قابلت مسؤوله الدار مدام عفاف
عفاف :اه كلمتني عنك صفاء اخت سميره
كوثر :انا ليا الشرف اني اشتغل معاه حضرتك
عفاف :هي قالت ليا انتي كنتي محبوسه ليه بس انا نسيت
كوثر :كنت طالبه ماكينه خياطه قسط ومش دفعت تمنها
عفاف :اهم شي عندي الأخلاق مفهوم
كوثر :انا مش بتاعت مشاكل خلاص
عفاف :وده المطلوب انتي شغلك انك بتمسحي الاوض وتغيري للنزله مفهوم
كوثر :مفهوم
عفاف :تعالي لما لوريكي شغلك
كوثر : اتفضلي ومشيت. دخلت الاوض وعرفت الشغل وبعدها دخلت تروق لقت ست كبيره عامله تعيط راحت تشوفها
كوثر :معقول ست ام مصطفي ازيك عامله اي
ام مصطفي:انتي تعرفني يا بنتي
كوثر :انا كوثر كنت سكت عندك في الشقه اللي قدامك
ام مصطفى:كوثر ازيك يا حبيبتي عامله اي انتي اي اللي جابك هنا
كوثر : بشتغل هنا
ام مصطفي :يا حبيبتي يا بنتي ربما يحميكي
كوثر :اكيد مش هسالك ايه اللي جابك عشان عارفه ان اكيد ابنك هو اللي عمل كده
ام مصطفي : ربنا يسامحه هو مراته
كوثر :معلش ما تزعليش المهم لو احتاجتي اى حاجه عرفيني وانا اعملها لك على طول
ام مصطفي :اه لو تعرفي تخليني ومش يدوني منوم ثاني يبقى كثر خيرك قوي
كوثر : منوم منوم ايه
ام مصطفي : والله يا بنتي مش عارفه انا بيدوني كوبايه العصير بنام السبت ممكن اصحى الثلاثاء
كوثر :معقول ليه كده
عفاف : الله الله من اولها سايبين الشغل و عمالين نتكلم مع النزله
كوثر : اسف والله حقك علي بس هي طلعت جارتي و كنت اعرفها
عفاف :اتفضلي يالله علي شغلك
كوثر : حاضر ماشي
وفي اوضه كوثر دخل الدكتور محمد
عفاف :اتفضل يا دكتور عامل اي
الدكتور :ها الحاله الجديده من يوم ما كشفت عليها وقولتك كويسه لحد دلوقتي مافيش اخبار ولا اي
عفاف :ابنها كل شويه بقي يجي رميها بقالو سنه اشمعنا الشهر ده اللي كل شويه يجي
الدكتور :والعمل دي ست كبيره بس صحتها كويسه
عفاف :انا بديها منوم كتير علشان تفضل نايمه وابنها لما يجي يعرف أن أمه تعبانه
الدكتور :لا مش هينفع احنا دائما بنشوف الحلات اللي ملهاش أهل علشان لما ندفن محدش يتكلم انما لو ابنها بيجي لازم اكيد هيستلم الجثه
عفاف :طيب والعمل اي
الدكتور :لازم تشتكي بأن جنبها وجعها
عفاف :وبعدين
الدكتور :هنقول أن عملنا الزياده وهنشيل الكلي بس
عفاف :طيب كده ابنها مش هيحضر العمليه
الدكتور :انا عارف عنوان ابنها وهو نازل بيتكلم في التلفون موببله يتسرق واحنا نتصل وبعدين نعمل العمليه ونقول الست كانت بتموت واتصلنا بيك الموبيل مقفول هنسبها تموت
عفاف :استاذ ورئيس قسم اقسم بالله هههههههههههه
الدكتور:بحب شغلي اعمل اي بقي
وفعلا اتسرق موبيل مصطفي وحصل اللي قالو عليه وعملت العمليه
كوثر :الف سلامه عليكي تعالي يا ست الكل
ام مصطفي :جنبي وجعني اوي
كوثر :الف سلامه عليكي يا ست الكل احنا شلنا الزياده اللي وجعاكي خلاص اهي
ام مصطفي :كنت بموت والله يابنتي
عفاف :حمد لله علي سلامتك برضه عاملين نتصل ب ابنك مش بيرد
ام مصطفي :سيبك منه خلاص بقي عايزه منك خدمه
عفاف :تحت امرك يا امي اتفضلي
ام مصطفي :طلعت 1000 جنيه من شنتطها خدي يا مدام عفاف
عفاف:لا طبعا انتي بتعملي اي
ام مصطفي:خدي دول انتي تعبتي اوي معايا
عفاف :ده شغلي
إم مصطفي :اسمعي الكلام بس وعايزه منك خدمه
عفاف :اومري
ام مصطفي:عايزه اليومين دول كوثر تكون معايا
عفاف:لا ازاي وشغلها
ام مصطفي:تخلص شغل وتجي ليا ارجوكي يا بنتي توافقي
كوثر :انا ممكن اخلص شغلي واجي ليها عالطول
إم مصطفي:وافقي والنبي
عفاف :الاسبوع ده بس
ام مصطفي:ماشي اللي تشوفي بيه يحصل
وفي بيت شيماء قاعده هي وإبراهيم
شيماء :مالك يا ابراهيم فيك اي
ابراهيم : بقيت بحس ان امك بتكره اني اجي اشوفك
شيماء : متقولش كده يا حبيبي
ابراهيم :هو البيت باسمك صح
شيماء :أبوه باسمي ليه
ابراهيم :طيب ما تبعي وتدخلي شريكه معايا في العماره الجديده
شيماء :وامي هتروح فين وانا كمان
ابراهيم :فتره مؤقته يا قلبي تقعدي مع ام العيال
شيماء :نعم يا اخويا عايز اني اقعد مع مراتك التانيه انت اكيد اتجننت
ابراهيم :اهدي بس خلاص ناخد شقه ايجار موقت اي رايك
شيماء : وامي هعمل معاها اي
ابراهيم :نخليها في دار مسنين لحد ما نخلص العماره
شيماء :ينهار اسود لا طبعا
ابراهيم :فكري في مستقبلك يا شيماء هتبقي صاحبه برج كبير ويكون عندك عربيه وفلوس كتير
شيماء :بس بشرط
ابراهيم :تحت امرك خير
شيماء :نص العماره يكون باسمي
ابراهيم :اكيد طبعا يا حبيبتي
شيماء :اه علشان مراتك وعيالك يا حبيبي
ابراهيم :من غير ما تقولي يا روحي
شيماء :طيب هقول لامي اي بس
ابراهيم :مدام عفاف اكيد هتقول لينا الحل اصبري اتصل بيها 😧😧😧
وفي شقه احمد
سماح :حنان يا حنان
حنان :نعم في حاجه
سماح :اه في الاكل فين
حنان :ثواني ويكون جاهز
سماح :يعني احمد جايب اكل من برا انك تحطي علي التربيزه هياخد وقت كمان
حنان :اسفه ليكي بعد اذنك
احمد :هو انتي بجد
سماح : لا فيلم كارتون مالك
احمد :دي اختك مش شغاله عندك انا حاسس اني متجوز حنان هي اللي بتعمل الاكل بتغسل وبتروق انتي فين
سماح :في قلبك يا قلبي
احمد :انا بتكلم بجد هي علشان عائشه معانا بتعملي فيها كده
سماح :احمد بقولك اي ابقي لما تخلص اكل ابقي خليها تغسل المواعين انا نازله الكوافير
احمد :سماح لو فضلتي بالاسلوب ده هيكون ليا معاكي تصرف تاني
سماح:احمد حبيبي انت مزعل نفسك لسه هي راضيه مش كفايه بتاكل وبتشرب من غير ما بتدفع جنيه
احمد :والله انتي مريضه
سماح :السواق جه انا نازله ومشيت ودخل احمد المطبخ
احمد : حنان حقك عليا انا
حنان :لا مافيش حاجه
احمد :انتي بتعطيتي يا حنان والنبي بطلي عياط
حنان :انا عايزه ماما
احمد :حبيبتي ربنا يرحمها مش أنا اخوكي الكبير منفعش يعني
حنان :احمد ماما .......
يتبع
يارب هتقول ولا اي
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا و20شير هخلصها انهارده
#دار الموتي
#الحلقه الثامنه
#بقلم دوداا حوده
سماح :كانت كل حياتنا
احمد :اي ده هو انتي لسه هنا
سماح :اه عايزك جوا دقيقه واحده
احمد : تمام يا حبيبتي تعالي
سماح:ادخل انا جايه وراك
احمد :ماشي ومشي احمد
سماح :انتي اتجننتي كنتي عايزه تقولي اب
حنان :انا عايزه امي
سماح :قولتك امك ماتت
حنان :بالنسبه ليكي انتي كلك غل وحقد وقلبك اسود وانا عمري ما هبقي زيك سمعت كلامك زمان وقولت علي امي ميته انما دلوقتي لا
سماح :بقولك اي يابت انتي أعقلي كده بدل ما اعقلك أنا
حنان :هتعملي اي انا هسيب البيت وامشي
سماح. مش بمزاجك يا ماما
حنان :متقوليش كلمه ماما دي لانك مش عارفه معنها
سماح :انا ليا كلام معاكي بعدين إنما اقسم بالله لو فكرتي تقولي حاجه لاحمد وتخربي دنيتي هقتلك مفهوم ودخلت الاوضه لاحمد
احمد :اي كلىده بتتكلمي في اي
سماح :عايزه اسافر اغير يومين
احمد :ده ازاي وشغلي
سماح :مخنوقه بجد يا احمد
احمد :انا مش فاضي
سماح :طيب اوكي انا هسافر
احمد:قولتك مش فاضي
سماح :خليك في شغلك انت
احمد :ايوه وبعدين يعني
سماح :هسافر انا
احمد :انتي بتهزري صح
سماح :ليه هو انا عيله صغيره
احمد :اوعي كده صغيره ولا كبيره ازاي ده يحصل مراتي تسافر لوحدها
سماح :عيله انا ولا اي
احمد :سماح شكلي من حبي فيكي انتي بقيتي تدلعي عمال اقول معلش سيبها تعيش حياتها انما مافيش فايده مش عايزه تتغيري اسلوبك بقي وحش كان مع اختك دلوقتي معايا فيه اي الدلع ده هيخلص امتي مش فاهم
سماح :انا حره يا احمد
احمد :اقولك في مصر بيقولوا علي الحره دي اي
سماح :انت بتغلط فيا يا احمد
احمد :بقولك اي انا اتخانقت من اسلوبك انا سايب البيت وماشي يومين
سماح:لا والله من حقك انت تخرج انما انا لا
احمد :انا مش خارج انا طفشان منك يا سماح وهرجع يا تتغيري يا اما كل واحد يروح لحاله ومشي احمد من البيت
وفي بيت شيماء
الام :مالك يا شيماء رايحه جايه عامله كده ليه
شيماء :مافيش يا ماما
الام :طيب هناكل ولا لازم لما المحروس يجي
شيماء :ماما بقولك اي والنبي اقعدي ساكته
الام :طيب وطلعت من الشنطه صوره مجدي والعيال
اه يا حبيبي وحشتني عايزك تسامحني يا مجدي بدل ما اقعد مع عيالك واشبعهم حب وحنان مشيتهم يابني يا حبيبي الله يرحمك
شيماء :بقي انا قاعده بندم نفسي علي اللي حصل وانتي فاتحه صوره البيه وعامله تترحمي عليه ارمي الصوره دي
الام :انتي اي يابت جبتي القسوه دي منين
شيماء :منك انتي انتي اللي خليتني كده فاكره كنتي بتعملي مع امك
الام :امي الله يرحمها بس امي كانت عايزه تتجوز بعد ابويا وكلامي معاها كان علشان تغير الفكره
شيماء :فاكره ايام ما كنتي حبساها في الاوضه
الام :خلاص يا بنتي والنبي انا قلبي بقي وجعني
شيماء :انا بقي مش هحبسك في اوضه انا هوديكي دار مسنين
الام :هونت عليكي
شيماء:ايوه هونتي انتي عايزه اي بقي سبيني اعيش
ودخل ابراهيم ومع الناس
ابراهيم :بقولك ياحماتي علشان احنا مسافرين هتروحي ..
شيماء :بلاش كدب انا قولت ليها كل حاجه
ابراهيم :وهي ساكته
الام :ثواني يا ابني جايه معاكم وقامت وراحت المستشفي 😭😭
وفي المستشفي راح مصطفي
عفاف :حضرتك يا استاذ فونك مقفول دايما ليه
مصطفي :موبيلي اتسرق
شاهنده :وانتي ازاي تتكلمي معاه كده اصلا
عفاف : علشان الست ولدته كانت بتعمل عمليه وكان لازم. من أهلها يكون موجود
شاهنده:وحصل اي مش العمليه خلصت. هي بقت كويسه
عفاف :في مصاريف عمليه حضرتك
مصطفي :هدفع بس عايز اطمن علي ولدتي
عفاف :تروح تدفع الفلوس في الحسابات وبعدين تعالي نطلع ليها اقسم بالله انا جايبه وحده مخصوص بمرتب لوحدها ليها هي. وبس
شاهنده :كتر خيرك بامانه ودفع الفلوس وطلع فوق لمامته
مصطفي : ماما الف مليون سلامه عليكي
الام :ازيك يا حبيبي
مصطفي :مال وشك اصفر ليه كده
كوثر :بعد اذنكم
شاهنده :استني عندك انتي هنا بتعملي اي
كوثر :بشتغل هنا
شاهنده :مش لاقيه غير دي اللي تجبيها هنا
عفاف :مالها دي كويسه ونظيفه جدا
شاهنده :دي متجيش هنا تاني
ام مصطفي : اتحكمي في بيتك هنا ملكيش دعوه
شاهنده :عجبك كده يا مصطفي
مصطفي:ماما انا هجيب وحده بمرتب مخصوص مني انما دي لا
ام مصطفي :انا بعت البيت وجيت هنا والنبي يا ابني ما تعمل كده فيا ارجوك
مصطفي :طيب بطلي عياط والنبي حاضر حاضر
شاهنده :حاضر بقولك اي انا تحت في العربيه ولينا كلام بعدين وزقت كوثر في كتفها ومشيت
وفي بيت احمد
حنان:بتعملي اي يا سماح
سماح :زي مانتي شيفاه بجهز هدومي علشان مسافره
حنان :برضه يا بنتي حرام عليكي جوزك
سماح :بقولك اي مس ناقصه وجع دماغ انا كده كده هطلق منه
حنان :حرام عليكي. والله
سماح : اديني درس في الأخلاق بقي اوعي تنسي نفسك لولا انا ضحيت مكنش زمانك هنا
حنان :ضحتي ب اي جوزك الف. حده تتمني
سماح :ابقي اتجوزي يا روحي لما اطلق سلام ومشيت نزلت قدام العماره كان في عربيه ركبت وكان وليد شريك احمد
وليد :كل ده تأخير
سماح :حبيبي انا مخدتش وقت
وليد :قولتي لاحمد اي
سماح :مش فوق اصلا والنبي حاول تخلص بقي الورق اللي بينكم عايزه أطلق منه
وليد :قريب يا قلبي بس بمساعدتك برضه وهتبقي حرام وليد عمران 😧😧😧
يتبع
#دار الموتي
#الحلقه التاسعه
#بقلم دوداا حوده
سماح :ياريت بقي معقول الدنيا هتضحك ليا واتجوز الإنسان اللي بحبه
وليد :حبيبتي قريب باذن الله لما الشركه كلها تبقي بتاعتنا
سماح : ياريت يا حبيبي بقي ألمهم هنروح فين دلوقتي
وليد:هنروح الشاليه بتاعي زي ما قولنا
سماح :لا لا اصل احمد رفض اني اروح مصيف
وليد:لا بقولك اي بقي اكتر حاجه بكرها في حياتي أن أكون مرتب حاجه ومتحصلش
سماح :وانا زعلك يفرق معايا يلا يا روحي بينا
وليد :ايوه كده يا قلبي اشطا بقي وسافرو علي شرم الشيخ
سماح :يااااه تعبانه اوي
وليد:معقول ازاي كده
سماح :المشوار كان كبير والعربيه كمان
وليد :دلوقتي هخليكي طايره في السما
سماح :ده ازاي بقي
وليد :اصبري بس وطلع من شنطه كيس كوكايين
سماح:اي ده في اي
وليد :ده اللي هيخليكي طايره في السما
سماح :لا مليش في وازاي تيجي بيه من القاهره لهنا
وليد :احنا هنقضي يومين وبعدين مش هتكوني مدمنه من اول مره يعني
سماح:طيب نعمل اي شئ الا ده معلش
وليد :برحتك يطلع الكوكايين قدمها
سماح :هو انت قولت مش معقول هكون مدمنه من اول مره صح
وليد :اه اي عايزه تجربي
سماح:امممم اه
وليد:ايوه وبقي وبدأت هي ووليد يطعاو الكوكايين
لحد ما فصلت خااااالص ونامت
وفي بيت شيماء
ابراهيم:كنتي فين يا شيماء
شيماء :عندي ليك مفاجاه فظيعه
ابراهيم :بقولك اي انا راجع قرفان مش ناقص كنتي فين
شيماء :انا هبقي ام قريب
ابراهيم :بتقولي اي
شيماء :اخيرا هبقي ام انا حامل
ابراهيم:طيب اقعدي هنا ريحي نفسك مافيش حركه خالص
شيماء :فرحان يا ابراهيم
ابراهيم:طبعا فرحان ده انا هطير من الفرحه
شيماء :يااااه من زمان وانا بحلم الحلم ده
ابراهيم :اخيرا اتحقق بقولك اي انتي مافيش خروج من البيت طول ما انتي حامل ولا حتي بعد ما تخلفي
شيماء:اعقل يا راجل فيك اي هههههههههههه
ابراهيم : هبقي اب منك يا روحي
شيماء :طيب والعماره
ابراهيم :بقولك اي انسي خالص مليش فيه
شيماء :مينفعش ازاي
ابراهيم :كده مافيش الا حل واحد
شيماء :اي هو الحل
ابراهيم :تعملي ليا توكيل ده لو بتثقي فيا
شيماء :طبعا يا حبيبي بثق فيك ده انت ابو ابني
ابراهيم :حبيبتي ربنا يخليكي ليا خلاص نروح بكره تعملي ليا التوكيل وبعدين هتروحي تتابعي الحمل عند دكتور تابعي أه
شيماء :اللي تشوفه يا حبيبي
وفي المستشفي
كوثر :مساء الخير علي احن ام في الدنيا عامله اي
ام مصطفى:زعلانه منك
كوثر :وهو إنا اقدر ابدا ليه بس
ام مصطفي فينك من امبارح
كوثر :والله كان عندي شغل كتير وبعدين ام مريم ماتت امبارح وهي مالهاش أهل يا يعني وقفنا علي الغسل بتعاها
ام مصطفي :ام مريم ماتت دي كانت كويسه يا حبيبتي اي اللي حصل
كوثر :مش عارفه مدام عفاف دخلت لقيتها ميته
ام مصطفي:عارفه يا بت يا كوثر مش عارفه ليه بحس اللي عندهم صحه بيموتوا هنا والتعبان يعني مكمل
كوثر :دي اعمار يا حبيبتي والباب خبط
ودخلت عفاف
عفاف :عامله اي يا ست الكل
ام مصطفي:نحمد ربنا
عفاف :جيالك وحده تسلكي اهو
ام مصطفي: اهلا وسهلا بيها
عفاف :تعالي يا ام مجدي
ودخلت ام مجدي
كوثر :ماما اقصد ام مجدي
ام مجدي :كوثر انتي بتعملي اي هنا
عفاف :هو فيه اي يا كوثر انتي تعرفي الدنيا كلها ولااي
كوثر :بعد اذنك وخرجت وبعدها عفاف
ام مصطفي:اهلا بيكي يا حبيبتي هو انتي ام كوثر
ام مجدي:لا كنت ام جوزها
ام مصطفي:حرام عليكي اللي عملتي في البت ده
ام مجدي :ربنا بيخلصوا مني اهو
ام مصطفي :بنتك اللي جبتك هنا
ام مجدي :بعد ما بعت ليها البيت كله
وكانت كوثر ماشيه من قدام مكتب عفاف وسمعت عفاف وهي بتقول
عفاف :كوثر دي خطر هناي ناس كتير تعرفها وهي وافقه علي غسل ام مريم سالت عن الجرح
دكتور محمد:دي عيله هبله
عفاف :,انا مش بخاف الا من الهبل دول
محمد : متكبريش الموضوع مش هتعرف حاجه المهم دول 50الف من اعضاء ام مريم
عفاف :كام كام ليه انشاله
محمد:بقولك اي الست كانت مريضه اصلا
كوثر :ينهار اسود اي اللي بسمعه ده
وفي فيلا وليد
سماح:وليد انا وعايز اكل
وليد :الاكل جاي في الطريق شكلك عامل ليه كده
سماح : هههههههههههه اصل ضربت تاني
وليد :يخربيتك هو شيكولاته
والباب خبط
سماح:قوم افتح افتح هههههههههههه
وليد :انتي حاسه بايه
سماح : طايره فوق اوي اوعي تطلع تجبني
وليد :اعمل فيكي اي
سماح :يوووو قوم افتح وهزق الحمار ده عامل يخبط ليه هو مافيش جرس هههههههههههه
وليد :اصبري راجع وجاب الاكل وجه سماح الاكل يالله قومي
سماح :مش بترد
وليد :مالك يا سماح بص عليها لقاه جسمها متلج ينهار اسود فيكي اي واتصل بصاحبه شادي دكتور في شرم راح ليه
شادي :هي مين دي
وليد :مش مهم مالها فيها اي
شادي :دي ميته من نص ساعه 😧😧😧
يتبع
الاحداث كلها في اخر حلقه علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك اخر جزء لو جاب 600تعليق هنزلها دلوقتي
#دار الموتي
#بقلم دوداا حوده
#الحلقه الاخيره ولسه في جزء منها
وليد :ينهار اسود ده ازاي ده
شادي :لا والله انت هتستعبط مانت عارف
وليد :طيب الحل اي
شادي :ياما قولتك بطل مخدرات مافيش فايده
وليد :بقولك اي يا تحل المشكله معايا ياتمشي
شادي :تمام انا ماشي
وليد :بقولك اي رايح فين
شادي :مش قولت امشي
وليد :هو وقته استهبال
شادي :مش عارف هنعمل اي
وليد :نخدها في شنطه العربيه ونرميها في اي حته
شادي :لا طبعا مليش دعوه
وليد:خليك جدع وهديك اللي انت عايزه
شادي :لا طبعا مش عايز حاجه
وليد :اكيد مش هتسبني في الوقت ده خليك جدع
شادي :طيب جهز العربيه
وليد: ماشي وشالو سماح ونزلو بيها وفي الطريقه الشرطه وقفتهم
شادي: اهو يا باشا اللي كلمتك عنه
وليد:هو فيه اي
الظابط :في القسم هتعرف كل شي
وليد :بغلت عني يا صاحبي
شادي :كان لازم اعمل كده وفي القسم
الظابط :مين دي بقي
وليد :مرات مرات واحد صاحبي وجت عندي والله باشا ومعرفش أنها كانت متعاطه هرويين
الظابط :وانت عرفت منين بقي أن هي متعاطه هروين
وليد:من صاحبي هو دكتور وعارف
شادي :ابدا انا معرفش حاجه انا روحت لقيتها ميته ولما كان عايز يرميها في الشارع اتصلت بحضرتكم ودي شنتطها
وفي شقه احمد
حنان:احمد حمدلله علي السلامه
احمد :الله يسلمك امال فين سماح
حنان:سماح سماح ..
احمد :سافرت مع اصاحبها صح
حنان :مش عارفه يا احمد
احمد :اختك كسرت كلامي مافيش فايده فيها
حنان :احمد والنبي انا عايزه منك خدمه
احمد :قولي يا حنان
حنان :ماما عايشه وانا عايزه اعرف مكانها
احمد :انتي بتقولي اي
حنان :فاكر الست اللي كانت جايه تمسح السلم زي ما سماح قالت
احمد :ايوه اوعي تقولي أنها ....
حنان :دي ماما ارجوك يا أحمد لازم ندور عليها
ورن تلفون احمد
احمد :الو ايوه مين
وعرف أنه مطلوب في قسم الشرطه في شرم
حنان: في حاجه
احمد :اكيد اختك عملت مصيبه
حنان :استني انا جايه معاك
احمد : بسرعه وراح عرف أن سماح مااتت
وليد :والله يا صاحبي هي اللي كانت عامله تجري ورايا وحيات ربنا وكانت عامله تكلمني حتي بوص محادثات الواتس وكلمها معايا
احمد :انت يا وليد ياللي كنت بقول عليك اخويا
وليد :حقك عليا بس والله ما قتلتها هي اللي ماتت
وأحمد رفض يستلم الجثه ويدفنها وطبعا حنان كانت لوحدها ومتعرفش مدافن ليهم وادفنت سماح في مقابر الصادقه
وفي شقه شيماء الجديده
ابراهيم :تعالي يا ام العيال
شيماء : ايه ده في ايه تيجي فين ومين دي
ابراهيم : امراتي الثانيه يا حبي
شيماء : اه و جايه هنا بتعمل ايه مش عارفه برضه
ابراهيم : واحده جايه شقه جوزها انت متضايقه ليه
شيماء : ابراهيم انت اكيد بتهزر صح
ابراهيم : لا مش باهزر وهتعيش معيا في نفس الشقه دي انا ما سيبش امراتي قاعده في بيت قديم واقعدك في شقه غاليه زي كده
شيماء : بفلوسي يا حبيبي ولا انت ناسي
ابراهيم : فلوس يا ام فلوس ما خلاص ما كل حاجه بتاعتي
شيماء : يا نهار اسود ده انا لم عليك العماره كلها
ابراهيم :وانا ممكن أطلق فيها عادي يعني
شيماء بصت جمبها كان في سكينه راحت ضربت بيها ابراهيم
شيماء :مش قبل ما اخد عمرك يا ابراهيم
ومرات ابراهيم فضلت تضرب فيها لحد ما سقطت
وراحت شيماء المستشفي بعد ما ابراهيم مات
وأحمد في شقته
حنان :انا هلم هدومي وامشي والله
احمد :لا انا اللي هسيب الشقه
حنان :لا طبعا ازاي ده
احمد :حنان انتي ملكيش ذنب لازم تفضلي هنا
حنان :انا هدور علي امي في كل مكان
احمد :وانا هساعدك في ده وموبيله رن
كوثر :ازي حضرتك عامل اي
احمد :مين معايا
كوثر :انا الست اللي كنت جايه امسح السلم وحضرتك قولت لو عوزتي حاجه كلمني
احمد :,انتي فين
كوثر :انت شكلك حد مهم ارجوك انا في مصيبه الحقني
يتبع
علشان انا في الشغل هنزل باقي الحلقه بليل مين متابع
صباح الفل#دار الموتي
#اخر جزء
#بقلم دوداا حوده
احمد :اهدي بس وقولي انتي فين
كوثر :انا بشتغل في دار مسنين في العجوزه والدار دي بتقتل الناس ااااااه
احمد :حاجه كوثر حاجه كوثر انتي فين
حنان :اوعي تقول ماما
احمد :ايوه وواقعه في مصيبه
حنان :في اي
احمد :مش وقته يلا هقولك كل حاجه في العربيه
حنان :يلا بسرعه والنبي
ومشيوا طلعوا علي قسم الشرطه كان فيه واحد صاحب احمد اسمه محمد شغال هناك عميد
محمد:اخيرا شوفتك
احمد :انا جاي ليك في موضوع كبير اوي
محمد: خير في اي
احمد :حماتي شغاله في دار مسنين واللي عرفته أن الدار دي بتموت النزله ولما حماتي اتصلت بيا وقالت الكلام ده الخط قطع وهي بتصوت وانا خايف ليكونوا سمعوها
محمد :اهدي بس وهات الرقم اللي كلمتك منه
احمد :اهو وخد الرقم وسأل عليه اتكلم منين
وفي الدار كانت عفاف سمعت كوثر
عفاف :انتي عرفتي الكلام ده منين الله يخرب بيتك
كوثر :حرام انتي ازاي بتعملي في الناس كده
عفاف :انتي كده كده ميته واللي كلمتي ده مش هيفديك بحاجه هقولك بقي علشان اعرف اصرف علي عيالي
كوثر :حتي لو موتني ربنا هينجي الناس دي
عفاف :احنا دار ماشين في السليم ومحدش يقدر يمسك علينا حاجه
كوثر :بس ربنا شايف وعارف
عفاف :خدوها تحت في البدروم
ونزلت وقدر البوليس يوصل للدار بمنتهي السهوله
عفاف :نعم حضرتك عايز اي
الظابط :ده أمر بتفتيش الدار
عفاف :ليه حضرتك ده ممكن ياثر علي صحه النزله
الظابط :متخافيش صحه النزله احنا هنخلي بالنا منها
عفاف:ثواني مش قبل ما اعمل تلفون واتصلت بجد مهم
خد يا حضرت الظابط كلم وهي بتبتسم ضحكه خبيثه
الظابط :لا مش هكلم لان كده كده هشوف شغلي برضه اوعي كده ونزل ودور في كل مكان وفعلا لقاه ناس محبوسه تحت عالاساس مستنين دورهم في العمليه وتم القبض علي عفاف وكل الناس اللي وراها وتم تشمع الدار ب الشمع الأحمر بعد ما اللي فيها راحوا دار تانيه تحت إشراف المباحث
ام مصطفي:انتي نجيتي حياتي يا كوثر
كوثر : منهم لله علي الناس اللي ماتت
شاهنده :ايوه مش فاهمه برضه انت هتاخد مامتك
مصطفي :ايوه يلا يا ماما
شاهنده :لو حصل انا مش راجعه البيت تاني
مصطفي :مع السلامه انا كده كده مش عايزك انتي طالق في داهيه
شاهنده :بكره اندمك علي اللي حصل ده
مصطفي :ابوس رجلك يا امي ونزل علي رجل أمه باسها سامحني
ام مصطفي:قوم يا حبيبي مسمحاك
مصطفي:اتمني ان انتي يا كوثر تيجي تعيشي مع ماما وجه احمد من ورا
احمد :ماما كوثر هتيجي تقعد مع بنتها
كوثر : بنتها؟
حنان :ايوه يا ماما سامحني يا حبيبتي
كوثر :وسماح
احمد : الله يرحمها ماتت
كوثر :بنتي ماتت
احمد : ربنا يرحمها بقي يالله بينا نروح
ام مجدي :كوثر
كوثر :نعم حضرتك عايزه حاجه
ام مجدي : سامحني يابنتي د
كوثر :علي اي علي حرماني من بناتي ولا علي اي بالظبط
ام مجدي :ربنا خلصه مني والله سامحني والنبي يا بنتي
حنان :ربنا يديك علي قد ضمريك يا تيته
ام مجدي :انا هحارب شيماء واخد حقكم وهديكي حقك والله
كوثر :مش عايزه حاجه خلاص ومشيت ام مجدي وعرفت أن شيماء بناتها ماتت في المستشفي بعد ما قتلت جوزها ومرات ابراهيم طلعت بنت ناس ورجعت ليها حقها كله
وفي بيت احمد
حنان :شكرا
احمد :علي اي
حنان :انك مش قولت لماما اي حاجه علي سماح
احمد :المسامح كريم
حنان:بجد انت انسان محترم اوي
احمد :حنان هو انتي توافقي تتجوزني
حنان :اي بتقول اي
احمد :انا عارف اني قد عمرك مرتين بس بجد عمري ما هلاقي حد احسن منك
حنان :الباب بيخبط هشوف مين
وراحت فتحت كان مصطفي وأمه
حنان :تعالي اتفضلي
كوثر :اهلا وسهلا بحضرتك تعالي
مصطفي :هي بس اللي تيجي
كوثر :لا طبعا اتفضل تعالي دخلوا
ام مصطفي:انا جايه اطلب ايدك لمصطفي ابني
كوثر :انا لا طبعا
ام مصطفي:والله هو اتغير وبقي كويس جدا وعمري ما تلاقي حد زيك يبقي مرات ابني
مصطفي :بجد سامحني علي اللي عملتوا فيكي وفي امي وبعد كلام كتير وافقت واتجوزت مصطفي وحنان اتجوزت احمد رغم أن كان أكبر منها بكتير
تمت
تعليقات
إرسال تعليق