#ايثار امراة
#الحلقه الأولي
#بقلم دوداا حوده
انا هنا عندي 28سنه حكايتي غريبه شويه وعارفه أن ناس كتير هتكون ضدتي في الاول بس أنا بشر زي اي حد الحكايه أن كان جاي عريس لبنت عمي رحاب عندها 26سنه بس مش احلي مني ولا حاجه مرات عمي كانت غريبه شويه احنا بيت عيله 3ادوار ب6شقق كل واحد من عمامي وعماتي قاعد في شقه اول دور شقه جدي مجدي وشقه عمي اشرف ساكن قصاده
واحنا الدور اللي فوقه وعمي محمد قصدنا بابا اسمه جمال فوق بقي عمتي مديحه وعمتي ناهد انا ليا اخوات بنات انا هنا الكبيره وشيماء اللي بعدي وهبه الصغيره خالص وعمي اشرف عندوا رحاب وندي وعمي اشرف مش عندوا اولاد وعماتي كذلك الاتنين مش عندهم اطفال ندخل في الموضوع عالطول دخلت رحاب وكان أول مره لما يجي ليها عريس تكون عايزني احضر معاها
رحاب:يا هنا قومي بقي
هنا :عايزه اي يا شيخه سبيني انام
رحاب :انا عايزه اكون احلي بنت انهارده
هنا :العريس رقم كام
رحاب : هههههههههههه 5بس المره دي هتم
هنا :امممم مانتي عارفه امك مش هتكون حباه وجودي
رحاب :سيبك منها ده حوده جاي ااااه انا جايه اهو اله
هنا :بت هو في اي هو انتي تعرفي
رحاب : امممممم اه اعرفه
هنا :منين قولي
رحاب :بعدين نتكلم بقي
هنا :المقابله عند جدك برضه
رحاب :ايوه مانتي عارفه لازم ابوكي وابويا وجدك وعمك يكونوا موجودين تحت ما برضه لما يجي ليكي عريس المقابله هتكون تحت
هنا :بعد الشر مش وقته
رحاب :بقولك اي يابنت عكسيا حبيبتي عايزه فستانك الجديد
هنا :اي الأوفر ده فستان اي دلوقتي البسي طقم عادي
رحاب : ليه كده ده كان هيكون فيا كويس
هنا :اسمعي الكلام انا هخليكي قمر ودخلت هبه اخت رحاب
هبه :رحاب كلمي ماما
رحاب :طيب حاضر المهم خدي اللبس والمكيب وانزلي شقه جدك يا هنا
هنا :حاضر ماشي ودخلت رحاب شقتها وأمها سماح كانت وافقه غضبانه جدا
رحاب :مالك فيكي اي يا ماما
سماح :كنتي بتعملي اي جوا
رحاب : كنت عايزه هنا في حاجه
سماح :مش قولت ليكي 100مره لما يكون جاي ليكي عريس هنا متكونش موجوده
رحاب : ليه كده دي هنا بتحبني يا ماما
سماح:كلامي يتسمع مفهوم
ودخل محمد ابو رحاب
محمد:فيه اي صوتكم عالي
سماح :ابدا مافيش حاجه لسه عامله تتلكع ومش راضيه تلبس
محمد :اخلصي يا رحاب الناس جايه
سماح :انت متاكد يا اخويا أنهم قالو عايزين بنتك
محمد :الراجل مقلش حاجه غير أنه عايز ينسبنا
سماح :بس هو اكيد يقصد رحاب صح
محمد:بقولك اي اخلصي بقي
سماح :حاضر نازله اهو اخلص الاكل يا اخويا والبنات كلهم كانو في اوضه وحده مع رحاب
هنا :بت يا رجال قولي ليا هنا انتي متاكده اوي أن العريس عايزك انتي ازاي
رحاب :هقولك بس بيني وبينك والنبي
هنا :قولي اي فيه اي
رحاب :فاكره يوم ما ندي كانت تعبانه وروحت بيها للدكتور
هنا :اه فاكره امك سعتها قالت روحي لوحدك
رحاب :قابلت محمود ده وقالي أنه عايز يطلب ايدي وشافني كذه مره وكلم بابا عني
هنا :بس اشمعنا المره دي اللي فرحنا اوي كده
رحاب :مش عارفه حاسه براحه اوي من ناحيته
هنا :طيب أعدالي وشك خليني اخلص بقي
رحاب :تحسي أن شكله فيه حاجه كده تشدك ليه مش عارفه ليه
ندي :ربنا يسعدك يا اختي يا حبيبتي
هنا :ها اي رايك في المكيب ده
رحاب :جميل تسلمي يا قلبي يارب
ودخلت هبه اخت هنا
هبه :العريس جه
رحاب :بجد
هبه :بس اي وقعتي وافقه المره دي طول بعرض اي
هنا :فيه الماسكرا
رحاب :اي ده انتي مش عندك ده انا معنديش
هنا :هطلع اجيب من الشقه عندنا وانزل
رحاب :طيب بسرعه وخرجت هنا علشان تشوف العريس مش عارفه تشوفه طلبت من هبه اختها أنها تطلع فوق السطوح وتحدف حاجه علي العربيه اللي كانت وافقه قدام البيت عربيه محمود
وبعدها خرج العم الكبير اشرف يشوف فيه اي وطلب من محمود أنه يخرج ينقل العربيه بتاعته
هنا :وقعت الشنطه اللي كانت نازله بيها ونزلت تجيب الحاجه من عالارض والطرحه وقعت من علي شعرها
محمود:معلش انا اسف
هنا :لا ولا يهمك انت اخو العريس
محمود:لا العريس نفسه
هنا :مانت شكلك كويس اهو مش زي ما بتقول رحاب
محمود : هي قالت اي رحاب بقي
هنا :في.حد بيقول يا هنا صح بعد اذنك
محمود :خدي اقولك ودخلت هنا تجري علي جوا والعريس مشي
رحاب :هو فيه اي مش المفروض اني كنت ادخل
هنا :مش فاهمه حاجه هو اي اللي بيحصل
ودخلت شروق ام هنا
هنا : هو فيه اي ياماما
شروق :العريس طلع عايزك انتي يا قلب ماما وجدك قالو هنفكر اخيرا هفرح بيكي يا حبيبتي
رحاب :ازاي ده حصل انتي بتتكلمي بجد يامرات عمي
شروق :امال انتي فاكره اي فاكره كل عريس هيكون جاي ليكي انتي
هنا :طيب وبابا رايه اي
رحاب :في اي هو انتي موافقه يا هنا
.........
يتبع
انا غيرت اسم القصه
ياريت كل اللي يقرا الجزء ده يدعي لاماني زكريا بالرحمه والمغفره ويغفر لها
ايثار امراه
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
شروق :وانتي عايزه ترفض يا رحاب ولا اي
رحاب :مقولتش كده يا مرات عمي والله
هنا :بعيد مش لما اشوفه مش يمكن ميعجبنيش
شروق :ده دكتور كبير في القاهره هتسبي الأرياف وتروحي القاهره يلا بينا نطلع الشقه وطلعت هنا الشقه والغرور خدها
هنا :فضلت تبص في المرايا كنت واثقه أنه هيتقدم ليا لو شافني ودخلت ندي
ندي :مالك عامله كده ليه
هنا :عامله اي مش فاهمه
ندي :شكلك فرحانه اوي ومش همك كسر قلب رحاب
هنا :رحاب مين اللي اتكسر قلبها ليه هي كانت بتحبه
ندي :هنا فيه اي انا مش فاهمه
هنا :بقولك اي اخرجي برا مش عايزه صداع
ندي :ماشي يا هنا برحتك ودخلت ندي عند رحاب
سماح :في حاجه يا ندي
ندي :مرات عمي انا كنت عايزه رحاب
سماح :نايمه يا حبيبتي
ندي :اه ماشي هاجي ليها وقت تاني
سماح :ماشي يا حبيبيتي
محمد:انتي ازاي تعملي كده
سماح :عملت ايه مش فاهمه
محمد:هي ندي اللي كانت عالباب صح
سماح :ايوه ورحاب تعبانه مش قادره تتكلم معاه حد
محمد:بقولك اي انتي فاهمه كويس اوي انا كان قصدي اي كام لازم تقولي ليها تدخل
سماح :بقولك اي يا محمد انا بنتي الوحيده اللي بيجي ليها عرسان في البيت ده يدخلوا البيت بعدها عالطول مش بيجوا تاني والموضوع ده مش مريحني
محمد:اخرسي وطي صوتك قصدك اي يعني
سماح :مش قصدي حاجه واوعي كده بالله عليك لما اشوف بنتي
وطلعت هبه شقتها
محمد؛كنتي فين يا هبه
هبه :كنت عند جدي مجدي وعايز حضرتك تنزل دلوقتي
محمد:طيب ادخلي جوا يا حبيبتي مع اختك
هبه :حاضر يا بابا
وجمع مجدي ولاده التلاته جمال ومحمد وأشرف
محمد:نعم يا حاج
مجدي :كل واحد طلع شقته ومحدش قال رايئه في العريس يعني
جمال :الرأي رايك باحاج
مجدي :لا يابني الراي هنا بيكون لابو العروسه شوف بنتك واديني الرد
جمال :انا شايف أنه عريس كويس رايك اي يا محمد
اشرف :بس انا مستغرب من حاجه يا حاج هو ليه مرحش كلم جمال عالطول علي بنته يعني ليه كلم محمد
جمال :هو فيه بينا الكلام ده برضه احنا كلنا واحد وبنتي بنتكم كلكم يااشرف
مجدي :مالك يا محمد
محمد:مافيش يابابا شوف انتو عايزين اي وانا معاكوا
جمال :بس شكلك متغير يا محمد
محمد:تعبان شويه من شغل الأرض
مجدي :معلش يابني انا رامي عليك الحمل كله انت عارف ان جمال مدرس وملوش في الأرض وأشرف مهندس
محمد :تحت امرك يا حاج المهم شوفوا انتو هتعملوا اي وعرفوني
جمال :احنا عارفين أصله ونسبه الجمعه الجايه يجي يقرا الفاتحه
مجدي :وانا راي كده برضه
اشرف :خير باذن الله يالله بعد اذنكم ودخل اشرف شقته وكانت مراته عزه جوا هي عالطول بتحب تكون في شقتها ومش بتحب تقعد مع. حد
اشرف :مساء الخير يا عزه
عزه :مساء الخير يا حبيبي اي العريس عجب رحاب
اشرف ده كان جاي ل هنا
عزه :ازاي ده مش قولت كان عايز رحاب
اشرف :والله انا حاسس بحاجه غريبه اوي بس اي هي مش عارف
عزه :ربنا يستر اهو اي فرح يدخل البيت وخلاص
اشرف :عندك حق يا حبيبتي عملتي اي عند الدكتور
عزه :للاسف حمل
اشرف :خير باذن الله انتي عندي بالدنيا والله ربنا يخليكي ليا
وفي شقه مديحه كانت قاعده هي وناهد
مديحه :الله حلوه البسبوسه دي عملتيها انتي
ناهد :مش انا دي شروق
مديحه :رجعت اللي في بوقها ليه كده الله يسامحك
ناهد :مالك فيكي اي
مديحه :مش قولت ليكي كذه مره مش بحب اكل حاجه من ايديها
ناهد :بطلي بقي سواد فيه اي اشمعنا دي اللي عملا من ناحيتها كده
مديحه :مش عارفه والله بس بحس انها مش كويسه وأن البيت مش بيخلف بسببها
ناهد :استغفري ربنا علي كلامك ده حرام مهي سماح مخلفه اهي
مديحه :سماح متجوزه من قبل شروق
ناهد :بطلي جهل بقي وحرام عليكي
مديحه :برحتك انتي متعرفيش عملوا اي في موضوع العريس
ناهد :جاي يقرا الفاتحه الجمعه الجايه
مديحه :خلينا نخلص بقي من هنا دي
ناهد :بت روحي شقتك يلا انا مش عايزه ذنوب
مديحه :ماشي حاضر وجه يوم الجمعه اليوم اللي جاي محمود فيه دخلت هنا عند رحاب والغريبه أن رحاب كانت طبيعة جدا
هنا :رحاب عامله اي
رحاب :الحمد لله الف الف مبروك يا عروسه
هنا :اي ده انتي مش زعلانه
رحاب :ازعل ليه يا عبيطه انتي ده فرح اختي
هنا :بس علشان العريس طلع عايز يتجوزني انا
رحاب :ده نصيب يا قلبي الف الف مبروك ليكي يا حبيبتي
هنا :انتي ونعم الاخت والله ربنا يخليكي ليا
رحاب :تسلمي حبيبتي يالله علشان نخلص اللي ورنا
هنا :حبيبتي وفعلا تم اليوم علي خير وكانت رحاب فرحنا جدا وعامله ترقص ودخلت البلكونه ودخل وراها محمود
محمود :ازيك يا رحاب عامله اي
رحاب : الحمد لله بخير الف مبروك يا جوز اختي
محمود :هو انتي مش زعلانه مني
رحاب :انا ليه هو فيه حاجه تزعل
محمود:ايوه علشان كنت كلمتك أن جاي اطلب ايدك بعدين غيرت راي
رحاب : هههههههههههه تعالي يا عروسه اسمعي عريسك بيقول اي
هنا : خير فيه اي
رحاب :بيقولي أننا شبهه بعض اوي في حد قمر زي هنا كده
محمود:والله انتو الاتنين حلوين ربنا يخليكم لبعض
هنا :طيب ندخل جوا بقي ولا اي
رحاب :بعد اذنكم يا حبيبتي ودخلت وعدا 3شهور واتجوزت هنا بعد ما كانت حبت محمود جدا في فتره الخطوبه من كلامه الناعم أسلوبه الكويس جدا
وفي يوم الفرح
محمود :الف الف مبروك يا عروسه
هنا :الله يبارك فيك الشقه حلوه اوي
محمود :حبيبتي حلوه علشان انتي نورتيها يا قلبي
هنا :ربنا يخليك ليا
محمود :طبعا انتي عارفه أن شغلي في القاهره وانا عندي شقه هناك
هنا :ايوه بابا قالي
محمود :انا فيا عيوب وحشه اوي
هنا :خير اي هي
محمود::انا مش بحب الزيارات العائليه كتير
هنا :كده كده هنكون في القاهره واهلي صعب عقبال ما يجوا
محمود :شكلك هتكوني سعيده معايا اصل بحب اوي اللي يفهم دماغي
هنا : اكيد يا حبيبي
محمود:طيب يلا بينا
هنا :علي فين
محمود؛هنسافر
هنا :دلوقتي معقول
محمود :اااه ومالو
هنا :طيب الصبح احسن
محمود:ده انا لسه بشكر فيكي
هنا :حاضر ماشي بس نتصل ب بابا ولا اي
محمود :وهو انتي مش مع جوزك ياقلبي
هنا :اه صحيح وتاني يوم راحوا أهلها علشان يباركوا ليها فضلوا يخبطوا محدش فتح اتصل جمال علي محمود مش بيرد
هنا :ده بابا اللي بيتصل
محمود :عارف وقفل الفون المفروض يبقي في وقت للاتصال وانا مش عايز ارد دلوقتي عندك مانع
هنا :لا معنديش ☹️🥺🥺
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا و20شير
#ايثار امراه
#الحلقه الثالثه
#بقلم دوداا حوده
محمود :مالك يا هنا شكلك مضايق
هنا :ابدا مافيش بس مكنتش عايزه.حد يزعل مننا
محمود :المهم عندك إنا ولا الناس
هنا :اكيد أنت يا حبيبي بس برضه
محمود :اللي بيحب حد مش هيفكر غير أنه يكون مبسوط وبس وانا عايز اكون اكبر وقت معاكي انتي وعالعموم مع ان عمري ما عملتها بس مش هرضي انك تكوني زعلانه انا هكلم بابكي علشان تعرفي انا بحبك ازاي
هنا :ربنا يخليك ليا يا حبيبي
محمود :ويخليكي ليا ومسك الفون واتصل ب جمال
جمال :الو ايوه يا محمود كل ده نوم يابني
محمود :عريس بقي يا عمي هههههههههههه
جمال :بس يا حبيبي ام هنا كانت عايزه تطمن عليها
محمود :لما تصحي هنا هخليها تكلمها حاضر
جمال :طيب يابني احنا جينا وجايبين الاكل معانا افتح خدو عالاقل
محمود :هو حضرتك جيت القاهره
جمال :قاهره اي انتو في القاهره
محمود :ايوه يا عمي سافرنا امبارح
جمال :ازاي وامتي
محمود :عمي انا يعتبر مش نمت ممكن لما اصحي اكلم حضرتك
جمال :بس اصل الو الو قليل الذوق صحيح
شروق :شكلك باين أن فيه مشكله وأخواتك عاملين يبوصوا في اي
جمال :ده سافر
شروق :هو مين اللي سافر محمود طيب والبت فين
جمال :انا رايح لاخو اسود عيشته
شروق :بقولك اي اهدي كده مش عايزه مراتت اخواتك تشمت فيا
جمال :انتي بتقولي اي
شروق:عريس بنتي خدها معاه بيته اي المشكله
جمال :بيته ده انا معرفوش
محمد: هو فيه حاجه يا جمال
شروق:اخوك زعلان أن بنته راحت شهر العسل
محمد :طيب مش كانوا يقولوا
شروق:عرايس وشباب بقي مجانين
محمد:في اصول يا ام هنا ومينفعش شكلنا اي في البلد دلوقتي
شروق :بقولكم اي يالله نروح بقي
محمد : تعالي بينا نروح لاخو
شروق :هدي الدنيا يا ابو رحاب مينفعش كده
محمد :يالله بينا عالبيت ونتكلم هناك ومشيوا اول ما دخلوا
سماح :العروسه عامله اي
محمد:اسالي امها بقي
سماح:خير في اي هنا فيها حاجه
شروق :هنا زي الفل سافرت شهر عسل وجوزك مضايق مش عارفه ليه
محمد:جمال اقسم بالله انا ساكت لمراتك علشانك خليها تسكت
شروق :ولو مش سكت هتعمل اي يعني
محمد :هسكتك انا
جمال :في اي يا محمد هتمد ايدك علي مراتي وانا واقف
مجدي :والله عااااال في اي أخرجوا الشارع احسن قدام الناس
شروق :محمد مش عارفه مالو يا بابا مستكتر الفرحه علينا
مجدي :انا قولت ليكي تتكلمي
شروق :بس اصل
مجدي :علي المطبخ يلا تعالو يا رجالتي جوا
اشرف :اتفضل يا بابا
مجدي :ادخل يا كبير اولادي اخواتك ماسكين في بعض وانت واقف تتفرج
مجدي :في اي بقي عايز افهم
محمد :حته عيل صغير مش هان عليه يعرفنا بليل أنه مسافر تاني يوم يا بابا وخد البت ومشي
مجدي :صحيح الكلام ده يا جمال مش قال ليك أنه مسافر
جمال :قالي يا بابا بس مش حدد ميعاد أنه هيمشي امتي
مجدي :يبقي يتربي
محمد :قولت كده احنا مش صغيرين في البلد انا رايح لاخو
مجدي :اقعد مكانك احنا نروح انت جاي تهزر ولد يا ابراهيم
ابراهيم شغال عند مجدي في الأرض ودراعه اليمين
ابراهيم :نعم يا سيدي خير
مجدي :تروح بيت نعمان وتقوله تعالي سيدي إبراهيم عايزك
ابراهيم :حاضر يا سيدي تؤمر
مجدي ؛عال عيل صغير زي ده ميهونش عليه يحترم العيله ويعرفهم أنه مسافر
جمال :احنا مكبرين الموضوع اوي يا حاج
مجدي : اخرس خالص وبعد ساعه جه نعمان
نعمان :حاج مجدي ازيك عامل اي
مجدي :اقعد يا نعمان عايزك
نعمان :تؤمرني يا حاج
مجدي :اخوك فين
نعمان :في بيته يا حاج
مجدي :اللي هو فين يعني
نعمان :في أول البلد ما حضرتك عارف
مجدي :ولما تعرف ان اخوك المحترم مشي من البلد من غير ما يقول لحد
نعمان :معقول طيب ليه مهو قايل أنه مسافر اخر الاسبوع
مجدي :البيت ده ليه احترامه وإن رجاله البيت تخرج علشان تروح تهنئ اخوك يقفوا قدام البيت والبلد كلهم يشفوهم وهما راجعين عيب واخوك لازم تربي فيها
نعمان :حقك عليا انا يا حاج انا اسف والله وهتصل بيه ابهدله والله واتصل نعمان ب محمود رد عليه عالطول
محمود :الو ايوه يا نعمان ازيك
نعمان :اي اللي انت عملته ده
محمود :عملت اي في اي حصل
نعمان :ازاي تمشي من غير ما تقول ل للحاج مجدي او تعرف حد يعني ينفع كده
محمود :لا والله انت بتقول اي اقوله انا رايح شقتي يعني
نعمان :لا بس عالاقل تعرف الناس اللي راحوا ليك البيت هناك
محمود :مهي قله ذوق برضه ازاي يروحه من غير ما يقولوا
نعمان :انت اسف انا عارف برضه أن مكنش قصدك
محمود :نعمان لو سمحت مترخصناش معاهم انا مش غلط
نعمان :طيب ابقي شوف هتقدر تيجي هنا امتي علشان تراضي الحاج مجدي
محمود :لاااااا انت شكلك اتجننت اراضي مين انا عملت اي يعني كبير البلد علي نفسه انما يقولي امشي امتي واقعد امتي مش بتاعت حد مفهوم وقفل السكه
نعمان : اخرالاسبوع يعني ماشي هنتستناك
مجدي :انا مش قصدي احرجك مع اخوك بس اللي عمله ده كان غلط
نعمان : ربنا يجبر بخاطرك يا حاج وما يرحمنا منك ابدا
وفي المطبخ
شروق :ابوكي مكبر الموضوع اوي يا ناهد
ناهد :دي اصول يا شروق واحنا مالنا بكلام الرجاله
شروق :بس عرايس كتير بيرحوا شهر. عسل اشمعنا بنتي يعني
سماح:ايوه بيحصل بس أهل العروسه بيكونوا عارفين مش من وراهم
شروق:محدش طلب رايك يا حبيبتي وبعدين بنتي وجوزها هما حرين
سماح :انتي عبيطه صح انا خايفه علي مصلحه بنتك زي ما تكون بنتي بالظبط
شروق :لا والله ده انتي مش هان عليكي تيجي تباركي ليها
سماح :وانتي مكنتيش سامعه ابويا مجدي لما قال مش كله يروح مره وحده
شروق :انا بقول ليكم اهو انا هصور قتيل لو يفكر يخرب علي بنتي
ناهد :تقصدي مين بالكلام ده
شروق :مقصدتش
سماح :متخافيش يا عمتي ناهد الكلام موجه ليا انا انا برا موضوع بنتك يا شروق ومليش دعوه
ناهد :انتي طول عمرك لسانك سم كده
شروق :ام خايفه علي بنتها ياناس اصلك مش جربتي الضنا كنتي حسيتي بيا
ناهد :شكرا لاصلك ياستي
عزه :مش مصداقكي انتي ازاي كده
شروق :وانا قولت حاجه غلط
عزه :بجد امسكي لسانك شويه
شروق :انا متلغبطه. والله
ودخل جمال
جمال :جهزي نفسك يا شروق
شروق :رايحين فين
جمال :مسافرين القاهره
شروق :ليه هنعمل اي
جمال :بابا قال طلما محمود عرف غلطه نروح نبارك للبت ونقطها
شروق :طيب بكره
جمال : اخلصي يا وليه قولت دلوقتي
شروق :ماشي ماشي وفعلا لبست وسافروا مع نعمان
نعمان :البت اهو
شروق :والله جميل يا اوي احسن من البلد
وطلعوا خبطوا عالباب
هنا. محمود يا محمود الباب
محمود :ماشي ادخلي جوا
هنا :مين اللي جاي دلوقتي
محمود :قولت ليكي ادخلي جوا يلا
هنا :حاضر وفتح الباب
نعمان :اخويا ازيك يا حبيبي مبروك الف الف مبروك وجه جمب ودنه واتكلم براحه ارجوك والنبي عامل الناس كويس
محمود :اتفضلوا تعالو
جمال :كده برضه يا عريس ....
محمود :بقولك اي شكل نعمان مقلش الكلام اللي قولته في التلفون ليه انا مش عملت حاجه غلط مراتي ومشيت ولو مش عجبكوا أطلقها دلوقتي عادي
جمال :بتقول اي مش فاهم
محمود :اللي سمعتوا وزيارتكم مش مرغوب فيها كمان
جمال :انت قليل الادب والله
محمود :هنا يا هنا
هنا :بابا ماما وحشني
محمود :خدي هنا قدامك قرار من الاتنين تدخلي جوا وتبقي احلي عروسه ولا تنزلي معاهم وتبقي طالق
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا
لو جاب 500لايك هنزل جزء جديد
#ايثار امراه
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
هنا :محمود هو فيه اي
جمال :انت قد اللي بتعمله ده
نعمان :محمود انت حصل اي في دماغك
محمود :كلامي خلص واختاري يا هنا
هنا دخلت اوضه النوم وجمال فضل باصص ليها
شروق :يلا بينا يا جمال
نعمان :بينا فين محمود أعقل
شروق :يلا بينا يا استاذ نعمان انا مش عايزه اخرب علي بنتي
محمود :كلك عقل يا حماتي ونزلوا التلاته من عند محمود وجمال مش بيرد
نعمان :والله انا ليا كلام معاه بعدين
شروق:ولا بعدين ولا قبلين مش وقته يا استاذ نعمان وبنتي فكرت صح انت عايز يا جمال ترجع البلد يوم الصباحيه ونتفضح
نعمان :انتو انظف ناس في البلد بس والله ما اعرف اي اللي حصل ليه
جمال:روحني بيتي
نعمان :حاضر
شروق :استنوا هنا محدش من البيت يعرف حاجه احنا مش ناقصين.حد يشمت فينا
نعمان :القرار الأول والأخير لاستاذ جمال
شروق:هو ده الصح يا جمال
جمال :سوق حضرتك انا مش قادر اسوق
نعمان :حاضر ماشي ونام جمال طول الطريق
شروق :ينفع اللي اخوك عمله ده
نعمان :والله مش عارف حصل ليه اي
شروق :انا لولا خايفه من الشماته كان هيبقي ليا تصرف تاني
نعمان :اوعدك والله ان هيكون ليا كلام معاه كبير اوي
شروق:يا حبيبتي يا بنتي ملكيش نصيب تفرحي
نعمان ما تحاولي تصحي استاذ جمال
شروق :خلي نايم
نعمان :احنا قربنا عالبلد
شروق:مش عارفه اتكلم معاه ووصلوا البلد
شروق :قوم يا جمال خلاص وصلنا
جمال نايم مش بيرد
نعمان :وشه اصفر اوي ليه كده استاذ جمال
شروق :ينهار اسود ده جسمه متلج جمال يا جمااااااااال يالهوي جوزي مات ياناس الحقوني يا ناس والكل خرج يجري وشال جمال علي شقه ابو وجابو الدكتور
الدكتور :البقيه في حياتكم
شروق:لااااااااا جوزي لااااا سايبني لمين يا اخويا ااااااااااااا
مجدي :اخرسي مش عايز صويت علي جوزي
نعمان :منك لله يا محمود والكل فضل يصوت بس مجدي خد باله من الكلمه كويس اوي
وبعد دفنه جمال اتصل نعمان علي محمود
محمود :خير يا نعمان
نعمان :ليه عملت كده
محمود :عملت اي دي ناس قليله الادب جاين يقولوا ازاي اروح شقتك
نعمان :حماك مات
محمود :,انت بتقول اي
نعمان :عمك جمال مات وبسببك قبل ما نوصل البلد
محمود :انت هتكفر ولا اي ده عمره
نعمان :هات بنته عالشان تعزي
محمود : حد عارف انك بتكلمني
نعمان :لا مقولتش بس الطبيعي أني اقولك
محمود :انا مسافر السخنه
نعمان :سخنه اي ياللي معندكش اصل هات البت تعزي في ابوها
محمود :عايز تضيع فرحه اخوك يعني
نعمان :محمود اقسم بالله لو ما اتعدلت انا هعدلك
محمود :نعمان بقولك اي اقفل السكه علشان انا يجهز شنتطي وقفل السكه معاه ودخل لقته هنا لسه عامله تعيط
محمود:برضه يا هنا
هنا :ليه عملت كده
محمود :يعني انتي يرضيكي ابوكي يزعق لجوزك
هنا :والله بابا طيب اوي بس هو زعل أننا مش عرفنا
محمود :يعني تضيعي عليا الفرحه بعروستي بعياطتك ده
هنا :زعلانه أن بابا نزل زعلان من عندي
محمود :وحوده جوزك حبيبك يزعل عادي
هنا :لا والله مش اقصد بس اصل
محمود :انا محضر ليكي مفاجاه كبيره
هنا : اي هي يا حبيبي
محمود :هنسافر نقضي شهر العسل
هنا :مسحت دموعها بجد فين
محمود :في السخنه
هنا :دي فين دي
محمود :قومي البسي وقولك
هنا:حاضر دقيقه وحده وفعلا سافروا هما الاتنين واول ما وصل الفندق جت فريده زميله محمود تسلم عليه
فريده :مين محمود ازيك وحشني جدا
محمود :اعرفك هنا مراتي
فريده :متقولش اتجوزت مبروك يا قلبي وباس محمود
اوعي تكوني بقي بتضايقي لما ببوس جوزك وكده
محمود :مين هنا لا دي اسبور اوي
هنا :اهلا بحضرتك
فريده : هههههههههههه حضرتك هههههههههههه دمك خفيف اوي شكلنا هنكون اصاحب
هنا:انشالله
فريده :انا هسيبك يومين تقضي شهر العسل وبعدين تنزل تشوف الشغل في حاجات كتير اوي لازم نرجعها وبعدين انا عايزه اكبر المكان وطبعا لازم تعرف هتدفع كام
محمود :مش فاهم
فريده :بيبي مش عايزه أنكد عليك وانت عريس
محمود :فريده اخلصي مش فاهم كلامك
فريده :حبيبي انا ورثت قرشين كويسين ولازم اكبر المكان وبكده لازم انت كمان تدفع زي ما انا هدفع
محمود :والكلام ده من يوم وليله
فريده :اممممم لا من يومين انا كده كده كنت هبعتلك والله
محمود :هطلع هنا ونازل
فريده :وشهر العسل يا عريس
محمود :بعدين وطلعوا
هنا: انا مش فاهمه حاجه هو انت شريك في الفندق ده
محمود : ابوس ايدك ياه هنا مش وقته بعدين نتكلم انا نازل اشوف المصيبه دي
هنا : محمود بجد هو انت هتسبني لوحدي
محمود : هو انت يعني ها تخطفي يا هنا
ونزل محمود شد فريده من يديها ودخلوا المكتب
فريده : بالراحه على نفسك يا عريس عايزين صحتك
محمود: ممكن افهم بقى الكلام اللي حضرتك قلتيه ده
فريده : والله كلامي واضح وبكره المحامي هيكون موجوده علشان نخلص
محمود : فريده انت عارفه ان انا مش معيا فلوس اكبر المكان
فريده : والله بالطريقه دي حضرتك هتسيب فندق ليا وهتاخد النسبه بتاعتك
محمود : انهي نسبه بقى ان شاء الله
فريده : النسبه اللي دفعتها ساعه ما بنينا الفندق
محمود : لا والله ده كلام مين ان شاء الله انت بتهزري صح
فريده :حبيبي انا اللي كنت مسؤوله عن المكان كله حضرتك كنت بتعمل ايه يعني وبعدين مش عايزو عايز تكمل معي ادفع نفس فلوس اللي انا هتدفعها
محمود : هادفع يا فريده هادفع
فريده : ده منين بقى ان شاء الله هههههههههههه
محمود : بكره تعرفي يا قلبي
وطلع محمود عند هنا
محمود : تصدقي الحيوانه دي عشان خاطر انا متجوزتهاش وتجوزت انتي عايزه تهد كل شيء
هنا انا مش فاهمه حاجه والله يا محمود
محمود : بتاعي وبتاعها بالنص ولما هي تدفع اكتر مني ساعتها هيكون معاها الحق في كل حاجه
هنا :طيب والعمل
محمود :العمل في ايد مراتي حبيبتي
هنا :ايدي انا مش فاهمه والله
محمود :تخدي ورثك وتدخلي معايا شريكه فيه المكان
هنا :ورث اي وازاي انت بتهزر
محمود :انا كنت خايف علي مراتي حبيبتي وخبيت عليكي أن بابكي مات
هنا :انت بتقول اي حصل امتي وازاي ده
محمود:اهدي والنبي يا هما ارجوكي صحتك يا حبيبتي
هنا:بابا مات ازاي
محمود :عمره يا قلبي فيه اي هو ربنا مش قادر ياخد روحي دلوقتي
هنا :انا كنت عايزه اشوفه
محمود :هنا الحي ابقي من الميت قولي بس هي الحاجه كلها باسم جدك
هنا :لا في حاجات باسم بابا
محمود :ايوه كده فرحتي قلبي طيب مش انتي يهمك مصلحه جوزك حبيبك
هنا :اكيد طبعا
محمود :طيب ياريت بقي تسمعي كلامي
وفي بيت مجدي
ناهد :تفتكري بابا عايز محمد واشرف ليه يا عزه
عزه : مانا وافقه معاكي اهو هعرف منين
سماح :فاكرين يوم ما جمال مات الله يرحمه نعمان كان بيدعي علي محمود
مديحه :ايوه خد بالي بس ليه
عزه ربنا يرحمه والله زعلت عليه اوي
ناهد حاسه ان في مصيبه
مديحه :حتي شروق محدش بقي يشوف وشها
ناهد :ياختي احسن
سماح :هو حد عرف هنا
عزه :لا صحيح ازاي البت دي متجيش عزا ابوها
ناهد :دي طالعه برويه زي امها
عزه :حرام ده كله الا الأب اكيد متعرفش
ناهد: انتي طالعه هبله لمين يا بت ما سلايفك عقراب اهو
سماح :انا عقربه يا عمتي اخس عليكي
مديحه :بس بس دخلوا الاوضه لما نشوف فيه اي
سماح :ربنا يسترها يارب أنا بقلق من قاعده ابوكي اي
وفي الأوضه
اشرف :خير يا حاج
مجدي :خير باذن الله طبعا شروق لسه صغيره ومش هينفع تقعد من غير جواز
محمد:مش فاهم قصدك يا حاج
مجدي :يعني لازم واحد منكم يتجوز مرات اخو كلامي واضح
يتبع
لو جاب 500لايك هنزل جزء جديد دلوقتي
#ايثار امراه
#الحلقه الخامسه
#بقلم دوداا حوده
اشرف :وليه جواز يا حاج مهي عايشه معانا اهو وكل طلبتها هتكون مجابه
مجدي :واهلها هيوافقوا بكده
محمد :وليه لا دي كل شويه وتبقي جده
مجدي :انا قولت كلامي وكنت فاكر انك اول واحد هتحرب بالموضوع يا اشرف
اشرف :ليه يا حاج حد قالك اني بطيق اصلا ابص في وشها دي بومه
مجدي :لا بس انت نفسك تبقي اب
اشرف :بص يا حاج مراتي معندهاش مشكله وكل الدكاتره قالو كده
مجدي :يعني العيب منك انت
اشرف :لا مش مني بس اصل
مجدي :مافيش اصل خلاص الموضوع انتهي
اشرف :ازاي يعني احنا ممكن نخرب بيتنا وكل واحد بيحب مراته
محمد:خلاص يا حاج انا موافق
مجدي :قولت أشرف
اشرف :ليه مهو اخويا موافق اهو
مجدي : لا انا حاسس انك هتخلف
اشرف :انا بحب عزه ومقدرش اكسر قلبها
محمد :خلاص يا حاج انا موافق
مجدي :بعد الشهرين اشرف هيتجوز شروق خلصنا واللي هيعارض ملوش ورث عندي وساب الاوضه وخرج
محمد:مبروك يا عم
اشرف : محمد مش ناقصه
محمد :اهدي كده وبعدين هو انت شوفت شروق وافقت
اشرف :هتوافق انا عارف ازاي اتجوز علي مراتي لا واتجوز مين مرات اخويا
ناهد دخلت
ناهد :في مالكوا
اشرف :تعالي شوفي ابوكي عايز اني اتجوز شروق
ناهد: مين مين مين شروق انت بتهزر
محمد :انتي تفتكري توافق
ناهد :هي سمويه وبتحب تحرق دم عزه بس كانت بتحب جوزها الحقيقه اوي
محمد :مش قولتك البركه فيكي يا ندون
ناهد :اعمل اي مش فاهمه
اشرف:تخليها ترفض
ناهد :دي واطيه ممكن تروح تقول ل ابوك
اشرف :مش قولتي انها بتحب جوزها
ناهد :اه بس قولت سمويه برضه
محمد :روح شوف شغلك وانا هتكلم معاه ابوك
اشرف :هو انا هعرف اشتغل بعد اللي حصل ده
ناهد :ربنا معاكي يا حبيبي
وخرج اشرف
ناهد :بجد ابوك ده ليه دماغ
محمد :ايوه فعلا
ناهد :البيت هيولع حريقه دلوقتي
محمد:ناهد محدش يعرف
ناهد :عيب عليك
محمد:ده انا عارف
ناهد : هههههههههههه مش متخيله شكل عزه
محمد:انتي معنديكش دم اوي وسبها وخرج
ناهد :أنا مالي بت يا مديحه يا مديحه
مديحه :مالك يا بت
ناهد :خبر الموسم
مديحه :فيه اي
ناهد :لا في شقتي تعالي لما اقولك
مديحه :فيه اي يا سوسه
ناهد :تعالي معايا وخرجت لقت هنا في وشها
مديحه :هنا
ناهد :اي ده هما بيطلعوا امتي
هنا:ازيك يا عمتي
ناهد :انتي كنتي فين يابت ابوكي ميت بقالو شهر محدش شاف وشك
هنا :هي ماما هنا
ناهد :لا في شقتها يا محروسه رايحه فين
هنا :عايزه ماما
مديحه :خدي يا بت مش هتشوفي جدك
هنا :هنزل ليه
مديحه : بت هو فيه اي
هنا :عمتي والنبي انا عايزه ماما بعد اذنك
ناهد :هو فيه اي
مديحه :مش عارفه
ناهد :البيت ضاع من بعد موت جمال
مديحه :حاسه بكده
ناهد :مش هنقول لابوكي
مديحه :خدي هنا كان فيه اي
ناهد :ابوكي عايز يجوز شروق
مديحه :بت اتكلمي بجد
ناهد :اه والله
مجدي وافقين كده ليه
ناهد :اصل هنا هنا
مجدي:انطقي
مديحه :فوق جت فوق
مجدي :وازاي متجيش اسلم عليها
مديحه : امها وحشها وزعلانه علشان ابوها برضه
مجدي :ابوها اللي مش حضرت دفنته
مديحه :معلش يا بابا اكيد لسه عارفه دلوقتي
مجدي :اوعي كده انتي وهي
مديحه :حاضر
ناهد :البيت ولع
ناهد :ااااااه هههههههههههه
مديحه :اوعي كده كتك الاقرف
وفي شقه شروق
ندي :ماما يا ماما هنا جت
هنا :ماما وحشاني
شروق :اوعي كده نزلي ايدك
هنا:والله يا ماما أنا لسه عارفه
شروق :ابوكي مات بسببك
هنا:بسببي انا
شروق :زعل علي اللي عمله جوزك
هنا :انتي كنتي شيفاه ام ينفع اجي معاكوا
شروق ابوكي مكنش هيوافق بس عالاقل يحس أنه مرفوع رأسه
هنا :ولو كان محمود طلقني
شروق :تفي من بوقك
هنا :انا عارفه والله كان عملها
شروق:ده احنا كنا خربنا بيته
هنا :والله يا ماما أنا خوفت علي شكلنا
شروق :المهم انتي عامله اي
هنا : الحمد لله بخير
شروق :مش باين
هنا:بصراحه انا عايزه فلوس
شروق :وليه والمحروس فين
هنا :موجود بس ...
شروق :أصبري هقوم اجيب ليكي من الدولاب
هنا :لا اقعد انتي فهمتي غلط
شروق :مش قولتي عايزه فلوس
هنا :اه عايزه ورثي
شروق :عايزه اي يا عنيا
هنا :ورثي من بابا
هبه :وده ازاي يعني
هنا :هو مش حقي
هبه :حقك ومن امتي واحنا بنقول كده
هنا :مكنتش بتكلم علشان بابا عايش بس دلوقتي
شروق :دلوقتي اي مش فاهمه جايه عايزه ورثك يا غندوره
مجدي : أيدها ورثها
شروق :بابا دي كانت
مجدي : ورث اي اللي انتي عايزه
هنا :جدي ازيك
مجدي : انتي ملكيش جد اسمي الحاج مجدي
هنا :ده حقي يا جدي
مجدي :عنيا يا قلب جدك بس أصلا ابوكي ملوش ورث
هنا :انا عارفه أن بابا ليه اراضي باسمه وانا هعمل اعلان وراثه
مجدي :ده حقك يا استاذه بس امك كتبت ليا كل حاجه بيع وشراء
هنا :انتي عملتي كده فعلا
مجدي:كلامك معايا إنا
هنا :والله لما نعمل اعلان ورثا نبقي نشوف
مجدي :اطعلي برا يابت
شروق :هنا يا هنا ليه كده
مجدي :شروق عايزك
شروق :ليه كده يا بابا
مجدي :بقولك اي انا عارف ان ابني مات من الزعل
شروق :هو حضرتك سمعت اي
مجدي :فرحك علي اشرف بعد شهرين
شروق :مين ازاي
مجدي : انتي بنت حلال وانا صعب افرط فيكي
شروق:بس بابا انا
مجدي :انا عارف انك بتحبني واكيد هتوافقي
شروق:ازاي اتجوز اخو جوزي
مجدي : شروق انتي تامني تكتبي ليا اراضي جمال
شروق :ده حق بناتي
مجدي :هكتب ليكي شيك بتمنهم
شروق :والله مش قصدي يا بابا
مجدي :الواد ده داخل علي طمع وانا مش عايز ياخد حاجه
شروق :اللي تشوفه يا بابا
وفي شقه اشرف راح مجدي ليه
مجدي :عايز اتكلم معاك
اشرف : تعالي يا حاج
مجدي :انت عرفت ان هنا جت هنا
اشرف :ايوه عرفت
مجدي :عرفت كانت جايه ليه
اشرف :لا والله معرفش
مجدي :عايزها ورثها
اشرف :اي البت دي
مجدي :عرفت اني كنت بفكر صح
اشرف :بس صعب والله
مجدي :حبيبي انا مش قولت ليك طلق مراتك بس لازم تتجوز شروق علشان العيله كلب زي جوزها ده لازم يتربي
اشرف : حاضر يا بابا هعمل اللي انت عايزه
مجدي :كنت عارف انك هتوافق
عزه :بابا عندنا يادي النور يادي النور
مجدي؛تعالي يا عزه جوزك عايزك في كلمتين
عزه :خير فيه اي
مجدي : انا هسبكم مع بعض
عزه :خير فيه انا قلقت كده
اشرف :انتي عارفه اني بحبك صح
عزه :ايوه طبعا فيه اي
اشرف بابا عايزني اتجوز شروق
عزه :نعم انت بتقول اي
اشرف :والله جواز مصلحه
عزه :واشمعنا انت
اشرف بزعل :علشان مش بخلف
عزه :وانت واثق انك لما تتجوز هتخلف
اشرف :عزه انا بحبك ومش عايز اخسرك بس انا هسمع كلام ابويا
عزه :حقك بس لازم تطلقني قبلها
وفي شقه شروق كان محمد طالع شده من هدومه دخل الشقه
محمد:يخربيت جنانك
شروق :انت لسه شوفت جنان هو ده اللي اتفقنا عليه
محمد:والله غصب عني ابويا اللي صمم أن اشرف يتجوزك
شروق :بقولك اي انت لازم تتكلم مع ابوك
محمد:انتي عبيطه صح عايزني اقوله اي بحب مرات اخويا وعايز انا اتجوزها 😯😯😯😯
يتبع
لو جاب 1000تعليق هنزل جزء جديد
#ايثار امراه
#الحلقه السادسه
#بقلم دوداا حوده
شروق:انت وعدتني بعد موت اخوك أننا هنتجوز
محمد: والله كلمت ابويا ومش راضي
شروق :لو انت عايز الموضوع هيتم
محمد :انتي بتهزري صح
شروق :صحيح ابوك عايز اني اكتب الأرض باسمه
محمد :غريبه ليه مع ان ابويا عارف ان الارض دي بفلوس جمال
شروق :اصل البت هنا جت
محمد :واي المشكله انها جت يعني
شروق :عايزه حقها
محمد:البت دي غريبه اوي
شروق :انت رايك اي
محمد :مش عارف بس ده حقك وحق بناتك
شروق :اقولك حاجه بس متزلش
محمد:قولي مش هزعل
شروق :لما جيت قولت انك بتحبني قولت انك طمعان في أرض اخوك
محمد:معقول وليه الحمد لله عندي اللي يكفيني ويكفي عيالي ومش عايز حاجه من عيال اخويا غير اني اربيهم
شروق : مانت ممكن كنت تربيهم من غير جواز
محمد :شروق انتي عارفه كويس اوي انك انتي اللي كنتي بتجري ورايا
شروق : انا مين اللي قال كده
محمد : محمد لبسك اللي بقي ضيق من يوم ما جوزك ما مات
شروق:عادي يعني تخنت شويه
محمد : هههههههههههه ماشي ياستي هعتبر اللي كنت بتعملي معايا ده كان عادي
شروق :اللي هو اي بقي
#فلاش باك
محمد طالع من عالسلم وشروق وافقه بتمسح السلم والعبايه مرفوعه
شروق :مش تقول حاجه كده تخضني
محمد :هو في حد يسمح السلم بليل كده
شروق :مانت شايف طول النهار طالعين نازلين غير شغل شقتي غير الشغل عن بابا تحت
محمد :ربنا يقويكي ويديكي الصحه
شروق :والله انا كل شويه اعمل حاجه في الشقه فاضي بقي
محمد:ربنا يصبرك علي فراق جوزك
شروق :قلبي وجعني اوي والله يا محمد
محمد :حاسس بيكي والله يا شروق
شروق :مش عارفه اعيش من غيرو
محمد :والله كلنا قلبنا وجعنا عليه
شروق:انا عامله مكرونه بالبشاميل وفراخ تاكل
محمد :اي ده انا ضعيف جدا قدام المكرونه
شروق :مانا عارفه
محمد :بس للاسف اكيد رحاب مستنياني
شروق :اه ماشي تصبح على خير
محمد وانتي من اهله ودخل شقته لقاه الهدوم علي الكرنه والشقه ريحتها مش حلوه ورحاب نايمه في الصاله عالارض ب العبايه السمرا
محمد :رحاب يا رحاب قومي
رحاب :اي ده انا نمت عالارض ولا اي
محمد :اه قومي
رحاب :معلش من التعب والله
محمد :عامله اكل اي
رحاب :اكل ماحنا لسه واكلين تحت
محمد :اه يعني اللي جعان دلوقتي يعمل اي
رحاب :هقوم اسلق بيض. واجيب جبنه
محمد :بيض وجبنه
رحاب :امال عايز تاكل اي
محمد :انتي ليه مش بتعملي اكل هنا في الشقه
رحاب :واجيب صحه منين هنا. وتحت وغير اني لازم اعمل اكل للناس في الأرض عندكم
محمد :نامي يا رحاب مش عايز حاجه
رحاب :هقوم انام جوا جسمي وجعني من نومه الأرض
محمد :قومي ياختي ده اللي انتي فالحه فيه
رحاب :قصدك اي فيك اي انهارده
محمد : مافيش الشقه مبهدله اوي ليه كده ومافيش لقمه حلوه اكلها
رحاب :انا قائمه انام مش ناقصه خناق
محمد:قومي وبعدها دخل البلاكونه كانت شروق بتنشر
شروق : سهران ليه انهارده
محمد :هي المكرونه طلعت من الفرن
شروق : هههههههههههه ما قولنا كده
محمد :بصراحه مش عايز اكل حاجه غيرها دلوقتي
شروق :عنيا حاضر ودخلت جابت طبق مكرونه وعليه فراخ اتفضل خد
محمد :اوعي تقعي بس
شروق :هي مراتك نايمه
محمد :اه نايمه اي الدخان ده
شروق :بخور بحب اولا بخور قبل ما انام
محمد:ريحته حلوه اوي
شروق :بكره ابقي ادي مراتك شويه
محمد قولي ليها تروق شقتها الاول
شروق :معلش تعبانه طول النهار
محمد :يعني انتي اللي مش تعبانه يعني
هبه :ماما يا ماما انتي فين
شروق:تصبح على خير
محمد :هخلص واخلي الطبق عالسور عندك
شروق :ماشي حاضر ودخلت نعم يا هبه
هبه :بتكلمي مين
شروق:ده عمك
هبه :عمي وليه وافقه تتكلمي معاه في البلاكونه
شروق :فيها اي كنت بنشر وهو كان واقف
هبه :اه ولو وحده من عماتي بصت من البلاكونه بقي
شروق :هو انا بعمل حاجه غلط
هبه :والله معرفش
شروق :انتي ازاي تتكلمي معايا كده
هبه : اتكلمت قولت اي مش فاهمه
شروق :ادخلي نامي مش عايزه اسمع صوت وبدأ محمد يركز جدا مع شروق لبسها حركتها كلامها وبدأ يشوف عيوب مراته
وجه في يوم هبه نزلت خبط علي شروق
شروق :خير في اي يا محمد
محمد :شروق بصراحه انا بحبك
شروق :انت بتقول اي
محمد :مش عيب انك تتجوزي تاني
شروق :اه بس اخو جوزي
محمد :وليه لا انتي عرفتينا واحنا عرفناكي وانا كده كده هتجوز تاني
شروق :انت اي اللي حصلك
محمد :بقيت مجنون بيكي بصراحه
شروق :محمد اعقل كلامك ده يودي في داهيه
محمد :ده شرع الله وأما إنا مش شايف ان غلط
شروق :وهنقول للناس هنا اي
محمد :اسمعي كلامي بالظبط وانا اخلي اللي هنا يقولوا اتجوز مرات اخوك وبدأ كل شويه شروق تعيط قدام حماها
مجدي :مالك فيكي اي
شروق : حسام ابن خالي كل شويه يروح لبابا
مجدي :ايوه عايز اي يعني
شروق :عايز بتجوزني وإنا مش عايزه اتجوز بعد جوزي
مجدي :اه حصل اللي مكنتش عامل حسابه
شروق : إنا عايزك تكلم بابا وتقوله لا
مجدي :مش بايدي يابنتي ازاي اقول لابوكي لا
شروق :انا عايزه اعيش في شقه جوزي
مجدي :سيبها على الله وهو هيحلها
شروق : يارب والله ياعمي أنا مش بفكر في جواز خالص
مجدي :عارف يابنتي المهم متتكلميش مع حد في حاجه لحد ما اشوف حل
شروق :حاضر يا بابا
#رجوع
شروق :انت يا حبيبي اللي كنت زهقان من مراتك
محمد : والبركه فيكي طول عمري كان عجبني حالي
شروق :خلاص يا قلبي انا هتجوز اخوك وخلصنا
محمد :ده انا اقتلك فيها
شروق :طيب هنحلها ازاي
محمد :مش عارف بس عزه مش هتوافق وانا عارف ان اشرف بيحبها
شروق :وبيحب ابوك برضه
محمد :انا لازم افكر في فكره جديده
هبه :عمي محمد
شروق :هبه تعالي يا حبيبتي عمك كان جاي يشوف الكلام الغريب اللي اختك كانت جايه تقولو
هبه :جاي دلوقتي علشان يعرف الكلام ده
محمد :جدك يا حبيبتي عايز يعرف ماما عايزه اي من غير ما يضغط عليها
هبه :اه ماشي يا عمي
محمد :امشي انا بقي عايزين حاجه تصبحوا علي خير
هبه :وانت من اهله يا عمي
شروق :مالك وافقه كده ليه
هبه :مافيش حاجه يا ماما
شروق : انا داخله انام
وفي شقه محمود
محمود:يعني اي ابوكي كده دمر كل شي انتي ملكيش ورث خالص
هنا :اكيد ليا بس بعد موت جدي
محمود : انتي عبيطه صح
هنا : ليه بس
محمود :انتي كده ملكيش ورث يا حلوه
هنا :طيب والعمل اي دلوقتي
محمود : مش عارف كل حاجه راحت خالص
هنا :معقول ازاي بس
محمود:امشي من قدامي لو سمحت دلوقتي
هنا :طيب انا ذنبي اي
محمود:هنا انا مش طايق نفسي ارجوكي
هنا :طيب هدي نفسك يا حبيبي
محمود :جوازه نحس من اولها
هنا :اخس عليك يا محمود وانا ذنبي اي
محمود:داخله عليا بالخراب بس يا حبيبتي
هنا :انا يا محمود بعد كل اللي عملته علشانك
محمود: عملتي اي علشاني
هنا :ده بابا مات بسببي
محمود :هنا انا مش عايز اتعصب عليكي غوري من قدامي دلوقتي
هنا :انت ليه بتعمل فيا كده ده انا حبيتك من قلبي
محمود :ابتدأ شغل الدراما اهو
هنا :طلقني يا محمود
محمود:ضرب هنا بالقلم عارفه اخر وحده قالت ليا الكلمه دي حصل فيها اي
هنا :اي ده انت كنت متجوز قبل كده يا كداب
محمود : انا هعرفك الكداب ده هيعمل فيكي اي وخد هنا اوضه في الشقه مهجوره جدا فيها جميع ادوات التعذيب انصدمت لما شافت......
يتبع
لو جابت 500تعليق هنزل جزء بليل
صباحكم بيضحك
#ايثار امرأه
#الحلقه السابعه
#بقلم دوداا حوده
لقت كل انواع التعذيب في الاوضه دي وكانت خايفه جدا
هنا :ارجوك سبني ارجوك انا اسفه .
محمود :علشان تتعملي لما اقول كلمه تتنفذ بعد كده
هنا :والنبي سبني يا محمود
وبدأ يعذب فيها ضرب بالكرباك وبعدها طلعها اوضتها
محمود :ينفع تخليني اعمل فيكي كده
هنا :ابعد عني لوسمحت
محمود :بانهيار سامحني ارجوكي والنبي يا هنا متخلنيش اوصل للي وصلت لي ده تاني
وبدأت تتعامل معاه بهدوء جدا رغب أن جسمها كله كان وجعها وجه نعمان اخو
محمود :نعمان تعالي
نعمان :انا عايز افهم بقي اي انت بتعمله ده
محمود :عملت اي
نعمان :احنا من أمتي بنفكر في الفلوس
محمود :انا اتكلمت في حاجه
نعمان :امال هي اللي اتكلمت منها لنفسها
محمود :ايوه وطلبت مني اني ادخل قولت ليها لا
نعمان :عايز اشوف هنا
محمود :ده ليه
نعمان :عايز اسمع الكلام ده منها
محمود :هنا تعبانه ومش قادره تتحرك
نعمان :مالها فيها اي
محمود :في اي يا نعمان قولتك تعبانه
نعمان :,اوعي كده من وشي
محمود :مش من حقك تعمل كده
نعمان : اوعي انا عايز اشوف البنت
هنا :نعم يا أبيه نعمان
نعمان :ينهار اسود اي ده مين اللي عمل فيكي كده
محمود :حادثه عملت حادثه
نعمان :حادثه اي الله يخربيتك انت اللي عملت فيها كده
هنا :لا مش هو انا فعلا عملت حادثه
نعمان :البسي هدومك لازم اوديكي لأهلك
هنا :ليه انا قولت ليك عملت حادثه
نعمان :محمود احنا كده هنروح في داهيه انت عارف دي بنت مين علشان يحصل فيها كده
محمود :هي مش قالت ليك حادثه يلا بينا يا محمود سيبها تترتاح
هنا :ارجوك فعلا انا عايزه ارتاح
نعمان :محمود اللي حصل فيها ده زي اللي كان بيحصل في امك صح عملت اللي ابوك كام بيعمله
نعمان :اخرس انا عمري ما كنت زيه ابوك كان مفتري وانا عمري ما اكون زيه
نعمان :يابني انت ليه كده انت هربت من البلد عليان تنسي قسوه ابوك تعمل في بنت الناس كده ليه
محمود : انا بعملها الأدب لازم تسمع كلامي
نعمان :يعني انت ضربها صح
محمود :بقولك اي يا نعمان انا عايز اعيش مع مراتي علي مزاجي
نعمان : يابن الناس أهلها وافقوا عليك علشان يعرفوني انا وانا مش مستعد اودي نفسي في داهيه علشانك
محمود :انت مكبر الحوار اوي ليه كده
نعمان :البت كده هتموت
محمود : ليه هي كانت امك ماتت من ضرب ابوك فيها
نعمان :وانت ليه تبقي زي ابوك متخليك انت احسن
محمود : بقولك اي يا نعمان انا عايز انام
نعمان :انت بتمشني من بيتك
محمود :اااه
نعمان :ماشي يا اخويا بس خليك عارف اني مش هسكت
محمود :ماشي ومشي نعمان ودخل محمود ل هنا
مش عارف اقولك اي انتي اكيد متاكده ان اللي حصل ده كان غصب عني
هنا :انا عمري ما اوديك في داهيه بس انا مش هينفع ارجع لاهلي بعد اللي عملته انا عايزه أطلق والنبي يا محمود
محمود :بعياط انتي عايزه تسبني يا هنا
هنا :محمود انت بتعيط
محمود :انا ندمان والله وحقك عليا
هنا: خلاص يا حبيبي بس بطل عياط والنبي وخدته في حضنها ونام علي صدرها
وفي بيت مجدي
مجدي:رايحه فين يا عزه
عزه :بيت اهلي يا بابا
مجدي :جوزك عارف انك رايحه
عزه :مبقتش تفرق بقي
مجدي :يعني اي مش فاهم
عزه :مش حضرتك عملت اللي انت عايزه
مجدي :بس انا مقولتش انك تمشي
عزه :ولازم كل كلمه حضرتك تقولها تنفذ
مجدي :انتي مش فاهمني يا عزه
عزه :ومش عايزه افهم حاجه انا عايزه امشي من البيت اللي كله قواعد لازم تمشي حتي لو غلط انا خلاص سبت بيتي وسبت جوزي اللي بحبه علشان انت عايز كده علشان اللي مش بتخلف ملهاش حق زي اللي مخلفه صح أما أطلق عادي واتجوز واحد تاني مش هتفرق معاك انما الهانم تتجوز حد تاني لا
مجدي :عزه ادخلي بيتك
ونزل محمد
محمد :ازاي تتكلمي مع ابويا كده يا عزه
عزه :انا كنت ماشيه فحالي هو اللي وقفني
مجدي :قولت ادخلي بيتك يا عزه
عزه :لا مش عايزه لما جوزي يفكر يتجوز عليا انا مش عايزه اكمل معاه
ناهد :فيه اي مالك يا عزه ادخلي شقتك دلوقتي مينفعش تقفي قدام الحاج كده
عزه :في اي الكل جاي عليا انا افرضي انتي اللي في الحوار كنتي هتعيشي مع جوزك بعد ما فكر يتجوز عليكي
ناهد :طيب تعالي بس وبعدين نتكلم
عزه :لا انا خلصت كلامي خلاص
شروق :والله انا مكنش قصدي اعمل مشاكل خلاص وقولت لبابا لا مش عايزه اتجوز بس هو حلفني برحمه جمال الله يرحمه
عزه وقعت اغم عليها وشالوها ودخلوا بيها شقتها وجه الدكتور
اشرف :خير يا دكتور
دكتور :هنعمل التحليل ده ونطمن الاول
اشرف :تحليل اي
دكتور :اختبار حمل
ناهد :حمل ؟
دكتور :اه انا شاكك أنها حامل
شروق بتكلم نفسها :ينهار اسود انا موت جمال نساني اني احط البرشام ليهم
وفي شقه سماح
محمد :مالك قاعده كده ليه
سماح :مستنيه اعرف هتيجي تكلمني امتي
محمد :اكلمك في اي مش فاهم
سماح :مهي عزه طلعت حامل واكيد بعد الكلام اللي قالته ابوك مش هيجوز شروق ل اشرف مافيش غير الكبير بقي
محمد:بقولك اي انا مش ناقصك اطلعي من دماغي
سماح :بتحبها
محمد :بحب مين يا مجنونه انتي
سماح:هو انت فاكر اني مش واخده بالي منك ولا اي انت بقيت عالطول مركز معاها وعارفه أن عينك منها
محمد قفل باب الأوضه:بس يا مجنونه بناتك تسمع هبلك ده
سماح :انا مش هزعل لو اتجوزها علي فكره
محمد :نعم انتي طبيعه
سماح :اه والله طبيعه انا عمري ما اعيش معاه واحد مش بيحبني
محمد :ااااه انتي سمعتي كلمتين من عزه جايه تسمعيهم صح
سماح:لا عزه عارفه أن جوزها بيحبها ومغصوب علي الجوازه انما انا جوزي يدخل عند مرات اخو في نص الليل ده يبقي فيها كلام تاني
محمد :اخرسي الله يخربيتك انتي بتقولي اي
سماح :اكدب وقول انك مش دخلت عندها
محمد :دخلت بس والله ما حصل بيني وبينها حاجه وبنتها كانت جوا
سماح :وليه تدخل عندها
محمد :والله عتبي نفسك قبل ما تيجي تكلمني انا ريحه الشقه اللي كلها بصل ريحتك انتي شخصيا عالطول تعبانه ونايمه وانا مش فكرت في حاجه تغضب ربنا انا كنت هتجوزها علي سنه الله ورسوله
سماح :مش لقيت الا دي
محمد :الوحيده اللي ابويا كان هيوافق
سماح :وليه تعمل فيا كده
محمد :انتي اللي عملتي في نفسك شوفي ستات البيت وبعدين شوفي نفسك بوصي انا مش هتجوز شروق وانتي لو عايزه تطلقي معنديش مانع وأنا مش هكدب واقول اني مش كنت عايز اتجوزها لا كنت هتجوزها لاني كنت محتاج وحده تهتم بيا وخرج وسبها وفضلت تعيط شويه وبعدين راحت عند الدولاب علشان تلك هدومها فتحت لقت كل لبسها جديد ودائما كانت ماسكه في عبابتين قدام بدأت تكلم نفسها انا السبب برضه أنه يبص برا لا هو لو محترم مكنش بص بس ازاي كنت مهمله في نفسي كده ازاي كنت عالطول بظهر قدامه بشكل وحش وبطلب منه أنه يحس بيها طلعت اللبس وروقت شقتها ودخل محمد اوضه النوم
محمد :مساء الخير
سماح:مساء الخير
محمد:انا قولت هرجع مش هلاقيكي
سماح:عبيطه اللي تسيب بيتها علشان وحده كانت عايزه تخرب بيتها
محمد:اي ده من أمتي العقل ده
سماح:انت بجد كرهتني
محمد :انا عمري ما كرهتك بس كنت مش بحب افعالك بس اي ده شكلك متغير اي الجمال ده
رحاب :مش انت عايز تشوفني حلوه دايما بعد كده هكون كده
محمد :سامحني يا رحاب
سماح :حبيبي الغلط مني ومنك وزي ما لازم انت تتغير انا كمان لازم اتغير
وفي شقه مجدي
شروق :حضرتك عايزني يا بابا
مجدي :اه تعالي
شروق :خير يا حبيبي
مجدي :باركتي ل ناهد بنتي
شروق :علي اي
مجدي :اي معرفتيش انها حامل هي كمان
شروق :اي ده ده بجد مبروك
مجدي :مش ملاحظه أنها غريبه
شروق :وانا مالي تقصد اي يعني يابابا
مجدي :بت بقولك اي اتعدلي بدل ما اعدلك
شروق :اااااه ايدي في اي يا بابا انت قصدك اي يعني
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا
#ايثار امراه
#الحلقه الثامنه
#بقلم دوداا حوده
شروق :هو في اي انا مش فاهمه هما كانو ارض بور وربنا كرمهم ذنبي انا اي
مجدي :الكلام ده مش عليا انا مرقبك من زمان يا شروق
شروق :لا والله شكلك كبرت وخرفت صح
مجدي :اخرسي قطع لسانك وضرب شروق بالقلم
شروق :والله لدفعك تمن القلم ده كبير اوي
مجدي :كان غيرك اشطر اطلعي برا يا شروق ومش عايز اشوف وشك هنا تاني
شروق :ماشي بس عايزه فلوس وصل الامانه اللي حضرتك كتبته
مجدي :ابقي اتاكدي بعد كده من الامضاه علشان محدش يضحك عليكي
شروق :لا انت فاكرني سهله ويضحك عليا مش انا
مجدي :غلطه حياتي أن دخلت وحده تعبانه زيك بيتي كنتي بتعملي اي علشان تخلي البنات كلها مش تخلف اي السم اللي فيكي ده
شروق :انا هوديك في ستين داهيه
ودخلوا اولاد مجدي كلهم
ناهد :في اي يا بابا
مجدي:اشرف طلع البت دي برا
شروق :بت مين مش قبل ما اخد حقي وحق عيالي
مجدي :حق عيال ابني عندي انتي ملكيش اي حق عندنا الغدار اللي عاش في وسطتنا لازم يطلع برا دلوقتي
محمد :طيب في اي يا بابا حد يفهمنا
شروق :اه اعملهم عليا انت كمان جيت رسمت دور الحب والوفاء وعايز اتجوزك وقولي لابويا أن جيالك عريس وفي الاخر تكون لعبه بينك وبين ابوك
مديحه :مين اللي يتجوزك
مجدي :خلصنا خلاص الموضوع انتهي اطلعي برا
شروق :هطلع يا مجدي بس هاجي تاني لما تلاقني متجوزه من راجل غريب علي سرير ابنك
اشرف :برا بقي مش عايزين كلام كتير
ناهد :بابا في اي انت قلبت عليها ليه كده
مجدي :مش عايز كلام كله علي شقته
مديحه بكره تروحي للدكتور تشوفي موضوع الحمل
مديحه :تاني يا بابا
مجدي :خلاص الشيطانه مشيت من البيت وعندي امل يا بنتي يحصل
ناهد :هو حد فاهم حاجه
مديحه :مش وقته يلا بينا وخرجوا
اشرف :اي بقي الموضوع اللي هي اتكلمت فيه ده يا محمد
محمد :موضوع اي مش فاهم
اشرف :انت كنت عايز تتجوز مرات اخوك ومتفق معاها
سماح :اكيد لازم تعمل كده دي كدابه وجوزي هيعمل كده ليه وكان الحاج عايز انك انت اللي تتجوزها
محمد :اه صحيح يعني هتفق معاها واخليك انت اللي تتجوزها
اشرف :في حاجه غريبه في الموضوع
ناهد :انا عايزه اعرف بس من ساعت ما قولت لبابا اني انا حامل هو متعصب ليه كده
اشرف :انتي غبيه يابت شروق اللي كانت بتعمل اكل للبيت كله وكلكم كنتوا بتكلوا من أيدها وبعد ما بطلت تعمل اكل انتي وعزه ربنا كرمكم فيها اي مش مفهوم
ناهد :طيب وورث جمال مهي تقدر برضه تاخد كل حاجه
مديحه : ناهد شكل فرحه الحمل أثارت علي دماغك امشي اطلعي شقتك مش ابوكي خد كل حاجه
ناهد :بس دي سمويه ومش هتسكت
اشرف :علي نفسها المهم ابوكي دلوقتي وحده تفضل معاه هنا وتخلي بالها منه
محمد :انا رايح اصلي في الجامع
اشرف :ماشي وانا جاي وراك
محمد :طيب ماشي ومشي ووقفت قدامه شروق قبل ما يدخل الجامع
محمد :خير يا شروق
شروق :ها هتتجوزني امتي
محمد :اتجوز مين انتي عبيطه بعد اللي حصل في البيت ده
شروق :بقولك اي انت عارف ان ابوك سرقني صح وانا مش هسيب حقي يضيع
محمد :شروق انتي مش قد ابويا ابعدي عنه احسن
شروق :لا والله ما يحصل
محمد :انتي ليه عملتي كده
شروق :عملت اي ده ابوك اللي عايز يمشيني من البيت بفضيحه
محمد :ابويا كان بيحبك وعمره ما هيقول حاجه الا لو كان متاكد منها
شروق :غلط وندمت
محمد :انتي يابت بتستعطبي هو اي اللي ندمتي
شروق:ابوك بجد كده دمرني
محمد :اوعي من وشي بقي خليني ادخل اصلي مش كفايه كنت ماشي وراكي وكنت هخسر حياتي كلها
وفي شقه محمود هنا كانت بتشتري طلبات من تحت
هنا :محمود يا محمود انت فين
وكان قاعد مع بنت في اوضه الانتريه
محمود :هنا تعالي يا هنا
هنا :مين دي
نانسي :,انا شريكه محمود في المشروع الجديد
هنا :لا والله ومن الاحترام انك تدخلي البيت وصاحبته مش موجوده
محمود : انتي بتقولي اي
هنا :هو اي اللي بقول اي انت شايف اللي بيحصل ده عادي
نانسي :انا ماشيه يا استاذ محمود
محمود :لاطبعا مش هيحصل اتفضلي اقعدي
هنا :ده اسمه اي انشالله
محمود :لو اهلك معلموكيش الادب يبقي لازم تتربي
هنا :انت عايز تمد ايدك عليا قدمها
نانسي :انا لازم امشي يا استاذ محمود بعد اذنك انا مش عايزه مشاكل بينك وبين مراتك
محمود :انتي هتفضلي طول عمرك غبيه
هنا :لا والله عايز اني ادخل القي وحده مع جوزي في الشقه لوحدهم ادخل اعمل ليهم اتنين ليمون صح
محمود':بقولك اي انتي شكلك نسيتي نفسك
هنا :لااااا ده انت اللي نسيت نفسك ونسيت انا بنت مين فوق يا محمود لو كنت بسكت علشان بحبك وفاكر أنه ضعف تبقي غبي
محمود محسش بنفسه الا وهو ماسك هنا وبيحاول يموتها وهي بتحاول تدافع عن نفسها راح ماسك كاتل المياه السخنه ورما علي وشها ☹️☹️
فضلت تصوت وهو مش عارف يعمل ليها حاجه وسبها وتاني يوم دخل ليها
هنا :انت عايز اي مني تاني
محمود :عايز اشوف وشك
هنا :ارجوك طلقني
محمود :ليه بس تخليني اعمل فيكي كده
هنا :انا مستعده اعمل اي حاجه علشان تطلقني
محمود مسكها من شعرها :قولتك كذه مره لو جبتي سيره الطلاق تاني مش هيحصل ليكي كويس اي عايزني اعمل فيكي اي تاني
هنا :خلاص سامحني
محمود:ايوه كده انا اتفقت مع دكتور علشان يعمل ليكي عمليه تجميل في وشك علشان تعرفي انا بحبك ازاي
هنا :اه منا عارفه
وفي بيت مجدي
محمد :محروس برضه مش عايز يتنازل عن الأرض يا حاج واحنا كده سكتنا عليه كتير
مجدي :معلش يابني انت متعرفش ظروفه
محمد :ظروف اي يا حاج مش واخد فلوسه كامله
مجدي :روح واتكلم معاه براحه
محمد :انا راي نطلع علي القسم احسن
مجدي :روح بس كلمه وقوله وشوف هيعمل ايه
محمد :حاضر
وبعد ساعتين جه ظابط من القسم
مجدي :خير فيه اي
الظابط :حاج مجدي فين ابنك محمد
مجدي :في مشوار برا خيرفي حاجه
الظابط :انت متعرفش أن محروس مات من ساعه والناس شافت ابنك محمد وهو بيجري من بيته
مجدي :لا الكلام ده كدب ابني ميعملش كده
شروق :لا حصل وانا صورته وهو خارج من بيت محروس وهو بيجري اتفضل شوف ياحضرت الظابط
يتبع
لو جاب 500تعليق هنزل جزء بليل
#ايثار امراه
#الحلقه التاسعه
#بقلم دوداا حوده
مجدي :وانتي عرفتي منين بقي أن ابني كان عند محروس وكمان عرفتي ازاي أنه داخل يقتله علشان كنتي مجهزه الموبيل وصورتي
شروق :انا سمعت صوت زعيق في بيت محروس وبعدها الموضوع كبر مكنتش فاكره أن الموضوع هيوصل للقتل بس كنت عايزه اصور الخناقه بينهم
الظابط :فين ابنك يا حاج مجدي الناس كلها شافت ابنك وهو بيجري من بيت محروس وبعدها دخلوا لقوا محروس مقتول
مجدي :ابني ميعملهاش يا حضرتك الظابط
سماح :انا عامله ارن عليه لونه مقفول
مجدي :انا هشوف ابني فين وهجيبه واجي عالقسم لام واثق أن ابني بري
الظابط :اتفضلي معانا يا شروق
شروق :اجي معاكم ليه
الظابط :مش انتي اللي صورتي القاتل
سماح :متقولش علي جوزي كده انا واثقه ان جوزي بري
الظابط :اتفضلي لوسمحت ومشي الظابط بعد ما ساب شاويش علشان يبقي يجيب محمد
ناهد :اخويا ميعملش كده
مديحه :مش مرتاحه لشروق دي حاسه أن وراها مصيبه
مجدي :اجري يا اشرف شوف اخوك فين
اشرف :حاضر يا حاج وفعلا راح الأرض بتاعتهم لقاه محمد عامل يعيط
اشرف :محمد انت بتعمل اي هنا
محمد : الحقني يا اشرف انا لقيت محروس ميت في بيتهم ومش عارف اتصرف
اشرف :انت ليه جيت علي هنا
محمد :انا مسكت السكينه في ايدي واكيد طبعا هيقولوا اني انا اللي قتلته
اشرف :وازاي تعمل كده بس فهمني
محمد :والله هو كان لسه في نفس وكان عايز يقولي حاجه مش عارف عقلي كان فين مسكت السكينه وشلتها منه راح مات طلعت اجري
اشرف :طيب الشرطه بدور عليك
محمد :والنبي خبني يا اخويا
اشرف :لا انت بري ولازم تروح القسم
محمد : عايزني اروح للموت برجلي
اشرف :لا انت لما تروح وتبلغ اكيد ربنا هيظهر الحقيقه
محمد :خليك جنبي يا اخويا
اشرف :جمبك والله مش هسيبك يلا بينا وفعلا راح القسم وتم القبض علي محمد
محمد :اشرف والنبي اوعي تسبني
اشرف :والله مش هسيبك انا هروح اشوف محامي العيله
وفعلا راح علي البيت
سماح :اي لقيته
اشرف :اه وهو في القسم لازم محامي باحاج
سماح :راح سلم نفسه
اشرف :كان لازم يعمل كده مافيش محامي هيوافق يدافع عنه وهو هربان
سماح :سلمته لحبل المشنقه علشان تخلص منه
عزه : انتي بتقولي اي يا ابله سماح
سماح :منك لله يا اشرف
مجدي :اخرسي اطلعي علي شقتك
سماح :لا انا هروح لجوزي
مجدي :,اقفي عندك يا بت قولت اطلعي
ناهد :انت ازاي تعمل كده
اشرف :والله اخويا بري وانا واثق من ده وكان لازم ده يحصل
مجدي :كنت ترجع ليا
اشرف :يا حاج لو كان جه هنا كان برضه هيتقبض عليه
مجدي :اتصل بالمحامي وشوف خليه يجي لينا عالقسم
اشرف :حاضر يا حاج وفعلا عملوا كده وراح عالقسم
الظابط :بتقولي بقي يا شروق انك سمعتي صوت زعيق فاصورتي
شروق :ايوه يا باشا حصل
الظابط :اممم وانتي اي اصلا خلاكي تروحي عند بيت محروس
شروق :شوفت محمد وهو داخل جوا وكنت عايزه اتكلم معاه في موضوع فلوسي اللي خدوها مني
الظابط :يعني انتي مدخلتيش عند محروس خالص صح
شروق :لا وانا اي اللي يخليني ادخل عند راجل عازب مش متجوز عيب يا بيه
الظابط : امممم عيب يا بيه امال اي اللي جاب شعرك في ايد محروس 😊
شروق :شعر اي مش فاهمه
الظابط :هنعرف حلا لما ناخد عينه من شعرك ونطبقها بالشعر اللي كان في ايد محروس قبل ما يموت وفعلا اتاخد عينه من شعر شروق وطلع شعر شروق
الظابط :ها قتلتي محروس ليه
شروق :محصلش واكيد اللي عمل كده محمد انا كنت عايشه معاهم وطبيعي أنهم ياخدوا شعري من الزباله مثلا علشان يلبسوني التهمه
الظابط :عيب لما تقولي كده واحد رايح يقتل هيروح يدور في الزباله قتلتي محروس ليه انطقي
#,فلاش باك
محروس :بقولك اي يا شروق انا مش عايز مشاكل مع الحاج مجدي فين فلوس الأرض
شروق :قولت ليك اصبر عليا شويه
محروس :لا اكتر من كده مش هيحصل الراجل كام ذوق معايا وصبر عليا كتير ولولا انك جيتي وقولتي عايزه الأرض انا عمري ما كنت هدخل بينكم انتو عيله في بعض مليش دعوه بيكم
شروق :لا وانت الصادق لولا الفلوس اللي كنت هتخدها من ورا البيعه دي
محروس :مش غلط اني افكر في قرشين الموضوع انتهي محمد ابن الحاج مجدي جاي ليا انهارده وهقوله اني هيئه ليه بكره الأرض خلصنا
شروق :والنبي يا محروس اوعي تعمل كده دي اكتر ارض لو انا خدتها دم مجدي هيتحرق
محروس :انتي ازاي كنتي سمويه كده الناس كانت كويسه معاكي ليه انتي وحشه كده
شروق :لا انا مش وحشه هما اللي غداراين خدوا كل حاجه مني
محروس :يعني انتي كنتي صاحينه شرف ابنهم اوي انتي ناسيه ولا اي انك جيتي بيتي بعد موت جوزك بشهر علشان اتجوزك ولا نسيتي
شروق :انا غلطانه يا زباله اني فكرت في واحد زيك
محروس :بقولك اي احفظي ادبك وامشي من هنا بدل والله ما هفرج عليكي الناس كلها وانتي خارجه من بيتي مش من المخبي السري
شروق :انت نسيت نفسك يا زباله علشان تتكلم معايا كده
مسك محروس من شروق من شعرها اطلعي برا يا زباله
شروق :مش خارجه من هنا ارجوك بلاش الفضائح
محروس :انتي اللي جبتي الفضائح لنفسك وانا هروح اقول للحاج مجدي علي كل حاجه وهوري ليه صورك اللي علي موبلي بصت شروق جميعا لقت السكينه غرزتها في محروس وقع عالارض وكان كل تفكيرها انها تمسح البصمات وخرجت من الباب التاني زي ما كانت بتدخل ليه
وفي شقه محمود
محمود 'يلا بينا
هنا:علي فين
محمود :قولت ليكي ان هنروح نشوف حل لوشك ده
هنا :مش عايزه حاجه
محمود :انتي فاكره أنه بمزاجك
هنا :اطلع برا مش عايزه اشوف وشك
محمود :انتي ازاي تتكلمي معايا كده نسيتي نفسك
هنا :اقتلني وريحني بقي
محمود :شكلك اتعودتي عالضرب صح
هنا :لا بس مش عايزه اعيش معاك وهفضل اقولها
محمود :انتي نسيتي نفسك يابت انا كنت جاي اتجوز بنت عمك وانتي اللي جريتي ورايا
هنا :غلطه ويدفع تمنها عمري
محمود : انتي كنتي تطولي اني اتجوزك يابت
هنا :انت شايف نفسك اي انت انسان مريض نفسي
محمود :انا مريض وجاي يضرب هنا موبيله رن نانسي
نانسي :محمود انا تحت ينفع تنزل عايزك
محمود :اكيد طبعا حاضر
محمود :راجع ليكي تاني يا هنا اقسم بالله موتك علي ايدي وقفل باب الاوضه وفضلت هنا تعيط وبعدين مسكت الفون اتصلت ب امها الفون مقفول اتصلت ب رحاب
ندي :مين اللي بيتصل
رحاب:مش هتصدقي
ندي :مين طيب
رحاب :هنا
ندي :مين دي عايزه اي
هنا :مش عارفه
ندي : طيب حطيها عالبلاك
رحاب :لا مش عايزه المهم روحي شوفي ماما صحيت ولا لا
وبعدها بعتت هنا رساله ل رحاب
والله ربنا نجاكي وانا اخد عقابي ارجوكي اقفي جنبي انا بموت
يتبع
اخر جزء بليل لو البوست ده جاب 500تعليق
ياتري رحاب هتعمل اي هتساعد بنت عمها
وشروق هتعترف بالحقيقه ولا لا
#ايثار امراه
#الحلقه الاخيره
#بقلم دوداا حوده
رحاب :فيكي اي مالك
هنا :انا اتجوزت واحد مجنون مش عايزه اقولك بيعمل فيا اي
رحاب : انتي فين طيب
هنا :في شقه القاهره بس ممكن يخدني في مكان تاني ارجوكي الحقني
رحاب : حاضر طيب عايزه العنوان
هنا :والله انا مش عايزه العنوان بس اكيد اخو يعرفه
رحاب :نعمان اكيد صح وقامت جري
سماح :رايحه فين
رحاب :نازله لجدي هنا ياماما بتتعذب
سماح:واحنا مالنا نسيتي عملت فيكي اي
رحاب :نجدتي يا ماما وخدت العذاب مكاني
سماح :انتي يابت هبله
رحاب :ماما بنت عمي واقعه في مشكله اوعي كده من وشي
سماح :تاخد نصبها بقي ملناش دعوه ادخلي جوا
رحاب :انتي من أمتي يا ماما وكنتي كده
سماح :احنا شوفنا منها ولا من امها اي خير كفايه اللي ابوكي فيه
رحاب : علشان خاطر ابويا بقي لازم الحق هنا بعد اذنك ونزلت لجدها
مجدي :مالك يا رحاب
رحاب :الحق هنا يا جدو جوزها بيعذبها
ناهد :وانتي عرفتي منين
رحاب :اتصلت بيا الحقها والنبي ياجدي
اشرف : انا هروح وهقتله
مجدي :اقعد مكانك رايح فين
اشرف :بنت اخويا
مجدي :انا رايح خليك انت جمب اخوك
اشرف :اللي تؤمر بيه يا حاج
مجدي : انا رايح لنعمان
رحاب:هاجي معاك يا جدي
ناهد :اي ياربي المصائب اللي احنا فيها دي
اشرف :انا رايح القسم اشوف اخر الاخبار
وفي بيت نعمان
نعمان :حاج مجدي اتفضل
مجدي :تعالي وريني بيت اخوك
نعمان :خير يا حاج في حاجه
مجدي :مش هقول كلامي تاني
نعمان : حاضر يا حاج تحت امرك
مجدي :اتفضل قدامي وراح فضل يخبط عالباب وهنا في الاوضه مقفول عليها
نعمان :شكل مافيش حد هنا
رحاب :برن علي هنا مش بترد
مجدي.:فين بواب العماره دي
نعمان :انت عايز اي يا حاج
مجدي :هكسر الباب
نعمان :وده ينفع ياحاج
مجدي :بقولك اي لو بنت ابني حصل ليها حاجه موتك وموت اخوك علي يدي
محمود :وده اسمه اي انشالله
مجدي :فين بنت ابني
محمود :وانت مالك
مجدي :انت قد كلامك ده
محمود :اه مراتي ومش عايز حد يشوفها محدش له دعوه
مجدي :افتح الباب
محمود :قولت انا مش قابل اي ضيوف في بيتي
مجدي :اسمع يلا انا بتكلم معاك بأدب علشان خاطر ابوك الله يرحمه
نعمان :اهدي بس يا حاج افتح الباب يا محمود لازم يشوفوا بنتهم
محمود :هي مش عايزه تشوف حد من بيتها
رحاب :انت كداب
نعمان :افتح الباب يا محمود
مجدي :خلصت البوليس جه
محمود :ايوه في اي حضرتك
الظابط :جالنا بلاغ من الحاج مجدي أن بنت ابنه في خطر
محمود :مراتي كويسه جدا
مجدي :انا عايز اشوفها
نعمان :افتح الباب يا محمود
محمود :لا مش هيحصل
الظابط :مش مزاجك افتح الباب وفتح الباب وباب اوضه النوم وخرجت هنا وهي وشها مشوه وخدتها رحاب في حضنها
مجدي :انا هوديك في داهيه
نعمان :ينهار اسود انت عملت فيها اي
الظابط :لو سمحت كله يتفضل عالقسم
وراحوا واتعمل محضر في محمود بالتعذيب لهنا
وروحت هنا البيت وعرفت باللي حصل لأمها وراحت ليها
شروق :هنا ينهار اسود انتي حصل فيكي اي
هنا :بجمع اللي انتي زرعتي يا امي
شروق :قصدك اي مش فاهمه
هنا :انتي علمتينا الطمع والأنانية وكان لازم اخد جزائي
شروق :انا كنت عايزكم احسن ناس في الدنيا
هنا :يالغل بالحقد بالكره احنا كنا بنكره البيت كله بسببك واللي لحقتني رحاب مع انها عارفه اني سرقت الإنسان اللي جاي يخطبها منها
شروق :كنت عايزه ليكي حد كويس
هنا :واللي اتجوزتوا كان كويس شوفتي عمل فيا اي
شروق : انا خلاص ضعت انا قتلت وآخرين الاعدام خليكي في حضن جدك
هنا :كل واحد بياخد علي قد عمايله ليه يا امي كنتي كده
شروق :خلاص انا مش عايزه كلام تاني امشي ومحدش يجي هنا تاني يا حضرت الظابط ايوه انا اللي قتلت محروس ايوه انا اللي عملت كده كنت عايزه اللبس التهمه لمحمد
فعلا تم الحكم علي شروق بالاعدام وخرج محمد وبعد 6شهور جه عريس ل رحاب
سماح :رايحه فين
رحاب :رايحه لهنا علشان تزوقني
سماح: تاني
رحاب :دي اختي يا امي وانا عارفه انها اتغيرت
وبعد الفرح باسبوع اتصلت رحاب ب هنا
هنا :رحاب ازيك يا قلبي
رحاب :بقولك اي عندي عزومه كبيره ومش عارفه اعمل اي
هنا :عايزه اي اجيلك يعني
رحاب :ايوه والنبي تعالي اقفي معايا
هنا :حاضر وبعد العزومه
رحاب :اي رايك
هنا :الاكل كان يجنن
رحاب :,اكل اي يا طفسه انا اقصد في ربيع
هنا :مالو مش فاهمه
رحاب :مصطفي جوزي قالي انو بيدور علي عروسه
هنا :لااااااا دلوقتي لا
رحاب :ليه يا رخمه
هنا :مش وقته والنبي خالص انا لسه مطلقه ومش عايزه اي جواز أو التفكير حتي
رحاب :والله ده ابن حلال وكفايه انك هتبقي جارتي
هنا :هو ساكن معاكي في نفس العماره
رحاب :لا قدام مني
هنا :بجد انتي مش زعلانه مني
رحاب :ازعل اي يا عبيطه انتي اختي
هنا :والله وانتي حبيبتي وراح اتقدم ربيع لهنا واتجوزت
تمت
احمد :والله العظيم انا بحبك عارف اني كنت ظلمك معايا بس وحيات ربنا انا عرفت قيتمك
دعاء :ايوه المطلوب مني اي
احمد :ترجعي ليا يا دعاء
دعاء :انا عرفت الحياه من بعدك يا احمد انت كنت اول حب في حياتي واتجوزتك وانا صغيره ومش شوفت منك الا كل قسوه وحرمان وبقولك دلوقتي لا
احمد :طيب ايدني فرصه تانيه
دعاء :لا وأنا مش بفكر الا في شغلي وحياتي وبس
احمد :دعاء انا ممكن ارجعك بالغصب
دعاء :ايوه كده وش الحنان ده مش لائق عليك اعمل اللي انت عايزه وانا هكمل في قضيه الخلع
احمد :ابقي اعمليها يا دعاء وسابها ومشي
ورن فون دعاء
محمد :دعاء احمد كان عندك بيعمل اي
دعاء :عايز يرجعني ليه تاني
محمد:اااااه وانتي ناويه علي اي انا موت لو رجعتي ليه تاني
جزء من قصه كان في وخلص مين متابع
تعليقات
إرسال تعليق