القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ادم ولانا الجزء السادس والسابع

#الفصل_السادس_والسابع  من ادم ولانا 👏👏👏 👇👇🔥

لانا بدموع انت حيوان انت اكيد مش بني ادم. 

ادم بزهق:تمام 

فجأه الباب خبط

فرحت لانا لانها فلتت من تحت ايد ادم 

اخوه الكبير:ادم خد يوسف الصغير علي ما اجي من مشوار انا ومامته 

ادم في سره هو دا وقته يوسف انا ما صدقت لانا وقعت في ايدي 

قعدت لانا تلعب مع يوسف طول الوقت 

وادم مركز اوي مع لانا وضحكتها وطريقتها مع الاطفال 

ادم:يوسف جه انقذك مني المرادي لكن المره الجايه محدش هينقذك مني 

وجه فعلا وقت تاني وعزم ادم ان لانا تكون مراته حقيقي بالفعل مش علي الورق بس 

لانا وهي بتهرب منه لا مستحيل دا يحصل انا بكرهك انا بكرهك ومش عايزاك 

غضب ادم اكتر :طب اكرهيني كويس بقا وبدا يبوسها بعنف من شفايفها 

وقطع هدومها ولانا وسط شهقات عياطها 

لانا قعدت تصرخ وتعيط 

ادم قرب اكتر عشان يخوفها شويه وبعدين يسيبها 

لانا دخلت اوضتها وفضلت تمسح بوءها مكان شفايفه وفجأه ضحكت 

جه ادم من الشغل تاني يوم بس اول لانا ما شافته جريت عليه 

لانا بقلق ادم 

ادم اول ما شافها حضنها وعيط في حضنها 

لانا بزعل مين اللي زعلك 

ادم فضل يعيط في حضنها زي الطفل الصغير 

لانا بزعل مين اللي زعلك 

ادم فضل يعيط في حضنها زي الطفل الصغير لحد ما نام 

وفضلت لانا تلعب في شعره ووشه لحد ما عرفت ادم حالته كدا بسبب صاحبه في الشغل عمل حادثه 

طول الوقت لانا مهتمه بيه وبصحته وطول الوقت حضناه وكل ما تقوم من جمبه يتعلق بيها اكتر لا متسبنيش ي لانا 

جه في مره في لحظة ضعف 

ادم: لانا 

لانا :نعم 

ادم بصدق:انا بحبك 

لانا بعدم تصديق :ادم 

ادم:قلب ادم 

لانا :انا كمان بحبك اوي 😍

آدم بصوت مبحوح :أحمد صاحبي عمل حادثة يا لانا وهو ف العنايه المركزية دلوقتي وبعدين بدأت ف العياط بهدوء. 

لانا خدته ف حضنه. وهو سايب نفسه ليها. أيدها هي اللي بتحركه يا إما تاخده ف حضنها يا تبعد عنه 

آدم :بيحضنها اكتر. لانا انا مش قادر استحمل. مره اتحرم من خطيبتي و دلوقتي اتحرم من صاحبي 

لانا بصدمة ووجع بعدت عنه 

آدم بصلها بحنيه علشان ترجع تحضنه تاني 

لانا :بكبرياء لا 

نزل آدم عينه و حط أيده ع وشه 

فجأه الباب رن 

لانا بانهيار :بتعملي ايه هنا. عايزه ايييه 

جودي جريت على آدم ال قاعد ف الريسبشن وراحت علشان تحضنه 

آدم فرح لما شاف جودي بس لما جودي راحت علشان تحضنه هو مسك أيدها براحه وبعدها عنه تلقائي كده. زي ما يكون بيقولها انتي حبيبتي اه وانتي ف قلبي بس انا عمري ما حضنتك قبل كده. و لانا بس هي اللي بتحضني وانا أدمنت حضنها هي وبس. 


جودي فكرته بعد عنها علشان تعبان 

آدم بضعف وحنيه ايه اللي جابك 

جودي برقه خفت عليك 

آدم ضحك بضعف لحنيتها حتى بعد ما اتجوز غيرها لسه بتحبه وحنينه عليه 

لانا واقفه مصدومة من المنظر طب ياريته كان جوزها وبس. لا دا هي كانت بتحبه قبل الجواز. 

لانا بصت عليهم وهما مع بعض وفكرت تمشي وتخليهم يشبعوا ببعض مع أنها كانت عايزه تشد جودي من شعرها 

آدم :بيبص في الريسبشن ع لانا مش لاقيها 

آدم بخضه :جودي لانا راحت فين 

جودي بحيرة وضيق مش عارفة 

آدم بعصبية يعني ايه مش عارفه اومال مين فتحلك الباب 

جودي بزهق هي بس معرفش راحت فين ما تغور ف داهيه 

آدم بخضه قومي يا جودي شوفيها فين بالسرعة. مش قادر أقوم 

جودي بعصبية عايزها ليه 

آدم بصرامه دي مراتي 

جودي ب ألم طب وانا ايه بالنسبه ليك 

آدم بزهق قومي شوفيها فين يا جودي قبل ما تبعد قووووومي 

جودي بعند مش هقوم يا آدم 


لانا بانهيار و بكاء وهي بتنزل من على سلالم العماره وقاعده تعيط ومش قادره تمشي من وجع قلبها. لقت 3 شباب كبار اول ما شافوها قرروا يروحولها. 

واحد من الشباب اوووف انتي رايحه كده فين 

لانا بخوف وبترجع ل ورا 

الشاب التاني :هما ازاي يسيبوكي تخرجي كده من البيت 

لانا وهي مش فاهمه وبخوف وانت مالك 

الشاب التالت يعني بالجمال دا والرقه دي وف الآخر تطلعي شرسه 

الشباب قربوا عليها ولانا مش عارفه تعمل ايه. فجأه لقت نفسها بتصرخ وتقول آدم وطلعت السلالم بسرعه. 


لانا وهي بتجري بس هما أسرع منها و بدأو يتحمرشوا بيها 🙊


لانا تصرخ وتعيط. ومغمضه عينها جامد وكل اللي و صوره آدم محطوطه ف خيالها. 

وجع قلبها ولا وجع جسمها الاتنين إحساس خنيق 

فجأه بعد ما كان ف اكتر من ايد ع جسمها. حست ب ايدين تانين. كأن ف واحد زياده جه 

بس ثواني الايدين دول هي تعرفهم هي حاسه بيهم. فتحت عنيها لقيته آدم ولقت ال 3شباب واقعين ع السلم مضروبين. 

فجأه لقت أنفاس بتحرق طالعه من بوء آدم. بتحرق وشها و صدره من كتر الغضب بيرتفع وينخفض من كتر الشهيق و الزفير وعنيه بتطلع نار 


لانا اول ما شافته نست كل اللى حواليها وحضنته جامد اوى وهي بتعيط 

لانا بضعف وبكاء :آاااااادم 

آدم مسك رأسها ب أيده الاتنين وبصلها وهي على قمه غليانه وزهقه ولما شاف عيونها واطمن أنها هدأت شويه 


مسكها من أيدها وطلع ع السلم وهي طلعت وراه. 

أول ما وصلوا الشقه. آدم قفل الباب جامد ف اتخضت مريم بس فرحت اوى انها وصلت شقتها هي بتحس ب أمان فيها. 

آدم بعصبية ونيران جواه وحاطط أيده ع الباب و الايد التانيه مسك لانا من هدومها من حماله تيشرتها 

آدم بعصبية وغيظ ف حد يطلع من شقته باللبس دا 

لانا:بعد ما بصت ع لبسها شهقت انا ازاي طلعت كده بشعري و اكتافي متعريه و ف فتحه من عند الصدر دا غير ضيق ومش مخبي حتى بطنها كامله دا غير البنطلون الضيق اوى. 

آدم وهو بيشد ف حماله البلوزه بغيظ. ومن رقه البلوزه الحماله والبلوزه بيتشدوا معاه اكتر و بيبدأ يظهر جسمها اكتر 


لانا بكسوف وخوف شالت أيده ومسكت بلوزتها من قدام لانا بضعف و طفولية آدم 


آدم بيغلي من الزهق والغير :اعمل فيكي ايه دلوقتي 


لانا بتوتر وانا ذنبي ايه 

آدم بعصبية اكتر يعني عادي كده لما تخرجي بالمنظر دا ويتحمرشوا بيكي و بصوت أعلى و حسره دا انا اللي جوزك ولسه ملمستكيش 

لانا بتريقه وتلمسني ليه اصلا وانت بتحب غيري يا خاين يا دون

آدم بعصبية اكتر اومال هما اللي يلمسوكي 

لانا بعصبية وايتبع 

تكملة الروايه من هنااااااا

 

تعليقات

التنقل السريع