القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام نجمة بقلم هبه حمدي جميع الفصول من الفصل السادس للعاشر

الجزء السادس 


##### تنتقمي من مين يا حلوه 

نجمه : منك يا مامي 

نوال : انتي بنت مش متربيه و قليلة الادب 

نجمه : هههههه انتي كده بتغلطي في نفسك يا مامي 

نوال : الظاهر ان مني معرفتش تربي و لو نقصه تربيه ف انا موجوده اربيكي 

رفعة يدها لكي تظربها ولكن سبقتها يد عاصم و امسكة يدها 

عاصم بشر : اقسم بالله لو ترفعي ايدك علي اختي لنسه ان انتي امي 

نوال : ايه ده هي بنت مني كلة بعقلك حلوه 

نجمه : مني دي انضف منك ومن الي زيك انتي فهمه و اوعك تجيبي سرتها لو بكلمه فهمه ولا لا 

نوال : الظاهر ان انتي جيه و معبيه مني اووي 

نجمه : اووي اووي يا مامي 

نوال : ماشي يا نجمه انا هعرفك ازي تتكلمي معايه كده و بكره تشوفي 

جا عاصم لكي يتحدث ولكن اوقفته نجمه 

نجمه  ل عاصم : سيبك منها لسه بدري عليها شويه 

عاصم : طيب احنا هنبدا ازي  و منين 

نجمه : من اوضة نور نضوري علي اي حاجه وكمان انا عيزه تحليل المعمل الجنائي 

عاصم باستغراب : تحليل معمل جنائي احنا معملناش تحليل 

نجمه بصدمه : ازي معملتوش تحليل م يمكن تكون منتحرتش و حد قتلها 

عاصم : احنا كنا هنعمل كده بس ماما خلتهم يقفلو القضيه و سجلنها انتحار 

نجمه بشك : لو الي بفكر فيه صح هيكون نهاية نوال علي ايدي 

عاصم : مش فاهم 

نجمه : خلاص مش مهم دلوقتي تفهم يله نروح اوضة نور 

دخلة نجمه اوضة نور هي و عاصم 

عاصم : طيب هنبدا منين و هندور علي ايه 

نجمه : اي حاجه ورقه او مزكرتها او اي حاجه 

بداو يضوره علي اي حاجه بس مفيش فيده 

عاصم : نجمه احنا قلبنه الاوضه مش لقين حاجه 

نجمه : اكيد في حاجه اكيد نور سيبه حاجه علشان نعرف كل الي حصل 

عاصم : نجمه كفيه انا تعبت 

نجمه : بس قطعهم صوت رنين هاتف نجمه 

عاصم : مين بيتصل 

نجمه بحزن : بابا نبيل 

عاصم : طيب روضي 

فتحة نجمه الهاتف 

نجمه : الو

نبيل : اهون عليكي تسبيني يا نجمه 

نجمه : اسف يا بابا 

نبيل : خلاص ماش بس ارجعي انتي بنتي يا نجمه امك تعبانه من غيرك 

نجمه : حاضر يا بابا انا هرجع بس مش دلوقتي 

نبيل بعصبيه : امل امته ها ردي هترجعي بيتك امته 

نجمه : لما اوجع حق اختي 

نبيل : اخت انتحرت هتجيبي حقها من مين 

نجمه : لو كانت انتحرت اكيد في سبب و هعرف وانتقم من الي كان السبب لكن لو طلع حد هو الي قتلها في الوقت تده انا هموته بايدي 

نبيل : انا مش فاهم مين قتل نور

نجمه : لما اعرف كل حاجه هفهمك 

سمعة صوت ارتطام شي في الارض 

نجمه : في ايه يا عاصم 

عاصم : اسف بس خبط في الدولاب و وقع الصندوق ده 

نجمه : طيب يا بابا هكلمك بعدين سلام 

نبيل : سلام 

نجمه ل عاصم : ايه الصندوق ده 

عاصم : معرفش اول مره اشوفه 

نجمه : طيب افتحه 

عاصم : ده بقفل و مش لاقي المفتاح 

تزكرة نجمه نور 

Flash Back 

نور : كل سنه و انتي طيبه يا نجمة حياتي 

نجمه : وانتي طيبه يا نور عيني 

نور : طيب اتفضلي دي السلسلة بتعاك احتفظي بيها علشان هتحتجيها 

نجمه : الله جميله بس مفتاح اي ده 

نور : هتعرفي في وقتها 

نجمه : هي كش غريبه حكاية ان انا و انتي اتوالدنه في نفس اليوم 

نور : عادي يا بنتي 

نجمه : كنت هنسه انفضلي يا ستي هديتك يا رب تعجبك 

نور : اي حاجه منك حلوه يا نجمتي 

Back

نجمه خلعة السلسلة و اعطتها ل عاصم 

نجمه : جرب المفتاح ده يا عاصم 

عاصم : تمام فتحة ده مليان صور لينا انا وانتي و نور واحنا صغيرين 

نجمه : طيب دور علي اي حاجه لحظه صورة مين ده 

عاصم : ده الي حبته نور 

نجمه : اه هنشوف حكيته بعدين عاصم شوف كده اي حاجه تانيه 

عاصم : في مكان سري اهو 

نجمه : ايه الورقه ده 

عاصم و هو يفتح الورقه و احتلة الصدمه ملامح وجهه :.....

نجمه بصدمه : ايه


الفصل السابع 

### بقلك نجمه جدة وعيزه تنتقم انا مش عرفه اعمل ايه في المصيبه دي 

المجهول : ....................

### طيب انا هفضل سكته لحد معرف اي حاجه و بعدين هقلك 

المجهول : ......................

###### حاضر ماشي 

المجهول : .................

##### سلام 

----------------------------------

عاصم و هو يقراء الجواب 

نور : انا عرفه ان دلوقتي الجواب معاكي يا نجمه و للاسف انا مش موجوده انا عرفه ان انتي زعلانه مني بس معلش سمحيني انا الي مرية بيه كان صعب اووي احساسك ايه لما حبيبك الي بتحبه من 5 سنين يسيبك و علشان مين علشان صحبتك الي كانت بتكرهك فيه صحبة عمرك ده احساس صعب و الاصعب لما تعرفي ان هما الاتنين متفقين عليكي ده بحد ذاته الموت يا نجمه انا معملتش حاجه وحشه فيهم علشان يعملو فيه كده انا مش وحشه علشان يحصل فيا كده هي الحياه متسويش حاجه علشان نعمل في بعض كده صحيح ده تمن الصداقه عندهم اصعب حاجه انك تسمعي حبيبك وهو بيقول انا عمري ما حبيتك انا كنت بتسله صعبه اووي بس انسي نجمه خلي بالك من عاصم هو ملوش حد غيرك  سلام نور اختك 

----------------------------

نجمه : اه يا ولاد الكلب ولهي م هرحم حد فيكم كده عرفنه هنبدا بمين 

عاصم بدموع : هنجيب حق اختي منهم هما الاتنين 

نجمه : الاربعا انت نسيت عادل و نوال 

عاصم : تمام هنبدا بمين 

نجمه : بسالم الاول انا عيزه اعرف كل حاجه عنه و هتصل بصحابي علشان يسعدونه و هنروح الشركه بتعتي الاجتمعات هتكون هناك 

عاصم : هو انتي عندك شركه 

نجمه : اه دي شركه ملكي انا و صحابي شركة مقاولات احنا سته 

انا و اسراء و يزن و سليم و يونس و سينا 

عاصم بمرح : هو في بنت اسمها سينا 

نجمه : الي مش عجباك دي مديرة الحسبات واخت سليم و كمان اصغر منك بي سنه يعني عندها 19 سنه و مع كل ده لسه بتدرس 

عاصم : بتهزري ده صغيره قدري غلطة في حاجه و ضيعة الشركه 

نجمه : لا يا لطيف هي بتعرف شغلها كويس 

عاصم : طب هنروح هناك امته 

نجمه : بكره هنكون هناك بس قبل بكره ما يجي تكون كل حاجه عن سالم و نيڤين عندي فاهم 

عاصم : حاضر 

-------------------------

بليل في بيت عادل علي السفره 

نوال : خير يا نجمه هو الاكل مش عجبك ولا خنيفه ليكون في سم 

نجمه بسخريه : هههههههههههههه و الحق تعمليها عادي متفرقش معاكي 

نوال بغضب : انتي مجنونه انا مش ممكن اعمل ليكم حاجه انتو ولادي 

نجمه : لاكن ممكن تبعينا عادي عندك انتي ازي ام انتي متستهليش النعمه دي في غيرك هيموت علشان ولاد واحد 

نوال : انا مش مطره ابرر ليكي حاجه و لو علشان بعتك عادي مش اول ولا اخر ام تبيع عيله و بعدين هو انا بعتك لحد غريب دي عمتك و جزها 

عادل : بس كفايه انتو الاتنين 

دخل عاصم البيت 

نجمه : كويس ان انت جيت يله علشان نمشي 

عاصم : مش كنا هنمش بكره 

نجمه : لا خلينا نمشي دلوقتي علشان زهقة ده انا من يوم زهقة مبلك بقه بنور الي كانت عيشه معاكم اوووف عيشه تقرف 

نوال : انتو رحين فين 

نجمه : انا و عاصم هنعيش في الفيلا و مش عيزن نعيش معاكم 

عادل : اعملو الي تعملوه 

نوال : هتخدي ابني مني يا نجمه 

نجمه : القرار ده يرجعله هو و شغل الصعبنيات ده ميكلش معا و بعدين هنريحك منا علشان تعملي الي عيزاه 

نوال بخوف : قصدك ايه 

نجمه : الي في دماغك بالظبط يله يا عاصم انا حضرة الشنط 

-----------------------------

في سيارة نجمه 

عاصم : نجمه هو احنا ريحين فين 

نجمه : البيت 

عاصم : هما عرفين ان انا جاي معاكي 

نجمه : اصلا ميعرفوش ان انا ريحه هنك 

عاصم : ليه 

نجمه بابتسامه : علشان افجاهم 

--------------------------------

وصلة نجمه البيت 

عم عبده البواب :   حمد لله علي سلمتك يا ست هانم 

نجمه : الله يسلمك يا عم عبده ممكن تنزل الشنط و تدخلهم جوه 

عم عبده : حاضر يا هانم 

داخل الفيلا كانت تجلس مني حزينه هي و نبيل 

منب بحزن : بنتي وحشتني اووي يا نبيل 

نجمه : انتي اكتر يا موني 

مني بصدمه : نجمه انتي جيتي 

نجمه و هي تسطلقي في احضان امها : جيت با نور عين نجمه 

مني : اووعي تسبي البيت تاني فهمه ولا لا

نجمه : فهمه

نبيل : يا سلام ياعني امك اهم مني 

نجمه : حبيبي يا بابا وحشني اووي 

نبيل بحب : انتي اكتر يا روح بابا 

نجمه : صحيح نسيت عاصم 

عاصم : لا عادي برحتك 

نبيل : ازيك يا عاصم 

عاصم : الحمد لله يا انكل ازيك يا عمتي 

مني : الحمد لله يا حبيبي 

نبيل : قلة مليون مره انا بس الي حبيبك 

نجمه : رجعنه للغيره تاني 

نبيل : الله مش مراتي 

نجمه : ربنا يخليها لينا يا رب 

نبيل : امين يا رب 

نجمه : بابا بعد ازنك ممكن عاصم يقعد معانه 

نبيل : اكيد طبعا عاصم ابني هو كمان 

عاصم : شكرا يا انكل

نبيل : بلاش انكل دي خليها بابا 

عاصم : حاضر يا بابا 

مني : و انا كمان هتقلي يا ماما 

عاصم بفرحه :اكيد ماما 

نبيل يله اطلعو ارتاحو 

طلعو كل واحد الي اوضته 

نبيل : الحمد لله ربنا بعتلنه ولاد كمان 

مني بفرحه : يا رب تفضل السعاده في بتنا 

-------------------------

تاني يوم في الشركه وتحديدا في الميتنج رووم 

سليم بعمليه : انا عايز تفصيل التصميم كلها عندي قبل ما تتنفز و عايز حساب التكليف كلها و حساب ارباح السنه دي فهمين 

جا صوت من الخلف 

####### لا مش فهمين 

سليم بصدمه : مستحيل


الفصل الثامن 

نجمه : لا مش فهمين 

سليم : مستحيل نجمه انتي موجوده معانه دلوقتي 

نجمه بهزار : لا انا مش موجوده 

اندفعة اسراء بدموع نحو نجمه 

اسراء :اوعك تمشي تاني و تسبينه انتي فهمه 

احتضنتها نجمه بحب اخوي 

نجمه : لا عمري م هسيبك تاني 

يزن : حمدلله علي سلمتك يا نيجو 

نجمه : الله يسلمك يا يزن 

 سينا بسرعه ماوصول نجمه 

سينا : نجمممممممه 

نجمه : يا م مجنونه الشركه بحلها بتتفرج علينه 

سينا : عادي متفرقش معايه 

نجمه : اعرفكم عاصم 

سليم : تشرفنه يا عاصم 

عاصم : الشرف ليه يا استاذ سليم 

سليم : استاذ ايه يبني سليم بس من غير القاب احنا صحاب تمام 

عاصم : تمام 

نجمه : هو يونس فين 

سليم : راح يرتب المكان الي هيتواجد فيه نمر لان رجع من السفر 

نجمه : مين نمر 

اسراء : ده الي احنا دخلين معاه المشروع الجديد 

نجمه : تمام ندخل في المهم 

سليم : الي هو 

نجمه : انتقام نجمه 

الكل بعدم فهم 

نجمه : هنجيب حق نور معايه 

الكل : معاكي 

نجمه : جميل خالص ده ملف فيه كل حاجه تخص سليم هو ونڤين 

سليم وهو يتقلي الملف : سبولي نڤنين

وغزته اسراء في كتفه 

سليم : انتي الي في القلب ولهي 

اسراء : ماشي يا خيه

نجمه : ههههههه ماشي يا دنجوان بالنسبه لي سالم ده سكته غير هندخل من سكة الشغل 

سليم : اه صح اسم شركتهم داخل قصدنه في الصفقه الجديده 

نجمه : الله اكبر حلو الكلام ده احنا ناخد الصفقه و نخسر شركته و بعدين اتصرف انا في الباقي تمام 

الكل : تمام 

نجمه : سينا انا عيزه كل حاجه تخص الصفقه دي تكون عندي في المكتب سليم خد عاصم عرفه شغله هيكون ازي في الشركه اسراء تعالي معايه دلوقتي علشان نشوف الملفات الي متاخره 

كل واحد منهم ذهب الي وجهنه 

-------------------------------

في الجانب الاخر في فندق يطل علي النيل كان بطل نجمه موجود هناك نعم هذا هو الوقت المناسب لحضور البطل ولكن كل منهم يجهل هويت الاخر 

نمر : مصر جميله اووي 

يونس : طبعا جميله جدا مصر ام الدنيا 

نمر : انا متشوق للشغل مع الانسه نجمه سمعت كتير عنها وعن جديتها في الشغل وده خلاني متحمس جدا علشان المشروع ده 

يونس : نجمه شخصيه قويه في الشغل ومش بتحب ان حد يتدخل في حياتها الشخصيه و وقت الشغل شغل و عندها اهلها خط احمر و اهم حد عندها نور الله يرحمها و عاصم دول ولاد خالها وهم الاهم عندها 

نمر : نور دي متوفيه 

يونس : اه من كام يوم بس الغريب ان نجمه رجعت الشركه مش عارف فيه ايه هما اتجمعه النهارده بس معرفتش احضر علشان كنت معاك 

نمر : ياسيدي انا اسف ان انا شغلتك عن صحابك بس انت عارف ان انا معرفش حد غيرك هنا واهلي كلهم هناك 

يونس : لا عادي احنا كده كده هنتجمع كلنه بليل 

نمر : اه ماشي طب انا كمان شويه هنزل اتمشه علي النيل 

يونس : تمام علي فكره الشركه قريبه من هنا وهشوفلك فيلا في نفس الكمبوند الي احنا سكنين فيه 

نمر : تمام 

------------------------

في الجنب الاخر كانت نجمه هي واسراء يتشاركان الملفات و مندمجين في عملهم دخلة عليهم طفله ابدع الخالق في جمالها.

نجمه بصدمه : عمري انتي وحشتيني اووي 

واسرعة نجمه في ضمها ولكن دفعتها عمري عنها 

نجمه : عمري انا اسفه علشان بعدة عنك بس كان بسبب الظروف 

استتتتوووب 

(عمري هي بتكون اخت اسراء ولكن تعشق نجمه هي لاتسطتيع الكلام و تطلقه العلاج وهي في السابعه من عمرها )

نجمه وهي تفتح ايديها لي عمري : اسفه 

اسطلقة عمري بين ايدي نجمه 

اسراء وهي تشير الي نجمه : عمري دي اسمها ايه 

عمري بصوة متقطع : ن ج م ه

نجمه بفرحه : ان شاء الله تتكلمي احسن من كل الناس 

عمري : ي ا ل ه ن خ ر ج 

(يله نخرج)  

نجمه : يله يا قلبي 

اسراء : طب والشغل 

نجمه : ينحرق اهم حاجه سعدة عمري 

اسراء : روحو انتو وانا هكمل 

نجمه : OK باي باي 

اسراء : باي باي عمري 

عمري وهي تشير لها بايدها 


---------------------------------

بعد خروج نجمه وعمري من الشركه 

نجمه : سمو الاميره تحب تروح فين 

عمري : ا ل ن ي ل 

(النيل) 

نجمه : اووكي يله نبدأ المغامره نجيب ايس كريم 

ابتسمة عمري بسعاده و فرحه 

نجمه : يله وصلنه وده احلا تيس كريم لي احلي عمري في الدنيا 

كانت الطفله تاكل الايس كريم هي ونجمه 

عمري : ف ي ن ن و ر  

(فين نور) 

نجمه بحزن : راحت عند ربنا 

عمري بحزن : ز ي م ا م ا 

(زي ماما)  

نجمه : ااه 

تزكرة نجمه نور عندما كانت تتمشي هي و نجمه و عمري علي النيل 

Flash Back 

نور : يله عمري خلصي الايس كريم انتي بتحبيني اكتر من نجمه صح 

نجمه : لا بتحبي انا اكتر 

نور : لا انا اكتر عمري ردي عليها بتحبي مين اكتر 

عمري وهي تشير رليهم انها تحب كلاهما 

نجمه : احنا الاتنين 

نور : نجمتي سمحيني 

نجمه باستغراب : علي ايه 

نور : علي دي و قامة بي وضع بعض من الايس كريم علي وجهها 

نور : يله عمري اجري 

نجمه : بالله ما انا سيبه وحده فيكم 

Black 

استفاقة نجمه من شروده وهي تصتدم بشخص و تنسكب قهوته عليها 

نجمه بغضب : مش تفتح 

الشخص : انا الي افتح انتي الي مشيه مش شيفه قدامك ابقي البسي نضارن

نجمه : دي قلة ادب 

الشخص : وانتي قليلة الذوق 

نجمه : احترم نفسك 

الشخص : انتي الي غلطانه 

نجمه : لو كنت فضيه كنت عرفتك غلطك 

ذهبت نجمه من امام ذلك الشخص 

الشخص : مغروره 

----------------------- 

ذهبت نجمه الي منزلها بعد ان قامة باوصال عمري الي منزلها 

نجمه : مساء الخير 

مني : مساء النور 

نجمه : فين عاصم و بابا 

مني : في المكتب 

نجمه : تمام انا هطلع انام تصبحي علي جنه 

مني : وانتي يا قلبي 

-----------------------

في اليوم التاني ذهبة نجمه هي وعاصم الي اشركه كانت ترتدي بنطلون اسود و شميز اسور و جاكت جلد بني و نظارات شمسيه كانت جميله جدا 

دخلة نجمه هي وعاصم الشركه و ذهبت الي ميتنج رووم 

نجمه : صباح الخير عليكم جميعا 

نجمه بصدمه


الفصل التاسع :

نجمه بصدمه : انت بتعمل ايه هنا

الشخص : انتي الي بتعملي ايه هنا يله اطلعي بره 

نجمه بسخريه : هههه هتطرضني من شركتي 

الشخص بصدمه : شركتك 

تدخل سليم : اهدي يا نجمه ده مستر نمر الشريك بتعنا في الصفقه الجديده 

نجمه وهي تشرير علي نمر : ده هو نمر ال حكيتولي عنه 

سليم : اه هو ده 

نجمه : طيب تمام الغي الصفقه 

سليم بصدمه : نعم 

نمر : انا مش هشتغل مع وحده مغروره زيك 

نجمه : انا مغروره وانت انسان قليل الادب 

نمر بضيق : احترمي نفسك 

نجمه : متعليش صوتك عليه 

دخل يونس في هذا الوقت 

يونس : حمد لله علي السلامه يا نيجو في ايه صوتكم عالي 

نجمه : مرسي يا يونس مكنتش اعرف ان ده هو الشريك الي داخل معنا الصفقه 

يونس : طيب وفيها ايه 

نجمه : فيها ان هو نفس الشخص الي خبط فيه امبارح وحصل وحكتلهم كل شي حصل 

يونس : خلاص يا جماعه احنا هنعمل مشكله من مفيش حصل خير 

نجمه : لولا ان الصفقه دي مهمه جدا كنت لغتها 

نمر : زيك بالضبط لو مكنتش مهمه كنت خلصط منك 

سليم : طيب حصل خير وننسى الي حصل تمام 

الكل : تمام 

يونس : طب يله يا نمر نروح مكتبي نتكلم شويه

سليم : طب لحد ميجو بقي الشباب نتكلم في اي حاجه 

نجمه : عملة ايه في الي قلتلك عليه 

سليم : كله تمام مستني الاشاره 

نجمه : هي بتقابل سالم 

سليم : كانت عنده امبارح 

نجمه : حلو اووووي كده همه طلعو مع بعض 

سليم : طيب انا هعمل ايه 

نجمه : سمعة ان هي بتشتغل مع ابو سالم ممكن ده ينفع في حاجه ها ياعاصم 

عاصم : في كلام بيقول ان ابو سالم مش تمام في شغله وكمان متورط مع ناس بتوع مخدرات 

نجمه : جميل اووي كده سليم انت هتدخل ليه من السكه الي تعجبك وعيزاك تعرف منها كل حاجه تخص الشغل بتاع ابو سالم 

سليم : طب بالنسبه لي سالم 

نجمه : لا سيب سالم عليه 

سليم وعاصم في نفس الوقت : هتعمليايه

نجمه : هيحبني 

عاصم بغضب : اناي بتوقلي ايه انتي فهمه كلامه 

نجمه : ايوه يا عاصم هحبني و هيعشقني كمان و بدأت تقص عليهم الخطه 

سليم : يبنت الجنيه 

عاصم : ده انتي هتخليهم يولعو 

نجمه : شفتو نجمه ممكن تعمل ايه 

سليم : بجد دماغك دي شطان 

نجمه : ههههه مش بنت نبيل المنشاوي 

صحيح هو الاجتماع هبدا امته 

سليم : هروح اشفهم 

نجمه : تمام 

--------------------------

في الميتنج رووم 

يونس : اعرفك يا نمر دي اسراء بتكون مديرة العلاقات العامة في الشركه و دي سينا مديرة الحسبات  وده سليم مدير المشروعات وده عاصم المدير الشخصي لنجمه وفي معنا يزن بس هو مش موجود دلوتي علشان عنده حاجه مهمه و طبعا نجمه انتو اتعرفة بيها 

نمر : طبعا عز المعرفه 

نجمه : يله نبدا و المهم انا عيزه الصفقه دي تكون لينا مهما كلفنا الامر 

نمر : ليه 

نجمه : سبب شخصي 

نمر : الشغل مفهوش اسباب شخصيه 

نجمه : عندي انا فيه 

نمر : طريقتك دي متنفعش 

نجمه : ده الي عندي 

نمر : علي فكره دي مش شغل 

عاصم : نجمه اهدي شويه 

نجمه : تمام نكمل الشغل احسن 

سينا : دي الملفات الي موجود فيها كل حاجه تخص حسبات الصفقه نسبة ارباح العاده علي الشركه لو خدنه الصفقه و نفذنا المشروع 96% 

نجمه : تمام اسراء مين داخل قصدنا في المنقصه تبع الصفقه دي 

اسراء : مفيش غير مراد الالفي (ابو سالم) 

نجمه : وطبعا الصفقه دي مهمه بالنسبه ليه 

اسراء : جدا جدا 

نجمه : تمام 

نمر : سليم هي تصميم المشروع جهزه 

سليم : اه كل حاجه جهزه 

نمر : تمام وكمان حسبات الصفقه بتقول ان احنا ان شاء الله هنفوز 

الكل معاده نجمه الشارده : ان شاء الله 

عاصم : نجمه روحتي فين 

نجمه : لا معاكم تمام الاجتماع خلص حهزو مكتب لي مستر نمر في الشركه انا همشي دلوقت علشان ورايه شغل مهم 

عاصم : تمام 

نجمه : انا هتاخر قول لي بابا و ماما 

عاصم : حاضر 

بعد خروج نجمه 

اسراء : طب انا هروح المكتب يله يا سينا 

حرجة اسراء و سينا من غرفة الاجتماعيات وبقا الشباب

نمر : هي ليه كده 

عاصم : الانسان لما يخسر اعز حد عنده بيتغير و احنا خسرنه اهم حد في دنيتنا 

نمر : للدرجه دي 

سليم : نجمه كانت اكتر حد مرح و متفائل غي الدنيا كلها و كانت بتحب كل الناس عمرها مكانت مغروره بس الايام دي مش تمام نفسيآ

نمر : اه يونس حكالي بس مكنتش متخيل ده كله 

يونس : لا و اكتر كمان بس متحولش تعصبها 

نمر : بس هي مستفزه اووي 

عاصم : ممكن متغلطش بعد ازنكم 

خرج عاصم 

نمر : هو زعل 

سليم : هو بيحب نجمه اووي و بيعتبرها اخته 

نمر : اه تمام طب انا هروح المكتب اخلص شوية شغل 

خرج كل واحد منهم الي وجهته 

--------------------------

مساء كانت تقف هذه الجميله امام المراء متالقه بي فستنها الاسود الذي يصل الي بعد الركبه ذو ضيق من الصدر وينزل بي اتساع الي اخره وتضع لمسه خفيفه من المكياج و تطرق الي شعرها العنان وصلة تلك الجميله الي ملها ليلي يطل علي النيل و خرجة من سيراتها وعندما دخلة انقلب المكان رأس على عقب كل من راها انبهر بي جمالها جتي النساء غارو من هذه الفاتنه 

في الجها الاخره كان يقف سالم هو و اصحابه 

بقلم : هبه حمدي 

صحبه الاول : الله شوفه الصروخ الي دخل ده 

صحبه التاني : ينهار ابيض شكل السخرا هتحلو ها يسالم تلزمك دي 

سالم : اي حاجه حلو تلزم سالم ودي عدة حدود الجمال 

ذهب سالم الي تلك الفاتنه 

سالم : هاي ممكن نتعرف بالجميل 

لا رد 

سالم : طب ردي عليه طيب 

لا رد 

سالم : حاسس ان شكلي بقا وحش 

ضحكة 

سالم : ضحكة يعني قلبها مال وخلاص الفرق مبنا اتشال 

هي : بس يا انت جو نتعرف دي مبحبوش اخلع بقا علشان متزعلش 

سالم : اخلع ايه الجو دي 

هي : زي مسمعت مش عجبك 

سالم : لا عجيني و اووي كمان 

هي : هي شكل القعده هنا ماشي تمام استازن انا 

خرجة الفتاه وحرج سالم خلفها 

سالم طب استني هنتكلم طيب اسمك ايه كان سالم يعبر الطريق خلفها ولم ينتبه لي تلك السياره كادة ان تقتله لو لم تقوم الفتاه بابعاده عنها وقع سالم 

الفتاه : انت كويس 

سالم بتعب : اه تمام شكرا 

الفتاه : العفو 

سالم : ممكن نكون صحاب لو مفيش مانع ومد لها يده انا سالم 

الفتاه وهي تصافحه : و انا نجمه


الفصل العاشر : 

سالم : انا سالم 

الفتاه : انا نجمه 

سالم : اسمك جميل اووي 

نجمه : مرسي 

سالم : طب ممكن ندخل تاني 

نجمه : لا انا المكان ده محبتوش 

سالم : خلاص ممكن نشرب حاجه في اي كافيه 

نجمه : لا مش هينفع خليها مره تنيه 

سالم : ليه بس 

نجمه : انا اتاخرة ولازم امشي 

سالم : طب ممكن اخد رقمك 

نجمه : لا خليها المره الجيه 

سالم : طب هشوفك تاني 

نجمه : ممكن 

سالم : ازي 

نجمه : صدفه 

سالم : ههههههه اكيد بتهزري 

نجمه : سبها للأيام يلا سلام 

ذهبت نجمه و ركبة في سيارتها 

سالم وهو يقف مكانه ويضع ايده علي قلبه : ايه ده هو انت اشتغلة ولا ايه 

نجمه وهي في سيارتها و تحدث نفسها : اكيد هشوفك تاني هو انا ورايه غيرك 

وصلة نجمه الي منزلها وجدة الجميع خلد للنوم ذهبت الي غرفتها و وقفة امام صورة نور وحدثتها 

نجمه : ولهي لانتقم من كل حد حرمني منك يا نور عيني كل حد خله دمعه من عينك تنزل هخليه يبكي دم يا نور 

ذهبت نجمه للنوم بعد يوم مهلك من العمل 

-----------------------------

صبحآ في منزل نبيل المنشاوي علي سفرة الطعام 

نبيل : ها يا عاصم الشغل عامل ايه 

عاصم : كل حاجه تمام الحمد لله 

نبيل : تعرف كان نفسي نجمه تيجي تمسك الشركه معايه بس هي عيزه تبني نفسها بنفسها عيزه يكون لها اسم في السوق و انا واثق ان هي هتعمل اسم من دهب في السوق 

مني و عاصم : ربنا يوفقها 

مني : اكيد بنتك وطلعالك نجمه دمغها نشفه وانت عارف 

نجمه : ايه ده مين بيجيب سرتي 

مني : هو مفيش صباح الخير 

نجمه : لا في صباح الخير صبح يا بلبل 

نبيل : بنت بطلي تقولي الاسم ده 

نجمه : الله مش ادلعك صبح يا عصوم 

عاصم : صباح الفل يا نيجو 

مني : يله اقعدي افطري 

نجمه : لا انا هفطر في الشركه مع الشباب عاصم انت فطرت 

عاصم : لا مستنيكي 

نجمه : اووكي يله بينا 

في سيارت نجمه 

عاصم : حصل ايه امبارح

نجمه وهي تحكي كل شئ لي عاصم 

عاصم : كنتي متفقه مع سواق العربيه 

نجمه : ههههه اه امل اكسب ثقته ازي 

عاصم : طلعتي مش سهله 

نجمه : شفة اختك جامده ازي 

عاصم : بجد شبوووه ليكي يا نيجو 

------------------------

في الشركه 

نمر : اوووف احنا هنفضل مستنين ست الحسن كتير 

يونس : مالك بس يا نمر 

نمر : عايز افطر 

يزن : لا لازم تعرف ان احنا بنفطر كل يوم سوه مش انت عايز تكون منا لازم تفضل جعان لحد منتجمع 

سليم : علي فكره انت مش جعان ان عايز تستفز نجمه 

نمر بغمزه : طلعة فهمني يا كبير 

سليم : طبعا 

يزن : معلش هي كده الفطره دي 

نمر : انا مش زعلان انا بحب استفزها بس 

يونس : بدات اشك فيك 

نمر : لا مش الي فبالك يا عم 

يونس : ماشي يا سيدي 

---------------------------

دخلة نجمه المكتب هي و عاصم 

نجمه : صباح الخير اسفين علي التاخير 

الكل : صباح النور 

نجمه : يزن اخبارك 

يزن : تمام يا نيجو 

نجمه : ديمان يا رب فين اسراء و سينا 

سليم : في مكتب اسراء هكلمه 

نجمه : تمام  

دخلة اسراء و سينا 

اسراء : صباحووو نيجو 

نجمه : صباحوو اسراء 

صباحوو سينا 

سينا : صباحوو نيجو 

بداء الافطار وكان الجو مرح بينهم معاده نجمه كانت تفكر في شي بخصوص سالم 

يزن : بس حفلة امبارح كانت نقصاك يا سليم

سليم : معلش مره تنيه 

يزن : كان في شوية حلويات هناك 

سليم : ولهي الدكتور منعني من السكر قلي خليك في المالح 

يزن : تقصد مين بالمالح 

نجمه : هو اكيد مش اسراء 

سليم : بس يا شراره انتي بتحبي تهدي النفوس عارف 

عند كلمة شراره توقف الزمن تزكرة نجمه نور 

Flash Back 

نور : بس ولهي اليوم كان جميل اووي 

عاصم : علشان انا مش معاكم صح 

نور : ازي بس يا عصومي ده انت لو كنت معانه كان هيكون احلا صح يا نجمه نجمه : اااه صح علشان كده طول الخروجه بتحمدي ربنا ان عاصم مش معانه 

نور : شراره وربنا انتي شراره اعمل فيكي ايه بس 

نجمه : خديني في حضنك 

نور وهي تفتح زراعها : تعالي يا حقنه 

Back 

نزلة دمعه من عين نجمه 

نجمه : بعد ازنكم 

سليم : نجمه انتي زعلتي استني 

عاصم وهو يمسك ايد سليم : استنه هي مزعلتش منك هي افتكرة نور علشان كانت علطول تقلها يا شراره 

سليم : مكنش قصدي ولهي 

عاصم : حصل خير هي هتهدي سبوها لوحده علشان مش بتحب تبين دمعها لحد 

نمر : شكلها كانت بتحبها جدا 

يزن : نور كانت بنت جميله و تتحب 

يونس بحزن : الله يرحمها 

-------------------------

علي سطح الشركه كانت تقف نجمه ودموعها علي وجهها 

وجدة من يعطيها منديل من القماش تجفف به دموعها 

نجمه : شكرا 

الشخص : العفو 

نجمه بصدمه : انت

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع