الفصل الاول :
في فيلا نبيل المنشاوي علي السفره
مني : هنيه ممكن تصحي نجمه
هنيه باحترام : حاضر يا ست هانم
نبيل لي هنيه : استني انا هصحيها
في غرفة نجمه دخل نبيل الغرفه وجدها نامه مثل الملك مال عليها و قبل راسها بحنان اب
نبيل : نجمه يله يا قلب بابا علشان تفطري
فتحة نجمه عيناها
تفاجأ نبيل من اسطيقاظها
نبيل : ايه ده انتي صحيه طب منزلتيش ليه يا حببتي
نجمه بابتسامه : و احرم نفسي من اجمل بوسه من بابا الصبح
نبيل : ااه يا مكره علي كده انتي كل مره بتكوني صحيه كده برده تتعبي بابا
نجمه بعقلنيه : مش قصدي اتعبك بس انا بحب اشوف وشك اول حاجه الصبح
نبيل بحب : حبيبت بابا انتي
مني وهي تقف عند الباب مبتسمه : لا انا كده هغير مش كفايه بقه
بقلم : هبه حمدي
نجمه بمشاكسه : ما انتي الاساس يا موني الله وبعدين انا اجي فين جنبك في قلب بلبل
نبيل : بنت ايه بلبل دي عيب
نجمه بغمزه لي نبيل : الله هي موني تدلعك و انا لا انا كده هغير ولهي هغير
نبيل : اه هتغير صح طب تعالي بقه
قفزة نجمه من فوق السرير و نزلة الي بهو الفيلا و ذهب خلفها نبيل و مني تظحك عليهم بشده قام نبيل بحمل نجمه و القزفها في حمام السباحه
نجمه : الف شكر الف شكر يا حج وفرت عليه الشور
مني : يله يا حابيبي علشان نفطر
نبيل : ايه حابيبك ده هو حبيبي بس مفيش هنه حد غيري حبيبك فهمه
نجمه : هلا هلا يا عبدالله ايه ده الحج بلبل بيغير من بنته الوحيده طيب حيث اسيبك انا بقه تستفرد بالمزه
مني بصدمه : بنت ايه الالفاظ دي
نجمه بمرح : في ايه يا موني خليكي كول بقه
نبيل : يله يا لطيفه اطلعي غيري و اجهزي علشان نفطر ونروح الشركه يا بشمهندسه
نجمه : حاضر يا بلبل
نبيل بقلة حيله : برضه مش هتتغير
ذهبت نجمه الي غرفتها و انتقة بنطال من الجينز الكحلي
وتيشرة من اللون الابيض و بليزر بذله من اللون الكحلي و طرقة لي شعرها العنان و ارتدد حذاء ابيض فلات ونزلة من اعلي سمعة ما جعلها في حاله لا تحسد عليها
واحتلة الصدمه معالم وجهها الجميل
الفصل الثاني
بعد دخول نجمه غرفتها جاء اتصال الي نبيل
نبيل : ايه ده عادل بيتصل غريبه بقاله كتير مكلمنيش
مني بلهفه : رد بسرعه ليكون في حاجه
فتح نبيل الخط
نبيل بصدمه : ايه ازي ده حصل لا اله الا الله البقاء لله احنا هنيجي حالا
مني بخوف و لهفه : مين مين مات رد عليه يا نبيل ايه الي حصل
نبيل بحزن شديد : نور ماتت
مني بدموع : يا حببتي يا بنتي ازي ده حصل
اخزها نبيل في احضانه
نبيل : معلش يا حببتي ده قضاء و قدر البقاء لله
سقطت حقيبت يد نجمه بعد سماع خبر موت صديقتها المقربه و ابنت خالها
سقطت نجمه مغشي عليها من الصدمه
مني بلهفه : بنتي نجمه قومي يا بنتي علشان خطري متوجعيش قلب امك يا بنتي ونبي
قام نبيل بحمل نجمه واتصل بالطبيب
الطبيب : عندها انهيار عصبي من الزعل يريت تحولو محدش يزعلها علشان حالتها النفسيه
نبيل : تمام شكرا يا دكتور
الطبيب : ده وجبي يا نبيل بيه
ذهب الطبيب وضلة مني بجانب نجمه
نبيل لمني : حببتي تعالي عيزك تحت
مني : انا مش هسيب بنتي لوحدها
نبيل : حببتي الدكتور قال انها هتفضل نيمه لحد بكره احنا لزم نروح العزه
مني وهي تقبل راس نجمه :حاضر
نجمه و هي نيمه تحلم اخر مره قامة فيها بي مقابلة نور
نجمه : لا هو احنا مش جين هنا علشان تتاملي في جمالي
نور بصوتها العزب : لا يا لطيفه انا بس بحفظ ملمحك
نجمه بدهشه : ليه يا حببتي و انتي احتمال يجيلك زهيمر علشان كده مش عيزه تنسي شكلي
نور : لا يا ظريفه انا بس مش عيزه انسه شكلك
نجمه : نور قولي بصراحه انتي بتفكري تسفري
نور : اه انا هسافر قريب
نجمه : هتسفري فين و هتقعدي قدين
نور : هتعرفي بعدين اما بالنسبه لي هقعد قدين ف انا احتمال مرجعش
نجمه : ليه يا حببتي هتستقري هناك
نور : اه
بقلم : هبه حمدي Heba Hamdy
فاقة نجمه تاني يوم من نومها و ضلة تبكي بحثة نجمه عن ولديها في غرفتهم فلم تجدهم نزلة الي بهو الفيلا ولا يوجد اثر الي احد منهم فكرت ان تذهب الي غرفتها مره اخره ولكن اوقفها صوت من داخل المكتب اقتربت حتي تفتح المكتب ولكن اوقفها حديث امها و اباها وكانت الصدمه اقوه من زي قبل ولم تدري بنفسها الا والدموع تغرق عينها الجميله
لو لقية تعليقات كتير هنزل التالت كمان شويه
الفصل الثالث
بعد قدمهم من العزه
مني بحزن : يعيني يا بنتي راح عمرها هدر ملحقتش تتمتع بشببها
نبيل بحزن مماثل : الله يرحمها كانت بنت طيبه و غلبانه ربنا وعدها ب اب و ام مفترين
مني : انا خفة اووي علي نجمه ده حصلها كده وهي بنت خلها امال لو عرفة ان هي اختها كان حصل ايه
نبيل بغضب : متقليش كده نجمه بنتي و هتفضل بنتي العمر كله ومهما حصل ده واقع ومش هيتغير انتي فهمه
مني : نبيل انا مقلتش حاجه انا بس بتوقع
نبيل : لا متتوقعيش خالص انتي فهمه نجمه بنتي من يوم متولدة و اخوكي و مراته بعوها ليه علشان الفلوس وله نسيتي تحبي تفتكري
Flash back
في يوم كانت السماء زاهيه و الجو مشمس
يشهد جمال هذا اليوم علي مولد فتتاتان في قمة الجمال توام ولكن مختلف
بعد خروج الاوم من غرفة العمليات و الممرضات اعطة الطفله الي عمتهم التي لا تنجب
مني : الله بص يا نبيل البنات حلوين ازي بسم الله نشاء الله
نبيل : هتيه كده دي جميله اووي شبه النجوم يليق عليها اسم نجمه
مني : والبنت التني وشه منور يريت يسمها نور
اثنا حديثهم دغل عادل متافف
عادل ل نوال : ايه ده جيبالي بنتين هو انا هعرف اصرف علي وحده لما تجبيلي اتنين
نوال بحقد : اعملك ايه علي اساس ان انا مبسوطه اني خلفة اساسا وان اصلا مش بحب العيال و قرفهم
عادل : انتي تخرصي فهمه قطع كلامه نبيل
نبيل : عادل انا هتبنه البنت الي انا شيلها
عادل : انت بتقول ايه يا نبيل
نوال : موفقين بس مقابل ايه
نبيل بقرف : الي انتو عيزينه
نوال : خلاص مبلغ محترم نعيش منه
نبيل : و انا جاهز لكل طلبتكم بس بشرط تنسو ان هي بنتكم
نوال : دي بنتك انت ومني انا اصلا مخلفتش غير بنت وحده
مني بفرحه وهي تعطي نور الي نوال وتحتضن زوجها
مني : بقي عندي بنت يا نبيل
نبيل بحب : ايوه يا روح نبيل دي بنتك انتي بس محدش غيرك
ها يعادل رايك ايه
عادل : هتدفع كاش وله بالشيك
انصدم من رد فعله ولكن ابتسم بسخريه فهذا هو عادل لن يتغير يبيع اي احد من اجل المال
نبيل وهو ينظر الي هذا الملك ويقول : نجمه نبيل المنشاوي
Back
نبيل : افتكرتي كده صح وارتحتي لما عرفتي قد ايه اخوكي و مرته ميستهلوش ضوفر عيل من عيلهم ولكن ربنا يستر علي عاصم من شر نوال و عادل
فتح باب المكتب فجاء و انصدمه من وجود نجمه بهذه الهياء امامهم
نبيل بصدمه : نجمه......
انتقام نجمه بقلم هبه حمدي
بيبو ❤️❤️❤️❤️
بنات ممكن تقولولي رايكم علي الروايه
الفصل الرابع :
نبيل بصدمه : نجمه
نجمه بدموع وقهر : ايه الي انا سمعته ده هو الكلام ده حقيقي
مني بلهفه : لا انسي يا حببتي اعتبري نفسك مسمعتيش حاجه انتي بنتي
نجمه : نور اختي
اختي ماتت ازي اختي الوحيده انتحرت لييييييه حرام تخبي عني الحقيقه انا كان نفسي ان يكون ليه اخت انا دلوقتي اختي ماتت انا مش بنتكم طب خبيته عليه ليه طيب كنتو قلولي وعرفوني الحقيقه ليه كده انا عمري م ازيت حد ليه يحصل فيه كده
مني : خفة لما تعرفي تسبيني و تروحي ليهم خفت تحني ليهم
نجمه : عمري ما كنت هسيبك انتي امي بس كان نفسي اخد اختي في حضني لو لمره وحده ليه يحصل فيه كده حرام ولهي حرام
ااااااااااااااااه لااااااااااا اختتتتتتتيييييي
اختي ماتت وانا معرفش ان هي اختي اختي الوحيده تموت وانا معرفش ان هي اختي ليه هاا ليه ردي عليه ليه معرفتنيش ان هي اختي حرااام ولهي حراام
مني : اهدي ولهي يبنتي عملنه كده علشانك علشان متتعبيش لما تعرفي ان دول اهلك انتي كنتي بتكرهي معملتهم ل بنتهم و بتكرهي تصرفاتهم كنت خيفه عليكي بس انا امك اني الي ربيتك اول كلمة ماما نتقطي بيها كانت ليه
نجمه :انتي بتقولي ايه اختي ماتت من غير م اخدها في حضني احتي الوحيده الي كنت مفكرها بنت خالي ماتت اعز اصحابي ماتت و بقولي اهدي هههههه غريبه صح امي طلعة عمتي و بابا طلع جوز عمتي جديده دي
نبيل : انتي بنتي غصب عن عين اي حد انتي بنتي الي ربتها و كنت معها في كل خطوه بتخطيها انتي بنتي بنتي انتي بنت نبيل المنشاوي فهمه وله لا
طرقة البيت و اخذة سيارتها وذهبت الي اختها التي بقية 23 عاما تعاملها علي اساس انها بنت خالها ذهبت الي موضع رفيقة دربها
عند القبر
-نجمه : اختي حببتي يا نور عيني كان نفسي اعرف من زمان ان انتي اختي حببتي ولهي كنت هعوضك عن العيشه الي عشتيها مع الناس دي
بس ليه ليه سبتيني بدري انا محتجاكي اوووي يا نور عيني انتي ليه سبتيني
سقطة دموعها بغزاره علي وجهها اخفضة راسها تقبل سطح قبر اختها
رفعة راسها فجاء و ظهرة اينها المحمره من كثرة الدموع و شعرها يطير من حولها و قالت
- اقسم بالله لندم كل حد كان ليه ايد في موتك يا حبيتي هنتقم انتقام يتكلم عليه العالم كله وكل حد كان ليه ايد في انتحارك انا هخليه يندم علي اليوم الي اتولد فيه انتقامي هيكون غير هيكون (انتقام نجمه)
رجعت نجمه البيت وتعبير الارهاق بينه علي وشها وعنيها حمره من كتر العياط
مني : نجمه بنتي
نجمه : لو سمحتي يا ما.... تصدقي مش عرفه دلوقتي اقلك يا ايه ممكن حضرتك تقترحي انديكي ازي
مني بعصبيه : انا امك تقوليلي يا ماما انتي فهمه انا الي ربيتك وعلمتك وشيلتك وانتي صغيره انتي بنتي انا فهمه وله لا مفيش حاجه اتغيرت انا امك زي زمان
نجمه : بس الامر اتغير زمان مكنتش اعرف ان انا بنتك بالتبني او بنت اخوكي الي موته علي ايدي هو وامراته
مني : لا يابنتي ابعدي عنهم انا هخدك ونسافر المكان الي يريحك ماشي يا قلبي
نجمه : مش قبل ما احقق انتقمي منهم همه الاربعه وبكره تشوفي نجمه هتعمل ايه
بعد ازنك انا هروح انام
نجمه سابت منه وطلعة اضتها وبعد الكل ما نام قررت تبدا الانتقام من كل حد حرمها من احتها وكمان هتحافظ علي اخوها الصغير عاصم
في بيت عادل الساعه 2 بليل
عادل : ايوه مين الي بيخبط دلوقتي ايوه جاي
مين
## ملك الموت الي هياخد روحك انتي و مراتك
عادل بصدمه : انت.....
#####
الفصل الخامس
#### ملك الموت الي هياخد روحك انت و مراتك
عادل : انتي نجمه بنت نبيل
زقته نجمه من عند الباب ودخلة قعدة علي كرسي في الصالون
نجمه : هههههههه ولهي ضحكتني يا خالو اوووه اسفه نسية صح انت بابا مش خالو ولهي بقية اقرف لما افتكر ان انت ولدي
عادل وهو يجلس مقابلها
عادل : ههه يعني عرفتي ايه ده هو نبيل معرفش يستحملك علشان كده قالك لما زهق منك
نجمه بغضب : اخرس و متجبش سيرة بابا بحاجه وحشه انت فاهم
عادل : انا الي عايز افهمه انتي ايه جابك هنه انا بعتك لي نبيل علشان يرجعك تاني
نجمه : تصدق انا كل ما افكر ان الدم الي بيجري في دمي بيكون دمك انتي و الافعه مراتك بقرف منه اووي
عادل : بنت عيب دي تبقي امك
نجمه : ههههههه صح امي الي بعتني صح و الي قتلة اختي صح
عادل : انا مش فاهم حاجه وايه دخل نوال بي موت نور فهميني
نجمه : بعدين هتفهم انا دلوقتي هدخل ارتاح في اوضة نور مش بحب حد يزعجني فهمين وبعدين فين عاصم و مراتك المحترمه
عادل : عاصم في اوضته و نوال بره البيت
نجمه : هههه اكيد بتتفسح هههه
ذهبت نجمه الي غرفة عاصم و طرقة الباب
عاصم : قلة مش عايز اشوف حد منكم تاني انا بكرهكم كلكم انتو الي قتلتو اختي
نجمه فتحة الباب
نجمه : حتي انا يا عاصم
عاصم وهو يحتضن نجمه و يبكي
عاصم : انتي اختي يا نجمه نور قلتلي كل حاجه قبل ما تموت
نجمه : يا عيون اختك انتي يا حبيبي
عاصم : كانت بتحبك يوم ما عرفتة كانت مبسوطه مرضتش تقلك علشان متهدمش فرحتك كلهم ظلموها حتي لما حبة اتظلمة يا نجمه
نجمه : انا عيزه اعرف كل حاجه علشان ارجع حقها من الكل حتي نوال و عادل
عاصم : حاضر نور عرفت ان انتي اختنه قبل ما تجيلك بيوم بس قبلها كان حاصل حاجه بينها و بين صحبتها و
Flash Back
كانت نور خارج المنزل هي و عاصم
و عندما رجعة لم يكن عاصم موجود كان هناك عادل و نوال و سمعتهم و هم يتحدثون
عادل : هي نور فين
نوال بضيق : بره هي و عاصم انا زهقة منها كل يوم طلبات مش بتزهق ( مع العلم نور مش بتطلب حاجه نوال هي الي بتقول كده علشان تاخد الفلوس من عادل ) و انا زهقة الصراحه ان هي علطول بره مع صحبها و انا هنه لوحدي يريت لما تيجي تتكلم معها
عادل : حاضر لما تيجي
نوال : انا مش عرفه ليه يوم ما اتولدة مبعتهاش هي كمان انا تستفدنه من الفلوس احسن من قعدتها دي
عادل : بس بس اسكتي احسن حد منهم يكون جي و يسمعك
نوال : ايه خايف علي شعرهم ما هو لو فس ي فرصه نبعهم دلوقتي كنت عملتها
عادل : بس بقا كفايه و قفلي علي الموضوع
كانت نور تستمع لهم و قلبها ينزف من هذا الاب و هذه الام رجعت نور الي الباب و خرجمه وهي منهاره قابلها عاصم في الطريق
عاصم بفزع : نور مالك في ايه
نور : نجمه يا عاصم
عاصم : ملها نجمه
نور : نجمه بتكون اختي
عاصم بصدمه : ايه
حكة نور كل ما سمعته من نوال و عادل
نور : مش لازم نجمه تعرف ان هي اختنه
عاصم : حاضر حاضر
Back
نجمه بدموع : مش مهم كل ده المهم الي جاي
لازم ننتقم من كل حد كان ليه ايد في انتحار نور ماشي
عاصم و هو يمسع دموعه : انا معاكي في كل حاجه هتعمليها
######و يطره هتنتقمي من مين بقه يا حلوه
نجمه : منك يا مامي
و انتها الفصل و الاحداث الي جيه احلاه و اجمل
تعليقات
إرسال تعليق