القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

الحلقه الخامسه والعشرون من رواية " أحببت كاره النساء " اسر دخل السرير : تصبحي علي خير يا حلا حلا بعصبيه وصوت عالي: اسرررررر مش هتنام قوووووم بقولك مش هتنام هتقولي كل حاجه دلوقتي وشدته من دراعه بكل قوتها اسر : نعم يا حلا حلا: احكي كل حاجه يا اسر مش هتنام ولا هتروح ف حته الا لما اعرف كل حاجه اسر بعصبيه : انتي شايفه حالتي تسمحلي اني احكي او اناهد او اشرح او استحمل رده الفعل بعد كمية الصدمات الي هتتقال حلا: اة يا اسر شايفه نمت وصحيت ونزلت ورجعت وحالتك كويسه اهو احكي ما عشان انت بتقول صدمات انا لازم افهم ايه الصدمات ال انت مخبيها عليااااا مليش دعوه اسر بعصبيه : يووووووووه يا حلا انا عارف مين اقتل ابوكي وامك الي هما اساسا خالي ومرات خالي وكل الي بنعمله ده عشان ننتقم منه وكفايه كده يا حلا وسبيني انام حلا بصدمه: نعم خالك ومرات خالك؟ تنام مين هو بعد ال انت قلته هتنام واكملت بزعيق وعارف مين ال قلتهم وساكت انا لازم اعرف مين ال قتلهم مش كفايه فهمني يا اسر انا تعبت من كتر ما انا مش فاهمه اي حاجه اسر : حلا مش هنطق بكلمه تانيه انخمدي بقي كل الي ليكي ان انا بخدلك حقك منه وخلصنا حلا: تمام يا اسر انت مش هتنطق وانا مش قاعدالك فيها قامت حلا بعصبيه طلعت شنطتها وبدات تحط هدومها بعصبيه اسر مسك اديها ووقفنا اسر : اهدي بقي وانهدي حلا بعصبيه: مش ههدي ولا هنهد الا لما افهم كل حاجه اسر : فهمتي الي يخصك وده كفايه يا حلا حلا: لا يا اسر انت مقلتش كل حاجه تخصني ولا عايز تفهمني اي حاجه عن اهلي ولا عن ال قتلهم اسر : طب اقعدي واهدي وهفهمك كل حاجه حلا قعدت حلا: اديني قعدت فهمني بقا اسر : بصي يا ستي البشمهندس فاروق الله يرحمه يبقي خالي وجودت هانم مرات بابا تبقي .. حلا: تبقي اييييييه اسر : تبقي اخت جليله هانم مرات خالي حلا بصدمه: خالتي؟ ومدام هي خالتي بقا سابتني لوحدي ليه لا وكمان مدام انت ابن عمتي سيبتوني ليه كل السنين دي لوحدييي هااا فهمنيي اسر : كان خطر عليكي لو الي قتل والدك عرف انك عايشه كان هيقتلك وهيئذيكي كل الي حصلي من حوادث ومحاولات اغتيال انا او انتي كان من تدبيره ده غير انه هو نفس الشخص الي ساهم في قتل ولدي الله يرحمه حلا : مين ال قتل اهلي يا اسر انا لازم اخد حقي منه انا مش هسكت علي ال قتل اهلي وحرمني منهم وعيشني سنين عمري كلها لوحدي اسر بكدب : حد انتي متعرفهوش يعني حتي لو قولتلك اسمه مش هتعرفي تعملي حاجه حلا: لا هعرف اعمل كويس اوي قولي اسمو وانا كفيله اخد حقي منه اسر : عارفه لو ما سكتي حالا يا حلا لهكون رزعك حتة دين قلم زي الي كنت برزعهولك زمان واحنا عيال لمي نفسك بقي حلا بعياط ممزوج بعصبيه :لو انا زمان كنت بخاف منك يا اسر ف انا دلوقتي مش بخاف وهعرف مين ال قتل اهلي انا بكرهكوا كلكو كلكو كنتو السبب ف ال انا فيه وسواءخبيت عليا ولا قلتلي هعرف يا اسر وقامت تكمل لم حاجتها وعزمت انها تمشي ومحدش يعرف طريقها حلا بعياط: انت مفكر اني هفضل معام ابقو قابلوني لو عرفتو طريقي مش سيبتوني زمان انا بقا ال هسيبكو دلوقتي اسر شدها جامد من اديها وقعها في حضنه وحضنها جامد اسر : ششششششششششش حلا حاولت تبعده عنها بس مقدرتش حلا بانهيار: ابعد عني يا اسر متقر......... واغم عليها فجاه جوا حضنه ا سر شالها بسرعها وحطها علي السرير وبدأ يفوق فيها براحه بدأت حلا تفوق لقتو قاعد جنبها وباين انو قلقان عليها حلا اتعدلت ف قعدتها وضمت رجلها لصدرها وحطت ايدها علي رجلها ودفنت راسها بين ايديها وبدأت تعيط اسر خدها في حضنه : انا غلطان اني قولتلك حلا بعياط: عمركو ما هتحسو انا مريت ب ايه ف كل مره كانو بيطلبو فيها ولي امري عشان حفله ولا عشان اي حاجه ولا ف كل مره اشوف كل الاطفال وهما اهلهم جايبينهم ولا وهما بيحكو عن حياتهم وسفرياتهم مع اهلهم اسر : ايا ما كان يا حلا هو احسن بكتير من انك تبقي معقده وبتشكي في كل حد حتي اختك او ان تبقي حياتك كلها مشاكل بسبب اقرب الناس ليكي انتي لو كنتي عشتي مع فريده هانم كانت هتقتلك بالحيا من تصرفتها وكلمها ومكنتش هتسمح انك تعيشي مع جودت عشان الورث ميطلعش بره انتي افضل حالا بكتير مني انا وهنا ولسه هنا متعرفش الحقيقه حلا مسكت فيه جامد حلا: متسيبنيش يا اسر ا😢 اسر : متقلقيش يا حبيبتي اهم حاجه ارتاحي ونامي وسيبي الباقي عليا زي ما كان بالظبط حلا : حاضر بس هي متديرتش عشان تنام فضلت ف حضن اسر كانت حاسه انها محتاجه تحس ب الامان وهو الوحيد ال حست معاه ب الامان وهو فضل معاها لحد ما راحت ف النوم عند حسام حسام طلع من باب الفيله ومشي شويه بالعربيه وفجأه لقي عربيه بتقطع طريقه ونزل منها اثنين بودي جارد شدوه من العربيه حسام: أنتم مين و عايزين مني ايه سيبونيي وكتموله بوقو وخدوه ومشيو وصولو مكان مهجور ورموه ف اوضه بعديها بشويه وصل شخص دخل عليه الاوضه وشال ال علي بوقه مازن : منور يا برنس وضربه بوكس في وشه جاب دم حسام: مازن! انت عايز مني ايه مازن : عايز عاقبك عشان ضحكت عليا انت وهنا حسام بخوف: تعاقبني ايه لا لا والله ما عملت حاجه مازن : ما انت كنت عارف بالحكايه كلها ومردتش تقوليلي الا بعد ما هنا رفضتك حسام بخوف: لا والله اصلا مفيش حكايه مازن : هو ايه الي مفيش حكايه ها وضربه قلم جاب دم مش انت بذات نفسك جيت وقولتلي وروحت شوفتك انت وهنا بعيني حسام: كل ال قلته كدب وكنت متفق عليه مع فريده هانم ولما هنا راحت عندها انا طلعتلها الاوضه واول ما انت جيت هي رنتلي و اول ما دخلت الاوضه انا كعبلتها وقعتها عشان يبان الموضوع حقيقي مازن بعصبيه مسكه من ياقت قميصه : وحياة امك انت بتستعبط يلا حسام بخوف: والله هي دي الحقيقه مازن نزل فيه ضرب : اه يا جذمه يا عديم الشرف وليه ها ليييه كل التمثليه الزباله ديه حسام ب الم: عشان نكسر اسرر مازن : واهو اسر مصدقش اساسا وانا الي انكسرت يا زباله يا حقير ونزل فيه ضرب لحد ما شلفطه وسابه ومشي _____________ يا تري اسر هيعمل لما يعرف وهنا هتتعايش ازاي نكمل الحلقه الي جايه مستنين ارائكم

الحلقه السادسة عشر 

من رواية " أحببت كاره النساء "


حلا : انا مش عارفه اخد قرار 

الي كان بيحصل فيك والي كان هيحصلي مخليني بجد خايفه 

اسر : والله هو الموضوع بقي معقد جدا 

بس انا رأي ان قرار الجواز ده سليم 

في مصلحتنا اننا نبقي مع بعض لان انتي لوحدك هتوهي وانا لوحدي هنهار

حلا: اصراحه انا عمري ما شوفت عمي ومهرفش طريقى تفكيره 

لاكن مدام انتوهو شايفين ان ده انسب حل انا موافقه 

اسر بتنهيده راحه : تمام جدا

حلا : لاكن انا من حقي اعرف في ايه وايه اللعبه الي دخلت فيها ديه وليه دخلتها 

اسر : كل حاجه في وقتها احسن 

واكيد هتعرفي هتعرفي 

لاكن مش دلوقتي 

المهم 

اما  هخرح بكره من المستشفي وهنتجوز بعده

حلا: علطول كدا

اسر : ايوا طبعا مفيش وقت 

حلا: طيب

تصبح علي خير

اسر : وانتي من اهله

نام اسر بعد طول تفكير ازاي هيطلع هو وحلا من الورطه ديه 

و حلا قعدت كتييير تفكر علي ما راحت ف النوم

تاني يوم 

صحيت حلا و بدأت تجهز الحاجه عشان يخرجوا

ووضبوا الحاجه وكان اسر طالب عربيه بسواق وخدهم روحهم الفيله ودخلو الفيله حلا كانت بتتاملها ب اعجاب وبعدين بصت لاسر

حلا: هو انا اوضتي فين عايزه اطلع ارتاح

اسر شاور علي اوضه : ديه

حلا: تمام  

 وانت كمان ارتاح عشان انت لسه  مخفتش  تماما

اسر : تمام 

اطلعي انتي ومتشغليش بالك

حلا: طيب

وطلعت حلا اوضتها غيرت هدومها وفضلت  قاعده علي السرير  تفكر 


عند هنا  


هنا  صحيت الصبح  وكانت قاعده بتذاكر للامتحانات موبايلها رن 

ولقت  فريده بترن عليها استغربت  

هنا: الو

فريده : هنا الحقيني

انا...انا م.ش احم احم احم

هنابفزع: ماما مالك 

والخط اتقفل 

هنا جريت علي العربيه وخلت السواق يوديها الفيله بتاعتهم ودخلت بسرعه تشوف مامتها

هنا بخضه : مااامي ما...

اتفجأت هنا بوجود حسام ووالده ومامتها قاعده معاهم وفي راجل قاعد في النص بيان عليه انه شيخ

هنا: يعني انتي كويسه  اهو؟ امال جايباني علي ملا وشي ليه

فريده : تعالي هنا يا حبيبتي 

ده فايز بيه وده حسام ابنه

هنا: انا مش فاهمه حاجه انتي  لما رنيتي عليا  كنتي تعبانه

فريده : ههههههه 

ديه حجه عشان اجيبك للمفجأه الكبيره

هنا: مفجأه ! مفجأه ايه

فريده : حسام طالب ايدك للجواز وانا موافقه 

وقررنا نكتب الكتاب انهارده

هنا بعصبيه: نعمم

جواز مين  انا مخطوبه انتي مش واخده بالك ولا ايه

فريده : خطوبه ! 

هو الي ما بينك وبين مازن ده تسميه خطوبه

هنا: اة خطوبه وجواز

 وانا مش موافقه علي الجوازه ديه

ولسه هنا  هتمشي

  حسام بسرعه وقف قدامها 

هنا بعصبيه: وسع من قدامي يا بتاع انت 

حسام : مش هوسع  وهنكتب الكتاب دلوقتي  

هنا: كتب كتاب ايه انتو مجانين  دا علي جثتي

وجريت طلعت 

  وسابتهم افتكرت ان ف اوضه اسر فيه  تليفون ارضي  جريت بسرعه دخلت الاوضه   بتاعت اسر وكتبت رقم مازن بسرعه 

ف الاثناء دي طلعت فريده وراها تدور عليها  

  عند هنا 

مازن: الو 

هنا: مازن  الحقني انااا......  ولسه هتكمل

أمها شدت  منها  السماعه ورمتها

هنا بعصبيه: انتي عملتي ايه سيبيني ف حالي بقاااا

فريده : فكرك يعني الباشا بتاعك هيعرف يعمل حاجه انا امك وادري بمصلحتك

وهتتجوزي حسام يعني هتتجوزي حسام

هنا: انا بكرهك

انا مش،هتجوزو يعني مش هتجوزو

فريده : مش بمزاجك 

وشدتها ونزلت بيها 

فريده : يلا نكتب الكتاب

هنا: مش هتجوزو لا

فريده : مش بمزاجك

وبدأ المأذون يجهز ورق كتب الكتاب 

زهنا كانت قاعده تعيط مش عارفه تعمل ايه 

وفجاه الباب فضل يرزع    

فتحت الخدامه بسرعه 

 لقت مازن قدامها

هنا اول ما لقيت  مازن  جريت عليه

هنا: الحقني يا مازن عايزين يجوزوني حسام بالغصب

مازن: مين عايز ايه ؟

هنا: فريده هانم عايزه تجوزني حسام بالغصب

مازن : الكلام ده صح يا سحس

حسام: اة طبعا صح مش قلتلك يا مازن هنا بتاعتي

مازن : طب وريني هتتجوزها ازاي

حسام:  ايه ال هتجوزها ازاي ما تقولي حاجه يا فريده هانم

فريده : انا امها وانا موافقه علي الجوازه ديه

هنا: وانا مش  موافقه اتجوزو انا حرررره

 مازن: بس كدا

  هي مش قابله مش من حقكو تجوزوها غصب عنها   

لاكن مينفعش حضرت المأذون يجي من غير ما ننفعه 

اكتب كتبنا يا شيخ 

المأذون : لاكن يا ابني .........

مازن : ملكنش اكتب ياشيخ 

المأذون بخوف من لهجة مازن : هل تقبلي الزواج من مازن شاكر 

هنا بسعاده : نعم أقبل 

فريده: يعني ايييه علي جثتي

مازن : معايا مسدس مرخص في العربيه تحبي اجيبه لحضرتك يعني اسرع من السكاكين والكلام الفارغ ده 

هنا كانت هتموت علي نفسها من الضحك لاكن مسكت نفسها بالعافيه 

وفريده هانم كانت منغاظه جدا ومش عارفه تتصرف ازاي  

قعدمتزن وهنا وااشبخ بدأ يكتب الكتاب

 حسام: لا يا مازن لااا مش هسيبك تاخدها مني 

 قام مازن   مسكه  اداله بالبوكس 

مازن بتريقه: ابقي خلي ننوس عين ابوه ميتكلمش تاني

وتمت  إجراءات كتب الكتاب

وهنا أصبحت مرات مازن رسمي

مازن : مش عارف اشكر حضرتك ازاي علي حفلة كتب الكتاب الظريفه ديه يا طنط ا

ميرسي 

كان نفسي اقعد معاكوا لاكن لازم نروح انا ومراتي 

يلا يا هنا 

سلام يا....ياحماتي

مازن خد هنا وخرجوا بره القصر

فايز بعصبيه : ايه ده يا فريده 

فريده بغضب : انت بتسألني 

معرفش 

كل الي اعرفه ان ابنك معرفش يملي عين بنتي

ويلا غوروا بره كلكم ومتورنيش وشك ولا وش ابنك الا لما تكون ظبط كل حاجه 

فايز : انتي الي معرفتيش تسيطري علي ولادك لانك غبيه 

وبكره هندمك يا فريده علي الكلام ده لاكن الاول احل المصايب ديه

يلا يا حسام بلا قرف 

خرج فايز وحسام وفريده فضلت قاعده مش طايقه نفسها بدل ما تعطل الجوازه سرعتها


عند هنا ومازن 


ركبوا العربيه واتحركوا وفجأه هنا انفتحت في الضحك 

هنا : هههههههههههه مش ممكن ههههههههههههه لا لا لا مش قادره هموووت هههههههههه

مازن: فيه ايه؟

هنا : انت مشوفتش منظر فريده هانم كان عامل ازاي 

مازن : ههههههههه لا شفت 

بس كل الي غيظني ومأثر في نفسيتي اني كتبت كتابي ببجامة البيت 

هنا : هههههههههههه

ومغيرتش ليه 

مازن : عشان اجي القيكي بقيتي مراته وبدل ما البس بجامه البس البدله الحمراء 

هنا : بعد الشر 

بس بردوا مش قادره انسي منظرها وانت بتقولها يا حماتي  يا عيني ديه ممكن تموت من الحسره

مازن بص لهنا بسعاده :  علي فكره انتي ضحكتك حلوه اوي

هنا بكل ثقه : طب ما انا عارفه 

ده نص شباب مصر وقعوا في غرامي بسب الضحكه ديه لاكن هوي النفس بقي نعمل ايه

مازن بغيره:وفرحانه ان نص شباب مصر   وقعو ف غرامك

هنا بمرح : طبعا يابني هو انا اي حد ولا ايه 

ده انا هنا الرفاعي علي سن ورمح

مازن: طب اشوف حد يبصلك تاني يا هنا

هنا : لا الي هيبصلي كتير 

اركن انت بس واتفرج

مازن بعصبيه:  طيب يا هنا  لو حد بصلك انتي  هتشيلي الليله فوق دماغك 

هنا : بقي اهون عليك تزعلني

تزعلني

مازن برومانسيه : للاسف متهونيش عليا

هنا بمرح : طب انا جعااااان

مازن: ما تيجي تاكيليني احسن يا هنا 😂 تعالي نروح نتغدي برا يا ستي 

هنا : لا طنط جودت عامله شويت محشي انما ايه كنت قاعده علي صوبعي

تعالي نروح نتغدي معاها وبالمره نحكلها عن الي حصل

مازن:😂😂😂محشي حاضر بينا علي مدام جودت😂

وغيروا مصار العربيه لعند جودت 


________________

يا تري ايه ردت فعل اسر لما يعرف بالي حصل 

وهل حسام هيسكت علي الي حصل 

نكمل الحلقه الي جايه 

مستنين ارئكم


الحلقه السابعه عشر 

من روايه " أحببت كاره النساء " 


عند  حلا واسر 

حلاكانت قاعده في الاوضه شويه و حد  خبط  علي الباب

حلا قامت حطت طرحه  علي دماغها  

حلا: اتفضل

دخل اسر 

اسر : مساء الخير 

حلا: مساء النور 

اسر : قومي غيري هدومك وانزلي عشان نتغدي ونلخق السفاره

حلا: السفاره؟ ليه

اسر : عشان نتجوز

حلا: دلوقتي احنا العصر 

اسر :اه  المحامي اتصل بيه وقالي ان كل الاوراق جاهزه 

حلا : طب بسرعه ديه انا لسه عارفه الموضوع امبارم مش قولنا بكره

اسر ؛ مفرقتش ده جواز عشان المصلحه العامه مش جواز حب وعيزين وقت نتعرف بيه علي بعض 

يلا بسرعه عشان منتأخرش

وسبها وطلع وقفل الباب وراه

حلا بعصبيه: بني ادم معندوش دم مغرور 

ودخلت خدت دوش وطلعت لبست ونزلت 

كان هو قاعد مستنيها علي السفره

حلا: انا جاهزه

اسر : قعدي اتغدي  الاول وبعد كده نتحرك

حلا: لا ميرسي مش عايزه اتغدي

اسر : الي يريحك 

وبدا ياكل

حلا راحت قعدت علي الكنبه مستنياه 

وكانت متعصبه جدا

اسر خلص اكل بكل برود وخد علاجه وقام 

اسر : يلا

حلا مشيت ف صمت وركبو العربيه وراحو السفاره   

وتمت كل الاوراق وبقت حلا  مرات اسر رسمي

 وبعدين طلعو من السفاره وركبوا العربيه ومشيوا 

حلا ببرود: انا هروح المستشفي

اسر : ليه

حلا: عندي شغل

اسر : شغل ايه

حلا: شغل وخلاص   انت ناسي اني دكتوره

اسر : لا انتي الي ناسيه ان كل شغلك هنا انا وبس ومن لحظة خروجي من المستشفي انتي ملكيش شغل هناك

حلا: بس انت بقيت كويس وانا من حقي اقدم اوراقي واشتغل هنا  هما اصلا عرضو عليا اشتغل معاهم

اسر : وانا مش موافق

حلا: نعم يعني  وانت مالك اصلا انا هروح يعني هروح

اسر : انا جوزك يا هانم 

ومفيش شغل هنا  لما نبقي نطلق ابقي هببي الي تهببيه

حلا: جواز مصلحه وبس وعلي الورق وبس يبقي ملكش دعوه بتصرفاتي

اسر بعصبيه  : وعشان الزفت المصلحه ديه بقولك مفيش شغل 

عجبك اهلا وسهلا مش عجبك عندي استعاد اكسرلك رجلك عشان تبقي اقامتك هناك في المستشفي

حلا بعصبيه: بقولك ايه مش انا ال تعمل معاها كدا تمام   شغل خدوهم بالصوت ليغلبوكم مش معايا

اسر وبسرعه جنونيه اتحرك بالعربيه وكان هيعمل كذا حدثه

حلا بخوف: انت مجنون براحه شويه

اسر : مش انتي عايزه ترةحي المستشفي هوديهتلك بس بطريقتي

حلا: عايز تموتنا براحه

اسر : يبقي احسن

حلا بدموع: حرام عليك براااااااااحه

اسر : مفيش شغل

حلا بدموع: خلاص خلاص مفيش،شغل  براحه بليز

اسر وقف العربيه فجأه وكانت حلا هتنخبط لولا انه مسكها 

اسر : كلمتي متتكررش مرتين مفهوم

حلا دموعها نزلت ف صمت ومردتش عليه وديرت وشها

اسر مد ايده ومسح دمعها

اسر : متعيطيش

حلا  بعياط: ابعد عني ومتقربليش

اسر : انتي الي بدأتي 

مترجعيش بقي تعيطي

حلا: انا ال بدات ها انا ال زعقت الصبح لما طلعت تكلمني وانا ال عاملتني ببرود ساعه ما خلصت لبس ونزلت وانا ال  بدات عصبيه صح انا ال بعمل كل ده

اسر : اه انتي الي بتسألي اسأله غريبه انتي الي مردتيش تفطري انتي الي غاويه تعاندي وخلاص 

ولا هو مطلول مني اقعد ادادي واحيل فيكي زي الاطفال

حلا بتريقه: ياه انا طلعت وحشه للدرجادي.  وسكتت شويه  واكملت 

حلا :لو سمحت روحني

اسر حرك العربيه بدون كلام وروح علي البيت

حلا  دخلت الفيله وطلعت  اوضتها  بسرعه   ورمت نفسها علي السرير  وفضلت  تعيط وكانت مخنوقه دخلت خدت دش وغير هدومها ونزلن قعدت تتفرج علي التليفزيون وشويه واسر نزل يعمل شغله علي الاب

لقت حلا رقم غريب بيرن عليها

حلا: الو

فهد: الو دكتوره  حلا انا دكتور  فهد

حلا : اة أهلا وسهلا  يا دكتور

فهد: عامله ايه 

حلا: الحمد لله كويسه 

فهد ب توتر: الحقيقه انا كنت عايز  أقابلك عشان عايزك ف موضوع

حلا اتوترت  وبصت لأسر بنظره خاطفه  وديرت وشها 

حلا: انا  اسفه  جدا يا دكتور  بس  مش هقدر  ادي  لحضرتك  معاد لاني الحقيقه  مشغوله  اوي الفتره دي

فهد: خلاص مره ثانيه نتكلم  ونحدد معاد

حلا: ان شاء  الله 

فهد: لا  اله  الا  الله  خدي  بالك  من نفسك 

حلا  ب استغراب شديد: ان شاء الله

 محمد رسول الله مع السلامة 

وقفلت  حلا  الخط  ولاحظت  ان اسر كان متابع المكالمه كلها

اسر : مين ؟

حلا بتوتر: دا دا  دكتور  فهد

اسر : ودكتور زفت بيتصل ليه

حلا:  هو يعني كان عايز يقابلني

اسر : يقبلك ؟!

ليه بقي ان شاء الله

حلا: معرفش مقاليش حاجه والله

اسر : اتصلي بيه واديهولي

حلا بقااا

حلا: ليه؟

اسر : يمكن يكون في مشاكل ولا حاجه في علاجي وعايز يتكلم معاكي بخصوصها 

اتصلي بيه خليني اطمن

حلا: ح حاضر

وفتحت موبايلها واتصلت على الرقم

وادته الموبايل

اسر : الو

فهد ب استغراب من الصوت:الو

مين معايا

مش دآ رقم دكتوره حلا

اسر : اه 

انا بشمهندس اسر يا دكتور

فهد: اها ازيك يا بشمهندس

اسر : تمام 

خير 

كنت عايز تقابل دكتوره حلا ليه 

في اي مشاكل في العلاج او حاجه

فهد:لا لا. العلاج تمام انا كنت عايزها ف موضوع شخصي

اسر : خير 

لو في حاجه اقدر اساعدك بيها انا تحت امرك

فهد: ف الحقيقه انا كنت. عايز اكلمها اني اكلم حد من اهلها عشان  عايز اطلب ايدها

اسر : نعااااام !

فهد: ايه فيه حاجه ولا ايه

اسر بعصبيه : اه فيه 

في ان مدام حلا تبقي مراتي يا دكتور ويا ريت متتصلش عليها تاني والا هيبقي اسود يوم في عمرك 

انت فاهم

فهد بصدمه : مراتك؟ انا اسف جدا مكنتش اعرف مع السلامه وقفل بسرعه

حلا كانت مصدومه  جدا وف نفس الوقت خايفه من ال هيحصل

قفل  اسر و بصلها بعصبيه

اسر بغضب مكتوم وهو بيخبط علي الطربيزه بأيده يكسر الازاز وعور ايده : بقي واضح قدامي سبب اصرارك انك تشتغلي في المستشفي ديه 

حلا اترعبت  : انا .....

اسر بعصبيه : اخرسي

انتي لازم تفهمي انك علي زمة راجل وغصب عن عينك لازم تحترميه لما نبقي نطلق ابقي دوري ولفي علي الرجاله  برحتك

انتي فاهمه

حلا  اتصدمت من الكلام ال قالو 

حلا بدموع وزعيق:انت ازاااااي تفكر كدا الف علي ايه ان كنت انت عرفت ناس  زباله  ف مش كلهم  زباله    حرام عليييك كفايه افترا بقااا

اسر بعصبيه: تقدري تحطلي تفسير لاصرارك علي الشغل ومكلمت الزفت ده ليكي 

ولا اقولك متحطيش حاجه 

انتي اساسا مش فارقه معايا كل الي يهمني هو شكلي ومنظري قدام الناس هتقلي منه هقل منك هتحفظي عليه هنفضل حبايب طول الفتره الهباب ديه

وسبها وطلع علي اوضته

حلا   طلعت اوضتها 

فضلت تعيط  انو ازاي يفكر كدا اصلا وانو بني ادم معندوش دم

وفضلت حابسه نفسها وبتعيط


 اسر دخل أوضته  بعصبيه   

 فضل  يلف ف الاوضه   ويفكر

قلبه: ازاي تقولها كدا مكنش ينفع انت عارف ان هي مش زي سالي ولا زي فريده هانم  

عقله: كلهم صنف واحد امال ايه تفسيز انها كانت مصره تروح المستشفي 

قلبه:  هو انت اديتها فرصه تبرر   اتهاماتك هي اهتمت بيك ف فتره تعبك وانقذتك من الموت  وف الاخر تتعامل معاها كدا 

عقله: يوه بقا المفروض اعمل ايه يعني 

قلبه: تعتزرلها 

عقله: مستحيل 


عند  هناومازن 


 وصلت هي ومازن عند جودت  

  ودخلو ومازن  كان  ماسك  ايدها. 

هنا:  مساء الخير يا ماما

جودت : مساء النور يا حبيبتي

اهلا اهلا ازيك يا مازن

مازن  : ازي حضرتك يا مدام جودت 

جودت : تاني هتقولي مدام

 اتفقنا علي ايه 

مازن : حاضر يا ماما 

جودت : ايوه كده

هنا : ماااامااا

انا جعااااناااااا

جودت : يا خرابي هتكليني

وانت طبعا يا مازن هتاكل معانا 

هنا : طبعا 

ده انا طول الطريق عماله اجري في ريقه وقوله المحشي ولا ريحة المحشي ولاصوابع المحشي لحد ما كان هيرميني من العربيه 

مازن بمرح: فعلا انا كنت علي وشك 

جودت : ههههههه

طب يلا ان ا هحط الاكل بسرعه اهو  

خشوا اغسلوا اديكوا ووشكوا من التراب علي ما احط الاكل

هنا : حاضر

ودخلو  غسلو  ايدهم  وقعدو علي السفره

مازن : يامييييي

تسلم ايدك يا ماما الاكل تحفه ده انا هروح اغيظ سيادة اللواء

جودت : هههههههه بالهنا والشفا 

هنا : الحق بقي استمتع بالأكل يومين قبل ما نتجوز لاني وبلا فخر مبعرغش اطبخ ولا اعمل اي حاجه في المطبخ غير سندوتشات الجبنه والقهوه 

مازن : اوباااااا 

ايه ده انا ليه حاسس اني لبست في حيطه 

هنا وهي بتخبطه فب كتفه : انت تطول تلبس فيها

غيرك اتمني كتير واديك شفت بنفسك 

مازن : متفكرنييييش

جودت : صحيح يا ولاد انتو كنتو فين 

وليه يا هنا مبلغتنيش انك ماشيه 

في حاجه 

هنا بصت لمازن : الصراحه يا ماما هو احنا كنا عيزين نبلغ حضرتك بحاجه 

جودت : خير يا ولاد 

مازن : انا وهنا اتجوزنا 

جودت بصدمه : ايه ! اتجوزتوا ؟!

هنا: ما هو اصل............ 

 وحكتلها كل حاجه

جودت : حسبي الله ونعم الوكيل

فريده ديه مش ناويه تنهد بقي 

بس يا ولاد لازم يبقي اسر عنده علم بالي حصل

هنا: انا عايزه اقولو بس بصراحه خايفه من رد فعله

مازن : انا حاسس اني بترمي في وش المدفع

هنا:  حاسس مش متاكد 

كلمه انت بس وربنا يتولاك برحمته الوسعه   وانا هتابع ف صمت واحكيلو انت انا ااخاف.  😂😂😂😂 والله كنت طيب يا مازن😂😂

جودت : متخفش يابني هنبقي نوزع قرص كل اسبوع 

مازن : ايه يا جدعان ده انا هكلمه في التليفون بس

هنا: ما هو هينطلك من التليفون😂

مازن : طب رنيلي عليه ودعوتكوا معانا 

ربنا يستر

هنا: حاضر

ورنت عليه وادت الموبيل لمازن 

مازن : واطيه

هنا : ميرسي


_____________

يا تري اسر هيعمل ايه مع حلا 

وردت فعله لما يعرف ان هنا اتجوزت

نكمل الي الحلقه الي جايه 

مستنين ارئ


الحلقه الثامنة عشر 

من رواية " أحببت كاره النساء " 


ورنت هنا علي اسر  وادت الموبيل لمازن 

مازن : واطيه

هنا : ميرسي


عند اسر 


كان قاعد بيلف وبدور في الاوضه لحد ما لقي هنا بترن عليه 

اسر : الو

مازن: ازي حضرتك يا بشمهندي انا مازن

اسر : مازن !

خير يا مازن 

هنا كويسه هي جرالها حاجه 

ما تنطق ساكت ليه

مازن بتوتر: متقلقش

هنا كويسه  احنا بس حصل حاجه انهارده ولازم اقولك عليها

اسر : خير؟

مازن بتوتر : انا وهنا...انا وهنا اتجوزنا 

اسر بغضب : نعم يا خوياااا

مازن بسرعه : اسمعني بس ده انقاذ موقف والله 

اسربعصبيه  : يا سلام !

انقاذ موقف !

طب اتفضل قول الموقف

مازن حكي باسر ح كل الي حصل بالتفصيل 

اسر وبدأ يهدي : يعني الموضوع فيه فريده هانم

مازن: ايوا

بس هي اكيد مش هتسكت ف دآ كان لازم يحصل  لو مكناش اتجوزتها كانت هتجوزها حسام

اسر : اولا انا اسف يا مازن

 انا اتعصبت عليك في الاول لاني فهمت الموضوع غلط 

ثانيا هو تصرف مناسب للموقف ويا ريت تبلغوا دكتور زيدان بالموضوع والف مبروك يا سيدي

مازن:حاضر هنبلغه 

الله يبارك فيك  هنا بتسلم عليك بس هي بتاكل محشي مش فاضيه😂😂

اسر : يا خونه 

طلاما محشي يبقي اكيد عند طنط جودت مش كده

مازن: بالظبط كدا 😂

اسر : طب ابقوا سبولي صباعين كده لحد ما ارجع

صوت هنا من بعيد : مفيش كلته كله 

اسر : حاسب يابني علي نفسك احسن تاكل منك ايد ولا رجل

مازن: والله انا مش عارف هي تحولت كدا ازاي😂😂

اسر : ضمنت انك لبست يا معلم وانكتب الكتاب 

الله يكون في عونك

مازن: عشان تدعولي بس😂

اسر : هههه ربنا معاك 

سلملي عليها وعلي طنط جودت واسيبك بقي تلحقلك صباعين

سلام

مازن: سلام😂

قفل مازن 

اسر : بقي كده يا فريده هانم 

لا ولسه معرفتيش اني اتجوزت بنت فاروق الفارس 

بس انا لازم الايم الامور مع حلا

مينفعش نفضل كده ده هيبقي عقبه كبيره لينا وفرصه من دهب ليهم اممممممم انا لازم احل المشكله ديه 

وطلع وراح علي اوضة حلا وخبط

فضل يخبط وهي مردتش

 هي  توقعت انو هيخبط شويه ويمشي   

وفجأه لقتو بيفتح الباب  عليها 

اتخضت

حلا    ودموعها  علي  خدها : اييه  انت أزاي  تدخل عليا  كدا

اسر : انتي تغلطي وكمان تنقمصي طب اعملك ايه مش فاهم

بخبط علي واحده في الاوضه مبتردش حاجه من الاتنين يا جرالها حاجه يا نايمه 

وكده او كده ولازم اخش اطمن

حلا  بعصبيه: اغلط؟؟؟. غلطت ف ايه انا ال رميت تهم ومستنش رد انا ال   طعنت ف  شرفي كأني 24 ساعه مع رجلبه

اسر بهدوء : اه يا حلا انتي غلطتي 

غلطتي لما عندتي معايا من غير اي سبب مقنع غلطتي لما انتي ادتيلي فرصه ان افكر فيكي بالطريقه ديه

وانتي اكتر واحده عارفه اني بكره الستات واظنك مجربه قبل كده

حلا بدموع: بس انا اصلا معملتش حاجه  انت ف امر واقع انا مراتك  يعني المفروض متفكرش فيا كدا اصلا انا كنت رايحه عشان استلم شغلي ومكنتش فاكره  اصلا انو بيشتغل هناك انا مديتوش رقمي اصلا

اسر : امال جابه منين

حلا: والله ما اعرف ممكن يكون جابه من السيفي بتاعي ف المستشفي

اسر : علي العموم انا مكنتش جي ارغي في كل الرغي ده 

انا كنت جي اتكلم في حاجه اهم

حلا: حاجه ايه

اسر : الدنيا حولينا بتتعقد اكتر واكتر وطبعا خنقنا الكتير ده فرصه هايله يخليهم ينجخوا في الي هما عوزينه

فاحنا نعمل معاهدة سلام

حلا: معاهده سلام؟ ازاي

اسر : كلامي يتسمع من غير عناد وانا هثق فيكي وفي كلامك

حلا:  بس  انت حجات كتير اوي بتبقي متحكم فيها زي حوار شغلي

اسر : وانا موثقتش في ست زي ما هثق فيكي

حلا:وانا موافقه بس...

ولسه هتكمل بصت علي  ايده لقتها مجروحه 

حلا: ايه داااا ايدك مالها

اسر بص علي ايده : تقريبا انجرحت من ازاز الطربيزه

حلا: طب استني  لحظه 

وقامت فتحت دولابها   

وجابت علبه الاسعافات وبدات تعمله ايده

حلا: لو سمحت بعد كدا مش ناقصين جروح انت لسه ماخفتش اصلا

اسر : لو مفيش عناد يبقي مفيش جروح

حلا :  خلاص مفيش عناد بس انت كمان مفيش عصبيه

اسر : لا طبعا معرفش 

احنا اتفقنا ان يبقي في ثقه

 العصبيه ديه جزء مجزء مني

حلا:  متتعصبش عمال علي بطال يا اسر

اسر : هحاول 

علي العموم شكرا 

واسيبك ترتاحي 

تصبحي علي خير

حلا: وانت من اهله

وطلع اسر وحلا كانت مرهقه جدا ونامت

علي طول


عند  هنا  ومازن


خلصوا غدا وقعدوا يتكلموا عن الي حصل في المكلمه 

مازن : وبس كده 

انتو كنتوا خايفين من ايه بقي مش فاهم

ده طلع محترم وتقبل الامور بهدوء ولما حس انه اتعصب اعتذر 

هنا بزهول : متأكد ان دا اسر اخوبا

مازن : اه والله

جودت: لا لا لا انت شكلك سرك باتع

 اسر يبقي هادي ويعتزر كمان   

هنا: هي القيامه هتقوم ولا ايه

مازت : يا حول الله يا رب هو لا كده عاجب ولا كده عاجب

هنا:اصل انت مش فاهم اسر عامل ازاي اسر عصبي جدا

مازن : والله حاسس انك بتتعملي مع اسر غير اسر الي اتعملت معاه 

علي العموم حصل خير ولا هتوزعوا قرص ولا غيروا 

واروح انا بقي عشان الحق اغيظ سياده اللواء قبل ما ينام 

تصبحوا علي خيييير

هنا: وانت من اهله لما توصل طمني عليك

مازن : حاضر يا حبيبتي 

سلام عليكم 

جودت: وعليكم السلام 

مع السلامه


مشي مازن و روح ودخل لباباه 

مازن: مساء الخير

شاكر : مساااء النوور 

حمد الله علي السلامه

فينك من الصبح

مازن: والله يا بابا حصل حاجه لاكانت علي البال ولا علي لخاطر

شاكر : ارغي

مازن بدا يحكي لباباه كل ال حصل

وفي نص الكلام 

شاكر : اه يا سافل يا واطي ياعديم الاصل

مازن : استني بس يا بابا

 اصل.....

شاكر : بلا اصل بلا فصل بقي بتاكل محشي من غيري يا عديم التربيه 

مازن : نعم !

شاكر : نعم الله عليك يا اخويا

مازن : يعني مش زعلان عشان اتجوزت من غيرك لاكن زعلان عشان كلت محشي من غيرك 

شاكر : اه

مازن : بابا انا داخل انام 

تصبح علي خير 

شاكر : طبعا كلت المحشي وحليت وتقلت وعايز تنان 

مازن بمرح : بطنااااااي هتنفرج حرااااام همووووت

شاكروهو بيدربه علي دماغه وبيشده عشان يحضنه : الف الف مبروك يا بني 

ربنا يتمملكوا علي خير ويبعد عنكوا الست الي اسمها فريده ديه 

مازن : يارب يا بابا 

انا داخل انام  عايز حاجه 

شاكر : شكرا يا حبيبي

تصبح علي خير 

مازن : وانت من اهله


عند  حلا 


قلقت  حلا ف نص الليل  حست  بحركه غريبه  ف الاوضه  قالت يمكن بيتهيئلها 

الحركة تكررت تاني 

قامت حلا بسرعه طلعت من الاوضه وجريت علي اوضه  اسر   وخبطت

اسر صحي مفزوع علي صوت الخبط وقام فتح الباب 

اسر بخضه : في ايه

حلا بخوف شديد: فيه حركه غريبه ف الاوضه  انا  خايفه اوي يا اسر 

وحضنته ودفنت راسها ف صدره وبدأت تعيط

اسر : طب اهدي اهدي انا هروح اشوف في ايه 

وراح جاب المسدس بتاعه وكان هيتحرك لاكن حلا وقفته

حلا: لا. يا اسر لا مش هتروح ف حته انا خايفه لا مش هتسيبني وتمشي مليش دعوه 

وكانت  عنيها مليانه دموع

اسر: خلاص اهدي 

بصي انتي تيجي معايا وتخليكي بره الاوضه

حلا: لا  يا اسر بلاش والنبي انا خايفه

اسر : امال هنسيب الشخص ده في البيت كده 

خليكي هنا احسن علي ما ارجع ومتطلعيش بره الاوضه

حلا بدموع : طيب

ودخلت حلا الأوضه ووربت الباب عشان تسمع

وبعد  شويه  رجع  اسر

دخل اسر اوضته حلا وفعلا حس بحرك بسيطه في الاوضه 

اسر : any one herd

Haaay I see you

اسر بصدمه بعد ما شاف مين في الاوضه 

اسر : what

عند حلا

 كانت قاعده قلانه وعماله تفرك وتروح وتيجي في الاوضه لحد ما دخل عليها اسر

حلا بخوف: ها لقيت مين مين ال كان ف الاوضه


________

يا تري مين الي كان في الاوضه 

وهل حسلن عيسكت علي الي حصل فيه 

نكمل الحلقه الي جايه 

مسانين ارائكم


الحلقه التاسعه عشر 

من روايه " أحببت كاره النساء "


حلا بخوف: ها لقيت مين مين ال كان ف الاوضه

اسر وعلامات الغضب والسخط علي وشه : بقي انا اصحي من النوم مخضوض ومفظوع عشان ده 🐁

حلا وهي بتبعد  بخوف: عااااااااا  فاااار ابعدو  عندي  خرجو من الاوضه بليز

اسر وكان هيشيط من الغضب : انتي ناويه تشلي امي مش كده 

حلا خشي نامي في اوضتك

حلا  بخوف: لا لا مش هنام فيها مضمنش فيه فار تاني ولا لاا مليش دعوه

اسر بصوت عالي : maryyyyy

جت ماري بتجري بسرعه 

Mary : yes sir

اسر : get rid of this mouse

And clean another room please

Mary : okey sir 

مشيت ماري تنفذ الي طلبه اسر 

اسر : ماري هتنضف الاوضه وابقي روحي نامي فيها

حلا:وانت هتنام دلوقتي وتسيبني لوحدي

اسر : اه

حلا بخيبه امل : اة!!  طيب تصبح علي خير

اسر : وانتي من اهله 

لو خايفه تقعدي لوحدك بره لحد ما ماري تخلص 

ممكن تقعدي هنا لاكن من غير صوت

حلا: طيب

راحت حلا قعدت  علي الكنبه  بدون  صوت

وبعد شويه خبطت ماري وكان اسر لسه منامش 

اسر: ادخل 

ماري :Sir, the room is full of things and there are a lot of mice and I can not catch them. I'll call the insect company tomorrow to come

اسر: OK mary you can go   to your room now

مشيت ماري 

حلا: هعمل ايه دلوقتي

اسر : مطره تنامي هنا في الاوضه

حلا: هنا!  

 طيب خلاص انا هنام علي الكنبه

اسر : مينفعش

حلا: ليه مينفعش

اسر : عشان الكنبه صغيره جدا عليكي 

ديه لفردين بس مش هتنامي مرتاحه وبكره ورانا مشاوير كتير جدا

حلا بتوتر: ما ماهو مش مشكله  بكره لما ارجع ابقي انام براحتي

اسر ببرود : الي يريحك

حلا   حاولت تنام علي الكنبه معرفتش وفضلت تفرك وهو مش عارف ينام وحاسس بحركتها

وفجأه وهي بتتقلب وقعت من علي الكنبه 

حلا : اااااااه 

اسر قام عليها بسرعه وحاول يساعدها انها تقوم 

اسر : انتي كويسه

حلا بوجع: ضهريي

اسر : ماله ؟

حلا: بيوجعني  اوي

اسر اومها 

اسر : طب تعالي ارتاحي علي السرير يمكن يهدي

وسندها وخدها نيمها علي  السرير 

حلا: حد يحط ف اوضته كنبه صغيره متساعش  قطه حتي

اسر : علي اساس ان الكنبه للقعاد ولا للنوم

حلا: للقعاد بس افرض اضطر حد ف يوم ينام عليها مش لازم تعمل حساب

اسر : في اوضه اضيوف الي انتي نايمه فيها ومكنتش اعرف ان هيبقي فيها فران 

حلا: طيب

اسر : اخبار ضهرك ايه

حلا: يعني احسن شويه هي بس الوقعه كانت شديده حبه

اسر : معلش 

نامي بقي لان المطلوب نصحي بدري 

تصبحي علي خير

حلا: وانت من اهله

نامت حلا من كتر الوجع واسر او محس انها هديت واطمن عليها نام 

تاني يوم 

صحيت حلا 

وكان اسر لسه نايم فضلت  هي تبصله وتتأمل ملامحه  وحطت ايدها بين شعره بتردد

حلا بهمس:  هيحصل حاجه لو فضلت هادي وجميل زي ما انت كدا وانت نايم

 لازم دايما عصبيتك تسيطر عليك

 انا متاكده ان جواك حنيه كبيره جدا بس انت مخبيها  

وحست حلا ان اسر  بيتحرك 

  قامت بسرعه عشان تخلي ماري تجيبلها هدوم عشان تاخد دوش 

 واول ما طلعت هو  قام وكان سامع كل كلمه بتقولها

اسر:  خايف تكوني زيهم  انا لو اضمن انك مش زيهم كان ........

اتنهد اسر بحزن 

وقام دخل يأخذ دوشوطلع  لبس وهي ماري جابتلها  اللبس  ودخلت الأوضه  تلبي

حلا: هاخد دوش بسرعه والبس بس مقلتليش هنروح  فين

اسر : هنروح الشهر العقاري اعمل شويه حاجات وبعد كده هنروح نتغدي

حلا: هتعمل ايه  ف الشهر العقاري

اسر : لما نروح هتعرفي

حلا: طيب هاخد دوش والبس بسرعه

اسر : تمام

ودخلت حلا تاخد دوش

وطلعت حلا

ونزلو راحو الشهر العقاري 

وكان المحامي مجهز كل الورق وحلا مضت علي حجات هي مش فاهمه ايه دا 

خلصوا الي وراهم  ونزلوا وركبوا العربيه 

حلا: انت خلتني امضي علي ايه

اسر : شوية حاجات هنا كتبتها بأسمك

حلا: ب اسمي انا ليه

اسر : مش مراتي 

انا حر بقي

حلا: بس دا وضع مؤقت

اسر : اعتبريه مهرك

حلا: مهري؟؟؟  أثر بقولك دآ وضع مؤقت وجواز مش حقيقي مهري ازاي

اسر : ازاي مش حقيقي مش روحنا كتبنا الكتاب في السفاره وبقي جواز راسمي قدام الناس

يبقي من حقك شبكه ومهر ومؤخر كمان

حلا:  رسمي علي الورق وهنطلق ف ملوش لازمه لو سمحت ال حطيته لازم تسحبه

لا يا اسر انا مش قابله بكدا

اسر : خلصنا يا حلا 

انتي ليه محسساني اني كتبتلك كل ثروتي

 حلا : ت كتبلي نص الشقه الي هنا ماشي جزء من شركتك هنا ماشي 

لاكن انت كتبتلي الشقه كلها بأسمي وكتبتلي نص الشركه 

كده كتير يا اسر 

كتير جدا

اسر : حلا ديه فلوسي وانا حر فيها اديها للي انا عايزه

حلا: عندي عمرك ما هتبطل عناد

اسرببرود  : يلا عشان نروح نتغدي

حلا بعصبيه : يلا

وخدها اسر  وراحو  مطعم  حلو اوي ودخلو  وطلبو الاكل  وكانت  هي ماسكه  الموبايل يتقلب فيه ف شده منها

حلا:فيه ايه

اسر : مش جايين هنا عشان تتفرجي علي النوبيل 

استمتعي بالجو

حلا: الجو لطيف المطعم هادي وحلو

اسر : امال سيباه وفتحه الموبيل ليه

حلا:  ما هو انا بحس القعده من غير كلام بتبقي ممله اوي يعني انا ك شخص بحب  اما اقعد ف مكان زي دا مثلا   يبقي معايا صحابي او حد بحبو نتكلم نحكي كدا يعني

اسر : رغايه يعني

حلا: يعني اة بحب احكي جدااا😂😂

اسر :😂

انا بقي عكسك تماما 

احب الهدوء ومش بحب اتكلم كتير او احكي عن حاجه

حلا:بس انا اظن ان شخصيتك القديمه كانت غير كدا لاني متاكده انك  جواك حد تاني خالص بيحب الحياه مش حد عصبي ودايما بيكره الستات وبيزعق بدون سبب

اسر : انا بزعق من غير سبب؟

حلا:ايون بتزعق  علي حجات هايفه اويييي

اسر : يمكن انتي شيفاها هايفه لاكن بالنسبالي مهمه جدا

حلا: يمكن بس صدقني  حاول تعيش،حياتك طبيعي.  جرب تضحك وتهزر  زي البني ادمين الطبيعين  و خلي جزء لقلبك بجانب عقلك

اسر : احاول

حلا  ابتسمت ابتسامه خلته  يبتسم تلقائي 

حلا: ايه دا انت بتضحك اهو😂  

ولقت فجأه وشه اتقلب  واتعصب جامد 

حلا: فيه ايه

هو انا حسدتك  ولا ايه

اسر بغضب : مفيش

حلا: انت اتحولت فجاه ليه فيه ايه يا اسر

اسر بعصبيه: قولنا مفيش

حلا بصتله بلوم وجه الاكل بس هي مكلتش فضلت  تقلب ف الاكل وشبه مكلتش 

واسر كل شويه يبص ف زاويه معينه  بنظرات كلها غيظ وعصبيه ويدير وشه هي لاحظت كدا 

حلا: ممكن نمشي

اسر : خلصي اكل الاول

حلا: خلصت

اسر بعصبيه : طب يلا

وطلعت حلا ف صمت وركبت العربيه وهو ركب ولسه هيدور العربيه  مسكت ايده  منعته

حلا:فيه ايه ممكن افهم

اسر : كان في حد مدايقني

حلا: حد!  مدايقك ليه عمل ايه

اسر بعصبيه : دايقني وخلاص

حلا: دايقك ف ايه فهمني بس

اسر بغضب : بني ادم بجح معندوش دم

بيبص لحاجتي وانا مبحبش حد يبص لحاجتي

حلا: حاجتك! ؟؟ حاجه ايه؟

اسر : حاجه تخصني وخلاص

حلا: انت بتتكلم ب الالغاز ليه يا اسر ما تفهمني

اسر :و بعد ما تفهمي

حلا:  هشوف هي حاجه تستحق تضايق بسببها ولا لا

اسر : وبعد ما تشوفي

حلا: لو متستاهلش هحاول تخليك متدايقش علي حاجه هايفه لو مش مهمه  هحاول بردو أخليك تفك

 لان حاجتك ملكك محدش خدها لو خدها ليك حق تدايق

اسر بعصبيه : يا سلام وانا هستني لحد ما مراتي تبقي معاه عشان ادايق

حلا مش مستوعبه: مراتك!  وانا ايه علاقتي ب ال........  لحظه كدا هو كان بيبصلي انا؟

اسر مردش ودور العربيه ومشي

حلا: اسر انا بكلمك مش كل مره لما متعوزش ترد تعمل كدا

اسر فضل ساكت ومردش

حلا بعصبيه:اسر انا  بكلمك

اسر : متتعصبيش علي حاجه ما تساهلش 

مش ده كلامك

حلا: لا دي حاجه تستاهل لما ابقي بكلمك ومتعبرنيش تسبقي تستاهب

اسر ببرود  :  طيب

حلا: اوف يا اسر   يعني انا عايزه افهم   لما هو بيبصلي ابقي انا حاجه تخصك ازاي

اسر ببرود: انتي مراتي 

يبقي تخصيني حتي ولو كان علي الورق بس 

سبق وقولتلك انا يهمني منظري قدام الناس كويس

حلا بخبث: منظرك قدام الناس يا اسر؟ يعني مش مثلا غيران عليا

اسر بتوتر  : وه هغير ليه ؟

حلا: مش عارفه  اسأل نفسك بقا

اسر : والله الي عندي قولته

حلا بتذمر: ماشي يا اسر


عند حسام 


حسام كان في اوضته عمال يفرك  رايح جي 

دخلت عليه سالي 

سالي : اهلا اهلا بشجيع السيما 

حسام : بقولك ايه مش فيقلك 

سالي : طبعا بتفكر ترد الضربه ديه لمازن وهنا ازاي 

حسام : انا عايز مازن يكره هنا لدرجة انه مقدرش يبص في خلقتها تاني

سالي : سهله 

حسام : ازاي يا ام العريف 

سالي : ............

حسام : يا بنت الايه 

سالي : اي خدمه 

حسام : انهارده هنفذها 

شكرا يا سالي 

سالي : العفو اهم حاجه فلوس الرفاعي 

حسام بابتسامة شر : طبعا


______________


يا تري حسام هيعمل ايه 

وفعلا مازن وهنا هينخدعوا 

وهل فعلا اسر بدأ يحب حلا

نكمل الحلقه الي جايه 

مستنين ار


الحلقه العشرون 

من رواية " أحببت كاره النساء "


عند هنا ومازن 


كانوا خارجين من الكليه 

هنا : ااااه واخيرااا خلصنا امتحانات يا سلاااااام 

مازن : عقبال النتيجه 

هنا : علي خير يا حبيبي ان شاء الله 

مازن : مش عارف يا هنا مش مطمن ليه 

هنا : بس بس متحطش الافكار الوحشه ديه في دماغك 

ويلا بقي عشان توصلني ونبدأ الاجازه

مازن بيغظها : انا اجازه علي طول ديه اخرسنه 

الدور والباقي علي الي لسه فضلها سنه 

هنا وهي بتضربه براحه : يا رخم 

مازن : ههههههههه


مازن وصل هنا 

وطلع علي بيته واول ما دخل لقي شخص غير مرغوب فيه بالمره 

مازن بغضب : انت ايه الي جابك هنا

حسام: اهدا بس يا مازن  انا جاي احذرك مش اكتر

مازن : تحذرني ! انت تحذرني !

ويا تري بقي هتحذرني من ايه

حسام: فيه لعبه بتتلعب من وراك انت واسر   مشترك فيها هنا ومدام فريده

مازن: ها وانا المفروض اصدق

حسام: اسمع ال عندي كلو وبعدين    احكم بنفسك

مازن : اتفضل ارغي

حسام:  هنا ومدام فريده اتفقوا  انهم ياخدو فلوس اسر

  كنت هتجوز انا وهي بس اسر مكنش موافق

فقرروا يجيبوا حد محترم  اسر يحبه ف  اختاروك  وبعديها تتجوزك انت وتاخد فلوس   اسر بالهداوه

 وبعدين اصلا هنا متجوزاك مصلحه  انا وهنا بنحب بعض جدا وهي مستنيه الحوار دا يخلص وتطلق واتجوز انا وهي

مازن : طب ليه لما كانت هتتجوزك هي رنت عليا وخلتني اجي عشان انقذها منك ومن امها

حسام:  مدام فريده كتبتلي شيك بمبلغ كبير وعرضت عليها اني  اقطع الشيك مقابل مهر هنا فوافقوا  عشان يخلصو من الشيك ومثلو اللعبه دي عليك عشان تيجي قبل كتب الكتاب ومتروحش فلوس اسر

مازن : كله كلام في الهوا 

انا عايز دليل مقنع

حسام: تعالي انهارده فيله فريده هانم الساعه 8

هنا هتيجي وانا هبقي هناك هنحتفل ب الاجازه تعالي وشوف بنفسك

مازن : عارف لو الكلام ده طلع غلط انا هعمل فيك ايه

حسام: متقلقش مش هيطلع غلط سلام 

وسابو حسام ومشي

مازن فضل يقلب الكلام في دماغه يمين وشمال لحد ما كان هينفجر من كتر التفكير 

مازن: وانا هقلق نفسي ليه انا هتصل بهنا اشوفها هتعمل ايه انهارده الساعه ٨ 

وبالفعل اتصل مازن بهنا

هنا:الوو

مازن : الو 

ازيك يا هنا

هنا: الحمد لله  انت عامل ايه

مازن : تمام

بقولك فاضيه انهارده الساعه ٨

هنا: لا والله يا مازن دا  فريده هانم اتصلت بيا عشان ارجع الفيله تاني ولما رفضت اتخانقنا وقالتلي  تعالي خدي حاجتك وحاجه اخوكي ف هروح الساعه 8

اسر : اشمعنا ٨ يعني

هنا : معرفش 

علي العموم ٨ من ٧ من اي وقت تاني متفرقش

مازن : ماشي يا هنا 

سلام

هنا ب استغراب: سلام


عند اسر وحلا 


اسر وحلا روحوا البيت

اسر : اطلعي غيري هدومك وانزلي بعد نص ساعه عشان الغدا

حلا: غدا ايه  ما احنا اتغدينا

اسر : الاكل اتساب بحاله يا حلا

حلا:  لا انا اكلت

اسر : حلاااااا

ارحميني يا حلا من ام ديه منهدات 

نص ساعه وتنزلي

حلا : حاضر

وطلعت حلا غيرت  هدومها  وبعد نص ساعه  نزلت  لقتو مستنيها علي السفره  

قعدت  

حلا: إديني نزلت اي اوامر تانيه سعادت

اسر : كلي

حلا: الاكل بالغصب ف البيت دا ولا ايه

اسر : ايوا

حلا بمكر: طب مش واكله يا اسر الا ف حاله واحده

اسر : حاله ! حالة ايه

حلا: تعترف انك كنت غيران عليا

اسر ببرود : لو ده هيحرك 

انا كنت غيران 

كلي

حلا: تؤ تؤ مش بلهجه البرود دي اسر   تقولها  من جواك من اسر التاني الشخص الطيوب الحنين   ال بيغير عليا  وبيخاف عليا مش اسر دا الشخصيه العصبيه البارده

اسر : يعني عيزاني اكدب وكمان عيزاه  باحساس

حلا: لا مش كدب يا اسر

انت اتعصبت فجاه بسبب ان الراجل بصلي مش كدب  نظره الغيره ال كانت ف عنيك مش كدب  ولا خايف علي منظرك ولا حاجه يا اسر انت غيران ولازم تعترف بدا

اسر قام بعصبيه : عيزاني اعترف 

حاضر يا حلا 

بس طلاما هعترف بقي يبقي اعترف بكل حاجه 

انا فعلا كنت غيران عيزه كمان انا بحبك

لاكن لا يا حلا لا انا مش هضعف تاني وانسي انسي يا حلا انك تبقي اكتر من مراتي لمجرد ال مل جه وبس 

انتي فاهمه

حلا اتصدمت  من رفضه التام لكونها  تبقي مراتو  رغم حبو ليها 

حست ب اهانه لكرامتها 

حلا: لا يا اسر ؟طلاما هو لا طلقني يا اسر انا مش عايزه اكون علي زمتك ثانيه واحده بعد انهارده

اسر : مش بمزاجك

حلا بعصبيه وصوت عالي: لا بمزاجي يا اسر هتطلقني يعني هتطلقني

اسر : لما يبقي يجي المحامي ابقوا بلغوني 

وسابها ومشي

حلا طلعت علي اوضتها بمنتهي العصبيه  ورزعت الباب وراها 

 ومسكت الفاظه ال جمبها رمتها علي الارض  

وبعديها انهارت وفضلت تعيط

لحد ما هديت وخدت قرار مهم جدا


عند هنا


نزلت هنا ركبت العربيه ووصلت الفيله

دخلت هنا الفيله 

هنا : خير يا فريده هانم عامله زعبيب في الفيلا ليه 

مع انها باسم اسر 

فريده : بقولك ايه متوجعيش دماغي 

ادخلي لمي حاجة اخوكي وبعد كده لمي هدومك وما شوفش وشك تاني هنا فاهمه

هنا : انا مش هرد  عليكي دلوقتي بس لما اسر يجيي هيرد عليكي

طلعت هنا بدأت بهدوم اسر وخلصتها وراحت لأوضتها 


عند فريده 


وصل حسام 

حسام : ها يا فيري هانم 

العروسه وصلت 

فريده : فوق في اوضتها لاكن زي ما اتفقنا تمثيل وبس فاهم يا حسام اسر لو عرف انك اذيت هنا بالفعل هيقتلك 

حسام : متقلقيش 

بس اول ما مازن يوصل ترني مفهوم طبعا 

فريده : مفهوم 

طلع حسام لاوضة هنا وخبط

هنا كانت فكراها فريده : ادخل

دخل حسام 

حسام : ايه الجميل هيمشي ولا ايه

هنا  شهقت بصدمه:  انت ايه ال جابك هنا

حسام : جي اطمن

هنا بعصبيه: تطمن علي ايه امشي اطلع برا بقولك

موبيل حسام رن حسام قفله وبص لهنا بصت مكر

حسام فضل يقرب منها وهما ترجع لوراه 

حسام بصوت عالي نسبيا : وحشتيني يا حبيبتي

هنا بصدمه: انت مجنون ابعد عنيي

حسام كعبل هنا وقعها علي السرير ووقع فوقيها 

ف اللحظة دي دخل مازن

هنا زهقت بسرعه 

وقامت تجري علي مازن 

هنا بعياط : مازن الحقني 

مازن ضربها قام علي وشها 

مازن بغضب : اسكتي يا فجرا 

هنا بصدمه : مازن انا .....

انا الي غلطان اني صدقت وحده زيك 

لاكن يا هنا ورحمت امي لهندمك 

مازن نزل بكل غضب

هنا مصدومه من ال حصل 

 بعديها نزلت وراه بس كان مشي 

   جريت هنا ركبت العربيه حاولت تخلي السواق يلحقه بس ملحقوش 

رجعت هي علي فيله جودت

مازن كان ماشي بالعربيه مش مصدق الي حصل معقول معقول كان لعبه مش ممكن


______________

يا تري ايه قرار حلا 

ايه الي هيحصل لهنا 


الحلقه الحادية والعشرون

من رواية " أحببت كاره النساء " 


حلا طلعت علي اوضتها بمنتهي العصبيه  ورزعت الباب وراها 

 ومسكت الفاظه ال جمبها رمتها علي الارض  

وبعديها انهارت وفضلت تعيط

لحد ما هديت وخدت قرار مهم جدا

حلا : ماشي يا اسر 

اما وريتك 

انا وانت والزمن طويل 

وبكره نشوف مين فينا هيكسب 


عند اسر 


كان اسر قاعد في مكتبه بيفكر 

دخلت عليه حلا في منتهي الجمال والشياكه لاكن كانت من غيرحجاب

اسر انبهر بجمالها لاكن حاول ميبينش

اسر : مش تخبطي

حلا: تؤ

 براحتي   

بيتي وجوزي وانا حره  عادي  المهم مش 

 موضوعنا انا عايزه اسهر اطلع البس يلا

اسر قام من علي المكتب : تسهري ؟

حلا:ايوا عايزه اسهر

اسهر : وعايزع تسهري فين يا حلا هانم

حلا: مش عارف هو اماكن بس عايزه اسهر ف مكان وارقص

اسر قرب منها : عايزه تسهري وترقصي يا حلا هانم

حلا  اتوترت و بعدت شويه 

حلا: ا ا اة عايزه اسهر وارقص

اسر بص للبسها : كده

حلا: اة كده 

 مالو كدا ما جميل اهو

اسر : هو فعلا جميل 

لاكن مش بره البيت يا هانم

عايزه تسهري وترقصي مش هقولك انتي بتعملي ايه طول ما انتي في البيت

يلا علي اوضتك

حلا بعند : لا يا اسر اولا الطقم جميل ثانيا هسهر برا يا اسر  هتيجي معايا ولا اروح لوحدي

اسر شدها وقعدت في حضنه : بتقولي ايه

حلا اتوترت ووشها جاب الوان بس حاولت تستجمع نفسها 

حلا: بقول.....  

بقول   اني هسهر يا اسر يعني هسهر

اسر : مفيش خروج بالمنظر ده

حلا: ليه 

ايه  يعني  منظرك قدام الناس طب دا كدا منظرك هيبقي حلو مراتك حلوه وستايل جديد

اسر : هيبقي منظري طرطور

حلا بلاش مناهده واطلعي علي اوضتك

حلا: خلاص يا اسر هغير  هدومي بس بردو هسهر انزل الاقيك لابس يا اسر يا اما هخرج اسهر برا لوحدي

اسر : اطلبي باحترام

حلا: اطلب ب احترام؟

اسر : اه

حلا بحركه جريئه 

قربت منو ولفت ايدها حوالين رقبته وقربت ناحيه ودنه

حلا بهمس:   ممكن نخرج نسهر  بقا ولا مش ممكن

اسر غمض عينه وبثبات : ممكن

حلا: هغير هدومي واجي مش هتأخر 

وبعدت عنه بخفه وطلعت تغير هدومها

اسر طلع يغير هدومه ولبس بظله كلاسيك ونزل يستناها تحت

حلا  لبست فستان حلو اوي ولفت طرحتها وحطت ميك اب هادي خالص 

ولبست شوز كعب عالي ونزلت

حلا ب ابتسامه: انا جاهزه يلا

اسر : اتفضلي قدامي

ومشيت حلا ركبت معاه العربيه   

حلا: ها هتوديني  ايه  اسمع ان فيه نايت كلاب قريب من هنا حلو اوي

اسر : هنروح مطعم هادي محترم فيه حافله لنجم  كبير

حلا: اسر انا عايزه ارقص واسهر مش تقولي مطعم هادي

اسر : وانا مش هسمح انك ترقصي والناس تقعد تتفرج عليكي

حلا:  محدش بيبقي بيتفرج علي حد ساعتها كلو بيرقص

اسر : لا يعني لا

حلا: اووووف طيب خلاص ودينا المكان ال قلت عليه


عند هنا 


وصلت هنا الفيله ودخلت وهي كانت بتعيط شافتها جودت اتخضت 

جودت:  هنا مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه

هنا اترمت ف حضنها وهي بتعيط 

هنا: مازن مازن يا ماما 😭

جودت : خير يا حبيبتي احكي براحه وفهميني الي حصل

هنا بدات تحكي كل حاجه وعياطها بيزيذ

جودت : اهدي يا حبيبتي 

هو سوء تفاهم وهيتحل ان شاء الله لاكن لازم الاول تكلمي اسر وتقوليله الي حصل لان كده فريده عايزه ردع جامد

هنا بدات تهدا: انا بس  شويه  و وافوق واكلم اسر  احكيلو هو اكيد مش،هيسكت علي ال حصل دا ابدا

جودت : اهم حاجه تبقي عاقله وتتكلمي بعقل مع اخوكي

هنا: حاضر  عن إذنك هطلع اوضتي

جودت : اتفضلي يا بنتي 

ربنا معاكوا ويهدك يا فريده

وطلعت حلا اوضتها 


عند اسر وحلا


دخلو قعدو ف  المطعم  

وبعد شويه المغني بدا يغني اغنيه رومانسيه والناس قامت ترقص 

حلا: يلا نرقص يا اسر

اسر : لا

حلا:  يلا يا اسر  عايزه ارقص

اسر : مش هخلص من الزن صح

حلا: صح

اسر قام وخد ايدها : اتفضلي

وقامو يرقصو وهي سندت راسها ناحيه  قلبه 

حلا: بتنكر ليه يا اسر

اسر بجمود : لان مينفعش احب

 لاني اتخنت 

وفاقد الشئ لا يعطيه يا حلا

حلا: فاقد الشئ هو احسن حد يعطيه يا اسر  وانت من جواك متأكد اني مش سالي

اسر : ده مثل انتي الي مخترعاه

حلا:  لا دا مثل علي حسب دراسات حتي واسأل الدكاتره النفسين

اسر : هعمل بحث علمي عشان كلمه 

قولي الي يعجبك وانا اصدق المنطقي

حلا: دقات قلبك واصلالي يا اسر  متحاولش تخبي  هتنكر لحد امتي

اسر : لحد مانطلق او اموت

وفي كلا الحلتين هتنسيني وتعيشي حياتك وخصتا بعد ما تعرفي الحقيقه

حلا : بعد الشر عنك بطل الكلام دا وبعدين  مين قال اننا هنطلق

اسر : انا قولت كده

حلا: مش   هنطلق وهتشوف يا اسر

اسر : العصمه في ايدي وانا الي بحدد للاسف

حلا:  هتتغير يا اسر

اسر : عشم ابليس في الجنه

حلا: هنشوف يا اسر

اسر : هنشوف 

يلا عشان نروح انا زهقت

حلا بتذمر:طيب

وخدها  وروحو

ودخلو الفيله

وفجاه موبايله رن  

وكانت هنا ال بتتصل

اسر ساب حلا وراح علي مكتبه 

اسر : الو

هنا: أزيك يا ابيه

اسر : الحمد لله 

خير يا هنا ايه الي حصل

مال صوتك 

هنا بدات بالبكاء

هنا: انا تعبت  يا ابيه انت لازم ترجع.

اسر بخضه : في ايه يا حلا اهدي واحكيلي الي حصل ىهدوء

هنا  بدات تحكي كل ال حصل

اسر بغضب : وطبعا فريده هانم متفقه معاه مش صدفه

هنا: اكيد يا ابيه مازن  فكر اني. اني. وكملت عياط ومتكلمتس

اسر: هتلقيه بس انصدم من المنظر لاكن لما هشرحله الي حصل اكيد هيصدقك متقلقيش 

روحي نامي انتي ومتشغليش بالم بحاجه

هنا: حاضر يا ابيه

اسر : تصبحي علي خير يا حبيبتي

هنا: وانت من اهله يا ابيه

في اللحظه ديه حلا دخلت وسمعت اسر وهو بيقول تصبحي علي خير يا حبيبتي

حلابعصبيه:  تصبحي علي خير يا حبيبتي؟؟   عشان كدا مشيت وسيبتني  بتكلم مين يا اسررر

اسر عجبه الموضوع : بكلم واحده ست

حلا:  اسر بقولك ايه متخرجنيش عن شعوري بتكلم ميييين

اسر : سبق وجوبت 

بكلم واحده ست

حلا: ست مين دي يعنيييي

اسر : مش عايز اقولك

حلا بعصبيه: ما هو مش بمزاجك هتقول يعنيهتقوللل

اسر : مش قايل ويلا اتفضلي عايز اكلم مازن

حلا: مش همشي يا اسر ولا انت هتمشي غير لما تقولي مين دييي

اسر ببرود : مش قايل

حلا شدت من ايده الموبايل  بسرعه 

حلا: بسيطه انا هشوف مين

اسر : هاتي الموليل يا حلا

حلا: لا يا اسر

اسر مسكها وحاول ياخد مزها الموبيل 

اسر : حلا

هتيه

حلا: لاا يا اسر لااا لما تقولي كنت بتكلم مين الاول

اسر : لا مش هقول وهاتي الموبيل

وهما بيتخاتقوا اسر اتكعبل وقع وحلا وقعت عليه

حلا وشها احمر   من ااكسوف

لانها كانت قريبه منه جدا وهو نسي كل حاجه وسرح ف عنيها

حلا 

قامت بسرعه

حلا: ب ب بردو مش هتاخده

اسر : كنت بكلم هنا 

ممكن الموبيل عشان ضروري اكلم مازن

حلا : هنا؟ ا  اوك اذا كان كدا ماشي اتفضل

وسابته وطلعت اوضتها

واتصل اسر ب مازن

مازن: اسر أزيك

اسر : تمام

وانت يا بشمهندس

مازن:  بشمهندس!؟  دا من امتي الرسمياات دي

اسر : انت ازاي يا مازن تصدق حاجه زي ديه علي هنا 

ديه لعبه من الاعيب فريده هانم

مازن: لعبه ايه بس اسمع انت مين انا لازم احزرك فيه لعبه بتتلعب من وراك

اسر : عارف 

لعبة فريده هانم عشان تكوش علي كل الفلوس وبتستعمل حسام عشان ياخد حلا في صفهم 

تقوم مصدق كده

مازن: لا  مش كدا 

 وبدا يحكيلو كل حاجه

اسر : انت بتقول ايه 

انت مصدق الكلام ده

مازن: انا دا ال سمعته ووهو اشمعني هنا راحت هناك الساعه 8

ما كانت تروح اي وقت

اشمعني 8بزات

اسر : مازن انا اه بكره الستات ومبثقش فيهم لاكن متنساش انها اختي

مازن: حط نفسك مكاني. طيب لو شفت كدا

اسر : مازن انت شوفت هنا واقعه وفقيها زفت الطين تقدر تقولي شوفت حاجه غير كده

مازن: لا مشفتش

اسر : يبقي مش هقولك نبرئها

لاكن نص اه ونص لا وبردو مش بقول نصالحها لاكن انا معرفش حاجه عن حسام ده زيك وانت لازم تساعدني لو هنا غلطانه ليك الحق انك تقتلها هي مراتك ولو لا فأظن انك لازم تعتزرلها 

ولا ايه يا مازن

اسر : اتفقنا 

وبالنسبه لهنا

مازن:  انا اسف يا اسر بس مش هقدر ارجع اكلمها الا لما اتأكد

اسر : حقك

مازن: بس انا هبقي اطمن عليها من بعيد لبعيد واقولك

اسر : ماشي يا مازن وانا في اقرب فرصه هكون في مصر

مازن:ماشي مع السلامه

اسر؛ مع السلامه

وخلص اسر مكالمه وطلع أوضته وكان قاعد يفكر


____________


نكمل الحلقه الي جايه 

مستنين ارائكم


الحلقه الثانيه والعشرون 

من رواية " أحببت كاره النساء "


وفجأه لقي الباب بيخبط

اسر : ادخل

حلا دخلت الاوضه

اسر : مش فايق لاي مناهده

حلا  راحت قعدت جمبو 

حلا: مالك احكيلي

اسر كان فعلا عايز يحكي لحد لانه تعب : هتسمعي من غير تعليق

حلا: حاضر

اسر سرح فتره ومنطقش بكلمه

حلا: اسر سرحت ف ايه

اسر : هبدأ احكي منين 

خليني ساكت احسن

حلا: احكي زي ما تحب   بص انا هقولك علي حاجه 

وقعدت وربعت رجلها 

حلا: حط راسك علي رجلي واحكي بقا  ال تحبو انا هسمعك للاخر

اسر بغضب : احكي ايه ابويا الي راح ولا خالي الي امي غدرت بيه عشان الفلوس وقتلته هو ومراته ويتمت بنته بردوا عشان الفلوس ولا خيانتها ولا خيانة مراتي ليا وانا شيفها في حضن نفس الراجل الي كان مع فريده هانم 

ولا اختي الي مش عارف اصدقها ولا اكذبها 

حلا انتي لو عرفتي اسم امي بالكامل هتتصدمي لو عرفتي اسم دكتور زيدان مش هتصدقي

حلا انتي متعرفيش حاجه وللاسف مش لازم تعرفي لانتي ولا هنا 

انا تعبت من كتر ما خبيت بقي الكابوس مش راضي ينتهي

حلا حضنت وشه ب ايدها 

حلا: اهدا ممكن  اهدا  انهارده انا هفهم كل حاجه وهتحكي كل حاجه مدايقاك ماشي!

اسر : مينفعش

حلا: لا يا اسر كل حاجه تنفع لاني مراتك ومش،مفروض تخبي عني حاجه

احكي وأوعدك كلامك  محدش هيعرفو  احكي يا حبيبي متشيلش الهم لوحدك

اسر : انتي مش لازم تعرفي

حلا: لا لازم اعرف انا مش هسيبك كدا يا اسر مستحيل

احكي يا اسر

اسر : يا سلام 

حلا انا اعرف انتي جرالك ايه بعد وفات ولدك وولدتك اعرف ازاي انهارتي واتعذبتي ومكنش حد ينفع يقف جنب حتي انا لان كنا هنعرض حياتك للخطر وعيزاني دلوقتي احكيلك كل حاجه الي هو انا كأنسان عادي معنديش اي امراض نفسيه مسبقه لما عرفت كنت هروح فيها

لا يا حلا

واقفلي ديه سيره بقي

حلا: لا لا لحظه   استني هناااا بقا مش هقفل حاجه انت تعرف عن حياتي كل دا ازاييي هاا  انا لازم افهم يعني افهم يا اسر

اسر حاول يهدي : سبق وقولتلك عمك كان اعز صديق لودي وكنت بعتبره زي ولدي بعد وفاة بابا

حلا: لا. مش كدا بس انت قلت اني لو عرفت اسم ولدتك بالكامل واسم دكتور زيدان هتصدم 

  بص يا اسر انا مش هنام انهارده الا لما افهم  كل حاجه  وانت هتحكي ودلوقتي يا اسر

اسر راح ونام علي السرير : وانا مش هحكي

تصبحي علي خير

حلا بتشده من ايده 

اسر: قوم يا اسر  مش هتنام  هتحكيلي

اسر شدها وقعها في حضنها وغطاها 

اسر : نامي يا حلا انا مش هحكيلك علي حاجه

حلا شهقت بصدمه: بس انا...... ‘

اسر سكتها ببوسه : تصبحي علي خير يا حلااااا

حلا منطقتش وشها احمر جامد    

بس حاولت تهدا وتنام وفعلا راحت ف النوم


عند هنا  


قاعده عماله بتزن علي بترن عليه فوق ال 20 مره وهو بردو  مردش 

وهو اخو ما زهق رد

هنا:اخيرا رديت مازن أرجوك اسمعني الموضوع  مش زي ما انت فاكر

مازن بعصبيه : مش عايز افهم حاجه تمام

وياريت تبطلي ترني علي امي عشان انا صدعت

 انتي فاهمه

هنا بعياط: احنا يا مازن  مش مخطوبين ف هتسيبني وينتهي الحوار مازن انا مراتك يعني المفروض تتفاهم تسمعني قبل ما ترمي عليا التهم

مازن : ما هي المصيبه انك مراتي

انا عايز اطلقك لا انا عايز اقتلك

هنا بعياط: والله يا مازن  انا بلم حاجتي اتفاجئت بيه داخل عليا والله العظيم ما كنت اعرف انو جاي وهو ال كعبلني وحياه ربنا

مازن : بطلي حلفان بقي

انا ساكت عليكي بس لحد ما اخوكي ما يرجع ياهنا

هنا بعياط: ماشي يا مازن مسير ربنا يكشف الحقيقه بس صدقني ساعتها انا ال مش،هسامحك سلام

مازن : سلام

هنا فضلت تعيط لحد ما نامت

ومازن مش عارف يكذب عنيه ولا عارف يصدق حلا 


تاني يوم 


صحي اسر من النوم لقي حلا قاعده جنبه مربعه رجليه وحطه اديها علي خدها شكل العيال الصغيره 

اسر : صباح الخير

حلا: مفيش صباح الخير

يا اسر انا زعلانه منك

اسر: صباح النكد 

خير

حلا: ينفع ال عملتو امبارح دااا

اسر: عملت ايه

حلا: اولا محكيتليش حاجه 

 ثانيا م  م مخليتينيش اروح اوضتي

اسر : اولا مش هحكيلك حاجه

 ثانيا انتي في اوضتي

حلا: لا هتحكيلي 

ثانيا ايه يعني ف اوضتك دا ميديكش الحق تعمل ال تعملو امبارح

اسر : يا حول الله يا رب هو انا عملت ايه امبارح 

ماهو مش هكون عامل حاجه وناسي يعني

حلا  اتكسفت  جدا 

حلا بتوتر: دا يعني علي اساس ان ال حضني فجاه امبارح وو و ويعني باسني دا مين حد تاني مثلا

اسر برراءه : انتي محسساني اني اغتصبتك

ده حضن وبوسه مش فاهم ايه كل الهيصه ديه

حلا ضربته علي كتفه   

حلا: انت قليل الادب

اسر: شكرا 

هتيلي بقي الموبايل

حلا: الموبايل  ما هو علي الكومدينو اهو   هاتو انت

اسر : هتيه يا حلا خليني اكلم المحامي

حلا: حاضر متزقش الله 

وجابت الموبايل  وادتهولو

اسر: مش ناويه تروحي كده ولا تيجي كده لحد ما اكلم المحامي

حلا: لا قاعده هسمع المكالمه

اسر : مفيهاش حاجه

هقوله يحجزلنا تذاكر عشان نرجع مصر في اقرب وقت

حلا: نرجع مصر؟ ليه نرجع دلوقتي انا حبيت القعده هنا😂

اسر : اشمعنا

حلا: عادي  هنا بنام😂 هناك ممكن اقعد بالايام منامش بسبب المستشفي هو ارهاق اة بس انا بحب شغلي دا جدااا وفيه عيانين  ارتبطو بيا وكانو بيجولي    بعد ما يخفو

اسر : حلا 

انا عارف انك بتحبي شغلك لكن ...

حلا: لكن ايه لا متقولش يا اسر انا مش هقدر اسيب شغلي مستحيل

اسر : انا مقولتش تسبيه 

لاكن اعتبري نفسك في فترة اجازه وبعد كده ابقي راحعي شغلك تاني

حلا:وايه ال يمنعني ارجع شغلي يا اسر  اول ما ارجع!

اسر: مجرد احتياطات امنيه مش اكتر وفتره وهترجعي شغلك تاني

حلا: ماشي يا اسر انت مش راضي تفهمني حاجه بس  هفهم وقريب اوي كمان

اسر : ان شاء الله 

يلا قومي خلي ماري تعملنا فطار لاني جعان جدا

حلا: حاضر

قامت حلا نزلت   خلت ماري تحضر الفطار وقعدو يفطرو وبعدين بلغه المحامي ان  طيارتهم  الفجر

اسر : الفجر ان شاء الله هيبقي معاد طيارتنا جهزي نفسك تمام

حلا: تمام هبدا احضر انا الشنط والحاجه

اسر : تمام


_____________


ونكمل الحلقه الي جايه 

مستنين ارائكم


الحلقه الثالثه والعشرون 

من رواية " أحببت كاره النساء "


عند حسام كان قاعد بيشرب هو وأبوه وسالي

حسام بسكر: كدا بقا نكون  نجحنا ف اول  ضربه ل اسر  التانيه  بقا  هتكون   اجمد من كدا كمان لازم اكسره

سالي : اكيد

حسام: بس  مازن دا طلع غبي اوي

فايز : غبي ليه 

انا لو مكانه كان زماني المتصل جه

قتلتها

حسام: مازن عارف اني بكرهه  وعارف انب اكيد هعمل اي حاجه عشان ابعدهم ف غبي انو صدقني بس غباؤه دا لصالحي

سالي : في مؤشرات تخليه يصدق 

بس حاسب لو مازن راح حكي لاسر هطبل فوق دماغنا احنا مش فوق دماغ مازن

حسام: وانا اش ضمني اقفل السيره دي دلوقتي وسييبني احتفل 

وفضل يشرب  احتفالا ب اول ضربه لاسر 


عند حلا واسر


حلا جهزت كل الشنط ودخلت خدت دوش ولبست  

ولفت طرحتها  وحطت ميك اب هادي وطلعت 

حلا: انا خلصت كدا  كل حاجه جاهزه

اسر : تمام 

مفيش حاجه نسينها

حلا: لا مفيش ان شاء الله

اسر : طب يلا

حلا: يلا

ونزلو راحو المطار وركبو الطياره وحلا خدت الرحله كلها نوم ومن وقت للتاني يبصلها اسر

وصلو   وكان السواق مستنيهم خدهم وراحو الفيله بتاعت جودت ودخلو

جودت وحلا اتفاجئت مكنش قايلهم

جودت: اسر  حمدلله علي السلامه

 ليه مقلتلناش انك جاي

اسر : الله يسلمك يا مدام جودت 

معلش الموضوع جه بسرعه 

اسر بص لهنا بصه مش مريحه للاتنين 

اسر : ازيك يا هنا

هنا بزعل: الحمد لله يا ابيه انت طمني عنك

اسر: الحمد لله

هنا تسلم علي حلا وجودت تسأل مين ديه

هنا: ازيك يا حلا عامله ايه 

حلا ب: الحمد لله يا هنا انتي  عامله ايه 

هنا: الحمد لله

جودت: مين دي

اسر : ديه حلا فاروق الفارس 

مراتي

جودت انصدمت

هنا بفرحه : مش ممكن انتوا اتجوزتوا 

وجريت علي حلا وحضنتها 

هنا : مبروووك يا حلا 

وحضنت اسر 

هنا : مبروك يا ابيه

اسر الله يبارك فيكي يا هنا 

جودت بدموع في عنيها 

جودت : حلا فاروق الفارس 

اسر : ايوه يا مدام جودت

جودت بدموع فرحه  : تعالي يا حلا تعالي اسلم عليكي يا حبيبتي

حلا ابتسممت ابتسامه خفيفه  وراحتلها 

 جودت حضنتها اوي 

حلا رغم استغرابها الا انها حست بحنيه كبيره اوي من الست دي

حلا: الله يبارك فيكي يا هنا

جودت :مبرووووك الف الف مبرووك يا حبيبتي

مبروك يا اسر

حلا : الله يبارك ف حضرتك

اسر : هنا 

لمي هدومك واستعدي عشان نرجع سوي علي القصر

جودت : هو انتو مش هتقعظوا معايا 

اسر : معلش يا مدام جودت انتي عارفه ان ضروري اروح اقعد في القصر انا وهنا وحلا 

جودت : عارفه يا بني 

ربنا يسترها معاكم يا رب 

بس ده ميمنعش انك تجيب عروستك الحلوه اقعد معاها شويه وبالمره اتعرف عليها

اسر : اكيد

هنا طلعت لمت حاجتها ونزلت خدها وراحو القصر   

حلا حاسه انها تايهه وسطهم  ومين دي  اصلا. فيه حجات كتير هي مش فاهماها 

ودخلو الفيله لقو فريده هانم قاعده   مع صاحباتها

وكانت سالي هناك

اسر : صباح الخير فريده هانم

فريده ب استغراب: اسر؟ انت ايه ال جابك  اقصد حمدلله علي السلامه

اسر : الله يسلمك

عم  فتحي عم فتحي

فتحي : ايوه يا بيه 

اسر : خد الشنط وطلعهم الاوض 

فتحي وهو بيشاور علي حلا : وشنط الهانم 

اسر : طلعهم علي اوضتي 

فتحي : امرك يا بيه

فريده: هانم مين مين دي

اسر: حلا هانم 

مراتي

فريده: مراتك؟؟؟ اتجوزت امتي

اسر : مش مهم امتي وفين وازاي

المهم انتي اتجوزت وخلاص

سالي  بمياعه: جواز يا اسر بقا تسيب سالي حبيبتك  وتروح لواحده تانيه ولسه هتقرب منه تبوسه 

لقت   حلا مسكتها من  وشها جامد 

حلا:لما ابقي كيس جوافه واقف تبقي تعملي كدا  علي الله اشوفك مخطيه الفيله دي تاني انتي فاهمه

فريده: لاااا بقا مراتك دي قليله الزوق ازاي تطرد سالي شوفي يا حلوه   الفيله دي   فيلتي  وانا ال  اقول مين يدخل ومين يطلع فاهمه

فريده : انتي مين انتي عشان تقولي مين يجي ومين ميجيش 

اسر :حلا تبقي مراتي يعني عانم القصر ده بالي فيه 

كلمتها هي الي تمشي 

الي مش عاجبه باب القصر واسع يعدي من الف

فريده  بصتلهم بشر وطلعت اوضتها وسالي مشيت 

 وهنا طلعت اوضتها

حلا: اسر هو انا فين اوضتي عايزه ارتاح

اسر : هنا وصلي حلا لاوضتي

هنا: حاضر يا ابيه. 

وخدت هنا حلا وطلعتها اوضه اسر 

حلا  دخلت خدت دوش وغيرت هدومها بس كان بالها مشغول  ب ال حصل ايه كل دا  وقررت تعرف من اسر كل حاجه 

وطلعت من الحمام لقتو مغير هدومه وقاعد علي السرير 

حلا: ايه ال جابك هنا

اسر : ديه اوضتي يا حلا 

مش سمعاني بقول كده تحن

حلا:لا لحظه معلش امال انا هنام فين

اير : زي ما نمتي امبارح معايا في التوضه

حلا: ايييه لا  لا  طبعا

حلا: بص بقا يا اسر مش هنام انهارده ولا مش هيهدالي بال الا لما افهم كل حاجه صدمه جودت هانم لما سمعت اسمي وكل ال بيحصل   وهنا باين انها متدايقه انا لازم افهم مليش دعوه

اسر : طب نستني علي صدمة فريده هانم ونجيب من اخر

حلا: اسر انت بتهزر اسر انا عايزه افهم كل حاجه متتوهش

اسر : حلا انا تعبان من السفر 

هنام ومتنسيش تصحيني علي الغدا

حلا بعصبيه: والمصحف ما انت نايم يا اسر ولو نمت هتصحي مش هلاقيني

اسر : مش هنخمد يا حلا

حلا: فهمني يا اسر كل حاجه

اسر : مش هقول

حلا بعصبيه:هو انت مفكرني هفضل ساكته وافضل زي الهبله  كدا وسطكو مش فاهمه حاجه اسر انا مش بهزر انت لو محكيتليش انا همشي ومش هتعرف طريقي تاني

انا لازم اعرف كل حاجه حالا يا اسر حالا

اسر : حلا ارجوكي بلاش زن انا طهقان

حلا: لا هزن يا اسر وهعرف يعني هعرف مليش فيييه

اسر شد حلا من اديها وزنقها في الحيطه : سبق وقولت قبل كده كل حاجه هتعرفيها في الوقت المناسب

حلا اتخضت  

حلا بتوتر:وانا سبق وقلتلك اني هعرف دلوقتي يعني هعرف يا اسر.  انا مش هفضل معرفش حاجه كتير وهتحكي يعني هتحكيي يا اما والمصحف يا اسر ما هتعرفولي طريق لا انت ولا عمي

اسر : كلمه كمان وهسكتك بطرقتي

حلا: مش هسكت ياا اسر مش هسكت

اسر قام سكنها ببوسه طويله

حلا وشها احمر جامد   

حلا  زقته بعدته عنها

حلا بخجل:  ا ا اوعي تكون مفكر انك كدا هتسكتني يا اسر مسيري اعرف 

وراحت علي السرير ولفت نفسها ب الغطا

وفضل قلبها  يدق جامد  جدا وبدات  تهدا  وبعديها  راحت غ النوم

واسر كان  مرهق ونام هو كمان

التفاعل يتجماعه

_______________________

ونكمل الحلقه الي جايه


مستنين ارئكم

الحلقه الرابعه والعشرون 

من رواية " أحببت كاره النساء " 


صحيت  حلا  بليل من النوم خدت دوش ولبست   بنطلون  وتيشرت وسيبت شعرها بما ان مفيش رجاله غريبه ف البيت 

وطلعت من الاوضه براحه وسابت اسر نايم 

وراحت عند هنا 

وخبطت

هنا : ادخل

حلا دخلت 

حلا ب ابتسامه: الجميل بيعمل ايه

هنا : ولا حاجه 

كنت قاعده علي الفيس بس

حلا قعدت جمبها 

حلا: مالك يا هنا  فيه ايه يا حبيبتي احكيلي حاساكي فيكي حاجه

هنا : ها

لا ابدا مفيش 

بس مكنتش حابه اجي الفيلا تاني

حلا: ليه

  هنا انا  مش  عيله عشان تقوليلي  مفيش  وشك باين عليه

هنا : صدقيني مفيش 

كل الي في الموضوع اني لما جيت هنا افتكرت ذكريات وحشه كتير 

بقيت بتخنق من البيت ده

حلا:  طيب يا حبيبتي وقت ما تحبي تحكي   انا موجوده واعتبريني زي اختك

هنا : اكيد طبعا يا حلا 

اختي ومرات اخويا كمان 

هو في احسن من كده

حلا: 😂😂😂 لا مفيش  

وقعدو يتكلمو شويه 

وحلا حاسه ان فيه حاجه هنا مبتضحكش الا قليل  ف عزمت انها لازم تعرف واسر مش هينفع يتوه تاني خالص. 

وخلصت حلا كلام مع هنا 

ورجعت اوضتها 

لقت اسر صحي 

حلا: صباح الخير بليل كل دا نوم😂

اسر : صباح النور 

هي الساعه كام

حلا: الساعه 5 ونص

اسر : يا خبر 

انتي مصحتنيش ليه

حلا: اصحيك ليه؟ وراك ايه

اسر : ورايا بلاوي متلتله لازم تخلص كلها انهارده 

المحامي اتكلم او دكتور زيدان او مازن

حلا:  لا 

كلو هيتأجل لبكره يا اسر لأننا لازم نتكلم

اسر : لما ارجع نبقي نكمل وصلة المناهده 

وقام عشان يدخل الحمام

حلا   انتهزت الفرصه دي وخدت مفتاح الاوضه وقفلتها بالمفتاح 

حلا: طب ابقي وريني يا اسر هتطلع ازاي مش هتمشي. انهارده  غير لما اعرف كل حاجه

اسر ببرود : ماشي 

ودخل الحمام ياخد دش ولبس وجهز وطلع يسرح شعره ويحط برفان ويصفر عشان يغيظ حلا

حلا : بارد ومستفز

اسر : شكرا 

هاتي المفتاح عشان انزل بقي

حلا: لا

مش هتنزل يا اسر  الا  لما  تقولي مل حاجه

اسر : تمام 

فتح اسر درج التسريحه وطلع المفتاح وراح فتح الباب 

اسر: ابقي سلميلي علي المفتاح الي معاكي 

سلام يا حلا

حلا بعصبيه: اوووووف منك ماشي يا اسر انا وانت والزمن طويل

وفضلت قاعده مبتعملش حاجه  بتقلب ف التلفزيون شويه  و الموبايل شويه


عند فريده هانم


كانت فريده بتكلم سالي 

فريده : شوفتي الجربوعه الي جابها اسر

سالي : اه شوفت 

كان اسمها ايه تلا سلا 

فريده بلا موبالاه: حلا 

سالي : اه حلا 

اييييييييه حلا 

فريده : في ايه يا سالي 

اه اسمها حلا 

سالي : ازاي مخدناش بالنا 

فريده : في ايه 

سالي : مش يمكن ديه تبقي سالي فاروق الفارس الدكتوره بتاعته 

فريده : ايه 

انتي بتقولي ايه 

 معقول يكون اسرعرف 

لا لا 

ده لو عرف كان زمانه قتلنا

سالي : انا قولت ممكن

لاكن احتمال كبير اه 

وقبل ما ناخد اي خطوه لازم متأكد

فريده : وهنتأكد ازاي 

سالي : سيبي الموضوع ده علي فايو 

فريده : ماشي 

سلام يا سالي 

سالي : سلام 


عند اسر   


اسر ركب عربيته وراح لدكتور زيدان 

وضرب  جرس الشقه 

  فتحله دكتور زيدان

زيدان: اسر حمدلله علي سلامتك

اسر : الله يسلمك يا دكتور

ودخل اسر وقعد

زيدان: ها قولي عملت ايه   وانت برا 

حلاعرفت حاجه

اسر : لا لسه 

بس ديه زنانه درجه اولي انا اعصابي تعبت حراااام 😂

زيدان :😂😂

  حلا مش هتسكت الا لما تعرف

انا خايف بس من رد فعلها

اسر : المشكله مش في سكوتها 

المشكله في ردت فعلها 

حلا عصبيه وبتحامل جامد علي اعصابه وخايف تعرف يحصلها حاجه والمره ديه الضربه جامده

زيدان: وانت من امتي وانت بتخاف علي شعور ست انت حبيتها ولا ايه

اسر: هو انا كده خايف علي شعورها ولا علي حياتها 

وبعدين حلا اتظلمت زيها زينا يمكن اكتر كمان

زيدان: انت خايف عليها من كل حاجه يا اسر حالك متشقلب من يوم ما اتجوزتها كنت خايف من حاجه وال خفت منو حصل ودلوقتي خايف تقولها تخسرها  عشان متاكد انها عصبيه وممكن  تبعد وتطلب الطلاق

اسر : ما هو كده كده هنطلق 

وسبق وقولت اني خايف علي حياتها 

وبعدين بعد ما تعرف هتقدر تعيش في القصر 

 تكمل معايا اللعبه

 فريده هانم هتسيبها

زيدان: مش عارف يا اسر   حقيقي مش عارف طب سيبنا من حوار حلا دلوقتي هنا عامله ايه

اسر: زفت من ساعة الي حصل 

انا بدات اصدق المثل الي بيقول يا مخلف البنات يا شايل الهم للممات

زيدان: متقلقش يا اسر هتتحل

وفضلو يتكلمو  شويه 

اسر  مشي ورجع البيت 

وطلع الاوضه ولقاها  قاعده  ضاربه بوز

اسر : يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم

حلا: هتفضل تهرب  مني لحد امتي يا اسر

اسر : يخربيت ام النكد علي ام الموضوع علي اسر بذات نفسه

حلا: انت ال جايب لنفسك النكد يا اسر وحالا هتقولي كل حاجه يا اسر 

ومش هكست ولا ههدي الا لما اعرف يا اسر انا مش عيله صغيره هتسكتها كل مره المرادي مش،هسكت يا اسر فاهم يعني ايه مش هسكت

اسر: برحتك وسبها ودخل الحمام

حلا: هتهرب لحد امتي هتروح مني فين تاني هتبات ف الحمام مثلا

اسر خد دوش ولبس وطلع من الحمام 

حلا كانت قاعده مستنياه يطلع واول ما طلع قامت وقفت قدامه 

حلا: ما هو بص بقا انا تعبت خلاص مش هفضل اتحايل عليك كدا  يا تقولي دلوقتي يا هلم هدومي وحاجتي وهمشي يا اسر والمرادي بتكلم جد

اسر : هتمشي تروح فين

حلا: ميخصكش هروح مطرح ما اروح   المهم ان عمرك ما هتشوف وشي تاني ولا هتعرفلي طريق

اسر : فكري تطلعي من بره باب الفيلا يا حلا 

وانتي هتشوفي انا هعمل فيكي ايه

حلا:مش هتقدر تعمل حاجه يا اسر ومتتحدانيش يا اسر واتفضل يلا سامعاك احكي  كل حاجه

اسر دخل السرير : تصبحي علي خير يا حلا

حلا بعصبيه وصوت عالي: اسرررررر مش هتنام قوووووم بقولك مش هتنام  هتقولي كل حاجه دلوقتي وشدته من دراعه  بكل قوتها

اسر : نعم يا حلا

حلا: احكي كل حاجه يا اسر مش هتنام ولا هتروح ف حته الا لما اعرف كل حاجه

اسر بعصبيه : انتي شايفه حالتي تسمحلي اني احكي او اناهد او اشرح او استحمل رده الفعل بعد كمية الصدمات الي هتتقال

حلا: اة يا اسر شايفه نمت وصحيت ونزلت ورجعت وحالتك كويسه   اهو احكي 

ما عشان انت بتقول صدمات انا لازم افهم ايه الصدمات ال انت مخبيها عليااااا  مليش دعوه

اسر بعصبيه : يووووووووه يا حلا 

 انا عارف ........


____________


يا تري اسر يعرف ايه 

نكمل الحلقه الي جايه 

مستنين ارئكم

الحلقه الخامسه والعشرون 

من رواية " أحببت كاره النساء "


اسر دخل السرير : تصبحي علي خير يا حلا

حلا بعصبيه وصوت عالي: اسرررررر مش هتنام قوووووم بقولك مش هتنام  هتقولي كل حاجه دلوقتي وشدته من دراعه  بكل قوتها

اسر : نعم يا حلا

حلا: احكي كل حاجه يا اسر مش هتنام ولا هتروح ف حته الا لما اعرف كل حاجه

اسر بعصبيه : انتي شايفه حالتي تسمحلي اني احكي او اناهد او اشرح او استحمل رده الفعل بعد كمية الصدمات الي هتتقال

حلا: اة يا اسر شايفه نمت وصحيت ونزلت ورجعت وحالتك كويسه   اهو احكي 

ما عشان انت بتقول صدمات انا لازم افهم ايه الصدمات ال انت مخبيها عليااااا  مليش دعوه

اسر بعصبيه : يووووووووه يا حلا 

 انا عارف مين اقتل ابوكي وامك الي هما اساسا خالي ومرات خالي 

وكل الي بنعمله ده عشان ننتقم منه

وكفايه كده يا حلا وسبيني انام

حلا بصدمه: نعم خالك ومرات خالك؟

 تنام مين

 هو بعد ال انت قلته هتنام

 واكملت بزعيق وعارف مين ال قلتهم وساكت   انا لازم اعرف مين ال قتلهم

 مش كفايه فهمني يا اسر انا تعبت من كتر ما انا مش فاهمه اي حاجه

اسر : حلا 

مش هنطق بكلمه تانيه 

انخمدي بقي

كل الي ليكي ان انا بخدلك حقك منه وخلصنا

حلا: تمام  يا اسر انت مش هتنطق وانا مش قاعدالك فيها

قامت  حلا بعصبيه  طلعت  شنطتها   وبدات  تحط هدومها  بعصبيه

اسر مسك اديها ووقفنا

اسر : اهدي بقي وانهدي

حلا بعصبيه: مش ههدي ولا هنهد الا لما افهم كل حاجه

اسر : فهمتي الي يخصك وده كفايه يا حلا

حلا: لا يا اسر انت مقلتش كل حاجه تخصني ولا عايز تفهمني اي حاجه عن اهلي ولا عن ال قتلهم

اسر : طب اقعدي واهدي وهفهمك كل حاجه

حلا قعدت 

حلا: اديني قعدت فهمني بقا

اسر : بصي يا ستي 

البشمهندس فاروق الله يرحمه يبقي خالي وجودت هانم مرات بابا تبقي ..

حلا:  تبقي اييييييه

اسر : تبقي اخت جليله هانم مرات خالي

حلا بصدمه: خالتي؟ ومدام هي خالتي بقا سابتني لوحدي ليه لا وكمان مدام  انت  ابن عمتي  سيبتوني ليه كل السنين دي لوحدييي   هااا فهمنيي

اسر : كان خطر عليكي 

لو الي قتل والدك عرف انك عايشه كان هيقتلك وهيئذيكي

كل الي حصلي من

حوادث ومحاولات اغتيال انا او انتي كان من تدبيره

ده غير انه هو نفس الشخص الي ساهم في قتل ولدي الله يرحمه

حلا :  مين ال قتل اهلي يا اسر

 انا لازم اخد حقي منه  انا  مش هسكت  علي ال قتل اهلي وحرمني منهم وعيشني سنين  عمري كلها لوحدي

اسر بكدب : حد انتي متعرفهوش 

يعني حتي لو قولتلك اسمه مش هتعرفي تعملي حاجه

حلا: لا هعرف اعمل   كويس اوي قولي اسمو وانا كفيله اخد حقي منه

اسر : عارفه لو ما سكتي حالا يا حلا

لهكون رزعك حتة دين قلم زي الي كنت برزعهولك زمان واحنا عيال 

لمي نفسك بقي

حلا بعياط ممزوج بعصبيه :لو انا زمان كنت بخاف منك يا اسر ف انا دلوقتي مش بخاف    وهعرف مين ال قتل اهلي    انا بكرهكوا كلكو  كلكو كنتو السبب ف ال انا فيه وسواءخبيت عليا ولا  قلتلي هعرف   يا اسر

وقامت تكمل لم حاجتها   وعزمت انها  تمشي ومحدش يعرف طريقها

حلا بعياط:  انت مفكر اني هفضل معام

 ابقو قابلوني لو عرفتو طريقي مش سيبتوني  زمان انا بقا ال هسيبكو دلوقتي

اسر شدها جامد من اديها وقعها في حضنه وحضنها جامد

اسر : ششششششششششش

حلا   حاولت تبعده عنها  بس مقدرتش   

حلا بانهيار: ابعد عني يا اسر   متقر.........   واغم عليها فجاه جوا حضنه

ا سر شالها بسرعها وحطها علي السرير وبدأ يفوق فيها براحه

بدأت حلا تفوق لقتو قاعد جنبها وباين انو قلقان  عليها

حلا  اتعدلت ف قعدتها وضمت رجلها لصدرها  وحطت ايدها علي رجلها ودفنت راسها  بين ايديها وبدأت تعيط

اسر خدها في حضنه : انا غلطان اني قولتلك

حلا  بعياط: عمركو ما هتحسو انا مريت ب ايه ف كل مره كانو بيطلبو فيها  ولي  امري عشان حفله ولا عشان اي حاجه ولا ف كل مره  اشوف كل الاطفال وهما اهلهم جايبينهم ولا وهما بيحكو عن حياتهم وسفرياتهم مع اهلهم

اسر : ايا ما كان يا حلا 

هو احسن بكتير من انك تبقي معقده وبتشكي في كل حد حتي اختك او ان تبقي حياتك كلها مشاكل بسبب اقرب الناس ليكي 

انتي لو كنتي عشتي مع فريده هانم كانت هتقتلك بالحيا من تصرفتها وكلمها ومكنتش هتسمح انك تعيشي مع جودت عشان الورث ميطلعش بره

انتي افضل حالا بكتير مني انا وهنا

ولسه هنا متعرفش الحقيقه

حلا  مسكت فيه جامد 

حلا: متسيبنيش يا اسر ا😢

اسر : متقلقيش يا حبيبتي

اهم حاجه ارتاحي ونامي 

وسيبي الباقي عليا زي ما كان بالظبط

حلا : حاضر 

بس هي متديرتش عشان تنام فضلت ف حضن اسر كانت حاسه انها محتاجه تحس ب الامان وهو الوحيد ال حست معاه ب الامان  وهو فضل معاها لحد ما راحت ف النوم


عند حسام 


حسام  طلع من باب الفيله  ومشي شويه  بالعربيه وفجأه لقي عربيه بتقطع طريقه ونزل منها اثنين بودي جارد    شدوه من  العربيه

حسام: أنتم مين و عايزين مني ايه سيبونيي 

وكتموله  بوقو وخدوه ومشيو وصولو مكان مهجور

 ورموه ف اوضه بعديها بشويه وصل   شخص  دخل عليه الاوضه وشال ال علي بوقه

مازن : منور يا برنس

وضربه بوكس في وشه جاب دم

حسام: مازن!

 انت عايز مني ايه

مازن : عايز عاقبك عشان ضحكت عليا انت وهنا

حسام بخوف: تعاقبني ايه لا لا والله ما عملت حاجه

مازن : ما انت كنت عارف بالحكايه كلها ومردتش تقوليلي الا بعد ما هنا رفضتك

حسام بخوف: لا والله اصلا مفيش حكايه

مازن : هو ايه الي مفيش حكايه 

ها 

وضربه قلم جاب دم 

مش انت بذات نفسك جيت وقولتلي وروحت شوفتك انت وهنا بعيني

حسام: كل ال قلته كدب وكنت متفق عليه مع فريده هانم ولما هنا راحت عندها انا طلعتلها الاوضه واول ما انت جيت هي رنتلي و اول ما دخلت الاوضه انا كعبلتها وقعتها عشان يبان الموضوع حقيقي

مازن بعصبيه مسكه من ياقت قميصه : وحياة امك 

انت بتستعبط يلا

حسام بخوف: والله هي دي الحقيقه

مازن نزل فيه ضرب : اه يا جذمه يا عديم الشرف 

 وليه ها ليييه كل التمثليه الزباله ديه

حسام ب الم: عشان  نكسر اسرر

مازن : واهو اسر مصدقش اساسا

وانا الي انكسرت يا زباله يا حقير 

ونزل فيه ضرب لحد ما شلفطه وسابه ومشي


_____________

يا تري اسر هيعمل لما يعرف 

وهنا هتتعايش ازاي 

نكمل الحلقه الي جايه

مستنين ارائكم

تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع