القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت كاره النساء كامله بقلم سهير عدلي جميع الفصول مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله

الحلقه السادسة والعشرون 

من رواية " أحببت كاره النساء " 


تاني يوم

  صحيت حلا قبل اسر 

لقت ايده محاوطاها 

 حاولت تقوم براحه لحد ما اتعدلت 

 وكانت قاعده سرحانه وبتفكر 

حلا ف نفسها: يا تري ايه ال مخبيه تاني يا اسر ومين  ال قتل اهلي  

 مسير كل حاجه تنكشف يا اسر 

وقطع تفكيرها 

لقت ال بيمسك ايدها وبيبوسها 

اتخضت واستغربت

حلا: انت صحيت امتي

اسر : لسه حالا

حلا  ب ابتسامه خفيفه: صباح الخير

اسر : صباح النور

حلا بتوتر: ممكن تسيب ايدي طيب

اسر : حاضر

اسر : حلا 

بلاش فريده هانم تعرف بالي اتكلمنا فيه امبارح

حلا: ليه يا اسر ؟  مش عايزني اعرفها اني بنت اخوها؟

اسر : لو سمحتي 

ومن غير ليه 

ولو حولت تتكلم معاكي في انتي مين او اسمك بالكامل ايه او بتشتغلي ايه او اي حاجه

توهي ومتديهاش عقاد نافع

حلا بحزن: اوف يا اسر  انا   معدتش فاهمه حاجه

اسر : لو سمحتي يا حلا

خليني اثق فيكي واحكيلك كل حاجه بتحصل حوليكي اول بول 

لوسمحتي

حلا: حاضر يا اسر مش هحكي لحد

اسر : شطوره يا حبيبتي 

وبسها من رسها 

اسر : دلوقتي تقومي تغيري هدومك عشان تيجي معايا الشركه

حلا تنحت: ها؟  حبيبتي؟ وشركه؟  شركه ايه

اسر بتوتر : شركتي !

حلا: وانا اجي معاك الشركه ليه

اسر : شركت جوزك وابن عمتك و جايه تشوفيها 

افرضي تعبت ولا حصلي حاجه 

مش ابقي مطمن علي فلوسي

حلا: بعد الشر عنك متقولش كدا ممكن

ثانيا

فلوسك  هنا  ال تعرفها  مش انا

انا فتره  وانت قايل هنطلق

ف ملهاش  لازمه

اسر : هنا  عارفه الجزء الي خاص بيها 

لاكن انتي مراتي يعني انتي حاليا ليكي الجزء الاكبر في ورثي 

ولحد ما نطلق 

الله اعلم بقي بعد شهر او اتنين او سنه او اتنين 

وانا مش ضامن عمري وزي ما انتي شايفه حبايبي كتيير

حلا بعصبيه: اسر قلتلك متجيبش سيره ....... ولسه هتكمل الباب خبط

اسر خليكي انت هقوم افتح 

وقام اسر وفتح الباب

الخدامه: اسر بيه  البشمهندس مازن تحت وعايز حضرتك والبشمهندسه هنا

اسر : طيب 

روحي بلغي هنا وانا نازل حالا

الخدامه: حاضر

حلا: فيه ايه يا اسر

اسر : مازن تحت

حلا: طيب خلاص انزله وانا هجهز علي ما تخلص معاه

اسر : ماشي تمام 

هلبس وانزل

حلا: تمام

ودخلت حلا تاخد شاور ولبس اسر  ولقي هنا نازله ف نفس اللحظه ونزلو مع بعض

اسر : اهلا اهلا يا بشمهندس

مازن : اهلا بيك يا بشمهندس اسر

ازيك يا هنا

هنا بحزن : الحمد الله 

اسر : اتفضل

قعد اسر ومازن وهنا 

اسر : خير يا مازن 

جي الصبح بدري وطالب تقابلني انا وهنا ليه

مازن : في حاجه مهمه لازم تسمعها انت وهنا

اسر : خير 

مازن طلع موبيله وشغل الاعتراف بتاع حسام 

اسر بعصبيه وهو بيضرب الطربيزه الصغيره الي جنبه : اه يا ابن الكلب يا زباله

مازن:اسر انا حقيقي مكنتش اعرف كل دا انا ال شفتو خلاني معمي مش عارف افكر

مازن : هنا 

انا مش عارف اقولك ايه 

انا بجد اسف 

ارجوكي سمحيني

هنا  ببكاء : اسامحك؟ اسامحك علي ايه علي انك شكيت فيا ولا علي انك خضت ف شرفي ولا علي القلم ال خدته منك ولا علي الوجع  ال وجعتهولي بكلامك ولا علي اييييه فهمني

وطلعت هنا بتجري علي اوضتها في اللحظه الي كانت حلا نازله فيها 

مازن : هنا ارجوكي .......

اسر : سيبها يا مازن دلوقتي تهدي 

المهم الواطي ده فين

مازن : مرمي ف المخزن  

حلا قاطعتهم 

حلا: هنا مالها هو فيه ايه

اسر : مفيش حاجه 

مازن خلي الواطي ده عندك ومحدش يعرف مكانه مفهوم

مازن: حاضر بس هنا....

اسر : متقلقش 

انا ههديها واتكلم معاها 

المهم دلوقتي الزفت ده

مازن:متقلقش، مش هيطلع من تحت ايدي سليم اصلا

اسر : تمام

مازن: انا همشي انا بقا عن اذنك

اسر : اتفضل

مشي مازن 

حلا: فيه ايه يا اسر ومين دا ال مش هيطلع من تحت ايده سليم

اسر بعصبيه : فربيييداااااا هانم

فريده : ايه فيه ابه بتزعق ليه علي الصبح

اسر بغضب : قوليلي هو انتي امتي ناويه تنهدي ولا تموتي ولا تغوري في داهيه ها امتي ناويه تحلي عن سمانا ها

فريده بعصبيه: انت ازاي تكلمني كدا انا امك

اسر بعصبيه : ماهو عشان انتي امي انا لاعارف اضربك قلم يلمك ولا اطردك من بيتي 

يا شيخه ارحميني 

عايزه كام يا هانم ها عايزه كام ومتورنيش وشك ها 

انطقي يا فريده هانم

فريدع: 5 مليوه دولار

اسر : بكره هيكوني في حسابك 

لاكن قسما بربي لو شوفت خلقتك تاني هدخلك السجن

وانتي عارفه اني معايا المستندات والورق والشهود والادله الي توديكي في داهيه 

انتي فاهمه

فريده: مش هبقي مبسوطه اني اشوف 

 اصلا    مكنتش قاعده هنا بمزاجي 

وطلعت فريده اوضتها

اسر بصوت عاليا : هناااااا

هنا  نزلت بسرعه    ومسحت دموعها وهي نازله 

هنا: نعم يا ابيه

اسر : البسي هدومك بسرعه وانا مستنيكي في العربيه

هنا:ليه يا ابيه

اسر بعصبيه : بسرعه قولت

هنا بخوف : حاضر

وطلعت هنا بسرعه تلبس هدومها

وحلا  واقفه صامته   


______________

يا تري ايه الي هيحصل 

نكمل الحلقه الي جايه 

مستنين ارائكم


الحلقه السابعه والعشرون 

من رواية " أحببت كاره النساء " 


اسر بصوت عاليا : هناااااا

هنا  نزلت بسرعه    ومسحت دموعها وهي نازله 

هنا: نعم يا ابيه

اسر : البسي هدومك بسرعه وانا مستنيكي في العربيه

هنا:ليه يا ابيه

اسر بعصبيه : بسرعه قولت

هنا بخوف : حاضر

وطلعت هنا بسرعه تلبس هدومها

وحلا  واقفه صامته   

كل ال متاكده منو ان اسر موجوع اوي من جواه

نزلت هنا 

هنا : انا جهزه يا ابيه 

اسر : يلا ياحلا

حلا: حاضر

وطلعو ركبو معاه العربيه

خدهم اسر وطلعوا علي الشهر العقاري ولقوا الدكتور زيدان والمحامي 

اسر : سلام عليكم

دكتور زيدان والمحامي: وعليكم السلام

اسر : ها يا دكتور زيدان

كلمت المدير 

وخلصت الورق مع المحامي

زيدان: حصل وكل حاجه جاهزه

اسر : طب يلا

زيدان: يلا

وبدا المحامي يطلع اوراق كتير

المحامي:اسر بيه انت عايز تكتب وصيتك وتنقل املاكك نصها للمدام ونصها لاختك صح

اسر فكر شويه : لا 

انا عايز تلت لحلا وتلت لهنا

المحامي:والباقي؟

اسر : هيتبقي تلت 

نص ينكتب باسم مدام جودت ونص هيفضل بتاعي

 في حالة موتي ولسه ربنا مرزقنيش بأولاد يتوزع الجزء بتاعي علي الجمعيات الخيريه 

زيدان طبطب علي كتفه : طول عمرك عاقل ومبتنساش حد يا اسر 

اسر : ده حقهم يا دكتور زيدان

حلا بصدمه: انت بتقول ايه يا اسر  

 فلوس ايه ال هتقسمها دي

مستحيل  طبعا 

 انا مش هاخد  فلوس كفايه  ال  كتبتهولي  ف المانيا

اسر : نفذ يا حضرة المحامي

حلا: لا مفيش حاجه هتتنفذ 

هنا: حلا عندها  حق يا ابيه

اسر بعصبيه : اخرسوا انتوا الاتنين 

انتو جايين عشان تمضوا وبس ومسمعش لوحده فيكوا نفس

حلا: لاحظ ان احنا ف مكان عام يا اسر

اسر : تبقوا تسكتوا

حلا: حاضر

المحامي خلص الاوراق المطلوبه و فاضل امضت  اسر وحلا وهنا ومدام جودت 

المحامي : اتفضل يا اسر بيه امضي 

اسر خد الورق ومضي واداه لحلا وهنا 

اسر : اتفضلوا امضوا

حلا  مضت هي وهنا بعدم رضاها عن ال بيحصل

اسر خد منهم الورق 

اسر : كده يبقي فاضل امضت مدام جودت 

يا ريت تاخد الورق وتخليها تمضي

المحامي: حاضر يا فندم

اسر : انا همشي بقي 

بعد ازنكوا 

وياريت تطمنوني لما مدام جودت تمضي 

دكتور زيدان : متقلقش انا هبقي موجود مع المحامي وهطمنك بنفسي 

اسر : ماشي يا دكتور 

بعد اذنكوا 

الدكتور : اتفضلوا 

مع السلامه 

طلع اسر وحلا وهنا وركبوا العربيه

هنا: انا عايزه اروح يا ابيه ممكن

اسر : لا 

انتي ومازن لازم تحلوا المشاكل الي ما بينكوا انهارده

هنا: لو سمحت يا ابيه انا مش عايزه احل 

اسر : هنا 

انا عايز اطمن عليكي ويرتاح قلبي من نحيتك 

كفايه عليا حلا ومدام جودت

هنا  بيأس: حاضر يا ابيه

اسر : دلوقتي هوديكي المكان الي هو موجود فيه 

وهو يبقي يرجعك

هنا: ال تشوفو يا ابيه

اسر وصل هنا علي المخزن ورن علي مازن

مازن: الو  ايوا يا اسر

اسر : اطلع من المخزن حالا

مازن: حاضر 

وطلع مازن من المخزن بسرعه

مازن: خير يا اسر فيه حاجه ولا ايه

اسر : خد هنا ومترجعهاش الا وانتم متصالحين وكل حاجه تمام

مازن: بس كدا عنيا  يلا يا هنا انزلي 

نزلت هنا بدون كلام

اسر : سلام 

ركب اسر العربيه ومشي

هنا:  انا جيت بس عشان اسر قالي اجي بس صلح مش هصالح يا مازن

مازن شدها وحضنها جامد  : وحشتيني يا حبيبتي

هنا حاولت تبعده عنها

هنا: ابعد عني يا مازن

مازن : لا 

انتي مراتي

هنا بعصبيه: بقولك ابعد عني يا مازن

مازن : طب والله بحبك

وكان هيجن جنوني لما شوفتك مع الحقير ده وكنت عايز اقتله وخاصتا انه كان مالي دماغي بكلام زي السم عنك وعن امك

هنا بعياط: انت موثقتش فيا يا مازن😭

مازن : كنت حاسس انه كداب والا مكنتش جبته من قفاه وقررته

هنا: انت كسرتني يا مازن

مازن : ولما شوفتكوا انا اتجرحت

هنا: مش قادره اكرهك وف نفس الوقت مش قادره اسامحك😭

سمعت هنا صوت حد بيأن جوه

هنا ب استغراب: صوت مين داا

مازن : ده تلاقيه حسام الكلب

هنا: حسام؟هو هنا بيعمل ايه

مازن بتريقه : جبته اضرب عليه boxing اصلي قررت اروح جم

هنا: انت بتهزر

مازن : اكيد طبعا

هنا: رغم كل ال حصل يا مازن بس القانون هو ال يحاسبه مش انت

مازن : لا متخفيش ما انا لسه مقتلتوش

هنا: انت مجنون يا مازن انت عايز تقتله انت عايز تودي نفسك ف داهيه

مازن : اه 

ما مراتي مش راضيه تسامحني 

يبقي اقتله وانتقم منه واخلص من حياتي الي ملهاش معني من غيرها

هنا خبطته خبطه بسيطه علي كتفه 

هنا: متقولش كدا  تاني  مسامحاك خلاص  بس والنبي بلاش تودي نفسك ف  زهيه

مازن : بحبك

هنا: انا كمان بحبك


عند اسر وحلا

 اسرخدها  وراحو علي المقابر 

حلا: انت جايبنا هنا ليه

اسر : عايز ازور قبر بابا

نزل اسر قدام القبر

اسر يفضل واقف ساكت بس باين علي ملامحه الصوت 

 وقطع سرحانه وحزنه 

حلا: ال عملتو دا غلط يا اسر

اسر : الي اتعمل اتعمل يا حلا ومش هرجع فيه

حلا: لا يا اسر كل حاجه ممكن ترجع زي الاول

اسر : انا معملتهاش عشان ترجع 

وبعدين ده حقكم

حلا: مش حق حد دا حقك انت

اسر: حلا 

انا مش هسمح ان فريده هانم او سالي والي معاهم انهم ياخدوا مليم واحد من فلوسي وفلوس بابا 

وسبق وقولتلك ده حقكم

حلا: مش هاخد معاك لا حق ولا باطل يا اسر

اسر : فعلا 

وياريت يلا عشان نروح للشركه تستلمي نصيبك

حلا: اسر مش كتبت نصيبي علي الورق دير انت كل حاجه انا  مش عايزه استلم حاجه

اسر : تضمني اعيش لامتي يا حلا

حلا بعصبيه: كل شويه تضمني اعيش ل امتي ليه كل شويه تجيب سيره الموت 

ليه   الموت بياخد مني اكتر ناس حبيتها مش عايزاه ياخد مني اكتر من كدا يا اسر انا مش هسمحلك  تموت انت فاهم

اسر : ماهو لما سالي وفايز يعرفوا بالي عملته فريده هانم هيبقي كل همهم انهم يخلصوا مني 

ما خلاص فريده سلمت نمر

حلا:  خلاص هنزود الحراسه والبودي جارد  هيرافقوك  ف اي حته تروحها لحد ما نخلص منهم بس انا عمري ما اسمحلهم يأذوك

اسر غمض عينه : تخيلي لو عشنا حياه طبيعيه 

بعيده عن القلق الدوشه والخيانه والقتل 

وبابا وخالي كانوا معانا وانا فضلت تافه وباخد كل حاجه ببساطه زي ما انا

حلا حضنته 

حلا:  مفيش حاجه عمرها هترجع ال راحو المهم اننا نفكر ف المستقبل وبس نحاول نبعد عن كل الدوشه دي ونخلص من كل الناس ونعيش حياه طبيعيه

اسر : ان شاء الله

مش يلا بينا بقي

حلا: يلا

ركب اسر وحلا العربيه

حلا : علي فين 

اسر : الشركه 

حلا : خلينا نروح نرتاح وبكره نبقي نروح الشركه

اسر بتنهيده : تمام 

دور اسر العربيه وطلع علي القصر


في القصر فريده كانت هلصت لم هدومها ومستنيه اسر 

دخل اسر وحلا 

اسر : خير 

لسه قاعده ليه

فريده : الخدامه فوق بتلملي حاجتي وهمشي علي معاد الطياره

اسر : و الفلوس بقت في حسابك 

مع السلامه يا 

يا فريده هانم

وسابها وطلع حلا واسر. الاوضه.  

عند سالي موبايلها رن لقت رقم فريده 

سالي:ايه يا فيري. فيه جديد  ولا ايه

فريده : انا مسافره انهارده

سالي: ايه مسافره فين

سالي : هو ايه الي مسافره 

حلا مرات اسر 

طلعت حلا بنت فاروق الفارس اخوكي

حلا: بنت اخويا مش بنت اخويا خلاص يا سالي انا خدت ال انا عايزاه ومسافره

سالي : يعني ايه خدتي الي انتي عيزاه

فريده: يعني خلاص خدت الفلوس ال انا عايزاها.

سالي : طب انا وفايز

فريده: وانا مالي هما. عندكم اهم اتصرفو معاهم براحتكم

فريده : سلام 

وقفلت السكه في وشها وخدت شنطها وطلعت علي المطار عشان تسافر


______________


نكمل الحلقه الي جايه 

مستنين ارائكم


الحلقه الثامنه والعشرون 

من رواية " أحببت كاره النساء "


عند سالي 

 خدت عربيتها وراحت عند فايز  

واول ما دخلا 

سالي: الحق يا فايز

فايز : خير يا سالي

سالي: فريده خدت فلوس من اسر ومسافره ومش هتكمل الخطه معانا

فايز : نعم

سالي: زي ما بقولك كدا زمانها سافرت اصلا

فايز : وبعدين

ده الزفت حسام كمان مختفي بقاله يومين

سالي: مختفي؟ 

اكيد اختفاءه دا مش طبيعي

سالي: بس يا فايز خلاص مقدمناش حل غير قتل اسر بس المرادي انا ال هقتله مش حد تاني

فايز : استني يا مجنونه انتي رايحه فين

سالي: هقتل اسر يا فايز انا مش هستني اكتر من كدا لحد ما يخلص علينا هو

ومشيت ومستنتش فايز ينطق بكلمه


عند هنا 


 وصلت هي ومازن الفيله

هنا: انت مش هتدخل معايا ولا ايه

مازن : اتحيلي شويه

هنا: يييه يا مازن بطل رخامه يلا بقا نقعد ف الجنينه شويه حتي

مازن : حاضر يا ستي

هنا: يلا

ونزلت هنا ومازن

 وراحو قعدو ف الجنينه مع بعض وفضلو يتكلمو  كتير


عند حلا واسر


طلعوا اوضتهم 

حلا : هتتغدي دلوقتي 

اسر : لا مليش نفس 

انا هدخل اخد دش واطلع

حلا: ماشي  بس هتتغذي بردو لانك مكلتش حاجه

اسر : اي حاجه يا حلا

حلا: تمام

دخل اسر خد دش و حلا نزلت تجيبله اكل من المطبخ وطلعت 

طلع اسر من الحمام

اسر خايف من جوه وحاسس ان في حاجه هتحصله 

حلا : يلا عشان تاكل يا اسر

اسر : مليش نفس 

حلا راحت وقفت قدامه : وبعدين بقااااا هفضل اتحايل كتير

يلا اتفضل قدامي 

وبتشده من ليده عشان يجي معاها 

اسر وقفها بإيده التانيه وخدها في حضنه بهدوء بالغ 

حلا اتكسفت : اسر.....

اسر : شششش

سمحيني يا هنا 

انا غلطت في حقك 

انا اسف

حلا بكسوف:  ومين قالك اني مش مسامحاك انا لو مش مسامحاك مكنتش هفضل معاك

اسر بابتسامه حزينه : خلي بالك من نفسك يا حلا

وحاولي تصلحي الي باظ ومتهربيش 

ارجعي لعمك وخالتك وخليكي مع هنا هي بتحبك زي اختها بالظبط

حلا حضنته اويي : اولا كدا مش هخلي بالي من نفسي عشان انت  هتخلي بالك مني

 انا عارفه وكل حاجه هنصحلها مع بعض  وانت هتفضل معايا انا وهنا انا قلتلك وبقولهالك انا مش هسمح ان يحصلك حاجه  مش هسمح لحد انو يقتل روحي  ويخربلي حياتي ال عمرها ما تبقي حياه من غيرك

قطع كلامهم الخدامه بتخبط 

اسر : ادخل

الخدامه: اسر بيه  سالي هانم تحت وعماله بتزعق وعايزه حضرتك

اسر : طب انزلي وانا جي اهو

حلا: هي عايزه منك ايه دي كمان

اسر : معرفش 

اكيد عرفت بالي عملته فريده هانم 

انا هنزل اشوفها 

وانتي خليكي هنا 

اوعي تنزلي 

مفهوم يا حلا

حلا: حاضر


نزل اسر

حلا فضلت ف الاوضه قلقانه


اسر : خير يا سالي

ايه الي جابك

سالي: جايه اصفي حسابي معاك يا اسر

اسر : حساب ايه يا سالي 

انتي محسساني اني انا الي  خنتك وسرقتك ولعبت من وراكي عشان اخد فلوسك

سالي : لا 

لاكن انا مضيعتش وقتي عشان اطلع من المولد بلا حمص

وطلعت  المسدس وضربت علي اسر طلقه 

 في الوقت ده حلا كانت قلقان جدا وقررت تنزل 

حلا بصريخ: اسر 

وجريت عليه 

سالي وقفت مصدومه

  سمع مازن وهنا  الصوت جريو علي جوا  مازن مسك ساالي وطلب البوليس والاسعاف 

وهنا جريت راحت جنب اسر 

حلا بعياط:  اسر

 انت هتبقي كويس صدقني

اسر بصوت هزيل : بحبك 

وقطع النفس

حلا بعياط: لا   لا اسر   رد عليا انا كمان بحبك و عمري ما هسيبك رد عليا ارجوك   اسر


جت الاسعاف بسرعه شالته 

وحلا ركبت معاه ف عربيه الاسعاف  وجه البوليس وخد سالي 

ومازن وهنا حصلوهم علي المستشفي 

ودخل عمليات علطول وحلا فضلت برا واقفه بتعيط

 جت هنا ومازن  

بعديها بشويه طلع دكتور زيدان  جريو عليه

حلا: دكتور زيدان اسر كويس صح طمني ارجوك

زيدان : للاسف اسر دخل في غيبوبه

حلا  زاد عياطها  لانها عارفه ان الغيبوبه ممكن تطول 

هنا بعياط : ايه ! 

يعني ايه غيبوبه ها !

مازن : اهدي يا هنا ارجوكي

حلا: وطبعا حاطينو ف العنايه

زيدان : اكيد

هنا كانت بتعيط ف حضن مازن ومش يتتكلم 

حلا: انا هدخله يا دكتور

زيدان : مينفعش دلوقتي

مش قبل بكره الصبح

حلا : دكتور الكلام دا بنقولو لاهالي المرضي انما انا دكتورهصزيدان : ممنوع يا حلا ممنوع

حلا بعياط: طيب يا دكتور

زيدان : مازن 

خد حلا وهنا روحهم لو سمحت 

حلا: لا 

دكتور زيدان انت اكيد عارف ايه ال خلا سالي تعمل كدا ف اسر صح

دكتور :  حلا انتي وهنا تعبنين دلوقتي 

روحوا ونبقي نتكلم بعدين 

هنا : لا بقي 

حلا عندها حق 

ابيه اسر كان عارف انها هتعمل كده

بامرارة انه كتب الوصيه ووزع الفلوس 

ايه الي مخبيه علينا ابيه اسر يا انكل 

زيدان : حاليا الموضوع لا هيقدم ولا هيأخر 

حلا : لا يا دكتور 

احنا لازم نفهم كل حاجه 

زيدان باستسلام : طب تعالوا معايا علي المكتب

مازن : طب انا هروح الشرطه اتابع الاحداث هناك

زيدان : لا يا مازن تعالي معانا 


عند فايز 


كان قاعد مع المحامي في الفيلا 

فايز: طب وبعدين 

المحامي : موقف سالي هانم صعب ومش في ايدينا حاجه 

ومتنساش ان ممكن  رجلك تيجي في الموضوع

فايز : طب والعمل 

المحامي : تسافر بسرعه قبل ما حد يحس بيك وتدخل في شئ طويل 

فايز : طب وحسام 

انا معرفش ده اختفي فين ده كمان 

المحامي : للاسف حسام بيه ظهر في القضيه ومدام سالي ورطته معاها 

فايز بصدمه : ايه  

ازاي 

المحامي : معرفش 

كل الي اعرفه ان مازن سلمه 

فايز : لاكن......

المحامي : مفيش لاكن 

كده انت كمان رجلك هتيجي في الموضوع 

فايز : خلاص

شوف اجراءات السفر 

المحامي : بعد اذنك انا اروح اظبط الدنيا 

فايز : اتفضل 

مشي المحامي 

وفايز فضل يفكر


عند حلا 


دخلو المكتب وقعدو 

حلا : ها 

 احكي يا دكتور ارجوك 

زيدان وحضن وش حلا بإيده : عمك مش في امريكا يا حلا

عمك عايش هنا في مصر

ويعرف كل كبيره وصغيره عنك

من بعد الحادثه

حلا  بصدمه: انت بتقول ايه يا دكتور 

عمي عايش ف مصر ازاي  

عمي ف مصر وانا معرفش لا شكلو ولا اعرف هو عايش فين 

وسايبني كل السنين دي

زيدان : كان كل هدفه انه يحميكي

حلا: انا عايزه اروحله يا دكتور وديني عندو

زيدان بحزن : مفيش داعي تروحيله

هو واقف قدامك

حلا:  واقف قدامي ازاي يعني

  لا لا انت اكيد بتهزر  صح 

انت عمي يعني انت قدامي من زمان ومعرفش انك عمي  لا لا انتو اكيد بتهزروا

زيدان : في ان اسر يبقي ....

حلا: يبقي ابن  عمتي صح يا دكتور

زيدان : صح 

عرفتي منين

هنا بصدمه : نعم !

انتو بتقولوا ايه

حلا: متتصدميش  يا هنا

 انا لسه عارفه قريب  

  انا بنت خالك ال اتقتل   

مستغرب عرفت منين يا دكتور  اسر قالي بس مقاليش مين القاتل ومقاليش حجات كتير وانت هتقولنا كل حاجه

يدان : انا هقولكم كل حاجه لانكم لازم تبدأوا تظبطوا كل حاجه 

لان التحاليل بتقول ان اسر احتمال يغيب شويه

حلا: اتفضل قول سامعينك

زيدان : فاروق اخويا ومراته ماتوا في حدثة عربيه كانت بتدبير من فايز و....

هنا : ومين يا دكتور

حلا: سكتت ليه يا دكتور كمل مين ال قتل اهلي

زيدان : و فريده هانم 

هنا وحلا : ايييه !


_________________

ونكمل الحلقه الي جايه 

مستنين ارائكم


الحلقه التاسعه والعشرون

من رواية " أحببت كاره النساء " 


زيدان : فاروق اخويا ومراته ماتوا في حدثة عربيه كانت بتدبير من فايز و....

هنا : ومين يا دكتور

حلا: سكتت ليه يا دكتور كمل مين ال قتل اهلي

زيدان : و فريده هانم 

هنا وحلا : ايييه !

زيدان : ارجوكم يا جماعه اهدوا خلوني اكمل

هنا راحت في حضن مازن وانهارت من العياط 

حلا بخوف من الي جاي : كمل يا دكتور

زيدان : فايز يبقي عاشيق فريده كانت بتحبه لاكن اتجوزت والد اسر عشان الفلوس ولما اكتشف خيانتها وقرر يطلقها دبرت هي وفايز حادثه تانيه لاحمد والد اسر وفعلا مات فيها 

ساليتبقي السكرتيره بتاعت فايز اتجوزت اسر بتدبير من فريده وفايز ويوم ما عرف بخيانت والدته شاف سالي بتخونه مع فايز في مكتبه وبقي اللعب علي المكشوف

حلا: عشان كدا اسر مرضاش اني اقول لفريده هانم اني عرفت انها عمتي

زيدان : مظبوط

حلا: واسر خبي عليا كل دا وخلي امه تسافر من غير ما اخد حقي منهااا

زيدان : هتقتليها 

هتروحي في داهيه

حلا: طز ف اي حاجه المهم اخد حق اهلي

زيدان : تمام روحي خدي حقك وحق اهلك وحق اسر وحق هنا وحق احمد الله يرحمه 

وتعالي عشان تعيشي بقيت حياتك في السجن وبدل ما تستمتعي باهلك الي عيشتي طول حياتك تحلمي بيهم

حلا مقدرتش  تستحمل  كل دا 

بدات تعيط جامد 

حلا: انا تعبت بجد  خلاص معدتش مستحمله اكتر من كداا

هنا بصراخ : تعبتي 

تعبتي من ايه! من ايه يا رناحلا 

علي الاقل انتي اهلك مظلموني لاكن انا ايه

امي قتلت خالي ومراته ويتمت بنته لا وكمان خانت بابا وقتلته وكانت سبب تعاست اخويا وحزنه الدائم 

يا عيني يا اسر 

كنت شايل كل ده لوحدك 

مازن خد هنا في حضنه وحاول يهديها

حلا سابتهم وقامت طلعت برا الاوضه مكنتش مستحمله تسمع كلمه كمان من هنا  

طلع وراها دكتور زيدان 

زيدان : حلا

حلا: لو سمحت يا دكتور انا محتاجه افضل لوحدي

زيدان : القرار ليكي يا حلا

حلا : قرار ايه

زيدان : فلوسك وفلوس هنا وفلوس اسر 

هتسبيها تنسرق منكم 

عمليا ونظريا اسر مستحيل يقوم دلوقتي 

لاكن مفيش حاجه بعيده علي ربنا

حلا: مفيش حاجه هتنسرق ومتقولش مستحيل اسر مش هيسيبني ويفضل ف غيبوبه مستحيل

هو هيقوم اكيد

زيدان وهو بيطبطب علي كتف حلا :  ان شاء الله 


عند مازن وهنا 


هنا كانت منهاره من العياط في حضن مازن 

مازن : هنا ارجوكي اهدي يا حبيبتي

هنا: اهدي ازاي يا مازن كل دا كان متخبي عننا واسر يا عيني كان شايل كل دا لوحده

مازن : ربنا يقومه بالسلامه

وفضل مازن يهدي ف هنا لحد ما هديت


عن حلا 


حلا كانت قاعده بتعيط وبتفكر 

حلا مسحت دموعها : لا 

انا مستحيل اسيب الجهد الي عمله اسر السنين ظيه كلها عشان يحلفظ علينا يضيع وقررت  انها تروح الشركه وتمشي الشغل مكان اسر   

وقامت راحت لمازن وهنل وكانت هنا بدأت تهدي 

حلا : هنا 

هنا بحزن : انا اسفه يا حلا 

مكنتش اقصد اديقك 

انا بس اتصدمت من الي سمعته 

حلا : مفيش داعي بلاعتزا يا هنا 

انتي بنت عمتي وتخت جوزي يعني في مقام اختي بالظبط 

مش كده 

هنا بابتسامه : طبعا اخوات 

مازن : هتعملوا ايه حاليا 

حلا : هنروح البيت وانا وهنا من بكره الصبح هنكون في الشركه نمشي الشغل ولا كأن في حاجه حصلت 

جهد اسر مش لازم يضيع 

هنا : انتي عندك حق 

ابيه اسر هينبسط اوي 

مازن : وانا موجود في الخدمهة لو احتاجتوا اي حاجه 

هنا بحزن : مش انت هتسافر الاسبوع الي جي تبع الجامعه

مازن :  لا 

انا قررت اقعد هنا في مصر 

هنا : بجد 

مازن : ايوا 

مقدرش اسيبك في الظروف الزفت ديه

حلا : هو ده الكلام 

وانت من بكره معانا في الشركه 

اكيد هنحتاج مهندس شاطر يظبط الشغل 

مازن : لكن .....

هنا : مفيش لكن حلا عندها حق 

مازن: وانا تحت امركم 


تاني يوم 

حلا صحيت من النوم خدت دش ولبست ونزلت  

لقت هنا  لبسه  

حلا : صباح الخير يا هنا 

هنا: صباح النور  

حلا:  كويس انك جهزتي  عشان نروح الشركه 

هنا: تمام

 تعالي طيب كلي اي حاجه علي ما مازن يعدي علينا هو علي...... 

 ولسه هتكمل الجرس ضرب 

فتحت الخدامه 

مازن: صباح الخير 

حلا: صباح النور 

 مش يلا بقا ولا ايه 

هنا: طب انتي مكلتيش يا بنتي 

حلا: هبقي اكل اي حاجه ف الشركه 

وطلعو كلهم ركبو العريه وراحو الشركه 

ودخلت حلا   وطلبت من السكرتيره تظبط اجتماع مع الموظفين 

ودخلت اوضه الاجتماعات وجه كل الموظفين وكان هنا ومازن حاضرين 

حلا: انا دكتوره حلا مدام  البشمهندس اسر  وديه بشمهندسه هنا اخته وده بشمهندس مازن المدير العام 

طبعا الكل عرف ال حصل

الموظفين : ايوه يا فندم 

 انا اجتمعت بيكو انهارده عشان اقولكو اني هباشر الشغل مكان اسر بيه لحد ما يقوم بالسلامه ب اذن الله 

  المهم دلوقتي كل الاوراق المهمه تيجي علي مكتبي ال هو مكتب اسر   وياريت تساعدوني    ان الشغل يمشي   زي ما اسربيه  كان ممشيه لحد ما يقوم بالسلامه  والبشمهندس مازن والبشمهندسه  هنا هيتابعو معاكم اكتر لان هما ال مهندسين 

الموظفين: متقلقيش يا دكتوره كل حاجه هتمشي زي ما البشمهندس كان ممشيه 

حلا: شكرا ليكم  


________________

ونكمل الحلقه الي جايه 

مستنين ارائ


الحلقه الثلاثون 

من رواية " أحببت كاره النساء " 


دخلت حلا  اوضه الاجتماعات وجه كل الموظفين وكان هنا ومازن حاضرين 

حلا: انا دكتوره حلا مدام  البشمهندس اسر  وديه بشمهندسه هنا اخته وده بشمهندس مازن المدير العام 

طبعا الكل عرف ال حصل

الموظفين : ايوه يا فندم 

 انا اجتمعت بيكو انهارده عشان اقولكو اني هباشر الشغل مكان اسر بيه لحد ما يقوم بالسلامه ب اذن الله 

  المهم دلوقتي كل الاوراق المهمه تيجي علي مكتبي ال هو مكتب اسر   وياريت تساعدوني    ان الشغل يمشي   زي ما اسربيه  كان ممشيه لحد ما يقوم بالسلامه  والبشمهندس مازن والبشمهندسه  هنا هيتابعو معاكم اكتر لان هما ال مهندسين 

الموظفين: متقلقيش يا دكتوره كل حاجه هتمشي زي ما البشمهندس كان ممشيه 

حلا: شكرا ليكم  

وبدا كل واحد يعمل شغله وهي واحده واحده بدات تفهم الدنيا ماشيه ازاي وبدات تباشر الشغل 

خلصت شغلها وقت متاخر مشيت راحت المستشفي 

حلا: ازيك يا دكتور زيدان 

زيدان: الحمد لله طمنيني انتي عنك يا حلا 

حلا: الحمد لله كويسه

  انا كنت عايزه اطمن علي اسر 

زيدان : للاسف مفيش جديد

حلا بحز : طب انا عايزه اشوف اسر 

زيدان: تمام

 بس متتاخريش جوا  

حلا: حاضر 


دخلت حلا لاسر   

وقعدت جمبو 

حلا بدموع: وحشتني اوي يا اسر

  قوملي بالسلامه طيب وانا مش هزن عليك تاني والله وهسمع الكلام ومش زعلانه منك متقلقش انا مبقدرش ازعل منك انا بحبك  الشغل هيمشي كويس لحد ما تقوم بالسلامه متقلقش انا مشهسيب حاجه تبوظ 

بحبك 

وباسته وقامت طلعت برا ومسحت دموعها وروحت


عدي ٣ شهور 

الشغل فيهم بقي كويس جدا واستقروا في السوق بشكل مميز وحلا سامحت دكتور زيدان ومدام جودت وطلبت منها انها تيجي تعيش معاهم في الفيلا وبالفعل جت 

وهنا وحلا بقوا زي الاخوات بالظبط وهنا 

وسالي تم الحكم عليها بالاعدام وسجنوا حسام اما بالنسبه لفايز سافر بره ومحدش يعرف عنه حاجه وفريده هانم عملت حادثه واتشلت وقاعده في دار مسنين بره البلد ندمانه علي الي عملته 

لاكن لا ينفع الندم


عند حلا 

في  زياره لاسر 

كانت حلا قاعده جنبه بتكلمه 

وفجأه حست بحركة ايده 

حلا بفرحه : اسر

اسر انتي سمعني

اسر بنفس متقطع : حلا

حبيبتي

حلا: قلب حبيبتك 

  متتتكلمش كتير عشان متتعبش

انا هروح انادي الدكتور 

اسر :  لا 

خليكي جنبي

حلا : حاضر 

اسر : عامله ايه

حلا اتعدلت ومسكت ايده

حلا: انا بقيت كويسه مدام انت فقت خلاص وبتتحسن

اسر : وهنا 

هي فين

حلا: هنا ومازن جايين ف السكه متشغلش بالك باي حاجه 

كل حاجه زي الفل 

  هنا كويسه  والشغل ماشي كويس جدا وزودنا الحراسه علي البيت عشان  محدش ضامن  فايز  يعمل ايه وكل حاجه كويسه يا اسر اهتم دلوقتي بصحتك وبس

اسر : ياااه 

شكلي طولت ههه

حلا: محدش كان يتوقع دخولك ف غيبوبه يا اسر   

ولما دخلت ف غيبوبه  مكنش ينفع اسيب الدنيا تبوظ

ولا حد ياخد حقك

اسر باستغراب : حقي ايه مش فاهم

حلا:  اسر انا عرفت كل حاجه  

من اول دكتور زيدان انه عمي لغايه سالي ال خانتك وفايز ومدام فريده  ال اتفقو علي قتل اهلي  وابوك

اسر بخضه : وهنا عرفت

حلا: اة عرفت  يا اسر

اسر : وايه الي حصل

حلا: طبعا هي اتصدمت وعيطت جامد  لانك هي دلوقتي كويسه جدا 

انت  كنت شايل كل دا لوحدك ومحدش عارف حاجه 

اسر : وانتي يا حلا

اكيد مكنتيش متماسكه كده لما عرفتي

حلا: متفكرش فيا كنت عامله ازاي ساعتها دلوقتي 

فكر ف انك تلتزم ب العلاج وتبقي كويس وبس

دخلت هنا 

هنا : حلا انا......

اسر انت فقت 

جريت عليه هنا حضنته 

هنا: حمدلله علي سلامتك يا ابيه وحشتني اوي بجد

اسر بابتسامه هاديه : الله يسلمك يا حبيبتي

دخل مازن 

مازن : واخيرا يا عم اسر 

ازغرط 

حمد الله علي السلامه 

الكل : ههههههههه

اسر : الله يسلمك يا مازن  

وقعدو يتكلمو ويضحكوا والدكتور مازن جه اطمن علي اسر 

وجه عليهم الليل

 حلا: هنا روحي انتي وانا هبات هنا مع اسر 

هنا: بس انا

حلا: هنا بليز متناهديش ممكن 

هنا: حاضر

 انا همشي دلوقتي بس هجيلك بكره من بدري يا ابيه

اسر : ماشي يا حبيبتي

خلي بالك من نفسك

هنا: حاضر مع السلامه 

ومشيت  هنا ومازن   

حلا: يلا انت لازم ترتاح بقا كفايه عليك كدا

اسر : تصبحي علي خير

حلا: وانت من اهله

ونام اسر 

وحلا فضلت قاعده علي الكرسي ال جمب سريره ومن التعب نامت وراسها علي السرير من غير ما تحس 

تاني يوم صحي اسر من النوم لقاها نايمه علي وضعها

اسر : حلا

حلا بدات تصحي 

حلا: ايه دا انا ازاي نمت هنا مخدتش بالي معلش طمني عليك   

عامل ايه انهارده

اسر : الحمد لله 

هو انا هطلع امتي

حلا: لو حالتك مستقره ممكن تروح البيت وانا هاخد بالي منك ف البيت بس علي شرط مفيش شغل ولا فيه تفكير كتير ماشي

اسر : ماشي

حلا: تمام  انا هكلم دكتور زيدان عشان نخرج انهارده

    وهرجع مش هتاخر عليك

اسر : تمام

حلا طلعت لدكتور زيدان 

حلا: صباح الخير

زيدان : صباح الخير يا حلا 

خير في حاجه

حلا: اسر عايز يخرج وانا اظن ان حالته استقرت خلاص وانا هاخد بالي منو ف البيت

زيدان : مفيش مشكله

بس اهم حاجه الراحه 

انتي اكيد عارفه ده كويس

حلا: متقلقش يا عمه  انا  مش هخليه يخرج من الفيله الا لما يبقي كويس

زيدان : واخيرا عمه بقت بتتطلع بسهوله 

حلا: يلا عشان خطرك انت بس 

زيدان : هههههه ماشي يا ستي شكرا 

يلا روحي جهزي اسر عشان تروحوا 

و ربنا معاكم يا بنتي

حلا: يا رب 

 عن اذنك حضرتك 


ومشيت  حلا

وراحت حضرت حاجته  

حلا: ادي كل حاجه خلصت يلا بقا ننزل السواق تحت

اسر : يلا

وسندته ومشيو مع بعض ركبو العربيه ووصلو الفيله   

 واول ما دخلو لقو هنا ومازن ف استقبالهم 

هنا: حمدلله علي سلامتك يا  ابيه نورت بيتك

اسر : الله يسلمك ياهنا

مازن: بقولك ايه الاتنين ال قدامك دول كانو  هيموتو بسببك لما دخلت الغيبوبه  😂 

وبزات حلا بصراحه اكتر من هنا كمان 😂

اسر بهزار: اة  وانت غيران عشان كلهم بيحبوني وانت لا😂

مازن: لا يا باشا بهزر معاك 

الكل : هههههه

حلا: مش يلا بقا عشان ترتاح 

اسر: يلا

وخدته وطلعو الاوضه

ودخل اسر الاوضه وقعد علي السرير 

حلا: دكتور زيدان نبه عليا انك ترتاح ولازم تسمع الكلام

اسر : حلا 

ممكن تيجي هنا جنبي

حلا ب استغراب : حاضر 

وراحت قعده جمبه 

حلا: فيه حاجه ولا ايه

اسر خدها في حضنه : عارف ان كل الي سمعتيه ده اكيد كان صعب عليكي لاكن صدقيني كل الي عملناه ان و الدكتور زيدان كان لمصلحتك في المقام الاول

حلا:عارفه رغم اني  اتدايقت انك خبيت عليا. بس  مش قادره ازعل منك كل ال اتحكالي كان صعب اوي اني استوعبه   بجانب  انت كنت ف غيبوبه  ودا كسرني اكتر ساعتها كل ال كنت محتاجاه بدل ما امر ب دا لوحدي كنت محتاجاك جمبي عشاان انت الوحيد ال انا بحس معاه بالامان

اسر بابتسامه : بحبك يا حلا

حلا: بتحبني بس مش عايزني يا اسر

اسر باسها : وعايزك 

بحبك وعايزك جنبي علي طول

حلا  وشها احمر  واتكسفت 

حلا: وانا كمان بحبك يا اسر


وعدي كام يوم وحلا مهتميه ب اسر جدا  وبتغيرله علي الجرح دايما

وف يوم صحيت من النوم كان اسر لسه نايم دخلت تاخد دوش وطلعت من الحمام   وفجاه لقت ال  بيشدها  ف الحيطه وبيحاوطها ب ايده  

حلا بخضه: حضيتني يا اسر انت صحيت امتي

اسر : لسه حالا

حلا بتوتر: طب  اااا فيه ايه ابعد عايزه  انشف شعري

اسر وهو بيلعب في شعرها : لا 

شكله حلو وهو مبلول

حلا زاد توتر: ااا اسر وسع

اسر :توء

حلا: سيادتك بتدلع  وانت لسه تعبان اتفضل روح ارتاح وانا هنشف شعري

اسر : اه بتدلع علي مراتي

عند حضرتك مشاكل

حلا:  تؤ معنديش مشاكل اتدلع براحتك من بعيد لبعيد   انما كدا لا

اسر : هو انا متجوز عشان يبقي من بعيد لبعيد

حلا: اة مالو كدا الجواز مش عاجبك

قرب اسر منها اكتر خلاها تتوتر اكتر ووشها يحمر

اسر : لا مش عجبني

حلا بخجل: اسر اب........

وقرب اسر منها باسها 

(وبس كفايه كده بلاش نحشر نفسنا 😂)

تفاعل عشتن انزل الحلقة الاخيرة

_____________


ونكمل الحلقه الي جايه

مستنين ارائكم


الحلقه الواحده والثلاثون ( الاخيره )

من رواية " أحببت كاره النساء " 


صحيت حلا  علي خبط الباب


  فتحت  حلا براحه  عشان اسر لسه نايم

هنا: صباح الخير يا حلا 

حلا: صباح الخير يا هنا 

هنا: هو اسر صاحي

حلا: لا نايم فيه حاجه ولا ايه. 

هنا: اصل مازن تحت وعايزه 

حلا: طيب انا هصحيه واخليه ينزلو 

هنا: تمام عن اذنك 

حلا : اتفضلي 

ومشيت هنا  

وراحت حلا جنب اسر 

وحطت ايدها بين شعره 

حلا بهدوء: اسر. حبيبي اصحي يلا كفايه نوم

اسر : توء توء 

انا عايز انام

حلا: بطل دلع بقا يلا مازن تحت وعايزك

اسر : عايز ايه

حلا: معرفش

اسر : طيب 

انا هقوم اخد دش وانزل 

حلا: ماشي يا حبيبي

قام اسر خد دش ولبس ونزل  لمازن

مازن: صباح الخير يا اسر

اسر : صباح الخير يا مازن 

خير

مازن: انا اسف اني جيت علي الصبح بس انا صبرت كتير و كده حرام  

انا  جاي احدد معاك معاد الفرح

اسر : ايه يا عم انت هتعيط

مازن : انا فعلا هعيط لو متجوزتش 

اسر : ههههههه

خلاص يا عم  مفيش مشاكل 

طلاما هنا موافقه

مازن: اة انا اتكلمت معاها وقالت بردو انها مستنيه موافقتك النهائيه

اسر : انا معنديش مشاكل

مازن: تمام يعني مثلا    3 اسابيع من دلوقتي يعني علي يوم.......... تمام؟

اسر: تمام

مازن: واخيرا ازغرط

اسر : امشي يلا من هنا

مازن : طب بس متزقش

يلا سلام يا ابو نسب 

اسر : ههههه سلام 

ومشي مازن


وعدت الايام 

وحلا مشغوله مع هنا ف تجهيزات الفرح   وعلاقتها هي واسر كويسه جدا


وجه يوم  الفرح  


هنا لبست فستان حلو اوي وكانت بحجابها كانت طالعه قموره 

وحلا لبست فستان  واسع ولفت حجابها عادي وحطت ميك اب هادي 

وكان الفرح جميل جدا 

مليان بسعاده هنا ومازن ببعض 

وبعد الفرح طلعت حلا  الاوضه واسر طلع وراها  بعد فتره 

ودخل اسر الاوضه

 لقي الاوضه كلها ورد وشموع  ولقي حلا قاعده مستنياه وقامت وقفت  

 ولفت ايدها حوالين رقبته 

حلا: الفرح كان حلو اوي صح 

حاوطها اسر ب ايده

اسر: عدي علي خير الحمد لله

 الا  قوليلي ايه الحجات الحلوه دي في مناسبه خاصه  وانا معرفش 

حلا: امممممم ايوا فيه  فيه ضيف جميل هيشرف قريب 

اسر : ضيف ! ضيف مين ! 

وانتي لبسه كده عشان الضيف 

حلا : هههههه 

لا الضيف ده غير اي ضيف 

ده هياخد اسمك وممكن كمان تحبو اكتر مني 

اسر :  انا مش فاهم حاجه 

حلا : انا حامل 

اسر بفرحه : بجد انتي بتتكلمي جد يا حلا انتي حامل 

حلا: اة 

اسر حضنها جامد 


عدت ٩ شهور 


عند حلا واسر 

حلا : اسااااار اه 

اسر بنوم : نعم يا حلا 

حلا : قوم يا اسر انا بولد 

اسر : كل مره بتقولي كده وبنخبط المشوار ومبتولديش ولا حاجه 

حلا : قوم يا اسر انا شكلي بولد بجد ااااااااه

ومسكت ايده وعضته 

اسر : اااااه يا عضاضه 

حلا : قوم يا اسر بقولك بولد 

اسر : حاضر حاضر 

قايم اهو وفي الاخر لا هتولدي ولا حاجه 

اومال دكتورة ايه بس يا ربي 

دخل اسر لبس وخد حلا وطلع بيها علي المستشفي 

اسر : ها يا دكتوره 

ولاده بجد ولا زي كل مره

الدكتوره : لا المره ديه ولاده بجد واحنا هندخلها اوضة العمليات حالا 

بعد اذنك 

اير : اتفضلي

في الوقت ده وصلت مدام جودت و الدكتور زيدان 

جودت : خير يا اسر 

حلا كويسه 

اسر بدا يقلق : اه كويسه 

لاكن دخلوها العمليات تولد 

زيدان : ربنا معاها 

متقلقش 

ان شاء الله هتقوم بالسلامه 

اسر : يا رب 

وعدت كام ساعه 

وطلعت الممرضه 

اسر : خير ! ولدت ؟ 

الممرضه بابتسامه : ولدت وجابت تؤم ولد وبنت 

يتربوا في عزك 

زيدان : الف مبروك يا اسر يتربوا في عزك 

 اسر : ربنا يخليك يا دكتور 

جودت : مبروك يا بني

اسر : الله يبارك فيكي يا ماما 

حلا طلعت من اوضة العمليات ودخلت اوضه عاديه 

دخلها اسر

اسر : حمد الله علي سلمتك يا حبيبتي

حلا : يعني انا لسه حبيبتك؟

اسر : طبعا حبيبتي يا حلا 

حبيتي ومراتي وام عيالي كمان 

حلا:     يعني مش هتبطل تحبني 

اسر : ابدا

هفضل احبك علي طول 

حلا : وولدنا ؟ 

اسر : طبعا هحبهم 

كفايه انهم حته منك 

وبسها من راسها 

اسر : ربنا يخليكوا ليا يا حبيبتي 

حلا : ويخليك لينا يا حبيبي 


النهايه 


يا رب تكون الروايه عجبتكم 

مستنيم ارائكم 

الي اللقاء في روايه جديده 

محمد السبكي فضلا متابعه للمدونه واترك تعليق ولو بنقطه لتصلكم جميع القصص والروايات الكامله 


 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. الروايه جميله جدا وانا حقيقي كنت مستمتعه شكرا ليكم

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع