القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حكاية أرمله عانس مطلقه كامله جميع الأجزاء مكتمله

رواية حكاية (#أرمله_عانس_مطلقة )


 #الفصل_الأول


»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»


في بيت  في محافظة القاهرة عزاء كبييير 

ناس كتيييير زعلانة وناس فرحانة 


وسط العزاء ناس بتبصلها وهي منهارة من العياط حاطه بنتها في حضنها حاسه إنى  قلبها مش قادر يستحمل صدمات اكتر من كده ابوها وبعد ابوها بشهرين جوزها ابو بنتها وجع بيتكرر نفسها تصرررخ وتقول اه والف اه اصعب حاجه الفراق وخصوصا لو فراق مش بأيدينا أمها بتحضنها وبتهديها وهي في عالم تاني معقول مش هشوفه تاني اااه والف اه وبنتي خلاص بقيت يتيمه اللهم لا اعتراض


ست واحد لا حول ولاقوة الا باالله اميره هتجنن الله يكون في عونها


ست 2 يااختي اهي كلها كام شهر وتتجوز

 

ست1 ياشيخه حرم عليكي سبيها بالي هي في واصلا لو اتجوزت حقها دي عيله لا راحت ولاجات


ست 2ولزومه أي التمثيل الي عامله ده

عدي 10ايام انتهت مراسم العزاء اميره قاعده في اوضتها وحاضنه بنتها مكه فجاءه الباب خبط جاااامد اتفزعت اميره قامت تجري فتحت الباب 


اميره مين 


انا الحاج ابراهيم صاحب العماره ياست هانم 


اميره فتحت خير ياعم ابراهيم


الحاج ابراهيم أنا عايز اتلكم  معاكي ياست هانم 


أميره معلش مقدرش اقولك اتفضل لان لوحدي بس اتكلم انا سمعاك


الحاج ابراهيم حضرتك لازم تفضي الشقه ع اول الشهر عشان عندي مشتري جاهز وعايز ينقل ع طول


اميره بصدمه نعم انت بتقول ايه دي شقتي وشقه بنتي محمد الله يرحمه اشتراها منك تمليك


الحاج ابراهيم ايوة عارف بس اهل جوزك يابنتي جوم بعولي الشقه


اميره نعم وبااي حق يبعوها دي حقي انا وبنتي اليتيمه


الحاج ابراهيم الله واعلم يابنتي بس جبولي عقد مسجل انى الشقه بااسمهم وباعو وانا اشتريت وماليش دعوة بمشاكلكم اول الشهر تلمي حجتك يابنتي وتتكلي ع الله


اميره هتموت من الصدمه والقهر عقد ايه وازاي الشقه تتباع وبأي حق يبعوها مش كفايه الي كانو بيعملوا وجوزها عايش وهي كانت مستحمله لبست هدومها ونزلت تجري زي المجنونه عدي وقت بسيط ووصلت بيت كبير رنت الجرس فتحتلها خدمه دخلت ع جوه 


يامنال يامنال 


خرجت ست في منتصف الاربعين صوتك ميعلاش يابتاعه انتي 


اميره ازاي الشقه اتبعات 


منال ههههههههه اه انتي جايه عشان كده 

حضرت ع الصوت ست تانيه في اول الاربعين بتزعقي ليه يامنال 


منال البتاعه دي جايه تزعق لنا في بيتنا


اميره انتم ايه معندكوش قلب تبيعو شقه بنت اخوكم وازاي بعتوها 


انا اقولك بعناها ازاي 


انتبهت اميره لصوت لقيته اخو محمد جوزها راجل معندوش لا قلب ولا ضمير ولادم


اميرة تمسكت اعصابها ازاي 


محمود اخويا محمد كان بايع الشقه ليا وانا بعتها بس كده 


اميرره محصلش  


محمود لا يامدام حصل اخويا بقي مقلقيش دي مش مشكلتي انا معايا ورق


اتجمعت الدموع في عنيها طب سبكم مني انا البنت اليتيمه دي اربيها ازاي ده حقها 


محمود... ده حقي بيع وشراء ومخدتش حق حد 


منال كفايه كنتي قالبه اخونا علينا وكنتي قطعنا من بعض انتي اتجوزتي محمد وهو كان بيبقي في شغله وانتي كنتي ديره ع حل شعرك 


اميره.. انا 


هبه ايواه انتي وهوكان شكك فيكي بس سكت عشان البنت 


اميره خدت بنتها حسبي الله ونعمه والوكيل ربنا ينتقم منكم يااكله مال اليتيم 


مشيت اميره حزينه مش عارفه تعمل ايه  راحت لامها وقعدت تبكي بحرقه 


ام اميره اهدي يابنتي 


اميره قصيت عليها ماحدث


ام اميره حسبي الله ونعمه والوكيل


اميره انا متاكده ان محمد مبعلهومش الشقه


ام اميره وحتي لو بعها تجي ايه في كل الي عندهم كان هيحصل ايه لو سبوها لبنت اخوهم اليتيمه


اميره همووووت ياماما مقهورة هو مات ولسه دمه مبردش هما ع طول يعمله كده هو انا عملتلهم ايه بس انا متاكده ان محمد مبعلهومش الشقه مستحيل محمد يعمل كده اكيد تزوير انا هوكل محامي 


ام اميره بصي يابنتي احنا غلابه مش قدهم دي ناس وصله ويعرفو ناس كبار في البلد مش خدو الشقه خاليهم يخدوها خاليهم يشبعو ويملو بطنهم من مال اليتيمه الي نايمه دي وانتي لمي حجتك وتعالي اقعدي معايا هنا ورزقنا ع الله 


اميره يعني هسيب حقي


ام اميره خدي حقك بحق الله يابنتي ربنا أقوي منهم ولا انتي مش عايزه تجي تقعدي معايا عشان شقتي اوضه وصاله


اميره اوعي تقولي كده ياامي دي الي اتربيت فيها وعشت فيها هلم حجتي وهجي اميره لسه هتمشي

 

ام اميره.. اميره


اميره نعم ياامي


ام ميره اوعي تزعلي مننا يابنتي احنا كان قصدنا انا وابوكي نسترك 


اميره بدموع الي حصل حصل ومفيش حاجه انا مسمحه ياامي 


ام اميره من قلبك


اميره ايواه من قلبي ده نصيبي وحصل الي ربنا كتبهولي مشيت اميره وصلت شقتها قعدت تبص لشقه ولزكريتها حزن مالي قلبها زكريات كتيرررر اوووي نفسها تنسي هي سامحت بس سامحت عشان تعرف تعيش سامحت عشان مفيش حاجه هتتغير الي حصل حصل 


فلاش باك..

 من خمس سنين 

اميره بنت حبيبه ابوها وامها جميله اهلها ناس ع قد حالهم بس ولدها مش مخليها محتاجه حاجه هي بنتهم الوحيده نجت اميره في الثانويه العامه بجموع كبيررررر وجابت كليه اعلام فرحت جدااا وجريت ع بيت ولدها تفرحهم لقيت ناس في البيت 

ابو اميره جيتي يامرمر تعالي اقعدي معانا

اميره قعدت كلهم بيبصولها محمد اول مشفها صمم ع جوزه منها مشيو


اميره بابا انا جبت مجموع كليه اعلام


ابو اميره كفايه علام لحد كده يابنتي انا خلاص اتفقت مع الناس اول الشهر هجوزك

 

اميره جواز؟ نعم وناس مين تقصد الي كانو قاعدين دول؟؟


ابو اميره ايوه


اميره ورامي يابابا


ام اميره رامي أي ده قدمه سنين ولسه جيش وكليه دول ناس اغنيه يابنتي


اميره ياسلام انتم هتبعوني


ابو اميره مش بيع ده احنا هنخليكي تبعدي عن الفقر وقرفه كفايه الي عشنا يابنتي 

استاذ محمد قالي عندك عروسه قالتله بنتي وكنت بدعي تعجبيه بس لما شافك وفق لما خدني ع جمب وطلب الفرح اول الشهر شقه لوكس جهازه من كل حاجه هيخدك بشنطه هدومك 


اميره قوله كده انتم بتبعوني بقي وبعدين ده شكله كبير وانا بحب رامي 


ابو اميره ضربها بالقلم اخرسي اوعي تجيبي سرته تاني فقر تاني لا وانا مش هخليكي تقعدي تستني واحد سنين لحد متعنسي 


اميره طب انا كده كده بتعلم وحبسه دموعها


ابو اميره مفيش تعليم تاني وانا ياست اميره مش ببيعك بس عايز مصلحتك وهو مش كبير ولا حاجه 38سنه


اميره صرخت 38مش كبير


ابو اميره الراجل ميعبوش حاجه انتهي الكلام ورامي ده تنسي ومفيش علام تاني

 

ام اميره اسمعي كلام ابوكي البنت ملهاش لا بيت جوزها ولاعلام ولانيله

  

اميره كلمت رامي وحكيتله رامي قالها انا مش هينفع اجي لولدك وانتي اتصرفي لازم تمنعي الجوزه دي بااي شكل من الاشكال 

اميره حولت كتيررررر بس ابوها كان مصمم وامها معه عدي شهر وجيه معاد الفرح محمد بعد مكان مفهم ابو اميره هو واهله انه عامل فرح اتفجئو ان جيه هو واهله روحو لاميره الكوفير بعد مكتبو الكتاب اميره كانت جميله وفستانها جميل اخوات محمد هبه ومنال اديقو لما شافوها خصوصا انهم فاتهم قطر الجوز زي مبيقولو

محمد فرح بااميره جدااا اميره حزينه مش مرتاحه فجاءه محمد اتجاه نحيه عماره كبيره ووقف العربيه


ابو اميره نزل فين الفرح يابني 


محمود اخو محمد فرح ايه ياحاج اخويا متجوز قبل كده وطلق مرتين الناس هتضحك علينا هو كل يوم فرح


ابو اميره بس انتم مفهمتونيش كده

محمد احنا هنفرح سوا ياحاج متقلقيش


اميره نزلت دموعها وبصت لابوها وامها بصه صعبه جداااااااا معناها كملو بيع فيا 


ابو اميره لا كنت لازم تفهمنا متخدعناش بنتي هترجع معايا


اميره لا مش هرجع يابابا مش انت من البديه وفقت خلاص وانا اتبعت وخلص الموضوع


محمد ياحاج متخدهاش كده حققك عليا وانا هفرحها احسن من مليون فرح اهل اميره مشييو 


في بيت اهل اميره 

ام اميره خدعونا وبنتنا ام 18سنه متعملهاش فرح ولا فرحت

ابو اميره بحزن المشكله انها مفكرنا بعنها

متعرفش ان نفسي افرح بيها قبل مااموت متعرفش ان خلاص هموت وكلها فتره وهموت

ام اميره بعد الشر عليك بس كان لازم نقولها


ابو اميره اوعي انا روحت لرامي وقلتلو موفق بيك وتعالي اتجوز بنتي هني وطردوني وفضلو يضحكو وغلطو في شرف بنتي فرحت لما استاذ محمد سالني ع عروسه راجل اعمال وعنده مصانع وقال هيجووها بعد شهر وهيريحها هو انا غلطت ياسوسن ان كان نفسي اجوز بنتي قبل مااموت غلطت ان خوفت اسبكم واسبها تبقي طمع للي يسوي وميسواش محمد هيعملها حلو وهيعيشها في عز وهيرعي انها صغيره وده هيزودها معزه عنده


ام اميره انت مغلطش ولا حاجه ومتحملش ع نفسك عشان قلبك واهي خلاص اتجوزت 


ابو اميره بس انا خايف اهل محمد دول بيبصو للبت بشر ومديقين منها وكمان


 محمد شكلو غصبهم يجو معه


اميره دخلت شقتها ادخلي ياعروسه


اميره دخلت بخجل

 

محمد تعرفي ان اخواتي كانو رفضين ان اتجوزك


اميره بصوت واطي ليه


محمد بصي احنا لينا ميراث كبير

 ومحمود  اخويا مقسمش الميراث بس هنقسم هما فاكرين ان اي واحده بخدها طمعانه فيا وده تفكيرهم كلهم لحد ما محمود منع منال وهبه يتجوزه عشان نفس التفكير الكل طمعان فينا


اميره ودي عيشه وانت خلفتهم ليه واتجوزتني


محمد عشان عجبتني وارتحتلك وكمان انتي هتطمعي فيا ع ايه ده انا اكبر منك مرتين 


اميرة ابتديت ترتاح لمحمد ولكلامه وصراحته


انت ليه طلقت مرتين


محمد عشان الاولي بنت خالي وكانت نفس تفكير اخواتي اهم شئ الفلوس وانا اخر تفكيرها

 والتانيه احب احتفظ بالموضوع لنفسي

اميره زي متحب


محمد قرب من اميره

 

اميره حسيت بخوف بعدت هو قرب هي بعدت قرب منها وشويه والموضوع بقي غصب عنها اميره حست ان هي ملهاش لازمه 

تاني يوم 

محمد صباحيه مباركه ياعروسه


اميرة في نفسها اي عروسه بتتكلم عنها انا محستش معك ان عروسه انا حسيت بعصفوره بتدبح 


اميرة باابتسامه مصتنعه الله يبارك فيك 

جوه قلبها وجع ونارررر فرق السن حاجز


 بينهم اميره حاسه انها مع حد اد ابوها محمد كان باين عليه سنه جداااا وباين انه اكبر كمان شعره كله ابيض ومن قدام شعره خفيف او منعدم (ازلح )اه يابابا كده تعمل فيا كده اه والف اه 


عدي كام شهر أميره بتحاول تعيش مع محمد،، وخلاص بس نظرات الناس كانت صعبة وكلامهم الي بيقولوا.. دي متجوزه عشان فلوسه ده أد أبوها واصعب من كده بكتير.  أميره كل متبص لأي عروسين تحس جوها إنها فعلا اتحكم عليها بالاعدام بس فضلت السكوت وخصوصا لما عرفت بمرض ولداها النادر وعرفت بإهانه رامي لولدها وإنه كان بيتسلي بيها ولما جيه الجد بعد عنها،، سكتت واستحملت كل مكان محمد بيقرب منها كانت تحس انها بتدبح بس كانت مطره تكست محمد بيصرف ع علاج ولداها عديت سنه اميره اكتشفت انها حامل وفي نصف حملها كمان حزنت جداا بس لما عرفت انها بنوته فرحت ان هيبقي ليها اخت وصديقه،، محمد فرح إنه هيخلف وبعد العمر ده كله هيبقي أب.


 محمد خد ورثه ودخل في تجاره بس بعد فتره خسر كل حاجه كان هيتجنن وبقي عصبي جدااااا


 اميره فضلت مستحمله وساكته ومع الوقت اتعودت ع محمد وطبعه وبقي بينهم حب عشره وبنت جميله اسمها مكه

 

محمد دخل تجاره تانيه وفضل يحاول ويحاول ووعد اميره ان هيقف ع رجله تاني وبعد عن اخواته عشان جاتله اخبار ان الي وقف وخسره كل فلوسه اخوه محمود


 اميره كانت بتحاول تهدي وهو مش بيهدي 

استمريت الحياه ومهما محمد قابل صعوبات كان بيحاول يوفر كل شئ لبنته ومراته مر 5سنين والوضع زي مهو بس تجاره محمد زادات. وراس ماله زاد وحالته المدايه بقيت كويسه  وعلاقته بقيت بااميرة بقيت كويسه واميره اتعودت ع اسلوبه وكلامه واتقلمت ع وجوده وحبيت معه الامان والاستقرار وحبه لبنته ومهما كانت تحاول تقنعه يصالح اخواته كان بيرفض. 


محمد... صباح الخير


اميره... صباح النور هحضرلك فطار 


محمد... لا عايزك 


أميره... خيررر 


محمد خالي بالك من مكه ومن نفسك انا عمري محبيت حد ادك انا عارف ان اتجوزتك غصب وان اكبر منك ومكنش بينا توافق بس حبيتك اول مشفتك


اميره أنت بتقول أي... مالك في ايه 


محمد قلبي مقبوض


أميره حسيت بخضه في قلبها متقلقنيش

 

محمد هههههه مفيش انا رايح الشغل


أميره.. اقعد النهاردة


محمد خايفه عليا متخفيش انا بهزر وحتي لو حصلي حاجه انا مأمن مستقبل حلو ليكي ولمكة

 

أميره بزعيق وقلق... محمد بعد الشر في أي حرام عليك انا اعصابي مشدوده فراق بابا تعب قلبي 


محمد سلامة قلبك  وحضناها سلام


محمد مشي اميره كان جواها قلق وقلبها اتقبض اول مره محمد يحضنها وهو خارج 


اميره بتزاكر لمكه لقيت الفون بيرن 


أميره... الوووووووو


المتصل حضرتك مدام استاذ محمد عبد المجيد


أميره حسيت بإنقباض ايوة خير


المتصل زوج حضرتك توفي واخدنا المستشفي سبب الوفاه سكته قلبيه


اميره صرخت صرخه طويله انهارات معقول كده خلاص انتهي من حياتها بعد مااتعودت ع دخوله وخرجه واسلوبه طب البنت البريئه دي مصيرها ايه

باك 

فقت من شرودها ع صوت خبط الباب

 

ياتري هيحصل ايه اكمل ولا لاء

انتظرو ظهور ابطال تاني لروايه وتشويق ودراما ورمانسية



رواية حكاية #أرمله_عانس_مطلقة


 #الفصل_التاني

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»


خبط ع الباب مكة اتخضت ماما مين


أميره.. متخافيش يامكة تعالي نشوف مين


لقيت الحاج ابراهيم


أميره.. خير يا حج


الحاج ابراهيم... لو سمحت يابنتي انا جيت ابلغك محتاجين الشقة بكره

 

أميره... هو مش حضرتك قولت أول الشهر


الحاج إبراهيم... المشتري محتاجها بكره 


أميره بكسره وقلة حيله... حاضر هلم حجتي انهارده وهمشي بالليل مش هبقي موجوده


الحاج إبراهيم... بحزن حقك عليا يابنتي بس غصب عني


أميره.. ولا يهمك ياحج.. مش زعلانه دموعها في عنيها بس ابتسمت ابتسامة رضا،، أميره لمت حجتها وجبت عربية نقلت كل شئ في شقة أمها

 

أمها فرحت إنهم هيعيشوا معاها.. بس حزنت على حال بنتها،، فجاءة بعد ماكانت عايشة مرتاحه ماديا.... وفي شقة كبيرة ومعاها سند دلوقتي بدأت من الصفر

 

أميره رتبت شقة أمها،، ورتبت هدومهم... واستقرت مع أمها،، ورضيت بالأمر الواقع لأنى أي صراع بينها وبين أهل محمد هتخرج خسرانه،، هما مال وجه وهي ولا حاجه ابتديت تهدي نفسها،،، وتدعي ربنا يجيب حقها وحق بنتها عدي اسبوع ومبقاش معها فلوس وولداتها ملهاش أي دخل الا معاش صغير ميكفيش حتي اكلهم طب مدرسه مكه دي خاصه كجي 2


أميره قررت تدور على شغل


في بيت محمود:


منال...هههههههههه خرجت من الشقة


محمود... طبعا ورجعت لأصلها المعفن تاني

 

هبه... في ستين داهيه


منال... هو انت مضيت محمد ع بيع الشقه ازاي


محمود... ههههههه مش بس الشقة ده حسابه في البنك....وكل حاجه عشان وقف قدامي.. وانا محدش يقف قدامي،،، وانا اللي خسرته كل الفلوس اللي خدها مننا


منال.... هههههههههههه  غار في داهيه ابن مديحه فاكر هينتصر علينا


محمود... أنا رجعت فلوس الورث تالت ومتلت وزياده عليهم المكسب 


منال... أحسن حاجه أمه زمان خدت ابونا،، وهو دلوقتي كان فاكر هيشاركنا في الورث


هبه...طب أي اللى حصل


محمود... ابدااا هو كان منتظر شحنة كبيرة توصل انا عطلتها هو جيه وكان وشه احمر،، وهيطق وبيزعق سومته إنه يمضي على عقد بيع الشقه وكل حساباته في البنوك مقابل الشحنة تجي


محمد.. بس كده هفلس

 

محمود...ولا تفلس ولاحاجه اول ماتيجى الشحنه هتعوضك بأضعاف


محمد... انا كل مااقف على رجلي تصرو ترجعوني لصفر طب ليه مش احنا اخوات


محمود... وعشان اخوات بقولك متخفش مش هسيبك ترجع للصفر


محمد... طب ليه مصر تخليني اباعلك كل حاجه


محمود مجرد حاجه تخليني احس ان انتصرت 


محمد مشي وسابه وحاول يتصرف معرفش رجع لمحمود ومضي وبعد ساعتين


 اكتشف إنى الشحنه جات لصالح محمود وإنه خسر كل حاجه راح لمحمود 


محمود...ضحك بكل سخريه محمد مستحملش وجاتله سكته قلبيه ومات في الحال


باك 

هبه..خلصنا منه عقبال بنته دي اللي منعرفش جات منين


محمود... احنا خدنا كل حاجه وهي معترضتش كبرو دماغكم بقي من السيره دي ولو هي بس فكرت مجرد تفكير تدوسلنا ع طرف همحيها هي وبنتها 


منال طبعا هههههههههه

😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑

يووووه بقي مش هنخلص من تحاكمته 

رؤوف...ههههههه مالك يارشا بتكلمي نفسك


رشا دكتور ياسين مش مبطل طلبات وتحكمات عشان العياده الجديده الي في الحي الشعبي ا


رؤوف... حقه يارشا عايز يعمل عياده مختلفه هو دكتور كفئ ويستاهل  وكمان دي لله من غير مقابل وعايز الي يدخل ميحسش بالاهانه بالعكس يتعامل احسن معامله كإنه دفع كشف بالظبط ويبقي في نظافه ونظام 


رشا ...بس كل شويه طلبات طلبات ده بقاله يومين مروحش ومقعدني جمبه،،، ده مراته مستحمله ازاي 


رؤوف...هههههههه مش متجوز يااختي 

وخفي بقي يمكن تاخدي ثواب معه رن الفون


رشا...تعبت والله ده انا متمرمطه ورا  يووه هو

ياسين.. رشا ابعتي رؤوف العياده يستلم الاجهزه ويتمم عليها 


رشا حاضر يادكتور 


ياسين خرج من الاوضه سيد


انت لسه هنا يارؤوف

 

رؤوف حالا يادكتور هروح


ياسين رؤوف انا عايز العياده تبقي جاهزه ع الخميس الجاي


رؤوف... قبل الخميس كمان يادكتور 


ياسين طب الحمدالله


رشا حضرتك مروح


ياسين ايوة وانتي روحي وبكره اجازه ليكي

 

ياسين روح بيته السلام عليكم


دكتوره سميه والدة ياسين اهلا اهلا باللي مشغول عني ديما


ياسين بحنيه مسك ايديها وبسها بحنان غصب عني ياامي انتي عارفه  العياده الجديده وتجهيزاتها


سميه ...ياسين حرام عليك صحتك بقالك يومين مدخلتش البيت وهتسد ع ده كله ازاي ياابني


ياسين ياامي كنت في المستشفي وبعدين روحت العياده وبعديها العياده التانيه وبعدين عديت على المستشفي


سميه بعصبيه انت هتموت كده ياسين حرام عليك نفسك ياابني


ياسين كان في أطفال كتير مقدرش أسيب طفل الا لما اشوفه ماله


سميه متخليش حياتك الشخصيه تأثر عليك يادكتور


ياسين بعصبيه ماما لو سمحت 


سميه لازم افوقك يادكتور 


ياسين حرام عليكي ياامي كل ماانسي تفكريني حرام انا انسان ياامي ارحميني 


سميه فوق ياياسين الي بتعملوا مش هيرجع الي راح

 

ياسين بصراخ حرام يا أمي كفايه وخرج من البيت ركب عربيته فضل يجري بأعلي سرعه... الجو برد والهوا شديد بس الهوا مش بيهدي نارقلبه 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢 😢😅😅😅😅😅

اميره بقالها أيام بتدور على شغل مفيش شغل كله اشتراط المؤهل،،، أميره مش عارفه تعمل ايه لازم تشتغل عشان بنتها وولدتها 


أميره... روحت بيتها مكسورة الخاطر

 

أم أميره... بردو ملقتيش شغل يابنتي


أميره... لا والله ياماما 


ام أميره ليه ده انتي متعلمه وبتقرئي وتكتبي وانجليزي كمان


أميره.... ههههههههه والله ياماما أنتي عسل لازم شهاده تثبت ده

ياامي وانا معيش شهادة،،، ومصاريف مدرسة مكه لازم تدفع أول السنه الدراسيه

 

أم أميره... قومي صلي وادعي يابنتي ربنا يرزقك بشغل ويرجع حق بنتك


أميره.   حسبي الله ونعمه الوكيل ربنا ينتقم منهم 

هي مكه نامت ياماما


أم أميره اه من بدري 


أميره هدخل اطمن عليها 


اميره دخلت وقربت منها تبوسها لقيتها سخنه خرجت مخضوضه... ماما مكه سخنه اعمليلها كمدات وانا هروح اجيب حاجه من الصيدليه ليها ربنا يستر يارررب


أميره بتجري ومش وخده بالها خالص من الطريق كل همها تروح الصيدليه عشان بنتها فجاءه خبطتها عربيه 


ياسين...اتخض وقف العربيه ونزل بسرعه الناس اتلمت

 

ياسين... بيفوق أميره


اميره فقت بتحاول تقول الناس بتسندها 


ياسين انتي بخير انا اسف جدااااا بس انتي كنتي بتجري


أميره الغلط من عندي انا كنت بجري


 اتفضل امشي انا كويسه 


ياسين راسك بتجيب دم تعالي اشوفها


اميره مش مهم مفيش وقت عايزه اجيب خافض لبنت 5سنين حرارتها عاليه


ياسين هاجي معاكي أشوفها انا دكتور أطفال دقيقه اجيب الشنطه من العرييه 


أميره بفرحه... اتفضل يادكتور 


ياسين بيبص لاميره لبسه اسود ووشها مرهق بنت بريئه صغيره حزينه جميله محجبه 

شكلها قلقانه ع اختها اوي

 

أميره ماشيه قدمه مكسوفه منه ياررب اشفي بنتي 


دخلو البيت صغير اووووي ياسين معرفش يدخل من ضرفه واحده 


أميره دخلت قبله بتبص لقيته وقف مكانه ع الباب 

اميره أدخل يادكتور


ياسين باابتسامه ساحره مش هينفع

 

اميره بدلته الابتسامه ليه ماما فوق

 

ياسين ههههههههه فهمتني غلاط بس انتي دخلتي انا وبيشورلها 


اميره هههههه بكسوف تانيه هفتح الضرفه التانيه واحده وفتحت الضرفه التانيه 


ياسين ابتسملها 


أميره ابتسمت...  وطلعت ع السلم وياسين وراها،،، فتحت الباب ودخلت عرفت والدتها

 

ياسين دخل السلام عليكم


اميره وولدتها...وعليكم السلام  اتفضل 


اميره دخلته اوضه مكه وهي متوتره اتكعبلت في السجادة  كانت هتقع ياسين مسكها 


اميره ارتبكت لما مسك ايديها 


ياسين مش عايزيسيب ايديها هو نفسه استغرب ساب ايديها ودخل لمكه

 

ياسين احم احم ياااه درجه حرارتها عاليه اووووي ومش عايز يبص لاميره حاسس نحيتها بارتباك اول مره يحس بيه


عند منال في النادي قاعده مع اصحابها بكل غرور مش عجبها حد وبتتريق ع الكل


شيماء... أي ده يامنال انتي قلعتي الاسود ده اخوكي لسه متوفي 

منال الاسود بيتعبلي نفسيتي ومش لايق عليا 

شيماءههههههههههههه ليه تكونيش بنت في ال20ده احنا اد بعض وبنتي متجوزه ومخلفه


منال بعصبيه انتي اكبر طبعا انا لسه 30

 

شيماء هههههههه ده احنا اصحاب يامنال وعارفين بعض مهو لو تشيلي من دمغك ان الناس كلها طمعانه فيكو كان زمانك بتجوزي ولادك دلوقتي


منال بعصبيه حدفت الكوبيه شيماء مالكيش دعوه اصلا ملقتش حد مناسب 


شيماء لا كلهم كانو مناسبين بس عدم ثقتكم في الناس عملت كده 


منال سبتها ومشيت بعصبيه في نفسها ماشي يازباله هربيكي فعلا.... انا ضيعت جوزات حلوة بس كنت اضمن منين انهم مش طمعانين فيا صوت نده عليها


انسه منال 


منال بصت لقيت شاب في التلاتين نعم 


الشاب انا وائل وبقالي شهور بشوفك  


منال من جوها فرحت والمطلوب وائل ادها ورده ممكن تقبليها


منال خدتها وابتسامتله


وائل بغرور خدي الكارت بتاعي 


منال.... خدت الكارت تضمن منين إنى هتصل


وائل هتتصلي 


منال مين قالك 


وائل قلبي. وسبها ومشي 

😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃

ياسين بصي ياانسه اميره سمعت الجمله نزلت عليها  كالتلج البارد في عز الشتاء  الدواء ده يجي حالا... ودي حقن هتاخد منها كل 12ساعه وبعد نصف ساعه بعد العلاج هتنزل الحراره بإذن الله واشوفها بعد يومين

 أميره عيادة حضرتك فين 


ياسين واحده في المهندسين دي ببقي فيها من الساعه 1<5وواحده في عباس العقد من ببقي فيها من 6ونصف ل10مساء 


اميره ياااه بعاد عني اوووي


ياسين يوم الخميس أول يوم في عيادتي الجديدة وهي عند مكان ما شفتك


اميره عند الصيدليه


ياسين بالظبط في نفس العماره


اميره طيب الخميس ده كده بعيد عن ميعاد الاستشاره


ياسين فعلا بصي ببقي موجود من 7ونص الصبح11في مستشفي حكومي ######

اه عارفها 


ياسين متتاخريش عشان ميعادي بالدقيقه ولو ملحقتنيش ببقي من 11ل واحده بعد الظهر  في الوحده الصحيه


اميره بذهول ايه كل ده بتنام امتي 


ياسين بحزن بنام


اميره كل ده كتير حرام صحتك


ياسين ممكن امشي 


أميره اتفضل وعرفت إنه بيتهرب من الكلام


 أميره وقفت كشفك كام يادكتور

 

ياسين ولا مليم ده ربنا يطمنكم عليها


اميره لا مينفعش


ياسين لا ينفع انا السعاده بالنسبالي هي إنى أشوف الطفل سليم وبيخف من المرض دي اجرتي

 

اميره بصتله بحيره 


ياسين مالك


اميره.... ابدا 


ياسين لا قولي مالك


أميره... مستغربه شويه واحد هالك نفسه يوم كامل عشان الفلوس  ومش حاطط صحته في دمغه يرفض ياخد حق كشف وكمان بيقول شعارات


ياسين حزن من كلامها بس حقها هي متعرفهوش ولا تعرف شخصيته،،، احساسي شعارات ههههههههه شكرا


أميره... اومال ايه يخلي حد يعمل كده في نفسه وصحته 


ياسين ...ده الكارت بتاعي لو البنت تعبت او اي تغيرات كلمني الفون مبيتقفلش وتحت امرك في أي وقت الف سلامه عليها

ممكن امشي عند اذنك


أميره اتفضل  


ياسين نزل أميره نزلت معه هروح اجيب العلاج

ياسين انتي معقمتيش جرح دماغك وكده هتتعبي وهيلتهب ويتلوث


أميره لما هي تخف  انا هخف راحه اجيب العلاج


ياسين طيب هاجي معاكي وكمان عربيتي هناك شكلك متعلقه بااختك اوووي هي شكلك بالظبط


اميرة باابتسامه اختي ههههههه هي فعلا شكلي 


ياسين بتضحكي ليه


اميرة انت أكيد عندك ميعاد عياده يادكتور وانا عطلتك اصل بصراحة شايفه اليوم كله مليان 


ياسين ههههههههههه لا متقلقيش واخد باقي انهارده اجازه وبكره عشان ارتاح واجهز العياده الجديده


اميره ههههههه يااه باقي النهارده مش هتخسر كده ولا العياده الجديده هتجيب حقها وزياده 


ياسين باابتسامه حزن من  كلامها بس هو مقدر إنى هي متعرفوش بس كلامها بيدوس ع جرح جوه قلبه كأنها بتحط ملح ع جرحه بس بيحاول يتمسك مش هينفع يجيب كل واحد ويحكيله حكايته وهو كلام الناس من زمااان مبقاش يهمه  كل واحد بيحكي عنه حكايه وهو ساكت مش همه حد هو كل همه يعرف ينام باليل بيفضل يشتغل ويهلك نفسه عشان يعرف يغمض عينه 


اميرة سؤال صعب 


ياسين ههههههه وصلنا الصيدليه دخل معها 

الصيدلي طلب تمن العلاج كان غالي ومكنش معها كل الفلوس دي هي اصلا كل فلوسها خلصت 


اميره هروح اجيب الروشته لأنى نسيتها فى البيت

ياسين متكلمش. محبش يحرجها قالها انا ماشي سلام


أميره راحت البيت الحمدالله منطقش طلع عنده زوق 


طلبت فلوس من أمها وهي محرجه


ام أميره... خدي يابنتي والله دول اللي معايا 


أميرة تسلميلي ياامي دول مش هيجيبه العلاج بصي هروح اجيب المهم منه عشان الحرارة تنزل والباقي لما ربنا يحلها 


ام أميره ربنا يحبب فيكي خلقه يابنتي ويصلح حالك


أميره وصلت الصيدليه لو سمحت عايزة دول بس من العلاج


الصيدلي حضرتك الي كان معاكي جاب كل العلاج ده والحاجات دي ودفع الفلوس ومشي 


اميره لقيت شنطتين كبار خدتهم ورواحت

أم أميره اي كل ده


 أميره ده العلاج والشنطه دي معرفش بس اشتراهم الدكتور وسبهوملي مع الصيدلي

 

أميره فتحت الشنطه التانيه لقيت اكتر من ازازة شامبو للاطفال والكبار احجام كبيره وبرفان اطفال وسيرام لشعر 


وورقه مكتوب فيها

 

السيرام ده للبنوته هيتقل شعرها لانه ضعيف والحاجه دي هديه مني ليكي وشكرا انك خلتني للحظات سعيد ياسين عز الدين 


اميره مفهمتش الكلام محتاج تفسير بس مش فاهمه


ياتري ايه حكايه ياسين اصبرو بس هتتفاجئو من الأحداث 


رواية حكاية #أرمله_عانس_مطلقة


 #الفصل_التالت


أم أميرة... الدكتور ده شكله محترم اوووي يابنتي 


أميره باستغراب... سبحان الله ياماما انا فكرته بخيل وعايش يكنز في الفلوس بس ده فاتح كذا عياده وبيشتغل في كذا مستشفي والوحدة الصحيه هالك نفسه عشان الفلوس


ام أميره... متظلميش حد يابنتي الله وأعلم بظروفه بس اللي أقدر أقوله إنه محترم جداااااا  وبيفهم في الاصول


أميرة... هنزل بكره أدور ع شغل ويارب الاقي عشان اديله فلوسه 


مر نصف ساعه فعلا مكه اتحسنت وبقيت كويسه


أميرة...  ماشاء الله وممتاز كمان الحمدالله بنتي بقيت كويسه


تاني يوم أميرة بتدور على شغل وبردو مش لقياه  لحد مالقيت شغل اخيراً في مطعم مأكولات بحريه هي اللي مسئوله عن البيع وتجهيز الأوردرات بس بردو المبلغ قليل اوووووي مش هيجيب مصاريف مدرسة مكه حتي... حزنت لما سمعت المرتب بس لازم تقبل مفيش حل تاني 


 😅😅😅😅😅😅😢😢😢😢😢😢

عند وائل لسه مكلمتكش 

وائل.... هتكلمني ياسعد

سعد.... بطل غرور بقي دي وليه ارشنه مش سهله دي وفقت تعيش من غير جواز بس متخسرش مليم هي واخواتها كلهم كبار وعواجيز كمان بس متجوزوش عشان مفكرين الدنيا كلها طمعانه فيهم وبخيله جدااا مفهومش الا اخوهم اللي مات ده هو كان مختلف عنهم


وائل... بقولك هتتصل 


سعد اما نشوف


وائل هتتصل وهتجوزها وهبيعها الي وراها وقدمها ومش هسيب حق اختي الي كسرو عينيها وذلوها واتهموها بالسرقه واتسجنت كل ده ليه عشان اخوهم اتجوزها هما لبسوها سرقه وسجنوها


سعد ده الي مات


وائل.   اه ده احسنهم ولما روحتلو وقولتله اللي حصل خرج أختي بس هي صممت على الطلاق عشان خافت منهم وهو مسبهاش وكان عملها مرتب وأدها مبلغ كبير وسبلها شقته الي كان متجوزها فيها الله يرحمه كان محترم


بس العقربه دي خلت أختي تتعالج نفسي. ودخلنها مصحه مش هسيب حق اختي


سعد... ماهي ممكن متتصلش


وائل... ههههههههه انت مشفتهاش كانت بتبصلي ازاي يابني دي واحده فضلها كام سنه وتدخل في الخمسين  ومحدش بقي بيعبرها من كتر غرورها وسمعتهم وبخلهم انا بقي هحي جواها حاجات ماتت وعفنت وان ماخلتهم ع الحديده مبقاش انا


سعد اتمني ياصاحبي بس متنسنيش


وائل هههههه عيب عليك

#################### 

متجنب مامته عشان الحوار بينهم وصل لمرحلة صعبه هو مش قادر يواجه 

بس باستمرار ييفكر في أميرة وكل مافونه يرن يفكر هي اللي بتتصل.... عدي يوم واتنين وعشر وعشرين... وأميرة متصلتش ولا راحتله،،، العياده اتفتحت ونجحت والناس بقيت دايما بتدعي لياسين وبقي مشهور في الحي الشعبي،،، دعوه الناس بتفرحه بصه الاطفال لياسين بتدوي جرح جوه اااهات كتيررر جوه بس مدريها تحت ابتسامه جذابه مبتفرقش وشه... كلام معسول وكله زوق لكل الناس،،، اللي يشوفه يقول ده معندهوش أحزان،،، الناس كلها بتحبه وتحب ابتسامته واسلوبه اكتر من بنت وست يحاولوا يقربوا منه او يكلمو... بس ياسين قلبه مقفول وكأنه استكفي من الدنيا شاب 34سنه دكتور شاطر مشهور في مكانته شكله جذاب ووسيم واستايل كإنه موديل برفانه الكل بيعشقه لحظه مايعدي في مكان او يقرب بيعرفه انه جاي من على بعد الناس بتعشق ابتسامته وبساطة تعامله مع اي حد قفل قلبه ونهي حياته وعايشها مجرد ايام منتظر لحظه وفاته وكانه من برا شئ ومن جوه شئ تاني خالص 


الايام بتمر ومع الوقت قرار ينسي انتظار مكالمه أميرة وبقيت بالنسبله شئ جميل في يوم خلي يبتسم او يحس إنى الدنيا بخيررر


العام الدارسي بدأ أميره شغاله بس طلبات الحياه والالتزامات صعبه مش عارفه تدفع مصاريف المدرسه المديرة كلمتها وهددتها بفصل بنتها حاولت أكتر من مره تستلف مفيش حد راضي يسلفها


  اتقدم لها اكتر من واحد للجواز وهي بترفض هي قررت تربي بنتها أمها اتحيلت عليها تروح لأهل مكه تطلب منهم فلوس يساعدوها في المدرسه رفضت كتيررر بس بعد إلحاح وفقت.... قررت تروح مفيش حل غير ده 

😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃

وصلت بيت محمود ودخلت كانو بيتغدو 

محمود وهو بياكل وأميرة وقفه،،، جايه ليه


منال... اكيد جايه تبوس رجلينا وتشتغل خدمه عندنا

 

هبه.... ولا جايه ترغي في حكايه الشقه تاني


أميرة ابدا والله انا بس جايه عشان اقولك ياعم مكه بنتي حاجه... مدرسه مكه خاصه


 محمد الله يرحمه هو الي قدملها فيها وانا شغالة بس مش عارفه ادفع المصاريف 

كنت جايه لو تساعدني بس في دفع المصاريف


منال..  أي ده انتي جايه تشحتي بقي

 

هبه بس بجد فنانه 


ضحكتي على محمد زمان وجايه دلوقتي تضحكي علينا 


مكه بتاعتك دي الله واعلم بنت اخونا ولا لا بليها واشربي مياتها


محمود... بس يامنال يس ياهبه مضايقوش أرمله اخوكم الله يرحمه ولا تزعجوها وهي بتشحت مننا ياسيد ياعبدالله


اومراك ياباشا خرجو الزباله دي برا


 ومتجيش هنا تاني ولو جات ابقي اديها 100


أميرة ده اخر كلام عندكم وحابسه دموعها قد ايه اتذلت وفعلا كسروها 


محمود روحي لفي على واحد تاني يابتاعه انتي ومتضحكيش علينا بالاسود الي لبسه ده برااااا


أميرة حسبي الله ونعمه والوكيل ربنا ينتقم منكم ااكله مال اليتيم 


سيد وعبدالله طردوها


 أميرة روحت بيتها وهي منهاره وحزينه وصعبان عليها تطلع بنتها من مدرسه ابوها اختارها ليها

وهي في طريقها قبلت جارهم عوض

 

الجميل سرحان في ايه


أميرة... لو سمحت ياعوض سبني في حالي 


عوض مالك ياجميل بس انا كنت طالب القرب


أميره ابعد عني لو سمحت 


عوض انا هعوضك يامرمر وهأجرلك شقه بس عدم الامؤخده بنتك تديها لأمك او لأهلها انا عندي ولدين وبصرف عليهم بالعافيه 


أميره ابعد عني بقي وسبته ودخلت بيتها 

😢😢😢😢😢

فكرت في صاحبتها سهام يمكن تساعدها قالت تروح تقعد معها وتحكيلها يمكن تساعدها او تدلها على حل 


أميرة استجمعت قوتها وراحت  لسهام


 السلام عليكم


سهام بفرحه اميرة حبيبتي 


اميرة وحشتينى اوووي


سهام وانتي اكتر جوزك عامل ايه


اميرة الله يرحمه


سهام وشها اتغير الله يرحمه هو مات امتي

 

اميرة من ست شهور 


سهام يعني انتي أرمله يااميرة


اميرة للاسف 


سهام حبيبتي ربنا يعوضك وارتبكت وبتبص لساعتها


أميرة مالك ياسهام بتبصي لساعتك ليه 


سهام ابدا اصل ماهر قرب يجي وبصراحه بقي يا أميرة ماهر جوزي ده مدوخني عينه زيغه  ووو


اميرة... وأى ياسهام


سهام وانتي مش متجوزة و


أميرة بحزن بس تمسكت وانا أرمله وخايفه على جوزك مني

 

سهام متزعليش مني يا أميرة انتي حلوة وصغيرة واحلي مني بكتير وانا جوزي عينه زيغه و


أميرة ولا يهمك ياصاحبه عمري بس احب اقولك حاجه الحياه مش راجل يا صاحبتي يعني الارمله الي من غيرررر رجل او المطلقه الي من غير راجل اشرف مليون مره من واحده متجوزة واخلاقها وحشه مش الرجل هو الي هيمنع الست تبص لجوز صحبتها الست المحترمه محترمه سواء معها راجل او مش معها سبتها ومشيت


 يااااه هي الدنيا بقيت وحشه اوي كده صاحبه عمري خايفه على جوزها مني هههههههه ولا الجيران الي مفيش واحده فيهم في مره عزمت عليا تدخلني شقتها كلهم خايفين مني ع رجلتهم زمان كانو بيتمنو ادخل عند حد فيهم


بتمر الايام ببطئ أميرة في شغلها وبتحاول تجمع فلوس للمدرسه وامها بتحاول توفر من مصروف البيت عشان تساعد أميرة في المدرسه بس بردو مفيش فايده


أميره بتتكلم مع زميلتها هدير 


هدير طيب يااميرة مفيش شغلانه تانيه 


 اميرة دوخت ياهدير ومفيش


هدير انا ملاحظه صاحب المطعم مركز معاكي اوووي


أميرة ايوه جداااا. وطلب يتجوزني عرفي


هدير يالهوووي بجد


أميرة اصل انا أرمله يعني رخيصه ورقه عرفي وشقه إيجار ونتقابل في السر من ورا المدام 


هدير عندك حق والله ماانا مطلقه الناس كلها بتبصلي كإني وحشه معمرتش العيب مني محدش عارف ان عنيت وانى مش بالساهل لما خدت قرار الطلاق وان اختارت الطلاق اهون مليون مرة من عيشه مع واحد زللني وكسرني وضرب واهانه وشتيمه اي واحده يااميرة بتتجوز تحت كلمه الستر انا بقي معرفش الستر الي كان جوزي كان كل يوم فضيحه والجيران تسمعنا وضرب واهانه ومنعني اشوف امي ودموعها نزلت


اميرة متزعليش ياهدير مجتمع عقيم


 المجني عليه هو الجاني

 

هدير تليفونها رن ايوه ياماما هرن عليها حاضر وهبعتهالك انهارده وخالتي كمان عايزها طيب طيب 


قفلت مسكت فونها ورنت ع رقم يوووه مقفول اعمل ايه بس


اميرة مالك يابنتي


هدير ماما طالبه الست الي بتغسل سجاد تجي تغسلها وتعملها الشقه والسلم وبرن مقفول 


اميرة جربي تاني


هدير بجرب بردو مقفول ده لولا انشغالي كنت عملت انا لماما دي الست بتاخد على السجاده 100وماما عندها اربعه ده غير الشقه والسلم


اميره هدير انا موافقه اروح انا بعد الشغل النهارده


هدير بصدمه أميرة انتي بتقولي أي.


أميرة أنا محتاجه ياهدير وهشتغل اي حاجه عشان اربي بنتي واعلمها واساعد امي احسن مليون مرة ان اتجوز عرفي واروح اتجوز واحد ميطقش بنتي انا هعيش لامي وبنتي بس ياهدير وطالما مش هشتغل شغلانه حرام خلاص مفيش مانع


هدير بس ي


أميرة مبسش ياهدير مفيش حل غير كده يمكن أعرف أجمع مصاريف مدرسه بنتي وعلاج امي والايجار 


هدير اميرة انتي حلوة وممكن 


أميرة قطعتها كله يقولي انتي حلوة وصغيرة طب اعمل ايه بحلوتي وانا مش عارفه ادفع مصاريف بنت في كجي 

انا هروح لمامتك هروح البيت اقول لماما واجهز هدوم اعمل بيها وهروح على بيتك اديني العنوان هدير اتفضلي ياقلبي ربنا يرزقك يارب

أميرة... الحمدالله 

😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕

 أميرة راحت بيتها وحكت لولداتها في الاول اعترضت وبعد إلحاح أميرة اقنعتها وان مفيش حل غير كده 


وحتي لو هتنقل بنتها لازم تستد فلوس السنه دي عشان ينفع تاخذ الدوسيه وتنقلها 

اخيرا اقتنعت بس شرطت عليها محدش يعرف 


اميرة مع اني مش بعمل حاجه عيب ولا حرام بس موفقه


اميرة دخلت تطلع هدوم وهي بتقلب في الدولاب لقيت كارت ياسين بصتله وابتسمت ومسكت فونها ونقلت الرقم واتصلت


ياسين... السلام عليكم


اميرة... وعليكم السلام


ياسين نعم حضرتك تأمريني بحاجه 


اميرة الامر لله وحده 


ياسين مين معايا


اميرة انا واحده متعرفنيش


ياسين  حضرتك متصله تهزري وقفل السكه 


اميرة رنت مره واتنين اخيرا رد


ياسين لو سمحت انا مشغول ومينفعش كده


اميره انا متصله  أسألك سؤال


ياسين انتي تعرفيني


اميرة لا


ياسين جبتي رقمي منين


اميرة بكذب جربت ارقام طلع رقم قلت يبقي ده صديق بعتهولي القدر 


ياسين انتي فاضيه بقي


اميره ابدااا والله بس بحب العب مع القدر 


ياسين وانا قدرك بقي


اميره ممكن


ياسين يبقي بتضحكي ع نفسك ودخله جوله خسرانه انا مش قدر حد


أميرة انا عايزة صديق اخ انا وحيده ومحتاجه اخ اخد رئيه واكيد انت محتاج حد متعرفوش تفضفض معه زي ماانا محتاجه حد ميعرفنيش


ياسين مايمكن تغرفني


اميرة سكتت وبعدين ردت لا معرفكش 

اسيبك دلوقتي وبعدين نتكلم تكون انت بقيت فاضي وانا خلصت


ياسين ريحه فين


اميره شغلي 


ياسين هخلص 10باليل 


اميرة 10ونصف انتظر مكالمتي


ياسين عجبتني فكرة ان افضفض مع حد معرفوش انا ضد إنى اكلم حد فون او حقيقي بس عجبتني الفكرة


اميره وانا والله العظيم مش بكلم حد بس نفسي افضفض وارتاح وزي مقولتلك وحيده سلام

ياسين هستناكي 


روايه حكايه #ارمله_عانس_مطلقة 


 #الفصل_الرابع


اميرة لبست هدومها ومشيت ع العنوان وهي جواها حزن كبيرررررر اد ايه حزينه بس الظروف اطريتها لكده حاسه ان الموضوع صعب عليها كبرياء وكرامه بتنزل ع الارض رغم ضيق حاله ولدها الا انها عمرها مااشتغلت خادمه للناس بالفلوس الشغل مش عيب بس هي حاسه ان الدنيا بتجي عليها اووووي و نزلت دمعه من عنيها مسحتها واتنفست الصعداء اميرة اجمدي عشان بنتك انا قعدت من التعليم ومبقاش معايا شهاده يمكن لو معايا شهاده كنت لقيت شغل مش هخلي بنتي زيي لو هموت عشان اعلمها احسن تعليم هعلمها جيه في دمغها ابتسمت ياسين ابتسمت قد ايه حاسه انها نفسها تقرب او تروحله بس خلاص المسافه بتبعد وكل يوم بتبعد اكتر هو دكتور وهي مفيش تعليم وكمان كلها سعات وهتبقي خادمه بس قلبي نفسه يسمع صوته رغم جمال ابتسمته الا انه جوة حزين ليه وافق نتكلم ع طول يمكن محتاج يفضفض وانا كمان محتاجه له  وصلت العنوان رجليها بتقدم وبتاخر احساس صعب دخلت السلام عليكم 

ام هدير وعليكم السلام مين 

اميرة انا اميرة ياخالتي الي هدير بعتاني

ام هدير بصدمه انتي الي هتغسليلي السجاد 

اميرة ببتسامه عكس الي جوها ايوه وهمسح السلم والبيت

ام هدير يابنتي وارتبكت

اميرة باابتسامه اكل العيش ياخالتي انا عندي بنت وعايزة اربيها

ام هدير بصدمه اكبر انتي متجوزة ازاي انتي صغيرة خالص وشكلك بنت ناس

اميرة انا ارمله 

ام هدير حبيبتي تعالي اتفضلي وفتحت البوك وطلعت الفلوس دول حق السجاد والشقه والسلم خديهم وامشي

اميرة نعم ليه كده ياخالتي

ام هدير انتي زي القمر يابنتي وصغيرة وفي عنيكي كسوف ورهبه اول مرة تشتغلي كده صح

اميره ايوه

ام هدير روحي يابنتي 

اميرة مش همشي الا لما اخلص الي جيت عشانه ولو حبه تساعديني لو تعرفي حد محتاج واحده قوليلهم عليا ودورت وشها قبل ما دموعها تخونها ابتديت شغل ام هدير بتبصلها بعد مغيرت هدومها ولبست بنطلون وتشرت قد ايه صغيرة وجميله وضح ان الدنيا جات عليها 

اميرة مكنتش وخده ع التعب الجامد ده خصوصا ان محمد كان جايبلها فلبنيه وفي بيت اهلها امها مكنتش بتخليها تتعب كتيررر

اخيرا خلصت الشغل بس حسيت انها روحها طلعت حقيقي تعب وكل حته في جسمها بتوجعها ام هدير اعجبت بنظافه اميرة  وحسبتها ولسه هتمشي خبطت ست كبيرة 

ام هدير اتفضلي ياام محمود 

ام محمود شكرا ياحبيبتي انا شفت بنت جديده عرفت انك جبتي واحده تخلصلك حاجتك 

اميرة ايوه خيررر عملت حاجه زعلتك

ام محمود ابدا يابنتي بس كنت جايه عندي سجدتين  وعايزكي تعمليهم 

اميرة اه بجد تعبانه بس مجبرة  توافق 

ام هدير خاليها بكرة ياام محمود اصلها تعبت جداااا شقتي كان بقالها كتير مش نظيفه

ام محمود لو تعبانه بلاش هوديهم المغسله 

اميرة لا خلاص هجي معكي

ام هدير اضايقت ان في ناس معندهاش قلب ومبيفكروش غير في مصلحتهم بس 

اميرة طلعت شقه ام محمود ولسه هتغير هدومها لقيت شاب كبير قاعد 

امير ياخالتي مش انتي قولتي انك لوحدك

ام محمود اه يابنتي ده ابني محمود بيجي كل فترة يطمن عليا 

اميرة طيب انا هغير ازاي 

ام مجمود عادي يعني 

اميرة في نفسها عادي استغفر الله العظيم

محمود كل شويه يبص ع اميرة ويبتسملها اميرة خافت من بصته ليها لو سمحت ياخالتي هاتي السجاد اغسله

ام محمود اهو ما تغيري 

اميرة لا هعمل بهدومي

ام محمود براحتك بس خلصي بسرعه يالا 

ومتدخليش الاوض هنا بس 

اميرة نفسها بتتكسر بس بتحاول تستحمل عشان بنتها اميرة بتغسل السجاد وهي تعبانه وبتحاول تدري تعبها اخيرا خلصت 

ام محمود خدي فلوسك اهي 

اميرة بصيت للفلوس لقيتها اقل من الاتفاق بكتير الفلوس ناقصه

ام محمود كده حلوين 

أميرة بقله حيله الي تشوفيه بس قليلين وماشيه وهدومها مبلوله وتعبانه حالتها صعبه 

ام محمود استني 

اميرة نعم

ام محمود في اكل بايت من امبارح خدي بدل ماارميه

اميرة حسيت في اللحظه دي ان كأن حد دلق عليها مياه سقعه في عز الشتا شكرا

ام محمود خدي وعندي جلبيتين قدام خديهم كنت ناويه اعملهم حتت مطبخ بس خديهم 

اميرة دورت وشها عشان دموعها متنزلش شكرا ومشيت بسرعه 

محمود ليه كده ياماما 

ام محمود ليه ايه مهما بياكلو من الزبالة قولت اديها الاكل بدل ميترمي 

محمود وليه قفله اوض افتحيها تتهوي 

ام محمود قفلتها للبت الي كانت بتمسح تدخل تسرق حاجه لحسن دول ايديهم طويله

محمود يعني عشان بتمسح تبقي حراميه ياامي السرقه دي في الدم ممكن حد متشكيش في خالص يبقي مش امين عدم الامانه ده في ناس كتير 

ام محمود انت ياود بطل شعارات وروح لمراتك

محمود اصلا كنت ماشي نزل محمود من علي  السلم بيجري لقي اميرة ماشيه في الشارع

محمود تعالي اوصلك

اميرة شكرا 

محمود طلع فلوس من جيبه خدي باقي حق السجاد امي بعتتني ادهولك 

اميرة بفرحه شكرا

محمود ده حقك وانتي تعبتي متزعلش من امي ست كبيرة ودقه قديمه وهي كده كلامها ناشف

اميرة لا مش زعلانه عن اذنك 

محمود تعالي اول الشارع عربيتي هناك هوصلك هدومك مبلوله هتلم تراب مش هينفع كده

اميرة شكرا هركب من الموقف هاخد مكروباص 

محمود والله متحصل تعالي بس اعتبرني سواق تاكس

اميرة لسه هتتكلم

محمود والله متتكلمي تعالي تعالي 

اميرة ركبت العربيه 

محمود هتروحي بيتك

اميرة ايوه 

محمود مش وراكي شغل تاني 

اميرة لا

محمود بس لسه بدري 

اميرة يادوب الحق اروح اقعد مع ماما وبنتي شويه قبل ما ينامو

محمود طب لو جالك شغل تشتغلي

اميرة اه اشتغل محدش يقول لشغل لا 

محمود طيب في شغل لمده ساعتين ايه رئيك

اميرة شغل ايه وفين

محمود  شغل في شقتي 

اميرة مراتك موجوده

محمود لا شقه تانيه واخدها اهدي فيها اعصابي وافصل عن قرف البيت

اميرة لا هروح لبنتي وامي

محمود اسمعيني انتي من بعد العصر لدلوقتي وانتي طالع عينك عند ام هدير وامي ومختيش مبلغ يستاهل التعب ده 

انا بقي هاخدك معايا نتعشي سواء ونقضي وقت لطيف وهدكي الف جنيه ساعتين بس من وقتك ومفهاش تعب ولا حاجه ده انا هخليكي تشوفي الساعه وكل مااطلبك هدكي نفس المبلغ

اميرة وشها احمرررر بغضب انا الي فكرتك محترم وتختلف عن ولدتك طلعت انسان معندهوش ذرة رجوله

محمود متخدهاش كده خديها انك انتي محتاج الفلوس وانا محتاج ارتاح واقضي وقت حلو ومن اول ماشوفتك عجبتني الشغلانه دي متلقش عليكي انتي جميله جدااااااا انتي ملكه محتاجه تقعدي ع العرش صدقيني انا هعيشك عيشه حلوة وهرحمك من البهدله

اميرة قلتلك شكرا لو سمحت وقف العربيه وقف 

محمود خلاص كلها دقايق واوصلك

اميرة بزعيق قولتلك وقف  

محمود خلاص خلاص والله ماهتكلم بس لو نزلتي هنا مش هتلقي موصلات خالص انا هسكت خالص

اميرة ياريت لوسمحت 

عم الصمت لمده دقايق اخيرا وصلت قرب بيتها 

أميرة بس هنزل هنا 

محمود اميرة فكري وادها كارت 

اميرة مسكت الكارت وقطعته الموضوع منتهي يااستاذ محمود لما يكون موضوع في غضب لربنا يبقي منتهي  وسبته ومشيت بتلعن الظروف الي عرضتها لكده 

####>>#>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

عند منال وقفه قدام المرايه بتلعب في شعرها وبتضحك ونبي عسل يابت يامنال ياتري الود ده عايز مني ايه واد ايه ده شاب زي القمررررر وطول بعرض  وسكت وكشرت اه   شاب ويمكن اصغر مني ب15سنه اقل حاجه  ويووووة هو انا غصبته مهو الي وقفني ليكون طمعان فيا يووووة كفايه بقي يامنال العمر ضاع وانتي مشتي ورا محمود اخوكي لحد معنسك انتي واختك تحت مسمي كله طمعان فينا ومشيت نحيه السرير مسكت الفون وجبت الكارت بتاع كريم وقرارت تتصل بيه رنت مرة واتنين  تلاته 

كريم مسك التليفوووووون وبيضحك رني عايزك ترني لما تشبعي ههههههههههههههه انا بكرة هسقيقي من نفس الكاس الي سقتي اختي والي زيها بيه 

الوووووو

منال مبترودش ليه

كريم سوري ياحبي الفون كان صامت

منال بفرحه حبك

كريم طبعا حبي وحبي وحلم بنسبالي

منال عايزة اقبلك 

كريم عزمك ع العشاء بكرة 

منال لا النهاردة 

كريم ياقلبي انا في الشركه وعندي شغل لحد منتصف الليل

منال بفرحه انت عندك شركه 

كريم بكدب طبعا شركه استيراد وتصدير بكره لما اقبلك هحكيلك كل حاجه 

منال بفرحه سلام 

#######################

  في مكان تاني خالص 

بقولك ايه انتي هتروحي يعني هتروحي 

ريهام بحسرة لا مش هروح طيب يجي هنا

ابو ريهام هو طالب يقبلنا في المطعم 

ريهام بعياط يابابا حرم عليك مينفعش كده  الي اعرفه ان العريس لما يتقدم لواحده بيجي يشوفها في بيتها مش هي بتروحله في مطعم 

 راويه  مرات ابو ريهام انتي بتتامري  ع ايه يادلوعه  ده انتي 27سنه يعني عانس وهو العريس عارف كده ولا مفكرة نفسك 18سنه هتقعدي تتشرطي 

ابو ريهام براحه عليها ياروايه شويه

روايه خلاص يااخويه خاليها قاعده جمبك ماانت الي دلعتها وسبتها ع مزجها لحد معنست

ابوريهام بزعيق روايه خلاص اسكتي 

روايه خرجت من الاوضه بتنفخ ومضايقه 

ابوريهام يابنتي بطلي عياط واهدي بقي انا اب ونفسي افرح بيكي نفسي اجوزك قبل مااموت 

ريهام ووشها احمر من كنت البكاء مش بطريقه دي يابابا 

ابوريهام بحزن هو احنا لقينا طريقه غير دي وقولنا لا يابنتي 

ريهام بدموع وانا ذنبي ايه يابابا هو انا هشد العريس بالعافيه اقوله تعالي اتجوزني 

ابو ريهام انتي الي فضلتي ترفضي العرسان لحد ما

ريهام لحد معنست صح يابابا قولها قول متتكسفش انا خلاص اتعودت ع الكلام ده بس مبيفرقش معايا انا كنت برفض عشان اكمل تعليمي وحصلت ع دبلومه تربوي ومش ندمانه ومش هندم 

ابو ريهام البنت ملهاش الا بيت جوزها يابنتي بس انا سمعت كلامك انتي وولدتك الله يرحمها وخليتك تسيبي خطيبك يابنتي ابوس ايديكي متحرمنيش ان افرح بيكي قبل مااموت تجمعت في عينه دموع يغشي ان تراها ابنته حبيبته يغشي ان يجرحها هو الوحيد الذي يجب ان يكون حريص ع جرح ابنته يجب الا يجرحها مثل باقي البشر يكفي ماتسمعه يكفي ميقال عليها يكفي كلمه عانس يكفي الذي تتردد من كلام الجميع التفت اليها واستجمع قوته ريهام الي يعجبك يابنتي اعمليه بس انا مش هعيشلك كتيرررر واحب اقولك اوعي كلمه حد تهزك انتي مش عانس انتي بنوته زي القمر الي بيقولك كده غيران منك عشان انتي البنت الوحيده في العيله الي كملت تعليمها وبتشتغل مدرسه اد الدنيا فرحه اهتزات دخلها ولدها امانها يمنحها فرحه حرمت منها عانت اهانات وكلمات مهينه تتردد ع السان الجميع عانس عانس فاتها قطر الزواج لا احد يرغب بيها لحظه صمت فاقت ع صوت سعال ولدها 

ريهام بابا تحت امرك انا موفقه هروح معاك بكرة نقابل العريس 

ولدها قبل جبينها الله يباركلي فيكي ياقلب ابوكي اتاكدي لو معجبناش هنرفضه انتي مش عانس انتي ست البنات ومش ناقصك حاجه ريهام بجد يابابا 

ابو ريهام بجد ياقلب بابا اغسلي وشك وفوقي كده محدش هيغصب عليكي في حاجه احضنت ريهام ولدها دائما يعطيها الامان والحنان 

****************************•••••••**

ريهام بنت اختارت ان تكمل تعليمها وكانت ترفض اي عريس غير مناسب وبعد ان انتهت من البكاريوس تمت خطبتها ع اخو إمراءة ولدها وبعد اشهر اكتشفت انه غير مناسب انهت الخطبه مما اثرات غضب راويه امراءة ولدها قرارت ان تنتقم من ريهام كانت تقول للجميع ان اخوها هو من تركها وان اخلاقها سيئه وانها ترفض اي عريس وتتحجج بالتعليم  وان قبلها شخص ليسال عن. ريهام تقوم بتطفيشه بدون علم احد ومع الوقت سارات تردد انها عانس واصبح الجميع يردد هذه الجمله جاء عريس لر يهام لكن شرطه ان هم من يقومه بمقبلته خارج المنازل فرحت روايه جداااااا بانها ستري كسرة عين ريهام 

####################

يمشي ذهبا وايبا دخل غرفته ينتظر مكلمتها لما هذا الاحساس ماهذه الفرحه الذي تملي قلبه مجرد شعور انه سيخرج مافي قلبه لشخص غريب لا يعرف دكتور ياسين لا يعرف الماضي الاليم لا يعرف ماسبب تكون شخصيته بهذه الطريقه لا يعلم ماسبب تحوله لشخص بدون مشاعر بدون احساس شخص مثل الانسان الالي 

اعلان الهاتف ع وجود متصل توجه ياسين وامسك الفون ابتسم ابتسمته الجاذبه 

السلام عليكم

اميرة وعليكم السلام مشغول 

ياسين لا منتظرك 

اميرة هههههههههههههههة بجد 

ياسين ايوة بجد  

اميرة ليه منتظرني 

ياسين اصدار اه مسموعه عشان نفسي اتكلم 

اميرة ليه مبتتكلمش ههههههههههههههه

ياسين ههههههههه صدقيني لا مبتكلمش 

اميرة ليه يادكتور ده حتي الكلام يريح الاعصاب 

ياسين بصدمه عرفتي منين اني دكتور

اميرة اء اء 

ياسين انطقي انا مقولتلكيش اني دكتور 

اغلقت اميرة الهاتف 

ياسين في نفسه عرفت منين ان دكتور تبقي كدبه وهي تعرفني الحمدالله ان متكلمتش بس ليه الغش ليه كده الله يسمحك انا كنت حاسس ان صوتك بيريحني 

اعلان الهاتف. جود اتصال 

ياسين لو هتتكلمي وتقولي انتي مينمنشق هسمعك لو هتكدبي معنديش استعداد اضيع وقتي في كذب وحوار مزيف 

اميرة صدقني مش هكذب 

ياسين اتكلمي سمعك 

اميرة من كام شهر عملت حادثه مع بنت في حي «««« وجت سليمه وجيت بنتي وكشفت ع بنتي وكمان جبتلي العلاج

ياسين بفرحه انتي 

اميرة ايواة انا 

ياسين طب ليه مقولتيش ع طول 

اميرة اتكسفت منك عشان مدفعتلكش حق العلاج

ياسين بضحكه رنانه استغرب كيف خرجت مثل هذه الضحكه من قلب مات وشبع مووت بس دي حاجه بسيطه 

اميرة من كل قلبي متشكرة يادكتور 

ياسين حاجه بسيطه يا 

اميرة اسمي اميرة 

ياسين انتي فعلان اميرة ياانسه اميرة 

اميرة بحزن انا مدام 

ياسين متجوزة 

اميرة ارمله  وانت يادكتور 

اهتز ياسين من سؤال اميرة تمسك لكي لا يباين جراحه الم دخله لم تنسي السنوات 

اميرة احم 

ياسين ممكن ناجل السؤال

اميرة لدرجه 

ياسين عادي بس ورايا مستشفي بدري .

اميرة وانا ورايا شغل بدري 

ياسين اه ممكن اسالك سؤال 

اميرة طبعا اتفضل

ياسين انتي صغيرة خالص ازاي ارمله وبتشتغلي ايه

اميرة عادي يادكتور اتجوزت صغيرة وجوزي توفي بعد خمس سنوات وسبني انا ومكه 

ياسين خمس سنوات هو

اميرة سني 24سنه يادكتور 

ياسين ذكيه 

اميرة ههههههههههههههه مش اوي 

ياسين بتشتغلي ايه 

اميرة ممكن ناجل السؤال  

ياسين زي متحبي 

ياتري هيحصل ايه تابعوني 

اميرة هتوصل لايه مع ياسين 

ريهام ليها حكايه ولا ايه 

هديررررر هتوصل حكيتها لايه 

تابعوني في مفجائات كتيررررر وايه رئيكم السرد فصحه اكمل كده ولا لاء


روايه حكايه #ارمله_عانس_مطلقه )


 #الفصل_الخامس 


»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»


اميرة افكار كثيرة بدخلها ايه يااميرة هتقوليلو شغاله في محل وبخلص واروح اخدم الناس هتقوليله انا مش متعلمه يادكتور ياااه طب انا ليه كلمته مش عارفه ليه عايزة اكلمه ليه ابتسامته بتشدني كده يمكن عشان ساعدني اعجبت بشهمته في زمان محدش بيمديلك ايده الا بمقابل ارهقها التفكير وكثرة موجهتها لنفسها غصت في نوم عميق 

######################

في الصباح تشرق الشمس  تعلن عن يوم جديد هل سيكون هذا اليوم بدايه في حياه ريهام ام كسرة وذل امام الجميع 

استيقظت ريهام وذهبت الي عملها 

بدخلها شعور بالخوف تجاه ذلك المجهول 

استغفرت ربها واستعدات للوضوء لاداء فريضه الصلاة 

والد ريهام مالك ياريهام

ريهام مفيش يابابا 

والد ريهام سبيها لله يابنتي وروحي شغلك وانا زي ماوعدتك يابنتي مش هغصب عليكي في حاجه 

ريهام بفرحه ربنا يخليك ليا يابابا  

ريهام تذهب الي عملها تتجنب نظرات الجميع منهم 

منهم من يقول شايفه هي دي المدرسه الي قولتلك عليها 

مدام مرفت جميله اهي امال عنست ليه 

مدام نرجس العلم علمك اهي كل يوم تجي مش عجبها حد ومبتكلمش حد واخده مقلب في نفسها وهي اصلا محدش بيعبرها ولا هتتجوز في حياتها 

مرفت عندك حق ايه الي يخلي واحده تقعد ده كله من غير جواز دي دخله ع تلاتين 30سنه 

 ريهام تعودات ع تلك النظرات والاقاويل بدخلها كلام كتيررررر

ريهام في نفسها ههههههههههههههه ياااه مش هتبطلو بقي 

مدام نرجس مس ريهام ممكن تروحي فصل  3/3تديهم الحصه مكاني 

ريهام بصدق بحضر عشان عندي الحصه الجايه ومحضرتش

نرجس بغيظ وانتي محضرتيش في بيتك ليه لاعندك عيل ولاعندك تيل 

مرفت ولاعندك زوج يعطلك ولا يتعبك وضحكت ههههههههههههههه 

التزامت ريهام الصمت ونظرات الي اسكتش  المحاضرات

نرجس بقولك ايه ياريهام لما تتجوزي متخديش وسيله وخلفي وراء بعض اصل الست مننا ليها سن معين وبتقطع خلفه وانتي يعني كبرتي وكل ما بتكبري فرصتك بتقل في الخلفه 

مرفت وفري كلامك يانرجس دي لسه حتي متخطبتيش 

تلك الدموع التي تخبيها داخل عينها تجمعت وهي تمنعها من الهبوط تعودت ع الكلمات الجارحه لاحد يعتبرها اخته او ابنته لا احد يحس ماتحمله كانها اخطئت كانها فعلت بيهم شئ ماذا فعلت لهم لكي يستلذو لجراحها لماذا يضحكون ع المها 

اسجمعت قوتها وتركتهم دون ان تخبرهم بشئ

نرجس مش بكلمك

ريهام معلش ورايا تحضير ومش فاضيه لكلامكم ولاحواركم الي مش هتفدني بحاجه عن اذنكم بعد ان انصرفت 

مرفت تعوج فمها شوفي البت بتكلمنا ازاي 

نرجس حتي العانس دي بتتكلم وليها عين تتكلم 

####>>>##>

مسعد كلمتك ياكريم 

كريم بثقه طبعا كلمتني وعزمتها ع العشاء انهارده في #####

مسعد بصدمه يانهارك مش فايت ده غالي اوووي المكان ده

كريم ههههههههههههههه لازم اظهر قدمها ان اعلي منهم او حتي زيهم يامسعد عشان حق اختي هيرجع انا مش هسبهم كلهم ينفدو بالي عملو حق اختي وغيرها لازم يجي 

مسعد الله يعينك ياصاحبي انا مش متخيل انت ازاي هتتجوز الوليه الخنشورة دي 

كريم بحزن متفكرنيش يامسعد مكنش نفسي ابداااااا اتجوز جوزة زي دي بس جوايه غل ونار اختي تؤامي مرميه في مصحه بسببهم تعرف يامسعد مكنتش نفسي ابدااا اتجوز جوزة زي دي نفسي كنت اتجوز بنت تكون محترمه متدينه وتكون محجبه  وتفكيرها حلو  وتفهمني كده ونكون قريبين من سن بعض ونظرتها تسحرني ضحكتها تفرحني 

مسعد الله الله ياعم كريم ايه الرومانسيه دي ده انت شاعر مش محاسب 

كريم ههههههههههههههه احلام يامسعد احلام حتي الحلم محلمهوش المهم قولي اولادك  عاملين ايه

مسعد فكرتني انا لازم امشي بسرعه سلام وطمني عليك هتوصل لايه مع العقربه بالليل ومتنساش تاكد ع الاجازة عشان متترفدش من البنك

كريم ههههههههههههههه متقلقش عليا سلام 

**************••••••••

منال ذهبت صالون التجميل تستعد لمقابله 

كريم وداخلها فرح شديد وسرور

********************••

هدير  ريهام كفايه دموع بقي 

ريهام بانهيار تعبت اووووي ياهدير من الكلام والتلقيح تعبت من كلمه عانس الي بقيت بتردد ع لسان الكل تعبت جامد من كلام مرات ابويا زهقت من شويه العيال الي بيقعدو يوروني الدبله في ايديهم كانهم خدو جائزة نوبل انا من زمان كنت اقدر اتجوز وكان زماني معايا عيال دلوقتي بس انا اختارت اكمل تعليمي وطموحي 

سبت اخوه مرات بابا عشان مش هو ده الانسان الي اثق في وابقي مراته

هدير ريهام كفايه بقي اهدي  اهدي ياروحي

ريهام جوايا احساس صعب جدا ياهدير تعبانه مخنوقه حاسه ان مستنيه وهم 

مستنيه انسان في خيالي تفتكري عريس النهارده ده هيبقي هو نصيبي 

هدير حبيبتي يالا عشان تغيري هدومك يارب يطلع هو الي في احلامك بس قوليلي  بتحلمي باايه 

ريهام ميهمنيش اي حاجه الا انه يكون رجل بجد محترم يفهمني يحس بيا وابتسمت وميمنعش يكون وسيم امشي بيه قدام الكل واقول انا مش عانس انا واحده كملت تعليمها وبتحقق ذاتها ومتجوزتش اي حد انا استنيت الي يناسبني وانفجرت من البكاء 

هدير ريهام حرم عليكي كده 

ريهام ليه بقينا مجتمع قاسي كده ياهدير  ليه بقينا نتدخل في حياه اي حد ليه بقينا نسمح لنفسنا ندوس ونجرح في بعض

هدير بحرقه ووجع قلب كفايه ياريهام وتعالي البسي عشان متتاخريش ع المعاد كلنا جونا وجع واهات كتيرررررررر بس مختلفين في الاسباب كلنا بنهرب من موجهه نفسنا 

هدير بدموع محبوسه الناس قاسيه ومحدش بيحط نفسه مكان حد ولا حد بيحس بحد وكفايه كلام بقي يالا عشان اساعدك وامشي عشان مروحش متاخره عشان مبقاش في نظر الناس صياعه 

ريهام عندك حق وحضنتها هدير انتي احسن من اي حد انتي اختي ومش عشان فشلتي مرة قطعتها هدير باالله عليكي مش عايزة اتكلم دلوقتي 


########################

اميرة خلصت شغل وماشيه في طريقها لبيتها اتفجئت برساله 

ممكن ارن 

ابتسمت اميرة وضحكت من غير متحس 

بعتت رساله اه عادي 

ابتسم ياسين ورن 

اميره بتستاذن يادكتور

ياسين ههههههههههه اخاف اعطلك 

اميرة ابدا ده انا الي خوفت تكون مشغول عشان عارفه انك ليك اكتر من عياده ربنا معك

ياسين امين يارب بس عادي ممكن افضي خمس دقايق 

اميرة ههههههههههههههه وتسيب المرضي 

ياسين المرضي بتوعي بيحبوني ومش هيمنعو ان اعمل مكلمه خمس دقايق 

اميرة ههههههههههههههه مرضي حنينين 

ياسين ههههههههههه جداااا ع فكرة انا في العياده الي عندكم ودول اكتر مرضي بلاقي نفسي معهم عن اذنك هكلمك لما اخلص 

اميرة اوكيه سلام 

 اميرة دخلت بيتها مبسوطه فرحانه جواها سعيده جدااااااا 

ام اميرة مالك يااميرة 

اميرة ابدااا ياامي مكه فين 

انا اهو ياماما قربيت اميرة عليها ايه ده انتي سخنه تعالي نروح لدكتور

مكه انا مش سخنه ياماما

ام اميرة البنت كويسه يابنتي 

اميرة لا ياماما بالليل بطنها كانت تعبها 

مكه لا ياماما 

اميرة بااسرار قولتلك يالا هنكشف 

ام اميرة براحه يابنتي في ايه روحي يامكه مع ماما 

اميرة هغير هدومي ونروح

ام اميرة ليه ماانتي جايه من برا

اميرة يوووه ياماما لبسي مبهدل 

ام اميرة خلاص براحتك مش عارفه مالك 

اميرة دخلت اوضتها فتحت دولابها بتبص لهدومها محتارة تلبس ايه تبتسم وتضحك وتبص لهدومها معقول اقلع الاسود لا مش هقلعه ايوه هلبس ده 

اختارت فستان اسود وطرحه سوده ستان ولاول مرة من سنين تقف قدادم المرايا وتتامل ملمحها وتمسك مستحضرات التجميل 


##############

هدير جهزت ريهام ومشيت ع بيتها وهي جواها زكريات صعبه الم كتيرة تعب حب ادفن زكريات بتهاجمها بتحاول تنسي ومش قادرة يااااه لحد امتي هفضل في الكابوس ده 


######################

اميرة خرجت من اوضتها وهي في غايه الجمال 

ام اميرة مشاء الله من زمان مشفتكيش كده يابنتي

اميرة مالي ياامي ماانا لبسه اسود زي ماانا

ام اميرة الاسود مخليكي اميرة مع اني اتمني تقلعي مش هيرجع حاجه وعشي سنك 

اميرة خلاص ياماما هنبقي نتكلم بعد ماارجع اصل قلقانه ع مكه

ام اميرة بضحك مكه ههههههههههههههه انتي راحه لدكتور الي جيه هنا قبل كده

اميرة بأرتباك يالا يامكه 

ومشيت وهي مش عارفه الي بتعمله ده صح ولا غلط حاسه انها كل ما بتكمل في طريق ياسين هتتعب مش عارفه ليه حاسه انه مينفعش يبقي في طريقها مش عارفه ليه عقلها رفض ياسين بس القلب مرحب بوجوده دخلت العياده قرئت الاسم ايوة هو وقفت دقيقه نبضات قلبها عاليه استجمعت قوتها ودخلت ياااه ايه الزحمه دي كده هروح ع الفجر اميرة لو سمحت بكام الكشف 

الممرضه حضرتك العياده دي مجانا 

اميرة في نفسها لتاني مرة بتتفاجي بيك ياااه 

مسكت الفون ترن ياسين عنده كشف مردش خلص الكشف. ورن ع اميرة 

اميرة ايه يادكتور كان عندك كشف صح

ياسين صح 

اميرة بنوته قلبوظه ههههه صح

ياسين ههههههههههه عرفتي منين 

اميرة انا برا عندك بس زحمه 

ياسين بفرحه بجد اقفلي هدخلك

ياسين اتصل بالممرضه وقالها تدخل اميرة وندهت ع الاسم دخلت اميرة 

السلام عليكم

ياسين باابتسامته الجذابه وعليكم السلام 

ع فكرة اول مرة ادخل حد مش في دوره 

اميرة معلش بقي لغبطت عادتك 

ياسين باابتسامه ولا يهمك 

اميرة انا جتلك لان بنتي تعبانه سخونيه وبرد وقالتلي ان معدتها تعبانه

ياسين الف سلامه عليها تعالي ياحبيبتي كده اسم القمر ايه

مكه بفرحه اسمي مكه 

ارتبك ياسين تمسك اعصابه وحاول انه يكون طبيعي تعالي هنقيس الحرارة

ياسين ابتسم وبص لاميرة لاول مرة يتامل ملامحها 

اميرة وشها تلون بالاحمر ابتسمته جميله درجه جذابه قد ايه هدؤه وابتسمته بيشدوني 

ياسين الحرارة طبيعيه 

اميرة بارتباك قطعها ياسين بس ضعيفه انا كتبت دواء فتامين  ياريت تمشي عليه 

اميرة ابتسمت شكرا

ياسين ع ايه

اميرة شكرا ع كل حاجه شكرا ع العياده المجانيه

ياسين بتشكريني ع ايه بالنسبالي اهم شئ اشوف الطفل بيبتسم ده كل يسوي ملايين الدنيا 

الممرضه خبطت الباب 

ياسين ادخل 

الممرضه يادكتور العدد بيزيد اوقف لحد كده

ياسين لا مترفضيش حد هحاول اكشف ع الكل 

الممرضه بصيت في الساعه

ياسين ممكن تروحي 

اميرة هي ممكن تروح وانا هجي بدلها ادخل الناس 

ياسين ابتسم ابقي متشكر ليكي جدااااا 

اميرة انا هروح بنتي وهجي ياانسه بسرعه 

الممرضه انا اسفه يادكتور بس بيتي بعيد وبابا مش بيقبل اتاخر ياسين ولا يهمك

اميرة خرجت راحت البيت وقالت لولدتها انها هتعمل عمل لله 

ام اميرة اول معرفت ان اميرة هتكون مع الدكتور الي جيه قبل كده فرحت ووفقت فرحتها قلقت اميرة لان اميرة نفسها خايفه من العلاقه دي هي مش عارفه تسميها ايه صداقه راحه نفسيه لشخص محترم اعجاب ايه بالظبط دخلت اوضتها  ولبست بنلطون جنس اسود وبلوزة سوده وطرحه سوده وخرجت 

ام اميرة هو انتي كل شويه تغيري 

اميرة ياماما عشان ابقي براحتي وسبتها قبل ما تتكلم وخرجت 

وصلت العياده الممرضه مشيت واميرة قعدت مكانها تدخل كشفات وناس كتيرررر 

ياسين نده اميرة وضح عليه انه تعب ووشه متغير ممكن لما الكشف يدخل تدخلي معه يااميرة تساعديني 

اميرة بقلق حاضر هو حضرتك تعبان

ياسين لا عادي شويه اجهاد 

اميرة هو انت اكلت 

ياسين اه 

اميرة امتي 

ياسين تقريبا قبل مااصلي المغرب بساعه

اميرة بصدمه انت عارف الساعه كام 

ياسين بص في ساعته يانهار ابيض دخله في 12 طب روحي وانا هرتب نفسي

اميرة هو انا بقولك عشان كده انا معاك لحد متخلص 

ياسين ببتسامه جذبه شكرا 

اميرة ابتسمت وخرجت يانهار ابيض ع ابتسمته يابخت الاطفال الي بيكشف عليهم هو ده دكتور ولا دواء مكنش في ع ايامي دكاترة بمنظر ده ليه ههههههههههههههه طول عمري اروح لدكتور اقرع وقصير وبكرش هما اتغيرو وبقو كده ازاي لازم يبقي عليه زحمه كفايه الابتسامه والله دي شفاء 

اميرة دخلت الكشف  وظهر ع ياسين التعب اميرة دكتور خليك قاعد انا هوزن الطفل وبقيت الحراره

ياسين ياريت يااميرة 

•••••••••••••••*••••••••••••••••••••••••••*••

كريم جهز نفسه ووصل المطعم قبل منال بيبص قدامه لقي بنت جميله ظاهر عليها الحزن وقاعد جمبها ولدها وقدمها واحد قد بابها وهي موطيه راسها

كريم الله في جمال ورقه كده الله ع الحجاب بس مين دول وهي موطيه راسها ليه 


ريهام بابا انا هروح الحمام اول مااختفت من قدامهم انهارت من البكاء مخدتش بالها من الي وقف وراها

كريم ايه في الدنيا يستاهل تبقي بالمنظر 

ده ريهام يوة كتيرررررررر 

كريم مد ايده بالمنديل اتفضلي 

ريهام شكرا ولسه هتمشي كريم ياانسه

ريهام نعم 

كريم بكذب انا دكتور نفسي وانا شايف انك دخله في اكتئاب ممكن اساعدك 

ريهام شكرا

كريم هاخد حق الكشف 

ريهام ههههههههههههههه 


ياتري هيحصل ايه 

ايه حكايه هديررررر

ايه حكايه ياسين وايه مدري وراء الابتسامه الجذابه 

ريهام هتوفق تكلم كريم 

اميرة هتوصل بيها الدنيا لحد فين 

انتظروني في حكايه ارمله عانس مطلقه 


روايه حكاية #أرمله_عانس_مطلقه 


 #الفصل_السادس


»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»


ريهام ابتسمت صدقني مش هينفع 


كريم..... موبيلك كام الرقم انا مينفعش اشوف حد محتاجلي وابقي بعيد ده حلفان يمين ياانسه

 

ريهام صدقني مش هينفع


كريم بطريقه مسرحيه... خلاص انا هروح لولدك اقوله انك منهارة ومحتاجه مساعده


ريهام اتفزعت... نعم


كريم بهزار بهزار في ايه ها كام 


ريهام حسيت انها مرتاحه لدرجه كبيرة اتفضل 


كريم شكرا هكلمك النهارده


ريهام ماشي انا لازم اروح عشان اتاخرت عليهم

  

كريم ممكن اعرف مين اللي. انتي قاعده معاهم دول 


ريهام هبقي احكيلك يادكتور 


ريهام مشيت راحت كملت القاعده جمب والدها... قاعده ممله رجل اعمال في الخمسين من عمره مطلق 3مرات ومعه اولاد في عمر ريهام واقل شويه

 

ولد ريهام اتفاجئ وقرر الرفض بعد انتهاء المقابله


والد ريهام الحاج محمود طب احنا نستأذن يا بني 


العريس بغرور طب متفقناش هنحدد الفرح امتي


ريهام قلبها اتقبض وخوف استحوذ عليها خافت والدها يوفق عشان راجل اعمال وغني ويمتلك كتير


الحاج محمود هو احنا لسه قولنالك الرد

 

العريس انا عجبتني بنتك وموافق 


ريهام اضيقت جامد بس مينفعش تتكلم وتصغر ابوها 


الحاج محمود  والقرار مش قرارك لوحدك 


العريس طلبتكم موافق بيها

 

الحاج محمود لاحول ولاقوة الا باالله العلي العظيم يابني دي اصول عموما انت  مرفوض انا بنتي مش للبيع ولو كنت اعرف انت مين وموصفاتك ايه مكنتش تعبت نفسي انا وبنتي وجينا 

يالا ياريهام 


ريهام حسيت بفرحه رهيبه ديما ابوها هو السند والامان بالنسبه ليها هو عوض ربنا ليها عمره محسسها بيتم الام هو الاب والام والحنان والامان حتي بعد مااتجوز روايه عمره ماسمح لراويه تجرح ريهام ابداااا 


ولما ريهام اكتشفت ان اخو روايه مش هو الزوج الصالح مش هينفع يبقي سند ليها قالت لبابها وهو فسخ الخطوبه ومتأثرش بكلام راويه


 انا بموت فيك يااحلي بابا 


الحاج محمود مفكرني هبيعك انتي مش بيعه يابنتي اناجيت بيكي بس لان قالو انه محترم وكويس خوفت منروحش

يبقي ضيعنا فرصه كويسه وقبل مااجيبك قولتلك مش هضغط عليكي ابداااا  


ريهام انت مضغطش عليا بس عرفت منين اني معنديش قبول للعريس ده


الحاج محمود... انتي بنتي واحس بيكي من عنيكي من نظرة الكسرة الي كنتي بتبصيله بيها اوعي ابدااااااا تفتكري  انك فيكي عيب يابنتي في الدول العربيه اغلب البنات بتتجوز في التلاتين وبعد التلاتين احنا بس الي عندنا ناس عقولها غلط،،، اوعي تسمحي لكلام بعض الناس الي مليان جرح للمشاعر إنه يأثر عليكي ويخليكي تختاري غلط،،، لو باقي في عمرك يوم لازم تعشيي صح ومتندميش عليه 


ريهام ربنا ميحرمنيش من وجودك في حياتي 


الحاج محمود ولا يحرمني منك ابداااا تعالي اعزمك ع عصير نشربه بنفس بدل العصير الي من كتر سده النفس معرفناش نشربه


ريهام ههههههههههههههه  عندك حق

 

الحاج محمود ساعه ما روحتي الحمام رجعتي مبسوطه ليه


ريهام بارتباك.... ابدا يابابا 


الحاج محمود تعالي نقعد ع النيل 


الحاج محمود بيحاول يقنع بنته انها مش غلط خايف ضغط الناس عليها يخليها تختار غلط زي مابيحصل مع معظم البنات 

بيتجوز اي واحد يتقدم عشان يخلصو من كلام الناس الوقت بيعدي هزار وضحك بين الاب وبنته ريهام حسيت بفرحه رهيبه نسيت المقابله السخيفه والناس وكلامهم. ورجعتلها 

ثقتها بنفسها 

########################

سعد روح بيته السلام عليكم ازيك ياامي 

الام 

بتعب الله يسلمك 

سعد مالك 

الحاجه زينب يابني رجع مراتك انا ست كبيرة ومش حمل عيال واذا كان عليا انا ها اجر اوضه واقعد فيها


سعد تاني ياامي الكلام ده تاني 


الحاجه زينب يابني هتخرب بيتك عشاني 

سعد ياامي الموضوع انتهي وهي الي اختارت 


الحاجه زينب يابني ماهي مش عايزني في البيت ولا عايزة تخدمني  يعني انا السبب 

وعايزة تبقي براحتها


سعد انتي في شقه وهي في شقه هتقلي راحتها في ايه...ماما هي معدتش تنفعني خلاص اللي متقبلش امي انا مقبلهاش عايزة تسيبي بيتك وتخرجي برا طب ازاي   ده بيتك ياامي وهي هطلقها انتهي


 الموضوع سنه ونصف سايبه بيتها وعيالها كل ده ليه عشان امي ساكنه في الشقه اللي تحتيها وبنزلها اكل هي الام بعد ماتعبت وربت وكبرت وجوزت تجي واحده تقولي مش هنزل اكل لا والف لا متلزمنيش في الاول قالت مش هخدمها قلت ماشي


 وبقيت اجيب ست تخدمك بالفلوس انما كمان مش عايزني اسأل عنك ولا ابعتلك اكلك ايه ياامي بقي كفايه طيبه دي متستهلش تفضلي ليل ونهار تزني ع دمغي ان اجبها


الحاجه زينب انهارت من البكاء يارب اموت وترتاحو بقي عشان بيتك ميخربش


 سعد بلهفه مسك ايدها وبسها الف بعد الشر عليكي ياست الكل   وحضنها انتي اغلي عندي من اي حد 


الحاجه زينب خايفه على اولادك يابني 

سعد مريم ومحمد هيتربو وسطينا في حب  احسن من الخناق ليل ونهار ونكد وغل


 وكره سعد دخل اوضته غير هدومه وقعد يشرب سجارة ورا التانيه ورا التالته ليه كده ليه يامي ليه مفيش يوم صعبت عليكي انا او اولادك موحشكيش اولادك الي ديما يسألوا عليكي لدرجه دي قاسيه اوووووي كده وفجاءة تليفونه رن 

سعد شاف الرقم يااااه ايه فكرك بيا ياتري عايز ايه الوووو


المتصل ازيك ياسعد وحشني ياغالي 


سعد ....اكرم عامل ايه ايه فكرك بيا


اكرم الحمد الله اهو وحشتني قلت اسأل


سعد فيك الخير عامل ايه وولدتك عامله ايه 


اكرم امي توفيت من فترة


سعد لا اله الا الله الله يرحمها البقاء لله 


اكرم ونعمه باالله توفيت بعد مطلقت


سعد انت طلقت


اكرم لا وانت الصادق اتخلعت واتبهدلت الي كانت مراتي بهدلتني ورفعت قضيه خلع وكسبتها وياريت بعد ده كله سبتني في حالي لا دي بعتت ناس ضربوني وضربو امي بعديها امي من قهرتها توفيت 


سعد لا حول ولاقوة الا باالله 


اكرم. بحزن مصتنع  انا بموت ياسعد من القهر نفسي انتقم منها 


سعد .....هي الستات مالهم كلهم بقو كده ليه 

تنتقم ازاي خلاص سبها في حالها وادعي ربنا يجبلك حقك منها 

اكرم نفسي اسقيها العذاب زي ماسقتهوني وموت امي يقهرتها انت عندك امك ترضي الي حصل لامي بعد الشر يحصلها


سعد بغل ده انا كنت دفنتها حيه


اكرم انا نفسي تسعدني ياسعد


سعد رقبتي بس ازاي 


اكرم هقولك بص هي اسمها هدير 27سنه بتشتغل في مطعم +++++


سعد ناوي ع ايه


اكرم اسمعني ياسعد للاخر سعدني ياسعد اعتبر امي امك 


كإنه داس ع زرار جوه سعد كانه قلب عليه موجعه مع مي مراته تخيل هدير مي وقرار. ينتقم منها من غير ميشوفها حتي 

سعد معك يااكرم قولي ناوي ع ايه ومعك 

اكرم تسلم ياسعد انا عارف انك ادها 

******••••••••••••••••••••••••••••***•••

في اوضه منوره اكتر من نور قامت مفزوعه من نومها كفايه يااكرم فاقت عرقانه انهارت من البكاء حسبي الله ونعمه الوكيل فيك يااكرم اوضتها اتفتحت دخلت امها مالك ياهدير 


هدير ببكاء حلمت بيه تاني ياماما


ام هدير حضنتها خلاص ياهدير اكرم انتهي راح غار يابنتي خلاص بقي انسي 


هدير انسي ايه ولا ايه ولا ايه اااه ياامي احضنيني قربت امها منها حضنتها جامد


 اهدي يابنتي منه لله ينتقم منه ربنا الله يسمحه موت امه بحصرتها من عمايله السوده


هدير خلاص ياامي انا هنام سبني انام  


الام انا هخرج انام بس اهدي ومتفكريش يابنتي امها خرجت من الاوضه متعمده تسبها لوحدها توجه نفسها يمكن الموجه تخلي تفوق وتهدي وتعرف انها خلاص سبته خلاص 


هدير قعدت مع نفسها الذكريات بتهجمها بتحط ايديها ع راسها بتحاول تمنع نفسها تفتكر الي فات وفي لحظه قرارت تفتكر كل الي حصل لازم تفتكر وتوجه نفسها انه خلاص بقي ماضي 

فلاش باك 

في بيت هدير من 3سنين زغريد الفرح. مليا المكان  الكل فرحان 

هدير العروسه اصحابها جمبها هزار وضحك ومباركات كتيرررررر 


هدير فرحانه اخيراالنهارده هتتجوز حبيبها بعد تلات سنين خطوبه تقلديه بس هدير حبيته 

الفرح جميل جداااا عروسه فرحانه واهلها فرحانين الا ام العريس علامات الحزن ظاهرة ع ملامحها بتحاول تدريها وبتضحك الفرح عدي عادي جداااااا


العريس اخد عروسته ووصله بيتهم هدير دخلت تتأمل شقتها وكلها امل وبهجه وفرح متعرفش ان دي هتكون سجنها وهتشوف اصعب ايام عمرها فيها


اكرم ادخلي ياعروسه 


هدير دخلت وابتسمت وقفت تتأمل الشقه شويه اكرم انا هدخل اغير هدومي


هدير وانا 


اكرم دخل الاوضه يغير هدومه خرج وجاب سجاير مليانه مخدر حشيش وفضل يشرب الدنيا اتملت دخان 


هدير بتغير فستانها ريحه دخان كريها مليه الشقه هدير فضلت تكح وانتهت من تغير فستانها اتفجئت بااكرم بيشرب


هدير ايه ده يااكرم


اكرم ده تعالي جربي


هدير اكرم مبهزرش  انت بتشرب حشيش


اكرم ده المزاج 


هدير اكرم بدل مانصلي بنبتدي حياتنا بغضب ربنا اكرم اكرم فوق

 

اكرم قام انتي مش هتسكتي انتي نكديه ليه وفضل يضرب فيها هدير اغمي عليها من الضرب فاقت لقيت نفسها في اوضتها 


اكرم كده بوظتي اليله


هدير بدموع ابعد عني


اكرم لا مش هبعد عنك انا لازم اقرب 


هدير افتكرت ان اهلها هيجو الصبح استسلمت لاكرم بعد فترة 


اكرم بنرفزة انا مش عارف مالي انا كويس بس معرفش مالي 


هدير عادي يااكرم قدمنا الايام كتير انشاء الله خير 


اكرم طب هنقول ايه لاهلك ياهدير 


هدير هنقولهم تمام وكل الامور بخير


اكرم طب لو حبو يشوفو الدليل


هدير مبقاش حد بيطلب كده دلوقتي دي عادات زمان


اكرم انتي زعلانه


هدير جدا بس مش عشان محصلش بينا حاجه لا عشان ضربك واهنتك فيا اول يوم ليا 


اكرم عايزين نبتدي صفحه جديده وتبطل الهباب ده يااكرم 


اكرم انا مش مدمن ده تفريح كده حاضر هبطل ومش هزعلك وبكرة كده هكون شديت حيلي وهوريكي

 

هدير ههههههههههههههه انشاء الله 

عديت ايام وشهور واكرم ع نفس الوضع ليل ونهار ضرب في هدير ....اهانه شتيمه ومفيش جديد هدير مش عايزة تزعل اهلها وكتمه سرها وساكته،،، عديت سنه اسئله الناس كترت لسه مفيش نونو هدير كانت بتقول لسه ربنا مأردش ....مامتها سألتها وطلبت منها تروح لدكتور وهدير رفضت بشده وقالت لسه مفيش نصيب ابقي ام وخبت ع امها انها لسه عذراء 


عدي سنتين بس الحاله بتزاداد سؤ اكرام بقي بيتلزز في تعذيب هدير يربطها في السرير ويضربها لحد مالناس تتلم امه كانت بتبكي لما بتشوف منظر هدير جسمها كله اثر تعذيب ضرب بكرباج 


 هدير تعبت ويائست من تغير اكرم وهو رفض يتعالج وكان بيقولها انتي السبب جسمك مفيهوش اغراء انتي شكلك وحش انتي مش ست هدير اكتشفت ان اكرم سدي مريض مش بس ضعيف جنسيا لا نفسيا وبيحب الضرب والتعذيب 


هدير كانت بتحاول تصبر يمكن يتغير وتبقي عملت الي عليها بس الحال كان بيزيد سؤ الناس والجيران بقو سمعين صوتهم ع طول وفضايح امه ست غلبانه تعبت من الكلام معه وكمان عرضت عليه يتعالج  وبعد كده فضل يضرب هدير بس المرة دي كان ضرب صعب عن كل مرة ضربها في دمغها دمها غرق الدنيا الجيران اتلمت وخدوها المستشفي كسر ايديها ورجليها وخمس غرز في دمغها وكدمات في كل جسمها 


اهل هدير اخوها وامها طلبو تقرير بحالتها ورفعو قضايا خلع وهدير كسبتها القضيه اترفعت بناء على طلب هدير وبعد فتره


 اكرم هدد هدير خافت هي بقيت بتخاف من ريحته حتي اتنازلت عن المحضر واكتفت انها اطلقت هدير فضلت فترة حابسه نفسها في البيت وبعد اسرار من امها خرجت تشتغل بس كلام ناس صعب اللى يقولو اطلقت لانها مبتخلفش واللي يقولو مدلعه ومنفعتش في الجواز واللي يقولو خانته عشان كده ضربها بالطريقه البشعه دي 


كل فترة كان يتعرضلها اي حد اللي يطلب يتجوزها عرفي والي يطلب يتصاحب معها 

واللي يطردها في طريقها والناس وكلامهم كتيررررر 


باك 

هدير فاقت من شرودها وقفت دخلت الحمام خدت شور وهي بهدومها ودموعها مغرقه وشها المياه بتنزل عليها كانها نارر هدير مش عارفه تفوق بس اخيراااا قرارت تحاول تفوق خرجت من الحمام لبست هدومها ونزلت راحت مركز تجميل كبير 

لو سمحت عايزة اعمل نيلوك جدير عايزة اغير كل حاجه لون شعري قصيته كل حاجه 


خبيرة التجميل انتي زي القمر يامدام انا هخليكي متعرفيش نفسك

 

هدير ياريت 


الخبيرة هقص شعرك


هدير سرحانه ولسه الخبيرة هتقص شعرها لا لو سمحت اوعي تقصي غيري اللون بس


 انا بحب شعري عشان طويل


الخبيرة طب نقصرة شويه


هدير لا لو سمحت 


هدير تعبانه نفسيا حسه ان روحها بتوجعها 

وجع الروح ايه يشفي حاسه ان نفسها تصرخ هي سابت اكرم بس مقالتش سره لحد هي اختارت تبعد تنسي ترتاح بس هو مرحمهاش ومش بيرحمها  ديما يقول عليها كلام غلط... عقيمه سمعتها مش كويسه ياااااه ع الناس الي بقيت بتشوف بودنها مش بعيونها بقينا نصدق الي نسمعه من غير من نتاكد ونسينا قول الله تعالي ياايها الذين امنو اذا جائكم فاصق بنباء فتبينو

صدق الله العظيم


مغمضه عيونها مستسلمه لخبيرة التجميل نفسها تتغير.... طب لو غيرت تسريحه شعرها ميكاب جوها هيتغيررررر اهات كتيرررررر جوها.... ساعات تعذيب اكرم وزله ليها وجرحه وفضحتها اوادام الجيران والاهل وكسرتها مكنوش بيوجعوها اد ظلم الناس ليها بتشوف كل يوم وهي رجعه من شغلها في عيونهم كلام ظلم بصات بيخلوها ديما حزينه مش قادرة تنسي فاقت من شرودها 


علي صوت المصممه مدام ايه رئيك


 ابتسمت هدير الله ع الشعر الاسود الطويل ميكاب رقيق جميل اتسلم ايدك


المصممه انا متعبتش في حاجه انتي حقيقي زي القمر وياريت تحافظي ع شعرك  حقيقي جميل


هدير متشكرة دفعت الحساب وبصيت للمرايه باعجاب الشكل متغيرش بس التعديلات دي ادتها امل في الحياه شويه


 خرجت من المركز تتمشي تحاول تشم هوا عدي اكتر من سنه سايبه اكرم بس اللي عمله فيها  ميتنسيش اتنهدت باالم اه... فاقت علي صوت سرحانه في ايه... انتفضت هدير اتفزعت وبان على وشها الخوف زمان كانت قويه عنيده بس دلوقتي بقيت زي ورقه الشجرة الدبلانه


 تنفست بصوت عالي واستجمعت قوتها مش لازم اظهر ضعيفه 


وبصوت قوي نعم انت عايز ايه


المعاكس معجب 


هدير بصوت عالي وفر اعجابك لنفسك ولو ممشتش انا هبهدلك 


الشاب خاف من صوتها لسه هيمشي سعد قرب انت عايز منها ايه ابعد عنها لو سمحت 


هدير مهتمتش للي بيحصل وسبتهم ومشيت حاست انها في فيلم عربي قديم مشيت لحد ماوصلت بيتها وطلعت 


الام بقلق كنتي فين يابنتي حرم عليكي وقعتي قلبي 


هدير متخفيش ياماما انا بخير 


الام طيب بصي في ساعتك كده يابنتي انتي مطلقه وكلام الناس والجيران مبيرجمش


هدير تاني ياماما الناس الجيران القريب تاني زمان كلامك ده خالني كنت بتضرب واتذل واخاف اتكلم عشان الناس والجيران والاهل والمعارف هيقولو ايه معرفتش تعيش معرفتش تحافظ ع بيتها معمرتش زي مبيقولو اتحملت واسكت اسكت لحد مجيتو خدتوني من المستشفى 


الام يقطعني يابنتي وبكيت 


هدير انا اسفه ياماما معلش انا مضغوطه والله نفسيتي تعبانه بقولك نفك نكد بقي وقوليلي ايه رئيك في النيو لوك 


الام طول عمرك قمر يابنتي ربنا يبعتلك الي يقدرك


هدير بعصبيه تاني ياماما جوز تاني هو انتم ليه مش متخيلين ان البنت تقدر تعيش وتسافر وتشتغل لازم الست تتجوز لازم يعني 


الام حققك عليا بنتي بس انسي يابنتي سنه سايبه الزفت اكرام ومش قادرة تنسي


هدير بعصبيه طب اعمل فيكي ايه ياماما مش قلت متجبيش سيرته ياماما انسي انتي عشان انسي وبلاش كل يوم متعمليش عشان الناس فلانه بتقول فلانه عملت  ربنا يبعتلك نصيبك باالله عليكي

 ياامي ارحمني 


الام خلاص ياهدير مش هقول ولا اعيد ولا هكلمك الفترة دي خالص ولاهدعي ولا اي حاجه ربنا يهديكي يابنتي وتعدي الفترة دي خير ويرزقك


هدير قطعتها ماما انا دخله اكلم ريهام بنت خالتي  


ام هدير ماشي يابنتي صحبتك عامله ايه 

هدير اميرة 


ام هدير اه


هدير كويسه مطحونه في الدنيا عشان بنتها 


ام هدير ربنا يبعتها الي يريحها 


هدير بصررراخ مش كفايه انا كمان صحبتي ههههههههههههههه وجريت ع الاوضه

#######################

اميرة تعبت من كتر السهر مع ياسين في العياده واخيرا خلصو كشوفات والناس مشيت 


اميرة انا همشي يادكتور

 

ياسين استني يااميرة طلبت اكل على وصول نتعشي سووبعدين اوصلك 


اميرة شكرا يادكتور هروح عشان ماما وبنتي 


ياسين عشر دقايق نتعشي سوا مش عايزة يبقي في بينا عيش وملح 


اميرة بابتسامه انا ليا الشرف هتتعشي معايا انا


ياسين ده تحت امرك سنيوريتا 


اميرة ههههههههههههههه 


الدليفري وصل اميرة اكلت هي وياسين كانت فرحانه جداااا من زمان مفرحتش كده هي نفسها مش عارفه سبب الفرحه دي 

ياتري هتكمل ولا ايه 

*******************••••************


كريم اتفق مع منال ع الجواز بعد مااقنعها انه بيحبها وقعدو سوا وطوووول في السهرة وخرج معها يتمشو كل ده وريهام مش مفرقه خياله 


ريهام رجعت بيتها مبسوطه جداااااااااا وجود بابها معها فرق كتيرررررررر 

مسكت الفون مسحت رقم كريم هي مش محتاجه كريم او غيره هي معها اب بمعني السند والامان والحمايه مينفعش تتكلم مع حد من ورا بابها او تخذلو  وتجرحه وهو عمره مجرحها  مينفعش تجرحه او تصغره وهو عايش ليها ومصدر سعاتها حتي لو الي هتكلمه ده دكتور نفسي ريهام بصوت مسموع مع انك تشد بس مينفعش 

########################

اميرة روحت بيتها بعد كلام من امها وزعيق دخلت نامت عشان تلحق شغلها وناس اتصلت اتفقت معها على انها تروح ليهم تعملهم بيتهم وتغسلهم سجاد ومن ضمنهم مامت ياسين

**********•••

ياتري هيحصل ايه توقعات واراء والروايه حلوة أكمل ولا لاء وعايزة اراء بمنتهي الصراحه 

*******************

روايه حكايه #ارمله_عانس_مطلقه 


 #الفصل_السابع 

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»


اميرة صحيت من نومها مرهقه لانها منمتش كويس  خدت شور وصليت وصحيت مكه كانت مامتها جهزتلهم الفطار فطرو واميرة وديت مكه المدرسه وراحت الشغل اول مشفت هدير مشاء الله ايه القمر ده 

هدير بجد حلو ياميرو 

اميرة قمررر ياهدير والتغير لايق عليكي جدااا

هدير تسلميلي يااحلي ميره في الدنيا انتي كمان محتاجه تغير الاسود ده وتعملي نيلوك خلاص يااميرة مش هيرجع حاجه ولا خايفه من الناس وكلامهم والجهل ده عيشي حياتك مش هتعشيها الا مرة واحده

اميرة الاسود مش لبسه عشان الناس وابان وفيه  والهبل ده انا حقيقي جوايه حزين 

هدير كنتي بتحبي 

اميرة مش مسائله حب الي بيني وبين محمد كان عشرة وتفاهم انا مشفتش منه حاجه وحشه خالص بالعكس انسان محترم جداااااا قذر يخلني اتعود عليه رغم ان انا مكنتش بجبه رغم فرق السن الكبيرررررر الي بينا انا كنت دخله قرفانه منه انا يعتبر طفله 

هدير حاسه بيها وبتسمعها 

بس لما مات حزنت عليه جامد لان مشفتش منه حاجه وحشه وكان محترم وعقليه كويسه بفتكر فرحته ببنته وانه كان نفسه تطلع حاجه بحزن عليه انه مقدرش يربيها وبحاول حتي لو ايه هطلعها زي مهو كان حابب بازن الله وديمان ليل ونهار بتحسبن ع اهله ربنا يخلص حقه الي كله عليه وحقنا منهم ربنا موجود

انا مش بس ياهدير لبسه اسود ع محمد انا لبسه اسود ع طفولتي الي معشتهاش وفجاءة بقيت ارمله وام ومسئوله مني بنت لازم اربيها واصرف عليها واعلمها حزينه ع مجتمع بيعمل الست الي مش متجوزة فيها حاجه غلاط الست بتخاف ع جوزها مني ومخطوبه ع خطيبها والرجل نفسه يطمع فيا بااي وسيله زي مشفتي صاحب المطعم وجارنا ولا الي كان عامل محترم وفجاءة عرض عليا فلوس مقابل انا ابقي معه في الشقه الي جايبها من وراء مراته 

لبسه اسود ع اني ارمله عمري مجربت الحب ولا من حقي اجرب انا خلاص ارمله وام يعني اخري اتجوز واحد عجوز او واحد عايز يربي عياله او ان اكون مطمع من غير جوز او او 

المهم ان مش من حقي احب واتحب 

هدير حزينه من كلام هدير الي فعلان اغلبه صح وان ده الي بيحصل

حبيبتي انتي متقوليش كده سبيها ع ربنا وبازن الله ربك كبير بس المهم عيشي حياتك صح ولنفسك ولبنتك واوعي تعملي الغلاط مهما حصل بصي النهارده تعالي معايا هعملك نيولوك وع حسابي ياستي 

اميرة ههههههههههههههه مش هينفع النهارده

هدير ليه 

اميرة عندي شغل 

هدير احنا هنخلص النهارده ع 4بعد العصر

اميرة عارفه انا اقصد بعد الشغل  هروح اخدم الناس 

هدير بحزن ع حال صحبتها انا مش شايفكي في الشغل ده يااميرة 

اميرة ولا انا شايفه نفسي بس الشغل مش عيب وانا محتاجه عشان بنتي وماما مش هحمل عليها اكتر من كده  ع الاقل لحد ماالقي شغل تاني

هدير اوك وانا هدورلك ع حاجه تانيه 

اميرة تسلميلي ياقلبي تعباكي معايا 

هدير مهو مش مجانا كده يوم الجمعه هتجي معايا انتي ومكه وبنت خالتي ريهام نخرج نغير جو ونقضي يوم حلو كده يوم ستاتي 

اميرة موفقه بس معرفش بنت خالتك 

هدير ريهام دي عسل كده وقلبك هيتفتحلها ع طول 

اميرة متجوزة

هدير لا عندها27سنه ادي بس لسه متجوزتش في نظر الناس عانس ههههههههههههههه 

اميرة جهل والله

هدير احنا هنكبر دمغنا ونخرج خروجه حلوة وننسي الدنيا وشاورت ع اميرة عشان يبقي ارمله وعانس ومطلقه ههههههههههههههه 

اميرة ههههههههههههههه يخربيت فقرك 

هدير هنعيش وهنتغلب ع الظروف  وهنوجه المجتمع احنا مش حاجه وحشه احنا ضحايا او بمعني اصح في مننا الحلو والوحش مش معني ان في مطلقات وحشين يبقي كل المطلقات وحشين ومش وكل الارمل وحشين وتاخر الجوز مش عنوسه لازم الكل يفهم ده 

اميرة ههههههههههههههه احلمي احلمي 

هدير بكرة يبقي حقيقه 

اميرة يارررررب 

خلصو الشغل اميرة روحت بيتها عشان تغير هدومها عشان تروح شقه تشتغل فيها 

ريهام خلصت مدرسه ورجعت بيتها وكلعاده مراته بابها مش طايقها وليل ونهار كلام صعب ريهام دخلت حضرت الغداء واكلت وهي بتسمع تلقيح مرات بابها الصعب دخل بابها اكل معها وسط نظرات غيظ من مرات بابها الي نفسها تقلبهم ع بعض بس ديمان بتفشل كريم رن كتير ع ريهام ريهام عملت الفون صامت ومبترودش 

كريم هيتجنن اتعلق بيها ديمان بيفتكر نظرتها وابتسمتها لما ضحكها وخوفها لما هددها ببابها كريم ليه بس مبترودش يوووة يارب ترد نفسي اسمع صوتها ياكريم سيبك منها واتصل ع منال لازم تتعلق بيك عشان تقرب من هدفك بس مش قادر معرفش ليه البنت دي فيها شيء شدني براءة ع جمال ع هدوء ونفسي اعرف سبب كسرتها اي يوووة ياكريم فوق واتصل بمنال فعلان اتصل بمنال ورديت من اول رنه كريم تخيلها ريهام ويااه ع الكلام المعسول

كريم مبتروديش ليه وحشتني اووووي 

منال رديت اهو وحشتك

كريم جدااااا انا من ساعه مشفتك وانا قلبي مشغول بيكي عمري ماانشغلت بحد ادك 

منال فرحانه وعجبها الكلام كريم صورة ريهام قصاد عينه نظرتك ليه اول مشفتك هي الي خالتني اجي وراكي انتي ديمان كنتي في احلامي من قبل مااشوفك موصفتك كلها كانت حلمي حبيت ضحكتك اوعي تقولي مجنون او بيلعب بيا ده لسه شايفني 

صدقني انا مستغرب نفسي جدااا والله والله عمري مكنت كده انا كنت مدوخ البنات وحتي كانو اجمل منك بس انتي فيكي حاجه غريبه فيكي براءه مش طبيعيه دموع عنيكي كأنها نار بتحرق قلبي ارجوكي اوعي تدمعي ممكن اتعرف عليكي واقرب منك 

منال بفرحه تعالي قابل اخويا محمود الكبير واتقدملي ياكريم خالي حبك وحبي نعيشه في شقتنا

كريم فاق ع كلامها وصوتها وهنا فاق ان مش دي الملاك الي شفها في المطعم حاول ميظهرش لمنال حاضر ياحبي هجي هقفل دلوقتي 

قفل الفون وفضل يرن ع ريهام مبترودش هي خدت قرار متكلمهوش لا هو ولا غيره ثقه بابها فيها مش هتضيعها ع الارض 

كريم بعلو صوته محسش بنفسه ردي بقي حرم عليكي فاق وادرك ان صوته عالي  حاول يهدي نفسه انا ليه بعمل كده انا مالي فيا ايه انا لسه اعرفها امبارح هو انا اتجننت ولا ايه ولاهي اول واحده انا يما عرفت كتير واحلي منها ولبسهم اخر موضه ويما كتير عرضو عليا نفسهم فوق ياكريم يوووووةمكنتش ناقصكي تطلعيلي طلعتيلي منين بقي 

رن ع سعد 

سعد ايواة ياكريم 

كريم بتعمل ايه

سعد انا بعمل زيك انت بتنتقم لاختك وعايز تاخد حقها وتكسر غرورو منال واهلها وتاخد حق الناس الي ظلمهم بغرورهم وسلطيتهم وجاهمم

كريم ايواة طبعا وهفضل ورا ده لحد مااعمله 

سعد و انا هاخد حق ام واحد صاحبي وقص عليه الي حكهوله اكرم 

كريم سعد خاليك في حالك ممكن تطلع مظلومه وبدل متبقي بتجيب حق تبقي بتظلم 

سعد بحيرة هي زي مراتي وكلهم كده وانا مش هسكت انا شفتها و

كريم ههههههههههههههه عجبتك

سعد برتباك لا انا خلاص عايش لاولادي بس لازم اربيها هي وامثالها

كريم وانا فكرتك فاضي قلت احكيلك همي

سعد احكي ياكريم فيك ايه 

كريم قص عليه محدث 

سعد ههههههههههههههه ومن امبارح بس ههههههههههههههه عمال تزعق ووتاكل في نفسك وتصرخ ليه تعرفها من سنين ده انت كريم معذب البنات من ايام الجامعه 

كريم سعد سبني في حالي 

سعد ههههههههههههههه مقولتش لابن عمك يكتبلك حاجه ليه

كريم ياسين دكتور اطفال

سعد يبقي روح لدكتور من بتاع المجانين اصلك ضربت 

كريم اقفل ياسعد 

سعد ههههههههههههههه خلاص خلاص عايز توصلها بص فاكر الود مدحت زميلنا الي اشتغل في شركه @@@هي خطها النوع ده

كريم ياابن الجنيه اه نفس النوع 

سعد قله يجبلك معلومات عنها وانت تعرف توصلها

كريم ماشي ياصاحبي اه كنت هنسي متثقش في الود اكرم الود ده من زمان مش طبيعي لتكون بتظلم الست

سعد يوه متقلقنيش بقي اقفل عشان انا قرب شغلها زمانها مرواحه 

كريم ياصاحبي حرص انت عندك بنت 

سعد ماشي ياكريم

################

سعد رجع شغله ومرديش يروح لهدير الشغل قال يتاكد الاول ليكون ظلمها 

############ 

حبيبتي وحشني يادكتورة 

الدكتورة سميه اسمي ماما مهما تكبر مش هتكبر عليا 

ياسين ههههههههههه عمري مااكبر عليكي 

سميه بصيت في ساعتها انت مش وراك عياده دلوقتي 

ياسين لا تعبان اكتفيت بالمستشفى واعتذرات عيادات انهارده قلت الدكتورة حبيبتي وحشاني الخناق معها ههههههههههههههه

سميه فايق اوووي

ياسين فايقلك ياسومه ياعسل 

سميه طيب مقولتليش قبلها ليه 

ياسين ههههههههههه كنتي هتعملي ايه 

سميه بطل هزار شويه كنت هاجل معاد البنت الي هتجي تعملي البيت هي ع وصول 

ياسين عادي ياماما لما تجي نخرج انا وانتي ونسبلها البيت تخلصه وتمشي 

سميه لا شاطر اوووي حضرتك انت بقيت دكتور ازاي افرد سرقت البيت ومشيت 

ياسين بسخريه وممكن متبقاش حراميه

سميه واحنا هنجرب تليفونها رن الوووو يوووة بجد طيب طيب هجي 

ياسين خير ياماما 

 سميه مرات عمك مبهدله الدنيا كلعاده هروح اهديها وانت متتحركش من البيت الست تجي تنظف واديها حسابها ومشيها

ياسين وانا هقعد معها يادكتورة

سميه دي تقريبا ست كبيرة ارمله اقعد في اوضتك وانا مش هتاخر يابني باالله عليك هتمشي ومش هلقي حد انا بقالي شهر بدور ع واحده البيت مش نظيف ومرات البواب مبقتش بتطلع 

ياسين خلاص ياماما حاضر 

####################

اميرة بصيت في المرايا يالهوووي وانا هروح الشغل ازاي كده الله يسمحك ياهدير 

فلاش باك من ساعتين 

هدير عشان خاطري يااميرة ندخل مركز التجميل ده

امير ه ياهدير  ورايا شغل 

هدير عند ست ولا راجل

اميرةلا ست كبيرة لوحدها دكتورة

هدير طب خلاص ست يعني عادي تعالي بقي 

اميرة دخلت وقعدت هدير كلمت الخبيرة بصي انا عايزكي تعمليلها نيلوك زي الي انا عامله بالظبط بس شعرها سبي ع للونه هو ملون اصلا.  واوعي تقصي 

أميرة ياهدير همشي 

هدير اصبري بس خلصيها بسرعه عشان عندها شغل 

بعد شويه اميرة خلصت 

هدير واو انتي تنفعي تبقي مديرة مكتب 

اميرة ههههههههههههههه طب يالا عشان الحق انظف البيت الي ريحه

هدير فصلتني 

اميرة بفكرك بس انا ايه عشان لا تحلمي ولا تخليني احلم 

هدير ده شكل مؤقت وهنشوفلك شغل تاني 

اميرة يارررب 

اميرة رجعت بيتها امها اتفجئت بيها بس فرحت ان بنتها ابتديت تاخد بالها من نفسها ابتديت تبقي اميرة بتاعه زمان  بس هي حزينه من شغلها التاني بس ماباليد حيله هتعمل ايه هي ظروفهم صعبه ولازم شغل في الوقت الحالي 

باك 

اميرة اكلت ولبست عبايه سمرا ولميت شعرها وحطيت عليه طرحه 

ام اميرة انتي مش محجبه ليه لبسها كده 

اميرة عشان شغلي  

الام طيب اقلعي الاسود فات سنه ع موت محمد الله يرحمه الاسود غلاط يابنتي كده 

بعد اصرار قلعت الاسود ولونت وتركت لشعرها العنان واخدت هدوم عشان تشتغل بيها كانت بنطلون وتشرت اميرة لما قلعت الاسود ولونت وعملت لوك جديد حسيت بفرق كبير في نفسيتها حسيت براحه مفيش جديد في حياتها بس حاسه بسعاده 

اميرة ماشيه وثقه من نفسها حسيت كانها بنت 18سنه وكانها وبتعيش السن الي معشتهوش ناسيه خالص انها راحه تخدم في بيت او مش عايزة تفتكر

**********************************

عندياسين حاسس بصدع فظيع 

اه ياربي عشان الفترة الي فاتت مرتحتش خالص قرب لصيدليه صغيرة في بيتهم فيها ادويه لقي علبه مكتوب عليها مسكن النوع ده مفعوله ضعيف هاخد حبيتين فتح العلبه هو لونه اتغير كده ليه ولا انا عشان مااخدتوش من زمان اخد الحبوب وراح يرتاح شويه حاسس انه بيتعب اكتر 

اميرة وصلت البيت لما قالت للبواب انها هتعمل هتنظف شقه  مصدقش هو شايف اودامه بنت صغيرة جميله وبميكاب كامل وشعر طويل 

طلع معها مراته خبطيت ياسين فتح 

مرات البوب انتم منتظرين حد 

ياسين اه منتظرين ست هتساعد ولدتي في شغل البيت

مرات البواب هي جات تحت

ياسين ممكن يافتحيه تطلعيها وتوريها كل حاجه لان عايز انام وفهميها ان نايم متخبطش عليها واديها دول عن اذنك لاني هنام 

فتحيه نزلت اخدت اميرة وطلعتها الشقه وعرفتها ان مفيش حد 

بصي اصحاب البيت مش موجودين 

والاوضه دي مالكيش دعوة بيها شورت ع الاوضه الدكتورة سميه لانها نسيت اوضه  ياسين فاهمه 

اميرة تمام 

اميرة في نفسها كويس انهم مش هنا عشان ابقي براحتي اميرة قلعت هدوم الخروج وملبستش هدوم الشغل وفضلت بملابسها الدخليه 

ياسين وصل لحاله صعبه وعي بس مفيش تركيز وفي نشط فظيع طاقه غير عاديه باور عمره مكان كده اختفي الصدع واي الم وبقي حد تاني عنده طاقه غير عاديه ونشاط خرج من الاوضه هو حاسس انه عايز يجري وبيعرق. كانه بيجري 

خرج من الاوضه 

لقي واحده وقفه بتلمع الحيطه لبسها مكشوف خالص يعتبر مش لبسه ياسين حس برغبه فظيعه قرب منها 

اميرة اتخضت واول مشفته دكتور ياسين 

ياسين اتفجئ اميرة 

اميرة مصدومه واتخضيت 

ياسين بتعملي ايه هنا وبيبصلها برغبه 

اميرة استغربته بصيته هي ساكته خالص

ياسين بيتامل اميرة وبيصلها برغبه اكتر هو مش مغيب بس مش وعي لدرجه كبيرة

تحت تاثير  مخدر ومنشط قوي  اميرة اتفجئت بياسين شلها وجري بيها ع اوضته 

اميرة سبني انت هتعمل ايه سبني 

ياسين بلا وعي انتي لبسه كده ليه بتعملي هنا. وبالمنظر اميرة بتحاول تقومه بس هو اقوي منها بكتيررر واطول واعرض مفيش مقرنه بينهم هو يعتبار حجم 

اميرة بتبص عيونه سرحت هي نفسها تقوم بس معملته ليها الفترة الي فاتت ولدت جوها حب لياسين بس مكنتش قادرة توجه نفسها عشان الفرق بينهم 


بعد فترة من كلام معسول وافعال 

هو تحت تأثير مخدر بس مش مغيب لدرجه الي حصل نسي ربنا قصاد االرغبه

واميرة ضعفت قصاد الحب الحنان او اعجبها بشخصيه مكنتش تحلم تقف معها 

عدي وقت طويللللللللللللللللل وياسين مستمر ومستمتع مع اميرة 

واميرة مبسوطه الشيطان اتمكن منهم وصورلهم الحرم متعه ولذا 

دكتورة سميه فتحت الباب ودخلت مش لقيه ياسين 

والبيت زي مهو مفيش تغير 

سميه في نفسها معقول مجاتش ياسين فين خرج لقيت هدوم اميرة ع كرسي 

فستان حريمي هنا اتجهت لاوضه ياسين وقربت سمعت صوت خبطت يادكتور ياسين واميرة اتفزعو فتحت سميه الباب شافت منظر اتصدمت  

سميه بزعيق ايه الي بيحصل يا 

دكتور يامحترم 

اميرة بتغطي نفسها دموعها نزلت موقف صعب 

ياسين ماما لو سمحت اخرجي هلبس هدومي ونتكلم

سميه مكسوف مني ومش مكسوف من ربنا الي شايف ومطلع 

اميرة مبتنطقش نهائي 

ياسين ماما عايز اقوم هلبس ونتكلم هفهمك كل حاجه 

اميرة مبتتكلمش

سميه وانتي ياهانم البسي واخرجي برا الزباله ميقعدوش هنا في بيت الدكتور مصطفي والدكتورة سميه 

اميرة مبتكلمش بس دموعها بتنزل 

ياسين مستغرب الي حصل  حصل ازاي وهو مش كده ومستحيل كان يعمل كده سميه خلصو يالا عشان انت كمان هتطلع برا الي يغضب ربنا ميلزمنيش 

ياسين ماما لو سمحت اميرة مراتي احنا معملناش حاجه غلاط انتي مش ليل ونهار خناق عشان اتجوز انا اتجوزت 

سميه بصذمه نعم 

ياسين ممكن تخرجي نلبس وهنخرج نتكلم وافهمك 

ياتري هيحصل ايه 

توقعات واراء


روايه حكايه #ارمله_عانس_مطلقه 


 #الفصل_التامن 

»»»»»»»»»»»»»»»»٪»»»»»»»»»»»»»»»

#ملحوظه لو التفاعل وحش جدا لو ملقتش تفاعل وناس تعمل متابعه لصفحتي الشخصيه هوقف النشر ودي اخر حلقه انزلها لو لاقيت متابعات ذادت علي صفحتي وناس بتعمل متابعه بجد هكمل غير كده مش هكمل

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»


سميه خرجت برا الاوضه  كلها نار وهتجنن ومش مصدقه ياسين 

ياسين قومي البسي بسرعه ممكن تبطلي عياط 

اميرة انا الي غلطانه 

ياسين احنا الاتنين غلطانين امي مش هتسيبك تخرجي من هنا الا بمعلومات شامله عنك ومش بعيد تعمل فضيحه وانتي خارجه  وانا هتقطع علقتها بيا 

اميرة ذادت في البكاء  مش انت قلتلها ان مراتك 

ياسين وانتي فاكرة انها صدقت  

اميرة والحل 

ياسين قومي ادخلي الحمام ده شغلي المياه وانا هكتب عقدين جوز 

اميرة عرفي 

ياسين ايواة اول مهنخرج من الاوضه  امي هتطلب قسيمه الجوز ولو قلنا مش معانا هتطلب بطاقتك عشان تتاكد وخمس دقايق ع النت هتعرف اننا بنكدب ومش هتسكت امي اكتر حاجه تكرهه الكذب والي حصل مش سهل في عليتنا 

الباب خبط يالا يادكتور كلامنا منتهاش 

ياسين دقايق يادكتورة هنخرج كده 

سميه حاضر مستنيه اهو 

ياسين انا هكتب اهو بطقتك معكي اميرة ايوة مش  بخرج من غيرها 

ياسين خد البطاقه وكتب الورقتين اميرة خدت دش وخرجت لبست هدومها  

ياسين اوعي تخرجي كده هخد دش في دقيقه وهخرج اجبلك فستانك  ممكن تطلعيلي طقم من الدولاب 

اميرة ماشي 

اميرة مخنوقه ومديقه من الحال الي وصلتله  وبتفكر هي عملت كده ليه  وازاي وهو عمل كده حب ولا رغبه ولا ايه بالظبط 


ياسين بياخد دش ودموعه نازله معقول انا اعمل كده وازاي اكيد الحبوب الي خدتها دي نوع منشط طب ازاي جيه في علبه المسكن 

يارب عدي المحنه دي ع خير طب اميرة جات هنا ازاي و ليه وكانت لبسه كده ازاي هعرف كل حاجه بس الموضوع ده يعدي وامي تهدي بس 

ياسين خرج من الاوضه لقي اميرةطلعتله طقم هو اكتر طقم بيحبه ابتسم ليها كمل لبسه وخرج 

سميه بندفع فين الابله اتكلم 

ياسين دقيقه يادكتورة بس هوديلها هدومها 

ياسين دخل لاميرة خدي ويالا بسرعه 

اميرة حاضر ياسين لما امي تطلب القسيمه قوليلها معايا 

اميرة بكسرة حاضر 

ياسين ارفعي راسك واوادم امي خليكي وثقه من نفسك

اميرة حاضر خرجو برا 

سميه بصوت عالي اقعدو

ياسين بهدؤ اهدي يادكتورة مينفعش الحوار كده 

سميه حاضر ههدي اتجوزتو امتي 

ياسين من اسبوع ياماما 

سميه انتي اسمك ايه اميرة ببعض الخوف اميرة 

فين قسيمه جوزكم وبطاقتك 

اميرة اديتها البطاقه دي بطاقتي والقسيمه مع ياسين

سميه القسيمه يادكتور  

دكتور جوه في الاوضه 

سميه طب عايزها 

ياسين ماما انتي مش وثقه في كلمنا 

سميه بشده دكتورة سميه ولحد مااتاكد مش وثقه 

ياسين حاضر يادكتورة 

 اميرة يااه ده فعلا كلامه صح مامته صعبه اووووي ايه ده ربنا يخليكي ليا ياامي 

ياسين جيه ومعه الورقتين 

سميه دي عقود عرفي 

ياسين ايواة انتي عارفه ان معترض ع الجوز في الوقت الحالي 

وهي كمان 

سميه انتي مش قايله لاهلك 

اميرة لا

سميه  انتي المفروض كنتي انسه ولا ايه

اميرة لا ارمله ومعايا بنت 

سميه بصيت لياسين انتي كام سنه 

اميرة 24سنه 

ياسين ومش بتشتغل ياامي وبحبها وعجبني كده وقريب هعلن الجوز 

سميه براحتك بس لازم اهلها ع الاقل يعرفو 

ياسين حاضر ياامي

سميه يادكتور انت فلطت وعرضت نفسك وعرضتها لموقف غير لابق انتم مش مرهقين الي حصل ميحصلش تاني ولو سمحت ميحصلش مقبلات الا لما يحصل اشهر لان غير كده زنا 

اميرة زنا ازاي مش جوز

سميه الدكتور عارف ان اساس الجوز اشهار لو ومفيش اشهار يبقي مش جوز انتي وضح انك متعرفيش يبقي الي يشيل الزمب الدكتور 

ياسين دكتورة هي فترة

سميه ماما ياياسين ولو سمحت مفيش مقبلات الا لما يحصل اشهار غير كده مينفعش انت مش قد غضب ربنا يادكتور وانتي خافي ع بنتك يامدام 

اميرة انا مكنتش اعرف ان حرم 

سميه الي حصل حصل احنا في الي جاي 


عدي وقت سعد خلص شغل ورجع بيته  وقعد مع امه واولاده بس باله مشغول بهدير ياتري ظالمه ولا مظلومه هو سبها ورجع شغله خاف تكون مظلومة وكلم اكرام وقاله انه مش هيكمل الموضوع عشان مش فاضي وعنده شغل 

بس قلقان خايف عليها من كرم نبرة صوته مكنتش تطمن خالص قرار يتصل بيه 

طلع تليفونه الو ازيك يااكرام ايه ياعم شلت طلقتك من دمغك

اكرام ولا هشلها انا عملت فيها حاجه مش هتخليها تعرف تعيش وسط الناس تاني

سعد اتخض وقلق وقلبه وجعه وميعرفش السبب حاول ميظهرش لاكرام الموضوع عملت ايه وخايف من الاجابه

اكرام خليت امها خرجت من هنا وخليت بت من اياهم انا اعرفها كنت بقبلها في شقه مشبوهة تتصل عليها وتقولها ان امها خبطتها عربيه وهي خدتها شقتها والهانم جريت وانا اتصلت بالبوليس لازم اشيلها قضيه دعارة

سعد بعصبيه عنوانها ايه الشقه دي بسرعه 

اكرام ليه

سعد حاول يتماسك هجبلك معلومات واذا كان اتقبض عليها ولا نفدت

اكرم عنونها ####الدور السادس بس مش هتنفد 

سعد مدهوش فرصه يكمل كلام ونزل يجري يابن الكلب يااكرام دعارة وصلت لدعارة منك لله ياكلب سعد مكانيكي سيارات اخد عربيه زبون وجري بيها زي المجنون وصل لقي الجو هادي الحمدالله البوليس موصلش طلع الشقه يجري بسرعه لقي الباب مفتوح هدير بتزعق سبوني واتنين بيشدوها بالعافيه عايزين يدخلوها اوضه ويقلعوها هدومها وبنت بتساعدهم 

سعد وخد السلم جري سبوها ياولاد الكلب وبيحاول يخلصها منهم تبدلو اللكمات  

خلص هدير منهم بس كان بيجيب دم من منخيره كتير هدير طلعت منديل وهي منهارة وبتمسحله سعد يالا نمشي بسرعه مفيش وقت لسه هيمشي  هجم عليهم البوليس سعد بيحاول يكلم الظابط مدهوش فرصه واخدهم ع البوكس هدير منهارة هو في ايه 

سعد اهدي كده 

هدير امي 

سعد امك مفهاش حاجه ده واحد ميعرفش ربنا اتصل قالك كده بس انتي غلطانه مكلمتيش امك ليه قبل متروحي 

هدير امي ست غلبانه خوفت عليها جدا محستش بنفسي الا وانا بجري وجيت ع العنون 

سعد ربنا يستر  متقلقيش انا معكي

هدير انت مين وعرفت منين

انا سعد انتي هدير صح بشتغل ميكانيكي وعندي ورشه تحت بيتي  وجيه عندي زبون وسمعته بيتفق عليكي مع واحده جيت جري الحقك بس حصل الي حصل ده 

هدير يعني ورطت نفسك معايا طب زمبك ايه 

سعد عني بنت واخاف في يوم يحصلها كده 

هدير بحزن انت متجوز 

سعد بتردد اه طلع الفون الو يامتر الحقني وقص عليه محدث 

اه يامتر بهدومنا 

هدير اتكسفت 

سعد ابتسم 

اه طيب وخدنا ع قسم ####متتاخرش يامتر عايزين نطلع النهارده والي عايزه هدهولك طيب بسرعه سلام 

هدير اول مرة تكون جمب رجل ومطمنه  من ساعه جوزها من اكرام  فقدت الثقه في كل الرجاله 

 وصلو القسم ولحسن الحظ المحامي وصل قبلهم 

سعد عملت ايه يامتر 

ادخلو الاول بس انتم متجوزين وبتدورو ع شقه وطلعتو الشقه دي عشان كانت معروضه للايجار واتخدتو كده 

اكرم طيب فهمها يامتر 

بعد تحقيق دم اكتر من ساعه ونصف المحامي لاكرام لازم تمضو ع ورقه عرفي عشان تخرجو النهارده غير كده هطولو 

اكرم موفق اقنعها انت المحامي كلم هدير انا امي تقتلني واخويا مسافر بس ده يرجعلي مخصوص يقتلني 

اكرم وهدير وكل الي اتمسكو اوادام اوضه رئيس المباحث 

اكرم دي ورقه عرفي ممكن نقطعها بعد منخرج بدل ميتعملك ملف في الاداب ويفضل موجود طول حياتك 

هدير طب ومراتك 

سعد انا مطلق بس لسه مطلقناش رسمي بقالها سنه ونصف سايبنا وفي بيت اهلها وقفه ع طلقنا رسمي ومن يومين اتخطبت كمان 

هدير بستغراب

سعد متستغربيش الدنيا مليانه 

هدير موفقه المحامي دقيقه احضر العقد وتمضو 

فعلان مضو 

سعد موفقه 

هدير لاول مرة تبتسم لرجل بعد الي حصلها من اكرام 

موفقه 

المحامي دخل لرئيس المباحث وظهرله العقد 

رئيس المباحث افرج عن هدير وسعد 

رب صدفه خير من الف معاد هييييح 😃😃

المحامي كده الحساب زاد يااسطي سعد 

سعد تحت امرك يامتر 

هدير حسابك كام يامتر 

سعد بغضب ياعيب ياهدير روح يامتر وحسابك بكرة الصبح يكون عندك 

المحامي وصل الي عندك مدفوع 

سعد اركبي هوصلك

هدير ركبت وصلو وسعد اصر يطلعها ويطمئن ع ولدتها ويحكولها الي حصل لما طلعو اتفجئو بعم هدير قاعد هو وابن عمها اكرم اتصل عليهم وقال كلام غلاط ع هدير 

ام هدير قاعده حزينه وبتسمع منهم ومش قادرة تدفع عن بنتها كل متتكلم هيجموها ومعترضين انها مطلقه واتاخرت كل ده 

سعد بكل ثقه السلام عليكم 

هدير ارتعشت لانها بتخاف من عمها واكتر من مرة يعرض عليهم جوزها من ابن عمها المتجوز عشان الناس وكلامهم

عم هدير انت مين 

سعد قص عليهم ماحدث زي محكي لهدير 

ابن عم هدير انا قلتلكم قاعدتها كده هتجبلنا مشاكل وقرف وزفت الطين طلقها مش هيسبها في حالها احسن حل اكتب عليها دلوقتي وسامح اخوكي ياهدير موكلني موضوعك وموفق بالي انا اوفق بيه

عم هدير عين العقل ياولادي 

هدير وشها احمر وقلبها اتقبض بس انا 

قطعها ابن عمها المأزون طالع

هدير انتم مرتبنها بقي 

ابن عمها لما جالنا مكلمه طليقك قرارنا انا وابويا وكلمت سامح ووفق 

بعد دقايق المأزون خبط ع الباب فتحت ام هدير وهي كلها حزن لان هدير رفضه  

سعد بيتفرج عليهم ومن وقت لتاني يضحك ههههههههههههههه 

المازون دخل مبروك وادوني البطايق 

ابن عمها طلع بطاقته 

سعد طلع بطاقته وبطاقه هدير من جيبه وادها للمأزون وبص لابن عمها شكرا انك هتبقي شاهد 

ابن عمها اتصدم انت بتقول ايه وتطلع مين 

سعد جوزها وطلع الورقه العرفي اتفضلو اومال احنا طلعنا من الاسم ازاي 

وقص عليهم باقي الموضوع

هدير ابتسمت امها شفت ابتسمتها راحت مظغرده وقالت لسعد موفقين يابني عم هدير بص للورقه قال لابنه خلاص احنا يهمنا تتستر وخلاص موفقه ياهدير 

هدير بفرحه ايواه ياعمي

ابن عم هدير لا وسامح

ام هدير سبلي سامح طلما اخته موفقه هو هيوفق 

المأزون بارك الله لكم وعليكم وجمع بينكم في الخير ام هدير بفرحه لفرحه بنتها لولولولوي 

تم عقد القران سعد مبسوط وفرحان جدا مش عارف سبب فرحته ايه بس فرحته مش كامله خايف كلام اكرام يبقي صح ويبقي طلق اول مرة عشان بتعمل امه. وحش ويرجع يقرار نفس المأساه 

اهل هدير مشيو 

سعد قعد مع هدير وامها 

ام هدير فرحانه جدا هي مرتاحه لسعد حاسه انه ابن بلد بجد ومحترم عكس اكرم 

سعد حكلهم كل الي حصل بينه وبين مراته وقالهم ان امه اهم شئ عنده 

هدير طبعا رضا الام اهم شي

ام هدير طبعا يابني ده انت تدخل عشانها اللجنه 

سعد حس براحه بس كلام اكرام بيخلي الشيطان يلعب في دمغه وميكملش فرحته 


سعد انا هستأذنكم هروح لام الاولاد نخلص الموضوع رسمي وهديها حجتها وبعد اسبوع انزل انا وهدير نختار العفش وهجي اخد هدير

ام هدير ماشي يابني 

هدير حاسه بغيرة بس مش مبينه 

سعد حس بيها بصلها وقام عشان يخرج هدير خرجت ورا

سعد هي انتهت من حياتي من زمان رغم انك دخلتي حياتي فجاءة رغم ان حقيقي مرتاحلك وقبلها من دمغها سلام يادودو 

هيييييح ههههههههههههههه  

#######################


روايه حكايه #ارمله_عانس_مطلقه 


 #الفصل_التاسع 


»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»٪»»»»»»»»»»


ريهام قاعده في اوضه المدرسين كلعاده مطنشه الكلام والافعال والنظرات 

الي يقول هي جميله اومال ليه متجوزتش لدلوقتي والي يقول اكيد مرتبطه من ورا اهلها والي يقول الحقي اتجوزي عشان تخلفي لان الست ليها سن معين ومتنفعش تخلف والي تبقي قاعده معها عامله تلعب في الدبله ريهام بقي بالنسبه ليها ده كله ولا حاجه في البدايه كانت بتديق بس مع مرور الوقت ودعم بابها ليها وانها صح وان العقول هي الي غلاط خلها وثقه من نفسها 

ومن انها صح سعات كانت تفكر في كريم وريحه البرفيوم بتاعه تستغفر رباها وتشيل الفكرة من دمغها

بتفكر وتبتسم وتسرح وفجاءة جاتلها بنوته 

ميس ريهام 

ريهام نعم ياعسل 

البنت كلمي المدير 

ريهام متعرفيش عايزني في ايه 

البنت واحد عايزك هناك 

ريهام بتفكير مين ياتري مين اكيد ولي امر 

ريهام طب ولي امر مين ياتري اما اشوف ريهام واول مقربت من اوضه المديرر الله ع البرفان حاسه ان شمته قبل كده دخلت الاوضه واتصدمت ودقات قلبها بقيت عاليه اوووووي 

اووووي  كريم بصلها وضحك 

ريهام مبتتكلمش خالص بس مش عارفه ده وصلها ازاي ووصل لشغلها كمان كتيرررررر 

اوي الي بيعملو ده 

المدير اتفضلي ياميس ريهام استاذ كريم بيسال عليكي 

ريهام لسه هتتككلم 

كريم قرب منها وحشتيني يابنت خالي روحت عندكم البيت وخالي قالي اجي اجيبك عشان نلحق نروح المستشفي لعمتي تعبانه 

المدير الف سلامه اتفضلي ياميس ريهام 

ريهام مبرقه ومبتتكلمش 

كريم بصوت وطي هخرج برا استنكي 10دقايق لو مجتيش هتلقيني قاعد مستنكي في البيت ريهام بخضه دقيقه هجيب شنطتي وهجي 

كريم ضحك ايواة كده وخرج 

ريهام جابت شنطتها وخرجت بتدور بعنيها ع كريم لقيت فونها بيرن 

ريهام انت فين 

كريم امشي خاليكي ماشيه 

ريهام موديني ع فين 

كريم خايفه 

ريهام اكدب لو قلتلك مش خايفه

كريم يبقي متعرفنيش 

ريهام يعني ايه

كريم يعني انا مبخوفش 

ريهام مش قصدي بس انت غريب اوي وصلتلي ازاي 

كريم الي بيحب حد بيوصله 

ريهام بضحك تحب 

كريم مستغربه صح

ريهام بصراحه اه 

كريم ادخلي الشارع الي قصادك 

ريهام ماشي بس احنا رايحين فين 

كريم خلاص قربنا نوصل 

ريهام انت فين طيب 

كريم امشي بس انا عارف انك مستغربه والله انا كمان مستغرب نفسي 

كريم اقفي 

ريهام النيل 

كريم ايواة 

ريهام وقفه لقيت كريم جمبها النيل مياه عذابه ناقيه مجرد انك تبصي لمنظر النيل والمركب نفسيتك بترتاح

ريهام فعلان

كريم دقيقه راح وقف مع مركبي واتفق ع مركب 

وجيه مسك ايد ريهام وشدها ريهام برقت 

كريم تعالي بس تعالي 

ريهام بتجرني كده ليه سيب أيدي 

كريم باابتسامه جذابه متخفيش مش هتنقص صوبع 

تعالي اركبي 

ريهام مركب 

كريم خايفه 

ريهام لا 

كريم باابتسامه تعالي ركبت ريهام 

كريم بيبصلها. ويبتسم ومبيتكلمش 

ريهام بصته بتكسفها بتدور وشها 

كريم مباروديش عليا ليه 

ريهام مش بحب اعمل حاجه من ورا بابا وانا مش محتاجه دكتور 

كريم وانا مش دكتور 

ريهام ههههههههههههههه اومال انت ايه

كريم انا محاسب 

ريهام انت بتبعد بالمركب اووووي انا بخاف

كريم قلتلك متخفيش وانتي معايا 

ريهام ماانا معرفكش عشان اطمن 

كريم لو خايفه مني او شاكه فيا او. مش مرتاحلي هرجع حالا بالمركب ريهام سكتت 

كريم لسه هيرجع

ريهام مترجعش كمل ياكريم 

كريم ابتسم ع فكرة انتي بقيتي هنا وشاور ع قلبه ❤❤

ريهام لدرجه دي 

كريم لاكتر من الدرجه دي بمراحل 

ريهام مش عارفه ليه عايزة اصدقك 

كريم يمكن انتي زيي بس الفرق انا اعترفت لنفسي وانتي لا 

ريهام  اعترفت باايه 

كريم بحبك

ريهام بسرعه دي 

كريم انا مستغرب نفسي كانك فيكي سحر 

ريهام كريم باالله عليك كفايه وبعدين انت متعرفش اي طريق ممكن نتوه ودي مياه 

كريم ههههههههههههههه متخفيش 

ريهام مش هنلحق نحب كده ههههههههههههههه

كريم ههههههههههههههه بصحكته الرنانه مختفيش ياريمه 

ريهام ريمه ماما الله يرحمها كانت بتقولي كده

كريم ربنا يرحمها تسمحيلي اقولك كده 

ريهام اسمحلك عادي كريم قرب جمبها تسمحيلي اقعد جمبك

ريهام باابتسامه اسمحلك 

كريم مسك ايديها وحطها ع قلبه ع فكرة عمر قلبي مكان مع حد كده 

ريهام اتكسفت جداااا ووشها احمر كريم بعد عنها انا اسف لو ديقتك بس مش عارف اثبتلك ازاي انك هنا❤

ريهام مصدقك 

كريم انا فين ياريمه ❤

ريهام باابتسامه قريب هقولك 

كريم طلع فونه وقرب منها وخد سلفي 

ريهام خافت امسح الصورة

كريم مش وثقه فيا انا بس هخليها عشان لما توحشيني 

ريهام بصيت في عينه حسيت بصدق في كلامه مسكت الفون وقربت واخدت سلفي تاني وابتسمت 

دي احلي انا مش خايفه منك ومطمنلك ومعرفش السبب بس حقيقي انت جذاب ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

سعد راح ييت اهل مراته القديمه ومعه مأزون 

اخواتها رحبه بيه وقبله مقابله كويسه 

مي انت جاي ليه انا خلاص شفت حياتي ومين الي معك ده لو جبتلي مين انا مش انت عايز خدمه وانا مش خدمه وولادك عندك ولما يوحشوني هجي اشوفهم 

اخوها عيب يامي جوزك شركي واحنا ساكتين ع عمايلك سنه ونصف سايبه بيتك  وهو مطلقش 

سعد ببص ليهم ومبيتكلمش 

سعد انتم قبلته انها تتخطب وهي ع زمه راجل

اخوها ده ابن خالنا وكانو قاعدين مع بعض ومي قالت انه خطبها عشان انت تجي 

مي لا حقيقي هنتخطب وهنتجوز بس في واحد لازقه مسك فيا بالعافيه

سعد تمسك اعصابه لاخر مرة هترجعي بيتك لاولادك 

مي وامك

سعد امي ليها كل الحق فيا وفي فلوسي  

مي لا تروح عند اختك وناجر الشقه بتاعتها  وفلوسها تبقي مصروف ليا غير المصروف الي هخده منك

سعد الكلام ده ينفغ يارجاله هرمي امي لجوز اختي بعد مربتني وكبرتي وفتحتلي الورشه دي بسببها بقيت اكبر ميكانيكي سيارت 

مي ده اخر كلامي 

سعد اوادم اخواتك ده اخرك 

مي ايواة

سعد مفيش كلام تاني طب حتي عشان بنتك

مي ولادي كده كده هيتربو وكده احسن ميشوفه امهم خدمه وقاعده تحت رحمه ستهم 

وابوهم بيبيع ويشتري فيها 

سعد اعتبريها امك 

مي امي ماتت وماليش امهات انا خلاص زهقت

سعد انتي طالق جهز ورقك ياسيدنا الشيخ 

مي اتصدمت واخواتها 

هو ده مأزون 

سعد ايواة 

مي كده احسن خلينا نخلص 

سعد وانا خلاص خلصتك  وكل حاجه في الشقه خديها مش عايزها

مي اشمعنا دلوقتي هتديني كل حاجه في الشقه مش كنت معترض وبتقولي خدي الي جبتي بس وانا اخد الي جبته 

سعد عشان اتجوزت ومش هدخل العروسه ع عفش قديم

مي يصدمه اتجوزت 

سعد طبعا اومال هعيش عمري كله عليكي 

المأزون خلص الاجرائات لاحول ولا قوة الا باالله خلصت الاجرئات قسيمه الطلاق بعد اسبوع تستلموها 

سعد وقف وسلم ع اخوات مي

اخو مي احنا خسرنا راجل بجد اختي هتندم

سعد احنا زي مااحنا لو عوزته حاجه ابعتولي احنا اخوات في اي وقت عايزة تشوفي ولادك ده لو بيوحشوكي كلمني هبعتهوملك النهارده بازن الله هبعتلك حجتك 

اخوات مي هنجي معك نلم الحاجه 

سعد تنوره والعربيات الي هتلم العزال ع حسابي 

سعد خرج من عندهم فرحان ومن جوه انا يارررب مظلمتهاش هي الي اختارت لو كانت هترجع كنت هرجعها وكنت هعدل بينهم بس هي الي اختارت الحمدالله راح بيته ودخل ع امه بس ايدها وحشتني ياست الكل 


امه شكلك مبسوط ربنا يروق بالك

سعد هحكيلك انا طلقت مي

الام يالهوووووي وانهارت

سعد بس ياامي واتجوزت هدير

الام بصدمه مين هدير

سعد دي حاجه كده زي القمر وقص عليها ان اعجب بهدير وراح طلبها ووفقه وكتب كتابه وراح لمي وعرض عليها ترجع رفضت اكتر من اربع مرات طلقتها ياامي والعربيات تحت البيت شويه واهلها هيجو هيلمه العزل كله

الام بحزن كله 

سعد انا مش عايز حاجه ياامي كده كده مش هدخل هدير ع عفش قديم وبعدين لا دورنا ع عشرة ولا عيال هندور ع شويه خشب والحمدالله انها جات ع اد كده وانا مبسوط جداااااااا لما تعرفي هدير ياامي هتحبيها 

الام ربنا يابني يجعلها زوجه صالحه ويساهل لمي ويهديها خربت بيتها بغبائها وضعيت واحد زيك من ايديها

سعد انتي شايفني حلو عشان انتي امي 

الام انت احلي واطيب واحن ابن ربنا يخليك ويسعدك يارررررب 


اميرة روحت بيتها جوها حزن عشان الي حصل  وجوها سعاده عشان قربت من ياسين كانه اول راجل في حياتها حست احساس عمرها محسيته بس ياتري هو بيحبني زي مبحبه ولا ايه بالظبط يارررب 

حلها استسلمت لنوم 


يوم جديد في حياه ابطالنا 

اميرة صحيت خدت شور وجيت تصلي حسيت بكسوف من ربنا صليت ودعت ربنا يغفرلها بس من جواها مش مسامحه نفسها وحزينه انها كانت مبسوطه وهي مع ياسين 

ومقدرتش تمنعه 

حاولت تنسي وفطرت هي ومامتها وبنتها وودتها المدرسه وراحت شغلها 

ريهام صحيت ع رساله من كريم 

صباح الخير ياررررب اكون في بالك 

ريهام ابتسمت في بالي 

كريم امي دعيالي ولا إيه 

ريهام دعوة حلوة ولا وحشه 

كر يم يالهووووووووي انتي بتسالي

ريهام ههههههههههههههه لهوك 

كريم بصي من الشباك 

ريهام اوعي يكون الي في بالي صح

كريم لا متخفيش ده انا عايزك تفوقي والشمس طالعه حلوة مدفيه الجو 

ريهام هقوم بصيت من الشباك قصاد بيتهم محل عصير كريم وقف بيشرب عصير

ريهام يانهارك مش فايت كريم شورلها بالعصيرررر وحرك شفايفه قمرررررر 

ريهام ذخلت تجري ع الفون ورنيت ع كريم 

انت اتجننت صح 

كريم والله كنت عاقل بس لما شفتك فقدت عقلي 

ريهام كريم باالله عليك امشي ياكريم انا بخرج انا وبابا هيلاحظ ياكريم 

كريم اوعي وانا في حياتك تخافي انا ذ

دخلت حياتك مش عشان ابوظها 

ريهام سلام ربنا يستر 

ريهام لبست ولقيت بابها مستنيها يالا ياست البنات هوصلك 

ريهام برتباك يالا يابابا 

ولد ريهام يالا يابنتي ريهام نزلت مع بابها بتترعش وقلقانه في نفسها يامجنون هتوديني في داهيه  

بتبص عند بتاع العصير لقيت كريم وقف وبيبصلها وبيضحك وبيشور 

ريهام في اللحظه دي حسيت ان هيغمي عليها لا ده مش جنان ده مستشفي مجانين كريم قرب وسلم ولد ريهام 

ولد ريهام ازيك ياكريم مستني من بدري 

كريم الله يسلمك ياعمي مش من بدري ولا حاجه 

ولد ريهام مطلعتش ليه

كريم بازن الله هطلع وهجي قريب وبص لريهام الي مستعربه الي ييحصل

كريم تعالو هوصلكم مش تعرفني ياعمي 

ولد ريهام ريهام بنتي الكبيرة والوحيده وكل دنيتي وده يابنتي كريم ابن عمك منير صحبي الله يرحمه 

ريهام بصوت ضعيف اهلا وسهلان 

كريم اهلان بيكي ياانسه ريهام ووطي راسه في الارض 

ريهام في نفسها مؤدب مؤدب يعني وابتسمت كريم فهم بصيتها ضحك تعالو اوصلكم 

ولد ريهام مش عايزين نعطلك انا هاخد تاكسي عشان عربيتي بتتصلح

كريم والله عيب ياعمي وده ينفع 

ركبو كريم مشي ع مدرسه ريهام اتفضلي ياانسه 

ولد ريهام وعرفت منين مدرسه ريهام 

ريهام ارتبكت 

كريم في البنك هناك مدام هدي قالت ان لك بنت في المدرسه دي لما حضرتك قولتلي بنتي الوحيده عرفت ان دي مدرستها 

ولد ريهام اه طيب

ريهام نزلت من العربيه وكريم غمزلها وبابها بيبصلها ريهام برقت بابها بص ورا كريم دور وشه بسرعه ههههههههه

ريهام جريت ع المدرسه 

كريم بيوصل ولد ريهام اتفضل ياعمي الورق ده سلمه للبنك 

ولد ريهام وايه لازمتها الاجازة يابني اقطع الاجازة وانزل شغلك 

كريم لسه شويه ياعمي دخل مشروع هخلصه وهرجع شغلي ولحياتي كلها 

ولد ريهام ربنا يريح بالك يابني مفيش اخبار عن اختك

  كريم بحزن لا وامي حزينه ديما ومش عارف اعمل ايه 

ربنا يشفيها يابني يارررررب 

كريم يارب وصلنا ياعمي 

ولد ريهام اتمني ترجع البنك قريب

كريم بازن الله هخلص الي في ايدي وهرجع بازن الله

########>##>>>##########

 كريم كلم منال وحدد معاد يقبلها 

منال يوم عن يوم بتتعلق بكريم 

هبه اختها رفضه علاقتها بكريم بس كريم خالي منال زي الخاتم في صباعه

ورفضه تسمع كلام حد غيرة 

كريم قفل الفون مع منال قربت لهدفي خلاص قربت اوووووووي هانت 

حزن جوه عينه اخته ديمان في باله شكلها الي بقي اكبر من سنها وجوده في مستشفى امراض عقليه لوحده كفيل يخلي يحارب عشان يجيب حقها والعين بالعين والسن بالسن والبدي اظلم وهما ظلمو وانتم ظلمكم كبيرررررررر اوي وخبط  ع الدركسيون ياررررب لقي فونه بيرن برقم ريهام 

كريم اجمل حاجه في حياتي فتح السكه 

ريهام حرم عليك ياكريم والله يابني انت هتشلني انا كنت هموت من الخضه 

كريم بعد الشر

ريهام كريم فهمني عرفت توصلي ازاي وعلاقتك ببابا 

كريم اهدي بس  هفهمك والله 

ريهام يالا فهمني

كريم لما تخلصي مدرسه هتلقيني عندك 

ريهام خايفه حد يشوفنا 

كريم امشي لحد النيل هتلقيني هناك

ريهام ماشي ربنا يستر مش عارفه انا مطوعك في كل حاجه كده ليه 

كريم ههههههههههههههه انتي مطوعه قلبك عشان انا في قلبك

ريهام  وشها احمر سلام

كريم سلام 

************•••••••••••••••••••••••••••••

اميرة راحت شغلها 

هدير راحت شغلها نسيت خالص تكلم سعد تقوله او محطتش في دمغها ان ممكن يديق 

اتصلت بريهام عرفتها انها اتكتب كتابها ريهام فرحت جداااااا لهدير لان هدير عانت كتير ومفرحتش خالص قفلت واتمنيت من ربنا كريم يبقي نصيبها 

 هدير حكيت لاميرة واميرة فرحتلها وحضنتها  

اميرة حكيت لهدير الي حصل 

وهدير اتعصبت عليها جداااا

ازاي تعملي كده مش لسه كنت بقولك اوعي تعملي الغلاط

أميرة والله في البديه قومت ومقدرتش عليه

هدير وبعد كده 

اميرة هو ده الي معذبني ياهدير ان كنت مبسوطه حاسه ان معشتش قبل كده حسيت احساس مختلف روحت لعالم تاني كأن اول تجربه

هدير عشان حبتي يااميرة

اميرة بدموع مش عارفه ياهدير بس اول مشوفته وانا مشدوده له عمري مكنت كده ولا يمكن عشان عمري محبيت   قبل كده مشدوده لابتسامته لنظرته هدؤه كلامه رقيته ولما كنت معه ياهدير كلامه جميل عايشني في عالم تاني خايفه يسبني 

هدير حضنتها اهدي يااميرة طب فين العقد العرفي 

اميرة الاتنين معه 

هدير بزعيق مجنونه ولا عبيطه 

اميرة اهو الي حصل 

هدير طب كلمك من ساعه الي حصل

 اميرة في الطبيعي بيصحي بدري وبيرن او يبعت رساله من ساعه الي حصل مكلمنيش خالص وانهارت 


ياتري هيحصل ايه ياسين هيسبها ولا ايه 

موقف سعد بعد مهدير راحت الشغل من غير متعرفه  

ريهام هتعرف علاقه كريم بمنال 

تابعوني


روايه حكايه #ارمله_عانس_مطلقه 


 #الفصل_العاشر 

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»


ياسين مش عارف يعمل ايه اميرة صورتها مبتفرقش خياله مينكرش انه كان من قلبه فرحان معها  نسي ان الدكتور ياسين مصطفي نسي كل حاجه مكنش فاكر غير انه انسان محتاج حد يبقي معه  محتاج نظرة حب عمره في حياته مشفها غير مع اميرة غمض عيونه افتكر نظره اميرة حنانها معه ابتسم وفجاءة نفض الافكار دي من دمغه  فوق ياياسين كلهم زي بعض  والماضي هيتكرار تاني وهترجع لصفر تاني كفايه الي حصل زمان كفايه اهات كفايه الماضي بيهاجم زكرته بيحاول يطرده من دمغه وهيدوس ع الزرار يدخل مريض 

شال ايده من ع الزار انت لازم تفتكر كل حاجه بلاش هروب افتكر عشان متضعفش تاني افتكر عشان انت مش هينفع ترتبط تاني 

فلاش باك من سنين 

ياسين كان لسه متخرج جديد من كليته 

كان شاب كله حيويه ونشاط وديما يهزار ويضحك الكل بيحبه هو كان بيحب في الجامعه واصر يتجوزها رغم رفض اهله لانه لسه قدمه مشور وساره اكبر منه بكذا سنه 5سنوات بس هو مصمم 

سارة هما اهلك لسه مش موفقين ياياسين 

ياسين هيوفقه ياسارة انا مش هسيبك انا بحبك 

سارة وانا كمان ياياسين.وخايفه تسمع كلام اهلك وتسبني 

ياسين عمري مااقدر 

سارة بقلق  بسرعه ياياسين 

ياسين بمزح مستعجله اووي 

سارة ههههههههههههههه اتلم

ياسين حقك تستعجلي مانا بصراحه متقومش وسيم ودكتور وابن دكتور دكتورة وغني والبنات هتموت عليا وشفايفي حلوة وبعرف ابوس البنات الجلوين وقرب عليها 

سارة ههههههههههههههه لا بعد الجوز يادكتور ده انا اقطعك 

ياسين ههههههههههه ياساتر يارب انا ايه خلني احب دكتورة نساء وتوليد مالهم بتوع الاطفال بنات كيوت 

ياسين اقنع اهله بعد ضغط عليهم وفقو واتجوز سارة جدتها كان متوفيه رفضه ياجله الفرح وكانه مستعجلين فكان فرح صغير 

ياسين كان مبسوط جدااااا ان سارة بقيت مراته عدي شهر هو كان اتعين في مستشفي خاص كبيرة وكان بيروح مستشفي حكوميه

سارة كانت في مستشفى حكوميه مع ياسين بس هي بتقعد وقت اكتر 

سارة فجائت ياسين بحملها 

ياسين فرح جداااااا بس بسرعه اووي كده ياسارة احنا لسه مكملناش شهر 

سارةبرتباك  ههههههههههههههه ولا بسرعه ولاحاجه. وبعدين وقربت من ياسين وابتديت تحسس ع شعره انت يادكتور الي استعجلت فاالبيبي جيه

ياسين ههههههههههه يجي بالسلامه ياقلبي 

اقل من سبع شهور وسارة ولدت طبعا قالت انها ولدت طفله بعد سبع شهور حمل 

ياسين اخد البنت يكشف عليها

ياسين استغرب ايه ده ياسارة البنت في علامات في جسمها كانها معديه التاسع في بطنك ووزنها كبير 


سارة الله واكبر انت هتحسد البنت ياياسين هات البنت كده الوقت بيعدي ياسين اتعلق بالبنت كطفله انما مكنتش بيحس احساس انه بقي اب 

سارة ديمان مشغوله البنت ديمان مع المربيه وياسين 

ياسين اكتر من مرة يتخانق مع سارة علشان البنت وهو كزوج مبقاش يشوفها 

في يوم قرار يروح العياده بتاعتها يعملها مفجاءه 

بس المفجاءة كانت له هو لما شاف كميه عمليات الاجهاض الي بتتعمل بعد موعد العياده وعمليات مشبوهه وقرف وفي شقه قصاد العياده مجهزة عمليات اتصدم وعمل معها مشكله

ياسين انتي ازاي يادكتورة يامحترمه بتعملي كده 

سارة عادي يعني فيها ايه بطل انت سذجه وخليك زي الناس افتح عياده كبيرة وعالي سعر الكشف ولدك مشهورة خد عيادته 

ياسين ايه القرف ده انتي ازاي كده

سارة الدنيا كده يادكتور ولازم نعشها 

ياسين بالقرف الي بتعملي ده واحده غلطت تتحمل نتيجه غلطتها مش تستغفله جوزها بعمليه مشبوها ترجعها بنت

سارة طلما معها فلوس نرجعها.وبعدين ده ربنا غفور رحيم يادكتور

ياسين وربنا قال ان واحده تزني لا وكمان متكتفيش بكده تروح تتجوز ع اساس انها بنت غلاط يادكتورة غلاط والاجهاض حرم حرم 

سارة طلما طفل هيتولد من غير اب يبقي مش حرم 

ياسين مبرر لكل غلاطتك لا لو فضلتي كده مش هينفع نكمل 


سارة دي عيشه تقرف احنا لازم نعلي ونقب ع وش الدنيا 

ياسين بلاش طمع احنا مش ناقصنا حاجه 

عدي شهر والوضع زي مهو وفي يوم ياسين ماشي بالعربيه لقي سارة خارجه مع واحد الله مش ده دكتور رحيم الي بيدرس في الجامعه ياسين ماشي وراهم لقهم ركبو عربيه الدكتور سارة بتضحك جامد وماسكين ايد بعض 

ياسين اديق من المنظر بس فكر ان ممكن يكون بينهم شغل او صدقه لانه كان دكتورها في الجامعه 

ماشي وراهم هما طلعو شقه ياسين سال البواب قالو ده دكتور رحيم و دي مراته وبيجو هنا كل يوم 

ياسين حس انه روحه هتخرج منه هما الدور الكام

البواب التالت 

ياسين لسه هيطلع 

البواب اركن العربيه يابيه 

ياسين ركن العربيه وطلع فوق يخبط جامد ع الباب فتح رحيم اول مشاف ياسين اتصدم ياسين زقه ودخل شاف  سارةوهي لبسه لانجيري قطعتين اول مشفته غطيت نفسها ياسين وقف مصدوم مش عارف يتحرك اخر حاحه توقعها ان حبيته تبقي خاينه

ياسين ليه 

سارة عشان كتير انا مش بحبك وعمري محبيتك 

ياسين احساس القهر بيذيد داست عليه وع رجلته وكرامته اتجوزتني ليه 

سارة انت الي فرضت نفسك عليا 

ياسين التفت لقي رحيم بيلبس 

ياسين بقي زي المجنون فضل يضرب في رحيم جامد وسارة وكان هيطلب البوليس افتكر بنته مكه وان ده هيبقي وصمه عار في حياتها طلقها وقالها مش هتشوفي بنتك تاني 

عدي شهر سارة مش عارفه تشوف البنت  وياسين حزين لدرجه ان الكل لاحظ مقلش سبب الطلاق عشان بنته سارة راحت لياسين وفضلو يتخنقو ويزعقو وصوتهم يعلي 

سارة دي بنتي وهخدها اصلا مش بنتك دي بنتي انا ورحيم مش بنتك ياسين بقي زي المجنون وانهار جامد يكسر في كل حاجه اهله كلهم جوم ياسين اخد البنت عملها تحليل والنتيجة ظهرت انها فعلا مش بنته وهنا كانت الصدمه والحب الي كان عايش في طلع وهو وهو ستارة بس عشان تقدر تبقي مع حبيبها   ع مزجهم 

ياسين رفع قضيه انكار نسب. وفعلان اتثبت رسمي انها مش بنته 

سارة بتعمل عمليه اجهاض المريضه ماتت  اخدت حكمين غياب خدت مكه وبتهرب بيها عملت حدثه بالعربيه اتقلبت بيهم هي و البنت ماتو 

ياسين ربنا جابلو حقه بس دخل في حاله اكتئاب هو كان متعلق بمكه جامد وسارة كانت حب عمره اول حب في حياته 

منع يروح المستشفي وحبس نفسه ليل ونهار في شقته ولده بعد الموضوع توفي نتيجه سكته قلبيه كانت وفاته مفجاءة 

ياسين مبقاش عارف يعمل ايه  وحاله كانت صعبه بس كانت متمسكه عشان ياسين وضح انه في اكتئاب وطلبت منه يبيع شقته وميقعدش فيها ويبقي قوي  ويقعد معها تاني ولده توفي وهو لازم يبقي قوي لما بص لنفسه في المرايا. والحاله الي وصلها قرار يخرج نفسه من حالته دي باع الشقه وقعد مع ولدته ورجع شغله بس لقي في وقت فرغ وكل ميبقي لوحده يفتكر سارة وحبه ليها ومنظر الخيانه مكه الي شالها اول متولدت وشالها لما ماتت ودفنها صعب الي عاشه كان صعب يتحمله فتح اكتر من عياده مش عايز يبقي فاضي خالص ولا حتي دقيقه ليل ونهار شفل شغل ومؤتمرات ولسه بيحاول يفوق اتفجئ ببنت عمه اخت كريم الي حصلها ودخلوها مصحه نفسي وحاله كريم الي بقيت سيئه عشان اخته ومرات عمه الي كل يوم صرخ وحزن ع بنتها للي مش بتتحسن طب يخرج كريم من حالته ازاي وهو حالته اسؤ القلب اتمزق انهار وقف مع كريم هما اصلا اصدقاء وقرار الي في قلبه يفضل في قلبه وان الابتسامه متفرقش وشه انا مش هبقي شفقه لحد انا هبقي دكتور ياسين مصطفى جوز تاني لا حب تاني لا ادي الامان تاني لحد لا 

باك 

اه. لحد كده وكفايه كل شئ انتهي ياسين انتهي راح مع ماضي هو نفسه مش قادر يفتكر تفصيله  او تفصيله بتتعب قلبه 

مكنش متخيل في يوم ان الي حصل مع اميرة هو ممكن يعمله او يسمح لنفسه بده 

الحبوب الي خدها جرئته بس مكنش متوقع انه هيبقي مبسوط كده والقلب لسه فيه مكان يفرح او ينبض من جديد كل ميفتكر كلامه وكلام اميرة مع  بعض يبتسم     نفض الافكار دي من دمغه لا ياسين انتهي ومفيش مكان في قلبه لحد فاق من شروده ع صوت رنه تليفونه برقم اميرة 

رد الووو 

اميرة بتردد انت مكلمتنيش ليه

ياسين معلش مش فاضي 

اميرة طب كنت عايزة بطقتي و سكتت 

ياسين والعقد العرفي صح

اميرة صح 

ياسين احنا لازم نتكلم

اميرة فعلان لازم نتكلم 

ياسين فاضيه باليل 8باليل

اميرة ماشي 

ياسين هتصل بيكي ونتقابل

اميرة هستناك 

ياسين انشاء الله سلام 

+++++++++++++++++++++++00

هدير لازم تتكلمي معه وتبقي قويه ولازم يتجوزك

اميرة انا فين وهو فين 

هدير بطلي ضعف وهبل لما انتي فين وهو فين حد غصبه يتنيل معكي

اميرة يابنتي ده دكتور مشهور  هيبصلي انا 

هدير وانتي فيكي ايه   ماانتي زي القمر وصغيرة 

اميرة وهو مش كبير ومش كل حاجه الجمال انا هاخد بطاقتي والي هو عايزه هعمله

هدير بنرفزة انتي هتجنيني يااميرة  لازم تتكلمي وتاخدي حقك 

اميرة الي هو ايه 

هدير الي هو انتي مش رخيصه مش بنت ليل يقضي معها ليله ومع السلامه  

اميرة اثبتيله انك ست شريفه واتكلمي صح  انا عارفه الاشكال دي

اميرة متظلمهوش ياهدير هو محترم بس الي حصل معرفش سببه 

هدير ماشي يااميرة حتي لو انتم مش لبعض متقعديش قدمه مكسورة انتي فيكي مميزات كتيررر متضيعهاش في انك تظهري  ضعفك والهبل الي بتقولي

أميرة حاضر ياهدير 

هدير هنخلص شغل النهارده وبازن الله تعالي معزومه ع غداء عندي هعرفك ع بنت خالتي ريهام انهارده 

اميرة لا

قطعتها هدير لا في عينك الموضوع منتهي معزومه يعني معزومه

اميرة ههههههههههههههه اومرك يافندم 

هدير ايواة كده 

تليفون هدير بيرن برقم سعد 

هدير ده سعد 

اميرة جوزك طب كلمي مقلتليش هتروحي ييته امتي عايزين زفه حلوة تلقيق بيكي 

هدير هرد الوو ازيك ياسعد

سعد الله يسلمك هعادي عليكي نروح نختار العفش عشان نودي الشقه بكرة النقاش هيخلص النهارده 

هدير اوك بعد المغرب اكون روحت من الشغل

سعد نعم شغل 

هدير نعم ايه هو انت معترض تتجوز واحده بتشتغل

سعد مش كده ماانا عارف انك بتشتغلي بس مقولتيش انك راحه شغل او هتكملي او لا

هدير احنا لسه متجوزين بقالنا يومين

سعد وده يديكي حق متتصلش تعرفني انك هتنزل شغلك لازم قبل متخرجي تعرفيني ده مش شك فيكي ولا حب سيطرة عشان احنا لسه بتعرف متفهيش غلاط حبيت افهمك انه حرم يامدم الست تخرج من غير اذن جوزها عن اذنك عندي شغل

هدير استني هوضحلك

سعد الحور منتهاش ولا انا بقفل زعلان لا انا فعلان عندي شغل نتكلم باليل لما اجيلك 

لان في اساسيات لازم تعرفيها وحجات في طبعي لازم تعرفي وانا بردو اعرف طبعك انا معنديش استعداد اطلق تاني واتحمل خساير تاني ولا انتي عندك استعدد تبقي مطلقه للمرة التانيه فااحسن حل نهدي ونتكلم ونتعرف عشان نبني بيت اساسه قوي ميتهديش ،،»«« اتعذب تاني 

اميرة شكله هيبقي كويس صوبعك مش زي بعضيها 


ريهام استاذنت من ولدها تروح لهدير 

نزلت وفهمت هدير ان لازم تقابل كريم تفهم منه ايه علقته بابها 

كريم كان فرحان جدا انه هيقابل ريهام 

حاسس ان مبيضحكش من قلبه الا لما بيشوفها 

كريم فينك 

ريهام بص وراك 

كريم بص وراه لقي ريهام وقفه 

ازيك عامله ايه 

ريهام بدون تعبير الله يسلمك 

كريم مالك 

ريهام انا جايه عايزة افهم كل حاجه

كريم طب اضحكي 

ريهام مش قبل ماافهم 

كريم وانا تحت امرك ممكن نقعد في مكان 

ريهام يالا 

كريم تعالي نقعد في الكافيه ده 

ريهام قاعده مع كريم مش بتتكلم وساكته منتظرة يتكلم ريهام ها 

كريم ههههههههههههههه هتكلم حاضر اسمعي ياستي 

اسمي كريم محاسب في بنك الي عيني ولدك لانه صاحب ولدي الله يرحمه وولدك وقف جمبي كتيرررررر 

انا عامل مشروع ومش فاضي للبنك وخد اجازة لحد مااخلص الي في ايدي وبازن الله هرجع البنك اول ماخلص المشروع 

ريهام وبعدين 

كريم كنت في المطعم الي قبلتك في لقيت ولدك قاعد جمبك خمنت انك بنته خصوصا ان كنت سامع ان بابكي عنده بنت جميله ومخلفش غيرها لسه هروح لولدك اسلم عليه لقيتك قومتي مشيتي انا اول مشفتك اتشديت ليكي لعيونك الي حسيتها بتنديني نظرتك مشيت وراكي وكلمتك  ولما روحتي ومبقتش تكلمني خوفت متطلعيش انتي بنته وابقي لبست نفسي في حيطه واحده صاحبي شاغل في شركه #### كلمته وطلبت معلومات عندك ادني الاسم كامل وعنوان البيت هنا اتاكدت انك فعلان بنته سالت واحده قديمه في البنك وتعرف كل حاجه عن ولدك قالتلي انك شغاله في مدرسه ### طبعا متاخرتش جريت ع طول لانك كنتي وحشاني ومنعتي تكلمني ولا بتردي ولا اي حاجه وخوفت اعرفك ان اعرف ولدك تخافي وتبعدي 

ريهام بس كده 

كريم ايواة بس هو ده كل الي حصل ريهام من يوم مشفتك وانا مشدود ليكي من اول نظره لما سمعت صوتك حسيت احساس غريب 

ريهام ابتسمت ونزلت راسها في الارض 

كريم نفسي اعرف انا بالنسبالك ايه 

ريهام هيجي وقت وهقولك كل حاجه 

كريم امتي بس 

ريهام ههههههههههههههه مش عارفه 

كريم انا مجنون مش هصبر كتير 

ريهام جنانك وضح وضح مش محتاج تقولي انك مجنون 

كريم ههههههههههههههه لا انتي لسه متعرفنيش 

ريهام ممكن نتعرف 

كريم بصوت حريمي لاء انا مرتبط ههههههههههههههه

ريهام رخم انت تطول 

وسط حديثه في عيون بتبص عليهم 

ياتري مين توقعات واراء 

ايه رأيكم في الفصل

تكملة الروايه اضغطي هنا 



تعليقات

التنقل السريع