روايه حكايه #ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_الحادي_عشر
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
وسط حديثم في عيون بتبص عليهم في نفسه مين الي مع كريم ده ابتدي يقرب
يقرب
كريم اخد باله ابتسمله
ياسين قرب
كريم دكتور العيله ههههههههههههههه وحشتني
ياسين بعد عينه عن ريهام عشان ميحرجهاش ابن عمي حبيبي عامل ايه
كريم كويس بوجودك
ياسين عند اذنك هسيبك تكمل قعدتك
كريم كنت جاي فيحاجه
ياسين ابدا خلصت عياده وجيت اشرب قهوة
كريم اتفضل معانا اعرفك ريهام بنت عمي حسن صاحب ولدي الله يرحمه وقريب هيبقي في خبر كويس بازن الله
ياسين اهلان وسهلان مبروك
ريهام الفرحه مليت قلبها اهلا بيك يادكتور
الله يبارك فيك
ياسين عن اذنكم
ياسين خرج طلع موبيله الو اميرة غيري الكافيه هقابلك في مكان تاني
اميرة ليه في حاجه
ياسين ابداااا بس واحد قريبي قابلته في الكافيه
اميرة مفيش مشكله تحب نقعد فين
ياسين تعالي في مطعم ###
اميرة ماشي
ياسين مستنكي
اميرة مسافه السكه
عدي وقت كريم مبسوط مع ريهام
ريهام قلبها مرتاح لكريم ولكلامه وطريقته هزاره ابتسامته برفانه كل مافي
كريم مبيضحكش من قلبه الا مع ريهام مبينساش همومه الا مع ريهام حاسس انها حلو واتحقق نظرات وحكايات وكلام مبينتهيش بينهم وفي كل جمله ضحكه طويله بين الاتنين ريهام نفسها تقوله انا صبرت بس حقيقي مكنتش اتوقع ان هحب حد زيك
###########
هدير فضلت تضحك انها كانت عازمه اميرة وريهام اميرة راحت تقابل ياسين ريهام راحت تقابل كريم هدير ههههههههههههههه اتعشي انا وماما فجاءة لقيت الباب بيخبط
قامت تفتح الباب لقيت سعد ومعه ست كبيره وطفلين
هدير باابتسامه اكيد مامتك
سعد ايواة امي
هدير مسكت ايديها اتفضلي ياامي اتفضلي
دول اولادك
سعد محمد ومريم
هدير اهلا اهلا ياعسلات
هدير اتفضلو وندهت ع مامتها الي فرحت جداااا هدير ومامتها حضرو العشاء واتعشي سعد واهله وهدير ووامتها
مامت سعد ارتحت لهدير جدااا وهدير ومامتها نفس الشئ العشاء انتهي وابتذو يتعرفو ويتكلمو ويهزرو ويتبدلو الحديث
مامت سعد انتي دمك خفيف وزي القمر يابنتي انتي ازي اطلقتي
هدير اختفت ابتسمتها وسكتت
سعد كان نفسه يسمع اجابه بس لاحظ ان سؤال ولدته ديق هدير
مامت سعد يقطعني يابنتي ديقتك حقك عليا
هدير بعد الشر ياامي هو مفيش بينا نصيب اتقطع لحد كده
مامت هدير منه لله حسبي الله ونعمه الوكيل في
هدير ماما ملهوش لازمه الكلام هو راح لحاله و انا في حالي
سعد فكر ان هديرلسه بتحب اكرم اتغير وشه خلاص ياامي غيري الموضوع
انتهي الحوار هدير اديقت ان سعد فهمها غلط وزعلت ع زعله سعد اديق بس دري الموضوع اولاد سعد كانو بينامو ع نفسهم ومامته مبتقدرش تقعد كتير سعد احنا هنروح واخد امه واولاه وروحه هدير كانت مديقه جدااااااا
سعد حس ان هدير اديقت وهو كمان اديق خايف يبقي مش مرغوب في للمرة التانيه نفض الافكار السئه من دماغه وقرار يروح يصالحها ميسبهاش تنام زعلانه
وصل بيتها وخبط
هدير اتفجئت بسعد وقف اوادمها سعد
سعد ايواة سعد امشي
هدير باابتسامه لا اتفضل
سعد اولا جيت عشان حجتين
هدير تعالي اقعد خير ايه هما
سعد اولا متزعليش لو زعلتك او ديقتك بقصد او من غير
هدير باابتسامه مش زعلانه خلاص وٹانيا
سعد ثانيا حابب نتكلم سو ونتعرف ونتناقش في اسسيات
هدير كويس عايز تتناقش في ايه
سعد بصي ياهدير انتي لا تعرفيني ولا اعرفك بس اتمني نتعرف ونبني اساسيات لعلاقنا تكون قويه نمشي عليها
هدير ياريت والله
سعد انا مطلق وانتي مطلقه انا تعبت في حياتي واكيد انتي ومعنديش استعداد واكيد انتي زيي تكرري التجربه الفاشله عندي فضول اعرف سبب طلاقك بس مش عايز اعرف اعتبري ماضي وانتهي
هدير تمام هو فعلا ماضي والكلام في صعب بيتعبني
سعد تمام اولا لما تخرجي تعرفيني عشان حرم دي حاجه وتاني حاجه ابقي عارف مكانك تعبتي لقدر الله الحقك فاهمني
هدير انشاء الله اكيد هعرغك بس الي حصل ان فعلا نسيت
سعد ههههههههههههههه ولا يهمك الشغل
هدير ماله بقي
سعد معنديش مانع بس احنا مش محتاجينه الحمدالله ملهوش لازمه تعبك لو هتوفقي بين بيتك وشغلك وجوزك معنديش مانع
خرجت مامت هدير شغل ايه ونيله ايه يعني هي دكتورة لا طبعا مش هتقدر ع ده كله
هدير ماما
ام هدير بالا ماما بلا بتاع هقولك عشان متزعليش جربي لو لقيتي نفسك فاضيه اشتغلي
سعد اتفقنا
هدير خلاص ماشي
سعد مش بحب اكل من برا ولا بحب انك تجيبي حد ينظف البيت ولا بحب هدومي تتغسل برا بحب مراتي تعملي كل حاجه
ام هدير برا ايه وقرف ايه الست الشطرة تشوف بيتها واحتيجاته يعني هي وراها
هدير بغيظ من تدخل مامتها أي ياماما في ايه مش ععرف اتكلم خالص
ام هدير انا قايمه وسايبهلك ومشيت
هدير انا ست بيت شطارة الحمدالله
سعد طلب تاني ويعتبار اولاني واهم طلب
هدير اتفضل
سعد امي
هدير مالها
سعد امي بجبلها ست تنظف لها شقتها بس هي زيي بتحب الاكل البيت ممكن بس تبقي تاخدي بالك منها ومن اكلها
خرجت ام هدير طبعا دي تشلها ع دمغها
هدير ياماما انتي مش دخلتي خرجتي ليه ياماما ارحميني سبيني اتكلم
ام هدير خلاص انا دخله وبصوت وطي سمعته هدير عشان عارفه مامتها ربنا يستر مطفشهوش
هدير ههههههههههههههه ربنا يهديكي ياماما
بص هقولك حاجه الام دي اهم شئ اصلا ملهوش لازمه تجيب ست تنظفلها انا موجوده هاخد بالي منها هعتبرها امي واصلا ارتحتلها وحبيتها جدااااا ودي ست كبير هتوسخ ايه ولا هتاكل ايه دي حجىت تافهه
سعد براحه الحمدالله
هدير انا مرتاحلك ياسعد وكل الي قولته موفقه عليه انت بقي هتعملي ايه
سعد بتسرع هدلعك
هدير اتكسفت ووشها احمر من كلامه
سعد مستحيل انتي تبقي كويسه وبنت ناس ومتلقيش رد فعل مني هجبلك من الاخر انا هرعي ربنا فيكي
هدير بفرحه وده الي انا عايزة من كتر فرحتها وحسيت انه فعلا عوض من ربنا قربت منه حضنته بجد انا حسك اماني
سعد حس بفرحه وحس اد ايه هي جوها خوف هو ميعرفش سببه بدلها الحضن خرجت ام هدير لولولولوي
هدير وسعد اتخضو ههههههههههههههه
سعد ضحك همشي انا وهعدي عليكي بكرة نروح ننقي العفش
هدير سلام
سعد مشي هدير انا الي هطفشه ادكي طفشتي
ام هدير يقطعني يابنتي ده انا فرحانلك الود شكله جدع
هدير حضنتها ربنا يخليكي ليا ياست الكل
######>>>>>>>>>>>#>>>>>>>#
ريهام فضت سهرة حلوة مع كريم وكلام جميل ونظرات تسحر منهم هما الاتنين راحه وامان وحنان فعلان كانو محتاجين بعض اد ايه الصبر حلو ريهام روحت وكريم اصر يمشي وراها واول مطلعت بيتها مشي
بعتلها رساله ردت وقالتله انها دخلت شقتها الفرحه ماليه قلبها
دخلت بابها كان مبتسم وفرحان ومرات بابها روايه مكشرة خللص
ولد ريهام حبيبتي اتاخرتي ليه تعالي اقعدي عايزك في موضوع مهم
ريهام هغير هدومي يابابا وجايه
ولد ريهام مستنكي ياقلبي
ريهام دخلت
روايه خف دلع شويه هي صغيرة دي دخله في التلاتين
ابو ريهام ملكيش دعوة ياراويه ومتقوليش قدمها كده وبعدين دي 27وحتي لو اربعين مش تلاتين ريهام بنتي الوحيده ونبض قللبي وهفضل ادعلها هو انا عندي عيال غيرها
راويه بزعل انت بتعيرني اني مبخلفش
ابو ريهام يوووة لا بعايرك ولاحاجه انتي الي بتزعلي من اقل حاجه هو انا عملت ايه بدلع بنتي انتي مكبرة الموضوع ليه وبعدين متنكديش علينا في يوم زي ده
************
ياسين قاعد مع اميره مرتبك
اميرة قلقانه وخايفه من كلام ياسين
اميرة كنت عايزة بطاقتي
ياسين اتفضلي جبتهالك من امي
اميرة والعقد
ياسين طلعو من جيبه بصي حابب اتكلم معكي الاول
اميرة اتفضل
ياسين جيتي بيتي ازاي
اميرة هقولك اولا انا بشتغل في مطعم مأكولات بحريه وو
ياسين. وايه
اميرة وبنظف شقق
ياسين اتصدم بس مظهرش عادي الشغل مش عيب يس بتنظفي شقق بقميص نوم وجسمك كله عريان
اميرة اتصدمت واتفجئت من كلامه الي نزل عليها كانه صاعق كهربا
لا طبعا
ياسين اومال افسر ايه الوضع الي شفتك في انتي كنتي لبسه قميص نوم وكله اغراء
اميرة ده كنت لبسه تحت هدومي ولما مرات البواب قالت مفيش حد انا ملبستش هدوم الشغل
ياسين مرات البواب عارفه ان في الشقه
اميرة انا مش كدبه اسألها
ياسين مكدبتكيش بس ذياده تاكيد هسالها
اميرة وانا موفقه
ياسين الي حصل ده مكنش باردتي انا اخدت حبوب من الصيدليه واكتشفت انها مخدر ومنشط
اميرة انت كنت وعي ومش متخدر ومش مسطول وفي وعيك يادكتور
ياسين ايواة كنت في وعي بس ده منشط جنسي قوي لحد دلوقتي معرفش سبب وجوده بس هعرف
اميرة وبعدين
ياسين انا اسف للي حصل بس صدقيني انا مقدرش اتجوز
اميرة والدموع منعها هو الشرف في اسف
ياسين ع فكرة انتي زي القمر والف راجل يتمنكي هيسعد قلبك اكتر مني انا انسان ميت شكل معدنيش روح ولا احساس لنفسي وامال هديكي إيه وانا معنديش لنفسي
اميرة فهمت
ياسين انا اسف يااميرة ومسك العقد العرفي وقطعه
اميرة حسيت ان قلبها هو الي بيتقطع
وفقت وقالتله انت نهت العلاقه الي مبتدتش بكل قسوة انا همشي
ياسين اميرة انا بحبك وعمري محسيت براحه وحب وصدق اد الي حسيته معكي عمري محسيت بحنان اد الي حسيته معكي اميرة انا لو قبلتك في غير الظروف دي كنت هضمك واقولك بحبك اميرة انتي حلم ليا بس انا اسف
اميرة فكرت انه يقصد انها خدمه ومتنسبهوش وهي دي الظروف الي بيتكلم عليها
اميرة باابتسامه كلها الم ولا يهمك يادكتور
ومشيت ياسين قام وراها وحط في شنطتها الي نسيتها ع الترابيزة فلوس مبلغ كبير وادها الشنطه
اميرة خدت الشنطه ومشيت نفسها تصرخ تبكي تقول اه والف اه ع حبها الي انتهي قبل ميبتدي ع حلمها الي فاقت منه ع كابوس ماشيه في الشارع دومعها مغرقه وشها
ياسين ركب عربيته وعمل يخبط ع الدركسيون والف اه ووجع جوه حزين من نظرة اميرة الحزينه كسرتها وجراحتها كده احسن ليك وليها انت مبقتش تنفع ليها او لحد تاني خلاص جربت حظك وانتهي الموضوع مبقاش ينفع ياياسين افتكر كلمه بحبك الي قالها معقول بحبها لا ياياسين انت مينفعش تحب مينفعش جروح تاني مينفعش الم تاني طب ليه قلت كده طب ليه انا حزين كده ليه حاسس بنار جوايا فوق ياياسين فوق بقي كان هيعمل حدثه وفرمل ع اخر لحظه وقف عربيته حط ايده ع قلبه انا ليه موجع كده ليه مقهورة كده غمض عينه افتكر اول مرة شفها فيها افتكر يوم مكانت معه في العياده ولما اكلو سوء افتكر قلقها عليه يوم مكانو في العياده افتكر لحظتهم وهما في حضن بعض وكلامهم ضحكتها حنانها هو عمره محس بالحب ده مع طلقته فتح عنيه لقي دموعه بتنزل مسح دموعه شكلي بحبك يااميرة بس الاحسن ليكي ابعد عنك مش هينفع تعيشي مع انسان من غير قلب بكرة تنساني وتعيش حياتها للاسف بنقابل الناس الصح في الوقت الغلط وبنقابل الناس الغلط في الوقت الي قلبنا مليان عاطفه وحب وحنان نعيش بكل مفينا منعملش حساب انهم هيخلونا نعيش باقي حياتنا نعاني ومنعرفش نعيش بعد كده
اه ياقلبي اسف والف اسف يااميرة 😅😢
اميرة مش قادرة تتنفس من كتر البكاء روحت بيتها حمدت ربنا ان أمها وبنتها نامو دخلت اوضتها انفجرت في البكاء ياااه معقول حبيته كده ولا عشان كان حنين في وقت لقيت كل الدنيا قاسيه عليه لاء يااميرة انتي فعلان حبتي انتي عمرك مكنتي كده انتي اتغيرتي عشانه قلعتي الاسود عشانه هو عايش في قلبك وفي خيالك فضلت تبكي جامد وتتنفس بس النفس بيوجعها اه والف اه ع وجع الروح
مسكت قلم حبت تكتب احساسها في وقت زي ده
لا اعرف ماالذي اصبني ولكني اشعر ان روحي تؤلمني شعور شديد بالالم يملي قلبي اشعر اني غير قادرة ع الابتسامه اشعر انني اريد الصراخ اريد ان ابكي بكل مافيني ان الجسد اذا تألم من السهل علاجه لكن الروح ليس لها علاج انفاس ساخنه تملي قلبي اشعر بنياران شديدا تحرقني لا اعرف مااصبني ولكني اعرف جيدآ انني لست بخير
داليا علي
اميرة حاولت تتمسك وتهدي نفسها بس مش قادرة تهدي لقيت موبيلها بيرن بصوت رساله من ياسين انا اسف
انا كلي اسف ليكي انا بحبك بس مش هينفع نكمل
اميرة اسفك مقبول الغلط غلطي مش غلطك
(بحبك)
ياسين دموعه مش قادر يمنعها غمض عيونه افتكر قضيه انكر النسب بصه الي كان مفكرها بنته افتكر يوم مدفنها وقلبه الي ادفن معها كلمه بابا الي كانت وهم كلمه حبيبي من طلقته طلعت وهم حب سنين طلع وهم فوق ياياسين مش للمرة التانيه دمر قفل الرسايل واتصل برشا الوووو
رشا ايواة يادكتور
ياسين رشا لو سمحت بلغي المستشفي ان هزود يوم كمان للكشف في المستشفي
والعياده المجاني خاليها تلات ايام في الاسبوع
رشا بصدمه يادكتور بس كده مش هيبقي عندك وقت فاضي خالص هترتاح امتي
ياسين اسمعي الي بقولك عليه
رشا يادكتور طب هتنام امتي كده انت هتروح ع 11باليل ويوم الكشف المجاني ممكن ترجع ع 3الصبح والمستشفي الساعه 7 ونصف الصبح والوحده الصحيه كذلك
ياسين بزعيق رشا ذي مبقولك تنفذي
رشا ياكتور ان لبدنك عليك حق
ياسين بعصبيه الي بقوله يتنفذ وبلغي رؤف بالموعيد
رشا تحت امرك يادكتور 😴😅😢
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
😢
كريم مع نفسه بيفكر في منال وريهام
ريهام اسمها بس كفيل يخلي الابتسامه متفرقش وشه
منال واهلها عنده تار ليهم تار كبيرررر اوووي
حق أخته وامه وحزنها وحياتهم الي ادمرت
كريم طلع فونه وكلم منال الوووو ياحبيبتي
منال بلهفه فينك ياكريم شغلتني عليك اووووي وبرن مبتروديش
كريم حبيبتي متقلقيش بس شغل كتيرررر ع دمغي بس ديما فكرك وحشتني
منال بفرحه وانت كمان وحشتني اوووي
كريم قلبي بقي صدقيني نفسي نبقي مع بعض بس اعمل ايه بس الي انا في مش قليل
منال مالك قولي
كريم دخلت ثفقه وخسرت وادينت جامد وبقيت صفر ع الشمال
منال طب ده علاقته ايه بجوزنا
كريم اتجوزك ازاي وانا مديون وفلست لازم اقف ع رجلي الاول انا معايا قرشين هحاول اقف ع رجلي بيهم
منال يعني قدمك اد ايه
كريم بمكر مش اقل من سنين لان السيوله قليله
منال بصدمه سنتين يانهار ابيض كتيرر طيب انت محتاج كام تقف ع رجلك
كريم محتاج 3مليون بس هحاول ادبرهم
منال سهل هبعتهوملك بكره
كريم لا متشغليش بالك
منال لازم اشغل بالي بيك
كريم ماشي بس هقسطهوملك
منال مفيش بينا الكلام ده
كريم لا ده شرط عشان اخدهم
منال الي تشوفه
كريم قفل السكه وضحك ضحكه انتصار يااه اخيرا هاخد حق اختي وغيرها وكمان هكسرك وهكسر محمود لازم اودي في داهيه واتصل بصحبه وطلب رقم سكرتيره محمود كريم كلمها وطلب يقبلها ويحدد معاد مع محمود واتفق مع سعد يتقابلو عشان يرتبو خطه يوقعو محمود بيها
###########
سعد قابل هدير واختاره العفش كله سو
هدير اول مرة تكون مبسوطه كده العفش وصل شقه سعد وحاجه هدير وصلت شقه سعد هدير كلمت امير وريهام يجولها شقه سعد عشان يرتبوها ويفرشو ويخلصوها ومامت هدير راحت معهم زعريد ملت البيت مامت سعد فرحانه جدااااا
اميرة رغم حزنها الا انها فرحانه لهدير جدااااا
ريهام حزن مالي قلبها بسبب خبر ابوها بلغها بيه بس هي فرحانه لهدير ومحبتش تبين الي جواها
هدير عرفت ريهام واميرة ع بعض ومامت هدير سبتهم هما ونزلت تقعد مع ام سعد وفضلو يتكلمو مع بعض
هدير واميرة وريهام مبسوطين جدااااا مع بعض بيفرشو ويهزرو ويضحكو بس القلوب ربنا هو الي يعلم بالي فيها
صوت اغاني عالي وضحك وهزار وفرحه لصحبتهم هدير من قلبهم
هدير اول مرة تحس بالفرحه الي هي عايشها متفائله جدا بسعد وحاسه انها هتعيش حياه كويسه وان سعد ده هو عوض ربنا ليها عن سنين العذاب الي عشتها مع اكرام
ريهام انا مبسوطه بمعرفتك جداااا يااميرة
اميرة وانا ياريهام بجد انتي طيبه جدااا
هدير مديت ايديها ليهم بحركه مسرحيه بوسه ياكلاب انا الي عرفتكم ببعض
الكل ههههههههههههههه
اميرة هنسكتلك بس عشان انتي عروسه
ريهام ايواة بالظبط كده ههههههههههههههه
هدير عقبلكم يارررب
اميرة ظهر الحزن ع وشها انا خلاص ياهدير خدت حظي من الدنيا واكتفيت
ريهام لاول مرة حد يقولها كده ومتقولش يارب فضلت الصمت وسكتت وعلامات الحزن ظهرت عليها
هدير الله االله في ايه مالكم احكو
اميرة مفيش
ريهام ابدا
هدير قسما باالله ان محكيتو في ايه مش هعتبركم اخواتي
ياتري هيحصل ايه اكمل ولا لاء
#ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_الثاني_عشر
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
اميرة بصيت ع ريهام
ريهام استاذن انا
اميرة ابدااا والله مفيش حاجه انا ارتحتلك واعتبرتك اختي وهقولك كل حاجه بس باالله عليكي متاخديش عني فكرة وحشه
ريهام قلبي انتي والله الي زيك محدش ياخد عنه اي افكار وحشه
اميرة حكتلهم كل الي حصل
هدير الحيوان كنت متوقعه انه هيخلع
ريهام بس في للغز يااميرة ليه بيقولك بحبك واسف ونظرته كلها حب زي مبتقولي ايه يمنعه عنك في سر
هدير واحد لعبي وبيخلع بكلي ساذجه ياريهام
اميرة ممكن عشان انا كنت بخدم في الييوت
ريهام معتقدش كلامه في حاجه وفي غموض
اميرة انا هنسي
هدير وانتي ياريهام في ايه خلع بردو
ريهام ههههههههههههههه مالك ياهدير في ايه سخنه كده ليه اعضائك هطقي كده وانتي عروسه
هدير اصل هتجنن
ريهام مخلعش بس حصل الي مكنتش متوقعه خالص
اميرة وريهام خير
ريهام نتكلم واحنا بنخلص عشان نخلص الشقه النهارده
اميرة ماشي اصلا باقي حجات قليله ونشطب الشقه
هدير تمام اخلصي حصل ايه
ريهام جالي عريس مهندس بترول محترام ومالي دماغ بابا وبابا يعتبر وفق وكان هيموت من الفرح والمهندس مستعجل ال شافني بقاله فترة وعايز يجي اخر الاسبوع يقرء فاتحه طول ماانا مكنتش مرتبطه مكنش بيجي حد كويس او مناسب ولما اتهببت حبيت جالي واحد وكمان بابا موفق بيه جدا مش عايزة اكسر فرحه بابا
هدير وسي كريم
ريهام محكتلوش بس قريبه شفني معه امبارح وكريم قاله اننا قريب هنرتبط
اميرة قوليله
ريهام اغلب البنات بيقولو للي مرتبطين بيهم ان جالهم عريس وهما مبيكونش جالهم حد انا بقي اخاف اقول كده كريم يفتكرني ان بقوله كده عشان يرتبط بيا رسمي
هدير خلاص متعرفهوش واستني اسبوع واعزمي ع الفرح
ريهام اتريقي اتريقي
اميرة ههههههههههههههه
هدير عايزني اقولك ايه لازم تقوليله طبعا
اميرة هدير بتتكلم صح ياريهام
ريهام اخاف ميكونش هيتجوزني واقوله كده يسبني
هدير مجنونه. ولما انتي شاكه ليه عايزة تكملي
ريهام انا في حلم جميل جداااااااااااا حياه عمري معشتها مغامرة معشتهاش قبل كده عيون بتخلني من بصه واحده احس ان طايرة اعيش عمري كله في الحلم ده مش عايزة اصحي
اميرة حاسه بيكي بس لازم تعرفي وتشوفي ناوي ع ايه عشان متندميش
عند مي طليقه سعد
ام مي اهو قاعدتي تحربي لحد مطلقك ورملك حجتك واتجوز
مي مكنتش متخيله ياامي انه هيتجوز ويعمل كل ده لا وكمان البت الي اتجوزها بتفرش الشقه ومشغلين صب وزغريد ايه انا هتجنن كل الي تقبلني تقولي كانهم شمتنين فيا
ام مي ياما حظرتك وقلتلك متخرييش بيتك جوزك كويس
مي بس انا مش خدمه لامه ولا لحد وبعدين حازم بيحبني وهنتجوز بعد شهور العده
ام مي اما نشوف اومال مظهرش ليه من ساعه مااطلقتي ربنا يستر ميكونش كان بيلعب بيكي ده انتي كنتي لبل ونهار معه دلوقتي ولا معبرك
مي بقلق عنده شغل هرن عليه
كريم قابل سعد وقاعدين سوا يرسمه خطه يقضو بيها ع محمود ومنال
كريم انا اسف ياصحبي معطلك معايا وانت ع وش جوز بس انت الوحيد الي مامنه ع سري في الموضوع ده
سعد متقولش كده ياكريم انت مع الحق وانا معك وهفضل معك المهم اعمل زي مقولتلك
كريم لازم يعني
سعد اه ده الحل الوحيد روحت لاختك في المستشفي
كريم بحزن مش هروح الا اما ارجع حقها الاول
سعد هيرجع ياصحبي بازن الله
كريم لو هموت هرجعه انشاء الله
############
ياسين مشغول في شغله جامد ومش بيدي فرصه لنفسه حتي يتنفس
امه كل متكلمه وتساله ع اميرة بيتهرب منها اول ميبتدي ينام اول صورة يشوفها قصاد عنيه اميرة يبتسم ويحزن وبعدين يستسلم لنوم
نوم هروب ايوة بيهرب من الوقع
################
اكرم عرف ان سعد اتجوز هدير وهو الي خرجها من القسم كان هيتجنن ومش عارف يعمل ايه طلع تليفونه ورن عليه
اكرم هو ده اتفقنا ياسعد
سعد اتفاق ايه
اكرم مراتي
سعد اخرس مبقتش مراتك دي طلقتك وانا اتجوزتها بصراحه انا مش واثق فيك ولا في كلامك خالص
اكرام ماشي ياسعد انت وقفت قصادي قابل بقي
سعد وانا قدك ومبخافش الا من الي خلقني
سعد من جوه خاف ع هدير اتصل ياكد عليها متخرجش الا باذنه
هدير ليه في حاجه
سعد ابدا ياقلبي مفيش خلصتي انتي واصحابك
هدير اه الحمدالله خلصنا ولبسنا ونزلين
سعد بلهفه اقفلو الشقه وانزلو عند امي. وانا هجي عشان اوصلكم
هدير ماشي
هدير واميرة وريهام نزلو في شقه مامت سعد وقاعدو معها هي وام هدير وفصلو يهزرو مع اولاد سعد بعد شويه دخل عليهم سعد ومعه اكل
هدير لو سمحت ممكن تجهزي الاكل ده
ام هدير ليه ياابني كده مكنش له لازوم
سعد وده ينفع ياخالتي انتي عايزهم يقولو علينا بخاله انتم طول النهار هنا
ام سعد ربنا يسعدك يابني لو كنت قادرة كنت قمت جهزتلهم عشاء
سعد يلامتك ياامي انتي ارتحي وكله تحت امرك وباس ايديها
جهزو الاكل وقعدو كلهم يتعشو ولحظو ان سعد راح لامه وفضل ياكلها باايده لان معظم الاكل الي هي بتحبه بعيد عنها وكمان نظرها ضعيف
هدير كانت بتبصله وتبتسم
الكل مبسوط من الي بيحصل وبعد ماامه اكلت اكل هو وكان بياكل اولاده ويهزر معهم وهما بياكلو خلصو عشا وسعد حلف ان هيوصلهم كلهم وصلو ريهام ووصلو اميرة
ووصل مامت هدير واخد هدير بالعربيه فضلو يلفو شويه بالعربيه ويهزرو ويضحكو سعد مبسوط بهدير جدااا وابتدء يكتشف ان اكرم غلطان
هدير حاسه ان ربنا عوضها بااكرم وابتديت نفسيتها تتحس
*********************••••••••••••••••••
اميرة قعدت ع سريرها تفتكر ياسين وكلامه قعدت تضحك ع ابتسمته وشويه نزلت دموعها
راحت لبنتها لقيتها سخنه جداااا صحيت أمها
ام اميرة انا اديتها خافض بس حرارتها منزلتش
اميرة ومكلمتنيش ليه ياامي
ام اميرة برن غير متاح
اميرة خلاص ياامي مسكت مكه بخضه يانهار ابيض البنت سخنه خالص
ام اميره العياده المجانيه الي ع الطريق العمومي فاتحه
اميرة بااسرار لا ياامي مش هوديها هناك انا هنزل اجبلها لبوس خافض لصبح وهاخدها الصبح المستشفي مش هوديها عيادات اميرة نزلت تشتري لبوس بصيت لطريق هو ده الي قابلت ياسين في وكانت نفس الظروف نفضت الافكار من دماغها وجريت ع البيت اعطيت مكه الدواء واللبوس
وعملت كمدات
ام اميره مش كان احسن توديها عند الدكتور ياسين
اميرة لا ياامي مش هوديها عند حد بكرة الصبح هخدها المستشفى في نفسها اروحله عشان يقول بتتحجج عشان تشوفني لا مش هيشوفني ضعيفه هو رفضني وقالي علاني مش هرتبط وقطع العقد خلاص هو انتهي بالنسبالي وانا مش هضعف ابداااااا وهحافظ ع الي باقي من كرمتي
خدت بنتها في حضنها حرارتها نزلت شويه نامو
اميرة صحيت بدري
امها جهزت الفطار فطرو واميرة اخدت بنتها وراحت المستشفي وانتظرت دورها
عدي وقت وبعد شويه دخلت الكشف ولسه هتتكلم صدمه ياسين هو الدكتور
اميرة في نفسها ازاي هو كان قايل ع موعيده والمستشفي مش النهارده وامبارح كان سهران في العياده نام امتي وجيه امتي حاولت تدري توترها
ياسين اول مشفها ارتبك وسكت خالص
اميرة انت ازاي
ياسين زودت يوم للمستشفي
اميرة سكتت البنت دي تعبانه بتكح جامد وسخنه بس مش بتعرف تاخد نفاسها
ياسين اخد البنت وكشف عليها اميرة مش بتبصله ومنزله عنيها للارض
ياسين كل ميبصلها يلقيها منزله وشها للارض
كشف عليها
ياسين للاسف البنت تعبانه جدااا هي تعبانه من امتي
اميرة من فترة كانت بتكح كنا بنديها دواء كحه وفجاء سخنت
ياسين هي عندها التهاب رئهوي وشديد كمان ولازم تتحجز في المستشفى
اميرة بصدمه ودموعها نزلت
ياسين لما شاف دموعها قلبه اتقطع عليها
نفسه يطبطب عليها بس يخاف تصده
بازن الله هتتحسن انا هتابع حليتها
اميرة استجمعت قوتها لا مش عايزك انت تتابع حالتها متشكرة يادكتور
ياسين اتصدم من كلام اميرة
ياسين كتب الحجز لمكه لان حاله صدرها صعبه ولازم جلسات اكسجين عشان تتحسن
فعلان اميرة اتحجزت وبلغت امها الي حزنت جدا لما عرفت
هدير عرفت هي وريهام
هدير اجلت فرحها اسبوع عشان اميرة تحضر
ريهام راحت تزور اميرة هي وهدير
ياسين كان بيعدي ودخل يكشف ع مكه اميرة بتحاول تمنع نفسها تبصله
ياسين باابتسامته المعتاده مشاء الله البنوته بتتحسن
ريهام بصتله هو بص لريهام
ريهام اذيك يادكتور
ياسين باابتسامه الله يسلمك اخبارك ايه
وكريم عامل ايه بقالي فترة مشفتوش
ريهام باابتسامه كويس الحمدالله
ياسين بص لاميرة الي مش بصله وده مجننه نفسه يشوف عنيها يسمع صوتها
كلها تلات اربع ايام والبنت تخرج بازن الله
هدير بازن الله ياسين خرج وهو هيتجنن من اميرة نفسه يبصلها نفسه تكلمه نفسه يسمع صوتها بس ازاي وانت كسرتها حقها تتعامل معك كده ده في مصلحتكم انتم الاتنين انت مش هتتجوزها يبقي تسبها تشوف نصيبها مجرد الكلمه حس ان قلبه وجعه نفض الافكار من دماغه خلاص ياياسين انت خدت نصيبك من الدنيا ومش حمل صدمات تاني ولا حمل وجع تاني خد نفس عميق يارررررررررررررررررب ريحني وريحها يارب اقف معانا واختارلي الصح
عند اميرة
هدير ههههههههههههههه متقولوش هو ده
اميرة باابتسامه حزن ايواة
ريهام ده يبقي ابن عم كريم وبيقول عليه محترم جداااااااا واحسن واحد في عيلتهم
اميرة ريهام اوعي حد يعرف الي تعرفي
ريهام اوعي تقولي كده
هدير شكله وسيم اوووووي وابتسامته حلوة اووووي حقك تضعفي يااميرة
اميرة ههههههههههههههه عذرتني
هدير صراحه اه هو في كده
ريهام ههههههههههههههه كريم شكله كده
هدير واو كمان يبقي احترسي ياريهام
ريهام ههههههههههههههه ربنا يستر وطلعت موبيلها وورتهم صور كريم
اميرة فعلا شكل بعض اوووي احترسي ياريهام
ههههههههههههههه
هدير عجبتني يااميرة خالي تعملك معه كده انتي مش رخيصه ومش تحت امره
اميرة طبعا ياهدير وكمان انا مش عايزة ابان ضعيفه اودامه
ريهام خدي بالك من نفسك يااميرة وشك اصفر اوووي كده ليه
هدير فعلا
اميرة قاعده المستشفى وحشه وكمان حالتي النفسيه وحشه ومش قابله اكل خالص
هدير في نفسها ربنا يستر
ولده ياسين اتصلت بياسين وفضلت تزعق واتخنقت معه بتساله عن مراته وايه حصل يينهم
ياسين كلعاده اتهرب منها ووعدها هيقعدو يتكلمو
عدي كام يوم اميرة خرجت من المستشفى طول الفترة دي كانت بتتلشي النظر لياسين وبتتجنبه ولما مشيت مستنتش لما جيه مشيت قبل ميجي وده ديق ياسين جدااااا واتعصب اوووووي في نفسه لما هي فارقه معك سبتها ليه
عشان مظلمهاش انا معنديش حاجه ادهالها مشاعر وماتت قلب وادفن زمان ثقه مبقاش عندي انا مسخ شئ فاضي من جوه
ريهام كلمت كريم وقالتله ع العريس وهو قالها ارفضي طبعا انتي ليا وانا ليكي وقريب هتبقي نصيبي
ريهام فرحت جداااااااااا بكلام كريم
وبلغت بابها بالرفض اتعصب جدااااااا
ريهام اقنعته وهو حزن جدااا مرات بابها فرحت انها رفض بابها سالها عن السبب قالتله اوعدك ان قريب هقولك
*********•••••••••••••••••
فر ح هدير خلاص انهارده
اميرة وريهام اقنعو هدير انها تلبس فستان ابيض من حقها تفرح
سعد قال هيعمل فرح وهي رفضت اكتفو بزفه بسيطه بس
ام هدير واهلها فرحانين واصحابها
هدير فرحانه وفي نفس الوقت خايفه الماضي يتكرر
اكرام بيخطط ليهم ان فرحتهم متكملش
كريم جهز نفسه ولسه هيروح اتفجي بمنال صممت تروح معه هو فهمها ان سعد المكانيكي بتاعه وهو بيعطف عليه
منال خلاص هروح معاك
كريم كان نفسه ياخد ريهام بس اخد منال عشان سعد يشوفها ويعرفو ينفذو اتفقهم
ريهام استعدت وراحت مع هدير الكوفير
اميرة لبست ولبست مكه وراحو ع الكوفير لكن الي عرفته خالها هتموت من الحزن. والقهر والخوف
طليقه سعد هتتجن وقرارت تروح الفرح
ولده ياسين قاعده مستنيه ياسين ومصممه انهم يتكلمو
ام اميرة دخلت اوضه اميرة ترتبها بصت اتصدمت وانهارت من البكاء
ياتري هيحصل ايه الاحداث بتولع ههههههههههههههه تابعوني اراء وتوقعات
منتظركم تفاعل بقي
#ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_الثالث_عشر
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
سعد راح يجيب هدير من الكوفير ريهام واميرة ومامتها معها ركبو العربيه
كريم ومنال كانو مستنين سعد الزفه شغاله
والكل قاعد فرحان سعد كله بيحبه وفرحنله اهل هدير قاعدين منهم الفرحان ومنهم الزعلان
العربيات قربت واصوات اغاني وزغريد وزممير العربيات وانوار
اكرم نزل من العربيه هو وهدير
الكل بيبارك ويهني
كريم قرب من سعد باركله وحضنه منال درعها في درع كريم بطريقه ملفته لنظر
ريهام بتكلم اميرة واميرة بتتكلم وبتضحك
كريم بيضحك مع سعد
سعد بيسلم ع منال عقبالكم
هدير في نفسهاشكله مش غريب عليا شفتو فين ده بتسال سعد قدم كريم قدمها انه معرفه ودي خطيبته
اميرة بطلي رخمه بقي ياريهام
ريهام ههههههههههههههه مش هسيبك لازم اعرف مالك
اميرة ببتسامه رقيقه لا سبيني هبقي احكيلك بس النهارده ليله هدير تعالي نقف جمبها عقبالك
ريهام يارررب ويبقي كريم
اميرة ههههههههههههههه هتتجنني ع سي كريم
ريهام يابنتي غير انه حلم كل بنت كريم قلبه نظيف
اميرة ههههههههههههههه ماشي يااختي وقربو من هدير ريهام بتبص اتفجئت بكريم بيضحك مع واحده لبسه فستان قصير وشعرها تلجي في اسود ومكياج فظيع
وشبه انها في حضنه وبتتكلم معه وبتضحك
ريهام كانها مغيبه عن الدنيا بتبص لكريم
ولمنال عقلها بيقنعها انه فعلا كريم قلبها رفض يصدق اميرة ريهام ريهام
ريهام ها ومثبته عنيها ع كريم
اميرة بصت نفس شكل ياسين وبصت لنظرات ريهام ودوعها الي في عنيها افتكرت الصور الي فرجتها عليها ريهام
اميرة ريهام فوقي
ريهام هو يااميرة
اميرة اهدي مش يمكن اخته
ريهام واخته هتبقي بالمنظر ده وشايفه حضنه ازاي
ريهام انا ريحله
اميرة مسكتها اوعي ياريهام
ريهام بحزن ودموع بتنزل وهي بتمسحها بالمنديل باالله عليكي سبيني يااميرة
ومشيت عند كريم وقفت قصاده
كريم اتصدم اول مشفها حس ان روحه بتتسحب
ريهام وقفه ومش بتتكلم بس نظرتها كفايه
منال بصيت لكريم لقيته بيبص لريهام وريهام وقفه قصاده ومبتتكلمش
منال بصوت عالي عشان صوت المزيكه انتي مين
كريم قلبه بيدق جامد ووشه بقي لونه اصفررررر
ريهام بكل ثقه وحزن انا ههههههههههههههه معرفش بس الي اقدر اقولهولك انا الي هنا وحطيت ايديها ع قلب كريم ههههههههههههههه او مفكرة نفسي هنا
منال بعصبيه بنت انتي شاربه ايه
ريهام اسالي
كريم بص لمنال شال ايديها ومسك ريهام وخرج بيها برا الفرح تعالي معايا
ريهام سبني
كريم بيشدها برا الفرح خرجو برا
كريم يصوت مرتبك ريهام انتي فاهمه غلط
ريهام انا انا
قطعته ريهام
ريهام انت ايه قولي انت ايه وغلط اي انا الي الي فهمتك غلط طب ليه ياكريم ليه علقتني بيك ليه خليت ان اول دعوة ع لساني في كل ركعه انت
ليه
كريم ريهام وحياه اختي وحياة ربنا الي اغلي من اختي انتي فاهمني غلط
ريهام وايه الصح
كريم اتباك
ريهام كريم بلاش كذب احنا هنفترق بس خالي جوانا زكري حلوة عن بعض
كريم ريهام باالله عليكي متتخليش عني
ريهام باابتسامه كلها حزن انا اسفه
مش هقدر اكمل اسفه من شده محبيتك مش قادرة اتخيل انك تبقي ليا ولغيري اسفه لحق نفسي ان رخصت نفسي وانا بنت راجل ملخلني اغلي مافي حياته
بس دلوقتي انا همشي. وهرجع زي مكنت همشي.وهعود نفسي انك خلاص انتهيت
همشي وعارفه ومتاكده ان انا مش زي غيري عندك همشي وانا قلبي كله ندم انه عرفك وامانلك
همشي وانا عارفه اني مش هفارق خيالك متاكده ان وصلت عندك لمراحله الادمان همشي وانا كلي ثقه انك من غيري مش هتعرف تعيش وهتجيلي بس هقولك اسفه من كل قلبي اسف بس مش ليك لنفسي الي انا دمراتها بغبائي
ومشيت
كريم ريهام
ريهام انسي اسمي يااستاذ عشان صدقني انا مش هخليك تنطقه تاني ريهام انتهت من حياتك وارجع للمعك اكيد قلقت روح طمنها انا خلاص سبتكم لبعض
ريهام دخلت الفرح من كتر مبتمسح. وشها من الدموع وشها احمر جامد قعدت جمب اميرة
اميرة ريهام انتي كويسه
ريهام لا بس هبقي كويسه
اميرة طب يالا نقف جمب هدير
ريهام صدقني مش قادرة اقف
اميرة حبيبتي رجلك فيها ايه
ريهام مش رجلي ده قلبي وحطيت ايديها ع قلبها
اميرة اهدي ياريهام
ريهام روحي جمب هدير متسبهاش لوحدها لحد منعدي الي باقي من اليله دي ونروح
اميرة بحزن ع حالها وحال صاحبتها حاضر بس اهدي ومشيت وقفت جمب هدير الي وشها اتحول لحزين بعد مكانت فرحانه بتضحك ضحكه باهته ملهاش طعم ولا لون
سعد وشه اتغير
كريم الحزن هد نفسيته حاول يبقي طبيعي وقال لمنال ان ريهام كانت خطيبته وسبها عشان مرتحش معها وان منال هي حبه بيحاول يضحك بس الحزن ظاهر
كريم يالا يامنال
منال خلينا اول مرة احضر فرح في شارع وبتدور بعنيها ع ريهام
كريم خلاص هيطلعو شقتهم يالا ومسكها من ايديها ومشي بيها
ريهام شايفه كريم منال شفتها وهي معديه من جمبها فصلت تدلع وتضحك جامد براحه ياكريم ايدي كده مش هنلحق نسهر كده هروح لدكتور باايدي
الكلام نزل ع ريهام زي النار ابتسمت وبصتلهم
كريم اخد باله من ريهام بصلها بحزن بس قرار ياخد منال ويمشي الي ابتديته لازم انهي
سعد بيبص لهدير وعلامات الحزن ظاهره ع وشها شاور لواحد جاله
سعد انهي الفرح خلاص هنطلع
صحبه ههههههههههههههه حقك ياعم مستعجل
سعد باابتسامه باهته انهي الزفه
فعلا اشتغلت اغنيه بتعلن عن انتهاء الزفه سعد حط ايده في ايد هدير ونزل من الكوشه
ام هدير وصوت الزغاريد بقي عالي جداا
اميرة وريهام وقفه سلمو ع هدير
هدير حضنتهم وحابسه دموعها
اميرة وريهام مشيو
سعد دخل هدير البيت وسبها وقفه في مدخل البيت وخرج يدخل ولدته
هدير شفته وامها ابتسمو بس هدير الي حصل كفيل يخليها متصدقش حاجه منه
سعد دخل مامته واولاده شقه مامته وباس راس ولدته وباس اولاده وخرج في المدخل اخد هدير وطلعو شقتهم ام هدير طلعت معهم حضنت هدير
هدير اول ماامها حضنتها انفجرت في بكاء مرير
ام هدير بحنيه حبيبتي انا مش هسيبك وهجيلك ع طول ربنا يابنتي يجعلها جوزة صالحه واخر جوزه بازن الله
هدير بتتنفس بصعوبه اول مسمعت اخر جوزة هدير تمسكت عشان متحزنش امها
أم هدير همشي انا يابنتي وبصت لسعد خالي بالك منها
سعد في عيني ياامي متقلقيش
هدير بصتله بصه كانها بتقوله خلاص انت اتكشفت
هدير مع السلامه ياماما
ام هدير مع الف سلامه ياولاد
ومشيت
هدير بخطوات حزينه دخلت غرفه النوم
سعد هدير اوعي تصدقي
هدير بصتله بكل حزن ودخلت اوضتها
وسبته دخلت الاوضه غيرت فستنها وبصتله بكل حزن لبست ترنج وقفت اوادم المريا دموعها بتنزل وافتكرت الي حصل في الفرح
فلاش باك
هدير كانت بترقص مع سعد فرحانه جدااااااا
هتموت من الفرح بتعتبره عوض ربنا ليها
عن الي حصلها
خلصو اسلو ولسه هيقعدو ع الكوشه شفت اكرم وشها احمر وخوفها زاد انججت ءسعد وقربت منه اافجئت بااكرم قرب عليهم
ومد ايده وقرب من اكرم وبصوت عالي
ازيك ياصاحبي وحضنه وهو بيحضنه بيص لهدير
سعد وشه اتغير
اكرم ازيك يامدام عامله ايه هديتي عجبتك يارررب تعجبك ههههههههههههههه ده سعد صاحبي وصاحبي اوووي كمان صاحبي الروح بالروح
صح ياسعد مكنش متوقع ان اكرم يجي حاسس انه اتشل تفكيرة عاجز مش عارف يقول ايه
اكرم صلع صورته مع سعد صور قديمه صور كتير في اوضع كتيرررر
اتفضلي يامدام مبقوش ينفعوني
شكرا ياصاحبي كمل جميلك بقي وكمل الي كنت بعمله فيها ههههههههههههههه
وفي ودن سعد انت اخرك تاخد حاجه استعملتها ومعجبتنيش ههههههههههههههه
وسبهم ومشي
هدير حسيت ان قلبها هيقف من الصدمه حتي انت ياسعد طلعت وهم كدب طلعت بقيت عذاب بهرب منه طب اعمل ليه اسيب الفرح بصيت لامها الي هتموت من الفرحه وبصيت لقريبها والي مستنينها تفشل للمرة التانيه وخوفها ع مامتها قعدت ع لللكوشه منتظرة باقي مصيرها دقيقه. ودخلت طليقه سعد مي
وقفت ازيك ياحبيبي مبروك مش تعزمني
قربت من هدير مبروك يامدم مش مدام بردو بس هو في مدام يتعلمها فرح وفستان ابيض متعشيش دور مش دورك يامدام انا سايبهولك فترة بس مش كبيرة ههههههههههههههه
وبست سعد من خده باي ياحبيبي
ومشيت كميه صدمات في يوم الي المفروض فرحهم
سعد سكت خالص هي كده خربت ع الاخر ياسعد وبقيت ليله بيضه يارتني مهملت زفه ولا نيله اهي جت ع دمعي وربنا يستر متطلقش دي كمان مهوانا نحس مش مكتوبلي افرح مر عشر دقايق بص لهدير لقها مكشره يادي اليله البيضه مبصوصلي في الجوزة دي
شاور لصحبه ينهو الفرح ويطلع شقته
باك
هدير مسحت دموعها لقيت سعد بيخبط ع الباب
هدير نعم
سعد ممكن نتكلم
هدير مفيش كلام
سعد بعد اذنك نتكلم
هدير فتحت الباب خيرررر
سعد هيدخل هدير منعته هنتكلم برا في الصاله
سعد في نفسه ياصلاه العيد بديه مش مبشرة بالخير ولبسلي ترنج متقفل وكمان برقبه
هدير بتبص لسعد لقيته بيعوج بقه
هدير في ايه
سعد ابدا ابدا مفيش حاجه بصي اسمعيني
هدير هسالك سؤال قبل مااسمعك
سعد اتفضلي
هدير اكرام فعلا صحبك
سعد ايواة بس
هدير من غير بس انتهي الكلام
سعد لازم تسمعيني
هدير انت جتلي قلتلي انك سمعت مكلمه زبون يعني بتكذب انت كذب ياسعد اسمع اي مهو اي حاجه بعد كده كذب اصدقك ازاي تاني
سعد يعني مش هتسمعيني
هدير مهو لو اضمن الي هتقوله مش كذب هسمعك
سعد بصي يابنت الناس انتي متعرفنيش انا مش هتكلم انا هسيب الايام تثبتلك ان انا مش كذب وهستني لحد ميبقي في بينا ثقه عشان
قطعته هدير وانا موفقه اول محس ان وثقه فيك هجي واقولك اتكلم هسمعك بس دلوقتي انا معنديش ثقه فيك ولا عندي طاقه اسمعك حقيقي تعبت جدااااااا انا هنام ودخلت الاوضه
سعد دخل وراها
هدير ريح فين
سعد هنام
هدير معلش هنام لوحدي
سعد نعم
هدير لو سمحت لحد منتكلم ونفهم بعض ويبقي ثقه انا بنفسي هقولك نام هنا
سعد طب هنام في حالي طيب
هدير لو سمحت نام في الاوضه التانيه
سعد بغضب ماشي براحتك لا كلام خلتني اتكلم ولانوم هنام هي ليله بيضه وبينه من اولها. وسبها ودخل الاوضه التانيه
هدير اتنفست براحه الحمدالله
طلع متفهم غير اكرام لو اكرام كان زماني مضروبه لحد ماروحي تطلع هدير سرحانه
لقيت الي بيفتح الباب ودخل
هدير اتخضديت وبصته بخوف وانتفضت وضمت.رجلها لصدرها والخوف امتلكها دخول سعد ووشه غضبان وزق الباب فكرها بااكرم خوف امتلكها وفجاءة بقيت تترعش بطريقه ملحوظه
سعد اتخض من منظرها جري عليها بالهفه مالك
هدير بتترعش ومش قادرة تتكلم
سعد بالهفه حضنها متخفيش مختفيش كل ده عشان فتحت الباب من غير مااخبط
هدير حسيت بشويه امان بس مازلت خايفه
سعد انا كنت دخل اخد بطانيه الجو برد
هدير مبتتكلمش ومستسلمه لحضنه
سعد مبسوط من قربه من هدير ولسه في حضنه بيحسس ع شعرها
شويه وسابها وقام
هدير استغربته ريح فين
سعد هنام مكاني
هدير بصتله بستغراب
سعد انا مش هستغل لحظه خوف او ضعف منك انا هستني اشوف في عينك لحظه حب بجد وثقه وتسمعيني ونتكلم دي بالنسبالي كل حاجه انتي عندي اهم من اي حاجه لما اخترتك اختارتك عشان ارتحتلك رغم كل الي سمعته عنك مختارتكيش عشان شكلك او عشان اشتقت لستات لا اختارتك عشان ارتحتلك شوفت فيكي حنان كبير شفتك ام لاودي شفتك بنت لامي شفتك زوجه صالحه هتدلني ع الخير وتعوضني عن الي شفته زمااان
انا عايزك وبتمنكي بس عايزك وانتي قويه وباردتك ياهدير تصبحي ع خير
هدير فرحت جدا بسعد وكلامه وابتديت تطمنله وتحس انه راجل بجد
ابتديت تهدي قرئت قران ونامت
سعد كان ممكن ابقي معها بس كانت هتبقي لحظه وتعدي بس انا عايز قلبها مش جسمها افتكر ابتسمتها وهو بيتكلم ونظرة فرحتها ابتسم انا هثبتلك انك غلط ياهدير واكرام كذب
ونام
*****
اكرام بشرب سجاير بشرها وبياكل ضوفره هيتجنن ياتري بيحصل ايه مش لازم سعد يلمسها ولازم يطلقها مش هبان مش راجل قدمه طلع موبيله وسمع وابتسم ههههههههههههههه
بس كده هو اكيد النهارده مش هيحصل بينهم حاجه بعد مصدمتها في
بس بكرة ممكن بس مش هديله الفرصه يقول عليا مش راجل
ومش هديها هي الفرصه تفرح مع حد غيرررري ههههههههههههههه الي معايا هيخليهم يطلقو اكيد ههههههههههههههه وهبقي انا صح وهتبقي هي مطلقه للمرة التانيه وهكلمي هيتاكد لناس ههههههههههههههه
طلع تليفونه ورن ع بنت ليل يعرفها من زمان تجيله
******************
ريهام الحزن ملي قلبها حاسه انها هتموت من القهر معقول كذب وخاين وبيخدعني طب ليه انا عملتله ايه حاولت تهدي نفسها وغسلت وشها وخرجت لبابها
قاعد بيتابع نشرة الاخبار
ريهام وشها احمر وعيونها باين عليها الوجع
بابا
ابو ريهام بصلها مالك ياقلبي في ايه ووشك احمر كده ليه
ريهام ابدا مفيش ده هدير كانت بتكبي وانا بكيت معها انت بلغت العريس برفضي
ولد ريهام لا هبلغه بكرة
ريهام لا يابابا وفق انا موفقه
ولد ريهام بفرحه بجد يابنتي اوعي تكوني اتاثرتي بكلام حد
ريهام لا ابدا يابابا بس عايزة افرحك بيا
ولد ريهام حضنها ربنا يخليكي ليا يافرحه عمري
روايه خرجت وعوجت بقها هو انا اسيب العشق الممنوع في التلفزيون القي في الصاله
ولد ريهام ضحك باركي لريهام ياراويه
روايه بديقه خير ملكم فرحانين كده ليه
ولد ريهام ريهام فكرت ووفقت ع للعريس وهبلغه بكر ولا اقلكم انا هبلغه دلوقتي وطلع فونه ورن عليه وبلغه العريس فرح جداااا وحدد معاد معه يجي هو واهله يقرؤ فاتحه
ريهام كانت حزينه بس فضلت تسكت وتفرح لفرح ولدها ابتسمت ابتسامه مصتنعه
اه والف اه ع ابتسامه كاذبه ع فرحه مليئه بالحزن ع حبيب خان العهد ع وجع يملئ القلب اهات تملئ روحي وقلبي وجسدي لست بحاجه للفرح لست بحاجه لاي شئ
لقد ضاع اهم شئ واحلي شئ
بكل اختصار ضاعت نفسي فهل للمسخ حق ان يفرح 😢😢😢
ياسين دخل بيته وبيدعي تكون ولدته نامت
دخل لقي امه قاعده في الرسيشن ياسين
بص ياسين لصوت ياماما انتي لسه صاحيه
سميه طبعا ومستنياك وعايزة اعرف يادكتور فين مراتك والجوز هيبقي رسمي امتي
ياسين طلقتها ياامي
سميه بعصبيه بالبساطة دي
ياسين متفقناش
سميه انت بتهزر صح انت مجنون ولا ليه
ياسين في ايه يادكتورة دي حياتي وحر فيها اتجوزت وطلقت ايه المشكله
سميه المشكله انك خلاص مبقتش طبيعي زمان وقفت ضددي انا وولدك عشان واحده اكبر منك بخمس سنين وسمعتها وسط الدكاترة وحشه ودفعت التمن ودفعتهولنا معك
ياسين ماما لو سمحت كفايه
سميه كفايه ايه بالظبط تجربه وفشلت هتوقف حياتك عليها خلاص كده ليه يابني مصر تتعب قلبي ولدك مات وهو مش مطمن عليك وحزين عليك مش هترتاح غير لما انا كمان اموووت وعيش في الدنيا لوحدك عيش وحيد
ياسين بعد الشر عليكي ياامي
سميه احنا اموات ولاد اموات الموت مش شر اعقل يادكتور وفكر كويس من الوضح البنت بتحبك وطلما اختارتها خلاص كمل اختيارك وصلح غلطتك واستغفر ربك ع الي عملته يابني
ياسين ومش هتعترضي عليها يادكتورة
سميه لا المهم تتجوز وتبني اسرة واكيد انت مش هتكرار غلطه زمان واختارت صح
ياسين مناسبه درس القيم والاخلاق الي حضرتك فتجهولي حبوب منشطه جنسيا بتعمل ايه عندنا وفي علبه غير علبتها
سميه بستغراب ده سؤال ولا استجواب
ياسين فاق لنفسه مينفعش يكلم امه وحش
ياسين ابدا ياامي مجرد سؤال
سميه هجاوبك عشان ده سؤال
انا دكتورة ايه
ياسين ذكورة
سميه جتلي ست جوزها رفض يتعالج وهي نفسها تخلف هو عنذه مشكله بسيطه محتاجه منشط بس وهو صعيدي رفض العلاج ووخد الموضوع ع كرامته فضلت الست تبكي وتتوسل ليا اشوفلها حل عشان نفسها تخلف ودكتور النساء حولها عليا وقالها أن الحل عندي
طبعا جوزها كويس بس عنده نسبه ضعف بسيطه بتثار ع حركه الحيوان المنوي فبتالي مفيش خلفه
قلتلها لازم اشوفه هو رفض انهارت اكتر
فطلبت مني دوا واغير علبته بحيث انه ميعرفش بتاع ايه لو شفه صدفه
حضرته استنتها تجي مجاتش جبته هنا في الصيدليه لحد مالست تجي
حاجه تاني يا دكتور
ياسين ابدا ياامي انا اسف لو ديقتك
سميه الكلام ده كله ميهمنيش انا ميهمنيش الا انك تتجوز وتقرح قلبي وتبني أسرة واشوفلك عيل من صلبك يابني
ياسين وشه اتغير
سميه لحظت انها فكرته بالماضي
انا اسفه يابني بس لازم تفتكر وتوجه كل حاجه وتفوق بقي الحياه مش كلها شغل
ياسين حاضر ياامي هفكر
سميه 3ايام وتقولي نوي ع ايه لو متجوزتش اعتبرني مت ومليش لازمه في حياتك 3ايام تديني الرد هتعمل ايه وناوي ع ايه
ياسين بصدمه نعم
سميه حرم عليك حس بيا انا ام شايفه ابني بيضيع وبيضيع عمرة انا وولدك كنا في سنك انت كنت في مدرسه
ياسين طب وانا مين يحس بيا انا فرحتي ادفنت زمان ادفنت مع بنت كنت بموت فيها واتولدت ع ايدي وماتت وادفنت باايدي ياامي انا شفت مراتي في سرير واحد غيري انا اتخدعت في الي عشت احبها كلمه بحبك كانت كذب بنتي كذب كله كذب غش خيانه انا احمد ربنا اني عايش
سميه انت مش عايش بس لازم تعيش وتفوق
ياسين 3 ايام لو هفكر لو مقدرتش اعمل الي بتطلبي مني مش هعمله ومش هدوس ع نفسي تاني بس ساعتها هسبلك البيت والدنيا طلما مش حاسه بيا
ياتري هيحصل ايه اكمل ولا لا
الحلقه الجايه هتكون بازن الله طويله وفيها احداث كتير انتظروني
#ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_الرابع_عشر
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»««««««««
ياسين خرج من بيت امه يجري ع تحت
سميه حزينه ع حال ابنها بس قرارت تسيبه ال3ايام دول يقعد مع نفسه وهتحترم قراره مهما كان لان وضح انه جروحه لسه مشفيتش
ياسين نزل ووقف عن شقه البواب شقه صغيرة في الدور الاول
خبط رد عليه عبدالرحمن البواب مين مين
ياسين وقف ساكت عبدالرحمن فتح اهلا وسهلا اتفضل يادكتور
ياسين شكرا ياعبدالرحمن بس ممكن تندهلي مراتك
عبدالرحمن بخوف خير يادكتور في حاجه
ياسين ابدا كنت عايز اسالها
عبدالرحمن ياام محمد خرجت ع صوت نعم اول مشفت ياسين ارتبكت شويه في حاجه اتفضل يادكتور
ياسين ابدا بس قاكره من شهر وكام يوم كده
ام محمد ياااه هفتكر ايه من ساعتها ده نسيت كلت ايه امبارح
ياسين بعصبيه طلع منديل من جيبه يمسح بيه وشه من شده عصبيته لو سمحت سبيني اكمل كلامي
عبدالرحمن متبقيش رغيه وسبي الدكتور يتكلم
ام محمد بااسلوب مستفز وحركت شفيفها يمين وشمال (مصمصت شفايفها)حاضر وانا في تحقيق
ياسين بنفاذ صبر وبياخد نفس طويل يحاول يتمسك من شهر واسبوع تقريبا جات واحده ست هنا عشان تنظف شقنا فوق وانتي قولتيلي وانا قلتلك قوليلها نايم ومحدش يقرب من الاوضه انتي قلتلها زي مقولتلك
ام محمد اه يادكتور
ياسين بصدمه يعني قلتلها ان نايم وموجود في الشقه
ام محمد بتفكير تقريبا اه انا بنفذ الي بتقوله
عبدالرحمن لا يادكتور انا فاكر انها نزلت قالتلي انها قالت لست دي ان الشقه مفهاش حد عشان هي شكت في الست دي ولو سرقت حاجه انت تكشفها
ياسين تنهد براحه
ام محمد اه صح صح معلش يادكتور اصل كنت ناسيه اصل دماغي مقلوبه من العيال
ياسين ولا يهمك بس بعد كده متبقيش تشغلي دمعك وتنفذي الي يطلب منك وسبهم ومشي عن اذنكم
عبدالرحمن في ايه يادكتور عملت حاجه
ياسين ولا حاجه حصل خير وف نفسه للاسف مش خير خالص
***************•••••••••••••
كريم مع منال جوه قلبه مديق جداااااا ومخنوق ريهام جوه قلبه
كريم كفايه سهر كده يامنال
منال احنا لسه 3الصبح اشرب الكاس ده
كريم كفايه شرب بقي يامنال انا تعبت
منال بدلع مش لايق عليا عشان خطري يابيبي اشرب
كريم شرب منال انا عايز اروح بيتك
منال. ومحمود وهبه
كريم مش هيحسو انا عايز ابقي معكي النهارده ومش هينفع عندي خالص
منال بفرحه ماشي طب يالا
كريم بتريقه مش كنتي عايزة تسهري
منال شديته من ايده ماانا هبقي معك بردو
منال رنت ع خدمه عندهم وقالتلها ان محمود بايت برا وهبه نايمه من بدري
منال يالا ياكوكو الدار امان
كريم ههههههههههههههه يالا
بعد نصف ساعه وصلو بيت منال كريم جوه الم هو ده البيت الي اخته راحتو زمان واطردت منه هو ده البيت الي ناس كتير اتظلمت في بيت شبه قصور زمان
منال دخلت هي وكريم
منال بتبص ع ايه
كريم وهو بيبص ده اوضه مين
منال ده مكتب محمود
وده مكتب قديم محمود بيحط في الحجات الخاصه وفوق جناحي يالا وبتشده من بدلته
كريم طلع معها
منال بهيام بحضنه انا بحبك ياكريم امتي هنتجوز رسمي
كريم قريب يا حبيبتي
منال طب تعالي في حضني انا بحبك اوووي
كريم بيبعد نفسه انا كمان ب
قطعته منال ببوسه
كريم بعد عنها
منال في ايه كريم ابدا عطشان هنزل اجيب عصير
منال في اخر الجناح هتلقي تلاجه اروح اجيبلك عصير
كريم لا هروح انا خليكي ياست الستات
كريم مشي تنفس براحه اخيرا بعدت يخربيتك لازقه ولا بتفكري في ربنا ولا بتفكري اخواتك قادرة الله يحرقك
فتح التلاجه جاب عصير وطلع من جيبه قطرة منومه حط كتير في عصير منال
وراح لمنال
منال بتحاول تبوس كريم وهو بيبعد منال مستغربه كريم ياقلبي اشربي الاول
منال بتبعد ليه
كريم ابدا بس انتي
منال انا ايه
كريم خليها بعد الجوز عشان
منال متنطق
كريم عشان العذريه
منال ههههههههههههههه انت بتفكر بالطريقه دي ههههههههههههههه ههههههههههههههه
كريم ايه ببضحك
منال الي بتتكلم عليها دي راحت من زمان
كريم بصدمه نعم
منال وانت ايه يخصك في ده حياتي وخصوصياتي ومحدش له فيها ولو مش عجبك براحتك اتنرفزت جامد و فضلت تمشي في الجناح ريحه جايه بتوتر وطلعت سجارة وبتشربها بشرها
كريم قام اهدي اهدي ومن امتي بتشربي سجاير وخد منها السجاير وادها العصير اشربي اهدي كده متزعليش
منال بهدوء يعني مش هتسبني وهتفكر بجهل
كريم لا ياقلبي
منال وهي حاسه بنعس طب احضني
كريم راح بيها عند السرير ومنال بتحضنه
وفجاءة راحت في النوم كريم زقها نحيه السرير غوري وكمان زباله حقيقي قرفان منك زباله ونزل في اوضه مكتب محمود لبس جونتي وفتح ادراج المكتب لقي ملفات كتيرررررررر اخدها ولقي مفتاح جرب الخزنه اتفتحت لقي فلشات كتير خدها راح المكتب التاني فضل يدور في الادراج ع حاجه تخص اخته فعلان لقي ورق وعقود اخدهم ومشي وهو ماشي الخدمه شفته وهو مع ورق وملفات
بصته كريم طلع فلوس من جيبه وادهالها حط المستندات في شنطه ومشي اتصل بمحامي العيله وطلب منه يجيله حالا
المحامي شاف الورق
المحامي هايل هايل ياكريم الورق ده يودي محمود في دهيه
كريم وحق اختي
المحامي اختك حقها عقار سهل نخده مدام مثبوت في الاوراق ولما يتحجز ع اموال محمود العقار ده ميبقاش من ممتلاكته
كريم طب لو اكتشف ان الورق راح
المحامي لازم بااسرع وقت نتصرف لازم نبلغ عنه بااقصي سرعه بس الاول نبوظ الثفقه الي مضيها وحاطط فيها شقي عمره عشان لما الثفقه تخسر كل فلوسه تروح وميعرفش يسد البنوك ونبلغ ع تزويره وظل بلوي
كريم اول ماللنهار يطلع لازم نبوظ الثفقه
المحامي مفيش اسهل من كده
كريم وسبلي الباقي وانا بنفسي الي هبلغ عنه
المحامي طب والفلاشات دي بتاعه اي
كريم مش عارف هجيب الاب واشوفهم
كريم فتح اول فلاشه لقها فديو فاضح محمود مع واحده عاهرة
كريم ههههههههههههههه هلاس كمان وضح ان البت دي صورته وهو اشتري منها
فتح فديو تاني لقي لمنال مع واحد
وفديو كان لهبه
كريم ههههههههههههههه العيله كلها غويه شقاوة ههههههههههههههه
المحامي مين مصورهم
كريم احتمال كبير محمود عشان يخليهم يسكتو عن مراثهم الي هو معه
المحامي ممكن
كريم فتح فلاشه واتصدم وعينه دمعت
المحامي هي دي
كريم ايواة هي
المحامي كلاب
كريم مكنتش قايللي انها حامل
المحامي ممكن تكون خافت منهم
كريم بعد الفديو ده معنديش ولا واحد في الميه تانيب ضمير نحيتتهم
المحامي حقك دي اختك
كريم شايف راحتلهم حامل شايف منال وهبه بيذلوها ازاي
المحامي كفايه ياكريم وقف الفديو ده
كريم لا سبني اشوفه وقلبي يتملي بالكره قربت لحظه الانتصار
الفديو كان في اخت كريم وهبه ومنال بيضربوها في بطنها جامد وهددوها بالسكينه ومحمود بيضحك جامد
ومضوها وصلات امانه وحظروها تطلب حقها واو تروح لاخوهم تاني
كارما اخت كريم كانت بتبكي بحرقه وهدومها اتبهدلت واثار موت الجنين وضح ع هدومها دم الجنين ع هدومها والارض وهي بتبكي من الالم والحسرة ع ابنها وحبها لجوزها الي اهله بهدلوها وهددوها متطلبش حاجه من حقها وسقطوها وخالو يطلقها وهو مفكرش يكلف نفسه يدور في الموضوع
خرجت كارما من عندهم منهاره امها ودتها مستشفي وبعد مااتعفيت عرفت ان محمد اتجوز غيرها ومحمود بعتلها فديو من دقيقتين مفهوش غير وهي بتبكي ووقعت ع الارض وسقطت حالتها النفسيه يوم بعد يوم ابتديت تسؤ
وكانت كل يوم بتحاول الانتحار ومع اقترح عليهم دكتور امرض نفسيه انها لازم تروح مستشفي وفعلا اتحجزت ومازلت فيها رفضه تخرج وخصوصا بعد موت محمد سنين وكريم كل يوم بيشوف اخته شبه ميته وكل ده بسبب مين محمود الي خد حقها ومضها ورق ووصلات يودوها في داهيه لو طلبت حقها
ولا هبه الي كانت مكتفها ومنال بتضربها في بطنها
المحامي بعصبية قام شد الفلاشه كفايه بقي ياكريم
كريم فاق من شرودو تعرف انا مر عليا كل الي حصل لاختي قصاد عيني ووضحت الصورة كامله قصاد عيني
بس مشفتش قزارة اكتر من كده محمود ده زباله اهم شئ عنده الفلوس
مصور اخواته عشان ميطلبوش حقهم ومفيش نخوه ولا رجوله خالص ياااه اد ايه زباله والفلوس وطيته
وخليته كلابها
اتصرف ولازم ميعديش اسبوع وينتهو كلهم
المحامي حاضر حاضر اهدي انت بس
اميرة اتصدمت من شكل امها وبكائها الشديد مالك ياماما
ام اميرة قامت. وقربت منها وضربتها بالقلم
اميرة اتصدمت وحطيت ايديها ع وشها
ام اميره مكنتش متوقعه منك كده لما قلعتي الاسود فرحت وقلت الحمدالله هتفوق نفسيتها هتتحسن ولما ابتديتي تلبسي وتتشيكي بقيت اقول اهي بتعيش سنها احنا دفنها بالحيا زمان ولما بقتي تحطي مكياج ومرة واحده غيرتي شكلك وبقتي بتتاخري وتخرجي بمزجك وترجعي متاخر كنت بعدي عشان معشتش سنك وبقتي ارمله بدي
بختصار في كل مرة كنت بكذب نفسي ان في راجل في حياتك كنت بكذب نفسي وبحطلك الف عذر والف احتمال وسبب واديتك ثقه عمياء انتي متستهلهاش
اميرة ودموعها نازله ع خدها ماما مفيش حد في حياتي
ام اميرة بتكذبي تاني بتكذبي ام اميرة اديتها اختبار حمل في ايديها اتفضلي
اميرة اتصدمت
ام اميرة سكتي ليه ده نتيجه ثقتي الزيادة فيكي ونتيجه استهتارك وانك مش قد الثقه انتي اثبتيلي ان غلط .واثبتي لناس انهم صح بكرة بطنك تكبر وتاكدي لناس ان الارمله سيئه ان الارمله مش كويسه رخيصه لاي راجل وخلاص خالي كل الستات تخاف لما تبقي جراتها ارمله خالي الكل يتاكد ان الست من غير راجل تبقي ماشيه ع حل شعرها
اميرة بدموع ماما كفايه
ام اميره كفايه ايه بالظبط اديتك الثقه والحريه عشان اثبت لناس ان الارمله بميت راجل وهتحافظ ع نفسها وتعيش حياتها عادي بس انتي اثبتلهم انهم صح
اميرة بتنهيده الارمله المطلقه دول بشر ياامي زي بقيت البشر مش عشان انا غلطت او اي واحده مطلقه غلطت يبقي كل المطلقين والارمل وحشين انا ليا ظروفي. وكل واحده ليها ظروفها
ياامي انا عشت عمري كله معرفش يعني ايه حب وفجاءة اتغصب عليا اسيب تعليمي واتجوز فجاءة لقيت نفسي مع واحد كبير في السن كنت قرفانه كنت برجع كنت ببكي بحرقه لاعمري حسيت بحب ولاحنان وامان ولا متعه ولا اي حاجه وكملت وكنت مستعده اكمل أكتر عشانك وعشان الناس الي بتكلمي عنهم وانهارات في البكاء ضعفت ياامي ايواة غلطانه بس ضعفت فجاءة شفت واحد مش قرفانه منه الي بحبه وحسيت معه بالامان الوحيد الي عملني انسانه وكل يوم اعجابي بيه كان بيزيد لقيته قدمي ايواة ضعفت وسلمت
ام اميره كانت هتحضنها بس مسكت نفسها ووقفت تسمعها
اميرة عارفه ياامي بعد عني وسبني انا مش من مستوي مهما لبست وغيرت شكلي بس انا وهو غير بعض بس هعيش عمري كله ع ذكري اليوم الي عشته معه اليوم الوحيد في عمري الي حسيت ان اميرة عايشه
ام اميره نعم ولما مش مستوي اتهبب معكي ليه وهو مين
اميرة معرفش معرفش
ام اميرة قربت منها انطقي ومسكت شعرها
اميرة الدكتور الي كشف ع مكه
ام اميره بصدمه كنت حاسه طب الي في بطنك
اميرة هنزله ومش هروحله ومش هتذل له تاني هو رفضني مش هضغط عليه عشان الطفل ده
ام اميره انتي تخرصي خالص انا لازم اقبله انا مش هسكت وفين اهله
اميرة ياامي كفايه بقي هو مش صغير ولا انا صغيرة
ام اميرة احنا هنتفضح وانتي لسه بتتكلمي
اميرة للمرة الالف هقولك الي حصل بيني وبينه انا مش ندمانه ابدااااا
ام اميره ضحك عليكي وكل بعقلك حلوة استغل انك عمرك لاحبتي ولا اتحبتي استغل انك محتاجه وقلبك عطشان من الاخر استغلك انتي جميله وهو حب جمالك وبعد مااتمتع بيه وحملتي منه قالك مع السلامه انا هتجنن عامل فيها محترم وعياده مجانا واكتر من مستشفي مجانا وورا كل ده وشه الحقيقي
اميرة معتقدش كلامك صح عن اذنك وبخصوص الحمل انا هنزله لا هقول لياسين ولا لاي حد وياريت ياامي تحتوني انا بعترفلك غلطت بس السبب في غلطي ان معشتش ان زمان ادفنت انا مش وحشه ياامي بس اي حد يحط نفسه مكاني والله كنت بموت في اليوم ميت مرة الي مريت بيه صعب انا لو وحشه ولا مش محترمه ولا عايزة اي حد وخلاص كنت هوفق بااي حد بس والله ياامي انا حبيت ياسين من اول مشفته شفت في عمري الي معشتوش
ودخلت اوضتها تبكي بمرارة ع حالها اد ايه هي حبيته مستغربه نفسها ازاي حبيته كده يمكن هو ده الي عاشت عمرها كله تحلم بيه ممكن اعجبها بيه عمل كده هي مش عارفه ازاي وصلت للمراحله دي حطيت ايديها ع بطنها وابتسمت انا نفسي احتفظ بيك انت اكتر حاجه عملتها وانا مبسوطه انت ابن اكتر راجل انا حبيته بجد بس غصب عني يابني مش هينفع ودموعها نزلت بمراره مش عارفه بتبكي ع ايه ع ياسين الي هتتجنن وتشوفه ولا انه رفضها ولا الطفل الي ملهوش زمب ولازم ينزل:-):-)
هي نامت بس امها منمتش من القلق. الخوف خايفه من كلام الناس خايفه ع بنتها من الاجهاض مبقاش ليها في الدنيا غيرها الخوف ملئ قلبها 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
ريهام كلعاده راحت مدرستها كلها يائس واكتئاب. ومعندهاش طاقه لاي حاجه ولا لاي حد مش فرحانه ان كلها يومين وهتتخطب يمكن لو كان جيه بدي شويه كانت طارت من الفرح بس للاسف الدنيا مش ع مزاج حد
كل شويه تبص في تليفونها رغم انها مديقه من كريم والي عمله والخيانه متتغفرش رغم انها نفسها تسمع صوته كريم عودها عليه كان بيكلمها ميت مرة في اليوم حركته واسلوبه خلوها ادمنته ادمنت وجوده فجاءة كده مبقاش موجود نفسها تبكي تصرخ نفسها في حضن امها تشتكلها غيرت طريقها ومشيت ع طريق المقابر وصلت هناك وفضلت تبكي بحرقه وتشكي لامها اهات كتيررررررر اوي جوها نفسها تصرخ جامد بس مش هينفع
نفسها موضوع الخطوبه يتفركش نفسها تشوف كريم نفسها يرجع الزمان بيها ومتشوفش كريم في الي الوضع الي شفته كل متفتكر منال واسلوبها ولبسها الي يشوف منال ميدهاش اكتر من 30سنه بسبب لبسها واهتمامها بنفسها ومكياج وتجميل بس باسن اوووووي انها اكبر من كريم ريهام اكيد باع نفسه ليها مش هيحتاج يشتغل ولا يتعب وهو معها
سعد صحي بدري فضل يفتح الشبابيك وشغل قران بصوت عالي واخد دش وصلي
هدير حسيت بحركه غير عادية في الشقه
قامت لقيت سعد بيحضر الفطار
هدير صباح الخير
سعد باابتسامه بشوشه صباح الورد ياست العريس
هدير اول مرة حد يكلمها كده انت صحيت امتي من بدري ادخلي خدي دوش وصلي ع مااحضر الفطار
هدير طب استني وانا هحضره
سعد روحي انتي بس عشان نلحق ننزل
هدير عند مامتك
سعد ماما والاولاد بيفطرو بدري الاولاد وراهم مدرسه وامي بتاخد علاجها
هدير باابتسامه فهمت معلش صحيت متاخر اصل معرفش
سعد طب بسرعه ع مااخلص
هدير لو اتاخرت انزل وانا هلحقك
سعد لا متتاخريش لازم ننزل سو ولو سمحت ياهدير الي بيحصل هنا محدش يعرفه احنا كبار وناضجين بما في الكفايه
هدير طبعا طبعا. وكمان احنا بينا اتفاق هنقعد مع بعض فترة ارتحتلك هديك فرصه تتكلم مرتحتش كل واحد يروح لحاله من غير مناذي بعض
سعد حس بوجع في قلبه من كلمتها
بس مظهرش اخلصي انا هحط البيض يتسلق هشوف هيتسلق الاول ولا انتي هتخلصي الاول
هدير ابتسمت ولسه هتتكلم سعد زقها برا انتي لسه هترغي
هدير بتضحك وهو بيضحك
هدير مش خايفه ولا حاسه بخوف رغم ان اكرام خوفها من سعد بس هي مش عارفه تخاف منه خدت دش وصليت وجهزت نفسها كعروسه ميكاب وبرفان وبيجامه بكوم
سعد شفها ابتسم ههههههههههههههه لا سريعه البيض لسه
هدير طبعا طبعا انا شطرة جداااا
سعد طب كملي لبسك
هدير لبست
سعد نعم هتنزلي كده اودام امي عادي بس افرض حد جيه فجاءة لا مينفعش البسي عبايا
هدير خلاص هنزل كده واخد معايا عبايا لو حد جيه اكيد هيخبط فهلبسها
سعد باابتسامه اقنعتني وحط ايده ع وشها هدير اتكسفت وبعدت
سعد استغراب كانه بيتعامل مع واحده مسبقش ليها الجوز ضحك وعدي الموضوع
نزلو سوا ومعهم الفطار
امه استغربت قلتلهم ليه كده ومكنش له لازمه وانا كنت هفطر انا. والاولاد
هدير بضحك ليه مش عايزين تفطرو معايا
ام سعد ليه يابنتي ده انتي كلك زوق وخغه دم
فضلو يفطرو ويضحكو سعد بيهزر مع هدير وبيحكي موقف وهي بتضحك جامد امه مبسوطه ومحمد ابنه حب هدير وهي كل شويه تكلمهم بحنيه وحضرت ليهم الشنط بس مريم مش قادرة تحبها وغيرنه كان نفسها امها هي الي تبقي مكانها الاولاد راحو المدرسه مريم في تانيه ابتدائي محمد في كجي 2 ومامت سعد قالتهم اطلعو انتم عرسان انا هنام شويه
هدير قربت منها هاتي اديكي ياامي اوصلك لسرير وفعلا وصلتها لسرير سعد بيبصلها وبيفتكر مي وشدتها مع امه ومع هو نفسه غصب عنه عمل مقرنه دعي ربنا في نفسه ان هدير تفضل معه العمر كله
فعلا طلعو شقتهم وسعد مبيتكلمش
هدير مامتك طيبه اوي
سعد قرب منها وبيقرب وهي قاعده
بسها من دمغها شكرا
هدير حسيت برعشه واتكسفت وبصيت للارض ع ايه انا بعملها زي امي وضحكت
سعد بتضحكي ليه
هدير ههههههههههههههه افتكرت ماما
امي دي عسل ومهما كبرت عمرها مخلتني اعمل حاجه ديما تحب ان هي الي تعملي كل حاجه رغم ان هي بتحبني وكنت مونسها رغم انها ليل ونهار كانت عايزني اتجوز
سعد مامتك ست مصريه اصيله هي ستات زمان كده لازم البنت تتجوز
هدير ههههههههههههههه ايواة فعلا أنا كنت بحس ان امي بتصلي عشان تدعيلي وكانت ديما تدعي لكل البنات
سعد ربنا يخلهالك
هدير امين يارب وفجاءة الباب خبط سعد راح يفتح لقي ام هدير وخالتها وخالتها التانيه وبتزغد
سعد ابتسم بس استغراب هي مطلقه مش بنت عشان يعملو كده
هدير اول مسمعت امها اتصدمت وندمت انها حكتلها موضوع اكرام وطبعا طلما خالتها الاتنين موجودين يبقي امها حكتلهم
هدير في نفسها يارتني مقولتلها يارتني يالهوووووووي دي هتتكلم وتقوله خرجت
ازيك ياامي وباستها
ام هدير ازيكم ياولاد ودخلت حجات الصبحيه وفضلت قاعده سعد دخل اوضه النوم قال يسبها مع اهلها دقايق وهدير دخلت ومعها امها مسكها من ايديها
هدير ماما في ايه
ام هدير فين
سعد خير ياست الكل
ام هدير فين يابني
سعد بستغراب فين ايه
هدير حاسه ان قلبها هيقف ماما بعدين نتكلم
ام هدير بعدين ايه انا مش همشي الا لما اشوف
سعد طب فهميني بس ياست الكل تشوفي ايه
هدير عايزة تسكت امها بااي طريقه ومش عارفه
ام هدير مديت ايديها تحت المخده وطلعت مديل واول مشفته ابيض صوتت
سعد اتصدم
خلات هدير جريو ع الاوضه في ايه
ام هدير هي بنتي ملهاش حظ تاني واحد شكله زي الاولاني ملهوش في الستات وزيه زيها
سعد بنرفزة لحد كده وكفايه لو سمحت انا معايا ولد وبنت
ام هدير اومال ايه في ايه بالظبط
هدير ماما امشي ياامي هكلمك هبقي
ام هدير بزعيق اخرسي انتي فضلتي مخبيه عليا سنين وسكت طلبت منك زمان قلتلي دي حاجه تخصنا انا مش هستني لما تعيشي عمرك كله بنت
سعد الصورة وضحت اودمه بس كلام مامت هدير صعب وخلات هدير الي وقفين بيبصو لسعد بصات اتهام كانهم بيقولو انت مش راجل
ام هدير يابني لو حد عملكم عمل ولا في حاجه قولو انا عارفه انك مخلف ومقصدش حاجه بس انا ام ومش هقبل بنتي تعيش عمرها كله كده
هدير حسيت انها عايزة تبكي
سعد بنتك عندها ظروف بس دي كل الحكايه
ام هدير لا بنتي معندهاش حاجه هي قالتلك كده بتكدب عليك
وقربت من هدير انتي عايزة تموتني بالحياه وضربتها بقلم
سعد اتصدم وحضن هدير
ام هدير انا كلمت عمك وابن عمك وحكتلهم والجيران عرفو ولازم النهارده الكل يشوف المنديل ده برئتك لازم تتثبت هو طلع عليكي انك عقيمه وانك كان مشيك وحش واخلاقك وحشه بس لازم الحقيقه تظهر
هدير منهارة من العياط وسعد حضنها اتصدم من كل الي بيحصل
سعد هي اكيد قالتلي كده كانت خايفه معلش ياامي روحي انتي وكل حاجه هتبقي تمام
ام هدير بكرة الصبح هكون هنا انا وعمها وابن عمها. وخلاتها وعمتها كل الي اتكلم عليها لازم يخرس
ام سعد طلعت السلم بصعوبه خافت من الزعيق والصوت لقيت هدير في حضن سعد منهاره
سالت في ايه
ام هدير حكتلها كل حاجه
ام سعد انا ابني سيد الرجاله ومخلف قبل كده
ام هدير طيب انا هجي بكرة انا واهل بنتي كلهم اما نشوف
سعد مصدوم ع مديق من الكلام كلهم شككو في رجولته
هدير ندمت انها حكت لامه موقف صعب. واتحطو في
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
المحامي بوظ الثفقه واتصل بكريم بلغه
وقاله اقل من اسبوع هيكون فلس والبنوك هتحجز ع كل املاكهم
مامت كريم اتصلت بيه يقابلها عشان يزوره اخته مكنش موفق وكان عايز يزورها بعد ميجيب حقها
بس بعد اللحاح امه وفق ووصلو المستشفي
كريم وامه دخلو لكارمه الاوضه حالتها فيها تحسن بس مش بنسبه كبيرة
كريم فرح لما شفها
كارما اول مشفته ظهر عندها رد فعل واتحركت وجريت حضنته
كريم مزرهاش من سنين
ام كريم فرحت جدا وفضلت تحضنها
كارما كنت نستني
كريم والدموع اتجمعت في عينه حد ينسي نصفه التاني
كارما بدموع كلكم نستوني
كريم في اخر الاسبوع ده هجيلك وهفرحك
كارما ودموعها في عنيها نفسي افرح
كريم هتفرحي وهتخرجي من هنا ونعيش سوا تاني
الدكتور دخل واتفجي بكارما بتتكلم وبتتفاعل الدكتور فضل يكشف عليها اتفجئ انها اتحسنت بنسبه كبيرة جدااااات
كارما كانت مريضه اكتئاب مؤدي للانتحار وكان عندها صدمه نفسيا وكانت حاسه ان الكل بيكرهها
لما شافت كريم اتحسنت لانه تؤمها ومكنش بيزورها كانت مفكرة انه بيكرهها
كريم فضل حاضن كارما ودموعهم مبتقفش
ام كريم اول مرة تشوف كارما كده الفرحه مكنتش سيعها
اميرة صحيت تعبانه اعراض الحمل بانت عليها ومقدرتش تروح الشغل
امها حزينه الباب بيخبط ام اميرة فتحت الباب
اتفجئو بياسين الي كان طول اليل منمش بيفكر وفجاؤة جيه بيت اميرة
ياتري هيحصل ايه تشجيع بقي
واراء ومحدش يقول حكايه هدير فيها اوفر او كدب او خيال لا والله حصلت بالفعل ومش مرة لامرات
#ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_الخامس_عشر
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
كريم رجع مبسوط جداااااا وفرح انه كان سبب في شفاء اخته
ام كريم لاول مرة من سنين تفرح كده وتاكل بنفس كده
محمود جاله خبر ان الثفقه اتلغت
اتجنن وكان هيموت من القهر ازاي اتلغت في ايه فتح الادراج يدور ع ملفات ملقاش حاجه فضلت يخبط ع المكتب منال وهبه جريو في اي يامحمود
محمود في ان حد دخل هنا وسرق ملفات مهمه وفلاشات مهمه
منال الفلاشه بتاعتي فيهم
محمود كل حاجه اتسرقت والثفقه الي فيها شقي عمرنا ضاعت كله ضاع
وكلها ايام والبنوك تحجز ع املاكنا
هبه انت مجنون ازاي ده حصل عيشتنا عمرنا كله من غير جوز ولاعيال ولا اي حاجه عشان في الاخر تقول فلسنا ازاي انت صورتنا من غير منعرف ومسكتها علينا عشان منطلبش بحقنا ونفضل تحت طوعك وفلوسنا معك وكنا بنفذ الي بتقوله جاي في الاخر تقول بح ده ازي دي لعبه جديده عشان تشرقنا
منال فلوسي لو مجاتش هقتلك يامحمود
محمود عملين فيها ضحايا وشرفاء لا فوقو انتو لا ضحايا ولا شرفاء انتم كنتو عايشين بالطول والعرض انتم كل يوم مع راجل شكل
هبه وانت ساكت عشان احنا نفضل ساكتين وسيبين فلوسنا
منال انت اكيد مجنون وضيعتنا معك
محمود معرفش مين دخل هنا
منال ازاي ملفات زي دي ميتامنش عليها
محمود بيتنا محدش بيخشو وعليه حرصات
منال بتفكر في نفسها معقول طب إزاي وليه
###########
ريهام اتقرئ فاتحتها وحددو معاد لكتب الكتاب والجوز
ابوها فرحان جدااا
هي حزينه جدااااا صورة كريم مبتفرقش خيالها بس مش عارفه تعمل ايه مستغربه ان كريم مبيتصلش ولا حتي بيحاول يبعت اي رسايل وكأن دوره خلص من حياتها
#####>#########
كريم مشغول في موضوع منال ومحمود و هبه بيكلم البنوك ومش ساكت خالص نفسه في خلال الاسبوع يخليهم في خبر كان
############
ياسين راح بيت اميرة ام اميره فتحتله طلب يشوف اميرة هي وفقت وفضلت تسبهم لوحدهم وتشوف هيقولو اي
اميرة خرجت مرهقه تعبانه ظاهر عليها التعب
اميرة لامها ورحمه بابا ياامي اوعي تقوليله اني حامل
ام اميره لازم يعرف
اميرة مرة واحده بس سبني اختار حياتي سبني امشي بدمغي احس مرة واحده اني صاحبه القرار
ام اميره ماشي يابنتي انتي حره
اميرة خرجت قعدت مع ياسين
ياسين ازيك عامله ايه
اميرة اول مشفته الفرحه مش سيعها
الحمدالله بخير
ياسين بنوتك عامله ايه
اميرة كويسه الحمدالله
ياسين مرتبك بيدعك ايده بارتباك كنت جاي اتكلم معكي
اميرة اتفضل
ياسين انا اتكلمت مع مرات البواب وكلامك صح
اميرة طب الحمدالله اني مطلعتش كدبه
ياسين ممكن اكمل كلامي من غير مقاطعه
اميرة اتفضل
ياسين بس ده ميدكيش الحق انك تبقي بقميص نوم فردآ ان اصحاب البيت دخلو فردآ ان اي شئ حصل اذا تبقي بقميص النوم
اميرة افهم من كلامك ان انا الي غلطانه لوحدي
ياسين مش قصدي بس غلطك اكبر
اميرة بسخريه عموما خلاص الموضوع انتهئ
ولا عايزني اعتذرلك طيب هعتذرلك انا اسفه انك شلتني ودخلتني اوضه النوم والموضوع من بديته كان اغتصاب اسفه ولا اقولك يمكن انا الي اغتصبتك
ياسين بديته انما بعد كده
اميرة وقفت وعلامات التعب ظاهرة عليها جاي ليه وعايز مني قلتلك الموضوع انتهي
ياسين بصي يااميرة انتي مفيش احسن منك مقدرش انكر انك الجزء الحلو الي مر في حياتي مقدرش انك اني معكي نسيت انا مين ونسيتيني ماضيه
مقدرش انسي ان كنت بستني الساعه الي هكلمك فيها عشان افصل عن تعب اليوم
اميرة براحه ان احساسهم متبادل بس كلامه في غموض فضلت تسكت ومتقطعهوش تستني هيقول ايه
اميرة كمل
ياسين اميرة انتي متعرفنيش ولا تعرفي عني حاجه ولا تعرفي انا مريت باايه ولا انا كنت ازاي وبقيت ازاي. ولا انا حابب ان حد يعرفني
اميرة بتحرك راسها بالموفقه
ياسين انا جاي اقولك متشتغليش تاني الشغل الي بتشتغلي ولا اي شغل تاني
اميرة وبعدين
ياسين مديرة اعمالي هتتجوز ايه رئيك تكوني انتي مديرة اعمالي هخليكي مع رشا شويه تعلمك قبل متمشي
اميرة سكرتيرة يعني
ياسين ببتسامه ساحرة خطفت قلب اميرة
لا انا دكتور مش صاحب شركه ليا اكتر من عياده وبروح اكتر من مستشفي انتي هتكوني معايا في كل مكان وهيبقي معكي التليفون بتاعي الي مكتوب ع الكارت وهترتبي موعيدي واغير موعيد عن طريقك والاهم من ده كله هتبقي معايا في كل مكان ولو في مؤتمر بردو معايا
اميرة ومديرة اعمالك دي كانت كده
ياسين مش اوي كده بس الي كانت بتقصر في او سهر او موتمر خطيبها كان بيبقي معايا مكانها
ياسين مرتبك هيبقي كويس جدااااا. ومش هيبقي تعب زي شغلك القديم ولا بهدله ولا تعرض لاي خطر ومعايا هتبقي في امان
ياسين والي حصل مش هيتكرار تاني
اميرة خلصت كلام
ياسين ايواة وبكرار اعتذاري عن الي حصل وصدقني لو كنت قبلتك في وقت غير ده كنتي بقيتي مراتي بس انا منفعكيش ولا انفع غيرك
اميرة بكل كبرياء. ومين قالك ان هوفق عليك خلاص الموضوع انتهي اما بخصوص الشغل عرفني المرتب كام ولو عجبني وموعيدك بالظبط ولا عجبني هتصل ابلغك
المقابله انتهت عن اذنك عشان تعبانه وعايزة انام
ياسين باابتسامه ولايهمك وخرج
مشي انت روحتلها ليه انت كنت عايز تشوفها ولا بتتحجج عشان تطمن عليها انت عايز ايه بالظبط تعذبها ولا تعذب نفسك انت بتحبها ياياسين اعترف
العقل انت مدمر مينفعش تظلم نفسك وتظلمها طب ليه عايزها جمبك ليه العذاب ياياسين
لا انا مبحبهاش ولا انا هحب ولا انا هسمح لنفسي بده انا الدكتور ياسين مصطفى ومحتاج مديره اعمال وقلت ارحمها من شغلها المتعب طب وانت ليه يهمك راحتها ولايمكن خايف الي حصل معك يحصل مع حد غيرك
اميره في نفسها معقول ياياسين انا بالنسبالك قليله اوووي كده بمعني اصح رخيصه اوووي كده كل الي حصل بينا ولا فارق معك انت جاي بس تديني تعويض عن الي حصل بينا مرتب حلو واهو كده تبقي ريحت ضميرك ده اخري عندك ام اميره ها حصل ايه
اميرة ولا حاجه
ام اميره ازاي يعني ولا حاجه مطلبش يتجوزك
اميرة يتجوزني ههههههههههههههه ياامي انا فين وهو فين ده دكتور مشهور وولده وولدته دكاتره
يعني لازم يتجوز دكتوره مش واحده حتي معهاش ثانوي
ام اميره بحزن بتتنفس بسرعه نتيجه حزنها وعصبيتها اومال جيه ليه ايه
اميرة جاي يريح ضميره بيعتزر وجايبلي شغل اهو تعويض عن الي حصل ده اخري اومال انتي مفكرة ايه
ام اميره سبيلي الموضوع وانا اروح لاهله وافضحه الي ذي ده يخاف من الفضيحه ع اسمه واسم اهله والي في بطنك دليل
اميرة بديقه انتي عايزنا نثبتله احنا اد ايه رخاص انا مش هعمل كده والي في بطني هينزل والشغل هوفق عليه
ام اميره بتعجب نعم
اميرة شغل كويس بمبغ كويس هيكفينا ويكفي مدرسه مكه ومش هحتاج اطلعها منها ولا هحتاج اتعب تاني وحقي ربنا هيجبهولي
ام اميره المفروض ان اسكت واوفقك
اميرة المفروض ان كبيره بما في الكفايه وسبني اختار طريقي انا مش هتذل له ولو الي في بطني هيرجعني له مش عايزه لاهو ولا ابوه انا عايزة يرجعلي عشان بيحبني عشان بيرتاح معايا بوحشه بيشتقلي مش عشان عيل في بطني وافضل عمري كله عايشه معه ع ذل وان اقل منه وضغطت عليه لا ياامي انا لما غصبتوني ع جوزي من محمد وهو كان غصبني ووخدني وعارف ان انا مش موفقه ومع ذلك اختار نفسه وغصبني انا كنت بتعذب بتالم لازم انام وانا دموعي مغرقه عنيا هو مش وحش بس انا مكنتش راضيه مش هعيش مع ياسين واخلي يعيش احساس انه اتغصب عليه
ام اميره الطفل ده حرم ينزل
اميرة بحزن الي اتبني ع بطال فهو باطل وسابتها ودخلت اوضتها لقيت رساله من ياسين بالمرتب
اميرة انبهرت كل ده مرتبي ابتسمت بحسره ده تعويض حطيت المخده ع وشها وانفجرت في البكاء كان نفسها يحبها كان نفسها يخدها في حضنه ويقولها سمحيني كان نفسها تعيش معه قصه حب ويعيشو سوا كان نفسها يبقي عوضها عن الي حصلها بس هو اختارها تشتغل عنده هو ده مقمها معقول هو ده حظك يااميرة
#######################
عند هدير وسعد
هدير منهاره وسعد بيهديها
خلاص ياهدير مشيو اهدي بقي
هدير باانفاس متقطعه م كن تش اتوقع
سعد خدي نفس واهدي خالص
هدير بنفس عميق مكنتش اتوقع ان كل ده هيحصل يارتني محكتلها
سعد بهزار عشان تبقي تقولي ماما عسل وقلد صوتها
هدير ههههههههههههههه صوتي مش خشن ذيك كده وماما عسل بس هي مقهورة ع الي حصلي انت متعرفش صحبك عمل فيا ايه
سعد بفهم ايواة عايز اعرف عمل ايه وازاي انتي وسكت
هدير هحكيلك كل حاجه وقصيت عليه محدق في السنتين الي عشتهم معه
سعد بصدمه نعم
هدير بتنهيده طويله ايواة كان بيعوض النقص الي عنده في انه يضربني يقطع جسمي من الضرب الجيران تسمع صوتي ناس تجي تحوش مرة يقول دي اتاخرت برا وواحد صاحبي شفها ماشيه مع واحد مرة يقول كانت بتكلم واحد في الفون وسعات ابقي قاعده في قاعده فيها اهله اتفجي انه قايلهم ان كشفنا وانا طلعت عقيمه يااااه ع الكلام
وبعد معملت خولع واتحكم من اول جلسه عشان كنت مضروبه جامد وجسمي كان متبهدل وعندي اكتر من كسر
جيه اتهجم علينا في بيتنا ومنعو الجيران وعمي جيه
وانا وامي اتفجنا انه قايل للناس ومنهم عمي وابنه ومراته وباقي قريبي ان سبب ضربه ليا انه شفني مع واحد في السرير
والكل كان مصدق وياما اتظلمت منه انا كنت ناويه متجوزش بسبب الي شفته معه بس كله جيه مفجاءة
سعد تنهد بحزن واخد نفس عميق كل ده حصلك طب ليه مطلقتيش
هدير واقولك هطلق ليه مكنش عندي جراءة احكي الكلام ده لحد كنت بسكت وامي كانت ديمان تقولي عيشي يابنتي ومتشمتيش فيكي حد
سعد يعني عشان كلام الناس تعيشي تعيسه
هدير ع فكرة مش انا بس الي كنت كده ناس كتير اووووي كده في الي مستحمله اهانه وضرب وفي الي مستحمله واحد مضيع فلوسه ع تعطي المخدرات وهي الي بتصرف ع البيت
وفي الي مستحمله ذل جوزها واهله
سعد بحزن وكل ده ليه
هدير عشان اللمطلقه وحشه اوووي كل الناس بتعملها ع انها مرض معدي وباء ديما غلطانه ومحفظتش ع بيتها ومعرفتش تعيش ولا تستقر والرجاله بياخدوها مطمع
سعد مش عارف اقول ايه بس السبب في ده كله اي ام تقول لبنتها عيشي واستحملي الضرب والاهانه والذل
البنت تستحمل ظروف ماديه صعب عصبيه زوج ومتكونش مفرطه تستحمل حماه كبيره السن انما مش تستحمل راجل سادي ليل. ونهار ضرب فيها مش تستحمل عنف مش تستحمل كذب وذل واهانه حتي حقوقها الشرعيه متاخدهاش وكمان تستحمل لا وعشان ايه عشان الناس وكلامهم طز والف طز في الناس احنا عمرنا مهنعجب الكل والي يعيش يرضي الناس عمره مهيعرف يعيش هيرضي الكل الا نفسه
هدير عندك حق
سعد انا بقي هحكيلك كل حاجه
هدير مش عايزة اعرف حاجه
سعد بعصبيه وقف واتكلم بصوت عالي لازم تسمعني هتسمعيني غصب عنك
وابتدي يتكلم وقص عليها كل حاجه كلام اكرام واتفقهم وكلام كريم لما قاله ان اكرم مش تمام وحاسب لتاذي حد مظلوم وحكلها كل حاجه هو ده الي حصل كله
فوقت وفعلا انا اول مشفتك شفتك زوجه ارتحتلك اووووي
هدير هتصدق لو قلتلك ان اول مشفتك شفتك أماني وحمايتي
سعد طب ليه مكنتيش عايزة تسمعيني
هدير عشان كنت خايفه اتصدم فيك انت كمان ياسعد
سعد افهم من كلامك ان في مشاعر
هدير اتمني تكون متبادله
سعد بضحكه عاليه وصوت عالي اقسم باالله متبادله
هدير ضحكت ضحكه رنانه اتلم
سعد هو ده ايواة بقي انا نفسي الضحكه دي متتمنعش
هدير انشاء الله
########################
محمود جاله اتصل من مدير البنك ان لو مسدش فلوس البنوك هيتحجز ع كل املاكهم منال وهبه بيتخنقو مع محمود ومحملينو الزمب
منال في نفسها محدش يقدر يدخل البيت بسبب الحراسه افتكرت كريم شكيت في هو الوحيد الي دخل البيت وهو الي طلب يدخل وكان جاي معايا ع اساس يقرب مني وهو ملمسنيش يبقي فعلا هو دخل لغرض
تاني فاقت من شرودها ع صوت هبه مع محمود
هيتجننو كلهم مش متخيلين انهم هيبقي فقرء خلاص يعني الي عملو العمر كله اتهد
بعد ده كله وبعد محرمو نفسهم من الجوز ومن كل حاجه عشان الفلوس واهي راحت خلاص
حب المال عمهم عن انهم يشفو ان الدنيا مش ديما
شويه وتليفون جيه لمحمود من الحراسه بتقولو ع كريم وانه دخل مع منال
عمل تليفون تاني اتاكد ان الي عمل كده كريم
محمود بعصبيه وقف يزعق لمنال .
انتم حطيته الزمب كله عليا والهانم الي مفكرة نفسها صغيره ضحك عليها حته عيل صغير
منال بزعيق وطي صوتك
هبه طول عمرك طايشه واديكي ضيعتينا
محمود قرب ع منال وحاول يخنقها ضيعتي الي الي حنا بيننا بقالنا منال برقت ومش عارفه تاخد نفسها
هبه بصويت هتموت سبها سبها
ومحمود مش سايب منال خالص
هبه بعزم مفيها زقته جامد وقع اتخبط في سن المكتب دمغه نزفت وفقد النطق
منال بصدمه يالهووي ده باينه مات
هبه لطمت ع وشها منكم لله ضيعتوني
منال يالا بسرعه نهرب
هبه وقفه مكانها
منال فضلت تتفوقها بسرعه يالا نلم دهبنا وهدومنا ونهرب
هبه ومنال جريو لمو هدومهم ودهبهم وخدو الفلوس الي معهم ومشيو وطبعا الحراسه عارفهم فسبتهم
الخدمه دخله المكتب شفت محمود صوتت وندهت الحراسه
الحارس في نفس يالا نودي المستشفى
المستشفي بلغت البوليس
محمود دخل في غيبوبه هبه ومنال هربو
كريم وصله اخبار بالي حصل
***************•••••••••••••••
في المستشفي عند كارما
كارما هو انا ممكن اخرج يادكتور
الدكتور زهقتي مننا ولا ايه
كارما باابتسامه ابدا بس نفسي اشوف الدنيا حاسه ان فتني كتيررر
الدكتور طبعا ممكن تخرجي انا شايف ان ملوش لازمه وجودك هنا
وكلم مامتها تجي تستلمها وبلغ كريم لانه ديما بيكلمه يطمنه عليها
############
ريهام رنت ع كريم غيابه مش مطمنها وعايزة تبلغه انها هتتخطب كمان يومين
كريم لما شاف رقهما تنهد بالم نفسي ارد بس انا مش هكلمك الا انهي كل حاجه وسعتها هتبقي ليا كنسل وقفل الفون
ريهام انهارت من البكاء هو كان بيتسلي بيا وخلاص كده هو مع الهانم الي اشترته بفلوسها ومسحت رقمه وعملتله بلوك
عملته بلوك. مسحته بس هل هتعرف تمسحه من دمغها وقلبها حطيت ايديها ع قلبها وبكيت بمراره يارررررب انا مش بخير ريحني
راويه دخلت عليها لقيتها بتبكي الله العروسه بتعيط ده احنا مصدقنا تتفك عقدتك وتتجوزي ويوم مخلاص جالك الي امه دعيه عليه بتعيطي
ريهام لو سمحت سبيني في حالي
روايه تكونيش يابت مش ههههههههههههههه
بقولك ايه انا اعرف دكتورة شاطرة في الحجات دي اقلعي الي في رقبتك دي وهتيها وانا اسعدك ومسكت سلسه ريهام الي امها سايبهالها
ريهام بعيط ابعدي عني وسبيني في حالي بقي لحد امتي هتفصلي تديقي فيا وتتعبني. وصرخت بالم
خرجت راويه وريهام انهارت من البكاء ليه الناس كده وليه قلوبهم بقيت اسيا اوووي كده وبيطلعو اشعات ع مزجهم هتلقيها منين ولا منين
********••••••••••••••••••
اميرة اتصلت ع ياسين
ياسين اول مشاف رقمها فرح جداااا
وابتسم عنده امل يرجعو يتكلمه زي الاول
كنت حاسس انك هتتصلي
اميرة اول مسمعت صوتو تخيلت ابتسمته الي بتخطف قلبها نبضات قلبها عليت اوووي ضحكت جدااا بصمت
ياسين الوووو
اميرة ايوا متصله اقولك موفقه ع الشغل
ياسين باابتسامه مبروك عليا مديره اعمال ممتازة
اميرة في نفسها يخربيت زوقك ورقتك
اجي امتي
ياسين دلوقتي في العياده الي جمبكم هعرفك ع رشا وهتبقي معها تفهمك كل حاجه عشان هتسيب الشغل بعد يومين
اميره خلاص ماشي سلام
بقالي اكتر من 7سعات بكتب اه ياايدي تفاعل بقي
ياتري هيحصل ايه
#ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_السادس_عشر
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
سعد قاعد مع هدير وبيتكلمو سعد فرحان بهدير جداااااا
وهدير مرتاحه مع سعد فجاءه تليفون هدير رن برقم مامتها
هدير الخوف بان ع ملامحها
سعد قرب منها وحضنها متخافيش هاتي الفون
الووو ازيك ياامي
ام هدير الله يسلمك يابني عامل ايه
سعد الحمد الله
ام هدير ها خلصتو
سعد مش حضرتك هتجي بكرة خلاص بكرة بازن الله
ام هدير :يابني انا عايزك تفهمني انت وهدير انا لما عرفت انها لسه بنت حمدت ربنا قلت ان
برئتها هتبان وهردلها حقها من
الكل القريب قبل البعيد انا مش وحشه بس انا عايزه اجيب حقها
سعد: فاهم فاهم ياامي باامر الله بكرة وربنا يخليكي ليها وتفضلي معها يارب
ام هدير: وتفضل انت ياابني امانها وحمايتها
سعد: تسلميلي ياغاليه
قفل
هدير: بتقولك ايه
سعد :امك ست طيبه وقلبها عليكي ياهدير ونفسها تردلك كرمتك قصاد الكل ياهدير
قطع كلامهم تليفون سعد بيرن برقم امه
سعد: دي امي ربنا يستر متكنش تعبانه او عيل من العيال في حاجه رد بالهفه
سعد: خير ياامي انتي كويسه
ام سعد: زي الفل
سعد :والعيال
ام سعد: كتبو الوجب ونامو وانا
فاتحه التفزيون وقاعده وشويه وهنام
سعد:طب الحمدالله طب محتاجه حاجه اجبهالك
ام سعد: ربنا يخليك ها عملت اي
سعد في اي
ام سعد: بقولك اي انا مش هستني لما امها تجي تعمل فضيحه تاني وتقول عليك مش راجل تاني وانتي ارجل الرجاله ياحبيببي
سعد :اه فهمت حاضر ياامي ده هي هتجي بكرة وبازن الله كل شيئ هينتهي وقفل
هدير :هي كمان
سعد :ههههههههه ههههههههه ده بقي مطلب جماهيري ماليش انا دعوة
هدير: حقيقي انت برئ ههههههههه
سعد: قرب من هدير
هدير: حسيت بخوف في اي
سعد: مالك مالك متخفيش متخفيش
هدير: ابتدت تترعش
سعد: اهدي مالك
هدير: الي عمله فيا اكرم واضح ان هيفضل مأثر ع حياتي كلها
سعد: وهي في حضنه اوعي تخافي او تقلقي وانتي معايا تعالي ننام
هدير: بخوف بصتله بصه هو فهم معناه
سعد: متخفيش هنام بس وخدها ودخلو ينامو
هدير: هنقول ايه لماما وامك ده ماما هتجيب العيله. وجايه بكره
سعد :بمكر هنقلهم اصبري
هدير :ربنا يستر
سعد: قرب منها وضلو يتكلمو سعد :بيهمس في ودنها بكلمات حب
هدير: مع الوقت ابتديت متحسش بنفسها وقربت منه هو قدر يفك حاجز الخوف والرهبه منها
هدير :مبسوطه مع سعد وبتقرب اكتر وهو فرحان انها حبه وحبه قربهم من بعض
نسبهم احنا بقي ونروح مكان تاني ههههههههه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عدي ايام البنك حجز ع اموال محمود وقبض ع هبه اعترفت بكل حاجه ومنال هربت
فاق بس خبطه دمغه كانت صعبه لانها جات في المخيخ ده مركز مهم في المخ مهم جدااا ادت لشلل
المستشفي طلبت الفلوس بس محمود مكنش معه فلوس ولا بقي حليتهم حاجه
المستشفي الخاص خرجته لانه مدفعش الحساب واتحول مستشفي حكومه عنبرر كبيررر مليان سرير وناس كتيرررر
محمود عمره مشاف المنظر ده ولا متعود عليه اتقهر جامد من المنظر وافتكر زمااان رجع
بالزاكره 20سنه فلاش باك
لما واحد كبير في السن شغال عنده وهو بعته يجبله حجات من مكان بعيد والرجل عمل حادثه
ابنه جه لمحمود ينقله مستشفي خاص
محمود نقله مستشفي خاص
محمود :ها يادكتور هو اتحسن
الدكتور: اه بيتحسن بس في كسور كتيرر في جسمه وده رجل كبير
محمود: طب اكتبله خروج ويكمل في البيت
الدكتور: طبعا مينفعش لازم مستشفي اقل حاجه يقعد شهرين عشان نطمن عليه ونطمن ع جسمه والكسور الي في جسمه تلم وفي كسر حساس في عضلات صدره
محمود: يادكتور شهرين هنا هيعده 50الف
الدكتور: يا محمود بيه دي حياه انسان وانا مقدرش اخرجه بالحاله دي
محمود: خلاص حوله مستشفي حكومه
الدكتور :بس مش هتبقي بنفس الرعايه وحالته هتسوء لان كبير في السن
محمود: الاعمار بيد الله حوله
تاني يوم ابنه لقي ابوه اتحول مستشفي حكومه راح لدكتور يساله حكله الي حصل راح لمحمود يستغيث بيه
محمود: ومالها المستشفى الحكومه
ابنه: يامحمود بيه ابويا هيتعب ودي كانت مستشفي نظيفه احسنله
محمود: خلاص رجعه
ابنه :بفرحه بجد ربنا يخليك
محمود: بس ع حسابك انا مش فاتحه لله وللوطن
ابنه: ده كان دراعك اليمين ومعكم من ايام ولدك الله يرحمه اول ميقع كده تتخلو عنه
محمود: اطلع برا برا ابوك العجوز ده الي زعلان عليه انا كنت بديله مرتبه شفقه هو كان قادر يشتغل
ابنه: حسبي الله ونعمه الوكيل انا سلمتك لربنا الي لايغفل ولا ينام يارررررب في يوم تبقي في موقف ابويا كده وتتشحطط في المستشفايات
محمود: ههههههههههههههه انا عندي فلوس لو بس قعد اكلها اكل مش هتخلص مع ذلك وانا بشتغل وبكبرها هتخلص ههههههههه عمري مهحتاج مستشفي رخيصه ابدا
باك
محمود: دموعه نزلت انا يجي عليا يوم ويحصلي كده
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كارما خرجت من المستشفى ورجعت بيتها
اول مدخلت دموعها نزلت اد اي وحشها بتها
امها فرحانه بيها جدااااااااا
ياسين ومامته جوم يباركو لخروج كارما من المستشفى العائله كلها متجمعه كريم طاير من آلفرح كارما مبسوطه بالجو الاسري الي اتحرمت منه من سنين
سميه: اخيرا فرحنا
ام كريم: الحمدالله ياسميه ام كريم: نفسي افرح بكريم
كريم اول مسمع الكلمه افتكر ريهام وضحكتها وكلامهم هو اصلا منسهاش بس كان عايز يرجع وهو مخلص كل حاجه قرار ان بعد مكله يمشي هيكلم ريهام
وعقبال ياسين ياسميه
ياسين: بصوت وطي لكريم سكت امك هتقوم امي عليا انا مصدقت انها هديت شويه
سميه: بصوت عالي يارررب يارررب
كريم :ههههههههههههههه الله دي امنيه بقي يادكتورة
سميه :اه والله ياكريم ده حلم مش امنيه
ياسين: بصوت وطي هو ده الي عامل حسابه
سميه:
بتقول حاجه
ياسين: بضحكه صفرا ابدا ابدا ياماما بقول انشاء الله
كارما :ههههههههههههههه متفرحها ياياسين
ياسين: ههههههههه اهدي ياكارما بقي
كارما: بصيت لياسين بااعجاب مشاعر زمان بتتجدد تاني
ام كريم لحظت
ام كريم: انا حاسه ان ربنا هيكرمك قريب
ياسين: ساب الاكل الحمدالله شبعت
كريم :ههههههههههههههه ولا نفسك اتسدت
ياسين: بضحك صفرا ابدا هما بيقولو كلام يفتح النفس مش يسدها
كارما :ههههههههههههههه والله وحشتني ياياسين
ياسين: حس بنظرات غريبه منها بعد نظره وسكت تليفونه رن
الووووو طب طلما رؤف جابك اطلعي يااميرة اه الدور التالت لا ده حاجه متنفعش تتاجل اطلعي
ياسين: انا بعد اذنكم طلبت من مديرة اعمالي تطلع عشان في شك تبرع لمستشفي بتتبني محتاج امضتي عشان ياخده
ام كريم: يابني ده بيتك
سميه: رشا
ياسين: لا رشا هتتجوز الاسبوع ده وسابت الشغل دي اميرة واحده جديده بس ممتازة
سميه :بشك اميرة ومن امتي
ياسين: بقالها اسبوع معايا وبصراحه ممتازة
جرس الباب رن
الخدمه فتحت اميرة بكل كسوف دخله موطيه راسها من الخجل في كامل زينتها شعرها الطويل مفرود ع ضهرها وفستان تحت الركبه لونه اسود في روز وشنطه صغيرة ودخلت
الكل بصلها سميه بصدمه حس بيها ياسين
ام كريم: بعفويه شايفه بنت جميله في كامل زينتها بس حست بشويه خوف
كارما بغيره
ياسين: تعالي اتغدي معانا يااميرة
اميرة: برقه وخجل شكرا يادكتور انا اتغديت
ياسين :لا متغدتيش انتي مش بتاكلي دلوقتي
الكل استغرب من طريقه ياسين معها
اميرة: حقيقي مش قادرة
ياسين: اصر عليها
ام كريم: عزمت عليها اميرة اتغدت معهم بس حاسه بتعب ودوخه بتكابر عشان محدش يحس
اميرة :اتفضل يادكتور امضي
ياسين مضي
اميرة طب انا ماشيه
ياسين: هما بعتو حد ياخد الشيك
اميرة :بعته الصبح وانا مشيته عشان حضرتك مش موجود وقلتلهم ان انا هسلمه بنفسي
ياسين: بعصبيه وده ينفع المشوار بعيد هتتبهدلي في الموصلات قام وقف انا هوصلك
كريم: بهمس فهمه ياسين ياحنين
ياسين: ابتسم وبصله بتوعد لما اجيلك
سميه :بصتله بتحذير
ياسين: عند اذنكم انا كنت ماشي عشان عندي عياده كمان ساعه
وسلم ع الكل
كارما حزنت
ام كريم: خوفها ذاد وشاكت ان بينه وبين اميرة حاجه
سميه: خايفه ياسين يكون لسه ع علاقه محرمه مع اميره
كريم فرح لياسين واتمني يكون بينهم حب
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كريم وانا عن اذنكم هنزل ورايا مشوار
ياسين: نزل مع اميرة انتي ازاي تقولي انك هتروحي المكان بعيد وكنتي هتوصلي امتي وترجعي لوحدك في مكان زي ده
اميرة: بهدوء شديد هروح موصلات وارجع موصلات
ياسين: لا جبتي التيهه
اميرة :ههههههههههههههه انت مش وراك عيادات النهارده
ياسين: قاعده ممله قلت اهرب منهم
اميرة: ههههههههههههههه ليه
ياسين: مبسوط بضحكتها بس ملاحظ ان وشها تعبان
مالك انتي مبتنميش كويس
اميرة :بقلق ابدا بس مرهقه شويه
ياسين: مشي بالعربيه وكل شويه يبص لاميرة وهي تبصله نفسها تقوله وحشتني نفسي منتكلمش برسميه
مر وقت ووصلو وسلمو الشيك
ياسين لاحظ ان مدير المستشفى بيبص لاميرة بصات اعجاب
ياسين: بعصبيه ممكن تستنيني في العربيه
اميرة: مكنتش وخده بالها ولا تعرف سبب عصبيته
حاضر وخدت المفتاح وخرجت
ياسين وصل سلامي لدكتور هشام
المدير يوصل يادكتور هي الي معك دي مين
ياسين: بغيرة مديرة اعمالي
المدير :هي متجوزه مشاء الله تبارك الخلاق شبه الملائكه
ياسين: في ايه يادكتور انت بتعاكس وعلني كده
المدير: ابدا يادكتور ياسين انا عايز عروسه لاخويا واكيد مش هلاقي احلي من البنت دي
ياسين :والغيرة ملت قلبه بس دي ارمله مش بنت
المدير: طب كويس اخويا بردو ارمل مهندس معماري ومعه ولد وعايز عروسه واظن مش هيلقي احلي من البنت دي. وطلامه مديرة اعمال ياسين مصطفي تبقي برفيكت👌👍
ياسين: تقريبا مرتبطه هسالها
المدير: ياخسارة ياريت تسالها يادكتور وترد عليا في اقرب وقت
ياسين: انشاء الله وخرج والغيرة ماليه قلبه وعصبي جدااا
وساق العربيه بسرعه
اميرة :سلمت الشيك
ياسين: ايواة
اميرة: طب كويس عشان عايزة اروح
ياسين: وقف مرة واحده اميرة اتخضيت في ايه
ياسين: وراكي ايه
اميرة:في ايه ورايا بنتي بعصبيه
ياسين هدء نفسه وخد نفس عميق انا اسف بس اعصابي تعبانه
اميرة: ولا يهمك ممكن تروحني
ياسين طب ممكن اطلب منك طلب
اميرة: اتفضل
ياسين ممكن نسهر مع بعض شويه انا مخنوق ومش عايز ابقي لوحدي
اميرة: لسه هتتكلم
ياسين: بعد اذنك يااميرة مترفضيش حقيقي انا لو لوحدي هتعب اوووي خصوصا النهارده
اميرة :من جوها خافت ع ياسين والقلق ملي قلبها موافقه
ياسين: ابتسم بس واضح انه حزين شكرا
اميرة :نفسي اعرف مالك ايه رائيك نرجع صدقتنا لمده يوم تحكيلي في مالك
ياسين: وانت هتحكيلي انتي حامل من مين
اميرة: اتصدمت ووشها احمرررر ومعرفتش تتكلم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كريم فضل يرن ع ريهام مشغول بعد شويه اكتشف انه محطوط في البلوك راح واتس لقي معموله حظر وفيس حظر
كريم اضايق اوووووي وقرار يروح لريهام اكتر من اسبوع مشفهاش
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
هدير مبسوطه مع سعد الفرحه ملئت قلبها
سعد مبسوط انه اول راجل يلمسها
هدير مش مصدقه انها خلاص بقيت مرته فعليا
مامت هدير واهلها جوم والكل فرح جداا ومامت سعد مبسوطه
ام هدير حكيت كل حاجه لناس معذوره نفسها تثبت براءة بنتها
اكرم كان هيتجنن لما عرف مبقاش عارف يعمل ايه قرار يتجوز عشان يثبت للكل انه سليم
مي اولادها بيحكوها ع هدير وسعد بيعملها ازاي وهي بتعامل سعد ازاي وجدتهم وحبها ليها
مي هتتجنن.ومش عارفه تعمل ايه اخوها بيضحك عليها انتي مديقه ليه كنتي منتظرة منه يستناكي ميت سنه اهو اتجوز وطلعت بنت ومهنيه ده بينزل الورشه الضحكه مبتفرقش وشه كنا بنبوس ايدك تعقلي وانتي كل يوم منزله صور ع النت وحالات هبله واهو ابن خالتك الي كان مخلكي سايبه جوزك هيخطب اهو
مي :بزعيق كدب حاتم هيتجوزني انا
اخوها :ههههههههههههههه بتحلمي انا واثق من الي بقوله ليكي الاستاذ ضحك عليكي عشان لقي انك مش راضيه بعشتك ولا بجوزك لقي انك ساهله واهو ساعه مهيتجوز هيتجوز غيرك
مي: بعصبيه اسكتو بقي
هدير: لبست وخارجه مع سعد يشمو هوء ويزورو امها
سعد :مبسوطه معايا ياهدير
هدير: جداااااااا انا بحبك موووووت
سعد :وانا بموت فيكي فعلا ربنا بيعوض
هدير :الكلمه دي انا الي اقولها لان حقيقي عوضني بيك
هدير: وصلت عند امها الفرحه مليه قالبها
ام هدير :بقيت بتحب سعد جداااا لأنه مريح بنتها
وسعد اسلوبه معها كله هزار وضحك وبيعدي عليها كتير من غير ميقول لهدير يسال عنها ويسلم عليها
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كريم وصل بيت ريهام جوه قلبه كلام كتيرررر نفسه يحضنها يسلم عليها يحكلها كل الي حصل ويقولها من قلبه بحبك بيطلع السلم ومع كل سلمه شوقه بيذيد اخيرا انتهي من الي كان تاعب قلبه انتقم لاخته ولغيرها افتكر لما جاب معلومات عن منال وهبه ومحمود وعرف اد اي هما منبع القزارة اد اي ظلمو ناس وداسو ع ناس كتير واهانو ناس واهم حاجه عندهم نفسهم والفلوس ابتسم وفرحان عمل حاجه صح ومش ندمان ع الي عمله وصل شقه ريهام غريبه مفتوحه وصوت اغاني عاليه حس بقبضه في قلبه خوف استحوذ عليه وقف مكانه شفته راويه الله انت مين اتفضل يااستاذ انت تبع اهل العريس
كريم: نعم ابو ريهام جيه كريم يابني عامل فرحت جدا لما كلموني في البنك انك قطعت اجازتك وهتنزل من اول الشهر حمدالله ع السلامه ياجدع ربنا يوفقك يابني في شغلك انت عرفت منهم في البنك صح وضحك بصوت عالي
كريم: الله يسلمك يارجل ياطيب اهو رجعت بقي الحمدالله واختي الحمدالله اتحسنت وخرجت
ابو ريهام: مبروك يابني
كريم: هو انتم عندكم ايه النهارده
ابو ريهام: هو انت متعرفش انا فكرت انك عارف
كريم: لا انا جاي اطمن عليك وكنت عايزك في موضوع شخصي
ابوريهام: بفرحه طب بعدين وكويس انك جيت وشدو من ايده ودخلو الرسبشان انهارده خطوبه ريهام
كريم :الخبر نزل عليه كانه اتصعق مش قادر يفكر بيبص فعلا ريهام وجمبها واحد بيضحك ومبسوط ريهام منزله راسها للارض وواضح انها مش فرحانه
كريم :فضل يقرب يقرب يقرب لحد موصل عند ريهام مد ايده وهي بتترعش وعينه
ريهام في نفسها برفيوم كريم ياااه وحشني رحته ياااه
كريم :وايده بتترعش وكله حزن مبروك
ريهام :رفعت رسها اتصدمت حاسه ان الدنيا بتلف بيها دوخه شديده
كريم.:بحزن بيحاول يدري بقولك مبروك ياعروسه
ريهام: مدت ايديها واول ملمست ايده ياااه ع الاحساس اد اي كان وحشها اد اي هي مفتقده ايوة هي دي اللمسه الي كانت بطمني يااااه هو دلوقتي مش من حقي
كريم سحب ايده من ايديها
ريهام كأن الامان راح تنهدت بحسرة والم
كريم: مبروك ياعريس ومستناش يسمع الرد ومشي
ابو ريهام كان مستغرب من بصات ريهام وكريم لبعض ودوموع ريهام ورعشه ايد كريم والي شككه اكتر بصتهم لبعض
جري ورا كريم ياكريم يابني استني
كريم دموعه كانت نزلت وقف ومدي ضهره لابو ريهام و طلع منديل ومسح دموعه بس وضح انه كان بيبكي
كريم: نعم ياعمي
ابوريهام :موضوع ايه الي كنت عايزني في
كريم :بالم خلاص ملهوش لازمه
ياتري هيحصل اي تفاعل كده وتشجيع
#ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_السابع_عشر
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
ابو ريهام :مالك يابني في ايه
كريم :ابدا مفيش ممكن امشي عن اذنك ولسه هيمشي
ابو ريهام :ولما بتحبها. مجتش تتطلبها مني ليه ولما هي بتحبك مقلتش ليا ليه
كريم :بحسرة كنت جاي اطلبها والله كنت جاي كلي حنين وشوق ولهفه
بس خلاص ربنا يسعدها عن اذنك
ابو ريهام: انت ابني بس انت وبنتي خبيتو عليا وانا لاول مرة اقف عاجز انا اديت كلمه لناس
كريم :وانا مقدرش اطلب منك انك تسحب كلمتك ربنا يسعدها
ابو ريهام: انا مربي بنتي متخبيش عني حاجه طب لما هي حزينه وملهوفه عليك كده وافقت ليه وانت مجتش ليه في ايه وحكيتكم ايه وعرفتو بعض امتي وازاي
كريم :بتنهيده حزن والم وعذاب الفراق الي تاعب قلبه كل الي اقدر اقولهولك سؤء تفاهم هو سبب كل ده وهي اختارت خلاص والموضوع انتهي ملهوش لازوم نتكلم في ربنا يسعدها ويوفقها عند اذنك نزل يجري ع السلم ركب عربيته وانفجر في البكاء معقول خلاص كده هتبقي لغيري
معقول كده مش هنبقي لبعض ليه ياريهام مستنتيش ليه حكمتي ع حبنا بالفشل ليه حطيتي النهايه لوحدك ليه مستنتيش كنت هجيلك انتي حبيبتي طلع منديل بيمسح دموعه فضل يسوق عربيته اتفجئ بعربيه بتجري وراء فضل يجري يجري والعربيه تقفل طرق لحد موصله طريق مقطوع وكريم وقف والعربيه وقفت وكريم اول مشاف العربيه اتفتحت ومن هنا الصدمه
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
سعد وهدير بيعيشو اجمل شهر عسل حب ودلع وهيام وغرام سعد كان حاسس انه متجوزش قبل كده
هدير حاسه بحساس غريب بس مطمنه
سعد :دودو خلصي بقي عايزك تقعدي جمبي
هدير :من المطبخ حاضر ياحبببي دقائق والكيك يجهز
سعد :قلبي متتاخريش
هدير بتزين الكيك وبتبتسم فرحانه جدااااا بوجودها مع سعد وامه واولاده الي اتعودت عليهم وفرحتها بتزيد لما بتعملهم حاجه ويفرحو
وفون رن بصوت رساله واتس فتحت الرساله لقيت تسجيل
فتحت التسجيل وفي ودنها السماعه ومستمرة بتزين الكيك
واول ماابتديت تسمع وقفت تزين وقلبها انتفض وهي بتسمع التسجيل علت الصوت وركزت
اكرم :بقولك ياسعد انا مش عايزها تحس بحاجه وعايزك تنفذ الي بقولك عليه
سعد :طبعا ياصاحبي انا معك في اي حاجه
وهنتقم لامك وهجبلك حقكم
اكرام: عشمي طبعا خلص ونفذ الي قلتلك عليه
سعد :عنيا
هدير :وقفت تزين وخرجت لسعد
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
اكرم :قاعد مع بنت ليل وهما ع السرير يعرفها من سنين اسمها هند
هند: كفايه يااكرم بقي انت لازم تتعالج الطب اتقدم وكل حاجه وليها علاج انت بتكابر ليه
اكرم: قام واتعصب وضربها بالقلم اخرسي خالص انا كويس انتم الي مش قادرين تحركوني
هند بخوف من ضربه ليها لان كل متتكلم في الموضوع ده يضربها جامد طبعا ياحبيبي ايواة انت زي الفل
اكرم كسر الفاظه ع الارض انتي بتخديني ع قد عقلي
هند: وخوفها بيذيد قامت. وحضنته انا اسفه حقك عليا
اكرم بدلها الحضن وابتداء يبكي تتجوزيني
ياهند
اكرم جواه عايز يثبت للكل انه ساليم وهدير واهلها كدبين خصوصا الفترة الاخيرة وبصت الكل بقيت بتعري وكلام الناس الي مبقاش عارف يمشي منه
هند اكرم انا بنت ليل يعني كل يوم مع رجل انت اكيد مش عايز تتجوزني عشان سواد عيوني انت عايز تتجوزني عشان طلقتك صح
اكرم: بغل وكره ايواة صح لازم اثبت للكل اني مفيش حاجه وهي لازم تطلق تاني وبعد متسمع التسجيل القديم الي انا قصيته هتطلق
هند :بديق من غل اكرم بس ده مش صح وانت لازم تتعالج
اكرم: بعصبيه وصوت عالي وانتي مالك انتي مالكيش دعوة انا هجبلك شقه واتجوزك وهعملك فرح وهحطلك فلوس بااسمك عايزة اي اكتر من كده هشيلك من القرف الي انتي في وهريحك وهخليكي معكي فلوس متعرفيش تعديها وهتريحي اهلك الي انتي شغاله الشغلانه الزفت دي عشانهم عايزة اي اكتر من كده
هند: بصراحه عرضك مغري طول عمري نفسي ابطل الي انا في وارتاح ويبقي ليا بيت
اكرم: خلاص وفقي
هند: بس انا نفسي اتجوز واخلف وابقي ام
وانت مش هتقدر تعملي ده مستعده اتجوزك بس قبل مااتجوزك تروح معايا نكشف ولو في امل ماشي نتجوز
اكرم: بزعيق وعصبيه انتي بتتشرطي عليا يامومس يازباله وشدها مش شعرها وفضل يجرها اخرجي برا ياكلبه يازباله انتي نفسك تفضلي طول عمرك في القرف ومش عايزة تبطلي برا
هند :ودموعها نزلت حقير مراتك نفدت بجلدها وعلت صوتها لو بوست رجلي مستحيل اجيلك تاني
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
مي :بتتصل ع حاتم مبيردش هتتجنن معقول حاتم فعلا هيتجوز غيري لا مستحيل اتصلت ع خلتها تكلمها وفعلا اكدتلها الموضوع انه هيخطب ويتجوز قريب اوووي وانه اختار مهندسه جميله وبنت واخر سنه في كليتها
مي: قفلت معها هتتجنن بعد مفضل معها وهي متجوزة شهور يكرهها في سعد وفي امه خالها سابت البيت وفضل معها فسح وخروجات ولما كانت تجبله سيرة الجوز يقولها لما تبقي حرة
مي: يعني لما اطلق هتتجوزني
حاتم :اكيد يامي اومال هو لعب عيال انا بعشقك من زمان انتي الي سبتني وروحتي اتجوزتي
مي: كنت غبيه مكنتش اعرف انه هيقيدني كده وانه جايبني خدمه لامه
حاتم :شدها وحضنها وادكي عرفتي
مي :خلاص سبته
حاتم :رسمي يابيبي رسمي
مي: مهو رخم مش عايز يطلق
حاتم :خليكي عند موقفك وهو هيوافق ولا اقولك تعالي نتصور كام صورة حلو وارفعي حاله عندك انك اتخطبتي
مي: ابتسمت ههههههههههههههه حلو بس اخواتي
حاتم :لما يسالوكي عادي احنا بنهزر وانتي بتعملي كده عشان تطلقي
مي :انا بس صعبان عليا الولاد
حاتم: بعد منتجوز نجبهم يعيشو معانا ونجيب عليهم اخوات كمان مي :بفرحه بجد ياحاتم
حاتم :بجد ياقلب حاتم
فاقت من شرودها ع رنه تليفون حاتم فتحت بسرعه
الووووو
حاتم :ممكن تبطلي رن بقي بطلي عمايل المرهقين دي لو سمحتي
مي: انت فعلا هتتجوز
حاتم :ايواة
مي بعصبية وانا
حاتم :انتي ايه
مي: مش كنا متفقين ع الجوز
حاتم :وانا اي يجبرني اتجوز واحده مطلقه وانا متجوزتش قبل كده
مي: ومين خالني اطلق
حاتم :ههههههههههه دمغك يابيبي
مي :بدموع حاتم باالله عليك متهزرش متسبنيش انا بحبك
حاتم. :ومين قالك هسيبك انا وانتي نضرب ورقتين عرفي ونعيش بقي وهتبقي انتي الاولي وهفضلك عليها في كل حاجه
مي موافقه بس نعرف اخواتي
حاتم :لا يابيبي لا اخواتك ولامك ولامي ده سر بينا انا وانتي بس
مي :ازاي ده ياحاتم انا سبت جوزي واولادي عشانك
حاتم :ده اخري معكي موفقه تمام مش موفقه خلاص براحتك ومتتصليش بيا تاني
وقفل السكه
مي :قفلت السكه وانهارت من البكاء خسرت كل حاجه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اميرة: مصدومه ومبترودش
ياسين :باابتسامه مفكرني مش عارف
اميرة: بتسرع امي الي قالتلك
ياسين :يعني حقيقه يعني ظني مش غلط
اميرة :اديقت من تسرعها وانه كان بيخمن
ياسين :وشك اصفر بتنهجي من اقل حاجه اكتر من مرة مش قابله الاكل وقئ مستمر معكي من ساعه مشتغلتي معايا
اميرة :لحظت ده كله
ياسين: ههههههههه هو انا بتاع بطاطا
اميرة :ابتسمت تلقائيا مقصدش بس انت اطفال
ياسين: بس افهم نسا وافهم بطنه واكتر من تخصص افهم في عادي في الشهر الكام
اميرة :اخر التاني ومفيش دكتورة راضيه تسقطني وجربت كل الوصفات الشعبيه ومفيش فايده
ياسين :ابن مين
اميرة :قلبها وجعها من سؤاله
ياسين: مش عايزة تقولي
اميرة: هقولك حاجه تانيه الاول
ياسين :اتكلمي
اميرة :تعرف ان انا مخنوقه ومديقه جداااا من مجتمع مبيحترمش الست مع ان الاسلام كرم الست وعززها جداااا
انت بكل بساطه بتسال ابن مين وكان انسانه زباله متاحه لاي حد
ياسين: لسه هيتكلم اميرة منعته هكمل كلامي الاول ياسين حرك راسه بموفقه
ومش انت بس تعرف انا اول مرة اشتغل بيها في البيتوت واحد عملني بحترام قلت الدنيا بخير ههههههههه اتفجئت انه بيعرض عليا ان اعيش معه في شقه خاصه من الاخر عشقته يعني صاحب المطعم الي كنت شغاله في عرض عليا يتجوزني عرفي
يوووووه وغيره وغيره وكل يوم بقابل كتيررررر الي عايز يقضي معايا ليله ويدفع كويس والي عايزني عشيقه والي عايزني زوجه في السر بقابل كتيررر اوي سؤال هو مش من حق الارمله تتجوز وتعيش حياتها تاني وفي نور بلاش تتجوز مش من حقها تعيش من غير مدايقه من الناس مش من حقها تعيش تربي ولادها من غير متلقي واحد يفضل يزن ع دمغها للحرام ممكن في لحظه ضعف توافق طب وبعدين تكمل حياتها ازاي وهي كارهه نفسها
اه صح كنت هنسي اتعرض عليا اتجوز رسمي بس اسيب بنتي وع واحده تانيه ههههههههه وعفش قديم ماانا رخيصه بقي
وابتدت دموعها تنزل
ياسين: متقوليش كده
اميرة: وفي الاخر واحد شلني وحطيني قدم الامر الوقع ضعفت تعرف ضعفت ليه ضعفت عشان حبيته عشقت رحته كنت مبسوطه لدرجه محدش يتخيلها
كان بنسبالي حلم وفقت عليه بيقولي اسف
كانه كسرلي مسترة ولا قلم ولا قطعلي بلوزة بمنتهي السهوله بيقولي اسف
ياسين انا
اميرة.: بصدق وعيون مليانه دموع ايواة انت
ياسين: ابني
اميرة: بعصبيه لسه بتسال انا مشانسانه زباله ولا انا حاجه وحشه زي ماانت وغيرك مفكر العيب ع مجتمع اثبات الشرف الوحيد عنده هو العذريه والارمله والمطلقه بالنسبه لمجتمعنا معندهومش شرف رخاص لعبه لاي حد
ياسين: والله مااقصد كده خالص واليوم الي كنا في سوء حصل للغبطه بدل مااخد اسبرين صداع اخدت منشط قوي فمقدرتش اسيطر ع نفسي وانا معكي بس منكرش ان كنت مبسوط وفرحان منكرش ان اليوم ولد زكري حلوة بالنسبالي منكرش ان كنت معجب بيكي
اميرة: بحزن كنت
ياسين :باابتسامه ومازلت وذاد اعجابي بيكي ومقصدش انك انسانه زباله ولا اقصد كده خالص بس وضع ان اشوفك بقميص نوم ده يخليني اظن
اميرة :ان رخيصه
ياسين: ممكن الاول ظنيت كده بس مع الوقت ولما عشرتك انتي اشرف من الشرف يااميرة انتي ملاك انتي احسن واطهر انسانه عرفتها
اميرة ا:بتسمت بخجل
ياسين :ابتسم يااااه كان نفسي اقابلك من زمان مكنتيش هتلقيني كده كنتي هتلقي شخص تاني
اميرة :وايه يمنع
ياسين: كتيرررر جوايا حجات كتير اتكسرت وتنهد بحزن وحسرة
اميرة: ممكن تحكيلي
ياسين: نفسي احكي بس هتسمعيني
اميرة: ايوة هسمعك
ياسين: ساق العربيه تعالي معايا
اميرة :ع فين
ياسين :دقايق وهنكون هناك
ياسين :فضل سايق واميرة الفضول هيجننها ياتري ريح فين ياتري في اي ياسين وقف عند عمارة ونزل وفتح الباب
البواب رحب بيه اتفضل يادكتور
ياسين :اخد اميرة ودخل الاسنسير
اميرة: جوها قلق وخوف
ياسين: بيبصلها باابتسامه ونظره حنان معني اطمني
اميرة نظرته ولدت الثقه جوها بدلاه الابتسامه ياسين قلبه بيوجعه اميرة لحظت رعشه ايده مسكت ايده اوي
ياسين :ابتسم وبصلها بنظره كلها حزن بس مدري
الوقت ده كله نظرات حيرة ع قلق ع حزن ع خوف وقف الاسنسير ياسين طلع المفتاح ومن رعشه ايده مش عارف يفتح
اميرة :اتاكدت ان في سر كبير وفي للغز مش جايبها عشان حاجه وحشه لا ده في حاجه من نظرته وبصيته ورعشه ايده صعب عليها جداااا نفسها تقوله مالك وخايف ليه نفسها تحضنه وتقوله اطمن انا معك خدت المفتاح وفتحت الباب دخلت وياسين دخل وراها بخطوت ضعيفه مسكت ايده ودخلت
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كريم اتفجي بمنال ومعاه واحد طول بعرض واضح انه بودي جرد وهوالي كان بيسوق العربيه لحد موصل كريم للمكان ده
منال :بضحكه عاليه ههههههههههههههه ازيك ياكوكو
كريم: بكل ثقه الحمدالله جايبني هنا ليه
منال تخليص حساب
في نفس الوقت ريهام قامت وقالت انها تعبانه
ابوريهام: حزين ع كريم الي في مقام ابنه وحزين ع بنته مش عارف يحزن منها ولا عليها طول عمره وخدها بنته وصديقته وحبيبته ازاي متحكيش عن كريم ازاي متقولش لابوها الي في قلبها وحزين ع خطيبها الانسان المحترم طب زمبه اي
التفكير تعبه استاذن من الناس ان ريهام تعبانه اكلت حاجه ملوثه الكل روح
هو محتاج الهدوء والراحه ومحتاج يكلمها ويعرف منها كل حاجه وحاسس بيها محتاجه ترتاح كانت بتنتفض لما شافت كريم طب يوسيها ولا يعقبها حيرة اه يارررب ريح قلب بنتي
ريهام دخلت اوضتها انفجرت في البكاء مسكت الفون فكت الحظر وفتحت صور كريم احاسيس كتيرررره حسره و حزن و الم و اشتياق كل متفتكر نظرة كريم ليها بكسرة وقله حيله يعلي صوت بكائها بتكتم صوتها بالمخده عشان محدش يسمع صوتها بيعلي بس نفسها تصرخ تقوله بحبك مش هعرف اعيش من غيرك مش هعرف ابقي مع حد غيرك
ابو ريهام دخل لقها المخده ع وشها وصوت بكاء عالي شال المخده بلهفه
ريهام شفت بابها قامت حضنته وفضلت تبكي بحسره شكلها صعب عيون حمرا من شده البكاء الكحل والمسكرة بهدله وشها اسود مش شكل عروسه فرحانه ان خلاص هتخرس الناس الي بيتكلمه عليها خلاص هتبني بيت وحياه جديده ومش هتسمع كلمه عانس تاني مش هيجلها بنات صغيره يغظوها بالدبله
شكل وحده مكسورة مقهورة عاشت عمره كله في الدرسه واجتهاد وعمرها محبت ويوم متحب يفترقه لا وكمان تتخطب وانسان محترم طب تعمل اي مر وقت وهي في حضن بابها
ولد ريهام بنته الوحيده اد اي بيتعذب ويمكن اكتر منها دموعها سكاكين بتقطع قلبه بعدها عن حضنه مقولتليش ليه
ريهام :خوفت تقابل حبي بااني بخون ثقتك
ابو ريهام: طب هو انا كده عايز افهم كل حاجه بصراحه
ريهام :قعدت جمب بابها وحكتله كل حاجه وحكتله يوم مشفت منال معه
ابوريهام: ومتعرفيش مين دي
ريهام لا وبعديها منع يكلمني ورغم الي عمله قلبي خلني ارن عليه مردش
ابوريهام: انا معرفش دي مين ولا في اي بس انا شفت في عينه انه بيحبك بجد غلطتي 3مرات
مرة لما خبتي عليا ومحكتليش وانا كنت اقدر اعرف كل حاجه ومرة تانيه لما شفتي مع واحده وسبتي فترة كان ممكن تتصلي وتوجيه وتكلمو في وقتها. وتديله فرصه يحكي او لو كنت انا اعرف او ع علم كنت هعرف منه كل شيئ
والمرة التالته انك تظلمي واحد ملهوش زمب معكي لو مكنتيش هترجعي لكريم بس كنتي تستني تدوي جرحك الاول مش تروحي لشخص وانتي مجروحه لا هتعرفي تسعدي ولا تحسي بسعاده
بس انتي بصيتي لكلام الناس وقولتي عريس مناسب وخلاص
ريهام :بحزن وقهرة كلمه عانس صعبه
ابو ريهام :بعصبيه ميت مرة اقولك مالكيش دعوة بالناس انتي مصممه تهتمي بالناس طب خاليهم ينفعوكي بقي نفعوكي دلوقتي وانتي مقهورة من البكاءومش عارفه تعملي ايه زمب الولد المسكين الي روح مع اهله مش كان المفروض النهارده خطبته يقعد مع خطيبته يفرح معها مش المفروض تكوني انتي كمان فرحانه مش المفروض اكون انا فرحان بنتي الوحيده بتتخطب حطتيني في حيرة وقلق فجاءه تليفون ريهام بيرن برقم كريم
ابو ريهام ردي وافتحي الميك ريهام نفذت
سمعه كريم
انتي هتعملي ايه يامنال
منال هعمل الي لازم يتعمل الي يلعب معانا اخره الموت
كريم انتي جايبني ع طريق المقطم >#عشان تقتلني هنا
منال ههههههههههههههه
ابوريهام: وقف هو وريهام علامات الخوف ظهرت خد ريهام وجريو
ركبو عربيه وفضل يسوق سريع
منال انت تستحق الموت عملنالك ايه تعمل فينا كده ده انت الوحيد الي حبيته يا كريم
كريم :قولي كان ناقص اي ومش تعملو انتو دمرته اختي وسنين ودموع امي منشفتش عليها منال بحيرة اختك مين
كريم :كارما الي كانت مرات اخوكي وطلقتوها. وسقطو الي قي بطنها
منال :بعصبيه ياابن الكلب انت اخو الحيوانه دي ايوة سقطنها ومسمحناش لا ليها ولا لغيرها ياخد من املاكنا حاجه
كريم ده حقهم وانا هتكلم ع الحق ليه انتم مصيبكم كتيررررره ظلموته كتيررررررررر
انا خدت حق الكل انا مش ندمان ع حاجه
منال ههههههههههههههه ماشي ياشهيد الشهامه واطلقت عليه رصاصه جات ناحيه قلبه وصاصه في رجله
كريم اااااااااه ووقع الارض
ريهام :بصرررررررخ في العربيه وانهيار كررررررررررررررريم
ابو ريهام: اهدي ياريهام جيب العواقب سليمه يارب
ريهام: ملهوش صووت مات يابابا مات وتنهارت
ولد ريهام الخوف بان عليه اتصل بالبوليس والاسعاف وبلغ اهل كريم اتصل باامه
ريهام :منهارة من العياط
البوليس وصل والاسعاف قبل ابو ريهام
دقايق ووقفت العربيه وابو ريهام. وريهام وصلو
ريهام شافت كريم غرقان دم
فضلت تصوت بنهيار
كريم بعيون كلها دموع انا بحبك انا مخنتكيش وغاب عن الوعي وهو حاطط ايده ع قلبه
ابو ريهام: اول مشاف كريم حط ايده ع قلبه دموعه نزلت عرف ان كده
خلاص
وصلو المستشفى اهل كريم امه واخته وام ياسين وصلو
ام كريم عارفه ابو ريهام
ريهام كانت ملفته لنظر بتبكي بحرقه
قلق من الكل
الدكاترة مبترودش ع حد
ريهام لقيت ممرضه خارجه جريت عليها قبل اي حد وصلت دموعها وشهقتها حالته ايه لو سمحت
الممرضه مكدبش عليكم الحاله مطمنش
ام كريم وقعت من طولها كارما بتبكي ع تؤامها
ابو ريهام بيقرء قران الكل في توتر سميه قبلت مدير المستشفى عشان تسال عن كريم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
هدير خرجت من المطبخ
سعد بضحك اخيرا خرجتي ومسك ايديها يبوسها حمدالله ع السلامه ياجميل وحشتني
هدير مسكت تليفونها
وانهارت من البكاء قولي ياسعد وانا امتي هخلص منه لحد امتي هيفضل في حياتي ويتعب فيا وفي اعصابي انا عملتله ايه ليه مش عايز يشلني من دمغه ليه كل ماافرح يبوظ فرحتي
سعد :بحيره وقلق في ايه
هدير: في ان شكلي هعيش عمري كله حزينه في ان شكل الفرحه هتبعد عني
سعد :فهمني ياهدير في ايه
هدير :قبل ماافهمك انا راحه عند ماما وانت لازم تطلقني
سعد بصدمة في ايه
هدير دخلت تحضر هدومها وهي دموعها في عيونها
ياتري هيحصل ايه تفاعل بقي وتقيم لروايه
انتظروني في ال18
داليا عليروايه حكايه ارمله عانس مطلقه
تأليف داليا علي الفصل 17
ابو ريهام :مالك يابني في ايه
كريم :ابدا مفيش ممكن امشي عن اذنك ولسه هيمشي
ابو ريهام :ولما بتحبها. مجتش تتطلبها مني ليه ولما هي بتحبك مقلتش ليا ليه
كريم :بحسرة كنت جاي اطلبها والله كنت جاي كلي حنين وشوق ولهفه
بس خلاص ربنا يسعدها عن اذنك
ابو ريهام: انت ابني بس انت وبنتي خبيتو عليا وانا لاول مرة اقف عاجز انا اديت كلمه لناس
كريم :وانا مقدرش اطلب منك انك تسحب كلمتك ربنا يسعدها
ابو ريهام: انا مربي بنتي متخبيش عني حاجه طب لما هي حزينه وملهوفه عليك كده وافقت ليه وانت مجتش ليه في ايه وحكيتكم ايه وعرفتو بعض امتي وازاي
كريم :بتنهيده حزن والم وعذاب الفراق الي تاعب قلبه كل الي اقدر اقولهولك سؤء تفاهم هو سبب كل ده وهي اختارت خلاص والموضوع انتهي ملهوش لازوم نتكلم في ربنا يسعدها ويوفقها عند اذنك نزل يجري ع السلم ركب عربيته وانفجر في البكاء معقول خلاص كده هتبقي لغيري
معقول كده مش هنبقي لبعض ليه ياريهام مستنتيش ليه حكمتي ع حبنا بالفشل ليه حطيتي النهايه لوحدك ليه مستنتيش كنت هجيلك انتي حبيبتي طلع منديل بيمسح دموعه فضل يسوق عربيته اتفجئ بعربيه بتجري وراء فضل يجري يجري والعربيه تقفل طرق لحد موصله طريق مقطوع وكريم وقف والعربيه وقفت وكريم اول مشاف العربيه اتفتحت ومن هنا الصدمه
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
سعد وهدير بيعيشو اجمل شهر عسل حب ودلع وهيام وغرام سعد كان حاسس انه متجوزش قبل كده
هدير حاسه بحساس غريب بس مطمنه
سعد :دودو خلصي بقي عايزك تقعدي جمبي
هدير :من المطبخ حاضر ياحبببي دقائق والكيك يجهز
سعد :قلبي متتاخريش
هدير بتزين الكيك وبتبتسم فرحانه جدااااا بوجودها مع سعد وامه واولاده الي اتعودت عليهم وفرحتها بتزيد لما بتعملهم حاجه ويفرحو
وفون رن بصوت رساله واتس فتحت الرساله لقيت تسجيل
فتحت التسجيل وفي ودنها السماعه ومستمرة بتزين الكيك
واول ماابتديت تسمع وقفت تزين وقلبها انتفض وهي بتسمع التسجيل علت الصوت وركزت
اكرم :بقولك ياسعد انا مش عايزها تحس بحاجه وعايزك تنفذ الي بقولك عليه
سعد :طبعا ياصاحبي انا معك في اي حاجه
وهنتقم لامك وهجبلك حقكم
اكرام: عشمي طبعا خلص ونفذ الي قلتلك عليه
سعد :عنيا
هدير :وقفت تزين وخرجت لسعد
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
اكرم :قاعد مع بنت ليل وهما ع السرير يعرفها من سنين اسمها هند
هند: كفايه يااكرم بقي انت لازم تتعالج الطب اتقدم وكل حاجه وليها علاج انت بتكابر ليه
اكرم: قام واتعصب وضربها بالقلم اخرسي خالص انا كويس انتم الي مش قادرين تحركوني
هند بخوف من ضربه ليها لان كل متتكلم في الموضوع ده يضربها جامد طبعا ياحبيبي ايواة انت زي الفل
اكرم كسر الفاظه ع الارض انتي بتخديني ع قد عقلي
هند: وخوفها بيذيد قامت. وحضنته انا اسفه حقك عليا
اكرم بدلها الحضن وابتداء يبكي تتجوزيني
ياهند
اكرم جواه عايز يثبت للكل انه ساليم وهدير واهلها كدبين خصوصا الفترة الاخيرة وبصت الكل بقيت بتعري وكلام الناس الي مبقاش عارف يمشي منه
هند اكرم انا بنت ليل يعني كل يوم مع رجل انت اكيد مش عايز تتجوزني عشان سواد عيوني انت عايز تتجوزني عشان طلقتك صح
اكرم: بغل وكره ايواة صح لازم اثبت للكل اني مفيش حاجه وهي لازم تطلق تاني وبعد متسمع التسجيل القديم الي انا قصيته هتطلق
هند :بديق من غل اكرم بس ده مش صح وانت لازم تتعالج
اكرم: بعصبيه وصوت عالي وانتي مالك انتي مالكيش دعوة انا هجبلك شقه واتجوزك وهعملك فرح وهحطلك فلوس بااسمك عايزة اي اكتر من كده هشيلك من القرف الي انتي في وهريحك وهخليكي معكي فلوس متعرفيش تعديها وهتريحي اهلك الي انتي شغاله الشغلانه الزفت دي عشانهم عايزة اي اكتر من كده
هند: بصراحه عرضك مغري طول عمري نفسي ابطل الي انا في وارتاح ويبقي ليا بيت
اكرم: خلاص وفقي
هند: بس انا نفسي اتجوز واخلف وابقي ام
وانت مش هتقدر تعملي ده مستعده اتجوزك بس قبل مااتجوزك تروح معايا نكشف ولو في امل ماشي نتجوز
اكرم: بزعيق وعصبيه انتي بتتشرطي عليا يامومس يازباله وشدها مش شعرها وفضل يجرها اخرجي برا ياكلبه يازباله انتي نفسك تفضلي طول عمرك في القرف ومش عايزة تبطلي برا
هند :ودموعها نزلت حقير مراتك نفدت بجلدها وعلت صوتها لو بوست رجلي مستحيل اجيلك تاني
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
مي :بتتصل ع حاتم مبيردش هتتجنن معقول حاتم فعلا هيتجوز غيري لا مستحيل اتصلت ع خلتها تكلمها وفعلا اكدتلها الموضوع انه هيخطب ويتجوز قريب اوووي وانه اختار مهندسه جميله وبنت واخر سنه في كليتها
مي: قفلت معها هتتجنن بعد مفضل معها وهي متجوزة شهور يكرهها في سعد وفي امه خالها سابت البيت وفضل معها فسح وخروجات ولما كانت تجبله سيرة الجوز يقولها لما تبقي حرة
مي: يعني لما اطلق هتتجوزني
حاتم :اكيد يامي اومال هو لعب عيال انا بعشقك من زمان انتي الي سبتني وروحتي اتجوزتي
مي: كنت غبيه مكنتش اعرف انه هيقيدني كده وانه جايبني خدمه لامه
حاتم :شدها وحضنها وادكي عرفتي
مي :خلاص سبته
حاتم :رسمي يابيبي رسمي
مي: مهو رخم مش عايز يطلق
حاتم :خليكي عند موقفك وهو هيوافق ولا اقولك تعالي نتصور كام صورة حلو وارفعي حاله عندك انك اتخطبتي
مي: ابتسمت ههههههههههههههه حلو بس اخواتي
حاتم :لما يسالوكي عادي احنا بنهزر وانتي بتعملي كده عشان تطلقي
مي :انا بس صعبان عليا الولاد
حاتم: بعد منتجوز نجبهم يعيشو معانا ونجيب عليهم اخوات كمان مي :بفرحه بجد ياحاتم
حاتم :بجد ياقلب حاتم
فاقت من شرودها ع رنه تليفون حاتم فتحت بسرعه
الووووو
حاتم :ممكن تبطلي رن بقي بطلي عمايل المرهقين دي لو سمحتي
مي: انت فعلا هتتجوز
حاتم :ايواة
مي بعصبية وانا
حاتم :انتي ايه
مي: مش كنا متفقين ع الجوز
حاتم :وانا اي يجبرني اتجوز واحده مطلقه وانا متجوزتش قبل كده
مي: ومين خالني اطلق
حاتم :ههههههههههه دمغك يابيبي
مي :بدموع حاتم باالله عليك متهزرش متسبنيش انا بحبك
حاتم. :ومين قالك هسيبك انا وانتي نضرب ورقتين عرفي ونعيش بقي وهتبقي انتي الاولي وهفضلك عليها في كل حاجه
مي موافقه بس نعرف اخواتي
حاتم :لا يابيبي لا اخواتك ولامك ولامي ده سر بينا انا وانتي بس
مي :ازاي ده ياحاتم انا سبت جوزي واولادي عشانك
حاتم :ده اخري معكي موفقه تمام مش موفقه خلاص براحتك ومتتصليش بيا تاني
وقفل السكه
مي :قفلت السكه وانهارت من البكاء خسرت كل حاجه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اميرة: مصدومه ومبترودش
ياسين :باابتسامه مفكرني مش عارف
اميرة: بتسرع امي الي قالتلك
ياسين :يعني حقيقه يعني ظني مش غلط
اميرة :اديقت من تسرعها وانه كان بيخمن
ياسين :وشك اصفر بتنهجي من اقل حاجه اكتر من مرة مش قابله الاكل وقئ مستمر معكي من ساعه مشتغلتي معايا
اميرة :لحظت ده كله
ياسين: ههههههههه هو انا بتاع بطاطا
اميرة :ابتسمت تلقائيا مقصدش بس انت اطفال
ياسين: بس افهم نسا وافهم بطنه واكتر من تخصص افهم في عادي في الشهر الكام
اميرة :اخر التاني ومفيش دكتورة راضيه تسقطني وجربت كل الوصفات الشعبيه ومفيش فايده
ياسين :ابن مين
اميرة :قلبها وجعها من سؤاله
ياسين: مش عايزة تقولي
اميرة: هقولك حاجه تانيه الاول
ياسين :اتكلمي
اميرة :تعرف ان انا مخنوقه ومديقه جداااا من مجتمع مبيحترمش الست مع ان الاسلام كرم الست وعززها جداااا
انت بكل بساطه بتسال ابن مين وكان انسانه زباله متاحه لاي حد
ياسين: لسه هيتكلم اميرة منعته هكمل كلامي الاول ياسين حرك راسه بموفقه
ومش انت بس تعرف انا اول مرة اشتغل بيها في البيتوت واحد عملني بحترام قلت الدنيا بخير ههههههههه اتفجئت انه بيعرض عليا ان اعيش معه في شقه خاصه من الاخر عشقته يعني صاحب المطعم الي كنت شغاله في عرض عليا يتجوزني عرفي
يوووووه وغيره وغيره وكل يوم بقابل كتيررررر الي عايز يقضي معايا ليله ويدفع كويس والي عايزني عشيقه والي عايزني زوجه في السر بقابل كتيررر اوي سؤال هو مش من حق الارمله تتجوز وتعيش حياتها تاني وفي نور بلاش تتجوز مش من حقها تعيش من غير مدايقه من الناس مش من حقها تعيش تربي ولادها من غير متلقي واحد يفضل يزن ع دمغها للحرام ممكن في لحظه ضعف توافق طب وبعدين تكمل حياتها ازاي وهي كارهه نفسها
اه صح كنت هنسي اتعرض عليا اتجوز رسمي بس اسيب بنتي وع واحده تانيه ههههههههه وعفش قديم ماانا رخيصه بقي
وابتدت دموعها تنزل
ياسين: متقوليش كده
اميرة: وفي الاخر واحد شلني وحطيني قدم الامر الوقع ضعفت تعرف ضعفت ليه ضعفت عشان حبيته عشقت رحته كنت مبسوطه لدرجه محدش يتخيلها
كان بنسبالي حلم وفقت عليه بيقولي اسف
كانه كسرلي مسترة ولا قلم ولا قطعلي بلوزة بمنتهي السهوله بيقولي اسف
ياسين انا
اميرة.: بصدق وعيون مليانه دموع ايواة انت
ياسين: ابني
اميرة: بعصبيه لسه بتسال انا مشانسانه زباله ولا انا حاجه وحشه زي ماانت وغيرك مفكر العيب ع مجتمع اثبات الشرف الوحيد عنده هو العذريه والارمله والمطلقه بالنسبه لمجتمعنا معندهومش شرف رخاص لعبه لاي حد
ياسين: والله مااقصد كده خالص واليوم الي كنا في سوء حصل للغبطه بدل مااخد اسبرين صداع اخدت منشط قوي فمقدرتش اسيطر ع نفسي وانا معكي بس منكرش ان كنت مبسوط وفرحان منكرش ان اليوم ولد زكري حلوة بالنسبالي منكرش ان كنت معجب بيكي
اميرة: بحزن كنت
ياسين :باابتسامه ومازلت وذاد اعجابي بيكي ومقصدش انك انسانه زباله ولا اقصد كده خالص بس وضع ان اشوفك بقميص نوم ده يخليني اظن
اميرة :ان رخيصه
ياسين: ممكن الاول ظنيت كده بس مع الوقت ولما عشرتك انتي اشرف من الشرف يااميرة انتي ملاك انتي احسن واطهر انسانه عرفتها
اميرة ا:بتسمت بخجل
ياسين :ابتسم يااااه كان نفسي اقابلك من زمان مكنتيش هتلقيني كده كنتي هتلقي شخص تاني
اميرة :وايه يمنع
ياسين: كتيرررر جوايا حجات كتير اتكسرت وتنهد بحزن وحسرة
اميرة: ممكن تحكيلي
ياسين: نفسي احكي بس هتسمعيني
اميرة: ايوة هسمعك
ياسين: ساق العربيه تعالي معايا
اميرة :ع فين
ياسين :دقايق وهنكون هناك
ياسين :فضل سايق واميرة الفضول هيجننها ياتري ريح فين ياتري في اي ياسين وقف عند عمارة ونزل وفتح الباب
البواب رحب بيه اتفضل يادكتور
ياسين :اخد اميرة ودخل الاسنسير
اميرة: جوها قلق وخوف
ياسين: بيبصلها باابتسامه ونظره حنان معني اطمني
اميرة نظرته ولدت الثقه جوها بدلاه الابتسامه ياسين قلبه بيوجعه اميرة لحظت رعشه ايده مسكت ايده اوي
ياسين :ابتسم وبصلها بنظره كلها حزن بس مدري
الوقت ده كله نظرات حيرة ع قلق ع حزن ع خوف وقف الاسنسير ياسين طلع المفتاح ومن رعشه ايده مش عارف يفتح
اميرة :اتاكدت ان في سر كبير وفي للغز مش جايبها عشان حاجه وحشه لا ده في حاجه من نظرته وبصيته ورعشه ايده صعب عليها جداااا نفسها تقوله مالك وخايف ليه نفسها تحضنه وتقوله اطمن انا معك خدت المفتاح وفتحت الباب دخلت وياسين دخل وراها بخطوت ضعيفه مسكت ايده ودخلت
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كريم اتفجي بمنال ومعاه واحد طول بعرض واضح انه بودي جرد وهوالي كان بيسوق العربيه لحد موصل كريم للمكان ده
منال :بضحكه عاليه ههههههههههههههه ازيك ياكوكو
كريم: بكل ثقه الحمدالله جايبني هنا ليه
منال تخليص حساب
في نفس الوقت ريهام قامت وقالت انها تعبانه
ابوريهام: حزين ع كريم الي في مقام ابنه وحزين ع بنته مش عارف يحزن منها ولا عليها طول عمره وخدها بنته وصديقته وحبيبته ازاي متحكيش عن كريم ازاي متقولش لابوها الي في قلبها وحزين ع خطيبها الانسان المحترم طب زمبه اي
التفكير تعبه استاذن من الناس ان ريهام تعبانه اكلت حاجه ملوثه الكل روح
هو محتاج الهدوء والراحه ومحتاج يكلمها ويعرف منها كل حاجه وحاسس بيها محتاجه ترتاح كانت بتنتفض لما شافت كريم طب يوسيها ولا يعقبها حيرة اه يارررب ريح قلب بنتي
ريهام دخلت اوضتها انفجرت في البكاء مسكت الفون فكت الحظر وفتحت صور كريم احاسيس كتيرررره حسره و حزن و الم و اشتياق كل متفتكر نظرة كريم ليها بكسرة وقله حيله يعلي صوت بكائها بتكتم صوتها بالمخده عشان محدش يسمع صوتها بيعلي بس نفسها تصرخ تقوله بحبك مش هعرف اعيش من غيرك مش هعرف ابقي مع حد غيرك
ابو ريهام دخل لقها المخده ع وشها وصوت بكاء عالي شال المخده بلهفه
ريهام شفت بابها قامت حضنته وفضلت تبكي بحسره شكلها صعب عيون حمرا من شده البكاء الكحل والمسكرة بهدله وشها اسود مش شكل عروسه فرحانه ان خلاص هتخرس الناس الي بيتكلمه عليها خلاص هتبني بيت وحياه جديده ومش هتسمع كلمه عانس تاني مش هيجلها بنات صغيره يغظوها بالدبله
شكل وحده مكسورة مقهورة عاشت عمره كله في الدرسه واجتهاد وعمرها محبت ويوم متحب يفترقه لا وكمان تتخطب وانسان محترم طب تعمل اي مر وقت وهي في حضن بابها
ولد ريهام بنته الوحيده اد اي بيتعذب ويمكن اكتر منها دموعها سكاكين بتقطع قلبه بعدها عن حضنه مقولتليش ليه
ريهام :خوفت تقابل حبي بااني بخون ثقتك
ابو ريهام: طب هو انا كده عايز افهم كل حاجه بصراحه
ريهام :قعدت جمب بابها وحكتله كل حاجه وحكتله يوم مشفت منال معه
ابوريهام: ومتعرفيش مين دي
ريهام لا وبعديها منع يكلمني ورغم الي عمله قلبي خلني ارن عليه مردش
ابوريهام: انا معرفش دي مين ولا في اي بس انا شفت في عينه انه بيحبك بجد غلطتي 3مرات
مرة لما خبتي عليا ومحكتليش وانا كنت اقدر اعرف كل حاجه ومرة تانيه لما شفتي مع واحده وسبتي فترة كان ممكن تتصلي وتوجيه وتكلمو في وقتها. وتديله فرصه يحكي او لو كنت انا اعرف او ع علم كنت هعرف منه كل شيئ
والمرة التالته انك تظلمي واحد ملهوش زمب معكي لو مكنتيش هترجعي لكريم بس كنتي تستني تدوي جرحك الاول مش تروحي لشخص وانتي مجروحه لا هتعرفي تسعدي ولا تحسي بسعاده
بس انتي بصيتي لكلام الناس وقولتي عريس مناسب وخلاص
ريهام :بحزن وقهرة كلمه عانس صعبه
ابو ريهام :بعصبيه ميت مرة اقولك مالكيش دعوة بالناس انتي مصممه تهتمي بالناس طب خاليهم ينفعوكي بقي نفعوكي دلوقتي وانتي مقهورة من البكاءومش عارفه تعملي ايه زمب الولد المسكين الي روح مع اهله مش كان المفروض النهارده خطبته يقعد مع خطيبته يفرح معها مش المفروض تكوني انتي كمان فرحانه مش المفروض اكون انا فرحان بنتي الوحيده بتتخطب حطتيني في حيرة وقلق فجاءه تليفون ريهام بيرن برقم كريم
ابو ريهام ردي وافتحي الميك ريهام نفذت
سمعه كريم
انتي هتعملي ايه يامنال
منال هعمل الي لازم يتعمل الي يلعب معانا اخره الموت
كريم انتي جايبني ع طريق المقطم >#عشان تقتلني هنا
منال ههههههههههههههه
ابوريهام: وقف هو وريهام علامات الخوف ظهرت خد ريهام وجريو
ركبو عربيه وفضل يسوق سريع
منال انت تستحق الموت عملنالك ايه تعمل فينا كده ده انت الوحيد الي حبيته يا كريم
كريم :قولي كان ناقص اي ومش تعملو انتو دمرته اختي وسنين ودموع امي منشفتش عليها منال بحيرة اختك مين
كريم :كارما الي كانت مرات اخوكي وطلقتوها. وسقطو الي قي بطنها
منال :بعصبيه ياابن الكلب انت اخو الحيوانه دي ايوة سقطنها ومسمحناش لا ليها ولا لغيرها ياخد من املاكنا حاجه
كريم ده حقهم وانا هتكلم ع الحق ليه انتم مصيبكم كتيررررره ظلموته كتيررررررررر
انا خدت حق الكل انا مش ندمان ع حاجه
منال ههههههههههههههه ماشي ياشهيد الشهامه واطلقت عليه رصاصه جات ناحيه قلبه وصاصه في رجله
كريم اااااااااه ووقع الارض
ريهام :بصرررررررخ في العربيه وانهيار كررررررررررررررريم
ابو ريهام: اهدي ياريهام جيب العواقب سليمه يارب
ريهام: ملهوش صووت مات يابابا مات وتنهارت
ولد ريهام الخوف بان عليه اتصل بالبوليس والاسعاف وبلغ اهل كريم اتصل باامه
ريهام :منهارة من العياط
البوليس وصل والاسعاف قبل ابو ريهام
دقايق ووقفت العربيه وابو ريهام. وريهام وصلو
ريهام شافت كريم غرقان دم
فضلت تصوت بنهيار
كريم بعيون كلها دموع انا بحبك انا مخنتكيش وغاب عن الوعي وهو حاطط ايده ع قلبه
ابو ريهام: اول مشاف كريم حط ايده ع قلبه دموعه نزلت عرف ان كده
خلاص
وصلو المستشفى اهل كريم امه واخته وام ياسين وصلو
ام كريم عارفه ابو ريهام
ريهام كانت ملفته لنظر بتبكي بحرقه
قلق من الكل
الدكاترة مبترودش ع حد
ريهام لقيت ممرضه خارجه جريت عليها قبل اي حد وصلت دموعها وشهقتها حالته ايه لو سمحت
الممرضه مكدبش عليكم الحاله مطمنش
ام كريم وقعت من طولها كارما بتبكي ع تؤامها
ابو ريهام بيقرء قران الكل في توتر سميه قبلت مدير المستشفى عشان تسال عن كريم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
هدير خرجت من المطبخ
سعد بضحك اخيرا خرجتي ومسك ايديها يبوسها حمدالله ع السلامه ياجميل وحشتني
هدير مسكت تليفونها
وانهارت من البكاء قولي ياسعد وانا امتي هخلص منه لحد امتي هيفضل في حياتي ويتعب فيا وفي اعصابي انا عملتله ايه ليه مش عايز يشلني من دمغه ليه كل ماافرح يبوظ فرحتي
سعد :بحيره وقلق في ايه
هدير: في ان شكلي هعيش عمري كله حزينه في ان شكل الفرحه هتبعد عني
سعد :فهمني ياهدير في ايه
هدير :قبل ماافهمك انا راحه عند ماما وانت لازم تطلقني
سعد بصدمة في ايه
هدير دخلت تحضر هدومها وهي دموعها في عيونها
ياتري هيحصل ايه تفاعل بقي وتقيم لروايه
انتظروني في ال18
(اللهم اني اعوذ بك من قلب لايخشع ومن دعاء لا يسمع
ومن نفس لاتشبع ومن علم لا ينفع)
#ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_الثامن_عشر
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
سعد :دخل الاوضه ورا هدير في اي ياهدير طمنيني
هدير: بدموع اكرم ياسعد بعتلي تسجيل بصوتك اتفضل وسمعته
سعد: الكلب ده زمان وهو قصاص المكالمه
هدير :قطعته انا عارغه وواضح اوي انه قبل متشوفني حتي
سعد :اومال عايزة تسيبي البيت ليه
هدير :عشان هو هيفضل ورايا ده انسان مريض كل هدفه في الدنيا يخرب حياتي. وبس وانت ملكش زمب حياتك تخرب معايا
سعد: الي بتقولي ده جنان احنا سو نواجه اي حاجه
هدير :واحطك في مشاكل وقرف لا ياسعد
سبني همشي
سعد :بحنان قرب منها واهون عليكي تسبيني
هدير :بضعف وصوت وطي عشان بحبك
سعد :بحنان وقرب منها الحب بيقوي مش بيضعف خليكي قويه عشاني وعشان امي الي بتدعيلك ع طول وامك واولادنا الي حالهم اتحسن ع من يوم مدخلتي حياتي ولا اقولك عشاني طب هحضن مين وانا نايم
هدير: باابتسامه خجل ههههههههههههههه المخده
سعد :مدهاش فرصه تكمل واهون عليكي وراحو في عالم تاني
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌹🌹🌹
ياسين: نور النور
اميرة: بصت لقت برواز في صورة ياسين عريس وجمبه واحده عروسه والبرواز مكسور
اميرة :بصت في عينه شقه مين دي
ياسين: دي شقتي كل العيله عارفين ان بعتها بس انا مبعتهاش
اميرة: كمل بسمعك
ياسين :والحزن في عيونه بس مبتسم ابتسامه الم مسك اميرة ودخل بيها اوضه
ونورالنور دي اوضه نومي اه والي شفتيها في الصورة هنا كانت بتقولي بحبك بدل المرة الف مرة وشاور ع الباب اول ماادخل كانت تجري تحضني وتقولي بحبك
مشي عند الدولاب فتحه طلع فون وادي لاميره افتحي الفون ده
ده فوني القديم الف رساله واتس كلهم بحبك بعشقك انت الي ليا شاور ع الملايه
الملايه دي كانت مفروشه يوم فرحنا ههههههههههههههه اقصد يوم الخدعه ههههههههههههههه
اميرة مبتعملش حاجه غير انها تبص لملامحه الي كلها حزن
جاب البومات وفتحهم شايفه دول كلهم كده صورنا سوا فتح البوم ده قبل الجوز وشاور ع صورة دي يوم مقالتلي لازم نتجوز بسرعه وانا زي العبيط فكرتها ملهوفه عليا اتريها حامل وعامله عمليه للعذريه وانا ولا اعرف ههههههههههههههه
ياسين: تنهد بحزن وقص عليها حكايته كامله هو والي كانت مراته
اميرة: ومبعتش الشقه ليه بتحبها
ياسين :بعصبيه وصوت عالي عشان افضل عمري كله فاكرها وفاكر الي عملته فيا عشان كل مااضعف اجي هنا وافتكر ان كل ده وهم
مسك اميرة وشدها
اميرة :ايدي ياياسين
ياسين: دخل اوضه اطفال كلها لعب وعرايس بناتي
ياسين: هنا كنت بقعد بسعات ولما ابقي حزين انام هنا
هنا سمعت كلمه بابي وايدين صغيرة كانت بتحسس عليا وتقولي بابي
وفي الاخر وهم كله وهم صوته علي ومش عارف يسيطر ع غضبه
اميرة :اهدي ياياسين
خرج راح المطبخ هنا كنا بقف سوا نجهز الاكل طلع كل حاجه وهم وكدب خرج الصاله جاب كيس كله هدوم بناتي صغيرة
دي هدوم مكه
اميرة: بستغراب مكه
ياسين اه كان اسم الي كانت بنتي للاسف مش قادر اصدق انها مش بنتي يااميره
مش قادر انسي اي حاجه خالص ديما بفتكر عارفه يعني ايه خيانه يااميرة يعني فضلت عليا راجل تاني يعني انا مش راجل او ناقص
اميرة: متقولش كده
ياسين :اصعب شي الخيانه والكدب والوهم
اصعب حاجه قهرتني وقسمت ضهري يوم مدفنت مكه مش قادر انسي
اميرة :طول ماانت حابس نفسك في الماضي مش هتنسي
ياسين: مش قادر ودموعه نزلت اميره صعب عليها جدا حضنته وهسالك سؤال وتجاوب بتحبها
ياسين :بتلقائيا لا بس اسالي اي راجل الخيانه سهله
اميرة: عارفه انها مش سهله بس لازم تعيش وتنسي
اميرة :هعيد السؤال بتحبها
ياسين: بحبك انتي
اميرة: بفرحه يبقي تنسي يبقي نبتدي من جديد والشقه دي تتباع
ياسين :يوم ماابيعها ابقي ابتديت انسي
اميرة :حطيت ايده ع بطنها انسي عشان ده
ياسين: ابتسم تصدقي ان اول مرة افرح بجد
اميرة :مش شاكك انه مش ابنك
ياسين: خالص عارف ومتاكد انه ابني
زمان لما قالتلي انها حامل محستش بفرحه بس لما شفت عليكي اعراض الحمل حسيت بفرحه واتمنيت من ربنا يطلع صح
اميرة :حضنته جامد بحبك
ياسين :بهدوء وانا بموت فيكي يلا نخرج من هنا قلبي بيوجعني هنا
اميرة: يالا ايه رئيك نروح مكان ع البحر
ياسين :بحر ههههههههههههههه
اميرة: ههههههههههههههه نهر النيل الله
ياسين: ههههههههه اذا كان كده ماشي وركبو العربيه ياسين اول مرة يحس براحه كأنه جبل واتزاح عن قلبه مش عارف ايه سبب فرحته واميرة تفرق معه اوووي كده لدرجه دي اول مقالها ارتح لدرجه دي مبسوط معها
نزله ياسين تعالي نروح الكافيه ده
اميرة :لا تعالي نتمشي هنا ومسكت ايده وجريت
ياسين :ههههههههه اهدي يامجنونه لو حد يعرفني شفنا يقول ايه
اميرة :يقول بيحبو بعض انسي بقي ده انت دكتور مش وزير الله
ياسين: ههههههههه الله
ياسين :ياحبيبي براحه انتي حامل وانا عايز البيبي ده
اميرة :بجنون انا ولا هو
ياسين: انتي طبعا الاول وبعدين هو
اميرة :تسلملي تعالي الله بطاطا
ياسين: مجنونه جابلها بطاطا هو مكسوف عمره معمل كده وطول عمره جد وفي شغله
ياسين: هناكل في الشارع
اميرة: بجنون ايوان بقولك ايه اقلع الجاكت ده
ياسين :ههههههههه اشمعنا اصل الجاكت ده الي محسسك انك دكتور انسي بقي
ياسين: هههه المشكله في الجاكيت
اميرة :ايوان ههههههههههههههه
ياسين اهو ياستي الله اله ايه ده ايه ده
اميره: ههههههههههههههه في ايه
ياسين: تصدقي نسيت ان دكتور ههههههههههههههه
اميرة :ههههههههههههههه خبطته ع كتفه خضتني
وفجاءة فونه رن
ياسين: دي امي
اميرة :خير
ياسين: اكيد مش مطمنه لخروجنا سوا
اميرة ليه يعني
ياسين غير انها اتفجئت انك مديرة اعمالي ده قفشتنا متلبسين ههههههههههههههه
اميرة :ههههههههههههههه اتلم
ياسين: اتلميت ههههههههههههههه هرد
اميرة :ماشي
ياسين :الو
ياسين: قفل وجري يالا يااميرة
اميرة: في اي
ياسين: اركبي بس
اميرة: في ايه
ياسين :بخوف وقلق كريم ابن عمي مضروب بالرصاص. وحالته خطر
اميرة: لا اله الا الله وحطيت ايديها ع بوقها هو كويس
ياسين: معرفش معرفش
اميرة :ريهام. وفضلت تبكي
ياسين: جري بالعربيه هوصلك بيتك
اميرة :لا هجي معك ده اكتر واحد انهارده كان فرحان بخروجنا سوا وضح انه بيحبك اووووي
ياسين: طب بنتك
اميرة: مع امي هكلمها اقولها يالا انت بس
ياسين :واميرة وصلو المستشفي
اميرة: شافت ريهام وحالتها فضلت تحضنها والكل استغرب من معرفتهم ببعض.
مفيش دكتور بيطمنهم
شويه ودخل عمليات
الكل في قلق وخوف وام كريم تعبت وعلقوها محاليل في اوضه تانيه
ياسين كل شويه بيروح لدكاترة ويطلع وينزل واميرة معه
سميه مش مرتاحه لوجود اميرة. وياسين سوا
ريهام مبتتكلمش
عدي اكتر من ست سعات وكريم في العمليات
النهار طلع
ياسين: لو سمحت كله يمشي وجودكم ملهوش لازمه ولو في اي حاجه هبلغكم
كريم اصر انهم يمشو
كارما :بغيرة كله يمشي والانسه لاء. وشاورت ع اميرة
اميرة: بصت لياسين .ومتكلمتش
ياسين: لا هتروح عشان ترتاح وكلكم تروحو
ريهام سنده ع كتف بابها ودموعه بتنزل
ياسين قرب وبيكلمها
ريهام: بدموع مش هقدر امشي واسيبه يادكتور
ياسين: قدر موقفها طب عشان ولدك
اميرة: وقفت جمب ياسين لو سمحت ياعمي روح انت ارتاح وانا هخلي بالي منها احنا اصحاب واخوات
ابو ريهام بعد الحاح وفق وروح وساب ريهام
كارما اديقت ان اميرة ممشيتش
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اكر م مكنش عارف يعمل ايه ومش قادر يوجه الناس واحدقاله اتجوز وفعلا سال وعرف ان في واحده سبق ليها الجوز قبل كده وارمله ومعها بنت وولد ومن منطقه بعيده فرح وقال مش هتطلب تخلف وهتسكت
فعلان تمم كل حاجه واتجوزها وراحو ع شقته
نور: مبروك ياحبيبي
اكرم: الله يبارك فيكي
نور: دخلت اوضه النوم ولبست منامه قصيرة وخرجت وبتكلم اكرم بكل دلع
اكرم :فين عيالك
نور: نامو
اكرم :طب جعان
نور: دخلت حضرت الاكل وجات لقيت اكرم بيدخن سجاير ريحتها وحشه
نور :اف ايه ده
اكرم: بضحك الي شايفه ياعروسهةههههههههه
نور: بعد شويه قعدت جمب اكرم فضلت تدلع عليه مر وقت وبعد شويه اكرم مشي معها ع السرير مر وقت مش قليل بالعكس طويل
اكرم ارتبك
نور مبتتكلمش خالص
اكرم: ساكته ليه وقام زي المجنون يضربها
نور: بعياط انت بتضربني ليه انا عملتلك حاجه
اولاد نور قامو مفزوعين
اكرم: بيضرب نور بنتها جريت عليها خدت ضربه بالحزم ع دمغها وقعت ع الارض نور صرخت وجريت تلبس وخدت عيالها وراحت ع المستشفي ببنتها وكلمت اهلها
البنت جالها نزيف ع المخ توكه الحزام حديد البنت متحملتهاش نور قالت لدكتور ان اكرم الي ضرب البنت ومسكتتش عملت محضر بضربها وضرب بنتها وقالت للكل انه ضعيف جنسيا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
سعد راح لاكرم يكلمه انه يبعد عن حياتهم اكرم استفذ سعد وقاله كلام صعب
سعد اتعصب وحصل اشتباك بينهم جامد والناس اتلمت وفضو الاشتباك
سعد :لو قربت مني او من مراتي انا مش هسكت يااكرم
اكرم :لم انت مراتك عني هي الي بتشغلني
سعد :والناس مسكينو لو جبت سرتها هقتلك. هي هتشغلك وهي الي خلعتك انت مفكر نفسك راجل عشان تشغلك
اكرم :ههههههههههههههه ابقي اسال مراتك الي هتسيبك وتجيلي
سعد: الناس مسكو ومشي قبل ميمشي قرب من اكرم وحظره ان يقرب لهدير وهو ماشي اشتري فون جديد وشريحه جديده وروح لهدير اخده فونها وعطها الفون الجديد
سعد :ده جديد وشريحه جديده عليها رقمي ورقم امك وانتي ابقي ادي رقمك لاصحابك بس
هدير :وفوني سعد انسي بقي نفتح صفحه جديده وننسي الي فات ونبدء من جديد عايزين نعيش حياه حلوة مفهاش مشاكل ولا اكرم ولاغيره فيها انا وانتي واولادنا واهلك واهلي بس
هدير: ابتسمت بحبك
سعد: اموووواه
هدير :ههههههههههههههه ايواة بقي
سعد :ههههههههههههههه لا بقي مش دلوقتي ورايا شغل
هدير: انت قليل الاداب
سعد :ههههههههههههههه لا اله الا الله انا نازل وبسها
هدير :خدني معك انا نازله عند ماما.
سعد: يالا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مش كل الستات زي بعض في الي شخصيتها قويه تعرف تاخد حقها ومتسكتش عن حقها مهما حصل لا يهمها ناس ولا كلامهم ولاطلاق ولا اي حاجه يهمها الحق بس ذي نور كده
في الي مبتتكلمش وتخبي وتسكت وتضيع حقها ومهما حصل تستحمل وتبقي زي العبيد كل ده ليه عشان خايفه من كلام الناس وخايفه من لقب مطلقه زي هدير
وكآن المطلقه وصمه عارر للاسف مجتمعنا ديمان بيتهم الست لو الخلفه اتاخرت يبقي العيب من الست لو اتاخرت في الجوز تبقي عانس والعيب فيها اكيد مش كويسه عشان كده اتاخرت في الجوز لو خلفت بنات يبقي العيب فيها اتجوز واحده تانيه تجبلك الولد
لو جوزها مات ده قهرته لحد ممات اهو ارتاح منها لو فكرت تتجوز دي مش اصيله ونسيته ومش كويسه
ظالم انت ايها المجتمع ياريت كل واحد يبتدي بنفسه ويغير تفكيره مش عايزين نبقي قاسين ظالمين جرحين
ده الكلمه الطيبه صدقه
رسولنا عليه الصلاه والسلام سالته زوجته عائشه اكتر واحده في زوجاتك تحبها مين
اعطها تمرة وقالها متقوليش لحد ع التمره هقول قدمكم كلكم باليل وراح لكل واحده من زوجته واعطها تمرة وقال لكل واحده لاتخبري احد بااني اعطيتك تمرة
وجاء اليل واجتمعو كلهم
واعيد عليه السؤال مااحب زوجه لك يارسول الله عليه الصلاه والسلام قال صاحبه التمرة
جميعهم ابتسمو وابتسم هو
عليك افضل الصلاة والسلام
جبر الخوطر ياجماعه جبر الخوطر
ممكن نقضي ع شخص بكلمه واحنا مش حاسين ياريت ناخد بالنا من كلامنا
بلاش انتي ليه مخلفتيش لدلوقتي
بلاش ليه متجوزتيش لدلوقتي
بلاش اطلقتي ليه يعني هو انتي عملتيله ايه عشان يطلقك
بلاش اتارملتي ياعيني بتفكري تتجوزي اكيد
بلاش نجرح المشاعر بلاش نبقي قاسين ونتعلم جبر الخوطر الكلمه الطيبه صادقه
عايزين نصلي ع سيدنا وحبيبنا محمد
اللهم صلي وسلم عليك يارسول الله ياجابر الخواطر ياصاحب البتسمه رغم كل معناتك
نرجع لقصتنا بس كلامي ده دخل قصتنا لان قصتي ليها هدف
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
كريم حالته صعبه مافيش تحسن وللاسف دخل غيبوبه
اميرة روحت وياسين وريهام لان مفيش جديد ريهام اخدت اجازة وكل يوم بتروح لكريم من اول اليوم لاخره
ام كريم قلبها وجعها ع ابنها
كارما حزين ع اخوها وبتحاول تقرب من ياسين
سميه ومامت كريم عايزين ياسين يقرب لكارما
اميرة ليل ونهار مع ياسين وبتكلمه ع طول
ياسين راح كلم ولده اميرة وطبعا ماجلين لحد محاله كريم تتحسن
مامت اميرة فرحانه جدا
هدير وسعد عرفو بحاله كريم
وزرو في المستشفي هدير بتواسي ريهام الي بقيت زي الورده الذبلانه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
الوقت ييعدي وكريم حالته زي مهي ريهام هتتجنن ع كريم مامته بتدعيله ليل ونهار سميه عند ام كريم وكارما
سميه: مامتك فين ياكارما
كارما: نايمه تعبانه ياطنط اصحيها
سميه: لا متصجهاش انا عايزكي في موضوع
كارما :تعالي اقعدي يامرات عمي
سميه وكارما قعدو يتكلمو
سميه :انا عارفه انك بتحبي ياسين من زمان
كارما: وطت راسها بخجل لا هو زي اخويا
سميه :بضحك ههههههههههههههه عليا انا بردو
كارما :بصدق ايواة بحبه من زمان وهو رفضني زمان واتجوز وانا اتجوزت وعمره محسسني ان حتي بيفكر فيا بيعتبرني اخته
سميه :ميمكن ربنا يجمع بينكم هو مطلق وانتي مطلقه وولاد عم وانتي زي القمر والف واحد يتمنكي البسي بس كده واتشكي وقربي منه
كارما ازاي
سميه: روحيله العياده قوليله جايتلك نروح سوا لكريم
اتصلي عليه باليل
كلمي ع اميله
هو انا الي هقولك
كارما: خايفه يكسفني
سميه: افضلي خافي كده لحد ميضيع منك
كارما :حاضر يا طنط هشوف ربنا يستر
سميه: بضحك هيستر بازن الله ههههههههههههههه ويارب فرحتنا تكمل وكريم يفوق
كارما بتمني ورفعت ايديها لربنا يارررب
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مي مديقه من من الي حصل مع حاتم هو خلاص خطب ومبقاش يكلمها ولا بقي حتي يسال عليها
امها واخواتها زعلنين منها وعليها انها ضيعت جوزها من ايديها
مي ندمانه انها سمعت كلام حاتم وخربت بيتها.ولادها وحشوها نفسها في استقرار زمان حضنهم كل يوم وابتسمتهم حتي عيطهم وشقوتهم نفسها فيها
اخو مي محسن مالك ندمانه صح
مي :بديق ليه كلكم وخدين مني موقف حتي ماما مبتكلمنيش
امها دخلت ع كلامهم
ام مي: عشان خربتي بيتك باايدك ده انا بنزل السوق اجيب حجات الستات بتقولي ع الي عمله سعد مع البت الي اتجوزها مدلعها
محسن: بعصبيه يعني هو كان مبهدل بنتك مهو كان مدلعها بردو
ام مي ايواة عندك حق بس بنتي افترت عليه
مي :هتفضلو لحد امتي تسمعوني الكلام ده
ام مي: ع طول عشان متغلطيش تاني
مي: خلاص والله اتعلمت من الي حصل بس هعمل ايه
محسن :عايزة ترجعيله
مي: نفسي بس ازاي
محسن: سبيها عليا انا وامك ماما معايا
ام مي: معك يابني وموفقه اعمل اي حاجه
محسن ع بركه الله اجهزي يامي هترجعي بيتك
مي بفرحه ياريت
ابو ريهام اتصل بخطيب ريهام وطلب منه انه يجي عايزه في موضوع مهم
واتصل بريهام تجي تحضر القاعده
ريهام جات وهي مش عارفه في ايه شكلها متغير زي الورده الدبلانه ومش فارق معها حاجه
ابو ريهام قابل ريهام بعصبيه
ياتري ليه وعايزهم في ايه ومي هترجع لسعد وموقف هدير ايه هتقبل ولا لاء
كريم مصيره ايه
ياسين هيقبل بكارما
#ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_التاسع_عشر_وقبل_الاخيره
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
ابو ريهام بعصبيه اول مشاف ريهام قام وقف قوليلي ناويه ع ايه
ريهام وعي ضعيفه ودبلانه في ايه يابابا
ابو ريهام من امتي والناس لعبة في ايدينا
ريهام بعدم فهم في ايه
ابو ريهام خطيبك اارجل المحترم ايه ظروفه
ريهام نزلت راسها وسكتت
راويه في اي ياابو ريهام صلي ع النبي
ابو ريهام ممكن تسبينا لوحدنا
راويه بضحكه مستفزة ههههههههههههههه انا عارفه كل حاجه هو انا هعيش في البيت كده زي كوز الدورة
ابوريهام انا كلمت خطيبكك وزمانه ع وصول هننهي الخطوبه النهارده
ريهام الي تشوفه يابابا وكأن حمل ع قلبها وهيتشال
راويه لا طبعا بطلو هبل ده احنا مصدقنا ان بنتك عقدتها اتفكت واتخطبت لواحد زي ده
ابو ريهام راويه اسكتي انتي مش فاهمه حاجه
راويه قلتلكم انا عارفه كل حاجه مش عشان الاستاذ ابن صحبك الود المحاسب ده طب مهو في غيبوبه وحالته وحشه وممكن يموت
ريهام قلبها وجعها من الكلمه بس سكتت عشان لو اتكلمت ممكن تنفجر فيها
لو عاش خير وبركه نبقي نفسخ الخطوبه
لو مات مخسرناش حاجه يتكل ع الله وهي تتجوز وتعيش حياتها
ابو ريهام بعصبيه ايه الي بتقولي ده
دي مش اخلاقنا ولا احنا كده ولا انا ولا بنتي خطيبها يشوف نصيبه وهي تشوف نصيبها طلما مفيش حب ولا حتي اعجاب مينفعش تكمل كريم عاش او لقدر الله مات بنتي مش هينفع تكمل بنتي لازم تتجوز ياايما عن حب او وهو مفيش حد في حياتها وربنا يشفي كريم عشان اهله وشبابه. وبص لريهام وعشان حبيبته
ريهام ملقتش كلام يعبر عن حبها لابوها واجترامه ليها والقيام والاخلاق الي ماشي بيها غير انها تحضنه وتقوله ربنا يخليك ليا يابابا
راويه بطلو المثاليه الي انتم عايشين فيها دي
والباب خبط
ابوريهام افتحي الباب وملكيش دعوه بالمثاليه بتاعتنا دي
ريهام ابتسمت
خطيب ريهام جيه السلام عليكم
ابو ريهام اتفضل يابني انا كنت عايز اتكلم معك في موضوع
خطيب ريهام طبعا طبعا اتفضل
ريهام بعد اذنك يابابا ممكن اتكلم مع حسام انا
ابو ريهام طبعا. وسبهم وخرج
حسام بقلق في ايه قلقتوني هو الموضوع كبير كده
ريهام باابتسامه ابدا بس هو موضوع مصيري شويه
حسام كملي
ريهام حسام انت الف بنت تتمناك وانت حلم لكل بنت
حسام بصلها بستفهام ؟
ريهام حسام للاسف انا مس حاسه نحيتك بحاجه وياريت ننهي الخطوبه
حسام بحزن انا عملت حاجه زعلتكم
ريهام ابدا بس انت عارف ده جوز ولازم يبقي في حب او حتي اعجب بس انا مش حاسه نحيتك بحاجه
حسام كنت متوقع اننا مش هنكمل من بديه خطوبتنا محستش معكي بحاجه ولا احساس اتنين مخطوبين خالص
ريهام والاحساس الزمب تعبها انا اسفه وعشان كده حبيت انك تشوف نصيبك احسن مخدعك حسام ع الرغم من ان حزين واشد حزن كمان بس انتي انسانه محترمه ومعيشتنيش في وهم
ريهام باابتسامه اتمنلك كل خير
حسام بدلها الابتسامه وانا اتمنلك كل خير
ريهام بعد اذنك ثانيه واحده ريهام خرجت راحت اوضتها بابها دخل وراها
ها عملتي ايه
ريهام في قمه الاحترام وبدئت تلم الهدايا والفلوس الي اهله نقطوها بيها وعلبه الدهب جمعتهم كلهم وراحت لحسام اتفضل
حسام باابتسامه حزن خليهم زكري
ريهام بإصرار لا ياحسام ينفعوك وربتا يكرمك بالي تسعدك وتستهلك
حسام يارب لو احتاجتي اي حاجه كلميني انتي من النهارده اختي
ريهام طبعا طبعا ياحسام تسلملي سعيده ان قبلت انسان بأخلاقك الي زيك قليلين
حسام ابتسم شكرا ولسه هيمشي ممكن اسالك سؤال ريهام اتفضل
حسام في حد في حياتك
ريهام دي حاجه شخصيه وبحب احتفظ بيها لنفسي ممكن متزعلش
حسام ابتسام مش زعلان ربنا يسعدك وخرج مشي وهو حزين ان خطوبته اتفشكلت بس حمد ربنا ان ريهام مخدعتهوش وكملت معه ومفيش بينهم حب
ريهام جواها فرحه انها مخدعتش حسام ودعيت من قلبها لكريم بابها اي الي حصل
ريهام الحمد الله الموضوع انتهي وهو انسان محترم جدا وقدر مشاعري
راويه عوجت بقها خربتوها انتي وابوكي العيب مش عليكي العيب ع ابوكي الي ماشي. وراكي في اي حاجه عارفه هو الي عنسك وانتي ولا هتتجوزي ولا تشوفي جوز خليكي لحد متبقي اربعين سنه
ابو ريهام بزعيق اخرسي ياراويه
روايه حطيت ايديها ع بقها خرست خرست انا مالي اصلا بيكم وسبتهم وخرجت
ريهام وبابها فضلو يضحكو ع راويه واسلوبها بس من جوه ريهام الكلام لمسها
ابو ريهام اوعي تكوني قلتلي علاقتك بكريم
ريهام لا طبعا يابابا الي يخصنا ويخصك مش حديث لاي حد دي حاجه شخصيه وهو ملهوش فيها وكمان عشان ميبقاش حاسس ان فضلت حد عليه ويفقد الثقه في نفسه واكون انا السبب
ابو ريهام ربنا يكملك بعقلك
ريهام يارب
********••••••••••••••••••••****
كارما لبست احسن ماعندها وراحت عياده ياسين وهناك طلبت تقابله
ياسين اتفجئ بيها
كارما انا جيتلك نروح لكريم سو
ياسين قدمي ساعه ياكارما وانتي تجي في اي وقت
كارما هستنك
ياسين ماشي
كارما جبت كرسي وقعدت جمبه ع المكتب ياسين اديق من قرب كارما الزياده منه بس حاول يتعامل عادي
اميرة سالت الممرضة عن ياسين عنده اطفال
الممرضه لا لسه مرنش الجرس عشان ادخله حد
اميرة فتحت الباب ومبتسمه انا جيت
اتفجئت بكارما
كارما بتبصلها بصات غيرة وغضب
ياسين ادخلي يااميرة
اميرة معرفش ان حد عندك
ياسين انتي تدخلي في اي وقت
كارما بديق هي مديرة الاعمال ليها صالحيات ذياده انا ملاحظه
ياسين في خبر مكنتش ناوي اعلن عنده دلوقتي مستني لما كريم يقوم بالسلامه
كارما قلبها اتقبض خير
ياسين بعد مكريم يتحسن انا واميرة هنتجوز
اميرة ابتسمت
كارما مبروك انا ماشيه
ياسين استني تعالي معانا المستشفى
كارما بديق لا خليكم براحتكم وسبتهم ومشيت
اميرة ليه قولت دلوقتي هتظن انك مش زعلان ع كريم
ياسين يعلم ربنا انا كريم بالنسبالي ايه بس كارما لازم تعرف
اميرة عشان بتفكر فيك حبيب
ياسين برفو عليكي عرفتي ازاي
اميرة الست بتعرف الست الي زيها
ياسين ههههههههه ماشي شابو لزكائك
اميرة من بعض معندكم يادكتور
###########>>#>>>
ريهام دخلت لكريم العنايه وفضلت تتكلم معه كتيررررررررر
فوق بقي ياكريم انا تعبت من غيرك حرام كده ياكريم لو بتختبر حبي فاانا بعشقك مش بحبك كريم انا سبت خطيبي كريم انت بس الي ليا كريم قوم عشاني كريم حس بيا بقي انا مش قادرة اعيش من غيرك
كريم وحشني جنانك وحشني مفجائتك مسكت ايده وانهارت من البكاء حسيت برعشه
ريهام كذبت نفسها فكرت انها بتتوهم الرعشه بتزيد بتزيد جهاز القلب بيعمل صوووووت شكلها النهايه
ريهام وقفت تصوووووت دكتوردكتور بسرعه
الدكاترة جوم يجرو وبيحولو يحلقو
خرجو ريهام وقفت بنهيار اودام شباك العنايه كارما جات لقيت المنظر فضلت تعيط وضح اوووو ي انه بيفارق الحياه
اهئ اهئ
سعد في الورشه بيشتغل لقي محسن دخل عليه هو وام مي
سعد اتفجي بيهم اهلا وسلان ازيك ياخالتي
ازيك يامحسن .
محسن بالاحضان ياصاحبي
سعد مستغرب من رد فعل محسن هو بيحب سعد بس النهارده زياده شويه
سعد تعالو نروح البيت
ام محسن بصوت وطي لمحسن لا مراته وامه هناك
محسن حرك راسه بالموفقه
محسن لا ياابو النسب
سعد مستغرب وضحك بسخريه ده الموضوع كبير بقي
محسن بصراحه اه
سعد خيرر
محسن مي
سعد بسخريه اشمعنا
محسن تعبانه وجالها السكر وندمانه ع الي حصل وليل ونهار اسمك ع لسانها
ام محسن مش بس كده دي الكاوبيس مسكها نفسها فيك وفي بيتها
سعد الله يشفيها ومن امتي التغير ده
محسن من زمان بتحبك بس كانت بتدلع عليك ياسعد
سعد الله ده في الحلم ولا ايه اخيرا فكرت في ولادها بس للاسف متاخر
ام محسن يابني انت الي في قلبها انت هترجعني مكسورة الخاطر انا نفسي تتلم انت ومراتك وولادك.
سعد كللمك متاخر بس مش قصدي اكسفك بس خلاص انا اتجوزت ومراتي مريحاني وشايله امي وولادي
كانت فين بنتك وانا قعدت لوحدي سمه و8شهور اخدم امي وولادي وانا متبهدل وانا كل يوم اجي اتحايل عليها متخربش البيت عشان العيال كنت كل يوم ببعت ناس تتحايل عليها انا اكتر واحد كنت باقي ع بنتك ومكنتش عايز البيت يخرب
كانت فين بينتك عارفه كانت فين كانت بتخرج كل يوم مع ابن خالتها وترفع حاله واتس وفيس وتكتب حبيبي عارف يعني ايه مراتي الي ع زمتي تكتب كده والدنيا بحالها كانت بتشوف
كنت فين انت يامحسن واختك كل يوم بتخرج مع ابن خالتك كنت فين فاكر لما كنت بجيلك اقولك دي ع زمتي مينفعش كده كنت باقي عليها ومش عايز البيت يخرب
محسن ده زي اخوها كانت بتغيظك
سعد الكلام ده مش صح فاكر لما جتلك وقلتلك انا باقي عليها وعايزها عشان
ولادها
وهي خرجت تقولي انت معندكش كارما مش عايزك
محسن كان شيطان واهو ابن خالتها خطب وهيتجوز
سعد بغيط اه عشان كده بقي
محسن متفهمش غلاط قولتلك كان اخوها ياجدع
ام مي بكت يابني عشان خطري هتكسفني طب رجعها تربي عيالها وانت واتجوزت خلاص
سعد خلاص ماشي موفق بس هتقعد مع امي في الدور الارضي وهتخدم امي ولو كشرت بس في وشها هرجعهلكم تاني
محسن وشقتها
سعد مراتي فيها ومش هخرجها منها
ام محسن بصت لمحسن موفقين
سعد لا شوفي رئيها ودلوقتي اتصلو عليها
ام محسن اتصلت وخرجت برا عن اذنك عشان الشبكه وحشه حكت لمي كل حاجه
مي نعم
ام محسن ايه موغقه ولا اجي انا واخوكي
مي بتذمر خلاص موفقه بس انا مبطقش امه وهي هتقعد فوق
ام محسن ارجعي انتي بس وبعد كده انتي وشطرتك وذكائك انتي او العيال هتعرفي تطفشيها وتبقي انتي الي هنا والي هناك
مي بضحكه كلها شر ماشي موفقه ههههههههههههههه قوليله امتي
ام محسن قفلت وبلغت سعد بالموفقه سعد تمام بكره هجي بالمؤذون
ام محسن بفرحه ماشي يابني
محسن هنستناك متتاخرش
سعد بازن الله
محسن وامه مشيو
سعد روح بيته لقي هدير قاعده مع امه وبيضحكو اول مشفت سعد قالت لامه اوعي تقوليه
سعد دخل مكشر هدير وقفت مالك
سعد اقعد
هدير قعدت في ايه
سعد انا هرجع مي
امه خبطت ع صدرها يالهوووي هو انت شوفت منها يوم عدل دي كل يوم كانت بتسبلك البيت وتمشي واخر مرة كان مقربه ع سنتين هدير وبعدين
سعد هي هتقعد هنا مع امي بالعيال وانتي زي ماانتي فوق
هدير كلها قهر وكأن الدنيا مبتسبهاش تفرح
زي نظام الحاج متولي كده كل واحده يوم
سعد بتهزري
هدير ههههههههههههههه اهزار ده وقت هزار
سعد هرجعها عشان بس تربي عيالها
ام سعد انا مش هدخل عشان مبقاش حماه خرابه بيتوت بس انت براحتك
هدير انا لما وفقت اتجوزك وفقت اتجوزك ع اساس انك مطلق مقبلتش اتجوزك وانت معك واحده مستحيل كنت اقبل اتجوزك وانت متجوز انا مقبلش الوضع ده. ولا انا ست خطافه رجاله
سعد عارف واتجوزنا وانا مطلق بس خلاص هي عايزة ترجع. وعايزة ولادها وانا مقدرش اقولها لا حتي لو هرجعها عشان ولادها بس
هدير وانا مش هقبل الوضع ده
سعد ده اخر كلامك
هدير من غير تفكير طبعا
سعد طب ايه يرضيكي
هدير بكل ثقه وراس مرفغه ودموع مانعها بالعافيه عايزة تفضل محافظه ع كبريائها
يرضيني انك لو مصمم ع في دمغك تطلقني
سعد طبعا مصمم بس فكري
هدير بنظرة تحدي هو حطم قلبها مش هينفع تبقي ضيعفه ولا تدوس ع نفسها للمرة التانيه حاولت ولو لمرة واحده تحافظ ع كرمتها وكيانها كاست وتختار الصح الي هتعرف تستحمه وتعيش معه نسيت الناس وكلامهم هما مش هيعيشه معها هي بس الي هتعيش حياتها وهي خلاص خدت قرار انها يتعيش صح يامتعش
فكرت وبقولك لو مصمم طلقني
سعد ماشي موفق
هدير قلبها بيجوعها جامد اه ع وجع الروح شعور صعب بس كل الي حاسه انه كسرها دس عليه ودس بكل قوته القسوة لما تجي من حد ميهمكش مبتوجعش انما لو جات من حد انت بتعشقه بتبقي صعبه متتنسيش
والاصعب انه فضل ست عليها اد اي جرح كرمتها يااااه ع العذاب والتعب الي هي حاسه بي
هدير بكل كبرياء انا هطلع الم هدومي وامشي
سعد لا استني بكرة اطلقك وامشي
هدير بصتله بنظره كلها حزن ماشي
سعد هبلغهم يجو هنا بكرة اطلقك وارجعها لعصمتي واطلقك
الكلام نازل ع هدير كانه جمر نار بيحرقها ويحرق قلبها وانوثتها وكرامتها كاانثي
اكرام كان بيضربها ليل ونهار بس مكنتش بتتوجع اوووي كده
سعد مضربهاش ولاهانها بس حسسها بالوجع اصعب وجع والم وجع الروح وجع القلب اه ياقلبي اه الي حسسني بلامان والحنان والحب فضل عليا طلقته تنهدت بحزن اه ياقلبي وقفت بكل كبرياء انا طالعه انام مستنتش حد يرد عليها وطلعت شقتها بتبص لشقه بكل حزن كل ركن في الشقه في زكري ضحكه ابتسامه لحظات خاصه دموعها نزلت بحرقه هي قضت مع اكرم سنين بس لحظه الطلاق كان من اجمل اللحظات احساس الحريه حلو
انما سعد قضت معه شهور عيشها اجمل ايام عمرها صعبان عليها تسيبه افتكرت انها مصعبتش عليه ومحبهاش اد محبته دموعها ذادت وانهارت من البكاء قفلت ع نفسها الباب بالمفتاح وانهارت من البكاء
بعد مطلعت
مامت سعد بزعل حقيقي فعلا القط ميحبش الاخناقه فضلت الي كانت معيشك في عذاب وكل يوم تسبلك البيت والعيال وكل يوم مشاكل وقرف فضلت الي احتفلت بخطوبتها وهي ع زمتك
سعد امي عشان عيالي ودي امهم لازم اغمل كده
ام سعد انت كده بتنتحر فكر كويس يابني البنت دي كويسه وجدعه ومريحاك هتسبها عشان الي كانت مبهدلك
سعد تنفس بخنقه وسبها وطلع سقته دخل عينه بتبص ع هدير في كل مكان وقف عند اوضته النوم بكل هدوء سمع صوت شهقاتها وبكاءها
سعد الحزن ملي قلبه وقرار ميتكلمش معها ودخل الاوضه التانيه وبيحاول ينام بس دموع هدير طيرت النوم من عينه احساسه بالزمب تجهها تعبه جداااااا
ريهام هتتجن وبتدعي ربنا
الحمدالله القلب موقفش والدكاتره بصو للجهز النبض ابتدي يرجع تاني
ريهام سجدت للارض شكر لله
كارما حمدت ربنا بصت لريهام بستغرب هي بتحبه اوووي كده قرارت تكلمها
كارما بتحبي
ريهام بهيام انا عايشه عشانه انا عايشه بي
كارما يااه لدرجه دي
ريهام اكتر من الدرجه دي بكتيررر بمراحل كمان
كارما الدكتور قال ان كريم لما يستعيد وعيه احتمال ميبقاش زي الاول
ريهام بردو عايزة ومش هكمل غير معه ياررررب يستعيد وعيه وهفضل معه ع اي حال واي وضع
كارما باابتسامه ربنا يخليكيم لبعض كريم عرف يختار
ريهام انا متاكده ان انا الي عرفت اختار
كارما ممكن اسألك سؤال
ريهام اتفضلي
كارما لما تبقي انسه صغيرة وتحبي واحد جداا وهو ميبقاش حاسس بيكي واكتر من مرة تلمحيله وهو يرفض العلاقه لا ويخطب ويتجوز وانتي تفقدي الامل وتتجوزي وتمررررر الايام والشهور والسنين وهو ميكملش في جوزته وانتي متكمليش وبردو ترجعي تلمحيله تاني ويرفضك للمرة التانيه وقالك انه هيخطب تعملي ايه تحربي عشان بكل الوسائل لحد ميحس بحبك ولا اي لان ولدته عايزني احارب عشانه
ريهام ياااه ولسه بتسائلي طبعا تسبي بلا تفكير وتنسي خالص ومتسمعيش كلام اي حد ده باعك مرتين يعني محبكيش متشتريش الي بايعك واوعي تفكري في تاني
الحب ده بتاع ربنا هو الي بيزرعه في القلوب مش باايده انه محبكيش ممكن يكون قلبه مدقش ليكي
كارما فعلا عندك حق متشكرة لنصحتك واسفه لو عطلتك
ريهام ههه هههههههههههههههههه ابدا مفيش حاجه
الدكتور خرج
ريهام وكارما جريو عليه
الدكتور الحمدالله بخير وفاق من الغيبوبه وادناله منوم
ريهام وكارما بفرحه الحمدالله
الدكتور بس وارتبك
ريهام بس اي يادكتور
الدكتور الرصاصه جات في منطقه حساسه في الرجل و
ريهام الخوف ابتدي يمتلك قلبها وايه يادكتور
الدكتور واحتمال ميقدرش يدوس ع رجاله الشمال
كارما بحزن واستفسار نهائيا
الدكتور وفي علاج الحمدالله وناس كتير اتحسنت وبقيت كويسه دكتور العظام هو الي يقدر يحكم ع الحاله ويشخصها اذا كان يقدر يمشي تاني اولا ومحتاج عمليه او لا هو دكتور العظام
ولما يفوق ويتحسن ونكشف ع جميع الوظائف ونتاكد انه بخير باذن الله نقدر نختارله دكتور عظام كويس في الوقت ده جيه ياسين واميرة خير يادكتور
الدكتور دكتور ياسين تعالي ع مكتبي هوريك تقرير الحاله
ياسين اوك يادكتور ومشي مع الدكتور
ريهام حضنت اميرة
اميرة وضح ان حالته اتحسنت وابتسمت
ريهام بفرحه الحمدالله
كارما بتبص لامير بصت ليها الف معني فضلها ليه عليا فيها اي احسن مني ولا عشاان اصغر مني ولا يمكن عشان شعرها طويل يووووووه بقي وافتكرت كلمه ريهام الحب مش باايدينا ربنا هو الي بيزرع الحب في القلوب ابتسمت بثقه انا مش فيا اي حاجه ولا هي متميزة عني بس ربنا مأزرعش حبي في قلب ياسين اكيد باذن الله هيزرع حبي في قلب حد تاني يمكن ياسين مش خير ليا وربنا عالم ان مش حمل صدمات تاني وكفايه الي حصلي زمان الحمدالله ع كل حال وقفت بكل ثقه ونفضت كل الافكار السلبيه من دمغها وفكرت في كريم ومامتها واتصلت ع مامتها وفرحتها مامت كريم فرحت جدا وقرارت تروح المستشفى
ريهام بلغت بابها وقلبها مليان بالفرحه
ولد ريهام قرار يزور كريم
عدي الوقت الكل وقف منتظر كريم واخيرا فاق واكتر من تلات دكاترة دخلو يقيمو حالته وكشفو عليه كشف دقيق وبعد اكتر من نصف ساعه فحص نظر ةقلب وباطنه الحمدالله حالته كويسه وجميع الوظائف سليمه نقلو اوضه تانيه وهو ع الترول خرج بيبص ع الي وقفين لقي ريهام بصلها وابتسم
ريهام بصلتله بالهفه وابتسمت دخل اوضه عاديه اول واحد دخل ياسين حبيبي ياكيمو الف سلامه كده تخضنا عليك
كريم بصوت ضعيف وابتسم ههههههههههههههه خوفت عليا
ياسين طبعا ياابن عمي واخويا
كريم ههههههههههههههه كل بعقله حلوة يادك
ياسين ههههههههه والله ابدا ده انا حتي قرارت اتجوز واجلت لحد ماانت اتحسنت
كريم بفرحه بجد وغمز بعينه مديرة الاعمال
ياسين بضحك ايواه ههههههههههههههه
كريم مبروك ياحبيبي
ياسين الف سلامه انا لازم اخرج بدل ميقيمو عليا الحد عشان هيدخلو
ياسين خرج واخد اميرة من ايديها الحمدالله بقي كويس انا هروح ياجماعه
ام كريم بتبصلو بستغراب
ياسين احب اقولكم جميعا انشاء الله انا نويت اتجوز اميرة بكرة بازن الله
ريهام مبروووك يااميره
ام كريم بحزن حولت تدري مبروووك يا ياسين وبصيت لكارما لقيتها مبتسمه قلبها اطمن ودخلو لكريم كلهم الكل مبسوط وفرحان
كريم بين لحظه والتانيه عيونه تقايل عيون ريهام
ريهام تبتسمله وتنزل راسها للارض والفرحه ماليه قلبها
الكل لاحظ ع كريم الحب والغرم وضح اوووي انه بيحبها الحب قليل بالنسبه لنظرتهم
ام كريم مبسوطه جدااااااا بعلاقه كريم وريهام
ابو ريهام حمدالله ع السلامه ياكريم
كريم الله يسلمك ياعمي
ريهام بصوت وطي وابتسامه رقيقه الف سلامه عليك يااستاذ كريم
كريم بص نحيه ايديها ملقاش دبله في ايديها ابتسم اووووي قلب الاستاذ كريم
ابو ريهام باابتسامه بتعاكس بنتي قدمي
كريم انا قدام الكل بطلب ايد ريهام بعد اذن الحاجه وشاور لامه
ام كريم طبعا لينا الشرف
ابو ريهام بنتي عمري مااعزها عن ابني كريم بس قوم انت بالسلامه ونتكلم
كريم هههه ع كده اقوم دلوقتي ههههههههههههههه
كارما ههههههههههههههه شكلك مستعجل ياكوكو
كريم جدااااا ياقلبي كوكو ومستعد اقف دلوقتي اهو وحاول انه يحرك رجله الشمال مبتتحركش
كريم بخوف شكلي لسه تعبان
كارما بصيت لريهام
ريهام القلق والرعب وخوفها من رد فعل كريم تملك من قلبها
ام كريم بكره تعرف تقف ع رجلك ياحبيبي
كريم ياررررب ياامي
ابو ريهام نستأذن احنا بقي يابني وبكرة نجي نطمن عليك
كريم اتفضلو ياعمي يس عايز اخد منك كلمه ان انا وريهام في حكم المخطوبين
ابو ريهام طبعا يابني بازن الله
كريم طب ممكن نقرء فاتحه
ابو ريهام بأبتسمه طب اما تخرج
كريم بعد اذنك ياعمي عشان تعرف تجيلي المستشفى بدون كلام ليك او ليها
ابو ريهام ع خيره الله
ام كريم لولولولولوي
قرئو الفاتحه وريهام مبتسمه ومكثوفه
حقيقي فرحه من القلب
ابو ريهام اخد ريهام. ومشي
الكل مشي وقلبهم فرحان ووعدو كريم يجيو بكرة
ياتري هيحصل ايه انتظروني الفصل الاخيرررر
#ارمله_عانس_مطلقه
#الفصل_الاخير
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
ابوريهام: اخد ريهام وروحو
ابو ريهام: مبروك ياعروسه فرحان بفرحتك دي اوووووي كان نفسي اشوفها من زمان
ريهام: ابتسمت بخجل ربنا يديمك في حياتي يابابا
ابو ريهام حضنها وكانه افتكر حاجه هو كريم شكله هيطول في المستشفى
ريهام: بازن الله لا بس بتسال ليه
ابو ريهام :اصله مقدرش يقوم
ريهام وشها اتغير وارتبكت اصل اصل
ابو ريهام: اصل ايه في ايه انطقي انا عودتك ع الصراحه ولا هتكدبي تاني
ريهام :ابدا يابابا بس كريم الرصاصه جات في منطقه حساسه في رجله الشمال واحتمال ميقدرش يدوس عليها زي الاول بس الدكتور طمنا
ابو ريهام: نعم ايه الي بتقولي ده وليه مقولتليش هناك
ريهام: وايه الي هيتغير
ابو ريهام: في ان ازاي تتجوزي واحد يعتبار عاجز يابنتي انا ابوكي واخاف عليكي المسئوليه هتبقي صعبه
ريهام: مش هسيبه يابابا وهقف معه لحد ميتعلج وينزل شغله
ابو ريهام: الشغل سهل يابنتي ده قاعد ع مكتب الي مش سهل انا اضمن منين ان العجز في رجله بس
ريهام :بابا لو سمحت كريم مش هسيبه وهقف معه مهما يحصل
ابو ريهام :الموضوع لازم نفكر في بالعقل مش بالقلب وعايز تفكير شديد
ريهام: موفقه هفكر وارد عليك بس متاكده من قراري
ابو ريهام: فكري طيب ومهما كان قرارك لازم احترمه بازن الله
ريهام: انشاء الله
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
ياسين :اخد اميرة وراح بيها عند امه
سميه: اتفجئت بياسين ماسك ايد اميرة
ياسين :ماما حبيبتي وباس دمغها
سميه :ياسلام ع الرضا جايب مديرة اعمالك معك باليل ليه
ياسين: جاي افرحك واقولك ان بازن الله هتجوز اميرة رسمي بكره
سميه: الفرحه ملت قلبها اخيرا هيتجوز بس مظهرتش
طب وايه الي جد
ياسين: فكرت بعقل
سميه: طب وبنت عمك الي كلنا عارفين انها من زمان بتحبك
ياسين: صراحتها بجوزي من اميرة
سميه: اهم شي انت مبسوط
ياسين :حضن ولدته جدااا
سميه :ابتسمت الف مبروك انا الي يهمني اشوفك فرحان وبصيت لاميرة مبروك ياعروسه اتمني من ربنا انه يوفقكم وانك تبقي زوجه صالحه واتمني تسعدي ابني
اميرة: بابتسمه باذن الله
سميه: قربت عليها مش هتحضنيني
اميرة: ابتسمت اكتر وقربت منها طبعا ياطنط
سميه :ماما ياحبيبتي
اميرة: طبعا والله وليا الشرف
اميرة: من جواها فرحانه جدا اخيراااا هتتجوز ياسين اخيرا خلاص هتتحل عقدتهم اخيرا هتتجوز الي حبيته واتمنته ياااااااه الف حمد وشكر لله
ياسين: انا هروح اوصل اميره ياامي واتفق مع مامتها ع كتب كتبنا بكرة
سميه :عين العقل خير البر عاجله
ياسين: اخد اميرة ووصله بيت مامتها
وهما طالعين
ياسين: ممكن حضن
اميرة: بستغرب مالك ياياسين .
ياسين: ههههه نفسي في حضن من بتاع بير السلم ههههههههههههههه
اميرة: اعقل يادكتور ههههههههههههههه
ياسين: معاكي نسيت كل حاجه معاكي
اميره: قربت منه. وحضنته اووووي
ياسين :ههههههههه طب ارفضي اتكسفي اي حاجه كده
اميرة: ههههههههههههههه لا بحبك حبك اخد عقلي
ياسين :بحبك
ودخلو شقه ام اميرة
ام اميره فرحت جدااا بوجودهم سوا
ياسين: اتفق معها ان كتب الكتاب يكون بكره
وطبعا ام اميره وفقت عشان حمل اميرة
اميرة :فرحت بس من جوها اتمنيت فرح مع ياسين حقيقي فرحانه بي وبوجوده في حياتها حاسه كانها اول مرة تتجوز
ام اميرة :اقترحت ان مكه تعيش معها
ياسين: رفض جدا وقال انها بنته وهيتحمل كل مسئوليتها وهتعيش معهم
انتهي اليوم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
الكل نام منهم الي نام حزين مهموم منتظر الطلاق زي هدير وسعد ومنهم الفرحان زي اميرة وياسين
ومنهم الي خايف ومحتار زي ريهام وكريم
طلع النهار يوم جديد شمس جديده ياتري اليوم سعيد ولا حزيت
هدير: صحيت عنيها ورمه وحمرا من شده البكاء
سعد: قلبه مقبوض
هدير لسه بتغسل وشها لقيت سعد خرج وقفل الباب انهارت من البكاء لدرجه دي كرهها
ومبقاش في حب طب ايامهم سو مش فارقه معه
سعد نزل الورشه واتصل بااخو مي انهم يجو هما البيت وهو مش هيقدر يجي لان هدير هتطلق طبعا فرحو جداااا ومي هتطير من الفرح
الكل استعد باقي كام ساعه ويروحو لسعد وهيرجع لمي ويسيب هدير
ام سعد حزينه وبتدعي ربنا يكتب لابنها الخير
هدير بتلم هدومها وحجتها وكلها اهات وحزن وحسرة
اكرم بيتحقق معه في ضرب مراته وبنتها
المحامي: لازم تتنازل وتغير اقولها عشان انت تخرج
اكرم :طب بلغها ان عايزها
هند جات واكرم هددها انها لو متنزلتش وخرج مش هيطلق وهيقتلها
هند :ههههههههههههههه وانت مفكر ان هخاف وهسيب حق بنتي بعينك مش هخاف ابدا اعلي مافي خيلك اركبه
وخرجت اكرم بزعيق انا هوريكي
اكرم اتجدد حبسه 4ايام ع زمه التحقيق
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
منال تم العثور عليها في شقه في حاله حارجه وبعد الكشف عليها والتحقيق ظهر ان البلطجي الي كانت جايبه سرق كل فلوسها ودهبها واغتصبها وحجزها في شقه مفروشه اسبوع يتم اغتصابها ليل ونهار من كل اصحاب البلطجي ده
دخلت المستشفى بس حالتها كانت صعبه لدرجه انها توفيت تاني يوم
هدير: اتصلت ع امها عرفتها كل حاجه
ام هدير: حبيبتي يابنتي طبعا تعالي البيت مفتوحلك اليل قبل النهار والنهار قبل اليل. وانا الي قلت عليه كويس وطيب الي نحسبه موسي يطلع فرعون
هدير: ماما انا مش قادرة مش حمل كلام انا جايه ونتكلم أما اجي
ام هدير: حاضر بس احنا لنا كلام معه لما هو عايز مراته اتجوزك ليه
هدير :بحسرة اتجوزتي عشان يغظها وترجع لانها مكنتش عايزة ترجع
ام هدير: وانا الي قلت عليه طيب مفيش حد في الزمن ده طيب
هدير: لا مفيش انا هجي ياامي بس لو جيت ولقيتك كل يوم صبح وليل بتقولي كلامك الي بتقولي هسيب البيت وهأجر شقه برا
ام هدير: بصدمه يالهوي شقه ليه انا بقول ايه
هدير: ابدا مثلا البنت ملهاش الا بيت جوزها
جربي حظك صوبعك مش زي بعضيهم
اناهموت ومش ديملك. وانتي هتبقي لوحدك
ام هدير: بحزن ماانا بقولك كده ليه يابنتي مش عشان مصلحتك
هدير :لو ناويه تقولي كده عرفني هأجر شقه واقعد لوحدي
ام هدير :مش هفتح بقوي بس تعالي ونكلمه يابنتي ونشوف هتوصل ع اي
هدير :هتطلق النهارده وهو بيرد مراته
ام هدير: بشهقه خبطت ع صدرها يالهووووي طب يابنتي جربي شوفي الدنيا هتمشي ازاي او تعالي اقعدي شويه نشوف هو ناوي ع اي
هدير: هو مخلاش كلام
ام هدير: طب جربي وعيشي يابنتي مفيش ست بتاكل ست يابنتي هتطلقي تاني يابنتي عارفه يعني اي تطلقي مرتين ده الناس مش هتسبنا في حالنا ابدا
هدير :بقهر وصوت عالي تاني ياماما ناس تاني كلامك ده يااااه عايزني اعيش ع ضرة واتقهر بس اطلق لا
عايزني اشوف جوزي بيسبني. ويروحلها بس اطلق لا
عايزني ابقي الست النظيفه الشطارة الي مهتميه بنفسها والبيت وعياله وبلبسه وباامه وهي تجي تقعد ع الجاهز
يبقي هو جبلها خدمه
هو قال وامه قالت انها مكنش ليها في اي حاجه وكان بيخدم نفسه وبيجيب ناس تنظف البيت يبقي هو وفر فلوس الناس دي وجاب خدامه
ياامي حسي بيا ودموعها نزلت انا كنت كبري عشان مراته ترجع انا وجودي ولا له قيمه هي بس الي في قلبه بدليل ان اختارها وانا قالي بمنتهي السهوله اطلقك عادي
امها بحسرة وحزن منه لله حاسه بيكي بس الناس
هدير: الناس عملولي ايه الناس لما كنت بتعذب مع اكرم لا عملولي ولا هيعملولي ولا نفعوني ولا هينفعوني انا هعيش حياتي وانسي الناس ياامي مش هقدر استحمل يسبني ويروحلها
ام هدير: البيت مفتوح ليكي يابنتي وحسبي الله ونعمه الوكيل في اي واحد يلعب بواحده
ياسين: راح شقيته القديمه وطلب البواب
البواب: نعم يادكتور
ياسين :عايزك تشوفلي بيعه لشقه بتاعتي بمنتهي السرعه
البواب حاضر يادكتور كان في واحد قريبي مكلفني اشوفله شقه بس شيل العفش والحاجه الي فيها
ياسين: بيعها بكل حاجه خد المفتاح اطلع انت ومراتك اختار اي حاجه تعجبكم ووزع الهدوم والانتكات ع المحتاجين وبيعها بكل حاجه لو سمحت بسرعه
البواب: ربنا يكرمك يادكتور ويفرحك زي مهتفرح الغلابه
ياسين: امين يارب عند اذنك في اقرب وقت تكلمني وتبلغني ان خلاص خلصت
البوب: باذن الله يادكتور
ياسين: سبه ومشي مش زعلان ع الشقه بالعكس جوه قلبه راحه مش طبيعيه نفسه يتنفس بعمق نفسه ينسي ويرتاح واهو كده ابتدي بااول خطوة
كريم اكتر من مرة يحاول يحرك رجله مش عارف لدرجه انه وقف بس ع رجل واحده مستغرب الدكتور جاله
كريم :ممكن اعرف انا مالي رجلي مش قادر احركها ليه
الدكتور: استاذ كريم انا مش هخبي عليك الرصاصه اصبت منطقه حساسه في الرجل الطب اتقدم متقلقش .
كريم: بصدمه يعني تقصد تقول ان عندي رجل اتشلت
الدكتور: الي هيحدد دكتور العظام ريهام دخلت في كلام الدكتور اتصدمت انه عرفه دلوقتي
كريم :دموعه في عينه يعني ايه فهمني وبزعيق يعني همشي ع عكاز فهمنيييييي بصوت عالي
ريهام: اتفضل انت يادكتور
كريم: بزعيق وصوت عالي انا همشي ع عكاز ولا مش هقدر امشي اصلا
ريهام: اهدي ياكريم
كريم :ابعدي عني وزقها ريهام كانت هتقع
ريهام وقلبها. وجعها ع حال كريم
اهدي باالله عليك
كريم :ودموعه نزلت ع وشه كنتي عارفه
ريهام :بحزن ايواة
كريم :ووفقتي عليا ليه شفقه
ريهام :عشان بحبك
كريم: بس انا
قطعته: ريهام انت مالك انت تعبان وهتخف باذن الله لسه دكتور العظام مقلش رائيه في حالتك والطب اتقدم وانا بحبك ومش هسيبك
كريم :ابعدي عني والله مزعلان انا ممكن مخفيش
ريهام بحبك
كريم: هو انتي هتتجوزي عشان تدلعي وتنبسطي ولا عشان كل مااتحرك تسنديني .
ريهام بحبك ومش هسيبك
كريم ريهام الي انا في مش هزار الله يرضي عليكي ابعدي عني وشوفي نصيبك هتتعبي معايا
ريهام بحبك بحبك ومش هسيبك بحبك وهنكمل سوا بحبك. وهنشوف دكتور واتنين ومش هنفقد الامل في الله وربنا مش هيخذلنا بحبك وهمسك ايدك لنهايه
ريهام: ارجوك خليك قوي ارجوك متبقاش ضعيف عشاني ارجوك احسن الظن باالله واحمد ربنا انها جات ع كده
ريهام :وقفه قصاد كريم وهو قاعد شدها عليه وفضل يبكي بحبك اوعي تسبيني ولا تسمعي كلامي بحبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري ريهام حضنته عمري مهسيبك بعشقك هنبتدي علاج من النهارده وهتخف وهنتجوز يااحلي كريم ازاي اسيبك وانت اول دعوة بدعيها في كل ركعه
كريم بعشق ودموع في عينه بعشقك
الباب خبط دخل دكتور تاني السلام عليكم انا دكتور عزت عظام
ريهام باابتسامه اتفضل يادكتور ياريت ع اقل من مهلك يادكتور وياريت نسمع اخبار حلوة
الدكتورة ابتسم انشاء الله
الدكتور حضرتك في الاشعات
ريهام اتفضل استلمتها امبارح
الدكتور بص في الاشعات وابتسم خيرررررر بازن الله
كريم بلهفه هقدر ادوس ع رجلي تاني
الدكتور باذن الله بس قدمك شويه احنا هنعمل جلسات ع رجلك وباذن ال لله هتتحسن
كريم طب لو مفيش تحسن الدكتور في الحاله دي في عمليه ونتجتها مضمونه بس باذن الله الجلسات هتجيب نتيجه مش هنلجاء للعمليه
ريهام وكريم يارب
ريهام طب هنبداء امتي علاج يادكتور
الدكتور هو مكتوب للاستاذ ع خروج من المستشفى بكرة واحنا هنبتدي علاج من بعد بكرة باذن الله
ريهام يارب
كريم يادكتور العلاج هياخد وقت اد اي
الدكتور من 5 شهور لسنه
كريم بحزن يارررب
الدكتور خرج وكريم حس بيأس هتستني كل ده
ريهام لو باقي ف عمري سنه هختار اعيشها مع حبيبي
كريم كتير كده ياريهام
ريهام مع بعض الوقت هيقصر ومش هتحتاج الوقت ده كله
كريم يا ررررررررب
""""""""""""""""""""""
🌺🌸🌸🌸🌸🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🏵
مي بكل فرحه لبست هدومها وامها فرحانه جدا واخوها كلهم استعدو عشان يروحو عند سعد
محسن ادعيلنا بقي يامي انا وامك رجعناكي لجوزك
مي بكل غرور مسكت شعرها بتلعب بي ده هو اصلا هيموت عليا وزهق من البت الملازقه الي اتجوزها مصدق اننا اتكلمنا هيطلقها ويرجعالي
لا وايه ده انا هروح اقعد ع عزلها الجديد وافرسها
ام مي يابنتي مينفعش كده انتي كنتي هتتجنني عشان ترجعي وكنتي هتقعدي مع امه من كرم ربنا هي هتطلق و هترجعي زي ماانتي بلاش غل ولا حركتك دي بطليها عشان جوزك ميكرهكيش ويسيبك تاني
مي ههههههههههههههه بنفس الغرور هو يقدر
يالا ياامي بقي هنتاخر
محسن بديق ربنا يستر وتجبيها لبر يااختي يابنت امي وابويا
مي ههههههههههههههه اهو هيطلقها عشان تصدقو انه بيعشقني
محسن كلم المأذون يروح ع بيت سعد
سعد طلع الماذون ونده لهدير
هدير مسحت دموعها واستجمعت قوتها وخرجت قعدت برا
محسن ومي وامهم حضرو والكل اتجمع جمب المأذون
سعد بصوت وطي لهدير لسه مصممه ياهدير
هدير بكل ثقه طبعا اتجوزك وانت مطلق ومش هقبل ابدا بشريك يشركني فيك
سعد والناس مش هيرحموكي هتبقي مطلقه للمرة التانيه والكلام والسمعه
هدير ولا يهمني انا عند قراري
سعد يبقي مبتحبنيش
هدير مهو عشان بحبك مش هستحمل ابدا بحديشركني فيك
هدير خلاص ياسيدنا الشيخ
محسن طب اكتب ياسيدنا كتاب اختي الاول وبعدين طلق
هدير لو سمحت الطلاق الاول عشان امشي واسيبكم براحتكم
الماذون لا اله الا الله استهدي باالله يابنتي ابغض الحلال عند الله الطلاق
هدير انا عند قراري ياسيدنا
مي بغرور خلاصها ياسيدنا الشيخ مبقاش ليها لازمه ام العيال رجعت خلاص هدير قلبها وجعها بس مبينتش ابتسمت بحزن ع الي حبيته وادي فرصه لواحده تجرحها
الماذون طيب عموما براحتكم البطايق
سعد ياسيدنا الشيخ حضرتك جبوك النهارده المفروض تجوزني مدم مي الي هي طلقتي واطلق مدم هدير مراتي
الماذون ايواة يابني
سعد انا بقي طلبت حضور حضرتك عشان حاجه تانيه اثبت لنفسي ان فعلا كنت ع صح مش باطل
مدم مي طلقتي عمرها مورتني يوم عدل ولا هتورني ياسيدنا عمرها محبتني اتجوزنا جوز تقليدي حولت احوله لحب فشلت كنت بحارب لوحدي عشان البيت ميتخربش عشان العيال كل يوم كانت تسبني وتسيب البيت والعيال يما اتبهدلت انا وامي بالعيال يما حولنا نرضيها ونرضي غرورها وبردو فشلنا سبتني وسبت العيال سنه و8شهور توب الارض راح يصلحها وترجعلي موفقتش ناس كتير كانو بيشوفوها مع ابن خالتها وكلمت اخوها يقولي اخوات كانت بتنزل ع النت انها اتخطبت وبتحب وصورها مع ابن خالتها وخرجتهم وهي ع زمتي والطلاق كان بناء ع طلبها وتصميمها وانا بردو فضلت للاخر احارب عشان البيت والعيال ولما حصل طلاق ابن خالتها سابها وخطب وهيتجوز ورفض يتجوزها
مي مصدومه ومش مستوعبه الكلام هدير مستغربه ومش فاهمه حاجه
وهي حاولت معه بكل الطرق لكن رفضها وكلام ده من لسان ابن خالتها وسمعني مكلمتهم لما رفضها قرارت ترجع ليا كأني ولاعندي كرامه خالص ووفقت تقعد مع امي الي ليل ونهار كانت بتتخانق مع ووفقت ترجعلي ومعايا واحده تاني
انا بس حبيت ان اجبها قدم الكل واقولها لاء والف لاء انا مش سعد بتاع زمان انا مش الاستبن المركون ع الرف لاء يامدم انتي مش صغيرة وخربتي بيتك باايدك استحملي بقي وانتي الي سبتي عيالك استحملي بقي الماذون اهو قدمنا بس مستحيل ان اسمك يبقي جمب اسمي تاني
بص لهدير وابتسم هدير مش فاهمه بس فرحانه
انتي الي علمتني الحب والوفاء انتي الي عرفتني يعني ايه جوز حبيت اقولك قدم الكل بحبك ومستحيل اطلقك حبيت بس اشوفك بتحبني بجد ولا لقب مطلقه للمرة التانيه هيخليكي تتنزلي عني وتقبلي ان حد يشركك فيا
بس زي متوقعت انتي بتحبني
وشاور ع مي. وانتي حاطني استبن
حبيت اسبتلكم انتم الاتنين حاجه واحده المأذون موجود اهم قدمكم بس مستحيل انتي اطلقك ومستحيل انتي اتجوزك
مي بعصبيه انت بتلعب بينا
سعد وطي صوتك يامدام انا بس رديت كرمتي وحبيت اسبتلك بس انك غلط واسبتلك أن انتي متلزمنيش المأذون موجود بس متلزمنيش بردو
هدير مش قادرة تمسك نفسها من الخضه والفرحه في نفس الوقت
محسن ده كلام رجاله ياسعد
سعد ههههه رجوله اي الي بتتكلم عنها وانت كنت سايب اختك مع ابن خالتك وانا جيت لحد عندك وانت معملتش حاجه انا جيتلك زمان وانت جتلي دلوقتي العين بالعين والسن بالسن والبادي اظلم يااستاذ محسن
ام مي بحزن بقي انا اجيلك بيتك وتكسفني
سعد غصب عني بس انا يما جيت بيتكم وخرجت مكسوف
مي وقفت بقي انت تبعني عشان دي
سعد دي ست الستات دي الي عرفتني يعني اي جوز وقرب من هدير وباس دمغها حققك عاليا حبيت اسبتلك انك غاليه اوووي. ومستحيل ابيعك واسبت لنفسي وليكي اننا فعلا بنحب بعض
المأذون قفل الكتاب وضح ان ماليش لازوم
ربنا يهدلكم الحال ويصلح مبينكم وقام خرج مي قامت تجري وورها محسن وامها
سعد بصوت عالي مع الف سلامه ههههههههههههههه
هدير حرم عليك الي بتعمله فيا ده
سعد هشش بحبك انا بعشقك بموت فيكي ياست الستات مستحيل اسيبك او ابيعك ابداااا
هدير حضنته بكل حب بعشقك ربنا يخليك ليا درس صعب اووي
سعد عشان بس تثقي فيا ومتشكيش في حبي تاني
هدير ههههههههههههههه وقعت قلبي وفي الاخر يطلع هزار
سعد الدرس ده عشان نبني بقيت حياتنا صح
ام هدير خبطت ع الباب
سعد اتفضلي ياحماتي
أم هدير بصوت عالي هطلق بنتي وتقول حماتي منك لله تعالي ياحبيبتي مالكيش حظ
سعد ههههههههههههههه لحقتي تقوليلها
هدير ههههههههههههههه طبعا مش امي حبيبتي
هدير اقعد ياامي هفهمك دخلت ام سعد حصل اي يابني الكل بيجري ورا بعضه كده
سعد ههههههههههههههه اقعدو هنفهمكم كل حاجه
سعد قص عليهم كل حاجه الكل كان فرحان بجد خصوصا ام سعد لانها عانت مع سعد كتير وهو متجوز مي
************
كريم ابتدي رحله العلاج بس حاسس بتعب شديد ابتدي يمسك عكاز ويحاول بس مش متعود ع كده ريهام مع كريم ع طول
وبتشركه رحله علاجه عايزة تكون الدفع الي يحارب عشانه
كريم بيعمل الجلسات وبيتمرن عشان يحاول يضغط ع رجله
ريهام حاول ياكريم
كريم بحاول ياريهام مش قادر
ريهام تخيل حاجه بتخاف منها وحاول تدوس ع رجلك عشان تهرب منها وملامح وشها اتغيرت بخوف
كريم ابتسم ههههههههههههههه مبخفش
ريهام خالص
كريم خالص طب انتي بتخفي من اي
ريهام بخوف بخاف من الخنفسه وممكن اجري واترعب منها موت
كريم ههههههههههههههه ياطفله
ريهام لا حقيقي مرعبه
كريم ههههههههههههههه طب تعالي اسنديني
ريهام بتحاول والدكتور جيه يشوف كريم ويمرن رجله
الدكتور ياكريم حاول مينفعش كده في تحسن بس احنا عايزين اكتر من كده
كريم بتعب وحزن حاضر
ريهام اجمد بقي عايزين نتجوز
كريم بحزن هتقدري تبقي بتسعديني ع طول
ريهام بتلقائيا انا معك لاخر العمر
كريم ابتسم وابتدء يستجيب لتمرين
ياسين حجز قاعه لكتب الكتاب وبلغ اميرة واهله وهي عزمت قريبهم وجيرنهم واشتريت فستان سوريه ابيض وعملت ميكاب
ياسين كان فرحان جداااا كانه اول مرة
كارما كان جوها حزن بس خرجت الافكار دي من دمغها وابتسمت بكل رضا
ام اميرة الفرحه مش سيعها
كريم مكنش ناوي يخرج بس ريهام اقنعته يحضرو سوا ويوجه الكل
الكل وصل المسجد وحضرو كتب الكتاب
كريم عقبالنا يارررب
ريهام ابتسمت يارب
كريم شور لكارما جات
كريم وطي يابت
كارما باابتسمه وطيت عليه
كريم حضنها عقبلك ياروح قلبي هتكمل فرحتي يوم ماافرح بيكي
كارما ابتسمت وفرحت بكريم الي منسهاش وهو معه خطيبته وفكر فيها فرق معها اوووي
ريهام فرحت جدااااا بحبيبها واتاكدت انها اختارت صح
هدير حضرت مع اكرام وكانت سعيده جدا لاميرة لانها عانت كتيررر جداا رغم صغر سنها بس حقيقي اتبهدلت وفعلا ان الله مع الصابرين
كتب الكتاب اتكتب ياسين حضن اميرة الف مبروووك
الكل فضل يسقف
سميه استغربت من ياسين اول مرة يبقي جرئ كده والفرحه باينه في عينه
فرحت من قلبها وبركتله وحضنته واتمنتله حياه سعيده
خلص كتب الكتاب وياسين اخد اميرة ويسهرو
اميرة انا فرحانه اوووي
ياسين من كل قلبي فرحان بيكي ومعك
اميرة ندمان
ياسين خالص والله ده انا ندمان ع الوقت الي ضاع وانا مش معكي تسهري فين
اميرة ع النيل نفسي نكمل السهرة الي فاتت
ياسين اخدها وراحو يسهرو
بس اميرة كان نفسها تنزل النيل باليل
ياسين حققلها امنيتها وفصلو اكتر من ساعتين في النيل
وبعد سهرة طويله
ياسين اخد اميرة وراحو فندق يباتو في
اميرة فندوق ليه بس طب كنا نبات عند ممتك او عند امي لحد مشقتنا تجهز
ياسين ليله زي كده لازم نبقي سو
وكمان عشان ورانا سفر الصبح بدري
امير بصدمه سفر
ياسين بعد كل الي حصلي وحصلك احنا تعبنا كتيررررر في حياتنا وكنا هنضيع من بعض اكتر من مرة وربنا جمعنا نفسي نطلع نعمل عمرة انا جهزت ورقي وورقك نحمد ربنا ونشكرة ونطلب منه يسمحنا ويغفرلنا ونبتدي حياه جديده وبديه جديده
اميرة من شده فرحتها دموعها نزلت وحضنته وفعلا ربنا بيعوض
ياسين بدلها نفس الحضن حضن كله امان وراحه وحنان وعوض عن سنين كتيرررر كلها تعب وغدر وخيانه ووحده والم تنهدو براحه
وابتدو يعشو مع بعض في عالم تاني كله حب وعشق
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
كريم كل يوم بيتمرن وبيعمل جلسات كتيرر ريهام ديما معه كريم وجود ريهام معه كان اكبر دفع انه يخف
ياسين واميرة سافرو العمرة وكانو فرحانين جدااا
مكه كانت مع جديتها
هدير طلعت حامل. سعد فرحان جدا وكانه اول مرة يكون اب بس بيحاول ميظهرش ده قصاد اولاده عشان ميحسوش بغيره وحلف ان هيبقي اب عادل
عدي سبع شهور اميرة في شهرها التاسع بس قدام الكل هي في السابع وتعبانه جدااااا
ياسين كل يوم فرحته بالبيبي بتذيد
كريم اتحسن جدااااااا بيمشي بس بيعرج بسيط والدكتور اكد ان مع الوقت رجله هتتعدل واخيرا فرحه هو ريهام النهارده
هدير في شهرها السابع وسعد بيستعد يكون اب للمرة التالته
ريهام فرحانه جدا هي في الكوفير اخيرا لبست الابيض للي بتتمني اخيرا بقيت عروسه ومش اي جوزة لا ده حبيبها وروحها
ابو ريهام بيستعد كانه العريس ده بنت عمره وحبيبته فرحها النهارده
عدي الوقت وابتدي الفرح
كريم.وريهام قعدين ع الكوشه والابتسامه مبتفرقش شفايفهم
الكل حضر الفرح ام كريم هتموت من الفرح
رقصه الاسلو ابتديت رقصو سو
بس كريم حاسس بتعب بس حاول ميبينش ريهام حسيت بي وقعد تاني
عدي وقت طويل. والفرح شغال كريم طلب من ياسين يجيبله الميك
وفعلان اخد الميك ووقف طبعا انا كنت عامل حادثه فمقدرتش اعمل شبكه ولا البس حبيبه عمري دبله بس جيه الوقت الي اقولها بحبك وانحني ع رجله وهو حاسس بتعب بس مبينش وطلع علبه من جيبه ووجهها لريهام الي هتموت من الفرحه الكل سقف وفتح العلبه وهنا المفجاءه العلبه فيها خنفسه.للعبه بس متفرقش عن الحقيقيه حاجه ههههههههههههههه
ريهام صرخت
كريم ههههههههههههههه ورمي العلبه بالخنفسه
ريهام شفت الخنفسه قريبه منها صرخت اكتر
الكل بيضحك
ريهام هتجري بس كانت هتقع
كريم مرة واحده وقف وكأن رجله سليمه وشدها
ريهام قلبها كان هيقع من الخضه
كريم ههههههههههههههه شاور لكارما
جات ومعها علبه دهب مقفوله
كريم لسه هيفتحها ريهام بخوف لا دي اكيد فار ولا تعبان ماانت ناوي تموتني يوم فرحي
كريم ههههههههههههههه لا متخفيش انا بس عايز اجرء قلبك ومخوفكيش وتوجهي خوفك
ريهام ههههههههههههههه يوم فرحي
فتحو العلبه ولبست الشبكه
الكل كان فرحان خلص الفرح وكريم كان بيتحرك عادي
ريهام كريم انت بتمشي عادي
كريم بفرحه لما كنتي هتقعي ووقفت مرة واحده من بعدها رجلي كويسه جدا
ريهام الحمدالله
وصلو شقتهم
واول مدخله ريهام حضنت ولدها وفضلت تبكي وهو بكي كتيرررر عليها
مرات بابها كانت فرحانه اخيرا خلصت منها
الكل مشي
وبقي العرسان مع بعض
كريم اخيرا
ريهام ابتسمت بخجل اه اخيرا
كريم يالا نصلي نحمد ربنا ع وجودنا مع بعض وانه جمعنا مع بعض
ريهام يالا
اجمل ركعه هي لما بتركع شكر وفضل لله كم هي جميله الفرحه اللهم فرح كل قلب نام ع حزن وديقه
بعد 4شهور كارما اتخطبت لمدرب الكارتيه الي في النادي الي كانت بتروحه فرحانه بي جدااا وبتزعل من نفسها لما كانت بتفكر في ياسين
ياسين واميرة بقي معهم مصطفي ومكه معهم ياسين بيحبها كانها بنته ومبيفرقش بينهاوبين مصطفى
سميه فرحانه بحفيدها جدااا
هدير جابت احمد سعد مبيفرقش بينه وبين اولاده وهدير بتعامل اولاد سعد بما يرضي الله
مي عايشه مع اهلها الندم بيقتلها مليون مرة في اليوم عشان سمعت كلام واحد خرب بيتها وسبها. واتجوز بتشوف اولادها بس مش عارفه تبررلهم ليه سابت ابوهم بيكبرو وبيسالو
ريهام حامل كريم رجع شغله وحياته استقريت
اكرام متبهدل في السجن وكلام الناس عليه هيجننه قرار انه لما يخرج من السجن هيسافر برا مصر
محمود مات من الحسرة ع نفسه وفلوسه
هبه بقيت زي الخدمه في السجن وبتتمني الموت في اليوم ميت مرة
ملخص الحكايه بتزرع خير بتحصد خير بتزرع شر بتحصد شر ربك بيمهل ولا يهمل عايزين كل واحد يبدء بنفسه ونحافظ ع افعلنا واقولنا مش عايزين نرمي كلام زي السم ممكن كلمه اتكلمتها بهزار تتسبب في حسرة انسان او انه يغير حياته عشانك
الرسول عليه الصلاه والسلام اتجوز الارمله والمطلقه والاكبر منه والاصغر منه عشان نتعظ الارمله من حقها تعيش بلاش هجوم وكلام صعب المطلقه من حقها تبدء من جديد مش ديما هي الجاني ممكن تكون المجني عليه الي اتاخرت في الجوز مش عانس بالعكس ده لسه نصيبها مجاش بلاش كلمه صعبه تخرج منك تخليها توفق ع اي حد وخلاص عشان الكلام عايزين نتعامل بتحضر رقي نكون بشر بمشاعر وقلب ودم وقلبنا يكون ع بعض
النهايه بين اي اتنين ياريت نحترم بعض ونفتكر لحظه حلوة بينا وبلاش القسوة والغباء وعدم الاحترام والكلام السئ
اتمني تكون عجبتكم واستفدنا منها
وياريت طول مفينا نفس نعيش ونعيش صح وننسي الناس وكلامهم نعيش لنفسنا نعيش صح حتي لو بالنسبه لناس ده غلاط
عايزين ناخدها شعار في حياتنا الغلط الوحيد هو الي الحرم الي يغضب ربنا مش الناس
تمت بحمد الله انتظروني في رويتي الجديده قريبا بازن الله
تعليقات
إرسال تعليق