القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

عشقتك مجنونتي بنت الشيطان الجزء الثاني بقلم رحمه نبيل كامله جميع الفصول مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله


 #عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#الفصل_الاول

رسالة � 
‏كن قانعاً بما عندك.. وراضياً عما أنت عليه.. وانظر إلى من هو أقل منك في النعم.. ومن هو أكثر منك في البلاء.. وبذلك تنعم بالسعادة والهناء..))"��

صلوا علي من جلس علي ركبته يواسي طفل مات عصفورة
صلوا علي الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم

بنت الشيطان الجزء الثاني
الفصل الأول

في صباح يوم جديد حيث الهدوء والسكينة و..... لحظه ما هذا الصوت يبدو أن هناك زلزال يضرب في البيت نهضت نور بسرعه وهي تركض للاسفل سمعت صوت التكسير يأتي من المطبخ ركضت للمطبخ رأت هناك المطبخ مقلوب رأس علي عقب نظرت له بتشنج ورفعت نظرها وجدت طفليها أصحاب الأحد عشرة عام ينظرون للمطبخ ببراءه ثم نظروا لها بابتسامه / صباح الخير يا ماما
نور وهي تأخذ نفس تلو الاخر / مش هتعصب مش هتعصب دول أطفال صغيرين أطفال وميعرفوش حاجه اهدي يا نور ده ذنب وبيتخلص منك
فتحت عينها ونظرت لهم وتحدثت بفحيح / ثواني والاقي المطبخ ده بيلمع فاهمين
صمت يعم المكان ولا احد يجيب
نور بصراخ / فاهمين
عبدالرحمن ودانه / فاهمين فاهمين
اخذ الطفلان يركضون في كل مكان بعشوائيه يحاولون الانتهاء من هذه الفوضي بسرعه قبل أن تتحول نور بالكامل
استيقظ مالك نظر بجانبه ولم يجد نور تعجب كثيرا نظر للوقت وجده السادسه صباحا ونور لا تستيقظ الان ابدا نهض وتوجه للاسفل يبحث عنها ولكن سمع صوت في المطبخ اتجه اليه وجد نور تقف علي الباب المطبخ وتنظر بشر للأطفال وهم يعملون
مالك بتعجب / فيه ايه اللي بيحصل هنا
دانه وقد وجدت الخلاص فقالت ببراءه وتمثيل  / بابا شوفت مراتك عامله فينا ايه مبهدلانا ازاي
نور / حصل اصل انا مفتريه
عبدالرحمن وهو يكمل مع أخته / صحتنا بدري وبتقولنا قوموا اعملوا بلقمتكم
نور/ حصل برضو انا اللي خلتهم يعملوا ده كله
مالك وهو ينظر لهم ثم نظر لنور /انا تقريبا زعلت امي الله يرحمها عشان يرزقني بالعيله الهبلة دي اوعوا من وشي
تركهم وتوجه الثلاجه واحضر الحليب واخذه وخرج
نور وهي تنظر لاولادها بغضب
عبدالرحمن / عجبك كده يا ماما اديه زعل بسببك اتفضلي روحي صالحيه
نور وهي تكاد تهجم عليه / اه يا...... 
دانه / اهدي يا اخت نور انتي الكبيره روحي صالحي جوزك الأول بعدين اضربيه براحتك
نور وهي تنظر لمكان ذهاب مالك / ارجع الاقي قشة واحده هفرمكم يا كلاب
ثم تركتهم وذهبت لتراضي مالك
دخلت نور الغرفه وجدت مالك يجلس علي الكنبه وينظر أمامه في ملف يبدو أنه خاص بالعمل
نور وهي تجلس بجانبه وهي تعرف كم ارهقوه معهم تحمل مالك الكثير والكثير لاجلهم وهم كل مرة يختبرون صبره والحقيقه تقال لم يُحزن احد منه من قبل دائما كان مراعي لهم
نور بحنان وهو تمسد علي شعره / اسفين يا مالك
رفع مالك نظره من علي الورق ونظر لها بحب وامسك يدها وقبلها / اسفين علي ايه يا نور قلبي اسفين علي حياتي اللي خليتوا ليها طعم تاني ولا البيت اللي بقي فيه روح ولا قلبي اللي بقي بيدق ومبقاش حجر
نور وهي تنظر له بعشق ينمو مع الوقت اكثر واكثر / اسفين اننا دايما بنعصبك وبنعملك مشاكل وبنكلفك كتير اوي
مالك وهو يشدها الحصانه/ اششش متقوليش كده انا كل ما أملك ليكم انتم يا نور انا ربنا رزقني بيكم وانا بشكره كل لحظه عليكم اي نعم علي طول بتعملوا مشاكل بس بجد بحس بروح للبيت وانتم فيه وبتتخانقوا واللي بتنتهي كل مره انهم يلبسوكي التهمه ويجروا
نور بضحك / والله حساني مرات ابوهم مش عارفه ليه
مالك /ربنا يخليهم ليا يارب
دخلت دانه / الحمدلله اتصفينا كلنا والنية بقت قشطه والدنيا حلوة
عبدالرحمن وهو يدخل / حيث كده بقي نقدر نقولكم بكل فخر الغساله باظت خلاص
نظرت نور لهم وهي مصدومة / ليه ايه اللي وصلكم للغساله
دانه ببراءه/ كنا عايزين نغسل اللبس عشان نساعدك بس باظت 
نور / لا والنبي
عبدالرحمن / من امتي واحنا بنكدب عليكي
نور وهي تحاول النهوض إليهم / طب والله ل...
منعها مالك من النهوض وهو يضحك بشده / امشوا من وشها دلوقتي عشان لو سبتها هتقتلكم
ركض الطفلان بسرعه شديدة للخارج بينما مالك يضحك بشده عليها وعلي أولاده
مالك وهو يضمها / خلاص خلاص هههههههه
ن

ور وهي تكاد تجن /مش هعملهم حاجه انا بس عايزه افهم هما ايه اللي وصلهم للغساله يا مالك سيبني بس هفهم منهم
مالك وهو يضحك ويشدها تجاه اكثر / سيبك انتي منهم دلوقتي
نظرت له نور بعيون ضيقه / ليه فيه ايه
مالك وهو يقترب / يعني مش عارفه فيه ايه
نور وقد تاهت في عينه / تؤ تؤ
مالك وهو يقترب منها اكثر  / فيه انك وحشتيني موووت يانور حاسس انك بعدتي عني اخر فتره
نور وهي تضمه اكثر / متقلش كده يا مالك انا دايما جانبك يا حبيبي بس العيال والله كانوا شاغلني وانت شوفت بنفسك بيعملوا ايه دول بي.... 
مالك وهو يضع أصبعه علي فمها / اشششش انسي العيال دلوقتي مفيش غير انا وانتي وبس
ثم عانقها بحب شديد 

عبدالرحمن بضحك / ابوكي ثبتها بكلمتين 
دانه بضحك / ربنا يخليك يا مالك ياراعي الغلابه 

استيقظت سمر علي صوت المنبه نهضت بكسل  ونظرت بجانبها وجدت سراج ينام بهدوء اقتربت منه وقبلت جبينه وقامت بتصفيف شعره بيدها واقتربت منه وهمست في اذنه / بعشقك يا سراج
ابتعدت عنه ولكنها شهقت عندما رأته ينظر لها بعشق خالص / وسراج بيعشقك يا سمر
سمر ببسمه وهي تقبل كف يده  /ربنا يديمك لينا ياقلب سمر انت بجد نعمه ياسراج كفايه انك استحملتني كتير في أول حياتنا مع بعض بسبب عقدتي من الجواز وصبرت كتير عليا وعلي حالتي الصعبه
سراج وهو يجذبها له / مش قلنا الموضوع دة اتقفل خلاص الماضي نرميه خلاص احنا نعيش المستقبل وبس والمستقبل هو انتي وبناتي القرود دول
ضحكت سمر بشده / طب وسع كده يابا عشان اصحي القرود
سراج بقرف لها وهي ترحل / يابا يابيئه يا مفسده الحظات الحلوه اسفوخس عليكي
خرجت سمر وهي تضحك بشده عليه ثم اتجهت للمهمه الصعبه التي تقوم بها يوميا
اخذت نفس عميق ودخلت للغرفة وقالت بصوت عالي / اصحووووووووا
ثم اتجهت لهم وقامت برفع الغطاء غن كلا من فتاتيها / يلا ياماما يلا يا حبيبتي منك ليها الباص هيوصل كمان ساعه يلا يا حاجه
ناري وهي تزفر بضيق / يوووه يا مامي سيبنا كمان شويه سمر وهي تسحبها / يلا يا اخت باربي علي الحمام خمس دقايق الاقيكي قدامي جاهزه
ثم اتجهت لروجي / روجي يلا ياماما يلا ياختي الباص هيفوتك
روجي / لحظه يا مامي
سمر وهي تسحبها / ولا فمتو ثانيه زياده قومي ياماما يلا ورا اختك علي الحمام علي طول
جلست سمر علي السرير وهي تأخذ نفسها / ياربي ايه العيال دي شكلي بدأت انسي التدريس الله يرحم يوم ما كنت بخلي عطوه يعملها علي نفسه ياااه ايام
ثم خرجت واتجهت لاسفل وقامت بتحضير سندوتشات لهم وضعتها في صناديق الاكل (اللانش بوكس) هبطت الفتاتان بكل كسل وأخذت كل واحده منهم حقيبتها
وذهبوا بانتظار الباص
صعدت سمر ودخلت لغرفتها وهي تحمل بعض السندوتشات لسراج
وجدته يقف أمام المرأه وهو يمشط شعره صفرت وغمزت له / ايه الشياكه دي ياباشا
سراج بضحك وهو يقترب منها ويقبلها بجانب فمها / عندي اجتماع مهم ياقلب الباشا
سمر بحب / ربنا يوفقك يا قلبي
سراج وهو ياكل السندوتش / اه ادعيلي يا سموره احسن فيرونيكا دي صعبه اوي في التعامل
سمر / يارب ياحبيبي يسه.....
فجأة تشنجت ملامحها / لا مؤخذه في اللفظ لا مؤخذه في ايه في اللفظ مين الأخت فيرونيكا دي ولا ده اسم منتج جديد
سراج وهو يشغل نفسه باكل السندوتش حتي لايري ملامحها / حلو اوي السندوتش ده ابقي كتري مربه المره الجايه
سمر بصراخ / سراج
سراج وهو ينهض / مش هخلص يا سمر فيرونيكا تبقي عميله عندنا من أشهر العملاء اللي بنتعامل معاهم يلا سلام عشان هتأخر
نظرت سمر لاثره وهو يخرج / هو سبني دلوقتي ومشي ولا انا بيتهيألي
ثم جزت علي أسنانها / وفيرونيكا مين دي كمان ان شاء الله ماشي ياسراج انا مش هسيبك في حالك

مازن وهو يرتدي ثيابه سمع خبط علي الباب
مازن وهو ينظر للمرأه / تعالي يا مراد
دخل مراد ذلك الرجل الصغير حرفيا فتصرفاته كلها توحي بالثقه  والعقل.
مراد بهدوءه المعتاد / صباح الخير يابابا
مازن وهو يتجه له ويقبله فهو ابنه الوحيد وعزيز عليه كثيرا / صباح المانجه يا حبيب بابا
ابتسم مراد لوالده / هي ماما لسه نايمه
مازن وهو ينظر لزوجته النائمه / اها هي تعبانه شويه تعالي نجهز فطار لينا ونعمل حسابها كمان
مراد وهو يتجه مع والده للخارج / ماشي بس بسرعه عشان الباص قرب يجي
مازن / متقلقش يابطل مش هنتأخر

أسد وهو ينظر لاطفال بحزم/
عرفت ياخالد هتعمل ايه
خالد بايجاب / عرفت ياوالدي اي حد يقرب لأخواتي هكسره
أسد ببسمه /شاطر وبالاخص عيال عمك سراج اصلهم نايتي خالص ياحبيبي الباقي عادي دانه وعبدالرحمن العيال بيخافوا منهم اساسا ومراد هادي وعاقل وعيال عمتك جنه وعمك عمر معاهم حسام الكبير اما بنات خالتك سمر دول هبل ومشروع رقصات مستقبلي خلي بالك ليتشقطوا
تدخلت جميله وهي تضع الطعام في الحقيبه لابنائها / ماهذه الألفاظ يا أسد ارجوك هكذا سيتعلمها الأطفال
أسد / معلش يا اخت جميله مش هتتكرر
ثم غمز لاطفاله
سمع الأطفال صوت الباص في الخارج فخرجوا سريعا وهم يودعون أهلهم
أسد بعدما ذهب الأطفال / بس احلوينا يا جيمي
نظرت له جميله وانفجرت ضحكا / اوووه يا عزيزي مازلت كما أنت اسد هو أسد لن تتغير
أسد وهو يجذبها له ويغمز / واتا اتغير لية بس ياباشا ما احنا كده حلوين
صدحت ضحكه جميله في الأجواء
أسد  بضحك / يخربيت جمال اهلك ياشيخه

عمر وهو يحمل طبق ملئ بالثلج ودخل لغرفه أبناءه وقام بوضع قطع الثلج في ثيابهم  ثواني وكان أطفاله يقفزون وهم يضعون يدهم في ظهرهم نفس المشهد الذي اعتاد عليه عمر مع نور وسمر ولكن الآن مع أولاده
حسام وهو ينظر لوالده / لماذا فعلت هذا يا والدي
عمر/عشان تصحي يا عمر يامختار
نرمين بدلع فطري فيها /كدة مش حلو خالص يادادي
عمر / اكل العيش ياقلب دادي
ذهب عمر لادم الصغير الذي نام مجددا وحمله من التيشيرت الخاص بة وخرج / يلا تعالوا عشان تفطروا
خرج عمر واعطي ادم الصغير لجنه لكي تحضره بعد مرور بعض الدقائق كان الجميع انتهي من التجهز وتوجهوا للمدرسه وركبوا الباص
نظر عمر لجنه وقبلها علي خدها / روحي نامي انتي ياقلبي شكلك مرهق اوي
جنه وهي تبتسم / ماشي يا قلبي خد بالك من نفسك
هز عمر رأسه وانطلق لعمله في شركة سراج فبعدما ترك شركه حميد الشرقاوي عمل مع سراج

داخل الباص كان مراد يجلس بعيدا عن الكل وينظر في الكتاب أمامه ذهبت له هذه الصغيره / مراد هو ينفع اقعد جنبك هنا
نظر مراد لهذه الصغيره التي تنجح دائما في رسم البسمه دون أي جهد منها / تعالي ياروجي
ذهبت اليه روجي وجلست بجانبه ومسك هو كتابه مجددا ليكمل
روجي /هو ايه ده يا مراد
مراد /ده كتاب ياروجي
روجي / هو الكتاب ده اللي بيخليك ذكي
ابتسم لها مراد / اه هو
روجي / روجي عايزه واحد زيه هخلي بابي يجبلي واحد
مراد وهو يضمها اليه / ممكن نقرأه انا وانتي تعالي هقرأه ليكي
ناري وهي تنظر خالد ابن أسد / هو الواد ده اعمي عمره ما عبر اهلي اووف بقي عليه
خالد وهو يتجه لدانه ويغمز لها / ايه الحلاوه دي يادانه 
نظرت له دانه ببسمه سخريه / يلا يا عسل روح العب بعيد قال حلوه قال ده انا اكبر منك يا معفن 
خالد بضحكه وتأثير درامي / عمر ما كان السن عقبه في طريق الحب يا قلبي 
ثواني وشعر باحد يمسكه من ثيابه من الخلف/معلش ياقلبي هو الحب كدة بهدله بعيد عنك 
خالد وهو ينظر لعبدالرحمن ويبتسم بغباء / عبده ازيك يا كبير 
عبدالرحمن وهو يبتسم له ويتركه ويجلس بجانب دانه / بخير يا حبيبي طول ما نت بعيد عن اختي اتفقنا عشان المره الجايه هعلقك ولا نسيت اخر مره عمو أسد سلكك من ايدي بالعافيه 
نظر له خالد بمشاغبه وغمز له / حبيبي والله يا كبير ده انا بحبك 
عبدالرحمن وهو يضم دانه له بتملك شديد / وانا بحبك طول ما انت بتلعب بعيد عن اختي ياباشا 
ضحك خالد ورحل وهو يقول / هشوف كده 
حسام ابن عمر وهو يجلس بجانب سما / بتعملي اية يا سما
سما وهي تنظر له بملل / ملكش دعوه.
حسام وهو ينظر لها بتجاهل /تمام عن اذنك
جلس خالد بجانب سما / ايه يا سما معاملتك الزفت دي لابن عمك 
سما  بملل / عيل رخم اساسا بعدين سيبك مني وخليك في دانه 
ضحك خالد / بحب اضايقها واشوفها متعصبة 
سما بتحذير / خلي بالك انت مش قد عبدالرحمن يا خالد 
خالد وهو ينظر أمامه / عبدالرحمن اخويا واكتر ياسما مش عدو عشان اخد بالي منه 

كان عبدالرحمن ودانه ينظرون لجميع من في الباص
دانه بتمثيل الحزن / الحب وسنينه
عبدالرحمن بضحكه / ده مبهدل الكل ده حتي مراد الكبير  العاقل عينه بتطلع قلوب لما يشوف روجي
دانه / الا احنا ياشق ملناش حد في العيله هو احنا كنا فين لما كانوا بيوزعوا الكابلز
عبدالرحمن / كنا بنجنن نور هههههههههههه
يا مفرقين الشموع قلبي نصيبه فين 
ضحكت دانه / تعرف ساعات بتصعب عليا اوي الست دي استحملت كتير هههههههههههههه

كانت سمر تسير في اروقه الشركه وهي تتجه لمكتب سراج بغضب يأكلها كلما تخليت ان هناك شئ مؤنت اقترب من زوجها
ذهبت للسكرتيرة / لو سمحتي مستر سراج
السكرتيرة / مستر سراج عنده اجتماع  يافندم
سمر / عارفه في قاعه كام
السكرتيره  ولانها تعرف سمر وما تفعله / قاعه رقم......
انطلقت سمر تجاه هذه القاعه وهي تكاد تكسر الأرض اسفلها فتحت الباب بقوه ونظرت للداخل ولكن رأت ما جعلها تتسمر في مكانها
سمر وهي تنظر لما تري / احيه

كانت نور تجري في ممر المديرية / اقول عليك ايه يامالك هتأخر بسببك يا ربي اللواء هيموتني المره دي
كانت نور علي وشك الدخول لمكتبها وجدت العسكري يتجه لها / والله ما انت تاعب نفسك اتفضل وانا جايه وراك
اخذت نور نفس عميق وهي تقوي نفسها علي مواجهه اللواء فأكيد سوف تتلقي منه كلمات لا تحب سماعها بالاضافه لمهمة تكون القاضيه هذه المره وتنهيها
طرقت نور الباب ودخلت بعد أن سمح لها اللواء
نور وهي تؤدي التحيه / تمام يافندم حضرتك طلبتني
نظر اللواء لها / يا صباح الخير اخيرا شرفتي
نور وهي تنظر له وتضحك بغباء / معلش يافندم راحت عليا نومه
اللواء وهو يخرج علبه الدواء ويأخذ منها ويتنفس لكي يهدأ
نور / الف سلامه عليك يافندم مالك
اللواء / يابنتي انا كبرت ومبقنش حملك والله
نور وهي تكاد تبكي / طب وانا عملت ايه
اللواء / اه خلاص اتفضلي اقعدي عشان تعرفي المهمه الجديدة
جلست نور وهي تنظر له بخوف / استر يارب
اللواء / طبعا بسبب نجاحك في مهمه الكوبرا في الفتره الاخيره قررنا اننا نوكل ليكي مهمه جديدة
نور وهي تحدث نفسها / ياختي ده انا كنت هروح فيها
اللواء / في حاجه ياسيادة الرائد
نور / احم لايافندم  اتفضل
اللواء / عصمت ابو الفتوح رجل أعمال مصري اتشهر في الآونة الاخيره بسرعه بعد ما كان ثروته صفر تقريبا خلال سنه بقي من أشهر رجال الأعمال علي مستوي العالم مهمتك تقربي منه وتعملي تحريات للموضوع وتعرفي ايه اصل الموضوع بالضبط وعاوز تقرير بكل همسة ليه مفهوم
نور وهي تبتلع ريقها / طب يافندم ما في ظباط كتير يطلعوا المهمه دي غيري سيادة المقدم أدهم اظن كفئ وهيبقي مناسب اكتر مني
اللواء / بس القيادات اختارتك انتي يانور خصوصا انك ست والمعروف عن عصمت ده انه بتاع ستات لو شاف اي ست يريل عليها وانتي مش اي ست طبعا انتي شايفه نفسك عامله ازاي شبه الأطفال ومش هيخليه يشك في حاجه اتفضلي دلوقتي علي مكتبك وكل المعلومات هتوصلك في ملف خاص بالعمليه
نور وهي تحاول أن تثنيه عن رأيه / بس يافندم اظن ان....
اللواء وهو يمسك ملف امامه / الكلام خلص يا سيادة الرائد نفذي اللي قولت عليه
نور وهي تنهض بضيق / تمام يافندم
ذهبت نور لمكتبها وهي تفكر كيف ستقنع مالك بهذه المهمة خصوصا انه منذ مهمه الكوبرا حذرها من اي مهمه خطيره وان تقوم بمهمات سهله والا فلتترك العمل افضل وماذا سيفعل اذا عرف ما تنوي فعله لاستدراج الهدف هذه المره اكيد سيقوم بقتلها اه ياربي ارشدني للحل

سمر وهي تنظر بعين مفتوحه لهذه المرأه التي تقترب من زوجها مسافه لاتذكر بل وتميل بجسدها عليه بكل قذارة وتقترب منه وتهمس في اذنه الي هنا وقد وصلت سمر لآخر ذره صبر وهدوء تملكها صرخت سمر باسم سراج / سرررررااااااااج
نظر سراج برعب للصوت سرعان ما فتح عينه بصدمه من وجودها هنا
كان سراج علي وشك توضيح ماحدث / سمر اللي حصل انه 
لم تنظر اليه سمر بل كان كل نظرها موجه لهذه المرأة 
نظرت هذه المرأه لسمر بتعجب من هذه؟؟؟؟ وماذا تفعل هنا؟؟؟؟
لم تمهلها سمر الفرصة لطرح سؤال إضافي حيث ذهبت وجرتها من شعرها علي الارض وجلست فوقها وأخذت تضربها في كل مكان وتعضها أيضا تحت صرخات هذه المرأه التي تطرب اذن سمر ومحاولة سراج لكي يفك شعر فيرونيكا من يد سمر وسمر لاتريد تركها والمرأه تصرخ صرخات اجتمع عليها كل من في الشركه وسمر تميل عليها وتضربها اكثر نظر سراج لتجمع العمال حوله وصوتهم وهمهماتمم وصوت صراخ المرأة لم يستطع ان يحتمل الأمر سحب سمر بشده وقام بصفعها وصرخ في وجهها بشده حتي برزت عروقه / ارجعي علي البيت ياسمر حالا
.............

استووووب خلص الفصل الأول من حكايتنا ولسه دي بس بدايه المرح وبداية للقصه ولسه الجاي هيعحبكم اكتر مستنيه توقعتكم للي جاي 
متنسوش 
فوت � 
كومنت � 
دمتم سالمين 
رحمة نبيل � � 美心
再见�
احبكم في الله
�������������
�������������
�������������
�������������

بإذن الله الجاي يعجبكم لو فيه تفاعل هنزل تاني

#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#الفصل_الثاني


*إلى متى الغفلة عن الله ❗*

💡 يقول ابن القيم - رحمه الله - :

*" والعجب كل العجب من حال أكثر الناس كيف ينقضي الزمان، وينفذ العمر، والقلب محجوب عن الله ودار الآخرة وخرج من الدنيا كما دخل إليها وماذاق أطيب ما فيها ، بل عاش عيش البهائم ، وانتقل منها انتقال المفاليس، فكانت حياتُه عجزاً ، وموتهُ كمداً، ومعادهُ حسرةً واسفاً ".*
📮انظر : طريق الهجرتين (ص385)

صلوا علي من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم

الفصل الثاني

وصل الباص للمدرسه وهبط منه الجميع ولكن عند هبوطهم جاء احد الفتيه وقام يجذب شعر دانه نظر له عبدالرحمن بشر / انت اللي جبته لنفسك استحمل بقي

نظرت سمر لسراج نظره قتلته ثم ابتسمت بسمه ميته وهزت رأسها ببرود مع احتفاظها بنفس البسمه وأخذت حقيبتها وذهبت وهي ترفع رأسها بكبرياء ولم تلتفت لاحد نظر سراج للعمال بجنون صرخ  /كل واحد علي شغله حالا
ثم حول نظراته لفيرونيكا التي كانت ترتب ثيابها وشعرها تحدث وهي تتصنع الألم / اوووه ما هذة المجنونه كادت ان تقتلني تحت يدها
ثم اقتربت منه بدلع ووضعت يدها خلف رقبته / شكرا لك عزيزي علي مساعدتك لي لولاك كانت....
قاطعها سراج وهو يرمي يدها بعيدا عنه بعنف شديده  وصرخ بها بجنون / للخارج اخرجي حالا لا اريد رؤيتك مجددا امامي اذهبي
نظرت له بصدمه وقالت بحده / هل تمزح نحن بيننا عقود و...
سراج وهو يصرخ / وانا الغي هذه العقود اذهبي من أمامي انصرفي
نظرت له بشر / حسنا ستندم كثيرا يا عزيزي أعدك ستندم
بعد خروجها قام سراج برمي كل ما علي المكتب وكسر اللاب توب الخاص به بهياج وجنون وهو يتذكر نفسه يضربها أمام العمال / اااااااااه
اخذ جاكته واشياءه وركض لسيارته ليراضيها

دخلت ساره للمشفي بعدما نهضت  ولم تجد احد بالمنزل
كانت تسير بارهاق شديد فهي منذ يومان تعاني من بعد الوجع في رأسها كانت تسير وهي تسمع همهمات من العاملين بالمشفي لم تهتم لها فالعاده هنا هي أن يتركوا العمل ويظلوا يتحدثون فيما لايفيد ابدا ولكنه لحظة استوقفها سماعها لاسم مازن من احدي الممرضات توقفت ساره قليلا ونظرت لمجموعه من الممرضات الذين ينظرون لها ويتحدثون دون خجل اقتربت منهم وهي تضيق عينها محاولة معرفه عن ماذا يتحدثون اقتربت ساره اكثر / فيه ايه سايبين شغلكم ونازلين رغي ليه بعدين ليه شايفه الكل عمال يتكلم ويرغي هو فيه مناسبه ولا اية
احدي الممرضات بتسرع / هو انتي متعرفيش يا دكتوره اللي حصل
ساره بحاجب مرفوع وتعجب / حصل ايه
ضربت احدي الممرضات صديقتها الغبيه والمتسرعه / لا ولا حاجة يا دكتورة دي بس سماح عبيطه شويه
سماح بدفاع عن نفسها / انا عبيطه يا مروه يعني نسيب الست علي عماها وجوزها المستشفي كلها بتتكلم انه علي علاقه بالبت نرجس
فتحت ساره عينها بشده ماذا زوجها علي علاقه بانثي غيرها مستحيل مازن لن يفعل ذلك / اخرسي منك ليها جوزي عمره ما يبص لواحده غيري ابدا انا الحمدلله واثقه فيه وعمري ما افكر حتي اني اشك
سماح بشماته / لما هو كده امال ايه الصور دي
نظرت ساره لما تتحدث عنه هذه الممرضه وجدتها صور لمازن والممرضه التي تدعي نرجس وهي تميل عليه وهو مسطح علي الاريكه نظرت ساره أمامها باعين حمراء شديدة ثم نظرت لهم بغضب / كل واحد علي شغله اتفضلوا
ذهب الجميع وهم يتحدثون عن ما حدث منذ قليل
بينما ساره ركضت لغرفه مازن لتفهم منه ما حدث فهي اكيد لن تصدق هذا الكلام عن زوجها ابدا فتحت الباب بسرعه ودخلت وسرعان ما فتحت اعينها بشده

كانت نور تجلس في المكتب تحاول الوصول لفكرة حتي تقنع مالك بهذه العمليه فجأه رأت هاتفها يضئ باسم مدرسه أولادها ردت بسرعه خوف ان يكون أحد منهم تأذي /الو
..........
نور وهي تنهض بسرعه / حاضر انا جايه
نظرت نور في ساعتها حسنا يحق لها اخذ اجازه فهي لم ترتاح منذ فتره خرجت من عملها واوققت تاكسي بسرعه وذهبت للمدرسه بعد مرور عشر دقائق وصلت للمدرسه واتجهت مباشره لمكتب المدير دخلت نور للمكتب بعدما استأذنت منه وجدت دانه وعبدالرحمن يقفون وهم يضعون رأسهم في الأرض  وثيابهم عليها دماء ركضت لهم بسرعه واخذتهم في حضنها بخوف / يا حبايب ماما مين عمل فيكم كده انا مش هسكت ده انا هفضحهم ايه البلطجه دي اللي حصل ميتسكتش عليه.
المدير / يامدام اللي حصل هو...
نور مقاطعه / ابدا مش هقبل اي أعذار انت مش شايف عاملين ازاي
المدير وهو يشير علي الجانب المقابل لنور حيث يقف ثلاث فتيان / لا انا شايف عاملين ازاي
نظرت نور للفتيان وجدتهم بلا ملامح من كثره الدماء والجروح في وجههم بلعت ريقها خوفا ان يكون ما وصل لها صحيح قالت بنبره أوشكت الي البكاء من أفعال أولادها  / هما دول انضربوا مع عيالي في الخناقة
المدير مصححا / دول انضربوا من عيالك في الخناقة
نظرت نور لاطفالها وسألتهم باعينها اذا كان كلامه صحيح او لا أنزل الأطفال رأسهم في الأرض بدون النطق بحرف نظرت لهم نور بتوعد ثم نظرت للمدير / هههه دي خناقه أطفال يا حضره المدير وانا ممكن اعتذر بنفسي لأهالي الاولاد واي تعويض يطلبوه انا معاهم
المدير بسخريه / ليه أمال فين كلام حضرتك قبل شويه البلطجه دي ميتسكتش عليها
نور بمزاح / ده كلام في لحظه حماس بس
المدير وهو يتنهد / بصي انا مقدر موقف حضرتك بس اولاد حضرتك للأسف هيتفصلوا من المدرسه لمده اسبوعين مع تغريمهم بمبلغ لتعويض التلف من أملاك المدرسه ده بالنسبه للي يخص المدرسه اما اللي يخص الاولاد فاقترح حضرتك تتواصلي مع أهلهم افضل لان زي ما انتي شايفه
نظرت نور له ثم نظرت لاولادها وتنفست بتعب

عادت سمر للمنزل وصعدت للغرفة بسرعه كبير واخرجت حقيبتها وقامت بوضع ملابسها كلها وبالطبع لم تنسي ان تترك لسراج تذكار فقامت بتحطيم جميع زجاجات العطر المستورد الخاص به وقامت بتقطيع ثيابه الغاليه وأخذت حقيبتها وتوجهت لبيت والدها الذي يقيم فيه حاليا عمر
طرقت الباب فقتحت جنه ونظرت لها ببسمه سرعان ما تغيرت لتقطيبه متعجبه من الحقيبه التي معها
نظرت لها سمر وامتلئت عينها دموع

كان مالك يتحدث في الهاتف / تمام لا الميعاد الجديد انا هحدده تمام هي العمليه فين
........
تمام جدا ابعت فايل بالمعلومات
.....
سلام
أغلق مالك هاتفه وجلس علي الاريكه الخاصه به وكالعادة كان يرتدي شورت فقط نظر أمامه وهو يفكر في هذه المهمه الجديده لقد أهمل منزله منذ فتره بسبب كثرة المهمات يفكر في أن يأخذ اجازه طويله ليقضيها مع عائلته ولكن بعد هذه المهمه اكر مالك في شئ ثم ابتسم بحب وامسك الهاتف

كانت نور تركب بالسياره وهي تنظر أمامها ولم تلقي حتي ولو نظره واحده علي أطفالها منذ خروجهم من المدرسه كان عبدالرحمن ودانه ينظرون لها بخوف وحزن انها غاضبه منهم
سمعت نور رنين الهاتف امسكته وردت بهدوء تخفي خلفه الكثير والكثير / الو
فتحت عينها. بصدمه / ازاي طب اقفلي ثواني واكون عندك
نور للسائق / معلش ممكن تسرع اكتر
هز السائق رأسه بالموافقه وأسرع دقائق وكانوا بالمنزل أنزلت نور أولادها ونظرت لهم بجفاء / بلغوا بابا اني عند طنط جنة.... اطلع يا سطا
نظر الطفلين للسياره وهي ترحل بحزن
دانه ودموعها تكاد تهبط / ماما زعلانه اوي مننا
عبدالرحمن بحزن / عشان احنا مش كويسين ودايما نزعلها
دانه / لازم مصالح ماما
عبدالرحمن وهو ينظر لها /عندي فكره حلوه
....

وصلت نور للعمارة التي يسكن بها أخيها وهبطت من السياره وصعدت بسرعه للاعلي وطرقت الباب بشده فتحت جنة / كويس انك جيتي يانور تعالي شوفي سمر مالها
نور وهي تنظر لسمر التي تبكي بشده لم تراها نور من قبل / في ايه ياسمر مالك
سمر بدموع وصوت مبحوح من البكاء / انا هتطلق  يانور

ساره وهي تنظر لهذه الممرضه التي تدعي نرجس / يا بجحتك وليكي عين تقفي قدامه كمان
نرجس وهي تدعي الجهل /قصدك ايه يا دكتور مش فاهماكي
ساره بهياج وجنون /بس كده عيوني انا بقي هفهمك 
ثم انطلقت اها وأخذت تكيل لها الضربات والممرضه تصرخ من الألم اجتمعت المستشفي عليهم
سماح لممرضه اخري / يبقي الخبر صح
مازن / كفايه يا سارة فيه ايه
ساره وهي تبتعد عنها بغضب /الاستاذه مطلعه اشاعه في المستشفي كلها ان هي وحضرتك علي علاقه لا وايه منزله ألبوم ليكم ولا العرسان
مازن بغضب وعيون حمراء / ساره
ساره بهياج / ساره ساره ساره انا زهقت شوف الأخت دي عامله ايه قبل ما تتعصب عليا يا مازن
ثم اخذت حقيبتها ورحلت بعصبيه شديده أخرجت هاتفها وقالت بدموع / نور انا محتجاكي

دخل الأطفال مباشره للمطبخ فلم يلاحظهم مالك الذي كان في مكتبه يعمل علي احدي مهماته
عبدالرحمن / بصي يا ستي الفكره كالآتي احنا هنعمل كيك كبيره لماما ونكتب عليها اسفين يا ماما ايه رأيك
دانه وهي تنظر له ببسمه / اما حته فكره روووعه يا عبده بس في مشكلة
عبدالرحمن / مشكله ايه
دانه /احنا منعرفش بنعمل الكيكة ازاي
عبدالرحمن / عادي نشوف اي فيديو علي اليوتيوب هتلاقي كتير
دانه بحماس / الله يلا نبدأ بسرعه
عبدالرحمن / اصبري هبحث كدة علي واحدة..... امممم دي حلوه بصي
نظرت دانه لصوره تورتة ثلاثه أدوار / اه جميله اوي اوي هنعمل دي خلاص
عبدالرحمن / استني اثبت الفون.... تمام كده يلا ياستي هاتي المكونات دي.........

طرقت ساره باب شقه عمر ذهبت جنه وفتحت ووجدت من ترتمي في حضنها وهي تبكي / ااااااااه عايزين ياخدوا جوزي مني ععععععاااااااا
جنه وهي تجذبها للداخل/ تعالي يا حبيبتي نوري جنب اخواتك
دخلت ساره وذهبت لسمر التي تبكي / خش في حضن اخوك يا فواز

عاد سراج للمنزل واخذ ينادي عليها / سمرررررر سمرررررر
صعد الأعلي ونادي بصوت اعلي / سمرررررر انا اسف والله سمرررر
دخل غرفتهم وبحث بها ولم يجد  احد بل وجد تقريبا انه كان هناك إعصار ضرب هذه الغرفه نظر أمامه وهو يفرك رأسه / ليه عملت كده ليه ليه ليييييييييه يا غبي انت غبي
اخذ يرمي مفرش السرير ويحطم ما تبقي من الغرفه وقع نظره علي رساله موضوعه علي الطاوله بجانب السرير ( انا رجعت بيت ابويا ومتجيش يا سراج لانك لو جيت دلوقتي صدقني هتمشي وانت معاك ورقه طلاقي خلي بالك من البنات واه صحيح متشكرة جدا علي القلم يا سراج) مسك سراج الورقه بشده ثم ألقاها بغضب وهو يصرخ / سمممممممرررررر

خرج مازن من المشفي وهو ينفخ بضيق مما حدث جاءه اتصال من مالك يطلب منه المجئ لشئ ضروري

مالك وهو يدخل المطبخ ووجده تقريبا مدمر / دانه عبدالرحمن عيال خالكم وعمكم زمانهم جايين ياريت تاخدوهم وتطلعوا تعلبوا في اوضتكم
دانه / حاضر يابابا باقي بس نحط الصينيه في الفرن
نظر مالك للمطبخ وزفر بضيق ثم خرج وهو يتمتم / والله امكم لو شافت المطبخ ده هي  اللي هتحطكم في الفرن

نور لسمر التي انتهت من البكاء وتصر علي موقفها / ها هديتي يا سمر
سمر بجفاء / اه هديت ومش هرجع عن رأي يا نور
نور وهي تحاول أن تهدأ منها /ياسمر يا حبيبتي الأمور مش بتتاخد كده انتي كبيره وعاقله احم المفروض يعني
نظرت لها سمر بشرار
فابتسمت نور بغباء / احم وكمان مفكرتيش في عيالكم كده انانيه يا حبيبتي
سمر بدموع بدٱت تسقط /ده ضربني يا نور قدام الكل كأني انا الغلطانه وكل العمال عنده شافوه وهو بيضربني عشان خاطرها اهاني يانور عايزاني اسامحه كده عادي يعني لا يا نور
نور وهي تتحدث بعقل اكتسبته مؤخرا بسبب تعاملها مع أولادها /وهو
نظرت لها سمر بتعجب
نور مكمله / وهو ملهوش عندك معزه اللي عمله زمان ميشفعش ليكي فاكره لما سبتيه عشان عقدتك ورجعتي تاني هو مفكرش للحظه  انه يعاتبك حتي ولا يقولك ليه عملتي كده بالعكس وقف جنبك بكل كيانه واستحمل كتير وحبك من كل قلبه ليه في لحظه غضب تنسي ده كله وتفتكري الوحش  يا سمر كلنا عارفين مين هو سراج وبيحبك ازاي ومجنون بحاجه اسمها سمر ليه تاخدي قرار هيدمرك انتي قبله وعيالك هيتبهدلوا بسببه كمان
سمر وهي تنظر لها بدموع انفجرت / بحبه اوي يا نور والله بحبه اكتر من نفسي
عانقتها نور وهي تربت عليها / عارفه يا قلبي انك بتحبيه
ثم نظرت لساره وهي مازالت تحتضن سمر / وانتي ياست كخه مش عايزه تتطلقي
ساره وهي تضحك بشده / ياشيخه بعد الشر هو انا اقدر اعيش من غير مازوني
الجميع في صوت واحد / مازونك
سمع الجميع صوت طرق الباب
ذهبت جنه وفتحت الباب
وجدت من يرفع أمامها حقائب مليئه بالشيبسي والبيبسي والتسالي والشيكولاتات
جميله وهي تخرج من خلف الحقائب / هنولعها الليله يا حلويات 👏

كان الأطفال يتجمعون في غرفه عبدالرحمن
مراد وهو ينظر لهم ببرود / لو شوفت حد بيتحرك من مكانه هعلقه فاهمين
عبدالرحمن بسخريه / ياراجل والكلام ده عليا يعني
مراد وهو يفتح كتابه / عليكم كلكم
عبدالرحمن لروجي بخبث / شوفتي يا روجي ميزو وحش ازاي ومش بيحبك
نظر مراد له بشرار وعينه تطلق نار عليه وقال بحده / اولا اسمها روجينا ثانيا ملكش دعوه بيها فاهم
عبدالرحمن / تتهني بيه يا حبي بعدين انا الكبير هنا فشويه احترام 
ثم نظر لدانه بحزن اصطناعي / كل الأحبة اتنين اتنين  متجمعين في الهوا دايبين وانا وانتي منحوسين
ضحكت دانه عليه ونظرت للجميع بملل
حيث كان حسام يحاول التحدث لسما ولكنها تتجاهله مما جعله يزفر بضيق منها ويذهب لاخيه الصغير الذي نام علي الارض حمل حسام ادم وجعله يتمدد علي سرير عبدالرحمن
عبدالرحمن / عارف لو عملها علي سريري هشنيرك
نظر له حسام وابتسم له ليغيظه
عبدالرحمن / هو انا مضطهد بين العيال دي ومحدش طايقني ولا انا اللي حاسس كده
دانه / لا ياقلبي متقولش كده ده مش احساس دي حقيقه ههههههههه
عبدالرحمن / اااااه اختشي حبيبتشي اللي فضلالي في الدنيا اصلا العيال دي فصيله حب ايه وقرف ايه
دانه وهي تنظر له بشرود / بكره تقع علي بوزك يا بوص وتعرف حب ايه
عبدالرحمن وهو ينظر لها بشرود / دانه حبيبتي اولا ده مستحيل ثانيا احنا 11 سنه ياماما فوقي
دانه بضحك / يابني هو انا كنت حبيت منا متلقحه جنبك اهو
عبدالرحمن بحزم/ ده انا اقتلك اختي انا تحب في السن دة ليه يعني بعدين دول بيحبوا من العيله يعني مضمونين اما انتي مش فاضل ليكي حد ايه رأيك في ادم
دانه وهي تنظر له بضحك /حلو هو فيه زي ادومي ده سكره وقلبي كمان 
كانت ناري تنظر لخالد الذي يعبث بهاتفه ويتجاهل الجميع / يخربيت رخامتك يا اخي

في الأسفل
كان مالك يجلس بهدوء وينظر للجميع أمامه تحدث ببروده المعتاد /امممم يعني كل واحد مراته قفشته في مكتبه مع واحده
نظر لهم عندما رأي تشنج سراج وهو يقبض علي يده بشده / لا ومش كده بجحتم فيهم ووصلت انكم تمدوا ايدكم عليهم
رفع سراج عينه بحده لمالك الذي ابتسم لوصوله لهدفه بينما مازن نظر له بتعجب اي ضرب هذا هو لم يمد يده علي ساره
نظر مالك لاسد /وانت بقي مشرفني بعيالك ليه
أسد بسماجه / بيت اخويا
رفع مالك حاجبه / أسد
أسد / احم اصل جميله لقت الكل متجمع في بيت عمر وهي يعني كانت فاضيه فقالتلي أسد هروح اغضب معاهم شويه وخد العيال وروح انت للرجاله وبعدين وهي خارجه قالتلي صنف رمرام وشوحت بايديها كده
عمر بتعجب / صنف رمرام
أسد مكملا / وشوحت بايديها كده
مسح مالك علي وجهه بملل منهم ثم نظر لعمر / وطبعا بما ان الاجتماع في بيتك فجتلي هنا بالتلات بلاوي بتوعك
عمر / تصحيح انطردت بالتلات بلاوي بتوعي
مالك وهو يقف ويذهب ذهابا وايابا / يعني انا بقالي اكتر من شهرين مش بقعد مع مراتي
ثم نظر لهم / وعندي مهمه كمان اسبوعين
نظر له الجميع وهم يتوقعون انفجار مالك مكملا / ويوم ما اقرر اني اخدها وحجزت في مطعم من الصعب تلاقي فيه حجز عشان اقضي يوم معاها
نظر لهم بفك منقبض / الاقي كل واحد جايلي زي الست الغضبانه لبيت ابوها بعيالها وبوظتولي الليله 
نظر لهم ثم تحدث بهدوء يخيف / كل واحد يروح يجيب مراته وياخد عياله ويروح
نظر لهم وجدهم ينظرون له بهدوء
مالك بصراخ مرعب / اللي قلته يتنفذ حالاااااااااااااااااااااااااااا
نهض أسد برعب منه / اهدي يابوص بس انا هكلم جميله اهو
تحرك أسد للخارج ليحدث زوجته نهض عمر وهو ينظر لمالك بخوف / هروح اجيب العيال من فوق
ثم صعد وهو يتحدث يخفوت / هي نور عايشه مع هولاكو ده ازاي
مالك وهو ينظر لسراج ومازن بملل / سمعتك علي فكره
ركض عمر للاعلي بسرعه
مالك لمازن وهو ينظر لسراج الذي ينظر له  / اتصل بمراتك يامازن ورجعها لبيتها واي مشاكل تتحل وقتها يا مازن انت فاهم
مازن بسخريه / انا الكبير علي فكره
مالك بسخريه اكثر / مش شايف كده ياعاقل لو انت الكبير اتفضل شيل الدنيا مش كل حاجه علي مالك
مازن وهو ينهض ويقترب من اذنه / خف علي سراج هو لوحده شكله شايط اساسا
نظر له مالك وهز راسه ببسمه بارده
اخرج مازن هاتفه ليحدث زوجته وصعد ليحضر أولاده
مالك لسراج الذي ينظر أمامه بشرود وعينه حمراء كالدماء / وانت يا استاذ سراج تنسي سمر دي تماما فهمت
رفع سراج عينه بحده وهي حمراء بشده وتخيف وتحدث بفحيح /.........

استوووووب خلص الفصل رأيكم فيه يا حلويات 
متنسوش 
فوت 🌟 
كومنت 💭 
ده لسه الفصل التاني القصه الحقيقية هنبدأ مع اولادهم بإذن الله استنوا مني مفاجأت كتيييييره هتعجبكم موووووووت 😂👏👏👏
محضرلكم شويه حجات محترمه 😂 😂 

دمتم سالمين 
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见❤❤💋💋

#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#الفصل_الثالث


*🌸💡تفسير معنى الشهادتين*

الشيخ العلامة عبد العزيز بن باز رحمه رحمه الله

*🎀السؤال* : سائل يقول: ما معنى شهادة: أن لا إله إلا لله، وأن محمدًا رسول الله؟

*🎀الإجابة* :معنى الشهادة أن يشهد بلسانه وبقلبه: *أنه لا معبود حق إلا الله، يشهد بلسانه، ويؤمن بقلبه أنه لا إله إلا الله، يعني: لا معبود حق إلا الله، وأن ما عبده الناس من دون الله من أصنام أو أموات أو أشجار أو أحجار أو ملائكة أو غيرهم كله باطل، كما قال تعالى: { ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ } (سورة الحـ62) هذا معنى شهادة: أن لا إله إلا لله، أن تشهد عن علم ويقين وصدق أنه لا معبود حق إلا الله، وأن ما عبده الناس من دون الله كله باطل.* ومعنى شهادة أن محمدًا رسول الله: *أن تشهد عن علم ويقين وصدق أن محمد بن عبد الله بن عبد المطلب هو رسول الله حقًا إلى جميع الثقلين جنهم وإنسهم، وأنه خاتم الأنبياء، ليس بعده نبي عليه الصلاة والسلام.*

📮فتاوى نور على الدرب(1/49).

صلوا علي من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم

الفصل الثالث

سراج بفحيح وعيون حمراء / قلت ايه
مالك وهو يجلس بكل برود / زي ما سمعت انت تنسي سمر دي خالص وطلقها
صدحت ضحكات سراج في ارجاء المكان / اه ياااه يا مالك مكنتش اعرف ان دمك خفيف كده
مالك ببرود / شوفت الزمن بيعلم
سراج وهو ينظر له بحده / انت واعي انت قولت ايه دي سمر يا مالك عارف يعني ايه سمر يعني النفس والروح هعيش ازاي من غيرهم انت اكيد بتهزر
مالك بحده شديده / ولما هي غاليه اوي كده ليه هنتها بين الكل وضربتها عشان مين عشان فيرونيكا اللي انا وانت عارفين ان هي عنيها عليك من زمان وانها مش كويسه عشان خاطرها تضرب مراتك بالقلم قدام كل عمال شركتك ازاي عملتها يا سراج
سراج بهياج شديد /عشان كله كان بيبص عليها
نظر له مالك بتعجب
سراج بعيون حمراء / سمر وهي بتضربها كانت.... 
مالك / كانت ايه
سراج وهو يزفر بضيق يكاد يخنقه / ولا حاجه
مالك وهو يقترب منه / انا عارف انت بتحب سمر قد ايه بس اللي عملته ده ميتسكتش عليه اكيد فيه سبب ورا الموضوع دة بس انت رافض تقوله عموما سمر هي اللي. هتحدد اذا كانت عايزه ترجع ولا لا
ثم قال بخبث / واظن انت عارف قرارها من قبل ما نسألها
سراج بعيون حمراء / سمر هترجع بيتها يامالك حتي لو غصب عنها هي شخصيا سمر مش هتبعد عني مش هسمحلها ابدا ولا هسمحلك انت يا شيطان انك تبعدها
مالك بنظره مليئه بالبرود اقترب منه وقال بهمس / انا لو عايز ابعدها عنك هعمل كده وانا اقدر اعملها وانت عارف طرقي يا صقر
سراج بصوت هز جدران المنزل / طب اسمع بقي يامالك سمر علي جثتي تبعد عني ولو عايزه تتطلق يبقي علي جثتي يا شيطان سامع سمر مش هتبعد عني يا مالك 
مالك وهو ينظر له ببرود شديد ويتحدث بفحيح / اديك قولتها شيطان وانت عارف كويس اوي انا ممكن اعمل اية يا يا صاحبي 
ابتعد عنه وهو يري كلا من أسد وعمر ومازن يهبطون
مالك بحاجب مرفوع / ايه فين عيالكم
أسد وهو يجلس بكل اريحيه علي الاريكه / ناموا فوق اصل احنا هنام هنا كلنا انهارده
مالك ببرود  / والنبي اي ومين اللي قال كدة
عمر وهو يجلس بجانب أسد / اصل النساء عملوا معسكر في البيت عندي وهيباتوا مع بعض هناك ورفضوا يرجعوا
مالك وهو ينظر إليهم ثم تنهد بملل وأخرج هاتفه وابتعد عنهم
عمر وهو ينظر لسراج الذي ينظر أمامه كأنه طفل فقد والدته وضع عمر يده علي كتف سراج / بتحبك
نظر له سراج بعيون حمراء بشده وتحدث بندم شديد  / مكنش قصدي والله يا عمر 
عمر وهو يتنهد / انا لما وافقت علي جوازك من اختي يا سراج كنت عارف انك بتحبها وشوفت دة في عينك ودلوقتي هقولك اختي من زمان وهي بتحبك متخافش هترجع بس لازم لها شويه وقت اللي حصل مش سهل علي اي ست تتقبله
وضع سراج رأسه بين يديه وهو يزفر باختناق / مكنش قصدي والله مكنش قصدي يا تري يا سمر حالتك ايه دلوقتي

سمر بصوت عالي وهي تهز خصرها / نعناع علي الجنينه بس في حيطان شجر الموز طرح ميل عيناه في عشق البنات انا كنت ناب اليوم ترومبيلي وجف عجلاته
وكانت الفتيات يرقصن بصخب ويقومون بهز وسطهم ويرقصون بعشوائيه مضحكه
ونور تهز وسطها وتضحك بشده وجميله تحاول تقليدهم

أسد / تلاقيهم دلوقتي قاعدين يعيطوا مع بعض انا عارف البنات دول اي حاجه تخليهم يعيطوا

صدحت ضحكات الفتيات تملئ شقه عمر
نور وهي تضحك بشده / طب اقولكم علي موقف تاني وانا بولد دانه وعبده
سمر بضحك شديد / ياختي دة كان يوم مايعلم بيه الا ربنا هههههههههه
جميله بضحك / احكي احكي
نور/ بصي ياستي في فتره حملي مكنتش اعرف انه توأم بس لما بطني كبرت بشكل مش طبيعي عرفنا وقتها المهم كنت باكل كميات كبيرة اوي انا فاكره اني اكلت كميه اكل رهيبه فتره الحمل دي ويوم ولادتي كنت
Flash back
كانت نور تجلس أمام التلفاز وتضع أمامها فشار وشوكولا وبيبس وشيبسي وتسالي وجاتوه وترمس وايس كريم وكانت تشاهد التلفاز وتأكل من كل شئ أمامها هبط مالك من الأعلي بعدما انتهي من الاستحمام نظر وجد هذا الكم أمامها من الطعام نظر إليها بصدمه بشديده / يانهار ابيض لو خلصتهم هتدخل عليا وتاكلني
رأته نور يقف علي السلم نور وهي تأكل الفشار / تعالي يا مالك يا حبيبي اديني البيبسي عشان مش عارفه اطوله
نظر لها مالك واقترب منها / بيبسي ايه يا نور انت لو اكلتي حبه فشار كمان هتفرقعي
نور وهي تحمس في وجهه وتقلد نسمة / الله اكبي من عينك
مالك بضحك شديد عليها وضمها له وقبل خدها الذي أصبح منفوخ بسبب الحمل واكلها / ياناس علي المقلبظ القمر ده حتي وانتي مقلبظه قمرين يا ناس
نور وهي تنظر له بعشق / هو انت يا مالك مش قرفان من شكلي واني بقيت تخينة اوي
مالك وهو يسند وجهه علي وجهها / مين ده اللي يقرف من القمر ده ده انتي قلبي يانور وكمان قموره وانتي قلبوظه كده
اقترب منها مالك اكثر واكثر وفجأه صرخت نور في وجهه
مالك بفزع / في ايه انا خبتطك
نور بالم / بولدددددددددددد
مالك / ازاي لسه مش دلوقتي
نور بعصبيه / هي جمعيه وبطالبك بيها هو ايه اللي مش دلوقتى بولد يا مالك بولد الحقنننننننننني
مالك بتوتر وخوف شديد عليها حملها وركض للسيارة وضعها بها وكان علي وشك المغادره ولكن تحدثت نور / استني يا مالك نسيت استني
مالك وهو ينظر لها بخوف علي شكلها هذا / نسيتي ايه 
نور بتعب  وهي تتنفس بسرعه / فيه شوكولاته جلاكسي جوا روح هاتها
نظر لها مالك وهو علي وشك قتلها وصرخ بها / أخرسي بقي يا شيخه انتي ايه هبله
ثم قاد السياره تحت صرخاتها وبكائها / عايزه جلاكسي آآآآآآه
مالك وهو ينظر لها / قسما بالله ان ما سكتي لارميكي وارتاح من عبطك
أمسكت نور يده وأخذت تعضها وهي تصرخ وهو يصرخ / آآآآآآه يابنت العضاضه واما اقتلك دلوقتي محدش يلومني 
وصل مالك المشفي وهبط بسرعه واخذ نور وركض بها جائت الممرضه بالترولي واخذوها سريعا لتجهيزها دخل مالك معهم وهي تصرخ / الجلاكسي يا مالك آآآآآآه
مالك /ياشيخه متركزي  في اللي انتي فيه 
ااخذت الممرضات الترولي واتجهوا لغرفه العمليات وهي تصرخ به / اوعي تأكلها يا مالك
نظر لها مالك وهي تصرخ ولا يعرف ايضحك عليها ام يقلق بسبب ولادتها
مرت عدة ساعات وتأخرت بالداخل والقلق تصاعد في مالم وجاء الجميع بعد دقائق خرجت الممرضه وهي تحمل صبي جميل يشبه مالك كثيرا ودخلت مجددا
أسد وهو ينظر للطفل / بسم الله ماشاء الله الواد ده مش شبهك يا مالك ده شبهي انا
نظر له مالك بغباء / ده علي اساس انت شبه مين هو احنا مش توأم برضو ولا انا نسيت
ضحك أسد عليه بغباء وفرح لانه أخرجه من حالته خرجت الممرضه بفتاة مثل الملاك تشبه حبيبته كثيرا واعطتها له / ثواني والمدام هتكون في غرفتها
هز مالك رأسه بايجاب ونظر لاطفاله بفرحه كبيره
وبعد مرور الوقت كان الجميع في غرفه نور ومالك بجانب فراشها يحمل الطفلين فتحت نور عينها ونظرت بجانبها وجدت مالك يحمل طفلين مدت يدها اليه فاعطاها الفتاه فنظرت إليها بحب شديد /حبيبه ماما انتي
ثم نظرت لمالك بضحك / جبت ليا الجلاكسي يا مالك
نظر لها مالك لثواني بتعجب سرعان ما انفجر ضاحكا تحت  نظرات تعجب من الجميع

Back
جميله بضحك / يخربيتك هتموتيني

دخل مالك إليهم وجدهم يجلسون بصمت / نادوا الاولاد انا طلبت الاكل
سراج وهو ينهض ويتجه لغرفته القديمه / مليش نفس يا جماعه بالهنا والشفا
مازن وهو ينهض / هكلم ساره تاني لحد ما تجهزوا الاكل لو سمحت يا عمر ابقي نادي مراد معاك
هز عمر رأسه وصعد لينادي الأطفال
بينما أسد نظر لمالك ثم ذهب اليه وجلس بجانبه ووضع يده علي قدمه وابتسم له / سبها علي الله يا توينز متشلش هم حاجه
نظر له مالك ببسمه مرهقه / دايما انت اللي فاهمني من نظراتي يا أسد
أسد ببسمه مشاغبه / متنساش اننا توأم يا كبير وحاسس بيك دايما
مالك وهو يعانقه / ربنا يديمك ليا يا أسد ويديمكم كلكم يارب
أسد وهو ينظر له ببسمه / ويديمك يا كبير
صحيح معرفتش اخر الاخبار
مالك ببسمه تدل علي معرفته لكل شئ /عارف انها راجعه بكره
أسد بضحكه / كان لازم اتوقع انك عارف

قام مازن بمهاتفه ساره وانتظر الرد حتي سمع صوتها تقول بخفوت وهدوء / الو
مازن بلهفه / ساره استني متقفليش زي المره اللي فاتت
ابتسمت ساره من الجانب الاخر
مازن بتنهيده / اسف يا ساره
ساره ببسمه / انا مش زعلانه يا مازن
مازن / بس انا علية صوتي في المكتب
ساره / ايوه بس مش زعلتني انت بس كنت عايزه تفهم فيه ايه بس انا وقتها كنت متعصبه من الكلام اللي طلع وكدة فمكنتش شايفه في وشي اي حد
مازن بتنهيده راحه / متقلقيش يا قلبي كل حاجه اتصلحت
ساره بتعجب /ازاي
مازن ببسمه واثقه / الغبيه لما دخلت وصورت الصور دي كنت انا شيفت مسائي وكنت نايم وهي استغلت الوضع ونسيت ان فيه كاميرات في المكتب
ساره ببسمه راحة / الحمدلله ان الحقيقه ظهرت يا قلبي
مازن /اكلتي
ساره ببسمه / الحمدلله انت ومراد اكلتم
مازن / مالك طلب الاكل وشويه وهيوصل المهم انتي استريحي وبكره نكمل كلامنا اتفقنا
ساره ببسمه / اتفقنا
مازن /يلا سلام
ساره / سلام
اغلقت ساره الهاتف ودخلت وجدت الجميع فرش في الصاله للنوم تدخلت في المنتصف / وسعولي كده وسعي يا جيمي كدة ايوه تمام يااااه يابنات علي اليوم ده كان من أوله زفت بس ايه بجد اتقلب كان يوم جميل معاكم
جنه / اه والله جميل جدا جدا
ساره وهي تنام بجانب جميله / طب يلا يا جماعه تصبحوا علي خير
جميله وجنه /وانتي من اهله
ونام الجميع ماعدا هذه التي تفكر ماذا ستفعل هل تسامحه ام لا ولكن ما فعله لم يكن هين ولكن أيضا هو فعل الكثير والكثير لها وحملها في اسوء فترات حياتها واحبها من كل قلبه اه يا الله ارشد قلبي الصحيح واغمضت عينها وضاعت في سبات قلق ويلاحقها هو في أحلامها

كان سراج ينام علي سريره القديم ويشعر بالخواء والوحدة يشعر كطفل فقد والدته اه من هذا الوجع سقطت دمعه من عنيه / اسف يا سمر متسبنيش 

بعد الانتهاء من الطعام
نهض أسد وهو يفرك يده / الحمدلله يا جماعه سفرة دايمه يارب يلا بقي تصبحوا علي خير
نهض عمر / الحمدلله خدني معاك يا أسد.
مالك ببرود وهو يأكل / استني منك ليه امال مين هيلم السفره
أسد / هو احنا مش ضيوف هنا يعني المفروض تعاملنا احسن من كده
مالك وهو ينهض / الحمدلله ابقوا لموا السفره يا جماعه
ثم نظر لدانه وعبدالرحمن / وانتم المطبخ يرجع احسن من الاول
يلا تصبحوا علي خير
نظر الجميع في اثره بحنق
نهض مازن واتجه لاعلي وهو يقول / تصبحوا علي خير يا جماعه ابقي خلص يا مراد وحصلني
هز مراد الذي يطعم روجي رأسه لوالده واكمل إطعام صغيرته
أسد وهو ينظر لعمر / ذل ما بعده ذل فينك يا جيمي تشوف اللي حصلي
خالد بضحك علي والده / انا هساعدك يابابا
أسد / حبيب بابا ياناس الا ما جات من اختك
نظرت له سما ببسمه غبيه / معلش يا دادي عشان مرهقه شويه
اسد وهو ينظر لها وهي ترحل / الف لا بإس عليكي يا حبيبتي من الإرهاق
عمر وهو ينظر لأولاده الاثنان حيث كان ادم ينام علي السفر / وانتم مفيش اي مساعده واحنا هنساعدك يا بابا والحركات دي
كلاب اوي يعني وانتي ياحاجه نيرو مفيش اي حاجه كده
نرمين / سوري داد بس انا مرهقه شويه بعد اذنك يادادي جود نايت يا جماعة
عمر وهو ينظر لها بقرف / جود نايت يا ختي..... خد يا حسام ادم وطلعه ينام فوق
هز حسام رأسه وحمل اخيه وصعد به للاعلي
انتهي مراد من إطعام روجي واخذها ليغسل يدها وبدأ عمر وخالد واسد في تنظيف المائده وكلا من دانه وعبدالرحمن في تنظيف المطبخ ولكن علي طريقتهم

دخل مالك غرفته ونظر لها بضيق كيف سينام بدونها الان هو اعتاد النوم بجانبها وفي احضانها فقط حتي في مهماته لا ينام ابدا او حتي اذا نام لا يكمل ساعه فهو اعتاد الشعور بها بجانبه واعتاد ان يستيقظ ويجدها تبتسم له اه يا نوري هل تراكي استطعتي النوم امسك هاتفه وكان علي وشك الاتصال بها ولكنه وجد الهاتف يرن باسمه نظر له ببسمه وفتح الهاتف سمع صوت تنفسها تلقائيا شعر الونس
نور بخفوت وهي تقف في بلكونه الشقه / مالك
اغمض مالك عينه وتنهد بعشق يكبر كل يوم اكثر واكثر يالله هذه الفتاه ستقتله يوما ما
نور / معرفتش انام بعيد عنك أبدا
مالك وهو ينظر بجانبه ثم ابتسم بتسليه
نور / مالك انت معايا
مالك ببسمه عاشقه / معاكي يا قلبي
نور / وحشتني
مالك ببسمه / وانتي اكتر ياقلبي
نور /تعرف هو يوم واحد اللي غبته عنك بس بجد وحشتني فيه جدا
مالك وهو يتحدث بتسليه بصي تحت كده
نظرت نور لاسفل بتعجب وجدت مالك يقف بسيارته اسفل العماره ويشير لها بمشاكسه
نور وهي تنظر حولها بخوف / انت مجنون يا مالك حد يشوفك دلوقتي
مالك بضحك / ايه جو روميو وجولييت ده انتي مراتي يا نور
نور وهي تنظر له ثم انفجرت من الضحك / يخربيتك جنانك
مالم بهياك / كله بسببك منا كنت عاقل الأول انتي اللي عملتي فيا كده
سمعوا صوت بجانبهم 
نظرت نور لصاحب الصوت بفزع /............ 

استووووب خلص الفصل يارب يكون عجبكم يا حلويات 👏 👏 متنسوش
فوت 🌟 
كومنت 💭 
مستنيه رأيكم 😘 وتوقعتكم 
عارفه انه قصير بس هعوضكم بكره واحدة محترم وطبعا لا يخلو من المفاجأت والضحك ربنا يديم ضحكتكم يارب استنوني بكره في فصل جديد 
من عشقتُكِ مجنونتي 
دمتم سالمين 
رحمه نبيل ♥ ♥ ♥ 美心
再见❤❤❤❤👐😍😍👏

#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#الفصل_الرابع

*💡🌸‏لا تتردد في نشر فائدة فلربما ترحل فجأة ولن يبقى من حسابك إلا ما نشرت فأكثر من العلم* 

*قيل للإمام عبدالله بن المبارك رحمه الله :لو قيل لك : لم يبق من عمرك إلا يومٌ ما كنتَ صانعاً ؟قال : كنت أُعلّم الناس*

*📮رواه البيهقي في المدخل-٢/ ٤٥*

صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا علي الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم

الفصل الرابع

نظرت نور بجانبها بفزع من  الصوت ولكن سرعان ما وضعت يدها علي صدرها لتهدأ تنفسها وتحدثت بغيظ / اووف يا عمي منعم كنت هتموتني
نظر مالك لذلك الرجل الذي يظهر عليه انه في الثمانين من عمره فهو كبير جدا
عم منعم بحنق (يشبه عن شكشك كثيرا)/ فزعتك يا هبله انتي انا واقف من  ساعه انتي مراتي يابت
نور بتذمر / هو مقالش يابت هو قال يا نور
عم منعم / مش فارقة في الاخر بينصب عليكي
نظر له مالك بحاجب مرفوع
نور بتعجب / بينصب عليا
عم منعم / امال كله بيبدأ بالجمله دي عشان يضحك عليكي ياهبله
نور بضحك / ياعم منعم ارحم اهلي والله اسمي نور مش كل شويه هبله هبله هبله وبعدين ده جوزي بجد يا عم منعم
مالك وهو ينظر لنور بتعجب / مين ده يانور
عم منعم مقاطعا نور / انا ابقي عمها ياحبيبي وكنت مشروع عريس الأول بس للاسف سافرت لابني وهي خانتني واتجوزت غيري
مالك بضحك علي هذا الشيخ / معلش حظك بقي سبقتك انا
عن منعم يستند بيده علي حرف الشرفه ويضع وجهه علي يده  / طب كملوا يلا حب في بعض
نور وهي تنظر له بحاجب / طب ادخل انت يا منعم عشان انت صغير علي  الحجات دي
منعم / لا انا هتفرج
نور / تتفرج علي ايه
عم منعم / هتفرج عليكم وانتم بتحبوا في بعض
نور وهي تنظر له وتخرج لسانها / تعالي يا مالك نكمل علي السلم اللللل
عم منعم / طب استني هجيب الكرسي بتاعي وهحصلكم عشان مش بعرف أقف كتير بتعب
نور وهي تنظر لمالك بضحك / روح انت يامالك لو قعدت اتكلم معاه لبكره مش هخلص
نظر لها مالك ببسمه عاشقه وتحرك لسيارته ورحل.
نظرت نور لاثره بحب
عم منعم بهيام / يااه علي الحب يا عيال
نور وهي تنظر له / تقريبا بتمر بمراهقه متأخره ياعم منعم
سمعت نور صوت رساله يصلها فتحت الهاتف ( انا مشيت بس عشان معملش اي دوشه ويحصل مشاكل بس لولا كده كنت طلعت جبتك غصب عنك وروحتك تنامي في حضني لانه مكانك الوحيد يا نور قلبي بكره لما ترجعي مش هتتحركي من جنبي لأنك بجد وحشتيني اوي ووحشني اني انام في حضنك بحبك اوي يا نور الشيطان)
نظرت نور للرساله بحب كبير وهيام فاقت بفزع علي صوت عم منعم / ردي وقوليله وانا كمان بحب يا قلب نور
نور وهي تنظر له بصدمه
عم منعم ببراءه / ايه الواد وحشه حضنك ردي عليه بكلمه تفرحه ياقاسية
نظرت نور له بغيظ / ادخل يا عم منعم لو سمحت يلا نام انت ايه اللي صحاك دلوقتي مش عارفه
عم منعم بتذمر وهو يدخل / براحه طيب ااحق عليا بفطمك تعملي ايه مع الواد الحليوه ده
نظرت نور في اثره لثواني سرعان ما انفجرت ضحكا علي هذا الرجل الطيب
دخلت نور مكانها لتنام وقبل ان تنام أمسكت هاتفها وأرسلت رساله ثم غفت والبسمة تزين وجهها
عاد مالك للمنزل هبط من السياره وكان علي وشك الدخول ولكن سمع صوت رساله (بكره ياقلب نور هرجع لأنك وحشتني جدا بحبك اوي  يامالك قلبي)
ابتسم مالك علي كلامها هذا وصعد لينام وهو يفكر ان كل شئ يجب أن يعود لموضعه وهو يعرف كيف يفعل ذلك

في الصباح استيقظ عبدالرحمن ونهض بوجع في جسده بسبب تنظيفه للمطبخ طوال الليل نظر بجانبه وجد دانه تنام بكل ملائكيه  بسب نوم الفتيات  في غرفتها اقترب منها عبدالرحمن وقبل جبينها بحب اخوي كبير فهي توأمه وشريكته في كل شي
فتحت دانه عينها ونظرت له ببسمه / صباح الخير يا عبده
عبدالرحمن وهو ينهض من جانبها /صباح النور يا قلب عبده يلا اصحي عشان منتأخرش علي المدرسه
دانه / انت نسيت ان احنا مفصولين لاسبوعين
عبدالرحمن وهو ينظر لها بتذكر / اوبس نسيت خالص طب بابا ميعرفش هنقوله ايه
دخل مالك للغرفة وتحدث ببرود وحاجب مرفوع / تقولي ايه

استيقظت الفتيات وقامت كلا منهما بتجهيز نفسها للعوده لمنزلها ثم يرتبون المنزل نظرت نور لسمر الشارده هي تعرف انها الان لابد وانها تائهه تماما اقتربت منها وعانقتها بحب ومشاكسه / الباشا سرحان في ايه
نظرت لها سمر ببسمه شاردة
نور وهي تهمس في اذنها / قررتي ايه اصل مالك عايز يكلمك في موضوع مهم وقال انه اخد قرار في موضوعكم 
سمر وهي تنظر / اللي عمله سراج مش شويه يا نور بس اعمل  ايه ده ( إشارت لقلبها) بيحبه غصب عني يا نور
عانقتها نور بشده / قلبي وهو بيحبك اوي عشان كدة مالك عايزك عشان هيقولك علي حاجه تعلمه الأدب
سمر / انا سامحته فعلا بس مش قبل ما  أعلمه الأدب واخليه يحرم
نور وهي تنظر لها بخبث / بتفكري في  ايه
سمر بنظره خبث /بفكر في الأيام اللي هيشوفها سراج علي ايدي

عبدالرحمن بتوتر / اصل اصل احنا امبارح كنا
دانه وهي تقاطعه / ولا حاجه يابابا اصل امبارح الميس قالت لنا علي مشروع مهم فاحنا استأذنا ناخد اجازة عشان نعمله وكده يعني
مالك وهو يعرف انها تكذب / يعني مش رايحين
دانه / اه مش هنروح عشان نخلص المشروع.
مالك وهو يخرج ويفكر في سبب كذبها / تمام خلصوه
بعد خروجه
عبدالرحمن بحده / ليه يا دانه كدبتي علي بابا انتي عارفه اني بكره اخبي حاجه عليه كدة هيزعل اكتر مش كفايه ماما يا دانه 
دانه بتوتر ودموع / خوفت يزعقلنا يا عبده اسفه مكنش قصدي اكدب
عبدالرحمن وهو يعانق شقيقته الحبيبه اغلي ماله في الحياه/ خلاص يا قلبي متزعليش انتي معملتيش حاجه انا اللي ضربتهم وانا اللي عملت المشاكل ماشي
هزت رأسها بنفي وهي تدفن رأسها بحضنه / لا المشكلة كانت بسببي وانا كمان ضربت معاك مش هسيبك تتحمل لوحدك وانا عارفه قد ايه انت بتحب بابا ومش بتحب تزعله وهتتعب لو زعل منك
عبدالرحمن بحنان غريب علي عمره الصغير  / وانا هتعب لو انتي زعلتي برضو متقلقيش انا هقول لبابا الصراحة وهو هيسامحنا انتي عارفه بابا بيحبنا اوي
دانه ببراءه / وماما 
عبدالرحمن وهو يبتسم / ماما يادانه بتحبنا اوي اوي ياما اتحملت عشانا مشاكل كتير ربنا يديمها لينا هي وبابا
دانه بكل طفوله / يارب

عادت جمليه للمنزل ونظرت له بهدوء وفكرت في شئ ثم إتجهت للمطبخ وقامت بتجهيز بعض المكونات لاكله ما
كان أسد يدخل للمنزل مرهق فهو والحقيقه لم يستطع النوم بعيدا عن معذبه قلبه وحبيبته بعد أن اوصل للأطفال للمدرسة رجع لينتظرها ويرتاح قليلا حتي تأتيسمع أصوات تأتي من جه المطبخ تحفز جسده وذهب ناحية احدي الفازات وامسك فازة وسار ناحية المطبخ بحذر شديد وهو يتسحب علي أطراف اصابعه اقترب من المطبخ بحذر ووقف علي الباب ونظر ووجد جسد لا تظهر راس صاحبه لانه يضعها في الدولاب الخاص بالمؤن اقترب بحذر منه كانت جميله تحضر المضرب من الدولاب الخاص بالاجهزه ولكن سمعت صوت خطوات خلفها أخرجت رأسها واستدارت ولكن فجأه صرخت
كان أسد يتقدم شعر بالشخص يرفع رأسه جهز الفازه وكان علي وشك ضربة بها ولكن توقف بسبب صراخ جميله وهي تراه يحمل الفازه ويحاول ضربها بها
أسد برعب وهو يمري الفازه فتحطمت بشده / جميله اسف والله معرفش انه انتي
جميلة وهي تنظر له بغيظ/ يعني مين اللي ممكن يكون في المطبخ يا أسد حرامي هيجي يدخل المطبخ
أسد باحراج / معرفش اول حاجه جات علي بالي بقي
نظرت بغيظ ثواني وشعرت نفسها تطحن حرفيا بين احضانه
نظرت بتعجب ولكن سرعان ما تحولت نظرتها للحب والحنين وبادلته العناق
أسد / وحشتيني اوي في اليوم ده يااااه يا جميله بجد اكتشفت اني مش بعرف استغني عنك ولو لثواني حتي لما بيكون عندي رحله بتوحشيني موت
ابتسمت جميله علي زوجها الذي دائما يفعل هذا كلما غابت عنه
جميله بحب وحنان / وانت كمان ياقلب جميله
ابتعد أسد عنها ونظر لها بحب / بتعملي اية
جميله ببسمه تشبه الأطفال / كنت بعملك كيكه الشوكولاته اللي بتحبها
نظر لها أسد بفرحه طفل حصل علي حلوته / بجد ياااه ياجيمي اخيرا يا راجل
ضحكت جميله بشده / طب تعالي بقي ساعدني شوية فيها
أسد وهو يتجه ليحضر مريول المطبخ / تحت امرك ياشيف جيمي

عاد مازن لمنزله وهو يتنهد بضيق من الأحداث التي يمرون بها حقا لا يعرف ولكن المشاكل تأتي لهم بالجمله صعد للاعلي ليغير ثيابه ويرتاح قليلا دخل لغرفته واتجه للدولاب وقام بفتحه مد يده ليحضر ملابسه ولكن شعر بشخص يكبله من الخلف وقف مكانه وهو يعرف هذه اللمسات ابتسم ثم استدار وجد ساره تنظر له بحب / وحشتني اوي
ابتسم عليها بشده وضمها له / اه وانتي ا كتر  ياعمري وحشتيني مووت ياساره اول واخر مره تباتي بعيد عني مفهوم
هزت ساره بايجاب وابتعدت عنه / انا بس والله كنت متضايقه شوية من الصور رغم اني عارفه انها مش حقيقيه بس والله قلبي وجعني من اللي شوفته حتي لو انت كنت نايم يكفي انها قربت منك حسيت نفسي بتحرق يا مازن والله
مازن وهو يضمها بشده / خلاص ياقلب مازن انا اساسا طلبت يكون طقم التمريض اللي معايا كل رجاله عشان ميحصلش اي حاجه تاني ياقلب مازن
ابتعدت عنه ساره / بحبك اوي يا مازن
مازن وهو يتنهد بعشق ويسند جبينه علي خاصتها / ومازن بيعشقك

انتهت كلا من نور وسمر من تجهيز أنفسهم
سمر وهي تنظر لنور / اوعي يكون سراج عند مالك انا مش جاهزه خالص اني اواجهه دلوقتي
نظرت اها نور بجهل / معرفش والله اصبري هكلم مالك
نور وهي تتصل بمالك / دلوقتي هنعرف.... الو يا مالك..... اه هي جايه معايا بس احم يعني هي....... نظرت نور لسمر بصدمه / انت عرفت اني هقول كدة ازاي
.........
ماشي يا عم الخطير احنا شويه كده وجاين

نظرت نور لسمر / بيقولك سراج مشي الشركه من الصبح بدري وكله رجع بيته ومش فاضل غير هو والأولاد
ساره بقلب حزين بعض الشئ لعدم رؤيته ولكن سعيد أيضا في نفس الوقت / تمام يلا
نور وهي تتحرك / اشطا يلا
جائت رساله لنور علي هاتفها نظرت لها ثم ضربت علي رأسها بغباء / احيه نسيت الشغل خالص
سمر / فيه ايه
نور / في ملف مهم بتاع العمليه الجديده لازم اروح استلمه وانا نسيت اساسا المهمة باللواء بالمديرية بكله
سمر /مفيش مشكله نعدي ناخد الملف في طريقنا.
نور وهي تتحرك / تمام
ثم قال بصوت منخفض يظهر فيه البكاء / يا ختي لو مالك عرف عن المهمه ياختي

أغلق مالك مع نور وهو يفكر جيدا فيما سيفعله مع سراج حسنا هو يستحق هذا وأكثر
سمع صوت طرقات علي باب مكتبه فسمح لطارق بالدخول 
دخل كلا الطفلين وهم يضعون رأسهم في الأرض مالك وهو يعود بظهره للخلف / ايوه يا اساتذه اتحفوني بآخر أعمالكم الاجراميه
نظر له عبدالرحمن بتعجب /حضرتك عرفت ازاي اني جاي فيى مشكله
مالك بسخريه / وده كلام يا راجل يعني هتجيلي في ايه يعني غير كدة
عبدالرحمن وهو يبتلع ريقه وينظر لدانه بتوتر/ اصل يابابا اللي حصل هو
مالك / االي حصل هو ايه 
عبدالرحمن وهو يبتلع ريقه وبدء يقص كل ما حدث علي مالك ومالك ينظر لهم بغموض
انتهي عبدالرحمن / بس والله يابابا هما اللي مستقصدنيا علي طول احنا ملناش ذنب
ابتسم مالك ابتسامة مخيفه / قلتلي الواد ده اسمه ايه
عبدالرحمن بخوف من بسمه والده التي سمع عنها فقط ولم يراها من قبل / مع... معتز أيمن الدمنهوري
مالك وهو يتحدث بخفوت / ايمن الدمنهوري لسه فيك الوساخة لا وكمان بتطلعها في عيالك علي عيالي ماشي
ثم نظر لأولاده / تمام يا عبده خلاص روح اوضتكم ذاكروا انتم وانا بليل هاجي نذاكر سوا
نظر له عبدالرحمن بفرحه كبيره انه لم يغضب منهم ثم ركض عنده وعانقه بشده / بحبك اوي يابابا ونفسي اوي اكون زيك مالك ببسمه حنونه جدا لم تكن تظهر سوي لنوره والان لاولادهم / وانا بحبك ياروح بابا وانا متأكد انك هتكون احسن مني بميت مره
رفع مالك نظره لدانه وجدها تبتسم لهم مد يده إليها فركضت له وعانقته
مالك وهو يشكر الله في داخله علي هذه العائله / خلينا نتفق اتفاق اي حاجه تحصل تيجوا تقولوا ليا  متخافوش  اتفقنا
الأطفال معا / اتفقنا
مالك ببسمه وهو يقبل خد كلا منهما /طب يا أبطال الفطار جهزته ليكم في المطبخ خدوه واطلعوا فوق ذاكروا كويس
هز الأطفال رأسهم بايجاب واتجهوا للمطبخ
بينما مالك ينظر أمامه / لسه وساختك يا ايمن موجوده بس غلطت غلطه عمرك لما فكرت تطلعها علي ولادي

خرجت نور مع سمر من المديريه وهي تتنهد بضيق كيف يمكنها الان ان تخبر مالك
سمر / مش هيوافق صدقيني
نظرت له نور وكأنها واجهتها بشئ لا تعلمه هي تعلم انه من المستحيل ان يوافق اه يالله ماذا تفعل
نور وهي تبتسم بتوتر / لا هيوافق ان شاء الله
سمر بلا مبالاه / لو سراج مكنش وافق اني اعمل اللي انا سمعته دة بالك بقي ده مالك وكلنا عارفين مين هو مالك في غيرته ها
نظرت نور لظهرها وهي تتخطاها لسياره التاكسي /يارب يارب انا مش عارفه هعمل ايه دلوقتي اووف بقي
ثم ركبت السياره واتجهت مع سمر لمنزلها دقائق وكانت السياره تتوقف امام منزل مالك هبطت نور ونظر للمنزل بتوتر وتذكرت اول يوم جاءت به هنا كان شعورها مماثل وهي تنتظر موافقته لتدريبها ولكن الآن الموقف يختلف فهي الان زوجته زوجه الشيطان

توجه مالك ليفتح الباب وعندما فتحه وجد نظرات نور للمتوتره ونظرات سمر التي تنظر لها بسخريه رفع حاجبه بتعجب هل الأدوار تبدلت ام ماذا أشار لسمر للدخول دخلت سمر وهي تبتسم علي نور بتسليه نظر مالك لنور الشاردة والتي تفرك يدها بتوتر / مالك؟؟؟ 
نور وقد انتبهت له / ها
مالك وهو يشير بعينه ايدها التي تفركها / متوتره ليه.
نور وهي تحاول الضحك وتضربه علي كتفه / مالي بس يا ابو الشياطين منا فله اهو
رفع حاجبه وهو ينظر ليدها التي علي كتفه ثم اقترب منها وهمس / عجبني اوي جو الجرأه ده ياريت ميتغيرش لما سمر تمشي. ثم ابتعد عنها وغمز لها بمشاكسه ودخل وهو يبتسم بخبث عليها
نظرت نور في اثره بحدود تشع احمرار وأخذت تهوي علي وجهها / يخربيتك يا شيخ هتموتني بالقلب في مره
ثم ابتسمت / بس مز ابن الايه
ضربت نفسها / انتي هبله انتي في ايه ولا في ايه
مالك من الداخل / لوخلصتي كلام مع نفسك ممكن تدخلي
نور /ايوه جايه اهو
ثم قالت في سرها / اهو دلوقتي يقول عليا مجنونه
دخلت نور وجلست بجانبهم ونظرت لسمر التي كانت يملئ الاصرار عينها
مالك بهدوء وعقل راجح / انا عارف ان اللي عمله سراج مش ممكن يعدي بسهوله
نظرت له سمر وقد امتلئت اعينها دموع
مالك مكملا / انتي مش بس اخت نور انتي اختي انا كمان ومرات اخويا فاي حاجه انا هساعدك فيها حتي لو كانت الطلاق هخليه يطلق حتي لو اضطريت أجبره
انتفضت سمر من حديثه عن الطلاق اي طلاق هذا مستحيل
ابتسم مالك وقد وصل لما يريد / زي ما قلت انا معاكي بس حابب اسمع رأيك الأول
سمر وهي تنظر له بملامح متألمه / سراج وجعني اوي يا مالك وقدام الكل
ثم رفعت نظرها له / بس غصب عني بحبه يا مالك
ابتسم مالك عليهم هذان  الاثنان مجانين كليا حقا / طب ايه رأيك نأدبه شويه
سمر بتعجب / اكيد طبعا بس ازاي
مالك بخبث كبير / انا هقولك ازاي

في شركه سراج كان يجلس طوال فتره الاجتماع وهو لا يركز مع احد يالله هي كل ما يفكر فيه

احد رجال الوفد تحدث ولكن سراج لم ينتبه له
احد الموظفين / احم سراج باشا
انتبه سراج لهم / ها نعم فيه ايه
أشار الموظف لرجال الوفد بحرج
سراج بحرج كبير / احم اسف لم انتبه لنبدأ
نظر الرجال له بجهل  كبير فهم يتحدثون الالمانيه فقط
سراج بتذكر / اوووه اسف نسيت لنبدأ الاجتماع ( قالها بالالماني)
نظر سراج لموظف / ابدأ
الموظف بتوتر / اصل يافندم اصل هو
سراج بحاجب مرفوع / فيه ايه مش عارف تبدأ الاجتماع ولا ايه
الموظف وهو يعدل رابطة عنقه / اصل الملفات اللي فيها العرض لسه مجاتش المفروض كانت تعدي علي سكرتير حضرتك  الأول عشان يراجعها بس لسه جديد بدل السكرتير اللي استقال فيعني
سراج مقاطعا بحده / وده يديله الحق انه يتأخر عشان جديد ايه مفيش التزام
الموظف وهو يكاد يختفي من التوتر /يافندم هو
قاطعهم صوت انثوي رقيق جدا / بعتذر علي التأخير
كذب سراج ما وصل لاذنه والتفت بحده كبير سرعان ما تغيرت لصدمه من هذه التي تقف أمامه يالله هل هذه سمر
يبدو أنه جن ليراها بكل مكان يذهب اليه اه أفق يا سراج ليست هي اكيد ماذا ستفعل سمر هنا فتح عينه بصدمه اكثر عندما رأي الثياب التي ترتديها فكانت ترتدي بذله رسميه تتكون من قميص ابيض وجيب وبليزر رصاصي فتح عينه بجنون مما يري استفاق علي صوتها وهو يناديه برقه لم تكن تستخدمها قط
سمر برقه متعمدة / مستر سراج
نظر لها سراج وهو يكاد يموت من الصدمه مالذي اوصلها هنا
الموظف / لو سمحتي ممكن الملفات
ابتسمت سمر له ومدت يدها بالملفات وبكل رقه تحدثت /اتفضل
نظر سراج لها بجنون لما تتعامل برقه معه هكذا نظر لها الموظف بهيام / شكرا
سراج بحده / ابدأ الاجتماع
توتر الموظف وبدأ يشرح اهم نقاط المشروع وسمر تدعي الانتباه وسراج كأنه يجلس علي جمر لا يستطيع التحمل اكثر من ذلك هي بجانبه بحالتها المهلكه تلك هل هكذا تنتقم منه اوووف يالله سيموت حقا
لاحظ سراج نظرات احد رجال الوفد لسمر بنظره هو يعرفها جيدا نظره تنبعث منها الشهوه
نظر لها سراج نظره مرعبه ثم نهض بحده / للأسف هذه الصفقه غير مناسبه لنا اسف
ثم نظر للموظف / شوف المحامي والغي العقد
ثم مسك يد سمر وجذبها خلفه بحده كبيره وهي تسير خلفه تكاد تسقط حدثت نفسها  / الله يحرقك يا نور ملقتيش جيب اقصر واضيق من دي هتكفي علي وشي وانت  ياعم الفيراري اهدي
سراج وهو يجرها بحده شديدة ونظرات جحيميه هذه الغبيه سوف يقتلها علي فعلتها ولكن كيف وصلت لهنا لابأس ينتهي منها اولا ثم يفكر في ذلك دخل لمكتبه بحده ثم جذبها له وأغلق للباب بعنف واسندها عليه واقترب منها بفحيح وتحدث بنبره جعلتها تكاد تموت رعبا / ايه الي حصل من شويه دة
سمر وهي تحاول التماسك / ايه اللي حصل
ضرب بجانبها الي الباب بعنف فاغلقت عينها بشده كبيره / سمرررررر متستهبليش انتي عارفه انا اقصد ايه اخلصي قولي ايه اللي جابك هنا وايه اللي عملاه في نفسك ده 
سمر وهي تنظر له بخبث واقتربت منه بطريقه خطيره فازدادت ضربات قلبه بشده يعلن الثوره علي غضبه
رأت هي تأثيرها عليه فاقتربت منه أكثر حتي لامس خده الناعم خده الخشن بسبب لحيته الخفيفه وهمست ببحه قتلته / اللي بعمله ميخصكش يا سراج
ثم ابتعدت عنه ببسمه متشفيه فيه بينما هو كأنه هوي من اعلي الجبال ونظر لها بغضب / يعني ايه ميخصنيش انتي اتجننتي ولا ايه
سمر بنظره تحدي / يعني خلاص يا سراج خلصنا فركش اللعبه انا وانت خلاص بح
نظر لها نظره مختله وبجنون كبير تحدث /.........

استووووووووب خلص فصلنا رأيكم يا حلويات قلبي حلوه ولا مستواها اقل من الجزء الأول عشان انا معظم الروايات اللي هي جزيئن بحس ان الجزء الأول هو الحلو والتاني بيبوخ فرأيكم هل هي كويسه ولا لا واحب اقولكم ان دي لسه بدايه القصه التقيل ورا مستنيه رأيكم وتعليقكم
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭

دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ ♥ 美心
再见🌷🌷
احبكم في الله

#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمه_نبيل
#الفصل_الخامس
*🌸🎀قال العلامة ابن عثيمين رحمه الله- :*
دعاء الله تعالى ينقسم إلى قسمين:

*🌸1️⃣ دعاء مسألة🌸وهو سؤال الإنسان ربه مايحتاج إليه في دينه ودنياه*.

*🌸2️⃣دعاء عبادة🌸وهو أن يتعبد الإنسان لربه بامتثال أمره واجتناب نهيه، ووجه كون العبادة دعاء أن المتعبد يدعو بلسان الحال؛ لأنك لو سألته: لم تعبد الله؟ لقال: رجاء ثوابه، وخوف عقابه، فهو وإن لم يسأل بلسان المقال سائل بلسان الحال*.
📮【 التعليق على صحيح البخاري (٥ / ١٤) 】

صلوا علي من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا علي الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم

كانت نور تنظر لمالك وهو يعمل بعد أن ذهبت سمر وقد دبر لها عمل في الشركه.
مالك وهو يغمز لها / قمور مش كده
انتبهت نور له / ها
مالك وهو يقترب منها / انتي مش معايا خالص ليه
نور وهي تفرك رأسها بحرج فقد اخذت تتأمل به دون وعي / اصل انت وانت بتشتغل بتكون احم يعني
مالك بضحكة كبيره / ايه يابنتي ده محسساني اني واحد غريب ياماما انا جوزك يعني قولي اللي عايزاه
نظرت له نور بخجل شديد / احم هروح اجهز الاكل
ثم ركضت من أمامه تحت ضحكاته عاد هو للنظر في الورق أمامه وركز فيه مرت دقائق وسمع صوت نور وهي تصرخ /دااااااااااااااااانه عبددددددددددده
كان الأطفال في الأعلي يدرسون تبعا لاوامر مالك سمعوا صراخ والدتهم
نظرت دانه له وهي تكاد تبكي / ياختي احنا عملنا حاجه
عبدالرحمن وهو ينظر حوله ويركض في أماكن مختلفه ويبحث عن أي مكان يختبئ فيه / مش فاكر احنا ايه اخر حاجه عملناها
دانه وهي تكاد تبكي / مش فاكره احنا.......
نظروا لبعضهم في نفس الوقت وصرخوا / المطبخ
ركض مالك للمطبخ ليري ما حدث وجد نور تقف ووجهها احمر بشده من الغضب نظر للمطبخ وكأنه تم خرج من حريق فكانت الحوائط سوداء والرخامه مليئه بالاواني المتسخه وباب البوتجاز مكسور
نور بتشنج / هقتلهم هقتلهم هقتل عيالك يامالك داااااانه عبدددده

سراج بضحكة صدحت في الأجواء ثم قال بفحيح / انسي يا سمر علي موتي اني اسيبك انتي فاهمه انتي مراتي وهتفضلي مراتي لحد ما اموت
سمر بتحدي / لا يا سراج هطلق منك وهتشوف
سراج بغضب وهو يقترب منها بطريقه جعلت قلبها يقفز فزعا / قسما بالله اسمعك تقولي كلمه طلاق تاني هتشوفي وشي التاني اللي محدش شافه يا سمر انتي فاهمه
نظرت له وعينها تهتز رعبا من شكله صرخ هو بحده وغضب / فااااااهمه
هزت رأسها بسرعه كبيره
سراج وهو يبتعد عنها ويربت علي خدها / شطوره دلوقتي زي الشطوره هتروحي تغيري القرف ده وتقعدي في بيتك مع بناتك معززه مكرمه والشركه رجلك متخطيهاش تاني اظن الكلام واضح
سمر وقد عادت لشراستها / لا مش واضح ياسراج انا بشتغل هنا واللي عيني هنا هو مالك ولو مشيت فهمشي بامره هو مش بأمر حد تاني والبس اللي علي مزاجي انت فاهم ولا لا ولو هرجع البيت فأنا هرجع عشان حاجه واحدة بس ان البيت من حق الزوجه ولو حد المفروض يطلع فهو انت مش انا وكمان عشان بناتي بس اني اسيب الشركه
اقتربت من اذنه وهمست / انسي
ثم ابتعدت عنه وقالت ببسمه جعلته يود تحطيم وجهها / عن اذنك يا يا مستر سراج
ثم تركته وهي تتمختر أمامه وعلي وجهها ابتسامة متسليه
نظر هو في اثرها بغيظ الدنيا وهو يكاد يموت من الغيظ ثم صرخ بغضب / ااااااااااااااااااه
ماشي يا مالك ماشي اوووف
خرجت سمر من عنده وهي تسمع صراخه وتضحك عليه
ولكن قابلت في وجهها شاب يبدو في العشرين من عمره /ايه ده هو فيه قمامير كده في الشركه عندنا لا ده احنا نتعرف بقي
سمر بنظره قرف / يلا يابابا الله يسهلك ايه البلاوي دي ده انا لو اتجوزت بدري شويه كنت جبت قدك
نظر الشاب في اثرها وابتسم بتسليه / شكل الواحد هيتلسي الايام الجايه
ثم نظر لها / بس ايه قمر بنت الايه بس لسانها عامل زي المبرد يخربيت لسانها
دخلت سمر المكتب الخاص بها وهي تقول / يخربيت سماجتك
ثم ابتسمت / ولسه يا سراج انت شوفت حاجه

نور وهي تصعد السلم بعصبيه ومالك يمسكها / ايه يا مالك ماسكني ليه يا حبيبي انا مش هعملهم حاجه متخافش انا بس هعرفهم غلطهم سيبني بس مش هعملهم حاجة
نور وهي تنظر لاعلي وجدت دانه تقف خلف عبدالرحمن الذي يضربها / اطلعي هو انا عارف احمي نفسي من امنا الغوله دي اما بتتحامي فيا
نظر عبدالرحمن لمالك / متسبهاش يابابا دي هتقتلنا
نور بجنون / وأما انتم عارفين اني هقتلكم علي عملتكم بتعملوها لييييه سيبني يا مالك مش هقتلهم هما شويه كسور بس
مالك بضحك وهو يجذبها له أكثر / اهدي بس يا نور وانا هتصل بشركة إصلاح تيجي تغير المطبخ كله
نور وهي تحاول أن تفلت منه / ولو ولو لازم أعملهم عاهة مستديمه عشان ميعملوهاش.
نظرت دانه لها ببراءه وعيون القطه /يعني ده جزاتنا يا ماما عشان كنا عايزين نعمل كيكة ونصالحك بيها
نور بتأثر / اوووه
عبدالرحمن وهو يري ان والدته بدأت تقتنع / اه والله يانور كنا هنعملها مفاجأه
نور وهي تنظر لهم بحب / اوووه ياقلب ماما
ثم مسحت دمعه وهميه من عينها / تراني اتأثرت لحظه ابكي
ثم تحدثت بشر / كان زمان يابابا عملتها قبلك بكتير انسي انت وهي
عبدالرحمن وهو يأخذ دانه ويعود لغرفته بكل برود يشبه مالك /. يلا يا دانه حاولنا نستعطفها كتير ويكفينا شرف المحاوله 😌 
نور وهي تنظر لهم بغباء ثم نظرت لمالك / لا اوعي تقولي أن الخوف اللي كان  موجود من شويه كان تمثيل عشان يصعبوا عليا
ضحك مالك عليهم بشده
نور بجنون / ده انا صدقتهم يخربيتهم دنا صدقتهم والله
وقع مالك أرضا بسبب الضحك ونور تنظر بصدمه للمكان الذي كان يقف فيه أولادها
ومالك يضحك بشده وتحدث وهو لا يستطيع التنفس / كان واضح اوي يعني انهم بيمثلوا اصل بزمتك دول منظر أطفال يخافوا بل دول منظر أطفال اساسا ههههههههههههههههههههه
نور وهي تنظر له ثواني وانفجرت في الضحك ووقعت بجانبه
ضمها مالك له وهو يمسد علي شعرها بحنان ويقبله / ربنا يديمكم ليا يارب اي نعم كمان شهر وهقعد قدام الجامع اشحت بسببكم بس فداكم
ضحكت نور عليه وضمته بشده / ربنا يديمك لينا يا مالك قلبي

أسد وهو ينظر لاطفاله ويسير أمامهم ذهابا وايابا وهم يجلسون علي الفراش / اظن الكلام واضح مش اسافر وارجع الاقي امكم خرطت عليكم ومسلسل حريم السلطان موجود في البيت
خالد / متقلقش يا بوص تربيتكم
أسد / جدع ياض يا خالد
سما / لا تقلق يا ابي اوووبس اسفه قصدي حط في بطنك بطيخه صيفي
أسد / ده انا لسه ما مشيتش ياختي وبتبرطمي تركي من دلوقتي لا تعبي مش هيروح علي الارض اه يعني مش هيبقي احتلال عثماني زمان مأثرش وامكم تأثر المصري معروف بجبروته يأثر ولا يتأثر واديكم شايفين امكم اهي خلال عشر سنين بقت بتردح بالمصري احسن من أجدعها ست مصريه
خالد / صحيح يا حاج ماما بتتكلم مصري حلو اوي
أسد وهو يعدل ثيابه / تلميذتي يابني انا اللي علمتها
سما / الله عليك يابني أحسنت والله
أسد / شكرا يا كبير
دخلت عليهم جميله وتحدثت بجهل / في ايه متجمعين يعني
أسد وهو ينظر لهم / لا كنت بديهم درس قبل ما امشي عشان بس مينسوش مذاكرتهم
جميله ببسمه / ياااه يا أسد قد ايه انت زوج متعاون بتذاكر. للأولاد والله انك زوج متتعوض ومفيش منك
أسد في سره / اه لو تعرفي بذاكر ليهم ايه كنتي ولعتي فينا
اسد وهو ينظر لها ببسمه / عادي بقي يا جميله دة واجبي كاب مسئول عن أطفالي
نظر له خالد ومسح دمعه وهمية /باشا والله انا صدقت انه بيذاكرنا والله
أسد وهو ينظر له بتحذير / يلا يا خوخه خد اختك وروحوا راجعوا اللي قلت عليه
خالد بقرف / خوخه جرا ايه يا والدي متفقناش الي كدة
أسد وهو ينظر له ويهمس / ولد هششش امك موجودة خد اختك ويلا
خالد وهو يغمز له / طرقنا طرقنا انا عارفك
رحل خالد وسما
نظر لهم أسد في تعجب / هو انا افورت في الدرس ولا ايه الواد عياره فلت والله
جميله / ماذا تقول أسد
أسد / احم ولا حاجة يا قلبي بقول انك بقيتي قمر اليومين دول
جميله بفرحة / حقا
أسد وهو يقترب منها ويغمز / اي نعم
ضحكت جميله عليه وابتسم هو بحب لزوجته الجميله هذه

جنه بخوف / هنعمل ايه عمر هيقتلنا واحد واحد ويعيبينا في اكياس علي اللي عملتوه ده
حسام وهو ينظر لهم بخوف / ياختي هموت وانا لسه متجوزتش.
نرمين /يا مامي هنعمل ايه
ادم وهو ينظر لهم بجهل لحديثهم / بابا نسامسزهصظدص
جنه / انت الوحيد اللي مش هيكلمك يابن المحظوظه
جنه وهي تنظر لهم هموت واعرف ايه اللي جاب ماية عند اللاب بتاعه وخلاه يفرقع كده ده عليه كل شغله
ابتلع حسام ونرمين ريقهم برعب
سمعوا صوت الباب يفتح نظروا له برعب شديد
دخل عمر وجدهم جميعا ينظرون له بترقب عمر ببسمه متعجبه / في ايه قاعدين كده ليه
خالد وهو ينهض / ولا حاجة يابابا انا كنت داخل اساسا اذاكر
نرمين وهي تنهض / مي تو يا دادي كنت رايحه اعمل ماسك عشان بشرتي بقت جافه خالص
جنه وهو تمسك كل منهما من ثيابه مثل المخبرين / علي فين يا كلب منك ليها وسايبني لوحدي في وش القطر كدة يا جذم
عمر بتعجب / فيه ايه يا جماعه مش فاهم
وقع نظره علي ما يأكله ادم
عمر وهو يكذب نظره ويضحك / لا اوعوا يكون ده اللي في بالي
نظرت لهم جنه وصرخت / اعمل نفسك ميت اعمل نفسك ميت
ركض خالد وهو يصرخ ونرمين ركضت لغرفتها واغلقت عليها بالباب
جنه وهو تنظر له برعب / طبعا انا لو حلفتلك اني مليش ذنب مش هتصدقني صح
نظر لها باعين غاضبه بشده
بينما هي ركضت الي غرفتها وهي تصرخ / اجري يا مجددددددددي.
نظر عمر للغرف الثلاثه المغلقه بجنون ثم نظر لادم وآدم ينظر له بكل براءه اقترب منه عمر فمد ادم له يدة بمعني ان يحمله حمله عمر وداعب خده المكتنز الأحمر وقبله ثم همس في اذنه / اغبيه ميعرفوش اني كل حاجه بقيت بعملها اكتر من نسخه من ساعه اخر مرة
ثم ضحك بخفوت / بس خليهم يفتكروا اني متعصب عشان يحترموا

كانت نور تقف تمام المرآة في غرفتها بعدما ذهب مالك لينهي بعض الأعمال في مكتبة
نور لنفسها في المرآه / لا بقلك ايه اوعي تعيطي انا بقولك اهو انا عايزاكي تقفي قصاده كدة بكل قوه وتقوليله مالك انا عندي مهمة جديدة اني اتنكر في دور سكرتيرة لواحد عينه زايغه وكل يوم يقضيه مع ست عادي يعني مش حوار
لا بس انا عايزه داخله حلوه كدة تقنعه امممم مثلا نجرب مالك حبيبي عامل ايه انا بس كنت عايزه اقولك حاجه
لالا اوفر اوي مش حلوه طب ايه ابو الشياطين اخبارك ياكبير انا بس ياكبير كان ليا عندك طلب كدة
تؤ تؤ دي بيئة اوي طب اية اه انا هدخل اقوله مالك انا عندي مهمة واظن من حقي كمواطنه حره في البلد اني احدد مصيري وانت مينفعش تقف قصادي لان ده بيعارض حقوق المرأة وحريتها 
ايوه هو ده رضوي الشربيني فخوره بيا اوي
هبطت نور السلم واتجهت لمكتبة بكل شجاعه وطرقت الباب بمجرد سماعها صوتة كادت ان تعود ادراجها مجددا ولكن ذكرت نفسها بأنها يجب أن تنتهي من هذا. دخلت نور وهي تطمئن نفسها ان كل شئ سيمر بخير
رفع مالك عينه لها / ايوة يانور فيه حاجه
نور وقد تبخرت شجاعتها / اصل يا مالك اللواء
نظر لها بدقه / ايوه كملي
نور بسرعه قبل أن تتبخر اخر ذرات الشجاعه عندها / اصل اللواء طلب مني اروح مهمة وهي مراقبه رجل أعمال
مالم ببرود شديد اخافها/ اسمه اية
نور برعب من نبرته / اسمه احم اسمه عصمت ابو الفتوح
مالك وهو ينظر لها لثواني ببرود / مش ده اللي اتسجل له اكتر من خمس قواضي اغتصاب واكتر من عشرين حاله جواز بقاصر وموت اكتر من سته منهم علي ايدة بسبب ساديته واللي مفيش ست يشوفها غير ويقضي معاهم ليله حتي لو غصب عنها
نور وهي تنظر له بصدمه هل حقا هو قذر لهذه الدرجه لماذا لم يخبرها اللواء بل لماذا مازال حر طليق حتي الآن ولكن في النهايه هذا عملها ويجب أن تخاطر 
نور محاوله اقناعه رغم أنها هي غير مقتنعه / بس يامالك ده شغلي وانا مش هينفع
صدحت صرخته التي هزت ارجاء القصر / ابدااااااااا

عاد سراج من عمله وهو يكاد يقع ارضا من التعب فهو لم ينم جيدا منذ ذلك اليوم دخل للمنزل ووضع مفاتيحه علي الطاوله وتوجه نحو الأعلي ولكن مهلا ما هذا الصوت وجدة يأتي من غرفة التلفاز ذهب إليها وجد سمر وروجي وناري كل منهما يرتدون شورت جينز قصير جدا وتيشرت يصل لنصف بطنهم ويضعون ميكب كأنهم ذاهبون لحفله ويرقصون علي أنغام غريبه
سمر وهي تهز وسطها / بصي ياروجي تهزي كدة يمين شمال يمين شمال اتنين دربندح والغرزه الضيقه
سراج بصدمه / اتنين دربندح والغرزه الضيقه؟؟؟!!!!
ناري وهي تهز وسطها / كدة يا أبلتي
سمر وهي تسقف / الله عليكي يابنتي ليكي مستقبل باهر في
دخل سراج بحده / في شارع محمد علي تاني ياسمر رقص تاني
سمر وهي تتجاهله / نكمل بكرة يا بنات يلا اطلعوا ناموا دلوقتي.
سراج وهو ينظر لها بحاحب مرفوع ووجدها تجلس أمام التلفاز ببرود وتمسك الفشار وتاكل منة وتشاهد التلفاز نظر هو لها بغيظ من برودها ثم ذهب للاعلي يكبت غضبه
نظرت سمر لاثره ببسمه انتصار
/ ولسه ولسه 👏 👏
ده انا هخليك تندم ندم السنين يا سراج بس استني واتفرج

نظرت نور بفزع لمالك ورأت غضب جحيمي في عينه
نور بدموع تكاد تسقط / بس يا مالك ده شغلي واللواء
مالك وهو يقترب منها بسرعه كبيره وامسك ذراعها بحده / مش مشكلتي انا قولت كلمه المهمه دي لا يا نور سمعتي علي جثتي فاهمه
صرخ بآخر كلمه مما جعلها تهز رأسها ببكاء وخوف رأي مالك خوفها ودموعها فغضب اكثر ولكنه تركها بحده ورحل
نظرت نور لاثره ثم خرجت من المكتب واتجهت لاعلي وكانت ماتزال مصدومة مما حدث لم تتوقع أن تصل الأمور لهنا
بدلت ثيابها ووضعت رأسها علي الوسادة ثواني وكانت الوسادة تتشرب دموعها وهي تكتم اهاتها بها

مازن وهو يدخل المنزل / ساره ساره انا جبت الطلبات اللي انتي عايزاها ساره
دخل وجد هناك فتاه تجلس مع ساره نظر لها بتعجب ثم نظر لساره التي نهضت بسرعه وأخذت منه الأشياء / احم دي يا مازن بسمة بنت عمتي كانت مسافره مع جوزها
سارعت بسمه بالقول / طليقي انا أطلقت
نظر لها مازن ولم يرتح لنظراتها وهز راسه / تشرفت يا مدام بسمة
ثم نظر لساره / فين مراد
ساره بحرج بسبب برودة مع ابنه عمتها / احم هو في اوضته
هز رأسه / طب ان اذنكم هدخل استريح شوية
بسمه بلهفه / مش هتاكل معانا ولا اية ده احنا حتي بقينا جيران
مازن وهو ينظر لساره
سارة / اصل هي اشترت شقه استاذ حمدي اللي قصادنا
هز مازن رأسه بتفهم / معلش كلوا انتم انا تعبان عن اذنكم
ساره وهي تنظر لبنت عمتها باحراج / معلش اصل هو يعني بيجي مرهق من شغله
هزت هي رأسها ظ عادي تتعوض تاني
ساره وهس تنظر للحقائب في يدها / هدخل الشنط واجيب الاكل ناكل انا وانتي لان مراد مش بيحب ياكل دلوقتي
هزت بسمة رأسها ثم نظرت للغرفة التي دخل لها مازن / بقي انا اللي عشت حياتي اهتم بنفسي وعندي اغلي الماركات وسافرت كل حته يبقي نصيبي زي طليقي دة وانتي اللي طول عمرك متبهدله مع مرات ابوكي وعمرك ما اهتميتي بنفسك يبقي ده نصيبك لا ودكتور كمان وغني وعندك ابن وشقه زي دي فعلا يدي الحلق للي بلا ودان
خرجت ساره ببسمه من المطبخ / يلا تعالي يا بسمة ناكل احنا
ابتسمت بسمه وتوجهت السفرة وهي مازالت تنظر للباب الذي دخل منه مازن

كانت نور ماتزال تكبي وهي تتذكر كلماته وصراخه بها شعرت به يضمها من ظهرها ويدفن رأسه في ظهرها ويتنهد بحزن شعرت به في صوته / اسف يا نور والله ما كان قصدي اتعصب كدة ولا ازعق فيكي والله يا نور مكنش قصدي اخلي دموعك تنزل بسببي دة بموتي يانور بس والله ما قادر اتخيلك بتعملي المهمة دي في ناس تسميها نرجسيه واني بفرض عليكي حياتك وبتحكم فيكي بس والله ابدا بالعكس انا بفرح لما اشوفك محققه نجاح وبفتخر وببقي عايز اقول للعالم كله دي مراتي كل الحكايه اني بغير يانور والله بغير بجنون مش بقدر اتخيلك قريبه من مجرد راجل والله انا ساعات بغير من عبده ممكن تفكريني مجنون بس لما تحضنيه ببقي عايز ابقي مكانه لان حضنك بتاعي انا لوحدي وانتي تقولي مهمة مع راجل حياته كلها بتتلخص في انه اي واحدة تعجبه ياخدها مجرد اني اتخيل انك تقربي منه بتجنن والله افهميني يا نور والله صعب عليا طب انتي تقدري تشوفيني بعمل مهمه وبقرب فيها من اي ست عشان اجيب معلومة
استدارت نور له وعيونها حمراء منتفخه وهي تهز رأسها برفض / مقدرش
مالك وهو ينظر بحزن ده لعيونها / اسف يا نور قلبي بجد اسف اني نزلت دمعه واحدة منك عارف اني مستاهلش ملاك زيك بس والله بعشقك يا نور
نور وهي تضمه وتدفن وجهها في صدره / خلاص يامالك واللة مش هروح المهمه دي واللي يحصل يحصل مش عايزه أقرب من اي راجل غيرك حتي لو تمثيل
مالك وهو يضمها / متقلقيش ياقلب مالك انا هتصرف في المهمة دي ماشي ياقلبي
هزت رأسها بايجاب
مالك وهو يقبل جبينها بحنان / فين الضحكه الحلوه
ابتسمت له نور وقبلت خدة ضحك مالك عليها وضمها اليه بشدة / اه يا نور لو تعرفي بعشقك قد ايه

استوووووب خلص فصلنا وبإذن الله من الجاي هنبدأ المشاكسات والضحك والمشاكل بتاعت عيالهم 
مستنيه رأيكم 
متنسوش 
فوت 🌟 
كومنت 💭 
دمتم سالمين 
رحمة نبيل ♥ ♥ ♥ 美心
再见🌙🌟
احبكم في الله 😘 😘

#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_السادس

بعتذر كتير يا جماعه علي التأخير واني نزلت في وقت مش وقت الروايه اساسا بس والله حصل ظروف معايا بعتذر تاني وتعويض انا نزلت تلات فصول 6/7/8/
يارب يعجبكم مستنيه رأيكم والالبوم قريب جدا بإذن الله 

*🌸السؤال*
أحسن الله إليكم. هل هناك دعاء يقوله المسلم عند تناوله السحور، وما هو... ؟

*🌸الجواب:*
*تناول السحور كتناول غيره ، يعني ينبغي للإنسان بل يجب على الإنسان أن يسمي عند الأكل ؛ لأن النبي صلى الله عليه وعلى آله وسلم أمر بالتسمية عند الأكل ، وأخبر أن من لم يسم شاركه الشيطان في أكله ، لكن لما كان السحور مأمورًا به فإنه ينبغي لإنسان أن يستحضر عند تناول السحور بأنه إنما تسحر امتثالاً لأمر الرسول صلى الله عليه وعلى آله وسلم ، واقتداء به صلى الله عليه وعلى آله وسلم ، واستعانة بذلك على الصيام ، وإذا فرغ منه حمد الله ، فإن الله تعالى يرضى عن العبد يأكل الأكلة يحمده عليها ، ويشرب الشربة فيحمده عليها ، وليس هناك ذكر مخصوص للسحور.*

📮من فتاوى الشيخ محمد بن صالح العثيمين رحمه الله

صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا علي الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم

الفصل السادس

استيقظ عبدالرحمن ودانه مبكرا قبل الجميع
عبدالرحمن لدانه / هو البيت هادي كدة ليه
دانه بتعجب /معرفش ياخويا امك مش طالعلها صوت خالص
عبدالرحمن وهو ينظر لها ويفرك رأسه بتفكير / ايه رأيك نعمل حاجه جديده عشان زهقان
دانه وهو تنظر له / وانا كمان زهقانه اوي
عبدالرحمن وهو يفكر / عرفت هنعمل ايه
دانه بلهفه / ايه
عبدالرحمن بنظره تدل علي ان مالك علي وشك دفع أموال كثيره لتصليح ما سيفعلونه / هنعمل معسكر في الجنينه بره

استيقظ سراج بانزعاج من صوت الموسيقي الا يكفي انه لم ينم طوال الليل  بسبب عناد سمر بالنوم في غرفه الضيوف
قام بتأفف ودخل للحمام وانتهي من استحمامه وخرج وهو يلف فوطه علي خصره ويضع اخري علي شعره ذهب تجاه خزانة الملابس ومد يده ليخرج ثيابه لحظة ماهذا ابعد المنشفة عن عينه ونظر للدولاب ولم يجد اي ثياب له اغمض عينه بغضب وجز علي أسنانه / سمر يا.......
هبط سراج بعصبيه شديدة وهو يلف الفوطة علي خصره واتجه ناحيه غرفه التلفاز ودخل وكان علي وشك الصراخ / سمرررر اااااايه (انخفض صوته تدريجيا) اللي  انا شايفه قدامي ده
نظر بصدمه لما تفعله فكانت سمر ترتدي تيشرت اسود كات وبنطلون جلد اسود وتربط شعرها علي هيئه (ذيل حصان) وتمارس رياضه اليوجا وهي تسمع موسيقي هادئه  فتح سراج فمه ببلاهه ماهذا الذي يراه أمامه
ترجم أفكاره علي هيئه ثلاث كلمات  / احيه يابو سوسو

عمر وهو يطرق الباب / مش كفايه يا جنة ولا ايه من امبارح حابسين نفسكم في الاوضة يابنتي اطلعوا والله ما هعمل حاجه
جنه من الداخل بخوف / بتضحك عليا انا عارفه عشان افتح وتنتقم
عمر بحاجب مرفوع /انتقم ده ايه الهبل ده يابنتي والله ما هعمل حاجه افتحي بقي عايز استحمي يا حجه ابوس ايدك ده انهارده اجازه حتي عايز ارتاح
فتحت جنه الباب فتحه صغيره / احلف كده مش هتضرب
عمر بغيظ / والله اما فتحتي الباب لهضربك بجد يا جنة ومش هزار خلصي يابنتي افتحي بقي الله
فتحت جنه الباب وركضت للسرير ووقفت عليه دخل عمر للغرفة ونظر لها وهز رأسه بيأس / عوض عليا يارب عوض الصابرين
نظرت جنه له بتعجب لم يضربها حقا نظرت نفسها ثم تحدثت / ايه الهبل اللي بعمله دة
اما اروح اشوف العيال
خرجت جنه لكي تري أولادها ولكن توقفت قليلا وهي تفكر بشئ خبيث ابتسمت بمكر ثم صرخت بصوت مرتفع نسبيا ليسمعها الأطفال  / لا ياعمر حرام عليك  والله مش انا اللي بوظته
كان حسام يقف خلف الباب وسمع صوت والدته يصرخ لطم علي خده / يا صغير علي الموت يا حس هتموت وانت لسه ما اتجوزتش ياحسام
خرج عمر ركضا ليري ماذا يحدث وجد زوجته تقف وتصرخ أمام غرف أطفاله عمر وهو ينظر لها بتعجب / بتعملي ايه ياجنه هي هبت منك اوي كده
جنه وهو تنظر له / اصبر بس عشان اخوفهم ويحرموا يعملوا كدة تاني
خرج خالد مره واحده / سمعت كل حاجه بس ماشي يا جنه عايزه تعمليها فينا ولا ايه بس لا ياماما العبي غيرها بعدين انتي اوفر اوي الصراحه كلنا عارفين ان بابا عمره ما هيضربك فوسعت منك اوي يعني
جنه وهي تنظر لهم / افورت انا
عمر / جدا
جنه / حيث كدة تفطروا ايه
عمر وهو يدخل / اي حاجه يا جنتي بس بسرعه عشان جعان
خالد وهو يقف ويبتسم بسماجه / عايز بسطرمه
جنه وهي تنظر له بقرف / غور ياض شوف اختك مش ظاهره من امبارح
ضحك خالد علي والدته واتجه ليري أين ذهبت نرمين
دخل لغرفتها / نرمين..... نيرو انتي فين نرم......... يخربيتك ايه اللي بتعمليه ده
كانت نرمين تختبئ فوق الدولاب الخاص بها 
نرمين / عشان بابا ميعرفش يوصلي 
حسام بسخريه / طب انزلي يا ختي ابوكي مش هيعمل حاجه ويلا عشان نفطر 
نرمين وهي تنظر له وهو يرحل / ايه ده عدت بالسهولة دي 

كان كلا من دانه وعبدالرحمن يدفعون الاريكه للحديقة الخلفيه توقفوا عن الدفع وهم يتنفسون بسرعه
عبدالرحمن / اوووف ياستير تقيله اوي
دانه  وهي تنظر للمعسكر / اممممم حاسه ان فيه حاجه ناقصه
عبدالرحمن / فعلا فيه حاجه ناقصه
فجأه طرقع باصابعه / المكتبه اللي في اوضتي هتبقي تحفه هنا نحطها في الركن ده
دانه وهي تضربه علي كتفه / أحسنت يا شقيق يلا بينا نجيبها
ذهب للأطفال وصعدوا ليحضروا المكتبه من غرفة عبدالرحمن كانت المكتبه كبيره لذا اخذ الأطفال يدفعوها بصعوبه كبير واخذ صوت احتكاك المكتبه يعلو ويعلو

كان مالك في الغرفه مستيقظ منذ مده وهو فقط يتأمل نور وشكلها الملائكي ولكن فجأة سمع صوت مزعج كثيرا استيقظت نور بانزعاج وهي تنظر له / ايه الصوت ده يامالك هو انت اجرت البيت ولا اية
مالك بضحكه / اجرت البيت ايه بس يا نور نامي انتي ياحبيبتي وانا هشوف فيه ايه
نور وهي تنهض وتجمع شعرها للخلف وسقطت خصله علي وجهها / استني هاجي معاك
في الخارج
دانه وهي تدفع مع عبدالرحمن / اووووق تقيله اوي
عبدالرحمن / هي بعجل بس انا قافله
دانه / افتحه ياعم مش قادره
عبدالرحمن وهو يضغط علي شئ فظهرت عجلات صغيره للمكتبة / اهو بس بالراحه عشان ما.....
نور وهي تقف خلفهم / ايه اللي بيحصل هنا دة
فزع الأطفال وتركوا المكتبه عبدالرحمن مكملا جملته / تتزحلقش
فتحركت بفعل العجل وأخذت تسير بسرعه ثم اخذت تتدحرج علي السلم حتي وصلت لنهاية السلم ثم سارت بسرعه كبيرة وهي تصطدم بكل شئ يقابلها حتي وصلت للحائط والذي كان هذا الحائط من الزجاج مثل النافذه اصتطدمت به وسقطت في حمام السباحه مباشره
نظر الأطفال لها بفم مفتوح ونور كادت ان تقع فسندها مالك وهو ينظر للمكتبة التي اخذت تطوف   لانها من الخشب 
مالك لنور / المسدس بتاعي في المكتب لو عايزاه

سراج وهو يقترب من سمر / معلش لو هخرجك من حاله الصفاء الذهني يا ستاذه سمر ممكن بس اعرف فين لبسي لو مفيهاش قله ادب يعني
سمر وهي تفتح عينها وتنظر له بهدوء / اتبرعت بيهم لناس محتاجتهم اكثر مننا
سراج وهو يكاد يحدث له شلل / اتبرعتي بكل لبسي للناس المحتاجه
سمر وهي تنهض / العطاء اسلوب حياة يا اخ سراج لازم تدي عشان ربنا يرزقك
سراج / ايه يابت الخير ده الي حط عليكي 
سمر وهي تقوم بحركه استقبال الشمس وتفرد جسدها / بيس ان لاف لاف ان بيس
سراج وهو يكاد يجن ويتحدث بغضب / كل لبسي مسبتيش حتي فرده شراب 
سمر وهي تكاد تنفجر من الضحك علي شكله / تؤ تؤ اتبرعت بيهم كلهم
سراج وهو ينظر لها بخبث وهز رأسه ببسمه ماكره / تمام اصلا الجو حر وانا همشيلك في البيت كده ياسمر ومن غير الفوطة كمان
وسحب الفوطة في نفس الوقت التي صرخت هي فيه ووضعت يدها علي عينها نزعت يدها حينما سمعت ضحكته تصدح في الأجواء فتحت يدها قليلا ونظرت وجدته يرتدي شورت يصل لركبته
سراج وهو يقترب منها ويغمز لها بمشاغبه / لا خلي قلبك جامد كده ده لسه اللعب هيبدأ يا يا سوسو
سمر وهي تنظر لاثره بغيظ / ماشي ياسراج انا هوريك مين هي سمر
سراج وهو يدخل الغرفة بكل عصبية / ماشي يابنت نوفل انتي انا هوريكي
ثم قال وهو يقلدها / اتبرعت بيها للمحتاجين بتاعت خير اوي البت ماشي ياسمر ماشي

نور وهي مازالت في صدمتها /ده ده هو وهي المكتبه ده هي
مالك وهو ينظر لها بخوف / اشششش خلاص يا نور اهدي والله دي... 
نور وهي تنظر لمالك بتوهان / ده انا لسه بتعالج من اللي عملوه في المطبخ 
نظر مالك لأولاده بيأس 
نور وهي تنظر لهم بشر / شوفوا مين بقي هينجدكم مني يا ولاد الهبلة انتم
ركض الأطفال وهم يصرخون بشده / ااااااااااااه
ومالك يركض خلف نور / اهدي بس يا نور
اخذت نور كل ما في طريقها تلقيه عليهم وهم يصرخون برعب
ومالك يركض ليحلق بهم
خرج الأطفال ونور خلفهم يركضون
ثواني وجد مالك نور تدخل الفيلا وهي تركض وتصرخ والأطفال يركضون خلفها وخلفهم الكلب الخاص بمالك
اخذت نور تركض والأطفال خلفها وهم يصرخون شاهد مالك المشهد وسقط أرضا من الضحك عليهم كانوا يدورون حول الاريكه بصراخ والكلب خلفهم وهو فقط يضحك عليهم
نور وهي تركض وتصرخ / انت بتضحك يا مالك الحقنا
دانه بصراخ / هنمووووت
عبدالرحمن وهو يركض / اخرتك يا تورماي علي ايد كلب
مالك وهو لا يستطيع التنفس / روي توقف
توقف الكلب مكانه
مالك / اجلس
جلس الكلب ونظر لهم بهدوء
مالك وهو ينظر لهم / والله تستاهلوا اللي حصلكم يارب نهدي بقي شويه ممكن
نور وهي تنظر للاطفال / تعالولي بقي
عبدالرحمن وهو يأخذ يد دانه ويركضون للاعلي / هنبلغ منظمة حقوق الطفل علي فكره دي مش معامله
نور / طفل هو فين الطفل ده انتم يتبلغ عنكم بوليس الشغب الإصلاحيه  مستشفي المجانين حاجه في الرنج ده اما طفل فده مش ماشي معاكم ده يبقي عيبه في حقكم والله
مالك وهو ينظر لها باشفاق / خلاص يا نوري انا اوعدك انهم مش هيعملوا اي حاجه تاني انا هكلمهم
نور وهي تتنهد بتعب / تعبت اوي يامالك وهما مش بيتهدوا ده احنا تقريبا بنغير اساس البيت اكتر من مرتين في السنه
مالك وهو يضمها / ياقلبي فداكم كل حاجه انتم اللي مليتو حياتي والله يانور وانا مستعد اصرف كل فلوسي مقابل سعادتكم ياعمري بس متقلقيش انا هكلمهم في الموضوع دة وبإذن الله مش هيتكرر
نور وهي تنظر له ببسمه / ربنا يديمك ليا يا مالك
مالك وهو ينظر لها ببسمه ويقبل خدها / ويديمك انتي والشياطين دول يارب
ايه رأيك يانور نروح مزرعه سراج ونجيب بقيت العيله معانا
نور بفرحه / بجد يا مالك
مالك / بجد ياروح مالك بما ان انهارده اجازة وبكره عند العيال وغير كده عيالك مفصولين وفشله احنا نروح نغير جو وبالمرة عيالك ينشغلوا بعيد عننا  ايه رأيك
نور وهي تقبله في خده /موافقه طبعا هو ده فيه كلام

مازن وهو ينادي علي ساره
ساره وهي تخرج من المطبخ / نعم يا مازن
مازن / جهزي مراد واحهزي عشان هنروح المزرعه مع الكل نقضي هناك يومين
ساره بفرحه / وحيات امك
مازن بحاجب مرفوع
ساره وهي تتدارك الموقف / سوري يا ميزو اصلي فرحانه اوي اوي اوي هروح اجهز الدنيا
ثم قبلته من خده وركضت بفرحه طفل ذهب ليري ثياب العيد
مازن وهو ينظر في اثرها بتعجب / ميزو اخرتها ابقي ميزو اه لو مالك وسراج سمعوكي ولا الأهبل عمر والعبيط أسد دول يزفوني
سمع مازن جرس الباب ذهب ليري من ولكنه وجدها بسمه ابنه  عمه زوجته
مازن برسميه شديدة / اهلا يا مدام بسمة اتفضلي
دخلت بسمه وهي تنظر له نظرات إشارت في نفسه حفيظه من تجاهها
بسمة / أمال فين ساره
خرجت ساره وهي تتحدث / انا جهزت اللبس يا مازن باقي بس... اهلا بسمة
بسمه ظ وهي تنظر لها بدقه / هو انا جيت في وقت مش مناسب ولا اية هو انتم كنتو خارجين
ساره بحرج / لا بس رحله كدة للمزرعه
بسمه بانبهار مصطنع / واو بجد من فتره نفسي اروح مكان زي ده اصفي فيه ذهني هو انا ممكن اجي معاكم
نظرت ساره لمازن بحرج وترجي الا يحرجها
تنهد مازن وتحدث بفتور / اكيد تنوري عن اذنكم اجهز لبسي.
نظرت بسمه له وهو يدخل لغرفته وفاقت علي صوت ساره / في ايه يابنتي بقولك جهزي نفسك وانتي مش معايا خالص
بسمه / اسفه بس كنت بفكر اخد  لبس ايه وكدة
ساره / اي حاجه مريحه وخلاص هتمشي
بسمه / طب اروح انا اجهز بقي سلام
ساره وهي تنظر في اثرها / سلام
دخلت ساره لغرفه مراد وجدته يضع بعض الكتب في حقيبته تنهدت بملل فهو لا يتحرك بدون كتبه تحركت بعدها لغرفتها هي ومازن وجدته يضع بعض الملابس الخاصه به في حقيبتهم ذهبت وضمته من الخلف / مازن هو انت متضايق عشان بسمة هتيجي
مازن وهو مازال يرتب ثيابه / ليه بتقولي كده يعني
ساره وهي تقف أمامه / اصلي شيفاك متضايق يا مازن
مازن وهو يتنهد / مش مضايق يا ساره كل الموضوع اني مش مستريح لبنت عمتك دي حاسس وراها حاجه
ساره / حاجه ايه
مازن / معرفش بس مش مستريح ليها انتي بس بلاش تحتكي بيها كتير
ساره بتعجب / دي بنت عمتي ازاي محتكش بيها
مازن بملل / متحتكيش بيها يعني ابعدي عنها يا ساره انا مش مستريح ليها
ساره / بس يامازن مينفعش دي وحيده
مازن وهو ينظر لها بحاجب مرفوع / وكانت فين الوحيدة لما مرات ابوكي كانت مطلعه عينك وفين ام الوحيدة ولا فين عيلتها يعني انتي طيبه اوي ياساره وسهل ينضحك عليكي عشان كده بقولك خدي بالك لو سمحتي
ساره وهي تنظر له بشرود له وهو يبتعد وتفكر في معامله عمتها لأمها قديما فكانت دائما تسئ لها ولكن ما ذنب. ابنتها هي لن تأخذها بذنب والدتها اكيد مازن مخطئ كيف له ان يعرف وهو حتي لم يتحدث معها اكثر من خمس دقائق تنهدت ساره بضيق ثم ذهبت لتكمل ضب اشيائها

عمر وهو يجمع اولادة ويسير أمامهم ذهابا وايابا كالعادة / تسرحوا بعيد عن الكل ممنوع
نتخانق مع عيال عمامكم ممنوع
نعمل مقالب في بعض ممنوع
محن استاذه نيرو ممنوع 
ادم يكون معاكم علي طول وعينكم عليه اظن الكلام واضح
حسام / دي مكانتش خروجه اللي هنتذل عليها ياوالدي
عمر وهو ينظر له بضيق / يخربيتك واخد لسان سمر المبرد اكتم ياض لما اتكلم
نظر حسام في الأرض باحترام له فهم رغم مايفعلونه الا انهم وقت الجد يحترمون آبائهم كثيرا
عمر مكملا / كلام ماما يتسمع
نرمين مكملة / ممنوع.
عمر / لا دي مش ممنوع يا روح امك
عمر وهو ينظر لادم الذي نام بملائكة ذهب اليه وحملة / يلا ياشباب عشان الكل مستني عند بيت عمتكم نور

تجمع الجميع امام منزل نور
ماعدا نور كانت تركض علي الدرج وهي تحمل حقيبة كبيره وكادت ان تقع ولكن قام مالك بامساكها تحدث مالك بتعجب / ايه ده اللي جايباه
نور بحنان كبير / دي حجات للاطفال بسكوت وكيك وشيبسي وحجات كده
مالك وهو ينظر في الحقيبه ووجد شئ ما أعاد له ذكريات قديمه رفعه أمامها بضحكه / وده برضو للكتاكيت الصغيرين
نور بضحكه وهي تخطفه من يده / لا دي للاوز الكبيره ههههههه
مالك بضحكه / طب يلا يا وزه قدامي
مالك للجميع / كله وصل كده
سراج وهو يهبط من سيارته ويخلع نظارته / لا ياخويا صاحب المزرعه لسه واصل هتمشوا ازاي من غيري يعني مش فاهم
مالك وهو يضحك عليه / عادي منا معايا نسخه من المفتاح هههههه
سراج وهو يتبعه / اقنعتني الصراحه.
نور وهي تقترب من سمر وتغمز لها / ايه الاخبار يا ريسه
سمر بخبث / هتولع  يانور قلبي بس اصبري انتي علي الرز لحد ما يشيط نيهيهيهيهي
جميله وهي تقترب / هههههه يبدو أن أحدهم سيقتل اليوم ماسر هذه الضحكه ياتري
سمر وهي تنظر لنور / والنبي يانور تخلي الأخت بتاعت حريم السلطان دي تتكلم عدل
جنه وهي تقترب منهم / من غيري أخيييي عليكم
نور / ناقص ساره
ساره وهي تقترب مع بسمه / انا هنا
نور بتعجب / مين دي
ساره / دي بسمه بنت عمتي
بسمه بنظره مغروره وهي تنظر لهم برقه متكلفه / هاي
سمر بقرف / وعليكم الهاي يا قطة
كتمت نور ضحكتها بصعوبه / احم اهلا يا جميل
جميله وهي تنظر لسمر / اوووه سمر يا عزيزتي اظن ان هذه المرأه الملونه ستكون ضحيتك الجديده
سمر / عندك حق فعلا
نور / انتي فهمتيها
سمر بغباء / لا بس حسيتها
ضحك الجميع
من داخل الباص
خالد والذي معروف بعبثه الشديد رغم سنوات عمره التسعه /  ايه الحلاوه دي يادانه انتي قمر انهاردة
عبدالرحمن بضحكه / لا يا بابا دي نو فاهم الا دانه عشان معلقكش علي باب الباص دانه ميت خط أحمر تحتها اشطا عشان نكون حلوين مع بعض 
نظر له خالد بحاجب مرفوع رغم رعبه فهو يعرف عبدالرحمن الذي لا يختلف ابدا عن والدة في غضبه رغم مزاحه الدائم الا انه مرعب عند غضبه حتي اكثر من مراد
كان مراد يجلس في الخلف وينظر لهم بتسليه ويبتسم بسخريه وجد روجي تجلس وحدها اقترب منها وجلس بجانبها فابتسمت له وابتسم هو لها فهي الوحيده التي يخرج معها الطفل بداخله وتخرج بسمته دون ادني جهد منها يكفي فقط ان تبتسم له
صعد لتجميع للباص وجلس كل شخص بجانب زوجته ماعدا سراج جلس في مكان السائق 
قامت سمر باحياء الليله فأخذت تغني والأطفال يرددون و عبدالرحمن يصفر لهم ونور تضحك
جميله وهي تردد وراء سمر / يارمان
سمر / وتعالي علي حجري.
الجميع /يارمان
سراج / فايقة اوي وتيجي عليا وتقلب خلقتها اوووف الله يحرقك يا فيرونيكا
بسمه وهي تنظر لسمر / انا اللي هغني بقي
سمر وهي تتشنج / لا ياماما انا اللي بغني هنا بس
نظر سراج بتسليه للموضوع / ليه يا سمر سبيها تغني دي شكل صوتها جميل اصلا واضح وهي بتتكلم كده امال لو غنت
نظرت سمر له بشر
نهضت جنه وشدت سمر التي كانت علي وشك الانقضاض علي سراج الذي يبتسم لها بطريقه مستفزه وهذه الفتاه الملونة كما تطلق عليها جميله
جميله بحماس وهي تصفق / يا عزيزي أحببت هذه الرحله كثيرا اوووه
مالك وهو يتحدث عن جميله  / عبيطه زي جوزها ما جمع الا وفق
نظرت له جميله وانفجرت ضحكا علي حديثه 
سمع الجميع صوت بوق سياره عالي بجانبهم
نظر الجميع بتعجب وجدوا أسد يقترب منهم بسيارته
مالك / لو كان ربع مخروم مكانش جه
سراج بضحك / كملت شله المجانين ناقصه هي
عمر وهو يصفر / باشا
أسد وهو يرمي قبل لهم / اووه جمهوري العزيز بيحبوني اوي الناس دي
جميله وهي تشير له من النافذه / أسد يا عزيزي سعيدة انك أتيت
أسد وهو يغمز لها / لم أكن لافوت هذه. الفرصه معكي يا جميلتي
جميله / اوووه يا عشقي الأوحد احبك كثيرا
أسد بحب / وانا ايضا يا جميلتي احبك كثيرا
سمر وهي تخرج من النافذه المجاوره لجميله / لا والله ايه مسلسل نور ومهند ده متدخلي يا ست كخه كده وانت ياسطا سراج لو سمحت أقف عشان الأخ يركب
سراج / اخرتها اسطا ياسمر الكلب بس اصبري
وقف سراج علي جانب الطريق وركن أسد سيارته وركب معهم
وانطلق سراج مجددا أسد بمجرد ما صعد للباص اخذ يغني / الدنيا طعمها سكري زي الملبن الطري والعمر قلم رصاص بيخلص كل ما بيتبري حظك بوز زغزغه تلقي المشاكل اتلغوا لو حظك بوز زغزغه تلقي المشاكل اتلغوا ياما ناس بدأت من تحت الصفر اتدلعوا واتنغنغوا ولو للظروف هتسخف
ردد الجميع / سقف سقف سقف لؤي توفق سقف اوعي توقف سقف سقف. اوعي توقف

واخذ الجميع يردد بصوت عالي وعمت البهجه في الباص وذهب عمر ووضع الاغنيه في سماعات الباص واخذوا يرددوا معها نهضت نور وهي تغني معهم وذهب مالك وجلس بجانب مازن وسراج في الإمام
مالك بصوت عالي بسبب صوت الاغاني / تعرفوا ايه اللي غايظني
نظر له كل من مازن وسراج بتساؤل
مالك بضحكه عاليه / ان أسد شبهي بعمايله دي
ضحك كل من سراج ومازن بشده وفي الخلف الجميع كان يغني بصخب وراء أسد والأطفال يصفقون
أسد / سيداتي سادتي الحفله تحت رعايه أسد  ريمكس أسد حاحا

بعد مرور الوقت وصل الجميع للمزرعه وهبط الجميع واسد يلقي الحقائب لهم كان الأطفال مرتصون وهو يلقي الحقائب لهم منهم من يتمكن من التقاطها ومنهم من تأخذه ويسقط بها 
سمع الجميع صوت سياره تقترب منهم نظر الجميع للسياره بتعجب 
هبط طفل صغير من المقعد الخلفي كان يتصف بالشعر الاصفر مثل والدته والعيون الملونة مثل والدة وخدود حمراء بشدة مثل والدته 
نظر الجميع بعجب لهذا الطفل ولكن هبط شخص من المقعد الأمامي هم يعرفونه جيدا 
قال هذا للشخص وهو ينظر لاسد الذي يلقي الحقائب من فوق الباص  / ابو الأسود ايه الاخبار عندك اباشاااااا 
أسد بفرحه كبيرة / زينه 
نور وهي تنظر لهذه الفتاه التي كانت خير صديقه لها / زينه
سراج / لا هي كملت وش...... المعلم عطوه وصل 
................ 

فصل طويل اهو يا حلويات 👏 👏 
استوووووووووب الفصل اللي فات قلت ان الكوميديا هنبدأ من الفصل ده يارب اكون وفيت بوعدي وده بس مجرد بداية للي جاي مستنيه رأيكم في الفصل  وياتري فاكرين زينه ولا نسيتوا هي مين 
متنسوش 
فوت 🌟 
كومنت 💭 
دمتم سالمين 
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见💋💋💋😍
احبكم في الله


#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_السابع

قراءه ممتعه يا حلويات 


احب اشكر الخمسه سته اللي بيعملوا فوت وكومنت علي الفصل والباقي ملهوش جمايل عليا 😂😂

_حملة استغفار
_التكبير 
_الصوم لرفع البلاء
_الصلاة المخصصة لرفع البلاء
_تشغيل قرءان في المساجد بقول انها متتهجرش🙂 المؤذن كدا كدا المفروض انه بيأذن وبيصلي فيها وفالحال ده هو بيكفي عن بقيت قريته بطلوا هبد وبدع

..."دا كله بدعة لم يرد عن النبي"...

أومال نعمل اي
_استغفر لواحدك (بشاحمك ولاحمك لواحدك)
_ادعِ برفع البلاء 
_قرب من ربنا واجتنب المعاصي،، اطلع من البلاء ده بفائدة القرب من ربنا وإنه يكون بداية إلتزامك ولو ملتزم أكيد عندك ذنوب، اتركها وقرب أكتر
_افتح مصحفك لإنه كلام الله وليه لذة غير أي لذة ومش بنية بردو رفع البلاء لأ بنية القرب من الله..
_تخيل إن البلاء ربما يصيبك وتموت هتعمل اي عشان تقدر تقابل ربنا؟! اعمل ده

*وآخراً البلاء بيعلمنا قِصَر الأمل في الدنيا وإننا مهما عشنا ف احنا ماشيين*

صلوا علي من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا علي الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم

الفصل السابع
زينه ببسمه ساحرة / حبايب ماما وحشتوني 
نظرت نور لزينة بفرحه وركضت لها وهي تصرخ بجنون / زيييينه
زينه وهي تركض لها / نور
سمر بسخريه / احمممددد مننننه
ضحك عليها أسد بشده وذهب ليرحب باخته / اوعي كدة يانور خلينا أرحب باللي طلعت عيني
زينه وهي تبتعد عن أسد / كده يا ابو الاسود ده انت الحته الشمال ياباشا
أسد بضحك وهو يضم اخته / باشا قلبي والله وحشتيني جدا يا زيزو
زينه وهي تبتعد وتنظر له وهمست له بكل حب اخوي / شكرا ليك يا أسد علي كل حاجه عملتها ليا زمان
أسد وهو يلعب في شعرها / يابنت انتي اختي ايه شكرا دي
مالك وهو ينظر لهم ببسمه / وانا ماليش حضن ولا كله لاسد
زينه وهي تبتعد عن أسد وتنظر لمالك بدموع وتركض لحضنه / مالك
عانقها مالك بشده / حمدلله علي سلامتك ياقلبي
زينه / الله يسلمك يا قلبي
ادم بمزاح / كالعادة انا غير مرئ
ضحك أسد واقترب منه وعانقه / اه حمدلله علي سلامتك يا رفيق
ادم بحب اخوي / شكرا لك يا أسد
سمر وهي تمسح دمعه وهميه / اه اتأثرت اوي يا جماعه متيلا عشان رجلي وجعتني
سراج بنظره حانقه / ملهاش في ام الرومانسيه ولا المشاعر
سمر وقد سمعته / لا ليا في المحشي والبشاميل بس
ثم تركته وذهبت حيث الفتيات ذهب مالك وفتح الباب ودخل الجميع للمزرعه الكبيره جدا والتي تتكون من منزل كبير به اكثر من 50 غرفه حيث كان في القديم منزل للضيافة والمناسبات وبه اسطبل وحدائق كثيره واماكن جميله جدا
ركض الأطفال وهم يصرخون بفرحه اقتربت زينه من نور / الا هي سمر مالها قالبه علي سراج كدة
نور بضحكه مكتومة / دي حكايه طويله هبلغك بيها بعدين
ثم نظرت للطفل الذي يتعلق بها /يا حبيبي انا اسمه اية السكر ده
زينه بنظره حنان لطفلها صاحب ال6 أعوام /اسمه غيث
نور باعجاب / اسمه جميل اوي
زينه بنظره بحب وحنان ولكن بها بعض الحزن / عمه اللي سماه
نور بتعجب من حزنها / شكل عمه عنده ذوق اوي
زينه وهي تلعب في رأس ابنها بحنان / عمه ده مفيش منه ابدا هو قال حابب يسميه اسم قريب من اسمه فسماه غيث وعمه اسمه ليث
نور /ربنا يخليهم لبعض يارب تعالي يلا نلحق شله ريا وسكينة دي بس استني
نور بصوت عالي / اسطا عبده
عبدالرحمن / نعم يا كبير
نور /معلش تعالي عايزاك
ركض عبدالرحمن تجاه نور /نعم ياباشا اؤمرني
نور وهي تنظر لغيث / معلش ممكن تلعب ابن عمتك معاك أصله شكله مش واخد علي حد خدة معاك وخلي بالك منك انا واثقه فيك يا عبدالرحمن
عبدالرحمن ببسمه حنونة وهو يميل لهذا الطفل الهادئ كثيرا / اسمك ايه يا جميل انت.
اختبئ الطفل خلف زينه
زينه بحنان / اسمه غيث يا عبده
تعالي يا غيث سلم علي ابن خالك يا حبيبي
نظر له غيث بتردد اقترب منة عبدالرحمن وجلس علي ركبتيه / اهلا يا غيث انا اسمي عبدالرحمن علي فكرة اسمك حلو اوي
غيث وهو ينظر له ببراءه / عمو ليث هو اللي اختاره
عبدالرحمن ببسمه / عمو ليث ذوقه حلو اوي
غيث وقد ابتسم وتحمس / اه انا بحب عمو ليث
عبدالرحمن / طب ايه رأيك تيجي معانا نلعب انا وانت ودانه مع بعض
قال كلامه وهو يشير لدانه التي تنتظره بعيدا
غيث وهو ينظر لزينة بمعني هل يذهب اشارت له بالموافقه فذهب مع عبدالرحمن
نور بضحكه / يلا نلحق بقيت العصابه
دخلت نور وزينه للمنزل للبحث عن باقي النساء ولكن عندما دخلوا وجدوا سمر تنظر لبسمه بقرف
سمر / اوووف يا ستير خنقه خنقه بطريقه فظيعه
جميله بضحك / بس الجو حلو يا سموره
سمر وهي تنظر لبسمه / معرفش مره واحده حسيت بخنقه كبيره كده
بسمه وهي تنهض بحده / عن اذنكم هروح اتمشي عشان  الخنقة
ساره وهي تنهض خلفها / استني يابسمه هقولك حاجه
ثم نظرت لسمر / عجبك يا حاجة كدة
سمر ببسمه منتصره / جدا عاجبني جدا
ساره وهي ترحل خلف بسمة / عمرك ما هتعقلي يا سمر
سمر وهي تنظر لاثرها / مالها دي
ثم نظرت لنور وزينه / وانتي وهي واقفين ليه تعالوا اقعدوا
جنه وهي تنظر لزينة / وحشتينا اوي يازينة ايه الغيبه دي
زينه ببسمه / بعد جوازكم سافرت ألمانيا مع ادم طبعا وهو جوزي وهناك اتعالجت الحمدلله من كل حاجه وربنا رزقني بغيث اجمل حاجه في حياتي
سمر ببسمه حنونة / ربنا يديمه ليكي يارب
زينه يارب

عند الرجال في الخارج
ضحك أسد بصخب علي سراج / ياختي دي سمر دي حكايه
ثم نظر لسراج / من حقك والله هههههههه بجد حاجه تغيظ
سراج / والنبي تسكت عشان الواحد علي آخره ده انا هموت او اتنقط أيهما أقرب
مالك وهو يريح ظهره للخلف وقال ببسمه باردة / احسن عشان تتربي
عمر بضحكه / قلتلك سمر مش  بتيجي بالعند دي بتيجي بالحنيه
سراج بسخريه / حنيه وسمر والنبي تسكت انت متعرفش حاجه
مازن ببرود / والله جدعه سمر الوحيدة اللي قدرت عليك
سمعوا صوت يقترب منهم / ممكن اقعد معاكم
رفع مالك والجميع نظره ببرود لهذا الصوت
مازن وهو يزفر بضيق من بسمه / احنا كلنا رجاله هنا خليكي مع الستات جوا
بسمه وهي تجلس بجوار سراج / اصل الست اللي اسمها سمر دي بجد مزعجه مش عارفه ليه حطاني في دماغها
نظر أسد لسراج وانفجر ضحكا / مراتك عالميه يابني والله
سراج وهو يتمتم / الله يخربيتك يا سمر جيبالي الكلام علي طول
عمر / ههههههههههه هي علمت عليكي ولا ايه استلمي بقي.
وقع نظر أسد علي خلف بسمه / من ناحيه هتستلم فهي هتستلم
نظر سراج لما ينظر له وجدوا سمر تأتي إليهم بغضب والفتيات يحاولن منعها ابتسم بخبث شديد ثم اقترب من بسمه / قوليلي سمر عملت ليكي ايه
أسد وهو ينظر باستمتاع ويرفع كوب العصير / الفاتحه علي روح المرحومه
عمر وهو ينظر لسراج / ده انت لو هتقدمها قربان مش هتعمل فيها كده

سمر وهي تتقدم بغضب يحرق الأرض اسفلها  / وديني لاجبها من شعرها الولية دي سيبوني بس
نور وهي تكتفها من الخلف / صلي علي النبي ياحجه وامسكي أعصابك كدة الخطه تبوظ
مانت سمر علي وشك الكلام ولكن وجدت سراج يقترب. من بسمة فضحكت ضحكة مرعبة /هي اللي جابته لنفسها سيبيني يانور مش هعمل حاجه متخافيش مش هعمل حاجه
تركتها نور وهي تتأهب لأي رد فعل منها
سمر وهي تنظر لهم بخبث / انا مش هلوث ايدي بيها انا هسلمها للي مش بيرحم
نظرت نور بجهل
سمر ببسمه مختله /هسلمها لعيالك
فتحت نور فمها وهزت رأسها بالنفي
ولكن سمر كانت قد أخذت قرارها
تركتهم وذهبت لإحضار. دانه  وعبدالرحمن
نور وهي تنظر لجميله وزينه / انتو بتبصوا ليا الحقوها دي هي وعيالي هيخربوها

زينه بتعجب / اهدي يا نور مش للدرجه دول أطفال هيعملوا ايه
نور برعب / هيقتلوها عيالي هيقتلوها
ركضت نور حيث توجد سمر وجدت سمر تجلس علي مقعد وأمامها عبدالرحمن الذي يحمل غيث علي قدمه وهو نائم ودانه التي تجلس بجانبه
عبدالرحمن بتفكير / يعني انتي عايزانا نعمل اية
سمر / اي حاجه المهم افشي غلي فيها
عبدالرحمن وهو ينظر لدانه باستمتاع / ايوه بس بابا واونكل س..... 
سمر مقاطعه / عيب عليك اتكل انت علي الله والباقي عليا
ابتسم عبدالرحمن بشر هو ودانه
اقتربت نور منهم ونظرت لهم بتعجب وهي تحاول أن تعرف فيما يفكرون
جاءت زينه / ايه دة غيث نام هاته اروح احطه في السرير احسن شكرا ليك يا عبده
عبدالرحمن بيسمه /علي  اية ده اخويا
ابتسمت زينه عليه ثم قالت بصوت منخفض وهي تمشي / حرام عليكي يانور ظلمتي عيالك ماهم عسلات اهم
نور وهي تنظر لها بسخريه / عسلات هههه اوي يعني مفيش كلام
ثم نظرت لهم / عارفين تعملوا حركه كده ولا كده هعلقكم انتم الاتنين انا لسه منستش اخر مره
ثم تركتهم ورحلت
سمر وهي تنظر لاثرها / مالها دي مش فاهمه المهم اتفقنا يا معلم عبده
عبدالرحمن / اتفقنا ياريسه
سمر بفضول / هتعلموا اية
دانه وهي تنظر لعبدالرحمن / لا دي تسيبيها علينا

كانت نور تسير بغيظ من سمر وطفليها فجأه صرخت عندما شعرت بأحد يحذبها للاعلي اغمضت عينها برعب فتحتها عندما شعرت بتحركها وجدت نفسها تمتطي حصان ومالك خلفها وهو يضمها اليه نور وهي تتمسك به بشده / مالك كنت هتوقف قلبي والله
مالك بضحك وهو يبطئ قليلا من سير الحصان ويضمها له كي لا تقع / بعد الشر عليكي يانوري
انا بس حبيت استغل اليومين دول معاكي انا مش جاي اقضيه مع الشباب مهم كل يوم واحد منهم يجيلي بمشكله في البيت
نور بضحكه سلبت قلبه / ربنا يديمك ليهم وليا يا مالك
مالك / امين بس برضو يرحموا اهلي شويه انا برضو متجوز وعايز اعيش حياتي
نور وهي تضمه / بحبك يا مالك اوي
مالك بحنان وهو يمسك اللجام بيد ويوقف الحصان ومد يده الاخري وضمها له / ربنا يخليكي ليا يانور قلبي

كانت بسمه تسير بغيظ من هذه المدعوة سمر منذ أن رأتها وهي تتعمد ايغاظتها نظرت أمامها لابد لها أن تجد من يحبها وينتشلها من الإفلاس هذا فهي كل ما تملكه من المال أوشك علي النفاذ في البدايه كانت تضع عينها علي مازن ولكن منذ رأت اهتمام سراج بها وجدتها فرصه سهله بالأخص انها تعلم كره مازن لها لاتعرف لماذا ولكن واضح انه لا يحبها
كانت تسير وهي هائمه فجأه سمعت صوت من خلفها لحظه هذا صوت كلببببببببب
نظرت خلفها وجدت كلب يركض تجاهها وكان كلب ضخم يبدو أنه كان يحرس المزرعة نظرت له بذعر وأخذت تركض وهي تصرخ بجنون وهو يركض خلفها
وهي تصرخ بجنون كبير
كان كلا من عبدالرحمن ينظرون من بعيد لما يحدث وهم يبتسمون بخبث
فجأه انزلقت قدم بسمة وانزلقت في مخلفات الاحصنة حيث كانت قد دخلت لمنطقه الاحصنة في المزرعة
سمع مالك صراخ شديد ابتعد عن نور وصاح / امسكي نفسك يانور
تمسكت به نور وهو اسرع بحصانه يتبع الصوت وخرج كل من بالبيت علي الصوت وجدوا بسمه تقع في مخلفات الحصان وهي ترجع للخلف وروكس يقترب منها بشر
مالك وهو يصفر / روكس اجلس
جلس الكلب وهو يتبع أوامر مالكة
مالك هبط وجعل نور تهبط واقترب في نفس الوقت الذي وصل به الباقيين ذهبت إليها نور وسعادتها علي الوقوف بينما بسمة كانت تنظر بنقزز لنفسها وسمر تنظر بشماته لها
بسمه بصراخ / ايه القرف وقله التقدير ده ازاي كلب بااهمجيه دي يسيبوه مفكوك لوحده
نظر مالك بتعجب لسراج بينما هو هز رأسه كاشاره انه فهم
مالك بهدوء ورزانه/ بجد بعتذر منك علي اللي حصل واكيد اخر مرة وبعتذر تاني اتمني متكونيش زعلتي

بسمه وهي تنظر لسراج وتدعي الألم / لا عادي بس اصلي مش قادره امشي اصل رجلي....
قاطعتها سمر بلطف مخيف / الف سلامه ياحبيبتي كنت عامله حساب للسهوكه دي قصدي الموقف ده وجبت ده
نظر الجميع لما تشير له سمر وجدوها تشير لكرسي متحرك
سمر وهي تنظر لجنه وجميله / ايدكم معايا يا بنات عشان نحط السنيورة علي الكرسي
بسمة وهي تدعي الألم / لا مش هقدر خالص اصل
سمر وهي تجذبها مقاطعه كلامها ثم تحدثت بفحيح /متقلقيش ياشابه ده احنا هنريحوكي
اخذت سمر وجنه الكرسي وخلفهم وهي تضحك بشده عليهم
أسد وهو يغمز لها / تدوم يا جيمي
جميله بخجل ركضت خلفهم
بينما أسد ضحك عليها بشده
سراج وهو ينظر لاثر سمر بتشنج / والله نهايتي علي ايدها هنشل منها دي دي دي كانت هتموت الست يخربيت ابليسها اية الدماغ دي
مالك ببرود وهو ينظر لنور /جمعي كل الاولاد يانور عشان عايزهم
نور وهي تبتلع ريقها بخوف / بس هما مش
مالك بنظر مرعبه /جمعي الاولاد يا نور
ذهبت نور ومعها ساره وزينه وهم يدعون الله أن ينتهي الأمر علي خير
سراج وهو ينظر لمالك / الأولاد مالهم يا مالك بس
مالك بنظر غامضه / هتعرف
ثم سبقهم للمنزل ولحق به الجميع
دخل مالك المنزل وجد الأطفال مرتصون بجانب بعضهم
ذهب إليهم مالك ووقف أمامهم / اللي عمل كده يتقدم
رجع جميع للأطفال خطوه للخلف ولم يتبق سوي ادم الذي اخذ يضحك وهو يظن انها لعبه
عمر لابنه بدرامه  / اخص عليك يا آدم انت اللي تعمل كده نزلت راسي في الأرض يابني روح انت لا ابني ولا اعرفك كنت أتوقع منك اي حاجه اي حاجه يا آدم الا ده 
صفق ادم بفرحه ومرح 
عمر / وكمان فرحان تعالي يا عبيط هنا الله يحرقك هتروح في داهيه
نظر له مالك بحاجب مرفوع
عمر / احم ولا كأني اتكلمت
مالك وهو يرفع حاجبه وينظر لهم / مش هعيد كلامي اللي عمل كده يطلع بدل مالكل هيتعاقب
نظرت سمر له / انا اللي عملت كده يا مالك فلو هتحاسب حد تحاسبني انا
مالك وهو ينظر لها ببسمه سخريه / والله وانا هصدق كده
ثم نظر لهم / اخر تحذير والا الكل هيتعاقب
نظرت دانه لعبدالرحمن بخوف
مسك هو يدها وابتسم لها بحنان ثم تقدم خطوه / انا يابابا اللي عملت كده
نظر له مالك ببرود/ حد كان معاك 
كادت دانه ان تتقدم ولكن منعها حديث عبدالرحمن الذي تحدث بقوه / لا كنت لوحدي
مالك وهو يبتسم لعلمه ان دانه مشتركه معه وهو لن يقوم بشئ بدونها / تمام تعالي ورايا علي بره
تركهم مالك ورحل نظر عبدالرحمن لهم ببسمه توحي بشجاعته/ مش هتأخر
ثم لحق بوالده
كادت سمر تركض خلفه / استني يا مالك والله انا اللي
قاطعها سراج وهو يجذبها بحد اليه / اظن كفايه اوي كدة يا سمر
ثم سحبها خلفه بعنف وصعد لأول غرفه قابلته وقام بتركها بعنف وأغلق الباب بشده ونظر لها بشرار

جلس مالك بهدوء علي مقعد في الحديقه ووقف أمامه عبدالرحمن وهو ينظر في الأرض بخجل من والده
مالك وهو ينظر له  وبكل برود / ليه
رفع عبدالرحمن عينه لوالده بقوه ذكرته بنفسه / عشان زعلت خالتو سمر
مالك بضحكه بدون مرح / متقنعنيش انك عملت كده عشان سمر انا عارف كويس ابني دلوقتي ليه عملت كده
عبدالرحمن وهو يرفع نظره لوالده بدهشه كبيره / ازاي
مالك ببسمه توحي بذكائه / انا مش اسمي الشيطان من فراغ
عبدالرحمن وهو ينظر لوالده باعجاب / اتمني في يوم ابقي زيك
مالك ببسمه / هتكون واحسن مني بس قبلها اتعود متعلقش غلطك علي شماعه ولا تحاول تلف وتدور
عبدالرحمن بنظره قويه / شتمت دانه وضربتها
مالك وهو يضيق عينه / ازاي
عبدالرحمن / هحكي لحضرتك
Flash back

انتهي عبدالرحمن من الحديث مع سمر وذهب هو ودانه
دانه / انت هتعمل فيها ايه
عبدالرحمن بضحكه / هنعمل ايه يعني هنقتلها مثلا ممكن نحطلها فأر في اوضتها اظن ده كفايه
دانه وهي تسير بظهرها وتنظر له بضحكه / ايه يا عبده طيبه القلب دي انا هصدقك يابني بس اه
نظرت دانه لما اصطدمت به وجدت بسمه تنظر لها بغضب / مش تفتحي يا عاميه
دانه / اسفه والله ما اخدتش بالي كنت ماشيه و
بسمة / مانتي عاميه هتاخدي  بالك ازاي افرضي وقعت دلوقتي
نظرت دانه بدموع لها
عبدالرحمن بشرار وصوت يوحي بغضب جحيمي / قالت مش قصدها واعتذرت
بسمه وهي تنظر له باستهزاء / لا والله وتمشي عادي تخبط في الناس كده
دانه وقد انفجرت في البكاء وقالت بصوت عالي / قلت اسفه اعمل ايه تاني مكنش قصدي وانتي كمان غلطانه
بسمة وهي تدفع دانه فتقع ارضا / انتي واحده مش محترمه اساسا عشان تردي علي الأكبر منك لو كانت امك ربتك مكنتيش قلتي كده
ذهب عبدالرحمن وانهض شقيقته ونظر لها نظره مخيفه ثم رحل بكل هدوء مسك دانه من كتفها وشدها له / هي اللي جابته لنفسها

Back 🔙
عبدالرحمن / هو دة كل اللي حصل والله
مالك وهو يحاول كبح غضبه ثم نظر لابنه ومد يده له فركض له عبدالرحمن وعانقه
مالك وهو يربت علي ظهره / بعد كده لو حصل حاجه تيجي تقولي او تقول لماما ماشي
هز عبدالرحمن رأسه
مالك بضحك / بس انت دماغك كانت فين وانت بتفك عليها روكس انت عارف انه مش بيرحم
عبدالرحمن / والله انا كنت هتدخل لو قرب منها انا بس كنت عايز اخوفها بس وقعت في شر أعمالها
ضحك مالك / ده انت دماغ
عبدالرحمن بضحك / تربيتك يا شيطان

نظر سراج لسمر التي تقف في الغرفه متأهبه له
سراج بصراخ / لييييييييه
ارتعبت هي وعادت للخلف بخوف ولكن فزعها تقدم سراج منها بسرعه كبيره
صرخت سمر ووضعت يدها علي وجهها

استووووووب نقفل هنا كده 😂 😂 شريره انا
يلا مستنيه توقعاتكم ايه اللي هيحصل بين سراج وسمر بعد اللي سراج عمله وأهم حاجه رأيكم يا جماعه في الفصل
انا قلتلكم الكوميديا هنبدأ وانا عند كلمتي بس اكيد مفيش مانع مش شويه اكشن محترمين كده
بس اوعدكم بكوميديا. للركب بس لما الأطفال يكبروا
😂 😂 😂 😂
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ 美心
再见
احبكم في الله 😘 😘

#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الثامن


‏يا رب مُعجزة من عندك تُغير الأقدار و تحقق الأماني..))"♥🌍

🌸🎀قالَ العلاّمــةُ صالح الفوزان حفظه اللهُ :

*أَيُّهَا الْمُسْلِمُ : لَا تَحرِمْ نَفْسَك مِنْ قِيَامِ اللَّيْلِ وَلَوْ بِشَيْءٍ قَليلٍ تداومُ عَلَيْه ؛ لِتَنَالَ مِنْ ثَوَابِ الْقَائِمِينَ الْمُسْتَغْفِرِينَ بِالْأَسْحَار ، وَرُبَّمَا يَدْفَع بِك الْقَلِيلُ إِلَى الْكَثِير ، وَاَللَّهُ لَا يُضِيعُ أَجْرَ المحسنينَ".*

📮 الملخص الفقهي ( ١٣٦ )]

صلوا على من جلس علي ركبيته يواسي طفل مات عصفوره 
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 

الفصل الثامن
دخل مالك بملامح غامضه ونظر في الجميع نهضت نور بسرعه وهي تنظر خلفه خوفا علي ابنها
وجدته يدخل خلف مالك وهو يبتسم لوالده ركضت له وهي تنظر / انت كويس يا عبده
مالك بضيق /انتي خايفة علي ابني مني يا نور هو انا ممكن اأذيه يعني
نور وهي تنظر له بحزن من نفسها / مش قصدي يا مالك والله بس خوفت تكون متعصب بس وتعمل حاجة من غير ما تحس
هز مالك رأسه باقتضاب ونظر جهه بسمه التي تنظر بشر لهم لاحظت بسمه نظرات مالك فاصطنعت ملامح الألم ابتسم مالك بسخريه ثم نظر لهم / االي حصل خلص خلاص واللي غلط اتعاقب والغلطه دي لو اتكررت تاني انا اللي هتصرف بنفسي
كان يتحدث وهو ينظر لبسمه بينما هي ابتلعت ريقها بتوتر
بسمة / احم طب يا جماعه استأذن انا عشان ارتاح شويه معلش اصلي تعبانه
ثم رحلت بسرعه وهي تكاد تحترق منهم
نظر مازن لساره وأشار لتلحقه ثم صعد للأعلي
اقترب عمر من ادم وقبله ثم نظر لجنه / هاتي ياجنه العيال ندخل نعمل كلنا كيكة في المطبخ مع بعض يلا ايه رأيكم
نظر جميع الأطفال له ببسمه كبيره
بينما تحدث أسد وهو ينظر لجميله / يلا يا جيمي وريهم الكيكه بتاعتك
جميله وهي تضحك / موافقه يلا كلنا
ذهب جميع الأطفال برفقه أسد وجميله وجنة وعمر للمطبخ لكي يصنعوا الكعك
بينما نظر مالك لنور وهز رأس بيأس ثم تركها وتوجه للاعلي 
نظرت نور في اثره بحزن يبدو أنه غضب منها بسبب شكها انه اذي ابنه اه ياالله ماذا تفعل الان هي تحترق من مجرد فكره انه حزين نظرت أمامها ونفخت بضيق
وجدت من يجلس بجانبها / جرا ايه يا نور انتي هتسيبي الراجل زعلان كده
نظرت نور بجانبها لدانه / اعمل ايه يا حجه دانة يعني اراضيه ازاي
شعرت بشخص يجلس بجانبها
عبدالرحمن بغمزه / واحنا برضو اللي هنقلك تدلعيه ازاي يانونو
نور وهي تنظر له بتعجب / ولا انت بتتكلم زي أسد كده ليه
ضحك عبدالرحمن وسحب اخته وتوجه للمطبخ / الحق علينا بننصحك قبل ما الراجل يطير منك
نور وهي تنظر لاثرهم / يطير مني
انتفضت بفزع / لا يطير ايه بس انا هتصرف واصالحه

صرخت سمر ووضعت يدها علي وجهها برعب شديد بينما تيبست أقدام سراج في الأرض فهو لم يقترب منها حتي كان فقط يريد أن يوضح له أمرا ولكن هي صرخت ووضعت يدها علي وجهها هل أصبحت تخافه الان دق قلبه بعنف كأنه يصرخ من الألم وهو ينظر لها شعر بانفاسه تختفي حبيبته تخشاه يقسم انه حينما صفعها لم يقصد شئ ولم يكن يدري وقتها بنفسه  ولكن بسبب هذه الغلطة فقد ثقتها
رفعت سمر يدها من علي وجهها ونظرت له برعب بينما هو فزع كثيرا لرؤية دموعها ماهذا يالله لهذه الدرجه وصلت بهم الحال
تحدث بصوت جاهد ليستحضره / سمر انا مكنتش هعملك...
قاطعته سمر وهي تنطلق له وأخذت تضرب علي صدره بكل ألم / هتعمل ايه يعني اكتر من اللي عملته ها هتعمل ايه هنتني قدام العمال عشان خاطر واحده غريبه ضربتني قدام الكل وذلتني ياسراج هتعمل ايه اكثر ها انطق ولا خلاص دلوقتي
قاطعها سراج بصرحه هزت ارجاء البيت / العمال كانوا بيبصوا عليكي
نظرت له بدموع وهي مصدومة عن ماذا يتحدث هذا واي عمال
سراج وهو يبتعد عنها ويضع يدة في شعره بغيظ كبير /حضرتك كنت موطيه عليها والعمال قعدوا يبصوا عليكي ونظرات....
صرخ وهو يشد شعره ويتذكر نظراتهم لها قام بتكسير فازة أمامه وهو يصرخ / غصب عني اعمل ايه حاولت اخليكي تقومي بس انتي...... 
سمر وهي تنظر له باعين مفتوحه قالت بخفوت / انت بتقول ايه
اقترب سراج منها بسرعه ومسكها من كتفها وهزها بعنف / كفايه بقي كفايه انا قلبي وجعني ياسمر تعبت من البعد مش بعرف انام وانتي بعيده نظراتك ليا بتحرقني حرام عليكي قلبي وجعني ياسمر والله قلبي وجعني ولما قولتي .. قولتي انك هتطلقي قلبي انكسر للدرجه دي هانت عليكي حياتنا مع بعض للدرجه دي هانت ياسمر
نظرت له سمر وهي تبكي بشده اقترب منها سراج وشدها لاحضان بشده وهو يعانقها وهي فقط تبكي بصوت عالي قطع قلبه بعد مرور دقائق هدأ به صوتها ابتعد عنها سراج ببطئ ونظر لها بحب شديد ومسح دموعها وقبل جبينها بحنان وتحدث وهو نظر لعيونها /لو عايزة نتطلق اول ما نرجع هبعتلك ورقه طلاقك ياسمر والبيت اللي انتي فيه ده بيتك انتي وبناتك انا اللي هطلع منه وانتي متطلعيش
تركها سراج ورحل تحت نظراتها المصدومه هل بهذه السهولة تكون نهايه قصتهم هل وضع نقطه النهايه في صفحتهم
بينما سراج كان يهبط الدرجه وهو لا يستطيع التنفس كيف قال لها ذلك كان علية ان يجبرها علي البقاء معه لماذا قال ذلك هبط ولم يجد احد شكر الله فهو الان ليس في حاله تسمح له بالتحدث مع احد تحرك وخرج للحديقة لعله يريح نيران قلبه المشتعله بهذا الهواء اللطيف

كان مالك متسطح علي الفراش ويضع يده علي عينه يفكر في مشاكله في الأيام الاخيره زادت المشاكل في عائلته حقا تعب فقط يود ان يرتاح من اي مشاكل يود فقط أن يعيش يوم واحد بسلام اخرج تنهيده بألم وتعب شعر بانفاس شخص في الغرفه رفع يده ليجد نور تقف بجانب الباب وهي تنظر له بعيون مليئه بالدموع وخدود حمراء
كانت نور تخطط لكي تجعله يسامحها باي طريقه ولكن عندما دخلت للغرفة ورأته بهذا التعب والإرهاق وجعها قلبها كثيرا عليه هي تعلم انه يعاني كثيرا وجميع المشاكل علي كتفه هو
نظر لها مالك ولدموعها بألم شديد ثم مد يده لها بحنان كبير فركضت هي له كالطفله التي تركض لوالدها ذهبت وتوسدت احضانه وضمته بشده وهي تبكي / اسفه يا مالك عارفه انك تعبت اوي بسببنا وانا بزود عليك اسفه والله انا بس كنت خايفه تتعصب علي عبده والله ما قصدي ازعلك وازود تعبك يامالك
ضمها مالك وقبل رأسها بحب شديد / اششششش خلاص يا نور اهدي انا مش زعلان انتي عارفه عمري ما ازعل منك انا بس تعبت يا نور من المشاكل دي غير الشغل
نهضت نور من احضانه ونظرت له بحب / عارفه يا مالك انك بتتعب اوي واحنا بقينا حمل تقيل عليك بس اوعدك بعد كده مش هعمل حاجه تزعلك ولا هعمل مشاكل خالص
نظر لها مالك بعشق كبير فهذه زوجته وطفلته الأولي جلست نور علي الفراش ونظرت له ببسمه بينما هو لم  يفهم ما تريده أشارت نور أقدمها واستندت بظهرها علي الفراش علم هو ما تقصد فوضع رأسه علي قدمها وضم بطنها اليه واغمض عينه براحه شديده فرغم اي تعب يمر به يكفيه ان ينهي يومه بين زراع حبيبته نظرت نور إليه وهو يسقط في النوم وأخذت تلعب في شعره اقتربت منه وقبلت رأسه ثم اخذت تمسد عليه بحنان حتي سقطت هي الاخري في نوم عميق

كان المطبخ يعمه الفوضي والصوت العالي صعد أسد علي الطاوله ومسك غطاء حله ومغرفه واخذ يضربهم في بعضهم فصمت الجميع بانزعاج ونظروا له
أسد بحاجب مرفوع / احنا قلنا ايه نلعب من بعضينا صح ليه بقي الدوشة دي
عبدالرحمن / ياعمو شوف ابنك عمال يضايق دانه
أسد وهو ينظر لخالد / جرا اية يا حج خالد خف شويه مش كده ده مالك يعلقك والله وسعتها محدش يقدر ينجدك منه ده لو قلت من عبده الأول 
خالد / انا معملتش حاجه يا أسد
جميله بصراخ / اسمه بابا يا قليل الادب
أسد / براحه يا جيمي مش قصده
ثواني وارتفع الصوت مجددا وعلت الضوضاء في المكان ولكن صمت الجميع عندما رأوا مراد يتقدم منهم بكل برود ويحمل روجي ويخرج تحت تتبع أعين الجميع والهدوء منتشر
أسد / احيه البت اتشقطت من وسطنا
عمر بتمثيل / ياشرفك اللي ضاع ياختي
جنه بضحك / سمر لو شافته هتعمله بطاطس مقليه
عبدالرحمن / جرا ايه يا جدعان الواد بيحب الله
دانه وهي تتنهد بتمثيل /عقبالنا يارب
ضربها عبدالرحمن / لمي نفسك يابت ايه مش مالي عينك ولا اي
دانه وهي تفرك رقبتها / عاش ياسيد المعلمين
أسد وهو ينظر لهم / مش ممكن تكونوا عيال مالك ابدا انتم خليط من عبط وهبل نور وبلطجيه سمر
وعبده مرشوش عليه عصبيه مالك 
ناري بتذمر / ماما مش بلطجيه علي فكره
جميله بسخريه / علي يدي
عمر / لاحظوا ان اخوها معاكم
جنه / خلاص بقي يا جماعه مكانتش كيكه اللي بقالنا سنه بنعملها دي الله
أسد وهو يضرب المغرفه بالعطاء / هدوء انا هرتب الدنيا يا جماعه اهدوا بس شويه احم احم نبدأ اليوم عمل كيكه الفراولة
ثم نظر لجميله / يافرواله انت يافرواله
عمر بقرف / اخلص ياعم النحنوح
اسد وهو ينظر له بغيظ / ولد احترم نفسك انا اكبر منك بكتير
عمر بسخريه / هو واضح فعلا
أسد لجميله / بحق هو واضح يا جيمي
جميله وهي تضحك / جدا ياقلب جيمي
جنه /انتم بجد مش معقولين ده الواد مراد اعقل منكم
أسد / ابن مازن عايزاه يبقي عامل ازاي ده ابوه في صغره كان مرعب اكتر منه
عمر /يا ستير يارب
أسد بضحك وهو يهبط / طب يلا نبدأ بقي طبختنا اليوم
دانه / اشطا نبدأ يا زميل

ساره وهي تنظر بتعجب لمازن / انت تقصد ايه يا مازن بنت عمتي هي اللي اتأذت مش العكس
مازن وهو يزفر بملل /والله اكيد مش من فراغ انتي عارفه كويس اوي ان دانه وعبده عمرهم ما بيحبوا يأذوا اي حد وخلاص الا لو الحد ده جه عليهم
ساره بحده / سمر هي اللى قالتلهم يعملوا كده انا عارفه من اول الرحله وهي مش طيقاها
مازن بتبرم / والله مش هي لوحدها
ساره بحنق /تقصد ايه يا مازن
مازن وهو يخرج / اقصد تعقلي بنت عمتك عشان انتي مشوفتيش نظره مالك ليها انا لو مكانها اخاف علي نفسي
نظرت ساره لخروجه وتحدثت بغيظ / هو كله جاي عليها ليه كده اوووف

أدم وهو يدخل لغرفتهم وجد زينة تربت علي رأس ابنهما اقترب منهما وقبلها قبله لطيفه / متي نام غيث 
نظرت له ببسمه /نام للتو ولم يتوقف عن اللعب والقفز من هنا لهنا  مع عبده ودانه
ضحك ادم كثيرا /هذان الطفلان غير معقولان حقا ارأيتي ما فعلاه في هذه المرأه اشفقت عليها حقا هههههههههههه
زينه بضحكه / لا اعرف هؤلاء الأطفال مما هم مصنوعون
ادم وهو يقترب منها ويغمز بمشاكسه / دعكي منهم لنتحدث بموضوع اهم
زينه وهي تبتسم له / صحيح لنتحدث بالاهم كيف حال ليث الان
ابتعد عنها ادم واظلمت عينه بحزن علي أخيه الصغير 
ادم بتنهيده حزن / كما هو انتي تعرفين ليث لايظهر اي مشاعر او اي شئ فقط البرود هو ما يطغي عليه
زينه وهي تربت عليه / لا بأس يا عزيزي قريبا جدا سيتحسن اثق في ذلك
عانقها ادم / اتمني ذلك حقا

نظرت سمر أمامها بقوه وتحدثت بحده / هان عليك يا سراج تقول طلاق في وشي كده
صمتت قليلا ثم تحدثت بغباء / منا قلتله كده برضو
قامت بتذمر وهي تقول / برضو انا اقول هو ميقولش ابدا
ثم هبطت للبحث عنه ولكن لم تجده سمعت صوت خلفها / هو في كوخ اللي بره
نظرت سمر للخلف وجدت مازن يبتسم عليها بخبث
سمر / هو مين ده انا بس كنت نازله أشم هوا
مازن بسخريه وهو يرحل /منا عارف ما هو برضو بيشم هوا نصيحه بطلوا عناد شويه عشان نهايته وحشه
نظرت سمر له وهو يرحل ونفخت خدها بضيق هو محق ولكنها لن تعترف بذلك
ذهبت سمر واتجهت للحديقة ولكن في طريقها سمعت صوت  يأتي من خلف احدي الشجر  اقتربت سمر بتوجس وهي تخشي ان يكون اي حيوان من المزرعه وعندما اقتربت صدمت مما تري

عمر وهو ينظر بفخر لما قاموا به / عفارم عليكم يا رجاله هي دي ولا بلاش
جنه بفخر / الله علينا بجد ده احنا هنموت من أكل الكيكه
دانه وهي تنظر الكيكه ذات الاربعه أدوار / انا جوعت اوي يلا بقي
سمعوا صوت من خلفهم / انداااااال تورته من غيري
نظر الجميع بفزع لنور التي تصرخ بهم وخلفها مالك الذي يبدو عليه أثر النوم وهو يغلق اذنه من صراخها
مالك بملل / حد يديها كيكه لأحسن تاكلنا كلنا
دخلت ساره بملامح واجمه بسبب حديثها الأخير من مازن  / وانا كمان عايزه حته عشان انا out of the mood خالص
دخل مازن وعانقها من الخلف / والجميل out of the mood ليه بس
ساره وهي تلوي فمها / عشان حد كده
ضحك مازن / ده انت اللي في القلب يا جميل
خالد وهو يصفر / لا برنس والله غلبت بابا وهو بياكل بعقل ماما حلاوه
نظر له مازن بشر / مش هرد عليك ما هو ابن أسد هتوقع ايه غير كده
عبدالرحمن / عيب كده يا خالد ميصحش
نور بفخر / تربيتي
عبدالرحمن بنظره خبث / سيبهم ياخدوا راحتهم ياجدع امال هما جايين الاجازه ليه
نور / ولا اعرفه
ادم / عمو كخ
عمر / حبيب بابا والله يا أدوم كلامك دهب يابني
حسام / يعني هو حضرتك يابابا فهمت حاجه
عمر بغباء / لا بس بحس بيه
مازن بملل وهو يتقدم من الكيكه / وسع كده عشان ما اقتلكش انت وهو
واخذ طبق وبدأ بقطع الكيكه
نور وهي تنظر لمالك / وانا يا مالك عايزة
مالك وهو يغمز / عنيا ياباشا
نور / تسلم عينك
عبدالرحمن وهو يقف في المنتصف / مش كده يا والدي صلي علي النبي انت. معاك اندر ايدج هنا
مالك وهو يدفعه بيده / امشي يلا بأم رخامتك دي عامل زي أسد وسراج يا ستير عيل فصيل
دانه وهي تنادي عليه / تعالي يا عبده دول هجموا علي الشيكولاته
ركض عبدالرحمن لها / جاي اهو
نظرت نور لهم وانفجرت ضحكا عليهم
بينما مالك مسك يدها واتجه ليحضر لهم كيك

أسد وهو يقترب من جميله بحب / ياه ياجميله لو تعرفي بعشقك قد اية
جميله / وانا ايضا يا حبيبي اعشقك كثيرا يا مالك روحي
أسد / جميلة انا انا
سمر وهي تقف بجوارهم / انا مش عارفني انا تهت مني انا مش انا
نظر كل من أسد وجميلة لها بجهل متي اتت هنا
نظرت سمر لاسد وجميله / يخربيتكم ورا الشجره يا جذم
فزع أسد وابتعد عن جميله التي اختبأت خلفه
سمر / انا قلت عشق ممنوع محدش سمع كلامي
أسد / احم لا بس كنت كنت
سمر وهي تغمز له / كنت بتحطلها قطره صح
أسد / ايه ده بسم الله ماشاء الله عليكي لا نبيها وبتلقطيها وهي طايره
سمر وهي تبتسم / طب حتي خدها للمقطم وعيش يابرنس
أسد بضحك / صدقي فكره
سمر وهي تغمز له بمزاح وهي تذهب / اي خدمه وخف شويه يا عم مهند الله يكرمك
أسد بعدما ذهبت انفجر ضحكا عليها
جميله وهي تضربه علي كتفه / بتضحك علي ايه اتفضحنا
زاد ضحك أسد / سمر دي مصيبه الله يكون في عونك يا سراج

كان مالك يضحك علي شكل الجميع فقد تلوثوا جميعا بالطعام سمع صوت رساله تصل له فتحها ونظر لها ببسمه توحي بعوده الشيطان / انت اللي جبته لنفسك

وصلت سمر للكوخ اخذت نفس عميق قبل أن تدخل ومدت يدها وفتحت الباب وجدت المكان مظلم الا من بعض الاضاءه القادمه من الحديقه اخذت تبحث بيدها عن زر الاضاءه واخيرا وجدته وياليتها لم تجده نظرت لما يحدث أمامها بقلب مدمي وهزت رأسها بعنف شديد وهي تري سراج باحضان بسمه............... 

 

استووووب خلص الفصل استنوني في احداث كتيره ومغامرات اكثر وضحك اكتر واكتر في الفصول الجايه من
عشقتُكِ مجنونتي
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见
احبكم في الله 😘 😘

#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_التاسع

اولا بجد بعتذر من الادمن اني نزلت في وقت مش وقتي المفروض بس والله حصلت معايا ظروف اليومين دول وحرفيا مش ضامنه علي الساعه عشره هعرف انزل ولا لا فعشان خايفه يحصل زي امبارح ومنزلش فنزلت بدري وبعتذر تاني 
احم احم كفايه كده  نبدأ بقي

*💡🌸ما حكم صلاة المرأة التي تضع المناكير على يديها....؟*

🌸✅إذا لم يصح وضوءها لم تصح صلاتها لقول النبي صلى الله عليه وسلم «لا يقبل صلاة أحدكم إذا أحدث حتى يتوضأ» فما دام الوضوء غير صحيح فالصلاة غير صحيحة

*💡🌸هل تلزم الإعادة في هذه الحال؟*

🌸✅إذا كانت تعرف أن هذا لا يجوز فإنه يلزمها الإعادة وإذا كانت تجهل فإنه لا إعادة عليها بناء على القاعدة المعروفة عند أهل العلم والتي يدل عليها الكتاب والسنة وهي أن الجاهل لا يلزم بإعادة ما ترك من واجب ولا يأثم بفعل ما فعل من محظور لكن قد يكون هذا الجاهل مفرطا لم يسأل ولم يبحث  فيلزمه بالواجب من هذه الناحية حيث إنه ترك ما يجب عليه من التعلم أما إذا لم يحصل منه التفريط وإنما كان غافلا غفلة نهائية ولا يعرف عن هذه الأمور ولا تحدثه نفسه بأنها حرام أو ما أشبه ذلك فإنه يرفع عنه  ولهذا لم يأمر النبي صلى الله عليه وسلم المسيء في صلاته الذي كان لا يطمئن فيها بإعادة ما مضى من صلاته وكان لا يحسن غير ما كان يصنع أمام الرسول صلى الله عليه وسلم وقد قال له النبي صلى الله عليه وسلم *«ارجع فصلِّ فإنك لم تصلِّ»* وإنما أمره بإعادة الصلاة الحاضرة لأن وقتها لم يخرج فهو مطالب بفعلها على وجه التمام.

إذاً نقول للمسلمات اللواتي استمعن لإجابتكم هذه يجب عليهن إزالة هذه المناكير وإن صلت بعد سماع الإجابة وعليها مناكير فيلزمها الإعادة؟

✅ نعم فهي آثمة وعليها الإعادة

📮المصدر: سلسلة فتاوى نور على الدرب > الشريط رقم [50]
فتاوى المرأة اللباس والزينة

صلوا علي من جلس علي ركبيتيه يواسي طفل مات عصفوره 
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 

الفصل التاسع
نظرت سمر ببسمه مرعبه لهذه المرأه التي تقترب من زوجها بطريقه سيئه ثم اتقربت منها ووقفت خلفها وجذبت شعرها بشده ووضعت يدها علي فم بسمة وجذبتها للخارج هي تعرف ان سراج عندما يكون مرهق يكون نومه اشبه بالغيبوبه تقريبا القتها سمر بعنف علي العشب ونظرت لها بقرف / تؤ تؤ تؤ محدش علمك يا قمر ان كخ ان تلمسي حجات غيرك ها
نظرت لها بسمه برعب هي لم تدري ما تفعل فعندما رأته نائما وحده دخلت الكوخ خلفه ولم تعي عواقب ما تفعله
بسمه برعب / ا. ا.. ا انا كنت بس هو
سقطت صفعه من سمر تليها صفعه اخري لم تستوعب بسمه مايحدث فكانت الصفعه الثالثه تسقط وتتبعها الرابعه وهي فقط تصرخ 
سمر وهي تقترب منها بنظره مرعبه / كنتي ايه ها كنتي بتقسيله الحراره ولا كنتي بتشوف النبض
القلم الأول عشان مسخرتك دي والقلم التاني عشان تقربي من حاجه مش بتاعتك والقلم التالت عشان لمستي جوزي والقلم الرابع بقي ده هديه علي  العرض 
بسمه بتوتر كاد يقتلها / انا مكنتش...... اااااه
قاطعها تقدم سمر بطريقه مرعبه وامساكها لها من شعرها جذبت سمر شعرها بقوه كبير / اسمعي يا بت انتي عشان انا خلقي ضيق اوي يعني انت هتاخدي نفسك زي الشطوره كدة وتطلعي تلمي هدومك من غير نفس وتتكلي علي الله كدة امين
هزت بسمه رأسها بعنف والم بسبب ان سمر تجذبها بشده من شعرها
تركتها سمره بعنف كأنها تقرف منها ثم توجهت للكوخ واغلقت الباب بحده في وجهها
بسمه بدموع وشر / طب والله لاوريكي
نظرت سمر لسراج للذي ينام بهدوء شديد وكأن ما حصل منذ دقائق لم يكن سببا لكي يقطع نومه اقتربت منه سمر بحب شديد وابعدت شعره عن عينه وقبلت جبينه ثم عانقته بشده /عارف انا مسمحاك يا سراج بس لازم اخليك تفكر كويس اوي قبل ما تحاول تكررها تاني

نور وهي تأكل الكيكه مثل الأطفال ولوثت نفسها تمام بالكيك
نظر لها مالك ببسمه حب وحنان ثم نظر لطفليه وجدهم يأكلون بنفس الطريقة ضحك بخفوت عليهم فرعك انهم يقودون نور للجنون الا انهم يشبهونها كثيرا وهذا ما زاد عشقهم في قلبه اكثر واكثر كانت نور تأكل بشراهه كبيره ولكنها لاحظت نظرات مالك لها وهو يبتسم بخفوت فبطأت من أكلها واصبحت تأكل بهدوء شديد انفجر مالك بالضحك عليها
فجأه وجد الجميع زوبعه تدخل المطبخ
أسد بصراخ / الكيككككككه لا ده انا اروح فيكم في داهيه انتم فاهمين فين الكيكة
جنه / في التلاجه نصيبكم
أسد /اه بحسب تعالي يا جيمي عشان ناكل
مالك /انتم كنتم فين
نظرت جميله بخجل
أسد بضحكه / كنا في الجنينه بس اتقفشنا قفشه ربنا مايوريهالك يا بني
ضحك عمر بشده / متقولش سمر صح
أسد / دي خبرة بقي
ضحكت جنه بشده وهي تتذكر بعد كتب كتابهم حينما كانت تهجم عليهم فجأه
أسد بضحكه / طب الحمدلله طمنتني اني مش لوحدي
مالك بملل / مش عيب عليك حركاتك دي ابنك بقي سافل زيك
أسد وهو يغمز له /امال يا شيطان لازم يبقي دنجوان زي ابوة كده
مالك بقرف / دنجوان اوي
نظر عبدالرحمن لهذا الصغير الذي يقف علي باب المطبخ ويختبئ ابتسم بحنان وذهب اليه وحمله وقبله من خدة المكتنز / غيوث قلبي صحيت يا باشا تعالي ناكل كيكه
نظرت نور لابنها بحب / فرغم المزاح الذي يظهره دائما الا انه اكتسب صفات كثيرة من مالك اهمها حنانه ووحشيته عند الغضب
أسد وهو يأكل / ياااه تسلم ايدك يابو الاسود والله انا فنان اساسا
وكمان اكتر حاجه بحب أكلها فيها هي ال...... فاااااااااااار
جنه بقرف / يععع فأر
عمر / يا اخي ابو قرفك
ركض أسد ووقف علي الطاولة وهو يشير خلف الثلاجه / يا اغبيه فيه فأر ورا التلاجة
تسمر الجميع وعم الهدوء والكل ينظر لما يشير له أسد ثم نظروا لبعضهم ثواني وكان صراخهم يصم الاذان
ركضت نور وقفزت علي ظهر مالك بينما تو تفاجأ بها / يخربيتك هتوقعينا انزلي متخافيش
والباقي منهم من ركض للطاوله ومنهم من جلس علي الرخامة والصراخ يعم المكان
مالك وهو ينظر لهم ويتنهد بملل / ياربي الرحمة
ثم مسك نور للتي تتعلق به جيدا واخذها وخرج من المطبخ بكل هدوء
عبدالرحمن لدانه / ابوكي اخد امك وسابنا
أسد / ابويا طلق سماح وخطفني
طلق سماح وحطفني طلق سماح وخطفني
ضحك للجميع علي أسد
أسد /بمناسبه الأجواء المنيله بستين نيله دي احب اسمعكم اخر الحاني.
الجميع / يلا
أسد / احم احم يا يا يا يا سهر الليالي
عمر / يااااااه يا حلوه علي بالي
جنه / غني
الجميع / آآآآآآه
جميله / غني
الجميع / آآآآآآه
دخلت زينه المطبخ وهي تمسك ادم وتقول بصوت عالي وهي تفرد يدها / غني علي الطرقات
الجميع بصوت عالي وغناء / يا يايا يا سهر الليالي ياااااه يا حلوة علي بالي غني اه غني اه غني علي الطرقااااااااااات

كان سراج يشعر بثقل علي صدره فتح عينه بتعب وملل ولكنها اتسعت بصدمه حينما لمح سمر تنام علي زراعه ابتسم سراج بحب كبير علي طفلته الكبيره وعاهد نفسه انه سوف يجعلها تعود له وهي راضيه عنه
شعر انها تتحرك حركات خفيفه اغمض عينه بسرعه وادعي النوم
استيقظت نور بانزعاج ونظرت حولها بتعجب وتذكرت ما حدث منذ ساعات نهضت بسرعه قبل أن ينهض ولكنها قبلته من جبينه اولا وتحدثت بخفوت ظنت انه لا يسمعها
سمر / عارف اني بحبك اوي ومقدرش اعيش من غيرك بس مش هينفع اعدي اللي عملته ده كده لازم تتعلم الأول يا سراج ازاي تتحكم في أعصابك
ثم اقتربت وقبلته في خده /وانا بقي هتكفل بكده
ثم نهضت وتسحبت للخارج نظر هو لاثرها وهي تخرج وضحك / العبي يا سموره العبي براحتك بس في النهايه مكانك هنا في حضني انا وبس

أسد وهو ينظر لهم / لقيت واحدة كمان عارفين اغنيه اضحك والعب من القلب
جميله بجهل / لا معرفهاش
جنه / ولا انا
عمر / اول مره اسمع عنها
دخلت سمر عليهم وهي تغني وتطبل علي باب المطبخ / اضحك والعب من القلب
أسد / ملهاش طعم من غيرك
سمر / شقلب حالك بالحب
أسد ملهاش طعم من غير
مازن وهو يضحك / قول نكته في وسط الجد 
نور وهي تدخل مع مالك / اتجنن مره بجد
مالك وهو يضربها برأسه بخفه / ملهاش طعم من غيرك
دخل سراج وهو يغمز لسمر / أملي حياتك مزازيك
الجميع / ملهاش طعم من غيرك
أسد وهو يضم جميله / عمر ما تكمل غير بيك
ساره /غني بصوت عالي وزيد
الجميع ملهاش طعم من غيرك
سمر بضحكة / والله ده بالتأكيد
الجميع /ملهاش طعم من غيرك

ضحك الجميع بحب
زينه وقد تذكرت / صحيح انتم متعلقين كده ليه ههههههه
عمر بتذكر / صحيح احنا نسينا الفار
ضحك الجميع عليهم
مازن لمالك / تعالوا ظبطت قاعدة في الجنينه محترمه عشان البنات تاخد راحتها
نور / ذوق اوي يا مازن
نظر  لها مالك بحاجب مرفوع
نور وهي تضحك بغباء / عادي أصله ذوق و
نظر لها بحده
نور وهي تهز رأسها بتساؤل / مش ذوق؟؟!!! 
هز مالك رأسه
سمر / أسد يابنتي والله
أسد / نعمين
زينه / مش انت يابو الأسود ويلا بقي خدو معاكم الولاد والبنات معانا
أسد وهو يهبط ويحمل جميله لتهبط هي الاخري / يلا ياعمر عشان بننطرد
أسد لجميله / ساشتاق لكي حبيبتي
جميله / لا تتأخر حبيبي
سمر وهي تتدخل بينهم /  لا اله الا الله
أسد / استغفر الله انتي ايه يابنتي متسيبيني اعاكسها شويه
سمر / بزمتك مش مكسوف وانت بتقول اعاكس بعدين المحن ده بيقلب معدتي
انت عارف بتفكرني بمين
أسد بتعجب / مين
سمر بضحكه / بالأخ سومه العاشق وصغيره علي الحب اللي كانوا عندي في المدرسه نفس المحن سبحان الله
أسد وهو يخرج ويصرخ / مرررراتك ياسراج هتموتني
ضحكت سمر
سراج وهو ينظر لها بملل / كش معقوله
سمر بضحكه وهي تنظر لهم / في أية يا جماعه بجد الاتنين دول بيشلوني
جميله وهي تهز كتفها لتغيظ سمر / كايده العزال انا من يومي ايوه اه
ثم تركتهم ورحلت سمر وهي تنظر للبنات بتعجب / ايوه اه هي وصلت لايوه اه ماشي يا بتاعت حريم السلطان انتي
ضحكت البنات وخرجن لترتيب المكان الذي سيجلسون به

نظر عمر للمكان الذي جهزه مازن وآدم
عمر وهو يصفر /لحقت تعمل ده امتي
مازن وهو ينظر لما قام به بمساعدة ادم فقد وضعوا السائد علي شكل دائره وكانت الأشجار مزينه بالاضواء الجميله وفي منتصف الوسائد توجد نيران وحولها الكثير والكثير من التسالي
مازن بفخر وهو يضرب كتف عمر / عيب عليك هو انا اي حد
مراد وهو ينظر لوالده بتعجب منذ متي ووالده يتحدث هكذا
نظر مالك لعبدالرحمن الذي لايترك غيث من يده / هات غيث وتعالي ياعبده يلا
جلس للجميع حول النار واخذوا يتحدثون في مواضيع مختلفه
ضحك سراج باستمتاع / يخربيتك يا أسد هي قفشتك انت. كمان
أسد بتذمر / مش عارف يابني مراتك دي ليه حطاني في بالها
مالك وهو يشرب قهوته التي صنعوها الي الفحم / سمر طيبه جدا يعني ومفيش في رقه قلبها بس عايزه اللي يفهمها وهي هتكون معاه ملاك

في الداخل كان الجميع يجذب سمر من فوق جميلة
سمر / سيبوني بس البت بتاعت العشق الممنوع دي هفش غلي فيها بس

سراج وهو يكمل كلام مالك /فعلا والله سمر رقيقه بس مش بتحب تبين وكلامها دايما بلسم والله

سمر /نعممممممم ياعمر مين دي يابت اللي بيئه دة انا هنفخك تعاليلي هنا

عمر وهو يضحك / هي سمر مش اختي بس احب اقولكم سمر دي عامله زي القطط طول ما انت بتعاملها كويس هتلاقيها زي الفل لو جربت انك بس تقرب منها عشان تزعلها هتخربشك ومش بعيد تقتلك هههههعهههههه

سمر وهي تمسك السكينة / ياعيني عليك يا أسد هتترمل وانت في عز شبابك وعيالك المساكين لا مساكين ليه الواد قليل الادب ابنك ولا البت اللي مفكره نفسها مارلين مونروو دي هسرحهم في الاشاره بفل

ضحك أسد بشده علي كلامهم / الحمدلله جميله مراتي قطه مغمضه

جميله بصراخ / لا اوعي تكوني مفكراني عشان تركية والهري دة مش هعرف ارد لا يا حبيبتشي دة انا ممكن اوديكي البحر وارجعك عطشانة
ساره وهي تصفر / ايوه يا جيمي يا جامد
نظرت لها سمر بشر فصمتت ساره بخوف

عمر بضحكه / وجنة هبله دايما مع نفسها كدة

جنه وهي تأكل الترمس وتنظر لهم / مش فاهمه الصراحه ليه الخناق كل ده عشان جميلة بتقول لسمر انها احلي منها

مازن / وساره تحسها شديدة بس هبله

ساره / يا جماعه دي شيطان ودخل بينا ما طول عمر سمر وهي بتحب جيمي اكتر واحدة فينا ههههههههه

نظر سراج لمالك وغمز له / طب ونور
مالك بحاجب مرفوع / مالها
سراج / ههههههه ملهاش دور في العصابه دي
مالك بضحك / لا نور مع نفسها كدة دماغ تانيه خالص ماجستير في التصرفات الطايشه والمشاكل

نور وهي تنظر لهم ببراءه / كل ده عشان قالت إنها اجمل من سمر امال لو عرفت انها كانت بتقول ان سمر تخنت اليومين دول
نظرت سمر لجميله بصدمه بينما جميله نطقت الشهاده

أسد بضحكه شديدة / طبعا القائد هنا هو
الجميع في صوت واحد وهم ينظرون لسراج / سمر

في الداخل كانت النساء والبنات الصغيرات يجلسون ويتحدثون بهدوء گأن الحرب لم تقم منذ قليل وكانو يضعون ماسكات الخيار والطمي والفضي والذهبي وغيره من الماسكات
نور بهدوء / الحمدلله اتهديتوا يكش نخلص من هبلكم ده
سمر / شوفوا مين بيتكلم علي الهبل المورد الرئيسي للهبل في العالم
نور وهي تتحدث بطفولة كالعااده / علي فكره بقي انا بقيت عاقله اوي
سمر وهي تبتسم بخبث / اه بإمارة اخر حفله تنكر اتعملت حضرتك اتنكرتي في ايه
نور وهي تنظر بحرج لهم / احم احم لا هو انا بس عشان بحبه فلبسته وكدة
انفجرت الفتيات بالضحك عندما تذكرن ما كانت ترتديه
ساره / يخربيتك انا لحد دلوقتي مش مصدقة اللي لبسيته
جميله وهي تنفجر ضحكا / اسبونج بوب هههههههههههههه
نور وهي تتناول اللب بتذمر / هاهاها خلاص بقي هتمسكوا فيا دلوقتي
جنه / فعلا يا نور مهما تكبري عمرك ما تعقلي ههههه

جميله بضحك / حد فاكر طيب لما روحنا حديقه الحيوان وقعدت تعمل حركات عبيطه القرد قال ايه عايزاه يضحك عشان تصوره
جنه / ولا وهي بتعيط بحرقه لما عرفت ان الفيل نعيمه اللي كانت في الجنينه ماتت
ضحك الجميع بينما نور تنظر لهم بتذمر / هي الحفله الليله عليا ولا اية خلاص عرفت اني هبله
ناري وهي تنظر لوالدتها / مامي بصي شعري بيقصف
نور وهي تنظر بتسليه لسمر / انا هبله اه بس علي الاقل عيالي مش نايتي  زي عيالك
سمر بضحكه / اصل بيقولوا لو واحدة حامل اتغاظت من حد ابنها هيكون زيها وانا علي طول بتغاظ من محن جميله فبقوا زيها
ضحكوا الجميع بينما جميله تنظر لهم / والله البنات دول خساره فيكي هههههههه
نظرت سمر حولها ثم تحدثت بخبث / الله امال فين قريبتك دي ياساره 
ساره وهي تبتسم بسخريه / قال يعني متعرفيش ياسمر سرك باتع ياباشا البت طفشت 
ضحكت نور بشده / ليه كدة 
ساره وهي تهز كتفها بجهل / معرفش لقتها لمت هدومها وقالت هتمشي عشان عندها موضوع مهم 
جميله وهي تنظر لسمر نظره عرفتها / أشك أن الموضوع هو اللي نزلها 
ضحكت سمر / فاهمني يا جيمي 

عمر وهو ينهض ويحضر شئ من خلف الشجره ثم عاد وغمز لاسد
مازن وهو ينظر لهم بشك / فيه ايه ليه بتغمزوا وتبصوا لبعض كدة
عمر وهو يفرغ الحقيبه امامهم ويضحك بتسليه / اصل أنا فكرنا تتسلي شويه
نظر مازن لما كان في الحقيبه وضحك عليهم بشده

كانت جميع الفتيات يتحدثن ويضحكن فجأه انقطع التيار الكهربي نظرت نور حولها برعب وهي تتحدث بارتعاش / سمر
سمر وهي تنير هاتفها اهدي يا نور انا جنبك متخافيش
أضاء الجميع هواتفهم وكانوا مايزالون يضعون الماسك علي وجههم سمر وهي تشير لهم تعالوا ورايا نطلع بره نشوف الكل يمكن فيه نور
ارتصت الفتيات خلف بعضهم البعض وتحركن في صف منتظم
نور وهي تنظر برعب حولها رأت شخص يتحرك في الظلام نظرت بخوف شديد وابتلعت ريقها وأخذت تسلط الهاتف عليه ولكنها لم تري شئ نظرت لهم ولكن لحظة أين هم هل تركوها اخذت نور تنادي عليهم برعب/ سمر سمر انتي فين انا خايفه
شعرت بنفس شخص خلفها التفتت برعب وهي تصرخ ولكنها لم تجد احد نظرت أمامها مجددا وأكملت السير حتي تخرج لهم ولكن حينما كانت علي وشك الخروج من الباب شعرت بأحد يضع يده علي فمها ويكتم صراخها ونفسها ويسحبها بشده لها نظرت نور برعب لتلك اليد و
........

كانت الفتيات تسير معا برعب وهم يسلطون النور علي الطريق فجأة حينما كانوا علي وشك الوصول للحديقة وجدوا أمامهم
مجموعه من الأشباح او هذا نا ظنوا فكان أحدهم يرتدي ثياب بيضاء ووجهه ابيض بشده وحول عينه احمر وشعره طويل جدا ويميل رأسه للجانب وهو يمسد علي شعره بطريقه مخيفه واحدهم وجهه اسود بشده وبه سكين يقسمه لنصفين
واحدهم وجهه مشوه بااكامل وهناك سكين في معدته
واحدهم يرتدي قناع اسود وتسيل الدماء من الجانبين
نظرت الفتيات وصرخن بشدة
فزع الشباب من شكل الكشافات الموجهه لوجههم مع الماسكات صرح الشباب بشده من شكلهم بالمسكات والفتيات تصرخ من تنكرهم
ركض الشباب بسرعه مخيفه من هؤلاء بينما سمر خلعت نعلها وركضت خلفهم / انا قلت المزرعه مسكونه محدش صدقني تعالوا ورايا يا بنات
وركضت الفتيات خلفهم بالشباشب والشباب تركض بخوف ورعب وتصرخ منهم وانقلب السحر علي الساحر

نظرت نور لهذا الذي يضع يدة علي وجهها وصرخت بشده........💀 💀 💀 

استوووووووووب خلص الفصل اتمني يكون عجبكم مستنيه رأيكم وتوقعكم للفصول الجايه وحابه اعرف ايه توقعتكم لقصص اولادهم لما يكبروا 
متنسوش 
فوت 🌟 
كومنت 💭 
دمتم سالمين 
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见🌺
احبكم في الله 😘 😘

#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_العاشر

احم نبدأ قراءه ممتعه 


- فكرة إنك عارف إنك هتتحاسب على كل صلاة بتضيعها ومازلت مصمم تقصر فانت على خطر عظيم جدا !
فكرة إنك تبقى فاهم إن أول شئ هتحاسب عليه يوم القيامة الصلاة ولسه عندك ألف مبرر علشان مكسل تصلي يبقى انت محتاج وقفه مهمة مع نفسك ..
الفكرة مش إنك مكسل تصلي ..الفكرة إنك مش مقدر حجم خطورة تضييع فرض واحد بس عند ربنا .. لسه الفرصة موجودة وتقدر تغير موازين حياتك وأولوياتك من اللحظة دي .. انوي واتغير واجتهد .. الدنيا والله خدعة كبيرة جدا 
" ولا يهلك على الله إلا هالك "

- ابدأ من انهاردة و دلوقتي حالا يلا قومي 🖤

صلوا علي من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم

الفصل العاشر

كانت الفتيات تركض خلفهم والرجال تصرخ
سراج / الله يحرقك يا عمر انت واسد
عمر وهو يضحك بشده / وانا اية االي يعرفني يا عم انهم بيتحولوا بليل
أسد وهو ينفجر ضحكا / هجوم بقيادة سمر ههههههههههه
توقف مازن ونظر لهم بغضب شديد ونظر للفتيات وصرخ بالفتيات التي تصرخ وتركض تجاههم / بسسسس

كانت نور تنظر برعب شديد لهذا الذي يضع يدة علي فمها
مالك بهمس وهو يقترب منها ويهمس باذنها / اشششش اهدي يا نور ده انا مالك
نظرت نور لوجهه ولكن لم تتبين ملامحه بسبب الظلام أخذها مالك واتجه بها ناحيه الفرندا الكبيره وهناك اتضح لها وجهه تحت ضوء القمر نظرت له نور برعب كبير ودموع
مالك وهو يمسح دموعها / اسف يانور اني خوفتك بس الشباب كانوا هيعملوا مقلب في البنات وانتي بتخافي من الضلمه لوحدك فجيت بسرعة عشان الحقك قبل ما يعملوا اللي في دماغهم
نظرت له نور بخوف شديد مازال قلبها ينبض بشده ولكنه تفاجأ حينما اقتربت بسرعه منه وعنقته بشدة
نور وهي تشدد عناقه ببكاء / قلبي كان هيقف كنت عايزه اصرخ باسمك بس معرفتش يا مالك
مالك وهو يضمها ويتوعد لهم في باله علي وضعها في هذا الموقف ابعدها عنه مالك ومسح دموعها وغمز لها / قولي بقي انك بتستغلي الفرصه عشان تكلبشي فيا كده يا سيادة الرائد
ضربته نور علي كتفه وضحكت وسط دموعها
ثم صمتت فجأه / صحيح المهمه اللي قال عليها اللواء يانهاري ازاي نسيتها كده
مالك وهو يمسد علي شعرها ويغمز / عيب عليكي هو انتي متجوزه عسكري مرور
ضحكت نور بشده /لا مالك باشا يبقي عسكري مرور صدق هيليق عليك
مالك بحاجب مرفوع / لا والله
ضحكت نور بشده عليه
ثواني وسمعوا أصوات تأتي من الخارج اتجهوا للخارج وجدوا الفتيات تنظر بتذمر للشباب بينما الشباب يضحكون بشده عليهم
سمر بسخريه / هاهاها شوفوا مين اللي بيضحك دة انتم اول ما شفتونا جريتوا
أسد / يعني هي دي حاجه حلوه يعني انتم كنتم مرعبين اوي هههههههه
سمر وهي تجذب الفتيات للداخل / ابو شكلكم بوظتوا القاعده يلا يابنات ولا كأن حاجه حصلت ماسكتنا وترمسنا ومزكيتنا وهنعيش
بعد ذهاب للفتيات نظر مالك لهم ببسمه توحي بالخطر
بلع سراج ريقه / احم مالك يا مالِك يا حبيبي بتبص كدة ليه
مالك وهو يشمر عن ساعديه / لا ابدا مفيش يا حبيبي بس هنلعب شويه بقي
أسد وهو ينظر برعب له / لا اصل انا مش هينفع العب الدكتور قالي متلعبش عشان وحش علي صحتي
عمر / يا سبحان الله وانا كمان الدكتور قالي كده.
نظر مالك لمازن / مش عايز تضيف حاجه
مازن وهو ينظر له بجديه / انا الدكتور اللي قلتلهم كدة
ضحك الجميع وركضوا بسرعه من مالك بينما مالك يركض خلفهم / تعالوا يا جذم والله ما هسيبكم

سمر وهي تنظر للفتيات / عفارم عليكم يا رجاله خوفتوهم بشكلكم ده
ضحكت جنه بشده / ياختيييي كل ما افتكر شكلهم وهو بيصرخوا ويجروا
جميله / ولا أسد رفع العبايه بتاعته ويجري بالعافيه هموت بجد
نظرت سمر لنور / وانتي يا جنديه نور كنتي فين واحنا في أرض المعركه
نور وهي تضحك بغباء / كنت براقب الحدود يافندم
سمر وهي تقترب / الحدود برضو ولا الحليوه جوزك
نور وجميله في نفس الوقت / سمررررررر

سمر بضحكه شديده / طب انا بكلم نور انتي ايه دخلك بقي
جميله / الله هما مش توأم يعني نفس الشكل واي حاجه تمشي علي مالك تمشي علي أسد
ساره بضحكه خبيثه وهي تنظر خلفها / ولا اية يا سراج
نظرت سمر برعب / والله يا سراج ده انا......
لم تجد احد خلفها أعادت نظرها لساره /شكل الليله هتكون عليكي يا ساره تعاليلي بقي
ركضت سمر خلف ساره التي تضحك بشده ونور وجميله جنة يأكلن التيرمس ويشجعن الجميع
وانقضت الليله بين ضحك وسعاده لهم ولكن هل ستسمر ام ان القدر رأي آخر

في صباح اليوم التالي استعد الجميع للعودة وقاموا بحقب امتعتهم وصعدوا للباص وكالعادة كان سراج هو من يقود وبحانبه مازن ومالك والباقي في الخلف ملتف حول أسد يغنون ويحكون قصص مضحكه
كان ادم يجلس بجانب حسام ولكنه أراد الذهاب لدانه التي تستمع لاسد بانتباه نهض من مكانه وكان يحمل شوكولاته في يده وسار في الباص ليصل لدانه ولكن في طريقه كان هناك مطب ولم يتزن فاصطدم بسما وقام بتلطيخ فستانها بالشكولا
نظرت سما له بغضب اعمي ودفعته بشده / ياغبي بص عملت ايه في فستاني
وقع ادم بشده وبكي وهو يتحدث بتقطع / سما اضب ادم سما.
رأت دانه ما حصل وكأن احد أشعل بها النار نهضت بسرعه كبيره جدا وانطلقت لسما وجذبتها من شعرها بشده مكا جعلها تصرخ دانه وهي تصرخ وتحرك يدها / هو انا مش قلت قبل كدة ادم خط احمر عشان متشفوش الوش التاني ها قلت ولا مقلتششششش
نظر اسد لابنته بحده شديدة فهو لاحظ ما حدث منذ البدايه
اسد بحده / سما انا مش قلت تتعاملي كويس مع اخواتك ولا انا كلامي مش بيتسمع
في هذه اللحظه كان أسد اشبه بمالك كثيرا ثم نظر لدانه /سبيها يا دانه فكي شعرها
دانه بعناد /لا تعتذر لادم دلوقتي
سما بدموع بسبب صراخ والدها بها لأول مره بسبب دانه / لا اعتذر من مين من الواد العبيط ده
نظرت دانه بشر واشتدت يدها حتي كاد شعر سما يخرج في يدها / قسما بربي ان سمعتك تقولي كلمه عليه تاني لاكون مورياكي مقامك يا حيوانه
صدح صوت مالك بغضب شديد / دااااااانه
نظرت دانه لوالدها باعين حمراء وتحدثت بغضب ودموع تهبط بشده / هي ضربت ادم يابابا وزعلته وبتقول عليه عبيط ادم عبيط هي اللي عبيطه
ادمعت عين جنه بشده علي طفلها المسكين الذي يمسك في قدم دانه ويحتمي بها
مالك بحسم / سيبي بنت عمك 
نظرت دانه لها بنظرات جحيميه ثم نفضتها بعنف 
مالك بصوت حاسم / سما اعتذري حالا
سما بعناد كبير / لا انا مش غلطانه هي اللي
قاطع كلامها صفعه مدويه من أسد / لما تتكلمي مع عمك تكون عينك في الأرض وتتكلمي باحترام ولما تعاملي اخواتك تعامليهم بحب واحترام فاهمه
انطلقت جميله وعانقت ابنتها التي بكت بشدة وتحدثت بغضب / بكرهك يادانه بكرهك
دانه وهي تنحني لتحمل ادم / وانا عمري ما اكرهك لأنك اختي بس انتي اللي بتضطريني اني اتعامل معاكي بأسلوب مش هيعجبك ابعدي عن ادم يا سما
نظرت سما بحقد لها
بينما اخذت دانه ادم وذهبت به لمقعدها وأخذت تداعبه فصدحت ضحكاته في السيارة فابتسمت جنه لضحكات صغيرها ونظر عمر لها بامتنان شعر عمر بيد توضع علي كتفه نظر وجدة أسد / بعتذر يا عمر والله مش عارف اقولك ايه بس سما
عمر وهو يعانقه بحنان / ياكبير تعتذر ليه انتي الكبير مينفعش تعتذر مني ابدا بعدين دول عيال محصلش حاجه وانا مرضتش اني أتدخل عشانك انت واحتراما انك الأكبر
أسد وهو يضمه بشده فعمر أصبح من اقرب الأشخاص له ودائما رفيق المصائب رغم فرق السن بينهم فاسد اكبر من عمر بثمان سنوات
أسد وهو يبتسم / أصيل يابو رحاب
عمر بضحكه / يخربيتك بوظت اللحظه
نظر مالك لنور نظره عرفت معناها فهزت رأسها بايجاب
دقائق عدت وعادت روح المرح تستوطن الجميع وارتفعت أصوات الضحك واصبحت الأجواء صافيه بينهم ولكن ليس الجميع فهناك قلب امتلئ بالحقد والغضب الذي سوف يدمره
كان حسام يجلس وينظر لسما بغل كبير وتحول إعجابه بها لحقد وكره فقد تعدت جميع الخطوط هو يسامح باي شئ اي شي ولكن ليس باخوته هو كان علي وشك التدخل ولكن ماذا كان سيفعل فهو رغم كل شئ لا يمكنه ان يضرب فتاه سعد كثيرا بتدخل دانه ولذا تراجع شعر بأحد يجلس بجانبه نظر وجده خالد ينظر له بخجل شديد لما حدث ابتسم حسام فخالد عكس شقيقته رغم عبثه الدائم الا انه حنون وطيب القلب
خالد بتررد / اسف يا حسام سما
حسام وهو يعانقه / بطل عبط يا خالد انت اخويا يابني مفيش بينا الكلام ده
ابتسم حسام وعانقه بشدة
عبدالرحمن وهو يجلس بجانب دانه التي تحمل ادم بعدما ذهب في سبات عميق / مكنش لازم يا دانه تكون ردة فعلك عنيفه كده
نظرت لة دانه بحده / انت عارف يا عبده يعني ايه ادم
عبدالرحمن وهو يتنهد / بس مكنتش عايزك تبني عداوه بينك وبين سما
دانه بلطف /والله غصب عني هي ضايقتني يا عبدة بعدين هي اختي وانا هصالحها
عبدالرحمن وهو ينظر لسما بشرود / ما ظنش
يا دانه

في المساء بعدما عاد الجميع لمنزله وارتاح به استيقظت نور وذهبت للمطبخ لتعد شئ لياكله الأطفال ومالك دخلت المطبخ وتفاجأت بمالك يرتدي المريول ويتحرك بخبره داخل المطبخ والسفره مليئه باطعمه شهية نور وهي تصفر وتغمز / ايوه بقي ايه الرضا دة كله يا مالك بيه
مالك ببسمه وهو يقترب منها ويضع الجزر في فمها ويقبلها من خدها / ياباشا تستحق كل الرضي هو انا ليا كام نور
دخل عبدالرحمن / ايوه قول كدة بقي كل دة عشان حبيبه القلب نور واحنا فشنك
دانه وهي تدخل خلفه / اه يا اخي ان الدنيا تحملنا ما لا طاقه لنا به انظر بعينك إليهم سيدي القاضي هل رايتهم هل سمعتهم هل
نظرت لعبده بتعجب / متساعدني يا عبده مش عارفه اقول اية تاني
عبدالرحمن وهو يكمل / هل اكلتهم هل شربتهم
دانه / اسكت يا عبده مش عايزه مساعدة
ضحك مالك عليهم بشده / بس انت وهي ويلا اغسلوا أيديكم عشان تتعشوا
دانه وهي تنظر للطعام / يا مالك يا جامد انت الواحد كان متوقع يصحي يلاقي نور عامله ليه بطاطس مقليه
عبدالرحمن / ده انا بطني وجعتني منها يا شيخه 
نور وهي تنظر لهم بحنق / ايه كلكم جيتوا علي بطاطسي مش دي اللي كانت معيشاكم يا جذم
مالك بضحك / ولد انت وهي عيب كدة طب ده احلي حاجه في ماما البطاطس بتاعتها والبيض الشايط
ضحك الاطفال بشده عليه
نور / هو انت كنت بتسكتهم ولا بتضحكهم اكتر مش فاهمه
ضحك مالك بشده وهو يضمها / ما عاش ياباشا اللي يضحك عليك ههههههههههههههه

في الصباح استيقظ الجميع واستعدوا للعودة مجددا للمدرسه دخلت نور غرفه عبده / عبدددددددده عم عبده باشا باشا باشا باشا قوم ياض بقي
عبدالرحمن بكسل / انا مفصول اسبوعين يا نور سيبيني انام بقي
نور / وآية ياض الفخر اللي انت فيه ده ولا كأنك متكرم قوم يلا مالك كلك المدير ورجعكم عشان ميفتكوش دروس قوم يلا
نخض عبدالرحمن بملل / انا مش عارف الراجل طردنا شر طرده ومش طايق وشنا في المدرسه انتم بترجعونا لية حد اشتكي الله
نور وهي تضربه علي رقبته / قوم ياض وبطل تلكيك لحد ما اشوف ست الحسن والجمال التانيه
نهض عبده من سريره بملل واتجه للحمام ليحضر نفسه للمدرسه
اتجهت نور لغرفة دانه / دانه حجه قومي يلا عشان تروحي المدرسة
دانه بنوم / مليش نفس
نور وهي تضربها بخفه / هو انا بعزم عليكي بسنداوتش هو اية اللي ملكيش نفس ده قومي يابت انتي
نهضت دانه بملل / اهو قمت اهو يا ماما
نور وهي تخرج / إياك ارجع الاقيكي نمتي تاني ويلا عشان هاجي انفخك انتي عارفه
دانه وهي تنهض بملل / هنفخك هنفخك خلاص يا عم المنفاخ
نور من الخارج / سمعتك يا جذمه قومي يلا
نظرت دانه برعب كيف سمعتها هذه ونهضت سريعا لتجهز نفسها بسرعه
انتهي الأطفال من الافطار
عبده / امال بابا فين يا ماما
نور وهي تضع الطعام في حقيبة كل منهما / بابا راح مهمه الفجر
نظروا لها ولارتعاش يدها فهي هكذا كلما ذهب مالك في مهمة تظل خائفه حتي يعود
دانه ببسمه/ هيرجع يا نونو خايفه ليه
نور ببسمه مهتزه قليلا / مش خايفه يا دانه بس ده عادي قلقانه بس
عبدالرحمن وهو يقبل يدها / هيرجع متقلقيش
نور وهي تقبلهم / مش قلقانة يا حبيبي يلا عشان متتأخروش علي الباص خرج الطفلان وجاء الباص صعدوا اليه وكالعاده تجلس روجي بجانب مراد وسما بجانب خالد وكان سما تنظر نظرات كره وبغض لدانه التي تجاهلت الأمر تماما وذهبت لتجلس هي وعبده في نهايه الباص بجانب حسام وآدم

بعد انطلاق الباص اخرج هاتفه وتحدث بنبره شر كبيره / الاتوبيس طلع ياباشا والعيال ركبت فيه

كان سراج يسير في شركته بكل هيبه ووسامه ولكن فجأه لمح سمر تقف مع احد الموظفين وتضحك بشده نظر لها بغضب جحيمي / معلش لو مش هقاطع ضحككم ده ممكن يا مدام سمر تتفضلي معايا
سمر قاصده اغاظته / انسه لو سمحت
سراج بتشنح / لا والله وعيالك دول كسبتيهم في كيس شيبسي
سمر وهي تحاول أن تكبت ضحكتها / انسه القلب يا استاذ
سراج بسخريه / طب يا انسه القلب اتفضلي معايا
نظرت سمر للشاب الذي تشاجرت معه في أول يوم / طب يا ماجد اشوفك في استراحه الغدا لسه قدامنا كلام كتير
نظر سراج بشر لها وضغط علي حروفه / قدامي يا انسه القلب
نظرت له سمر بترفع وذهبت أمامه وهي ترفع رأسها بكل تكبر نظر سراج لثيابها / طب اقتلها دي وايتم البنات ولا اعمل اية بس ياربي اوووف
دخلت سمر المكتب وجلست علي الاريكه ووضعت قدم علي قدم سراج بسخريه / تحبي اطلب شيشه تفاح
نظرت لة سمر بعبوث / علي فكرة بقي انت مل......
قاطعها اقتراب سراج منها بطريقه مرعبه وهو يجز علي أسنانه / اقسم بالله ياسمر اشوفك واقفه مع راجل او لابسه الزفت ده تاني هولع فيكي
فاهمه
سمر برعب / انت مش....
سراج بصوت عالي / فاهممممممه
هزت سمر رأسها بخوف وسرعه كبيره / فاهمه فاهمه
ابتعد سراج عنها ونظر لها بتسليه / طب يا انسه اتفضلي انتي بقي شوفي شغلك وياريت تبعتي ليا الاستاذه سهام من برة
سمر بشر / مين سهام دي
سراج باستمتاع / دي السكرتيرة الجديده بس ايه فظيعه
نظرت له بشر
سراج بضحك / في الشغل
اقتربت منه سمر بشده وتحدثت بنبره مرعبه / عارف ياسراج عينك تروح كده ولا كده هعمل ايه
سراج بتسليه / هتعملي اية
سمر وهي تهمس في اذنه / هسيبك تطلق لخيالك العنان كدة
ثم تحدثت بهمس أصابه في مقتل / انت بتاعي انا وبس ملكي انا وبس يا سراج
سراج وهو ينظر في عينها / عمري يا سمر ما كنت لغيرك ابدا وانتي عارفه كده
سمر وهي تقبله علي خده / عارفة يا سراج ومتأكدة بس مش قادرة انسي شكلها وهي قريبه منك
رأي سراج الحزن في عينها فامسك وجهها ووجه لها / والله ياسمر القهوة وقعت علي لبسي وهي أصرت تنضفه وقربت اوي ولسه بمنعها لقيتك دخلتي كنت هوضح الموضوع ليكي بس انتي مسمعتيش والغضب عماني لما لقيت العمال بيبصوا عليكي
سمر وهي تنظر له بدموع / جرحتني اوي ياسراج
سراج وهو يضمها بشده / اسف ياقلب سراج بعتذر عن كل حاجه يا عمري والله مش هتتكرر
سمر وهي تضربه بخفه / لا هو انت فاكر انها ممكن تتكرر
ضحك سراج بصوت وكان علي وشك ان يجيب عليها ولكن قاطعه رنين هاتفه / دي نور
سمر بتعجب / عايزة اية
سراج وهو يجيب / معرفش
الو يا نور
نور من الجانب الاخر ببكاء / عيالي اتخطفوا يا سراج

كان مالك ينظر لسور الفله ويحسب المسافه اخرج حبل والقاه واستخدمه اتسلق السور كان ارتفاع السور عالي جدا بعد أن وصل لقمه السور قفز من عليه وأخرج سلاحه واتجه ناحيه الفله اخذ يقترب منها وهو ينظر حوله سمع صوت احد الأشخاص يقترب ذهب واختبئ خلف احد الجدران نظر وجد مجموعه من الرجال عند مدخل الفله اخرج قناع وارتداه ثم القي قنبله غاز عليهم فتشوشت الرؤية ثواني وعادت الرؤية مجددا ولكن كان جثث الجميع ملقاه أرضا
دخل مالك الفله واخذ يتقدم بحذر قابله رجلان يققان بالقرب من البوابه الرئيسيه اخرج مالك سكين والقاه علي أحدهم والاخر ضربة بالرصاص
صعد مالك السلم بسرعه كبيره واذا قابله أحد كان يقتله بدون تردد وصل لاحدي الغرف وفتحها بسرعه كبيره كان يوجد بها رجل وفتاه يفعلون المحرمات فزع الرجل ونهض بسرعه وحاول ان يمسك مسدس
مالك ببرود جليدي / اذا كنت مكانك ما كنت لافعل ذلك
الرجل بحده / من انت وكيف دخلت الي هنا الاتعرف مع من تعبث
مالك ببسمه مرعبة / تؤ تؤ اهدئ يارجل قليلا انا اعرف من انت أنطوني اكبر مروج لتجاره الرقيق في العالم وكيف دخلت الي هما صدقني الأمر أسهل مما تتوقع ومن انا فأنا نهايتك انا الشيطان...........
خرج الشيطان من الفيلا وخلفه العديد والعديد من الفتيات اللاتي تم اخذهن من بيوتهم للعمل في الدعاره
جاءت العديد من السيارات وهبط منها رجال كثيرون
احد الرجال / فعلتها مجددا يا شيطان
مالك بابتسامة / هذا كان في غايه السهولة يا ديفيد اظن انكم فقط لا تقومون بواجبكم كما يجب
ديفيد بضحكه / يارجل انت متكبر حقا
الشيطان ببسمه باردة / نعم انا كذلك تأكد من وصول الفتيات لمنزلهم
ابتعد مالك عنهم واتجه لاحد السيارات بمجرد ما صعد لها فتح هاتفه وجد مكالمات عديدة من نور وسراج وقع قلبه اتصل بنور بسرعه وتحدث / الو نور
نور ببكاء حطمه لاشلاء / عيالي يا مالك

كانت دانه تبكي بشده وهي تنظر لهذا الظلام الشديد حولها نظرت بجانبها وجدت عبدالرحمن مازال ينزف من راسه وغير واعي لما يحدث فعندما قاومهم قاموا بضربة بشده اقتربت منه دانه ووضعت رأسه علي قدمها وخلعت الكرافات الخاص بيونيفورم المدرسه وربطت راسه لتقلل خروج الدماء اقتربت منه دانه وقبلته وبكت بشده / عبده اصحي بالله عليك انا خايفه اوي عبده اصحي يا عبده متسبنيش كده
سمعت دانه صوت الباب يفتح نظرت له بهلع وجدت رجل ضخم وطويل جدا يقف أمامها
الرجل بحده / اوووه مين منورنا هنا ولاد الشيطان بنفسة ده احنا هنتسلي

........ 

استوووووب حلو كده نقفل انهارده علي كده 😂 😂 😂
يلا رأيكم بقي مستنياه يا حلويات
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见❤❤❤👏👏
احبكم في الله 😘 😘

تكملة الروايه من هنا 


تعليقات

التنقل السريع