#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الحادي_عشر
السلام عليكم..
في كتير من الناس بدأت تقول من غير التراويح مفيش رمضان ،ومش هنحس برمضان، ومفيش إجتهاد... إلى آخره.
الدكتور حازم شومان قال كلمه مسّت قلبي حرفيًا، مش معنىٰ إن مفيش رمضان في الأرض مفيش رمضان في السماء ،مش معنى إن مفيش رمضان في الأرض إن أبواب الجنّة الثمانيه مش هتُفَتح، رمضان هوا رمضان في السماء.
[إذا طُمِسَ ذكرُ رمضان في الأرض فرمضان مشهور عند أهل السماء] °
بالعكس دا ممكن يكون دا أفضل رمضان بالنسبه لك، ممكن بسبب خلوتك في صلاة القيام وإجتهادك فيه، يغير فيك أكتر من صلاة التراويح.
كل اللي مطلوب منك في اليوم الأخير قبل بداية الشهر،
انك تأهّب وأستعد كويس جدًا.
بعد يوم بالضبط الجنّه هتُجَهّزْ وتُفتّح، هل أنت بقا جهزت ولا لسه؟!
أبحث على صُحبِة الهمّه مش صُحبِة الهمّ ،وأبدأو حطوا خطط مع بعض لرمضان، وأجهزوا لأستقباله ،وأبدأ راجع قرآنك علشان عندك قيام تلاتين يوم.")).
خلاص يوم واحد بس وهتُصَفّد الشياطين، ونبدأ في إستقبال أعظم شهر في السّنَه، أوعى أوعى تدخل فيه زي ما خرجت").
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل الحادي عشر
كانت نور تجلس وحولها الجميع وهي في عالم آخر لا تفكر باي شئ حتي انها نست كونها ظابط شرطه ونست كيف تتصرف في هذه الحاله اقتربت منها سمر وضمتها وتحدثت بحنان ام / اهدي يا نور قلبي والله هيكونوا بخير مش انتي كلمتي مالك وهو جاي ايه انتي مش عارفة مالك ولا اية دة لما انتي بتتخطفي بيكون هو مستنيكي في المكان اللي بتتخطفي فيه قبل ما توصلي
نظرت لها باعين حمراء بشده / دول ولادي ياسمر مليش غيرهم هموت لو حصل لهم حاجه هموت ياسمر
سمر وهي تربت عليها وتنظر بحزن لها / خير يا قلبي
جميله وهي تقترب منها وتبكي / نور ارجوكي اهدئي سوف يكونون بخير
سمر وهي تنظر لجنه / خودوا السلطانه هيام دي من وشي عشان هتغابي بجد
ضحكت نور بخفوت وسط دموعها
ساره وهي تنظر لسمر ببسمه / اهي ضحكت اهي
سمع الجميع سيارة تصل في الخارج
سمر / يمكن دول الرجاله لقوا حاجه
نظروا للباب وجدوا مالك يدخل بهيئه مرعبه جدا تركت نور أحضان سمر وانطلقت له وهي تبكي وعانقته بشده / عيالي يا مالك عيالي هيضيعوا مني
ابعدها مالك ونظر في اعينها بحب شديد / انتي مش واثقه فيا ولا اية يا نور أولادنا راجعين يا قلبي والنهارده هيباتوا في حضنك
نظر مالك لسمر / فين سراج والباقي
سمر وهي تنظر لنور بحزن / سراج قال هيتواصل مع حد من صحابه في الداخليه واسد وعمر ومازن كل واحد بيحاول يدور ورا الموضوع يمكن يوصلوا لحاجه
مالك وهو ينظر لسمر ويخرج نور من احضانه /معلش يا سمر خليكي انتي والبنات مع نور لحد ما ارجع
أمسكت به نور بشده / رايح فين يا مالك
مالك وهو يقبل يدها ويمسد علي شعرها وارتسمت ابتسامة مخيفه علي وجهه / فيه حاجه لازم تتم يا نوري ومينفعش تتأجل
كانت دانه تبكي بشده وخائفه جدا من المكان وتعانق عبدالرحمن بشده تستمد منه قوتها رغم انه لايشعر بها
دانه بصوت بح من شدة البكاء / عبده انا خايفه اوي
خايفه يا عبده
عانقته بشده وأخذت تبكي بخوف وتناجي ربها / يارب مش هزعل ماما تاني يارب بس رجعني ليها يابابا الحقنا يابابا
شعرت دانه بتحرك عبدالرحمن ابتعدت بسرعه وهي تنظر له بلهفه وتمسد علي وجهه / عبده انت صحيت عبده خليك معايا
عبدالرحمن تأوه بضعف وفتح عينه ولكن بسبب الضربه أثرت به
دانه بلهفه وهي تمسح دموعها / عبده اصحي ياعبده
عبدالرحمن بصوت ضعيف / دانه
دانه وهي تعانقه بشدة / انا هنا ياعبده انا هنا
حاول عبدالرحمن النهوض وساعدته دانه استند بظهره علي الحائط ومد يده لدانه فاقتربت منه، عانقته / خايفه اوي يا عبدة
عبدالرحمن وهو يقبل رأسها بحنان ويمسد علي ظهرها / ما تخافيش يا يادانه ربنا معانا واحنا مش لازم نخاف وكمان بابا مش هيسبنا انا متأكد
ثم حاول أن ينسيها ما هم به / فاكره حكايات ماما لما كانت كل شويه تنخطف
ابتسمت دانه / اه كل شويه تقع في مصيبه هههه
عبدالرحمن ببسمه / طب فاكره بابا كان دايما ينفذها بسرعه اوي وكمان هيعمل كدة معانا انا واثق بابا بيحبنا ومش هيسبنا ابدا بعيد عنهم وهيجي دلوقتي وهتشوفي
دانه وهي تعانقه / انا عايزه انام اوي يا عبده بس كنت خايفه حد يدخل يضربك تاني فمكنتش بنام
نظر لها عبدالرحمن بحب شديد وضمها بشده وهبطت دموعه / متخافيش يا قلب عبدة وحياته كلها نامي انتي وانا هاخد بالي منك يا عمري
ابتسمت دانه له وقامت بوضع رأسها علي قدمه وذهبت في سبات عميق
نظر لها عبدالرحمن لها بحنان ومسد علي شعرها / متخافيش يا دانه بابا هيجي انا متأكد
نظر مالك فو هاتفه وهو يقود السياره بسرعه كبيره سمع رنين الهاتف فتح المكبر وتحدث / ايه يا سراج
سراج وهو يكاد يجن/ انت فين يا مالك
مالك بنبره مرعبه / رايح اجيب عيالي
سراج وهو ينهض بعيدا عن الجميع / انت عرفت هما فين
مالك ببسمه بارده بلا روح / يعني انا دايما بساعد الكل وبوصل لأي حد مخطوف فكرك مش هعرف عيالي فين
سراج وهو يحاول ان يجعله هادئ / طب اهدي وفكر كويس الأول انت متعرفش هتتعامل مع مين يامالك
مالك ببسمه توحي بالخطر / تؤ تؤ تؤ انت مش عارفني ولا اية يا سراج
سراج وهو يبتسم عليه / مين يا شيطان
مالك بنبره تشبه فحيح الثعابين / ايمن الدمنهوري
نور وهي تنظر لسراج / مالك فين يا سراج هو عرف حاجه عن الاولاد
سراج ببسمه /انتي نسيتي انتي متجوزه مين يا نور ده الشيطان يعني مفيش حاجه بإذن الله تصعب عليه
نور وهي تبتسم بأمل / يارب يرجعوا كلهم بخير
سمر وهي تنظر لها بحب / اهدي يا قلبي خير
ثم حولت نظرها لجميله واسد / وانتم اهدوا يا حج منك ليها يخربيتكم
أسد والذي كان يغازل جميله / اووف بقي يا بنتي انتي حطانا في دماغك ليه
سمر وهي تتحدث ببسمه سامجه /تناحه هههههههه
نظر لها أسد بغيظ بينما ضحك عليهم للجميع وابتسمت نور ودعت ان يعود كلا من زوجها واطفالها بخير
كانت دانه تنام علي قدم عبدالرحمن ولكن فجأه دخل رجل غليظ وضخم افزعهم استيقظت دانه بخوف وعانقت عبدالرحمن
عبدالرحمن / متخافيش يا دانه انا معاكي
اقترب الرجل ونظر لهم ببسمه كريهه جدا / يلا يا قطاقيط المعلم عايزكم
عبدالرحمن بقوه غريبه علي طفل في عمره / معلم مين وانتم عايزين ايه مننا
ضحك الرجل بصخب / ابن الشيطان هتوقع منك ايه يعني يلا قوم بلاش كلام كتير
نهض عبدالرحمن بكل برود وانهض اخته وضمها له بحمايه كبير وسار أمام ذلك الرجل
اقترب الرجل ومعه الطفلان من احدي الغرف دخلوا وجدوا شخص ما يجلس علي المقعد وينظر لهم بشر
اختبأت دانه خلف عبدالرحمن الذي نظر له بشر
الرجل بصوت خبيث / يا مرحبا يا مرحبا اولاد الشيطان مشرفني في مخبأي المتواضع ياتري رجالي رحبوا بيكم ولا لا
نظر له عبدالرحمن نظره برود وسخريه ذكرته بمالك كثيرا
الرجل باعجاب / صحيح أبن الشيطان
عبدالرحمن بنبره مخيفه رغم صغر سنة / عايز مننا ايه
الرجل وهو يتصنع الصدمه / لا ايه قله الادب دي هو الشيطان ونور نسيوا يربوك ولا ايه
عبدالرحمن بهياج وهو يصرخ به / متجبش سيره اهلي علي لسانك القذر ده انت فاهم
تقدم احد الرجال وكانوا علي وشك ضربها ولكن أشار لهم الرجل بالتوقف
الرجل باعجاب / عجبتني اوي اوي بس للاسف مش هقدر اشوفك لما تكبر هتبقي ازاي أراهن انك هتبقي شبه ابوك ده لو عشت
اقتحم احد الرجال الغرفه برعب وصرخ بالرجل / الشيطان بره وقتل نص الرجاله
ابتسم عبدالرحمن بانتصار / قصدك ده لو انت اللي عشت
نظر له الرجل برعب وصرخ بهم / اهجموا عليه يابهايم ايه تيران مش عارفين توقفوا راجل واحد
نظر عبدالرحمن باستمتاع لخوفه الشديد من والدة
ثواني وكان احد الرجال يلقي أمام أعينهم وهو ميت تمام نظر له الرجل وبلع ريقه برعب ونظر للباب وجد مالك وهو يرتدي قناعه المخصص للمهام ويقف أمامه ونظره عينه توحي انه سيتعذب كثيرا قبل موته
اقترب مالك منه وعاد الرجل للخلف برعب شديد
الرجل / متقربش انا بحذرك انا رجالتي كتير وزمانهم هيقتحموا المكان متقربش
مالك وهو يقترب ويتحدث بنبره مخيفه / تؤ تؤ تؤ يا مسكين براحه شويه لقلبك يقف ولا حاجة اما انت مش قد اللعب بتلعب ليه ايه متعلمتش من خالك زمان
نظر له الرجل بشر وتحدث بنيران انتقام تحرقه / هدمرك يا شيطان وهدمر عيلتك بسبب اللي عملته في خالي زمان
ضحك مالك بصخب / هو حميد محكاش ليك عني ولا ايه اووه اسف نسيت اني خلصت عليه هو وشريكه وماتوا موته بشعه ده كله عشان فكروا يأذوا زوجتي وانت غبي بتعيد نفس الحكايه وبتأذي أولادي غبي يا ايمن لو كانت فاكر انك هتنجي من الموت
نظر مالك لعبدالرحمن / خد اختك يا عبده واطلع بره واستني في العربيه
نظر عبدالرحمن له بخوف
مالك بحده / نفذ الكلام
جذب عبدالرحمن اخته وخرج تحت مقاومه دانه وخوفها علي والدها ثواني وسمعوا صوت ضرب النار نظروا للخلف بعدما خرجوا برعب ضم عبدالرحمن دانه له واتجهوا للسياره وعندما اقتربوا منها سمعوا صوت انفجار نظروا وجدوا المكان تحول لكتله من النيران المشتعله نظر عبدالرحمن للمنزل برعب وهمس وعينه مفتوحه / بابا
نظرت دانه للمنزل وهو يحترق وركضت له وهي تصرخ / بابااااااااااااااا لاااااااااااااااا
استيقظت دانه بفزع من نومها وهي تتصبب عرقا وجدت كالعاده عبدالرحمن بجانبها ويحمل كوب ماء / مش كفايه يا دانه كل يوم كوابيس كده
الموضوع عدي عليه 15 سنه يا دانه
اغمضت عينها بألم وهي تتذكر نجاه والدها باعجوبه من ذلك الانفجار بالاضافه لاصابه جسده بعده حروق متفرقه مازال اثرها موجود حتي الآن
نظرت له دانه وابتسمت ابتسامة باهته / بحب اشوف خوفك عليا يا اخي بتدلع
اقترب عبدالرحمن وقبلها بخفه في خدها / تدلع براحتك يا جميل
ضحكت دانه بشده عليه
عبدالرحمن وهو ينظر لها بهيام مصطنع / اااه يا قلبي عارفه لو مكنتيش اختي كنت اتجوزتك
ضحكت دانه / طب ايه مش ناوي اتجوز ولا اية
عبدالرحمن وهو يضحك وينهض ويتجه للباب / لا معلشي خليني طير حر طليق كدة
دانه وهي تضحك عليه / طب خليك يا طير لحد ما تلاقي واحده تقصص ريشك وتوقعك علي بوزك كده
نظر لها بشرود / مش عارف ياتري ممكن الاقيها بجد
في مكان بعيد كانت احدي للفتيات تصرخ / حمددددددددي
نظرت للأطفال للذين يضحكون
الفتاه بنظره شر / بتضحك يا حيوان منك ليه مين اللي اكل الشيكولاته بتاعتي عارفين ده انا هعلقكم
نظر لها للأطفال ببراءه
احد الأطفال / والله يا ابله رحمه مش انا
رحمه وهي تبتسم بشر / صدقتي يا ام احمد انا بقي هعرف مين اكل الشيكولاته بتاعتي فين حمدي
كان هناك طفل يجلس أسفل الفراش ويأكل الشيكولاتة بنهم وهو مستمتع فجأه رأي شخص يرفع الغطاء بسرعه صرخ الطفل صاحب السبع سنوات / ااااااااااه
جذبته رحمه من ثيابه / تعالي قفشتك ده انا هعملك شاورما انت ياض بتاخد الشيكولاته بتاعتي
حمدي وهو ينظر لها ببراءه / انا يا ابله رحمه ابدا محصلش
رحمه / والنبي ايه امال ايه اللي في شك ده حبوب
حمدي / اه صح حبوب انتي عرفتي منين وماما منال قالت هتاخدني للدكتور عشان بتطلع كتير
رحمه / اه بتطلع كل يوم بعد ما تاكل الشوكلاته بتاعتي صح
حمدي / مش انا دي ماني
ماني / ابدا والله يا ابله ده كداب
تحدث احد الأطفال صاحب الخمسه عشره أعوام ويدعي احمد / خلاص بقي مش كل يوم مشاكل مع بعض مش عارف انام
نظرت لة رحمه بخوف مصطتنع ونظرت للأطفال / مش تقولوا ان المعلم احمد نايم هنا يا جذم معلش يا معلم أحمد ازعجناك مكناش نعرف بس يرضيك يعني يا معلم الواد حمدي ياكل الشيكولاتة بتاعتي
نظر له احمد والتي تصدر منه تصرفات اكبر من سنه / بزمتك مش مكسوفه من نفسك واحدة زيك عندها 23 سنه بتتخانق مع عيل سبع سنين علي حته شيكولاته
نظرت له رحمه / مكسوفه يا معلم خلاص بالهنا والشفا يا حمدي يا حبيبي
ثم اقتربت منه / ده انا هكربجك بس اصبر
سمعت رحمه نداء احد السيدات فركضت للخارج وهي تشير لهم علي رقبتها بعلامة القتل
رحمه وهي تقترب من احدي النساء اللتي تقف في الممر وقبلت يدها وقالت بمشاكسه / صباح القشطه يامانجتي
ضحكت السيده وتدعي منال / يخربيتك بكاشه كبيره
رحمه وهي تغمز لها / الله هو انتي مش مانجه ولا ايه فين البكش ده
ضحكت السيده / يووه يارحمه يابنتي خلاص كبرنا وراحت علينا
رحمه ببسمه وهي تقبل رأسها / كبرتي ايه يا ست الكل ربنا يديمك لينا
منال ببسمه حنونة / تعرفي يارحمه يوم ما جيتي هنا وانتي خليتي حياتي نعيم والله
رحمه وهي تبتسم بحزن وهي تتذكر انها طوال حياتها تعيش هنا في الملجأ مع هؤلاء الأطفال والسيده التي طالما اعتبرتها والدتها
رحمه / ربنا يديمك ليا يا غاليه لولاكي ربنا يعلم اية اللي كان هيحصلي
منال / ربنا يديمك يا حبيبتي صحيح شله الشياطين بتوعك صحيوا ولا لسه
ابتسمت رحمه لتذكرها مجموعه الأطفال للذين تعلقوا بها بشدة / احم المعلم احمد صحي والأخ حمدي صحي وأم أحمد صحيت وماني صحيت باقي بس الحج مروان
ضحكت عليها منال / ربنا يخليكم لبعض يا قلبي وباقي الاولاد
رحمه / لسه يا أمي أنا قلت خليهم نايمين لحد ما اجهز الفطار وهصحيهم
ابتسمت منال لها واتجهت لاحدي الغرف / طب هروح اشوف بابا صحي ولا لسه لحد ما تخلصي
رحمه ببسمه وهي ترحل وتقفز مثل الأطفال / سلميلي علي أنور باشا وانا هعدي عليه
دخلت رحمه لعنبر الشياطين كما تطلق عليه فهذه المجموعه من الأطفال هي الأكثر شغبا وتعلقا بها رحمه / يلا قوم منك ليها ليه ليها ليه ساعدوني في الأكل
ثم نظرت لأحمد / طبعا الكلام مش ليك
رحمه وهي تخرج / حصلوني يلا وصحوا مروان
استيقظت سمر بنعاس شديد وخرجت من الغرفة واتجهت لغرفة ناري وهزتها بكسل / ناري بت يا ناري انتي يا زفته
استيقظت ناري بجمالها الطبيعي وقالت بتذمر / ايه يا مامي بس عايزه انام حرام عليكي سيبيني طول الليل بذاكر
نظرت له سمر بتشنج / بت.. اية يا عنيا بتذاكري من امتي ان شاء الله
ناري بنعاس وهي تسحب المفرش عليها / من امبارح سبيني بقي انام بليز
سحبت سمر الفراش وتحدثت بحده / قومي يا بت عندك محاضره اخلصي
ناري بتذمر وهي تنهض / اهو صحيت اهو يكش ترتاحوا مني
نظرت لها سمر بضيق / قليله أدب
ثم ذهبت لغرفه روجي / روجي روجي يلا عشان الجامعه يا روجي اصحي يا ختي
استيقظت روجي بكسل / حاضر اهو صحيت اهو والله
سمر وهي تنظر لها بتحذير والله لو دخلت لقيتك نمتي هاجي اعلقك انتي فاهمه.
هزت روجي رأسها بايجاب / حاضر فهمت
خرجت سمر من الغرفه واتجهت لغرفتها وجدت سراج يخرج من الحمام وهو يجفف نفسه رفع المنشفة من علي وجهه واقترب منها وقبلها بحب / صباح الخير يا قلبي
سمر بحب / صباح النور يا سراج باشا كويس انك صحيت
سراج وهو يخرج بدلته / انا صحيت من اول ما قومتي من جنبي
سمر ببسمه / طب هروح انا اجهز الفطار بقي
كانت تجلس في غرفتها وتضع هذا السم للابيض أمامها وتستنشقه بادمان وجنون
بعدما انتهت أعادت رأسها للخلف براحه كبيره وهي تبتسم وتخبئ الباقي في الدرج حينما سمعت صوت أقدام قريب خافت من العباد ونست رب العباد نست ان ربها يراها ويطلع الي كل شئ
نظر لها حسام باعتراض/ قلت لا يعني لا يا نرمين مفيش شرم ولا ساحل ولا غيره
نرمين وهي تنظر له باستعطاف / يا حسام كل صحابي رايحين لو سمحت وافق واقنع بابا
حسام باعتراض / انا نفسي مش موافق عشان أقنعه فمتحاوليش انا عارف القرف اللي بيحصل في المناسبات دي
نرمين وهي تحاول اقناعه / والله انا وصحابي هنكون علي جنب لوحدنا وكمان انا معايا ناري وروجي وهنقول لسما
دق قلبه بشده حينما استمع لاسمها وتاه فيها حتي استفاق علي حديث نرمين / بالله عليك
حسام / انتي مفكره عمك أسد هيرضي سما تطلع ولا عمك سراج هيرضي ناري وروجي يطلعوا فرضا وافقوا انتي مفكره وخيالك سرح بيكي ان ممكن مراد يوافق روجي تروح رحله بعيد عنه لا وكمان مع شباب
نرمين بضيق / انا مش عارفه هو بيتحكم فيها ليه اساسا
حسام بسخريه / يمكن عشان خطيبها مثلا وكاتب كتابه عليها وبيحبها
نرمين بتذمر / طب اعمل اية انا هموت وأخرج انا زهقت
حسام وهو ينظر لاخته فهي أقرب شخص إليها / خلصوا انتم بس امتحان وانا هقنع بابا وعمامك انهم يطلعونا رحله محترمه
وقفت نرمين بفرحه وهتفت / يعيش حسام يعيش يعيش
ثم ركضت لغرفتها لتحدث باقي الشله
نظر لها حسام وهز رأس بياس عليها لمح حسام ادم يخرج من غرفته نظر له بحنان فهو ابنه المقرب
حسام بحب اخوي / رايح فين يا آدم
ادم وهو يتحدث بصعوبة / هخخرج بدري ع...عشان اقابل.. دانه
ابتسم حسام عليه / دانه طيب هههههه بحسها هي اللي اختك والله
ادم ببسمه / د.... دانه ا... ا... اختي فعلا
حسام وهو يربت علي راسه / تمام يا حبيبي خلي بالك من نفسك
استيقظ مالك ونظر بجانبه ولم يجد نور نهض بكسل وذهب للحمام وعندما انتهي رتب نفسه وهبط للاسفل وجد نور تقف في المطبخ وهي تجهز الإفطار اقترب منها بحب وعانقها من الخلف وقبل خدها / حبيبي بيعمل فطار من الصبح بدري ليه كده
نور بضحك / بدري ايه بس يا مالك دي الساعه 9 انت بقيت كسول ولا انت اللي عجزت يا شيطان
ضحك مالك عليها وضمها اكثر / عيب عليكي كده يا نور انا عجزت يا بنتي ده انا لسه بتطلب بالاسم
نور بضحك وهي تلتفت له /وهتفضل طول عمرك تطلب يا شيطان اصل انت حاله استثنائيه
ضحك مالك عليها / مين يشهد للشيطان
ضربته نور علي كتفه وعادت للعمل
مالك وهو ياكل قطعه خيار / امال فين الشباب يعني مش سامع دوشه ولا شايف خناق
نور بضحك / عبدالرحمن راح شغله ودانه راحت الشركة
مالك وهو يغمز لها / طب خلصي بقي الفطار عشان عايز اعمل تمارين
ضحكت نور عليه
في احدي الشركات الكبري كانت تجلس دانه بكل هيبه احم احم حسنا ليس هيبه بالمعني الحرفي فهي كانت ترسم فراشات أمامها
سمعت صوت شخص يتنحنح نظرت اليه وجدته المدير الخاص بها وهو يشير لها بالترجمة نظرت دانه لهؤلاء العمله وتحدثت معهم بالروسيه وطلبت منهم ان يعيدوا الكلام وأثناء عملها شعرت بيد تتحسس قدمها نظرت بجانبها وجدت المدير ينظر لها نظرات هي تعرفها جيدا نظرت له بابتسامه توحي بخروج شخصيه سمر منها
هوووووب خلص الفضل ومن هنا سيداتي سادتي احب اقولكم المتعه والكوميديا هتبدأ 😂😂👏👏👏
يلا مستنيه تعليقكم علي الأحداث وتوقعكم
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ ♥ 美心
再见🌟💭
احبكم في الله 😘 😘
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الثاني_عشر
قبل القراءة فوت
وكومنت بعد القراءه 🌟♥😂😂✋

تطبيق أنا مسلم تطبيق ممتاز فيه كل ما يحتاجه المسلم قرآن كريم وتفسير وفتاوى وفقه وأذكار وتفسير أحلام وإختبارات ومكتبة إسلامية وطب نبوى وأشياء كثيرة حمل التطبيق من الرابط بالإسفل http://bit.ly/2jI4UjR
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل الثاني عشر
كان يسير بكل هيبته في ممر المركز وكان يحي الجميع بجموده المعروف بة معهم اتجه لمكتبه ودخل بكل هيبه ولكن فجأه وجد شئ يطير جهته وبكل سرعه استطاع ان يتفادي هذا الشئ واحني جسده رفع نظره بحده لهذا الغبي الذي يعمل معه
سمير بضحكه غبيه / عبده حبيبي اتأخرت ليه يا باشا
نظر له عبدالرحمن نظره قتلته وتحدث بنبره بارده / انت بتلعب في المكتب
سمير بضحكه ولكنه قاطعها حينما رأي نظرته المرعبة / احم لا بس كان فيه دبانه رخمه اوي وكنت بهشها
نظر عبدالرحمن لحافظه الأقلام التي ألقاها سمير / بتهش الديانه بمقلمه
سمير وهو يضحك / ايه يا كبير معلش عديها الله يكرمك وغير ام النظره دي يابني بحس انك بتتحول اول ما تدخل هنا بتخوفني واللة واللي يشوفك بره كأنك بتمثل في مسرح مصر
ابتسم عبدالرحمن ببرود شديد واتجه لمقعده واخذ لحد الملفات وفتحه وهو يقول / اظن منصبي هنا مش متحمل الهزار والضحك دي حياه ناس يا سمير اما برة فهزر واضحك براحتك فهمت
سمير بغباء / لا
نظر له عبدالرحمن بغيظ
دخل العسكري / القائد طالبكم علي وجه السرعه
نهض عبدالرحمن / تمام بلغه اننا جاين
نظر عبدالرحمن لسمير الذي يلعب علي هاتفه / معلش لو مش هتتعب سياتك ممكن تتفضل معانا
سمير وهو ينظر اليه / لا ابدا يا حبيبي مفيش ازعاج انا فاضي اتفضل وانا جاي ورايا
هز عبدالرحمن رأسه بملل من صديقه الغبي هذا ولكن رغم ذلك لديه افكار عبقريه احيانا
دخل كلا من سمير وعبدالرحمن غرفه الاجتماعات ولكن سرعان ما تبدلت ملامح عبدالرحمن للامتعاض والغضب
كان العمال يركضون في طرقات الشركه وهم يهمهمون
احد العمال كان ينظر بدهشه مالذي يحدث أوقف شخص وسأله / هو فيه حريق ولا اية ليه الكل بيجري كده
العامل / اسود من الحريق دي دانه بنتخانق
الموظف بتعجب / دانه مين
العامل وهو يركض / دانه مين لا شكلك جديد
نظر الموظف في اثره بتعجب وانطلق خلفه حتي وصل لغرفه الاجتماعات كان الجميع يقف علي الغرفه وينظرون مد بصره ليري ماذا يحدث وكان المشهد كالتالي
دانه وهي تلقي بجسدها علي السفره لتصل لهذا الرجل علي الجهه الاخري من السفره دانه وهي تجذبه من سترته وتتحدث بحده /تصدق بالله ده انا هطلع عين اهلك يا حيوان يا سافل انت
الرجل والذي بالمناسبه هو مدير الشركه /انتي مجنونة ولا اية هو انا كلمتك
دانه وهي تجذبه وتضربه اكثر بحذائها / لا ياراجل يا برئ امال مين يا ناقص يا جذمه اللي كان بيتحرش بيا ده انا هفضحك يا واطي
المدير بصراخ وهو يحاول ان يفلت من يدها / انتم بتتفرجوا علي اية فكوها مني
التفت لهم دانه بعين تنذر بالشر / طب لو تقدروا قربوا عشان هسيبه وهمسك فيكم
ابتعد الجميع بخوف فالجميع يعرف من هي دانه اكملت دانه ضربه وهي تشتمه وتزيد في ضربه / هو انت مفكرني اية يا قذر انت ايه معندكش عيال ولا اخوات تخاف عليهم يا جذمه انت طب والله لاوريك
وكل هذا تحت نظرات الوفد والعمال بعد انتهاء دانه منه نهضت وعدلت شعرها وثيابها ونظرت للوفد ببسمه / هكذا سيداتي سادتي كما رأيتم بأم أعينكم ان هذا الحقير لا يصلح لأي عمل انصحكم ان تبحثوا عن شركه اخري وشكرا لكم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخذت حقيبتها وخرجت بكل هيبه وكبرياء يليق بها هي فقط
واتجهت لسيارتها وهي تفكر كيف ستقول لوالديها انها تركت العمل وما السبب الذي ستخبرهم به
رحمه وهي تنظر لهم بتذمر /يعني اية يا ماما مش هخرج انا مستنيه اني اخرج من امبارح
منال / معلش يا رحمه بكره ابقي اخرجي بس انهارده لازم تكوني مع الاولاد عشان هروح اكشف علي بابا نظرت رحمه لانور / كده يا أنور بتقطع عليا
نظر لها هذا الرجل المسن / انتي مين يابنتي
رحمه وهي تنظر لانور / اه هي رجعت تاني يا أنور يا جدو انا رحمه حبيبه قلبك قول لمنال تخليني اخرج بالله عليك يا أنور
ثم اخذت ترمش بعينها بسرعه وهي تدعي اللطف
أنور وهو ينظر لها بتعجب / انتي بترمشي كده ليه يابت انتي
ثم نظر أنور لابنته منال / هي مين دي وانتي مين انتي كمان
رحمه / اصلا
أنور / ايوه انا عرفتكم انتم خطفني صح عايزين تهددوني وتاخدوا فلوس كتير من ورايا
رحمه وهي تنظر له بشر / وهقتلك لو مخلتش بنتك تخليني اخرج
نظر انور لها برعب وصرخ / يا بوليس يا شويش
رحمه / لا بس جو اسماعيل يس ده مش هياكل معايا هتخليها تخرجني ولا اقتلك وادفنك بعيد ومحدش هيعرف لك طريق ابدا
نظرت لها منال بملل / مفيش خروج يا رحمه وكلامي واضح
رحمه بحزن/ بس انهارده عمي يونس هيروح علي الكورنيش وبيعزف موسيقي حلوه اوي بالله عليكي اروح اشوفه
منال وهي تجذب كرسي والدها / قولت مينفعش يارحمه عشان انا ماشيه مع بابا هنكشف عليه
نظرت رحمه لها وهي تسير بانور بحزن شديد
خرجت منال مع أمور للذهاب للطبيب بينما جلست رحمه مكانها بحزن وهي تنظر لاثرهم وتضع يدها علي خدها
اقترب منها حمدي وهو يريد مشاغبتها ولكنه وجدها تتنهد بحزن
حمدي وهو يربت علي يدها / مالك يا رحمه زعلانه ليه
رحمه بحزن /شوفت يا حمدي ماما مش راضيه تخليني اروح اسمع عمو يونس وهو بيعزف
حمدي وهو يفكر وينظر لها سراعان ما طرقع بأصابعه / عرفت هنعمل ايه
نظرت له رحمه بلهفه / ايه
حمدي / لا مش ببلاش ليا هديه
رحمه بتذمر / مش كفايا الشوكولاته اللي طفحتها
حمدي وهو يرحل / خلاص انتي الخسرانة
رحمه وهي تمسكه / تعالي يا مستغل عايز ايه شوكولاتة 🍫 زي اللي طفحتها قصدي اللي حضرتك
طفحتها
حمدي وهو ينظر بتكبر لها / لا الشوكولاته دي حاجه كده بسلك بيها سناني الطلعه دي عايز حجات اكتر
رحمه وهي تنظر له بشر / واطي اوي يعني عايز ايه يعني
حمدي بتكبر / هبقي أكتبك لك اللي عايزه في بيبر كدة
رحمه وهي تتمتم بقرف / بيبر يا معفن
رحمه وهي تعلي صوتها / احم تمام قول الحل بقي
حمدي / سهل اوي خلي أحمد هو اللي يمسك الملجأ لحد ما ترجعي انتي
رحمه وهي تنظر له ببسمه / صدق ياض فكره جهنميه والكل هنا بيخاف من أحمد فمش هيعملوا مشاكل.
حمدي وهو يضحك / حتي انتي بتخافي منه
رحمه وهي تنظر له بحرج / احم لا ده مش خوف ده احترام بس
ضحك حمدي ورحل نظرت رحمه في اثره ببسمه / ايوة بقي جيالك يا عم يونس
نظر عبدالرحمن لهذا الذي يجلس بجوار للقائد ويبتسم بسماجه كبيره له تنفس بغضب واستطاع بكل مهاره ان يعيد الي وجهه البرود وتقدم وحي القائد ثم جلس وبجواره سمير
القائد بجديه كبيره / طبعا كلكم سمعتم علي التفجير اللي حصل علي الحدود واللي مات فيه رجاله كتير احنا قدرنا نمسك واحد من الرجاله اللي قاموا بالهجوم ده وحابين نوصل منه للي بيخطط لكل الهجوم الإرهابي دة ودي بقي مهمتكم اكتشفوا هو مين وتحطوا خطه وتعرضوها عليا ووقتها نرتبها وهنهجم فيه حاجه مش واضحه في كلامي ليكم
رفع عبدالرحمن يده ببرود
القائد / اتفضل مقدم عبدالرحمن
عبدالرحمن بجمود وبرود شديد / معلش يا فندم بس الرائد هشام ايه دوره معانا خصوصا انه مش من فريق العمل معانا
نظر له هشام بشر وغيظ كبير
القائد / الرائد هشام اثبت كفائته في آخر فتره هنا وحابين اننا ندعمه اكتر بأنه يخوض مهمات كبيره
عبدالرحمن ببرود / وهو اي حد عايزين نشجعه يافندم بنحطه في مهمات ليها علاقه بالامن القومي دة من امتي دة
القائد بتوتر من نظرات عبدالرحمن التي تخترفه بقوه / نفذ الأمر ياسيادة المقدم بدون نقاش
نهض عبدالرحمن وادي التحية ببروده المعتاد / تمام يا فندم عن اذنك
خرج عبدالرحمن وسمير الذي لم ينطق بكلمه طوال هذا اللقاء المشحون
نظر هشام في أثر عبدالرحمن بغضب شديد وغيظ من حديثه ثم ابتسم بشر
دخل عبدالرحمن مكتبه بغضب شديد لحقه سمير
سمير وهو يحاول تهدئته / خلاص يا عبدالرحمن مكنش له لزوم الكلام ده مع القائد حد يقول كده للقائد انت اتجنيت
التفت له عبدالرحمن بشر / وانا لما اشوف حاجه غلط واسكت ابقي كده ايه بسكت عن الحق انا اتربيت اني مخافش غير من ربي بس يا سمير وانت شايف القائد بيقول واحد ميعرفش حاجه هيدخل معانا عمليه خطيره زي دي
سمير / معلش يا عبدالرحمن اهدي انت بس مهمه وخلاص
نظر له عبدالرحمن بعيون حمراء بشده / مهمه وخلاص واصحابنا اللي راحوا في المهمه دي مهمه وخلاص وشادي شادي يا سمير اللي كان قبل ما يروح بيوصينا اننا نشوفله بدله عشان اول اجازة هيعمل فرحه ولا ناصر اللي ساب امه واخته وبنته وزوجته ساب اربع ستات من غير ولا راجل ولا مينا اللي كان دايما ضحكته بترن ولا الشباب يا سمير اللي كانوا حيله أهلهم اللي مره واحده لقوا رصاص نازل عليهم زي المطرة من كل مكان مهمه وخلاص انا بقي مش هنام ولا يهدالي بال الا لما اخلص المهمه وخلاص دي
واخذ اشياءه ورحل وعيونه علي وشك البكاء ركب سيارته وذهب بها بعيدا توقف بجانب البحر واخذ ينظر له ويتذكر كلام أصدقائه
Flash back
عبدالرحمن بمزاح وهو يجلس معهم /ايوه بقي الناس اللي رايحه رفح بكره
شادي وهو يضحك / شوف الواد اللي فاكرنا رايحين دريم بارك طبعا يا اخويا مانت اخدتها من قصرها ودخلت مخابرات انت والواد سمير اما احنا الحربيه موتتنا ياباشا
سمير ويشير بعلامة خمسه في وجهه / الله اكبر الله اكبر
ضحك عبدالرحمن / نق بقي نق بعدين هو انا اللي دخلته بمزاجي مش علي حسب المهارات
ناصر / تبا لتواضعك يا رجل
مينا بمزاح / صلوا علي النبي يا جماعه
نظر له الجميع وانفجر ضاحكا عليه
ناصر / تعرف ياض يا مينا اي فايدتك في أم الطلعه دي
مينا بمزاح وهو ينظر له بهيام مصطنع / ايه يا روحي
ناصر وهو ينفجر ضاحكا/ انك هتعملنا الفطار في رمضان وهتجيب الاكل لينا
نهض مينا يركض خلفه تحت ضحكات الجميع
*بعدها بثلاث أشهر*
عبدالرحمن وهو ينظر لوالدته التي تجهز الإفطار / كل سنه وانت طيب يا شادي اخبارك واخبار اللي عندك
شادي بضحك / ناصر مطلع عين مينا هنا هههههههه ومينا مش راحمه ابدا بيطلع عليه سندوتشات الكفته اللي كان بياكلها في صيامه
ضحك عبدالرحمن بشده علي أصدقائه / الحق طيب لأحسن يقتلوا بعض ويعملوا فتنة تخيل الاتنين الهبل دول يعملوا فتنه
ضحك شادي وكاد يتحدث ولكن جذب منه ناصر الهاتف / ايوة بقي الناس اللي قاعدة في التكييف وبتاكل براحتها
عبدالرحمن بحزن علي أصدقاء عمره / خير ياباشا والله وخلاص كلها اسبوع وتنزل وقول للواد شادي اننا جهزنا لفرحه ناقص بس العريس
ناصر وهو ينظر لشادي ويبتسم وتحدث وكأنه كان يشعر ما هو علي وشك الحدوث تحدث بنبره مهتزه / اهلي يا عبدالرحمن
انتفض قلب عبدالرحمن من نبره صديقه / ليه بتقول كده يا ناصر اهلك في عيني ومستنينك كمان
ناصر وهو يتنهد بثقل / قول لأمي اني بحبها اوي واختي قولها والله لو في يوم زعلتها عشان مصلحتها ومراتي
اخذ نفس ليمنع دموعه / مراتي قولها اني اسف اني ظلمتها معايا بسبب حياتي وبنتي
وهنا سقطت دموعه وعلت شهقاته / بنتي يا عبدالرحمن اللي ماشفتنيش غير بالصدفه خد بالك منها يا عبدالرحمن
عبدالرحمن وقد تصدع قلبه من حديث صديقه
نظر له مالك بقلق فملامحه توحي انه علي وشك البكاء اقترب منه فنظر له عبدالرحمن بحزن وتحدث لصديقه / يا ناصر دول عيلتي مش عيلتك انت لوحدك متقلقش هترجع بإذن الله انت وشادي والواد مينا اللي بتذله معاك
ضحك ناصر وسط دموعه / يا اخي الواد مينا ده جدع اوي والله وانا بحبه اوي
اقترب مينا وهو يحمل صينيه طعام / وانا بحبك يا كبير والله ويلا ياباشا عملت ليكم صينية بطاطس باللحمه اية عدالة ياباشا
ضحك عبدالرحمن عليه / روح يلا افطر ياباشا
ناصر وهو ينظر للظباط الذين هجموا علي الطعام فبعد العمل في الصحراء طوال اليوم وتحت الشمس يحتاجون للطاقه / طب الحق انا اي حاجه احسن دول.........
ثواني وسمع عبدالرحمن صوت شخص يصرخ / احملوا سلاحككككككككككم
نهض عبدالرحمن بفزع وصرخ / ناصر في ايه ناصر
اقترب منه الجميع بخوف ومالك يترقب اخذ منه الهاتف وفتح المكبر واستمع لصوت ضرب النار وصوت الجنود وهم يتلون الشهاده ويصرخون انهم لا يهابوا شئ نظر عبدالرحمن للهاتف برعب وهو لا يستوعب ما يحدث هو يحلم نعم يحلم هم الآن ياكلون طعام الأفطار وبخير وهو يحلم نعم يحلم مازالت أصوات الطلقات الناريه تصدح في الأجواء وايضا أصوات القذائف باي حق يقومون بقتل الأرواح البريئه هكذا وهنا تذكر رنين ضحكات اصدقائه
وصوت ناصر وهو يخبره /اهلي يا عبدالرحمن
عبدالرحمن كطفل يستعطف والدة / ناصر بالله عليك رد ياناصر بالله عليك ناصر شادي مينا حد يرد هموووت بالله عليكم حد يرد يا جدعان والله هموت بلاش الهزار ده حد يرد يا ناصر ناصرررررررررررررر ميناااااا طب يا شادي رد انت بالله عليك قلبي هيقف
نظر عبدالرحمن لوالده بانهيار يترجاه ان يكذب ما سمعه الان نظر له مالك باسف شديد عبدالرحمن وهو يهز رأسه بانكار ويصرخ ببكاء اهتزت له جدران المنزل / ياااااااااااارب
يارب صحابي يارب يارب
بكي وبكي الجميع عليه ومالك بصعوبه تمالك نفسه وذهب لولده ووضع يده علي كتفه وقال كلمه لم ينساها حتي الآن /هات حق صحابك وكل اللي ماتوا ظلم يا بني
ومنذ ذلك اليوم تغير عبدالرحمن وتغيرت حياته وأصبح يهتم بعائله كل من ناصر شادي وايضا مينا وكل من كان يعرفهم في هذا الهجوم وكان يتحري عنهم بكل سرية بعيدا عن أي عمل حتي انه كان يعسكر في مناطق هناك وعرف قبائل كثيره هناك تساعده
Back
تحدث عبدالرحمن بعيون حمراء وشهقات تملئ السياره / والله لهرجع حقكم وده عهد عليا
ثواني وسمع أصوات موسيقي بجانبه نظر من بين دموعه ورأي رجل يجلس علي صخره علي الكورنيش وبجانبه فتاة لم يتبين منها شئ سمع صوتها وهي تدندن مع الموسيقي وهي تغمض عينها وتبتسم هبط من سيارته واقترب منها قليلا وهنا تبينت له ملامحها اكثر ملاك رغم ملامحها العاديه ولكن هذه الهاله التي تحيط بيها تجذب الجميع لها
رحمه وهي تنظر لعم يونس بعدما انتهي من عزفه / رووووعه والله يا عم يونس روعه فعلا تستحق التكاليف اللي دفعتها
نظر لها عبدالرحمن ببسمه متعجبه
عم يونس / تكاليف اية يابت انتي. انتي هتنصبي هو انا بشوف منك حاجه
ضحكت رحمه ضحكه جذبت انتباه الجميع لايعرف لما ولكنه نظر حوله بغضب ان يكون رجل انتبه لها
رحمه / مش ليك يا عم يونس ده للكلب حمدي عشان يعرف يغطي عليا
يونس / ليه هي مدام منال مرضتش تخليكي تيجي ليا ولا اية
رحمه وهي تلوي فمها بتذمر / لا اخدت أنور عشان تكشف عليه وقالتلي اقعد مع العفاريت اللي في البيت قال يعني يتخاف عليهم دي تخاف عليا انا بس حمدي قالي علي طريقه تخليني اجي وقصادها طلب لسته طلبات هتكلفني مرتبي كله يا عم يونس اهئ اهي اهئ
ابتسم عليها عبدالرحمن
رحمه وهي تكمل / لا وايه انذليت ذله الكلاب يا عم يونس ذله الكلاب عشان أحمد يرضي يخلي باله منهم لحد ما ارجع الذل وحش ياعم يونس الذل وحش وكمان منظري وهيبتي ضاعت وانا بتسحب من البيت
ضحك عبدالرحمن عليها هذه الفتاه غريبه حقا
وهناك من بعيد كان يقف ويتامل ضحكتها وجمالها هذه الفتاه التي يعشقها لا بل مهووس بها منذ قابلها لأول مره نظر هذا الرجل للسائق وانزل زجاج النافذه / يلا
تحرك هذا السائق بالسيارة تحت تعجبه من رئيسه الذي يأتي في نفس اليوم من كل أسبوع ليقف عند الكورنيش ويتأمل هذه الفتاه من بعيد ويرحل
مسك الرجل الهاتف / خليك مراقبها دايما
كان مراد يتحرك في ممرات المشفي وهو يفحص الحالات ويتأكد بنفسه ان كل شئ يسير علي نا يرام فجأة خرجت هي أمامه تنهد مراد بملل / نعم يا دكتوره انجي في حاجه
انجي بدلع وتغنج / لا اصل الحاله في غرفة 8 هتدخل العمليه بعد شويه وفصيله دمها مش متوفره ولو حصل اي مضاعفات واحنا في العمليه مش هنعرف نتصرف
نظر لها مراد بقرف من طريقه حديثها لولا انها طبيبه ماهره لكان طردها منذ زمن / تمام انا هتصرف فيه حاجه تانيه
انجي وهي تنظر في عينه / لا يا دكتور مفيش بس...
مراد وهو يتجاوزها / تمام
نظرت هي لاثره بغيظ شديد ما هذا البرود الذي يتصرف به مع الجميع
كان يسير وهو يتمتم بغيظ هو يكره جميع الفتيات التي تتصرف هكذا دخل مكتبه بانزعاج سرعان ما تبخر وحلت محله بسمه اذا ظهرت اعلم ان سارقه قلبه حاضره
نظر مراد لروجي وابتسم بهيام وعشق في معذبته ورفيقته منذ صغره فقد نمي حبها في قلبه حتي لم يستطع التحمل وذهب وقام بخطبتها ومع الوقت استطاع اقناع عمه سراج باتمام عقد قرانه عليها شرط أن يتم الزواج بعدما تنهي دراستها والتي فضلت هي أن تكون في مجال الطب لتظل بجانبه
اقترب مراد منها وقبل شعرها برقه / قطتي منوراني هنا ياتري اية السبب
ضحكت روجي بلطف / هيكون اية يعني اكيد هستغلك عشان نخرج سوا عشان مليت وانت مش بترضي اخرج مع حد تاني
قالت آخر كلماتها بتذمر
مراد وهو ينظر لها ببسمه / انتي عارفه يا روجي خروج من غيري لا وبعدين انتي عمرك قولتي عايزة تروحي حته وانا مرضتش اوديكي
هزت رأسها برفض مع ابتسامة / الصراحه لا انت طيوب
ضحك هو ونهض واخذ مفاتيحه وخلع البالطو / طب عشان خاطر طيوب دي يلا عازمك علي الغدا
ضحكت بسعادة / موافقه يلا
خرجت معه تحت نظرات الفتيات الحسوده لحصولها علي فتي احلام الجميع هنا وخاصه تحت نظرات انجي
صعدت بجانبه للسياره وانطلق هو وبعد دقائق وصل لمطعم قريب من المشفي هبط مراد ومسك يدها واتجه لداخل المطعم وهو يبتسم لها سرعان ما انمحت ابتسامتهم بسبب ما شاهدوه
روجي / يا نهار الوان.........
كانت سما تسير في الجامعه بكل تكبر وكأنها تملك العالم ومن حولها النظرات بين مشمئزه وحاسده وشهوانيه ولكنها كالعاده تتجاهلهم رأت مجموعه من الشباب تقف علي مرمي بصرها اقتربت منهم بغنج وضحكه متكبره / هاي شباب
نظرت لها فتاة منهم بقرف / هاي يا سما اخبارك
سما وهي تنظر لها ببسمه باردة مستفزة / هاي ايمي انا بخير شكرا
نظرت لها ايمي بغيظ علي تكبرها بينما قام احد الشباب بوضع يده علي خصرها بقذاره وسحبها معه لاحد الأماكن البعيدة واقترب منها بطريقه مقززه
في نفس الوقت كان حسام يسير مع احد الشباب وهو يحمل بعض الورق ويتحدث
حسام /والله يابني ما عارف اشكرك ازاي الورق ده قلبت عليه كل المكتبات ومكنتش لاقيه بس
صمت وهو ينظر لهذة الفتاة مع هذا الشاب هو يعرف هذه الفتاه تمني الا يكون ما في باله صحيح
تحدث للشاب معه / طب يا كبير هكلمك لما اروح عن اذنك
اسرع حسام يسير لذلك المكان واقترب منها وصدم مما يري
.....................
استووووووب خلص الفصل انهاردة اتمني يكون عجبكم مستنيه رأيكم في سير الأحداث والسرد ولو فيه اي ملاحظه او اي شئ عايزينه مثلا يتغير ممكن تطلبوه عادي
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ ♥ 美心
再见🌟🌟🌹🌹
احبكم في الله 😘 😘
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الثالث_عشر
💭

كُل عام ونحن عباد #الـلَّـہ الأَوَّابٌين ،
الذين يتعثرون في الذنوب ثم يرجعون إليه و يتوبون ؛ فيُحبهم #الـلَّـہ و يغفر لهم ،
و يَمُنُّ عليهم بشهر مُبارك ليعتقهم من النار أحيوا سنة النبي ﷺ و بشروا الناس بقدوم شهر رمضان ،
و لتبتهج قلوبكم لقدوم شهر يحبه
#الـلَّـہ و رسوله ..♥️
💭
ما أفسدته شهور العام في أرواحنا المثقلة ، تصلحه أيام رمضان بإذن #الـلَّـہ ..♥🌍
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل الثالث عشر
نظرت روجي لمراد برعب خوفا ان يغضب ويقوم بافتعال اي مشكله
نظرت له وتحدث بهمس / خلاص يا مراد لما يرجع البيت كلمة
نظر لها مراد نظره تنطق بالشرار / انتي مش شايفه الكلب دة بيعمل ايه ويجي يلوم علي اخته وعمايلها مهو من أعمالكم سلط عليكم اللي بيعملوا هيترد في اخته
نظرت روجي لخالد الذي يجلس مع فتاه اقل مايقال عنها أنها لاتملك ذرة اخلاق بل ويلتصق هو بها ويمسك يدها ويقوم بافعال خاطئه تماما
روجي / معلش يا مراد بلاش مشاكل ابقي كلمه بينك وبينه
مسح مراد علي وجهه بضيق وغضب وجذب يدها لاحدي الطاولات وأخرج هاتفه وأرسل رساله ثم وضعه أمامه ثواني وكان خالد يخرج مسرعا من المطعم وترك الفتاه نظر مراد حيث كان يجلس ثم ضحك بسخريه كبيره حسنا يبدو أنه يحتاج لاعاده تأهيل وهو سيكون اكثر من سعيد لفعل ذلك
نظر أمامه لروجي التي تنظر له بتوتر من غضبه ابتسم لها ليطمئنها ثم مسك يدها وقبلها
مراد بحنان / هطلبك الاكل اللي بتحبيه
مازن لساره بتعجب / ودي رجعت امتي مش كانت سافرت من زمان
ساره وهو تجلس ويظهر عليها الجهل / معرفش والله يا مازن انا بخرج لقيت الشقه مفتوحه بشوف مين فيها لقيت بسمه ومعاها بنتها
مازن باستنكار / بنتها هي اتجوزت
ساره وهي تهز رأسها بعدم معرفه /معرفش والله انا لقيت بنت كبيره تقريبا في سن مراد خارجه من جوا وتنادي عليها ماما
مازن وهو ينظر لها / غريبه فعلا
اتمني بس تكون جايه بخير مش ناقصين مشاكل
نظرت له ساره بتذمر / ايه يا مازن انت محسسني انها جايه ناويه تقتل حد هي معملتش حاجه خالص
مازن وهو يضمها له / خلاص يا قموصه انا مش قصدي حاجه بس انتي عارفه هي عملت اية زمان
شردت ساره فيما صدر منها بعد عودتهم من تلك الرحله اغمضت عينها بحزن / اكيد مكنش قصدها حاجه وهي واللة ندمانة كمان واعتذرت كتير
ضمها مازن له / خلاص يا سو سيبنا منها الموضوع خلص زمان
ثواني وسمعوا صوت الباب يفتح
نظروا وجدوه مراد
مراد / السلام عليكم
مازن وساره / وعليكم السلام يا دكتور
ساره / لحظه ويكون الغدا جهز
مراد وهو يدخل لغرفته / لا يا ماما متتعبيش نفسك انا اتغديت الحمدلله
ساره بغمزه / مع روجي اكيد
ابتسم مراد واتجه لغرفته وهو يقول / اكيد
مازن بعدما ذهب / طب ايه مفيش غدا ليا ولا عشان حبيب القلب مش هياكل يبقي محدش هياكل
اقتربت منه ساره وهي تضحك وقلبته /يا ناس علي الغيران اكيد فيه ليك يا قلبي ثواني وهعملك
مازن وهو يضحك ويجذبها لعناقه / طب ايه متنسيش المخلل
ضحكت ساره وتركته وذهبت لإعداد الطعام
نظر مازن في اثرها وشرد / ياتري ناويه علي اية يابسمه
دخل خالد المنزل وهو ينظر حوله بقلق فجأة سمع صوت ساخر خلفه / مساء الخير يابشمهندس ايه يا راجل داخل تتسحب لية كدة
خالد بتوتر كبير / اصل يابابا حضرتك هو
قاطعه أسد بحده / هقولك انا اية هو يا استاذ ياللي اعتبرتك راجل ممكن اطمن علي اختك معاك بس لا طلعت عيل مش قد المسئولية دي جزاتي يا خالد عشان صاحبتك في صغرك بتجزيني كده ليه يابني حرام عليك كل يوم اسمع عنك كلام زي الزفت غير سهرك واختك اللي كل يوم تبقي اسود من اللي قبله انا عملت اية عشان ده كله الغلطة اللي عملتها زمان دمرت عيالي وضيعت تعبي في تربيتهم كله بسببي
نظر خالد بصدمه لوالده الذي هبطت دموعه هو دائما كان ينصحه ويخبره انه صديقة وهذا هو جزائه اقترب منه خالد بدموع وانحني علي يدة / والله يابابا انا بس كنت بهزر وبتسلي مكنتش اعرف انه هيزعلك اوي كده واللة يابابا ما اقصد انزل منك دمعه واحده يا غالي بعتذر يابابا اسفه والله واللي حصل زمان مكنش غلطه منك ابدا ده كان عدم وعي مني انا اللي ضيعت نفسي واختي كمان انا السبب
نظر له أسد وقد لان قلبه ففي النهاية هو ولدة والبكر واول فرحه له جذبه أسد وجعله يقف أمامه / اوعدني يا خالد انك مش هتكررها تاني اوعدني يا بني انك هتاخد بالك من اختك متخلنيش لما اموت اموت قلقان عليكم
عانقته خالد بفزع من فكره تركهم / بعدالشر عليك يا غالي ربنا يديك طوله العمر يارب ويديمك نعمه لينا واطمن والله يابابا من دلوقتي مش هحاول ازعلك ابدا ولا هعمل حاجه غلط وهنزل الشغل تاني والله يابابا وسما في عيني ياباشا
ابتسم له أسد ثم نظر خلفه لمعشوقته التي تدمع عينها عليهم مد يده لها فانطلقت لاحضانه
أسد وهو ينظر لهم / ربنا يديمكم ليا ويصلح سما هي التانية
حدث نفسه في سره / كله بسبب اللي حصل زمان هو اللي ضيعكم وانا كنت السبب فيه بس وعد عليا لهرجعكم زي الاول
نظر لابنه الذي يتوسط احضانه / الحمدلله انك رجعت عن الطريق ده يا خالد باقي سما يارب ترجع قبل ما مالك ينفذ وعد
Flash back
مالك بشرار لاسد / بطل بقي تلوم نفسك علي غلطة ملكش يد فيها
اسد بسخريه / ازاي بقي ده انا الأساس بتاع الغلطة دي وانا اللي ضيعت عيالي
مالك بحده / اسمع يا أسد بتفوق لعيالك وترجعهم ليك زي الاول يا تسبهم ليا وانا هتصرف معاهم وخصوصا سما دي انت فاهم
اسد بخوف لاخيه / هتعمل ايه يعني
مالك بفحيح مرعب / مش لازم تعرف بس اللي اقدر اقوله ليك أن لو سما متعدلتش فأنا بقي عارف مين هيعدلها
نظر له أسد بخوف / قصدك مين
مالك ببسمه مرعبه / عبدالرحمن
نهض أسد بفزع / انت بتهزر يا مالك انت مش عارف ابنك بيبقي عامل ازاي لما حد يغلط غلطة صغيره عايز تحط سما قصاده ده ممكن يقتلها.
مالك / اولا ابني لا يمكن يقتل حد وانت عارف يا أسد هو بس هيربيها ويرجعها زي الاول ويمحي الفتره اللي عاشتها من دماغها خالص
اسد وهو يجلس بألم / بس عبدالرحمن شديد يا أسد وسما مش هتستحمله
اقترب مالك من أخيه ونظر له بحزن علي المه وعانقه / يا أسد مش عايزك تزعل مني بس دول عيالي مش اولاد اخويا وعايز مصلحتهم اللي حصل زمان أثر عليهم يا أسد ودمر كل اللي انت عملته ليهم في صغرهم مسح كل المبادئ اللي انت علمتها ليهم في صغرهم من الاخر خلاهم ناس تانيه غير عيالك وخصوصا سما لأنها اتأثرت اوي خالد واللي بيعمله هعتبره طيش شباب وانا هقدو اعالجه بس سما صعب اني انا اتعامل معاها
اسد وهو يبكي بشده ويعانق مالك / كله بسببي يا مالك كله بسببي عيالي ضاعوا مني بسبب اللي حصل زمان كلة بسببي
تألم مالك لبكاء أخيه وضمه اكثر اليه / اهدي يا أسد وعد مني عيالك هيرجعوا زي الاول واحسن كمان انت مش واثق فيا ولا ايه
نظر له أسد وهز رأسه /واثق يا مالك بس بلاش سما وعبدالرحمن كلنا عارفين عبدالرحمن طيب وحنين بس لما يتعصب بيبقي مرعب والله انا نفسي بخاف منه بالك بقي سما بص انا هحاول الأول معاها ولو فشلت تقدر تعمل اللي انت عايزه
مالك وهو يبتسم له / عبدالرحمن حنين اوي يا أسد صدقني وطيب جدا وتأكد انه لو هيموت مش بيرفع ايدة علي بنت ابدا دة وانت عارف
اسد بايجاب / عارف يا مالك الخوف كله من عصبيته بس والله هحاول معاهم يا مالك وبإذن الله كل حاجه ترجع زي الاول
مالك وهو يضمه له بشده / يا أسد اطمن كل حاجه هترجع زي الاول يا كبير
ابتسم أسد / اكيد يا شيطان مش حطيت مناخيرك فيها اكيد هتخلص
ضحك مالك بشده / عيب عليك ياباشا
Back
اسد وهو يزفر بقلق / يارب ما توصل لمالك
بينما في الأعلي كانت تجلس امام شاشة اللاب توب الخاص بها وتتحدث بهمس / اسكت بقي عشان كنا هنروح في داهيه لو الرخم حسام ده قفشني الحمدلله فلتنا
Flash back.
اقترب حسام من هذا الشاب الذي يضم فتاه في احدي الزوايا نظر لها من ظهرها وصدم انها هي سما يالله هو متأكد انها هي ركض لها بينما هي كان الشاب يعانقها بطريقه قذره وهي تبتسم باغراء لة فجأه رأت انعكاس لصوره حسام في الزجاج خلف هذا الشاب معها فتحت عينها بصدمه كبيره وأخذت الشاب ورحلت من المكان بسرعه
بينما حسام عندما اقترب لم يجد احد نظر بصدمه للمكان كانت هنا هو متأكد من ذلك يالله
Back
ابتسمت سما بخبث / خليك زي الكلب كدة يا حسام متعلق بيا وهتموت عليا خليك مجرد استبن وبس اكيد مش سما أسد اللي تتجوز واحد زيك باباه مجرد موظف في شركات عيلتنا
كانت رحمه تسير للملجأ وهي تدعي الله الا تكون منال قد عادت من عند الطبيب وجدت باب المنزل مفتوح ابتلعت ريقها برعب واقتربت منها بمجرد وضعها لقدما علي عتبه الباب وجدت اشياء تطير لجهتها صرخت برعب وانبطحت علي الارض وهي تصرخ / الله اكبر الله اكبر
سمعت صوت يقول بضحك / فيه ايه هو احنا عبرنا ولا اية
رفعت رأسها من علي الارض وجدته حمدي
رحمه وهي تنظر له بشك / في أية يا اخ حمدي ايه الحرب اللي موجوده دي
حمدي بملل / اصل ماني قطعت عروسه ام احمد فام احمد واتباعها أعلنوا الحرب علي ماني واتباعها وزي ما انتي شايفة كدة
رحمه وهي تكاد تبكي / امال احمد فين
حمدي / احمد كان مرهق شويه فدخل يستريح عشان كدة زي مانتي شايفه الحرب قايمة في الجنينه بعيد عن المساكن عشان أحمد ما يعملهمش بطاطس محمره
رحمة وهي تتصنع البكاء / دي منال هي االي هتعملني بطاطس محمره يا حمدي
حمدي وهو ينظر لها بشفقه / قلبي عندك يا اوختشي
رحمه وهي تنظر لهم وتبتلع ريقها / استعنا بالله علي الشقا
وجدت رحمه اواني المطبخ كلها مرميه علي الارض نظرت لها بحسره / اه يازهرة شبابك اللي اتحولت لحزمه جرجير يارحمه اه يامسكينه علي البهدلة يا رحمه
حمدي / بطلي ولوله وظبطي الدنيا عشان ماما زمنها جايه
رحمه / جايه بعد شويه
حمدي وهو يذهب ويشد في شعره / الرحمة يارب
رحمه وهي تنظر له بتعجب / ماله ده
نظرت بجانبها وامسكت الحله الملقاه ووضعتها علي رأسها في وضع الخوذة وأنطلقت لساحه القتال / صلي علي رسول الله
كانت دانة تقود السياره وهي تفكر ماذا ستخبر والديها بشأن العمل بلعت ريقها بخوف وهي تتخيل رده فعل عبدالرحمن اذا علم بأمر المدير وما فعله اخرجها من شرودها رنين الهاتف ابتسمت لرؤية اسمه علي الشاشه / أدوم قلبي ايه يا راجل ده الفون كان بيزغرط مش بيرن
ادم بسمه/ ع.... ع... عامله ايه ي... يا دانه
دانه بحب وحنان خالص لهذا الشخص / انا بخير ياقلب دانة انت اخبارك يا باشا
ادم /الحمدلله ك... ك... كويس
انتي ف.... فين
دانه / انا مروحه اصلي استقلت يا أدوم
ادم / ل... ليه
دانه /هقولك ياباشا تعالي علي البيت نتقابل هناك وهحكيلك
ادم/ ت... تمام س... سلام
دانه /سلام ياباشا
اغلقت هاتفها وأكملت قيادة وبعد مرور دقائق وصلت دانة لمنزلها بحثت عن مفتاحها ولكن لم تجده فضربت الجرس ثواني وفتح لها غيث
دانه وهي تدخل وتضربه علي رقبته من الخلف / ايه ده غيث باشا عندنا
غيث وهو يفرك رقبته بغيظ / مش هتبطلي ام الحركه دي بقي
دانه وهي تدخل / بحبك يا اخي الله
وجدت والدتها تجلس وهي تنظر بشر وبحانبها زينه وهي تحاول تهدئتها قليلا وآدم يكاد ينفجر ضحكا عليهم
اقترب من ادم وجلست بجانبه / ماذا يحدث يا رجل لما تكاد نور ان تنفجر
ادم بضحك / يبدو أن والدك سيقتل قريبا
دانه وهي تنظر لنور بتعجب ثم تنظر لادم / ياراجل وهو قتل الحاج مالك باسطك اوي كدة
ادم بعد فهم / ماذا
دانه / مينفعش كدة والله بقالك كام سنه هنا ومش عارف عربي دي عيبه في حقك والله بس العيب علينا احنا اللي دلعناك زياده ماهو لو كنا بنكلمك مصري كان زمانك لبلب شوف جميله ايه طليقة وبتردح كمان انت بس عشان كل شويه تسافر فمش عارفين نأثر فيك
نظر لها ادم بجهل
ثواني وسمعوا صوت الباب يفتح نظروا وجدوا عبدالرحمن ومعه ادم الصغير يدخلان
دانه وهي تقف / ا حضرنا ياعم عبده الراجل دهون بيقول ان مالك هيموت لا وايه بسم الله ماشاء الله شغال ضحك ولا اكنه بيسمع مسرح مصر
نظر عبدالرحمن لادم الذي يضحك بشده / جرا ايه يا كبير مالك كده
ادم بجهل /لا تفعل مثل اختك تحدث بالإنجليزية عبدة
عبدالرحمن / احيات ابنك يا اخي لتقول عبده كمان مرة
عسل منك يخربيتك هههههههههه
دانه وهي تنظر لعبدالرحمن / ابتديت أشك فيك يا عبده (قالتها مثلما يقولها ادم حيث ينطق العين الف)
عبدالرحمن وهو يدفع وجهها بعيدا عنه / لا انتي طالعه منك زفت خالص
ذهب عبدالرحمن وجلس بجانب ادم الكبير وتحرك ادم وجلس بجانبه ومعهم نور وغيث جلس علي مقعد والده من الجنب
عبدالرحمن وهو ينظر لنور التي تكاد تشتعل / مالك يانور هو مالك اخيرا عملها وخانك
نظرت له نور بغيظ وغضب / تصدق بالله انا معرفتش اربي
عبدالرحمن بكل جديه / طب ما دي حاجه معروفه وكل الناس عارفاها يعني مش حاجه غريبه
ايه الجديد بقي
نور وهي تنظر له بغضب / الجديد ان ابوك عايز يموتني بقهرتي
عبدالرحمن بتعجب / مش فاهم فيه اية
دخل مالك في ذلك الوقت ونظر لهم بتعجب/ فيه اية ايه اللي بيحصل
لم يستطع احد ان يجيب بسبب اندفاع سمر وهي تصرخ بنور / انا قلتلك يا نور ده صنف ملهوش امان وانتي تقولي لا مالك عمره مايخوني البسي بقي اهو هيخونك ومع واحده مستوردة كمان يعني خيانه ليكي وخيانة للوطن مش يشجع صناعه بلده
نظر مالك لها بحاجب مرفوع وجد سراج يدخل ومعه بناته في ذلك الوقت ناري وهي تتحدث / اوووه انطي نور يا مسكينه عمو مالك هيخونك مع اجنبيه مامي قالت مكنتش مصدقه
اندفعت في هذه اللحظه جميله وهي تبكي / اوووه نور يا عزيزتي اصابتكم عين يا حبيبتي
كانت نور تبكي وتهز رأسها بايجاب
ساره وهي تدخل لهم / نور مكنتش اعرف ياقلبي ولسه عارفه والله وجيت علي ملي وشي والله
أسد وهو ينظر لهم ولبكائهم فقال لمالك بتأثر / اه منك يا خاين كله بسببك
نظر له مالك بشر فصمت
دخلت كنه وهي تركض للفتيات / نور قلبي عندك يا حبيبتي والله لسه عمر قالي
نظر مالك لعمر بينما هو نظر للسقف
دخلت سما ونظرت لهم بملل وذهبت بعيدا لتتحدث علي هاتفها تحت نظرات حسام المراقبة
نظر خالد لناري وهي تبكي مثل البلهاء ابتسم بسخريه عليها
جميله وهس تمسح دموعها / هتتطلقي امتي يا نور
جنه وهي تربت عليها / متقلقيش يا حبيبتي بيت اخوكي مفتوح ليكي وعيالك كمان
سمر وهي تنظر لها/ لا نور بعد الطلاق هتيجي معايا انا
ثم نظرت لمالك بشر
عبدالرحمن لدانه / ابوكي هيكلق امك ولا اية
دانه بضحك / أبويا طلق سماح وخطفني
مالك وهو يجز علي أسنانه بغضب / اقسم بالله اما كل واحد سكت مراته لكون موريكم وشي التاني
ابتلع الجميع ريقه بخوف نظر مالك لهم بضيق وهم يواسوها ويتحدثون معها ويخططون لحياتها بعد الطلاق بل ورتبوا لها امر الانضمام لجمعيات نسائيه للمطلقات حسنا الي هنا وكفي
صرخ مالك بهياج / بسسسسسسسسسسسسسسس. لو سمعت نفس كمان هجمعكم كلكم في اوضه واحدة وهولع فيكم
نظر الجميع له برعب
عبدالرحمن بهمس / ابوكي اتحول يا دانه ننسحب دلوقتي ولا ايه
دانه / اصبر شويه واول ما يخرج الحزام نجري
نهض مراد كعادته واخذ يد روجي وخرج للحديقه بعيدا عن هذا كله
مالك ببرود / دلوقتي بقي عايز اسمع بس نفس واحد
رحمه وهي تجلس بتعب علي الكرسي / يا ختييييييي علي ضهري اللي انكسر من ترويق البيت روحي يا ام احمد انتي وماني والله اطلعهم عليكم ماهو دي مش تصرفات بنتين عندهم عشر سنين اه يا أمي ساعه بنضف في البيت اه يا ني يا ضهري كل ده عشان اسمع عم يونس امال لو قررت احضر حفله للمرحومه ام كلثوم ايه اللي هيحصل فيا
اه يا شبابك اللي بيضع علي شويه جذم يا رحمه
وجدت رحمه كلا من حمدي ومروان وماني وأم أحمد (رحيل) واحمد يقفون أمامها
رحمه بحده /نعم في أية
ماني / جوعانين يا ابله رحمه
رحمه وهي تنظر لها بتشنج / ابله
حمدي بنظرة القطط / اتلخمنا في العركه والعشا فاتنا
رحمه بشماته / احسن
رحيل بدموع / اسفين والله بس احنا عايزين ناكل جعانين اوي
رحمه وهي تنظر لهم بحب / طب استنوا هنشوف حاجه ناكلها عشان انا كمان جعانه
معلم احمد تاكل معانا
احمد ببسمه / ياريت لو سمحتي
رحمه وهي تضحك وتتجه بهم للمطبخ / بدأت أشك فيكم يا جماعه بسبب الاحترام دة
مالك ببرود /ممكن اعرف ايه الحفله اللي معمولة دي وايه اللي وصل خيالكم المريض اني ممكن افكر حتي اني اطلق نور
سمر وهي تتحدث بحده / امال قصدك اية باللي بتعمله ده
مالك لسراج / سكت مراتك يا سراج عشان انا علي اخري
نظر سراج لسمر بحده فصمتت وهي تتمتم باعتراض
مالك مكملا حديثه /اولا مفيش طلاق ثانيا انا لا يمكن اخون نور ولو عايز اخون اكيد مكنتش هستني بعد العمر دة عشان اخونها اتمني مكونش ازعجت حضراتكم واحبطت الخطط بتاعتكم
اخذ نفسه ونظر لنور / وكلامنا لسه يا نور مخلصش
ثم نظر للجميع / بما انكم هنا فمحدش هيروح كلكم هتتعشوا عندي وهتباتوا هنا هروح اطلب الاكل
خرج مالك وهو يشعر انه علي وشك الانفجار لحق به سراج بينما مازن تحدث ببرود /يحصلكم حاجه لو سكتم
ضحك عبدالرحمن بشده علي هذه العائلة المجنونه ثم نظر لدانه بتعجب / صحيح يا دانه انتي جيتي بدري يعني
داني بتوتر شديد / اصل يعني هو
نظر له عبدالرحمن بانتباة / في ايه حد ازعجك
دانه / انا استقلت
عبدالرحمن بتعجب / ليه
دانه بتوتر / عادي مكنتش مستريحه
نظر لها عبدالرحمن بغموض ثم نهض وتحدث / تعالي ورايا
نظرت دانه له وهو يذهب وبلعت ريقها بتوتر وتبعته
في الحديقه الخلفيه كان مراد يجلس علي الارجوحه وروجي تنام علي كتفه
روجي بحب /شايف يامراد النجوم حلوه اوي ازاي
مراد وهي ينظر لها بعشق / بس انا معايا القمر هبص للنجوم
سمعوا صوت من جانبهم / ياحنين
كانت سما تتحدث في الهاتف بصوت منخفض ويبدو عليها الازعاج / بقولك خلصت ومحتاجه ضروري هدفع اللي انت عايزة والله بس بسرعه عشان تعبانة اوي تمام هقابلك بكرة في النادي
_مين ده اللي هتقبليه في النادي
استووووووب وهما خلص الفصل وبكره بإذن الله موعدنا مع احداث جديدة ومغامرات جديدة بإذن الله مستنيه رأيكم 👍 وتقيمكم
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见💋💋🌟
احبكم في الله 😘 😘
رمضان مبارك عليكم 🌺 🌺 ♥ ♥
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الرابع_عشر
💭

كُل عام ونحن عباد #الـلَّـہ الأَوَّابٌين ،
الذين يتعثرون في الذنوب ثم يرجعون إليه و يتوبون ؛ فيُحبهم #الـلَّـہ و يغفر لهم ،
و يَمُنُّ عليهم بشهر مُبارك ليعتقهم من النار أحيوا سنة النبي ﷺ و بشروا الناس بقدوم شهر رمضان ،
و لتبتهج قلوبكم لقدوم شهر يحبه
#الـلَّـہ و رسوله ..♥️🌙
-اوعي ابواب الجنة الثمانية تكون مفتوحة وإنت رايح تتفرج ع برامج مقالب ومسلسلات ..🙂🙄💔
رمضان شهر عبادة ✊
د/حازم شومان🌸
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل الرابع عشر
صرخت الفتاه الصغيره برعب وهي تعود بظهرها للخلف وهي تبكي وتمسك يدها التي تنزف بشده / خلاص والله مش هعمل كده تاني والله اخر مره يا عمي والله اخر مره
الرجل بشر وهو يضربها بالسوط / انا هوريكي يا كلبه ازاي تتطاولي علي اسيادك يا حيوانة
الفتاه بصراخ / لالالالالالالالالالالالالا
خرجت رحمه من ذكرياتها وهي تمسح دموعها حتي لا يشعر احد ببكائها حيث
كانت تجلس هي والأطفال ويأكلون نظرت لهم وجدتهم يأكلون بنهم ابتسمت بحنان الله يعلم مقدار حبها لهم اغمضت عينها وهي تدعي الله أن يظلوا دائما سعداء والا تغيرهم الحياه للأسوء والا يتم سرقه هذه البراءه
حمدي وهو ينظر لها وهي شاردة امسك قطعه طماطم والقاها عليها نظرت له بشر / حمدي يا حيوان طب والله لاوريك
وامسكت قطعه خيار ورمتها عليه ولكنه انحني فاصطدمت باحمد نظرت لأحمد برعب وبلعت ريقها / باشا ده هو....
قاطعها قطعه الطماطم اتت لها من أحمد ابتسم احمد عليها
ماني وهي تقف علي الطاوله وتصرخ / انها الحررررررب
ثواني وتحولت غرفه الطعام لساحه حرب والجميع يضحك ويصرخ ورحمه كالعاده تكون طفله معهم
نظر مراد ببرود لناري / عايزة ايه يا ناري
ناري وهي تبتسم بسماجه وتجلس بينهم / لا ابدا الجو هنا حلو فقلت اجي اقعد معاكم بس
ضحكت روجي علي تصرفات اختها الطفوليه
مراد بغيظ / قومي يا ناري عشان هزعل وانتي عارفه زعلي قال وعمتو سمر تقول انكم شبه عمتو جميله والله الجينات بتاعتها هي اللي غالبه عندك
كادت ناري تتحدث ولكن قاطعها صوت معذب الفؤاد وهو يجذب مقعد ويغمز له /يا عم خف رومانسيه شويه مش ملاحظ انك الوحيد اللي مرتبط هنا واحنا هنبتدي نحقد الصراحه
كانت ناري تنظر له وهي تائهه في ملامحه
لاحظتها جوري فتنهدت بحزن ثم تحدثت لخالد / مانت في ايدك تحب يا خالد وتتحب
نظر خالد لناري التي تنظر له بحزن وابتسم لها / لما ربك يريد يا روجي
نظر له مراد بحده
خالد بضحك / اسف قصدي روجينا
مراد وهو ينظر لة بدقه / المهم انت تعرف تختار يا خالد انت فاهمني
علم خالد انه يتكلم علي ذلك اليوم بالمطعم
ابتسم خالد بحزن / اكيد يا مراد هعرف اختار
ثم رفع نظرة لناري التي كانت تنظر للسماء بحزن
مالك وهو ينظر لسمر بغيظ / فيه ايه يا سمر هو انا قتلت ليكي قتيل
سمر باستفزاز/ هو انا اتكلمت يعني الله
مالك بسخريه / شايفك مش طايقه اهلي هنا
سمر وهي تتحدث بتسرع كعادتها / الصراحه اه
ضربها سراج وتحدث وهو يجز علي أسنانه / ده بيته هو علي فكره
سمر وهي تبتسم بسماجه / الله مش هو اللي سأل
تنهد مالك بملل من سمر وعادتها
نظرت سمر لاسد فوجدته يميل علي جميله ويهمس لها بشي
سمر بتدخل كالعاده / بتقولها اية يا نمس انت ها ها
أسد وهو ينظر لها بغيظ ويخرج لسانه / ملكيش دعوه
ضحكت جميله عليهم / ايه يا سمر انتي ليه حطانا في دماغك كده
سمر لسراج الذي ينظر لها بغيظ / الله هو انت مش شايف بيعملوا ايه هيفسدوا العيال وكمان افرض واحده من البنات شافتهم وهما عايشين حاله حب علي رأي اليسا كدة ايه ينحرفوا يرضيك البنات ينحرفوا
سراج وهو ينظر لها بسخريه ويهز يده علامة الصاجات / لا ينحرفوا ازاي يا أبلتي هيهيهيهي
ضحك أسد بشده عليه / يخربيتك يا سمر انتي لسه بتعلميهم كده هههههههههههه
سمر باعتراض / الله دي ثقافه وفن ايش عرفكم انتم بعدين انت مش شايف بناتك عاملين ازاي نايتي خالص خصوصا ناري اللي غايظني انهم شبه جميله مش شكل بس ولا محن كمان
جميله وهي تضحك عليها / ياااه بتحبيني لدرجة انك جبتيهم زي
سمر / لا وانتي الصادقه ده انا
كتم سراج فمها / خلاص بقي كل ما تتكلمي بتعملي مشاكل اهدي
اسد وهو يضم جميله ويخرج لسانه لسمر / محدش هيفرقنا ابدا عن بعضيشنا يا عمري
ضحكت سمر وهي تشير عليهم / شوف بقي بزمتك مش حلال التنمر فيهم دول مش بيأثر فيهم حاجه بقالي عشرين سنه بقطع عليهم وبرضو اللي فيهم فيهم
اسد وهو يضم جميله / اللي متغاظ مننا يعمل زينا
سراج وهو ينظر لها بغيظ / اتهدي بقي جبتلنا الكلام لا ومن مين من أسد
أسد وهو ينظر لة / الله الله هو أسد كخ ولا ايه يا سراج بيه
سراج ببسمه متكبره / اكيد يابني مفيش مقارنة انت حته سواق لا روحت ولا جيت
اسد بضحك / سواق يا معفن ده اخرك انا طيار يا حبيبي غير اني هندسه ميكانيكه
كاد سراج يرد عليه لكن قاطعه
مازن وهو يجلس بجانبهم / اهدي ياض انت وهو
سراج وهو يهمس لمازن / برستيجي يا كبير ايه ياض دي
ضحكت سمر بشده عليه فقد سمعته
سمر /عادي ياسراج يعني خليك رويح يا راجل
سراج وهو ينظر لها بغيظ / تموتي في الفضايح
نهض عبدالرحمن وقد تحول تماما وعينه تحولت للاحمر / يعني اية وانتي كنتي ناويه تخبي عليا
دانه وهي تربت علي يده / اهدي يا عبدالرحمن انت عارف اختك انا مسكتش ليه والله انا علمته الأدب وكمان خسرته صفقه السنه عشان يحرم
نظر لها بشر وهو يتخيل ذلك القذر وهو يلمس اخته / ولو لازم أعلمه الأدب عشان يحرم
دانه وهي تعانقه / يا عم خلاص والله مفيش حاجه كله خلص خلاص
عبدالرحمن بضحكه بسيطه / كله خلص خلاص؟؟؟
ضحكت دانه بشده / اها خلص خلاص
عبدالرحمن وهو يعانقها / ربك يديمك ليا يا عمري
دانه وهي تقبل خدة / ويخليك يا كبير يلا بقي نطلع نشوف الحرب اللي بره دي
ضحك عبدالرحمن واخذها وخرج وجد ادم كان علي وشك طرق الباب
ذهبت اليه دانه ومسدت علي شعره / ايه يا أدومي كنت عايز حاجه
ادم وهو يبتسم / ل.... لا ب... ب..بس كن... كنت ف..... فاكر ان انتي ع....عندك م.... مشكله
دانة وهي تبتسم له / لا ياعمري ده انا كنت بقول لعبدالرحمن علي سبب الاستقاله تعالي احكيلك انجازاتي يابني ههههههههه
اخذت دانه يده وذهبت وابتسم عليهم عبدالرحمن وخرج وجد كالعادة مشاكسه بين خالته سمر وزوجه عمه أسد وعمه نفسه ضحك علي هذه العائلة حقا عائله مجنونة.
التفتت سما برعب وجدت حسام ينظر لها بشك / هتقابلي مين
سما بتوتر /اقابل مين مش فاهمه
اقترب منها حسام ونظر لها نظرات اخترقتها / انتي كنتي لسه بتقولي دلوقتي انك هتقابليه بكره في النادي
سما بحده لتخفي توترها / وانت مين انت عشان تتنصت عليا وتسألني اساسا
ثم اقتربت منه وتحدثت بقرف وتكبر وغرور لتعطي علي حديثها الذي استمع اليه / انت مين ها رد واحد ولا تسوي وابعد عن وشي انت فاهم، بلاش جو رأفت الهجان معايا عشان هتزعل مني وطلعني من دماغك عشان انا عمري ما هبص لواحد زيك وبطل تلحقني في كل حته
تركته وكادت تذهب ولكنه تحدث ببرود / انتي اللي مين اساسا
توقفت واستدارت له ورفعت حاجب بتكبر
اقترب منها هو ونظر لها بتقزز / اقولك انا انتي مين واحده تافهه دماغها كلها بتتلخص في لبس وميكب وشوبنج واحده ملهاش هويه واحدة متعرفش تجيب لنفسها كوبايه مايه واحده شايفه نفسها فوق الكل واحده ملهاش ريحه اللازمه ومفكره الكون بيدور عليها واحده مفيش شاب عمره هيبص ليها لا ده هيبص ل.... (صمت ثم نظر لجسدها بتقزز) انتي متسويش معايا نكله اساسا انتي اقل من أقل واحدة عرفتها واحده ميكونش ليا الشرف اني افكر في يوم انها ممكن تكون زوجتي لان ببساطه غير صالحه لأي حاجه خالص فهمتي يا ريت تقنعي نفسك بقي اني مش هموت عليكي ولا عمري هفكر بيكي يا سما عشان انتي واحده غير مؤهله انك تكوني زوجه او ام اساسا انتي بس مؤهله انك تكوني بنت بايظة ملهاش اي فايده
ثم ابتسم عليها بسخريه ورحل وعندما استدار عنها وذهب مسح دمعته التي هبطت وتعهد ان يمسحها من داخله نعم قسي عليها ولكنها تستحق
جلدة ضميره وهو يذكره ان هذا ليس ذنبها ذكره ضميره انها ضحيه وان ما تفعله ليس سوي رده فعل علي ما حدث لها ولكن لم يستمع له بل استمع لكبريائه الذي كسرته احبها نعم بل عشقها ولكن هي لا تقدر ذلك اذا ليمحيها من قلبه وعقله
نظرت سما أمامها بغضب جحيمي هذا الحقير كيف يتجرأ حسنا لن تكون سما أسد ان لم تريه مكانته الحقيره شعرت بشئ ساخن علي خدها مدت يدها وجدتها دموعها مسحتها بعنف هي قطعت وعد علي نفسها لن تكون ضعيفه مره اخري ولم تبكي ابدا
كانت رحمه تتسطح علي سريرها وهي تغمض عينها وتتذكر طفولتها التي حرمت منها حرمت من الأهل والاخوة ولكن عوضها الله بمنال وانور والأطفال هنا الذين عوضها الله بهم عن الجميع مسحت الدمعه التي هبطت وهي تبتسم علي هؤلاء الأطفال حقا هم محور حياتها ثواني وشعرت بثقل يهبط عليها فزعت ونظرت وجدته حمدي ينظر لها ببراءه رحمة ببسمه /عارفه عايز ايه يا حمدي تعالي يلا
ركض حمدي وذهب لحضنها وعانقها بشده ثواني وشعرت بماني ومروان ورحيل يصعدون بجانبها ضحكت عليهم بشدة فهم دائما ينامون في حضنها رأت احمد يقف علي باب الغرفه مدت يدها له ركض لها ونام بجوار حمدي نظرت لسريرها الذي لم يعد به مكان لوضع قدم حتي ابتسمت براحه لوجودهم بجانبها اغمضت عينها وذهبت في نوم عميق
علي السفره في منزل مالك كان ينظر مالك لنور التي فقط تنظر للطعام بحزن ودموعها علي خدها تألم قلبه لها نهض من مقعده وذهب عند مقعدها وركع علي ركبتيه ومسك يدها وقبلها بحنان شديد
صفر خالد / ايوة بقي عمو يا جامد
عبدالرحمن لدانه / ابوكي ايه برنس
دانه وهي تنظر لهم بشرود / اه يارب واحد زي بابا كدة
خالد وهو يغمز لها / طب تعرفي بقي كله بيقولي اني شبه عمي اه والله
عبدالرحمن بسخريه / والنبي ايه
خالد / اه والله انا شبه بابا وبابا توأم عمي يبقي انا شبه عمي
عبدالرحمن / طب احسنلك تكمل اكلك بهدوء عشان متلبسش طبق الشربه في وشك
امسك خالد معلقته واكل بصمت
حسام بضحك / راجل ياض
نظر له عبدالرحمن له
حسام وهو يعود بظهره علي مقعده ببرود / لا ياباشا انا الكبير هنا يعني مش هتخوفني
ابتسم له عبدالرحمن بسمته الساخره
غيث لادم / طبعا احنا ملناش رأي هنا
ضحك ادم وهز رأس/ مض... مضطهدين
نظر لهم مالك بغيظ وتحدث بحده / أخرس منك له خليني اقول ام الكلمتين رجلي نملت
حول نظره لنور وكأنه تحول تماما
مالك وهو يتحدث لنور بحنان / وحياتي يانور بلاش الحزن دة انتي عارفه اني عمري ما هبص لغيرك والله لو علي موتي يا نوري هو مالك ينفع يكون لحد غير نور
هزت نور رأسها برفض فابتسم هو / والله يا نور انتي كبرتي الموضوع هو شهر واحد والموضوع يخلص
نور وهي تمسح عينها مثل الأطفال / ايوه بس انا مش عايزاها تكون هنا
مالك وهو ينظر حوله وجد الجميع ينصت لهم / طب ايه رأيك نكمل كلامنا بعدين عشان الحمام الزاجل اللي حوالينا ده
هزت نور رأسها ببسمه وقبل مالك يدها
سمر وهي تضرب سراج بكوها / شوفت الحب شوفت
سراج وهو ينظر لها / ده محن ده مش حب
نظر له مالك ببرود /طب يا حبيبي خليك في مراتك بقي بدل ما اوريك المحن
نظر أسد لجميله وجدها تمسح دموعها بتأثر
أسد /خربيتك يا مالك هو الواحد ناقص دلوقتي تقولي اركع واعمل زيه
نظرت له جميله / أسد هو انت ممكن تعمل زيه كدة
أسد نظر لها وهز راسه بيأس من زوجته
اكمل الجميع طعامه بهدوء قطعته دانه / احم بابا بس كنت حابه أبلغ حضرتك اني احم يعني استقلت
مالك وهو ينظر لها بدقه / والسبب
دانه وهي تنظر بتوتر لعبدالرحمن / محبتش الشغل في الشركه دي وهشوف شركة تكون أفضل وتقدرني وكده
ادم لزينة / ماذا قالت دانه لينظر لها مالك هكذا
شرحت له زينه مايحدث
نظر ادم لها وضيق عينة بتفكير لبعض الوقت / دانه انا عندي عمل لكي
انتبهت له دانه وتحدث / حقا لديك عمل لي
ادم وهو ينظر لها بغموض / نعم لدي عمل لكي
دانه بتساؤل / هل هو معك
ادم وهو يهز راسه برفض / لا مع أخي وليس معي
دانه بتعجب / أخيك
ادم / نعم ليث اخي هو قد جاء منذ اسبوع لمصر بعد أن نقل جميع اعماله هنا
دانه / جيد جيدا علي الاقل سأعمل مع شخص اعرفه
ادم ببسمه / حسنا سأتحدث معه اولا وأخبرك بالمعاد
دانه / ايه رأيك يابابا
مالك وهو يبتسم لها / اللي حابه تعمليه اعمليه وانا واثق في ادم
نظرت دانه لاخيها فهز راسه لها
دانه / حسنا عمي ادم انتظر منك المعاد
ادم ببسمه / حسنا
زينه وهي تتحدث في بالها / ياتري يا ادم قصدك ايه انك تبعت دانه لليث
في الصباح شعرت رحمه بدلو من الماء يقع اعلي رأسها استيقظت وهي تصرخ / بغرررررق
ضحك الجميع عليها نظرت حولها وهي تحاول فتح عينها وجدت حمدي ورحيل واحمد يضحكون بشده عليها
رحمه بتوعد وهي تنهض /طب والله لاوريكم يا جذم انتم
ركض الأطفال في ارجاء الملجأ وهي تركض خلفهم / اما ربيتكم يا جذم مهو انتم متدلعين وماما منال فسدتكم خالص
فجأه وهي تركض التوي كاحلها وسقطت أرضا رحمه وهي تنظر لقدمها بألم / اااااااااه
نظرت بسمه لهذه الفتاه أمامها ببسمه سخريه / يعني مش شيفاكي اتحركتي ولا عملتي اي حاجة يعني قاعده ليا كده زي الواحده المطلقه
تحدثت هذه الفتاه بدلع وغنج / الله فيه اي يا مدام استهدي بالله كدة هو انا حتي لسه شوفت الراجل اللي عايزاني اوقعه
بسمه بغضب / انتي غبيه يابت هو انا مش وريتك صورته وعرفتك هتعملي ايه
الفتاه والتي تدعي نجلاء / الله وليه الغلط ده انتي جبتيني من كباريه محترم عشان حاجه معينه خلاص تسيبيني اشوف شغلي بنفسي
نجلاء بتعجب / بس هو انتي ليه عايزه تنتقمي منهم
ثم اقتربت منها بفضول / هما عملولك ايه
نظرت بسمه لها بشر / وانتي مالك انتي انتي تنفذي اللي اقولك عليه وبس فاهمه
نظرت لها نجلاء بتذمر ثم
أخرجت الصوره التي اعطتها لها بسمه / وانا بقي هخليه يحفي ورايا بس الولا ايه يخربيته قمر وشكله تقيل بس علي مين ده انا نوجه اللي مدوباها
بينما لاحت ذكري بعيده في رأسها منذ 15 عاما
Flash back
كان مازن يجلس في المنزل حينما سمع صوت الباب ذهب ووجد بسمه تقف وتنظر له نظرات لم تعجبه تحدث ببروده المعهود / ساره مش هنا
بسمه وهي تبتسم بخبث / منا عارفه انا جايه ليك انت
نظر لها بحاجب مرفوع / عفوا وجايه ليا ليه
بسمه وهي تنظر له باغواء / طب هنتكلم علي الباب
تنهد بضيق ثم أشار لها للداخل وترك الباب مفتوح وجلس / اتفضلي وقولي اللي عندك عشان مينفعش نقعد القاعدة دي
بسمة بوقاحه / ايه خايف من الفتنه ولا ايه
نظر لها بقرف وشر / لو معندكيش حاجه اتفضلي
ابتلعت اهانته وابتسمت بشر / الحق عليا محبتش اشوفك نايم علي ودانك كدة واسكت
مازن وهو ينهض بحده وتحدث بعنف / انتي مجنونة ولا ايه اتفضلي اطلعي بره
بسمة وهي تخرج له بعض الصور التي كادت تدمره وتدمر عائلته / بص في الصور دي وانت تعرف اني عايزه مصلحتك
ثم تركته وذهبت وهي تتغنج في مشيتها نظر هو لها ثم أدار رأسه للصور ومد يدة ليمسكها ولكن إصابته صاعقه من هذه الصور انها صور لزوجته مع احد الرجال برزت عروقه واحمرت عيناه بغضب ونظر أمامه بشر كبير
Back
بسمه بشر / وقتها الصور معملتش التأثير اللي كنت مستنياه بس اصبر المره دي هدمركم كلكم وابنك هو اللي هيبقي كبش الفدي
دخلت نور غرفه دانه تنظر لها وهي نائمه / اهو بقي استقالت وهتقعدلي في البيت علي طول
تحدثت دانه وهي مازالت مغمضه العين / ايه يا نور هو انا بقطع عليكم انتي ومالك ولا اية
نور وهي تضربه / تقطعي ايه يا جذمه قومي يا ختي بدل ما انتي نايمه كده تعالي اعلمك تطبخي
دانه / ده علي اساس ايه معلش ده انتي لحد ما بقينا انا وعبده عشر سنين كنتي بتحرقي البيض
نور وهي تضربها / بتذليني يا جذمه انتي بعدين عشان ملقتش حد يعلمني اما انتي انا موجودة اهو
دانه وهي تضحك / حاضر حاضر بقيتي عامله زي سمر ايدك تقيله يا نور
نور وهي تضربها / اسمها خالتو سمر يا كلبه بعدين هو انا اساسا معرفتش اربي
دانه وهي تنهض وتذهب المرحاض /معلش يا باشا بكره زوجي قره عيني يربيني
نور وهي تنظر للباب / انتي بتقولي فيها اما طلع عينك يا دانه مابقاش نور اصل هتاخدي ايه اكيد واحد شبهك كده
كان يجلس أمام ادم ويبتسم ببرود / هل تقصد أن اوظفها فقط لأنها قريبه زوجتك
ادم وهو ينظر له بقلق فرغم انه هو الكبير الا ان الهاله التي تحيط بليث مرعبه وهيبته حاضره / ليس لأنها قريبه زينه فقط بل لأنني اعرف قدرتها جيدا هي فتاة مكافحه تستطيع عمل اي شئ لا تملك كلمه مستحيل في قاموسها
ابتسم ليث ببرود / اوووه كل هذا
صمت قليلا ثم تحدث بغموض / حسنا لما لا لنجربها قليلا
فزع ادم بسبب ملامح أخيه وللحظه كاد ان يسحب عرضه ولكن توقف قليلا وهو يفكر ان دانه هي أمله الأخير ليعود أخيه كما كان فقط يأمل ذلك
كان مراد يسير في ممر المشفي عندما شعر بشئ يسحب البالطو الخاص به نظر بجمود وجده طفل صغير تحولت ملامحه وشقت الابتسامه وجهه وانحني للطفل /ايه يا صغنن مالك
الطفل وهو يبكي ويسمح دموعه برعب / اختي اختي هناك
نظر مراد له وحاول تهدئته ليفهمه / اشششش اهدي كده فيه ايه
الطفل ببكاء شديد / اختي بتعيط هناك
مسك مراد يده وذهب معه / طب براحه وتعالي معايا وريني فين اختك
جذبه الطفل الصغير لغرفه ما دخل وجد بها مجموعه اطفال اخرين وامرأة كبيره في السن وفتاة شابه تبكي مثل الأطفال علي السرير
ابتسم علي ملامحها
رحمه ببكاء / اه يا منال بتوجع اوي اه رجلي
حمدي وهو يركض لها ويمسح دموعها بينما دموعه لم تتوقف / خلاص يا رحمه بصي جبت الدكتور وهو مش هيخليكي تعيطي صح
ابتسم مراد لهذا الطفل وهز رأسه بحنان له
ثم اقترب من الفراش /اهدي يا انسه امال الأطفال تعمل ايه
رحمه بصراخ / بتوجع اوي وبعدين انت بتتريق عليا ولا اية
ولأول مره يضحك مراد من قلبه علي هذه الشابه الطفله / لا استغفر الله
في الخارج كان يسير وهو ينظر في هاتفه تقدم من الغرفه التي يوجد بها مراد وكاد ان يفتح الغرفه الا انه سمع صوت صراخ يأتي منها
عبدالرحمن بتعجب / ايه الصوت ده بعدين انا ليه حاسس اني سمعته قبل كده
فتح الباب ودخل وهو يتحدث /في ايه يا مراد ايه الصو.....
قطع كلامه وهو ينظر إليها بصدمه كبير انها هي هذه الفتاه التي كانت تغني علي الكورنيش
انتبه عليها وهي تجذب يد مراد وتعضها بشده والجميع يحاول جذب يده منها ولكن لم يستطيعوا
ثواني وانفجر ضاحكا علي ابن عمه الذي لم يستطع احد ان يقترب منه سنتي الان يتم عضه
نظر مراد لعبدالرحمن الذي يضحك بشده / انت بتضحك علي ايه يا حيوان تعالي فك ايدي
ضحك عبدالرحمن اكثر عليه وتقدم منه وحاول جذب يده منها بينما رحمه تصرخ من وجع قدمها ولا تتحمل
نظر لها عبدالرحمن والمه كثيرا رؤية دموعها لم يشعر بنفسه وهو يمد يده ويسمح دموعها
تجمدت رحمه من فعلته وتركت يد مراد الذي نظر لها بشر
بينما هي تنظر له بتعجب كبير ابتسم لها عبدالرحمن بسمه جميله وغمز لها اتسعت عينها بصدمه من غمزته ونظرت حولها وجدت الجميع منشغل ولم يراه احد
مراد بحنق / حمدلله علي سلامتك خلصت
ثم نظر لعبدالرحمن الذي ينظر لها وجذبه خلفه / تعالي معايا يا حنين
ضحك عبدالرحمن عليه وذهب معه بينما رحمه لم تشعر باي شئ بعدها غير ملمس يده علي خده
حمدي وهو يهمس لها / هو الحلو اللي كان لسه هنا عملك ايه
نظرت له رحمه بصدمه هل رأي ما حدث
حمدي / اصل اول ما دخل سكتي
رحمه وهي تدعي الألم / اه اه يا رجلي انا تعبانه وانت بنستجوبني اه يا رجلي
نظر احمد لها بشك
دخل مراد المكتب وخلفه عبدالرحمن الذي مازال يحتفظ ببسمته جلس مراد علي مكتبه وهو ينظر له بشك/ ايه يا حبيبي نظراتك دي
انتبه له عبدالرحمن / نظرات ايه
مراد بخبث / ياراجل مفكرني مش واخد بالي ولا اية
عبدالرحمن وهو يحاول الخروج من هذه الحاله التي إصابته عندما رأها / احم مش فاهم قصدك يعني بعدين يلا عشان نلحق التدريب
نهض مراد وخلع البالطو الخاص به ولحق به وهو يبتسم / شكلك كدة وقعت يا كبير
في مكان بعيد
كان يجلس في هذه الغرفة المحرمه علي الجميع والتي تمتلئ بصور لها مسك الكأس الذي يشرب منه والقاه بغضب شديد / انتي ليا انا بس ليا انا أحق واحد بيكي انتي ليا انا بس ليا
نظر لاحدي الصور وهي تضحك ببراءه مد يده علي هذه الصوره وتحدث بجنون تام واخذ يكرر نفس جملته بجنون كبير / محدش هيحبك. زى انا بس مش هتكوني غير ليا ايوه انتي ليا وبس ليا وبس
استووووووب خلص الفصل اتمني يكون عجبكم الفصل طويل اهو زي ما وعدت اتمني بجد ما تكونش الأحداث بوخت
مستنيه رأيكم 👍 😉
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见
احبكم في الله 😘 😘
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الخامس_عشر
#اعتذار
بعتذر يا جماعه عن الغياب والتأخير والله عندي ظروف كتير ومش مركزه والله في اي حاجة خالص والدنيا حرفيا بايظة معايا خالص بعتذر تاني علي الغياب والتأخير
ده فصل صغير مش فيه احداث كتير بس هو مدخل للأحداث الجايه
🌸🖇🎀يقول الشيخ السعدي :
*إذا دعوت الله أن يبلغك رمضان فلا تنس أن تدعوه أن يبارك لك فيه فليس الشأن في بلوغه ، وإنما الشأن ماذا ستعمل فيه !*
-تذكروا دائماً
أن ثُلث الليلِ الأخير موصُول بربِّ السَّماء ،فارحلوا عن ضجيج الحياة بِـ صلاة الوتر ♥🌍-تذكروا دائماً
أن ثُلث الليلِ الأخير موصُول بربِّ السَّماء ،فارحلوا عن ضجيج الحياة بِـ صلاة الوتر ♥🌍
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل الخامس عشر
كانت دانه تجلس مع ادم يلعبون الكوتشينه
دانه بصراخ / غشاش ياض انا شوفتك
ادم ببسمه اغاظتها /م... مش ب... غش علي ف.... فكره
دانه بشرار / لا بتغش علي فكرة بقي وانا شوفتك
دخل مالك علي صراخهم /في ايه يادانه صوتك عالي ليه
دانه بتذمر/بيغش يا مالك الواد الغشاش ده
ثم ألقت الورق / مش هلعب ها
هز مالك رأسه بيأس علي ابنته هذه / فين نور
دانه /في المطبخ
تحرك مالك المطبخ وجد نور تقوم بإعداد الطعام ابتسم عليها وجاء من الخلف وعانقها / حبيبي عامل ايه
نور ببسمه / الحمدلله يا باشا بخير
مالك /يارب دايما
نور وهي تستدير له / انت عايز تقول حاجه صح
هز مالك راسه ثم جذب يدها وجلس بجانبها علي السفره /اللي حصل امبارح يا نور
انكمشت ملامح نور بتبرم / متقكرنيش بقي يا مالك
مالك وهو يربت علي يدها / ازاي هي هتيجي بكره
نور بانتفاض / بكره
مالك / اه هي بلغتني
نور وهي تقترب منه بحده / وهي تكلمك ليه
مالك وهو يتنهد بملل / يانور بتقولي عشان اعرف واجهز الدنيا
نور بتذمر / خدامين احنا عندها صح
مالك وهو يزفر / معلشي يا حبيبتي استحملي دي هتبقي ضيفتنا
نور وهي تجلس بتبرم / مش عارفه ليه مصر انك تجيبها هنا متروح لاسد هي مش مامتها كانت جارته برضو
مالك وهو يمسك يدها ويقبلها / ياحبيبتي مامتها كلمتني انا وقالت هتبقي امانه في بيتي بعدين دي صغيره يعني انتي زعلانه ليه
نور وهي تقترب منه / أصغر منك ب16 سنه يا مالك في ناس بتنجوز بالفرق دة عادي
مالك وهو يزفر / يا نور بقي اعمل ايه امها قصدتني في الخدمه دي احد ما تخلص شغلها في مصر اقولها معلشي اصل مراتي بتغير
نور وهي تجلس بحزن / اه قولها بتغير اوي
اقترب مالك وعانقها بحب شديد / ياقلبي ده (أشار لقلبه) ميعرفش يعني ايه حب غير بيكي
ابتسمت له نور وعانقته
دخلت دانه واحضرت زجاجه مياه وتحدثت بخفوت / النسوان دي طيبه اوي يا خال الراجل بلفها بكلمتين
سمعها مالك ونظر لها بحاجب مرفوع ابتسمت هي بغباء والقت له قبله
ثواني ورن الهاتف الخاص بها
دانه وهي تنظر له واجابت / مرحبا عمو ادم
ادم من الجانب الاخر / مرحبا يا عزيزتي اتصلت لاخبرك انه تم قبولك للوظيفة
دانه بتعجب / تم قبولي كيف ذلك وانا حتي لم اقدم اي معلومات عني او اي شئ
ادم ببسمه / لقد اوصيت بكي هناك كما انني اعرفك جيدا لذا لا حاجه لهذه الرسميات
دانه وهي تفكر في الأمر / حسنا عمو اشكرك كثيرا سوف اذهب واري الموضوع
ادم ببسمه / حسنا سأرسل لكي كل ما تحتاجينه في رساله
دانه / حسنا شكرا لك
اغلقت معه وهي تفكر في هذه الوظيفه التي جاءت لها من حيث لا تعلم حسنا لن تخسر شئ اذا جربت الأمر
ابتسم ادم ولكن تغيرت ملامحه عندما سمع كلام زينه / الي ماذا تهدف بفعلتك هذه ادم
ادم وهو ينظر لها بتوتر / ماذا تقصدين زينه انا فقط اساعدها
اقتربت زينه وابتسمت بسخريه ونظرت في عينه بتحدي / ان تضع دانه بجوار ليث كمن يضع النار بجانب البترول أخطأت كثيرا ادم صدقني
ادم بتوتر / لن يحدث شئ زينه انتي تكبرين الموضوع
زينه وهي تنظر له بحنق / اقسم ان قام ليث بفعل اي شئ لابنه اخي سوف تندم كثيرا ولقد حذرتك وتذكر ذلك يا. يا آدم
نظر ادم لها وهي ترحل واخذ نفسه يعرف انه يعرض دانه لخطر أخيه واكن ماذا يفعل هذا اخر امل له / لن يحدث شئ ان شاء الله
كان عبدالرحمن يتدرب بعنف مع مراد علي القتال حيث كان منذ صغره يتدرب مع مراد علي أساليب قتال مختلفه كان عبدالرحمن يقاتل بشراسه ومراد أيضا
مراد وهو يضرب بعنف / ايه يا باشا انت كبرت ولا اية
عبدالرحمن وهو يرد له الضرب / مين ده اللي كبر يا ميرو بس
مراد وهو يضربه في وجهه بعنف / ميرو في عينك يا كلب انت
استقام عبدالرحمن ومسح الدماء من جانب فمه وابتسم بشره ثواني وكان مراد مسطح في الأرض / لا انشف كده يا ميرو
مراد وهو يبتسم بخبث / انشف انت ياروميو ده انت لولا الملامه كنت بوست البت في المستشفي
نظر له عبدالرحمن نظره مرعبه
مراد وهو ينهض ويتخذ وضع القتال /ايه جيت علي الجرح كان باين اوي يعني انها عجباك
ثم اقترب منه وهمس / بس عايز الحق البت تستاهل هي قمر الصراحه
ابتسم عبدالرحمن له وفجأه ارجع رأسه للخلف وضرب بها رأس مراد بشده مما ادي لاختلات مراد وسقوطه علي الارض امسك مراد رأسه بألم وكان يضحك علي عبدالرحمن / لا شديد يا عبده. هههههههههه
نظر له عبدالرحمن بغيظ ثم تركه ورحل دخل عبدالرحمن لغرفه تبديل الثياب واخذ ثيابه وقام بارتدائها نظر لنفسه في المرأة ثم تحدث بتعجب /هو انا اتضايقت لما مراد اتكلم عنها كده
ابتسم لنفسه بسخريه / عادي يعني البت حلوه فعلا ويمكن تكون عجباني مفيهاش حاجة
انتهي من تبديل ثيابه وخرج وهو يحاول اقناع نفسه بالأمر قابل مراد الذي كان يبتسم له بسخريه وذهب معه
عبدالرحمن / انت شخص مستفز اوي يا مراد تعرف كدة
مراد ببسمه مستفزة اكثر / حبيبي تسلم
في مكان في النادي كانت ترتدي نظارتها الشمسيه وهي تنتظره كانت تتلفت حولها خوفا ان يراها احد
ثواني وشعرت بشخص يجلس نظرت وجدته هو الذي تنتظره
سما بلهفه / ها جبت
الشاب ببسمه قذره / طلعي المعلوم الأول يا جميل
نظرت له سما بقرف ثم أخرجت رزمة من الاموال / اتفضل هات بقي
نظر الشاب للمال بجشع ثم اخرج لفافه من البودرة السامة واعطاها لها اخذتها هي بلهفة كبيره ووضعتها في حقيبتها وهي تنظر حولها بخوف فجأه وقعت عينها علي مراد وعبدالرحمن
ارتدت نظارتها وأخذت حقيبتها وانطلقت برعب كبير
نظر الشاب في اثرها بتعجب ماذا حدث لها حسنا لا يهمه الأمر كل ما يهمه الان هي الأموال هذا فقط
كان حسام يعمل في مكتبه ولكن لم يستطع كلما تذكر كلماتها السامة له اه ورغم كل ذلك مازال هذا الأحمق ينبض لها اه يالله فقط أرغب في نسيانها فقط شعر بشخص يدخل مكتبه رفع نظرة وجدها زميله له في العمل
نهله / احم مهندس حسام
حسام وهو ينظر له / ايوة اتفضلي
نهله / اتفضل ده اخر تحديث السيستم محتاج بس التثبيت
حسام/ تمام شكرا لحضرتك
نظرت هي له بهيام يقتلها
حسام وهو ينظر لها / في حاجة تاني يا انسه نهله
نهله وهي تخرج من تأملها / ها لا ابدا مفيش عن اذنك
خرجت وهي تنعي حظها فمنذ مجيئها هنا وهي أصبحت تعشقه ولكن لا يشعر بذلك هذا الجبل
رحمه وهي تنظر لحمدي بشر / ده انا هذلكم
ثم تحدثت بصوت عالي / اه يا رجلي تعالي يا حمدي هاتلي كوبايه المايه دي
نظر حمدي لها بتعجب حيث ان كوب للماء بجانب يدها حرفيا
/ ليه ما هو جنبك اهو
رحمه وهي تتصنع البكاء / اه ياربي عشان رجلي اتكسرت مش هلاقي حد يساعدني وهموت من العطش والجوع رغم اني
قاطعها حمدي / خلاص خلاص خدي اهي
اخذت منه رحمه الكوب وهي تنظر بخبث له ثواني وبصقت الماء / ده سخن اوي يا حمدي معلش لو هتعبك عايزة مايه سقعه
حمدي بغيظ / حاضر حاجه تاني
رحمه ببسمه مستفزه / يخليك ليا يارب
رحل حمزه واخذت رحمة تضحك بشده ولكن بلحظه تذكرت هذا الشاب الذي مسح لها دموعها حقا لم تعلم ماذا حدث لها وكأن جسدها تمرد عليها في ذلك الوقت ولم تتحرك وقلبها الذي اخذ يدق بشده لا تعرف ماذا حدث لها لم تشعر باي من ذلك من قبل اغمضت عينها وابتسمت عندما تذكرت ملامحه / وسيم
كانت جميلة تجلس في الصاله الخاصه بمنزلها وتقوم بصنع بعض المشغولات اليدويه رأت خالد يهبط وهو يرتدي بذلة رسمية
جميله بتعجب / في اية يا خالد لابس كده ليه ورايح فين
خالد وهو يقبل يدها / حبيبتي رايح الشغل
نظرت جميله له بصدمه / شغل من امتي الشغل دة
ضحك خالد عليها / من انهارده يا جيمي يا مسكر انت هشتغل مع عمي سراج وعمي عمر
نظر حوله / صحيح هي فين سما.
حميله بحزن / خرجت كالعاده هي مش بتقعد في البيت اساسا
خالد وهو يعانقها / متزعليش يا حبيبتي انا هقعد معاها واكلمها في الموضوع ده ماشي
جميله ببسمه / ماشي يا حبيبي متتأخرش بقي علي العشا عشان مقعدش لوحدي
خالد بتعجب / ليه هو اسد فين
جميله ببسمه /باباك عنده رحله خرج من الصبح
هز خالد رأسه بتفهم / تمام يا ماما مش هتأخر اكيد
جميله وهي تمسد علي شعره ربنا يوفقك يا ابني دايما
ابتسم لها خالد وانطلق لشركه سراج وهو يفكر في حياته القادمه وكيف يمكنه ان يصحح جميع أخطائه في الماضي
غيث وهو ينظر لنرمين ويتنهد بملل / اوووف يا نرمين مش معقول كدة دي المره الميه اللي اشرح فيها النقطة دي ركزي معايا يابنتي
نرمين بتذمر وهي علي وشك البكاء /متزعقش يا غيث اصلا مش بحب الماده دي بكرها خالص
غيث وهو يمسح وجهه ويهدئ نفسه حتي لا يحزنها فهي حساسه جدا / خلاص اسف والله هعيد النقطه دي تاني تمام
هزت هي رأسها ببسمه بينما هو تحدث في سره / يخربيت ضحكتك يا شيخه
خرجت جنه من المطبخ وهي تحمل عصير وبعض الكعك/ بجد شكرا ليك يا غيث علي انك دايما بتساعد نرمين
غيث ببسمه / شكرا علي ايه يا خالتو عادي والله انا كمان بذاكر معاها بعدين دي المواد بتاعتي يعني مش بذاكر حاجه مخصوص يعني
ضحكت نرمين / يابني ده انت متواضع اوي دحيح الدفعه والأول علي كليه العلوم وواخد جوايز كتير وكراش بنات علوم كلهم بنفسه بيذاكرلي لا ده انا كده اتغر اوي
ضحك غيث وفرك شعره بخجل شديد / شكرا ليكي وانتي كمان شاطره
نرمين بمزاح / ربنا يجبر بخاطرك يابني
عاد عبدالرحمن لعمله وعاد الجمود يحتل ملامحه دخل المكتب بكل هيبه وجد سمير يجلس علي مكتبه وامامه هذا المدعو هشام زفر بضيق وذهب تجاه مكتبه
سمير وهو ينظر له / تعالي يا عبدالرحمن بص كده
نظر له عبدالرحمن بتعجب / في ايه
سمير / وصلنا ان كان فيه واحد لابس حزام ناسف وكان ناوي يفجر نفسه قدام الكنيسه اللي في........
عبدالرحمن وهو يقف بهياج / وهو فين دلوقتي
وقف سمير برعب / اهدي بس يا عبدالرحمن ونفكر بالعقل
عبدالرحمن وهو يقترب منه بحده / العقل دة لما فكرنا بيه خسرنا صحاب وعيله خلاض هنا بقي هنستخدم الدراع الي جانب العقل يا سمير
خرج عبدالرحمن من المكتب وتوجه لغرفه الاعتراف دخل بعنف مما جعل الشخص الذي يجلس ينظر له برعب عبدالرحمن بنبره مرعبه / هتعترف بالحسني ولا هتزعلني
نظر له الرجل وابتسم بسخريه
عبدالرحمن وهو ينزع جاكته /يبقي هتزعلني.........
عاد مراد للمنزل وكان علي وشك فتح الباب ولكن سمع صوت فتح باب من خلفه استدار ببروده المعروف وجد فتاه ترتدي ثياب بسيطة وطويله وملامحها يبدو عليها البساطه ابتسمت له تجاهلها هو وكان علي وشك الدخول فاوققته وهي تتحدث برقه / لو سمحت ممكن سؤال
وقف ونظر لها بتساؤل
تحدثت هي / معلش انا هنا لسه جديده فمش عارفه حاجه فكنت عايزه اعرف مكان صيدليه هنا
نظر لها مراد بدقه وأخرج هاتفه وتحدث ببرود / اتفضلي ده رقم الصيداليه علي اول الشارع افضل من انك تنزلي
نظرت هي له بانجذاب
رفع نظرة لها وابتسم بسخريه / اتفضلي الرقم
افاقت هي من شرودها واخرجت هاتفها وأخذت منه الرقم وابتسمت برقه / شكرا
هز راسه ببرود ودخل المنزل / عن اذنك
هزت رأسها فاغلق هو الباب
ابتسمت هي بعدما دخل / يخربيت تقلك يا شيخ بس ايه موووز الولا
ابتسمت ودخلت للمنزل ثانيا
دخل مراد والقي المفاتيح علي الطاوله ونادي / ماما ماما
خرجت ساره من المطبخ وهي تمسح يدها / نعم ياحبيبي
مراد وهو يقبل راسه / فين بابا
ساره / في المستشفي هو انت مشفتوش
مراد وهو يجلس بتعب / لا كنت في النادي مع عبده
ساره / طب يا حبيبي هجهز الاكل بسرعه لحد ما بابا يجي
هز رأسه ثواني وتبعها للمطبخ / خليني اساعدك
ابتسمت ساره علي ابنها فهو من صغره يحب مساعدتها
تحدث مراد بهدوء / صحيح هو مين اللي سكن قصادنا ده
ساره وهي تنظر له / ليه
مراد / ولا حاجه بس وانا داخل كان فيه بنت خارجه منه يعني
ساره وهي تتنهد / دي بسمه رجعت
توقفت يد مراد عن العمل وتحدث بجمود / مدام بسمة
دخل خالد الشركه وهو يعدل من ثيابه ويسير بسرعه كان المصعد علي وشك الإغلاق ولكنه اوقفه بسرعه ودخل ولكنه تفاجأ من وجود ناري كانت تقف مع فتيات في مثل عمرها
خالد بتعجب / ناري بتعملي اية هنا
نظرت الفتيات لهذا الوسيم الذي يتحدث مع ناريمان
نظرت ناريمان له باحراج / احم انا بشتغل هنا مع سراج باشا
نظر لها بحاجب مرفوع / سراج باشا
ناري وهي تتحدث بسرعه / اه سراج باشا هو اللي مشغلني تدريب هنا
نظرت الفتيات لها بتعجب
ناري وهي تبتسم بحرج / احم خالد يبقي ابن عمي
البنات بهيام / تشرفنا
ابتسم خالد وغمز لهم / الشرف ليا
توقف المصعد وهبطت منه الفتيات ولم يتبقي سوي خالد وناري كانت ناري علي وشك الهبوط من المصعد ولكن منعها خالد ومسك يدها أغلق المصعد وتحرك اقترب منها خالد بطريقه كبيره / سراج باشا ها
انتفضت ناري ونظرت له بانفاس مسلوبه بسبب قربه / اصل محدش يعرف ان بابا هو سراج باشا
ابتسم خالد لرؤيته تأثيره عليها / وليه بقي
ناري وهي تنظر في عينه / مش حابه حد يقول اني بستغل مكانته عايزه اتعين بمجهودي
نظر لها خالد نظره لأول مره ينظر إليها بها
خالد / اممم فهمت
ثم ابتعد عنها وتوقف المصعد وخرج هو وهو يبتسم
ناري وهي تضغط علي زر الطابق الخاص بها/ يخربيتك كنت هتوقف قلبي
بينما هو كان يبتسم عليها / هو انا ازاي كنت بطنش لهطه الجشطه دي
ضحك وهو ينظر للشركه / ما الشغل حلو اهو وهيحلو اكتر
وقفت دانه أمام الشركة وهي تنظر له بانبهار / يا ابوووي ايه المنظر ده مش علبه السردين اللي كنت بشتغل فيها
ضحكت علي نفسها / الظاهر نور خرطت عليا وهقلب صعيدي كمان شويه
دخلت للشركة وهي تنظر بانبهار
رأت مصعد ذهبت اليه ولكن توقفت بسبب نداء فتاه عليها
الفتاه وهي تتجه لها وتتحدث يتكبر / انتي مين وطالعه كدة وخلاص
نظرت لها دانه من فوق لتحت بحاجب مرفوع / في ايه يا عروسة طالعه فوق لمدير الشركة
نظرت لها الفتاه بقرف / عروسه مين يا بيئه انتي بعدين هو اي حد يجي يطلع لليث بيه كده علي طول
دانه وهي تتنهد بملل / طب وانا المفروض اعمل ايه عشان اقابل ليث بيه
قالت آخر كلمه بطريقتها
الفتاه بتكبر / المفروض تاخدي ميعاد ولما يبقي فيه وقت فاضي في جدول اعماله هنكلمك
دانه وهي تنظر لها / اه بصي يا حلوه انا اللي اخدلي ميعاد هو انكل ادم يبقي اخو ليث بيه وانا المترجمه الجديده هنا فزيحي من وشي كده
ذهبت دانه للمصعد ثم توقفت ونظرت للفتاه التي مازالت في صدمتها فقامت دانه بالتصفير لجذب انتباهها / الا قوليلي يا حلوه هو الكتب في الدور الكام
تحدثت الفتاه بشماته / في الخمسه وتلاتين
ذهبت دانه للمصعد / خمسة وتلاتين ايه ده
نظرت لها الفتاه بشماته لما علي وشك الحدوث لها فهي تعرف المدير يكره كثيرا عدم الانضباط وهي يبدو عليها عدم الالتزام
صعدت دانه وهي تنظر لنفسها في المرأه / خليكي واثقه يا دانه في نفسك بس مش عارفه ليه لأول مره احس بالخوف دة فيه ايه اهدي اهدي مفيش حاجة هنشوف الشغل معجبناش هتمشي وخلاص
توقف المصعد ومعه تصاعدت ضربات قلبها بشدة خرجت منه وأخذت تسير في ممر طويل وفي نهايته باب عملاق اقتربت منه وابتلعت ريقها بتوتر
طرقت الباب لم تسمع رد انتظرت ثواني وطرقت مجددا وايضا لم تسمع رد مدت يدها وفتحت الباب بهدوء ودخلت وهي تنظر بانبهار للمكتب دارت بنظرها في المكان حتي وقعت عينها علي ما جعلها تفتح عينها بصدمه وتحدثت برعب / احيه
استووووووب خلص البارت يلا بقي مستنيه رأيكم في الأحداث وتوقعكم للفصول الجايه
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见🌹🌹✨
احبكم في الله 😘 😘 😘
رمضان مبارك عليكم 🌺 🌺 🌺 ❤ ❤ ❤
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_السادس_عشر

*كبسولة 💊 راحة *
اتأمل كل كلمه وكأنك المقصود بيها
& رسالة 💌 اليوم &
طمأنينة:"فسيكفيكهم الله"
تسليم :"وأفوّض أمري إلى الله"
مغفرة : "إن الحسنات يُذهبن السيئات"
بركة : "لئن شكرتم لأزيدنكم"
نصيحة : "وقل لعبادي يقولوا التي هي أحسن"
رعاية : "واصبر لحكم ربك فإنك بأعيننا"
أمان في كل خطوة نخطوها : "وهو معكم أين ما كنتم"
- بيعوض؟!
= بيعوض والله بيعوض لدرجه تخليك تقول ياريت القدر كان أصعب عشان أستحق الخير اللي انا فيه، فصبرآ فإن هناك وقت مخصص فقط لفرحتك، وقت مخصص لك انت فقط💙.
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل السادس عشر
خرج عبدالرحمن من المركز بكل غضب فهو لم يصل لشئ يفيده كل ما استطاع معرفته ان هذا الشخص كان لا يتعامل مع الرئيس مباشره بل كان بينهم وسيط وهذا الوسيط كان دائما يغطي ملامحه
وقف أمامه سيارته يزفر بضيق وغضب واخذ يضرب علي سيارته بعنف ثم صعد الي سيارته وقادها للمكان الذي يذهب إليه كلما كان غاضبا لا يعرف لما ولكن في هذه اللحظه تذكرها وتذكر ضحكتها ومشاكستها وصوتها ابتسم دون أن يشعر وصل الي الكورنيش هبط من سيارته واستند علي مقدمتها واخذ أنفاسه ببطئ واغمض عينه ليستمتع بنسمه الهواء المحمله بعبير النيل فتح عينه علي منظر ابدعه الخالق حيث النيل الذي تنعكس فيه أضواء الفنادق والمراكب التي تسير ابتسم عندما تخيل نفسه معها في مركب كهذه يغنون سويا بكل جنون ضحك بسبب مخليته المجنونه ثواني وسمع نفس العزف للذي سمعه ذلك اليوم نظر بتعجب وجد ذلك الرجل الذي كان معها وهو يعزف اقترب منه ببسمه حتي وقف أمامه قال بنبرة رخيمه قليلا / عم يونس
توقف يونس عن العزف ونظر له ببسمه متعجبه / نعم
ابتسم عبدالرحمن وجلس بجانبه / بعتذر لو بقتحم خلوتك دي بس بجد بحب اسمع عزفك علي العود بحس براحه ممكن اقعد هنا
ابتسم له هذا الرجل الذي يبلغ من العمر سبعون /اكيد يابني انا بقعد لوحدي وازهق لولا القردة اللي بتيجي تسليني هنا
انتفض قلبه لسماع حديثه عنها / احم هي مين دي بنت حضرتك
يونس بضحك وهو ينظر للعود / لا صاحبتي
نظر عبدالرحمن بهدوء / صاحبتك
ضحك يونس / اها مش بتحب اني اقولها انها زي بنتي بتقولي متكبرش نفسك ياراجل رغم أنها في سن احفادي تقريبا البنت دي فظيعه بجد هههههههههههه
ابتسم عبدالرحمن وكأن الحديث عنها اعجبه جدا / احم وهي مجاتش ليه
يونس بضحك / اصلها انكسرت
هو يعرف هذا ولكن لماذا يضحك / وانت بتضحك عشان انكسرت
يونس / ههههههههههه لا عشان شقاوتها هي اللي بتعمل فيها كده علي طول تتخانق مع عيال أصغر منها بكتير بس تقول ايه عقلها صغير زي الأطفال بس رغم كده برائتها مشوفتهاش في حد
تنهد ثم قال / ها بقي تحب تسمع ايه
علم عبدالرحمن انه يغلق معه الحوار / اللي يعجبك
يونس بحماس هعزفلك اكتر اغنيه بحبها انا ورحمة
ضق قلبه لسماع اسمها وهز رأسه بموافقة
يونس وهو ينظر له بتعجب / الا صحيح انت اسمك ايه مقلتش
عبدالرحمن ببسمه / اسمي عبدالرحمن
يونس / تمام يا عبده اسمع بقي دي
مسك يونس الريشه التي يعزف بها وقام بعزف موسيقي اسمر يا اسمراني وهو يغنيها وبجانبه عبدالرحمن قد سافر في عالمه وهو يبتسم بسمه راحه كبيره
نظرت دانه باعين مفتوحه لهذا الذي يرتدي منشفه علي خصره فقط وضعت يدها علي فمها حتي لا تفلت منها صرخه دانه في نفسها / يا ختي هو انا دخلت مكتب في شركه ولا شقه مفروشه ولا ايه الحكايه ده طلع قليل الادب
شعر هو بشخص معه في المكتب استدار نصف استداره فقط وتحدث ببحه رجوليه طاغيه دون أن ينظر خلفه / مين
دانه وهي تنظر حولها بتوتر حتي لا تنظر له ثم حدثت نفسها بخفوت /انا احسن حاجه مردش واهرب من هنا شكله سافل اساسا مش بعيد يكون جايب نسوان في الأوضه اللي طلع منها
قالت ذلك وهي تنظر للغرفه الجانبيه التي خرج منها
التفتت دانه للخروج بكل هدوء مثل اللص ولكن سمعت صوته الذي يخرج بكل برود وسخريه دون أن يكلف نفسه عناء النظر إليها حتي / بتتسحبي زي الحراميه ليه
توقفت هي وابتلعت ريقها وهي تحدث نفسها / في ايه يا دانه ايه الخوف اللي فيكي ده اول ما يقرب عليكي هتصرخي او تضربيه انتي نسيتي تدريبات مالك ولا ايه
ثم نظرت له مجددا والي جسده الملئ بالعضلات / ده مدير شركه ولا مصارع بأم عضلاته دي استغفر الله يارب
تحدث بكل برود / متتحركيش من مكانك
فتحت عينها باتساع ماذا يقصد هذا بالا اتحرك من مكاني ثواني وكان يتركها ويتجه لغرفه اخري غير التي خرج منها نظرت له بغباء / هو انا دخلت مكتب ولا المعمار المرشدي للوحدات السكنية
وضعت يدها علي وجهها لتهدأ نفسها / اهدي كده أسد يلا فيه ايه هو مش هيقدر اساسا يقرب مني احنا هنشوف هو عايز ايه وايه الشغل عجبنا كان بها معجبناش
تحدثت بغرور/ الف مين يتمني الشغل معايا
سمعت صوته يتحدث بسخريه / هنشوف الموضوع دة اتفضلي الأول
نظرت له بصدمه متي خرج وجلس علي مكتبة وهل كانت تتحدث بصوت عالي ما هذا الاحراج تقدمت بخطوات صغيره ما هذا التوتر الذي تشعر هي به أين ذهبت دانه التي لاتهاب شيئا حسنا هي تعترف ان الهاله المحيطه به حقا مهيبه ولكن لتستعيد قوتها حتي لا يظن بها الضعف جلست بكل هدوء وأخذت شهيق وزفير
ليث بسخريه / هو انتي هتاخدي غطس ولا ايه
نظرت له بحده هل يسخر منها
دانه بغيظ لنفسها / اول حد يتريق عليا والله وجه اليوم يا دانه اللي حد يتريق عليكي يافرحة عبده فيكي
ابتسم ببرود / ندخل في الموضوع علي طول
هزت رأسها لتبعد عنها أي افكار في تشويه وجهه البارد الوسيم هذا ثم مدت يدها بملف / ده السي ڤي بتاعي في كل....
قاطعها وهو يضع الملف جانبا / ده مش مهم ادم قالي انك كنتي بتشتغلي في شركه قبل ماتجي اقدر اعرف سبب تركك للشغل هناك
نظرت له ولوت فمها وتحدثت بسخريه / الحيوانات عندهم كتير
رفع حاجبه وهو ينظر أمامه ببسمه سخريه / حيوانات
نظرت له / اه حيوانات
ليث بكل برود / وايه بقي نوع الحيوانات دي
دانه / حيوانات هجينه بين الحمار والقرد علي رأي الدكتور مصطفي محمود كائنات عايشه وسطينا ملهاش اسم
ابتسم عليها ابتسامة جانبية
ليث / احم نتكلم في المهم اهم حاجه عندي حاليا هي الالتزام بالمواعيد وانك تتحملي الشغل
نظرت له بحاجب مرفوع / الالتزام بالمواعيد مش مشكله عشان مش بلتزم عموما بس يعني ايه استحمل الشغل هو انت بتجلد الموظفين هنا
تجاهل كلامها ورفع حاجبه / مش بتلتزمي ازاي مفهمتش
دانه وهي تبتسم بغباء / يعني علي حسب انا صحيت بدري ولا لا هاجي
ليث وهو يعود بظهره للخلف ببسمه / مش ملاحظه انك صريحه اوي
دانه ببسمه / نبدأها علي نور احسن ما تتصدم في الاخر
ليث ببسمه بارده / اممممم حلو اوي شكلي هتسلي الايام الجايه
دانه وهي تنظر له بحاجب مرفوع وتحدث نفسها / ماشي يا آدم اما خليتك تقول ارنبنا في منور أنور ميت مره وبوظت الكلمتين العربي اللي تعرفهم مبقاش دانه علي الواقعه اللي رمتني فيها دي.
ليث بجديه / من بكره هتبدأي الشغل الساعه سبعه ومكتبك هيكون معايا هنا
نظرت له بحاجب مرفوع / معاك
كانت نظرته مصوبه للأمام ولا يعيرها اي انتباه ولا حتي ينظر لها / اها معايا هنا
دانه وهي تنظر له بتذمر / ليه أن شاء الله ميكونش ليا مكتب لوحدي
ليث وهو يبتسم في نفسه علي نبرتها هذه التي تذكره بالأطفال /الكلام خلص يا انسه دانه في اي استفسار
دانه وهي تتحدث بمزاح / بالنسبه للساعه سبعه مينفعش تبقي عشره
رفع حاجبه ببرود ومازال يتجاهل النظر لها / اشوف حضرتك الساعه سبعه هنا يا انسه دانه
دانه وهي تنهض / علي بركه الله علي الساعه عشرة الا عشره هكون موجوده سلام
ركضت دانه قبل أن يتحدث
نظر هو لاتجاه خروجها وتحدث بخبث / حبيت الشغل وحبيت مصر اوي
دانه وهي تركض الخارجه / اوووف ايه ده الدور كله فاضي مش فيه غير مكتبة ده ايه العبط دة
ذهبت تجاه المصعد وركبته حتي وصلت للدور الأرضي وخرجت بكل كبرياء وهي تنظر للسكرتيره بتكبر
وذهبت للجراج وركبت سيارتها وانطلقت بها للعوده للمنزل وبعد مرور ربع ساعه تقريبا شعرت بالسياره تهتز وصوت انفجار يصدح توقفت وهبطت من السياره وجدت احدي الإطارات ثقبت نظرت لها بغضب ونفخت بضيق
أخرجت هاتفها ولكن لم تجد لي اشاره للهاتف زفرت بضيق / نقصاك هي
_مين بس اللي مضايقك يا جميل كدة
نظرت خلفها وجدت شابان يبدو علي حالتها انها لصوص او ماشابه ومعهم ثلاث فتيات مظهرهم يوحي بالرعب
دانه وهي تنظر لهم بتشنج / اسرح يابابا بعيد عشان مش ناقصه
احدي الفتيات / الله الله ما تهدي علينا يا ابله كده ده احنا بس عايزين نتكلم شويه مع القمر
دانه وهي تضحك عليها / اه تقريبا كده في لبس في الموضوع
ألقت دانه هاتفها في السياره وشمرت القميص الذي ترتديه / انتم مفكرني فافي بقي ونايتي وبتاعه بابي ومامي الحركات دي لا فوق يا كبير ده انا اصيع منك ومن اللي خلفوك
ِنظر الشباب لها بسخريه / صدقي خوفنا منك بس تعرفي بحب الشرس اوي بعد ما هناخد اللي احنا عايزينه هنتسلي شويه معاكي
احدي الفتيان باعتراض / لا احنا قولنا سرقه بس
شاب بغلظه / وانتي مال شكلك انتي خدي اللي عايزاه واتكلي علي الله
دانه وهي تبتسم / صلوا علي النبي يا جماعه ده شيطان ودخل بينكم الله
نظر لها الشاب نظرة شهوانيه
ابتسمت له دانه واقتربت منه بغنج حتي وصلت له استندت علي كتفه وهمست في اذنه / غلطت لما فكرت تقف في وشي
ثواني وسمع الجميع صوت عظام تنكسر
سقط الشاب في الأرض يصرخ وهو يمسك زراعه
دانه وهي تنظر لهم ببراءه / اوووبس غصب عني
كان مراد يقف في شرفه غرفته ويتحدث مع روجي في الهاتف / اه تمام بكرة هاخدك واعملك اللي انتي عايزاه يا روجي
روجي بتذمر / بس انا كان نفسي اني اخرج معاهم يا مراد اشمعنا انا نرمين وناري وسما خرجوا
شعر هو بحزنها تنهد ببطئ / طب اجهزي هاجي معاكم
روجي وهي تصرخ بمرح / يعيش مراد يعيش يعيش
ابتسم مراد علي طفلته ومعشوقه الطفوله والشباب / يلا بسرعه عشان هرجع في رأي
روجي وهي تنهض بسرعه من علي فراشها / ترجع ايه هو لعب عيال ولا اية هوا هتلاقيني برن عليك اني خلصت
أغلق الهاتف معها ونظر بجانبه وجدها تحدق فيه نظر لها ببرود ثم دخل وأغلق للنافذه في وجهها
نظرت نجلاء بشر لنافذته / يخربيت تكبرك بس والله لوريك
ن
ظرت بسمه لها بسخريه كبيره / لا واضح انك شايفه شغلك
نجلاء وهي تزفر بضيق /الواد ده تقيل تقل يخربيته
شردت بسمه وهي تقول / زي ابوه بالضبط
Flash back
سمعت بسمه صوت ساره تفتح شقتها ركضت وانتظرت حتي دخلت وركضت لباب شقتها لتري نتائج ما فعلته
دخلت ساره وتركت مفاتيحها علي الطاوله وجدت مازن يجلس علي الاريكه وينظر للأمام وعيونه حمراء بشده
ساره وهي تقترب منه/ هو لسه مراد مجاش من المدرسه
لا رد
اقتربت منه / مالك يا مازن
وايضا لا رد
جلست بجانبه ومسدت علي شعره بحنان / فيه ايه يا مازن مالك
نظرت وجدته ينظر لشئ في يدة بشرود
نظرت وياليتها لم تنظر فتحت عينها بصدمه هذه صور لها مع هذا الحقير خطيبها قبل الزواج بمازن
ساره وهي تبتلع ريقها / مازن انا
التفت لها بحده ونظر له بشر وتحدث بفحيح / الصور دي بجد
ساره برعب / هفهمك والله ما كنتش بوعي...
قاطعها مجددا بفحيح مرعب / الصور دي بجد
ساره بدموع ورعب هزت رأسها بايجاب
مازن بقلب مكسور / امتي
ساره بدموع شديده / والله العظيم كنت هقولك والله العظيم يا مازن عمري في حياتي ما حبيت غيرك والصور دي كانت قبل ما اعرفك بكتير والله اااااااااه
سمعت بسمه من الخارج صوت تكسير زجاج وصراخ وبكاء ساره فابتسمت علي نجاح خطتها ولم تنتظر لتسمع الباقي وذهبت وهي تهنئ نفسها علي النجاح
بينما في الداخل كانت ساره تنظر برعب ليد مازن التي تلطخت بالماء بسبب ضربه للزجاج
Back
بسمه بشر / وقتها انا خسرت بس المره دي هحرق قلبكم لما ادمر حياه المحروس ابنكم
مراد وهو يرتدي الحذاء الخاص به ويتحدث مع خالد / والله عايز تيجي تعالي انا مش همنعك
خالد وهو يحضر ثيابه من الخزانة / اه هاجي اصل جو الشغل مقرف اوي
ضحك مراد / من يوم واحد ومليت لا خلي نفسك طويل كده اومال المهم يلا اجهز وكلم حسام لو عايز يجي
خالد / اشطا وانت شوف عبدة
مراد تمام هكلمه
انهي مراد مع خالد وقام بالاتصال بعبدالرحمن
كان عبدالرحمن يجلس مع يونس
عبدالرحمن / الو يا مراد
مراد / فاضي نخرج
عبدالرحمن وهو ينظر أمامه ويتنهد / اشطا انا اساسا مخنوق
مراد/ طب قابلنا في مول......
عبدالرحمن / تمام
نظر عبدالرحمن ليونس / شكرا يا عم يونس بجد علي الوقت الحلو ده
يونس ببسمه / انا اللي شكرا يا بني علي انك قعدت معايا
قبل عبدالرحمن يده ورأسه / اكيد هاجي تاني كتير
ثم ذهب لسيارته وانطلق بها امسك هاتفه واجري مكالمه
ثواني وسمع الرد
دانه / ايه يا كبير
عبدالرحمن / الشباب كلهم خارجين ايه رأيك
دانه وهي تنظر الأجساد المرميه أمامها / اشطات ياباشا ثواني واكون عندكم
عبدالرحمن / انتي فين
دانه وهي تصعد للسياره بضحكه / كنت بلعب شويه هههههههههه
عبدالرحمن / بتلعبي امممم ماشي ياباشا هستناك في مول.....
كانت رحمه تنظر للسقف بملل / اوووف علي الزهق ده
نظرت بجانبها للعكازين الموضوعين وابتسمت بخبث
بعد مرور عدة دقائق كانت رحمه تستند علي للعكازين وتتجه لباب الملجأ ببسمه / انا هطلع واشم هوا شوية لا من شاف ولا من دري ايوه هو ده
_لا للاسف مش هو ده
توقفت واستدارت بتحفز وجدت العصابه الصغيره تقف
احمد ببسمه خبيثه /علي فين يا كبير
رحمه ببسمه متوتره / ها لا اصل اصل اه اصل انا حسيت نفسي مخنوقه قلت اخرج الجنينه شويه اشم هوا و..... مش مصدقني صح
هز الجميع رأسه بإيجاب
رحمه / طيب اخلصوا البسوا يلا
رحيل / احنا لابسين يلا
رحمه وهي تنظر لهم بضيق وتدفع حمدي / يلا يا خويا بس براحه لمنال تصحي تنفخنا كلنا
سار الجميع علي أطراف اصابعهم
ولكن اصطدمت ماني بالطاوله
نظرت لها رحمه ولطمت علي خدها / هنتفضح يخربيتك
حمدي بصوت عالي نسبيا / الله غصب عنها
رحمه بشرار / علي صوتك لسه ماحدش صحي علي صوتك
رحيل بصوت عالي / كده يا ابله رحمه
نظرت رحمه برعب حولها / يخربيتك يا ام احمد انتي بتعملي ايه
رحيل / مش انتي قولتي علوا صوتكم
نظرت رحمه للجدار وأخذت تضرب رأسها به بغيظ / يارب الرحمه هموت مشلولة
تركهم احمد وذهب تجاه الباب وخرج
رحمه / ولا كأن فيه طوره ماشيه معاكم يلا يا ختي انتي وهما
كان الشباب يجتمعون في احد الكافيهات في مول........
خالد وهو ينظر لمراد الذي يحدث روجى بهمس / يازيدي يا زيدي بتقولها ايه بقي ها ها
مراد ببرود / ملكش دعوه
عبدالرحمن وهو يضحك /دايما جايب لنفسك التهزيق
خالد / يا عم ده نحنوح اوي مش عارف ايه ده
نظر له مراد ببسمه بارده / تحب تقابل النحنوح ده في اي مسابقه
خالد بسماجه / عندي شد عضل
حسام بضحك / عيب يا شباب تكلموا الباشمهندس خالد كدة الله ده بقي بيشتغل في أكبر الشركات هنا
أراح خالد ظهره للخلف بتكبر / قولهم يابني والله انتي اللي بتفهم قول وسمعهم
حسام / حبيبي
ثم نظر لهم / اتكسفوا من نفسكم ازاي تغلطوا في شخص زي خالد
هز خالد رأسه ببسمه
حسام /هتحطوا عقلكم بعقل واحد اهبل يعني ده حتي يا اخي ميعرفش هيشتغل ازاي اتكسفوا من نفسكم
خالد وهو ينظر له بشر / خلاص يا حسام كتر خيرك يابني بعدين يعني ما هم عارفين ده كله فعادي يعني
ضحك الجميع عليه
نظر هو لهم بتذمر ولكن توقف نظره عندها هي من أصبح يكتشف كل يوم بها شئ يجذبه مثل المغناطيس
توقفت ناري عن الضحك عندما شعرت بانظار موجهه لها رفعت نظرها وجدته ينظر لها بشرود
أنزلت رأسها بخجل منه
بينما كان غيث ينظر لنرمين التي تحدث روجى وتبتسم
غيث في سرة / امتي تحسي بيا بس اه يا نرمين حبك وجع قلبي وانتي معتبراني اخوكي
رفعت نرمين نظرها وجدته يتأمل بها نظرت له ببسمه متعجبه وسألته برأسها ماذا يريد بينما هو ابتسم بسمه حنونه وهز رأسه برفض
كانت سما تنظر للجميع بضيق كبير هي تشعر انها وحيده في هذه العائله ليس هناك شخص يشعر بها او يحبها ليس هناك أحد يحبها سوي اصدقائها او هذا ما تظنه هي
تنهد حسام بوجع كبير يستوطن قلبه يتألم لهذه النظره في عينها كأنها وحيدة غبيه لا تعرف انها سكنت قلبه ورفيقه أحلامه دائما ولكن هي سبق واهانت رجولته لذا لن يظهر اي من هذه المشاعر لها ابدا بل سيحاول ان يقتلها ويلقيها لأبعد مكان
نظر عبدالرحمن للهاتف وجد رساله فتحها سرعان ما ارتسمت ابتسامه كبيره علي وجهه
ثواني وكانت دانه تسحب مقعد وتجلس وهي تتنهد / اوووف بقالي ساعه ومش لاقيه ركنه للعربيه
نظر خالد لها وقرر مشاكستها / وده كلام برضو ياباشا هي رنه واحده وكنت هنزل ابعد عربيتي وانتي تركني مكانها
نظرت له دانه بحنق / شيلاك للتقيله يا خالد باشا
عبدالرحمن وهو يميل عليها ويهمس / اتأخرتي ليه يا دانه
وايه اللي علي لبسك ده انتي كويسه.
نظرت دانه لملابسها وجدت شحم وقع عليها بالخطأ وهي في الورشه لتصلح سيارتها
دانه ببسمه لاخيها ورفيق المصائب / متقلقش ياباشا عليا ده بس مجرد شحم وانا بصلح العربيه هروح الحمام احاول انظفه او علي الاقل اداريه باي حاجه
ابتسم عبدالرحمن ونزع الجاكت الأسود الذي يرتديه / خدي ده وروحي ظبطي لبسك في الحمام
هزت هي رأسها ببسمه وقبلته من خده / اشطا ياباشا
خالد وهو ينظر لهم / يا جدعان انا بدأت أشك فيكم والله انتم متٱكدين انكم اخوات فعلا
نظرت له دانه ببسمه بارده /يا ناس يا شر كفايه قر
ضحك خالد / انا بقر ماشي يا دانه
دانه وهي تنهض / ماشي يا اخويا حد يا بنات رايح الحمام
ناري وهي تنهض لتتجنب نظرات خالد التي أصبحت توترها حقا
ومعهم سما
نظر عبدالرحمن لهم /طب هروح اعمل فون وجاي
هز الجميع رأسه
نظر خالد لهاتفه ثم فجأه تذكر شئ / اووببا ده انا نسيت ارجع الملف لعمي سراج ده انا هتنفخ
ضحك حسام بشده
مراد بسخريه / طب يا فالح يلا روح الحق شوف هتعمل ايه
خالد وهو يأخذ اشياءه وينطلق / حظك مش فاضيلك عشان ارد عليك
ابتسم مراد بسخريه ونظر لروجى/ تحبي تتمشي شويه
روجى ببسمه / اكيد
امسك مراد يدها ونهض / طب يا جماعه هتمشي انا وروجى نشوف المحلات كدة
حسام / براحتك ياباشا
نظرت نرمين بملل / وانا كمان عايزه اتمشي
غيث / لوتحبي ممكن اجي معاكي
نرمين / وحيات امك
نظر لها بتعجب
نرمين / اسفه مش قصدي قصدي بجد والله هتيجي معايا
نظر غيث لحسام / لو حسام وافق
ابتسم حسام / خد بالك منها
نهضت هي بسرعة وهي تتحدث / يلا يا غيوث عشان نلحق
كانت سما تسير بجانب الفتيات بملل شديد وهي تنظر لدانه بحقد علي حب الجميع لها
ثواني ورأت دانه مشهد جعلها تجن تماما ركضت دانه بسرعه الي هذا الشخص نظرت ناري بتعجب / مالها دي
سما بسخريه / تلاقيها رايحة تعمل بلوه هي وراها حاجه غيرها
نظرت لها ناري بغيظ / الكلام معاكي مفيش منه فايدة
اقتربت دانه بسرعه من مجموعه الشباب تلك وجذبت شخص خلفها ووقفت في وجههم / نعم يا حيلتها منك ليها فيه ايه
احدي الفتيات / ايه الكلام البيئه بتاعك دة بعدين وانتي مالك انتي
دانه بصوت عالي / اخرسي يابت بدل ما اعلقك
ثم نظرت لاحد الشباب واقتربت منه / وانتي بقي يا ننوس عين بابا وماما كنت بتمد ايدك عليه ليه
الشاب بحده / الواد الأهبل ده كان ماشي وخبط فيا وقع القهوه عليا
نظرت دانه لادم وجدته ينظر له بحزن شديد واصبحت دموعه علي أبواب عينه
دانه وهي تنظر لهم بشر / اهبل ها أنا بقي هوريك الأهبل
علي مقربه منهم في نفس المول كانت رحمه تسير وتنظر في المحلات
حمدي وهو يشير لمحل العاب / عايز المسدس ده يا رحمه
رحمه بملل / حاضر يا حبيبي اشتري لبس ليكم الأول بعدين لعب
رحيل / وانا يا رحمه عايزه باربي
رحمه / حاضر هجبلك باربي
ثم تمتمت بضيق / انا اللي جبته لنفسي لما قلت تعالوا نجيب لبس جديد
نظرت ماني لاحد الفساتين/ الله بصي يا رحمه ده حلو
نظرت رحمه لما تشير / طب تعالي نشوف
ذهبوا لذلك المحل ومرت رحمه بجانب عبدالرحمن وهو يتحدث في الهاتف وتخطته دون أن تنتبه له
عبدالرحمن ببسمه حنونة / حاضر ياقلب بابا هجبلك كل اللي قلتي عليه
.............
لا مش هتأخر يا قلبي ماشي يا جميل سلام
نظر لهاتفه ببسمه كبيره وعاد الطاوله الخاصه بهم ولكن عندما كان في طريقه للعوده خيل له انه رأها هذه المجنونه ولكنها فجأه اختفت ظن انه يتخيلها وانصرف عائدا
الشاب بوقاحه وهو ينظر لدانه / ليه انتي اللي هتدفعي
دانه وهي تقترب اكثر / يا سلام غالي والطلب رخيص
ثم ارجعت رأسها للخلف وضربت رأسه بها بسرعه كبيره فلم يستوعب ما يحدث الا وهو ملقي في الأرض ودانه تكيل له الضربات
نظر له أصدقائه بخوف وحاولوا ان يجذبوه منها
وبعد محاولات تركته دانه وهي تنظر عليه بقرف / يلا يابابا امشي شوف ماما عملتلك شوكولت كيك ولا ايه جتكم البلا في اشكالكم وخد شويه العرر دول معاك
بينما عند سما وناري كانت سما تمسك احد الأطفال وتصرخ بهم / انتي عبيطه ها عارفه الفستان اللي انتي لوثتيه بايدك القذره ده بكام ده انا لو بيعتك مش هتجيبي ربع تمنه
سمعت صوت خلفها يتحدث بحده / علي الاقل عندنا اخلاق واحترام يا محترمه
نظرت سما خلفها وجدت فتاه تقف وتنظر لها بشر / وانتي مين بقي البنت اللي بتسرح العيال دي عشان تشحت
فلتت الصغيره من يد سما وركضت للفتاة وهي تبكي / ابله رحمه
عانقتها رحمه بيد واحده والاخره تمسك بها العكاز الخاص بها / بس يا رحيل متعيطيش ياقلبي
رحمه بحده وهي تنظر لسما / للأسف انتي وحدة معندكيش ريحه الرحمة ولا الاخلاق
سما بعصبيه / انتي يابت متعرفيش انا مين
رحمه وهي تضحك بسخريه / ولا يهمني انتي مين ولا عايزه اعرف بس اللي اعرفه انك واحده بايظة ومتدلعه بفلوس اهلك وشايفه نفسك بيها بس نصيحه مني لو عايزه تشوفي نفسك علي خلق الله بحاجه يبقي الحاجه دي بتاعتك ومن صنعك عشان تبقي تشوفي نفسك علي حق
سما وهي ترفع يدها / انتي واحده حيوانه
فجأه أصبحت يدها معلقه في الهواء ورحمة تنظر لها بشر كبير. نظرت رحمه لهذا الذي يمسك يدنا وجدته نفس الشاب الذي كان في المشفي
عبدالرحمن بعروق نافره ومظهر جعل سما ترتعش /خدي نفسك وارجعي علي الطربيزه
نظرت له بخوف
عبدالرحمن بحده كبيره / حالااااااا
نظرت سما له برعب ثم نظرت لرحمه بكره شديد ورحلت
عبدالرحمن وهو ينظر لرحمه ولا يرفع عينه من عليها / وانتي يا ناري ارجعي معاها
هزت ناري رأسها وعادت
جاءت دانه ومعها ادم نظرت لعبدالرحمن ونظراته لتلك الفتاه
/ عبده فيه ايه ومين دي
نظرت رحمه لها / ولا حاجه يا انسه بس..
عبدالرحمن لدانه / ارجعي ليهم يا دانه وانا شويه وهاجي وراكي
اقتربت دانه منه وهمست / طب خف يا كبير علي البنت دي اديها دابت من كتر الفرك وانت هتاكلها بعينك.
نظر عبدالرحمن لرحمه وهي تفرك يدها بقوه أين ذهبت الفتاه التي كانت تصرخ منذ قليل غمز لدانه / انصرفي انتي بس
ضحكت دانه وأخذت ادم ورحلت
دانه / ايه اللي حصل يا آدم مع الشباب دول
ادم وهو ينظر لها بحزن /ك... كنت ج.... جاي لان ح... حسام قالي انكم هنا وانا ج.... جاي خ....خبطت فيه بالغلط
هزت دانه رأسها بايجاب ثم ابتسمت له / ولا يهمك يا قلبي يلا نرجع ليهم هو انهارده باين من أوله ههههه
عند دانه وعبدالرحمن
عبدالرحمن / بعتذر كتير علي اللي حصل ده
رحمه وهي تنظر بخجل / ولا يهمك حصل خير
احمد بتشنج لخجلها / وده من امتي ده
نظرت له رحمه بغضب
احمد / يلا عشان نروح
عبدالرحمن بسرعه ولهفه / هوصلكم اتفضلوا
رحمه برفض / لا معلش احنا هنروح لوحدنا
عبدالرحمن برفض قاطع وهو يشير لها وللاطفال / حضرتك مش هتقدري تمشي وكمان الأطفال خلاص بيناموا اتفضلي معايا
نظرت رحمه لهم ثم سارت خلفه
كان الهدوء يعم السياره حتي قاطعه عبدالرحمن /احم بعتذر تاني علي اللي حصل من بنت عمي
رحمه ببسمه / عادي مفيش مشكله والله ربنا يهدينا جميعا
عاد الصمت مجددا للسياره
عبدالرحمن لنفسه / اسألها علي رقم الفون اسأل
رحمه وهي تنظر له /ايوة هنا وصلنا
نظر عبدالرحمن لهذا المبني وجد لافته تشير انه ملجأ نظر لها بتعجب / هنا بس ده......
صمت وهو يدرك غباء ما قاله
رحمه ببسمه وهي تنظر للأطفال الذين ذهبوا في النوم / اها ملجأ احنا عايشين هنا
لا يعرف ما هذا الام الذي نخر قلبه بشده / بعتذر مكنش قصدي
رحمه ببسمه / ولا يهمك ابدا انا مش بتكسف من الموضوع دة خالص معلش تعبناك معانا
عبدالرحمن وهو يهبط ويساعدها علي النزول / انا هدخل الأطفال
رحمه وهي تبتلع ريقها /لا شكرا متتعبش نفسك انا هصحيهم
حمل عبدالرحمن ماني التي نامت / لا مينفعش تصحيهم انا هشيلهم
نظرت رحمه لأحمد / احمد اصحي يلا وصلنا احمد
فتح احمد عينه بنعاس ونظر بجانبه وجد الملجأ فنهض وايقظ حمدي وحمل رحيل وهبط من السياره ذهبت رحمة للباب واخرجت المفتاح وفتحت الباب ونظرت لعبدالرحمن واشارت له بالهدوء / اشششش محدش يعمل صوت عشان منال لو صحيت
فجأه تمت اناره المكان بأكلمه ووجدت منال تقف وتعقد زراعيها.
رحمه مكمله كلامها / هتنفخنا
نظر عبدالرحمن لهم بتعجب لما هذا الخوف هل تعذبهم هذه السيدة وقع قلبه لمجرد الفكره
منال للأطفال / خد اخواتك يا حمدي وادخل جوا ووري الاستاذ سرير رحيل
دخل عبدالرحمن مع احمد وهو يفكر ماذا ستفعل برحمه ذهب ووضعها وعاد بسرعه ليدافع عنها وجد رحمه تختبئ خلف رجل مسن
أنور بتذمر / امشي يا بت انتي من ورايا ايه الهبل ده
رحمه وهي تنظر لمنال / منال هتضربني ياانور
أنور وهو ينظر لمنال / ليه كده يابت انتي انا طول عمري ساكت وانا شايفك بتعذبي فيهم بس لا زمن الصمت انتهي وبقولك لا لا يا شاديه مش هسمحلك بالظلم
رحمه وهي تصفق وتصفر / الله عليك يا أنور يا جامد ايه يا راجل الحلاوه دي فنان والله
نظر لها عبدالرحمن بغباء
نظرت منال لعبدالرحمن / اهو هيقول عليكم مجانين
نظرت رحمه بصدمه له لقد نسيت انه هنا تماما
منال وهي تنظر لعبدالرحمن ببسمه / بعتذر يا بني تعبناك معانا
عبدالرحمن وشعر بطيبه هذه المرأه / مفيش تعب ولا حاجه
ثم نظر لرحمه وابتسم / ياريت كل التعب زي التعب ده
نظرت منال بحاجب مرفوع
انتبه عبدالرحمن / احم طب استأذن انا
منال وهي تنظر له وهو يرحل / نورتنا يابني
خرج عبدالرحمن ونظرت منال لرحمه / تعالي بقي انا هوريكي هعمل ايه.
صرخت رحمه وركضت لغرفتها / استهدي بالله يا منال
صعد عبدالرحمن لسيارته وأغلق عينه براحه / يخربيت كده البت في يومين اكلت عقلي
ضحك بسخريه من نفسه فهو لم يسبق وان اهتم باي فتاه سمع صوت هاتفه وجدها دانه / الو يا دانه...... روحتوا...... طب تمام انا راجع اهو....... ههههههههه هحكيلك لما ارجع تمام يلا ياباشا سلام
وانطلق بسيارته تجاه المنزل
نظر مالك لنور وهو يقف امام المرأه وينظر لها / ايه يا نور مش خلصنا
نور بتذمر / لا مش خلصنا يا مالك انت مش مستوعب انك بكره رايح تجيب ست البيت انا هنجن يا مالك
مالك وهو يجلس بجانبها / ياقلبي هو انا بقعد في البيت اساسا انتي عارفة عندي مهمات كتير غير اني بعد اسبوع عندي مهمه جديده يعني مش فاضي للقعده معاها غير كدة انتي عارفه مين اللي ساكن قلبي يا نوري
نور وهي تعانقه / مش بأيدي يا مالك كل ما افتكر انها هتعيش هنا شهر بشيط كده
ضحك مالك عليها وشدد من عناقها / طب نامي ربنا يهديكي يا بنتي نامي
كانت جنه تجلس تشاهد فيلم رعب وحدها شعرت بشخص بجانبها توقف قلبها من الخوف /يارب أعوذ بالله يارب العفريت طلع من الفيلم ولا اي
عمر وهو يهمس بجانب اذنها / جنه
جنه وهي تصرخ وتنظر حولها ولكن الظلام يعم المكان
كتم عمر ضحكته /جنه
جنه وهي تكاد تبكي / مين
عمر بخفوت / انا جن
جنه بصراخ وهي تقفز /يا ماما عفريت عفريت
ضحك عمر بشدة عليها وعلي طفولتها رغم سنها
سمعت جنه ضحكته وتوقفت وذهبت لتضئ المكان /هو انت يا جذمه يا عمر هموت بسببك
عمر وهو يتخذ الهروب / لا مش انا الجن يا روحي
جنه وهي تركض خلفه بحذائها / جن اما يلبسك يا جذمه انت تعالي هنا والله ل...... آآآآآآه
نظر عمر وجدها. سقطت بسبب السجادة اخذ يضحك عليها بشده
وهي تنظر له بغيظ شديد / طب والله يا عمر لاوريك
نهضت جنه وركضت خلفه وهو فقط يضحك
في الصباح
كانت نور تجلس وتنظر أمامها بشرار وتمسك سكين 🔪 تغرزه في الطاوله بشده وهي تتخيل رقبه هذه الحقيره تحت السكينه
نظر عبدالرحمن لدانه وبلع ريقه من الخوف
دانه وهي تهمس لعبدالرحمن / امك ناويه علي نيه سوده
عبدالرحمن / ربنا يستر علينا
نور وهي تنظر لهم بعيون تقدح شرار / بتتوشوش في ايه ياض انت وهي ها
عبدالرحمن / ابدا ياست الكل ده انا بقول لدانه نطلع نجهز اوضه الضيوف ل...... ا آآآآآآه
لم يكمل كلمته بسبب قيام نور بالقاء شبشبها عليه
عبدالرحمن / ايه يا نور الغشوميه دي
نور وهي تصرخ / نور يا قليل الادب هو عشان كبرت هتتصاحب عليا
دانه / صلي علي النبي يا جماعه ده شيطان ودخل بينا
نور وهي تنظر لهم ببسمه مختله / واد يا بعده انت والهبله اختك
عبدالرحمن / تسلمي يا حاجه عايزه ايه
نور بشر / مش وانتم صغيرين كنتم بتعملوا فيا مقالب
دانه وهي تضحك / ودي حاجه تتنسي يا حاجه ده احنا كنا بن...
توقفت عن الكلام حينما لمحت نظره نور
دانه / احم كملي يا حاجة
نور / ابوكم راح يستقبل الست دي من المطار
عبدالرحمن / ست مين ياما دي فورتيكه والله
نور / وانت شوفتها فين ياض
عبدالرحمن / ياختتتتي يا نور علي اللي شوفته شوفته ايه واحده ناقصها اتنين فولت وتنور
نور بغيظ / وابوك جايبها تقعد معانا في البيت بنت المضايقه ابوك عايز ينقطني
دانه / بس انت الأصل ياعسل انتي عارفه مالك ملهوش غير نور برضو
نور وقد هدأت قليلا / بس برضو لازم نرحب بيها
عبدالرحمن وهو ينظر لدانه / والله ونرجع ايام الشقاوة ياكبير
دانه وهي تضحك بخبث / ده الواحد هيتمتع إنما ايه
عبدالرحمن وهو يغمز لنور / قول يا كبير وسمعني عايزه تعملي ايه
نور ببراءه / ولا حاجه بس عايزه أرحب بيها علي اكمل وجه دي ضيفتنا برضو
عبدالرحمن / وجب يا كبيره
دانه / اشطا بقي
استوووووووب الفصل خلص اتمني يكون عجبكم الفصل طويل اهو أطول فصل اكتبه تعويض ليكم وده علي فكره قد فصلين عاديين عايزة تفاعل شويه يا جماعة الخير 😂😂😂😂😂رأييييييكم في الروايه 😂
مستنيه رأيكم وتوعكم للي جاي
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见
احبكم في الله 😘 😘 😘 😍😍😍🍃🍃🍃🌻🌻🌷🌷🌹
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_السابع_عشر

نبدأ فصل اليوم بكام دعوة حلوين كده ربنا يجعلهم من نصيبكم يا رب
اللهم إني أسالك حُسن الصيام وحُسن الختام، ولا تجعلنا من الخاسرين في رمضان ، اللهم إجعلنا ممن تدركهم الرحمة ثم المغفرة ثم العتق من النار.
الحمدلله الذي احيانا لرمضان، اللهم اشف كل مريض نوى الصيام وعجز، وارحم كل ميت نوى الصيام ورحل.
اللهم أذقني في رمضان حلاوة ذكرك، واوزعني فيه لاداء شكرك بكرمك، واحفظني فيه بحفظك وسترك يا رب العالمين.
- وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَلِيمًا ..♥️"
- لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَمَا تَاَخَّرَ وَيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَيَهْدِيَكَ صِرَاطًا مُسْتَقِيمًا ..♥️"
💭
#اللهم إغفر لي كل صلاة لا تليق بجلال وجهك ، حضر فيها جسدي و غاب عنها خشوع قلبي ..🥺💛
- لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ..♥️"
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل السابع عشر
كان أسد يجلس يغضب شديد لما تفعله ابنته من تصرفات غير مقبوله
نظرت له جميله بخوف من غضبه هي تعترف ان ابنتها حقا تخطت جميع الحدود ولكن في النهايه هي ابنتها وهي تخاف عليها كثيرا
أسد بعصبيه / البنت دي مش هتتعلم بقي انا خلاص تعبت منها ومن مشاكلها
تنهد بتعب / خايف عليها اوي بس دة مش ذنبها دة ذنبي انا
نظرت له جميله بحزن شديد /لا يا أسد انت من صغرهم عودتهم انك صاحبهم ده مش غلط ابدا انت كنت دايما بتعلمهم الصح من الغلط مش غلطك اللي حصل مكنش ذنبك انت ولا ذنب حد ده كان قدر وتم انت تريد وانا اريد والله يفعل ما يريد
أسد وهو ينظر لها بحزن / سما يا جميله شايفه نفسها فوق الكل شايفه نفسها الأولي في كل حاجه بنتك شويه كمان ومحدش هيعرف يكلمها سما بتعوض اللي حصل ليها زمان ويطلع علي شكل غرور عايزة تبين لنفسها انها احسن من الكل لأنها زمان
صمت بألم وهو يتذكر ما تعرضت له صغيرته ليس ذنبها ما يحدث
جميله بحزن / اللي حصل حصل يا أسد الحمدلله انها معانا دلوقتي وبإذن الله كل حاجه هتتصلح
سمعت جميله صوت الهاتف الخاص بها نظرت بتعجب
أسد / مين! ؟؟؟؟
جميله / معرفش ده رقم دولي ممكن يكون الداده أشرقت
فتحت جميله الهاتف / مرحبا
_اوووه ابنه العم مر وقت طويل منذ سمعت صوتك الملائكي تري هل تتذكريني يا جميلتي وكيف حال عاهرتي الصغيره
نظر عبدالرحمن لنور بتحذير / متأكده يا نور من اللي هنعمله ده
نور باصرار / اه ويلا بسرعه قبل ما ابوك يجي
نظر عبدالرحمن للوحه مفاتيح الكهرباء الخاصه بالغرفه واخذ يقوم بعده توصيلات وانتهي بعد مرور ربع ساعه ابتعد قليلا ونظر لدانه ونور اللتان تبتسمان بشر / والله حاسس ان اخرتنا جوزك هيكهربنا بالسلك دة
دانه بضحكه تشبه الساحرات / متخافش يا شقيق دة احنا هنتسلي
نور بشر / انا بقي هخليها هي اللي تطلب تمشي
عبدالرحمن وهو يتصنع الخوف / ريا وسكينة يخربيتكم اوعوا يلا من وشي عشان هتأخر
تركهم عبدالرحمن وتحرك لغرفته ثواني وسمع طرق
عبدالرحمن / تعالي يا دانه
دخلت دانه ببسمه وجلست علي فراشه وراقبته وهو يرتدي ثيابه دانه بدون مقدمات / رايح ليها
نظر لها عبدالرحمن ببسمه لاشك انها لاحظت فهي تعرفه اكثر من نفسه / اممممم مش عارف الصراحه اروح بحجه ايه
نهضت دانه واقتربت منه وعانقته /انت حبتها يا عبده
نظر لها في المرأه ببسمه / مش للدرجه اكيد مش هحبها من كام مره بس اه مش عارف والله بس تلقائي اول ما اشوفها ببتسم زي الأهبل كده ولو شوفت دموعها قلبي يا دانه بيوجعني اوي ببقي عايز اروح اخد كل احزانها ولا اشوف دمعه واحده يا دانه
دانه وهي تبتسم له / كل ده وتقولي مش بتحبها ده انت وقعت يا عبده خالص
عبدالرحمن بضحك / معرفش بقي يلا هتأخر علي الشغل
قبلها علي خدها وكان علي وشك الخروج
دانه وهي توقفه / عبدة
توقف ونظر لها
دانه ببسمه / لو عايز تشوفها هاجي معاك لما ترجع بحجه اني عايزه اعتذر ليها عن اللي حصل
عبدالرحمن وهو يبتسم لتوأمه / شكرا يا دندوني
دانه بضحك وهي تلقي له قبله في الهواء / قلبي والله يلا انا كمان عشان هتأخر علي الشغل
سارت بجانب عبدالرحمن كادت تدخل لغرفتها ولكن مسك عبدالرحمن يدها / انتي مستريحه في الشغل ده
نظرت له دانة وتذكرت كلمات مديرها البغيض وبروده وبسمته المرعبه / اه ياقلبي متقلقش عليا ده انا دانه ولا نسيت ياباشا بعدين انا شيلاك للتقيله
عبدالرحمن وهو يقبلها ويتجه للأسفل / ماشي يا قلبي يلا سلام
دانه ببسمه / سلام
دخلت دانه لغرفتها وتنهدت / لما اخلص احسن ابو عضلات اللي هناك ده يكدرني من اول يوم
ذهبت دانه لخزانتها واختارت بنطال واسع من اللون الاسود وبلوزه من اللون الأزرق السماوي الذي يشبه عينها وقامت بلملمه شعرها علي هيئه ذيل حصان وأخذت حقيبتها وذهبت للعمل بينما نور تجلس في غرفتها تفكر ماذا تفعل في هذه الضيقه غير المرغوب فيها
كان مالك يقف في المطار ينتظر هذه السيده التي من المفترض أن تكون ضيفته تنهد بضيق حينما تذكر نظرات نور له وهي ذاهب لإحضارها لولا فقط انها لاتعرف احد هنا ما كان ليأتي بنفسه تنهد بملل وهو ينظر في ساعته ولكنه رفع رأسه علي صوت انثوي وهو يقول بلكنه روسيه / سيد مالك
مالك وهو ينظر لثيابها حيث كانت ترتدي شورت جينز قصير وبلوزه تكاد تغطي بطنها مالك في نفسه / دي نور هتكفنها لما تدخل البيت ربنا يسترها عليكي يابنتي من اللي هيحصلك
مالك ببسمه مصطنعه / مرحبا ايملي
ايملي / مرحبا بك سيد مالك
نظرت به ببسمه / سيد مالك اسمح لي أن ابدي إعجابي بك لقد أخبرتني مارتينا انك في رجل في بدايه الأربعينات ولكن انت تبدو كشاب في مقتبل العمر وجسدك حقا.....
مالك مقاطعا وهو يرتدي نظارته / اشكرك كثيرا تفضلي معي
ذهب مالك وسبقها وهو يتحدث / دي نور لو كانت سمعتك كانت علقتك يارب تعدي الشهر ده علي خير بقي
ذهب مالك لسيارته وجلس صعدت بجانبه وانطلق هو للمنزل وهو يدعي ان تمر هذة المقابله علي خير
كان مراد يخرج من منزله للذهاب للمشفي ولكن قابلته هذه الفتاه مجددا أمام المنزل
نجلاء وهي تنظر له / لوسمحت ممكن اطلب منك طلب.
مراد وهو ينظر في ساعته / اتفضلي
نجلاء بخجل مصطنع / ممكن اروح معاك المستشفي
نظر لها بحاجب مرفوع
نجلاء متداركه الأمر / مش قصدي انا اقصد اني عايزه اروح استشير طبيبه في شئ معين ومكنتش عارفه اي حاجه هنا بس سمعت انك دكتور فلو ممكن اجي معاك يبقي كتير خيرك
مراد بملل وهو يهبط / تمام
نظرت له بحنق / اوووف اية يا بني ام البرود ده انت مش طبيعي
لحقت به نجلاء وصعدت بجانبه للسياره تحت نظرات ملتهبه وتشتعل بغضب جحيمي
رحمه وهي تحاول اقناع منال بمسامحتها / يا منال والله كنت زهقانه فخرجت وانتي عارفة العيال الرخمه دي لزقت فيا واللي حصل انا قولته ليكي امبارح لو سمحت خلاص بقي زعل
منال وهي تنظر لها بتذمر/ ياسلام هو ايه اللي خلاص زعل دي ترجعي بليل متأخر مع شاب غريب في عربيته عايزاني اعمل ايه اسقفلك ولا اعمل ايه
رحمه بحزن / والله مش قصدي يا منال
ثم نظرت لها بدموع / اسفه مش هتتكرر
منال وهي تلين في حديثها فهي تعرف حالتها /خلاص يا رحمه بس دي اخر مره اتفقنا
رحمه وهي تبتسم باشراق / اتفقنا يا ريسه
يلا سلام بقي هشوف أنور
تركتها رحمه تحت بسمات منال ودعواتها لها بالسعادة
دخلت رحمه غرفه أنور / انور حبيب قلبي
نظر لها أنور بتعجب / انتي مين يابت انتي
رحمه وهي تجلس بجانبه / اووف يا أنور مش كل ما تشوف خلقتي تسألني انا مين
أنور وهي ينظر لها بحنق / انتي بتتكلمي كده ليه يا بت انتي هو انا بشتغل عندك
نظرت له رحمه بحاجب مرفوع ماذا قالت ليقول هذا
أنور / شوف البت بترفعلي حاجبها ازاي فكراني هخاف
رحمه بملل / أنور انت....
قاطعها وهو يصرخ بحده / أنور يا قليله الأدب انتي هتصحبيني يابت والله عال مبقاش غير الاوباش يكلموا البشوات
رحمه / هو انت وصلت بالسلامه خلاص لعصر الخديوي
أنور وهو ينظر لها باحتقار / خدامه خسيسه بتتكلم مع الباشا كده
رحمه وهي تنظر له بشر / ولما نتخانق دلوقتي ومنال تيجي وتفضل تقولها اني بضربك واعذبك واطفي السجاير في جسمك وبحلدك
أنور بجديه / ما انتي بتعملي كده هو انا هكدب يعني
رحمه بسخريه / استغفر الله يا شيخ تكدب ايه بس انا اللي معفنه ومتربتش تدري ليش
نظر لها بتعجب رحمه مكلمه كلامها / عشان دخلت هنا اقعد معاك انا همشي واريحك مني يا أنور اهو
أنور وهو ينظر لها بتعجب بعدما اغلقت الباب بعنف / هي مالها البت دي هي عبيطه ولا اية لازم احذر البت منال منها شكلها مجنونه
كانت رحمه تسير وهي تحدث نفسها بعصبيه جاءت رحيل وهي تصرخ / الحقي يا رحمه الحقي
رحمه بصراخ / فيه ايه الله يخربيتكم
نظرت ناري بملل للساعه وهي تنظر لخارج مكتبها فقد سمعت والدها يتحدث ان خالد اليوم سيبدأ العمل هنا ومن حسن حظها سيكون مكتبة مقابل مكتبها
اخذت تنظر للباب بامل ان تراه وهو يدخل مكتبه ثواني ورأت انه جاء ولكن ليس وحده كان معه فتاه اقل ما يقال عنها أنها ايه في الجمال امالت ناري رأسها للجانب وهي تنظر لها وضمت شفتاها تعبيرا علي قرب بكائها
دخلت دانه الشركه وهي تنظر في ساعتها / من اول يوم تأخير برافو يا دانه عارفه لو كنتي جيت بدري كنت شكيت في نفسي
دخلت للمصعد بسرعه كبيره ولكن قبل أن يغلق المصعد وجدت شخص يصعد معها دخل هذا الشاب الذي اتضح من هيئته انه شخص مهم جدا نظرت لحركة المصعد ولكن سمعت صوته يتحدث / الدور الكام
دانه / خمسه وتلاتين لو سمحت
توقفت يداه في الطريق للوحه مفاتيح المصعد ونظر لها بتعجب / خمسه وتلاتين
دانه وهي تهز رأسها / ايوه ليه في حاجه
الشاب / بس مفيش حد من للموظفين مسموحله يطلع للدور ده
نظرت دانه بتعجب له / وليه بقي بعدين انا طلعت في مقابله الشغل والمدير خلي مكتبي في مكتبه
نظر لها بصدمه كبيره / خلي مكتبك معاه
هزت رأسه بتعجب من تصرفاته
بينما هو تحدث لنفس كأنه مجنون / ليث خلي حد يطلع الدور المخصص ليه لا وهيخلي المكتب بتاعها معاه انا شكلي تقلت في الشرب امبارح
توقف المصعد في الدور الذي طلبته دانه ولكن وللمفاجأه وجدته يهبط معها نظر لها الشاب ببسمه لطيفه جدا / نسيت اعرفك بنفسي انا ابقي قاسم صديق ليث والمحامي الخاص بيه
ابتسمت له دانه بتكلف / انا دانه المترجمة الخاصه بمستر سراج
هز رأسه ببسمه وأشار لها لدخول المكتب
دخلت دانه مع قاسم للمكتب لكن نظرت بصدمه لليث / انت.......
ركضت رحمه مع رحيل بسرعه للساحه الخارجيه وجدت منال تقف أمام احد الرجال تبكي بشدة لم تهتم حتي بالنظر له وانطلقت لمنال وهي تضمها بلوعه وخوف شديد / ماما مالك يا ماما بتعيطي ليه مالك
كانت منال تبكي بشده / هنتشرد كلنا يا رحمة
نظرت رحمه لها بصدمه / ق... قصدك ايه يا ماما
تحدث الرجل الذي يقف أمامها ببسمه خبيثه / قصدها ان المكان ده بقي ملكي انا وانتم مبقاش ليكم مكان
نظرت رحمة لمن يتحدث بعيون تدمع / انت مين وبتعمل ايه هنا
تحدث الرجل بتكبر /عملت ايه يعني انا اشتريت البيت عادي من صاحبه
منال ببكاء / بس انا كنت واخداه من عم رؤوف من زمان
الرجل / وعم رؤوف تعيشي انتي وأولاده باعوه ليا وعايزه يكون خلال 24 فاضي
نظرت رحمه له بكره شديد / انت ايه معندكش قلب هنروح فين يعني خلال يوم انت عارف فيه كام طفل هنا هتشردهم انت مجنون والله
الرجل وهو ينظر لها بسخريه /ده ميهمنيش اللي يهمني اخد المكان اللي دفعت فلوس قصاده او
نظرت رحمه له بدموع / او ايه
نظر لها بوقاحه / ممكن اسيب ليكم المكان واكتبوا باسمك كمان بس وانتي مراتي
نظرت رحمه له بعيون حمراء
كانت جميله تبكي بشده واسد يحتضنها / اهدي يا جميله ليه الخوف ده بس
جميله ببكاء شديد / ده بيهددني يا أسد بيهددني انه هياخد بنتي مني تاني بيقولي زي ما اخدتها زمان هخدها تاني أصلها....... (صمتت وهي تبتلع غصه) قلبي وجعني عليها يا أسد
اسد بعيون حمراء كالدماء/ وهو انا مت يا جميله عشان تخافي علي بنتي في حياتي ها انتي مش واثقه فيا
جميله وهي تبتعد انه وهزت رأسها بنفي / لا والله يا أسد بس انت متعرفش كمال ده شخص ايدة طايله ومش هيستريح غير لما ينفذ اللي في دماغه انا خايفه اوي علي سما يا أسد
اسد وهو يعانقها بقوه / اهدي مش هيحصل ليها حاجه وانا هكلم مالك هو يعرف اكتر مني ويعرف هيتصرف ازاي في الموضوع دة
نظرت جميله أمامها بشرود /يارب يا أسد يعرف يتصرف وينهي الموضوع
هز أسد رأسه ودخل لمكتبه وجلس عليه بتعب
اغمض أسد عينه بالم وومضات من الماضي تهاجمه بشراسه
Flash back
نظر أسد لجميله التي تجلس بجوار حقيبته علي الفراش ذهب ووضع ثيابه في الحقيبه واقترب منها بحنان ومسد علي خدها بحب / ايه بس يا جيمي مالك هي اول مره اسافر في رحله ولا ايه انتي متجوزه طيار يا جيمي
جميله بدموع تلمع وخوف / خايفه يا أسد من ساعه ما حلمت الحلم ده وحاسه ان حاجه وحشه هتحصل خايفه وقلبي مقبوض خليك معانا يا أسد بلاش تسبنا لوحدنا خايفه اوي
اسد وهو يعانقها ويهدأها ماذا يقول لها هو أيضا يشعر بالقلق ولكن هذه في النهايه اوهام وهذا عمله لا يمكنه ان يتأخر عنه اخذ نفس وتحدث بحنان / متقلقيش يا قلبي بكره زي دلوقتي هكون معاكم مش هتأخر يا عمري والله انتي بس خلي بالك من الأولاد ولو احتجتي اي حاجه اطلبي من مازن انا قولتله لان سراج سافر بصفقه وعمر ماسك الشركه لحد مايرجع ومالك طلع في مهمه ومش هيرجع غير خلال اسبوعين علي الاقل فأنتي اي حاجه قولي لمازن انا بلغته بكل حاجه
بكت جميله / خليك معانا يا أسد مش مطمنه
ضمها أسد لقلبه الذئ يصرخ موبخا له علي جعله معشوقته تبكي اسكت أسد صوت قلبه الذي يحثه علي إلقاء كل شئ وراء ظهره والبقاء معهم
ابعد جميله عنه وقبل رإسها بحنان ووضع يده علي خدها / مش هتأخر يا جيمي
ثم اخذ حقيبته وخرج قبل أن يسمع كلمه اخري فهو يحتاج لكلمه واحده فقط وسيلغي كل شئ وياليته سمع هذه الكلمه وجلس معهم
بعد خروجه مباشر جلست جميله بحزن وهبطت للاسفل وجدت خالد صاحب العشر سنوات يلاعب سما صاحبه السبع سنوات ابتسمت لهم وهي تخبر نفسها ان كل شئ بخير
في الخارج في المساء
تحدث احد في الهاتف / لقد خرج يا سيدي للتو....... حسنا
ثم أشار لبعض أشخاص بجانبه للهجوم
كانت جميله في المطبخ لتعد طعام لهم ولكن سمعت صوت إطلاق نيران في الخارج مسكت هاتفها برعب وهي تتجه للخارج وتحدثت بنبره مرتعبه / مازن مازن في حد في البيت
نظرت لنجد بعض الرجال يقتحمون المنزل نظرت للاعبي حيث أولادها برعب وهي تري أحدهم يتجه لهناك صرخه هربت منها فالتفت لها الجميع ومنهم شخص تعرفه جيدا نظرت له برعب وتراجعت وخرجت كلمتها مهتزه /ك... كمال
نظر لها المدعو كمال ببسمه مقززه ومرعبه ثم اتسعت بسمته وهو يسمع صوت بكاء الأطفال الذين يحملهم رجاله نظرت جميله برعب لاولادها وركضت لهم ولكن مسكها كمال ومنعها وهي تصرخ بشده / اتركني يا حقير اترك أولادي سماااااااا خااااالد
ابتسم كمال وضمها له أكثر وتحدث في اذنها بنبره جعلتها جسدها ينتفض تقززا / ودعي أولادك يا جميلتي هل ظننتي انك عندنا تهربين مني مع زوجك سادعك وشأنك اخطأتي عزيزتي فكمال أوغلو لا يترك اشياءه سأعتبر الاولاد تعويض لي
نظر لرجاله فاخذوا الأطفال للخارج تحت صراخها وتمللها في يده وبكاءها الشديد عليهم / لالالالالالا ولادي سماااااااااااا يا خاااااااالد
ألقاها كمال أرضا وانحني لها / سوف اجعلك تندمين جميلتي ولدك سيكونون خدمي اما ابنتك الجميله فستكون متعه لي
ثم ضحك بشر / ثم من بعدي ستكون لمن يدفع اكثر الوداع عزيزتي
نظرت جميله له وهو يرحل ولك تتحرك بعد رحيله بربع ساعه جاء مازن وهو يلهث برعب وجد المنزل مفتوح والأشياء به مبعثره نفي برأسه برعب وجد جميله تجلس وتنظر أمامها مثل الجثه لا تتحرك اقترب منها برعب وتحدث بنبره مرعوبه / جميله انتي كويسه جميله فيه ايه جميله الاولاد فين
وعند ذكر هذه الكلمه رفعت عينها له وتحدثت بكلمه واحده فقط وبعدها صمتت / اخدهم
نظر مازن برعب وأخرج هاتفه وتحدث به / مالك الحقنا
Back
علي بكاء أسد المكان وهو يتذكر حاله جميله التي دامت خمس سنوات نعم خمس سنوات عاشهم بدون أولاده خمس سنوات وهو يبحث عنهم في كل مكان خمس سنوات تجرع فيها صغاره كل أنواع الذل خمس سنوات ظلت فيهم صغيرته سما بين العاهرات خمس سنوات وهي تعمل معهم في الملاهي والاماكن المشبوهه بسببه هو نعم هو الملام الوحيد هنا
بكي أسد بشده ونظر أمامه وتحدث بنبره معذبه / انا هعمل اللي اقدر عليه عشان أصلح غلطتي
اخرج هاتفه وضغط علي بعض الأرقام / الو.....
دخل مراد المشفي وهو يزفر بضيق لهذه الفتاه التي تسير خلفه منذ الصباح استدار بضيق / ايوه اتفضلي
نجلاء بتفاجأ / ها ايه
مراد بملل / حضرتك قولتي عايزه انك تيجي المستشفي وانا جبتك فيه ايه بقي
نجلاء يتوتر فهي لم تأتي لتستشير اي احد كما أخبرته بل أرادت ان تكون بجواره فقط / اصل اصل انا معرفش اي دكتوره هنا احم هو حضرتك ممكن انت تكشف عليا
نظر لها بحاجب مرفوع / وانتي بقي عايزة تكشفي عندي
هزت رأسها / اها اصلي معرفش دكاتره هنا وسمعت انك متميز اوي في تخصصك
مراد ببسمه سخريه / وانتي بقي عايزاني اكشف عليكي من خلال تخصصي
هزت رأسها
مراد بملل / انا تخصص مخ واعصاب وجراحات انتي بقي
عايزه تكشفي علي ايه
تراجعت هي باحراج / لا خلاص انا هشوف دكتور تاني يكون
قاطعها صوت من خلفها / لا هتحتاجي دكتور خياطه عشان يخيط الغرز اللي هتبقي في وشك
ثم نظرت لمراد بشر / كلم دكتور البنج يا دكتور
ناري ببكاء / اعااااا كان ماشي معاها قدامي لا وبيضحكلها بنت المضايقه عااااااا
أمسكت المنديل وأخذت تبكي وتمسح انفها فيه
نظرت لها نرمين بقرف واعطتها منديل / اهدي ياختي شويه كده
ناري بصراخ / عااااااا اهدي ايه يا جذمه انتي بقولك البت مزه مزه هتشقطوا مني
نرمين / خلي عندك ثقه في نفسك شويه يا بنتي
ناري بصراخ / ثقه ثقه مين يام ثقه دي البت
اشارت بيدها / البت موجه البت وتكه كده موزه ده انا لولا الملامه كنت بوسها من بوقها اه يا ني يا حرقة قلبك يا ناري كلهم بيبصولك في الحيله هو مفيش غيره في البلد ياربي
نرمين بسخريه / ليه متقوليش عشان هو عينه زايغه مثلا
نظرت لها ناري بشرار / ماشي انا بقي هوريه هو وباربي دي
كانت نور تقف وتنظر لهذه التي تقف بجوار مالك وهي تضغط علي شفتيها بغيظ / مين دي
مالك / احم دي ايملي
نور وهي تنظر لها بشر / وست خرا دي مش عندها لبس ولا ايه ايه الزفت اللي هي لبساه ده
مالك وهو يكتم ضحكته / وانا اعرف منين ملناش دعوه دي حريتها
نور بصراخ / وده جوزي يا مالك
ثم قالت بغيظ شديد / انت مش شايف بنت الهبلة دي بتبص عليك ازاي وقدامي اعمل ايه انا دلوقتي ها قولي
سمعوا صوت / اششششش اطلقي
نظر مالك بغيظ /اهي رضوي الشربيني جات اهي
سمر بغيظ وهي تنظر لايملي بفم متشنج / اسمها ايه العروسه
نور بغيظ / ايميلي
سمر / ايم ايه يا ختي
نظرت لها ايملي بتعجب بسبب نظراتها التي تكاد تأكلها
سمر وهي تجلس وتنظر لها بقرف / بس مش قد كده يعني
نور وهي تهمس لها /متأكدة انها مش قد كده البت قمر يخربيت امها
سمر وهي تضربها بكوعها / اخرسي يابنت الهبلة انتي
مالك وهو ينظر لسمر بغيظ / اتمني منكنش معطلينك يا استاذه سمر
سمر بسماجه / لا عادي انا فاضيه انت عارف وقولت لسراج اني هاجي اقعد هنا امال اسيب البنيه الهبلة دي لوحدها
نور وهي تنظر لها / هبله يا سمر يا جذمه
سمر وهي تبتسم لها بشر / اهدي يا هبله انتي خليني افكر لك في حاجه حلوه كده نتعامل بيها مع البت المعفنة دي
نظر لها مالك وانفجر ضاحكا عليها
دانه وهي تنظر له بصدمه / يخربيتك هو انت مفيش مره ادخل الاقيك لابس
ضحك قاسم بشده عليها ونظر لليث / ازيك يا ليث
نظر ليث له وابتسم بسمه استغربت منها دانه /ازايك يا قاسم لحظه هلبس وهاجي ليك
قاسم / تمام
جلس قاسم وأخرج العقود التي جاء من أجلها ثواني وكان ليث يخرج من الغرفه الجانبيه ويذهب لطاولة الاجتماع وجلس علي بدايتها
قاسم وهو يمد يده لليث بالورق / ده ورق اخر صفقه مع الشركه الايطاليه ودي رسالة جات معاهم
ليث وهو ينظر لنقطه في الإمام
ليث بجمود / اقرأ الرساله يا قاسم
نظرت له دانه بتعجب الا يجب أن يقرأ هو بنفسه شئ مهم كهذا
قاسم / احم الرساله بالايطالي يا ليث
ليث وهو يغير اتجاة نظره لدانه/ اديه للاستاذة دانه هي تترجمه
ثم تحدث بسخريه لاذعه /ولا انت نسيت اني مش بشوف
غامت عين قاسم بحزن شديد علي صديقه
بينما دانه نظرت له بصدمه ماذا هو اعمي...........
عبدالرحمن لصديقه / خلاص يا سمير انا همشي بقي عشان فيه مشوار ضروري كده
سمير / هي الحكايه فيها مزه
عبدالرحمن وهو يضربه علي كتفه /خف ها خف ياباشا
اخذ عبدالرحمن اشياءه وذهب لسيارته واتجه لعم يونس لا يعرف ولكن يتمني حقا ان يجدها هناك
وصل للكورنيش وجد عم يونس وجانبه رحمه ابتسم بفرحه كبيره جدا وهبط من سيارته واقترب منهما ولكنه توقف بألم عندما وجدها تبكي بشده
عم برنس بحزن / وانتي وافقتي علي الجواز يارحمه!؟؟؟
نظرت رحمه له بدموع والم وشهقات تخرج منها
بينما عبدالرحمن لايشعر بساقه وكأنها التصقت بالأرض ماذا تتزوج تكون لشخص آخر هي تمزح بالطبع فهي له حتي ان اضطر ان يجبرها علي ذلك او ان يخطتفها فلن يتررد
رحمه بدموع /...............
خلص الفصل انهاردة اتمني يكون عجبكم مستنيه تعليقكم ورأيكم
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见
احبكم في الله 🌺 🌺 ♥ ♥
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الثامن_عشر
🌸🖇🎀قال العلامة السعدي يرحمه الله:
" *مجلس علم تجلسه خير لك من الدنيا وما فيها، وفائدة تستفيدها وتنتفع بها لا شيء يزنها ويساويها"*
🌸🖇🎀قال ابن عثيمين :
*وأنت إذا بدأت من لقيته بالسلام حصلت على خير كثير، منه اتباع الرسول ﷺ . ومنه أنك تكون سببا لنشر هذه السنة التي ماتت عند كثير من الناس،ومعلوم أن إحياء السنن يؤجر الإنسان عليه مرتين،مرة على فعل السنة، ومرة على إحياء السنة.*
📮[شرح رياض الصالحين 528/3]
📮الفواكه الشهية/١٧٩
الفصل الثامن عشر
نظر قاسم بتعجب لدانه وهنا أدرك انها لا تعلم بوضع ليث أشار لها برأسه بتحذير الا تظهر شئ
تفهمت دانه الأمر / احم اكيد يا فندم خلال ساعات هكون مترجماه
ليث بلهجه لا تقبل النقاش / ساعتين ويكون جاهز
فتحت دانه عينها بصدمه كبيرة وتحدثت / س... ساعتين مين انا
ابتسم بسخريه / ايه يا استاذه دانه مش هتقدري عليهم ولا اية
نظرت دانه بغيظ شديد له / لا هقدر يا فندم بس هترجمه فين ومكتبي مش جاهز
ابتسم ببرود وأشار برأسه تجاه الاريكه
ثم قال بهدوء وبرود يتخلل صوته / تقدري تخلصي كل شغلك هنا
كانت علي وشك الاعتراض ولكن لاحظت نظرات قاسم وهي تحذرها الا تفعل فهو يعلم صديقه جيدا لا يحب أن يناقشه احد في اي قرار له
دانه وهي تتحدث بغيظ شديد / حاضر أوامر تانيه
ابتسم ليث بتسليه
نظر له قاسم بغباء هل رأي صديقه يبتسم الان اخرجه من شروده صوت ليث / في حاجه تانيه يا قاسم
قاسم / لا بس
قاطعه ليث / تمام اتفضل انت لو احتاجتك هكلمك
نظر له قاسم بحاجب مرفوع هل يطرده الان ام انه يتوهم ذلك
قاسم باستهزاء / وده من امتي يا عنيا
ليث ببسمه برود / من دلوقتي اتفضل يلا
قاسم وهو يتمتم / ايه التهزيق دة عيل طور مش بيفهم
ليث ببرود / لو قومتلك هعرفك من الطور يلا امشي
قاسم وهو يأخذ اشياءه / هغور اهو هغور ياخي يلعن ابو دي معرفه جيبالي قله القيمه
ليث / بتقول حاجه
قاسم بسخريه / سلامتك يا حبيبي عايز حاجه
ليث بسخريه / لا يا قلبي عايز سلامتك
اخذ قاسم اشياؤه ورحل تحت نظرات دانه المتعجبه من هذه النظرات
ليث /هتفضلي تبصي كتير مش هتشتغلي
دانه بغيظ / بص بقي انا سكت كتير بس والله لو....... ااااه
صرخت دانه بفزع حينما وجدته اقترب منها بسرعه كبيره واقترب من اذنها وهمس / لو ايه
دانه بجسد متيبس / ها
ليث بصوت خافت جدا / لو اية
دانه / لا مفيش لو يا ريس ده كلام عيال انت هتاخد علي كلام العيال
ليث وهو يبتعد بضحك / لا واضح اني هتسلي اوي الايام الجاية
نظرت له دانه بغيظ وهو يتجه لمكتبه /اوووف هتوقف قلبي يا شيخ يخربيت حلاوتك يا جدع ايه ده
سمعها ليث وضحك بشدة عليها
دانه في نفسها وهي تكاد تبكي / يارب يكون افتكر نكتة من اسبوع وبيضحك عليها
عبدالرحمن وهو ينظر لها بألم بسبب دموعها وحدث نفسه كأنها امامه / بتبكي ليه
علي مسافه منه تمكنه من سماعها
رحمه بدموع بسيطة / والله مش زعلانه علي نفسي يا عم يونس انا عادي بس.... بس اهلي يا عم يونس
يونس / وانتي يابنتي هتدمري نفسك كده
رحمه وهي تمسح دموعها / اعمل اية يا عم يونس ده شرطه عشان يرجع لينا الملجأ شرط انه.... انه اتجوز منه
نظر عبدالرحمن بصدمه ماذا تقول هذه زواج مِن مَن هي تمزح اكيد
يونس / هتتجوزي واحد بيساومك علي عيلتك وبيتك يا رحمة عمري ما عرفتك كدة ضعيفه
رحمه وهي تنظر له وتبتلع ريقها / انا رفضت يا عم يونس
يونس ببسمه / ده الصح بإذن الله ربك ييسر الأمور
رحمه وهي تنظر له / انا حاسه اني مش كويسه دمرتهم عشان مصلحتي وهشردهم بسببي
يونس / متقوليش كده انتي كنتي بجد هتظلمي نفسك
رحمه وهي تأخذ حقيبتها / ربك يدبرها يا عم يونس اسفه لو كنت ازعجتك بمشاكلي بس انا بجد كنت عايزه اكلم حد ضروري
يونس / متقوليش كده يارحمه انتي اكتر من بنتي وانا هنا في اي وقت
هزت رحمه رأسها ببسمه باهته ثم رحلت تحت نظرات عبدالرحمن الذي سمع كل شئ لن ينكر كم الراحه للتي إصابته عندما سمع رفضها للزواج
ابتسم وأخرج هاتفه / الو يا سمير محتاجك في خدمه
مراد وهو يتنهد بملل وينظر لصغيرته التي تجلس أمامه وهي تهز قدمها بسرعه وغضب / ما سبتنيش اجبها من شعرها ليه ها
مراد بملل / يا روجى مش فاهم انتي متعصبه ليه دلوقتي
نظرت له والنيران تشتعل في عينها / متعصبه ليه واحد نازله معاك وبتركب معاك عربيتك واجي الاقيها واقفه معاك اتعصب ليه مليش حق والله
مراد وهو ينهض ويجلس مقابلها وامسك يدها / روجى انتي عارفه مين اللي ساكن هنا (أشار لقلبه) مفيش غير روجى بس هي اللي هنا روجى انتي مش بس زوجتي وحبيبتي انتي بنتي وصاحبتي وكل حياتي يا روجى عمري ما في يوم فكرت ولا عمري هفكر اني ابص بس مجرد نظره عابره لوحده تانيه لان ببساطه انتي بس اللي ساكنه قلبي يا روجى اوعي في يوم بس تفكري اني هبص لغيرك يا روجى
روجى بدموع /غصب عني بغير يا مراد اعمل ايه يعني
جذبها لاحضانه وقبل رأسها / تزعلي يا عمري ماشي بس اوعي تبعدي عن حضني ابدا فاهمه يا روجى
هزت رأسها ببسمه
كانت نور تجلس وتنظر لايميلي بنظرات مشتعله
ابتسم مالك في نفسه علي صغيره فمهما كبرت ستظل صغيرته الجميله
نفخت نور خدها بيغيظ وهي تنظر لهذه الايملي وثيابها القصيره التي انحصرت عن قدمها واظهرت قدمها بسخاء نهضت نور بانتفاضه وهي تنظر لها بغضب واحمر وجهها بشده وسحبت مفرش الطاوله ورمته عليها بحده وتحدث بالإنجليزية بكل غضب / ارجوكي قومي بتغطية قدمك
نظرت لها ايميلي بحاجب مرفوع ووضعت الغطاء بجانبها وتحدثت بعدم اهتمام / شكرا لك ولكنني بخير هكذا
نور وقد احمر وجهها بشده وامتلئت عينها بالدموع وهي تفكر ان مالك سينظر لها / ولكنني لست بخير هكذا
نظر مالك لها بقلق علي شكلها هذا ودموعها
تحدثت نور وقد تساقطت دموعها وهي تنظر لمالك وتتحدث مثل الطفل الذي بشكي لوالده / خليها تغطي رجليها يا مالك
نهض مالك وذهب تجاهها وسحبها معه لمكتبه وعندما دخل المكتب جذبها لاحضانه بشده وهو يتنهد بألم علي دموع حبيبته وكل ذلك بسببه لانه احضر هذه الفتاه هنا
وكأنه بعناقه لها أعطاها الضوء الأخضر لتنفجر في البكاء بشده وهي تدفن وجهها في صدره وتمسك قميصه بشدة / لبسها قصير اوي يا مالك ومبين كل حاجه
ابتسم علي زوجته الطفله هي تبكي فقط لأن ثيابها قصيره
رفعت نور رأسها من احضانه ونظرت له بانف وخدود حمراء من البكاء / هي حلوه صح احلي مني يا مالك صح و..... و....
لم تكمل كلامها بسبب عودتها للبكاء مجددا سحبها مالك وجلس علي الاريكه واجلسها بجانبه وقام بمسح دموعها وقبل خدها بحنان / قلب مالك انتي عارفه يانور مفيش حاجه حلوه في عيني خالص طالما الحاجة دي متخصكيش لان ببساطة تعريف الجمال عندي بيتلخص فيكي يا نور فيكي انتي وبس انا لو شوفت ملكات جمال عمري ما هفكر فيهم او اني حتي ابص عليهم لأنهم ببساطه مش نور
ابتسمت نور علي كلامه وتحدثت بطفوله / يعني هي مش حلوه
ضحك مالك عليها بشده وجذبها لاحضانه / تؤ تؤ مش حلوه
ثم قرصها من وجنتها بلطف / نوري بس هي اللي حلوه
ابتسمت نور عليه ونظرت له بحب شديد ولكن فاقوا من هذه الحاله وهم يسمعون صراخ ايملي
خرج مالك ونور بسرعه ونظروا بصدمه وجدوا ايملي تنظر لثيابها الملوثه تماما بالعصير بصدمه كبير
وسمر تحمل كأس عصير فارغ وتنظر لها باسف مصطنع / اوووبس اسفه لم اقصد
اغمض مالك عينه وزفر بحنق شديد
خرج سراج من الشركه الخاصه به وصعد لسيارته وانطلق بها السائق نظر سراج أمامه وجد مالك يتصل به أجاب سراج ببسمه / مالك باشا بنفسه
مالك وهو يتنهد بملل / تعالي خد مراتك يا سراج بدل ما هسلمها ليك جثه
سراج بضحكه عاليه / ليه بس يا كبير دي حتي قالتلي انكم وحشتوها فحبت تروح زياره
مالك بسخريه / زياره؟؟ مراتك هتولع في ايملي
سراج بضحك / ما هو اساسا.....
ايه يابني انت رايح فين كدة مش ده الطريق
انتبه مالك له جيدا
السائق بخبث / لا ده طريق مختصر يا.... يا صقر
نظر مالك للهاتف بصدمه انقطع الاتصال بسراج اتصل مجددا بيه ولكنه مشغول ثواني وتم غلق الهاتف
نظر مالك بجنون للهاتف
نظر خلفه وجد نور وسمر مع ايملي
خرج بسرعه وصعد لسيارته / الو عبدالرحمن حصلني علي مستشفي مازن
علي الجانب الاخر كان عبدالرحمن يفكر بتعجب لماذا صوت والده هكذا يبدو أنه متوتر او قلق لم ينتظر دقيقه اخري وصعد لسيارته بسرعه كبيره وانطلق لمشفي مازن
نظرت دانه لهذا البارد الذي يعمل منذ ساعات هي ستجن كيف يعمل وهو لايري شئ لاتنكر مهاراته في الكتابه علي الكومبيوتر كان يكتب بسرعه كبيره تأملته قليلا ملامحه تنبض بالرجوله بشره قمحيه لحيه يتخللها بعض الشعيرات البيضاء التي تزيده هيبة ووقار واكيد وسامة وشعره المصفف بحرفيه حقا وسيم جدا استفاقت علي حديثه لها / قمر مش كده
صدمت وفتحت عينها بشده هل يري
دانه وهي تتحدث بخفوت / هو شافني ولا ايه
ضحك هو ببرود / لا مش بشوف بس صوت كتابتك علي الكيبورد وقف فقلت كده وانتي اثبتي الجمله عليكي يعني انا كنت بخمن بس
ابتلعت ريقها بصدمه / يخربيتك اسود من مالك لا ده انا اخليه يشوفلك شغلانه معاك دة انت هتفيدهم والله
ضحك بشده عليها
نظرت بصدمه / لا انا ابتديت اخاف بجد
نهض ليث وسار تجاهها نظرت هي له بتعجب بسبب اقترابه منها / ايه
اقترب هو أكثر من مكانها
دانه / في ايه يا عم بتقرب كدة ليه
تجاهل هو كلامها
دانه بغباء / لا بص هتقل بعقلك والله هصرخ والم امه لا اله الا الله عليك وافضحك
تجاهلها مجددا
دانه / ايه يابا انت بتسمع دبة النمله ومش سامعني
ابتسم هو بسخريه وانحني بجسده عليها
دانه / بص استهدي بالله كده مش معقول يعني تعمل الحركات دي وانت راجل كباره كدة وليك مركزك
اقترب اكثر ومد يده خلف رأسها
اغمضت دانه عينها / انت بتعمل ايه
فجأه شعرت بعطره يتخلل حواسها بينما هو ابتسم علي حديثها
ثواني وشعرت بالهواء يلفح بشرتها نظرت وجدته ابتعد عنها وعاد لمكتبه نظرت له بتعجب / وجدته يحمل كتاب نظرت خلفها وجدت مكتبه عملاقه مليئه بالكتب اذا كان فقط يريد كتاب ولكن كيف علم مكان هذا الكتاب وكيف سيقرأه الا اذا كان نظرت لأكتب وامسكت أحدهم وجدته بطريقه برايل نظرت له بحزن شديد علي حالته
بينما هو كان يبتسم وهو يتذكر كلماتها
دانه / تلاقيه بيقول عني هبله دلوقتي لازم يعني أحرج نفسي اوي كدة ايه الهبل دة بس يارب
بينما هو ابتسم بشدة ولكن لم يظهر ذلك هو لم يرد الكتاب علي اي حال فقط أراد معرفه رده فعلها اذا اقترب منها هي مجنونه حقا
عادت رحمه الملجأ وجدت الجميع يجلس في الحديقه وملامحهم تنطق بالحزن تحدثت رحمه بألم / كله بسببي
رفع الجميع رأسه لها
رحمه بدموع / كله بسببي انا السبب في اللي حصل وهيحصل فيكم كلكم انا انانيه اوي
منال وهي تنظر لرحمه بحنان ثم نهضت وعانقتها ومسدت علي ظهرها / متقوليش كدة يا رحومي انتي لو كنتي وافقتي علي عرض الشخص ده انا كنت رفضت بعدين ده انتي ربك رب كريم وعوضه كبير مش ده كلامك برضو ولا نستيه يا عمري
رحمه ببسمه وهي تمسح دموعها / عندك حق وانا هخرج وهدور علي اي شقه علي قد الفلوس اللي معانا لحد ما ربنا يصلحها من عنده ونلاقي مكان تاني
أنور / احسن تستاهلوا عشان طمعانين فيا وفي فلوسي شوفوا ربنا عمل فيكم ايه بكره ارجع بيتي وانتم تنشردوا كده في الشارع
نظروا له لثواني بتعجب سرعان ما انفحروا في الضحك عليه
احمد وهو يقترب من رحمة ومنال / انا هنزل ادور علي شغل يا ماما وهساعدكم
نظرت له منال بفخر / لا يا حبيبي انت هتاخد بالك من اخواتك الفتره الجايه احنا مش عارفين ايه اللي جاي بس طول ما انت واخد بالك منهم هنطمن
احمد بحزن / كنت عايز اساعدكم يا ماما مش عايز اسيب الحمل كله عليكي انتي ورحمه
رحمه وهي تنظر له بفخر وتمسد علي شعره / قلب رحمه والله يا ابوحميد مفيش حمل ياباشا ابدا انتم مش حمل اوعي تقول كده احنا كلنا عيله وهنعدي الظروف دي مع بعض كلنا اتفقنا
هز احمد راسه
رحيل / وانا اوعدكم انا وماني مش هنتخانق لحد ما الظروف دي تخلص
رحمه بضحك / كتر خيركم
حمدي / وانا كمان مش هاكل حلويات كتير لحد ما نخلص الظروف دي
رحمه /ياريت يا حمدي تبطلها خالص حتي بعد الظروف مش مفلس امي بسببها
حمدي بضحكة / موعدكيش بس هحاول
نظرت منال لاولادها وضحكت بشده عليهم وضمتهم إليها / ربنا يخليكم ليا
أنور بتذمر مثل الأطفال / يعني خطفني وحرمني من حنان العيله ومش عايزين تحبوني معاكم
ضحكت رحمة وذهبت اليه وعانقته/ ده قلب رحمه يا ناس حبيبي يا أنور والله
كان مازن يجلس في مكتبه يعمل علي بعض الورق فجأة وجد شخص يقتحم غرفة مكتبه بعنف نظر بغضب شديد ولكنه تحول لقلق حينما وجده مالك وملامحه توحي بالتوتر والقلق
مالك بقلق / سراج حصله حاجة
نظرت ايميلي لهم / احم احم معذرة هل يمكنني أن أعرف اين هي غرفتي
نور وهي تدعي الأسف / انها الغرفه في الجزء الشرقي
نظرت سمر وهي تدعي الصدمه / يالله الجزء الشرقي يا لها من مسكينه
نظرت لهم الفتاه بخوف فهم يتحدثون الانجليزيه / ماذا به الجزء الشرقي
نور وهي تنظر لها بشفقه / لقد
قاطعتها سمر بدراميه / ارجوكي يا نور هكذا ستخاف
ايميلي بخوف ماذا هناك
نور وهي تدعي الشفقة / لا شئ
ايملي وهي تنظر لهم بقلق / حسنا
نظرت لها سمر نظرة مدققه/هي البت دي معندهاش لبس ولا اية ايه القرف اللي هي لابساه ده
نور بحنق / انا عارفه مالك جايب الأشكال دي منين اووف
سمعوا صوت من خلفهم / اوووووه انظروا الي هذه الجميله
ثم أطلقت صفير / بعترف الصراحه مالك ذوقه ايه قشطه
نظرت نور لجميله بغيظ / شوفتي يا سمر الجذمه دي عايزه تنقطني
سمر وهي تنظر لجميله بقرف / تجاهليها يا حبيبتي بعدين ده غلط أسد اساسا اية بنات مصر خلصت عشان يروح يجيب من بره هو اللي فتح علينا فتحة المستورد ده
ثم نظرت لنور / تقريبا مالك هيعمل زيه عشان كده استورد الحته اللي قدامك دي
ساره وهي تدخل / ايش هالمزه يا بنتي يخربيتك صاروخ أرض جو لا صاروخ ايه دي قاعدة صواريخ متحركة
نور / شايفه دول بنات وعملوا كدة امال الرجاله اه يا حوستي السوده يانا ياما
جنة وهي تدخل / ايه ده جايبين نسوان الله اكبر
جميله وهي تنظر لها وتغمز / ناقص خمره ههههههههه
سمر / والله اتصل بالبوليس يجي يلمكم كلكم يا كلاب يعني بدل ما تقفوا جنب البنيه جايين تعاكسوا في الكراميل دي
نور وهي تنظر لهم / اخص إلهي اشوفكم في مكاني منك ليها
ايملي وهي تنظر لهم بملل / اسفه لأنني قاطعت حديثكم هل يمكنني معرفه اين هي غرفتي
ساره / دي حلوه جوي يا واد يخربيت السكر اللي بينقط منها
جميله وهي تنظر لها بهيام مصطنع / ممكن تقولي جميله مره
سمر وهي تنزع حذائها / الواضح انكم فايقين وجايين تتسلوا تعالوا بقي
ركض الجميع وهو يصرخ وخلفهم سمر
بينما نور نظرت لهذه الفتاة وتنهدت بضيق ثم نهضت / هيا اتبعيني يكش نخلص بقي
اخذتها نور لغرفتها / هذه هي الغرفه التي ستقمين بها يكش نخلص من دي فتره يا شيخه
نظرت لها بتعجب / عفوا لم أفهم
نور / احسن اقصد لا شئ ارتاحي قليلا
ثم تركتها وهبطت الاسفل وجدت الجميع ينظر لسمر بشفقه وسمر فقط تنظر أمامها وكأنها في عالم آخر
نور برعب وهي تقترب من سمر / مالك يا سمر مالها سمر يا بنات
جنه بدموع / في ناس كلمتها وبلغتها ان.... انهم خطفوا سراج
عبدالرحمن وهو يفرك زقنة بحيرة وينظر لهم / مين في مصلحته انه يخطف عمي سراج
مازن وهو يحاول التركيز / معرفش مين سراج سايب الخدمة من زمان اوي فملهوش اعداء الا لو كانوا أعداء من السوق أو منافسين
مالك وهو يفكر / ما ظنش لو كانوا فعلا منافسين زي ما بتقول كانوا عملوا اي حاجة اغتيال سرقه ورقه تهديد او خطف اي حد من عيلته اما خطفه هو شخصيا مش هيفيدهم بحاجه ابدا
مراد / ليه ما يكونش شخص قاصد يأذي عمي مالك فخطف عمي سراج لانه عارف عمي مالك اكتر واحد
اسد /ده احتمال فعلا بس مين اللي ممكن يعمل كدة وازاي هنوصل ليهم
مالك ببسمه خبث / السواق
سمعت سما صوت وصول رساله لها نظرت وجدتها تحتوي علي صور لها وهي في أحضان الشباب وصور لها وهي تأخذ المخدرات من احد الأشخاص وصور وهي تستنشق البودرة
نظرت بصدمه وخوف شديد من هذا الذي يهددها بهذه الصور وماذا يقصد بذلك نظرت برعب للصور مجددا علي امل ان تجد اي شئ يخبرها انها مزحه من احد اصدقائها ثواني ووصلت رساله لها علي هاتفها / اتمني يكون الفوتوسيشن عجبك يا قطه أصله عجبني اوي فقولت اوريه ليكي ومين عارف يمكن اوريه لاسد باشا او خالد ده هيحصل بس في حاله رفضتي طلبي انتظري مني رساله ابلغك فيها اللي عايزه سلام يا........ يا قطة
القت سما الهاتف وأخذت تلطم علي وجهها برعب / يا نهاري يا نهاري روحت في داهيه بابا هيقتلني يا نهاري يا خربيتك ياسما يا خربيتك يا سما
استووووووووب خلص الفصل اتمني يكون عجبكم عارفه انه قصير بس والله بسبب التعب مش عارفه اكتب اكتر لان التعب زاد عليا والله بإذن الله الفصل الجاي اعوضكم ببارت اكبر واحداث اكتر ومشوقه مستنيه رأيكم في الأحداث والفصول اتمني ميكونش مستوي الروايه قل عن المتوقع مستنية توقعتكم ورأيكم في الروايه عامه
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمة نبيل ♥ ♥ 美心
再见😘🌟🌟🌟
احبكم في الله 😘 😘
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_التاسع_عشر
*نبدأ فصل انهاردة بكبسولات لراحه البال*
صلي جيداً . .
و اسجد طويلاً و تنفس بعمق ، و أقرأ القرآن بتدبر ، و أذكر الله كثيراً ، و تذكر أن الدنيا زائله .♥🌍
سيجبِرُ الله قلبك . . .
سيعوضك عن كل شيء فقدته، سيمُر هذا الوقت الذي أتعبك وستبتسم من لطفِ الله بك ♥🌍
"لا تنسَ أن تلح باللهم اهد لي قلبي، فإنهُ والله لو هُدِي هان عليك كل شيء."♥🌍
كيف نحزن ؛
و مَن يَرعى أرُواحنَا سَمى نَفسُه { الرحمَنْ الرحِيم } ..♥🌍
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل التاسع عشر
استيقظ سراج علي دلو ماء سقط علي وجهه فتح عينه بانزعاج كبير ونظر أمامه بملل وجد شخص أعاد له الذكريات القديمه
سراج /كده ياراجل مايه ساقعه اخد برد كده
نظر له الرجل بشر كبير /اوووه الصقر هنا بنفسه
سراج وهو يرفع رأسه اليه ببسمه مستفزه / شوفت التواضع
الرجل بانزعاج / لا تتحدث بالعربيه
سراج / الله وانت مال اهلك انت اتكلم باللي عايزه بعدين انا بعتب عليك يا مارتن ينفع يعني شغل الستينات ده يعني ترشي السواق وترش مخدر مش مقدرني انت يعني انا كسراج كنت بفضل مثلا تطلع عليا عربيات كتير كده وتقطع الطريق علينا وانزل انا بقي بالمسدس واحاربهم لحد ما واحد يضربني بغدر من ورا واقع وتقوم تجبني بقي وتعذبني علي الاقل اتعب شويه يا اخي بس انت بتسترخص يعني بس عموما مش مشكلة انا اساسا كنت زهقان والصراحه حبيت اللعبه اوي لا وفرحت لما لقيت السواق بيطلع المخدر وبيرشه فاكر اني مش هعرف امنعه لو عايز بس تقول اية الفضول كان قاتلني اني اعرف مين اللي عايز يخطفني فأنا كملت معاه اللعبه
نظر له للرجل بغضب شديد / انت ماذا تقول تحدث بلغه افهمها
سراج بملل / اذهب من هنا يا مارتن فرأسي يؤلمني ولست في مزاج للتحدث انا أتيت هنا لسبب واحد وقد عرفته
مارتن بغضب وهو يقترب منه / اتظنني امزح معك ها أنت سوف إريك عواقب ما فعلت وانت لم تأتي هنا بارادتك بل انا من قمت بخطفك
نظر له سراج ببرود سرعان ما انفجر ضاحكا / اه يا رجل لم أعرف انك مرح حسنا اسمعني انت لم تختطفي بل انا من جئت بإرادتي ولم اقاوم واذا لم أكن اريد المجئ فلم أكن لاكون أمامك الان كل ما في الموضوع انني عندما رأيت هذا الأحمق يخرج المخدر كان يمكنني قتله في نفس اللحظة ولكن امممممم يمكنك القول انه مجرد فضول لأعرف من هذا الشخص الذي يهتم بي بعد هذه السنين من ترك الخدمة ولكن انظروا من انه مارتن لا كوستر شقيق اداورد لا كسوتر الذي تم قتله علي يدي بابشع الطرق نظر له مارتن بغضب جحيمي / انت يا حقير سوف إريك كيف انتقم لاخي منك الذي قمت بقتله
نظر له سراج ببرود / هذا يعتبر انتقام يا عزيزي ألم تسمع به أخاك قتل زوجتي يوم زفافنا لذا ما فعلته هو مجرد رد فعل لا أكثر ولا أقل
مارتن وهو ينظر له بغضب / تذكر انك من بدأت هذه اللعبه وانا من سأنهيها
سراج وهو يتحدث ببرود / تؤ تؤ تصحيح اخاك من بدأ باللعبه وانا من سأنهيها يا عزيزي بموتك انت ومن يعاونك
نظر له مارتن بصدمه
فضحك سراج بصخب / لا تقل انك ظننت انني لن اعرف ان هناك شخص يعاونك اه مارتن يا عزيزي انت أضعف من ان تفعل شئ بمفرد اعلم ان التنظيم للخطف ضعيف ان لم يكن معدم ولكن في النهايه هذا خطف والشخص الذي ساعدك سأعرفه يا مارتن
اقترب منه مارتن وتحدث بظلام / سأنتقم منك يا صقر علي كل ما فعلته بعائلتي
سراج بسخريه / هيا يارجل ان هذا كان منذ 20 عام حقا ان قلبك اسود
مارتن وهو يضحك بشر / قتلت اخي ثم قمت بالهجوم علي وسُجنت بسببك ولكن خرجت مجددا منذ يومين وعاهدت نفسي ان انتقم منك
سراج بنظره بارده / افعل ما تشاء يا مارتن فكما تعلم انا لا اخافك يا رجل انظر الي نفسك شعر اصفر وعيون ملونه ونمش أعني من يمكنه ان يخاف منك أن حتي لا تشبه رجال العصابات هيا انصرف واتركني ارتاح قليلا
نظر مارتن لبروده بجنون كبير ثم صرخ / اقسم ان اجعلك تندم
ثم تركه وخرج نظر سراج في اثره وزفر بضيق / طلعلي منين ده بعد كل السنين دي الله يحرقك يا مارتن بالمايه اللي رمتها عليا دي اوووف
عبدالرحمن وهو ينظر لمالك ويبتسم بشر / ده سيبه ليا انا هعرف منه اللي احنا عايزينه
مالك وهو يبتسم لعبدالرحمن / تمام السواق عليك عايز اعرف كل حاجه عنه ومين اللي قاله كدة وازاي وصله
عبدالرحمن / اعتبره حصل يا شيطان
مالك ببسمه خبيثه / مع اني عارف مين اللي ممكن يعمل كده
مازن بتعجب / قصدك مين
مالك وهو ينهض / هتأكد وابلغكم
ثم رحل نظر مازن لهم / الموضوع ده ما يوصلش للبنات ابدا محدش ضامن ايه اللي ممكن يحصل ليهم خصوصا سمر
هز الجميع رأسه وهم يفكرون ماذا سيحدث
عبدالرحمن وهو ينهض / احم طب انا عندي موضوع هخلصه الأول يا جماعه عن اذنكم
ثم تحرك بسرعه قبل أن يسمع رد احد
ذهب لسيارته وقادها حتي وصل لاحد السيارات توقف وهبط من سيارته
نظر للشخص الذي يقف بجانب السياره / جبت اللي طلبته منك
ابتسم الشخص الاخر ومد يده بشئ / امسك يا كبير اول ما الناس عرفت انك محتاجه رحبت بالموضوع جدا ومسألوش ليه حتي
ابتسم عبدالرحمن بحزن / ربنا يكرمهم يارب دايما ويعوضهم خير شكرا يا سمير تعبتك معايا
سمير ببسمه /تعب مين يا عبيط بس انت اخويا
عانقه عبدالرحمن / ده العشم برضو ياباشا يلا امشي انا عشان الحقهم
سمير / مع الف سلامه يا كبير
ابتسم عبدالرحمن وذهب لسيارته وقادها حتي وصل لمكانه المنشود نظر له بشرود طويل ثم دخل اليه نظر في كل ركن وكل زاويه بحزن وهو يتذكر صديقه
Flash back
عبدالرحمن وهو ينظر للمنزل الكبير الذي يحتوي علي ثلاث طوابق وباحه أمامية واسعه بها أشجار وورود/ ايوه بقي علي الناس الرايقه اللي جهزت عش الزوجيه
شادي وهو يصتنع التكبر / يا بني هو انا شويه ولا اية
ثم نظر للمنزل /بس اخدت بالك انت انه تلات أدوار ده للأولاد بقي
ضحك ناصر وهو ينظر لصديقه بتعجب / اولاد مين يا شادي يا حبيبي ده انت لسه متجوزتش
شادي / ليه بتكسر مقاديفي يا جدع باعتبار ما سيكون يعني
مينا / الف مبروك ياباشا عليك البيت جميل وواسع عشان نلعب فيه كوره
نظر شادي لهم بقرف / بقولك بيت الزوجيه والأطفال والأحلام تقولي كوره يا تافه
نظر له مينا بتذمر ثم اخرج كرة ⚽ من حقيبته / امال انا جايب الكوره دي ليه مش عشان نلعب بيها ولا ايه
نظر ناصر للكره ثم أخذها منه / يلا ياض يا مينا هنلعب ماتش محترف انا وانت وشادي وعبده
مينا وهو ينظر له ويضحك / لا ياعم انت مش بتعرف تلعب هلعب مع عبده
ناصر بقرف / صدق انت واطي يلا غور يلا
سمير وهو يدخل للمنزل / وانا الحكم يلا
شادي بضحك / ده انتم مقررين بقي يعني اول حاجه هعملها في البيت هتكون ماتش كوره
ناصر / يا اخي افرح يعني حد ضامن عمره مين عارف مش يمكن تكون ذكري حلوه بعدين
اخذ عبدالرحمن الكرة ثم ألقاها / يلا نبدأ
واخذ للجميع يلعب وتعالت أصوات الضحك بينهم
بعد الانتهاء نظر عبدالرحمن لناصر ومينا / احنا اللي فزنا يا حلوين يلا بقي اطلبولنا الغدا
مينا لناصر / شوفت اهو اتدبسنا في عزومه بسببك
ناصر بملل / خلاص يا خويا مش هتذل اهلي يعني
عبدالرحمن بضحك / بس بس العزومة اساسا علي حسابي بمناسبه البيت الجديد والاكل زمانه في الطريق
هجم عليه الجميع وهم يضحكون
عبدالرحمن وهو يضحك بصوت عالي / بس ياض منك ليه كسرتوا ضهري يا تيران اوعوا كده
Back 🔙
نظر عبدالرحمن للمنزل بدموع /كان عندك حق يا ناصر انها هتبقي ذكري حلوه بس مكنتش عارف انها هتبقي ذكري ليكم
ارتفعت أصوات بكاءه لتملأ المنزل الذي سبق وامتلأ بضحكاتهم عبدالرحمن وهو يتذكر كلامهم وضحكهم / والله ما نسيتكم وحقكم هيرجع نظر للمنزل بدموع / اهلك في عيني يا ناصر والله ومينا وشادي برضو
سقط عبدالرحمن أرضا ببكاء / وحشتوني اوي وحشتوني اوي بحاول أبين اني اتخطيت الموضوع بس مش قادر والله ما عارف اتخطي موتكم بسهوله مش قادر يارتني كنت معاكم يارتني
رحمه وهي تنظر لأحمد الذي يظهر الجمود فقط علي ملامحه / فيه ايه يا حج أحمد لاوي بوزك ليه
احمد وهو ينظر لها باختناق / حاسس اني عاله عليكم انا اقدر اشتغل واجيب فلوس ورغم كده مش بشتغل ولا بساعدكم
رحمه وهي تبتسم عليه / ياباشا انت محسسني انك في الأربعينات ليه انت لسه خمستاشر سنه يا احمد يعني لسه حياتك قدامك يا بني خلص تعليم واختار مجال تحبه بعدين ابقي اشتغل وقتها محدش هيقدر يتكلم بس انت دلوقتي لسه صغير
نظر لها بضيق / انا مش صغير علي فكره
رحمه بضحكه / لا مش صغير يا سيدي انت راجل وسيد الرجاله وانا بعتمد عليك تخلي بالك من اخواتك اتفقنا
هز رأسه لها
ثواني وسمعوا صوت اصطدام كبير بالخارج ركضت رحمه وخلفها احمد بفزع
نظرت رحمه لما فعله هؤلاء الصغار / يا نهار ابيض عليكم
نظرت رحيل وماني وحمدي لبعضهم ثم اشاروا لبعضهم في نفس اللحظه وتحدثوا معا / هما السبب
كانت سما تجلس في غرفتها برعب كبير وهي تفكر من يمكن أن يهددها بهذه الطريقه هي سوف تجن قريبا من كثره التفكير في الأمر سمعت صوت رساله تصل لها علي الهاتف ارتجف جسدها وارتعش بشده مدت يدها بخوف وهي تمسك الهاتف ويدها ترتجف فتحت الرسالة وجدت صوره لها وهي في أحضان رفيقها وهو يقبلها بقذاره نظرت لها برعب ودقات قلبها تصم اذنيها شعرت انها تتنفس بصعوبه رأت رساله اخري تصل لها فتحتها بانامل ترتعش وجدت الرساله تحتوي علي عنوان واسفل هذا العنوان مكتوب (انهارده الساعه 9 هكون مستنيكي متحاوليش تتذاكي ابدا او تبلغي حد عشان هتكون صورك وفيديوهاتك كلها عند السيد الوالد واخوكي وعند شباب مصر كلهم هتيجي علي العنوان زي الشطوره وهنقضي وقت حلو مع بعض وهتاخدي صورك وانتي خارجه بس تلعبي كده ولا كده انتي عارفه سلام يا قطه)
القت سما الهاتف بارتجاف وجسد ينبض بالخوف وذكريات تتزاحم في عقلها بشدة
(كانت طفله صاحبه سبع أعوام نظرت لذلك الرجل الذي يصل عمره للاربعين وهو ينظر لها بشهوة /انظروا لهذه الجميله الصغيره اوووه سوف نقضي وقت ممتع يا عزيزتي)
وضعت سما يدها علي اذنها وصرخت بانتفاضه / لالالالالالا ابعد عني ابعد عني لالالا
تلاحقت الأصوات في رأسها
(إحدى الفتيات / من تظنين نفسك انت واحدة منا عاهره مثلك مثل الجميع هنا أصبحتي تنتمين لنا يا فتاه لذا أقبلي بالمره الواقع انتي عاهره قذره)
سما وهي تهتز بعنف / لا مش زيكم انا مش زيكم مش زيكم مش زيكم
رحمه وهي تنظر للاستراحة التي كانت موجودة في الحديقه وهي مفصصه تماما ومكسوره
رحمه بتشنج / ايه اللي حصل ده
حمدي وهو ينظر لها برعب ويبتلع ريقه / ده ده اه اسكتي مش كنا بنحاول ننضف سقف الاستراحه اصل زي ما انتي عارفه المسلم يترك المكان خير مما كان فالمهم يعني واحنا بنضفها وقعت بينا بس اطمني احنا بخير الحمدلله
رحمه / يا اخي يكش تولعوا ايه اللي عملتوه ده كسرتوا الاستراحه يا جذم انتم ايه
ثم نظرت للخشب المتناثر في كل مكان / انتم فصصتوه بايدكم ولا ايه يخربيتكم يخربيتكم
خرج أنور وهو يدفع الكرسي الخاص به وصرخ بهم / هو ايه الصوت ده الواحد ميعرفش يقعد في البيت بتاعه بهدوء ابدا
رحمه بسخريه / بيت مين يا أنور بس
أنور / ايوه انتي يابت انتي اللي عامله كل المشاكل انا عارفك انتي يا مصيبه انتي
رحمه وهي تنظر له بغيظ / ده علي اساس ان فيه ملايكه واقفه قدامك
قالت ذلك وهي تشير للأطفال الذي نظروا في الأرض ببراءه شديده.
أنور وهو ينظر لهم ببسمه / يا حبايبي ملايكه البت الكلبه دي ظلماكم
هز الأطفال رأسهم بحزن مصطنع
رحمه / وحيات امك انت وهي يارب انت شاهد يارب عليهم عشان لما اموت مشلوله محدش يسألا السبب
ثواني وشعرت بأحد يدخل للحديقة نظرت وجدته عبدالرحمن الذي ينظر لها بتعجب وينظر لثيابها بتعجب
حيث كانت ترتدي بنطال واسع وتيشرت واسع جدا وشعرها غير مرتب
رحمه بهمس محرج / اهيه كملت اهي
نظرت دانه لة بملل ثم ارجعت ظهرها للخلف بوجع / اه ياني يا ضهري اللي انكسر
فجأه سمعت صوت منبه نظرت وجدت ليث ينهض ويتجه لها
وجلس علي كرسي مجاور لها نظرت له بتعجب
ليث ببرود / خلصتي
دانه / اه خلصت باقي بس اراجعهم
ثواني وفتح الباب ودخل قاسم وهو يحمل حقائب طعام ويضغها أمامهم / يلا عشان ميت من الجوع
ليث ببرود / حط الاكل وانت ساكت
نظرت له دانه بانزعاج علي وقاحته بدأ قاسم في فتح علب الطعام ووضعها علي الطاوله
قاسم بعدما وضع الطعام / اتفضل اطفح
نظرت له دانه بصدمه
ليث ببسمه بارده / قولت ايه يا قاسم
قاسم وهو يبتلع ريقه / اتفضل حضرتك اطفح
ضحكت دانه عليهم بخفوت وبدأوا في الأكل.
بعد الانتهاء من الطعام نهض ليث واتجه لمكتبه وهو يمسح يده في احد المناديل / خلص اكل يا قاسم واستني عشان تقرأ ليا الورق الاستاذه دانه خلصته ناقص يتراجع عايز اعرف ايه هو الأصلح بينا في العقد وايه هي الرسالة اللي بعتوها
نظرت دانه له وتنهدت بملل الا يرتاح هذا الشخص تركت الطعام واتجهت للورق لتراجعه بينما قاسم يكمل طعام
بعد مرور دقائق نهض قاسم وهو يمسح يده / الحمدلله خلصت
دانه وهي تنظر بتعب للورق/ وانا خلاص خلصت هطبع الورق بس
نهض دانه وأخذت الفلاشه وذهبت المطبعة في الغرفه المجاوره التي سبق واخبرها عنها ليث
عادت لمكتب ثانيه وجدتهم يجلسون علي طاوله الاجتماع ذهبت وجلست ومدت يدها بالورق لقاسم ابتسم لها قاسم وتناول منها الورق
ليث وهو يحدثه / عايزك تخلي بالك وانت بتقرأ من موضوع الشرط الجزائي
هز قاسم رأسه وبدأ ينظر للورق سرعان ما فتح عينه علي وسعها وفتح فمه ببلاهه / ايه ده
كان مالك يجلس بكل برود وامامه احد الرجال وهو يتألم
مالم ببرود / لا تصعب الأمر علي نفسك صدقني لن يتأذي شخص غيرك هنا هيا أخبرني من هو الذي ارسلك خلفي
الرجل بتأوه / لا أحد
مالك وهو يفرك جانب فمه ببسمه مرعبه / اممممم لا أحد اذا انت من تلقاء نفسك كنت تراقبني صحيح
الرجل بالم / صحي.... ا اااااااااه
قاطعه مالك وهو يضربه بحده في بطنه ثم تحدث ببرود / لا احب ان أكرر حديثي هيا يا رجل هون علي نفسك ما سأفعله بك وتحدث
الرجل بألم وتأوه شديد / لا اعرف صدقني لا اعرف
قام مالك بركله مره اخري وأخرج مسدسه / اذا انت من جنيت علي نفسك
الرجل بصراخ / اقسم انني لا اعرف شخص ما حدثني في الهاتف واوكل لي مهمه مراقبتك وكان يتواصل معي عبر الهاتف فقط وتقاضيت اجري من خلال البنك
نظر مالك له بشر ثم انحني له / اقسم لك ان كنت تكذب علي فسوف اجعلك تتمني الموت
الرجل ببكاء والم / اقسم انني صادق لم اكذب بشئ ارجوك ارحمني
مالم وهو ينهض وينظر له / أين هو هذا الرقم
الرجل / هاتفي في جيبي هو آخر رقم تحدثت معه
مد مالك يده واخذ الهاتف ثم نظر له بشرود / اكيد الشخص ده ليه علاقه بخطف سراج
رحمه وهي تنتفض وتصرخ / محدش قالك تساعدنا احنا مش بنشحت منك
نظر لها عبدالرحمن بتعجب منها ومن ردة فعلها
نظرت منال بحده / رحمة اسكتي شويه
رحمه بألم من أن تري اي ذره شفقه في عينه لهم / يا ماما احنا مش محتاجين حاجه ابدا من اي حد انا هجيب شقه بالفلوس اللي معايا وهشتغل بس مش عايزين حاجه من حد
منال بحده / هو انتي مش عامله احترام ليا
رحمه بدموع وهي تركع عند ركبتها /والله يا ماما مش قصدي بس انتي...
منال وهي تقاطعها / ادخلي يارحمه كملي لم هدوم اخواتك
نظرت رحمه لعينها وعلمت انها لا تريدها هنا
هزت رأسها وهي تبتلع غصه في حلقها وتحركت للخارج ولكن لم تنسي ان ارمي نظره حارقه لعبدالرحمن قبل خروجها
نظرت له منال وتحدثت بهدوء / اقدر اعرف ليه حضرتك عايز تساعدنا وعرفت منين باللي حصل معانا
عبدالرحمن بخجل / اصل اللي حصل هو (حكي لها ما سمعه عند عن يونس) بس والله ما كان قصدي حاجه.
منال بخبث / وانت تعرف عم يونس منين
نظر لها عبدالرحمن بخجل
منال وهي تتنهد / اسمع يا بني انا عارفه انك قاصد تساعدنا بس انا مش هقدر اقبل مساعدتك دي ابدا
عبدالرحمن / ليه بس انتي لسه قايله ابني دلوقتي بعدين البيت مقفول ومفيش حد عايش فيه واصحابه في الصعيد غير انه كبير وفي غرف كتير وكمان جنينه كبيره عشان الاولاد
منال / مقدرش اقبله منك يا بني أصحابه مسيرهم هيجي يوم ويحتاجوه وانا مش هحط نفسي في موقف زي ده وابهدل الاولاد تاني معايا
عبدالرحمن باصرار / صاحب البيت يا أمي تعيشي انتي يعني محدش هيحتاجه
منال بتعجب / ازاي وانت لسه قايل هما في الصعيد
عبدالرحمن وقد غامت عينه بحزن / صاحبي البيت دة كان صاحبي وهو استشهد من فتره وده كان بيته بيجهزه عشان يتجوز فيه ويكون قريب من شغله عشان هو من الصعيد بس للاسف استشهد قبل الجواز والبيت من وقتها مقفول وانا استأذنت اهله وهما وافقوا لأنهم مش بيعملوا بيه حاجه
منال وهي تنظر له ببسمه / برضو يا ابني مقدرش اقبله كده من غير حاجه
عبدالرحمن / قصد حضرتك ايه
منال / قصدي لو عايزنا اننا تقبله ونروح نعيش فيه يبقي هنقسط حقه
ليث بتعجب / ايه مالك مش بتقرأ ليه
ابتلع قاسم ريقه ونظر لدانه وهو يكاد ينفجر ضحكا وتحدث لقاسم / متأكد انك عايزني اقرأ ليك الرساله اللي مع العقود منقرأ العقود علي طول
ليث ببرود / لا جايبك عشان تسليني بدل قعدتي دي انت بتهزر يا قاسم اخلص وأقرأ.
قاسم وهو ينظر له بتذمر / طب انت الحر
بدأ قاسم في قراءه الرساله / احم احم السيد ليث جايكوب نجم الجيل وعم الناس
ضم ليث حاجبيه بتعجب
بينما قاسم يكتم ضحكته ويكمل / حبينا بس نوصل الشكر علي اخر صفقه الصراحه الصفقه كانت لوز اللوز ومفيهاش غلطه عشان كده كنا حابين نزود الود والمحبة بينا ونعمل صفقه جديده اهو نسترزق منها قرشين حلوين
قاسم وهو يكتم ضحكته وينظر لدانه / احم نسترزق قرشين حلوين؟؟؟؟ متأكده من الترجمه
هزت دانه رأسها ببسمه فخر / اومال
كل هذا وليث مصدوم من ما يسمعه اكمل قاسم / عشان كده بتبلغ حضرتك لو بعد الشر مفيش قبول يبقي يا دار مدخلك شر وكل واحد مع نفسه اما لو فيه قبول من ناحيتكم فيبفي يا نهار ابيض يا استاذ ممتاز
قاسم وفلتت منه ضحكه وحدث نفسه / يخربيتك دي مش رساله شركه فروزن العالميه دي رساله بوتيك اخر كلام
اكمل قاسم بصوت مرتفع / وهنبقي ننزل مصر بعد ما ناخد الاوك منك عشان نوقع الصفقه وهنلف في مصر شويه ونعمل سياحه بالمره ما بين قوسين داخلين علي طمع بس كان عندنا تعليق علي اخر صفقه ان الشرط الجزائي كان حراق اوي فلو مفيهاش ازعاج ممكن تنزله شويه وبعدين احنا سمعتنا معروفه في السوق ودي مش اول مره تعاملنا مابين قوسين انت وذوقك بقي بس لا مؤاخذة عندنا تعقيب صغنون علي نوع المواد الخام
نفضل انه يكون بعد كده من شركه (اسم كبير مش مهم)
نظر قاسم لدانه
دانه وهي تهز رأسها ببراءه / ايه فعلا اسم الشركه رخم اوي بعدين الأسماء لا تترجم
اكمل قاسم وهو بالكاد يستطيع التحدث من كثره كتمه للضحك / وطبعا يا كبير اول ما نستلم منك الموافقه وان الدنيا بقت حلاوه هناخد اول طياره وهنيجي حمامه علي مصر نرجو الرد العاجل من سيادتكم وشكرا علي حسن استماعكم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قاسم بتعجب / اشمعنا اخر كام جملة ترجمتيهم كده
دانه /لان هما كده اترجمهم ايه غير كدة
هنا ولم يتحمل قاسم وانفجر ضاحكا / يا ختي ههههههههههههههههههه يخربيتك ههههههههه هموت ههههههههههه لا مؤاخذه هههههههههههه نجم الجيل وعم الناس ههههههههههههههه وحياه امك يا ليث لتجبني اقرأ ليك اي رساله يا اخي ههههههههههههههههه اول مره اشوف ترجمة بالحلاوة دي ههههههههههههههههههههه
كانت دانه تنظر له ببلاهه / فيه ايه هي الترجمه غلط ولا ايه
قاسم بضحك وقد سقط أرضا / هههههههههههه لا خالص ههههههههه دي صح اوي يعني ترجمه برعايه بدريه طلبه هههههههههههههههههههههههههه
كان ليث يضغط علي يدة بشدة ويغمض عينه حدث نفسه / فعلا مميزه يا آدم
نظرت دانه لتعبيرات ليث ببراءه / مال حضرتك يا مستر ليث هو انت تعبان ولا حاجه
كتم قاسم ضحكته بالقوه حتي لا يغضبه اكثر
ليث ببرود اخاف قاسم / نجم الجيل وعم الناس
دانه / امال يا راجل انت مستهون بنفسك
ليث ببسمه اخافتها / قاسم اخرج واقفل الباب وراك
قاسم وهو ينظر لدانه التي تهز رأسها برفض
قاسم / احم طب هو
ليث / يلا يا قاسم اخرج وبطل كلام
قاسم وهو ينهض وينظر لدانهبشفقه / يا صغيره علي الهم يالوزه
نظرت له دانه بشفاء ملتويه مثل الأطفال
خرج قاسم وحينما سمع سمع ليث صوت الباب تحدث ببسمه مخيفه /كنتي بتقولي ايه بقي
دانه ببسمه غبيه /ابدا مقولتش حاجه
ليث ببسمه مستمتعه / نجم الجيل وعم الناس
دانه / اه والله
ليث / دااااااااااااااااااانه
دانه وهي تتصنع البكاء / انا عملت ايه خيرا تعمل شرا تلقي دي ترجمه ولا اسلام الجيزاوي في أيامه
ليث وهو يكاد يفقد عقلة / انتي ايه......
كانت نرمين تجلس في الجامعه وهي تقرأ روايه وتبستم احيانا وتحزن احيانا بينما هو يراقبها من بعيد ولا يرفع عينه من عليها ثواني ووجد مجموعه من الشباب والبنات يقربون منها وملامحها تتحول للامتعاض
احد الشباب لنرمين / ايه يا نيرو هتفضلي طول عمرك مع الكتب كده ما تفكي وتيجي معانا في حفله في بيت ناني هتعجبك اوي
وغمز لها بوقاحه
نرمين وهي تقف وتنظر له بامتعاض / سوري مش بروح حفلات ولا بكلم شباب يلا اتكل علي الله بقي
ناني بدلع كبير /جرا اية يا نيرو انتي اتغيرتي ليه كدة ماحنا كنا بتخرج مع بعض يا قلبي علي طول ونهيص
نرمين بحده لها / كنا ده قبل ما تصاحبي اولاد يا ناني وانا حذرتك انك لو كملتي ومشيتي مع الاولاد يبقي كل واحد من طريق
سمعوا صوت من خلفهم / في حاجه يا نرمين
نظر الجميع وتحدث الشاب بسخريه / لا واضح اوي انك متعرفيش شباب
نظرت له نرمين بحده / احترم نفسك يا استاذ واعرف الأول بتتكلم علي ايه ده ابن عمي وفي مقام اخويا
شتم غيث في سره علي كلمه اخي
ونظر لهم بحد واقترب منه فبان فرق الطول والجسد
فهنا يتفوق غيث
غيث بحده / قسما بربي اشوف حد منكم مقرب منها لكون مندمه عمره كله فهمت
نظر له الشاب بخوف حاول مداراته / اهدي علي نفسك يا جدع كدة احنا بس كنا حابين نفرفشها لو مش عايزة خلاص يلا يا شباب.
نظر غيث لها وجدها تبتسم له / لا بس اية عضلاتك عاملة الواجب وزيادة الصراحه
هز غيث راسه بيأس منها ورحل
نظرت هي له يجهل /ماله ده طب استني طب هروح معاك يا حاج
نظر عبدالرحمن لهذا الرجل الذي يجلس امامه بسخريه / ها يا عبدالمجيد هتقول مين اللي بعتك تخطف عمي ولا نمشيها ميري
ارتعب الرجل من ملامح عبدالرحمن فقال بخوف / والله ياباشا مليش ذنب هو قالي
خبط عبدالرحمن يده بحده / مش شغلي اسمع حكايتك انا بس عايز اسم قولي هو مين وهمشيك
ابتلع الرجل ريقه بخوف / اللي دفعلي الفلوس وقالي اعمل كده
عبدالرحمن بترقب؟/مين
الرجل وهو يكاد يبكي /..........
...............
استوووووووب خلص الفصل يارب يكون عجبكم اتمني اعرف رأيكم واذا كانت عجبتكم ولا لا ولسه الفصول الجايه مليانه مفاجأت..
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见
احبكم في الله
رمضان مبارك عليكم 🌺 🌺 ♥ ♥ ♥
#عشفتك_مجنوتني
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#للفصل_العشرين
ينفع أقرأ قرآن وأنا نايمة على السرير أو مريحة كده ولا حرام؟
ج/ الحمد لله
لا بأس، وروي ذلك عن النبي صلى الله عليه وسلم، وعن عائشة رضي الله عنها
وذلك لأن القرآن قوت الروح، فلا غنى للمؤمن عنه في أي حالٍ من أحواله، فجعل الشارع الحكيم قراءته سهلة ميسورة لشدة حاجة العبد إليها ..
قالا في الإقناع وشرحه :
"(وَلَا بَأْسَ بِالْقِرَاءَةِ فِي كُلِّ حَالٍ قَائِمًا وَجَالِسًا وَمُضْطَجِعًا وَرَاكِبًا وَمَاشِيًا) لِحَدِيثِ عَائِشَةَ قَالَتْ «كَانَ النَّبِيُّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - يَتَّكِئُ فِي حِجْرِي وَأَنَا حَائِضٌ ثُمَّ يَقْرَأُ الْقُرْآنَ» مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ.
وَعَنْهَا قَالَتْ إنِّي لَأَقْرَأُ الْقُرْآنَ وَأَنَا مُضْطَجِعَةٌ عَلَى سَرِيرِي رَوَاهُ الْفِرْيَابِيُّ (وَلَا تُكْرَهُ) الْقِرَاءَةُ (فِي الطَّرِيقِ نَصًّا) لِمَا رُوِيَ عَنْ إبْرَاهِيمَ التَّمِيمِيِّ قَالَ كُنْت أَقْرَأُ عَلَى أَبِي مُوسَى وَهُوَ يَمْشِي فِي الطَّرِيقِ."
والله أعلم
الشيخ كريم حلمي
الفصل العشرون
نظرت نور لسمر التي تنظر بشرود للأمام ولا تتحرك / يا سمر تلاقيه حد كان بيهزر معاكي ومحصلش حاجه
لم تجب سمر عليها
جميله بدموع وهي تعانق سمر / ارجوكي لا تصمتي هكذا تحدثي صدقيني سراج بخير يا سمر سيكون بخير
جنه /يعني هي كدة فهمتك يا جميله
جميله بدموع / مش عايزاها تفضل ساكته كدة يا جنة اتكلمي يا سمر لو سمحتي طب اقولك اتريقي عليا وانا مش هزعل والله
ثواني ووجدوا دانه تدخل للمنزل وهي تصفر وتحدث نفسها / اه الشغل طلع متعب يا جدعان
نظرت وجدت الجميع مجتمع حول سمر دانه بتعجب / سمور مالك يا حبي
ساره بحزن / حد اتصل بيها وقالها ان سراج انخطف
نظرت لهم دانه بصدمه / عمو سراج انخطف ازي يعني مش فاهمه
جنه / منعرفش حاجة يا دانه
نظرت دانه بحزن لسمر واقتربت منها / مالك يا سمر بس متعودتش عليكي ضعيفه كدة بعدين هو انتي متعرفيش انكل سراج ولا ايه دة راجل صحته بومب وياكل الحديد ده متربي علي السمنة البلدي بعدين انتي نسيتي ولا اية ده الصقر
نظرت لها سمر بدموع / قلبي واجعني يا دانه عايزه سراج جانبي خايفه يعملوا فيه حاجه
ابتسمت ساره فدانه الوحيده التي استطاعت ان تجعلها تتحدث دانه وهي تعانقها / معاش اللي يوجع قلبك يا كبير انشف كده وشويه هتلاقي مالك داخل علينا بانكل سراج وتقولي البت دانه العسل السكر ام عقل الماظ المانجه القمر قالت
ضحكت سمر وسط بكائها علي حديث دانه بينما دانه قبلت رأسها فسمر ليست خالتها فقط بل اخت وصديقه ورفيقه حياه
كانت ناري تسير في الشركه وهي تشعر بالنظرات تكاد تحرقها / ايه اهدي كده متتوتريش وتبوظي الدنيا خليكي واثقه في نفسك اوووف بقي دول بيبصوا كده ليه حاساهم هيكلوني بعينهم اول مره يشوفوا واحده لابسه فستان
سارت ناري حتي وصلت لمكتبها الذي يقع مقابل مكتب خالد مباشره اخذت نفس وحاولت جذب انتباهه ولكن وجدته يتحدث مع هذه الحرباء الملونة نفخت بضيق وفكرت في شئ يجذب انتباهه ثم رأت الساعي يسير بجانبها فنادت بصوت عالي / عم سعيبييد
عم سعيد بانزعاج / ايه يا بتي ده انا جنبك اهو فيه ايه
ناري بصوت عالي / اصل عايزه كوبايه النسكافيه بتاعي ها النسكافيه
عم سعيد / والله عرفت يابنتي عرفت
انتبه خالد الذي كان يحادث هذه الفتاه علي صوت ناري المرتفع نظر لها بتعجب سرعان ما فتحه عينه علي وسعها / يا نهار ابوكي اسود
ابتسمت رحمه وهي تجلس علي الارجوحه الموجوده في البيت الذي احضره عبدالرحمن اغمضت عينها ببسمه حالمه وهي تتذكر حديثه عندما اخبرتها منال ان تجهز نفسها للانتقال للبيت الذي احضره
Flash back
رحمه باعتراض / يعني ايه يا ماما اللي بتقوليه ده ازاي يعني نروح بيت ونقعد فيه كده واحنا منعرفهوش
قالت حديثها وهي تشير لعبدالرحمن الذي ابتسم اها باستفزاز
منال وهي تتجه للداخل / انا قلت جهزي نفسك عشان هنمشي
نظرت رحمه لظهرها وهي تتركها وتدخل تحدثت بضيق / يا ماما بس...... شوفوا الوليه سابتني ومشيت ازاي اوف
نظرت له وجدت يبتسم بسماجه رحمه بغيظ / بتضحك علي ايه يا رخم انت
عبدالرحمن وهو يقترب منها / تؤ تؤ عيب يابنتي انا اكبر منك شويه احترام لو سمحتي
رحمه وهي تنظر له بغيظ / ياربي اية البرود ده انت.......
قاطعها اقتراب عبدالرحمن منها بسرعه وهمسه في اذنها بنبره مخدره / قمر
بينما هي قلبها يصارع ليخرج من صدرها وتشعر ان الهواء انسحب من المكان
عبدالرحمن وهو لا يرأف بحالها /عملتي فيا ايه بس مش قادر
رحمه وهي تبتلع ريقها وتحاول الإبتعاد ولكن جسدها لا يستجيب
عبدالرحمن وهو يغمض عينه ويستمتع بهذه اللحظات / من اول مره شوفتك فيها وانتي شغلتي بالي ووقتها عاهدت نفسي انك ليا وبس
ابتعد عنها ونظر لوجهها الذي احمر بشده ودموعها التي تهبط بشده نظر لها بفزع / بتعيطي ليه انا اسف انا
نظرت له رحمه بخجل وتحدثت بغباء وهي تمسك عينها بكمها مثل الأطفال / متقولش كده تاني عشان مينفعش علي فكره
نظر لها ببسمه متعجبه من طفولتها
رحمه وهي تنظر له بحرج / انت واحد قليل ادب واللة
ابتسم عبدالرحمن واقترب ثانيا /قليل ادب بس برضو انتي ليا
ثم غمز لها وابتعد عندما سمع صوت منال وهي تنادي رحمه
عبدالرحمن وهو يذهب ناحيه الباب / اسيبك تجهزي نفسك بقي عقبال يارب ما تجهزي شنطتك وانتي جايه بيتي
ههههههههه
Back
فاقت رحمه من شرودها وهي تبتسم عليه / مجنون والله العظيم هههههههههههه
كان سراج يجلس وينظر حوله لعله يجد اي مخرج ولكن لم يجد
سراج وهو يتنهد بتفكير / نجرب اقدم خدعه في التاريخ
ابتسم بتسليه
سراج بصراخ / ساعدوني النجده اه الوجع قاتل ساعدوني ارجوكم
فتح الباب ودخل شخص جسده كبيره وضخم
سراج لنفسه / يا ستار يا رب ايه الترلة اللي دخلت عليا دي
الرجل بغلظه / ماذا بك
سراج وهو يدعي الألم / سأموت هناك ألم كبير في معدتي سأموت اه
انحني الرجل لمستوي سراج ليتفقده ولكن نهض سراج سريعا وادار رقبته بسرعه هائله فاصدرت عظامه صوت تكسير
نظر سراج له بسخريه / حركه اتهرست في كل الافلام الأبيض واسود وبرضو وقع فيها
ثم اخذ سلاحه وانطلق للخارج وجد شخص آخر يسير في الممر امسك المسدس وأطلق علي ذراعه وقدمه بكل احتراف
سراج وهو ينفخ في المسدس / جامد يا سراج والله يابني هههههه
تقدم سراج نحو الخارج وقابله فقط شخصين قام باصابتهم في أماكن حيويه وصل سراج للباب ونظر بخيبة امل / بس كده للدرجه دي مستهون بيا انا قلت الواد مارتن ده مش بيقدرني جايبلي اتنين يحرسوني فين ايامك يا ابو السراريج لما كنت بتتخطف ويتعمل عليك معسكر حراسه اييييه دنيا
فتح سراج الباب وخرج منه ولكن شعر بمسدس يصوب لجبهته بمجرد خروجة
نظر خالد لتلك التي تقف أمام الجميع بفستان يشبه العاهرات يكاد لا يخفي شئ منها انتفض من علي مكتبه وخرج مسرعا متجاهلا هذه التي كانت تحدثه نظرت ناري بجانب عينها وجدته يتجه نحوها تظاهرت انها تحدث عم سعيد ولكن فجأه شعرت بيد تمسك معصمها بشده وتضغط عليها استدارت له وكادت تصرخ به ولكن توقفت الكلمات في حلقها وهي تري نظرته التي جعلت قلبها ينقبض بشده بين جنبات صدرها تحدثت بتقطع / خالد انا بس....
قاطعها وهو يجذبها لمكتبه بعنف شديد حتي كادت زراعها تنخلع قي يده نظر لهذه الفتاه التي تجلس فيه / لو سمحتي سبينا لوحدنا
الفتاه وهي تنظر بتكبر لناري / مين دي و....
خالد بعيون تطلق شرار / بررررره
نظرت له برعب علي صراخه ولملمت ما تبقي من كرامتها وخرجت ترك خالد يد ناري بعنف شديد واتجه الباب واغلقه ومن حسن حظه او سوء حظها فلا يوجد في هذا الممر سوي مكتبه ومكتبها والمطبعه فقط استدار ونظر لها بشر
حاولت هي أن تستحضر قوتها / في ايه انت ازاي تسمح لنفسك ت........ اااااااااه
صرخت برعب شديد وهي تراه اقترب بهذه السرعه وامسك زراعها بشده وهزها / فرحانة بنظراتهم ليكي ها فرحانه بكل الرجاله اللي ماشيه تقطع في لحمك ده ها رودي
نظرت له برعب وتساقطت دموعها ونفضت يده / اوعي ملكش دعوه بيا
نظر لها بشر وهمس وعيناه حمراء / ده لبس واحده شغاله بنت ليل مش بنت محترمه
نظرت له ناري بعيون حمراء من البكاء وتحدثت بصوت مبحوح / ما هي الزفت اللي كانت معاك بتلبس.....
قاطعها بصراخ وهو يلقي ما علي مكتبه / مليش دعوه بيها مليش دعوه بحد
صرخت بالمقابل / وملكش دعوه بيا انا كماااااااااان
اقترب منها بشده واقترب من اذنها / ازاي مليش دعوه بيكي وانتي خطيبتي
تجمدت ناري وتجمدت الحروف التي كانت تحهزها لتلقيها في وجهه وقالت بصدمه / خطيبتك
رفع سراج نظره لهذا الذي يوجه المسدس لرأسه ونظر له بسخريه / لا يا راجل
تنهد سراج وهو ينظر لهذا الذي يرفع مسدسه / خلاص يا خويا الفرح خلص
ضحك مالك بشده عليه واستند بيده علي ركبته / يا راجل دي جزاتي يعني تعبت نفسي عشان اجي اوصلك
سراج / يا خويا اتنيل ده انا بقالي خمس ساعات في المكان النتن ده
مالك وهو يضحك / وانا بقالي ساعتين مستنيك هنا
سراج وهو لا يصدق / بجد انت هنا من ساعتين لا ا كيد بتهزر جيت من ساعتين وسايبني هنا
ضحك مالك بصخب علية واتجه للسياره وخلفه سراج الذي يصرخ به / انت حيوان يلا بقالك ساعتين وقاعد بره يا خد هنا
وصل عبدالرحمن لذلك المنزل الذي يأتي اليه كثيرا ذهب وطرق علي الباب
وجد فتاة صغيرة تفتح له الباب وتصرخ / بابا عبده
ضحك عبدالرحمن وفتح زراعيه / قلب بابا
وعانقها بشده وهو يشتم رائحتها ويتذكر كلام صديقه
(بنتي يا عبدالرحمن خلي بالك منها)
ضمها عبدالرحمن بشده اليه
سمع صوت من الداخل / مين يا شمس
تحدثت الصغيره بفرحه / ده بابا عبده
خرجت هذه السيده التي يبدو أنها في السبعين من عمرها / عبده تعالي يا حبيبي واقف بره ليه كده
عبدالرحمن وهو يقبل يدها / حبيبه قلبي أخبارها ايه
تحدثت الحاجة محاسن / الحمدلله يا قلبي انت اخبارك ايه واخبار اهلك
عبدالرحمن وهو يري شهد زوجه ناصر تدخل / الحمدلله بخير
ازيك يا شهد
شهد ببسمه / الحمدلله ازيك انت يا عبدالرحمن
هز عبدالرحمن رأسه ببسمه وشعر بالصغير تجذب قدمة / جبتلي ايه يا عبده
نظرت لها شهد بحده / شمس
نظر لها عبدالرحمن وهو يقبل شمس / في ايه يا شهد دي بنتي
حمل شمس وخرج بها / تعالي بقي اوريكي جبت ليكي ايه في العربيه
ضحكت الصغيره وصفقت بيدها بفرحه شديده وعبدالرحمن يضمها كأنه يضم صديقة ناصر
سما وهي تنظر أمامها وتضم ركبتها لها وتهز جسدها بسرعه / لا مش هعمل كده لا لا مفيش حد هيكسرني ايوه كلهم عايزين يكسروني كلهم عايزين يكسروني عشان انا احسن منهم ايوه كلهم عايزين يكسروني مش هخلي حد يكسرني هروح بكره وهعمل اللي هو عايزه بس محدش يعرف اللي بعمله مش لازم حد يشوف الصور دي باي تمن مش لازم ابدا
هبطت ايميلي الدرج وهي ترتدي بنطال برمودا باللون الأبيض وتيشرت باللون السماوي
رأتها نور وهي تهبط فمسكت الوسادة وعضت عليها بغيظ / اه يابنت المقشفه هتشقطي الراجل
نظرت سمر لما تنظر له نور / اوف مش فايقه لأهلك دلوقتي
دانه وهي تصفر وتصفق / العب يا مالك
نظرت لها نور بحده
دانه وهي تغمز لها / حرسي بقي علي جوزك يا نور عشان انا بنت وهغتصبها اهو بالك بقي جوزك يا ختي علي الحلاوه ياختي ماتجيبي بوسه يابت انتي
نظرت لها هذه الفتاه بتعجب وتحدثت بالروسيه / عفوا لم افهمك
دانه وهي تغمز لها وتتحدث بالروسيه / قلت اعطيني قبله
نظرت لها الفتاه بصدمه وفتحت فمها
بينما دانه ضحكت بشده عليها / البت فهمتني صح للأسف لهطه الجشطه دي
جميله بتذمر / هي ليست بهذا الجمال يا دانه
دانه وهي تحدثها بالتركيه / بلي عزيزتي هي أجمل من هذا هههههههههه اري ان النساء هنا ستقتلها
سمر بصراخ / هو انا ناقصه جميله اللي بتبرطم دايما لما هتجيلي دانه والبومه
قالت آخر كلمه وهي تشير لايملي
ساره بضحك شديد / دي بومه دي
دانه/ اتقي الله يا شيخه هتتحسبي علي كلامك ده ههههه
سمر وهي تنهض / طب والله يا دانه لاوريكي
أمسكت سمر دانه وأخذت تضربها ودانه تضحك بشدة عليها
دخل أسد والرجال
كان أسد يصفر وذهب لهم وتسطح واخذ يضرب بيده علي الارض مثل المصارعه / واحد اتنين تلاتة سمر فازت
نظر له مازن وقلب عينه بملل ثواني ودخل مراد مع روجى
دخل حسام وهو يضم ادم له بمشاكسه ثم انتبه لايملي / اوووه صنف مستورد في بيتنا يا مرحبا يا مرحبا
ثم اقترب منها وهو يسبل لها عيونه ولكن شعر بشئ يسحبه للخلف نظر وجده عمر / انكسف من نفسك يا مراهق يا فاسد مش عيب عليك تعاكس واحدة اكبر منك ايه مفيش احترام مفيش رجوله مفيش ورقه وقلم اخد رقم الكراميل دي
جنه بحده / عمر
عمر وهو يلقي لها قبلة /قلبه
اسد وهو يضم جميله / شوية مراهقين تافهين يا جيمي والله مش عارف ايه يعني اللي مميز فيها دي عاديه خالص يكش بس جمال أهلها الاوڤر ده
ضربت جميلة في بطنه بحده
نظرت ساره لمازن / معندكش كلمه تضيفها
مازن وهو يجلس ويضع قدم علي قدم بكل برود / انا لو عايز اعاكس هعاكس بس مليش مزاج
رفعت حاجبها له بمشاكسه فغمز لها والقي لها قبله
سمر وهي تنظر لنور بغيظ / استلمي مبقلهاش كام ساعة ووقعتهم علي بوزهم تصدقي سراج انخطف في وقته صحيح متعرفش الخير فين
_ هو انتي فرحانه اني انخطفت يا سمر هو انا باكل منابك يا ماما
نظرت سمر للباب وجدت سراج يبتسم لها ويرفع حاجبه لها نهضت سمر وركضت له وعانقته بشدة وهي تبكي / سراج حبيبي وحشتني اوي
سراج ببسمه حنان وهو يضمها / وانتي كمان يا قلب سراج
ابتعدت عنه وتحدثت بدراميه / ياااااه يا عبصمد اتغيرت اوي خسيت اوي
سراج بدراميه اكثر / الغربة يا سمر بتعمل اكتر من كدة تصدقي الخمس ساعات دول مافكرتش فيكي خالص
سمر وهي تبتسم بتأثر / ده العشم برضو يا ابو البنات
دفعه مالك من كتفه وهو يمر / اوعي ياض انت ومراتك ده انتم عايز يتولع فيكم
نظرت نور له بشرر تنهد هو بملل ثم اتجه لايملي وتحدث معها بالروسيه / اتمني ان تكوني اخذتي قسط من الراحه
ايميلي ببسمه معجبة /نعم فعلت أين كنت تركتني ورحلت
كانت دانه هي الوحيده التي تفهمهم هي وسراج الذي ابتسم بسخريه علي صديقه
كانت دانه تأكل التفاح ولكن شعرت بشخص يجذبها من سترتها مثل المجرمين نظرت وجدتها نور وهي تقربها منها بحده
دانه / ايه يا نور مسكه المخبرين دي برستيجي يا حجه
نور بحده / اخرسي يابت انتي وترجمي وقولي بيقولوا اية
نظرت دانه لها بتذمر ثم استمعت لهم
مالك / اعتذر حقا ولكن كان لدي عمل مهم اليوم
دانه وهي تترجم / كنتي قمر في الشورت الجينز انهاردة
نظرت نور بعين مفتوحه بشده
ايميلي برقه شديده / اووه انا أتفهم ارجو الا اكون حمل ثقيل عليك
دانه / ياراجل امال لو شوفت الجيب السودة هتقول ايه
نور وهي تنظر له / هي قالت كدة
دانه بتذمر / اللة امال هكدب يعني
نور / طب اسمعي عشان ابوكي ليلته مش هتعدي انهارده
مالك ببسمه / لا يوجد أي ازعاج لا تخافي
دانه وهي تتصنع الخجل / تؤ تؤ مش للدرجه دي يا راجل
نور وهي تكاد تبكي/ قالها ايه
دانه / بيقولها الجايات اكتر من الريحات وهشوف كل حاجه
نور وهي تتحدث بغضب / ده لو شاف بعد كده كملي
ايملي / حسنا انا سأذهب غدا لكي اقدم في الجامعة هلا اتيت معي انت تعرف انا لا اعرف الطريق
دانه / ياشيخه مش كدة ياشيخه
نظرت لها نور يترقب
دانه وهي تصطنع الأسف / بتقوله سرب مراتك الأول وانا هظبطك
نهضت نور بحده وهي تصرخ/ مااااااااااااااااااالك
ناري وهي تنظر لخالد بتعجب / مش فاهمه خطيبتك ازاي
خالد وهو يبتعد وينظر لملامحها باستمتاع / هو عمي سراج مقالش ليكي ولا اية اصلي طلبت ايدك منه وهو وافق
ناري بشرود / طلبت ايدي
ابتسم خالد واقترب منها ثم مسد علي وجنتها بحنان وتحدث ببسمه خطفت أنفاسها / انتي جميله زي ما انتي يا ناري متغيريش نفسك عشان حد أبدا
ناري بدموع / بس انا.....
خالد ووهو يمسح دموعها / بلاش اشوف دموعك دي تاني
تجهزي عشان آخر الأسبوع هتكون خطوبتنا
ناري وهي تنظر له بصدمه / خطوبتنا
هز رأسه وهو يكتم ضحكة علي ملامحها
ناري وهي تنظر له بصدمه /بس......
قاطعها وهو يضع جاكته علي خصرها ويحذبها ناحيته ويربط الجاكت / يلا عشان كله متجمع عند عمي مالك
جذب يدها وخرج بها أمام الشركة كلها وهو يتبسم عليها بينما هي تائهه تماما في حديثة
كانت رحمه تقف أمام البوتجاز وتحضر الطعام بينما هي تتناول الجزر فجأه سمعت صوت صراخ خرجت برعب وجدت الأطفال يلبسون ثياب مثل الهنود الحمر ويصرخون مثلهم
رحمة بسخريه / ايوه المفروض بتعملوا ايه.
حمدي وهو ينظر لها / متدخليش دلوقتي عشان الحرب
رحمه / والنبي ايه
ثم نظرت لأحمد الذي يجلس علي الارجوحه ويقرأ كتاب ببرود / وانت بس فالح تخوفني
نظر لها بحاجب مرفوع
رحمه / لا يابابا معدتش بتأكل عيش النظرة دي خلاص رحمه القديمه ماتت خلاص واندفنت ومبقتش تخاف منك زي الاول
نظر لها ببرود ثم وضع الكتاب وتحرك ناحيتها
رحمه بصراخ وهي تركض الباب الذي يطرق / دي بقت تخاف اكتر من الاول.
ذهبت رحمه وهي تصرخ / خلاص سمعت اوووف
فتحت الباب وهي تقضم الجزر / ايوة اية....
قاطعت كلامها وهي تري عبدالرحمن ينظر لها باستمتاع
عبدالرحمن بتسليه / ارنب يا خواتي
خجلت هي بشده بينما هو انطلق في الضحك
رحمة وهي تنظر له بتعجب / احم نعم اتفضل
عبدالرحمن وهو ينظر لها بحزن مصطنع / ده استقبال تستقبله واحدة لخطيبها
رحمه وهي غير منتبهه / لا طبعا دي قلة.......... نعم خطيبها
نظرت سما أمامها لتلك الصور / لازم اخلص من الموضوع دة بأسرع وقت قبل ما يوصل لحد وانا عارفه هعمل ايه
نظرت للمسدس في يدها بشر
نظر ذلك الرجل بشر للصور المعلقه في كل مكان / كل يوم معاه وانا مش عارف بس اقرب منك خطوه ضحكتك ليه لا وبتروحي معاه في كل حته انا بقي هوريكي هعمل فيه ايه انتي ليا وبس يا رحمة
نظر للرجل الذي يقف خلفه
ثم ارتشف من الكأس الذي بيده / نفذ........
استووووووووب خلص الفصل انهارده رأيكم في الأحداث وعايزة توقع للي جاي مستنيه رأيكم علي نار يارب تكون عجبتكم
متنسوش
فوت 🌟
كومنت 💭
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥ ♥ 美心
再见
احبكم في الله 😘 😘 😘 😘
رمضان مبارك عليكم 🌺 🌺 ♥
تكنلة الروايه للنهايه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق