القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقتك مجنونتي بنت الشيطان الجزء الثاني بقلم رحمه نبيل كامله جميع الفصول مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله

#عشقتك_مجنوتني

#بنت_الشيطان2

#رحمة_نبيل

#الفصل_الواحد_والعشرين


*🌸🎀عن عائشة أم المؤمنين رضي الله عنها،‏أن رسول الله ﷺ قال:*


(‏يا أيُّها النَّاسُ، خُذُوا مِنَ الأعْمَالِ ما ‏تُطِيقُونَ، فإنَّ اللَّهَ لا يَمَلُّ حتَّى تَمَلُّوا، ‏وإنَّ أحَـبَّ الأعْـمـالِ إلى اللَّهِ مـا دَامَ و إنْ قَل)

‏.

*‏📮 رواه البخاري في صحيحه 5861*


صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره 

صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 


الفصل الحادي والعشرين


نظر مالك بتعجب لصراخ نور / فيه ايه

دانه وهي تنظر له بخبث / فيه ايه يا ذئب يا بشري اخص عليك يا مالك

نظرت ايملي للجميع بتعجب ولكن وقع نظرها علي أسد الذي يضحك تحدثت لمالك بتعجب وهي تشير لاسد / انت لك توأم

دانه وهي تدعي الصدمه وتضع يدها علي فمها وتنظر لاسد وشهقت بتافجأ

جميله بحده / ترجمي انتي لسه هتتفاجأي

دانه وهي تنظر للارض باسف / بتقوله ابقي هات الحليوه اللي شبهك ده معاك

نظرت جميلة بشر لاسد الذي تراجع للخلف / دي كدابة يا جيمي بقي حد يصدق دي  دي دانه يا شيخه

دانه وهي تقف بحده / ومالها  دي يا حج أسد يعني طب علي فكره بقي انا شوفت  البت دي بتغمزله

نظر لها أسد بحده فهزت دانه رأسها / عليا وعلي أعدائي

نور وهي تنظر لمالك بشر / بقي بتقولك سرب مراتك وانا هوريك كل حاجه

ضحك مازن باستمتاع

عمر وهو ينظر لهم باسف / يا ضنايا يابني انت وهو هتموتوا وبسبب مين دانه

دانه وهي تنظر له بحاجب مرفوع / جرا ايه يا عموري ده انت حبيبي

القي لها عمر قبله في الهواء / قلب عمورك

مالك وهو ينظر لدانه بحده / انتي قولتي ليها ايه يا بهيمه انتي

دانه وهي تأكل موز باستمتاع / الله هو انا عملت ايه بس يا شيطان انا بادي مهنتي كمترجمه محنكه

مالك بتشنج / م اية يا ختي

دانه وفمها ملئ بالطعام / محنكه

نور وهي  تمسك سكينه التي توجد في طبق الفاكهه و تقترب من مالك / انا بقي هشرحكم انتم الاتنين

مالك وهو يعود للخلف / ايه يا نور هو انتي صدقتي دانه ولا ايه هي قالت ايه بس عشان دة كله

نور بجنون / ولا حاجه يا حبيبي قالت كل خير

دانه وهي تهز رأسها / حصل

اقتربت نور اكثر وعاد مالك للخلف / سييبي السكينة دي يا نور عشان هتعوري نفسك

نور بتأثر مصطنع / يا حبيبي خايف عليا

مالك بجديه / اكيد يا نور هخاف عليكي امال هخاف علي مين

ارتخت يد نور وهي ممسكه السكين ونظرت له بحزن

دانه وهي تتحدث لنور / ثبتك بكلمتين يا نور اخص افتكري الجيب السوده 

اخذت نور نفسها بغضب ونظرت لمالك بشر

مالك وهو يصرخ بدانه / انتي يا معفنه يا جذمه بتولعيها هتطلقي امك يا هبله يا هبلة

ايميلي بتعجب / ما هذا الذي أراه مالك لما تحمل زوجتك السكين

دانه / شوفي بتحميه عليكي اهي بتقوله هي مراتك مجنونه ولا ايه

نور وهي تنظر لها بشر / انا بقي هوريكي المجنونه وانطلقت تجاهها وهي تحمل السكين ولكن قام مالك بضمها من الخلف وهو يحاول منعها من التقدم

بينما دانة تضحك

سمر وهي تجلس بجانب دانه وتحمل الموز وتأكل معها /البت مقابلتش الي انتي قولتيه صح

دانه وهي تغمز لها / صح

سمر وهي تربت علي كتفها / تربيتي وتعرفي بقي ايه اللي عحبني اكتر

دانه بضحك / ايه

سمر وهي تشير علي جميله التي تشاجر أسد / انك عرفتي تقللي من ليفل المحن عند نور ومهند دول

ضحكت دانه عليهم بشده


رحمه وهي تنظر له بغباء / معلش اصل سمعي تقيل انت قولت ايه من شويه

عبدالرحمن ببسمه خبيثه / قولت اني طلبت ايدك من ماما منال وهجيب مالك ونور وهنيجي نتقدم قريب جدا

رحمه بتعجب / بسم الله ماشاء الله ماما منال كمان

هز عبدالرحمن رأسه وهو يضحك / وبابا أنور

رحمه / وبابا أنور كمان

عبدالرحمن وهو يضحك / يلا بقي امشي عشان متٱخرش اشوفك قريب يا... يا عروستي 

نظرت رحمه خلفه بملامح مصدومة كليا عروسته هو يمزح اكيد حسنا هو.....

قاطع أفكارها اصطدام شئ برأسها التفتت بغضب وجدت حمدي ينظر لها بقلق / احم ممكن الكوره

إشارت رحمه للكرة /قصدك دي 

هز رأسه ببسمه بريئه

رحمه وهي تمسكها / انساها بقي

حمدي وهو يركض جهتها / لا متهزريش يا رحمة هاتي الكوره

رحمه وهي ترحل / مش من شويه كنت عاملي الهنود الحمر يلا روح كمل يا حبيبي

حمدي / هاتي الكوره

رحمه بعناد / انسي يا حبيبي زمن الدلع خلص خلاص من انهارده هتشوفو الوش الوحش

حمدي بسخريه / يا ستير ياربي يعني اللي كان موجود الفتره اللي فاتت دي كان الحلو اخيييي يا ربي استر يا ستار

رحمه وهي تلقي الكرة طب تعالي بقي يا جذمه انت عشان انا جبت اخري منك يا حيوان يا حمدي

ركضت خلفه وهو يصرخ خرج علي صوتهم أنور بالكرسي الخاص بهم ونظر لرحمه بيأس / انت قلت البت دي قاتل متسلسل محدش سمع كلامي بتعذب في الأطفال البريئه ومحدش عارف يوقفها لازم أبلغ عنها

نظرت له رحمه قالت بتمثيل وهي تقترب منه / وانت ضامن تعيش لحد ما تبلغ

نظر لها أنور بخوف / ابعدي عني انتي بتقربي ليه

رحمه بفحيح وهي تهز رأسها / مش انا اللي بقرب ده موتك اللي بيقرب

اخرج أنور صوته برعب / يا بوليس يا شويش الحقوني

رحمه وهي تبتسم ابتسامه شريره / محدش هيلحقك من ايدي يا أنور خلاص وقتك جه يا أنور

أنور / لا مش عايز اموت انا لسه صغير

رحمه بجديه / اهو انت المفروض تموت عشان كدبك ده يا انور هههههههه

أنور وهو ينظر لها بغضب / امشي يا بت من هنا يا جذمه انتي والله لاقول للكل انك قتاله قتله

رحمه وهي تتجه للمطبخ لتكمل الطعام / ماشي يا أنور لولا اني مش فاضيه بس كنت وريتك قتاله القتله يا كبير ههههههههه


مالك وهو يجذب نور اليه / يانور بنتك كدابة دي بتهزر

سراج بضحك شديد / اها فعلا بنتك بلفتك يا نور الترجمه مش كده خالص 

نظرت نور بحده لدانه

دانه وهي تبتلع ريقها / طب يا سمورتي معطلكيش يا حبيبتي

سمر وهي تأكل اللب باستمتاع / خودي راحتك يا قلبي

ركضت نور خلف دانه بسرعه وه

دانه تركض / استهدي بالله يا نور ده انا بضحك معاكي

نور وهي تصرخ / طب والله يا دانه لاوريكي يا حيوانه علي حرقه دمي

كادت دانة تركض للخارج ولكن وجدت عبدالرحمن يدخل من الباب وينظر لهم بتعجب ركضت دانه له وقفزت علي ظهره بسرعه وتعلقت به وصرخت / اجري يا اشرررررررف

عبدالرحمن وهو يكاد يقع / يابنت المجنونه في ايه

دانه وهي تشير لنور التي تركض لهم / المجنونه هتعملني شاورما اجري يا با

امسك عبدالرحمن قدم دانة واخذ يركض ونور خلفهم وهي تصرخ / مهو انا معرفتش اربيكم يا جذم انا بقي هربيكم يا حيوانات

عبدالرحمن وهو يصعد علي الدرج / صلي علي النبي يا نور كدة هبله وغلطت

نور وهي تقف وتنظر بشر / هبله وغلطت قصدم هبله وكانت هتطلقني

نظر عبدالرحمن لدانه المعلقه في رقبته / انتي عملتي اية يا بلوة

دانه وهي تعانق رقبته وتضع رأسها علي كتفه وتتحدث ببراءه  / ولا حاجه يا عبده ده انا كنت بضحك مع نور وهي قلبت الهزار جد

نظر عبدالرحمن لنور وقال وهو يضحك / خلاص يا نور انتي الكبيره

نور / ولو ولو لازم اقطعها الجذمه

في ذلك الوقت دخل خالد وهو يمسك بناري وتحدث بصوت عالي / انا عايز اتجوز ناري يا جدعان

صمت عم في المكان ونظر الجميع له بتعجب وصمت

سراج وهو يخرج عن صمته / وناري رأيها اية

نظرت ناري للاعين الموجه عليها من الجميع بخجل شديد ثم نظرت في الأرض / اللي تشوفه يا بابا

سراج ببسمه غمز لخالد / سرك باتع يا باشا

خالد بوقاحته المعهوده / عيب عليك ياباشا ولسه هتشوف اللي جاي ده انا هخليها ت.....

اسد وهو يقاطعه ويعانقه  / الف مبروك  ياحبيبي خف الله يحرق قلة أدبك يا شيخ

خالد بضحك / من بعض ما عندكم يا والدي

جميله وهي تصفق وتعانق ناري / حبيبه قلبي ومرات ابني

كانت تتحدث وهي تنظر لسمر وتحرك حاجبها بمشاكسه

سمر بحنق / مالها دي

جميله بضحك / اه ياسمر شايفه الزمن بنتك هتكون مرات ابني

وانتي علي طول بتتريقي عليا ههههههههه

سمر بتذمر لسراج / شايف بعينك عشان لما ابقي ارخم عليها محدش يتكلم

نظر عبدالرحمن لهم وحدث نفسه بأنها فرصته فالقي دانه من علي ظهره وذهب لوالده بسرعه

دانه وهي تضع يدها علي ظهرها بألم / اه ياربي قلاب بيقلب نقله رمل يا حيوان يا عبده

عبدالرحمن ببسمه سمجه لمالك / وانا كمان

مالك بحاجب مرفوع / وانت كمان ايه

عبدالرحمن وهو يضع عينه في الأرض ويمثل الحجل / ابا  انا عايز ادوز

نور وهي ترمي السكين من يدها / حبيب ماما يا عبده هتبقي عريس الله

نظر مالك لها وهز رأسه بيأس علي تصرفات زوجته الطفوليه

ثم تحدث بجديه لعبدالرحمن / هي مين

نظر عبدالرحمن في عين والده بثقه / رحمة اسمها رحمه

مالك ببسمه علي قوة ابنه في الرد وعدم تراجعه / رحمه ايه

نظر له عبدالرحمن بجهل / معرفش انا بس اعرف اسمها وعنوانها ووالدتها او اللي ربتها

نظر له مالك بحاجب مرفوع

عبدالرحمن / احم هي يتيمه وعايشه بي ملجأ أيتام

مالك وهو يحك جانب فمه / ولو رفضت

عبدالرحمن وهو ينظر في عينه بوجع لم يخفي علي مالك / يبقي مش هقدر اخالف حضرتك بس برضو اعذرني مش هتجوز غيرها ومحدش يطلب مني اني اتقبل اي واحده غيرها تكون زوجتي

نظرت نور له بالم / وافق يا  مالك شكله بيحبها

نظر لها مالك بجمود ثم تحدث بهدوء وبسمه / ابقي خد معاد معاهم

ابتسم عبدالرحمن بسعاده بالغه وعانق والده بشده / اكيد هكلم مامتها وهاخد ميعاد

خالد / يا جماعة انتم نسيتوني ولا اية انا برضو طلبت اني اتجوز

سراج وهو يضربه علي رأسه / اهدي يا خويا هنجوزك

ضحك الجميع عليهم بينما تحدثت دانه / اه يا خاين يا عبده كدة هتتحوز وتسبني سنجل بائس وحيد

ضحك عبدالرحمن عليها ثم ذهب وعانقها / هتفضلي دايما بنتي وحبيبتي يا دانه ومكانك محدش عمره هيقرب منه بعدين مين عارف يمكن نخلص منك وتتجوزي قريب هههههههه

تذكرت في ذلك الوقت ليث لا تعرف لماذا ولكن اول شخص خطر ببالها هزت رأسها بعنف وهي تنفض هذه الأفكار عن رأسها وتبتسم له بشرود / ان شاء الله


دخل ادم غرفه غيث وجده ينظر  بشرود للسقف زفر ادم بملل وذهب وتمدد بجانبه علي الفراش وتحدث بعد صمت / ما بك

ابتسم غيث وهو يغمض عينه / جميله جدا

ادم / ومن هي

غيث ببسمه اكبر / سارقه قلبي ياادم

ادم ببسمه / ومن هي يا تري سارقه قلبك يا عزيزي

غيث بهيام  / نرمين

فتح ادم عينه واستدار بجسده لغيث / ماذا هل تقصد نرمين ابنه عمر

غيث وهو مازال يغمض عينه /نعم هي ملاكي الصغير

ضحك ادم با ستمتاع / أوووه لقد كبر الصغير وأصبح يحب

غيث وهو يفتح عينه / اه يا ادم بل قل اعشقها

ادم بتعجب / لهذه الدرجه وانا لم الحظ عليك شئ

غيث ببسمه متألمه قليلا / هي لاتنظر لي كحبيب بل كشقيق فقط

ادم وهو يتنهد / هل تعلم أن قصتك تشبه قصتي مع والدتك

نظر له غيث بتعجب / صحيح لم أسألك ابدا عن قصتك مع والدتي

ادم وهو يستلقي بجانبه مجددا /قصه طويله يا عزيزي

غيث ببسمه / احب ان اسمعها

ادم / اذا اسمع


قاسم وهو ينظر لليث الذي أصبح يشرد كثيرا هذة الايام

قاسم / مالك يا ليث

ليث بشرود وهو يبتسم بسخريه / كاترينا كلمتني

قاسم بعصبيه كبيرة / وهي عايزه ايه منك الكلبه دي

ليث بسخريه / نرجع لبعض

انتفض قاسم / هي ايه معندهاش كرامه ابدا ترجعوا لبعض بعد ايه بعد ما جتلك المستشفى وانت بين الحيا والموت وتقولك سوري مش هينفع نكمل مع بعض ولا بعد ما خانتك مع اقرب واحد ليك وهي كانت لسه علي زمتك

ابتسم ليث بسمه متألمه / سيناريو معروف البطل يكون متجوز واحده وبيحبها وهوووب يعمل حادثه ويبقي اعمي بعدين يكتشف ان البطلة عمرها ما حبيته لا دي كانت بتحب فلوسه وتطلع كانت بتنام مع صاحبه وهي علي زمته وتستغل الحادثه عشان تطلق وتروح للي كانت بتخون زوجها معاه والدنيا تدور تاني واللي راحتله يخونها مع غيرها ويرميها تقوم هي ترجع تبكي للبطل المسكين وتقوله كنت مغفله و اكتشفت اني عمري ما حبيت غيرك وتبين ليه انها بتضحي عشان مصلحته وترجع لين شفقه

ضحك بشده/ ولا الأفلام ابيض واسود

نظر قاسم بألم لصديقه وربت علي كتفه / بكره تلاقي اللي تحبك بجد يا ليث عشانك انت مش عشان حاجه تانيه

ليث بوحشيه وكره / وانا مش عايز حد يحبني يا قاسم خلاص استكفيت من الصنف دة مش عايز بقرف منهم عارف يعني ايه بقرف بعدين اتجوز واحده تستغل حالتي وتخوني يا قاسم خلاص مبقتش ليث الأهبل اللي بينضحك عليه

قاسم بحزن / ما انت لو تسمع كلام الدكتور وتعمل العم....

ليث وهو يصرخ / مش هعمل حاجه يا قاسم مش هعمل عمليه يا قاسم كفايه اوي اللي عملته بقالي عشر سنين بعمل في عمليات واستفدت اية ولا حاجه

قاسم بلهفه / بس الدكتور قال فيه امل انك ت......

ليث وهو ينهض ليرحل / مفيش امل في حاجه يا قاسم خلاص قفلنا ومتفتحش الموضوع ده تاني

سار ليث لغرفته الجانبيه في المكتب التي يبيت فيها ليلته

وترك قاسم الذي المه قلبه علي رفيقه / بكرة ياليث تلاقي اللي تدخل قلبك وتخليك تنحني للحب وقتها هفكرك

خرج قاسم من المكتب

سمع ليث صوت الباب يغلق فاغلق عينة بألم شديد وتذكر الكلمات التي غيرته لهذا السواد

( كاترينا بسخريه / اعيش معاك ليه يا ليث واظلم نفسي مع واحد اعمي ليه ها قولي هستفاد ايه انا استحملتك وانت طبيعي بالعافيه استحملك وانت اعمي ازاي ليث انت مفيش واحده هتقبلك ابدا عشان انت اعمي اعمي يا ليث باشا مفيش واحده هنضيع عمرها تخدم واحد اعمي بعدين معنديش استعداد أواجه المجتمع وانا زوجي اعمي خلاص يا ليث مبقتش تنفع لحاجه اسفه بس ياريت تطلقني في أسرع وقت)

فتح عيونه وقد تحول لونها للاحمر القاتم / مفيش واحده هتقبل تخدم اعمي مفيش واحدة هتقبل تعيش مع واحد اعمي كلهم كده كلهم كدة


نظرت دانه بملل للجميع وهو يتحدث فجأه شهرت باهتزاز هاتفها نظرت بتعجب له فالرقم غريب ولكن اجابته بتعجب / الو 

الطرف الآخر / انسه دانه 

دانه  ببسمه وقد تعرفت علي صوته ولكن ادعت الجهل  /ايوه مين حضرتك 

ابتسم ليث عليها / انا.... 

قاطعته دانه / قبل أي حاجه حضرتك اخدت ميعاد من السكرتير 

رفع ليث حاجبه بتعجب / عفوا 

دانه وهي تنظر للجميع وهم منشغلون وضعت قدم على قدم / لا ما هو مش اي حد كده يعوز يكلمني فيكلمني انا واحده بسبس وومن كبيره وليا مشغولياتي 

ليث بتشنج / بسبس وومن 

دانه وهي تكتم ضحكته / ايوه ايه مشبهش ولا ايه ثم إن حضرتك ضيعت وقتي الثمين بما فيه الكفايه 

ليث بسخريه / بنعتذر من جناب الضفيرة علي تعطيل مصالحها بس كنت حابب لو تتكرم وتواضع للعبد الفقير الي الله وتقولي فين اخر فايل هي ترجمته 

دانه وهي تضحك بشده ولم تدري ماذا فعلت ضحكتها بهذا الذي استمع لها بقلب ينبض بعنف / خلاص هتكرم واجاوبك هو موجود في....... 

هز ليث رأسه / تمام شكرا جدا لحضرتك 

دانه / العفو وياريت متتكررش تاني وتتصل من غير ميعاد 

ليث / بنعتذر يا انسه دانه 

دانه بتكبر مضحك / قبلت اعتذارك عش...... 

نظرت للهاتف بتعجب / هو قفل الفون في وشي ولا اية 

أمسكت هاتفه واتصلت به مجددا 

أجاب هو بتنهيده ملل / ايوه يا د...... 

سمع صوت إغلاق المكالمه تحدث بتعجب شديد / هي اتصلت عشان تقفل في وشي مخصوص البت دي لا يمكن تكون ابدا طبيعيه 

بينما دانه تضحك بصخب / مش دانه اللي حد يقفل في وشها ابدا ههههههههه يلا بالشفا يا كبير 


احد الرجال وهو يتحدث بارتجاف/ معتز بيه

نظر هذا الذي يسمي معتز بغضب له / عايز ايه

الرجل بخوف / عرفنا مين اللي بيروح ليها

نظر معتز له ليكمل

الرجل / شاب اسمه عبدالرحمن مالك الصياد

فتح معتز عينه بصدمه / عبدالرحمن مالك

تغيرت ملامحه للغضب وأشار  بالرحيل للرجل

رحل الرجل بسرعه بينما نهض معتز ودخل للغرفة التي يظل بها دائما واخذ ينظر لصور رحمه ويبتسم بجنون / بتخونيني معاه يا رحمه مع اكبر عدو ليا

ثم ضحك بشر / بس متقلقيش انا هقتله وهرجعك ليا وهتبقي بتاعتي لوحدي يمكن مقدرتش احصل عليكي في موضوع الملجأ ورفضتي عرضي بس قريب اوي اوعدك هتكوني ليا وبين احضاني انا مش عبدالرحمن

سامعه يا رحمه انا انا وبس


تلقت سما رساله من نفس الرقم / جاهزه يا قمر وبكرر تاني بلاش تتذاكي

ارتعشت يد سما وهي تنظر للرساله ثم نظرت للمرأة وعدلت من زينتها ووضعت المسدس في ثيابها وخرجت من غرفتها وحمدت ربها ان الجميع مجتمع عند مالك وليسوا هنا والا كانت ستضطر للشرح لهم اخذت تاكسي واعطته العنوان وانطلقت له وقلبها يكاد يتوقف عن النبض توقف تنفسها حينما سمعت صوت السائق / وصلنا يا انسه

نظرت للعمارة بنظرات رعب وهي ترتجف وهبطت من السياره بخوف وهي تكاد تقع أرضا من الرعب


كان حسام يجلس في المكتب حينما دخل عليه صديقه / ايه يا حسام الوقت اتأخر مش هتروح

حسام وهو ينظر له ويهز رأسه بايجاب / همشي اهو

ثم اخذ يلملم اشياءه ولكن سمع صوت رساله توقف عن ما يفعل وفتح هاتفه وهنا أصابت صاعقه من هول ما يري صور سما وهي في أحضان شباب وهي تستنشق المخدرات وصور اخري لم يستطع ان يراها اغمض عينه بألم وهبطت دموعه علي حب عمره الذي تدمر أمام اعينه سمع صوت رساله اخري نظر وجد بها عنوان واسفله رساله (حبيبه القلب دلوقتي عندها طلعه مع زبون جديد ده العنوان لو حابب تتأكد) قبض علي هاتفه بعيون تشع جحيم واخذ مفاتيحه وركض بسرعه كبيره وهو يكاد يحرق الأرض اسفله


ضحكت باستمتاع وتسليه وهي تراقب أسفل العماره التي صعدت لها سما

نظرت لها صديقتها برعب / مش افورتي شويه يا إيمي

ايمي بنظره خبيثه / تؤ تؤ مش افورت ولا حاجه خليها تتربي وتتعلم ما تبصش من مناخيرها تاني واخيرا يا سما اخيرا هكسرك واخلي وشك في الأرض


استوووووووووب خلص الفصل انهارده ايه رأيكم بقي في سير الأحداث عايزه اسمع رأيكم وتوقعكم  للفصول الجايه اتمني تفاعلوا علي الفصل يا جماعه 

متنسوش 

فوت 🌟 

كومنت 💭 

دمتم سالمين 

رحمه نبيل ♥ ♥ ♥ 美心

再见

احبكم في الله 😘 😘 😘 😘 

رمضان مبارك عليكم 🌺 🌺


#عشقتك_مجنوتني

#بنت_الشيطان2

#رحمة_نبيل

#الفصل_الثاني_والعشرين


اسفه لو في اي خطأ املائي وبإذن الله هخلص وهراجع الأخطاء تاني وده اخر فصل موجود عندي ادعولي يا جماعه اخلص البحث باقيلي اتنين متعلقين  😥😥😥💔💔

وبعتذر اني اتأخرت

حديث اليوم ⏳صلوا على رسول الله 

حديث قدسي{ قال اللهُ : كلُّ عملِ ابنِ آدمَ لهُ إلا الصيامَ ، فإنَّه لي وأنا أُجْزي بهِ, والصيامُ جُنَّةٌ ، وإذا كان يومُ صومِ أحدِكُم فلا يَرْفُثْ ولا يَصْخَبْ ، فإنْ سابَّه أحدٌ أو قاتَلَهُ فلْيقلْ : إنِّي امْرُؤٌ صائمٌ, والذي نفسُ محمدٍ بيدهِ لَخَلوفِ فمِ الصائمِ أطيبُ عندَ اللهِ من ريحِِ المسكِ ,للصائمِ فَرْحتانِ يفرَحْهُما إذا أَفطرَ فَرِحَ ، وإذا لقي ربَّه فَرِحَ بصومِهِ}


جُنَّةٌ: وقايةٌ من المعاصي ومن النَّارِ،

فلا يَرفُثْ أي: لا يُفحِشْ في الكلام،

ولا يَصخَبْ أي: لا يَصِحْ ولا يُخاصِمْ،

لَخُلُوفُ، أي: تغيُّرُ رائحة فمِ الصائم


الراوي : أبو هريرة | المحدث : البخاري | المصدر :صحيح البخاري

الصفحة أو الرقم: 1904 | خلاصة حكم المحدث :[صحيح]


مازالت أبواب الجنان مفتوحة... لم تفوتنا الفرصه بفضل الله '))


وإن كنت فقدت شيء 

فأنت لم تفقد الله عز وجل 💕

.


صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره

صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 


الفصل الثاني والعشرين


فتح الباب ورفعت سما رأسها بارتجاف وعيون خائفه سرعان ماتحولت لصدمه ثم غضب شديد نظرت له بنيران تخرج من عينها / هو انت يا حيوان

نظر لها هذا الشاب باستمتاع ونظره شهوانيه شملتها من بدايه رأسها وحتي قدمها وتحدث بخبث / شوفتي بقي يا ست البنات ان حبيبك ماندو بيعملك مفاجأت

نظرت له سما بقذاره وتحقير منه فهو نفس الشاب الذي كان معها بالجامعه يوم رأت حسام

سما بقهر وغصه حزن / انتي ليه بتعمل كده اذيتك في ايه

جذبها الشاب للداخل ونظر جيدا قبل أن يغلق الباب / مش عملتي حاجه بس الصراحه انا من حقي اتمتع بالحلاوة دي خصوصا انك عاملة فيها الخاضره الشريفه

نظرت له سما بقوه / انت شخص حيوان وحقير والصور اللي معاك  دي تتمسح

ماندو / تؤ تؤ مش قبل ما اخد اللي انا عايزه والا الصور هتوصل للكابتن والدك

سما بدموع تأبي النزول / انت عارف كويس اوي ان الصور دي كدب واني عمري ما لمست شاب حتي اليوم لما كنا في الجامعة انت اللي اخدتني علي جنب عشان عايز مني حاجة وفضلت تقرب مني بطريقه قذره وانا زي الهبلة بحسن نيه افتكرتك بتهزر كالعاده بس لا انت طلعت واطي وصورتني صور كأني فرحانه بالي بيحصل

ماندو وهو يحمل كأس بها المشروب وينظر لها ببسمه خبيثه / صحيح الصور دي اتاخدت وانتي مش قصدك وانتي مكنتيش بتعملي حاجه غلط ونصهم تركيب بس متنكريش البودره اللي بتشميها في الصور صحيحه

عقب كلامه بضحكه قذره بينما هي نظرت له بقهر وذل وتمنت لو عاد بها الزمن ولكن ليس بيدها شئ

سما بخنوع / والمطلوب

نظر لها الشاب بشهوة واقترب منها وغمز بالقرب منها / ولا حاجة هنتسلي مع بعض شويه كده و........

توقف عن كلامة حينما شعر بمسدس يوجه لمعدته فتح عينه باتساع ونظر له ثم رفع نظره لسما وتحدث بغيظ / شيلي البتاع ده يا عسل بدل ما تعوري نفسك

رفعت سما المسدس في الجو وأطلقت رصاصه ثم وجهته له وتحدث بغضب شديد ونيران تخرج من عينه / الصور هاتها كلها

نظر لها برعب وبلع ريقه / اهدي ط.....

قاطعته بصراخ / هات الصور كلها

ذهب مسرعا لاحد الخزانات وأخرج منها الصور واعطاه لها

أخذته بعنف / هات الفيلم

نظر لها بشر واعطاه لها نظرت بجانبها وجدت هاتفه علي الطاوله اقتربت وهي مازالت تصوب المسدس عليه وامسكت الهاتف واخرجت من بطاقة الذاكرة وقامت بعمل مسح كلي لما عليه واخذت الكارت وكسرته ولكن وسط اشغالها قام بالاقتراب منها بسرعه كبيره وامسك يدها الممسكه بالمسدس وقام بإسقاطه لم تستوعب ما يحدث حتي كان يغرز حقنه هلوسات في رقبتها نظرت له بألم شديد سرعان ما ارتخت ملامحها ببسمه غريبه ونظرت له بتخدر وتحدثت ببسمه /حسام


وصل حسام للعنوان الموجود في الرساله وهبط بسرعه وصعد للشقة بينما في الأسفل كانت ايمي تضحك باستمتاع كبير علي مايحدث وأخيرا ستنتهي من هذه السما ونهائيا


اقترب حسام من الشقه وتأكد منها ثم اخذ يدفع بقوه ولحظه الجيد او السئ كان الباب غير مغلق جيدا بل كان مغلق جزئيا فكان من السهل كسره دخل الشقه بسرعه كبيره ولكنه تصنم عندما رأي ثياب سما ملقاه علي الارض في هذه اللحظه تمني لو انه مات قبل أن يري هذا المشهد الذي ادمي قلبه كليا سار تجاه الغرفه الوحيده في الممر وهو يتألم ويتجاهل نداء عقله بأن يتوقف ويعود لان ما سيراه في هذه الغرفة سيؤلمه بحق اقترب من هذه الغرفة باقدام ترتعش كأنه يساق لموته فتح الباب بيد ترتجف من هول المشاعر الذي يختبرها كانت عيناه حمراء بشده وكأنها تستعد لهوا ما ستراه تستعد لمشهد إعدام قلبه فتح الباب ووقع نظره علي الفراش الذي يضم كلا من سما وهذا الشاب معه وهنا سقط قناع تحمله وتدمر كليا اغمض عينه بألم حارق ووقع نظرة علي مسدس 🔫 ملقي علي الارض حمله بيد مرتعشه ينوي قتلهما معا لينتهي من هذا العذاب سوف يقتلهم ويتخلص من حياته يقتلهم ويرتاح من كل هذا الحياه نعم سيقتلها ويلحق بها لعله يجتمع بها في الآخرة نظر إليهم نظره اخيره وجدها تضحك وتبتسم له ابتسم بألم شديد 

امسك المسدس جيدا ووضع أصبعه وفي الثواني التاليه صدح صوت الرصاصه في الاجواء


جلست دانه في غرفتها وهي تغمض عينيها لترتاح ولكن هاجم صوته رأسها

Flash back

ليث بنبره بارده ولكن حاده قليلا / ممكن اعرف ايه اللي حضرتك ترجمتيه دة

دانه بصوت خائف قليلا / الرساله

ليث / والرساله كاتبين فيها لا مؤاخذه وحمامه وحراق وعم الناس

دانه وهي تضحك بغباء / لا ده التاتش بتاعي حلو صح 

قطعت ضحكتها وهي تري توحش نظرته / ايه وحش

ليث بنبره حاول أن يحافظ فيها علي برودة / وانتي كل ترجمة

هتطلعي فيها التاتش بتاعك

دانه وهي تنظر له بتفكير وكأنه يراها / اها عشان اكون مميزة امال انت عايزني اترجم كدهو بسهوله كده ليه اكون زي اي مترجم عادي

ليث بسخريه / ازاي دانه باشا تتساوي بالمترجمين العاديين ازاي ميحصلش ابدا

دانه ببسمه غبيه / صح

ليث / اطلعي بره

دانه وهي تتحدث بجهل / اطلع بره فين يعني

ليث وهو يحاول تهدئه نفسه / اطلعي بره اقولك روحي يلا بقيت اليوم اجازة

دانه ببسمه  وفرحة لأنها ستعود للمنزل لترتاح / احلف

ليث بصراخ / بررررررره يا دااااااااااااااااااانه

نظرت دانه له بخوف ونهضت بسرعه وامسكت حقيبتها وركضت للخارج وهي تقفز وتضحك مثل الأطفال / مرواح مرواح

فتح ليث عينة بشده علي حديثها هل هذه فتاه راشده اكيد لا هذه تصرفات طفله لم تكمل الخامسه

اخذ أنفاسه ليهدئ من نفسه /اهدئ يا ليث لقد رحلت وتخلصنا من ازعاجها

لم يكد ينهي حديثة حتي سمع صوت فتح الباب ثانيا

دانه وهي تطل برأسها / مش عايز حاجه مني قبل ما امشي

ضغط ليث علي يده بشده / متشكر لافضالك مش عايز حاجه

خرجت دانه وهي تقول / اشطا

حدث ليث نفسه / انا عرفت ادم جابك ليه بس لما المحه

فتحت دانه الباب مجددا / متأكد انك مش عايز حاجه

ليث بجده / لا مش عايز زفت حاجه عايزك تسيبيني لوحدي ممكن

دانه وهي تغلق الباب / ممكن

حاول ليث تهدئه نفسه مجددا ولكن وللمرة الثالثه تفتح الباب /كنت عايزه أسألك......

لم تكمل كلامها بسبب إلقاء ليث لزجاجه الماء جهتها / امشي يا دانه

دانه وقد تفادت الزجاجه / مجتش فيا علي فكره وانت مش نايس خالص ومش كيوت

ثم تركته ورحلت

نظر ليث بتعجب وصدمه / مش نايس  ومش كيوت انا يتقالي كيوت هو انا ساكت ليها ليه اوووف يا دانه


Back

فاقت دانه علي صوت طرق الباب ابتسمت بحب / تعالي يا عبده

دخل عبده برأسه فقط من الباب / معطلك عن حاجه يا باشمترجمه

دانه بضحكه / تعالي يا بني معنديش حاجه متخافش

تقدم عبدالرحمن منها ورمي نفسة علي الفراش ووضع رأسه علي قدمها بينما هي أخذت تلعب له برأسه وتحدثت بحنان / بتفكر فيها

فتح عبدالرحمن عينه وهو ينظر لها بخمول / عرفتي ازاي

دانه ببسمه / عيب يا توينز انا اعرفك اكتر من نفسك بعدين انت بتحب تعمل الحركة دي لما تكون بتفكر ومش عارف تنام

تمهد عبدالرحمن براحه / همممم برتاح اوي

دانه وهي تقبل رأسه / ربنا يريحك دايما يا قلبي

عبدالرحمن وهو يفتح عينه وينظر لها ببسمه محبه / ويخليكي ليا يا دندوني واشوفك عروسه يارب

تذكرت دانه ملامحه  وهو يصرخ بها فضحكت بخفوت

عبدالرحمن وهو مغلق عينه / بتضحكي علي ايه.

دانه وهي تبتسم له / لا مش علي حاجة بس هو موضوع عادي متشغلش نفسك

عبدالرحمن وهو مازال مغلق عينه / احب اسمع

ابتسمت دانه وبدأت تقص كل شئ له من بدايه توظيفها وحتي الان

عبدالرحمن وهو يتحدث بجديه / بصي يا دانه مش هعاتبك علي حوار انكم في مكتب لوحدكم لاني عارف ومتأكد انك عارفه انه غلط بس موضوع انك بتزعجيه ده مش مريح

دانه وهي تحاول أن تبعد نظرها عنه / مش فهماك مش مريح ازاي

عبدالرحمن بضحكه خافته / انتي لسة قايله يا توينز انك عارفاني اكتر من نفسي وانا كمان حافظك يا دانه معني انك تزعجي شخص فده يعني ان الشخص ده بقي ليه مكانه عندك وده مينفعش يا دانه عشان متتألميش انتي في الاخر بلاش يكون فيه مشاعر من جهتك عشان متتألميش وتتوجعي من كلامك عليه فشكله شخص مليان اسرار ومش سهل فلو حصل وحبتيه هتتوجعي معاه

دانه وهي تحاول أن تداري ارتباكها / احب مين صلي علي النبي يا بوص كده هو بس مجرد احترام بينا وبحاول اني اسعده وخلاص

عبدالرحمن وهو يمسك يدها ويقبلها / ربنا يسعدك ياقلبي ويرزقك باللي يقدر الجوهرة دي

نظرت دانه بشرود وتنهدت / امين يا حبيبي


نظر سراج لسمر التي تشاهد التلفاز بكل برود وتتناول الفشار / يابرودك يا شيخه بتاكلي ولا كأنك عملتي عاهة للبنت من شوية

سمر وهي تنظر له وفمها ملئ بالفشار / في أيه بس يا سراج هو انا عملت حاجه

سراج / لا ابدا استغفر الله هو الملاك ده بيعمل حاجة ده يا دوب قطعتي شعر البنت علي كام عضه في ايدها قطعت لحكها علي كام خربوش في وشها بس

سمر وهي تترك الفشار وتنظر له ببراءه / كانت بتبصلك يا سراج اسيبها يعني

سارج بغيظ / ازاي دي تبقي عيبه في حقك يا سيد المعلمين لازم تسيبي ليها ذكري

سمر وهي تنفخ خديها /الله دي كانت هتاكلك بعنيها اللي يندب فيهم رصاصه وكمان خلت نور تعيط انهارده فتستاهل اللي جرلها

هز سراح رأسه بيأس منها ورأي ناري وروجى ينظرون لهم ويكتمون ضحكتهم

مد سراج يده بحنان فركضوا له بكل حب ضمهم سراج بشده

تحدثت روجى بخوف / مش مصدقه انك كنت مخطوف يابابا انهارده

ناري / الحمدلله انك بخير ياحبيبي

سراج ببسمه وهي ينظر لسمر التي تبتسم لهم بحنان / الحمدلله يا حبايبي انكم معايا بعدين هو انتم نسيتوا مين ابوكم

ضحكت ناري / صقر باشا

سراج وهو يقرصها من خدها / قلب الصقر بعدين خلاص بقي خطوبتنا قربت وبقي وشنا منور

ابتسمت ناري بخجل شديد لوالدها / بس يابابا بقي

ضحك سراج بشده / ايه الكسوف ده ده امك هي اللي كانت بتعاكسني ولا ايه يا قمر 

نظرت سمر له وغمزت له / ايه ياقلب القمر

روجى / احم احم نحن هنا يا عم الرومانسي 

ضربها سراج بخفه علي رأسها / انتي بذات بلاش تتكلمي في الرومانسيه ده انتي متجوزه واحد بنك مشاعر فياضه متحرك بس مع غيرك بتلقيه فريزر متحرك

ضحكت روجى بشده عليه

سراج / والله بجد لولا اني عارف هو بيعاملك ازاي كنت رفضت يتجوزك بس عارف انه بيتعامل معاكي غير عامه الشعب

ضحك الجميع بصخب بينما هو تنظر لهم بتذمر / كده يا بابا ضحكت ناري عليا

سراج / بكرة نضحك عليها هي والسافل خطيبها

نظرت ناري له بخجل

سراج بضحك / الواد خالد ده مشافش تلات دقايق تربيه اساسا طالع لاسد وقح وقليل الأدب

خجلت ناري بشده ولكن سمعت رنين هاتفها نظرت وجدته خالد نظرت لهم بخجل

سراج وهو يضحك / رودي يا ختي عشان ميقلقش

نهضت ناري وسارت تجاه الفراندا وهي تبتسم بخجل ثم فتحت الهاتف وتحدثت برقه طبيعيه / الو

خالد / يا ختي علي الو السكر دي

خجلت سما اكثر / هقفل علي فكره

خالد بضحك / اقفلي عادي هنتكلم عادي برضو بس الفرق المنطقه كلها هتسمعنا

ضيقت عينها بحيرة

ولكن سمعت صوت صافرة من الأسفل نظرت وجدته يشير لها وهو يغمز

نظرت له بصدمه / خالد انت اتجننت

خالد بضحكه / طب انزلي نتجنن سوا

ناري / واللة العظيم مجنون

خالد وهو يلقي لها قبله في الهواء / مجنون بيك ياقمر

نظرت له ناري بشرود وتحدث بما يجيش بصدرها / بجد يا خالد

خالد وهو ينظر لها بحنان ويبتسم ثم تحدث بجديه / هسيب الايام تثبت ليكي يا ناري

يلا تصبحي علي خير في حضني يا جميل

نظرت له باحراج بينما هو ضحك وانطلق بسيارته

بينما هي تنهدت وهي تنظر للطريق الذي ذهب به / يا تري اخرتها معاك اية يابن أسد


كان يجلس أمام الفراش علي الكرسي وينظر لها منتظر ان تستيقظ نظر لها بسخريه شديدة فهي سقطت مغشي عليها حينما رأت الرصاصة تستقر بزراع ذلك الحقير هو كام يريد قتله ولكنه لن يلوث يده به أخذها وجاء الي شقته التي توجد في نفس عماره اهله فقد ابتاع له عمر شقه ولادم شقه بعد أن قام بشراء العماره وترميمها وجعلها من تنافس اجمل المنازل.

سمع تأوها بخفوت ولكن لم يتبين ماذا تقول ثواني وهربت احدي نبضاته وهو يسمع صوتها وهمسها باسمه

سما وهي تحرك رأسها بألم / حسام حسام

نظر لها بسخريه لابد انها تحلم به لانه اخر شخص رأته

ثواني وكانت تفتح عينها نظرت برعب حولها اين هي اخر شئ تتذكره انها كانت عند....

نظرت لنفسها برعب وجدت نفسها ترتدي ثيابها ولم تعرف ان حسام هو من فعل ذلك بالطبع وهو يغمض عينه

حسام بنبره خرجت قاتلة لها / حمدلله علي السلامه يا مدام

نظرت له برعب وهي تهز رأسها برعب / لا هو كان.....

قاطعها امساكه لشعرها بحده شديده / بقي انتي تحطي راس اهلك في الطين بسببك انتي يا سافله

نظرت له بالم وهزت رأسها بنفي/ لا هو

قاطع كلامها صفعه قويه تسقط علي وجهها / الظاهر ان عمي أسد غلط في تربيتك بس انا بقي هعيد تربيتك من اول وجديد

هزت رأسها برعب / لا مش هتقدر

حسام وهو يقترب منها ويهمس بنبره مميته /لا هقدر يا سما وهربيكي من اول وجديد

نظرت له بدموع / انت ليه بتعمل كده

نظر لها يعيون حمراء وامسك كتفها وضغط عليه بشده حتي كادت اصابعه تخرق كتفها / ليه بعمل كده انتي مش عارفة ليه بعمل كده انا بقي هعرفك يا سما بس مش دلوقتي لما تكوني مراتي هقولك ليه بعمل كده

نظرت له برعب وقلب يخفق بشده وهي تهز رأسها برفض / لا مش هتقدر مش هتجوزك

نظر لها بقرف / للأسف مش بمزاجك يا توافقي علي الجواز يا الا انتي عارفة ايه اللي هيحصل يا يا سما هانم

نظرت سما له برعب وهي تري نهايتها تقترب


نظر مالك لنور التي تجلس امام المرأه وهي شاردة نهض من مكانه واتجه لها وضمها اليه من الخلف بشده / القمر بتاعي بيفكر في ايه

ابتسمت نور علي حبة الشديد لها / بفكر قد ايه انت بتتعب عشانا يا مالك واحنا بنتعبك اكتر

ابتسم مالك وقبل رأسها بحنان / ياقلب مالك فداكم اي حاجه المهم تكونوا جانبي وبخير وكمان العيال كبروا يا نونو وعبده هيتجوز

التمعت عين نور بدموع الفرحة / لحد دلوقتي مش مصدقه يا مالك اني هشوف ابني بيتجوز بجد

مالك وهو يعانقها / لا صدقي يا نوري وبكره نجوز دانه هي كمان واستفرد بيك يا جميل انت

ضحكت نور بصخب / واللة يا مالك انت......

قاطع كلامهم صوت صراخ يأتي من الخارج

مالك وهو يركض للباب / دي ايميلي

نور ببسمه شريرة وهي تتبعه /ايوة بقي العيال بدأوا اللعب

استيقظ عبدالرحمن ونظر لدانه بتعجب من هذا الصوت

دانه بغمزه / الخطة اشتغلت ياباشا

نهض عبدالرحمن وذهب للخارج وهو يقول / بقيت اخاف منك انتي وامك يابت

خرج الجميع وجدوا ما جعل افواههم تفتح بشده وضعت نور يدها علي عين مالك بسرعه كبيره حتي لا يري

بينما عبدالرحمن أدار ظهره لعا بسرعه

ودانه فتحت فمها ببلاهه / يالنوستفنكلييييييييييي


يلا متنسوش

فوت 🌟

كومنت 💭

دمتم سالمين

رحمه نبيل ♥ ♥ 美心

再见

احبكم في الله

#عشقتك_مجنوتني

#بنت_الشيطان2

#رحمة_نبيل

#الفصل_الثالث_والعشرين


 يارب يعجبكم مستنيه رأيكم 💕💕💕


🌸🎀 قال الحافظ ابن رجب رحمه اللّه تعالىٰ :


*« ذنوب العبد وإن عظمت فإن عفو الله ومغفرته أعظم منها وأعظم، فهي صغيرة في جنب عفو الله ومغفرته »*


📮 جامع العلوم والحكم (٤٠٦/٢) [


🌸💦‏قال العـلامـة ابن عثيمين رحمــه الله :


*" فينبغي للإنسان أن يتذكر دائما الموت لا على أساس الفراق للأحباب والمألوف ، لأن هذه نظرة قاصرة ولكـن على أسـاس فـراق : العمل والحرث للآخرة ، فإنه إذا نظر هذه النظرة استعد وزاد في عمل الآخرة "*. 


📮الشـرح الممتـع ( ٥/٢٣١ )


*🌸🎀اغتنموا هَذِه الْفَضِيلَة فِي هَذِه الْأَيَّام القليلة*


🌷 قال الإمام ابن الجوزي رحمه الله تعالىٰ :


*" فَاللهَ اللهَ، اغتنموا هَذِه الْفَضِيلَة فِي هَذِه الْأَيَّام القليلة تعقبكم النِّعْمَة الجزيلة والدرجة الجليلة والراحة الطوِيلَة إِن شَاءَ الله، هَذِه وَالله الرَّاحَة الوافرة والمنزلة السائرة، وَالْحَالة الرضية، وَالْجـنَّة السّريَّة، وَالنعْمَة الهنية، والعيشة الرضية، لَا تنَال إِلَّا بالوقار لهَذَا الشَّهْر الَّذِي عظمه الْجَبَّار، وَفضل بِهِ مُحمَّد الْمُختَار، وَمن لَا يوقره كَانَ مصيره إِلَى النَّار ".*


📮بستان_الواعظين (٢٣١/١).


الفصل الثالث والعشرين


نظر خالد باعصاب تحترق لوالده ثم نهض بعنف / لا اتأخرت اوي انا هروح ادور عليها في اي حته

نظرت جميله بقلب موجوع له وخائف علي ابنتها ثواني وسمعت صوت طرق الباب لم يعطها خالد الفرصه بل ركض بسرعه للباب وفتحة وجد شقيقته الي جانب حسام الذي لم ينتبه له بل جذب شقيقته لاحضانه بسرعه / كنتي فين يا سما كنت هموت من الخوف عليكي اوعي تعملي كده تاني

ابتسم حسام بسخريه لاذعة ماذا ان عرف ما كانت علي وشك فعله

سما وهي تبتعد عن خالد باعصاب تكاد تنفلت من هذا الذي يحدق بها / هو انا ك...

قاطعها حسام وهو يبتسم لخالد / كانت في النادي وتعبت وودوها علي العياده هناك وبالصدفه انا كنت في النادي انهاردة وشوفتها عشان كده فضلت لحد ما قامت وجبتها وجيت بعتذر لو نسيت اكلمكم عشان تطمنوا

نظر له خالد والذي استوعب وجوده الان وعانقه / تسلم يا حسام

ابتسم حسام بسخريه عليها وهي تنظر للارض بخوف شديد

ادعي حسام المزاح/ لا ياعم انا مش عايز شكر انا عايز حاجه تانيه

نظر له خالد بتعجب / طب ادخل الأول

دخل الجميع ووجدوا جميله تركض لابنتها وتحتضنها بخوف فمنذ مكالمه كمال وهي مرتعبه من أن يؤذيها

أسد وهو يضمها / كنتي فين يا سما

ادمعت عين سما علي حنان أهلها معها هي لاتستحقه ابدا

قاطع ما كانت علي وشك قولة خالد وهو يحكي له ما حدث

أسد وهو يربت علي شعرها بحنان / احسن دلوقتي

بالكاد منعت نفسها من الانفجار في البكاء علي ما سيحدث لها علي يد هذا الذي يبتسم بسخريه عليها

نظر اسد لحسام ببسمه / معلش يا حسام نسيت أرحب بيك بس كنت قلقان عليها

حسام ببسمه /ولا يهمك يا عمي

خالد بتعجب / ايوه بقي كنت عايز تقول اية بره

حسام وهو ينظر لسما وينطق كلمات اصابتها كالسكين / كنت بقول اني طالب ايد سما منك يا عمي


نور وهي تضع يدها علي عين مالك وتصرخ / ايه اللي بتعمله دة والله لاكون قتلاها

بينما دانه تنظر وتصفر بمرح / انا قولت جشطه يخربيت حلاوه اهلك ياشيخه 

ضربها عبدالرحمن الذي كان يعطيهم ظهره / اخلصي يابت وروحي غطيها بحاجة الله يحرقك

دانه وهي تبتسم بخبث / اوووه شوفوا المحترم هي العروسه خلتك محترم ولا ايه ياباشا

عبدالرحمن بشر / والله يا دانه اما روحتي جبتي اي حاجه تغطي بيها المانجه دي استغفر الله لاكون قاتلك انا بقولك اهو.

دانه وهي تتجه لغرفتها وتحضر مفرش السرير وتخرج وهي تتمتم بحنق علي عبدالرحمن وهبطت الدرج لتصل لايملي التي يبدو أنها سقطت من علي الدرج وكانت بثياب النوم الخاصه بها

دانه وهي تلف جسدها بالفراش / تعالي يا جوافه المستكاوي انتي

دانه وهي تنظر لهم /خلاص يا اخت نور تم السيطرة علي الوضع سيبي جوزك يا حبيبتي وانت يا شيخ عبده خلاص غطتها

نزعت نور يدها من علي مالك وهي تنظر لايملي بغضب شديد بينما عبده نظر لدانه بيأس / ملاية يا دانه جايبه ملاية انتي قفشتيها في شقه مفروشه

دانه وهي تضم ايميلي بدراميه / الحق عليا عايزه استر البنيه صحيح ياما في الحبس مظاليم

مالك ببرود / وده ايه علاقته بالموقف

دانه بغباء / معرفش بس هما بيقولوا كده

ثم نظرت لايملي / قومي يا اوختشي

ايملي وهي تدعي الألم وتتحدث بلغتها الروسيه المميزه / لا لا استطيع قدمي تؤلمني

ثم نظرت لمالك / هلا تكرمت وحملتني لا استطيع السير ابدا

نور بصراخ لدانه / بتقوله اية البت دي وعارفه لو كدبتي هقتلك

دانه بضحك / لا المره دي مش محتاجه اجود من عندي لأنك كده كده هتقتلي بتقول لجوزك شيلني يا مالوكه

مالك بحاجب مرفوع ببرود / مالوكه

دانه برعب وهي تبتلع ريقها من نبرته / يعني تقريبا كده أصلها قالتها بسهوكه كده

نور بصراخ / انتم بتتناقشوا في ايه وسع كده

دفعت مالك عنها ثم هبطت الدرج سريعا وركضت لايملي وجذبت شعرها بشده بينما هي أخذت تصرخ طلبا للمساعدة ودانه تفرق بينهم /صلي علي النبي يا نور البنت مغلطتش ما هو الصراحه جوزك هو اللي لهطه جشطه مش ذنبها

ثم نظرت لمالك والقت له قبله جعلته ينفجر بالضحك علي ابنته التي تشبه امها في الغباء تماما

نور وهي تجذب شعر ايملي اكثر /ولو ولو لازم اخليها قرعه

هبط عبدالرحمن وجذب والدته من فوق ايملي وحملها بعيدا عندما رأي مالك هذا خرج عن برودة وصرخ بحده / عبدالرحمن

نظر له بتعجب لما يصرخ عليه هو 

وجده يهبط الدرج بعنف ويجذب نور من احضانه ويضعها داخل احضانه هو / حسك عينك تعمل كده تاني فاهم

عبدالرحمن بصدمه من والده / اعمل ايه بس يا مالك دي امي

مالك وهو يجذب نور للاعلي / بس يا عجل انت قال امك قال رايح تحضنها يا غبي

ثم تحدث لايملي / اعتذر يا ايملي علي ماحدث ارجو ان ترتاحي الان وغدا نتحدث

نظرت ايملي له بألم شديد بسبب جذب نور لشعرها / حسنا 

نور وهي تكاد تهبط لها ولكن منعها جذب مالك / بتقول ايه البت دي

مالك بغيظ وهي ينحني ويحملها / اسكتي بقي كل ده كلام كلام كلام دي هي كلمه واحده قالتها يا شيخه

نور وهي تنظر له بغيظ / سكتنا

نظرت دانه لعبدالرحمن / شايف ابوك اتعلم عشان قريب لما تتجوز / اوعدنااااااا يارب

ضربها عبدالرحمن علي رقبتها / اظبطي يابت ويلا سربي القمر ده وروحي نامي تصبحي علي جنه

قال آخر كلامه وهو يقبلها في وجنتها

ابتسمت دانه / وانت من اهل الجنه

نظرت دانه لايملي وتحدثت باسف مصطنع / اوووه اعتذر حقا ايملي ولكن نور لا تحب أن يتقرب احد من زوجها تصبحين على خير 

ثم تركتها وذهبت لغرفتها

بينما ايملي نظرت لهم بسخط كبير علي هذه العائله المجنونه


عاد حسام للمنزل وجد عائلته مجتمعه وتتحدث وتتشاجر كالعاده

عمر /بس يا نرمين بقي متضيقيش اخوكي

نرمين وهي تنظر لادم بغيظ / شايف يا عمر بيبصلي ازاي

نظر عمر لادم الذي كان يقوم بعمل أوجه مضحكه / ادم خلاص قلنا مش هنكمل لعب خلاص لموا بقي الكوتشينه دي ومش هنكمل

ادم بضحك / ك... كل ده ع... عشان خسرت يا ع.. عمر

عمر وهو يلقي الكوتشينه / طب اهو مفيش لعب يلا قوم يلا منك ليه

حسام وهو يتحدث بملل/ ايه يا عمر مش هتبطل لعب مع العيال دي

ادم بحنق / انا م... مش عيال

نرمين وهي تنظر له بتذمر / لو سمحت انا انسه كبيرة

حسام وهو يلعب في شعرها ويلقيه علي وجهها/ طب يا انسه

عمر / كنت فين ياض انت

حسام وهو يجلس بجانبه ويضحك /ياض ماشي يا بوب مقبوله منك كنت في مشوار وعايز ابلغك حاجه

عمر بتعجب/ ايه هي

حسام بشرود / لما ماما تيجي

ثواني وكانت جنه تخرج /ايوه يا حسام عايزني

ضحك الجميع عليها

جنه / فيه اية

عمر / اصل اول ما قال اسمك نطيتي مره واحده كده

جنه وهي تلوي فمها بامتعاض / هتقول عايز ايه ولا امشي

حسام وهو يبتسم / لا هقول انا الحقيقه قررت اني اتجوز

نظر له الجميع بصدمه وعم الصمت المكان

حسام بسخريه / فيه ايه ناقص صوت صرصار الحقل مالكم

خرج عمر عن صمته وتحدث بجدية / مفيش بس انت فجأتنا

نرمين بضحك / ايه يا والدي هو بيتقدم ليك انت ولا ايه يعني ايه فجأتنا

جنه / هي مين العروسه

حسام وهو ينظر لهم ويأخذ نفسه / سما بنت عمي أسد

نظر عمر لجنه بتعجب / سما اشمعنا

نظر حسام له بثقه /عشان بحبها يابابا

ابتسمت جنه وقامت وعانقته / ياقلبي ربنا يتمم بخير

عمر ببسمه /الف مبروك يا حبيبي وانا بأذن الله هكلم عمك أسد و....

حسام وهو يقاطعه / لا منا احم كلمته

نظر عمر بتعجب /كلمته ازاي

حسام / اصلي كنت عندهم ففتحت معاهم الموضوع ده

عمر وهو ينظر له بجمود /ولما انت فاتحته جاي تقولنا ليه. 

نظرت له جنه بتوسل الا يحزنه ولكنه تجاهل نظراتها

حسام وهو يمسك يده ويقبلها/ والله يابابا ما قصدي اقلل منك ولا حاجه انا بس حبيت اخد موافقه مبدئية عشان تيجي انت بنفسك وتخطبها ليا حقك عليا يا غالي والله ما كان قصدي ازعلك 

لان قلب له فهو رغم كل شئ صغيره الذي كان يلعب معه منذ صغره مهما كبر يظل طفله

ربت عمر علي كتفه ببسمه حنونه / الف مبروك يا باشمهندس

نظر له حسام بفرحه ثم عاتقه / الله يبارك فيك يا بابا

عانقه عمر بشده وهمس في اذنه / لو فاكر ان نظره الحزن اللي في عينك دي فاتت علي ابوك تبقي غلطان يا حسام بس هستناك انت تيجي تحكي

ابتعد عنه عمر بسبب جنه وهي تخبره ان يتركه لتعانقه

عانق حسام والدته وهو ينظر لوالده الذي يبتسم عليه


في الصباح

استيقظ عبدالرحمن وجهز نفسه وخرج مبكرا قبل استيقاظ الجميع وذهب لمكان بعيد عن المساكن وتوقف بسيارته وهبط منها وانتظر قليلا حتي ظهرت له سياره مدرعه جيب نظر لها بدقه حتي تبين له انها المطلوبه ثواني وهبط منها بكل شموخ

نظر له عبدالرحمن ببسمه / باشا البشوات كله هنا حبيب هارتي والله يا بلاك

تحدث المدعو بلاك ببسمه بارده / فيه ايه يا نمر ده انا لو خطيبتك مش هتقولي كده يا راجل

ضحك عبدالرحمن بشده وذهب وعانقه وتحدث بحب اخوي كبير / وحشتني والله

بلاك ببسمه / وانت اكتر يا عبده باشا

ثم ابتعد عنه / اها اية هي المصايب الجديدة اللي جايلي بيها

عبدالرحمن بمزاح / قاسي قاسي قاسي وجرح احساسي بقي انا يا بلاك قلبي وسواد حياتي باجي بمصايب اخص عليك

بلاك بضحكه رجوليه كبيره /لا استغفر الله هي بس اخر مهمه كانت راسنا هتطير بس

عبدالرحمن بضحك / ياااه ياراجل ايام

بلاك وهو يبتسم بشرود / ايام فعلا

عبدالرحمن بجديه / طب عشان مطولش عليك عايزين نقعد مع بعض عشان محتاج مساعدتك معايا في مهمه

بلاك وهو يتجه للسياره وهو يبتسم / مستنيك ياباشا

نظر عبدالرحمن له ببسمه / تمام

ثم صعد كلا منها لسيارته وانطلقت السيارات تشق طريقها في الصحراء

توقفت سياره عبدالرحمن أمام مركز المخابرات العامه وهبط منها ودخل وهو يرد التحية ولكن قاطع سيره رسالة لهاتفه نظر لها بتعجب سرعان ما تحول لبسمه خبيثه / والله ووقعتوا يا جذم بركاتك يا شيخ بلاك هههههههههههههه


ركضت دانه في مدخل الشركه وهي تنظر في ساعتها / اتأخرت

توقفت فجأه وهي تحدث نفسها / هو انا مذعوره ليه مهو العادي  اتأخر يعني امال هاجي في ميعادي مثلا

ابتسمت دانه ثم سارت ببطئ وهي تصفر كانت  تسير تجاه المصعد حتي رأت مشهد جعلها تبتسم بشر اقتربت من منصه الاستقبال ببطئ حتي وجدت هذه العقربه التي حدثتها اول يوم بنبره متعاليه وجدتها تقف مع شاب وتتحدث معه بنبرة اغراء واضحه للعيان وتقترب منه بطريقه قذره سمعتها دانه وهي تضع يدها خلف رقبته وتتحدث بدلع / لا انا زحلانه منك

الشاب بقذاره / ليه بس يا عمري

ادعت دانه  انها تسير للمصعد ولا تنتبه لهم ثم نادت بصوت عالي وهي تشير بيدها لاتجاه خلفهم  / ليث باشا اتفضل

نظرت الفتاه هي والشاب برعب شديد من وجود ليث لدرجه عدم ادراكهم انه حتي لو كان ليث هنا لم يكن ليراهم ولكن الرعب اخذ مجراه

نظرت الفتاة لدانه بشر 

ضحكت دانه بشده / خلاص متزحليش كنت بهزر 

ثم قالت وهي تدخل المصعد / يا عمري

قالت دانه لنفسها الناس دي لازم نقتلها قبل أن تتكاثر

وانتظرت حتي وصلت للدور المطلوب ثم خرجت واتجهت للمكتب طرقت الباب حتي سمعت صوت قاسم يأذن لها بالدخول

دخلت دانه وهي تفتح الباب وتنظر لهم ببسمه / مرحبا

سرعان ما انمحت بسمتها وهي تنظر لتلك التي تجلس ملتصقه بليث بطريقه قذره وتنظر له نظرات غير برئيه تماما وليث ففط يجلس بحمود كبير لا يتحرك وعيناه تسبح في الفراغ كالعاده تقدمت دانه ببطئ منهم وهي تحاول الوصول لسبب وجود هذه الحرباء الملونة كما أطلقت عليها اقترب والقت التحيه علي ليث وقاسم وتجاهلتها تماما

نظرت لها الفتاه بحاجب مرفوع ونظريه سخريه نظرت دانه لاحظت دانه نظرات الكره من قاسم تجاهها فنظرت  بتقيم  لثيابها فوجدتها ترتدي فستان اقل ما يقال عليه مبهر نظرت لملابسها وجدت نفسها ترتدي سولبت جينز وقميص اصفر

نظرة لشعر الفتاه وجدته مصفف بعنايه كبيره نظرت لنفسها وجدت نفسها مثل الطفال بذيل الفرس نظرت لحقيبتها وجدتها من أكبر الماركات المشهوره وهي ترفض هذه الأشياء وتحمل حقيبه ظهر مثل الأطفال

اقترب قاسم منها حينما لاحظ شرودها وتحدث بهمس / يخربيتك هتاكلي البت بعيونك اهدي كده


نظرت له وهي تلوي فمها / اسمها ايه القطه

كتم قاسم ضحكته عليها ثم نظر للفتاة بقرف واشمئزاز / كاترينا

نظرة لها دانه / نور يطلعلها ايملي وانا كاترينا بركاتك يا نور


كانت رحمه تقوم بترتيب الغرف كعادتها كل صباح الا ان هذا الصباح مختلف فقد ابلغتها منال ان عبدالرحمن حدثها ليأتي باهله لطلب يدها حسنا قد تقولون مجنونه لأنها عرفته فقط من فتره قليله ولكن هو حقا ترك في قلبها أثر كبير يكفي خفقانه بشده عند سماع صوته فقط

تنهدت بحالميه ولكن فاقت علي صوت حمدي الذي يجلس علي كرسي مقابل

حمدي وهو يضع يده أسفل خده ويتنهد مثلها / الحب وسنينه يا اوختي

نظرت له رحمه بحاجب مرفوع / حب يا حمدي وانت تعرف يعني ايه اساسا

حمدي وهو ينظر لها ويتنهد كشاب ذاق عذاب الحب وتجرعه حتي الثمالة / اه يا رحمه اقولك ايه الحب يا بنتي يعني تشوفي حد وتحسي قلبك عايز يخرج من مكانه ويروح ليه مجرد بس عينك تيجي في عينه بتلاقي نفسك من غير ما تحسي بتبتسمي وقلبك يدق كأنه في سباق ولا لما تسمعي صوته اه تحسي انك بتسمعي أجمل الألحان

نظرت رحمه له ببلاهه / ها

حمدي وهو ينظر لها / انتي شكلك جاهله متعرفيش يعني ايه حب

رحمة وهي تقترب منه / وحيات امك ده كلامك

حمدي وهو يعدل ثيابه / امال يعني كلام مين مش انتي شوفتيه بيخرج من بقي دلوقتي

رحمة وهي تهز رأسها بنفي / انت مش طفل عنده 10 سنين لا ده انت عجوز مات وطالع واندفن وطالع يتهوي شويه

ثم امسكته من ثيابه / انطق وقول ياض جبت الكلام ده منين

ابعد حمدي يدها بتكبر / الظاهر الفنان هنا مش بيتقدر

رحمه وهي تنظر له بتشنج / لا يا حيلتها مش بيتقدر هنا بياخد بالشبشب

قالت ذلك وهي تخلع شبشبها / انطق ياض بدل والله لاشرحنك

حمدي وهو ينظر لها بحنق / من كتب احمد اللي بيقرأها لقيت الكلام ده وحفظته عشان حبيته

رحمه / وانت فاهم معناه عشان تحفظه

حمدي ببسمه غبيه / لا

رحمه وهي تدفعه / طب غور وحسابي مع احمد اللي سايب الكتب بتاعته في كل حته ده

حمدي وهو يخرج ويشير بيده لعدم اهتمامه / هتعملي ايه يعني هترجعي في الاخر متخانقه معاه

رحمه وهي تنظر في اثره / ايه الواد الرخم ده اوووف عكرت مزاجي يا اخي  نزار قباني في نفسه الواد ده انا كنت جربت ادمع من كلامه


دخلت ناري لمكتبها وهي تنظر للهاتف وتأكل سندويتش دخلت ولم تعير احد انتباهجلست علي مكتبها وهي تنظر للهاتف ثم ابعدته لتبدأ العمل ولكن وقع نظرها علي علبه كبيره من الشيكولا نظرت لها بعيون مفتوحه مثل الطفل وابتسمت وصفقت بيدها ونظرت حولها ان كانت هذه ملك لاحد ام لا ولكن لم تجد احد

فتحت العلبه وأخذت واحده منهم. ثم اكلتها بتلذذ كبير مثل الأطفال وهي تغمض عينها فتحت عينها بعد مرور ثواني لتشهق برعب شديد عندما وجدته يجلس أمامها وهو يبتسم له بمشاغبه وخبثناري وهي تنظر له بخجل بسبب مظهرها وتضحك بغباء / ايه ده انت جيت امتي

خالد وهو يقترب بخبث من مكتبها وانحني بجسده علي المكتب / من ساعه ما بدأتي تكلي شيكولاتي يا طفسه

احمر وجهها بشدة بسبب حديثه /ده... ده... ده

خالد ببسمه وترتها اكثر وجعلتها تخفض نظرها بخجل خاصا مع اقترابه الشديد

ناري وهي تكاد تحترق من الخجل فقالت بصوت خافت جدا / كانت علي مكتبي

خالد وهو يركز بصره علي عيناها ويتحدث بهمس خدرها / وهو اي حاجه علي مكتبك هتاخديها

ناري /لا بس انا بحب الشيكولاته

ثم اخفضت رأسها بخجل / اسفه والله اكلت واحدة بس

ضحك خالد بشده عليها وهو يتبعد عنها / هما بتوعك اساسا كليهم انتي انا جايبها ليكي امال هي علي مكتبتك ليه

خفضت نظرها بخجل من كلامه فضحك هو واشفق عليها لذا قرر العوده لمكتبه فخرج وهو يقول / هستناكي في استراحه الغدا

بمجرد خروجه اخذت نفسها وهي تقول /يخربيته كان هيوقف قلبي

تحدث خالد والذي كان مازال يقف عند الباب / سلامه قلبك يا جميل

نظرت له وفتحت عينها بشده بينما هو ضحك عليها وذهب لينجز اعماله


كان عبدالرحمن يقود سيارته ليصل لوجهته بعد مرور ساعتان هبط من سيارته وتوجه لسياره يقف بجانبها بعض الرجال يبدو من ثيابهم انهم من البدو

عبدالرحمن وهو يخلع نظارته / الشيخ محمد  فين

أشار احد الرجال للسياره دخل عبدالرحمن المقعد الخلف بجانب احد الرجال الذين يبدو عليهم كبر السن والحكمه

ابتسم له الرجل / حضره الظابط عبدالرحمن عاش من شافك يا راجل لازمن يعني يكون فيه اخبار عشان نشوفك

عبدالرحمن وهو ينظر له ببسمه ويقبل يده / اسفه يا شيخنا بس انت عارف المشاغل

الشيخ وهو يربت علي كتفه / عارف يا ولدي الله يكون في العون وانا جبتك عشان كده

عبدالرحمن ببسمه امل / فيه اي اخبار جديده

الشيخ ببسمه تخفي وراها الكثير / واي جديد يا ولدي الجديد كله عندي


المدير وهو ينظر لحسام بتقيم / يعني ايه انت رفضت قبل كدة

ابتلع حسام ريقه / ودلوقتي ببلغ حضرتك بالموافقه انا اللي هسافر أستراليا عشان اشرف علي سيستم الأمن في الفندق

المدير ببسمه / تمام يا حسام جهز نفسك خلال اسبوعين هتسافر

حسام وهو يبتاع ريقه بخوف من المستقبل / تمام يا فندم

المدير / جهز اوراقك وانا هكلمهم يجهزوا ليك السكن

حسام وهو ينهض / شكرا جدا لحضرتك

هز المدير رأسه بايجاب

خرج حسام وهو يفكر في قراره لا يعرف هل اتخذ القرار الصحيح ام لا هو فقط يريد أن يأخذ سما ويبتعد عن هنا حتي يتسني له الفرصه لكي يفعل ما خطط له بقي فقط اقناع الجميع بتقديم الزواج

تنهد وهو يتذكر قلقه وخوفه في الصباح أن يكتشف احد امر إطلاقه للنار علي ذلك الشاب ولكن لم يجد اي خبر يدل علي ذلك لربما لم يبلغ الشرطه

ابتسم بخبث كيف يخبر الشرطه وهو يمكن أن يسجن بسبب وجود مخدرات عنده في منزله


نظرت دانه لليث لتجده يضغط علي يده بقوه عكس ملامحه الجامده

تحدث ليث بنبره بارده تخفي خلفها سيول من الجحيم / وحضرتك من بين كل الشركات اخترتي شركتي عشان الصفقه

ابتسمت كاترينا بدهاء / اها هو فيه ايه يمنعني يعني

نظر له قاسم بقرف وغضب هذة الحقيره بعد كل ما فعلته تعود بهذه السهوله

ابتسم ليث بسمه مرعبه / وانا موافق

نظر له قاسم بصدمه يوافق علي ماذا علي مشاركته امرأة كتلك امرأة خانته يشارك زوجته السابقه

نظرت دانه لهم بتعجب من نظراتهم وتحدثت / احم هو فيه حاجه هعملها يا فندم انهارده

اغمض ليث عينه بتعب  / هممم

اخرجوا كلكم

نظر له قاسم بشفقه وكاترينا بدهاء

ثم حملت حقيبتها / هنتقابل قريب يا ليث قريب اوي

نظر قاسم لها وهي تخرج ثم تحدث بعصبيه / انت ازاي يا ليث توا.....

ليث وهو مازال يغمض عينه / سبني يا قاسم دلوقتي

نظر له قاسم لثواني ثم انسحب وذلك بعد رؤية حالته

بقي هو ودانه فقط

دانه بهمس رقيق يخرج منها نادرا / حضرتك محتاجني في حاجه

ظل ليث مغمض عينه فتره حتي ظنت انه نام

اقتربت دانه منه ونادته / باشمهندس ليث

لم يجيب لذا حملت حقيبتها وكادت تخرج لولا أن يده منعتها من الذهاب ومسكت يدها وتحدث بنبرة لأول مره تسمعها / خليكي

نظرت دانه بتعجب ثم اقتربت وجلست مجددا علي مقعدها ونظرت له وهو مازال يمسك يدها وتبدو ملامحه متشنجه ظلت تنظر له بدقائق حتي فتح عينه ونظر امامه بشرود وتحدث بنبره غامضه / دانه.......... 


كان معتز يجلس علي مقعد وينظر لصور رحمة بهوس ويضحك بجنون / ودعي حبيب القلب يا رحمه لان النهارده نهايته علي ايدي 

رفع هاتفه واجري مكالمه / خليك وراه ولما تجيك الفرصه نفذ 

........ 


استوووووب خلص الفصل اتمني يكون عجبكم الفصل ده بكتب فيه من يومين يا جدعان والله 😂😂😂😂


اتمني متنسوش تبلغوني رأيكم فيه وفي الاحداث 

متنسوش 

فوت 🌟 

كومنت 💭 

دمتم سالمين 

رحمة نبيل 美心

再见

احبكم في الله


#عشقتك_مجنوتني

#بنت_الشيطان

#رحمة_نبيل

#الفصل_الرابع_والعشرين


قراءه ممتعه 


¤المنهج النبوي عند نزول البلاء والوباء أن يجدد المسلم  توبته..


□ويكثر من الاستغفار

□ ويتضرع بالدعاء ..

□ويبتعد عن السخرية والاستهزاء ..

لأنها من قسوة القلب وتزيين الشيطان ..


♡"اللهم إنا نعوذ بك من البرص والجنون والجذام وسيء الأسقام"


♡‏اللهم اصرف عنّا الوباء وقنا شر الداء ..


♡‏ونجّنا من الأمراض والأوبئة والفتن ما ظهر منها وما بطن!!


🌸🎀 قال الحافظ ابن رجب رحمه اللّه تعالىٰ :


*« ذنوب العبد وإن عظمت فإن عفو الله ومغفرته أعظم منها وأعظم، فهي صغيرة في جنب عفو الله ومغفرته »*


📮 جامع العلوم والحكم (٤٠٦/٢) [


🌸🎀قال العلامة ابن عثيمين رحمه الله تعالى:


*إنّ أفضل ما تدعو به تقول : اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني* .


📮"شرح رياض الصالحين"(٢٢٤/٥).


الفصل الرابع والعشرين


كانت سما تجلس في غرفتها وتتذكر ما حدث معها وذكرياتها تمر أمام اعينها حتي لاحت في رأسها هذه الذكري السوداء المشئومه اغمضت عينها حتي تمنع تدفق الذكريات اكثر واكثر ولكن لم تستطع

Flash back

كانت طفله صغيره تجلس في غرفه واسعه وكانت تختبئ في الزاويه وهي تبكي علي خطفها

شما ببكاء شديد / يا خالد انا خايفه يا خالد انت كمان الناس الوحشه اخدتك

وأخذت تبكي حتي دخلت سيده ونظرت له بتقزز وتحدثت بالإنجليزية ولكن سما لم تفهمها فهي تتحدث العربيه والتركيه فقط لأن جميله علمتهم التركيه

خرجت السيده من الغرفه وجاءت بفتاة تبتسم بخبث وقذاره وتحدثت معها بعض الحديث حتي ذهبت السيدة التي دخلت في البدايه وتركت هذه الفتاه اقتربت الفتاه من سما وتحدثت بدلع / ايه ياقمر مالك كده فرفشي

نظرت الصغيرة لها بلهفه انها وجدت شخص تفهمه هنا / ماما..... عايزة اروح لماما

تحدثت الفتاه بقذاره شديدة / لا يا قلبي هنا فيه بابا بس

ثم ضحكت ضحكه اكثر قذارة وهي تنظر الصغيره ولم يلين قلبها لها

تحدثت سما ببراءه / طب وديني لبابا وهو هيرجعني البيت

تقدمت الفتاه بخبث منها ومدت يدها / تعالي يا قمر معايا وانا هوديكي لبابا

نهضت سما معها ببراءه شديدة وامسكت يدها وذهبت معها

خرجت الفتاه وهي تسحب سما الصغيره لمنصه أعدام برائتها وجدت السيده تقف وتنظر لهم ببسمه وتغمز لها فضحكت السيده بصخب

بينما سما تنظر لما يحدث حولها فالنساء هنا في أحضان الرجال ولا هناك أي حدود بينهم

سما وهي تنظر للفتاة بفرحه لم تكن تعلم انها الاخيره / احنا رايحين لبابا

الفتاه بضحك / اه يا سكر رايحين لبابا

ثم دخلت بها لممر حتي وصلت لغرفة ما

نظرت سما لها ببراءه / بابا هنا

الفتاه بضحكه قذره / ايوه يا ختي بابا هنا

ثم فتحت الباب ودخلت وكان هناك رجل كبير في السن جوالي الأربعين من عمره نظرت له وتحدثت بعض الكلمات التي لم تفهمها سما وخرجت الفتاه ولكن تمسكت سما بها بشدة / رايحه فين بابا مش هنا انتي قولتي هتوديني لبابا هو فين بابا

ضحكت الفتاه بصخب / هو ده بابا يا عسل

ثم تركتها واغلقت الباب ركضت له سما بفزع وأخذت تضرب الباب بقوه وهي تصرخ / افتحي وديني لبابا عايزه بابا

اقترب منها الرجل وتحدث لها بالإنجليزية / اوووه انظروا لهذه العاهرة الصغيره

ابتعدت سما للخلف برعب وتحدثت ببكاء يقطع للقلوب  / ماما يابابا يا خالد

اقترب الرجل وهمس لها بنبره لن تنساها طالما حييت / اوووه أصبحتي ملكي يا صغيره سوف نستمتع معا

نظرت له سما برعب وقد تجمدت دموعها بشده علي خدها

كما انها بللت ثيابها من الخوف

تحدث الرجل بنبره مميته / لاتخافي سوف نستمتع سويا

وبعد هذه الجمله لم يصدح في المكان سوي صرخات سما التي تدل علي قتل روحها واعدام طفولتها

Back

خرجت سما من ذكراياتها وهي تمسح دموعها / لا متعيطيش انتي عيطتي بما فيه الكفايه اوعي حاجه تخليكي تعيطي انتي احسن منهم اه انتي مش زيهم خالص انا مش زيهم انا مش زيهم


كان عبدالرحمن في طريق عودتة للعمل وهو يبتسم بخبث فقد حان وقت الانتقام لدماء اصدقائة تذكر المعلومات التي حصل عليها من الشيخ محمد قد لوصلته لبدايه طريق الانتقام خرج من شروده علي صوت هاتفه فتحه ببسمه / لا لا بلاك باشا بيتصل بنفسه طب تصدق والله انت بركة يابني

ضحك عبدالرحمن /جن يابني ولا ايه عرفت منين اني قابلته انت ليك عيون عند الشيخ ولا ايه

عبدالرحمن / الحمدلله قربنا نوصل ليهم

عبدالرحمن ببسمه / ياباشا قريب ه........

قاطع كلام عبدالرحمن سياره كبيره تخرج من منعطف بطريقه مفاجأة وتضرب سيارته بشده كبيره

كان بلاك علي الجهه الاخري يستمع لما حدث فتح عينة بفزع وتحدث برعب / عبدالرحمن

........ عبدالرحمن رد انت سامعني عبدالرحمن

وعلي بعد كبير منه كان سياره عبدالرحمن مدمره تماما والجميع ملتف حولها وهم يصرخون ان يتصل احد بالاسعاف


كانت دانه تسير في ممر المكتب وهي تحمل كوب قوتها وفلاشه  للذهاب للمطبعه وطبع ما عليها وهي تفكر في كلام ليث للغريب وصلت للمطبعه ووضعت الفلاشه لتطبع الورق  ولكن وجدتها معطله ضربت الطابعة بقدمها بعنف وسرعان ما صرخت من الألم /اووووف اه يا ربي علي الغباء يارب

أمسكت كوب قهوتها وتحركت للذهاب  للمطبعه في الدور الاسفل ولكن وجدت هذه الحرباء التي ادعي كاترينا تسير في الممر لتدخل لليث نفخت بضيق ونظرت لمشيتها التي تتمختر فيها بقرف

دانه / جتك نيله في حلاوتك هي البنات دي بتاكل الله الله يحرقكم مرت كاترينا من جانبها ونظرت لها نظره متكبره ومشمئزه دانه وهي تنظر لها بغباء / هي البت دي بصتلي بقرف ولا انا ما اخدتش بالي

نظرت لها مجددا / لا والله بصتلي بقرف طب والله لوريكي يا انثي الطاووس انتي

دانه بصوت عالي / مدام كاترينا

توقفت كاترينا ونظرت لها بتكبر / نعم

دانه وهي تقترب منها / لا اصل كنت عايزه اسأل حضرتك لو....

اوووبس

نظرت دانه لثياب كاتيرنا التي سقطت عليها القهوه باسف مصطنع / غصب عني

كاترينا بصوت عالي وغضب شديد / انتي يابت انتي حيوانه ولا ايه اتعميتي انتي اساسا شكلك عملاها قصد انا عارفه والله اصل انتي اهلك.... 

دانه وهي تنظر لها بحده / لا يا عروسه لحد اهلي وفرملي لحسن وديني لكون ماسحه بوشك اللي متاخد وش محارة ده بلاط الشركه كلها واخلي اللي ميشتري يتفرج

نظرت لها كاترينا بقرف / انتي ازاي بيئه والفاظك بيئه كده وازاي اساسا ليث ينحدر لمستوي ان يشغل واحده عنده كده

دانه وهي تلوي فمها / والنبي بصي في المرايه بلبسك اللي ملزق ده ولا شعرك اللي شايط ولا روحي شوفي السمكري اللي خلص وشك ده وعمل الحيطان ونسي السقف 

نظرت لها بتعجب

دانه ببسمه قرف / رقبتك مش مدهونه يا قمر نسيتي تخليها نفس درجه وشك اووووف بجد منظر مش معقول

وضعت كاترينا يدها علي رقبتها ونظرت لها بغضب وكادت تتحدث لولا خروج ليث الذي تحدث بعصبيه / في ايه هنا ايه الصوت العالي دة

نظرت دانه لها وغمزت بخبث

ثم اقتربت من ليث وتحدث ببراءه / لو سمحت يا مستر ليث انا مش هينفع اكمل شغل هنا بعد انهارده

ليث وهو يرفع حاجبه بتعجب / وليه ده

نظرت دانه لكاترينا وهي تبتسم بشر /ابله كاترينا اهانتني يا فندم وقالت كلام مش كويس عني

نظرت لها كاترينا بصدمه من لفظ (ابله)

ليث وهو يلتفت بحده لكاترينا وتحدث بكلمه واحده خرجت مرعبه حتي لدانه /اعتذري

كاترينا باستنكار / اعتذر ليه هي

ليث بغضب اسود / اعتذرررررري 

كاترينا  برعب / اسفه اسفه

ليث ببرود شديد / اتفضلي حضرتك ونتقابل بكرة

نظرت كاترينا بغل وحقد لدانه ورحلت وهي تنظر لثيابها وتسب دانه بجميع اللغات

ابتمست دانه بشماته عليها

تحرك ليث للدخول وهو يقول بنبرة بارده / بلاش لعب عيال كتير يا دانه انا عارف انك غلطتي انتي كمان بس عدتها بمزاجي

ثم تركها ودخل

ناري وهي تنظر له بتعجب / انتي بجد خساره كبيره انك مش في المخابرات 


نظرت نور يسخط لهذه الايملي وهي تضع مناكير في اصابعها بكل دلال

دخل مالك وهو يحمل حقيبته وذهب ليقبل نور ويجلس بجانبها

نور بخوف لن يتغير بمرور السنين /رايح خلاص

مالك وهو يهز رأسه بايجاب / اه متقلقيش المهمه دي مش صعبه اوي مش محتاجة عضلات دي محتاجه دماغ

ابتسمت نور له بقلق بينما هو قرص خدها وابتسم لها بحنان

تدخلت ايملي بينهم وهي تقول بسماجه / أين ستذهب يا مالك

نور وهي تنظر لها بقرف / مالك في عينك ياجذمة

مالك وهو ينظر لها ويتحدث بجمود / مهمه جديدة

ايملي وهي تنظر له بخوف / وتتركني هنا وحدي

_ودي تيجي متخافيش يا قمر ده انا هجمع البنات ونعملك أحلاها قعدة بنات يا قمر

نظر الجميع الي الصوت بينما مالك قلب عينة بملل

سمر وهي تجلس بجانب نور / متقلقش يا مالك دي في ايد امينه حط في بطنك بطيخة صيفي

مالك بسخريه / امال مش دخلتي فيها يبقي لازم اتطمن يا شيخه مليش حق اقلق

نظر مالك لايملي وهو. يتذكر / صحيح لما كنتي تصرخين البارحه

ايملي برعب / اووه يا مالك لا تذكرني لقد كان هناك شبح في غرفتي وكانت الاضواء تنطفئ وحدها يالله المكان هنا مرعب

نظر مالك لنور بحاجب مرفوع /النور بيطفي لوحده

نظرت نور ببراءه للسقف وهي تبتسم بغباء مسح مالك وجهه بملل من أفعالها هي وأولاده حتي بعد هذا الوقت مازالت كما هي

سمع مالك صوت وصول رساله له فتحها بتعجب وفجأه نعض بفزع وتشنج

نور بخوف / في ايه يا مالك

بينما مالك يحمل هاتفه ويتصل بشخص

نور برعب ودموع / مالك يا مالك

في ايه

مالك بلهفه / بلاك اللي بعته ده صح

بلاك باسف / اسف يا شيطان بس عبدالرحمن في المستشفي 

مالك بلهفه /مستشفي ايه

نظرت نور له برعب

مالك وهو ينظر حوله برعب / طب تمام انا جاي

نور برعب / فيه ايه يا مالك مين اللي في المستشفي

مالك وهو ينظر لها بقلق علي رده فعلها وتحدث بخوف يأكله من الداخل /عبدالرحمن عمل حادثه


دانه وهي تنظر لليث الذي يجلس علي مكتبة ببرود وهو شارد أمامه نظرت العقود أمامها بتعجب وهي تتذكر نبرته الغامضه في طلبه منها لكي توقع العقود كشاهد علي العقود الي جانب قاسم  نظرت له مجددا وهي تتعجب هذا البرود نهض هو بهدوء واتجه لداخل الغرفه وغاب بها لثواني وعاد إليها وهو يرتدي ثياب عاديه

دانه بتعجب / هو قاعد في بيته ولا ايه بس قمر اوي في اللبس ده

ليث ببسمه عابثه / كلهم بيقولوا كده

دانه بفزع / بيقولوا ايه

تحدث هو ببسمه مشاكسه / اني قمر

دانه وهي تنظر له بخوف من كونه يمكنه سماع ما يحدث

قطع تأملها صوت رساله هاتفها من ادم يخبرها بحادثه عبدالرحمن نهضت دانه بسرعه وهي تشعر ان الارض تدور اسفلها

تعجب ليث من صمتها وتحدث / دانه فيه ايه مش عادتك يعني تسكتي

بينما دانه دموعها تهبط بشده وهي تنظر حولها كالتائه لاتعرف ما تفعل

تحرك ليث بحذر تجاهها وهو يمد يده / دانه فيه ايه

دانة بصوت يبدو كالاموات / عبدالرحمن


كان مراد يتمدد بتعب علي فراشه وهو ينظر للسقف بألم فاليوم كانت الخالات حقا كثيره في المشفي فقط يود ان ينام ويغلق عينه ويرتاح قليلا

خاصه انه لا يوجد أحد غيره في المنزل بذا ليستغل هذا الهدوء ويرتاح قليلا

ثواني وكان مراد يغوص في نوم عميق


بعد مرور نصف ساعه من عودته خرجت نجلاء من شقتها ونظرت حولها وهي تراقب الطريق وتقدمت لشقه مازن بخبث وهي تنظر للمفتاح في يدها ببسمه شريرة وتتذكر ما  فعلته لتحصل عليه فقد دفعت للسيده التي تنظف البيت أموال كثيرة لتقوم بسرقته وعمل نسخه منه وانتظرت فرصة مناسبه لكي تنفذ خطتها وهاهي الفرصه أتت لها علي طبق من ذهب فقد غادر الجميع منذ الصباح ولم يتبقي سوي هو في المنزل اذا فستكون غبيه ان لم تستغل هكذا فرصه

دخلت للشقة بهدوء شديد وهي تسير بحذر وأخذت تدخل في الغرف حتي وجدته في احداهما نظرت له بشر وابتسمت علي حظها فهو ينام دون قميص اذا سيسهل عليها الخطه دخلت ونزعت ثيابها الخارجيه واقتربت من السرير وهي تبتسم بخبث علي سير خطتها كما تريد


كان الجميع مجتمع في المشفي أمام باب العمليات ونور حرفيا تكاد تموت من الرعب ومالك ينظر بشرود للباب ويتذكر كلمات الطبيب عندما سأله قبل أن يدخل بأن الأمل ضعيف جدا في نجاته يشعر بقلبه يهتز هو سيفقد صغيره وسنده في هذه الحياه سيفقد ابنه

كانت نور تبكي بشده في أحضان سمر

وهي تنظر لباب العمليات بقلب ينزف دما علي صغيرها

اقترب سراج من مالك ووضع يده علي كتفه / خير يامالك بإذن الله عبده قوي ودلوقت الدكتور هيخرج يطمنا

نظر له مالك بعيون متألمه بشده وتنهد بألم يتمني ان يغمض عينه ويستيقظ ليعلم انه كان مجرد حلم فقط نظر مالك وجد دانه تركض إليهم ودموعها تركت آثارها علي خدها

دانه وهي تركض لهم برعب واسألهم بقلب تصدع من الخوف وبحروف مبعثره / عبده.....هو.... هو عبده

اقترب منها ادم ودموعه تهبط بشده عليها وربت علي كتفها / مت... متعيطيش ع... عبده ك.... كويس

نظرت له دانه وهنا لم تتحمل قدمها وكادت تسقطت لولا مالك الذي امسك بها بسرعه وحملها وذهب بها لاحد الغرف ونادي الطبيب فاخبره انها صدمه شديدة تعرضت لها نظر لها مالك باسف وربت علي شعرها


في الخارج كانت نور تبكي بشده علي ابنها

سمر / خلاص يا نور استهدي بالله والله هيبقي كويس بس ادعي

نور ببكاء شديد / خايفه يا سمر خايفه وحاسة قلبي هيقف من الخوف عمري نفس  الخوف يوم ما فكرت اني خسرت مالك قلبي وجعني يا سمر

سمر وهي تضمها بشده اهدي ياقلبي خير بإذن الله

نظرت جميله لبكاء نور وانفجرت بالبكاء علي حالتها فهي تعرف هذا شعور انك ستخسر جزء منك قاتل وهي جربته لمده خمس سنوات ولم اعرف اذا كانوا أحياء ام لا وهي لاتتمني لنور ان تعيشه ابدا اقتربت جنه وعانقت جميله وهي تعرف بما تفكر

نظرت لها جميله ببكاء / صعب ياجنة صعب اوي

كان عمر يقف بعيدا عنهم ويبكي بشده علي اخته ورفيقه نعم فعبدالرحمن منذ صغره وهو رفيق عمر وليس ابن اخته شعر بشخص يضع يده علي كتفه نظر وجده أسد يبتسم له رغم دموع عينه / امسك نفسك يا عمر خير بإذن الله خليك اوي حتي عشان اخواتك

عمر ببكاء / نور هتموت لو حصله حاجه يا أسد دي روحها فيهم

أسد رهر يضمه ويتحدث بمزاح / خلاص بقي يا ثقيل انت بطل عياط هيكون بخير والله

قال كلماته وهو يمسح دموعه حتي لايراها احد


خرج مالك وسراج من غرفه دانه ولكن تفاجأ كل منهم بآخر شخص يمكن أن يتوقعوه

مالك بتعجب وهو ينظر لهذا الذي يقف بملامح جامده كعادته /بلاك انت هنا ليه

تحدث بلاك بملامح لايظهر منها شئ / في حاجه محتاج اقولها ليك

تحدث سراج بغموض / طالما انت في الموضوع يبقي الموضوع مش سهل

ابتسم بلاك بجمود/ طول عمرك بتفهمها وهي طايره يا صقر

مالك / ايه الموضوع

بلاك ببسمه مرعبه /.........


كانت روجى تجلس في الجامعه وهي تراجع بعض دروسها فجأه شعرت بشخص يجذب المقعد ويجلس نظرت له ببرود وجدته ذلك الشاب الذي يلاحقها دائما روجي ببرود / افندم

الشاب بسماجه / الله في ايه يا قمر متعصب ليه انا بس حابب نحكي شويه مع بعض

جمعت روجي اشيائها ونهضت وتحدثت /وانا مش بحكي مع شباب عن اذنك

مسك الشاب يدها / استني بس انا......

قاطع كلامه صفعه من روجى وهي ترفع اصبعها في وجهه / اقسم بالله تقرب مني تاني او تحاول تلمسني هدفنك مكانك انت فاهم

ثم تركته ورحلت تحت نظراته المتوعده لها بالشر

اتجهت روجى للخارج وحاولت الاتصال بمراد ولكن هاتفه مغلق اتصلت بالمشفي واخبروها انه استأذن بسبب تعبه قلقت كثيرا عليه لذا قررت الذهاب للمنزل وبالفعل اخذت تاكسي وذهبت نجاه المنزل وصعدت للمنزل وكانت علي وشك طرق الباب ولكن وجدته مفتوح نظرت بتعجب ودخلت وهي تنظر حولها وتنادي / طنط ساره انتي هنا

طنط ساره لم تسمع اي اجابه لذا فضلت الذهاب لغرفته لتري اذا كان بخير ام لا اقتربت ببطئ من الغرفه وفتحتها ولكن تسمرت عينها علي مراد النائم وفي احضانه فتاه شبه عاريه نظرت له بصدمه كبيره وشهقت بصوت عالي استيقظ علي صوتها مراد ونظر لها بتعجب وتحدث بنعاس / روجى انتي هنا من امتي

هزت هي رأسها بنفي ودموعها تهبط بشده

وقع قلبه من الرعب / روجى مالك ف.......

قاطع كلامه هذه الفتاه التي تنام بكل اريحيه بجانبة نظر لها بعيون مفتوحه وصدمه رادار رأسه بسرعه لروجي وتحدث برعب / روجي والله العظيم ما عرف ايه جبها هنا والله.......

نجلاء وهي تقاطعة / ايه يا مراد انت خايف منها ولا ايه انت اللي طلبتني اني اجيلك هنا وقولتلي ان اهلك مش هنا انت خايف منها ولا اية 

نظر لها مراد نظرة جعلتها تود ان تعود فيما قالتة / انتي تخرسي خالص لسه حسابك معايا وانتي......... 

روجى بصراخ  وهي تقاطعة /كفاااااااية 

نظر لها نظرة مصدومة 


استوووووووب خلص الفصل هو قصير عارفة والله بس انا بقالي يومين منمتش بسبب الأبحاث وعشان مقطعش الروايه كتبته والله عارفه اني قصرت معاكم بس بعتذر والله انا فعلا مضغوطه جدا بقالي يومين مطبقه علي بحث ولسه مخلصش 

اتمني الفصل يعجبكم ومستني توقكم للي جاي 

ياتري روجى هتعمل ايه!!؟؟؟؟ 

مصير رحمة وعبده؟؟؟؟؟ 

معتز ايه هي قصته ويعرف عبده منين؟؟؟؟؟ 

مين بلاك وايه علاقته بمهمه عبده؟؟؟؟ 

كاترينا وليث ايه هي نهايه قصتهم؟؟؟؟ 

دانه هتقدر تغير ليث وياتري هتقدر تتغلب علي العقبات اللي هتواجهها؟؟؟؟؟ 

ايه اللي بلاك بيخطط ليه؟؟؟؟؟ 

كل ده واكتر في الحلقات الجايه من 

عشقتك مجنونتي 

متنسوش 


فوت 🌟 

كومنت 💭 

دمتم سالمين 

رحمة نبيل 💕美心

再见

احبكم في الله 

رمضان مبارك عليكم

#عشقتك_مجنوتني

#بنت_الشيطان

#رحمة_نبيل

#الفصل_الخامس_والعشرين


عايزه رأيكم في الروايه بكل صراحه 



خدمة 🌹 التوحيد الدعوية 🌹

ــــــــــــــــــــــــ

ولم لا؟!!!

لم لا يكون ما نحن فيه هو أعظم منحة نزلت علينا... وليس -كما نراها- أعظم محنة...!!

"إزاي..؟!! دا أنا مش حاسس برمضان خالص... ومش حاسس بقلبي خالص..!!!"

أتدري ...

بعض العالمين ببواطن الأمور يقولون: إذا أردت أن تعلم صدق محبة الرجل للمرأة...فانتظر حتى يراها أول مرة تستيقظ فيها من النوم أمام عينيه بعد الزواج !!

"مش فاهم...!! أيه علاقة ده باللي أنا بقوله !!!"

يا عزيزي...

إن المحبة الصادقة هي المحبة التي لا تُناط بظاهر الشكل... وبريق المنظر...

المحبة الصادقة طيف بين شغف القلب قد وَقَر... 

فمهما تغيرت الملامح، وتبدلت الظواهر... لا تتغير.

كذلك الحال يا عزيزي في علاقة العبودية...

العبودية الصادقة هي العبودية التي لاتُناط بمكان محدد... ولا زمان محدد... ولا حال محدد...

هي نور مشكاة تضيء للنفس جنباتها... هي روح للروح ذاتها...

هي شيء لا تبحث عنه أبداً خارج عتبات ذاتك...

فلو ضاعت الدنيا وما فيها... وانفض عنك من فيها... لم تغب جذوة العبودية من حياتك...

و لم لا ؟!!!

أترى ذاك الطبيب الممسك بجهاز الصدمة الكهربائية، ويجري الإنعاش القلبي لذاك الجسد الهامد؟

أتدري ماذا يصنع بتلك الصعقة؟

لا ... ليس كما تظن ، إنه لا يعطي للقلب نبضاً... إنه يقضي على نبض القلب أصلاً..!!

نعم كما سمعت...

عندما يكون هناك لغط في نبض القلب، فإن هذا اللغط والاضطراب منذر بهلاك ذاك القلب...

والحل ؟؟

الحل هو صدمة شديدة... توقف النبض كله... وتدخل القلب في حالة من السبات... ثم بعدها يتم استعادة النبض الطبيعي الصحي....

ولم لا ؟!!

لم لا تكون تلك الصدمة التي نحن فيها... من حرمان المساجد... وغيرها من الأجواء الإيمانية الجميلة التي طالما أنعشت النفس و بثت الروح في الأوصال...

لماذا لا يكون فقد ذلك كله محض صدمة تقضي على اللغط ... قبل أن يستعيد المرء حياته الإيمانية الصحيحة...؟

قل لي بربك ...أي عبودية تلك التي لا نحسن أن نخرجها من أنفسنا إلا إذا كنا على حال محددة.. وسط أجواء محددة...

أي عبودية تلك التي لا تخرج منا إلا تحت شروط مشددة ..!!

لم لا نقرأ المشهد على أنه فرصة لالتقاط الأنفاس ... وترميم البنيان...

وإعادة النظر في حسابات دفاتر الإيمان ....؟

لم لا نرخي للنفس العنان لتجرب أحاسيس جديدة...وتذوق عبودية جديدة..؟؟

أهناك أهنأ على النفس من الخلوة مع ربها؟

أهناك أقرب للروح من سماع القرآن بقلبها لا بأذنها؟

لم لا ؟!!

لم لا نجعل هذا "الرمضان" هو أفضل رمضان ؟؟

لم لا نفتح محاريب القلوب قبل أن تفتح لنا محاريب المساجد؟

لم لا نجمع شتات النفوس قبل أن نعود لصلاة الجماعة..؟

لم لا ننظر إلى رواء المطر من وراء ظلمات الغيوم؟

تذكر يا عزيزي....

للطعام لذة -بلا ريب - في كل يوم...

لكن...

لذة الطعام لا توصف... بعد عناء الصوم !!!

#إضاءات

بوست رائع ل د محمد فرحات


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1562367323921575&id=100004449661967

ـــــــــــــــــــــــ


الفصل الخامس والعشرين

نظر مراد لروجى واعصابه كلها تحترق من هذه النظره في عينها بكت روجى بشده وهي تلقي له نظره اخيره وتركض للخارج نظر لها مراد بفزع واخذ قميصه وارتداه بسرعه ليلحق بها

نجلاء بدلع / ايه يا ميرو هتسيبني عشانها ولا ايه

أدار مراد رأسه لها وابتسم بشر ونظره مجنونه مختله جعلتها تتراجع بخوف / متخافيش هرجعلك

ثم تركها وركض خلف روجي وهو يرتدي قميصه وجدها علي وشك الخروج من العماره ركض إليها وامسك يدها وسحبها للداخل ونظر في عينها نظره ثابته قويه وتحدث بصوت واثق قوي كعادته / انا مش هلومك دلوقتي علي نظرتك اللي شوفتها فوق دي بس عايز اعرف انتي للدرجه دي مش بتحبيني

رفعت نظرها له ويا ليتها لم تفعل فنظرتها قطعته اشلاء تحدثت بألم شديد وكأنها تحدث نفسها / كانت في حضنك ده مكاني انا هي اخدت مكاني ده مكاني من وقت ما كنت صغيره ده مكاني

نظر لها بألم وأغلق عينه واقترب منها ولكنها ابتعدت عنه للخلف

نظر لها نظره جامده وضغط علي يده حتي لا يخيفها / انتي عايزه ايه دلوقتي اطلقك؟؟؟

رفعت عينها له برعب شديد وهزت رأسها بسرعه وخوف ان ينفذ ما قاله بينما هو ضرب الحائط خلفها بقبضته وصرخ بحده / امال ايه ليه بتبصيلي البصه دي طالما فارق معاكي اوي ومش عايزه تطلقي

ارتفعت أصوات بكائها وهي تهز رأسها بحده وخوف ثم انطلقت وعانقته بشده / لا بالله عليك يا مراد متسبنيش انا مش هعرف اكمل حياتي من غيرك انا عيشت طول حياتي وعارفه انك معايا دائما لو سبتني هحس اني تايهه يا مراد

أغلق مراد عينه بشده ثم ابعدها عنه ونظر في عينها ثم تحدث ببسمه متألمه / نظرتك مش بتقول كده يا روجينا نظرتك بترمي ليا اتهام علي حاجه محصلتش

نظرت له وهي تبكي / روجينا؟ انت للدرجه دي زعلان مني انت مش بتقولي كده غير لما تزعل مني 

تجاهلها وادار وجهه للجهه الاخري ليزفر باختناق

روجي ببكاء/ غصب عني يا مراد  مشهد وانت في حضنها اتحفر في راسي مش عارفه امسحه غصب عني

نظر لها نظره متألمه من كلامها وزفر بتعب شديد / طب يا روجى انتي عايزه اعمل ايه دلوقتي

روجى بصوت ذكره بصغيرته ايام طفولتها / احضني يا مراد

نظر لها مراد بعشق شديد

بينما اكملت هي / احضني واوعي ابدا تسبني امشي حتي لو قولتلك سبني اوعي يا مراد ضمني ليك وامسح اي لمسه منها يا مراد

إشارة لقلبها / ده بيوجعني لما اتخيل انها كانت في مكاني يا مرام عا........

قاطعها مراد وهو يحذبها بقوه لاحضانه ويدفن وجهها في صدره ويزيد من ضمته قال بصوت مثقل بحبها  / المكان  ده بتاعك وبس يا روجي محدش خده ولا حد عمره هياخده انا قولتلك قبل كده وهكرر تاني انتي مش بس مراتي لا وحبيبتي وبنتي كمان روجي انا عايش حياتي بفكره واحده بس روجي ملك مراد ومراد ملك روجى وعمري في يوم ما هتخلي عن الفكرة دي ابدا يا روجي فاهمه يعني انتي مسجونه في قلبي يا روجي ومش هتعرفي تخرجي ولا تسبيني حتي لو انتي طلبتي كده

لم تتحدث هي بل اكتفت بضمه بشده لها وهي تحاول مسح ما رأته منذ قليل ثواني وابتعدت عنه بسبب هاتفها

نظرت له بخجل واجابت بخفوت / الو

..........

روجي بفزع / امتي ده حصل

.........

انا مع مراد وهنيجي اهو

نظر مراد لها بخوف فيه ايه يا روجي

روجي بدموع وخوف / ناري اتصلت وبتقول عبدالرحمن عمل حادثه وهو في المستشفي وبيقولوا حالته خطيره جدا

نظر لها بفزع أخيه ورفيقه في المشفي وهو لا يعلم

نظر لها وركض للاعلي ليحضر مفاتيحه ليرحلوا بسرعه دخل المنزل ولم يجد أثر لتلك الحيه لك يهتم الان وركض للأسفل بسرعة واخذ يد روجي وركض لسيارته حتي يصل إليهم


كانت ناري تسير بسرعه في ممر المشفي الي جانب خالد الذي كان وجهه شاحب كأن من اصيب هو والده وليس ابن عمه وصديقه

ركض خالد تجاه والده وقال بقلب مجروح / عبده يابابا هو كويس

أسد بحزن / لسه في العمليات ادعيله يا خالد الدكتور بيقول حالته صعبه

نظر خالد للباب بحزن وهو يدعو الله أن يكون صديقه بخير

كانت سما لا تشعر باي شئ حولها فقد أصبحت رأسها ثقيله جدا فهي لم تأخذ جرعتها منذ فتره كل تحركاتها كانت تحت اعين حسام الذي يراقبها بدقه كبيره

عندما لاحظ ان أفعالها بدأت تخرج عن السيطره اقترب منها تحت انشغال الجميع وجذب يدها وتحدث حتي لا يشك به احد / قومي ياسما انتي كنتي تعبانه تعالي اجبلك اكل ونجيب للكل

ذهب واخذها معه حتي خرج من ممر غرفه العمليات فجذبها بقوه داخل مخزن واغلق الباب وجعلها تستند عليه واقترب منها وتحدث بجديه / ما اخدتيهاش من امتي

نظرت له برعب ماذا هل علم كيف ذلك

تحدث هو بسخريه / انتي مفكراني اني مش عارف يا سما انك

اقترب من اذنها اكثر / شمامه

تيبس جسدها عن الحركه وكم الخجل والذل الذي تشعر به الآن

سما وهي تحاول الدفاع عن نفسها / انا لا مش كده انا بس

قاطعها وهو ينظر إليها جيدا ثم تحدث /انا شوفت الصور يا سما

نظرت له بعيون مكسوره وانزل رأسها في الأرض و دموعها تسيل علي خدها بشدة

رفع وجهها برقه ومسح دموعها 

اخرج هو حبوب من جيبه ومد يده بها / خدي دي

نظرت له بتعجب / ايه ده

حسام / ده برشام مهدئ تأثيره مشابه لتأثير القرف اللي بتاخديه ده بس مش مضر هيخلي جسم يبقي خامل أعراضه اشبه بالمنوم وبعد ساعه من اخذه هتنامي علي طول الوضع ده مؤقت لحد ما نتجوز ونسافر ووقتها هعرف ازاي اخليكي تبطلي القرف ده

نظرت له بخجل شديد علي كلامه / نسافر فين

حسام وهو يهمس في اذنها / أستراليا يا........ يا مراتي المستقبلية

ثم ابتعد عنها وهو ينظر لها / تعالي يلا عشان اجبلك اكل ومايه عشان تاخدي البرشامه

خرج حسام وتابعته وهي تدرك انها ستعاني معه كثيرا


ذهب حسام وسما واحضروا الماء والطعام وأخذت سما الحبوب حسب أوامر حسام ثم عادوا حيث الجميع وجدوا مالك يحمل نور بفزع وهو يصرخ بالطبيب

والجميع يبكي بحده والأجواء متوتره ركض حسام تجاه خالد في نفس الوقت الذي جاء كلا من مراد وروجى

حسام بفزع / فيه ايه يا خالد

خالد بدموع مثل الأطفال وشهقات كثيره   / عبده.......


كانت رحمة تجلس في غرفتها لا تعرف لماذا ولكن تشعر بالخوف قلبها ينبض بشدة هو يؤلمها كثيرا

منال وهي تنظر لها بحزن / لسه برضو يا رحمة تعبانه

رحمة وهي تنظر له بدموع لاتعرف من أين أتت / مش عارفه يا ماما فيه ايه قلبي وجعني اوي حاسه اني بتخنق وكمان مش عارفه ابطل عياط مش عارفه فيه ايه حاسه اني خايفه اوي يا ماما

اقتربت منال منها بحب وربتت علي كتفها وهي تبتسم / اهدي يا حبيبتي واستعيذي من الشيطان وصلي ركعتين كده لله وانتي تستريحي واقرأي شويه قرأن (الا بذكر الله تطمئن القلوب)

نظرت لها رحمه بحزن شديد فهي حقا مهمله في حق ربها ودينها خرجت رحمه من شرودها علي صوت صراخ احمد الذي يبدو أنه يصرخ بشخص ما

خرجت وهي تركض مع منال في نفس وقت خروج ايمن وهو يصيح بانزعاج / ايه هو انتم مش بتعرفوا تسكتوا  خالص ولا ايه

صمت حينما رأي باحة المنزل مليئه برجال مسلحين يبدو عليهم الشر

أنور بحده / انت مين انت وهو وازاي تدخلوا بيوت الناس كده

أجاب صوت من خلفهم / لينا امانه عندكم وجايين ناخدها

نظرت رحمة لهذا الشخص الذي خرج من خلف الرجال وتحدثت بغضب / انت بتعمل ايه هنا

الرجل بخبث / فيه ايه اهدي كده بقي دة استقبال تستقبليه لابن عمك بعد طول غياب

فتحت عينها بصدمه شديده وهي تسمع كلامه ماذا ابن عمها؟؟؟


كان بلاك يقف بعيدا عنهم ويراقب الأجواء المشحونه وهو يخطط في رأسه لما سيفعله

حسام بفزع / غيبوبه

مراد وهو ينظر لخالد بدقه /قولي الدكتور قالك ايه بالضبط

مازن وهو ينظر لابنه بجديه فمراد رغم سنه الصغير فهو دكتور مشهور ومتميز في جراحه المخ والأعصاب وحصل علي جوائز كثيرا /انت يا مراد تقدر تساعده تعالي هنروح للدكتور نطلب الملف بتاعه

هز مراد رأسه لوالده ثم نظر لروجى التي تمسك بيده ولا تفلتها وقبل رأسها بحنان / ثواني وهرجعلك روحي لطنط سمر عشان شكلها تعبانه

نظرت روجى لسمر التي يبدو عليها الحزن الشديد يسبب ما حدث لنور

فقد سقطت مغشي عليها

كان مراد ينظر للأشعة أمامه بجديه ثم تحدث يخوف / عنده نزيف داخلي وكسر في الجمجمة  الظاهر الخبطة كانت قويه عليه

مازن / يعني ده هيصعب الموضوع اكثر مفيش اي امل 

مراد وهو يتنهد بتعب شديد وحزن / فيه امل بس مش هينفع يتعمل دلوقتي اي عمليه لانه لسه خارج من عمليه خطيره واحتماليه عمليه تاني ممكن تضعف فرصه نجاته

مازن / يعني بعد قد ايه

مراد / شهر ان ما كنش اكتر ده بيعتمد علي ارادته ومقاومته

نظر مازن له بحزن كيف سيخبر مالك بذلك الخبر


رحمه بصدمه كبيره / ب... بنت عمك ازاي انت كداب

معتز بضحكه صدحت في الأجواء / عيب عليكي انتي نسيتي ولا اية لما كنتي عايشه معانا في فيلتنا وانتي صغيره وبابا كان......

صمت ليجعل سيل من الذكريات يضرب عقلها بشدة ضرب عمها لها علي اتفه الأسباب وغضب زوجه عمها منها اذا حدثت احد أبنائها وأولاد عمها نعم هي تتذكرهم اولاد مدللين فاسدين مثل والديهم

نظرت له بقرف وسخريه / اه انت بقي الصغنن ننوس عين ماما ولا الكبير المجنون اللي عامل زي عمي 

نظر لها بغضب شديد وقام بصفعها وهو يصرخ /اخرسي اوعي سيره ابويا تيجي علي لسانك انا اة مجنون بيكي بس ابويا خط أحمر انتي فاهمه

نظرت رحمة له وفي ثواني كانت تصفعه علي خده وتليها بصفعه اخري ركض رجالة لها وامسكوها من يدها

صرخت رحمة / بتتحامي في تيران يا عره الرجاله ما انت لو راجل كنت جيت لوحدك بس نقول ايه كلب وهتفضل طول عمرك كلب

نظر لها بغضب وهو مازال يضع يده علي خده

ثم نظر لمنال التي تحتضن الأطفال بخوف وأشار لاحد الرجال الذي ذهب وجذب ماني

كانت ماني تصرخ بشده / يا ماما الحقيني يا ماما

ترك حمدي منال وركض تجاه معتزالذي يمسك  ماني وامسك قدمه ليعرقله ولكن معتز ترك ماني وامسك بحمدي وقام بضربه بشده ثم اخرج مسدسه وصوبه له

صدح في الأجواء صوت رصاصه

وصرخت منال والأطفال

رحمة بصراخ شديده ودموع / احمدددددددددددددددددد


فتحت نور اعينها ونظرت حولها بتعجب فوقع نظرها علي مالك وتذكرت جميع ما حدث فبكت بشده

وصل لمالك صوت شهقاتها استيقظ بفزع ونظر لها وامسك يدها بحنان واقترب منها / مالك يا نور بتعيطي ليه الدكتور طمنا عليه وقال فتره وهيبقي كويس ليه العياط دة

تور بقلب امك مفطور / أولادي يا مالك هيضيعوا مني عبده لو حصله حاجه دانه هتحصله يا مالك

مالك وهو يجلس بجانبها ويضمها / اششش اهدي بإذن الله هيكون بخير ياقلبي متقلقيش الموضوع هيعدي ويخلص هي بس فتره وهتخلص

نظرت نور له بتعجب / قصدك ايه مالك انت تعرف حاجه احنا مش نعرفها

مالك ببسمه  وهو  يضمها ويبتسم ببسمه تدل علي عوده الشيطان / قريب اوي يا نوري كل ده هيخلص ونرجع زي الاول وزياده كمان


كان يقف بجانب فراشها ويتأملها بحب شديد هذه الحوريه الخاصه به هو فقط يعشقها بشده  بل مهووس به   ثواني وشعر بهاتفه يرن فاخرجه ووضعه ونطق كلمه واحده / راقبه

نظر لها مره اخيره وقبل رأسها وخرج من الغرفه ووضع قبعه الجاكت الذي يرتديه علي رأسه وسار وهو يبتسم بخبث شديد نعم يا عزيزي فقد لعبت مع الشخص الخطأ


كانت رحمة تجلس في هذا المخزن منذ ثلاث ساعات بكت بشده وهي تتذكر مشهد احمد وهو غارق بدمائه وسحب الرجال  لها تحت مقاومتها وتخديرها وعند استيقاظها وجدت نفسها هنا

كان معتز يجلس في الغرفه المعتادة وهو ينظر للصور بنصر / واخيرا بقيتي بين ايدي مش مجرد صوره يا رحمة

ثم اقترب من الصور / من صغرنا وانا مجنون بيكي ولما كبرت دورت عليكي في كل حته لغايه ما لقيتك ومش بعد ده كله عبدالرحمن يخدك مني بس خلاص يا حبيبتي خلصت منه وهو قرب يموت خالص وهنكون مع بعض

سمع صوت صراخ بالخارج وصوت ضرب نار خرج بفزع وهو يصرخ / في ايه

نظر وجد شخص يضع قبعه علي رأسه ويقتل رجاله بطريقه شرسه جدا ومرعبه 

نظر له برعب وركض للغرفة مجددا واحضر مسدسه وخرج وصوب المسدس تجاهه وكان علي وشك الضغط علي الزناد ولكن منعه سكين وهي تغرز في يده القي المسدس وصرخ بألم كبير وهو يمسك بيده وينظر للرجل الذي يقترب منه ويبتسم بسمه مختله وتحدث بفحيح / غلطت غلطت عمرك لما لعبت مع حد يخص بلاك

كانت رحمة تنظر للباب برعب شديد وهي تسمع أصوات صراخ شديده في الخارج ثواني وتوقفت جميع الأصوات سمعت صوت أقدام تقترب من الباب

نظرت برعب للباب حين فتحه شخص يضع قباعه جاكته علي رأسه سمعت صوته المرعب وهو يقول / تعالي معايا قبل ما حد تاني يجي


بعد مرور ساعتان كانت رحمة تجلس في أحضان منال التي تربت علي ضهرها وهي نائمه علي قدمها في غرفه احمد الذي اصيب في زراعه بطلق ناري تذكرت رحمه كلمات هذا الشخص الذي انفذها

/متخافيش انا جاي من طرف عبدالرحمن

رحمه برعب / وهو ميجيش بنفسه ليه

بلاك / هو عنده ظروف وبيبلغك انه قريب جدا هينفذ وعده ليكي هو مش ناسيه وبيقولك انتظريه

خرجت رحمه من شرودها علي حديث منال / مش هتاكلي يارحمه

رحمه وهي تغمض عينها حتي تنسي ما حدث اليوم / لا ياماما عايزة ارتاح بس

ثم اغمضت عينها وقالت في رأسها/ يا تري يا عبدالرحمن ايه اللي حصلك


دخل بلاك قصره الذي لا يعرف عنه احد شئ ابدا وكان يصفر ببرود سمع صوت بجانبه/

يا برودك يا اخي عامل مجزره دمويه وماشي تصفر بروقان ده انت غلبت الجزار يا جدع

ضحك بلاك / لا ماكس ده محدش يغلبه بعدين هي مش المجزره دي عشان سياتك

مين اللي قعد يقولي والنبي يا بلاك روح انقذ رحمة طب سيبني انا انقذها

عبدالرحمن بضحكة سخيفه / ايوه حصل فعلا

بلاك وهو يجلس بجانبه وينظر للطعام / شايفك واخد راحتك اوي يعني ولا كأنه بيت اهلك

عبدالرحمن بسماجه / منتا لما كنت بتقعد في شقتي في إيطاليا كنت معتبرها شقه اهلك برضو

بلاك ببسمه بارده / انا ممكن امسكك دلوقتي اعلقك ومحدش هيحوش عنك فخف كلام عشان مزعلكش.

عبدالرحمن ببسمه خبيثه / كده برضو ده انا حتي اخو مراتك ياشيخ

تذكر بلاك دانه عشقه الوحيد وابتسم بعشق وتحدث بهيام / يمكن دي الحاجه الوحيده اللي شفعت ليك عندي

نهض بلاك وتوجه ناحيه الأعلي

ولكن توقف علي كلمه عبدالرحمن / ليث

ابتسم ليث دون أن يستدير فعبدالرحمن لا يناديه باسمه الحقيقي الا عندما يريد قول شئ مهم

ليث وهو ينظر له/ نعم يا عبده

عبدالرحمن / انت هتعرف دانه أمتي كل حاجه

ليث وهو ينظر له ببسمه بارده / قصدك اني بشوف ولا قصدك عن بلاك

عبدالرحمن ببسمه / انك بتشوف

ليث وهو يصعد / قريب اوي لما تكون في بيتي وفي حضني يا نمر وقتها هقولها بطريقتي 

قال آخر كلامه بغمزه مشاغبه 

عبدالرحمن وهو يمسك تفاحة ويلقيها عليه ولكنه التفت بسرعه وامسكها

عبدالرحمن بغضب / قولتلك ميت مره متقولش عليها كده قدامي

ليث وهو يأكل التفاحة ببرود /  اتعود يانمر  لان دانه من يوم ما عيني وقعت عليها  من 10 سنين وهي بتاعتي وملكي وبس  وبقت مراتي  وقريب اوي هتنور قصري...... قصر بلاك


خرج مالك وذهب لمكتب مراد وجده ينظر في الملف أمامه وابتسم بامتنان / تسلم يا مراد لولاك مكنتش عارف هنطلع عبدالرحمن ازاي

ابتسم مراد وهو يتذكر ما حدث

flashback

بعد أن اقنع مراد والده بوجهه نظره ان عبدالرحمن لن يخضع لأي عمليه الا بعد شهر وفي هذا الوقت ينهي عبدالرحمن مهمته

بعد خروج مازن خرج مراد خلفه واستطاع هو ومالك وسراج ان يجعلوا الجميع يذهبون من ممر العمليات حتي يخلوا الطريق لليث لإخراج عبدالرحمن دون علم احد وبعد اخراجهم لعبدالرحمن احضر ليث احد العملاء التابعين له والذي يرتدي قناع يشبه عبدالرحمن ونام مكانه كما منع مراد اي زياره لعبدالرحمن حتي لا يكتشف احد الخدعه

Back

مالك وهو يخرج / اي جديد بلغني يا مراد

مراد ببسمه / تمام باشا

ابتسم مراد وخرج وجد سراج يتجه ناحيته وهو يقول بضحكة  / بلاك قلبها مجزره

مالك بضحك / ده المتوقع

سراج / كده خلصنا من خطر معتز

مالك وهو ينظر له بشرود / معتز اساسا مش خطر من الاول الخطر الحقيقي هو ماهر اخو معتز الكبير شخص دموي بمعني الكلمة وكمان ليه يد في العمليات الإرهابية اللي بتم علي الكماين اللي علي الحدود يعني الانتقام بقي اتنين

سراج وهو يتنهد / سلاله حميد الشرقاوي مش هتخلص الأول ابن اخته ايمن الدمنهوري بعدين عياله معتز وماهر الدمنهوري

مالك بشرود / ايمن انتهي زمان وحط نهايه ليه ولعيلته كلها اما خطف اولا زمان للأسف بندم اني اعتبرته في يوم صديق ليا 

سراج وهو يرتب علي كتفه / مش ذنبك ان أصله وسخ وباعنا كلنا  بس دلوقتي الخطر قل بموت معتز باقي ماهر وخطره 

مالك / واكبر خطر فيهم هو ماهر بي قريب هنخلص منه 

سراج وهو يضربه بكتفه بمزاح / هترجعني لأيام الشقاوة يا شيطان وايه تشكيله رجال مخابرات ولا في الأحلام

مالك ببسمه / النمر (عبده) والصقر (سراج) بلاك (ليث)

ثم تحدث بفحيح في الاخير / والشيطان (طبعا مالك)

سراج /الحرب علي ماهر قامت يا شيطان خلينا نخلص من سلاله حميد

الشيطان ببسمه مرعبه / قريب اوي نهايه ماهر قريب اوي


كان يجلس في قصره المهيب في بريطانيا كان يحطم في الغرفه بغضب جحيمي وهو يصرخ / شيطااااااااااااان هنتقم منكم كلكم هنتقم منكم كلكم الأول قتلتوا خالي بعدين ابويا و دلوقتي اخويا بس انا هوريكم مين هو ماهر الدمنهوري انا هوريييييييييييييييكم


مفاجأة مش كدة 🙈🙈


استووووووب اظن مفيش دلع كده الفصل طويل ومليان  احداث اهو زي ما وعدتكم قبل كدة ووفيت بوعدي يارب تكون سير الأحداث عجبكم 

والتحويل وتغير سير الروايه عجبكم 

مستنيه اعرف رأيكم جدا يمكن مش برد علي الرسائل بسبب البحث بس والله بشوفها وبفرح بيها جدا وبإذن الله قريب اول ما اخلص هرد عليهم تعليق تعليق بإذن الله يلا تشجعيكم بقي 🙈🙈

بحبكم جدا والله 💋💋

متنسوش

فوت 🌟 

كومنت 💭 

دمتم سالمين 

رحمه نبيل 💓💓美心

再见

احبكم في الله 

رمضان مبارك عليكم يارب 😘😘😘✋

💐



#عشقتك_مجنوتني

#بنت_الشيطان

#رحمة_نبيل

#الفصل_السادس_والعشرين


من أقوال الشعراوي المؤمن لا يطلب الدنيا أبداً .. لماذا؟ .. لأن الحياة الحقيقية للانسان في الآخرة. فيها الحياة الأبدية والنعيم الذي لا يفارقك ولا تفارقه. فالمؤمن لا يطلب مثلاً أن يرزقه الله مالاً كثيراً ولا أن يمتلك عمارة مثلاً .. لأنه يعلم أن كل هذا وقتي وزائلة .. ولكنه يطلب ما ينجيه من النار ويوصله الى الجنة. إن عدم قدرتنا على رؤية أي شيء لا يعني أنه غير موجود. قمة الغيب هي الإيمان بالله سبحانه وتعالى .. والإيمان بملائكته وكتبه ورسله والإيمان باليوم الآخر .. كل هذه أمور غيبية، وحينما يُخبرنا الله تبارك وتعالى عن ملائكته ونحن لا نراهم .. نقول مادام الله قد أخبرنا بهم فنحن نؤمن بوجودهم .. وإذا أخبرنا الحق سبحانه وتعالى عن اليوم الآخر .. فمادام الله قد أخبرنا فنحن نؤمن باليوم الآخر .. لأن الذي أخبرنا به هو الله جل جلاله. الإنسان حينما يؤمن، لابد أن يأخذ كل قضاياه برؤية إيمانية.. حتى إذا قرأ آية عن الجنة فكأنه يرى أهل الجنة وهم ينعمون .. وإذا قرأ آية عن أهل النار اقشعرّ بدنه .. وكأنه يرى أهل النار وهم يعذبون. الهدى يتطلب هادياً ومهدياً ، وغاية تريد أن تحققه. فإذا لم يكن هناك غاية أو هدف فلا معنى لوجود الهدى لأنك لا تريد أن تصل إلى شيء .. وبالتالي لا تريد من أحد أن يدلك على طريق .. إذن لا بُد أن نوجد الغاية أولاً ثم نبحث عمن يوصلنا إليها.


🌹من أقوال الشعراوي 🌹


الفصل السادس والعشرين

كان ليث متسطح علي فراشه وهو يتذكر كيف تحول من ليث الشاب الطموح لبلاك صاحب القلب الأسود

كان شاب عادي جدا أراد دائما أن يلتحق بالشرطه ولكن رفض والده رفضا قاطعا وأخبره ان يكون طبيب كاخيه ادم هذا الاخ من والده فقط نعم فادم ابن لاب بريطاني وأم بريطانية بينما هو ابن لاب بريطاني ووالده مصريه تزوج والده بوالدته بعد موت والدة ادم لم يشعر ولو للحظه ان ادم أخيه من الاب فقط فقد كان دائما يحبه ويعتني به ولكنه لايشبه ادم ابدا فادم مسالم بدرجه كبيره جدا لذا اختار الطب النفسي كعمل ولكن ليث الشاب الطائش لم يعجبه هذا وبعد محاولات بائت بالفشل ليقنع والده للانضمام للشرطه قرر ليث ان يدرس اداره اعمال ولكن بجانبها اجري دراسات اخري سريه وهي في عالم الجريمه بني شركته الصغيره الي جانب تقدمه للعمل في  الشرطه البريطانيه ونجح بامتياز وانضم ومع مرور الوقت كانت شركته الصغيره تكبر لتتحول لشركات عملاقه وايضا عمله السري أصبح اكبر واكبر بعد تحوله من الشرطه للمخابرات العامه وهناك التقي به  في مهماته قدوته منذ الصغر والذي أصبح فيما بعد الداعم الأول له ومرشده وبئر أسراره رغم فرق السن بينهم فوقتها كان ليث في العشرين من عمره وكان هو في 35 من عمره هو  قدوته هو صديقه هو الشيطان نعم فمالك هو أقرب شخص لليث رغم فرق السن بينهم الا مالك كان أول صديق وداعم لهذا الشاب الطائش والذي استطاع تقويم طيشه في الاتجاه الصحيح ومرت الايام والسنين وكانت دائما افضل المهمات له برفقه الشيطان فأصبح اسم بلاك من المع الأسماء في المخابرات العالميه الي جانب كلا من الشيطان والملاك الأسود تزوج ليث من كاترينا تنفيذا لرغبة والده بسبب المصالح المشتركه مع والدها ومرت الايام وهو يعلم كل ما تفعله  وخيانتها له ولكن كان ينتظر الفرصه المناسبه لكي ينهي حسابه معها بعد أن يتفرغ لها  وفي احدي المرات كان في مهمه في مصر وتمت إصابته وبشكل سري أخذه مالك للحجره الخلفيه التي كانت مصممة كسجن لاعداءه جلس بها ليث فتره حتي يتم شفاءه وفي يوم من الايام استيقظ علي ضوضاء وصراخ كبير نهض واحضر مسدسه وركض علي سلم هذا القبو حتي وصل لبدايته فتح فتحه صغيره في الباب ونظر لما يحدث ولكن تصنم جسده واضطرب قلبه بشده كالمجنون وأصبح جسده يرتجف من هول مشاعره كيف يمكن لطفله صغيره ان تفعل ما فشلت به اكثر للنساء جمالا  يالله كل ما يرغب به الآن ان يذهب ويجذبها لاحضانه بشده حتي تدخل بين اضلعه  في هذه اللحظه استحقر نفسه وهو ينظر لطفله صغيره بهذه النظر فوقتها كانت دانه في 12 من عمرها ابتسم بشده وهو يري زوجه مالك وهي تركض خلف جنيته الصغيره واخيها ثواني وسقط ضاحكا وهو يري الجميع يعود للمنزل ركضا وهم يصرخون والكلب يركض خلفهم منذ ذلك اليوم وتلك النظره لم تذهب ابدا من عقله كانت ومازالت اول امراءة بل لنقول الحق اول فتاه يدق لها هذا الذي اعتاد السكون طوال حياته ومنذ ذلك اليوم وهي دائما تحت عينه وتحت مراقبته وفي يوم صرح لمالك بحبه لها لم يثور كما ظن هو ولم يضربه بل ابتسم له ببرود وتحدث / طب والسن ومراتك

الاسم بلاك بسواد / مراتي وانت عارف ياشيطان حكايتها اما السن

ابتسم ليث بخبث /فأنت قولتلي الفرق بينك وبين مراتك كام

ابتسم مالك عليه فهو استطاع ان يوقع به

ليث ببسمه /الفرق بيني وبين دانه اقل من الفرق بينك وبين نور

نظر له مالك بحده

ضحك ليث / اسف مدام نور

مد ليث يده / اتفقنا.

مالك وهو يبتسم /اتفقنا بس اتفاق مشروط

ليث بتعجب /اتفاق مشروط

مالك وهو. يهز رأسه / انا مش هجبر بنتي علي حاجة لو هي حبيتك ووافقت فدانه ليك ولو رفضت فهي.....

لم يكمل ليقاطعه بلاك بسواد وصوت فحيح / مفيش لو دانه ليا حتي لو غصب عنها

رفع مالك حاجبه ببرود

بينما نهض ليث وهو يضحك / زي ما سمعت يا شيطان دانه ليا

وبس

ومرت الايام حتي جاء ذلك اليوم الذي حوله لبلاك قولا وفعلا فقد ذهب لمهمة وأثناء الالتحام رش أحدهم شي في عينه فلم يعد يري ولكن لم يستسلم فكان يحاول الوصول لهم من خلال صوت الأقدام ولكن في النهايه استطاعوا الإيقاع به تركوه مكانه وهم ظنوه يلفظ أنفاسه الاخيره

ولكن جاء مالك وانقذه وعندما فاق اكتشف فاجعه انه أصبح اعمي تخلي عنه الجميع وزوجته ايضا طلبت الطلاق  وبعدها بأسبوع تعرض والديه لحادثه وماتوا جاء ادم وزوجته وغيث ابنهم واخبرهم انها حادثه سياره هي من فعلت ذلك بعد الترتيب مع الطبيب

مرة الايام وخضع لعمليات كثيره حتي استطاع الرؤيه مجددا ولكن لم يعرف احد ذلك سوي مالك حتي يوهم اعدائه انه استسلم ويستغل هو اطمئنانهم وينتهي منهم وبعد ايام وشهور جاء ولي العهد لمالك عبدالرحمن  وعمل في البدايه مع ليث لم يكن ليث يندمج معه بقدر مالك ولكن كان يدافع عنه بحياته فهو في النهايه ابن معلمه الأول

ومرت الشهور وازداد قرب كل من عبدالرحمن وليث وأصبحوا اكثر من الاخوه وكانوا يلتقون علي فترات متباعده ولكن دائما علي تواصل حتي جاء اليوم وعلم ليث ما حدث لأصدقاء عبدالرحمن واستطاع الوصول للمسبب وتواصل مع مالك وقرر العوده لمصر وايضا ليظل بجانب صغيرته التي لم يغفل عنها دقيقه واحده فهي كل ما تفعله تحت نظرة حتي ذلك الرجل الذي تحرش بها في شركتها القديمه هو من اقتص منه بنفسه

ولا ينسي بالتأكيد فضل ادم في جعلها قريبه منه دون أن يعرف شئ واول يوم لها لم يصدق نفسه عندما شعر بها في الغرفة خاف ان تهرب بسبب مظهره وقتها لكنه هددها الا تذهب وكم مرت هذه الأيام بسعاده لقربها من قلبه ومشاغبتها او عندما ترجمت الرساله حقا كان يكتم ضحكاته علي صغيرته بالقوه اه يا صغيرتي قريبا جدا ستكونين باحضاني وجواري وخاصه بعد أن أصبحتي زوجتي وحلالي 

شعر بشخص ينام بجواره

نظر له بملل

عبدالرحمن ببسمه مشاكسه / بتفكر في مين يا بلاكي

ليث بغمزه / في اختك

نهض عبدالرحمن بغضب شديد وهجم عليه / ياقذر انت بتفكر في ايه

ليث بضحك / لما تكبر هقولك

عبدالرحمن بغضب / ياسافل انت أخرس

ليث باستفراز / وانت بتسأل عارف هجاوب بايه لاني مش بفكر غير فيها هي بعدين دي مراتي يا خويا اطلع منها بقي

نظر له عبدالرحمن بحنق /طب  اتخمد بقي

ليث بحاجب مرفوع / روح نام في اي حته يا خويا

عبدالرحمن وهو يعانقه / لا هنام معاك يا قمر انت

ضحك ليث عليه بشده / بدأت اشك فيك ياض والله خايف علي رحمة والله

عبدالرحمن / متخافش يا خويا وخليك في بلوتك

ليث ببسمه عاشقه / واجمل بلوه


استيقظت دانه بفزع وهي تشهق كأنها كانت تغرق وصرخت برعب / عبدالرحمممممممن

نهض ادم الذي كان يجلس علي اريكة في الغرفه وركض لها بسرعه كبيره وهو يهتف بلهفه /د.... دانه انتي كويسه اه....ا هدي ع... عبده بخير واللة الدك... كتور قال هيكون بخير

دانه ببكاء / عايزه اروح ليه عايزة اقعد معاه عمري ما سبته لوحده عايزه ابقي معاه

ادم وهو يهدأها /اه.... اهدي بالله عليكي

دخلت سمر بسرعه عند سماع صراخ دانه وذهبت وضمتها لها وهي تربت علي كتفها بينما دانه تبكي بصمت

سمر بحنان / اهدي يا عمري الدكتور طمنا كلنا وقالنا هيكون بخير بإذن الله انتي بس اهدي

ظلت سمر بجانبها حتي سقطت في النوم مجددا  نظرت لها سمر بحزن فأكثر شخص تأثر بعبده هي دانه فهي ليست توأمه فقط بل شريكته في كل نفس له منذ الصغر


عاد مراد العماره ونظر لها ببسمه خبيثه ثم اخرج هاتفه وتحدث به بخبث /دلوقتي

بعد عدة دقائق كانت قوات الشرطه تقف أسفل العماره وتتجه الأعلي اقترب من مراد شخص ما وتحدث بخبث / الظاهر انهم حبايبك اوي يا مراد باشا

نظر مراد له وضحك / اوي يا ابو سمره اوي اوي مش هنسالك الخدمه دي 

سمير بضحك / اي خدمة ياباشا رغم اني مش آداب بس ليا صحاب هناك

مراد ببرود / ايه اللي جابك معاهم طالما مش آداب

سمير بضحك / جاي اتفرج

ثواني وكانت القوات تهبط وهي تمسك كلا من بسمه ونجلاء التي تصرخ /اوعي منك ليه انا معملتش حاجه

هو فيه ايه

تحدث احد الرجال والذي يبدو قائد للعساكر بسخريه / جرا ايه يا نجلاء ده احنا دفنينه سوا ده انتي كل شهر لازم تيجي عندنا بس المره دي فيها رقبتك انتي واللي معاكي دي ولا نسيتي يا قطه محسن باشا اللي مات واخر واحده كانت معاه هي انتي

نجلاء بصراخ / مش انا ياباشا دي الست دي هي اللي قتلته عشان طليقها وخانها مليش ذنب ياباشا والله

الظابط بحدة / قولي الكلام دة في النيابه ياختي خودهم علي البوكس يا عسكري

سمير وهو ينظر لمراد / بس ايه ياض يا مراد انت صحيح عرفت الحجات دي عنهم ازاي

مراد وهو يبتسم ويتذكر ان عبده هو من اخبره كل ذلك عنهم بعد أن بحث جيدا عن كلا منهما

مراد ببسمه / واحد حبيبي


كانت نور تستند برأسها علي كتف مالك وهي تنظر بشرود للأمام

مالك وهو يقبل رأسها / ايه يا نور ليه الحزن دة هو انا عمري قولتلك حاجه وموفتش بوعدي

هزت نور رأسها برفض ودموعها تهبط بشده / لا بس قلبي وجعني اوي مالك

مالك وهو يعانقها / وانا وعدتك قريب جدا كلنا هنكون مع بعض وكمان هيكون معانا مرات عبده وجوز دانه

ضحكت نور بخفوت / يارب يا مالك يارب

مالك وهو يخرج هاتفه ويجري اتصال / ايوه يا مازن بكره عايز الكل متجمع في البيت عندي

نظر امامه ثم تحدث بشرود / لازم اظبط الأمور هنا الأول


كان الظلام يعم المكان وكانت هي ممده مثل الملاك علي فراشها اقترب منها ببطئ وخلع حذائه وتمدد بجانبها ببطئ وحذر ان تستيقظ وبعدها جذبها لاحضانه ولأول مره في حياته تكون قريبه منه هكذا ضمها بشدة حتي سمع تأوهها بخفوت فابتعد بحنق ولكن قليلا نظر لوجهها الذي يسقط عليه بعض خيوط الضوء القادمة من الخارج وابتسم واخذ يمسد باصبعه علي خدها بكل حنان ورقه وتحدث بخفوت / اه يا صغنن انت بعشقك يا دانه لا انا عديت المرحله دي من زمان من ايام ما كنتي بضفيره اه لو تعرفي حبك في قلبي وصل لدرجه ايه حبك احتل كل كياني جنيه قلبي وحياتي قريب يا عمري قريب اوي هتكوني معايا وفي بيتي ووقتها مش هتبعدي عني سنتي هتكوني معايا في كل مكان هروحه هاخدك فيه تعرفي يا دانه اني اشتريت جزيره ليكي وسمتها جنيه بلاك

ضحك بخفوت / اسم عبيط صح بس ده أحلي اسم يليق بيها لان انتي الجنيه الصغنونه بتاعتي انتي عمري كله يا دانه لما اخلص من المهمه دي هاخدك ونروح الجزيره انا وانتي بس لوحدنا يا عمري 

تململت دانه في نومها بانزعاج ثم فتحت عينها ونظرت له بتشوش وهي لا تشعر بشئ بل تظن انها بحلم / ليث

ليث ببسمه وهو يقبل عينها قبلات حنونه جدا / قلبه وحياته كلها

دانه وهي تدفن نفسها في صدره وتضمه بشده / بحبك اوي وبكره كاترينا اوي

انقطع ليث عن العالم الخارجي ولا يشعر بشئ لا شئ سوي صوتها وهي تهمس بحبه يالله هي تحبه حبيبته الصغيره تحبه شعر يقلبه يصرخ للتحرر من اسره والذهاب لمعانقه قلبها ضربات قلبه تكاد تسمع الأصم  نظر لها بعشق وهو يمنع نفسه بالقوه عن تقبيلها ضمها بشده له وهو يستنشق شعرها / وليث بيعشق دانه وبيكره كاترينا برضو

ابتسم علي ملامحها المبتسمه وهو نائمه والان سيحقق حلمه الذي لطالما اقلق نومه وهو النوم وهي بين زراعيه سوف ينام ويذهب مبكرا جدا اغمض عينه وتنفس براحه ثم سقط في النوم ولم يشعر بشئ بعدها


كان غيث يجلس علي سريره بشرود ويتسائل متي تشعر نرمين به هو يعشقها وهي فقط تراه اخ سمع صوت هاتفه وكأنها شعرت انه يفكر بها فتح الهاتف واجاب بثقل شديد يجسم علي صدره /الو يا نرمين

نرمين ببسمه / اهلا يا غيث فاضي بكره

غيث بتعجب / اه ليه يعني

نرمين / اصل المفروض متقسمين اننا نعمل المشاريع مع بعض

غيث / عارف

نرمين / وانا حظي جه مع زين وانت عارفني مش بحبه وهو عيل ثقيل فممكن تيجي معايا بكره عشان مش عايزه اقابله لوحدي

غيث وهو يغلق عينه يتنهد باختناق / خلاص متروحيش بكرة وانا هتصرف وانقلك معايا

نرمين بفرحه/ قول والله

غيث ببسمه لم يستطع ان يحجمها / والله

نرمين وهي تتحدث بفرحه لتخلصها من ذلك السمج / والله يابني بعشقك

صمتت نرمين بصدمه مما قالته واغلقت الهاتف بسرعه وهي تصرخ / غبيه اية اللي قولتيه ده غبيه

بينما هو كانت حالته صعبه فكان شجلس ينظر امامه ويحدث نفسه / هي قالت بتعشقني ولا انا عشان نفسي اسمعها فسمعتها


في الصباح كان عبدالرحمن يجلس الي السفره ويتناول الإفطار وجد ليث يهبط من الأعلي وهو يرتدي بذلته وقد عاد ليث رجل الأعمال مجددا

عبدالرحمن بغمزه / ايه الحلاوه دي يابني تتعاكس والله

ليث وهو ينظر له ببرود / مش قلتلك بدأت اشك فيك

عبدالرحمن بضحكه / الله يا جماعه ما نت قمر اعمل ايه بس قلي متشيك كده عشان ايه 

ليث وهو ينظر له بهيبته ويبتسم ابتسامته الرجوليه /هيكون عشانك مثلا ده عشان دانه هشوفها في الشركه 

عبدالرحمن بتعجب / بس اظن دانه مش هتقدر تروح 

اغمض عينه بحزن / شوفتها امبارح في غرفتها كان شكلها تعبان اوي كنت عايز اجري واخدها في حضني واقولها اني كويس قلبي بيوجعني علي تعبها ده بس  غصب عني نفسي اقولها الحقيقه بس عشان معرضهاش لخطر بس عموما اظن مش هترضي تروح الشغل 

ليث ببسمه / لا انا قولت لمالك يقنعها تيجي بدل مانا اروح اجيبها من البيت بنفسي وبلاش اسمعك بتقول تحضنها دي تاني عشان هتزعل مني 

ضحك عبدالرحمن بشده / والله دي اختي قبل ما تكون مراتك يابني بس الصراحه اللون الرصاصي فيك ايه فظيع احلي حاجه بطلت الأسود 

ليث وهو يتناول طعامه بهدوء / غض بصرك يا خويا مش ناقصين علي الصبح 

اتفجر عبدالرحمن ضاحكا عليه ثم غمز له / الا قولي يا ليث كنت فين بليل

توقف ليث عن الأكل ونظر له ببسمه بارده / ما بلاش عشان بتزعل

ضحك عبدالرحمن / اه يا خلبوص كنت مع ستات

ليث بضحكه بارده / اه

عبدالرحمن /طب يا خويا اطفح مش عايز اعرف زياده عن كده

هز ليث رأسه ييأس علي رفيقه

واكمل تناول طعامه


كان مالك يجلس والجميع أمامه تحدث بنبره حاسمة / وضع عبدالرحمن بقي مستقر والدنيا هترجع زي الاول واحسن عشان كده مش هنوقف حاجه

ثم نظر لحسام / انت وسما كتب كتابكم اخر الاسبوع مع خطوبه خالد وناري ولما عبده يفوق هنعمل الفرح

خالد وهو يتمتم / اشمعنا حسام انا كمان عايز اتجوز

مالك وهو ينظر له / سمعتك علي فكره وتمام كتب كتابك مع حسام

خالد وهو ينظر له بحرج / شكرا يامالك باشا

مالك وهو ينظر للجميع كل واحد يرجع لحياته عادي مش هتوقفوا حياتكم وبإذن الله عبدالرحمن يرجع لينا قريب

ثم نظر لدانه التي تنظر أمامها بشرود / وانتي يا دانه ترجعي شغلك تاني

نظرت له بدموع / بس يابابا عبده

قاطعها مالك / عبده لو كان موجود عمرة ما كان هيعحبه انك تعطلي شغلك لأي سبب يا دانه زي ما قلت ترجعي الشغل تاني وكل واحد يرجع لحياته تاني

نور وهي تنظر له بدموع / مالك عايزه اشوف عبده


مالك بحنان / حاضر ياقلبي هنشوفه


كان ليث يجلس في مكتبه وهو ينظر معذبه قلبه ومعشوقته وهو يتذكر انها الان أصبحت زوجته 

Flash back 🔙 

سراج وهو ينظر للجو المشحون / كدة في خطر علي اي حد قريب منك يا عبده 

عبدالرحمن وهو ينظر له بدقه / مش قبل اخلص عليهم هما الأول 

ليث ببروده / وهما هيستنوك تخلص عليهم مش بعيد يقتلوك او يخطفوا حد  اي حد من عيلتك عشان يهددوك

تحدث سراج بخبث / واللي أرجح تكون دانه 

نظر ليث له بنظر تنذر باعصار من الغضب 

تحدث سراج ببسمه خبيثه وهو يتجاهل نظرات ليث العاصفه / اصل خلينا نفكر مين أقرب حد لعبده 

عبده وهو يشترك معه / دانه 

نهض ليث بغضب جحيمي وصوته يهز جدران قصره  / ده انا اولع فيهم بالمقر بتاعهم لو حد فكر بس يقرب منها سنتي واحد 

ضحك مالك بشده / يا ابني دول بيضيقوك عايزين يغيظوك 

ليث وهو يقترب من مالك / مالك جوزني دانه 

نظر له الجميع بتعجب ما الذي غير مجري الحديث للزواج 

مالك وهو يرفع حاجبه / اجوزك دانه ازاي من غير ما تعرف يعني 

ليث / والله العظيم يا مالك ما هتلاقي حد بيحب بنتك قدي والله بعشقها انت بتحب مراتك وهتحس بيا 

عبده بغيظ / ما تبطل كلامك ده علي اختي بيعصبني 

مالك وهو ينظر لعبده ليصمت / بس رأي دانه مهم 

ابتلع ليث ريقه بخوف ان ترفض دانه / طب اقولك جوزها ليا لحد ما نخلص المهمه دي وهتكون تحت عيني عشان اعرف اني احميها وانا قريب منها وبعد اامهمه هتقولها ونشوف هترضي ولا لا صدقني يا مالك هحميها بحياتي 

نظر له مالك قليلا وابتسم بخبث شديد 

Back 

وقد كان وافق مالك علي الموضوع حتي يحمي هو  دانه بينما مالك يتفرغ لحمايه نور الي جانب المهمة وقام بجعل دانه توقع علي ورقه الزواج دون معرفتها بالأمر عندنا جاءت كاترينا اول مره هنا ورحلت وجعل دانه تظل بجواره ليجد فكره يقنعها بها لتوقع علي الأوراق فوقعت بحجه انها شاهد علي صفقه بجانب قاسم والان أصبحت زوجته وحدة وايضا حبيبته فهو حتي الآن لا ينسي اعترافها بحبه البارحه وسيعمل  علي سماعه مجددا ولكن هذه المره وهي واعيه تماما لما تقول 


كانت دانه تدخل للشركه وهي عابسة الوجهة ليست كالعاده ولكن نظرت بحاجب مرفوع لليث الذي يدخل بكل هيبه للشركة وهو ينظر امامة كالعادة وذهب تجاه مصعد غير الذي يستعمله الجميع يبدو أنه خاص به هو حدثت نفسها بغباء لما لم يبيت ليلته في الشركه كالعادة وكيف عرف مكان المصعد هل يحفظ الشركه ايضا لابد انه يعرف مكانه فالمصعد مقابل للبوابة مباشره 

لم تهتم للأمر كثيرا لتذهب تجاه المصعد ليأتي من يمنع إغلاقه نظرت دانه بحاجب مرفوع وفم يبتسم بسخريه من عروسه المولد كما أطلقت عليها في بالها وهي تدخل للمصعد نظرت لها كاترينا بشر وتكبر وتجاهلتها تماما اخذت دانه نفس لتهدأ نفسها فهي حاليا ليست في حالتها الطبيعيه ابدا اذا غضبت سوف تقتلها حرفيا

نظرت كاترينا لها بسخريه وتحدثت بصوت خبيث / ياربي شعري باظ خالص كده ليث يشوفني متبهدله

دانه وهي تتمتم / شعرك يا كارته انتي

كاترينا بصوت ناعم مصطنع / اصل ليث عمره ما حب الست تكون متبهدله كان دايما طول فتره جوازنا يقولي يا كاتي اكتر حاجه حلوه فيكي هي شعرك

لم تستمع دانه اي كلمه من بعد هذه الكلمه ابدا ماذا هو متزوج من هذه المرأه 

كاترينا بدلع /لازم اظبط شعري  عشان ليوثي

كان المصعد في الطابق ال33 ولكن دانه ضغطت علي زر إيقاف المصعد ونظرت لها بشر / بس كده يا كاتي غالي والطلب رخيص انا بقي هعملك تسريحه جديده 

ثم اقتربت منها وعلي صراخ كاترينا في الشركه كلها


خلص الفصل اتمني يكون عجبكم وشويه من الغموض اتحل متنسوش رأيكم في البارت يهمني جدا


🌏في الفصول القادمة 🌏

💚اقتباس من القادم 💚


دانه وهي تجذب شعرها بقوه / ابن مين يابنت القرعه انتي انا سكت  ليكي كتير والله وده مش من عادتي بس تعالي بقي ده انا هنتف شعرك شعرايه شعرايه يا معفنه

كانت كاترينا تصرخ تحت يدها وتبكي بشده بسبب شده جذب شعرها ودانه لاترحمها وهي تجذب شعرها اكثر / قال ابنك قال يا بنتي حركه تجيبي عيل وتقولي ابنك وترشي دكتور دي مهروسه اوي يعني في الروايات والأفلام الأبيض واسود يا هبله

كان ليث فقط يقف وينظر علي جنيته الصغيره ببسمه متسليه حسنا هي تشبهه كثيرا

كاترينا بصراخ / ابعدي عني يا عجله

دانه وهي تنظر لها بصدمه / انا عجله يا نهار ابوكي اسود ده انتي جبتي القاضيه

الاسم ثم اخذت تضربها اكثر وصراخ كاترينا يعلوا ويعلو جتي تجمع العمال خارج المكتب ولولا الباب مغلق لكان المكتب امتلئ بالعمال

كاترينا / همجيه انا هبلغ عنك وهسجنك

دانه وهي تردح مثل سمر / وماله يا قطه بلغي يا عنيا مبخافش يا ما واحب اقولك بقي ان بابا وعمي واخويا  وامي وعيلتي كلها ظباط يا عمري يعني وريني هتعملي ايه يا روح امك

كان ليث يبتسم وود لو يقول وزوجك ايضا

كاترينا بصراخ / الحقني يا ليث هتموتني

دانه بصراخ / والله لو جبتي فرقه مكافحه شغب ما هسيبك غير وانتي قرعه بأم شعرك ده يا كارته انتي

كاترينا بعطف / الحقني يا ليث هتموت ام ابنك

دانه وهي تجذب شعرها اكثر / شوف المعفنة برضو هتقولي ام ابنك يا بت انتي هبله بعد الوقت ده كلي وراجعه تقولي ام ابنك يا ام الواداخرسي بدل والله اسيبك شعرك وانتف رموشك دي

ضحك ليث بخفوت حسنا فلتنتقم له قليلا من هذه الحرباء

كاترينا ببكاء / ده ابنك يا ليث انا مش بكدب

اقترب ليث بهدوء وانحني وجذب دانه بقوه اليه فاصبح ظهرها علي صدره انزل ليث رأسه عند اذن دانه وهمس بتخدر وكلام خرج بدون وعي بسبب حبه الذي فاض / بحبك يا جنيتي

فتحت دانه عينها بصدمه لا بل بصاعقه من ليث يحبها هي هل يمزح ام ماذا وجنيه من هو يمزح اكيد.........


الاقتباس ده من الاحداث الجايه وليست الفصل الجاي

مستنيه رأيكم في الاقتباس والفصل

دمتم سالمين

رحمة نبيل


#عشقتك_مجنوتني

#بنت_الشيطان

#رحمة_نبيل

#الفصل_السابع_والعشرين


*🎀 حقيقة الصيام 🎀*


💡قال العلامة ابن عثيمين رحمه الله تعالى:


*واعلموا أنّ الصيام إنما شُرع ليتحلى الإنسان بالتقوىٰ، ويمنع جوارحه من محارم الله، فيترك كل فعل محرم من الغش والخداع والظلم، ونقص المكاييل والموازين، ومنع الحقوق، والنظر المحرم، وسماع الأغاني المحرمة،*


*👈🏻فإن سماع الأغاني ينقص أجر الصائم كل قوم محرم من الكذب والغيبة والنميمة والسب والشتم، وإن سابّه أحد أو شاتمه أحد، فليقل: إني صائم، ولا يرد عليه بالمثل، فلا تجعل أيها المسلم يوم صومك ويوم فطرك سواء‼️،*


*قال النبي صلى الله عليه وعلى آله وسلم: « من لم يدع قول الزور والعمل به والجهل، فليس لله حاجة في أن يدع طعامه وشرابه » .*


الفصل السابع والعشرين


كان عبدالرحمن يجلس في منزل ليث وهو يشعر بملل شديد حقا يريد الخروج وبشده بسبب هذا الحادث الذي دبر له لكان الان في الخارج أغلق عينه بشده وهو يتذكر انه كان علي وشك الموت في ذلك اليوم

Flash back

بلاك بصراخ / عبدالرحمن عبدالرحمن سامعني رد عليا

عبدالرحمن وهو ينحرف بسيارته بسرعه كبيره ويشتم وهو ينظر في المرأه فصاحب هذه السياره خلفه مصر علي الاصتطدام به وبشده

عبدالرحمن بصراخ / يا ابن......

ليث بغضب / رد يا زفت فيه ايه

عبدالرحمن بسخريه / بعمل سباق ياقلبي

ليث بصراخ / عبدالرحمن يا حيوان بطل هزار

عبدالرحمن وهو يتفادي السياره خلفه / وانت بطل شتيمه

ليث وهو يتنفس ليهدأ / طب من اللي حواليك تقريبا في سياره بتطاردك

عبدالرحمن / اسم الله عليك

ليث بصراخ / قسما بالله لو ما سكت لاجي انا اقتلك انت فاهم هو سيارته نوعها ايه

عبدالرحمن / ترله زي اللي راكبها

ليث / حلو اوي 

اسمع كويس هتحاول انك تعمل انحراف كبير بالعربيه وتتأكد انه وراك بالضبط وتفتح الباب وتنط بسرعه بس متنطش غير لما يقرب منك اوي ويبقي علي وشك انه يخبط فاهم عشان مياخدش باله انك نطيت وكمان حجم العربيه اللي هو راكبها مش هتخليه يلاحظ اوي نفذ يا عبدالرحمن وخد بالك كويس فاهم

عبدالرحمن ببسمه مستمتعه / فاهم يا بلاك

اخذ عبدالرحمن ينفذ التعليمات بدقه وعندما كانت الشاحنة خلفه علي وشك الاصتطدام به فتح الباب وققز بسرعه كبيره في الوقت الذي كانت سيارته تنقلب رأسا علي عقب نظر لها عبدالرحمن بصدمه / ده انا كنت هتعمل كفته

نظر للهاتف الذي كان قد أخذه في جيبه وأخرجه ونظر له بحزن/الشاشه انكسرت

سمع صوت ليث يأتي بسخريه من الهاتف / وربنا اما جيتلي دلوقتي لاكون انا اللي كاسر عضمك كله

عبدالرحمن بضحك / اخص عليك يا قاسي انت ويهون عليك عبده حبيبك

نظر عبدالرحمن بتعجب للهاتف / قفل في وشي ماشي

ثم اتصل عليه مره اخري

أجاب ليث بحنق / نع....

لم يكمل لان عبدالرحمن أغلق في وجهه ليث بصدمه / ده هو واخته طلعوا نفس العبط يخربيت دي عيله

Back

تذكر بعدها دخوله المشفي عن طريق طبيب يعرفه ليث وترتيب امر نقله للعمليات ثم نقله لغرفه عنايه مركزه حتي لايدخل احد لرؤيته

تنهد بثقل / يارب الايام دي تخلص علي خير وارجع حق كل واحد مات من غير ذنب

أغلق عينه بحزن

Flash back

كان ناصر ينظر لعبدالرحمن وسمير ومينا ويغمز لهم ثم ينظر لشادي الذي يتحدث مع خطيبته بعيدا عنهم علي صخره علي الكورنيش نعم فهذه عادتهم عندما يكونون في عطله يخرجون للمرح والذهاب للكورنيش

ناصر يخبث / واد يا مينا

مينا وهو يحول بعينه / عيونه

ضربه ناصر / مش عايز عيونه عايز صوته

مينا بتعجب / يعني ايه

ناصر بضحكه خبيثه / هو انت مش بتعرف تعمل أصوات بنات ياض

مينا / اه ليه

ناصر وهو ينظر بخبث لشادي الذي يبتسم وهو يحدث خطيبته

/ عايزك في مهمه قوميه يا باشا

كان شادي يضحك بخفوت / والله ياقلبي هخلص مع الشباب وبكره كله ليكي

سمع صوت انثوي بجانبه يقول / وانا امتي يا شادي يا وحش بعد بكره؟؟؟

نظر شادي بفزع وجده مينا

وعبدالرحمن وسمير وناصر يكادون يموتون من الضحك

شادي وهو يتحدث بفزع / والله يا حبيبتي ده صاحبي بس بيهزر

اه والله صاحبي لا مش واحدة والله

مينا وهو يستند برأسه علي كتف شادي ويتحدث بصوت نسائي / الله بقي ياشادي هو انت جاي ليا انهارده عشان نفرفش ولا تتكلم في الفون

شادي وهو يبعد يده ويتحدث بلهفه /والله صاحبي يا بنتي بنت مين بس االي معاها هو انا ملاحق اشوفك لما اخونك مع غيرك

ناصر بضحكه صاخبه / يخربيتك يا مينا فظيع

عبدالرحمن بضحك شديد / ده انت اللي فظيع يخربيتك هيطلقوا

مينا / يلا بقي ياشادي

ثم قال مقلدا اغنيه ام كلثوم /مستنياك ياروح بشوق كل العشاق مستنياك تعبت تعبت من الاشواق مستنياك وانا دايبه يا عيني من الفراااااااااق حبيبي حبيبي

قال آخر كلمه وهو يستند علي كتفه ويتنهد بتمثيل / اه يا سارق قلوب العذارة انت دوختني معاك ياقاسي مش يلا بقي

نظر له شادي بشر وهو يتحدث / بتغني مين بس يا حبيبتي دي كانت عرسه مزنوقه بين طوبتين وبتطلع في الروح بقي ده غني اساسا

وقع سمير أرضا وهو يصرخ / يا ختي هموووووووت هههههههههههههههههههه

بينما عبدالرحمن سقط بجانبه وهو يقول بصوت عالي / خلاص يا قمر تعالي ليا انا وسيبي شادي

مينا بدلال مثل الفتيات / لا انا عايزه شوشو وبس

ناصر بضحك / الواد اتطلق  خلاص ههههههههههه

شادي يتوتر / والله صحابي بيهزروا معايا حفله ايه بس اللي عملينها يا هناء هناء الو الو

نظر بجانبه بشر لمينا الذي ركض بسرعه الصاروخ / والله ناصر اللي قالي والله ناصر

ركض مينا الي الشباب الذين كانوا مسطحين أرضا وهم يضحكون ولكن رأوا مينا يركض لهم وخلفه شادي

مينا بصراخ / اجري يا مجدددددددددددددي

ركض الجميع وخلفهم شادي وهم يضحكون بشده حتي تمددوا علي جانب صخره بتعب ولكن فجأه انفجر ناصر بالضحك وتيعه سمير وعبده ومينا نظر لهم شادي بحنق سرعان ما اختفي وحل محله بسمة ثم تحولت لضحكات صاخبه عمت المكان

شادي بمشاغبه / بقولك ايه ياقمر ما تجيبي بوسه

مينا بانتفاض وهو ينهض / لا بقولك ايه انا مينا اه بس راجل اوي

ذهب شادي خلفه وهو يضحك / طب هزود فلوسك طيب طب هاتي حضن طيب منا بقيت سنجل خلاص وهطلعه عليك خد ياض يخربيتك ههههههههههههه

سمير وهو ينظر وهم يذهبون / هروح اجيب لينا اي حاجه نشربها بدل الطور اللي قطع نفسنا ده

تنهد عبدالرحمن وهو ينظر للسماء براحه

ناصر وهو يبتسم له ويشير للنجوم / بتفكرني بينا اوي

نظر له عبدالرحمن بتعجب

ناصر وهو ينظر للسماء / تقريبا تحسهم نفس الشكل والحجم بس لما أقرب هتلاقي كل واحدة فيهم مميزه عن التانيه زينا بالضبط اللي يشوفنا يقول زي بعض لكن اللي يشوف جوانا يعرف ان كل واحد فينا فيه ميزه بتكمل التاني بنكمل بعض ياعبده

ابتسم عبدالرحمن له بشده وجاء الجميع

شادي وهو يأخذ مشروب من سمير / بتقولوا ايه

ناصر ببسمه / بقول اننا شبه بعض في حجات كتير بس فينا ميزه بتميز كل واحد عن التاني

مينا ببسمه حب لهؤلاء /دايما كنت بلاقي ناس تقولي انت مصاحب ناس مش شبهك ومش ديانتك بس مكنوش يعرفوا ان فيه اللي بيربطنا لبعض الاخوه عمري ما حسيت في يوم اني مختلف عنكم يكش بس المايه المشبره اللي بشربها قدامكم في صيامكم وسندونشات الكفته اللي بتاكلوها في صيامي هههههه

بس هتفضلوا طول عمركم أقرب ليا من نفسي حتي

ضم الجميع بعضه في دائره وتحدث سمير ببسمه / اخوات دايما

قال الجميع بصوت عالي وضحكه اخترقت السماء / اخوات دايماااااااا

Back

مسح عبدالرحمن دموعه التي انهمرت بشده وهو يقول بصوت مبحوح / اخوات دايما حتي وانتم مش معايا اخوات دايما وحشتوني اوي


دخلت دانه المكتب بعد أن اذن لها ليث وهو ينظر للأمام بشرود كعادته معها حتي لاتشك بشئ.

دانه وهي تجلس امامه علي المكتب / ايوه يا فندم فين العقود اللي كنت حضرتك مأجلها

لاحظ بطرف عينه شكلها غير المرتب / ثواني لما الطرف التاني في الصفقه يوصل

وقاسم كمان

دخل قاسم وهو يقول بمرح / حبيب هارت قاسم انا جيت ياحبي

ابتسم قاسم علي صديقه منذ ايام الجامعه /كده ناقص...

قطع كلامه شهقه قاسم الذي ينظر لشكل كاترينا وتحدث بسخريه / كاترينا انتي عربيه عدت عليكي ولا اية

نظرت كاترينا لدانه بغضب شديد بينما دانه ابتسمت بخبث ثم اخفت ابتسامتها بسرعه وانطلقت تجاه كاترينا وهي تمد يدها / ياحبيبي ايه اللي حصل ده

ثم عانقتها بحده / ايه ياقلبي بس طمنيني مين االي عمل فيكي كده ياختي دي عين وصابتك اه والله اكمنك يعني مربره كده وشعرك معفن قصدي جميل فاتحسدتي يا قلب امك متخافيش هعملك عروسه ورق وابخرك يا قلبي 

كاد ليث ان ينفجر ضاحكا ففلتت منة ضحكه حاول أن يداريها وهو يقول / احم تمام لو خلصتم اللي بتعملوه نبدأ

ابتعدت كاترينا عن دانه بحده واتجهت تجاه ليث الذي يجلس علي مكتبة وجلست ووضعت قدم علي قدم

بينما دانه جلست علي الاريكه المقابله لها وبجانبها قاسم

ليث بحده شديده / تعالي هنا ياقاسم

نظر له قاسم بتعجب

بينما ليث حاول تدارك موقفه / عشان تقرأ ليا العقود وتكون جنبي

تفهم قاسم الأمر وذهب وجلس بجانبه

ليث بهدوء وبرود معتاد / نبدأ الاجتماع


مراد وهو ينظر للمريض امامه ويتحدث للطلاب الذين يدربهم بكل جديه حتي وقعت عينة علي ذلك الشاب الذي ينظر لزوجته نظرات هو يعرفها جيدا  ارتفعت الدماء بعروقه ثم تحدث بحده / انت يا حضرت

انتبه الشاب له وتحدث وهو يشير لنفسه / انا يا دكتور

مراد بحده لم يستطع السيطره عليها / ايوه انت اتفضل اطلع بره وبعد كده ركز في المحاضره انا هكتفي اني احذرك المره دي وبعد كده هتتمنع من العملي بتاعي انا وافقت اكون مكان دكتور رفيق لحد ما يكون كويس رغم انه مش شغلي بس بحاول افهمكم علي قد ما قدر ولو ملاقتش تعاون منكم هتعذر عن الموضوع اتفضل اطلع بره

خرج الشاب وهو ينظر له بغيظ وحده

ابتسمت روجى بفرحة فهذا الشاب الذي كان دائما يزعجها

عاد مراد للمحاضرة وهو يوجه نظرات ناريه لروجى بينما هي لم تفهم لماذا ينظر إليها هكذا

انتهت المحاضره وذهب كل شخص حيث يريد بينما روجى تبعت مراد لمكتبه بسرعه وأغلقت الباب تحت نظرات خبيثه / بقي  عشان كده اتحمقت اوي علي المزه بتاعتك ماشي اما فضحتكم مبقاش فارس

روجي وهي تنظر لمراد الذي يقف أمام مكتبه ثم انطلقت وعانقته من الخلف وهي تدفن وجهها في ظهره وتتمرغ به مثل القطط / حبيبي زعلان مني

مراد وهو يمنع نفسه من الالتفات و دفنها في احضانه / ايوه زعلان ولو سمحتي سبيني لوحدي عشان اخلص الشغل

روجى وهو تنفي برأسها / تؤ تؤ مش قبل ما اعرف ليه زعلان

مراد وهو يلتفت بحده / يعني ما شفتيش الاستاذ كان بيبص ليكي ازاي

روجى / عادي يا مراد انا مش بديله اي اهتمام ولو قرب و......

قاطعها مراد وهو يجذب زراعها بحده / يعني هو بيبص كده علي طول وعمرك ما قولتي ليا

عضت روجى علي شفتيها بسبب تسرعها ثم عانقته بقوه/ حتي لو بيبص مليش دعوه بيه لاني بحب زوجي وبعشقه كمان

مراد وهو يغمض عينه بسبب المشاعر التي هاجمته وتحدث بصوت مثقل بالمشاعر  / بس برضو لازم يتعلم الأدب

روجى وهي تبتسم عليه / نعلمه ياباشا ولا يهمك اصلا مش بطيقه عيل ثقيل

جذبها مراد من اذنها / وانتي تطقيه بتاع ايه انتي متطيقيش حد غيري انا بس

روجى وهي تضحك وتدفن وجهه في صدر / علم وينفذ

ياباشا

ضحك مراد وضمها له بحنان  / انتي الوحيده اللي معاها مش بعرف نفسي يا روجي


ناري وهي تنظر لسمر التي تحدثها كأنها تشرح خطه هجوم كبيره / فهمتي يابت انتي ولا متنحه

ناري وهي تفتح فمها / انتي عايزاني اعمل كده

سمر / ومتعمليش ليه ياختي

ناري بخجل / انتي عايزاني ادلعه يا ماما واتدلع عليه كده ازاي 

سمر بتشنج / نعم ياختي انتي مكسوفه تدلعيه يا خيبتك يا سمر في بناتك علي الاقل روجي الصغيره الهبلة بتتدلع علي مراد ده الود معاها بيقلب قطه اللي مش بنعرف نكلمه كلمه واحده بيتحول معاها

ناري / يا ماما روجى ومراد من صغرهم وهما مع بعض ومتعودين علي بعض بس انا وخالد.......

سمر / سافل

نظرت لها ناري بتعجب

سمر / جوزك سافل ماعدش عليه تلات دقايق تربيه ده كفايه انه ابن أسد وجميله ده يخليه مشفش تربيه ابدا ولو انتي معملتش حاجه هو هيعمل 

ضحكت ناري علي والدتها / انتي بتظلميه يا ماما مش للدرجه دي يعني

سمر / بكره تقولي سمر قالت المهم نرجع لموضوعنا ها عرفتي هتعملي ايه

ناري وهي تهز راسها / شوق ولا تدوق

سمر / وايه كمان

ناري/ ابنك علي ما تربيه وجوزك علي ما تعوديه

سمر وهي تصفق / برافو يا بنتي ايه الحلاوه دي

_حلاوه ايه يخربيتك انتي بتعلمي البت ايه يا سمر

سمر وهي تنظر له بتذمر / ايه ياسراج بوعي البنت

سراج / توعي ايه يا بلوه انتي انتي هتضيعي البنت معاكي

سمر وهي تنظر له وتتدعي الفهم / لو سمحت يا اخ سراج سيبني اربي عيالي كويس 

سراج / كويس اللي هو ازاي معلش بالطريقه دي 

سمر وهي تتخصر / ليه بقي هو الكلام ده مش جاب معاك برضو

سراج وهو ينظر لخصرها الذي تهزه ويغمز بمشاكسه / جاب ياباشا وجاب اوي

ابتسمت سمر ثم اقتربت منه وجذبت رابطه عنقه واقتربت منه أكثر /طب يلا غير  لحد ما اخلص واجهز الغدا

ابتسم سراج لها وقبل خدها / تمام ياروحي

خرج سراج ونظرت سمر لناري وتحدثت بغمزه /ايه رأيك دي كانت التجربه العمليه

ناري وهي تصفر وتصفق / ايه الحلاوه دي ده الراجل نسي وهو كان بيزعق ليه اساسا ومشي عادي

سمر بفخر وهي تغمز / عيب عليكي يابنتي ده انا ماما يلا بقي اروح اجهز الغدا

خرجت سمر وتركت ناري تضحك علبها سمعت صوت رساله فتحتها وجدتها من خالد / كلها كام يوم وتبقي في حضني ومعايا يا ناري قلبي تجهزي عشان هنخرج شويه 

نظرت ناري للرساله بحب شديد وهي تتنهد / يارب تمم الموضوع علي خير يارب


كانت سما تجلس في غرفتها وتنظر للأمام بشرود كبير وحزن ووجع هي سيئه تعترف أهلها لا يستحقون منها اي شئ سيئ فهم لم يحرموها اي شئ بل اعطوها الحنان والحب كله الخطأ خطأها لم يكن عليها ان تنساق خلف أصدقاء السوء وتسمح لهم بتسميم أفكارها كلها تنهدت بثقل وهي تهئ نفسها لاستقبال غضب حسام في الأيام القادمة ولكن ستتحمله لأنها تريده ان يساعدها تريده ان يخرجها من هذه الدوامة

سمعت صوت رساله رأت انها منه (اجهزي نص ساعه وهفوت عليكي) نظرت للرساله بتعجب ماذا يريد منها تنهدت وهي تنهض لترتدي ثيابها لتري ماذا يريد


نظر عمر لادم بحنان / ايه ياباشا قاعد لوحدك ليه

ابتسم ادم بحزن / د.... دانه في الشغل وان.... انا م.... مش عندي ص..... صحاب اخرج معاهم

نظر له عمر بحزن شديد فصغيره منذ صغره وهو يعتزل الجميع ماعدا دانه فقط فهي استطاعت بحبها وحنانها جذب قلبه لها هذا الصغير البرئ بشكل كبير يستحق أن يجد من يحبه

عمر وهو يبتسم / طب اي رأيك اخدك انت وجنة ونخرج نتفسح شويه لان اخواتك بره ومش فاضين

ادم ببسمه طفل وهو طفل فعلا / مو..... موافق طبعا

ابتسم عمر له / طب يلا جهز نفسك عشان نلحق نروح ونرجع قبل ما الجو يليل

ابتسم ادم ورحل ليجهز نفسه بينما هو أخبر جنه حتي يذهبوا بسرعه


نظرت سما لحسام الذي يقود السياره بشرود كبير ولم يتحدث بكلمه واحده منذ أن رأها

سما بخفوت /احنا رايحين فين

لارد

سما بضيق / انا بكلمك علي فكره

نظر لها حسام لدقائق ثم أعاد نظره للطريق مره اخري وتحدث بصوت غامض / كتب الكتاب بكره والسفر كمان

نظرت سما له برعب / بببكره ازاي هو مش آخر الأسبوع مح.....

قاطعها / زي ما سمعتي كدة الشغل أتقدم ومينفعش يتأخر وانا قولت لعمي أسد وهو وافق

انتفض قلبها برعب اذا موعد اعدامها اقترب جدا


خالد بضحك شديد / يابنتي هتكسري الباب وانتي عماله تلزقي فيه كده هو انا هاكلك يعني متخافيش

ثم ابتسم بخبث وتحدث بخفوت / بعد الجواز ابقي خافي

سمعته ونظرت له وتحدثت بحده / ماما عندها حق انت سافل فعلا

نظر لها بغضب شديد اخافها واوقف السياره واقترب منها بينما هي نظرت له برعب / اسف........

قاطعها وهو يهمس في اذنها / سمر مغلطتش انا سافل فعلا

ثم ابتعد عنها وهو يضحك بشدة علي خوفها الكبير صمت قليلا ثم نظر لها بحنان وامسك يدها وهو ينظر للطريق واخذ يحرك أصبعه علي يدها وتنهد بحب / بحبك

فتحت هي عينها بصدمه كبيره هل ما سمعته صحيح الكلمه التي تمنت سماعها طوال حياتها واخيرا قالها اه تشعر ان قلبها سيخرج من مكانه

خالد وهو يرفع يدها ويقبلها بكل حنان / بحبك اوي يا سما ومن زمان اوي

نظرت له بصدمه اكبر وتحدثت بخفوت / زمان

هز رأسه ببسمه عاشقه / من لما كنا صغيرين كنت بحب اوي انك تفضلي تجري ورايا وكده كنت بحس نفسي ولد مشهور ههههههه بس لما كبرت شويه حسيت اني انا اللي المفروض اجري وراكي لأنك متتعوضيش رقتك وحنانك ده مش في حد وبسبب اللي حصل زمان وبعدي عنكم

ضغطت علي يدها وهو يتذكر ما حدث / عارفه عمرك ما روحتي من بالي ابدا يا ناري كنت بصبر نفسي بيكي واني هيجي اليوم اللي ارجع تاني ووقتها هتكوني ليا انا وبس بس للاسف لما رجعت حسيت نفسي ملوث وأقل من اني اكون مع واحده رقيقه ونضيفه زيك

نظرت له وقد هبطت دموعها

خالد وهو مازال ينظر امامة / عشان كده بدأت ابعدك عني باي طريقه اصاحب بنات شكل وامشي مع دي ومع دي عشان تبعدي بس عمرك ما بعدتي عن نظري كنت دايما براقبك

نظر لها بحب / كنت دايما بمشي وراكي في كل حته ومش بقدر ابعد سنتي بخاف ليوم تحبي غيري رغم اني وقتها كنت مقتنع انك متنفعيش ليا بس مكنتش متخيل انك تحبي حد غيري كنت اناني اوي وفضلت كده لحد ما عمك مالك اخدني لمكتبه واداني القاضيه

نظرت له بتعجب

بينما هو ضحك واكمل / الراجل ده مرعب اوي طلع عارف كل حاجه عارف اني براقبك واني بحبك هددني اني لو متقدمتش رسمي وقولتلك علي حبي هيجوزك لواحد غيري

عشان كده مكدبتش خبر وجريت لعمي سراج وقولتله بنتك تلزمني لامؤاخذه

ضحكت هي بسعاده علي كلامه ثم همست باسمه /خالد

خالد وهو ينظر لها بعين تعصف بها المشاعر وتحدث بصوت مبحوح من هول مشاعره / بلاش يا ناري صدقيني.

نظرت له بتعجب / بلاش ايه انت عارف عايزة اقول اية

خالد وهو يتوقف بسيارته امام المول ونظر لها / عارف بس بلاش دلوقتي عشان مش هضمن نفسي

اقترب منها وهمس بتخدر شديد / بكره هخليكي تقوليها كل شويه

ابتعد وحدها تغمض عينها ابتسم عليها فتحت هي عينها وهمست بتعجب / بكره ازاي

خالد بخبث / ايه ضااا انتي متعرفيش مش بكره كتب الكتاب يا عسل انت

نظرت له بصدمه شديده بينما هو ترجل من السياره وهو يضحك عليها بشده


اقترب عبدالرحمن وهو يرتدي احدي ثياب بلاك التي يخرج بها في المهمات وهي عباره عن بنطال جينز اسود وتيشرت اسود وجاكت له قبعه وايضا من اللون الاسود ويضع القبعه علي وجهه حتي لايصادف اي احد اخرج المفتاح وفتح الباب وتقدم للداخل حتي وقف في الباحه الخاصه بالمنزل سمع صوت قادم من الداخل ابتسم وهو يعرف انها هي فالرجل للذي عينه لمراقبتها اخبره انها خرجت من المشفي منذ نصف ساعه وجاءت هنا للمنزل

كانت رحمة تحمل حقيبه بها بعض الثياب للأطفال كما تحمل حامله طعام لهم نظر وجدت شخص يقف في منتصف الباحه ويرتدي ثياب كلها سوداء دب الرعب في قلبها ان يكون هذا القذر عاد او احد رجاله تركت الحقيبه وركضت للداخل حتي تحتمي باي شئ ولكن لم تستطع بسبب هذه اليد التي جذبتها بعنف لتصطدم بصدر صلب صرخت رحمه بشده وهي تتخبط بين زراعه / لا سبني سبني لا ارجوك سبني لالالالا

فزع عبدالرحمن من رده فعلها هو لم يقصد اخافتها وماذا فعل هذا الحقير بها لتخاف منه هكذا هناك شئ لم يعرفه لقد أكد له ليث انه لم يمسها شئ اذا لما هذا الرعب

خرج من شروده علي صوت بكاءها كطفل صغير / مش هعمل كده تاني واللة ما هعمل كده تاني متضربنيش لا سبني

ابتعد عبدالرحمن عنها بفزع وهو ينظر لها تتقوقع علي نفسها كالجنين وصراخها ينخفض بصوت مكسور/معملتش حاجه ك... كنت بس جعانه والله

ثم صرخت مجددا وهي تحمي وجهها / مش حرميه والله مش حرميه مش هعمل كده تاني مش هاكل تاني

نظر لها بصدمه ماذا فعل لكل هذا

بينما هي واخيرا انفجر كل ما بداخلها  من اختطاف وإطلاق النار علي أحمد وهذا الضغط الذي تعرضت له جعلها هشه ضعيفه تنتظر اي نسمه هواء لتعيد إشعال النيران بداخلها التي ظنت انها خمدت منذ زمن ولكن لم تعرف ان هناك اسفل ذلك الماء شعله صغيره تنتظر نسمه هواء وكانت هذه النسمة هي ما تعرضت له في الآونة الاخيرة  اقترب منها عبدالرحمن بسرعه كبيره وشدها لاحضانه بشده يود لو يمسح عنها كل هذا الألم اخذ يهمس لها بكلمات حنونه ويضمها اكثر بينما هي وكأنها وجدت طوق النجاة لها من هذه الذكريات

اخذ يهمس لها بعشق / اهدي يا رحمه انا جنبك جنبك علي طول ومش هسيبك ابدا انا عبدالرحمن يا رحمه 

رفعت عينها الحمراء وهي تهمس بنظره قتلته / عبدالرحمن

هز رأسه واسند جبينه علي خاصتها / اه يا قلب عبدالرحمن 

بكت رحمه بشده في احضانه مثل الطفله / كان بيضربني جامد اوي عشان جوعت واكلت تفاحه يا عبدالرحمن

ضمها بشده وعينه تزداد قتامه وشر وصوته أصبح مرعب / وحياتك عندي لوريهم كلهم الويل


كادت ضحكه تفلت من ليث علي ملامح دانه العابثه وهي تنظر أمامها لهذه الكاترينا بقرف

كاترينا بدلع وهي تميل علي ليث وهو فقط ينظر امامة بجمود وبرود شديد / اووف مش معقول الجو هنا مقرف اوي

كانت تقول هذا وهي تنظر لدانه بينما دانه اغمضت عينها بغضب وتذكر نفسها ان هذه المرأه  زوجته وهي مجرد موظفه عنده فتحت عيناها ونظرت لهم بملامح لاتمت لدانه المرحه بشئ / تمام يا فندم خلال ساعتين العقود هتترجم اي أوامر تانيه

نظر لها بطرف عينه وقد اقلقته نبرتها وجدها جامدة او هذا ما تدعيه تحدث بصوت حاول إخراجه غير مبالي / لا مفيش اتفضلي انتي يا انسه دانه

أخذت دانه اشياءها واتجهت ناحيه الباب ولكن قبل أن تخرج لم تنسي ان تترك شئ للذكري لكاترينا فقد داست علي قدمها بشده فصرخت كاترينا بألم

دانه / اوووبس اسفه ما اخدتش بالي

ثم خرجت وهي تضم الملفات لها بضيق شديد وهي تزفر لما هي غاضبه فليذهبوا للجحيم جميعا لما هي حزينه هكذا وضعت يدها علي صدرها وهي تتألم وتتحدث بحزن /اهدي انت ليه زعلان هو مش من حقك من الاول

اغمضت عينها بحزن / كان عنده حق عبده لما قال هيوجعني هو فعلا وجعني


نظر ليث لكاترينا التي تبتسم بنصر وكأنها فازت في أحدي المعارك نظر نظره توحي بغضبه بسبب أحزان صغيرته حسنا هو الآن في أشد حالاته غضبت نظره الحزن في عينها لا يعرف لها سبب سوف تجعله يجن تماما

نظرت له كاترينا ببسمه خبيثه / خلينا نكمل كلامنا يا ليث

مد ليث يده لقاسم للذي فهمه واعطاه العقود وفي ثواني كانت قصاصات العقود تتطاير أمام عين كاترينا التي نظرت بصدمه ثم تحدثت بغضب /ايه اللي عم......

قاطعتها كلمه ليث التي خرجت كالرعد / برررررررررره

نظرت له برعب شديد هي تعرف حالته هذه لايمكنها التحدث معها اخذت اشيائها وهي تعد نفسها ان تعيد لها ليث وقريبا وهي تعرف ماذا ستفعل نظر ليث امامه وهو يتنفس بعنف / قاسم اخرج وابعت ليا دانه

نظر له قاسم بتعجب / مالك يا ليث كنت كويس مره واحدة....

ليث / اخلص يا قاسم

خرج قاسم وهو يفكر ماذا حدث له وبعد مرور عدة دقائق كانت دانه تطرق الباب وتدخل نظرت له / حضرتك طلبتني

ليث بجمود / قربي لو سمحتي

نظرت له دانه بحاجب مرفوع /افندم

ليث وهو يشير لها / معلشي قربي شويه انا كده كده مش شايفك

اقتربت دانه منه بحذر شديد وعندما أصبحت بجانبه لم يمهلها الفرصه للتحدث فجذبها من يدها فسقطت علي قدمه وشدها لاحضانه بقوه وتحدث بجانب اذنها بعشق وتخدر / ليه استسلمتي يا دانه

كانت دانه لا تعي ما يقوله فقط هي مخدره لا تشعر سوي يزراعيه التي تضم خصرها اليه بشده تحدثت بأول كلمه جائت علي شفتيها / بغير

فتحت عينها بصدمه ماذا قالت الان يالله ماذا سيظن بها ماذا......


نور ببسمه حنونه / خلاص يا مالك هستناك انت ودانه ونروح مع بعض لعبده تمام هجهزلك الاكل يا حبيبي لا معرفش هي فين من ساعه ما رجعت البيت وانا مش بشوفها تقريبا كده تمام هستناك يا شيطان ههههههه سلام

انتهت نور الحديث مع مالك وذهبت للمطبخ لتعد الطعام أخرجت المكونات التي ستجهزها وبدأت تعد الطعام بهمه وبعد ساعه تقريبا كادت تنتهي لولا أن سمعت صوت شئ يصطدم بالماء ركضت للباب الخلفي في المطبخ الذي يطل علي المسبح وهناك فتحت عيناها بفزع مما تري / يا خربيتك

سمعت صوت سياره مالك تدخل للمنزل نظرت هي لايملي التي ترتدي ثياب سباحه كاشفه كثيرا ونادت بحده / هيييه ايملي فلتخرجي حالا من المسبح

نظرت لها ايملي ببسمه غير مباليه ثم نظرت وجدت مالك يقترب من مكان نور فأخذت تستعرض مفاتنها وتبتسم بخبث

بينما نور نظرت لها بغيظ وغضب / انتي اساسا مش محترمه

هيا اخرجي ايملي هذا لايجوز

اقتربت نور من المسبح / قلت لكي ان........ آآآآآآه ماااااااالك

نظر مالك لنور التي انزلقت قدمها واصطدمت رأسها بطرف المسبح بحده وسقطت به وملئت دمائمها المسبح

مالك بصراخ  وهو يركض وكأنه روحه تنتزع منه بقوه وبالم شديد صرخ / نوووووووووووووور


استوووووب اظن مفيش دلع كدة الفصل طويل واوي كمان رغم اني مش عارفه اكمل البحث 😂 😂 😂 😂 وطالع عين اهلي فيه والله دعواتكم بقي

ورأيكم في الفصل والأحداث واحب اقلكم ان النهايه قربت اوي يعني فاضل كام فصل وهنختم رحله الشيطان وعيلته كلها😔✋😥😥


دمتم سالمين

رحمه نبيل 💕💕😜美心

再见

متنسوش

فوت

كومنت

احبكم في الله

السلام عليكم

#عشقتك_مجنوتني

#بنت_الشيطان

#رحمة_نبيل

#الفصل_الثامن_والعشرين


  



(يلا بقا وروني التفاعل 🔥😂😂) 


فرص لا تتعوض إلا علي الحياء هل أنت ضامن رمضان القادم 


قوم الي التراويح يا غالية 


ضاعفوا الإجتهاد في هذه الليالي ، أكثروا من الذكر ...

أكثروا من تلاوة القرآن ... أكثروا من الصلاة ، أكثروا من الصدقات 


أكرمنا ببلوغ رمضان،، ثم اكرمنا سبحانه وتعالى ببلوغ العشر الأواخر المباركات ... وإن شاء الله يبلغنا ليلة القدر.. '))

ليالي الإستدراكـ.. لا وقت للحزن إن قصرنا فيما سبق.. فالقادمات لا تُفوت ولا تُعوّض.. أقبل عليها  بـ قلب حيّ ونفس متعطشة محسنة الظن في الرب الرحمن الرحيم أنه سيجبر ويعين ويقوي ويتقبل ويجيب الدعوات ويزيل العثرات و لعلنا نصيب نفحة من نفحاته لا نشقى بعدها أبدًا ... ✨✨✨✨....  كَانَ رسُول اللَّهِ ﷺ: إِذا دَخَلَ العَشْرُ الأَوَاخِرُ مِنْ رمَضَانَ، أَحْيا اللَّيْلَ، وَأَيْقَظَ أَهْلَه، وجَدَّ وَشَدَّ المِئزرَ ⭐❤️🙂


*نسأل الله أن نحسن الختام في وداع الضيف الخفيف الحبيب رمضان الطيب المبارك* .... :'))...


الفصل الثامن والعشرين

كان مالك يركض بسرعه كبيره جدا وقلبه يكاد يخرج ذهب وققز في المسبح الي نور بسرعه رهيبه واخذها وضمها له ثم سحبها للخارج وقد انتشر دمها في المسبح كله وعلي ثياب مالك الذي يضمها بخوف كطفل رأي والدته تصاب بجرح مالك برعب / نور نوري حبيبتي افتحي عنيك يا قلبي نور بلاش تخوفيني عليكي

وكأن الشيطان الذي يرعب اعتي الرجال وصاحب الذكاء الكبير اختفي وحل محله طفل لايعرف كيف يتصرف في غياب والدته

اقتربت ايملي منه وهي تتحدث ببرود / لا داعي للقلق هي....

صرخ مالك فيها بنبره مرعبه / اذهبي من أمامي الان كي لا اقتلك

نظرت له برعب من نبرته ورحلت سريعا وهي تلف منشفه علي خصرها بينما مالك حمل نور وركض لغرفته واخذ هاتفه واتصل بشخص

مالك بخوف ورعب شديد / مازن الحقني


نظر عب الرحمن لرحمه المستكينه بين زراعيه بكل حب وابتسم بحنان وتحدث بمشاكسه / يااااااه يا عبصمد حلم حياتي اتحقق

فاقت رحمة من الغيمه التي كانت بها بسبب حديثه ونظرت له بفزع ثك ابتعدت

عبدالرحمن بحزن مصطنع / ليه خليكي

رحمه وهي تعدل نفسها وتنهض بتوتر / اسفه والله غصب عني مش اخدت بالي والله اسفه

عبدالرحمن ببسمه حنان / ولايهمك

صمت قليلا ثم تحدث مباشره وهو ينظر لعيونها /مين اللي كنتي بتترجيه ميضربكيش من شويه

نظرت له باعين حمراء بشده ثم اخذت الحقيبه وكادت تذهب وهي تقول / شئ ميخصكش

مسك عبدالرحمن يدها وتحدث بصوت جاد / طالما يخصك يبقي يحضني برضو فلو سمحتي اتكلمي انتي بدل ما انا اللي هعرف مين اللي عمل كده

قال آخر كلامه بصوت غاضب بشدة

نظرت هي له بدموع وتحدثت بسخريه / خلاص اللي عمل كده مات من زمان

نظر لها لتكمل

رحمه بألم يرتسم علي وجهها بوضوح / عمي ايمن الدمنهوري

فتح عبدالرحمن عينه بفزع من ايمن الدمنهوري عدو والده القديم والذي خطفه هو ودانه من قبل يكون عمها


تجمدت أطراف دانه وهي تنظر بصدمه له بعد كلمتها التي القتها كيف خرجت منها هذه الكلمه بينما هو لم يرأف بحالها ابدا بل ابتسم بخبث وتحدث باستمتاع /بتغيري عليا

نهضت دانه بسرعه وابتعدت عنه وأخذت حقيبتها وركضت للخارج كأن هناك من يلحقها لم تعتد ان تهرب من شئ لم تعتد ان تكون ضعيفه ولكن معه لا تعرف نفسها لاتعرف كيف تتغير اه قلبها حقا أصبح مجنون هذه الأيام يجب أن تريح نفسها تريد أن تتحدث مع احد ولكن من فعبدالرحمن ليس معها الان تذكرت ادم فابتسمت واخرجت هاتفها وتحدثت بحب / أدوم انت فين


دخل كلا من حسام وسما وخالد وناري لمول كبير لشراء الأشياء اللازمه ليوم غد اخذ خالد يد ناري وجذبها خلفه بمرح شديد نظر حسام وجد نظرات سما عليهم ببسمه متألمه وشرود المه قلبه علي حالها فغدا زواجها ولا تشعر باي فرحه اقترب منها وامسك يدها وضغط عليها قليلا بينما هي خرجت من شرودها ونظرت له بتعجب

ابتسم هو لها ابتسامه لم تراها منذ كانت فتاه صغيره وهو كان مجرد صبي يلاحقها

حسام وهو يجذبها خلفه بمرح شديد غريب عليه / تعالي عشان تجبيلي بدله يلا عايز ابقي احسن من خالد بكره

ثم وقف ونظر لها وجد عيونها مازالت تنظر له بصدمه / ولا عايزه خالد يكون احسن مني اكمنه اخوكي يعني

هبطت دموعها بشده وهو تهز رأسها بنفي وتبتسم مثل الطفله وتتحدث بصوت رقيق / لا انت احلي من خالد

ابتسم حسام لها واقترب ومسح دموعها وقال في اذنها بهمس / وانتي احسن من اي حد يا سما

نظرت له سما بدموع قهر وهزت رأسها بنفي / لا مش احسن من حد ابدا

امسك هو يدها وجذبها بمشاغبه وهي يغمز / خليني انا اقرر ياقمر

كان حسام يأخذ بيد سما ولا يتركها في اي مكان شعرت سما معه كأنها طفله مع والدها وتشتري ثياب العيد كانت سعيده ولأول مره ترتسم بسمه من كل قلبها

كان خالد ينظر لها من بعيد وهبطت دموعه بشده علي اخته واخيرا رأي بسمتها لم يراها تبتسم منذ كانت طفله تقريبا وان ابتسمت كانت بسمه متكلفه

وضعت ناري يدها علي كتف خالد وهي تبتسم له بحنان فجأه انطلق خالد يضمها له وهو يبكي بشده ويضحك في نفس الوقت ويتحدث بسرعه / شوفتي يا ناري سما بتضحك ازاي شوفتي بسمتها حلوه اوي انا فرحان اوي يا ناري

ناري ولأول مره تكتشف الجانب الاخوي منه /حسام بيحب سما اوي يا خالد وهيعوضها بإذن الله يا حبيبي

ابتعد خالد بسرعه ونظر لها / قولتي ايه

ناري وهي تتركه / لا معلش هي مره واحده طلعت كده

ركض خالد خلفها وهو يمسح دموعه وينادي  بضحك/ خدي يابت هنا


نظر حسام لسما التي تنظر بشرود وبسمه جميله اقترب منها وهمس / مهو انا كده مش هعرف اختار بدله عدله بطلي تبصي البصه دي بدل اخدك من ايدك ونفضها سييره بقي ونطلع علي المأذون

نظرت له سما بتعجب ثم انفجرت ضحكا بينما هو نظر حوله بحده ثم تحدث / متضحكيش في اي مكان عام كده فاهمه

نظرت له من تغيره المفاجئ

بينما هو اخذ نفس ليهدئ نفسه /مش قصدي اتعصب بس فيه رجاله في المكان ومينفعش حد يسمع صوتك وهو عالي وكده

نظرت أمامها بشرود لايريد لرجل ان يسمع صوتها ماذا يفعل اذا علم ما حدث لها وانها كنت تنام في احضانهم اغمضت عينها بالم شديد رافضه سيل الذكريات الذي يغزو عقلها الان اخرجها صوت حسام وهو ينادي / سما تعالي شوفي البدله دي

نظرت له ببسمه متألمه ثم ذهبت اليه لتري ما يريد


حرج مازن من الغرفه ونظر لمالك الذي يدور برعب في المكان / اهدي يا مالك هي بخير بس برضو محتاجه اشعه مقطعية علي الراس عشان نتأكد انها بخير

هز مالك رأسه / تمام هنروح لعبدالله وكمان  نعمل الاشعه معانا

هز مازن رأسه وهو يبتسم / تمام يا مالك امشي انا بقي عشان المستشفى

هز مالك رأسه ولم ينتظر رحيله بل انطلق للغرفة التي توجد بها نور

دخل وجدها تنظر له ببسمه عاشقه كما اعتادها ركض لها بسرعه وغمس نفسه بين احضانها بقوه وهو يستنشق رائحتها / اوعي يا نور تخلينا اخاف عليكي كده كنت هموت يا نور

نور وهي تضمه لها اكثر / بعد الشر يا قلب نور انا كويسه متقلقش

ثم ابعدته ونظرت له بتحذير وكأنها تحولت / عارف يامالك لو كنت شوفت الحربايه اللي اسمها ايملي بالمايوه لا.....

قاطعها مالك وهو يضحك بشده / يابنتي انا كنت في ايه ولا اية انا اساسا مكنتش طايق اشوفها قدامي بسبب اللي حصل فيكي

نور وهي تنظر له وتضيق عينها / بجد يعني مشوفتهاش

مالك وهو يهز رأسه برفض/والله ماشوفتش حاجه

نور وهي تضمه لها مجددا / طب خليك جنبي عشان عايزه انام

ضمها مالك بشده كبيره واغمض عينه بالم لمجرد فكره انه كاد يخسرها 


كان عبدالرحمن في طريقه لمنزل ليث مجددا وهو يفكر في كم العذاب الذي تعرضت له رحمة علي يد عمها طفله صغيره لم تكن تعي شئ مات والديها في حادث وذهبت العيش مع عمها الذي لم يبخل بطريقه لتعذيبها وكل ذلك بسبب كرهه لاخيه كما لم ترحمها زوجه عمها وأولاد عمها المجانين حسنا مات الجميع وبقي ماهر سينتقم منه لكل شئ حدث لها دخل القصر وهو ينظر حوله لهذا الظلام شعر بشخص يجلس به نظر مدققا وتحدث بتعجب / ليث انت قاعد كده ليه في الضلمه

رفع ليث اعينه له وتحدث بتنهيده تحمل الكثير / تعبت يا عبدالرحمن تعبت اوي من بعدي عن دانه حكايه انها قدامي ومش عارف اني اخدها في حضني او اكلمها او اي حاجه تعباني جدا

عبدالرحمن وهو ينظر له / حصل حاجه

ليث / انهارده كنت هفقد اعصابي واقولها انها مراتي اتحكمت في نفسي بالعافيه يا عبده اه من وجع قلبي وهي مش جنبه عايز اخلص بأسرع وقت يا عبدالرحمن

عبدالرحمن وهو ينظر امامة باصرار / قريب اوي يا بلاك قريب اوي


في الصباح كان الجميع في منزل مالك يعدون الأشياء اللازمه لعقد قرآن أبناء العيله

بينما كانت ناري وسما مع الكوافير يعدون نفسهم والشباب في غرفه ايضا يجهزون أنفسهم كانت النساء في الأسفل يتحدثن بينما الرجال يزينون الحديقه

نظر سمر لنور بحزن علي ملامحها الحزينة

سمر وهي تحاول جعلها تضحك / ايه يابت يا نور لاويه بوزك كده ليه ولا يعني عشان هبقي حمي قبلك رغم ان عيالك هما الكبار

كانت سمر تتحدث معهم ولكن شعرت بشئ يقفز عليها من الخلف صرخت بفزع وهي تلتفت / آآآآآآه

دانه بعتاب / درامي كده اسمورتي تشمتي فيا اكمني بايره يعني وانت جوزتي بناتك الاتنين ها

سمر وهي تخمس في وجهها بمرح / الله اكبر في عينك يا سوسه انتي

دانه وهي تغمز لها / تربيتك ياباشا بعدين يعني هو انا سوسه لوحدي كده ما انا اتأهلت علي ايدك يا غاليه ولا مش فاكره

سمر وهي تنظر لها بضحك غبيه / لا مش فاكره

دانه وهي تبتسم بخبث / مش فاكره لما كنتي بتبقي مشغوله وتقوليلي روحي يا دانه رخمي علي عمك أسد وجميله

شهقت جميله وهي تنظر لها بتعجب / كده يا سمر يعني انتي اللي كنتي بتبعتيها وتلزق فينا

دانه ببراءه / بلاش دي مين اللي كان بيقولي روحي لطنط جنه خليها تعملك كيكه وهاتيها انا أكلها

جنه وهي تنظر لها بشر / بقي انا كنت كل شويه بتسحل في المطبخ بسببك يا جذمه

ابتسمت سمر ببراءه وهي تنظر في السقف

دانه بكل براءه وهي تنظر بحزن /نسيتي يا سمر نسيتي لما كنتي بتقوليلي روحي خبي جذمة طنط ساره في اي عزومه وكانت بتمشي حافيه

نظرت لها ساره بشر / يا جبروتك

دانه وهي تدعي الحزن وهي تنهض / اعذروني مش هقدر اكمل كلامي لان احزاني بتتراكم سمر بحنق / لا والنبي لتكملي

دانه وهي تنهض وتشير بيدها بحزن/ لا معلش الغي رحلتشي

وكادت تذهب الا انها شعرت بشخص يجذبها من الخلف نظرت للخلف وجدت سمر اعينها تقدح شرارا / ده انا هلغي رحله الدنيا واحجزلك واحده للاخره

دانه بتراجع / ده انا حبيبك يا كبير انتي نسيتي انا دانه

ثم نظرت لها بعين الهر اللطيف

سمر وهي تبتسم بسماجه / عارفه لو قطعتي شرايينك قدامي مش هرحمك يا دانة الكلب

دانه وهي تبعد يدها وتركض بسرعه / مش هرد عليكي وهكتفي بالصمت فالصمت لغة العظماء

كادت سمر تلحقها ولكن وجدت الجميع ينظر لها بشر وغيظ

سمر وهي تضحك بغباء / ايه يا جماعه هناخد علي كلام واحده زي دانه دي دانه يعني وانتم عارفين دانه احم فيه ايه يا ساره بتشمري ليه يا حبيبتي هتعجني ولا ايه

ساره وهي تبتسم بشر / فعلا هنعجن كلنا


مالك وهو ينظر لليث بانتباه / ايه ياليث مش معانا يعني

عبدالرحمن وهو ينظر له بمشاكسه / هو كده يامالك كل ما يرجع من الشركه يفضل مسهم تقولش قابل الملكه إليزابيث هناك دي دانه يا جدعان دي لو قصت شعرها هتبقي شبهي

امسكه ليث من تلابيب ثيابه بعنف وشده تجاهه / لو قولت كلمه واحده عنها هزعلك يا عبدالرحمن فاهم

عبدالرحمن ببسمه سمجة / تؤ تؤ مش فاهم بعدين اللي محموق عليها دي تبقي اختي

مالك بملل فهذه عادتهم منذ عرفوا بعضهم وخاصه. منذ عرف عبدالرحمن بحب ليث لاخته ومن وقتها وهو دائما يشاكسه

مالك بجدية / ركز منك ليه عايزين نخلص من الموضوع

سراج وقد خرج عن صمته الذي التزم يه منذ وجودهم / ماهر من قريب اجتمع مع راجل شاكين انه له يد وكلمه في مجموعه تكفيريه ساكنه احد الجبال المجموعه دي فجرت كماين كتير اوي وكانت بتاخد الاسلحه منهم مش عارفين دلوقتي هل هما بيعملوا كده عشان الاسلحه لا عشان معتقادتهم

مالك بخبث وهو ينظر لهم / ليه متقلش عشان الاتنين

عبدالرحمن وهو يكمل كلام والدة / اكيد ماهر بياخد منهم الاسلحه دي لان دي تجارته المشهور بيها وهما بيعملوا كده عشان معتقادتهم

سراج بتعجب/ وليه يعملوا كده مع ماهر

ليث بخبث وهو يبتسم لمالك الذي فهمه /عشان هو اللي مظبطهم


عبدالرحمن ببسمه وقد فهم كلامهم وكذلك سراج

مالك وهو ينظر لليث وعبدالرحمن / ليث وعبده الليله عايز يوصلني خبر ان مخازن الاسلحه بتاعتهم اتنسفت

عبدالرحمن وهو ينظر باستمتاع / علم وينفذ يا شيطان

نظر مالك أمامه بشرود / خلاص اللعبه قربت تخلص وكل حاجه هترجع زي الاول


كانت دانه تخرج من المشفي بعد أن كانت تقف علي غرفه عبدالرحمن وهي تنظر له بحزن انه ليس معهم كانت تسير بحزن الا ان ابتسمت وهي تتحدث بفرحه / ايوه صح اكيد لو كان موجود كان عمل كده

ذهبت لسيارتها ومرت دقائق حتي وصلت لذلك المنزل نظرت له ببسمه وهي تتذكر حديث عبدالرحمن (لا طبعا اسيبهم ازاي انا ودتهم بيت شادي الله يرحمه)

ابتسمت وهي تقول / الله يرحمك يا شادي انت والكل

ذهبت وطرقت الباب وانتظرت الرد

بينما في الداخل كانت رحمة تجلس بجانب احمد النائم سمعت صوت طرق الباب خرجت وجدت منال تتحدث مع احد ما نظرت جيدا وجدته فتاه هي تتذكر انها رأت هذا الوجه قبلا ولكن أين لا تتذكر

دانه ببسمه لمنال / السلام عليكم يا أمي أنا دانه اخت عبدالرحمن

ابتسمت منال وهي ترحب بها /اتفضلي يا بنتي البيت بيتك

دخلت دانه ونظرت حولها اخر مره جاءت هنا كانت مع عبدالرحمن وهو يريها الترتيبات لزواج شادي اغمضت عينها بحزن وحينما فتحتها وجدت فتاه شابه تقف وتنظر لها بتعجب ابتسمت دانه لها وتحدثت بفرحه وهي تعانقها / انتي رحمه صح

هزت رحمة رأسها بتعجب

دانه ببسمه وهي تنظر لها معشوقه وسارقه قلب أخيها / انا دانه اخت عبده


كانت سما تنظر لناري التي تتجهز في نفس الغرفه معها وتنظر لفرحتها تمنت لو كانت مثلها تمنت لو كانت مثل أي فتاه لأول يوم زفافها ولكن كلها امنيات تنهدت بحزن سمعت صوت رساله نظرت وجدتها من حسام ( السفر بعد كتب الكتاب يا سما) نظرت بخوف للهاتف وهي تهدأ ضربات قلبها سمعت صوت رساله اخري(صحيح نسيت اقولك انتي قمر اوي) نظرت لنفسها بتعجب هي لم تضع شئ بعد ولكن كيف عرف نظرت وجدت غرفه الشباب مقابله لهم وهو يقف وينظر لها ويبتسم

خالد من الداخل / يا كازانوفا معلش هنتعبك / تعالي هات مكنه الحلاقه يا عم

نظر حسام له بحنق ثم نظر لها وغمز بمشاكسه جعلت وجنتها تحمر ولاول مره تشعر بهذة المشاعر تداهمها دعت الله أن تكون حياتها سعيده معه


نظرت دانه بملل لسمر التي منذ أن أحضرت رحمة وهي لا ترحمها باسئلتها

سمر وهي تنظر لرحمة / ايوه بقي قوليلي اول بوسه ليكم كانت فين وياتري حد قفشكم قبل كدة ولا لا

احمرت خدود رحمه بينما الجميع انفجر ضاحكا

ذهبت دانه وعانقت رحمة وهي تضحك / معلش اصل سمر تخصص قفش

جميله بضحكه عاليه / علي يدي هههههههههههه

هزت نور رأسها بيأس علي سمر

سمر وهي مازالت تنتظر الاجابه / قولي يلا اصلي من زمان نفسي اشوف الواد عبده ده وهو رومانسي أصله شغال كوميدي واكشن بس نفسي اشوف النسخه الرومانسيه

ابتسمت رحمة بخجل وهي تتذكر احضانه لها وهمسه لها بكل حنان

اقتربت سمر منها بسرعه جعلتها تنظر لها بفزع وضعت سمر يدها علي مسند المقعد الخاص برحمة واقتربت منها وهي تقول كأنها مخبر ما / امممممم خدودك احمرت ده معناه حصل حاجه احكي وسرك في بير

ضحكت دانه بشده / لو منك مش هعمل المجازفه دي

سمر وهي تنظر لها ببسمه سمجه / بس يابايره بعدين البنت بس مكسوفه شويه وتعترف بكل حاجه اما انتي فمش هحتاج اخليكي تعترفي لأنك بنفسك هتقولي كل حاجه اصلك زي ما قلتي تربيتي

نور / كانت تربيه وسخه والله

سمر وهي تتجاهلهم وتنظر لرحمه / ها قولتلي اول بوسه كانت فين

كانت رحمه تبتلع ريقها بحرج

سمر وهي تنظر بدقه لملامحها / تحت السلم ولا في عربيه علي المقطم ولا في شقه المعادي

نظرت لها رحمه بتعجب / مش فاهمه

سمر / اصل دي الأماكن اللي كان سراج بي.... اامممممممم

شعرت بأحد يجذبها وهو يضع يده علي فمها / يخربيتك هيبتي هتضيع

نزعت سمر يد سراج وتحدثت / ايدك يابا لتوحشك

سراج بقرف وهو يدفعها / غوري انا شكلي اتخميت فيكي انا عايزه ارجع البضاعه

عمر وهو يجلس ويضع قدم علي قدم / معلش البضاعه المباعة لا ترد ولا تستبدل

سراج وهو ينظر له بحنق / بس ده غش تجاري والله المفروض اني بتجوز انثي رقيقه مع الزمن لقتها اتحولت لعبده موته

عمر بضحك / والله لو غنتلي غلطه وندمان عليها لهاني شاكر ما هرجع حاجه انا ناقص ابقي قاعد مع مراتي في امان الله الاقيها نطت لينا في النص

سمر وهي تنظر لهم باسف وتهز رأسها وهي تصطنع الحزن / اتكسفوا من نفسكم انتم ايه مش بشر بتبيعوا وتشتروا فيا كده عادي هو انا مش بني ادمه لي أحاسيس ومشاعير يعني لا ومصرين تحرجوني وتكسروني ليه كده كل يوم بيتكسر حاجه جوايا ليه ليه ليه

كانت تقول آخر كلمات وهي تسقط علي الارض بدراميه

سراج وهو يصفق ويصفر / الله عليكي يا ست الله عليكي يا فنانه ايه يا بنتي الحلاوه دي مش معقول والله

سمر وهي تقف وترمي شعرها للخلف / اقل حاجه عندي

نظرت لرحمه التي كانت علي وشك البكاء تأثرا من كلامها فهي لم تعرف سمر بعد

سمر وهي تشير لها / انا قررت اضمك في شلتنا مبروك عليكي العضويه يابنتي

سراج بسخريه / مبروك عليكي السجن يابنتي مشروع مجرم صغير

سمع الجميع صوت / خليكي بعيده عن مرات ابني يا سمر مش ناقصه كفايه دانه وعبده ونور مهو مش هيبقي انا الوحيد اللي فيكم

نظرت رحمة له رجل لا بل شاب تقريبا في الثلاثين من عمره يشبه عبده بدرجه كبيره وله هيبه حقا كبيره وحضور قوي

اقترب منها مالك ببسمه ابويه حنونه وأشار للجميع / اهلا بيكي في مسرح مصر

ضحكت رحمه بشده علي تعليقه

بينما هو نظر لها بحنان وتحدث / من يوم ما عبده قالي انه عايز يتجوزك وانتي بقيتي مننا وواحده من العيله دي اي نعم هي عيله مجنونه بس معلش مع الوقت هتتعودي عليها

دانه وهي تعانقها وتضحك / عيب عليك ياكبير انا موجوده هنا هظبطها

مالك وهو يجذب يد نور / يبقي عوض الله عليها

سمر وهي تصفر له / ايوه بقي اسحب المزه من وسطينا

نظرت لها نور واخرجت لسانها لها وصعدت مع مالك وهي تضحك بشده علي ملامح سمر

سمر لدانه / تعرفي أبت يا دانه ايه اكتر حاجه فرساني

دانه بضحك / ايه يا أبلتي

سمر/ الوحيدين اللي معرفتش اقطع عليهم مالك ونور

ضحك الجميع عليها ثم ذهبوا ليتجهزوا


كانت نرمين تجلس في الحديقه تنظر للسماء ببسمه

_جميله اوي

نظرت بفزع وجدته غيث ينظر لها ببسمه

نرمين وهي تحاول أن تتفادي النظر اليه خاصه بعد آخر مره وما حدث معها / اه فعلا السما جميله

غيث وهو يقترب بخبث / تؤ تؤ مش السما دي

اقترب وهمس / انتي

نظرت له نرمين باعين متسعه بشده ماذا قال هذا

غيث ببسمه وقد نجح في كسر برودها / انتي جميله اوي يا نرمين

نرمين ببلاهه / ها

غيث بضحكه اسرتها بشدة

لاحظ هو نظراتها له / قمور مش كده

احمرت خدود نرمين بشده وكانت علي وشك الدخول للمنزل ركضا ولكنه امسك يدها وهمس في اذنها من الخلف / انا هطلب ايدك من عمي عمر انهارده وهخلي الخطوبه في أقرب وقت ممكن

كانت تغمض عينها حتي لا يكتشف سيل المشاعر التي ضربتها بشده وكان صدرها يعلو ويهبط بشده

اقترب هو وهمس لها بنبره عاشقه / بعشقك يا نرمين

ثم ترك يدها بينما هي لم تحتمل الوقوف تحت نظراته التي تحرقها كليا وركض للداخل بسرعه شديده من يراها يظن ان هناك من يلاحقها

بينما ابتسم غيث بشده وتحدث بضحكه وهو يتذكر ملامحها / كنت فين من زمان يا ابو الليوث

تذكر كلمات ليث له

(رغم انك معفن ومعندكش اصل عشان يوم ما تيجي تشوفني يبقي عشان مصلحتك بس تمام انا هعديها البنت دي بتحبك

غيث بشك / ما اظنش دي بتعتبرني اخوها

ليث ببسمه صدقني / هي بتحاول تقنع نفسها بكده بدليل انها اعترفت بنفسها انها بتحبك

غيث وهو ينظر له بحيره / بس دي كانت لحظه حماس عادي عشان عملت ليها خدمه

ليث / اوووف مش عارف طالع غبي لمين اكيد لابوك اللي فضل يجب في امك اكتر من خمس سنين ومش عايز ينطق اسمع ياض انت كويس مفيش بنت عمرها هتقولك بحبك حتي لو تحت تأثير البنج الا اذا كانت فعلا بتحبك افهم بقي الموضوع واضح زي الشمس

غيث ببسمه بلهاء / طب اعمل ايه يا ليث

ليث وهو يضع قدم علي قدم / انكل ليث ياقليل الأدب

غيث بضحك / اسف اعمل ايه يا عمو

ليث ببسمه خبيثه / افضل الطرق هي الهجوم ياباشا)

ضحك غيث وهو يدخل ليلحق يالشباب / بركاتك يا شيخ ليث


كان ادم يجلس في الحديقه يقرأ كتاب وحده ولكن سمع صوت أطفال تلعب ضيق عينه باهتمام ماذا يفعل الاطفال هنا فهذه العائله خلت منهم منذ زمن وكان هو آخر الأطفال في هذا المنزل وضع كتابه علي الارجوحه وتحرك تجاه الصوت وجد أربعة أطفال يلعبون بالكره ابتسم من هؤلاء

انتبه له أحدهم فتوقفوا عن اللعب

نظر لهم ببسمه حنونه ثم جلس علي ركبته / ا..... انتم م.... مين وبتعملوا اي... هن... هنا

وعلي عكس ما توقع لم يسخروا منه مثل أي طفل سمع كلامه من قبل

تحدث يحمدي بعقل / احنا اخوات رحمة خطيبه عمو عبده وهنا عشان الفرح بنعتذر لو عملنا صوت عالي

ابتسم له بحنان ثم مسد علي شعره / ل.. لا مش ع... عالي

نظر للكره بيده/ ي... ينفع ال.. العب معاكم

ابتسم حمدي واعطاه الكره / اتفضل اكيد اخيرا هيبقي في ولد في فريقي اصلهم مش بيعرفوا يلعبوا

ماني بحنق وحدة /كداب انا بعرف العب علي فكره

ابتسم ادم وهو ينظر لهذه الصغيره صاحبه ااعنفوان الذي يذكره بدانه كثيرا وقع نظرة علي طفله أخري تبدو علي ملامحها الهدوء والبراءه / أسس.... اسمك ايه

تحدثت رحيل ببسمه خجل منه / اسمي رحيل

ابتسم ادم بحنان/ج....جميل وانتم!؟؟

حمدي وهو يعرفه / انا حمدي ودي ماني وده مروان وزي ما عرفت دي رحيل الشهيره بأم احمد

نظر له بتعجب سرعان ما انفجر ضحكا عليهم

ثم اخذ الكره /يلا ن... نلعب

بدأ الجميع باللعب وتعالت ضحكاتهم بشده بينما هي كانت تقف في النافذه تنظر لهم بحب وحنان يبدو ان ادم وجد من يرافقه ويقضي معه الوقت

مسحت دانه دمعه فرت من عينها وابتسمت / تستحق كل السعادة يا آدم كل السعاده يا قلبي


جاء المساء موعد ربط القلوب برباط شرعي ومقدس كان كلا من حسام وخالد يجلسون والرجال حولهم يتحدثون

بينما سمر كانت تجلس مع النساء وهي تأكل اللب وتنظر لهم بتسليه / يا حبه عيني يا جيمي يا ختي قلبي عندك عارفه صعب تبعدي عن السلطان بتاعك بس يلا اهو حتي تخفوا قلة أدب

نظرت. لها جميله بغيظ شديد ونفخت بضجر / اهو الحمدلله رجع يا سمر حبيبي كان وحشني اوي

سمر وهي تمتم / محن تو ماتش يعني

ضحكت رحمة وتحدثت لدانه الشارده بآخر لقاء بمعذب قلبها / هما علي طول كده

فاقت دانه ونظرت لما تشير له / ههههههه اه سمر علي طول كده هادمه لذات بتلاقي المتعة في إفساد وتعكير مزاج الآخرين

سمر وهى تأكل لب ببرود / سمعتك يا هبلة انتي واصبري عليا بس تتخطبي وانا هوريكى هادمه اللذات علي حق

ضحكت كلا من دانه ورحمة عليها

بينما كان ادم يجلس بجانب الصغار ويضحك معهم بحنان يود ان يعوض طفولته التي نبذه بها الأطفال


ثوانى وعم للصمت نظر الجميع وجدوا ناري وسما يهبطون مع أسد وسراج

نظرت روجى لاختها بدموع واخيرا ستصبح مع حب حياتها

شعرت بشخص يضمها من الخلف ويضع ذقنه علي كتفها / ملكة

ابتسمت بشده علي حبيب قلبها وهي تمسك يدة التي تعانق بطنها / وانت ملكي برضو

نظر حسام لسما وابتسم بحب ونظر لها نظره لم يستطع ان يخفيها واقترب منها وقبل رأسها وجذبها حيث يجلس الجميع وذهب خالد لناري وغمز لها / احنا ليلتنا فل ولا ايه

ضحكت بخفوت وسمعت صوت سمر وهي تقول / فل يا معفن مش قولتلك سافل

ضحكت جميله وجذبت ناري / مبارك حبيبتي

ضحك خالد واجابها / شكرا يا أمي ولكن ناري لا تتحدث التركيه

وغمز لها / ولكن انا سأعلمها

ضحكت جميله / اثق انك ستفعل عزيزي

سمر / شوف مسلسل حريم السلطان اللي البت وقعت فيه دلوقتي يعملوا رباطيه عليها لا وبيغمز ليها كمان اخص عليهم

سراج وهو يضمها ويضحك / يابنتي بقي هتموتيني

نظرت له سمر وغمزت / بعد الشر يا صقر

سراج وهو يقترب منها / قلب الصقر بقي

أسد وهو يقاطعهم/ لا لامش معقول يا سمر فيه شباب هنا سناجل كده ينحرفوا

نظرت له سمر بغيظ هل يرد لها ما كانت تفعله

سمر بسخريه وهي تعانق سراج / هما already انحرفوا خلاص

ضحك الجميع عليها وبدأوا في كتب الكتاب بسبب موعد الطائره لحسام


بينما في الأعلي كانت تتحدث بخفوت / نعم فعلت ما أمرت لا لم انسي ولو لمره واحده

.........

لا أعرف هو غضب مني فقط لا اظنه شك في أمري

..........

لا تخاف ساستمر في فعل ذلك ولكن اريد ضعف ما اتفقنا عليه

...........

ابتسمت بخبث / جيد جدا لك هذا يا......


كان بلاك وعبدالرحمن ينظرون لهذا الجبل من المنظار

عبدالرحمن وهو يغمز له / جاهز يابلاكي

بلاك ببسمه شيطانية / جاهز يا ع

كبير


استووووووب خلص الفصل اتمني يكون عجبكم واحب اقولكم العد التنازلي للختام قرب جدا مستنيه رأيكم علي نار الفصل طويل اهو يا جماعه تعويض والأحداث كتير اهي 😂😂🔥🔥🔥

يلا متنسوش 

فوت 

كومنت 

ودي هديه مني ليكم 👇 👇 


🌴اقتباس من الفصل القادم 🌴


الدكتور باسف / المدام عندها سرطان بالمخ بس الخبر الكويس انه ممكن يتعالج بس نسبه نجاح العمليه صغيره

مالك وهو في صدمته وينظر لنور بصدمه كادت تودي بحياته / يعني ايه

الدكتور / المدام عندها ورم في المخ ولولا ستر ربنا والضربه اللي اتعرضت ليها خلتنا نكتشف الورم بسبب الاشعه بس للاسف الضربه هيجت الورم وكل ثانيه بتمر بتعرض حياتها للخطر

نظر مالك لنور برعب فكرة انها قد تتركه فجرت قلبه بقنابل من الوجع يشعر بشخص يسحب روحه

مالك بصوت خرج مبحوح بسبب كتمه لصراخه / ونسبه نجاح العمليه دي كام

الدكتور باسف / 10٪ ولو اتأخر النسبه بتقل

نظر مالك لنور التي سقطت دموعها بشده وهي تنظر له بوجع / جهز العمليه يا دكتور


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


كان يقف وينظر بقوه له ولعبدالرحمن الذي بين يديه

عبدالرحمن بصراخ / جبان

الرجل بضحكه قذره / سيب سلاحك والا اقرأ الفاتحه علي روح صاحبك

نظر له عبدالرحمن بقوه وهو يهتف / لا يا بلاك اوعي تسمع له اخرج وفجر المكان

نظر بلاك لهم بتفكير وهو ينظر لعبدالرحمن ويفكر

الرجل بصراخ / قولت سيب سلاحك والا قتلته

ابتسم بلاك له ببرود وتحدث بفحيح / وليه تتعب نفسك بس

ثم اطلق النار علي عبدالرحمن الذي نظر له بصدمه شديده ووجع كبير 

بلاك بنبره شيطان / بعتذر يا عبده بس المصلحه يا كبير

عبدالرحمن بصدمه وهو يقع علي الارض بألم  وينظر له باعين مفتوحه بشده وهمس بصوت ضعيف / ليث

بلاك ببسمه مرعبه / دورك انتهي يا زميلي

ثم رفع مسدسه ووجهه لعبدالرحمن وقال ببسمه جعلت عبدالرحمن يغلق عينه باسف علي من ظنه صديق / سلم علي الشهداء اللي معاك يا باشا


هوووب بكره بقي هنشوف حصل ايه 

😂😂😂

يلا بقي استأذن انا 

دمتم سالمين 

رحمه نبيل  🔥美心

再见

احبكم في الله 

رمضان مبارك عليكم


#عشقتك_مجنوتني

#بنت_الشيطان

#رحمة_نبيل

#الفصل_التاسع_والعشرين


فوقي لنفسك وافتكري فرحتك لما بعدتي عن الذنب الفلاني لله، ولما بطلتي الاغاني، لما بقيتي تصلي الفروض ف وقتها، لما سيبتي البناطيل ولبستي واسع، لما قررتي تلبسي الخمار عشان الستر💛، افتكري الراحة اللي حسيتي بيها ف اول سجدة أول مرة تصلي القيام، لما بقا عندك ورد من القرآن، افتكري حسن ظنك بربنا اللي كان مقويكي💪

افتكري حماسك وانتي بتوصلي بالاستغفار لاعداد كبيرة كل يوم، افتكري قرائتك لسورة البقرة لتفريج الهموم💛💛✨

حماسك لما كنتي بتدوري وتسألي دايما عن السنن عشان تعمليها وتقربي من الجنه اكتر...💪❤اغتنمي الايام دي ف التوبه وفوقي بقا


الفصل التاسع والعشرين


كان حسام ينظر بجانبه السماء سوداء ولا يوجد هناك شئ فقط بعض الانوار الصغيره التي يراها نظر بجانبه وجدها نائمه مثل الطفل علي كتفه فبعد انتهاء عقد القران أخذها ورحلوا مباشره بعد الانتهاء من لحظه الوداع وبكاء والدته وتوصيه جميله له ان يعتني بها كيف توصيه ان يعتني بروحه بصغيرته التي عشقها حد النخاع اغمض عين بألم عندما تذكر اليوم الذي غيره هكذا

Flash back

دخل حسام المكتب وهو ينظر لهذا الذي يجلس بكل هيبه

مالك وهو يرفع رأسه ويبتسم / تعالي يا حسام اتفضل اقعد

دخل حسام وهو يفكر تري ما الذي جعل زوج عمته يناديه نظر لمالك ينتظر منه التحدث

تحدث مالك بعد صمت دام طويلا / أسد بلغني انك عايز تعجل كتب الكتاب وتخليه بكرة

حسام وهو يهز رأسه / ايوه يا عمي لان بكره بليل هسافر

مالك وهو ينهض ويجلس مقابله / طب انت تعرف حاجه عن حياه سما

توتر حسام وهز رأسه نفيا ابتسم مالك بسخريه / انت بتكدب عليا يا حسام.؟؟ 

حسام وهو ينظر له بتوتر اكبر كيف يمكنه التخلص من حصاره

مالك وهو ينظر له نظره اخترقت روحه / انا عارف كل حاجه موضوع الصور والشقة اللي انت روحت وجبت منها سما والشاب اللي ضربته بالنار فكرك مسمعتش عن خبره ليه

نظر له حسام بصدمه حسنا هو يعترف انه حقا مخيف

مالك ببسمه سخريه / كل واحد في العيله دي عارف عنه أي حاجه ممكن تيجي في بالك زي ما عارف كويس اوي ان سما مدمنه مخدرات

رفع حسام رأسه اليه بفزع

مالك باسف / بس للاسف اتأخرت لحد ما عرفت بس اللي متعرفهوش يا حسام ان سما مظلومه في كل دة

نظر له حسام ليكمل

مالك وهو يتنفس بحده / طبعا انت فاكر لما سما وخالد انخطفوا وهما صغيرين لمدة خمس سنين

بسبب اني كنت وقتها في مهمة قدر الكلب اللي اسمه كمال انه يهربهم علي تركيا ومنها لامريكا وكل شوية يغير دوله لحد ما وصل ليا خبر بمكانه لكن وقتها كان فات الأوان وتأخرت اوي وكان التمن هو براءه طفلين انسرقت منهم خصوصا سما

نظر له حسام وهو يعرف ان القادم سئ وجدا

مالك وهو يٱخذ نفس باختناق / سما تم اغتصابها وهي طفله

اهتز قلبه بشده وهو يحاول نفي ما سمعه اكيد لا لم يحدث لها هذا

مالك وهو يحاول التماسك / ومش بس كده كمان اتعرضت لناس ساديه استخدمت معاها ابشع وسائل العنف طفله 7 سنين عاشت وشافت ده كله متخيل لما تكبر هتكون ايه وعرفت كمان انها اكتر من مرة كانت هتموت منهم بسبب سنها 

ابتسم بألم / مش عارف الصراحه ازاي حد في جسمها وسنها يستحمل ده كله 

كان حسام يمنع نزول دموعه  بألم

مالك وهو يربت عليها / اسد مقدرش يقول الكلام ده ليك فكلفني انا اقوله ليك خلي بالك من سما هي شافت كتير يا حسام سما محتاجة دكتور نفسي

هز حسام رأسه وابتسم له بسمة موجوعه واستأذنه للرحيل خرج بسرعه وصعد لسيارته وقادها بسرعه رهيبه حتي وصل لمنزله صعد لشقته هو وأغلق الباب بقوه وهنا سمح لنفسه بالانهيار صرخ بقوه حتي برزت عروقه /اااااااااااااااااااااااااااااااه

نظر حوله وهي يبكي بشده ويتخيل صغيرته  وهي تصرخ طلبا للنجده وضع يده علي اذنه وهو يصرخ بالم ووجع كان يبكي بشدة ويصرخ وكل كلام مالك يعاد عليه ونظرتها اه والمها وتشتتها صرخ وصرخ وصرخ حتي ضعف صوته سقط أرضا من التعب ووقع في عالم بعيد

Back

آفاق من ذكرياته علي تحركها فتحت عينها ببطئ ونظرت له ببسمه طفوليه قليلا ثم نامت مجددا امسك يدها وقبلها بحب شديد واغمض عينه وهو يعد نفسه قبلها ان لن يعود الا ومعه سما الصغيرة البريئه سيعالجها ولو اضطر ان يقطع من روحه ليداوي روحها هذا وعد


قام كلا من ليث وعبدالرحمن بالتسلل لهذا الكهف الذي يجتمع به بعض الاعضاء التكفيرية كانوا ينظرون للمحيط بكل دقه وعمليه

ليث وهو يتحدث بصوت منخفض / الجهه الشرقيه

هز عبدالرحمن رأسه اليه واتجه الي الجهه الشرقيه وليث للغربيه وقاموا بزرع متفجرات كثيره في كل مكان تحدث ليث في الجهاز الذي أمامه / عبده هدخل لجوه هجيب سليم الزناتي أمن ضهري

عبدالرحمن / علم

دخل ليث يتسحب علي أطراف اصابعه حتي لا يشعر به احد قابله احد الرجال في الممر الذي يؤدي لغرف الكهف ولم يستطع ان ينطق بكلمه لان ليث كان قد قتله سار للداخل وهو ينظر حوله بحذر حتي وصل لمنطقه مركز الكهف واسعه يتفرع منها غرف كثيره سمع صوته خلفه يضحك بقذاره / والله ووقعتوا يا حضره الظابط استدار ليث ليواجهه

نظر وجده يمسك عبدالرحمن الذي يبدو علي وجهه البرود التام

شد الرجل علي عبدالرحمن بقوه وتحدث يغضب له / بقي انت حتت عيل يخلص علي رجالتي كلها

عبدالرحمن ببرود / هما كانوا يلزموك لامؤاخذه يعني اصلهم محصلوش الستات

بينما ليث كان يقف وينظر بقوه له ولعبدالرحمن الذي بين يديه

عبدالرحمن بصراخ / جبان

الرجل بضحكه قذره / سيب سلاحك والا اقرأ الفاتحه علي روح صاحبك

نظر له عبدالرحمن بقوه وهو يهتف / لا يا بلاك اوعي تسمع له اخرج وفجر المكان

نظر بلاك لهم بتفكير وهو ينظر لعبدالرحمن ويفكر

الرجل بصراخ / قولت سيب سلاحك والا قتلته

ابتسم بلاك له ببرود وتحدث بفحيح / وليه تتعب نفسك بس

ثم اطلق النار علي عبدالرحمن الذي نظر له بصدمه شديده

بلاك بنبره شيطان / بعتذر يا عبده بس المصلحه يا كبير

عبدالرحمن بصدمه وهو يقع علي الارض بألم  وينظر له باعين مفتوحه بشده / ليث

بلاك ببسمه مرعبه / دورك انتهي يا زميلي

ثم رفع مسدسه ووجهه لعبدالرحمن وقال ببسمه / سلم علي الشهداء اللي معاك يا باشا


كانت جميع النساء تفترش غرفه التلفاز ويجلسن ويتحدثن ويضحكون بمرح

توقف دانه مره واحده وهي تشهق  بفزع نظر الجميع لها

ساره وهي تقترب وتبعدهم عنها / ابعدوا عشان النفس

بينما دانه تضع يدها علي صدرها وتنظر في السقف بألم وتهمس برعب / عبدالرحمن


نظر الرجل برعب لحثه عبدالرحمن ورجع للخلف وهو يصرخ / لا ارجوك متموتنيش ياباشا هقول علي كل حاجه

ليث ببسمه مرعبه / تعجبني انطق مين االي بيحرضكم علي العمليات اللي بتعملوها

سلم الزناتي برعب / الشيخ عبدالجليل الأنصاري

ابتسم ليث بسمة مخيفه / دورك خلص يا سولي

وبعدها سقط سليم أرضا وهو غارق  في دمائه

اقترب ليث ببسمه مخيفه من جثه عبدالرحمن  سمعه يغني بدراميه / قولوا لأمي متزعليش وحياتي عندك متعيطيش قولولها معلشي يا أمي اموت اموت و بلدنا اعيش 

هز  ليث رأسه بيأس منه وضربه بقدمه

عبدالرحمن وهو يفتح عينه بألم / ايه يا طور انت حد يزعج ميت بالشكل ده كده بتتعدي علي حرمات الميتين

ليث بسخريه / ياراجل علي اساسا الدرع الواقي ده ايه

عبدالرحمن وهو يغمز له / بس ايه رأيك فيا وانا بعمل نفسك ميت

ليث وهو ينهض / اوفر اوي يعني

عبدالرحمن بحنق / ايش فهمك انت في الفن ده انا اقنعت نفسي اني موت ياراجل وانت الصراحه اقنعتني لدرجه اني خوفت تضربها في دماغي ياراجل

ليث وهو يضرب رصاصه اخري به / طب اخلص عشان هفجر المكان

عبدالرحمن وهو يمسد مكان الرصاص / يخربيت غشامتك يا جدع الرصاص بيحرق اوي يا زفت انت

ضحك ليث علي عبدالرحمن وخرجوا من الكهف وابتعدوا ثم ضغط ليث الزر فانفجر الكهف بمن فيه

كان عبدالرحمن ينظر للنار المشتعله بالكهف ببغض وهمس / حقكم راجع يا شباب


نظرت نور لدانه التي نامت بعد تعرضها لنوبه ضيق نفس سمعت صوت ساره  تحدث مالك / متقلقش يا مالك مش عارفه ايه سبب النوبه دي بس مفيش حاجه دانه كويسه وممكن تعمل اشعه ليها عشان نطمن اكثر.

ابتسمت نور لها بسمه باهته ثم اغلقت الباب بعد أن قبلت جبينها ودخلت مع مالك لغرفتهم دخل مالك ليستحم ثم خرج وجدها شاردة كثيرا اقترب منها وكاد يتحدث لولا سماعه لصوت هاتفه

مالك / الو......... ايوه انا......... تمام بكره بإذن الله

نور بتعجب / مين

مالك وهو يتسطح ويمد يده لها لتستقر في احضانه قبل هو رأسها بحنان / ده الدكتور بيقول نروح بكره عشان نشوف نتايج التحاليل بتاعتك

ابتسمت نور له بقلق فشجعها هو ببسمه مطمئنه / ليه قلبي خايف كده خير بإذن الله مفيش حاجة

نور وهي تضمه وتقبل صدره / خير بإذن الله

ابتسم مالك وضمها اكثر يطمئنها رغم انه يشعر بألم في قلبه


دخل من النافذه وهو يتسلل الي فراشها نظر وجد ملامح التعب علي وجهها قفز قلبه رعبا وذهب الي الفراش وضمها اليه بحنان وتحدث بحروف تقطر عشقا/

مالك يا دانه

نظر وقبل عينها بحنان / اه يا دانه لو تعرفي هوسي بيكي وصل لايه بعشقك اوي قريب يا روحي قريب اوي هتكوني معايا يا جنيه قلبي انتي

ضمها اليه بشده وقبل خدها قبله رقيقه جدا وهو يدفن وجهة في شعرها ويستنشقه بحنان ويبتسم / جنيه بلاك


في الصباح استيقظت دانه وهي تشعر بألم في جسمها وذلك كان بسبب عناق ليث لها / يا ستير يارب هي فيه ترله دخلت فيا ولا اية

نهضت واستحمت وغيرت ثيابها ثم خرجت من غرفتها واتحهت للاسفل وكان المنزل مازال به أثر البارحه نظرت له بضحكة متسليه / نور هتنطحن انهارده

وجدت رحمه تجلس في الفراندا تنظر للحديقة الواسعه اقتربت منها دانه بمشاكسه / حلوه

رحمه / جدا

دانه وهي تشير علي نور ورد معين / والورد ده حلو

رحمة ببسمه /جدا

دانه بخبث / وعبده حلو

رحمه ببسمه وهي لاتعي / جدا... ايه لا مش جدا قصدي مش....

دانه وهي تضحك بصخب / خلاص يا حجه اهدي كده تعالي نشوف حاجه نكلها في البيت ده ممكن نلاقي ورك فرخة او كتف كدة او حته مكرونه من امبارح ولو اني اشك الصراحه

دخلت دانه ورحمة للمطبخ وبحثن عن أي طعام

صرخت دانه علي رحمة

بينما رحمة فزعت بشدة / ايه فيه ايه

دانه / تعالي يا حجه لقيت الكنز الظاهر مالك امبارح جاب خزين نور

رحمه وهي تنظر لكميه الشيبسي والبسكوت والشكولاته الموجودة / ايه ده كله

دانه بضحك / اصل الحجة نور تافهه حبتين وكل شهر ابا الحاج بيجيب ليها الخزين دة بكرة عبده يجبلك انتي كمان هههههه اصل رجاله العيله دي رومانسيه حبيتين زياده ههههههه

ضحكت رحمة عليها بينما دانه حملت اشياء كثيره في كنزتها أشارت لرحمه برأسها / حملي يابنتي شويه وحصليني عشان نوزع الغنيمه

رحمة بتفكير / ووالدتك مش هتزعل

دانه وهي تكتم ضحكتها / مين نور ابدا يا بنتي بصي نور دي ام الكرم بالعكس هتفرح اوي يلا بس هاتي اللي تقدري تشيليه وحصليني

اخذت رحمة ما استطاعت كما قالت دانه وذهبت خلفها وجدت دانه تجلس علي الفراش وقد صنفت كل ما احضروه ونظرت له وهي تبتسم بفرحه / يلا ياباشا بسم الله


استيقظت نور ونظرت لمالك بحنان كبير ثم قبلت رأسه وابتسمت له وتحدث بخفوت / مالك

مالك وهو يجذبها مجددا / همممم

نور بضحك / عايزه شيبسي

مالك وهو يقبلها / امبارح جبتلك كل حاجه

ابتسمت نور له وقبلته ثم هبطت للاسفل ودخلت للمطبخ وهي تنظر للمنزل بحزن فسوف تتعب حتي تنتهي من تنظيفه فقط دخلت وفتحت الخزانة ولكن لم تجد بها سوي بعض الحلوي الصغيره ثواني وكان صوتها يصدح في المنزل / دااااااااااااااااااااااااانه

دانه وهي تلطم وتنظر لرحمه برعب / اعمل نفسك ميت اعمل نفسك ميت


استيقظت سما ونظرت حولها بتعجب أين هي وما هذه الغرفه هنا تذكرت ما حدث هي تزوجت حسام بالأمس وسافرت معه نظرت للباب الذي يفتح ببطئ ويطل رأس حسام منه ببسمه ولا اجمل من ذلك

حسام بحنان / صباح الخير يا مانجتي

نظرت له ببلاهه

حسام وهو يذهب إليها ويضحك علي تعجبها / مش وقته استغراب يلا عشان عندنا يوم طويل

كان يتكلم وهو يدفعها للحمام

سما وهي تنظر له بتعجب / يوم ايه مش فاهمة

حسام وهو يتوقف ويتقبلها علي خدها ويغمز لها ببسمه / البسي وهنلف في( سيدني) 

نظرت له بفم مفتوح بشده عليه بينما هو ضحك عليها ودفعها للحمام / يلا ياباشا بسرعه وانا حضرت الفطار

دخلت سما الحمام وهي تبتسم بتعجب هل تري بدأت الحياة تبتسم لها ام ماذا انتهت من حمامها وخرجت وجدت فستان سماوي جميل وطويل علي الفراش امسكته بفرحة كطفل حصل علي ثياب العيد 

خرجت سما وجدته يجلس وهو يرتدي ثياب للخروج وينتظرها للإفطار

ابتسم لها بحنان وجذبها له وجعلها تجلس بجوار وتحدث بحنان / كلي كويس عشان هنلف كتير

ابتسمت له بعدم تصديق حتي انتهوا من الطعام امسك يدها وجرها خلفه / سيدني ها نحن قادمون


ناري وهي تدخل للشركه بتذمر / مش عارفه ايه االي طلعها في دماغه نيجي الشركه رومانسي اوي الواد اووف بقي

سمعت شخص يتحدث من خلفها وهو يضع يده علي كتفها بمرح / رومانسي اوي اوي اوي

نظرت له ناري بخجل / خالد مينفعش علي فكره كدة قله ادب

خالد بتذمر / الله بت ده انا اعملكم بلوه هنا امال انا اتجوزت ليه مش عشان ابقي قليل الادب بعدين هو تسمي مسكه الكتف قله ادب مسكينة اوي ياخال

ضحكت ناري عليه وهي تبعد يدها وتدخل لمكتبها / طب سلام يا خال

ابتسم خالد بمشاغبه وهو يدخل خلفها المكتب ويغلقه  / قلب الخال  بفي هههههههه


كان مراد يسير في المشفي ليذهب للمحاضرة العملي  التي يلقيها بدل من احد اساتذه الجامعة

دخل الغرفه التي سيتم بها الشرح ونظر لاوجه الجميع ولكن لم يجد صغيرته دب القلق في قلبه فهي لم تعتد الغياب ابدا نظر لهم وهم ينظرون له بفضول / احم نبدأ

تحدث ذلك الشاب بفظاظة/ ليه يا دكتور مش لما نكمل

مراد وهو ينظر له بحاجب مرفوع / ومن امتي واحنا بنستني اللي يتأخر يا دكتور

الشاب يسماجه ووقاحه / يعني افتكرت انها مميزة عندك يعني عشان القرب اللي بينكم وليها استثناء عن الباقي

شعر مراد ان كلامه يتخذ منحي لن يعجبه / وضح كلامك

تحدثت احد الفتيات ويبدو من صوتها الحقد / قصده يا دكتور ان اللي بينك وبين اللي اسمها روجينا ده كلنا بقينا عارفيه يعني اللعب علي المكشوف

تحدثت فتاه اخري بوقاحة / مش عيب تكون دكتور كبير ومشهور ويعمل علاقات مع طالبه عنده ايه القذارة دي مش بعيد تكون هي  بتعمل كده عشان درجات زيادة وشويه امتيازات

كانوا يتحدثون ويتبادلون الاتهام دون أن يعوا لذلك الذي أوشك علي الانفجار

أحدث بصوت عاصف / بسسسسسسسسسس اخرسوا كلكم


كان مالك ونور يجلسون أمام الطبيب وهم ينتظرون حديثه امسك مالك يد نور وجدها ترتعش بشده ابتسم لها باطمئنان

الدكتور باسف / المدام عندها سرطان بالمخ بس الخبر الكويس انه ممكن يتعالج بس نسبه نجاح العمليه صغيره

مالك وهو في صدمته وينظر لنور بصدمه كادت تودي بحياته / يعني ايه

الدكتور / المدام عندها ورم في المخ ولولا ستر ربنا والضربه اللي اتعرضت ليها خلتنا نكتشف الورم بسبب الاشعه بس للاسف الضربه هيجت الورم وكل ثانيه بتمر بتعرض حياتها للخطر

نظر مالك لنور برعب فكرة انها قد تتركه فجرت قلبه بقنابل من الوجع يشعر بشخص يسحب روحه

مالك بصوت خرج مبحوح بسبب كتمه لصراخه / ونسبه نجاح العمليه دي كام

الدكتور باسف / 10٪ ولو اتأخر النسبه بتقل

نظر مالك لنور التي سقطت دموعها بشده وهي تنظر له بوجع / جهز العمليه يا دكتور

ادمعت عين نور بينما هو حاول جاهدا ان يتماسك

اخذ يد نور وخرج من غرفه الطبيب وسار كلا منهما بصمت حتي يقرروا ماذا سيفعلون


دخلت دانه للشركه وهي تصفر وتنظر حولها ذهبت للمصعد ونظرت في المرأة وهي تعدل من ثيابها وتبتسم اخذت نفسا وخرجت وذهبت للمكتب وقبل ان تطرق سمعت حديث كاترينا

كاترينا وهي تتصنع البكاء / ده ابنك يا ليث ليه مش مصدقني انا بعدته عنك كل السنين دي عشان خوفت تاخده مني ولما كبر وبدأ يسأل عنك قولتله عليك ورجعت عشان ارجعك ليا بس بارادتك كنت حابه انك لما ترجع متبقاش مجبور بس انا حاولت كتير وفشلت اني ارجعك ليا فقررت اني اعترفلك بكل حاجه عشان ارتاح انا تعبت في حياتي يا ليث

فتحت دانه الباب وتحدث بصوت مشفق مصطنع / حبيبتي يا بنتي كل ده ده انتي حماله  اسيه يابنتي

نظرت لها كاترينا بحده / متدخليش في حاجه ملكيش علاقه بيها

ابتسمت دانه بشر وهي تتخيل ما ستفعله بها / حلو اوي غلطت وكنت مستنياها تغلط

دانه وهي تجذب شعرها بقوه / ابن مين يابنت القرعه انتي انا سكت  ليكي كتير والله وده مش من عادتي بس تعالي بقي ده انا هنتف شعرك شعرايه شعرايه يا معفنه

كانت كاترينا تصرخ تحت يدها وتبكي بشده بسبب شده جذب شعرها ودانه لاترحمها وهي تجذب شعرها اكثر / قال ابنك قال يا بنتي حركه تجيبي عيل وتقولي ابنك وترشي دكتور دي مهروسه اوي يعني في الروايات والأفلام الأبيض واسود يا هبله

كان ليث فقط يقف وينظر علي جنيته الصغيره ببسمه متسليه حسنا هي تشبهه كثيرا

كاترينا بصراخ / ابعدي عني يا عجله

دانه وهي تنظر لها بصدمه / انا عجله يا نهار ابوكي اسود ده انتي جبتي القاضيه

الاسم ثم اخذت تضربها اكثر وصراخ كاترينا يعلوا ويعلو جتي تجمع العمال خارج المكتب ولولا الباب مغلق لكان المكتب امتلئ بالعمال

كاترينا / همجيه انا هبلغ عنك وهسجنك

دانه وهي تردح مثل سمر / وماله يا قطه بلغي يا عنيا مبخافش يا ما واحب اقولك بقي ان بابا وعمي واخويا  وامي وعيلتي كلها ظباط يا عمري يعني وريني هتعملي ايه يا روح امك

كان ليث يبتسم وود لو يقول وزوجك ايضا

كاترينا بصراخ / الحقني يا ليث هتموتني

دانه بصراخ / والله لو جبتي فرقه مكافحه شغب ما هسيبك غير وانتي قرعه بأم شعرك ده يا كارته انتي

كاترينا بعطف / الحقني يا ليث هتموت ام ابنك

دانه وهي تجذب شعرها اكثر / شوف المعفنة برضو هتقولي ام ابنك يا بت انتي هبله بعد الوقت ده كلي وراجعه تقولي ام ابنك يا ام الواد

دانه وهي تجذب شعرها بقوه / ابن مين يابنت القرعه انتي انا سكت  ليكي كتير والله وده مش من عادتي بس تعالي بقي ده انا هنتف شعرك شعرايه شعرايه يا معفنه

كانت كاترينا تصرخ تحت يدها وتبكي بشده بسبب شده جذب شعرها ودانه لاترحمها وهي تجذب شعرها اكثر / قال ابنك قال يا بنتي حركه تجيبي عيل وتقولي ابنك وترشي دكتور دي مهروسه اوي يعني في الروايات والأفلام الأبيض واسود يا هبله

كان ليث فقط يقف وينظر علي جنيته الصغيره ببسمه متسليه حسنا هي تشبهه كثيرا

كاترينا بصراخ / ابعدي عني يا عجله

دانه وهي تنظر لها بصدمه / انا عجله يا نهار ابوكي اسود ده انتي جبتي القاضيه

الاسم ثم اخذت تضربها اكثر وصراخ كاترينا يعلوا ويعلو جتي تجمع العمال خارج المكتب ولولا الباب مغلق لكان المكتب امتلئ بالعمال

كاترينا / همجيه انا هبلغ عنك وهسجنك

دانه وهي تردح مثل سمر / وماله يا قطه بلغي يا عنيا مبخافش يا ما واحب اقولك بقي ان بابا وعمي واخويا  وامي وعيلتي كلها ظباط يا عمري يعني وريني هتعملي ايه يا روح امك

كان ليث يبتسم وود لو يقول وزوجك ايضا

كاترينا بصراخ / الحقني يا ليث هتموتني

دانه بصراخ / والله لو جبتي فرقه مكافحه شغب ما هسيبك غير وانتي قرعه بأم شعرك ده يا كارته انتي

كاترينا بعطف / الحقني يا ليث هتموت ام ابنك

دانه وهي تجذب شعرها اكثر / شوف المعفنة برضو هتقولي ام ابنك يا بت انتي هبله بعد الوقت ده كلي وراجعه تقولي ام ابنك يا ام الواد


اخرسي بدل والله اسيبك شعرك وانتف رموشك دي

ضحك ليث بخفوت حسنا فلتنتقم له قليلا من هذه الحرباء

كاترينا ببكاء / ده ابنك يا ليث انا مش بكدب

اقترب ليث بهدوء وانحني وجذب دانه بقوه اليه فاصبح ظهرها علي صدره انزل ليث رأسه عند اذن دانه وهمس بتخدر وكلام خرج بدون وعي بسبب حبه الذي فاض / بحبك يا جنيتي

فتحت دانه عينها بصدمه لا بل بصاعقه من ليث يحبها هي هل يمزح ام ماذا وجنيه من هو يمزح اكيد.........

ليث بعشق وهو يري تأثيره عليها دفن وجهه في عنقها بعشق خالص وتنهد بينما هي في عالم آخر ليست معه حرفيا

دانه في بالها / انا نايمه بحلم صح انا بحلم ودلوقتي نور تدخل تصحيني بالجذمه

رأت كاترينا ذلك المشهد الذي حطم جميع مخطاتها ثم نظرت بشر لدانه وركضت قبل أن تعود لضربها مجددا

دانه وهي تتحدث بتلعثم / ار.. ارجوك مي.. مينفعش كده لو سمحت ابعد

ابعد ليث رأسه عن دانه وجعلها تستدير اليه ونظر في عيونها بعشق / دانه تتجوزيني


استووووب فصل طويل اخر دلع اهو

مستنيه رأيكم وعلي فكره قرأت تعليقاتكم للفصل اللي فات ونصها اتفق علي موتي طب ايه رأيكم بقي هموت بلا وعبده ومالك ونور ودانه ورحمة وكل أبطال الروايه وهفضل انا لوحدي 😑😑😑

😂 😂 😂 مستنيه رأيكم وبجد تعليقاتكم بتفرحيني رغم اني مش برد عليها بس هانت ياشباب قريب اخلص الأبحاث باذن الله 

دمتم سالمين 

رحمة نبيل 🌴🌴美心

再见


#عشقتك_مجنونتي

#بنت_الشيطان2

#رحمة_نبيل

#الفصل_الثلاثون


اوعي الكحك او  السجاد ينسوكي التراويح 


من أبسط ما قيلَ في تعريف رمضان : 

هو ٣٠ فرصة ربانية لتكفير الخطايا والعتق من النيران 💜 ! 


إياك أن تفوتك هذه الفرص المتتالية .. 

إياك أن تمضي سجلات العتق و قد خلت من اسمك 😥 

تمسّك بكل دقيقة من ليالي رمضان لعل في احداها يُحرّم وجهُك على النار و تفوز بنعيم دائم ..


المُلهياتُ كثيرة .. والهدف غالٍ و المطلوب عزيز ..

فَجِدّ في الطلب واعلم أن

#رمضان_لحظات_فاغتنمها  ❤


صلوا علي من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره

صل علي الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم


الفصل الثلاثون


نظر مراد لهم بشر ثم نظر لهذا الشاب الذي ازعج زوجته وكان ينظر لها في آخر مره /انت االي طلعت الكلام ده صح

نظر له بسخريه ثم تحدث بتكبر / ايوه انا

مراد وهو يبتسم بسوداويه ويقترب منه ببسمه مرعبه وتحدث بهمس بجانب اذنه / انت اللي جبته لنفسك

ثم ابتعد عنه ونظر في عينه نظره جعلت الشاب يبتلع ريقه برعب

التفت الجميع علي صوت فتح الباب و جدوا روجى تدخل وكانت تنظر في الأرض

وقع قلب مراد وركض لها / روجى مالك

رفعت هي نظرها حينما سمعت صوته

بينما هو قبض علي يده بشده وبرزت عروقه بطريقه مرعبه وتحدث بصوت مخيف / من اللي خلاك تعيطي كده

روجي وقد سقطت دموعها مجددا وكانت عينها حمراء جدا وتحدثت بصوت خافت / مفيش حد انا كنت تعبانه

نظر مراد لها وهي تحاول اخفاض بصرها لتمنع عنه رؤيتها رفع وجهها بحنان ومسح دموعها تحت النظرات المصدومه من تعامله هذا فالجميع يعرف من هو مراد الشريف وكيف يتصرف مع الجميع

مراد وهو يجذبها لاحضانه ويقبل  رأسها متجاهلا الجميع حوله / طب ليه بتبكي طالما مفيش حد

بكت روجى اكثر ودفنت وجهها في صدره بينما هو نظر له نظره غاضبه وتحدث ببرود ظاهري / دلوقتي انت وانت وانتي متحولين لمكتب العميد ده غير اللي انا هعمله بنفسي

تحدث الشاب بسخريه / ايه هتقولهم كشفوني انت وعشيقتي

مراد بحده وسخريه لاذعه / لا هقولهم اتكلموا بالسوء عن زوجه مراد الشريف روجي الشريف

نظر الجميع بصدمه وعلت الهمس في المكان

الفتاه التي كانت تتحدث عنها / مراتك

مراد بسخريه / ايوه مراتي اللي حضراتكم غلطوا  فيها دلوقتي وانا اسامح في اي شئ إلا مراتي

ثم سحب روجي وخرج وهو يضمها له اخذ يهدأها وهو يذهب بها تجاه مكتبه حتي رأي نور ومالك يخرجون من الممر نظر لهم بتعجب هذا ليس الدور المخصص لغرفه عبدالرحمن


دانه وهي تنظر له بتعجب / ها أنت قولت ايه

ليث وهو يبتسم / قولت تتجوزيني

دانه وهي تنظر حولها / قصدك انا

ليث بضحكه اسرتها / هو في غيرك

دانه وهي تتحدث بغباء / القرعه كانت لسه هنا يمكن قصدك عليها

ليث وهو يقترب منها اكثر ويتحدث بهمس اذاب البقيه منها همس لها بعذاب بسبب عشقه لها / ايوه يا دانه قصدي عليكي انتي تتجوزيني دانه انا بحبك

نظرت دانه له بدموع / بس انا انا

ليث وهو يضيق عينه / انت رافضه عشان انا اعم.. 

دانه بسرعه وهي يدها علي فمه / لا والله مش كده هو بس

اخذت تتنفس لتهدأ نفسها / انا بس متفاجأة من الموضوع حضرتك انا بشتغل هنا من فتره مش طويله خالص عشان كدة

ليث وهو يعود لمكتبه ويجلس عليها ويتحدث وهو يتنهد / هسيبلك فرصه تفكري يا دانه وبعدين تديني رأيك

اخذت دانه حقيبتها وتحدثت بصوت خافت / تمام

ثم ركضت للخارج لاتصدق انها خرجت من المكان كاد تنفسها يقف تماما من هول ما حدث لها مازالت لاتصدق هو طلب منها الزواج حقا؟؟؟؟


نظرت سما التي كانت تأكل الايس كريم لحسام الذي يتحدث في الهاتف بجانبها وهم يجلسون علي كراسي مقابل البحر

نظرت للبحر بشرود هي حتي الآن بخير الا ان تأتيها النوبه وهي تؤكد انها قريبه جدا حيث انها بدأت تشعر بألم في جسدها كله وهذا ينبؤ ان النوبه قريبا جدا اغمضت عينها وهي تحاول أن تداري دموعها عنه ليس بعد هذه السعاده يراها في نوبه هي لاتريده ان يعود لقسوته اذا وجدها تمر بنوبه اخري وهي لاتكون بطبيعتها هي حقا خائفه كثيرا

شعرت بحسام يضع يده علي كتفها ويضمها له بحنان ويتحدث بحب / مالك يا سما سرحانه في ايه وليه الدموع دي

نظرت سما له وعينها تغشاها الدموع ودفنت وجهها في صدره وادمعت بخفوت

بينما هو ضمها بحنان شديد جعلها تشعر بالأمان الذي افتقدته دائما لاتريد ان تفقد هذا الاحساس

جذبها حسام بعيدا عنه / تعالي يلا معايا لازم نروح لمكان

نظرت له بتعجب ولكنه ابتسم لها ابتسامة امان لو طلب بعدها ان تموت لماتت بنفس راضيه ذهبت معه حيث أخذها نظرت لللافته وجدتها مصحه علاج الإدمان جذبت يدها منه بعنف وابتعدت عنه وهي تهز رأسها برعب وتبكي / لا يا حسام لا مش عايزه اروح لا يا حسام

تألم قلبه من هذه النظره فاقترب منها وجذبها لعناقه ومسد عليها بينما هي تتشبث بها بقوه شديدة وتبكي

تحدث هو بحنان / مش هسيبك يا سما انا بس هستشير الدكاتره في حالتك وهعالجك في البيت انتي عمري ما أبعد عنك يا سما

سما وهي تدفن وجهها اكثر / مش هتسبني

حسام بألم وهو يقبل رأسها / مش هسيبك يا سمايا ابدا مش هسيبك


بعد عوده نور ومالك للمنزل نظر لها مالك وقبلها بحنان / هروح المكتب اخلص شويه شغل وهحصلك

نظرت له نور بعشق هي تعلم ما به الآن يحتاج البقاء وحده قبلت خده بحب / مستنياك

دخل مالك لمكتبه سمع رنين الهاتف فاخذه واغلقه هو حقا ليس في مزاج يسمح له بالتحدث مع أي أحد تنهد بثقل وأغلق عينه يفكر بما يجب فعله

بينما نور صعدت الغرفه وبدلت ثيابها وهربت من جميع أفكارها بالنوم


دخلت دانه المنزل وهي تراه مظلم تماما وهادئ جدا اغمضت عينها بألم تتذكر ان منزلهم كان دائما تعمه الضوضاء المها قلبها بشده بسبب عدم وجود أخيها بجانبها حتي رحمة رحلت في الصباح لمنزلها صعدت لغرفتها وقلبها يؤلمها علي ما آلت له حالتهم الجميع يتظاهر بالسعادة ولكن هي تري الألم في ملامحهم

اغمضت عينها وهي تقول /عبدالرحمن وحشتني اوي

اما عن مالك فخرج من مكتبة وقد نالت منه أفكاره وقلبه كاد يتوقف من الأفكار التي تأتي له

دخل لغرفتهم وهو حقا أوشك علي الانهيار اقترب منها وهي مسطحة علي الفراش جلس بجانبها ثم حذبها لصدره بكل حنان وقبل رأسها وضمها بشده ودفن وجهه في عنقها استيقظت هي علي شعور ان شخص يقيدها فتحت عينها ونظرت وجدته هو حبيبها ومعشوق الروح اول من دق له قلبها الصغير ابتسمت بحنان وأخذت تمسد علي شعره بكل حنان ولكن توقفت اصابعها عن الحركه في شعره حين شعرت بسائل ساخن علي رقبتها دق قلبها بعنف لفكرة انه يبكي ماذا اكيد هي تتوهم ابعدته عن رقبتها ولكن رفض ابعدته ثانيا وجدت وجهه غارق بدموعه وعيونه حمراء بشده مدت يدها وهي تمسك وجهه وتحدثت برعب / مالك ليه الدموع دي

وهنا انفجر هو في بكاء لم يعرف له مثيل من قبل حتي عند فقدان والديه بكي وبكي وامتلئت الغرفه بصوت بكائه الذي علي كثيرا وشهقاته المرتفعه ولكم ان تتخيلوا انهيار الشيطان كيف يكون 

بينما نور تحاول ضمته  إليها لعله يهدأ ولكنه دفن وجهه بها وبكي اكثر / لا يا نور مش هتسبيني ارجوكي همووووت يا نور ارجوكي يا نور متسبنيش لوحدي هموت بعدك والله يا نور

ابعدته نور ونظرت له بحنان وتحدثت بدموع / ليه كده يا مالك انا جانبك اهو الدكتور ده مش بيفهم اساسا انا والله كويسه خالص عمري ما حسيت بتعب ازاي بقي ابقي

ابتلعت غصه ألم / ابقي مريضة سرطان مش معقول بعدين اوعي تضعف ابدا انت الشيطان ولا نسيت

تحدث مالك ببكاء لم يعرف له مثيل ولكن هذه روحه التي علي وشك الرحيل /لا انا مش الشيطان يا نور لو سبتيني الشيطان هيتدمر هيموت هيتبقي مني جثه بس يانور هعيش ازاي من غيرك مش هقدر والله مش هقدر يا نور 

نور وهي تستند بجبهتها علي جبهته ونظرت في عينه بقوه / نور دايما مع مالك ومش هتسيبه

صح

هز هو رأسه بسرعه كأنه طفل يجاوب والدته جذبت نور رأسه لقدمها وأخذت تداعب خصلاته التي مالت علي وجهه وتمسح دموعه انحت له واسندت رأسها عليه وتنفست بعشق / هفضل جنبك ومعاك يا شيطان


ماهر وهو ينظر ببسمه للصور المعلقه علي الحائط ثم رسم اكس علي أحدي الصور وضحك بشده /زمان قتلت ابويا يا شيطان وامي ماتت بحسرتها دلوقتي هخليك تعيش حسرتك بسبب موت مراتك ببطئ قدام عينك وبمساعده أقرب الناس ليك


نظر ليث للسماء وهو شارد لا يعلم نهايه هذه المهمه يخشي ان تنتهي بموته ولا يري جنيته الصغيره حسنا قريبا جدا سيعرف ماذا سيحدث فالمهمه بعد ثلاثه ايام يتمني ان يسير كل شئ بخير

شعر بيد علي كتفه نظر وجد عبدالرحمن يبتسم له بحنان / مالك يا ليث مش عوايدك الصمت ده

ليث وهو يتنفس بهدوء / طلبت من دانه الزواج

نظر له عبدالرحمن بتعجب / مش فاهم طلبته ازاي

ليث وهو ينظر للسماء ويتنهد / طلبت زي الناس يا عبده قولتلها تتجوزني

عبدالرحمن بغباء / ايوه معلش هو مش انتم اساسا متجوزين

نظر له ليث بغيظ / يابني ادم هي متعرفش كده بعدين انا كنت عايز اشوفها واختبرها لما تعرف اننا متجوزين اي ردة فعلها

عبدالرحمن وهو يعانقه بمشاغبه ويقرص خده / اوووه يا ختي علي الحلو اللي واقع لشوشته والحب مبهدله 

ليث وهو يبعد يده بحده / اوعي ياض ابو رخامتك بعدين لا تعايرني ولا اعايرك منت زي واسود ولا نسيت اللي حصل انهاردة في المول

نظر له عبدالرحمن لثوانى ثم انفجر ضاحكا / يخربيتها كانت هتبوظ المهمه بنت المجانين

Flash back

كان عبدالرحمن يرتدي ثياب عادية ويسير تجاه الكافيه الموجود في المول وجدها تجلس بعيدا عن الجميع فاتجه لها وهو يبتسم / بعتذر لو اتأخرت

رفعت نظرها له وابتسمت بجرأه وهي تنظر له رغم ان ثيابه عاديه الا انه يبدو فتنه / ولا يهمك متأخرتش كتير يعني

ابتسم عبدالرحمن وجلس /اتفضلي انا سامعك

تحدثت الفتاه بدلع ودلال / مش هتطلبلي حاجه اشربها ولا اية

عبدالرحمن وهو يبتسم لها باغواء / ودي تيجي برضو هطلبلك مانجه يا مانجه

_ لا اطلبلها شاش وقطن ياباشا

نظر عبدالرحمن وجد رحمة تنظر بشر لتلك الفتاه نظر لها بتحذير حتي لاتفسد مهمته / احم دي دي

رحمة / دي ايه علقت ولا اية بقي كده يا عبدالرحمن 

ثم نظرت للفتاه / وانتي يا خطافه الرجاله انتي دايره علي الواد ليه ولا اكمنه مسمسم واهبل وبينضحك عليه

نظر لعل عبدالرحمن بفم مفتوح ببلاهه

نظرت رحمه له ثم تحدثت بدراميه /كده يا عبده يا وحش تهون عليك رحومتك طب بلاش رحومتك يهونوا عليك عيالك اللي رميهم وراك ومسرحهم في الإشارات ومتبهدلين وانت جاي تطلب لها مانجه

الفتاه وهي تنظر لرحمه بقرف/ مين دي يا عبده

رحمة بردح / عبده مين يا ام عبده عبده دي انا بس اللي اقولها انتي فاهمه بعدين الأول روحي بصي لنفسك يا حبيبتشي ده انتي نصك اصطناعي

كتم عبدالرحمن ضحكته ونظر لرحمه يحاول تهدأتها / اهدي يارحمه دي ااااا......

رحمه تنظر له بحده / استني انت انا عارفه الأشكال دي كويس بصي يا قطه اللي قدامك ده يبقي خطشيبي وقريب اوي جوزي وعندي منه حسن ومحمد

نظرت له الفتاه بتعجب / خطيبك وعندك حسن ومحمد

رحمة بصوت عالي /عندك اعتراض ولا ايه يا ختي

نظر عبدالرحمن للجميع الذين ينظرون إليهم وتنهد بحنق ثم انحني وحمل رحمة علي كتفه وخرج بها / هتصل بيكي يا انسه سارين

رحمه وهي تنظر لها وهي مازالت محموله علي كتفه / وكمان اسمك ساردين يا معفنه انتي

خرج بها عبدالرحمن وذهب بعيدا عن الجميع ونظر لها بحاجب مرفوع وهو يضم زراعيه لصدره / اقدر اعرف ايه اللي حصل جوه

نظرت له رحمة بغيظ / ايه اللي حصل يعني

عبدالرحمن بحاجب مرفوع / لا والله عادي كده بهدلتك البنت

رحمة بحده / يا حبيبي صعبانه عليك ولا ايه

عبدالرحمن وهو يقترب منها بعشق/ قولتي ايه

رحمة / احم قولت صعبانه عليك ولا ايه

عبده / لا قبلها 

رحمه وهي ترجع خصلاتها للخلف  / مقولتش حاجه علي فكره وعديني كده بقي

ثم تركته ورحلت تحت ضحكته

Back

عبدالرحمن بضحك / يا اخي البنت صعبت عليا

ليث بسخريه / صعبت عليك ده لولا انا كلمتها مكنتش ادتنا المعلومات اللي جبتها

قاطع حديثهم صوت هاتف عبدالرحمن نظر وجدة مراد أجاب بتعجب / ايوه يا مراد

..............

عبدالرحمن بفزع / قولت مين


دخل من خلال النافذه في المطبخ وهو يتسحب علي أطراف اصابعه خرج بكل هدوء من المطبخ ثم اتجه للدرج وصعد بحذر شديد واتجه لغرفتها دخل وجدها تنام بكل هدوء ابتسم بشر وكلمات مراد ترن في اذنه

( والدتك عندها ورم في المخ يا عبده ومش دي المشكله المشكله اني طلبت من الدكتور الخاص بيها تحاليل عمتي نور واكتشفت ام سبب الورم ده هو دوا معين بيعمل علي تجمع كتلات للدم في المخ يعني يا عبدالرحمن مرض  والدتك ده مقصود مش مجرد صدفه) نظر لها بكل شر موجود وجز علي أسنانه بعنف وهو يتذكر ما علمه عنها هذه الحيه كيف لم ينتبه والده لها في النهايه ولكنها كانت ذكيه دخلت المنزل عن طريق صديقه قديمة لمالك لذا لم يشك بها

اقترب عبدالرحمن منها ووضع يده علي فمها وهو يمسك يدها فتحت عينها برعب شديد

عبدالرحمن بشر / تؤ تؤ لا لا عزيزتي ايملي  وقت الخوف لم يحن بعد


نظرت سمر لسراج الذي يعمل بجد فمنذ يومين وهو دائما يعمل ولم يعد يجلس معها اقتربت منه ومسدت علي خصلاته الناعمه رفع هو نظره لها حبيبته المشاكسه امسك يدها وقبلها ثم جذبها لتجلس علي قدمه وقبل خدها ثم دفن وجهه في عنقها / اسف

ابتسمت سمر ولم تتعجب معرفته ما تفكر به فهو دائما يقرأ عينها

ضمت هي رأسه لها / متتأسفش يا سراج عارفه ان حمل الشركه كله عليك بس انت بتوحشني وكمان مش عيزاك تتعب نفسك 

سراج وهو يبعد وجهه لينظر إليها / اولا ياقلب مراد انا مش بتعب نفسي لان من ساعه ما خالد بدأ يشتغل معايا وهو خفف عني كتير بس هو الشغل ده لازم اعمله بنفسي ثانيا

قبل خدها قبله طويله بكل حنان / انتي وحشتيني اكتر يا عمري

سمر ببسمه / ربنا يوفقك يارب وتخلص الشغل ده بقي وتفضالي يا سراج انا من كتر ما بقيت بزهق كنت بروح ارخم علي جميله وارجع

ضحك سراج بشده / يابنتي والله حرام عليكي الراجل بقاله سنين مش عارف يتهني بمراته بسببك

سمر بضحك / بيستفزوني اوي يا جدع

سراج وهو يزغزغها / بيستفزوكي ايه بس

ضحكت سمر بشدة / خلاص يا سراج اسفه والله خلاص مش هعمل كده تاني هههههه


نظر عمر ببسمة كبيره لادم الذي يعمل علي صنع العاب كثيره باستخدام الخشب نعم فمنذ صغره كان يتميز بقدرته الكبيره علي النحت ابتسم عمر واقترب منه وتحدث بحب / لمين الألعاب دي كلها يا آدم

ادم ببسمة حنونه / ل... لصحابي

عمر بفرحه لرؤيته فرحه صغيره / صحابك مين

لدم وهو ينظر له وعينه تلمع بسعاده / ح... حمدي ورحيل وا... احمد وم... مروان وماني

عمر بضحكه / ياااه كل دول

هز ادم رأسه ببسمة ثم تحدث بحنان / هما بي... بيحبوني اوي وانا ك.. كمان بحبهم وم... مش بيخافوا مني ولا بيضحكوا ع.... عليا

نظر له عمر بصدمه وتحدث / يخافوا منك ليه

نظر له ادم بعيون تمتلئ دموع /عش... عشان كلامي ك... كله كان بيخاف مني ويضحك ع.... عليا ب... بس هما لا

جذبه عمر لاحضانه بشده وهي يقبل رأسه / ياقلبي يخافوا منك ويضحكوا عليك ليه انت قلبك طيب يا آدم وكويس ومحدش بيخاف منك ولا يضحكوا عليك غير الوحشين يا آدم كل الناس بتحبك هنا انا وماما واخواتك وعيال عمك وكل العيله ودانه وكله

ادم وهو يبكي / الع... العيله ب... بس يا بابا البا... الباقي بيضحك عليا م... من صغري م... مش عندي صحاب لأنهم ب..... بيقولوا ع... عليا عبيط 

عمر بقلب ينزف / لا ياقلبي اللي بيضحك عليك دول ناس جهله متعرفش حاجه انت مش فيك حاجه خالص ياقلبي انتي زيهم وكمان احسن منهم والناس كلها بتحبك عشان انت طيب

ضمه ادم ولم يتحدث وهو يفكر في حياته هذه

فمنذ صغره والجميع يتجنبه او يسخر من طريقه كلامه رغم ان هذا الموضوع طبيعي الا ان هناك بعض البشر للأسف ماهرين في كسر قلوب الآخرين بلا سبب 


كان يتقدم لها وهو ينظر بشر كبير

بينما هي ترتجف طلبا للرحمه تحدث بفحيح وامسك رأسها بعنف / هل ستعترفين ام نستعمل العنف عزيزتي ايملي

نظرت ايملي بخوف لهذا الشاب المرعب وبكت بشده / ليس ذنبي بل هم امروني بذلك

عبدالرحمن بصراخ / من هم هيا انطقي والا اقسم ان اقتلك

ايملي برعب وهي تنظر لملامحه / انه رجل رجل يدعي بلاك هو من أمرني بفعل ذلك

نظر لها عبدالرحمن بصدمه وهمس بغضب / بلاك

نظر لها بشر ثواني وكانت ضحكاته تصدح في المكان بشده / طب اقولك انا هجبلك بلاك بنفسه تتفاهمي معاه اووه نسيت مش هتفهميني انتظري لحظة يا عزيزتي

ثواني وكان ليث يدخل ويبتسم بشر / اوووه انظروا من هنا

نظرت له ايملي برعب شديد وصرخت من الخوق / لالالالالا


كان ماهر يضحك بشده وبشر / مفكرين لما هيفجروا مخزن الاسلحه اني كده بضعف تؤ تؤ يا مساكين

ارتشف من الكأس الذي يحمله ثم نظر ببسمه مرعبه للصور أمامه ونهض ونظر لصوره معينه قليلا ثم وضع يده عليها / امممم جميله خالص نقطه ضعف بلاك الوحيده بنت الشيطان هههههههههه دانه دورك جاي

نظر للرجل خلفه وتحدث باستمتاع / نفذ بأسرع وقت


خلص الفصل ورحلتنا كمان أوشكت انها تخلص قريب بتمني يكون الفصل عجبكم متنسوش

فوت

كومنت

دمتم سالمين

رحمه نبيل 💕💕美心

再见💓💓


#عشقتك_مجنونتي

#بنت_الشيطان2

#رحمة_نبيل

#الفصل_الواحد_والثلاثين


اوعي تجهيز العيد ينسيكي الليالى المفترجه اللى احنا فيها🌙🤗


تخيّلي معي .. 

أن تكون نهاية الشهر بداية مختلفة لحياتك 🌸💜 

كأن تُعاهدي الله على الحجاب الذي يرضيه .. 

كأن تتركي أمراً يُحبه قلبك .. لكن من تذوقك لمحبة الله في هذا الموسم جاهدتي نفسك لتركه .. 

كأن تقولي بأعلى صوت .. ربِّ إني أُحب التزين و المكياج لكن لمحبتك عندي لن يكون ذلك إلا في مواضع يُرضيك ❤


إني أعوذ بك أن أتجرأ على معصيتك ! 


وكما أن الشهر كان مليئاً بالخير لسرائر أعمالنا و رحماتٍ لقلوبنا .. فليكن خطوة لتغير الظاهر على الوجه الذي يرضيه 💜

حجابُكِ ... و رمضان ❤ 


#رمضان_لحظات_فاغتنمها 🌿


صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره 

صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 


الفصل الواحد والثلاثين


هبطت دانه في الصباح وهي تكاد تنام وهي تسير فهي طوال الليل كانت تفكر في عرض ليث لها حسنا حتي الآن هي لا تعرف ماذا تقرر هي معجبه به لا بل تحبه ولكن هي لا تعرفه فهو غامض بشكل كبير

نظرت وجدت مالك يجلس علي الطاوله ويطعم نور بكل حنان لم تستغرب فهذا من طبيعه والدها ولكن ما ليس من طبيعته هو الحزن المرسوم علي وجهه رغم بسمته التي يحاول ان يخفي به الحزن

دانه وهي تجلس بتعجب / صباح الخير

نور ببسمه حنونه / صباح النور يا عمري

مالك / صباح النور يا دانه

جلست دانه وابتسمت بصمت بعد مرور دقائق تحدثت بتنهد / هو في ايه

نور بتوتر / ايه مفيش حاجة

دانه وهي تنظر لهم بدقه / لا يا نور في حاجه وحاجه كبيره كمان ملامحكم متتفسرش

مالك بتنهيده خرجت تحمل الكثير والكثير /نور مصابة بورم في المخ

توقفت دانه عن التنفس وهي تنظر لنور بصدمه ماذا والدتها واختها وصديقتها هي تحلم اكيد هي تحلم

نظرت مجددا لمالك ليقول انه يحلم ولكن هز راسه بحزن نهضت نور بسرعه وركضت لنور وضمتها بشدة وتحدثت وهي تمنع دموعها / انتي قويه يا نور قويه اوي يا نور واثقه انك هتكوني بخير وترجعي لينا وانتي بخير

ابتعدت ونظرت لنور ببسمه قويه وثقه / واثقين فيكي يانور

ابتسمت نور بشده / اكيد يا قلب نور بإذن الله هكون بخير

نظرت دانه لمالك / الدكتور قال ايه

مالك وهو ينظر لنور بحنان / حاولت اخلي الميعاد قريب لان اي تأخير مش كويس واخدت ميعاد بكرة للعمليه

دانه ببسمه / طب اشطا والله بكره حلو وهتخرج زي القرد

اوووبس ده انا نسيت معاد مهم يلا مش هتأخر وهاجي علي طول عشان انا اللي هعمل الاكل يا نور يلا باي

ثم اخذت حقيبتها وركضت للخارج

ضحكت نور بخفوت بينما دموعها تهبط / غبية مفكراني مش شايفه دموعها اللي عايزه تخبيها وهروبها بسرعه عشان متعيطش قدامي

اقترب مالك لها وضمها بشده / بكره يا نور بإذن الله تكوني في حضني زي كده يا عمري وولادنا كلهم هيكونوا حوالينا

نور وهي تضمه / يارب يا مالك يارب


اقترب حسام ليطرق باب غرفه سما ولكن لم يسمع رد دخل وهو ينظر حوله بهدوء / سما

لم يسمع رد ايضا اقترب من زر الانارة وضغط عليه ونظر بصدمه لسما التي تجلس بجانب الفراش وتمسك رأسها بشده اقترب منها بسرعه كبيره وهو يقول / سما مالك سما مالك يا حبيبتي

سما وهي تبعده عنها بصراخ / ابعد عني مش عايزة حاجة منك انت السبب في الوجع ده

ثم ضعف صوتها وهي تقول باستعطاف / عايزه اي حاجه يا حسام اي حاجه بس والله تعبانه يا حسام ابوس ايدك اي حاجه دماغي هتنفجر يا حسام

اقترب حسام منها وعانقها بحب وقبل رأسها / اهدي يا قلبي دي اعراض الانسحاب اكيد لازم تحسي بوجع بس بعد كده هترجعي عادي صدقيني هنقدر مع بعض نعدي الفترة دي يا سما ارجوكي ساعديني يا سما اننا نعدي الفتره دي يا عمري

دفعته سما بحده كبيره نظر لها برعب من حالتها

كانت تصرخ بشده وتترجاه ان يعطيها الجرعه بينما هو قلبه يؤلمه عليها كانت تكسر كل شئ حولها وهي تصرخ بعنف / مش قادرة مش قادره بالله عليك يا حسام همووت بالله عليك

نظر هو لها بخوف ودموع /لازم تتغلبي علي نفسك يا سما هتتعبي بس بعدين هترتاحي

سما بصراخ / انت مين عشان تتحكم فيا هات البرشام حالا انت مفكر نفسك مين يعني اوعي نفطر عشان قبلت اتجوزك يبقي تتحكم فيا لا يا حسام انسي

نظر لها حسام بغضب وجذبها له بعنف وضمها بشده يحاول تقييد حركتها بينما هي كانت تتحرك بعنف وتصرخ وهو يزيد من تقيدها وهي تصرخ حتي انخفض صوتها تدريجيا وأخذت تبكي في احضانه / انا تعبانه يا حسام متسبنيش ساعدني ارجوك

ضمها هو بقوه وقبل رأسها / معاكي دايما يا سما لآخر نفس


خرجت دانه وهي لا تري أمامها من الدموع فقط تود الإبتعاد عن الجميع تود فقط أن تكون وحدها وقفت علي الجانب الطريق وهي تأخذ أنفاسها بصعوبة من كثره البكاء وضعت يدها علي فمها لتخفض حده بكائها ونظرت للسماء وهي تغمض عينها بألم ودموع ثم نظرت للطريق وهي تنوي الذهاب لعبدالرحمن فوحده يستطيع التخفيف عنها سارت وهي تنظر للطريق بتشوش بسبب كثرة البكاء توقفت سياره أمامها نظرت لها بتعجب ولكن لم تستوعب ما يحدث فكان سريعا يتم جذبها للداخل بقوه كادت تصرخ لولا اليد التي منعتها وهي تضع منوم علي انفها فلم تعي شئ انطلقت السياره بعد أن اخذتها وهربت بسرعه


كانت رحمة تجلس وتبتسم بشده لرؤية الأطفال سعداء وهم يلعبون مع بعضهم البعض ومعهم ادم

أنور وهو ينظر لها / حياه الأطفال جميله اوي

نظرت رحمة له بتعجب

أنور بضحكه خفيفه / مفيش هموم ولا اي مشاكل ولا تعب بس عايشه عشان تفرحي اكبر همك انك معكيش تجيبي الحلويات اللي بتحبيها

ابتسمت رحمة عليه ثم نظرت للأطفال بضحكه / بزمتك يا أنور لسه مقتنع ان دول أطفال اساسا

أنور بضحك / عايزه الصراحه عمري بس كنت بحب اغيظك

رحمة بغيظ / هو انت فعلا كنت ااا...... مين انتم

قالتها برعب وهي تنظر لهؤلاء الرجال الذين يقتحموا المنزل

ركضت رحمه لتحمي الأطفال وهي تصرخ بهم / انتم مين اطلعوا بره بدل ما ابلغ البوليس

اقترب ادم منهم وهو يمسك مقعد وضرب أحدهم به فسقط أرضا يتألم ولكن صديقة اخرج مسدسه وأطلق عليه فصرخ ادم من الألم وسقط أرضا في بركة من الدماء

ورحمة تصرخ من الرعب ركضت لادم بسرعه ولكن منعها أحدهم وهو يجذبها له بعنف صرخت رحمة وقاومته / سيبني يا حقير سيبني سيبني

صرخت بألم وهي تشعر بضربة قويه علي رأسها بينما أنور ينظر لما يحدث بألم وهو يحاول ان يفعل شئ ولكنه سقط من علي مقعدة المتحرك وهو يزحف لهم ويصرخ عليهم

واحمد الذي خرج للتو وهو يسير بصعوبه بسبب ادويته التي تحتوي علي نسبه مخدر ذهب للأطفال وجذبهم بعيدا ونظر لرحمة حاول اللحاق بهم وهم يحملوها ويذهبون ولكن لم يستطع نظر لادم برعب وانطلق لهاتف رحمة الذي كان في غرفتها واجري اتصال بمنال التي كانت في الخارج ولكن لم تجيب بكي احمد بشده وهو يشعر بالعجز ولكن وجد رقم في سجل المكالمات مسجل باسم عبدالرحمن عرف انه هو نفس الشخص الذي احضرهم لهذا المنزل امسك الهاتف بلا تردد واجري اتصال به سمع صوت عبدالرحمن وهو يقول بمشاكسه / وحشتك صح

احمد ببكاء شديد ورعب / رحمة انخطفت.....


نظر حسام لسما التي أنهكها الصراخ والبكاء حتي سقطت في دوامه تود الهرب بها الي ابعد مكان اغمض عينه بألم علي حالتها وسقطت دموعه لما عانته

شعرت سما بشئ رطب يسقط علي وجهها نظرت وجدته حسام الذي يغلق عينه ويبكي بشدة

مدت سما يدها بضعف وتلمست ملامحه بعشق وتحدثت بخفوت / حسام

فتح حسام عيونه الحمراء وتحدث بصوت مبحوح / مش قادر يا سما والله ما قادر

ضمته سما لها وهو يبكي بشده / انا ضعيف اوي اوي يا سما المفروض انا اللي اقويكي بس انا ضعيف اوي مش قادر اشوفك بتتعذبي قدامي كدة يا سما مش قادر قلبي بيوجعني اوي لما اشوفك بتتألمي 

شعرت سما بألم بسبب وجعه والصراع الذي يعيش به بسببها / انا اسفه يا حسام كله بسببي انا اسفه

حسام وهو يضمها اليه بشده / لا يا سما انتي ملكيش ذنب في حاجه انتي ضحيه يا سما بس انا جنبك وهنعدي كل ده سوا وعد مني يا سما

نظرت سما في اعينه بحب بينما هو اقترب منها وقبل رأسها بشدة / خليكي قوية علشاني ياسما


كان الجميع مجتمع ببيت مالك حتي يخبرهم بمرض نور وبعد فتره من البكاء والمواساة جلست سمر تضم نور إليها وهي تبتسم / تعرفي يا نور قلبي ايه اكتر حاجه مستنياها

نور بدموع وبسمه باهته / ايه

سمر بضحكة متألمه / اشوفك وانتي بتخرفي في البنج

ضحكت نور بين دموعها / يا شيخه ارحميني شوية دة انتي عندك ألبوم فيديوهات ليا انا وعمر واحنا في البنج

سمر بضحك / ولو ولو لازم اسمع بنفسي

اقترب منهم عمر ببسمه مرتعشه يخفي خلفها بكاء / هو انا مليش مكان بينكم ولا ايه

رفعت نور رأسها من أحضان سمر قليلا ومدت يدها بحنان له بينما هو ركض لهم وعانقهم بشدة وهو يبكي فأصبحت سمر في المنتصف وكل منهم علي جانبها عمر ببكاء / خليكي قويه يا نور عشانا

نور بدموع / هرجع يا عمر بخير بإذن الله

سمر وهي تربت عليهم / يا حبايبي يا عيالي اثرتوا فيا والله

ثم دفعتهم / اوعي ياض انت وهيا غرقتوا لبسي ابو قرفكم

نظرت لها نور يتذمر وهي تمسح دموعها / علي فكره انتي رخمه بوظتي اللحظة

نظرت لها سمر بضحكه / محسساني بتودعي خطيبك وهو رايح الجيش اهدي يا ختي ده هما كام ساعه وهتبقي قردة

نور وهي تنظر لها بحنق / والله الواحد خايف من نقك ده

كان مالك ينظر لهم ببسمه فقد استطاعت سمر ان تنسي نور ولو لدقائق قليله حزنها

اقترب مراد من مالك وهمس له بشئ

فنهض معه مالك للمكتب ليتحدثوا


كان ليث يتدرب بعنف علي كيس الملاكمه وهو ينفخ بشده حيث انه منذ الصباح وهو يشعر بوجع في قلبه وكأن صخره كبيره تجسم فوق صدره ضرب كيس الملاكمه بعنف وشعر بدخول عبدالرحمن وهو يصرخ بفزع / بلاك الحقني رحمه انخطفت

نظر له بلاك بتعجب / مش فاهم اهدي كده واتكلم براحه وقولي فيه ايه ومين اللي قال كدة

حكي له عبدالرحمن وما اخبره به احمد

عبدالرحمن وهو يشد شعره بغضب شديد / هو مفيش غيره الحيوان ماهر وديني لو لمسها لاطين عيشته

سمع عبدالرحمن صوت رنين هاتفه أجاب بتعجب فهو أخبر سمير الا يتصل به خوفا ان يكون مراقب

عبدالرحمن / في ايه يا سمير


..............

عبدالرحمن وهو ينظر لبلاك / يبقي هما اللي عجلوا موتهم


دانه وهي تستيقظ من المخدر نظرت حولها وجدت نفسها في مخزن ذكرها بيوم خطفها منذ كانت صغيره ولكن الآن بلا عبدالرحمن بلا شخص تختبئ في احضانه عندما تخاف اخذت تهدأ نفسها وهي تتذكر كلمات والدها ودروسه لها منذ الصغر حيث كان يدربها مع عبدالرحمن للدفاع عن نفسها ( مالك / قوه عدوك في ضعفك مش في عضلاته ولا في سلاحه ولا في مهاراته لا في ضعفك انت طول ما انت قوي هو االي هيبقي الضعيف لان اامعادله محتاجه واحد قوي وواحد ضعيف فخليك انت القوي وقوتك بتتمثل بده (قالها وهو يشير لعقلها) وده ( زراعها) عمر القوه ما كانت بالدراع بس ياما ناس بعضلات بس اغبيه اعرف ازاي تشغل عقلك مع قلبك وانت هتكون القوي ولو حصل وكنت الضعيف في المعادله اوعي تبين ضعفك ده ابدا ولا خوفك خليه هو اللي يقلب ضعيف لما يشوف قوتك حتي لو قوتك دي مجرد تصنع انت اقوي من اي حد بعقلك ودراعك!)

دانه وهي تكرر كلامه بنظره قويه / انت اقوي من اي حد بعقلك ودراعك


في غرفه مجاورة لدانه كانت توجد رحمة  التي تخبئ وجهها في قدمها وهي ترتعش فهي الان تعيش ذكريات طفولتها حينما كان عمها يحبسها في الغرفة مع الحشرات وبدون إضاءة او طعام او شراب

بكت رحمة بخفوت / يابابا انا خايفه تعالي خدني يابابا


ماهر بضحكة قذره /امممم ومين كان يصدق ان بنت عمي العزيز تبقي حبيبه عبده ههههههههههه اه كده هدمرهم كلهم اللعبه قربت تخلص وانا االي هكتب نهايتها هدمركم كلكم هدمركم كلكم بدأت بالشيطان ودلوقتي جه وقت النمر وبلاك هههههههههههه


كانت جنه تبكي علي عمر وبكاءه ثواني وسمعت صوت هاتف عمر الذي ابتعد عن نور وفتحه وجده رقم ادم

عمر / الو يا آدم

عامل الاستقبال / ايوه يافندم حضرتك صاحب الفون ده جه للمستشفي وهو مصاب بطلق ناري ومفيش حد معاه غير شوية أطفال نرجو من حضرتك الحضور لو تعرفه يا فندم

عمر بلهفه وهو ينهض بسرعه / انا انا ابوه انا ابوه هو ماله 

نهضت جنه بفزع وهي تسمع كلامه ماذا حدث

عمر / حاضر حاضر ثواني وهكون موجود

جنه برعب وهي تمسك بيده /في ايه يا عمر مالك  في حد حصله حاجة

عمر برعب شديد / ادم انضرب بالنار


كان ليث يرتدي الثياب الخاصه بالمهمات جتي ينفذ فلقد عجل ماهر موته هو ومن معه فللتو تلقي هو وعبدالرحمن اخبار انفجار كبير حدث منذ قليل في منطقه في العريش

عبدالرحمن كان ينظر للاسلحه بعيون حمراء وهو يتذكر كلمات أصدقائه ( _ناصر /احنا زي النجوم يا عبدالرحمن من بعيد تحسنا شبه بعض بس من قريب مميزين اوي

_مينا!/كلهم كانوا بيقولوا اني غريب عشان مصاحبكم بس ميعرفوش ان احنا اللي بيربط بينا أكبر من أي حاجه

_شادي/ انا طول عمري وحيد اهلي بعد استشهاد اخويا في الجيش شوف يا اخي الواد ميحلاش ليه يستشهد غير لما انا ادخل ههههههه بس تعرفوا عمري ما ندمت علي لحظة في الجيش لاني ببساطه عرفتكم هناك وعشت احلي لحظات عمري

_ناصر ببسمه / يمكن مختلفين في حياتنا وبيئتنا ودينا بس اللي جمعنا هو حبنا لبعض 

_ناصر بوجع /اهلي يا عبدة

_شادي بضحكة عاليه/ ايوه بقي ومين بقي عريس دلوقتي يا شباب واد يا عبده عايز البيت يبقي فله عشان الاجازة قربت وهنزل اتجوز

_مينا / طب اقولكم علي حاجه انا مش خايف لو موت ابدا عشان عارف انكم هتفضلوا فاكرني

_ناصر / يمكن يجي اليوم اللي نموت فيه بس وقتها مش هندم علي حاجه غير اني معرفتكمش من يوم ولادتي)

كانت الدموع تسيل من أعين عبدالرحمن بشده وهو لا يشعر وفقط صوت أصدقائه وضحكاتهم يتردد في اذنه فاق علي يد ليث وهو يخبره / حقهم وحق كل واحد مات من غير ذنب راجع يا عبده انا كلمت مالك وهو وسراج مستنين في........  هنتحرك كمان نص ساعه جهز نفسك


مالك وهو ينظر لمازن الذي كان غاضب بشده / يعني ايه يا مالك مهمه ايه ومراتك في الحاله دي

مالك وهو يضع سلاحه في ثيابه / مهمه حياه يا مازن بكره ودي نور للمستشفي عشان العمليه

ولو مرجعتش خلي بالك من عيلتي يا مازن

تركه مالك ورحل تحت صدمه مازن من حديثه

خرج مالك وجد سراج ينظر له بقوه واخذه واتجه للخارج وبالطبع لك ينسي ان يذهب ويتحدث حديث ودي جدا مع ايملي بعد أن علم من ليث مكانها فليس هناك من يمس ابنه الشيطان ويظل حي


كان المكان مظلم جدا شعرت بالضوء يضرب في وجهها بشده نظرت وهي لا تري جيدا ولكن رأت ظل لشخص يقف والنور ينتشر من حوله تحدث هذا الرجل بصوت قوي / مدام دانه جايكوب

نظرت دانه له بتعجب كبير

بينما هو ضحك باستمتاع / لا هو انتي متعرفيش انك زوجه مستر ليث جايكوب او خليني اقول زوجه بلاك رجل المخابرات

نظرت دانه بصدمه له ماذا يقول هذا

ماهر بصوت ملئ بالحقد / زمان ابوكي قتل جدي وابويا وزوجك قتل اخويا وانا بقي هحرق قلب ابوكي واخوكي وزوجك عليكي

نظرت دانه له بقوه وثبات وهي تحاول تخطي هذه الصدمه التي تلقتها من فتره

دخل للغرفة ثلاث رجال ضخام الجسد ونظروا لها بشهوة أشار لهم ماهر / استمتعوا بوقتكم

ثم خرج وأغلق الباب

نظرت لهم دانه بنظره تحرق الأخضر واليابس نظرة الشيطان وتحدث بفحيح /هيا من يريد تعجيل موته فليقترب مني خطوه واحده

نظر الرجال لبعضهم بخوف قليل من نبرتها المرعبه

دانه بصراخ / هيا اقتربوا ان كنتم تجرءون اخطئتم كثيرا باللعب معي

تقدم أحدهم ورفع يدة وهبط بها بقوه قاصدا ان يضربها ولكن توقعتها دانه وامسكت يده بعنف وضغطت عليها / لو كنت مكانك مكنتش عملت كده بس انت غلطت واوي كمان.

وبعدها لم يسمع شئ سوي صوت تحطيم العظام وصراخ عالي جدا


ركضت جنه وعمر وجميله واسد ومعهم نرمين وخالد وناري

عمر برعب لموظف الاستقبال / لو سمحت في حد كلمني من شويه عن حاله جت بطلق ناري هو ابني لو سمحت هو فين

الموظف / ايوه يا فندم انا اللي كلمت حضرتك المريض حاليا في غرفه العمليات في الدور.......

انطلق عمر وخلفه الباقون

وأمام غرفه العمليات وجد رجل كبير في السن وامرأة ايضا والأطفال أصدقاء ابنه ركض لهم وهو يكاد يموت خوفا / ادم ادم حصله ايه

تقدم احمد منه بدموع وقال ببكاء / في ناس جات البيت خطفت اختي وضربوا ادم بالنار

سقطت جنه علي الارض من كثره الضغوطات فهي لم ولن تحتمل سماع المزيد عن صغيرها ركض إليها عمر وحملها واتجه بها لاحدي الغرف وهو يصرخ ان يحضروا الطبيب اتجهت جميله للأطفال واصبحت تهدئهم فحالتهم صعبه جدا فما رأوه ليس بالهين ابدا بينما منال تكاد تقع أرضا بسبب ارتفاع الضغط عندها لحق بها أسد وا أخذها لغرفه بعد أن اقنع الأطفال بالذهاب معها يبدو أن هذا اليوم يحمل الكثير والكثير


نور ببكاء شديد / يعني هتكون فين يا مازن انا كلمت الشركه وقالوا مش موجودة

مازن وهو يهدئها /اهدي يا نور هتكون فين اكيد خرجت لحاجه دانه مش صغيره ومهما كان بتعرف تتصرف كويس متنسيش دي تربيه الشيطان

جلست نور بوجع وهي تهمس / يارب احميها ليا هي واخوها ومالك يارب


نظرت دانه للجثث الملقاه أرضا ثم سحبت سلاح أحدهم ضربت رصاص علي قفل الباب وخرجت بسرعه وهي تضرب كل من يعترض طريقها بكل برود وكأن هذا بالنسبه لها عادي جدا ولكن لحظه سمعت صوت صراخ ارهفت السمع قليلا وهي تتجه لباب غرفه بجانب الغرفه التي كانت بها سمعت صوت هي تعرفه يصرخ

رحمة من الداخل ببكاء وصراخ / طلعوني معملتش حاجه يابابا طلعوني

كل هذا وهي تري عمها أمامها يمسك السوط ليضربها

اخذت دانه السلاح وصوبت للقفل وفتحته وصدمت برحمه ركضت لها بسرعه / رحمة رحمة انتي بتعملي ايه هنا

رفعت رحمه عيناها لها وكأنها خرجت من غيمه الذكريات وقالت بتعجب / دانه

دانه وهي تحذبها لتنهض / مش وقته يلا نخرج الأول قبل ما حد ياخد باله بسرعه كادوا يخرجون

الا انهم صدموا بمن يقف علي الباب

دانه بصدمه كبيره / انت


وصل الجميع لمكان ماهر

سراج وهو ينظر لهم / هو ده المكان

مالك ببسمه مرعبه / اها

سراج بحاجب مرفوع / عرفت منين

مالك وهو يعمر سلاحه ويغمز له / عيب عليك يا صقر سؤال زي ده يا راجل

هبط الجميع من السياره ووقف وقفته التي تميزه 

تحدث مالك بنبره مرعبه / عايزكم تستمتعوا ياشباب علي الاخر..............


استووووب خلص الفصل يارب يكون عجبكم مستنيه رأيكم ف ي الأحداث وتوقعكم للخاتمه 

الخاتمه هتكون علي جزئين بإذن الله 

متنسوش 

فوت 

كومنت 💕💕

دمتم سالمين 

رحمة نبيل 💞💞美心

再见


#عشقتك_مجنونتي

#بنت_الشيطان2

#رحمة_نبيل

#الفصل_الاخير_الحزء_الاول


بعد أيــام , ,

ستنطفئ المصابيح . .

وتنقطع التراويح . .

ونرجع إلى العادة . . 

ونفارق شهر العبادة :

ويذهب أهل الاجتهاد بأجر إجتهادهم في رمضان "

بعد أيـــام سنفتقد هذا المنظر . . 

"فنسأل الله ان يجبر تقصيرنا ويتقبل منا اليسير ويسامحنا على التقصير وأن يختم لنا شهرنا هذا بذنب مغفور، وسعي مشكور، وعمل متقبل مبرور، وأن يجعلنا ووالدينا وأهلينا وأحبتنا من عتقائه

🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙


الفصل الثاني والثلاثون


نظرت نور لمازن الذي يجلس وهو متوتر ادمعت عينها / يارب يارب عيلتي يارب ترجعلي بخير يا تري انتي فين يا دانه

نظر مازن لها بحزن شديد / اهدي يا نور خير بإذن الله وقريب جدا كلهم هيرجعوا ليكي وهما بالف خير صدقيني

نور وهي تنظر له بدموع / يارب يا مازن قلبي بيوجعني اوي خايفه عليهم ومالك راح مهمه من غير ما اودعه عمره ما عمل كده انا خايفه اوي

جلست سمر بجانبها وعانقتها / بصي متقلقيش سراج راح معاه معناها انه مش خطر اوي اصل بيني وبينك سراج نسي كل حاجه والكار ده مبقاش كاره ههههههه تلاقيها مهمه عاديه فاهد سراج عشان يسليه

ضحكت نور من بين دموعها عانقتها سمر بحنان وهي تقبل رأسها / بإذن الله خير يا عمري انتي بس اهدي عشان العمليه بتاعتك قربت يلا تعالي نطلع نجهز الشنط يا حياتي

نظرت لها نور بتعب شديد ومسحت دموعها وصعدت معهم

بينما مازن وضع رأسه بين يديه وهو يدعي الله أن تعود عائلته كما كانت

شعر بشخص يضمه اليه نظر وجدها ساره تبتسم له

/ خير يا مازن وقريب جدا كله هيرجع تاني

مازن وهو يضمها / يارب يا ساره يارب


نظر حسام بجانبه لم يجد سما نهض بسرعه يبحث عنها خوفا ان تعرض نفسها لأي اذي خرج من الغرفه وجدها تجلس علي الاريكه وبحانبها حقيبة كما انها ترتدي ثياب للخروج نظر لها برعب / سما انتي رايحه فين كده ليه لابسه اللبس والشنطه و ااااا......

قاطعته وهي تبتسم له بحب ونظره لأول مره تلمع في عينها / حسام انا اخدت قراري عايزة اروح اتعالج في المصحه

نظر لها بتعجب / بس انت ااااا....

قاطعته وهي تضع يدها علي فمه ببسمه عاشقه /عشانك وعشاني هعمل كده يا حسام

حسام وهو يضمها بشدة ويتنهد براحه هناك ستتعالج افضل / لو مش حابه يا سما انا وانتي نقدر سوا ااااااا.....

سما وهي تضمه اكثر ثم ابتعدت / لا انا عايزه يا حسام ومصممه كمان

ثم دفعته برفق / يلا بقي روح خود شاور وتعالي اكون جهزت الفطار عشان منتأخرش ياباشا

نظر لها ببسمه ثم شدها لاحضانه وقبل رأسها / سما بعشقك

ثم تركها وذهب كأنه لم يسرق قلبها منذ لحظات


نظرت دانه له بغضب جحيمي وقرف / حقير اوي يعني

ضحك قاسم بشده وهو ينظر لها نظرات قذره / وانتي قمر اوي يعني

دانه وهي تنطلق تجاهه وقامت بلكمه بشده / ده وثق فيك يا حيوان

رفع وجهه له وهو يمسح الدماء وابتسم بغل / عشان غبي فاكر انه مالك كل حاجه كل حاجه بيحتاجها بياخدها حتي انتي

نظرت له بتعجب

قاسم بضحكه / اول نا شوفتك أعجبت بيكي وقولت هتكوني ليا بس لا ازاي ليث باشا يعجبه حاجه ويسيبها لغيره جه في يوم وقالي امضي علي عقد جوازكم عشان هتتجوزوا حرق قلبي وانا بقي هحرق قلبه عليكي

ثم اقترب منها بسرعه وقيدها وحاول التهجم عليها وهي تدفعه بقوه بينما رحمة تجذبه من الخلف ولكنه دفعها بشدة وعنف فسقطت علي بعض الزجاجات المكسوره فجرحت يدها

قامت دانه بدفعه بقوه وضربته أسفل بطنه فصرخ من الألم ثم مسكت رأسه وضربتها في الحائط بشده وصرخت فيه بنبرة مرعبة / تبقي غبي لو فكرت انك ممكن تلمسني وغبي اوي كمان مش دانه مالك يا حيوان فاهم

قالت آخر كلمتها وهي تضربه في معدته بقوه نظرت لرحمه التي تجلس أرضا وهناك زجاج مغروز في يدها ركضت لها وحاولت ان تساعدها في نزعه


كان كلا من مالك ليث عبدالرحمن وسراج يتسللون لهذا المخزن

تحدث مالك بهمس / افتكروا ان الموضوع مش ماهر وبس الموضوع موضوع ناس ماتت بدون ذنب لو اللي هنا قضينا عليهم يبقي كده قضينا علي واحدة من أكبر للمجموعات التكفيريه

هز عبدالرحمن رأسه وداخله يشتعل للقصاص لاخوته تقدم الجميع وهم يجهزون الأسلحة كان هناك مجموعة من الرجال يشعلون نيران أمام المخبأ الخاص بهم ويدورون في المكان كله نظر لهم مالك بتقيم ثم أشار لسراج وليث بالتقدم

تقدم كل من سراج وليث بينما مالك وعبدالرحمن تسللوا للداخل مستغلين التحامهم مع كلا من ليث وسراج

اشتد القتال بين سراج وليث وهؤلاء الرجال فكانت اسلحتهم كثيره وايضا متطوره لاشك ان ماهر هو من يمدهم بهذا كله كان ليث يستعمل يده في القتال احيانا وأحيانا اخري يتسعمل سلاحه وكذلك سراج بينما كان مالك وعبد الرحمن يسيران بكل ثقه بين الاروقه وكل من يقابلهم يكون مصيره الموت

حتي وصلوا لغرفة مفتوحه نظر مالك لعبدالرحمن وأشار له باتباعه اقترب مالك من باب الغرفه واستند علي الحائط ثم خرج بسرعه وصوب مسدسه لمن داخل الغرفه ولكن تهدل كتفاه وهو يري صغيرته دانه وهي تحاول مساعدة رحمة تحدث بصدمه دانه

نظرت دانه وقد تعرفت علي صوته فهو والدها وصديقها وحاميها ادمعت عين دانه وركضت لوالدها ولم تنتبه لعبدالرحمن الذي يقف في الخلف بينما عبدالرحمن ركض تجاه رحمة ونظر لقدمها تحدث بحنان / بتوجعك اوي

هزت رحمة رأسها بنفي وهي تبتسم انه جاء الان فقط تشعر بالأمان

ابتعدت دانه عن مالك وهي تبتسم

مالك وهو يرجع خصلات شعرها للخلف / انتي كويسه حد اذاكي

هزت دانه رأسها بنفي وهي تبتسم بهدوء / عيب عليك يا مالك ده انا تربيه الشيطان

ضمها مالك له مجددا بحنان وهو يقبل رأسها / وقلب الشيطان

ابتعدت دانه ببسمه / اه صحيح رحمة ا......

قطع كلامها وهي تنظر لرحمه ولكن تفاجأت بعبداارحمن نظرت له بصدمه وهمست / عبده ازاي

نظر لها عبدالرحمن وحمل رحمة علي كتفه / هفهمك ب.....

ليث وهو يدخل للغرفة حيث سمع صوتهم / مالك خلصنا علي..... دانه انتي......

نظرت له دانه بصدمه بل صاعقه سقطت عليها ماذا يفعل هنا وكيف يعرف والدها والأهم هو يري؟؟؟؟؟؟


هبطت سمر بسرعه علي الدرج وهي تصرخ / مازن الحق نور اغمي عليها

ركض مازم بسرعه كبيره ودخل الغرفه وجد نور مسطحة علي الارض ووجهها يحاكي الموتي وضع يده أمام انفها ليري تنفسها وجدها بالكاد تتنفس حملها بسرعه وهو يركض علي الدرج وخلفه سمر وساره

مازن / لازم تتنقل للمستشفي نفسها تقيل بسرعه يا ساره افتحي العربيه

ركضت ساره وفتحت السياره في ذات الوقت الذي كان مراد يركض تجاههم بعدما رأهم عندنا كان يجلس في الحديقه

مراد بفزع وهو يري شكل زوجة عمه

/مالها طنط نور يابابا

مازن وهو يصعد للسياره / مش وقته يا مراد بسرعه حصلني علي المستشفي

ركبت ساره بجانب مازن الذي انطلق باقصي سرعه بينما ساره في الخلف تضع رأس نور علي قدمها وتبكي

وحلفهم مراد وروجى بالسياره وصلوا المشفي خلال دقائق هبط مازن بسرعه بينما مراد دخل المشفي وهو يركض ويصرخ / سرير بسرعه

ركضت ممرضه الطوارئ وهي تجر السرير ومراد يركض في الممر بسرعه ليدخل لمكتبة ويأتي بعدته ويجهز نفسه ويتجهه للغرفة التي بها نور

دخل وجد والده يركب اجهز تنفس وفيتامينات

مازن وهو ينظر للأجهزة ويتحدث بعمليه / الضغط واطي جدا وضربات القلب سريعة والتنفس يكاد ينعدم تقريبا من ضغط اليوم

مراد وهو ينظر لها ثم تحدث / مينفعش تدخل العمليات بالشكل ده هتموت

مازن وهو ينظر له / العمليه هتم في أسرع وقت بعد ما مؤشراتها تتحسن


خرج الطبيب من غرفه العمليات وهو يتنهد بتعب شديد انتفضت جنه وعمر واسد بسرعه

جنه ببكاء / ابني يا دكتور ابني كويس صح

الدكتور ببسمه عمليه / الحمدلله الرصاصه مش أصابت انسجه خطيره بس برضو كان ليها مضاعفات

عمر برعب / يعني ايه

الدكتور وهو يطمئنه / يعني احتمال يطول شويه لغايه ما يفوق وممكن يبقي فيه صعوبه في تحريك زراعه شويه لان الصلصه كانت قريبه جدا من مفصل الكتف هنخليه 24 ساعه تحت الملاحظه وبكره بإذن الله يتنقل لغرفه تانيه وتقدروا تشوفوه عن اذنكم

رحل الطبيب بينما جنة عانقت عمر وهي تبكي واسد يربت علي كتفه ان كل شئ بخير


نظر ليث لدانه بتوتر لأول مره يشعر به لا يعرف ماذا يقول هو لم يعرف بوجودها هنا وايضا لم يضع في حسبانه المواجهه الان

كانت دانه تنظر له ببسمه متألمه لقد خدعها وكان يسخر منها

ابتسمت بسخريه وأخيها ايضا وابيها الجميع سخر منها

سمعوا صوت تصفيق خلفهم نظروا وجدوه ماهر وحوله رجال يبدو انهم التكفريين

ماهر / اوووه الحبايب كلهم متجمعين يا هلا يا هلا بالغوالي

شيخ عبدالجليل

الشيخ عبدالجليل / نعمين يا اخ ماهر

ماهر ببسمه خبيثه / عايزين نرحب بالضيوف علي اكمل وجهه


كان حسام يسير بسيارته للذهاب للمصحه فهو لا يكاد يبتعد عن سما خمس دقائق حتي يعود لها ومعه اشياء كثيره تحبها وايضا اشتري لها لعب بنات كثيره حيث انه كان يلاحظ دائما لمعه عينها عندما تري اي العاب للفتيات ابتسم وهو ينظر بجانبه لكيس الحلوي الذي احضره لها وصل للمصحه هبط من السياره واتجه لاحدي الغرف وطرق الباب سمع صوت يأذن له. دخل للغرفة وابتسم / مرحبا دكتور ايمانويل

تحدث الطبيب ببسمه / مرحبا يا عزيزي يمكنك مناداتي نويل افضل

حسام ببسمه / حسنا يا دكتور لقد حدثتك سابقا عن حاله زوجتي

نويل وهو يعدل من وضع نظارته /نعم يا عزيزي اعرف ولا اخي عليك ما واجهته في صغرها حقا كبير وسيأحذ وقت للعلاج

تنهد حسام بحزن /ولهذا حدثت دكتور انت اكبر طبيعي نفسي في استراليا كنت اتمني ان تساعدني.

ابتسم الطبيب / اكيد لا تقلق ستكون زوجتك بخير وانا سأبدأ جلساتي معها

نهض حسام وصافحه وهو يبتسم / شكرا لك كثيرا يا دكتور

نويل / لا بأس يا عزيزي اتمني لزوجتك الشفاء قريبا

ابتسم حسام / ان شاء الله

استأذنك

ثم خرج واتجه لغرفة زوجتة طرق الباب فأذنت له الممرضه التي ترافقها دائما دخل لها وهو يبتسم ويظهر كيس الحلوي لها/ بصي جبتلك إيه ياسمايا

نظرت له سما بعشق / شكرا اوي يا حسام

تحدث الممرضه ببسمه / حسنا سيد حسام سإترككم علي راحتكم

هز حسام رأسه ببسمه ونظر لسما وقبل رأسها / حبيبي عامل ايه

سما ببسمه وضحكه خافته/ علي فكره انت كنت معايا من ساعتين

حسام وهو يستند برأسه علي خاصتها / بس بالنسبه ليا كانت سنين


تحدث مالك بسخريه / طول عمرك كريم يا ماهر

ثم ابتسم بخبث / زي والدك بالضبط سبحان الله كان آخر كلمه يقولها قبل ما ي......

نظر لع ماهر بغضب جحيمي / مالك انت........آآآآآآه

صرخ بسبب الرصاصه التي استقرت في زراعه نظر بحده لليث الذي اطلق عليه ببرود / لما تكلم الشيطان يبقي باحترام

نظر ماهر بغضب يلمع بعينه مثل البركان وأشار للرجال / هاتوهم

انطلق الرجال تجاههم بينما ارجع عبدالرحمن دانه للخلف وانطلق معهم كانت المعركه داميه وليث مثل الاعمي يقتل ولا يرحم كانت دانه تنظر له بصدمه كبيره من هذا الذي يقتل ولا يهتم لا يمكن أن يكون ليث الذي احبته ذهب احد الرجال لدانه واسمكها بغته من شعرها وهي غير منتبهه صرخت صرخة فزعه انتبه لها ليث اخذ مسدسه وأطلق خمس طلقات به بكل عنف وغضب ولكن لم ينتبه لماهر الذي امسك مسدسه وأطلق عليه رصاصة إصابته في كتفه خرج تأوه بسيط منه حاول كتمة بشده والتفت له ونظر له بغضب ثم اقترب منه بسرعه وامسك زراعه وهو يكسره وماهر يصرخ ولكنه تدارك نفسه وقام بركل ليث ولكن ليث تشبث به وضربه برٱسه اكثر من مره بينما عبدالرحمن اخذ سراج وخرجوا حتي ينهوا علي حياه جميع من هنا بينما مالك كانت يتولي امر الرجال وحده

امسك ليث المسدس وتحدث بشر وكره / للجحيم يا ماهر

وهنا صدح صوت رصاصه ليث وتم كتابه اخر سطور حكايه ماهر لافت ليث وجد مالك ينهي عليهم بعنف وهو يتذكر مرض زوجته فاخرج غضبه فيهم

نظر ليث لدانه التي ابتسمت بشر ورفت احد المسدسات في وجهه ليث وقامت بتعميره ثم أطلقت الرصاصه فاستقرت في مكانها الصحيح


كان مازن يجلس في مكتبه وبجواره ساره / هون عليك يا مازن بإذن الله خير كل حاجه هتكون بخير مالك ودانه هيرجعوا وعبده ونور هيبقوا كويسين

نهض مازن بسرعه / صحيح عبده ده احنا اهملناه كتير لازم نروح نشوفه

ثم خرجه تتبعه ساره وتوجه الي غرفه عبده دخل واقترب من الفراش ولكن فتح عينه بصدمه / هو راح فين


كان مراد يعانق روجى بحنان حينما رأي ناري وخالد يتجهون المشفي وهم يحملون حقائب نادي مراد لخالد ولكن لم يسمعه فركض خلفه حتي وجده يقف مع أسد تحدث بتعجب للجميع / هو فيه ايه هنا


نظر ليث لها دون أن يرمش حتي ثم نظر خلفه للرجل الذي كان علي وشك إطلاق النار عليه

نظر مالك لهم الأجواء الان مشحونة

ليث وهو يتقدم منها ويتحدث بصوت حاول إخراجه طبيعيا /دانه انا

دانه وهي تبتعد عنه بحده وتشير بيدها / إياك تقرب مني انت فاهم

نظر لها بحده

دانه وهي تصرخ به / ايه يا تري كنت مسليه ولا لا ها كنت بتضحك عليا وتقول اني عبيطة وبتمثل انك اعمي ومره واحدة تاتاتاتا مفاجأة انا مش اعمي لا وايه جيس وات انا عميل مخابرات وجامد يعني.

ثم نظرت لمالك بدموع / ايه يا مالك هانت عليك بنتك تبقي مغفله

نظرت لليث بتصميم وتحدثت بالكلمة التي قتلته / طلقني... لو متجوزني زي ما قالوا طلقني لاني مش هعيش مع واحد خدعني ابدا انت فاهم يا ليث مش هقبل اعيش معاك 

نظر لها مالك بحزن وتنهد باختناق الان هو لا يستمع لها بل كل ما يفكر به هو معشوقته وفقط

دخل عبدالرحمن وهو يصرخ بهم / يلا بسرعه زرعنا القنابل بسرعه

ثم اتجه عبدالرحمن لرحمه التي كانت مغشي عليها بسبب الدماء التي فقدتها وحملها وخرج خلفه سراج ودانه التي نظرت لليث نظره قتلته لحق بها مالك وليث الذي لم يتحرك وظل ينظر لاثرها خرج الجميع ووقفوا بعيدا نظر عبدالرحمن في ساعته / باقي خمستاشر دقيقه

ثم انتبه / ليث فين...... فين ليث

نظرت دانه برعب للمكان الذي سينفجر بعد خمسه عشر دقيقه وصرخت برعب / ليث.... ليث لااا

ثم ركضت باقصي سرعتها للمنزل وخلفها مالك بينما عبدالرحمن لم يستطع بسبب وجوده بجانب رحمة وايضا سراج الذي اصيب برصاصه في زراعه

دخلت دانه للمنزل وركضت بسرعه كبيره وهي تصرخ باسمه وجدته مازال في مكانه جاء مالك خلفه نظرت هي له وهو يقف وفقط ينظر بشرود

دانه بصراخ وهي تبكي وتجذبه من يده / يلا يا ليث بسرعه البيت هينف.......

قاطعها وهو يجذب زراعه من يدها ويتحدث بروح خاويه وهو يهز رأسه برفض / لا مش هطلع من هنا

ثم نظر لمالك / خدها يامالك وامشي

نظر له مالك بحده وصرخ به / جبااااااان

ليث وهو يصرخ بعيون حمراء /آآآآآآه جبان يا مالك وبخاف خايف اطلع من هنا اعيش لوحدي تاني

ثم صرخ بحرقه شديده ودموعه تهبط نعم صدقوا فقد تحطم بلاك / انت اكتر واحد عارف يا مالك انا عملت ايه عشان دانه تكون ليا

اكتر واحد عارف انا اتعذبت ازاي من غيرها ومش مستعد اني اتعذب اكتر من كدة خدها يا مالك وسبوني بس وحياتك يا مالك خلي بالك منها

نظرت له دانه بصدمه من حديثه وهزت رأسها برفض كبير وركضت له وصفعته بشده وضربته علي صدره / موووت موووت يا ليث موووت وسيبني موووت وانا هعيش لوحدي واقولك يا ليث هتجوز كمان غ........

قاطعها ليث وهو يجذبها بحده ورأت نيران مستعره في عيونه / انتي ليا وبس يا دانه حتي لو موت ليا وبس

مالك وهو يدخل للغرفة ويجذبهم /مش وقته الكلام ده بسرعه المكان هينفجر 

خرج الجميع وهم يركضون وليث فقط ينظر ليد دانه التي تجذبه خلفها لايريد حقا لا يريد الخروج وسماع كلماتها عن تركه وحده ليس بعد هذه السنين التي عاشها علي امل ان تكون له في النهايه وبعد أن خيل له انها أصبحت له جاءت هي وحطمت حلمه تماما لما يحدث هذا له حقا لقد تعب وصلوا للخارج وركض عبدالرحمن لهم وهو يصرخ بليث / انت مجنون كنت هتموت يا غبي

كان يصرخ به وهو يدفعه بحده بينما ليث فقط نظره موجهه لدانه التي تتجاهله تماما

سمع الجميع صوت الانفجار نظروا له بينما عبدالرحمن اتسعت ابتسامته بشدة وهو ينظر للسماء وتسقط دموعه / حقكم رجع يا شباب

هبطت دموعه اكثر واكثر واغمض عينه بفرحه وتحدث بصوت مبحوح / خلاص يا ناصر انت ومينا وشادي ارتاحوا حقكم رجع يا ناصر حقكم رجع يا اخويا

اقترب منه مالك ووضع يده علي كتفه وشدة لاحضانه بينما هو يبكي وهو يتحدث ويضحك ايضا / رجعت حقهم يا مالك وبردت نار قلب أمهاتهم حقهم رجع يا مالك

اقترب ليث من دانه التي كانت تنظر لعبده بدموع /دانه

نظرت دانه له واغمضت عينها وهي تحاول تهدئه نفسها ثم اخذت أنفاسها / طلقني يا ليث


استوووووووب  انتهي الجزء الأول من النهايه 

وبإذن الله النهايه هتلاقوها نزلت برضو 

مستنيه رأيكم وتوقعكم 👌👌🌹🌹🌸🌸🎊🎊🎊🎊🎊


دمتم سالمين

رحمة نبيل


#عشقتك_مجنونتي

#بنت_الشيطان2

#رحمة_نبيل

#الفصل_الاخير_الحزء_الثاني

#الخاتمه


*💡🌸متي يقول الانسان الله أكبر الله أكبر الله أكبر لا إله إلا الله الله أكبر الله أكبر ولله الحمد في عيد الفطر ؟*


🎀قال الشيخ ابن عثيمين 


*التكبير يوم العيد يبتدئ من غروب الشمس آخر يوم في رمضان وإلى أن يحضر الأمام لصلاة العيد*


📮مجموع الفتاوي


قراءه ممتعه


الخاتمة


نظر مازن لنور التي يبدو أن مؤشراتها قد تحسنت /جهز يا مراد للعمليه

هز مراد رأسه بايجاب وتحرك لكي يجهز للعملية وهو يفكر في كل ما يحدث لهذه العائله زوجه عمه وآدم وعبده وكأن الحياة اتفقت عليهم من جميع الجهات

نظرت سمر لمازن بدموع / هتكون كويسه صح

مازن ببسمه / بإذن الله هتكون بخير يا سمر انتم بس ادعولها تقوم بخير

سمر / يارب يارب تكون بخير


كانت ملامح ليث مصدومه تقريبا هل هذه هي النهايه هل أخطأ عندما تزوجها ولكن هو فعل ذلك بسبب عشقه لها

اخذ نفس بكل هدوء وتحدث بنبره توحي ان المتحدث بلاك وليس ليث / قولتي ايه

دانه بتعجب من برود بينما عبدالرحمن ابتسم علي صديقه واخته فيبدو ان بلاك عاد للساحه وبقوه

دانه بغيظ من برودة /قولت طلقني ايه صعبة دي

ليث ببسمه مستفزه كثيرا / لا هي مش صعبه هي مستحيله بس

دانه وهي ترفع حاحبها وتبتسم بسخريه / افندم يعني ايه 

ليث وهو يقترب ويهمس لها / يعني انسي يا دانه طلاقك مني ده مش هقولك علي جثتي لان حتي علي موتي هتفضلي مراتي وارملتي يا دانه فريحي نفسك بقي

دانه بكل ببرود عندها ونظر ذكرت ليث بمالك ونظراته /اه تمام يبقي كده اتفقنا

ليث بحاجب مرفوع / اتفقنا؟؟؟

دانه ببسمه / قصدي زي ما انت اتجوزتني من غير ما اعرف انا هكمل دور العبيطة اللي رسمته ليا وهعيش حياتي عادي خالص ولا كأني مرتبطه ونتقابل في المحاكم يا ليوثي

قالت آخر كلمه وهي تقلد كاترينا ثم ضحكت وتركته ورحلت للسياره بينما هو قبض علي يده بعنف شديد

ابتسم مالك عليهم ثم تركهم وتوجه للسيارة التي بها سراج ودانه وقادها حتي يذهب لحبيبته

بينما سياره ليث بها عبده ورحمة ذهب عبدة حيث ليث ووضع يدة علي كتفه وتحدث مثل دانه /مش يلا يا ليوثي ولا ايه

نظر له ليث نظره ناريه

عبده /لا ياباشا مش انا اللي باجي بالنظرات دي ويلا عشان رحمه نزفت كتير

ليث بحنق وهو يتجه للسياره / طبعا ما الدنيا معاك قشطا

عبده وهو يخمس بيده / الله اكبر في عينك بعدين انا الحمدلله قولت لرحمة علي الحكايه كلها من الاول وقولتلها متقولش لحد اما انت عملت نفسك الرجل الغامض بسلامته وحبيت اشرب بقي يا كبير

ليث وهو يشغل السياره / والله كلمه كمان وهسييك مع عفريت ماهر هنا اتنيل اركب يلا

صعد عبده بجانبه وهو يتحدث بحنق / عيل رخم

ليث وهو يسير بالسياره / سمعتك وهعديها عشان مش فايق ليك


بعد مرور عده ساعات كانت السيارات تصطف أمام المشفي هبط مالك وهو يركض فقد هاتف مازن وأخبره بما حدث لحبيبته ركض وخلفه دانه والجميع

كان يركض في الممر ووجد خالد يتحدث في الهاتف امسكه بلهفه / نور يا خالد هي فين

خالد وهو يري حاله عمه / اهدي يا عمي طنط نور بخير وهي دخلت العمليات من نص ساعه تقريبا تعالي معايا

ذهب خالد وخلفه الجميع وجد مالك باقي العائله أمام غرفه العمليات اقترب بلهفه / أسد حد خرج طمنكم ولا ايه


أسد وهو يربت علي كتفه / اهدي يا مالك مازن ومراد جوا معاها وبإذن الله خير وتقوم بالسلامه

مالك وهو يستند بظهره علي الحائط خلفه واغمض عينه بألم خوفا علي شريكة حياته فهي منذ دخولها لحياته لم يتخيل في يوم ان يفقدها

مرت ساعات طوليه ومازالت الجراحه مستمره في ذلك الوقت كان عبدالرحمن يقف وهو يمنع دموعه من الهبوط فقد وضع رحمة في غرفه لتعالج زراعها ثم عاد لوالدته وليث ينظر لدانه جيدا ود لو أخذها في احضانه حتي يمحي هذا الحزن عن عينها

استمرت الساعات حتي خرج مراد وهو ينزع كمامتة ويتنهد بتعب ركض له مالك وهو يمسكه من كتفه بلهفه /نور يا مراد نور هي

وضع مراد يده علي كتف عمه وابتسم بفرحه / الحمدلله يا عمي العمليه نجحت وقدرنا اننا نتدارك الوضع

ابتسم مالك بفرحه كبيره ودموعه تهبط بدون وعي عانق مراد بشده وهو يهتف /نور كويسه يا مراد نور كويسه

ركض عبدالرحمن ودانه لمالك وعانقوه بشده ودانه تبكي بفرحه وعبدالرحمن يعانقهم بشده وهم يبكون ويضحكون معا بكي للجميع من هذا المشهد وسمر تمسح دموعها وتنظر لسراج الذي كان زراعه معلق بسبب إصابته به ضربته علي كتفه وهي تقول / عاش يا وحش

صرخ سراج / سمر يا هبله هتموتيني يا حيوانه انتي

ضحكت سمر بشده عليه

بينما عمر نظر لجنه التي تبتسم بفرحه وعناقها وهو يشكر الله علي عوده اخته بخير وكذلك ابنه

أشد وهو يغمز لجميله / احلوت اهي يا جيمي وه....

سمر وهي تنظر لهم / ه.. ايه هاها ه.... ايه قول متتكسفش

أسد وهو ينظر لها بحنق / لا مش هتكسف يا سمر متخافيش

ضحكت سمر بشده

خرج مازن وخلفه الممرضين يجرون سرير نور ركضت ساره لمازن وعانقته بفرحه شديده وهو ابتسم وقبل رأسها بحنان ونظر لمالك الذي ركض لفراش نور وهو يمسك يدها ويقبلها ودموعه تهبط علي يده

مازن وهو يضع يده علي كتفه ويشير للمرضين باخذ الفراش وتحدث /هي هتروح دلوقتي لغرفه العنايه هتفضل تحت 24 ساعه وبعدين هتتنقل غرفة تانيه


ابتسم عبدالرحمن وابتعد عن الجميع وكان علي وشك الخروج ولكن شعر بليث يقف أمامه


نظر له نظره علمها ليث

تنهد ليث ثم تحدث / بلاش يا عبده ارجوك صدقني هتتعب

عبدالرحمن وهو يبتسم بألم / ده وعد اخدته علي نفسي يا ليث لو سمحت خليك جنبهم وانا هخلص المشوار ده وهرجع علي طول سلام

تركه عبدالرحمن ورحل سريعا بينما ليث فرك عينه بتعب ونظر أمامه وجد الجميع ذهب للغرفة التي انتقلت لها نور

ولكن وجد دانه تقف وحدها نظر لها بتعجب وكاد يقترب منها لولا أن وجد رجل يقترب منها وتحدث معها وتدريجيا تغيرت ملامح دانه للاشراق وبسمه كبيره

فتح عينه بصدمه من هذا ولما ابتسمت عندما رأته ضغط علي يده بعصبيه شديده عندما وجدها تضحك معه

ليث بعصبيه / يا نهار ابوكي اسود يا دانه يا بنت مالك


ادخل حسام رأسه من الباب وهو ينظر في أنحاء الغرفه فهو علم من الممرضه الخاصه بها انها الان تنام عاده وهو انتهي من عمله باكرا فقط ليراها وجدها تقف عند النافذه وتنظر للسماء بشرود

ابتسم بحنان واقترب منها ببطئ حتي وقف خلفها وابتسم عليها بشده وهي تضع يدها علي السماء كأنها تحاول أن تمسك النجوم

وجدت يد تمسك بيدها وشخص يضمها من الخلف بكل حنان أدارت رأسها قليلا ثم ابتسمت بينما هو المه قلبه بسبب ملامحها الباهته وعيونها التي غزا السواد اسفلها تحدثت بهمس / حسام انت جاي دلوقتي ليه مش المفروض ترجع من شغلك ترتاح

حسام وهو يقترب منها بحنان ويقبل رأسها / مقدرتش يا سمايا حسيت اني عايز اشوفك اوي بعدين انتي مش نايمه ليه مش ده ميعاد نومك

ابتسمت له ثم نظرت للسماء وهي تستند بظهرها علي صدره / مكنتش عارفه انام فقولت أقف في الهوا شويه

ابتسم وتحدث لها بحب / انا بدأت الشغل الحمدللة والأمور ماشيه كويس وبإذن الله اخلص الشغل في ميعاد خروجك ونرجع مصر مع بعض اتنين تانيين

استدارت له وابتسمت /انت نعمه يا حسام لو فضلت عمري كله اشكر ربنا عليها مش هيكفي ربنا يخليك ليا يارب يا حسام

حسام وهو يبتسم لها / ويديمك يا قلب حسام وترجعي ليا بخير


هبط عبدالرحمن من سيارته واتجه ناحيه بوابه كبيره وجد رجل يجلس عليها

الرجل وهو يدقق النظر / مين

عبدالرحمن ببسمه حنونه / جرا ايه يا عم ابوب هو انت كبرت وخرفت ولا ايه يا عم أيوب

نظر له الرجل بدقه اكثر سرعان ناصاح وهو ينهض ويفتح زراعه / عبدالرحمن باشا يا مرحب يا مرحب

ذهب عبدالرحمن له وعانقه بحب / باشا مين بس يا عم أيوب انا قولتلك بلاش باشا دي

أيوب بحنان / ماشي يا بنتي متأخذنيش بقي النظر بقي ضعيف

عبدالرحمن ببسمه / ربنا يعينك يا عن أيوب

أيوب وهو يبتسم ويفتح البوابه / اتفضل يا بني اتفضل

دخل هب الرحمن من هذه البوابه بينما ان أيوب بقي مكانه فهو يعرف عبدالرحمن دائما يحب البقاء وحدة هنا

اقترب عبدالرحمن من مكان يحتوي علي ثلاث قبور وصل عبدالرحمن وجلس ونظر أمامه وابتسم وتحدث بينما لم تتحمل دموعه فانهارت / حقكم رجع يا شباب

هبطت دموعه اكثر/ هو اي نعم مش اوي

ضحك بخفوت وسط دموعه / عارف ان المنظمه دي كبيره وكبيره جدا بس انا دمرت قاعده فيهم من أهم القواعد وقتلت راس الجيه ماهر حاجه كدة علي قدي

ضحك وهو يمسح دموعه /زمهو اصل انتم مش مصاحبين سوبر مان يعني عشان اخلص عليهم كلهم ههههههههه

كان يضحك وفجأة تحول ضحكه لبكاء علي في المكان /وحشتوني اوي اوي

كانت شهقاته تعلو في المكان اكثر واكثر

عبده /في يوم هجيلكم واكون معاكم

مسح دموعه ونهض / اشوفكم علي خير يا رجاله


ركض ليث حيث دانه وتحدث بصوت عالي وهو ينظر لذلك الطبيب / نعم فيه حاجه

تحدث الطبيب بتعجب / عفوا مين حضرتك وعايز ايه

ليث وهو يتحدث بغضب شديد / حضرتي ابقي جوز الهانم اللي نازل معاها كركر ومرمر

نظرت له دانه وهي تتجاهله / طيب يا سونه اشوفك بعدين لازم نقعد مع بعض

تكلم الطبيب ببسمه محبه / اكيد يا دندون هشوفك

رحلت دانه وهي لم تعي ماذا فعلت بهذا الطبيب المسكين منذ ثواني رحلت ولم تري ملامح ليث التي تحولت كليا

نظر حسن برعب لملامحه / طب عن اذنك عشان....

ليث وهو يقبض علي كتفه وتحدث بنبره مرعبه /علي فين يا سونه بس ده احنا لسه متعرفناش يا راجل تعالي بس عشان نتعرف كويس

حسن وهو يرتجف حرفيا من ملامح ليث وقبضته الشديدة علي كتفه / بعتذر بس انا مشغول شويه

ليث وهو يتحدث باسف / تؤتؤتؤ كده يا سونه يعني انت مش بتفضي غير للبنات ولا ايه بعدين ياراجل بقولك هنتعرف تعالي بس تعالي

ثم اخذ يجره خلفه وملامحه مظلمه بشده


دخل مالك غرفه نور وهذا طبعا بعد شجار كبير مع الأطباء ولكن ادخل مازن واخبرهم انه لا فائدة من منعه فسوف يدخل سواء وافقوا ام لا

دخل وجلس بجانب فراشها مد يده وامسك يدها بكل حنان وقبلها ثم وضع رأسه بجانب رأسها واخيرا اخذ أنفاسه تحدث بصوت خرج بصعوبه بسبب غصه في حلقه / كنت عارف يا نوري إنك هتخرجي لينا تاني كنت واثق انك مش هتقدري تسبينا

هبطت دموعه قليلا / اصل اكيد انتي عارفه كويس اوي اننا من غيرك نموت يا نوري صح.

رفع رأسه ونظر لملامحها الشاحبه مد يده ومسد بها علي خده /قالولي انك اغمي عليكي وانا في المهمه ليه كدة يا نوري مش قولتلك ان كل حاجه هترجع زي الاول واحسن ليه بقي تعملي ده كلي وتزعلي كده وتوصل بيكي الحاله للتعب ده قومي انتي بس وانا هوريكي ازاي تهملي نفسك

ضحك بخفوت علي انكماش ملامحها كأنها تسمعه اقترب منها ببطئ وقبل رأسها وتحدث بحنان / مش هتأخر عليكي يا قلبي كل شويه هدخلك بس لازم اخرج دلوقتي لان فيه حجات لازم اعملها مش هتأخر يا قلبي ماشي

ثم قبلها من رأسها ثانيا وخرج من الغرفه بكل هدوء رأي سراج يستند علي الحائط وهو ينتظره ابتسم مالك علي رفيقه / سراج جمع العيله كلها بما فيهم بلاك عايزهم قدامي في خلال ساعتين


كان حسام كالعاده يعود من عمله كل يوم ويذهب لسما لم يتركها ولو للحظه واحده

ذهب حسام لغرفه الدكتور نويل طرق الباب ودخل بعد أن سمع صوته

ابتسم حسام /مرحبا دكتور نويل

نويل ببسمه مرحبه / مرحبا بك

جلس حسام وتحدث مباشره / لقد طلبت مني الحضور

ابتسم الدكتور نويل / نعم طلبت ذلك لان هناك امر يجب معرفته

نظر له حسام في تعجب

دكتور نويل ببسمه /تقريبا زوجتك تم شفاءها

فتح حسام عينه بفرحه / حقا

هز دكتور نويل رأسه / نعم خلال علاجي لها لاحظت مدي تصميمها علي خوض هذه المعركه ضد مخاوفها وأكثر شئ شجعها علي ذلك هو وجودك بجانبها

حسام بتعجب / انا

دكتور نويل وهو يعدل من نظارته الطبيه / نعم انت أثناء علاجي كانت دائما تردد انها فقط تريد تخطي هذا من أجلك انت فقط

ابتسم حسام بسمة سعيدة وكادت دموعه تسقط حبيبته تحارب لأجله هو

دكتور نويل / لهذا انا طلبت منك الحضور زوجتك تخطت ما حدث لها قديما واستطاعت مواجهته فقط من أجلك ولكن......

نظر له حسام بانتباه

منويل / ولكن إذا حدث وتركتها او اذا شعرت انك لا تحبها او ائ شئ اخر يؤدي الي بعدكم فهذا سوف يسبب لها انتكاسة كبيرة لن تتخطاها بسهوله

تحدث حسام بصدمه / لا أفهم لما هذا

منويل / ببساطه لأنها تقوم بهدم حياتها القديمه كليا وتبني حياه جديده واساس هذه الحياه هو انت واذا رحلت انت سوف تتهدم حياتها

نظر له حسام بحزن وتحدث / لن اتركها ابدا طالما حييت ولكن انت تعرف الموت ليس بيدنا واذا........

دكتور منويل ببسمه /أطال الله عمرك يا رجل وقتها نري ما نفعله الان لاتفكر سوي بزوجتك وحياتكم معا انا هكذا تقريبا انتهيت من مهمتي بقي فقط أن نسحب كل السموم من جسدها ووقتها سوف تذهب معك

وقف حسام ومد يده وتحدث بسعاده / شكرا لك دكتور نويل لن انسي لك هذا ابدا

نويل / هذا واجبي

رجل حسام وهو يفكر في حياته معها بعد الخروج يجب أن ينهي عمله بسرعه حتي تنتهي هي ويعودوا للجميع


كان مالك يجلس وينظر للعائله بدقه تنهد ثم تحدث / الحمدلله زي ما انتم شايفين كل حاجه رجعت لطبيعتها

كان أثناء تحدثه ينظر كلا من ادم وزينه وغيث لليث غير مصدقين لما عرفوه منذ لحظات ليث يري كانت هذه صدمه العمر

مالك وهو يتحدث وينظر للجميع / اول ما نور تقوم وتبقي كويسه وحسام يرجع هنعمل فرح حسام وسما وخالد وناري ومراد وروجي

ثم ابتسم بخبث / وهيبقي كتب كتاب غيث ونرمين

نظرت نرمين للجميع يخجل شديد بينما غيث ابتسم بشده / طب احيات عيالك لتحليه فرح

ضحك الجميع عليه بينما مالك ابتسم وقال / خلاص هنخليه خطوبه طالما طماع

غيث وهو يقول بسرعه / لا خلاص والله خليه كتب كتاب احسن من مفيش

ضحك الجميع بينما مازال ادم ينظر لغيث نظرات لم يفهمها احد

تنهد مالك ونظر لدانه وتحدث بهدوء / وانتي يا دانه عايز منك قرار نهائي مفيش منه رجوع عشان نخلص موضوعك مع ليث

لم يتفاجأ ادم فقد اخبره ليث سابقا بحبه لدانه وايضا مالك اخبره كل شئ عن علاقتهم ولكن ما لم يخبره احد به هو أن ليث يري

كانت زينه تترجم كل ما يحدث حولها لادم الذي كانت ملامحه فقط جامده

مالك وهو ينظر لدانه /ها يا دانه مستني جوابك الاخير عشان بعدها متقوليش حد جبرني

نظرت له دانه بحزن وتذكرت حديثهم في المشفي

Flash back

بعد أن خرج مالك من عند نور وجد دانه تتجه للغرفة بحنق نظر لها مالك وتنهد بتعب ثم مسك يدها / استني يا دانه عايزك

نظرت دانه له بحزن بينما هو سحبها لاحد المقاعد وجلس عليه تنهد باختناق ثم تحدث / هو بيحبك من عشر سنين يا دانه

نظرت له دانه بتعجب وصدمه ايضا

مالك وهو يهز رأسه / من وقت ما كنتي 12 سنه وهو بيحبك مش بس كده ده كان تقريبا مجنون بيكي في كل مكان كان بيبقي وراكي وطلبك مني بس انتي كنتي صغيره عطيته كلمتي انه لو انتي حبتيه مش هرفض جوازكم غير كده مقدرش اوعده لحد ما كبرتي وقرب منك اكتر وجه وطلب مني يتجوزك عشان المهمه اللي كنا فيها انا وافقت

عشان حاجه واحده بس مش عشان حمايتك والكلام ده لا انا اقدر كويس احميكي بل عشان انا شوفت حبه في عينك يا دانه لولا كده مكنتش عمري هوافق

دانه وهي تنظر له بدموع وتتحدث بضعف / بس انتم كده كنتم بتجبروني وبتحطوني قدام الأمر الواقع

نظر لها مالك بحزن / احنا جبرناكي يا دانه بعد كل اللي قولته ده

تنهد باختناق ثم تحدث / عموما هستني رأيك انهارده يا دانه

Back

نظرت دانه بحزن للجميع ثم تحدثت / لا مش.......


دخل حسام علي سما وجدها تحتضن احدي العرائس التي احضرها لها

وجد الممرضه تقف خلفه وتتحدث ببسمه / لقد أوشكت علي تخطي هذه المحنه

نظر لها حسام ببسمه امل بينما هي اكملت / انها حقا مقاتله رغم كل ما تواجهه الا انها دائما تتحدي رغبتها دائما

انهت حديثها وخرجت وتركته يقف ويتأملها صغيرته الجميله البريئه

شعرت هي بأحد معها في الغرفه نظرت وجدته هو ابتسمت له بينما هو تقدم منها ومسد علي شعرها بحنان / حبيبي عامل ايه انهارده

ابتسمت له بشده وتحدثت بحماس / الحمدلله بخير تعرف اني متعبتش انهارده كتير هو تعبت اه بس شويه صغننين

ابتسم لها حسام وشدها لعناقه /قلبي خلاص هانت وقريب اوي هتكوني معايا علي طول ومش هسيبك ابدا يا حياتي انتي

ضحكت هي بخفوت بينما هو ضمها بشده له


دانه بحزن / لا مش مو.....

نهض ليث بعنف واقترب منها بشده ومال علي مقعدها / اياكي يا دانه اياكي ثم اياكي تفكري انك هتسبيني انتي فاهمه مفيش حد هيعرف يبعدك عني

نظر له مالك ووضع قدم علي قدم وابتسم بسخريه

بينما ليث تجاهل هذا وهمس في اذنها / حتي لو اضطريت اني اخطفك يا دانه فاهمه

ثم ابتعد مره اخري ونظر لمالك وعبدالرحمن الذين ينظرون له باستمتاع وتحدث / اسف يا شيطان بس دانه مكتوبه ليا من يوم ولادتها ومحدش هيقدر يغير دة ابدا

عبدالرحمن /والنبي ايه

ليث بشراسه / ايوه يا عبدالرحمن دانه ليا لو مين وقف قصادي هي ليا انا وبس فاهم

كاد ان يذهب ولكن توقف ونظر لدانه ثانيا واقترب منها بشده وهي مازالت تنظر له بصدمه علي حديثه هذا

تحدث بهمس اذابها / والله يا دانه لو شوفتك واقفه مع الدكتور ده ولا غيره هتزعلي مني واوي كمان

ثم ابتعد ونظر لادم / اريد التحدث معك يا آدم قليلا

هز ادم رأسه بهدوء أقرب للبرود / حسنا

تحدث ليث وهو مازال ينظر لدانه / في انتظارك

ثم رحل بسرعه كبيره خرج وقف أمام سيارته واغمض عينه وهو يتذكر انها كانت علي وشك رفضه ضرب سيارته بعنف وشد شعره وهو يصرخ / ماشي يا دانه ماشي


نظر مالك للجميع وتحدث وهو ينهض / اظن كده كل حاجه بقت واضحه للكل بإذن الله حسام يرجع بالسلامه ونور تبقي كويسه هنعمل الفرح

ثم نظر لدانه وتحدث وهو يكتم ضحكته / وياريت وقتها يا دانه تكوني حليتي مشاكلك مع جوزك

ثم تركهم ورحل بينما نظر عبدالرحمن لدانه التي تنظر بغيظ للجميع وهي تكاد تنفجر

ضحك بشده علي شكلها ثم تركها وذهب لمعذبته فهو لم يراها منذ عادوا من هذه المهمه

اخذت دانه حقيبتها وخرجت من المنزل وهي تتمتم بحنق وتذمر

خرجت صعدت لسيارتها وانطلقت بها وهي لا تعرف أين تذهب


نظر ليث لادم وهو يحاول تجميع كلامه

تحدث بخفوت / ادم انا

قاطع كلامه اندفاع ادم له وصفعه بشدة

نظر له ليث ولم يرد عليه فهو الحق كل الحق معه

ثواني وشعر بادم يندفع له ويعانقه بشده وهو يبكي / اه يا ليث انت تري انت تري يا اخي

ابتعد عنه وهو يمسك رأسه / اه يا عزيزي انت تري انا لا أصدق

بكي وبكي وهو يحدثه / لما ياليث لما اخفيت هذا عني

عانقه ليث بشده وهو يمنع نفسه من البكاء / لم اردان اقحمك في عملي يا آدم اردتك بعيدا عن أي شئ من شأنه ان يضرك يا اخي

ادم وهو يعانقه بشدة / اه يا اخي انا سعيد جدا انت تري وايضا

ابتعد عنه وابتسم / ستتزوج ومن من دانه صدقني لم أكن لاتمني لك خيرا منها يا اخي

ليث ببسمه عاشقه / لم أكن لاجد خيرا منها يا ادم هي واحده فقط دانه واحده فقط


كانت دانه تسير وهي تفكر في حكايتها مع ليث تنهدت بضيق هو يحاول اجبارها ولكن لن تكون دانه ان لم تجعله يندم علي خدعها 


بعد مرور اسبوعان علي هذه الأحداث كانت نور بدأت في استعادة صحتها وايضا سما أصبحت بخير حال وحان موعد عودتهم لارض الوطن


حسام وهو ينادي علي سما / يلا يا سما عشان منتأخرش

سما وهي تضع الملابس في الحقيبه وتغلقها / ودي كانت آخر حاجه لينا هنا

نظر لها وغمز / جاهز يا قمر

ضحكت بخفوت / جاهز ياقلب القمر حسام وهو يقترب / بقول ايه مستني لطياره بليل عشان الجو يبقي تراوه

ضحكت سما بشده ودفعته أمامها / طب يلا اجهز عشان الكل وحشني جدا جدا

حسام وهو يدخل للحمام ويحمل ملابسه / طب متزوقيش بس

ضحكت عليه سما بشده واغمضت عينها وحمدت ربها بشده علي هذه النعمة


في مصر

كانت تسير بغضب وهو يسير خلفها ويصرخ بتذمر / علي فكره المفروض انا اللي ازعل مش انتي

استدارت ناري بحده وتحدثت بحنق / لا والله هو انا اللي كنت ماشيه وراك كل ما تمسك اي لبس اقولك لا مش حلو

خالد بعيون تطلق شرار / انتي مسميه اللي كنتي بتختاريه دة لبس انتي بتهزري ولا ايه

ناري بعصبيه / علي فكره عادي دي هتبقي حفله نسائيه مش فيه رجاله

اقترب منها سريعا وامسك يدها وتحدث بغضب / صوتك ميعلاش احنا في الشارع بعدين مراتي محدش يشوف منها حاجه حتي لو ستات زيها فاهمه

ثم تركها ورحل بينما هي وقفت تنظر لاثره بدموع نظرت للارض بحزن وهي تبكي شعرت بأحد يجذب رأسها ويضمه اليه / خلاص بقي مكنش قصدي اتعصب بس والله يا ناري بغير عليكي اعمل ايه والفساتين اللي انتي عايزه تلبسيها دي لوحدها مصيبه اقولك نرجع نختار الفستان الروز اللي شوفتيه في الأول وعجبك

تكلمت بتذمر وهي تضم خصره لها / مانت قولت انه مش حلو

خالد وهو يتنهد بضيق / علي الاقل ارحم من قمصان النوم اللي اخترتيهم بعدين يلا وابعدي كده شويه عشان هنتقفش في فعل فاضح في الطريق العام

ابتعدت ناري وهي تضحك وسارت معه للمول مجددا


طرق الباب فاذن الطارق بالدخول

دخلت هي ببسمتها المعهوده / ممكن ادخل يا دكتور

نظر مراد لها ببسمته الفتاكه وغمز لها / ده المكتب ينور ياقلب الدكتور

ضحكت روجى بشده عليه ودخلت وجلست علي المكتب أمامه وتحدثت بدلع / حبيبي والله يا ميرو

مراد / بغض النظر عن ميرو بس انتي عايزه ايه بقي

نظرت له بتذمر / الله هو انا حرام اتدلع علي زوجي قره عيني

مراد بضحك وهو يجذبها له أكثر / لا طالما فيها زوجي قره عيني يبقي الموضوع خطير احكي

ضحكت هي بخفوت / طبعا انهاردة حفل توديع العزوبيه بتاعكم صح

ابتسم بخبث فقد علم ماذا تريد/ صح

روجى وهي تجذبه لها / وطبعا ميرو حبيبي مش هيعمل حاجه غلط صح

مراد باستمتاع / زي!! ؟؟؟

تحدثت هي تذمر / زي انكم تجيبوا نسوان

ضحك مراد باستمتاع /والله مضمنش انتي عارفه بكره الفرح بقي واخر يوم لينا كعزاب فلازم اااا.....

قاكعته وهي تجذبه من لياقه قميصه وتقرب وجهها له / اوعي يا مراد أنا بحذرك اهو ملكش دعوه بخالد ده هيضيعكم دة

ضحك مراد بشده وتحدث بخبث / عيب عليكي يا عمري


نظر مالك لنور التي تقف علي باب مكتبه وتفرك يدها بتفكير

تحدث وهو يضحك / تعالي يا نور مالك عايزة ايه

تقدمت نور وهي تنظر له وتبتلع ريقها / هو هو انهارده الحفله اللي هتعملوها ا.....

مالك وهو يري ترددها / مالها يعني

نور / حفل توديع عزوبيه

هز مالك رأسه / اه دي فكره خالد والشباب كلهم وافقوا فقولت ليه لا خليهم يفرحوا

نور وهي تقترب منه وتجلس علي قدمه وتتصنع الدلال / طبعا مالوكي حبيب قلبي ملوش دعوه بطيش الشباب ده يعني اي حاجه غلط يعملوها ملكش دعوه

ضحك مالك بشده وهو يضمها له / ايه يانور هو انا ابنك وده اول يوم مدرسه ليا

نور وهي تتدلل عليه أكثر / اكتر من ابني يا مالوكي اوعي يا مالك تجيبوا ستات عشان غلط ماشي

مالك وهو يضمها اكثر بمشاغبه / تدفعي كام

نور وهي تلوي فمها بتذمر / ايه يا مالك انت هتاخد مني فلوس ولا ايه

مالك وهو يجذبها له / لا مش فلوس انا عايز اااااا......

قاطعه إعصار يدخل للغرفة

دانه بصراخ / يا نووووور


نهضت نور من قدم مالك وهي تصرخ بفزع / اييييه في اييييه

نور وهي تنظر بتعجب لمالك الذي ينظر لها بغضب ونور التي تصرح بها

تحدثت بتعجب / في ايه يا جماعه

انقلبت لهجتها لخبث / هو انا قاطعت حاجه لاقدر الله

مالك بغضب / عايزه ايه يا زفته اخلصي

دانه وهي تتضحك / يبقي قاطعت عموما عايزه كيكه فراوله انهاردة

نظر لها مالك بغباء وهو يحاول ان يتمالك نفسه

نور وهي تربت علي كتفه / معلش بنتك برضو استحملها

مالك بكل غيظ /بس مش للدرجه دي يا نور دي غبيه اوي

دانه / تسلم يا ذوق عموما الست نور عملت كيكه الموز لعبده وكيكة البرتقال لرحمه وبنت البطه السوده دانه مش عملت ليها حاجه ولا ايه يا نور

مالك بعصبيه / بررررره

دانه بخوف / ايه ياباشا بس اهدي كده

مالك / انا مش عارف ليث متمسك بيكي ليه مع انه لو فكر كويس هيلاقي انه كسب لما بعدتي عنه

دانه وهي تمسك خصرها / نعممممم وهو هيلاقي احسن مني فين بس

مالك وهو يخرج سلاحه من الدرج ويقوم بتعميره وينظر لها بشر

دانه وهي تنظر للمسدس / احم طب يا نونو يا حبيبه قلبي اقفلي بقي علي الكيكه عشان عامله دايت سلام عليكم

ركضت دانه مثل المجنونه من الغرفه

بينما نور اخذت تضحك بشده عليها نظر لها مالك ببسمه وغمز لها / كنا بنقول اية


سمر وهي تنظر بمكر لسراج وتبتسم بشر بينما هو يقوم بترتيب ثيابه

نظر لها في المرآه بتعجب / فيه حاجه يا سمر

سمر وهي تبتسم بخبث / لا ياقلب سمر مفيش حاجه بس هو انا يعني رايح حفله الأخ الفاضل الكريم خالد

كتم سراج ضحكته / ايوه رايح

سمر وهي تقترب وتجذبه له وتضع يدها علي ظهر من الخلف

بينما هو نظر لها بصدمه / في ايه يا سمر انتي انحرفتي ولا ايه

سمر وهي تنظر له بدلال مصطنع / اوووه يا سروجي هو انا لو دلعت زوجي قره عيني يبقي انحرفت يا عمري

ثم اخذت تحرك رموشها بسرعه كبيره

بينما هو ابتعد بخوف / هروح استقبل حسام وسما سلام

خرج بينما هي ابتسمت بشر / انا طربقت الحفله علي دماغكم مبقاش سمر يا سراج وخالد ده حسابه معايا بعدين عشان أفكاره الزفت دي

أمسكت هاتفها وتحدث بشر / سرسور. حبيبي اجهزي


نظرت ساره لمازن الذي يتجهز جيدا ويبتسم لها ويلقي لها قبله

تحدثت سارة / اية يا سمر بس ما هو مازن قمر اهو

ثم ألقت لمازن قبله

سمر بسخريه / اومال مش لازم يكون قمر عشان المزز بتوع انهارده

نهضت ساره بعنف وهي تصرخ / نعم يا عمرررررررر

نظر لها مازن بتعجب

سمر بصراخ / وطي صوتك يخربيتك بقولك ايه التجمع عند نور عشان نتصرف

نظرت ساره لمازن بعدما أغلقت الهاتف بشك

بينما هو ينظر بتعجب / في ايه يا ساره بتصرخي ليه

ساره وهي تتمسك بهدوئها / ولا حاجه ياباشا

ثم اخذت تربت علي كتفه وتتحدث ببلطجه /بس خلي بالك من أفعالك عشان هتاخد لفه ورجعالك اشطا

ثم تركته ورحلت بمشيه تتصنع فيها البلطجه

بينما مازن ينظر بغباء لما يحدث

/ لازم اخلي سراج يعزل سمر عن الباقي دي بدأت تخرط عليهم وكمان البت دانه برضو تنعزل عنهم


أسد وهو يحدث خالد ويربت علي كتفه بفخر / الله عليك يافخر الصايعين هي دي الحفلات ولا بلاش

جميله وهي تهجم عليهم / والله لوريك يا خالد بقي دي حفله يا جذمه سمر كلمتني وكانت هتقتلني

أسد بتعجب / يعني هي دي حاجه جديده يعني انها عايزه تقتلك

صمتت جميله قليلا / صدق لا بس برضو انا تقولي ابنك الصايع عايز يفسد الرجاله

خالد بسخريه / ده علي اساس انهم قطط مغمضين


جميله وهي تجلس بتعب / انا زهقت منكم كلكم

بعدين يا زفت انت مروحتش تستقبل اختك وجوزها ليه

خالد وهو ينهض بفزع / نسيت سما

ثم ركض خارجا

بينما نظر أسد لجميله وغمز بمشاكسه / ايه

جميله بجهل / ايه

أسد وهو يقترب / ايه بقي يا جيمي بقالك فتره تقلان علينا ياكبير ما تحن يا جن

نظرت له جميله وهي تكبت ضحكاتها / بقيت بلدي يا أسد

أسد وهو يقترب منها اكثر ويضحك / وهو فيه احلي من البلدي يا قلب أسد 


عمر وهو ينادي بصوت مرتفع / نرمين يا نيرو

خرجت جنه من المطبخ وهي تهتف / بتكلم غيث في الفون يا عمر عايز حاجه

عمر وهو يمسك قميصه / عايز حد يكوي القميص ده يا جنه

جنه وهي تأخذه ببسمه حب / هات ياقلب جنه انا هكويه بس انت عايزه ليه

عمر وهو يبتسم ويمسك الكوب ليشرب / عشان الحفله بت.....

قاطعه صراخ جنه وهي تلقي القميص بعنف / حفله حفله ايه يا عنيا

عمر بتعجب / في ايه يا جنة الحفله بتاعت بليل

جنه وهي تقترب منه بطريقه مرعبه / قصدك حفله خالد

هز رأسه برعب / اه هو هو....

جنه /عايز تجيب نسوان ياك حش مفاصلك

عمر / هو انتي قعدتي مع نور ولا ايه حتي نور مبقتش تتكلم صعيدي

جنة وهي تنظر له ببسمه مرعبه / ماشي يا عمر قلبي روح الحفله ياباشا وهيص وارقص كمان

ثم حملت القميص ورحلت

عمر بنبره حازم في فيلم الباشا تلميذ / مش متفائل


نرمين من الغرفه / كده يا غيوثي مش هتروح الحفله صح

غيث بضحكه مكتومه / لا ياقلب غيوثك

ابتسمت بفرحه سرعان ما تغيرت عندما سمعت / هروح طبعا

نرمين بغضب / كده يا غيث ماشي خليهم ينفعوك

ثم اغلقت الهاتف ونظرت بشر / والله لزم علي دماغ عمتي سمر مفيش غيرها هي اللي هتقدر ليكم


ابتسم عبدالرحمن وهو يري رحمة تحاول كتم غضبها / والحفلة دي بقي فيها نسوان

عبدالرحمن وهو يدعي البراءه / حشا لله يا شيخه هو انا وش ذلك

رحمه وهي تقترب منه وتهمس له بدلال مصطنع / عارف يا قلب رحمه لو عرفت صدفه ان فيه بنت هيحصل ايه

عبدالرحمن ببسمه مستمتعه / لا ياعمري

رحمه وهي تنظر له بشر وتتحدث مثله /مش هقولك هعمل ايه هترك لخيالك العنان كده تتخيل بنفسك يا عمري

عبدالرحمن بغمزه / يا جامد انت

رحمه وهي تبتعد / طول عمري يابابا

عبدالرحمن وهو يهمس / طب ياباشا استمر بقي علي كده لحد بكره اشطا

رحمة وهي تبعد بخجل / ايه في ايه بقولك ايه علي فكره انا محترمه ومتربيه

عبدالرحمن بضحكه / يخربيتك هو انا شاقطك من جامعة الدول

ضربته رحمة في كتفه وهي تداري وجهها بخجل

بينما هو مازال يضحك عليها


ليث وهو يحدث ادم / حسنا يا آدم اهدء زينه لها حق في الغضب منك بسبب هذه الحفله

........

اعلم انها حفله عادية ولكنها فقط تغار عليك يا اخي

ضحك ليث / لا انا ايضا قادم فهناك فتاه تحتاج لتقويم

..........

هههههههه لا تقلق اكيد لن اؤذي نفسي يا آدم دانه هي نفسي يا اخي

.........

حسنا أراك لاحقا


أغلق معه الهاتف وتذكر ما حدث منذ اسبوع فهو لم يراها منذ ما حدث بينهم

Flas back

كان ليث يجلس مع دانه في المطعم منتظرين الوفد القادم من امريكا

جز ليث علي أسنانه وهو ينظر لها بغضب ويهمس من أسفل اسنانه / والله يا دانه اوريكي علي لبسك ده

نظرت دانه له ببرود وهي تبتسم لتستفزه / ماله بس ماهو عسل اهو

ليث بغضب ناري / وماله يا عسل انا هوريكي

ثواني وكان رجال الوفد يجلسون معهم وبدأت المناقشات بينما احد الرجال لا يرفع عينه من علي دانه وهي تزفر بضيق

لاحظ ليث ضيفها هذا نظر لها بتعجب وجدها تنظر لاحد الرجال الذين ينظرون لها بطريقه قذره هنا يمكن القول ان بلاك خرج اخيرا للعلن نهض بلاك بعنف واقترب من الرجل بسرعه كبيره ثم اخذ يضربه بشده والجميع يجذبه ولكن لا يستطيعون وهو فقط يضربه بغضب اعمي ولا يستطيع السيطره علي نفسه

اقتربت دانه برعب منه / خلاص يا ليث هيموت في ايدك

اما هو فلم يستمع له بل اكمل ضربه حتي فقد وعيه او مات نهض عنه وهو يعدل ثيابه وتحدث بكل برود كأنه لم يقتل شخص للتو / اسف للجميع الصفقه ملغيه

ثم سحب يد دانه وخرج وهي خلفه تكاد تسقط بسبب سرعته وضعها في سيارته بعنف شديد ثم صعد وأغلق الزجاج فحجب الرؤيه نظر لها بشر بينما هي صرخت ونهضت وانتقلت للمقعد الخلفي / ياماماااااااا

نظر لها بعدما استدار بجسده وتحدث بفحيح / بتعندي معايا يا دانه بتعندي معايا في البس يا دااااانه هاااااا انطقييييييييي

نظرت له دانه برعب / لا لا هو بس كان اه اه نور كانت بتغسل بقي عقبال عندك يعني وكان لبسي كله مغسول ملقتش بقي غير الدريس ده

ليث بتشنج / د.. ايه ياختي دريس قصدك قميص نوم يا حلوه

اقسم بالله يا دانه المحك في مره تلبسي ضيق ولا قصير هقتلك بعدين هو مالك سابك ازاي تخرجي كده

تمتم بخفوت/ مكانش في البيت اساسا

تحدثت بصوت عالي وهي تكتف يدها / ملكش فيه واتفضل روحني

ليث بسخريه / سواق الهانم انا ها

ضحكت بصخب / صدق لايق عليك

صرخ بها ليث / بس اخرسي مش عايز اسمع صوتك عشان هقتلك فاهمه يا دانه بس عموما هانت يابنت مالك وهتبقي معايا

نظرت له بتعجب شديد ماذا يقصد هذا ولكنه لم ينظر لها مجددا بل انطلق في طريقه لمنزلها ومنذ ذلك اليوم لم يراها

Back

ليث / هانت يا دانه هانت 


وبدأت الحفله في المساء

كان منزل اسد يجلس به جميع الرجال ويضحكون ويتحدثون كثيرا

كان مالك ينظر لهم بسعاده شديده فاخيرا عائلته متجمعة معا والضحكة مرسومه علي وجوههم

سمع ليث رنين هاتفه كاد يجيب عليه ولكن توقف قليلا ونظر لسراج نظره غامضه

سراج وهو يضحك انتبه لنظره بلاك

سراج بسخريه / ايه يا بلاكي هو انا قمر للدرجه دي

غمز له ليث بمشاكسه / واكتر ياقلبي

ثم اخذ يقترب منه وسراج يبتعد للخلف بجهل / في ايه ياض ما تثبت كده هي دانه ضربت عقلك ولا ايه

بينما ليث لم يتوقف واخذ يقترب اكثر واكثر منه وقع سراج وأصبح مسطح علي الارض وفوقه ليث والجميع يشاهد بتعجب

عبدالرحمن / اه يا اختي يا مسكينه طلع نصيبك واحد......

نظر له ليث وغمز بعينه

بينما عبدالرحمن تحدث بدلع / اه يا سافل

ضحك ليث بصخب واقترب من سراج اكثر ومد يده خلف ظهره

بينما سراج انتفض / يخربيتك بتعمل ايه

ثواني وكان ليث ينزع جهاز تصنت من ثياب سراج

نظر له الجميع بتعجب

بينما سراج عاد بذاكرته في الصباح عندما عانقته سمر همس / اه يابنت ال.......

بينما مالك انفجر ضاحكا / يخربيتها بجد يل اخي ايه ده

ضغط ليث علي زر تعطيل الجهاز وضحك بشده / والله زوجتك دي خساره للمخابرات

ضحك للجميع بصخب

بينما أسد غمز لعمر وعمر تحدث في اذن حسام بشئ

ابتسم حسام بشر وخبث ونزع الجهاز من يد ليث واخذ يقوم بعد اشياء به

نظر لهم وقال بضحكه / مش عمتو عملت كده عشان تتأكد ان مفيش بنات احنا نريحها بقي ههههههه

ليث بتعجب / قصدك.......

ضحك عمر بشده / ايون

ليث بضحكه / let's do it


بينما عند النساء كانوا متجمعين وهو يتنصتون علي الرجال سمر وهي تضع يدها علي فمها برعب /دانه جوزك طلع منهم ده بيعاكس سراج استغفر الله

نظرت لهم دانه بصدمه ثواني وسمعوا صوت عبده

رحمه بفزع / وعبده كمان

نور وهي ترفع يدها / الحمدلله يارب ابعد مالك عن العيال الفاسدة دي

ثواني وشعروا بالصوت ينقطع

نظروا بتعجب

سمر / يمكن مفيش اشاره ولا حاجة

اخذت تضرب علي الجهاز ثواني وعاد الصوت ولكن كان هناك صوت اخر فتح الجميع اعينه بصدمه

دانه / د دد ددد ده صوت بنات

سمر بصراخ / ياويلك يا سراج مني يا ويلك

نور وهي تكاد تبكي / اكيد مالك مش معاهم

سمعت صوت مالك وهو يتحدث / هاتها يا ليث ليا انا هظبطها

وهنا انطلقت ضحكه نسائيه عاليه

دارت رأس نور وكادت تسقط ولكن امسكتها ساره وهي تقول / اثبتي ياختي دول لسه في أول الليله

دانه وهي تشتم ليث / اه ياليث الكلب وعامل نفسك بارد ومفيش حاجه تهمك

سمر بصراخ / اخرسوا خلينا نسمع

مراد بضحكه شديده / لا بس قمر اوي يعني

فتاه / ده انت اللي قمر وجان يخربيت كده

روجي / احيه يابو سوسو احيه احيه

عمر / والنبي انت اللي عسل مش زي الغفر اللي معانا

جنه وهي تنظر لهم وتشير علي نفسها / انا غفر

أسد / العب ياباشا

فتاه اخري / هيهيهيهيهيي

جميله / اه ياقلبي سأموت

امسكتها سمر / استني يا اخت هيام انتي اما نسمع

مازن / ايه ام التفاهة دي

ساره وهي تصفق / الله عليك يابني الله عليك ده زوجي ده قره عيني حبيب قلبي

مازن / خلينا ندخل في الجد علي طول بلاش ضحك وهبل هاتلي دي ياض يا ليث

ساره / ولا اعرفه يا جماعه اساسا احنا هنطلق وفي مشاكل في المحاكم عادي

دانه وهي تلوي فمها / هو ليه كل اللي عايز بنت يقول لليث

سمر بضحكه / هو المشرف يا اوختشي وهيهيهيهيهي

سراج /ياااه يا اخي ده غير اللي بنشوفه خالص

سمر بشر / ده لو لو شوفت بعد كدة يا سراج

خالد بضحكه / هو ليلتنا فل ولا ايه

نظر الجميع لناري التي تجلس بهدوء

نظرت هي بتعجب/ بتبصوا ليه يعني هو عمل حاجه غريبه عليه ماهي عادي يعني

هزت سمر رأسها باقتناع

سما بفخر / وحتي الان سيداتي سادتي مسمعتش صوت......

حسام بضحكه / لا بس ياض يا ليث ايه الصواريخ دي

سما وهي تكمل بحزن وفم ملتوي / حسام

سمر وهي تنظر لهم / قومي يابت منك ليها عشان فيه مجزره النهارده الله يرحمك يا رجوله

نهضت الفتيات

وركضن للسيارات وذهبن لبيت أسد

بينما الشباب يكادون ينفجرون من الضحك

نظر ليث لخالد الذي يمسك اللاب توب ويقوم بتشغيل أصوات نساء ضحك بشده

مالك وهو ينظر باستمتاع / انا لو وافقت علي المهزله دي فعشان حاجه واحده وهي ان نور وحشتني وعايز اشوفها وزمانها جايه معاهم

ضحك الجميع وماهي الا دقائق وكانت للفتيات يهجمن علي المنزل حيث أن جميله كانت تملك المفتاح ركضت الفتيات في كل اتجاه وهن يبحثون عن النساء التي معهم

والرجال تنظر باستمتاع

رحمه لعبده / كده يا خاين الفرح بكره وانت هايص وهيهيهي

ضحك عبدالرحمن بشده عليها

بينما سمر تصرخ / وديتهم فين يا سراج ها انطق هما فين

سراج ببراءه / هما مين يا عمري

سمر بشر / البنات يا ابو البنات

سراج بضحك / بنات مين بس هو انا وش ذلك

سمر بسخريه / ده انت ذلك الوش اخلص هما فين

مالك بكل برود وهو يأخذ نور / طب مع نفسكم بقي يا شباب

اخذ نور وخرج للحديقة

ابتعدت عنه نور بتذمر بينما هو ابتسم واقترب منها وضمها بشدة / حبيبي زعلان ليه

نور وهي تنظر بحزن /جايبين نسوان يا مالك

مالك بضحكه / نسوان مين ياقلب مالك هو مالك عمره بص لست غير نوره

هزت هي رأسها برفض / بس انا سمعت

قاطعها ببسمه / ده كان مونتاج عمله حسام كان اي جمله يكتبه في برنامج تخرج بالصوت اللي انتي عايزاه فعملناه صوت بنت عشان ليث اكتشف جهاز التصنت

نظرت له نور بصدمه وحرج / هو انا مش كنت مصدقه علي فكره بس بس

ضمها مالك وهو يضحك / خلاص ياقلبي اهم جابوكي هنا خليهم بقي يولعوا مع بعض

ثم غمز لها بمشاكسه بينما هي دفنت وجهها به وهي تبتسم بشده


في الداخل اكتشفت سمر خدعتهم نظرت لهم بشر / يعني كنتم بتضحكوا علينا ولا ايه

سراج /يا سلام هو احنا اللي حطينا ليكم جهاز تصنت ولا ايه

سمر بتراجع / اصل اصل هو هو اه عايزين تجيبوا بنات صح

سراج وهو ينظر لها بملل / يارب الصبر

ثواني وكانت ضحكه الفتيات تصدح في المكان بسبب هذا المقلب الذي حدث منذ قليل

بينما دانه تنظر بشر لليث وهو يغمز لها باستمتاع


في اليوم التالي كان قصر الشيطان يضئ ويعمه البهجة فاليوم ميعاد ربط القلوب

كان كل شاب ينظر لزوجته بعشق خالص

اخذ كل واحد منهم يد حبيبته وذهب لساحه الرقص

تحدث عبده بعشق / تعرفي من اول مره شوفتك حسيتك انك مختلفه خالص وكمان اول مره شوفتك فيها كنت بجد في اكتر اوقاتي حزن سمعت كلامك مع عم يونس تلقائي كنت ببتسم لوحدي

ضحكت رحمة / وانت من اول يوم شوفتك قلت عليك مجنون كان وقتها في اكتر أوقاتي وجع

يوم المستشفي فاكر

عبده بغمزه/ ودي حاجه تتنسي برضو ده يوميها مراد ذلني وكل شويه يقولي البنت بتاعت المستشفي ضحكت رحمه بشده

نظر لها عبده ببسمه / بعشقك يا مجنونه انتي

رحمه وهي تستند علي صدره / والمجنونه عشقتك


مراد وهو لا يصدق حبيبه بين يده /ياالله ياروجي واخيرا اتجوزنا

روجي ببسمه / رحله عمر يا مراد انتهت بجواز بجد مش مصدقه اني خلاص بقيت ليك ودايما معاك

مراد وهو يضمها بشده / من صغرنا وانتي حياتي ياروجي كنت دايما باجي عندك وافرمل ممكن اتعصب علي اي حد الا انتي الدمعه منك تخليني احس بحياتي بتنهار

روجي وهي تعانقه بشده / بعشقك يا مراد

مراد / وانا عشقتك وبعشقك وهعشقك يا مجنونتي


حسام / كانت رحله طويله بس النهايه دي تستحق

سما وهي تنظر له بحب /الرحله دي عمري ما كنت هفكر امشي فيها من غيرك يا حسام انت اللي وقفت جنبي دايما ومعايا

حسام / من وقت ما كنت صغير حلفت انك ليا جه وقت وقولت هشيلك من قلبي بس مقدرتش لقيت نفسي تلقائي بنشد ليكي اكتر

سما وهي تضمه بشده / دايما خليك معايا يا حسام

حسام بحب / دايما ياقلب حسام


خالد وهو يضمها بخبث ويغمز لها / اخيرا يا مزتي بقيتي ليا

ضربته ناري / بطل قله ادب يا اخي يخربيت قلت الأدب اللي في دمك دي

خالد وهو يضحك / هو انتي لسه شوفتي.......

نظرت له بغيظ / علي فكره انت مش محترم خالص

خالد وهو يقلدها / وانتي مجنونه خالص

نظرت له بعشق / بيك مجنونه بيك

خالد وهو يحملها / لا كدة كتير يلا نمشي من هنا

ثم حملها للخارج بينما الجميع يضحك ويصفر عليه

واسد يقول / يخربيتك سافل فضحني

عبدالرحمن لرحمة / متيلا ياباشا زيهم

ثم حملها وهو يضحك وهي تدفن وجهها في صدره وهكذا فعل كل شخص مع زوجته

بينما كان غيث يحدث نرمين / مش لو كنا اتجوزنا كان زماني ماشي معاهم

ضربته نرمين / بس بقي هههههه

اخذ مالك يد نور وجذبها خلفه / تعالي معايا

نور بتعجب / هنروح فين

مالك بغمزه / بيتنا الخاص ولا نسيتيه

ضحكت نور وهي تتذكر المنزل الذي احضره لها يوم زفافهم وذهبت معه.


كانت دانه تشاهد الجميع ببسمه وتصفر وتصفق ثواني وشعرت بشخص يكبلها من الخلف ويضع شئ غلي انفها

لم تعد تشعر بشئ سوي انها أصبحت محموله من قبل أحد الأشخاص


وصل مالك ونور بعد عدة ساعات لمنزلهم

نور وهي تتبتسم بسعاده للاضواء الموجودة / نفس زينه اول يوم لينا هنا

مالك وهو يضمها بشدة / حبيت اعملك حاجه تفكرك بأول لحظات حياتنا ياااااه يانور مرت سنين علينا منها الحلو ومنها الوحش واخيرا رجعنا لمكانا الأول

استدارت نور له وابتسمت بشده / بعشقك يا شيطان

مالك وهو يحملها ويبتسم لها / وانا بعشقك يا مجنونتي

ضحكت نور بصخب عليه


علي احدي الجزر كانت دانه تنام علي فراش استيقظت بفزع وهي تتذكر اخر ما حدث / يا نهار اسود اتخطفت

نهضت بسرعه وهي تنظر حولها وجدت الباب يفتح ويدخل منه ليث وهو يبتسم لها / صباح الخير يا عمري

دانه بغضب / انا فين وليه جبتني هنا

ليث وهو يمسك يدها ويجذبها رغم اعتراضها للخارج وجدت نفسها علي جزيره اقل ما يقال عنها قطعه من الجنه نظرت لها بانبهار / ايه ده

ليث وهو يضمها له بشده / دي جزيره جنيه بلاك

نظرت له بتعجب / بتاعتك يا جنيتي

دانه وهي تنظر له بدموع / انا

هز رأسه وهو يمسح دموعها / اه يا حياتي انتي يا عمري دي لينا انا وانتي فقط

دانه وهي تنظر بحزن له / بس انت

قاطعها ليث وهو يركع علي قدمه ويحمل خاتم 💍 مكتوب عليه دانه / دانه تقبلي تتجوزيني

نظرت له دانه بصدمه / ليث انا

ليث / بعشقك والله من يوم ما كنتي صغيره دانه أقبلي وعمرك ما هتندمي صدقيني

دانه وهي تبكي بفرحه وتهز رأسها / موافقه موافقه

ليث وهو ينهض ويلبسها الخاتم وحملها ودار بها وهو يصرخ / عشقتك مجنونتي


البارت طويل اهو تسهروا عليه ليله 😂😂😂😂

وهنا اقدر اقول خلصت رحلتنا مع الشيطان وعيلته عيشنا ضحك وحزن وحب وكره واكشن وكوميدي معاهم وهنا اقدر اقولكم اشوفكم علي خير باذن الله في الروايه الجديده وبعتذر لو فيه خطأ املائي لاني مقدرتش اراجع عليها كلها 

بجد مستنيه رأيكم في الروايه 

وايه اكتر مشهد عجبكم في الروايه كلها 

واكتر مشهد كوميدي 

واكتر مشهد رومانسي 

واكتر مشهد حزن 

متنسوش 

فوت 

كومنت 

اشوفكم علي خير في (لعنة الفراعنة) 

دمتم سالمين 

رحمه نبيل 🌹🌹美心

再见

祝大家开斋节快乐

(اتمني للجميع عيد فطر سعيد) 

عيدكم مبارك يارب 

وينعاد عليكم بالخير 

السلام عليكم ✋ 🌹 🌹

#عشقتك_مجنونتي

#بنت_الشيطان2

#رحمة_نبيل

#حلقه_خاصة

#ليث_دانة


القرآن خير صاحب


ربّما لم ترزق بصاحبٍ 

يأخذ بيدك لطرق الخير

لا تحزن لذلك فمعك القرآن

في صدرك يهديك للتي هي أقوم

وأرشد وأنفع وأصلح

كلّ آية فيه كأنّك أنت المخاطب بها

يحيا به قلبك وتجد معه 

الطمأنينة والسكينة.

فيا فوز وفلاح من اتخذ القرآن صاحبه ‏في حياته فيلحق به في آخرته شفيعًا محاجًّا عنه.


🌹📗🌙


كانت دانه تنظر لليث وهو نائم بهدوء شديد وتتخيل ماذا سيفعل لها في أول عيد زواج لهم هل سيفاجأها ام يأخذها الي مكان هادئ وحدهم ام ام

تنهدت بحزن قليلا فمنذ اسبوع تقريبا وهو يتجاهلها تماما ويتحجج بعمله دائما

شعرت به يتقلب في فراشة فابتعدت ومثلت انها نائمه لتري رده فعله شعرت به ينهض من جانبها وقترب من جهتها كثيرا حتي كاد يلتصق بها اغمضت عينه وتكاد بسمه تنفلت منها ولكن ثواني وكانت البسمه تختفي ويحل محلها صدمه وهي تراه يأخذ هاتفه ويبتعد عنها ويذهب للشرفه

نظرت في اثره بخيبة امل هل تراه توقف عن حبها بعد مرور عام كامل علي زواجها سمعته يضحك بخفوت نهضت بفزع وركضت لباب الشرفه واختبئت عند الباب وسمعت حديثه

ليث ببسمه / ايوه لالا فاضي تماما مفيش حاجه انهارده مهمه اه تمام اقدر اقابلك

دانه بغيظ / مفيش حاجه مهمه يابن جايكوب

سمعته يضحك / اه اكيد فاكر شكلك كويس مش ناسي تمام هستناكي هناك متتأخريش

تمام 

دانه / اه يا ليث ماشي انا دانه يتعمل فيا كدة ماشي ماشي

خرج ليث من الشرفه بعد أن  ركضت دانه للفراش وادعت الموت

نظر لها ليث ببسمه ثم اتجه للدوره المياه

بينما دانه كانت تنظر بغيظ وحنق شديد / ماشي يا ليث ماشي

أمسكت هاتفها واجرت اتصال /الو لا اصحي ليا كدة محتجاكي ضروري تمام هروح هناك

ابتسمت دانه بخبث / اشطا يا سمورتي

نظرت لباب الحمام وابتسمت بمكر / ماشي يا ليث هوريك


دخل ليث للشركه وكالعادة الجمود يظهر عليه وبشدة صعد لمكتبه وجلس دقائق وشعر بشخص يقتحم مكتبه نظر ببرود لما كان يفعله ولم يكلف نفسه ان يرفع عينه فهو يعرف من هذا وماذا يريد

تحدث عبده بحده / انت حيوان ياض بقي تقولي هاجي معاك المهمه وفي الاخر تلبسني في هشام

صرخ بشده / هشام ياليث اللي يطيق العمي ولا يطيقني انت انهبلت

عاد ليث للخلف ببرود شديد / في ايه اهدي كده بعدين انا اعتذرت عن. المهمه دي لاني عندي حجات شغلتني مش اكتر وبعدين انا مرشحتش هشام للمهمه

عبدالرحمن بغضب / لا ده انت بتستهبل ما انت عارف ان سمير في مهمة واي غياب ليه او ليك بيلزقوا هشام ليا وانت عارف مش بيطيقني ولا بطيقه

نظر ليث له بملل / انت عقلك صغير يابني هو احنا بنلعب

عبدالرحمن وهو يجلس وينظر له بغيظ / لا مش بنلعب بس لما البيه يجي معايا المهمه ويتنك علي الأوامر يبقي فيها مشكله ولا لا المهمة كانت هتبوظ لولا ستر ربنا

ليث وهو يلعب بالقلم ببرود / وانت بتقولي ليه اشتكي للقاده

نهض عبدالرحمن وابتسم ببرود بسمه مرعبه / ده اللي هيحصل اما انت بقي هوريك يا ليث

ثم تركه وخرج

ضحك ليث بشده عليه / صحيح تؤام فعلا انت واختك زي بعض بالضبط

خرج عبدالرحمن وهو يزفر بضيق بسبب هذه المهمه التي أوشكت علي الفشل ولكن لقت نظرة شخص ما يدخل للشركه ابتسم بشر / اوووه اختي العزيزه هي اللي هتجيب حقي يا ليوثي يا عمري


نظرت سمر لدانه بخيبة امل وهي تهز رأسها بحزن / تؤ تؤ تؤ يا خسارة تربيتي ليكي يا دانه وتعبي وشقايا اللي راح علي الارض

نظرت لهم نور بقرق وهي تأكل فشار كأنها تشاهد فيلما

دانه بتأثر /اسفين يا معلمه والله غصب عني

سمر بحده / غصب عنك غصب عنك ايه يا ختي جوزك نسي عيد جوازكم وانتي تعديها بالساهل كدة من غير نكد ليه يعني هي القيامه هتقوم ولا ايه

جاءت رحمة سريعا وهي تحمل طبق مسليات / ها يا نور فاتني كتير

نور وهي تشاهدهم بانتباه / لا لسه بدأين

رحمه وهي تأكل مع نور / دي هتبقي مدعكه ياباشا

سمر وهي تنظر لهم / ممكن هدوء شويه فيه مستقبل بنت بيضيع هنا

رحمه وهي تشير بيدها / اتفضل يا ريس كمل اسفين المقاطعه

سمر وهي تعيد نظرها لدانه / ناس فصيله وانتي يابت انتي اسمعي اليوم ده مش هيعدي غير بطريقتين يا ما تنكدي عليه عيشته عشان نسي يا ما هو يفتكر ويتجنب الحرب اللي هتقوم

دانه وهي تنظر لها بدقه وتضيق عينها / رأيك كدة يا أبلتي

سمر / طبعا يا روح ابلتك هما الرجاله كدة لازم لهم العين الحمرا

دانه وهي تنظر لها وتفكر بجدية / امممم عايزة اسلوب نكد حلو وجديد كدة فهماني يعني اسلوب كدة متعملش قبل كدة اول مره يتنكد بيه علي شخص عايزة النكد يكون جديد ومودرن كدة

عبدالرحمن وهو يدخل للمنزل / حبيبه قلب اخوكي انا اللي هقولك تنكدي ازاي


دخل ليث للمطعم وبجانبه هذه الفتاه التي تكاد تلتهمه باعينها

ذهبوا لطاولة بعيده بعض الشئ وجلس عليها نظر لها وابتسم ببرود / ايوه يا استاذه مروة حضرتك طلبتي تقابليني ليه

مروه وهي تنظر لملامحه المتجهمه بضيق / هو انا بس كنت عايزه اقابلك عشان موضوع رأفت

ابتسم بسخريه شديده / وهو بقي بعتك ليا ومفكر انك هتقنعينى

مروه وهي تحاول أن تجعله يرضي / لا بس هو عرف اننا يعني كنا معرفه قديمه فقال

قاطعها ليث بسخريه / فقال يبعت ليا زوجته عشان تتوسط ليه عندي عشان انسحب من الصفقه الجديده واسيبها ليه انتي بتهزري ولا بتضيعي وقتي وخلاص

دخلت المطعم وهي تتلفت حولها وتبحث عنه وقعت عينها عليه وهو يبتسم لهذه اللزجه ويضحك ركضت عنده وهي تصرخ بدراميه / بتخوني يا ليث

التفت ليث بسرعه وصدمه من صوت دانه وتحدث بتعجب / بخونك ايه

دانه وهي تنظر لتلك الفتاه التي تنظر لها باستهزاء وقرف  وتحدثت بدردحه / في ايه يا اوختشي اجبلك مخلل تحدقي بيه بدل ما انتي مش طايقه نفسك كدة

تحدثت الفتاه بقرف / ايه الكلام البيئه ده

ليث وهو يفرك عينه / يا دانه افهمي

دانه وهي تلتفت له / استني انت حسابك معايا بعد السنيورة دي فعلا عبده كان معاه حق لما قال انك بطلت تحبني وبتخوني

جز ليث علي أسنانه بغيظ / عبده

سمع صوت عبده وهو يقترب منهم ويعانق دانه / ايوة عبده يا خاين انت عبده اللي كسرت قلب اخته وحطمتها لقطع صغيرة يا محطم القلوب انت 

هزت دانه رأسها بتأثر وهي تحتضن / اه حطمني لحتت صغيره يا عبدة 

عبده وهو ينظر له باشمئزاز مصطنع / تؤ تؤ تؤ كنت أتوقع اي حاجه الا انك تحكمها و تخونها اخص عليك اخص يا نوتي

ليث وهو ينظر له بغضب / انت بتردها في ايه يا حيوان انت ده ملهوش دعوه باللي حصل انت بتنتقم باختك ده مجنونة بنت مجانين وهتطلق

نور وهي تقترب بدراميه / المجانين كلهم هنا سوري الناس كلها هنا ولعبتك انكشفت يا ليث طلق البنت

دانه وهي تبتعد بفزع من أحضان عبده / اوعي يابا يطلق مين ياما ده انا اشرحكم هنا 

نور وهي تغمز لها / بس يا هبله يابنت الهبلة انتي هتبهدلي الدنيا

دانه وهي تتذكر الخطة وتعود لاحضان عبدالرحمن بتأثر / اه يا نور ظلمني القاسي ودمر زهرة شبابي وحولها لحزمه جرجير

نور وهي تتصنع الفزع / حزمة جرجير

دانه وهي تهز رأسها / حزمه جرير صفره كمان

عبده وهو يضمها ويبتسم بخبث لليث / يا حبيبتي يا ختي ياللي مظلومه دايما يا للي مشوفتيش يوم عدل من وقت جوازتك الشوم دي يا ما قولتلك ليث من النوع اللي مش بيعيش كتير 

دانه وهي تهز رأسها بتأثر / فعلا وملهوش ضمان يا عبده وبيبوظ بسرعه 

رفع ليث حاجبه ولوي فمه بتشنج / لا والنبي ايه ومش بيسرب مايه كمان 

هزت دانه رأسها بايجاب / تخيلي يا ماما اقوله عايزة كيس شيتوس مستخسره فيا

ليث بسخريه / والنبي ايه وكراتين الشيتوس اللي بتاكليها كل يوم لحد ما الدكتور منعك منها عشان تعبتي ايه هتنكري

سمر وهي تتدخل في الحوار وتجذب دانه من عبده / تعالي يا ضنايا يا مكسوره الجناح انتي انا قولتلك الواد ده مينفعكيش ابدا اهو مستخسر فيكي كام كيس شيتوس ربنا علي الظالم والمفتري احنا نجرجره في المحاكم عشان يعرف ان الله حق 

ليث /اهي كملت وسمر كمان يا صلاه النبي

دانه وهي تتحدث بحزن مصطنع / شايفين اللي بيحصلي يا ناس 

تحدثت للفتاه بتعجب / هو ايه اللي بيحصل

خرجت دانه بحده من أحضان سمر / اخرسي يابت انتي دلوقتي عشان منتفش شعرك خرجتيني بره الموود مش شيفاني بتكلم ها مش شيفاني 

نظر لهم ليث بتعجب 

ليث بتعجب / هو انا عملت ايه في حياتي عشان أقع في عيله زي دي ليه بس كده

استغفر الله

وقع نظره علي دانه التي تنظر له من داخل أحضان سمر

نظر لها بغضب ثم نظر لهذه الفتاه التي تدعي مروه وتحدث ببسمه حنونه مصطنعه / اظن ان الخروجه اتخربت شويه يا مروه ايه رأيك اي وقت تاني تكوني فاضيه فيه نخرج شويه ونكمل كلامنا

مروه ببسمه لظنها انها نجحت في اقناعه

بينما دانه كانت نظراتها تحرقه حرفيا بينما هو ابتسم لها باستفزاز ثم نظر لعبده بغضب وهمس له همس وصل اليه / حسابك معايا يازفت انت

عبدة وهو يحرك حاجبه باستمتاع / حبيي يا كبير

سمر وهي تهمس لدانه / انتى يازفته انتى نمتي ولا ايه

دانه وهي مازالت تنظر لليث / لا متنيله اهو


عاد ليث لشركته وهي يزفر بضيق / ماشي يا عبده الكلب انت اما وريتك مبقاش بلاك يا جذمه الظاهر اني اخفيت بلاك كتير

تذكر دانه ومشاغبتها وما فعلته فانفجر ضاحكا / يخربيتك حلاوتك يا شيخه رغم كل اللي بتعمليه مازلت بعشقك يابنتي

اغمض عينه وهي يستحضر صورتها ارتسمت بسمه تلقائية علي فمه ولكن قاطع هذه اللحظة الهاتف لذا حمله وهو يتحدث بعمليه / جهزت كل حاجه طب تمام شكرا جدا

أغلق للهاتف وابتسم / ودلوقتي جه وقتي الخاص معاكي يا جنيتي


عاد الجميع لمنزل مالك وجدوا مالك يجلس وينتظرهم وملامحه بارده جدا / كنتم فين

نظر الجميع لنور ببسمه غبيه

نور وهي تتحدث بحده / لا اوعوا تقولوا انكم.......

لم تكمل حديثها فاسرع الجميع للاعلي

نور بخيبة امل /هتسيبوني لوحدي

نظر مالك لاثرهم ثم أعاد نظره لها وحرك حاجبه وارتسمت بسمة علي شفتيه / ها يا نوري سابوكي لوحدك كالعادة هتقولي كنتي فين ولا ايه

نور وهي تنظر للدرج بغيظ / اصلهم جذم ابو شكلكم واحد واحد يا جذم

ثم اعادت النظر لمالك وهي تبتسم بلطف وتقترب منه وتعانق رقبته / مالكي حبيبي وحشتني اوي علي فكره

مالك وهو يضمها له بشده / وانتي اكتر يا قلب مالك بس نخلص حوارنا الأول بعدين نشوف وحشتني دي

نور وهي تبتعد بخيبة / يعني مفيش امل انك تنسي الموضوع خالص

هز مالك رأسه ببرود

نور وهي تتحدث بيأس / بص ياباشا انا هعترف عليهم واحد واحد


ركضت دانه للغرفة التي بها رحمة وسمر وعبده الذي يلاعب طفله الصغير الذي يبلغ عمره بضعة أشهر / باعتنا نور باعتنا وهتعترف لمالك علي كل حاجه

سمر بملل / هي امك كده مفكره يعني هتقدري انك تخليها تحامي عنكم يابنتي ده وانتم صغيرين كانت شايله بلاوي عايزاها تشيليها في كبرها كمان

عبده وهو يلاعب صغيره ويضحك / الله مش أولادها ولازم تحامي عننا

سمر بقرف / امك دي هبله اساسا لو انا كنت اعترفت عليكم بعسليه واحدة وحياتك

دانه وهي تنظر لسمر / سيبك منه يا سمر وقوليلي اعمل ايه

سمر بتفكير / جوزك دة مش بيجي بالعند ده عايز حاجه خاصه ليه

نظرت نور بتعجب لها / خاصه ازاي

سمر ببسمه ماكره / هنستخدم معاه أحدث أساليب الحرب

وضع عبده يده علي اذن رحمة / متسمعيش ياماما اللي هيقولوه دول شياطين بلاش يفتحوا عينك

رحمه وهي تحاول نزع يده / استني بس عايزه اعرف

عبده بتذمر / بس يا عسل تعرفي ايه دول خرابات بيوت

دانه / ايوه ايه هي

سمر ببسمه خبيثه / الإغراء


عاد ليث للمنزل وهو يري الهدوء والظلام يعم المكان نظر بدقه اذا لم تعد دانه بعد من عند والدها

تنهد بضيق كيف سينفذ........

قاطع تفكيره ضوء خافت ينير درجات السلم ودانه تقترب من الضوء ثواني وفتح فمه بشدة علي مايراه ماهذا هل هذه دانه

اغمض عينه وفتحها ثانيا ليتأكد فرك عينه بشده ماذا يحدث في هذا المنزل

هبطت دانه ببطئ علي السلم وهي تنظر له باغراء وهي ترتدي فستان قصير وشعرها ثائر خلفها  اقتربت منه ببطئ وهي تسير بغنج وتتمايل

بينما هو يدقق النظر ماذا تريد بفعلتها هذه وضعت يدها خلف رقبته وتحدثت بدلع كبير / ليووووثي حبيبي وحشتني مووت.

نظر ليث حوله بصدمه ثم أشار علي نفسه

هزت هي رأسها / ايوه انت يا ليووث قلبي

ليث وهو يرفع حاجبه / اوووه هووو ده الأسياد راضيين عننا ولا ايه

رفعت دانه حاجبها بتعجب

وابتعدت عنه / الاسياد؟؟؟؟

ليث وهو يبتعد ويصعد الأعلي / اها اصل شايفك متشيكه ومتدلعه كده غريبه

دانه بتعجب من الأسفل / غريبه

ليث وهو يضحك بشده ويدخل لغرفتهم / اها الاسطا دانه بقت مره واحده زي البنات كده اخيييي عليكي يابنتي مش لايق عليكي الجو ده يا دندون انا وانتي عارفين كويس اوي مين هيا اسطا دانه ههههههههههه

نظرت دانه للباب الذي دخل منه بصدمه / اسطا دانه انا اسطا دانه يا ليث

دخل ليث للغرفة وهو يضحك بشدة عليها ثم اخرج هاتفه / يلا بسرعه

ثواني وكانت دانه تقتحم الغرفه بصراخ / ليث يابن ام ليث مين اللي اسطا يا ليث ها قول مين هي اللي اسطا انا ده انا مززززة المززز يابا

ليث بسخريه / بعد مزززز و يابا دي مظنش

دانه بنظره مرعبه / ليث انت ع...

قاطع كلامها وضع ليث يده علي عنقها بحب

نظرت له بانجذاب بينما هو ابتسم ابتسامته الرائعه واقترب منها وهي ابتسمت بخجل ثواني وكانت تقع بين يديه ابتسم فهو تعمد الضغط علي رقبتها في جزء معين حتي تهدأ قليلا نظر لها بعشق لم يقل ولو ذرة بل علي العكس زاد وزاد متي فاض من قلبه تنهد بعشق وحملها اليه بخفه وابتسم واخذها و البسها ثياب خروج وحملها للخارج وصعد لسيارته ووضعها بها ثم قادها ولمده اكثر من خمس ساعات حتي وصل واحد من أكبر منتجعات مصر في منطقه نويبع ابتسم وهو ينظر لها وهي تنام بملائكيه هبط وذهب للجهه الخاصه به وحملها بكل حنان وذهب للمكان الذي استأجره كان عباره عن كوخ من طابق واحد كبير وجميل جدا دخل ووضعها علي الفراش وابتسم وذهب ليجهز الأمور التي جاء من أجلها

حل المساء وخي مازالت نائمه استيقظت بانزعاج ونظرت حولها وهي تجهل اين هي علمت انها في كوخ وهي تتجول به ابتسمت وهي تتخيل ان ليث هو من جاء بها لهنا اخذت جوله في الكوخ وهي تفتح الباب وتخرج وجدت نفسها علي شاطئ جميل والمياه تعكس شكل الشمس وهي تغرب فتصبح باللون الأحمر الجذاب استنشقت الهواء وهي تغمض عينها باستمتاع ولكن عكر صفو لحظتها وهي تستمع لصوت خلفها / اووووه شوفوا مين اللي هنا دانه مالك بنفسها

التفت دانه وهي تنظر حتي ابتسمت بسخريه وهي ترفع حاجبها


كان ليث يسير وهو يحمل هديه ويبتسم ويتحدث في الهاتف / لا ياباشا سرك باتع

سمر بضحكه / عيب عليك يا ابني ده انا ماما

ليث بضحك / لا بس انا انصدمت لما لقيتها كده والله يا سمر

سمر بضحك / عشان تعرف بس المهم استمتعوا ياباشا ودعولي ولما تروحوا البحر اكتبوا ورقه عليها البحر يشتاق لك يا حسن يا جرجاوي

ضحك ليث بصخب وهو يقترب من الكوخ حتي فتح فمه / طب ياسمر سلام عشان دانه هتقتل قتيل دلوقتي

ضحكت سمر / طب الحقها

ركض ليث وهو ينادي بتعجب / دانه

نظر الجميع له فتحدثت  الفتاه التي تشاجر دانه وهي تنظر له باعجاب / اوووه مين ده  

اقترب منها ليث وهو يضمها له /فيه ايه اللي بيحصل هنا

تحدثت الفتاه بسرعه / لا ابدا اصل.....

قاطعتها دانه بقرف / لا اصل استاذه صوفيا كانت بترمي السلام وهتغور قصدي هتمشي

صوفيا وهي تتجاهلها وتنظر لليث وتمد يدها / انا صوفيا ابقي صديقه دانه من الجامعة

دانه بقرف وهي تسخر منها  / سديقه لا يا ختي مكنش عندي اسدقاء زيك

صوفيا بسخريه / صح اصل انا وقتها كنت مش بصاحب حد زيك

دانه بتشنج / نعم يا معفنه مين دي اللي مش بتصاحب زي انتي نسيتي نفسك يا معفنه ولا ايه

شدها ليث له وهو ينظر للفتاة بغضب /خلاص يا دانه خلينا نرجع

صوفيا بغضب لدانه /اعرفي انتي بتكلمي مين يا دانه هانم انا دلوقتي بشتغل في أكبر شركات سياحيه مش زيك تلاقيكي لسه في الشركه المعفنة اللي كنتي فيها

دانه وهي تبعد زراع ليث بعنف / اوعي ياليث اوعي بس سيبني عشان هقتلها

دانه وهي تصرخ بها / مين دي يا ختي اللي معفنه الجذمه جذمه حتي لو حطينا فيها دهب يا عره انتي تعاليلي بقي

ثم انطلقت دانه في ضربها بشدة والفتيات المصاحبة لصوفيا تحاول جذبها من أسفل دانه وليث يسحب دانه التي تشبه القطه وهي تضربها ضحك بشدة وهو يجذبها حسنا هذه الصوفيا تستحق ما يحدث لها نجح ليث في سحبها وهو ينظر للفتاة / اتمني يا انسه تبعدي عن زوجتي وتحترمي نفسك وانتي بتكلمي زوجة ليث جايكوب

ثم اخذ دانه ورحل تحت نظرات الفتيات التي كانت تعبر عن ذهولها بسبب سماع اسمه ماذا دانه تزوجت ملك الاقتصاد في العالم ليث جايكوب اذا ماذا ستكون رده فعلهم اذا علموا بهوية بلاك

اخذ ليث دانه وعاد الكوخ وهو يضحك عليها

دانه / انا شدتني ليه لسه ماقلعتش شعرها بنت القرعه دي

ضحك ليث ثم وقف / يابنتي ارحمي بقي انا جايبك هنا عشان تتخانقي يعني

دانه وهي تتوقف بتعجب / اه صحيح احنا جاين هنا ليه وازاي محستش

نظر لها ليث بعشق كبير ثم انحني وحملها بحنان وحب بينما هي تنظر لعينه بتعجب ذهب لنهاية الكوخ حيث المطبخ وبه باب خشبي جميل التصميم فتحه بقدمه وخرج منه حيث الجزء الخاص به الذي يطل علي البحر وكانت المصابيح والشمع تنتشر علي الرمال مكتوب بها جنيه بلاك وضعها بلاك أرضا وهو ينظر لرده فعلها بحب بينما  هي كادت تبكي

ابتسم ليث بشدة وعانقها من الخلف ثم أشار لها علي السماء نظرت للسماء وجدت صواريخ تنطلق علي شكل قلب به كلمه love you ضحكت بشدة وعينها تدمع ثم استدارت له وعانقته بشدة وصرخت بفرحه / بعشقك يا ليث بعشقك انا..... انا... انا فكرتك نسيت انا مش

قاطعها وهو يجذبها لحضنه بعشق ويضحك / انسي ايه بس يا قلب ليث انسي ان في اليوم ده بقيتي ملكي في اليوم دة حققت حلم حياتي انك تكوني ليا

دانه ودموعها تنهمر وهي تبتسم بسعادة وتمسك يدها وتضعها علي بطنها / وفي اليوم ده بدأت ثمر حبنا يا ليث

نظر لها ليث بصدمه وهو ينظر بعينها يترجاها الا تكون تمزح معه

بينما هي هزت رأسها بفرحه / ايوة انا حامل

تحدث وهو لا يعي حرفيا ما يحدث / من امتي

دانه بضحك وسعاده / امبارح وقولت اخليها انهاردة عشان تبقي هدية عيد جوازنا

ابتسم بسعاده وجذبها له / واحلي هدية

اخذت تضحك بشدة وهو يدور بها انزلها وهي مستمر في الضحك 

اخذ يدها وجذبها خلفه بسرعه نظرت له وجدته يركض بها تجاه المياه ضحكت بصوت عالي وهو يحملها ويصرخ بحبها وهي تضحك بشدة عليه اخذ يرمي المياة عليها وهو يضحك بشدة وهي تبادله الضحك جذبها له وهم مازالو في البحر وتحدث وهو يستند بجبهته علي خاصتها / بعشقك بعشقك يا جنيه بلاك

دانه بعشق / وانا بعشقك يا ليثي


استوووووب فصل اهو الي حب اني انزل فصل خاص بليث ودانه واسفه علي التأخير يارب يكون عجبكم وانا بدأت اكتب في الجديد يارب ينال اعجابكم 

دمتم سالمين 

رحمه نبيل



 

تعليقات

4 تعليقات
إرسال تعليق
  1. عنجد بتجنننننن كتير كتير

    ردحذف
  2. وربنا انا كل بعرف حاجات مكنتش اعرف قبل كده الي عن الصلاة والحجات قبل كل فصل دي استفدت كتير الصراحه

    ردحذف
  3. بجد الروايه اكتر من رائعه وألف شكر على المعلومات الاخرى
    ربنا يوفقك واحنا في انتظار الجديد
    معلش الشكر جه متأخر

    ردحذف
  4. فعلا دى اجمل رواية دخلت قلبى❤️ و انا لما كنت بزعل كنت بقرأها عشان اضحك هى إلى كانت بتضحكنى اوى و بتفرحني☺️ بس دلوقتى انا اكتر واحدة زعلانة😞 عشان خلاص الرواية خلصت انا اتعلقت بيها جدا ونفسى اوى تعملى بنت الشيطان ٣🫀 ودا بالنسبالي حلم و نفسى تحققهولى وانا بدعمك من كل قلبى عشان تكملى💐🥀🌹

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع