![]() |
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته....
الجزء الاول من روايه عشقت_منتقبه
الحلقه الاولي والثانية والثالثة
بتدور احداث الروايه ف كومباوند ف ارقي الامكان ف فيلا هناك تعيش فيها اتنين رحمة
ووالدتها الحجه عليه
الحجه عليه :- رحمه رحمه اصحي يابنتي كفايه نوم العصر هياذن وانتي لسه ماصلتيش الضهر قومي بقي كفايه كسل
رحمه:- يووووو ايوه ياماما سبيني كمان شويه عشر دقايق بس انتي عارفه اننا بنام بعد الفجر ..
الحجه عليه:- لا قومي انا مش هسيبك كدا صلي واخرجي شويه شم هوا احنا من يوم ماجينا هنا لينا 4 شهور ماخرجتي ولا حتي اتعرفنا ع حد قومي بس انتي هناك كنتي موجودة ف البيت مش بتخرجي وهنا كمان لا قومي
رحمه:- حاضر يا ماما😔 يعني انا هناك كان ليا نفس اعمل اي حاجه انا هربت يا امي من هناك مقدرتش اقعد واستحمل اكتر من كدا وانتي عارفه 😔
الحجه عليه :- ولحد امتي يابنتي هتفضلي كدا الموضوع ليه اكتر من سنه انسي وعيشي حياتك انتي لسه صغيرة وال زيك لسه ماتجوزش
رحمه:- انسي 😒 انسي ايه يا امي
انسي عشر سنين ضاعو من حياتي وصلت فيهم للموت اكتر من مرة ورجعت وياريت خرجت منهم بحاجه ال احلي شئ حصلي فيهم راح هو كمان............ ... داا عمر يا امي مستحيل يتنسي 😢😢
الحجه عليه :- معلش يابنتي انتي بنتي ولازم اقولك كدا لازم اهون عليكي امال مين هيهون عليكي حببتي غير امك 😢😢😢😢
رحمه: - تسلميلي ياست الكل ومنحرم منك ابداً
طيب انتي يا امي نسيتي عادل اخويا ؟؟؟
الحجه عليه: :- طبعاً لا 😔😔 هو ف حد بينسي ضناه يابنتي بس
رحمه:- امال عايزاني انا انسي اولادي😢😢 ال كانو مصبرني ع الدنيا دي وع عيشتي مع ابوهم
الحجه عليه: - فكرتيني باخوكي 😢
ياريت يا بنتي اعرف طريقه فين او حتي اي خبر عنه بدل ما انا كدا 😔😔
رحمه:- باذن الله نطمن عليه ياغاليه ربنا موجود
الحجه عليه:- يارب يابنتي يارب قومي يلا بطلي كسل.
رحمه:- حاضر هقوم اهو
الحجه عليه:- صلي وانا هحضرلك الغدا
رحمه:- لا ياست الكل مالياش نفس اكل هخرج شويه ولما ارجع ناكل مع بعض
الحجه عليه:- قومي طيب يلا بطلي كسل
فاقت رحمة وصلت الضهر واستنت العصر صلته بردو لبست هدومها
لبست فستان اسود طويل نقاب اسود برود مافيش حاجه ظاهرة منها غير العيون البني الفاتح ال بتقلب عسلي لما الشمس تضرب فيها ونزلت
رحمه:- انا خارجه ياغاليه عايزه حاجه
الحجه عليه:- تعالي كلي حاجه قبل ماتخرجي ماتخرجيش كدا
رحمه:- لا منا اكلت ☺
الحجه عليه :- امممممممممممممم اكلتي اكلتي ايه واياكي تقولي شكولاته
رحمه:- 😂😍😉 اه هو ف غيرها
الحجه عليه:- يوووووووووووووه يابنتي حرام عليكي انتي حتي والدكتور مانعك منها بردو اكلتيها انتي بتفطري بيها ف الصبح حرام عليكي😡
رحمه:- قلبك ابيض ياست الكل😒 منتي عارفه دا العشق كله😍😍
يلا بقي هخرج اتمشي شويه وارجع بدري سلام ياغاليه
الحجه عليه: - خلي بالك من نفسك وماتتاخريش
رحمه:- متخافيش بنتك شافت كتيييير ماتخافيش عليها
خرجت رحمه اتمشت ف الكومباوند وشافت المحلات وشافت الجناين والاطفال بيلعبو وقفت تتفرج عليهم افتكرت
فلااااااااش باااااااك
ماما ماما
ايوه يا كريم يا حبيبي معاك
كريم:- جعان ياماما عايز افطر انا واخواتي قولت لبابا بابا سابنا وخرج
رحمه:- معلش حبيبي بابا عنده شغل
كريم: - معلش ياماما انا عارف ان انتي تعبانه بس انا مش.عارف اعمل ايه وبابا مارديش يفطرنا وخرح يفطر برا
رحمه:- لا ياحبيبي بابا خرج شغل
كريم: - لا ياماما بابا معندوش شغل دا خرج ولا همناه احنا وهو عارف انك تعبانه ومش قادرة تقومي من ع السرير
رحمه:- خلاص ياكريم ياحبيبي انا هقوم افطركم معلش يمكن بابا رن عليه واحد صاحبه عشان كدا خرج
كريم:- قوليلي اعمل ايه وانا اعمله
رحمه:- ولا حاجه حبيبي ماما ادخل اقعد مع اخواتك وانا ال هعمل. ااااااااه ااااااه
كريم:- سلامتك ياماما
رحمه:- االله يسلمك ياقلب ماما يلا
خرج كريم من عند مامته ورحمه فضلت شويه ع السرير تعيط
كبرت يا كريم وعرفت ان باباك مش بيشتغل وان بدافع عنه قدامكم
اعمل ايه بس يارب. ربنا يهديك يا علي ربنا يهديك
عوده من فلااااااااااش باك
عيونها دمعت شافت مكان جميل وهادي جداً جنب الطريق راحت عنده تحت ظل شجره قعدت فيه وهدت نفسها بنفسها ودعت ربنا يارب انا عارفه ان دي امانه وانت اخدت امانتك تاني يارب انا مش معترضه يارب صبرني صبرني صبرني
يارب انا واثقه فيك انك هتعوضني خير عن كل ال شفته عوض قريب قريب قريب يارب
مسكت المصحف كانت وخداه معها فتحته وقعدت تقرء فيها لان القران روحها وهي روحها كانت ضايعه منها ولقيتها لما فتحت المصحف
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
هناااك ف شركة كبيرة بتاعت استيراد وتصدير جميع الالات الزراعيه بمختلف اشكالها وانواعها واحجامها لصاحبها هيثم الشناووي
علا:- هيثم باشا الملفات دي عايزه امضت حضرتك وعميل الشركه العربيه عايز معاد مع حضرتك
(علا) دي سكرتيرة بتاعت هيثم باشا سوسه وسهونه كدا وبترسم ع هيثم وهو مديها الطناش
هيثم:- هاتي الملفات
قعد يمضي ف الملفات
هيثم: - ابقي حددي معاها معاد بكرة شفي اجندة المواعيد وظبطي معاد وبلغيني انا ال هقولك انتي ال مساكه كل حاجه
علا:- بمياعه شويه انا اسفه ياباشا ☺ بس حبيت اعرفك
هيثم :- انا عارف ومنتظر منك المعاد تقوليلي عليه
اتفضلي الملفات ولما تظبطي المعاد قوليلي 😡
علا:- بغيظ وتوتر حاضر ياباشا امرك
خارجه من المكتب صادفها وائل باشا
وائل: - مال الجميل زعلان ليه
هيثم:- تعالي يازفت وكفياك لقول لمراتك
وائل: - لا ياعم الطيب احسن
(وائل ) صاحب هيثم من زمان وهو محامي الشركة يعني الثقة بتاعت هيثم وساكنين جنب بعض
وائل: - قولي بس ايه ال مش عاجبك فيها دي بت زي الفل
هيثم:- كلها ع بعضها وبعدين مش دي ال تدخل دماغي
وائل: - انت مش ناوي تتجوز تاني ول خلاص المرة ال فاتت سدت نفسك عن الجواز
هيثم: - دي تجربه وعدت بحلوها ومرها وجواز دلوقت انا مش بفكر خالص سيبها تيجي زي ماتيجي
وائل:- طاب يلا نتغدا برا
هيثم:- لا غدا ايه هروح انام قبل معاد الحفله
وائل:- هتنام من دلوقت لسه بدري
هيثم:- عشان افوووووق النهارد يوم طويل اخرج وحدك
انا همشي يلا سلام
وائل: - سلام يا مجنون
هيثم: - هههههههههههه احلي حاجه الجنان😜
ركب هيثم عربيته مروح ع البيت
تليفون بيرن
صدق الله العظيم
رحمه:- الو ايوة يا ماما
الحجه عليه:- انتي كويسه حببتي
رحمه:- تمام ياست الكل نص ساعه كدا وهوصل عندك
الحجه عليه:- ماشي ياحببتي خلي بالك من نفسك
رحمه:- حاضر سلام
الحجه عليه:- سلام
قعدت رحمه تتفرج ع المناظر الجميله والهوا ال يرد الروح ويشرح الصدر بصت ف الساعه لقيت الوقت خلاص قررت انها لازم ترجع البيت
هيثم ف عربيته مشغل الهاند فري ماشي بطيئ بالعربيه
وفجأه 😳😳
$$$$$
متاااابعه للصفحه 😢
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعاالي وبركاته
الجزء_الاول
من روايه عشقت منتقبه
الحلقه الثانيه
هيثم ف عربيته حاطط الهاند ولابس النضارة وماشي ببطئ
لفت نظره شئ اسود ماشي
هيثم لنفسه: - ايه دا مين دا رايحه ولا راجعه دي ايه خيمة سودة ماشيه اهاااااا 😳 دي منتقبه
منتقبه😳 هنا ف الكومباوند ازاي ايه واحده من هنا يكون هداها ربنا وانتقبت لا ماظنش دول فاتحين ع البحري امال مين دي بس انا اول مرة اشوفها ومش مضيت عقد معاها ولا شفتها تكون مين #ملحووظه الكومباوند بتاع هثيم ملكه
ايه دي مافيش حاجه ظاهرة فيها خالص اسود ف اسود يلا وانا هشغل بالي ليه من طول مافيش مشاكل يبقي خلاص
$$ كمل هيثم مشي بعربيته وصل للفيلا بتاعته قابله عم عبده
عم عبده:- حمدلله ع السلامة يابني ( عم عبده دا بيشتغل عند هيثم باشا ف البيت بيعتبرة ف مقام ابنه لان من ع ايام والده محمد الشناوي وهو مسؤل عنه)
هيثم:- الله يسلمك ياعم عبده
عم عبده:- احضرلك الغدا
هيثم:- ياريت والله هعمل شاور واخرج اصلي تكون جهزتو يا راجل ياطيب ولا انحرم منك
عم عبده:- ماتقولش كدا انت ابني وغالي عندي وامانه والدك الله يرحمو امنهالي قبل مايتوفي
هيثم:- ربنا يحفظك ليا
ركب هيثم ع اوضه اخد شاور وصلي وبالفعل كان عم عبده حضرو الغدا
اكل وهو بياكل
عم عبده:- هتخرج تاني
هيثم: - لا مش هخرج هنااااام لحد معاد الحفله ولو ان مش عايز اروح
عم عبده:- معلش يابني ليه كدا فك عن نفسك شويه انت من الشركة للبيت والعكس حتي النادي بطلت اتروحه كمان الحفله
هيثم: - والله يا راجل ياطيب ماليا نفس مش بتعجبني الحفلات ال زي كدا خصوصاً ان الستات ال فيها تقريباً مش لابسين حاجه
عم عبده:- ههههههههههه اقول ايه عليك يابني ضحكتني مهم صفوة المجتمع بتاعكم كدا انت لسه هتعرفهم منتا كنت متجوز منهم ول انت نسيت
هيثم:- مش ناسي والله وغلطه وعدت. ربنا يهديهم والله انا گ راجل بستحي وبخجل من ال بشوفه قدامي ماشي انتي مش محجبه طاب حتي البسي لبس كويس مش جاي بالهدوم الداخلي لا وايه رجالتهم كمان الموضوع ايزي عندهم
عم عبده:- تعرف يابني هو دا الزمن ال اتكلم عنه الرسول وقال ورجالتهم دول بيسمو بالديوث ال هو مش بيغير ع اهل بيته
هيثم:- عندك حق ربنا يرحمنا برحمته
تعرف ياعم عبده
عم عبده:- خير يابني
هيثم:- انا شفت ايه النهارد ....شفت بنت منتقبه هنا ف الكومباوند اول مرة اشوف وحدة كدا وماكنتش عارفها رايحه ولا جايه ومافيش حاجه ظاهرة منها غير العيون وكمان ال يدقق اووي فيهم هيشوفهم قولت سبحان الله ف عز الحر دا ال غيرها ماشي بال.... ول بلاش
عم عبده: - ماشاء الله عليها والله يابني انا لما بشوف بنت كدا قدامي بفتخر بال رباه بنت بجد ونعم التربيه مع ان ف ناس كتير واخده فكرة غلط ع المنتقبات والله بس هنعمل ايه زي ماف بردو ف ... ف بنات فعلاً واخدين النقاب ساتر بس دول مش بيمدو للدين بشئ وهم ال شوهو فكرة النقاب عند بعض الناس
البنت المنتقبه تلاقيها عارفه حدودها كويس وعارفه هي بتعمل ايه والنقاب مش مانعها من حاجه بس ف حدود هي عارفه انها ساتره نفسها لشخص واحد بس هو ال له الحق انه يشوف كدا مش كله
هيثم:- عندك حق والله ياعم عبده دول انا بحسهم بملايكه من السما ولو كان فعلاً العري دليل التقدم كانت الحيوانات اتصدرت ف المركز الاول😂😂😂
عم عبده:- والله انت يابني مشكله
هيثم:- انا بتكلم جد دي حافظه نفسها وعارفه حدودها مش زي التانيه بتبقي عرض ازاياء بقولك ايه ياراجل ياطيب انا هنااااام وع الساعه8 صحيني
عم عبده:- ماشي يابني
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
رحمه روحت البيت لقيت مامتها عليه ف انتظارها
الحجه عليه:- ها ياقلبي عملتي ايه
رحمه:- الله ياماما شفت اماكن جميله جداً المرة الجايه هتكوني معايا
الحجه عليه:- مالك عنيك مالهم انتي معيطه صح
رحمه:-😔 ايوه عديت ع شويه اطفال بيلعبو افتكرت ال فات😔
الحجه عليه:- ربنا يصبرك يابنتي. تعالي ناكل
رحمه:- اغير هدومي وارجع بسرعه
ركبت رحمه اوضتها غيرت هدومها ورجعت قعدت مع مامتها قدام التلفزيون. واكلو مع بعض
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
وائل روح ع بيته
هند:- حمدلله ع السلامه ياحبيبي ( هند مرات وائل ست بيت)
وائل:-الله يسلمك حببتي. فين كريم ( كريم ابن وائل عنده سنتين طفل صغير)
هند:- ف اوضه بيلعب
وائل:- انا هدخله
دخل وائل لابنه قعد يلعب معاه
هند:- احضرلك الغدا
وائل: - لا اكلت برا قبل ماجي اتغدو انت
هند:- اكلنا من بدري اتغديت انت وهيثم اكيد
وائل: - لا والله مارضيش يتغدا معايا برا روح يتغدا وينام قبل الحفله
هند:- هو ف حفله النهارد
وائل:- اه ياستي عندي وليد عز بمناسبه الصفقه الجديده بتاعته
هند:-😱😱 وليد عز يبقي اكيد رانيا هتحضر
وائل:- دا اكيد وممكن تقفش مع هيثم
هند:- بقولك ايه حبيبي هو ليه مايرجعهاش هيثم
وائل:- هيثم يرجعها ماظنش دا صدق ماخلص منها 😒
هند:- يارتني كنت معاك 😔
وائل: - ماتيجي حببتي
هند:- وكريم اسيبه مع مين لو امي الله يرحمها موجوده كنت سيبته معاها بس الله يرحمها 😢وانت عارف ان وحيده مافيش اخوات معايا😔😢
وقف وائل واخدها ف حضنه ورفع وشها ومسح دموعها بايده
وائل:- وانا رحت فين انا امك وابوكي،واختك واخوكي وكل دنيتك ول انتي شايفه ايه
هند:- حضنته جامد
طبعاً ياكل دنيتي ربنا يخليك ليا يا حبيبي ولا يحرمني منك ابداً
وائل :- ولا منك يابنت قلبي
هند:- كنت جبت هيثم اتغدا معاك هنا
وائل:- تصدقي فاتت فيا ان اقوله يلا الجيات اكتر
هند:- والله بيصعب عليا ف بعض الاحيان واقول ربنا يكرمه بال تستاهله
انسان فوق الوصف عايز ال تقدره ورانيا ماكنتش مهتميه بيه اصلاً افعالها غريبه
وائل:- ربنا يكرمه هو فعلا تحسيه مش زي الناس ال هو بيتعامل معاهم ربنا يستر النهارد وعرق الصعيدي بتاعه مايطلعش 😂😂
هند:- ومالهم بقي الصعايده هو ف زيهم
وائل:- الله😏 منا صعيدي،ول انتي نسيتي يا اسكندرانيه
هند:- اسكندرانيه اه بس اصلي قناوي انت نسيت
وائل :- هو ف حد بينسي نفسه ً😂😂
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
عند رحمه ف البيت
الحجه عليه:- ها احكيلي شفتي ايه
رحمه:- شفت المحلات واخدت فكرة عنهم عايزه اغير الفون واجيب واحد جديد وارجع اشوف صحابي ع الفيس 😉
الحجه عليه:- يادي الفيس وسنينه 😒
رحمه:- مالو يا امي اهي حاجه بتهون عليا وتخرجني من ال انا فيه😔😔
الحجه عليه:- بضحك معاكي ياقلبي منا عارفه بس بردو تاكدي ان ربنا هيعوضك خير عن كل ال شفتيه
رحمه:- يارب يا امي يارب
$$$$$$$$$$$$$
عند هيثم ف البيت
عم عبده:- هيثم بيه هيثم بيه اصحي يابني الساعه جت 8
هيثم:- بعين نصها مفتوح .ايوه ياعم عبده مين البيه دا 😏
مش قولتلك100 مره انا ابنك وبيه دي مسمعهاش منك تاني
عم عبده:- اانت هتفوق عليا طاب قوم يلا وراك حفله
ال قولي الحفله دي فيها بنات حلوه😉☺
هيثم:- ههههههههههههههههههه والله انت ال مشكله انت عايز تتجوز ياراجل ياعجوز قولي وانا اجوزك والله
عم عبده:- اتجوز ايه يابني انا من بعد ام العيال حرمت الجواز ع نفسي يستحيل اتجوز بعدها دي كانت روحي ونبض قلبي😔
هيثم:- الله ع الحب هو دا الحب ال الواحد نفسه فيه يكون عايش جو حبيبيه وحاسس بيه.ويكون نبض قلبه بيكون احساس تحس بال بتحبه حتي من غير مايتكلم
عم عبده:- اهو انا وهي كنا كدا يابني دي كانت غطاي وسري وحافظاني ف حضوري وغيابي عمرها ماقالتلي كلمه زعلتني وغير كدا يابني كانت منتقبه بتقول كلي ملك واحد بس ماخليش نفسي فرجه لغيرك
انا يابني بسال عايزك انت تتجوز مش كفايه لحد كدا ليك اكتر من سنه وطلقتك بتحاول معاك وانت ول ااااااا انت هنا
هيثم :- طليقتي يا عم عبده مستحيل ارجعها تاني وانت اكتر واحد عارف الاسباب ايه وانا عارف ومتاكد ان هلاقاها ف الحفله دي حفله وليد عز يعني دا لازم وهو وهي زي بعض
عم عبده:- ماتديها فرصه تانيه يابني انت قلبك قاسي كدا ليه وماتنساش ان والدها مشاركك ف المصنع ال لسه بيتعمل دا
هيثم:- الشغل حاجه ودي حاجه تانيه وياريت يخلع منه المصنع بس هو بارد زي بنته
عم عبده: - :ربنا يهديك يابني ويصلح حالك. قوم يلا شوف وراك ايه
هيثم: - يارب وماتشغلش بالك انت سيبها زي ماتيجي تيجي مين عالم
قام هيثم اخد شاور وجهز للحفله كان برنس وهو فعلا برنس😍😉
وله هيبه ف كلامه وصمته ومشيته وحركاته ركب عربيته وع فيلا وليد عز
اول مادخل من باب الفيلا لحظة صمت واعجاب خيمت ع المكان وال فيه عيون البنات متعلقه بهيثم ال مافيش ولااااا وحدة فيهم لفتت نظره
وهو بقي شكله يغني عن اي شئ
صوت جاي من بعييييييييد هيييييييييييييييييييييييييييييييييييثم
بيلتفت هيثم لقي مين............. .....
متابعه للصفحه ولايك جميل زيكم بقا 🤗
بما انكم حبيتو الروايه هنزلها بسرعه عشان انزل الجزء الثاني للي طلبوه بس اتمني تساعدوني بلايك للصفحه وتعرفوها لصحابكم😍
روايه_عشقت_منتقبه
الجزء الاول
الحلقه_الثالثه
صوت جاي من بعيييد هييييييييييييييييييييييثم !!!!!
بيلتفت هيثم لقي مين
حضنه جامد جداً ( وحشتني ياحبيبي اخبارك ياقلبي كدا اسبوع بحاله ماشوفكش فيه هونت عليك يا وحش ) ..... رانيا ( طليقت هيثم شخصيه مستهترة ومش بتحب غير نفسها وحقودة جداً وهيثم بالنسبالها صفقه بس للاسف خسرتها)
هيثم واقف ببرود وايديه جنب مش بادله الحضنه ولما اتخنق منها شال ايديها من ع رقبته
هيثم:- انتي ايه ال بتعمليه دا
رانيا:- وحشششتني ياقلبي
هيثم:- انتي اكيد مجنونه مش طبيعيه
رانيا:- مجنونة بحب جوزي
هيثم:- عندك جوز مين انتي مش مراتي انتي طليقتي وانا مش جوزك وال بتعمليه دا حرام انك تحضني واحد غريب عنك فهمتي يابتاعت الموضه اوعي بقي
رانيا مانطقتش ولا كلمة بس احرجت جامد جداً من ال حصل خصوصاً ان الحفله كلها بتبص عليهم وع صوت هيثم العالي
......هيثم باشا مالك بس يانجم انت نجم الحفله النهارد زعلان كدا ليه ( وليد عز رجل اعمال وهو صاحب الحفله شخصيه غريبه مره كويس وعشر وحش )
هيثم:- وليد باشا مافيش حاجه يا ياباشا ومين دا ال نجم الحفله
وليد:- انت طبعاً بص كدا لنفسك الحفله اهي كلها بتتفرج عليك
رانيا ف الوقت دا انسحبت وقعدت ف ركن بعيد ومساكه كاس بايدها وعيونها ع هيثم وبتكلم نفسها هترجع يعني هترجع بالزووء بالعافيه هترجع والزووء مانفعش معاك يبقي نستخدم العافيه مش رانيا الشهاوووي ال تعمل فيها كدا وتخلي الكل يتفرج عليه...
............... تستاهلي.... والله تستاهلي وتستاهلي اكتر من كدا كمان
بتلتفت رانيا... بابا ارجوك لو سمحت انت كمان انا مش ناقصه كفايه ال فيا
(عصمت الشهاووري والد رانيا شخصيه متسلطه مش بيحب حد زي بنته وشريك هيثم ف اكبر مصنع بيتعمل )
عصمت باشا :- ايوه تستاهلي قولتلك خلاص دا عنيد ودماغه ناشفه زي الحجر انا اعرفه اكتر منك من طول مارماكي مستحيل يرجعلك فتريحي نفسك وسيبك من الهبل ال بتعمليه دا
رانيا:- انت شايف كدا لا انا مش بستسلم بسهوله وانا ياهو يايرجع يا الدنيا تتقلب عليه هو دا ال عندي
عصمت باشا :- شرانيه من يومك
رانيا:- ههههههههههههههههه طالعالك يااا والدي
هيثم: - حفله ايه ال بتبص عليا
وليد:- اهو ياباشا انا عزمتها مخصوص هنا عشان اهدي النفوس انت وهي وانت قفشت 😉
هيثم :- مش عايز اغلط فيك لان عمري ماغلط ف حد
وليد:- بس بس ايه كل دا هو العرق الصعيدي هيطلع ول ايه بضحك ياعم معاك والله
هيثم: - اه بحسب اه نسيت هزارك بايخ ومالكش دعوة بالصعايده
عند رحمة ف البيت
رحمة:- ماما انا هتصل بندا اشوف اخبارها ايه
الحجه عليه:- ياريت يابنتي انا قلقانه عليها اووي ( ندا اخت رحمة متجوزه ف .المنيا وحامل ف الشهر السابع)
رحمه:- ماتقلقيش ياست الكل عليها انا هجيبها تولد هنا وماليش دعوة بجوزها يضرب دماغه ف الحيط مش هسيبهالو
الحجه عليه:- بالراحه يابنتي انا عارفه ان دماغك ناشفه وال بتقولي عليه هتعمليه ناخده بالسياسه والهدوووء كدا لحد مايوافق
رحمه:- مين دا ال بالسياسه والله اخدها غصب عنه ومالوش عندي حاجه انا عارفه انه بيحبها ومش بيقدر ع بعدها بس انتي مش هتسافري هناك ولا انا يبقي الافضل انها تيجي ماتقلقيش انتي انا هعرف اخلعها منه
الحجه عليه:- ياريت يابنتي ياريت نفسي اكون معاكم انتو التلاته كفايه اخوكم البعيد عني 😢😢😢
رحمه:- ربك كبير ياست الكل والله انا حاسه ان عادل اخويا لسه عايش وابقي شوفي
الحجه عليه:- يارب يارب
هناك ف الحفله قاعد هيثم ولا هامه حد والبنات هتتجنن عليه وحاولت تاني رانيا معاها وموضوعها فشل فضل يتكلم هو وصاحبه ع الشغل لحد معاد الحفله مانتهي وكل واحد روح ع بيته
رحمة ف الوقت دا كانت ف البلوكونه من غير نقاب ف نص الليل دلوقت ومافيش حد .... شمت الهوا وشويه ودخلت ع اوضتها تنام
رجع هيثم بيته ونااااااام لحد الصبح
تاني يوم الصبح فاقت الحجه عليه ع صوت صراخ جامد جداً جاي من عند اوضة رحمه .. طلعت جري لقيت رحمة ف حاله هيستريا من الصراخ والعياط ضمتها لحضنها
الحجه عليه:- بنتي حببتي اهدي ياقلبي مش كدا اهدي
رحمه:- بعياط بصوت عالي زي الاطفال ... مش قادرة ياماما تعبت تعبت يااااارب يااارب 😢😢😢
الحجه عليه:- ايه ال حصل يابنتي انتي رجعتي تحلمي تاني ول ايه
رحمه:- اااااه يا امي اااااه. مريم يا امي مريم بتقولي انا قولتلك خديني معاكي ياماما ماردتيش ااااااااه يا امي 😢😢😢
الحجه عليه:- يابنتي اهدي اهدي وانسي بقي كفاياكي لحد كدا هم راحو لل احسن مني ومنك وال احن عليهم مننا كلنا اجلهم كدا هنعمل ايه بس
رحمه:- انسي انسي ايه انسي ايه بس انسي كريم وعقله ال سابق سنه وكان عارف عمايل ابوه كلها
ولا اياد وشقاوتة ولا مريم ورقتها وحنيتها عليا وهي بتطبطب عليا وتمسح دموعي ماتزعليش ياماما انا مش مسمحاها ابوهم ولا ع ال عمله والله ( علي) مامسمحها ليوم الدين
الحجه عليه:- اهدي يابنتي مش كدا وسامحي سامحيه وماتنسيش ان هو السبب ف ال انتي فيه دا والمكانه ال وصلتيلها دي
رحمه:- تغور المكانه والمركز مهو كل دا ع حساب حرماني من اولادي طول العمر 😢😢
الحجه عليه:- يابنتي اجلهم ع كدا ونصيبهم هنعمل ايه هم كانو امانه عندك وصاحب الامانه اخدها تاني انا ال هقوله وانتي ال عارفه واحدك
رحمه:- ونعمه بالله يا امي
الحجه عليه:- اهدي اهدي بقي وقومي صلي وادعي ان ربنا يجمعك بيهم ف الاخرة. وكلميلي اختك اطمن عليها
رحمه:-حاااضر يا امي.........................
قامت رحمه وهدت نفسها وسلمت امرها لله واستعوضت كل شئ ودعت ربنا انه يجمعها بيهم تاني ف الاخرة
عند هيثم ف بيته
عم عبده:- هيثم يابني قوم يلا عشان شغلك
هيثم: - حاضر ياعم عبده هقوم اهو
عم عبده:- انت رجعت امتي ما شفتكش لما جيت
هيثم:- بالليل حوالي 2 بالليل
عم عبده:- ياااه كل دا ها قولي عملت ايه وقابلت فعلاً طليقتك زي ماتوقعت
هيثم:- هههههههههههههه دي حاجه اكيدة انا مش قولتلك
حكي هيثم لعم عبده ال حصل منها ورد فعله عليها
عم عبده:- سبحان الله ووالدها عصمت باشا فين من كل دا
هيثم:- دا راجل ديوث ال يسمح لبنته انها تحضن وتبوس واحد غريب عنها لا وايه الحفله. كلها كانت ف حضن كل واحد شويه وفاكرة اني هغير عليها...... غلطانه انا اصلاً بستحقرها جداً بال عملته وبتندم ع كل لحظه كانت فيها مراتي وبلوم نفسي ازاي انا كنت متجوزها
عم عبده:- ربنا يصلح حالها ويهديها يابني
هيثم:- يارب ياعم عبده يارب
عم عبده:- قوم بقي فووق كدا هحضرلك الفطار
هيثم:- لا ياراجل يا طيب هفطر ف المكتب هقوم دلوقت الحق لان عندي معاد
عم عبده:- ماشي يابني
قام هيثم واخد شاور وخرج ع شركته
عند وائل ف بيته
هند: -قوم بقي بطل كسل انت رجعت امبارح من الحفله من غير ماتقولي ال حصل ونمت
وائل : - يووووووه عايزه ايه بس واخدها ف حضنه هو ونايم هااا قولي عايزه ايه
هند:- ايه ال حصل قابل هيثم طلقيته فعلاً رانيا زي ماتوقعنا
وائل :- يووووووه يااااااااااه ع ال حصل
هند:- ها ايه ال حصل
وائل :- لما ارجع ابقي احكيلك
هند:- لا قول قول قول وقعدت تضرب ف صدره بدلع كدا لا قول بقي
وائل :- قعد يضحك وحكي ال حصل
هند:-😳 يخربيتها دي اكيد مجنونه ايه ال عملته دا بس تستاهل احسن ال عمله فيها هيثم
وائل : - لو تشوفي شكل هيثم وهو جامد وبعدها بصوته العالي انتي مش مراتي ويستحيل ارجعلك شيلي الفكرة دي من دماغك
هند:- يالهوووووي دا لو انا كنت موت فيها
وائل :- اوعي تقولي كدا تاني انتي عكس رانيا تماماً هو انا حبيتك واتجوزتك ليه يابنت قلبي
هند:- ربنا يخليك ليا ياحبيبي ولا يحرمني منك ابداً
قوم يلا احضرلك الفطار
وائل :- لا هفطر ف المكتب هجز وانزل الحق هيثم عندنا اجتماع
قام وائل ولبس هدومه وخرج
عند رحمة ف البيت
الحجه عليه:- قومي ياحببتي ماتقعديش كدا اخرجي زي امبارح شمي هوا
رحمه:- لا ياماما مش دلوقت هخرج اه عشان اشوف المحلات اشتري الفون ال قولتلك عليه
الحجه عليه:- ماشي ياقلبي
(الحجه عليه حاسه ببنتها بس مش عارفه تعملها ايه ول حاجه ف ايدها نصيبها كدا تدوق من نفس الكاس ال شربت منه امها وهو حرمانها من ضناها يمكن الحجه عليه عايشه ع امل يرجع ابنها عادل ف حضنها. ....... انما رحمة ربنا يصبرها اولادها ماتو)
عند هيثم ف مكتبه
علا:- صباح الورد يافندم اجيبلك فطار
هيثم:- لا متشكر
علا:- بس شكلك يافندم مافطرش وكدا غلط ع صحتك انا عايزاك اقصد احنا عايزينك عشان الشغل
هيثم: - ببرود قولت متشكر صحتي وانا حر فيها مالكيش دخل
عملتي ايه ف معاد مع عميل الشركة العربيه
علا:- اخدتلك معاد معاه بكره ع 10 الصبح يناسبك يا فندم
هيثم:- تمام جداً
بقولك ياعلا ركزي ف شغلك يهجيب غيرك 👌👌
علا:- حاضر يافندم
وسابته وخرجت ........... شويه هو كمان وخرج
علا:- تحت امرك يافندم
هيثم :- انا رايح لوائل بيه مكتبه لو ف جديد اتصلي هناك
علا:- ماشي يافندم
خرج هيثم ع مكتب وائل لقيه جايب فطار وبيفطر
وائل:- حماتك بتحبك
هيثم:- وانا بعشق بنتها بس هي فين
وائل:- دلوقت تيجي بس.اصبر الصبر حلو اقعد افطر
هيثم:- هقعد هو انا محتاج اتعزم واديني صابر اهو لحد ماشوف اخرتها ايه
ضحكو.الاتنين مع بعض وفطرو
ودردشو شويه
وائل:- تيجي تتغدا معايا النهاردا لو رجعت من غيرك هند هتقتلني
هيثم:- هههههههههههه ليه بقي انا مالي
وائل:- موصياني عليك من امبارح ان اجيبك نتغدا سوا
هيثم:- الواد كريم حبيب عمو اخباره ايه
وائل: - نفسه يشوفك والله
هيثم:- حاضر من عنيه باذن الله
هاجي اتغدا عندكم واح شني والله ابن ال.......... نفسي اشوفه وهند كمان اشوف اخبارها ايه معاك تعرف لو كنت بتزعلها والله
وائل:- بااااااس اوعي تحلف روح ياخويا وشوفها ازعل مين وانا اقدر
عند رحمة ف البيت صليت العصر وخرجت
قعدت ف نفس المكان ال ارتاحت فيه ونفس المشهد بتاع امبارح اتكررر
هيثم راجع من شغله و. .......................
ونكمل بكرة
عايزه تخميناتكم هيقابل هيثم رحمه ول زي امبارح هيسيبها ويمشي
وياتري عادل اخو رحمة هيرجع
والاهم من دا كله ايه ال حصل اولاد رحمة وماتو ازاي وجوزها علي ايه ال عملو فيها
كل دا واكتر هنعرفه الحلقات ال جايه
روايه #عشقت_منتقبه
الحلقه #الرابعةوالخامسةوالسادسة
نفس مشهد امبارح اتكرر مع هيثم ورحمه هو ماشي بعربيته وهي ف نفس المكان ال ارتاحت فيه والمرة دي قعد مده وهو يبص عليها ازاي واحده ف عز الحر ولابسه كدا وكمان ف مكان زي دا سبحان الله ربنا يبارك فيكي وكمل طريقه ع بيت وائل صديقه ال كان مستنيه هو وهند
جرس الباب
هند: - ايوة حاضر..... هيثم اخويا حبيبي
هيثم:- اختي حببتي وحشاني ياقمر
هند:- كداب لو فعلاً وحشاك كنت جيت شفتني انت عارف ان بعزك اد ايه انت ف مقام اخويا وال واخد بالو مني هنا وكمان البيت جنب البيت بردو كدا
هيثم:- معلش ياقمر والله ظروف وضغط شغل والباقي اكيد انتي عارفاه من وائل
هند:- انا عارفه وعشان كدا عزراك والله
يلا بقي تعالي ادخل دا كريم هيفرح اوي بيك
هيثم:- فينه الواد دا واحشني موووت
دخل هيثم وسلم ع وائل وحضن كريم ولعب معاه واتغدو مع بعض ف الحوار ما بعض
هند: - هيثم
هيثم ؛- عيون هيثم نعم
هند:- هو انت فعلاً مش هترجع رانيا تاني
هيثم:- ايه ال فكرك بيها
هند:- لا ابداً بس بشوفك
هيثم:- هو وائل حكالك ال حصل ف الحفله
هند بضحك:- اه وبتبص ع وائل
وائل:- اخص الله يكسفك كدا هههههههه
هيثم:- ههههههههههههههه يابني انتو اكتر من اهل ليا يعني ال عندي عندكم ولو انت ماقولتلهاش كنت هقولها انا
هيثم:- ايوة ياستي مش هرجعلها تاني انا ندمان ان اتجوزت واحده زي دي
هند:- الله ليه كل دا ياهيثم ماكنتش كدا
هيثم:- بصي اقولك حاجه رانيا عمرها ماعتبرتني زوج ليها كنت مظهر لها برستيج اي حاجه ول حتي كانت بتسمع كلامي خصوصا ف لبسها لما كنا بنروح حفله كانت بتبقي ف حضن كل واحد شويه دا غير اللبس قولتلها 100 مره انا مهما اكون واوصل لمراكز بس بردو اصلي صعيدي يعني يستحيل اقبل ان حاجات زي دي تحصل قدامي وملعون ابوها الموضه والتحضر ال زي دا
هند:- اهدي بس هو انت اتنرفزت ليه كدا والله انا بتكلم عادي
هيثم:- لا عادي والله ماتنرفزتش بس افتكرت ال كانت بتعمله وكنت بردو صابر عليها واقول تتغير تتغير بس مهما تعملي بردو مافيش فايده ديل ال.........
هند:- ههههههههههه يخرب عقلك ياهيثم كل دا
وائل:- ربنا يكون ف عونك دانت استحملت كتير انا لو منك ماكنت صبرت كل الشهور دي
هيثم:- يلا الحمدلله فترة وعدت وهي ربنا يهديها
هيثم؛- تعرفو انا ايه ال لفتت نظري اليومين ال فاتو
هند:- ايه هو
هيثم:- بنت منتقبه هنا ف الكومباوند
هند:-😱 ايه منتبقه وهنا كمان لاااا انت بتهزر
وائل:- انت بتتكلم جد
هيثم:- هههههههه مالكم مستغربين ليه كدا اه والله هنا شفتها امبارح والنهارد قبل ماجي عندكم سبحان الله مافيش حاجه ظاهرة منها غير العيون كمان ال يدقق اووي فيهم ف عز الحر دا اول ماشفتها افتكرت رانيا ولبسها دي واحده مداريه نفسها لشخص واحد بس هو ال له الحق ف دا بتمشي واثقه من نفسها مافيش حاجه بتهزها ول بتتلفت لحد فعلا واثق الخطي يمشي ملكاً وهي بالفعل ملكه
هند:- احم احم ياسيدي،ياسيدي كل دا قول كمان طاب عرفتها مين
هيثم:- لا والله ماعرفتهاش مين بس تفتكرو مين انا اعرف كل ال هنا تكون واحده فيهم ربنا فتح عليها وتابت ول ايه انا مامضتش عقد معاها وائل:- طاب متسألها وانت تعرف
هيثم:- اسئلها لا ماعتقدش انها ممكن تقبل كلام مني بس انا هعرف
هند:- قولي بقي شكلها عامل ازاي انا عمري ماشفت واحده منتقبه قال زي القرود زي مابنسمع
هيثم:- قرود ف عينهم دول ممش قرود دول ملايكة من السما نازلين اصلاً شكلها كدا زي البرنسس اميرة مابالك لو من غير النقاب هتكون ايه
وفضلو يتكلمو مع بعض كتييير لحد السهرة ماخلصت وروح هيثم ع بيته بس فكرة مشغول بالفتاه المنتقبه المجهوله. بدا يقارن رانيا بيها
عند رحمة هناااااك
الحج عليه:- رحمه مش هتنامي ياحببتي
رحمه:- حاضر يا ماما هنام بس شويه
الحج عليه:- ماشي ياحببتي انا هنام عايزه حاجه
رحمه:- سلامتك ياست الكل
قعدت رحمه ف اوضتها وفاتحه البلوكونه وبتتفرج ع منظر السماء وبتردد ايات من القران وتحديداً اواخر سورة ال عمران ( ربنا ماخلقت هذا باطل............... ) الي اخر السورة
وبتفكر ف ملكوت الله وبتسرح ف جمال كل شئ خلقه ربنا
عدا اسبوع وهيثم نفس مشهد كل يوم يتكرر ان يشوف رحمه وبيزيد اعجاب بيها اكتر واخيراً قرر انه لازم يعرف هي مين وجت هنا ازاي وحاجات تاني كتيير بس ياتري هيعمل ايه
يروح يسئلها طاب ممكن تتقبل منه كلام مايحصلش خناق ول ايه واخيراً عرف اجابه اسئلته انه هيعرف هي مين من غير مايسئلها ويحرج نفسه معها واحد بس هو ال عنده اجابه الاسئله دي ولازم بكره يروح يسئله
جه تاني يوم عند رحمه
رحمه:- ماما ماما حجه عليه
الحجه عليه:- نعم ياروح ماما
رحمه:- انا دورت ف المحلات ال هنا ع الفون ال عايزاه ومالقتوش انا بستاذنك اننا هروح لعم محمد اسئله ع محل كويس بيبع او يعرف حد
الحجه عليه:- ومالو يابنتي هتتاخري
رحمه:- لا ياماما نفس معادي ال بخرج وباجي فيه عن اذنك بقي
الحجه عليه:- سلام ياحببتي وخلي بالك من نفسك
رحمه:- ماتقلقيش ع بنتك كله ع الله
الحجه عليه: - ونعمه بالله
هيثم خلص شغل ورجع ساعه عن معاده دلوقت لازم عنده يشوف الفتاه المجهوله المنتقبه وبالفعل عدي من عليها وهي ف نفس مكانها وكمل طريقه. رايح فين
هيثم:- السلام عليكم
عم محمد: - وعليكم السلام هيثم باشا فينك من زمان اخبارك ياباشا ( محمد دا رئيس الامن ال ماسك الكومباوند لهيثم)
هيثم:- موجود ف الدنيا يا محمد اخبارك انت واخبار ال معاك والوضع ف الكومباوند ايه
عم محمد:- الحمدلله تمام والمكان هنا ميه ميه ماتخافش انت عارفني
هيثم:- منا عشان عارفك عشان كدا مش بسال واثق فيك.........
عم محمد:- ربنا يحفظك ياباشا
هيثم:- ال قولي يا محمد كنت عايز اسئل ع حاجه هنا
عم محمد:- اتفضل يابني خير
هيثم:- ليا حوالي دلوقت اسبوع بشوف واحده هنا ف الكومباوند منتقبه ومش عارف دي مين وانا الكل هنا اعرفهم ودي مامضتش عقد معاها
عم محمد:- تقصد مين الست رحمة
هيثم:- رحمة هي اسمها رحمة
عم محمد:- مافيش حد منتقب هنا غيرها دي الست رحمة جت هي ووالدتها من المنيا من حوالي 5 شهور اشترت الفيلا هنا من وليد عز باشا ومن يوم ماجت هنا ماخرجتش خالص
هيثم:- 5 شهور هنا وانا معرفش ازاي مش بتخرج وطلباتهم مش بتجيبها وشغلها ولا مش بتشتغل.... واستني استني هنا وليد عز باع الفيلا بتاعته ال هنا وانا معرفش دا مسكنش فيها يوم واحد طاب بعهالها بكام
عم محمد:- ايوه ياباشا طلباتهم احنا هنا ف المكتب ال كنا بنقضيها بناءً ع اوامر حضرتك لما قولت ال يحتاج حاجه انتو المسؤلين انما باعهالها باكام دي بقي انا معرفهاش هي جت هي ووالدتها وكان معاهم محامي وورنوني عقد البيع هنا
اثناء الكلام بين عم محمد وهيثم يخبط الباب
عم محمد:- اتفضل
السلام عليكم ورحمة الله تعااااااااااااااالي وبركاته
الاتنين ف حاله ذهوول وف صوت واحد وعليكم السلام
عم محمد:- الست رحمة ازيك اخبارك ايه والحجه اخبارها ايه
رحمة:- الحمدلله ياعم محمد اخبارك انت ايه وبعدين بلاش ست دي انا ف مقام بنتك ول مش عايزني اكون بنتك
عم محمد:- هو انا اطول يكون عندي بنت كدا يابنتي دانا ليا الشرف الطبعاً
رحمه:- لا ياعم محمد الشرف ليا انا ان اكون بنتك
عم محمد: - الله يحفظك يابنتي
كل دا وهيثم واقف ف حاله ذهوووووول 😳
اسمها رحمة وهي فعلاً رحمة شافها عن قرب كل حاجه مستورة فيها مافيش غير العيون والعيون جميله جداً بالرغم من جمال العيون بس فيها حزن بس رقيقه جداً وكلامها حنين ورقيق وزوووووء جداً كل دا ف.فتاة النقاب
رحمه:-معلش يا عم محمد كنت عايزه اسئلك ع حاجه
عم محمد:- آأمري ياست البنات
رحمة:- الامر لله وحده يا عم محمد كنت بسال ع ماركة فون ع اعتقد ان لسه مانزلش هنا انا دورت هنا بس مالقتش لو حضرتك تعرف مكان اروح له
عم محمد:- اديني يابنتي اسم الماركة ويومين وارد عليكي
رحمه:- ماركه................... تمام كدا ياعم محمد معلش هتعبك معايا اكتر محنا تاعبنكم بطلباتنا
عم محمد:- عيب ماتقوليش كدا انتي لسه قايله انا ف مقام والدك رحمه:- تسلم يا محمد ربنا يحفظك
كل دا ورحمة مالتفتتش حتي لفته لهيثم وهو قاعد ولاااا كانه موجود
وهيثم نسي نفسه ونسي هو فين بمجرد انه قرب منها وشاف رقتها وقبل كل شئ احترامها ودا كان شئ جديد ع هيثم خصوصا وسط ال عايش معاهم
رحمه:- ماشي ياعم محمد استاذنك انا سلام عليكم
عم محمد:- وعليكم السلام ورخرجت رحمه ومشيت
هيثم: - سبحان الله
عم محمد:- انت تتقصد دي ياباشا
هيثم:- اه اقصد دي،يا عم محمد
عم محمد:- نعم عم محمد
هيثم:- ههههههه مستغرب عندك حق انت فعلا اد والدي ومع ذلك كنت بناديك باسمك ودا غلط وعيب مني ودا اول درس اتعلمته منها احترام الكبير
عم محمد:- والله انا بعزك زي ابني بالظبط انت عارف ماعنديش اولاد ويمكن.ربنا عوضنا بيك وبالست رححمه ف مقام اولادي
هيثم:- اكيد ياعم محمد بقولك.هي كانت بتسال ع ماركه فون اديها عنوان الشركه عندنا
عم محمد:- بس الشركه عندك ماجبتش دا لسه ماركه عالميه لسه ماوصلش
هيثم: - منا ف خلال اليومين دول هبعت اجيب
عم محمد: - حاضر يابني
هيثم:- هههههه يالا بقي سلام يا عم محمد وانا ع معاد اليومين هاجي هنا تاني
عم محمد:- سلام يابني
خرج هيثم وركب عربيته ومشي،وهو ف الطريق شاف رحمه ماشيه
قال فرصه اعرف ساكنه ف اي فيلا مشي وراها واتفاجأ لما عررف الفيلا.... جنب فيلته بالظبط
غبي.والله غبي هيثم بكلم نفسه ساكنه جنبي مني ومعرفش اه فعلاً غبي وكمل سواقه بعربيته ومشي
وصل فلته واول حاجه عملها جري ع اوضه ال ف مقابل الفيلا بتاعت رحمه وفتح البلكونه ال ليها شهوور ماتفتحتش غير من عم عبده لما بينضفها وشاف رحمه وهي داخله الفيلا وشاف جمال الجنينه والورد المزروع وبالرغم من كل دا ماعندهمش جنانين
قبل ماتدخل رحمه الفيلا راحت ع حوض ورد هي ال زرعاه وشافته كان عايز ميه سقته كل دا وهيثم واقف ف البلكونه بتاعته بيتفرج ع رحمه المنتقبه المجهوله ..........
بعدها اتصل بالشركه عنده واداهم ماركه الفون انهم يبعتو فاكس للفرع بتاعهم ال برا عشان ف خلال يومين لازم يكون هنا
اعتاد هيثم انه كل يوم. لازم يشوف رحمه وعدوا اليومين وجه اليوم الموعود ال هيثم قرر فيه انه لازم يتكلم معاها ف وجود عم محمد
ورجع قبل معاده بساعه بس ماشفش رحمه
هيثم:- ايه دا تكون راحت عند عم محمد مش عادتها انها ماتكونش موجوده ف الوقت دا هنا.... احتار هيثم ياتري هي فين.....
نكمل الحلقه ال جايه
توقاعتكم ايه ال هيحصل بين رحمه وهيثم وهيبدأ كلام معاها ازاي وهل هي هتتقبل منه الكلام ول ايه..... والاهم من كل دا علاقه رحمه بوليد عز ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انتظرووووني
متاااابعه ولايك بقا عشان الجزء التاني اجمل😍😍
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقه الخامسة
اعتاد هيثم انه لازم يشوف رحمة ف نفس المكان كل يوم عدو اليومين وجه اليوم الموعود ال هيثم. هيقابل رحمه فيه عند عم محمد وهيحاول يتكلم معاها
رجع من شغله وبيبص ع رحمه ف مكانها مش موجوده
هيثم :- لنفسه الله هي فين مش عادتها تكونش موجوده ف الوقت دا تكون راحت عند عم محمد اديني رايح واشوف
بالفعل راح هيثم عند عم محمد بس رحمة مش موجوده عدت ساعه اتنين تلاته اربعه خمسه ورحمه بردو ماجتش
هيثم:- ماجتش وشكلها كدا مش هتيجي بس شكلها كدا باين عليه انها ملتزمه اكيد هتلتزم بمواعدها
عم محمد:- معلش يابني الغايب حجته معاه يمكن تكون حاجه عطلتها وشغتلها انها تيجي لما تيجي هنعرف
هيثم:- ماظنش انها هتيجي الوقت اتاخر عليها
عم محمد:- ال قولي يابني بس ماتزعلش مني انا ف مقام والدك وكنت اعرفه
هيثم:- اتفضل ياعم محمد قول ال عايزه
عم محمد:- انا شايفك مهتم برحمة وسئلت عليها وهتخليني اديها عنوان الشركه بتاعتك عشان الفون ف ايه يابني ممكن اعرف
هيثم :- مافيش حاجه والله بس عايز اتكلم معاها وزي منتا شايف منتقبه ممكن ماتقبلش كلام مني وكنت عايز اعرف وليد عز باع لها الفيلا بكام احتمال كبير ودا شئ اكيد انه سمسر عليها ودا شئ مقبلوش ابداً
عم محمد:- بس يابني ماعتقدش انها ممكن ماتقبلش كلام منك انت تقريبا ماتكلمتش معاها ولو محرج ماتخافش انا معاك
هيثم:- عم محمد هي لو بتكلمك انت فانت ف مقام والدها وهي بنتك انما هتكلمني ليه حتي لو هسئل ع حاجه ممكن ماتقبلش بكدا دا ال انا حاسه
عم محمد :- لما نشوف يابني تيجي ونشوف الموضوع دا
هيثم لما تيجي هستأذنك انا بقي همشي لان تعبان مع السلامه
عم. محمد:- مع السلامه وخلي بالك من نفسك
خرج هيثم وركب عربيته ومشي بس فكره مشغول ياتري ايه ال حصل معاها منعها يارب خير....... وصل فيلاته ركب ع اوضته وفتح البلاكونه وقعد يبص بس مافيش. حاجه الدنيا ضلمه اوووي
الباب بيخبط
هيثم:- اتفضل
عم عبده:- هيثم يابني مالك ف ايه جيت جري ع اوضتك وكمان فتحت البلاكونه لاااااااا كدا يبقي ف حاجه خير يابني
هيثم:- ههههه غريبه يعني ياعم عبده ان افتح البلاكونه
عم عبده:- اه غريبه مش عوايدك دي مش بتتفتح غير لما انا هكون بنضفها بس
هيثم:- فاكر البنت ال كلمتك عليها انها منتقبه ساكنه ف الفيلا دي ال قصاد مننا ع طول دي
عم عبده:- الست رحمه
هيثم:- !!!!؟؟؟؟؟؟ رحمه انت عارف اسمها ياعم عبده
عم عبده :- اه يابني عارف دي شغالهم عندهم البت عنايات بس ماكنتش اعرف انك تقصدها هي وكمان عنايات ماقالتش انها منتقبه
هيثم:- انت كمان عارف الشغاله ال عندهم .... بصه استغراب
عم عبده:- ههههههه دماغك ماتروحش لبعيد يابني دي بنت صغيره كنت راجع وجايب طلباا وقابلتني هنا وانت عارف ان الفللا كلها شبه بعض كانت تايهه ومش عارفه الفيلا فين بس معاها رقمها فجبتها معايا خصوصاً انها جنب منا بس يابني بس انت بتسئل عليها ليها وجيت جري ع الاوضه وفتحت البلكونه خير يابني
هيثم :- مافيش والله بس عرفت انها اشترت الفيلا من وليد عز وكنت عايز اعرف اشتريتها بكام ومحرج ان اكلمها وحكي موضوع الفون وعم محمد لعم عبده
عم عبده:- بس يابني وحده ف شخصيتها دي ماظنش انها ماتكلمكش دي طيبه جداً وزووووء اوووي وبتشكر فيهم كتير البت عنايات هي ووالدتها الحجه خصوصاً الست الرحمه
هيثم:- هي ساكنه هي ووالدتها بس هنا بس انا حاسس انها ممكن ماتتقبلش كلام مني
عم عبده:- اه هي ووالدتها بس يابني واحده زي دي روحها حلوة وشخصيتها جميله ونفسها صغيرة جداً مش بتعامل الشغالين عندها انهم شغالين دي خلت عنايات تكمل تعليمها وبتديها دروس ومتكفله بيها هي واخواتها وبتخليها بتاكل معاهم ع سفره واحده وبيساعدوها ف شغل البيت معتبراها واحده منهم مش شغالهم عندهم يبقي مش هتوافق انك تكلمها حتي لو كنت هتسئلها ع حاجه!!!!!!
هيثم:- كل دا فيها 😍
عم عبده:- واكتر يابني والله لو تشوف عنايات وهي بتتكلم ع الست رحمه هي رحمه وهي فعلاً رحمه وعنايات غلبانه فرحت بيها وربنا كرمها بواحده زي رحمه كلها انسانيه ف زمن انعدمت فيه الانسانيه
هيثم:- سبحان الله كل دا فعلاً احنا زمنا دا مافيش كدا يعني انت من وجهه نظرك اني اكلمها؟؟؟
عم عبده:- اه يابني اول ماتظهر اتكل ع الله وكلمها
هيثم :- ربنا يسهل بس تظهر
عدت الليله ع هيثم وعدا يوم واتنين وتلاته واسبوع وبردو رحمه ماظهرتش عدت عشر ايام ع رحمه وماظهرتش وبردو هيثم. كل يوم يعدي ع عم. محمد يسئل. ياربما تكون ظهرت بس مافيش ايي خبر عنها هي فعلاً مش موجوده ف الكومباوندا
وقف هيثم عند المكان ال كان بيشوفها فيها وافتكرها هي واقعده وكلم نفسه انتي حلم ول حقيقه انتي كنتي ليا حلم بس ماكتملش حلم انتهي من قبل مايبتدي مابدأش ياريته بدأ انا عمري ماشفت ولا هشوف واحده زيك خصوصاً ف المكان ال موجود فيه فانتي كنتي شئ نادر اتمني لو اشوفك مره تانيه!!!!!!!!
قبل عشر ايام وتحديداً تاني يوم كلمت فيه عم. محمد الساعه 2باليل رن الفون
رحمه:- الو مين
محمد:- انا محمد رحمه ندا تعبانه جداً والدكتور قال احتمال تكون ولاده وانا مش عارف اعمل ايه ودخلت العنايه
(محمد زوج ندا اخت رحمه )
رحمه:- ولاده ايه دي لسه ف السابع انا هاجي انا وامي اقفل
قفلت رحمه مع محمد واتصلت بمكتب الامن بس ماكنش عم محمد موجود ولا حتي فكر يسئل حد من الامن عليها عايزه تاكس بالفعل ف خلال نص ساعه كان التاكس موجود ف الوقت دا رحمه صحت والدتها الحجه عليه بالراحه وجهزت نفسها وركبو التاكس وع المطار ع طول حجزت رحله ع المنيا بعد ساعه وبالفعل وصلو المنيا وع المستشفي ال فيها ندا اختها قابلت رحمة زوج اختها وقابلت الدكتور واتكلمت معاه ع حالة اختها
الدكتور:-ربنا يستر وتعدي اليومين دول ع خير خصوصاً ان ضغطها واطي جدا ال لو كان ها اضطر ان ان افتح قيصري وهضحي بالجنين عشان الام
التلاته رحمه ووالدتها ومحمد زوج اختها ف حاله ذهول رحمه حطت ايديها ع بقها :- لا يا دكتور خير خير باذن الله هيعدو اليومين ع خير ومافيش الكلام دا اختي هتقوم بالسلامه هي وال ف بطنها باذن الله احنا واثقين ف ربنا انه هيعوضها خير
الدكتور :- يارب
عدو اليومين مابين خوف وقلق وتوتر وقرأت قرآن وذكر واستغفار ربنا بالاستغفار بتفتح كل الابواب المغلقه وذكر ربنا
عدو ع خير واتحسنت حاله ندا والجنين وبالفعل خرجت من المستشفي ع بيتها رحمه فرصه موجوده ف البلد زارت مدفن اولادها وزوجها واكيد عيط كتييييييييير....... وانا كمان عيطت 😢😢
وراحت زارت المستشفي ال هي فتحاها عاملاها صدقه جاريه ع روح اولادها وزوجها مخصصه للاطفال بكل التخصصات ال فيها اطفال بس ف القريه ال فيها
وهي موجوده ف المستشفي بتشوف الاطفال الصغيرين صوت من وراها جاي
........... ازيك يا رحمه
بتلتفت رحمه :- جمال !!!!؟؟ ازيك انت الحمدلله بخير
جمال:- الحمدلله المهم انتي والحجه ( جمال اخو زوج رحمه علي وعم اولادها )
رحمه:- الحمدلله بخير
جمال:- وحشتيني فينك كل دا
رحمه:- بعصبيه جمال لو سمحت حاسب ع كلامك مالوش لزوم الكلام دا
جمال:- يعني انتي مش عارفه
رحمة:- عارفه عارفه ايه انا مش عارفه حاجه ومش فاكره غير ال كانت بتعمله فيا مراتك وعمري مهنسي فرحتها فيا وشامتتها فيا يوم ماعرفت ان جاني كانسر ف المخ سرطان وزاغريطها ووزيعها الشربات ع شويه العاهات ال ف البيت عندكم
جمال:- كل دا ومعرفتيش اني بحبك انتي وقلبي دا عمره ماحب ولا هيحب حد غيرك انا بحبك من ايام ماكنتي ف اولي اعدادي وكنت براقبك ومستني تخلصي ثانوي عشان اتقدملك بس اعمل ايه ف اخويا الله يرحمو رجع من سفره واتفاجأت بيه قرأ فاتحه مع اعمامك وهو كان عارف اني بحبك وبعدها بشهر جيتي البيت بس ماعرفتش اعمل ايه كتمت ف قلبي واتعذبت واتعذبت اكتر لما بقيتي قدامي انا العااااااااااااااااااااشق ال بيحب واتعذب انا بحبك من ايام ماكنتي طفله بضفاير وكتمت حبي ليكي انتي كنتي بنتي وحببتي وكل دنيتي كل دا هنساه طبعاً لا العاااااااااشق عمره ماينسي ال عشقه وانا ماكنتش بعشقك انا كنت بتنفس حبك
رحمة:- حاطه ايديها ع وشها وف حاله عياط
انا معرفش كل بتقول عليه دا ماعرفتش غير ف بيتكم ولو انت فاكر اني ممكن اخرب بيت واحده واحرم عياله منه حتي لو كانت بتكرهني وانا عمري ما أذيت حد ولا كان ليا دعوة بحد تبقي غلطان انا بسااااامح اه بس عمري منسي وعمري مهنسي ال عمله فيا اخوك لاخر يوم ف عمري لحد ماقابله ف الاخره انه كان السبب ف موت اولاااااادي
وبالنسبه لموضوع حبك ليا انا معرفش كل دا وانت السبب انت السبب بتحبني من ايام ماكنت بضفاير كنت اتكلمت كنت قولت مش جاي تتكلم دلوقت ابعدو عني مش عايزه اشوف حد فيكم مش عايزه افتكر مأساتي ف بيتكم وتعبي وشقايا ونظرات اخوك ليا ال كلها شك وكلامه معايا ان اعرف بحبك قبل ماتجوزه ومهما حلفت لاخوك عمره ماهيصدق لانه مابيصدقش حد غير نفسه ابعد عني ابعد عني
وسابته وجريت ......... وربنا انا بكتب وانا بعيط 😢😢😢
سابته وهي بتعيط وهو كمان بيعيط وبيلوم نفسه انه كان السبب ف ال حصل وف كل ال فات حاسس بالذنب انه هو السبب لو كان فعلاً قالها ع حبه ماكنش خباه ولا داراها عنها يمكن كانت اخدت خطوة ف موضوع اخوه ال تعبت معاه وشقيت وهو ماكنش مقدر دا دا ولا حتي كلمه شكر كان بيقولها لها
روحت رحمة البيت ف حاله عياط هيستيري حضنتها والدتها الحجه عليه الحجه عليه :-اهدي يابنتي ف ايه مالك
رحمه:- قابلت جمال وفكرني بال فات انا مش عايزه اقعد هنا عايزه ارجع ندا هتيجي معانا مش هنسيبك هنا
ندا:- ايه طاب ومحمد هيقعد واحده
رحمة:- لا معلش انا هقنعه امك تعبانه مش هتقدر تقعد معاكي وانا مش قادرة اقعد هنا............. ف الوقت دا كان محمد رجع وخبط ع الباب لبست رحمة النقاب ودخل
محمد:- السلام عليكم
كلهم ف صوت واحد وعليكم السلام
رحمة :- محمد انا هاخد ندا معانا تولد واجبهالك تاني انا مش قادرة اقعد هنا وماما مش هينفع تسيبني وتجي هنا وهي تعبانه
محمد:- ايه انتي هتاخدي قلبي مني ينفع كدا
رحمة:- معلش احنا هنكون قلقانين عليها لكن وهي معانا هنطمن وانت بقي شد حيلك وتعالي زورنا
محمد:- مقدرش اقولك لا وانا عارف ظروفك كويس
رحمة:- تسلملي يا محمد احجزلنا يلا ع رحله لمصر
محمد:- بسرعه كدا لسه بدري
رحمه:- معلش كدا افضل
بالفعل اتصل محمد وحجز لهم ع الرحله بتاعت مصر تاني يوم وبالفعل وصلو مصر الصبح ودخلو الكومباوندا
راجع هيثم وهو كالعادة لازم يبص ع المكان ال كانت بتقعد فيه وفقد الامل انه ممكن يشوفها تاني بس النهارد كان يوم غير عادي وقف العربيه هي لا مش هي لا هي هي هي دي رحمه وحاله ذهول ف هيثم مش مصدق نفسه لا هي مافيش غيرها ال هنا منتقبه وكمان بتقعد ف المكان دا ركن العربيه هيثم وقرر انه لازم يروح يتكلم معاها
وصل عندها ووقف بص ليها هي ف دنيا تانيه غير الدنيا عياط بصوت يكاد مسموع وبتبص ع الاولاد الصغيرين ال بيلعبو ودموع بتنزل من تحت النقاب كل دا وهيثم شايف دا بس مش عارف يعمل ايه ولا قادر يتكلم حتي لو اتكلم مش هتسمعه وقف عاجز وهي ولا هي هنا ولا واخده بالها من هيثم ال واقف
بكره نكمل
توقعاتكم ايه ال هيحصل مع هيثم هيكلم رحمه ف حالتها دي ول هيسكت ورحمه هتنسي ال حصل معها بسهوله كدا والاهم جمال دوره ايه ف حياه رحمه هل هي بتحبه؟؟
والاهم من كل دا عادل اخو رحمه هيرجع ازاي ومين هيكون السبب ف رجوعه عايزه توقعاتكم
وكل دا هنعرفه ف الحلقات الجايه
لايك للصفحه 😊😊
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقه السادسة
بعد ماهيثم راح عندها وشاف حالتها دي وقف عاجز يكلمها ول لا خصوصاً انه لو كلمها ممكن ماتسمعوش طاب يعمل ايه وقف يبصلها وهي ولااااااا هي هنا تايهه ف عالم تاني بتعيط ونفسها مكسورة هو اتمني ف اللحظه دي ياخدها ف حضنو ويمسح دموعها بايده ويقولها انا اسف حقك عليا انا من كل حاجه جرحتك من كل انسان ظلمك انا بتأسفلك ويهديهاا بس ماينفعش هو حتي كلام معاها مش قادر يتكلم وقف وحالته صعبه لا عارف يقرب ولا عارف يبعد رجع خطوات لورا وحط ايده ع شعره من ورا فوق راسه وبعدها ايده ع وشه وعنيه ورجع تاني للعربيه فضل فيها يراقبها من بعيد وهو عاجز مش عارف يعمل ايه ليها ويفكر ف دماغه ميه سؤال وسؤال علامات استفهام كتير عنده محتاجه اجابه........ شوية وشافها بتتحرك من مكانها هتقوم ساق عربيته ومشي راح عند عم محمد يشوف جت واخدت العنوان ول اي
عند عم محمد
هيثم:- السلام عليكم ازيك ياعم محمد
عم محمد:- وعليكم السلام الحمدلله يابني
هيثم:- ايه مافيش اخبار عن رحمه
عم محمد:- لا والله يابني ماجتش انا كدا قلقت عليها وممكن اسئل
هيثم مارديش يقول لعم محمد انه شافها عشان مايقولوش انت شفتها وجاي تسئل
هيثم:- اصبر وربنا يسترها
.............
شويه ودخلت رحمه
رحمه:- السلام عليكم ورحمه الله تعاااالي وبركاته
الاتنين من صوت واحد وعليكم السلام
عم محمد:- رحمه فينك يابنتي كل دا قلقتيني عليكي
رحمه:- انا اسفه والله ياعم محمد بس كانت عندي ظروفي اضطرتي ان اسافر البلد مستعجله ومارجعتش غير الصبح
عم محمد:- خير يابنتي ربنا يجعله خير مالك
رحمه:- مافيش اختي تعبانه شويه وهي حامل فخفنا عليها انا وامي سافرنا شفناها وجبناها معانا تولد وبعدين ترجع لزوجها
عم محمد:- الف سلامه عليها ربنا يشفيها ويقومها بالسلامه
رحمه:- الله يسلمك تسلم
هيثم:- الف سلامه
التفتت رحمه لهيثم ولاول مرة اتقابلت العيون عيون رحمه البني فاتح وهيثم الخضرا ال لسه ماستوتش
رحمه:- الله يسلمك
ورجعت وشها تاني بعيد عنه
هيثم بيكلم نفسه عيونها جميله جداً بالرغم من جمالها ال انها حزينه والحزن باين فيها وتاه هيثم ف دنيا تانيه قاعد قدام رحمه بس رحمه ولا التفتت تاني له بتكلم ف عم محمد
رحمه:- عملت ايه ف ال قولتلك عليه ياعم محمد
عم محمد:- بيبص ع هيثم جبتلك عنوان شركه هي الوحيده ال جبته هنا ف مصر شركه كذا........
رحمه:- بجد الف شكر ليك والله مش عارفه اقولك ايه
عم محمد:- ف ايه يابنتي انا عملت حاجه دي حاجه بسيطه بس هتعرفي تروحي وحدك
رحمه:- ليه يعني ياعم محمد اعرف باذن الله
عم محمد:- ماقصدش حاجه يابنتي انتي بردو لسه جديده هنا وماتعرفيش مصر كلها ادي ال اقصده
هيثم:- انا رايح الشركة دي دلوقت ممكن اوصل حضرتك لو هتروحي
التفتت رحمه لهيثم وبصلته من فوق لتحت ودا ال خلاه يقول لنفسه مالها انا عملت ايه 😨
رحمه:- شكراً لحضرتك
هيثم:- انا مش بقولك عشان تشكوريني انا بتكلم جد
رحمه:- وانا حضرتك بتكلم بجد وبقولك شكراً
هيثم:- عم محمد لسه بيقول انك لسه. جديده هنا وماتعرفيش مصر كلها ومافيهاش حاجه لما اساعدك واعرفك مكانها
رحمه:- بصت بصه لهيثم عايزه تحرقه فيها وبتقول ف، نفسها ايه المتطفل الرخم دا 😡
رحمه:- هو انا عشان جديده. ف مصر يبقي مش هعرف اروح اي مكان انا عايزاه وبعدين التاكس مش هيودي ال انا هقوله عليه واي مكان انت عايزه!!!!؟؟؟؟؟
هيثم:- بنظرة اعجاب... اه هيودي فعلاً
رحمه:- يبقي شكراً لحضرتك وانا هاخد تاكسي يوديني
....................
كل دا وعم محمد ساكت ماتكلمش عرف من كلام رحمه انها فعلاً ممكن ماتقبلش كلام من هيثم بعد ماهيثم مجرد انه بيعرض عليها انه يوديها الشركه واحده من غيرها لمركز هيثم ووسامته كانت وافقت بس دي ولا حتي حرك شعره منها وبتكلمه وهي واثقه من نفسها فعلاً شخصيتها قويه!!!!!!
رحمه:- ماشي ياعم محمد الف شكر ليك
عم محمد:- لا شكر ع واجب يابنتي دا واجبي من ناحيتك
رحمه :- يلا سلام عليكم
هم الاتنين وعليكم السلام
خرجت رحمه ومشيت من عند عم محمد وهيثم ف حاله ذهول اعجاب فرح احساس ملغبط عنده معجب ان ف واحده زي كدا مش مصدق نفسه
عم محمد:- هيثم باشا
هيثم :- نعم ياعم محمد معاك
عم محمد:- هو انت ماقولتش ليه لرحمه ال انت عايز تسئل عليه
هيثم:- اديك شفت قدامك بدايه الكلام ايه تفتكر كانت هتتقبل عادي ماظنش الايام جايه واكيد هسئالها
عم محمد:- عندك حق يابني بس والله هي طيبه وشخصيه حلوة
هيثم:- اكيد شخصيه حرة وقويه هي كدا الصعيديه
عم محمد:- ربنا يحفظها ويحفظك
هيثم :- تسلم ياراجل ياطيب استأذنك انا همشي سلام عليكم
عم محمد :- وعليكم السلام
خرج هيثم وشاف رحمه بعيد عنه قرر انه يمشي لحد مايوصل الڤيلا وساب عربيته عند مكتب الامن قال اجرب المشي شويه لقي ف المشيه راحه وطاقه حلوة جدا بيخرج كل الكبت ال فيك وبيديك طاقه حيويه قال فعلاً عشان كدا هي بتمشي انا ماسبش ليه العربيه عند الامن ف اول الكومباوند وامشي ف الكومباوند اتمشي زي رحمه اشوف الامكان شاف جمال الامكان قال كل دا عندي وكان مداريها منه العربيه حاول يلحق رحمه بس ماعرفش لان. كل ال بيقابله بيسلم وهي ماشيه خط مستقيم مابصتش ابداً ورا ع طوووول لحد ماوصلت فيلاتها ودخلتها مشي هيثم لحد ماوصل عند الفيلا بتاعتها ووقف شويه قدام الباب وبعدها ع فيلاته وصل هناك
هيثم :- السلام عليكم
عم عبده:- وعليكم السلام اخبارك يابني مبسوط النهارد ربنا يفرح قلبك اكيد ف اخبار عن رحمه!!!؟؟
هيثم:- هههههههههه اه ف جت كانت مسافره البلد اختها تعبانه جابتها هنا وجت
عم عبده:- مش قولتلك يابني دي مايمنعهاش غير الشديد القوي الحمدلله انك اطمنت عليها ايه كلمتها
هيثم:- ههههههههههههههه اه طبعاً وحكي لعم عبده ال حصل
عم عبده:- جدعه والله جدعه وبت حرة ودمها حر ماوفقتش ان حد غريب يوصلها لو واحده من. مكانها وشافتك بحلاوتك وعيونك الملونة دي كانت وافقت انما هي لااااا دا دليل ع الربايه الصح والاصل الطيب، هيثم:- تصدق فعلاً
عم. عبده:- وهتعمل ايه ع كدا انت بردو لسه ماعرفتش منها موضوع الفيلا دا
هيثم :- ربنا يسهل وهعرف
عم عبده:- يارب يابني احضرلك تاكل
هيثم :- لا هنام وبعدها عندي حفله هحضرها
عم عبده:- طيب عايز حاجه
هيثم:- سلامتك
وخرج عم عبده من عند هيثم وسابه واقف ف البلكونه
عند رحمه ف البيت
ندا:- وحشني محمد 😢
الحجه عليه:- انتي لحقتي ماكملناش يوم
رحمه:- الحب نار الله يسهلووو 😉
ندا:- بتتريقوا عليا
رحمه:- ابداً والله احنا قولناله تعالي وهو ال موفقش عشان الشغل
ندا:- اه الشغل وسنينه 😢
رحمه:- معلش احنا خايفين عليكي تولدي وتقومي بالسلامه وهنرحلك ع بيتك
ندا:- يارب يارب
عدت الليله ع رحمه ف بيتها مع والدتها واختها وهيثم راح ع حفلته وجه تاني يوم وتحديداً ع الساعه 12 الضهر
رحمه:- ماما انا هخرج هروح اجيب الفون ال قولتلك عليه عم محمد جابلي العنوان
الحجه عليه:- وهتعرفي تروحي واحدك !؟
رحمه:- اكيد يا امي هاخد تاكس يوديني عند باب الشركة
الحجه عليه :- ماشي يابنتي خلي بالك من نفسك كويس
رحمه:- ع الله
الحجه عليه :- ونعمه بالله
وصلت رحمه عند الشركة بالفعل استقبلها الامن ايوة حضرتك أآمري رحمه:- الامر لله وحده كنت بسئل ع ماركة فون كذا عرفت انه هنا ف الشركة دي
الامن:- اسم حضرتك
رحمه:- رحمه سيد محمود
الامن :- اهلاً بيكي يافندم اتفضلي معايا ع مكتب المدير
..........
اخد الامن رحمة ع مكتب المدير الاستاذ طارق اول ما رحمة دخلت استقبلها المدير بحفاوة وترحيب ودا خلي رحمة تشك
طارق:- اهلاً يافندم اتفضلي
رحمه:- شكراً لحضرتك انا كنت بسئل ع ماركة فون كذا هي هنا،؟؟
طارق:- ايوه شويه اجبها لحضرتك
رحمه:- اتفضل
خرج طارق راح يجيب الفون
هناك عند هيثم فون بيرن
هيثم:- الووو
طارق :- ايوه ياباشا البنت ال حضرتك قولت عليها هنا موجوده ف مكتب حضرتك
هيثم:- تمام نص ساعه واوصل عندك ماتخليهاش تمشي
طارق:- حاضر ياباشا
السكرتيرة دخلت. لرحمه المكتب ومعها حاجه ساقعه
السكرتيرة:- اتفضلي يافندم
رحمه:- لا شكراً مش هشرب حاجه
السكرتيرة :- لا يفندم المدير موصي عليكي ماينفعش كدا
رحمه:- هو فين المدير انا عايزه امشي زهقت
السكرتيرة :- جاي بسرعه
............،،،،،،،،،
رحمه زهقت وهي مستنيه المدير وقفت شويه ف المكتب وقفت عند الشباك وبصت منه خلاص جابت ع اخرها معاها هتمشي يعني هتمشي خصوصاً انها مش فاهمه حاجه المدير سابها وخرج ف ايه لسه هتاخد شنطتها وهتمشي دخل عليها استاذ طارق
طارق:- انا اسف جدا ع التاخير
رحمه:- هو ف ايه حضرتك لو مش موجود الفون انا ممكن امشي واجي ف يوم تاني انما التأخير دا ماينفعش
طارق :- اسف يافندم بس هو لسه ما كان وصل لما حضرتك جيتي
رحمه:- خلاص امشي واجي لما هو يكون وصل
طارق:- لا ماخلاص هو وصل وخفت اقولك. كدا ف الاول حضرتك تمشي او تقولي اننا كدابين عندنا ومش عندنا
شويه وباب المكتب فتح دخل هيثم وماسك الفون ف ايده ف علبه اشبه بعلبه الهديه...... بصت رحمه بصت استنكار
رحمه:- هو ف ايه
طارق :- الفون وصل اهو
.............
شاور هيثم لطارق انه يسكت ويخرج برا وبالفعل خرج طارق
رحمه:- ممكن اعرف حضرتك هو ف ايه
هيثم:- اهدي شويه مافيش حاجه انتي عايزه فون واهو
رحمه:- هي الشركة دي بتاعتك!!؟؟
هيثم :- بتاعتي وطلبت منك اني اجيبك هنا وانتي رفضتي
رحمه:- طبيعي ارفض لا الشرع بيحلل بكدا ولا ربايتي تسمح. بكدا فلازم ارفض
هيثم:- والله اانا مقصدت حاجه انا عارف انك غريبه مش من هنا حبيت اساعدك بس
رحمه:- الف شكر لحضرتك
هيثم:- اتفضلي الفون اهو
اخدت رحمه الفون من هيثم وبصت ف
رحمه:- الله هم بيبعوه بعلبه شبه الهديه كدا ول ايه
فتحته لقيت علبته الاساسيه
مسكت العلبتين وقالت
رحمه:- ايه دا
هيثم:- بصراحه وومن غير عصبيه انا ال عملت علبه الهديه
رحمه:- بتعجب ازاي دا وليه
هيثم:- استاذه رحمه انا داخل دلوقت ع الشهر وانا بشوفك لفتي نظري بنقابك حاجه جديده ف الكومباوند مش عارف جيتي ازاي فطبيعي ان لازم اعملك. حاجه زي الهديه
رحمه:- حطت علبه الهديه ع المكتب ومسكت الفون بعلبته الاساسيه
رحمه:- ممكن لو سمحت اعرف تمنه كام؟؟
هيثم:- من غير فلوس
رحمه:- يبقي مايلزمنيش وسابت الفون ووقفت
هيثم:- طيب اهدي خلاص بضحك معاكي تمنه كذا
رحمه:- بتقبل فلوس كاش ول ممكن فيزا كارت
هيثم:- لا ممكن فيزا لو معاكي
رحمه خرجت الفيزا وادتها لهيثم وهيثم كلم طارق وجه اداله الفيزا وقالو خد تمن الفون وهاتها تاني
رحمه ماسكت الفون وفتحته
هيثم:- هتعرفي تشغليه ولا اعلمك
رحمه:- رفعت حاجب واحد من تحت النقاب وبصت برووود بصتها لهيثم وبعدين معاك مرة متعرفيش تروحي واحدك ومرة مش هعرف اشغله مايغركش شكلي انا صعيديه اه. بس معايا اداب فرنساوي قسم ادارة اعمال
هيثم:- وشه كان كدا 😳 بجد
رحمه :- اه والله
هيثم:- بسم الله مشاء الله .
دخل طارق وجايب الفيزا كارت معاه اداها لرحمه رحمه وقفت هتمشي هيثم:- استني عايز اسئلك. ع حاجه هو وليد عز باع لكي الفيلا بكام
رحمه:- نعم 😒.وانت عايز تعرف ليه ايه دخلك ف الكومباوندا
هيثم:- الكومباوندا بتاعي
رحمه:- بتاعك؟؟؟؟
هيثم:- ايوة وكنت عايز اعرف هو باعهالك بكام لان موحد السعر النهارد زي بكره زي بعد سنه وهو اكيد سمسر عليكي ودا شئ مسمحش بيه
رحمه:- ودا شئ مايخصنيش حتي لو كان مسمر عليا فدي فلوس خرجت من ذمتي ومش هسأل عليها
هيثم:- تخرج من ذمتك لحد يستاهل انما وليد عز مايستاهلش
رحمه:- وانا مش هسئال عليها
هيثم:- معلش انا عايز اعرف هو اخد منك كام
رحمه:- انا مش فاكرة كام المحامي هو ال اتفق معاه
هيثم؛ - طاب معاكي العقد
رحمه:-هشوف
دورت رحمه ع العقد ف شنطتها وخرجته له
اخد هيثم العقد واتفاجأ بالمبلغ
هيثم:- كل دا واخده يابن اال..... ويجز ع سنانه ولو كان وليد عز قدامه كان حرقه بجاز وسخ
رحمه:- طاب انا اتاخرت عايزه امشي ممكن
هيثم:- اه اتفضلي وانا اسف لو كان ف حاجه دايقتك مني
رحمه:- لا. ابداً مافيش حاجه ومافيش اسف
هيثم:- تسلمي عايزه حاجه
رحمه:- سلامتك
وخرجت رحمه من الشركه وركبت تاكسي ومشيت بس فكرها مشغول
هو عايز ايه مني لفت نظره وبيراقبني ليه هو ال كان موجود اول مره رحت فيها لعم محمد ايوة انا اتخايلت بواخد زيوا وهو ال جه وقف جنب مني وانا كنت بعيط ووقف وبعدها مشي ايوه نفس الملامح يبقي هو ال ادي عنوان شركته لعم محمد وخلاه يقولي عليها عشان اجي واقابله هنا يووووووووووووووه بس يارحمه اسكتي انتي فيكي ال مكفيكي خرجيه من دماغك......
هيثم من االرغم. من فرحته انه اخييراً كلم رحمه بس مدايق من ال عمله وليد عز
نكمل بكره
توقعاتكم ايه ياتري رحمه هتبطل تفكير ف هيثم وفعلاً هتخرجه من عقلها ولا قلبها ليه كلام تاني هيتفتح القفل المصدي ال ليه سنين عليه ول ايه والاهم من دا
هيثم هيعمل ايه مع وليد عز
كل دا واكتر هنعرفو الحلقات ال جايه انتظروني
رواية
عشقت_منتقبه
الحلقة السابعة_والثامنه
اخيرااااااااااً هيثم كلم رحمه وعرف فعلاً انها شخصيه قويه وذكيه ولماحه جداً بالرغم من فرحته دي بس هو زعلان من ال عملوه وليد ومش هيعديها بالساهل
رحمه خرجت واحساسها ملغبط بس الطريق كله وهو بتفكر ف هيثم ال دخل ف حياتها فجأة واقتحم عقلها ويمكن قلبها وافتكرت انها نسيت معاه عقد بيع الفيلا قالت اعمل ايه ارجع تاني ياربي واخيراً وهي بتفكر افتكرت عم محمد قالت ايوة هخلي عم محمد يجبهولي منه مهو ال ماسك الامن عنده.
هيثم خرج من الشركة ومعاه عقد الفيلا وركب عربيته ياتري رايح فين
متجه ع شركة وليد عز اول مادخل المكتب وقفته السكرتيرة
السكرتيرة :- هيثم باشا من فضلك ماينفعش كدا لحظه اديلو خبر
هيثم:- كل ال عمله انه شاور للسكرتيرة انها تسكت وفعلاً سكتت وهو دخل ع وليد عز مكتبه
وليد:- هيثم باشا اهلاً بيك وايه الدخله دي ف حاجه ول ايه
هيثم:- اهلا ياوليد باشا لا مافيش بس وحشتني قولت اجي اشوفك ايه ممنوع
وليد:- لا طبعاً مش ممنوع بس اتخضيت منك يمكن معايا حد طيب عيب تدخل كدا وكمان ماكلمتنيش فون ول قولت انك جاي
هيثم:- لااا مانا دخلت ع طول وعارف انك مافيش حد معاك لان مافيش نور احمر والع 😏
وليد:- هههههههههههههههه يخرب عقلك ايوه فعلاً مافيش قولي بقي وحشتك ازاي للدرجه ال ااتخليك تيجي كدا
هيثم:- قولي يا وليد باشا انت مشتري مني فيلتين ف الكومباوندا عندي صح
وليد:- ايوة فعلاً وايه ال فيها
هيثم:- بعت واحده فيهم صح
وليد:- اه بعت واحده وفيها حاجه دي دي ملكي
هيثم:- لا مافيهاش حاجه طبعاً ممكن اعرف بعتها بكام
وليد:- ودا يهمك ف ايه اشتريت منك حاجه وبعتها فيها ايه
هيثم:- لا لازم اعرف انت عارف اني موحد السعر عندي ف كل حاجه النهارد زي بكرة زي بعد سنه وانت خالفت كدا
وليد:- اه عارف انك موحد السعر وضاربنا ف السوق بعملتك دي مخلي الكل عندك وف جيبك
هيثم؛- انا مالياش دعوة بحد فيكم انا بعمل ال بيمليه عليا ضميري بساعد الشباب وبساعد اي حد مش بجمع بفلوس زيكم وخلاص وبدوس ع غيري ولا بيهمني حد
وليد:- هو دا البزنس ال بنعمله امال هو بزنس ازاي وانا مش عارف انت زعلان ليه كدا ابيع اشتري دي حاجه ترجعلي
هيثم:- لا ماترجعش ليك واحدك انا عايز اعرف بعتها بكام وانا عارف ومتأكد انك سمسرت فيها ودا انا مش هسمحلك بيه
وليد:- وافرض سمسرت التجاره شطارة ودي تجاره
لما زهق هيثم منه طلع عقد البيع ال معاه
هيثم:- دا عقد البيع انت بعتها فوق سعرها ب 10 مليون زياده
وليد:- اتصدم من ال سمعه. ايه 10 ايه لا طبعاً
هيثم:- لا ايه العقد اه هو انا هضحك عليك لوحده كمان صعيديه اسمها رحمه سيد محمود والعقد موثق ف الشهر العقاري اهو
وليد:- لا عندك انا بعتها اه بس معرفش لمين جاني المحامي وقالي ف مشتري جاي للفيلا قولتلو ماشي والمحامي هو ال خلص ومعايا العقد كمان بتاعي اهو وكمان موثق
وخرج وليد عز العقد ووراه لهيثم
هيثم:- ودا يبقي ايه بقي اسم المشتري هو هو انما المبلغ كام مختلف هنا زياده عشره مليون وعندك 4 بس ازاي دا يعني ايه ههههههههههههههههه سبحان الله انت ضحكت عليها وزودت السعر وجه ال ضحك عليك انت واخد منك كما تدين تدان
وليد:- بتضحك ياهيثم باشا وجاي زعلان وفيها ايه لو سمسرت عليها ومين دي ال تخليك تعمل كدا فيا واتكلمني بالاسلوب دا
هيثم:- دي، شخصيه غريبه عن هنا وانت ضحكت عليها ومن طول ماسكنت عندي يبقي تخصني ومش هسمح لاي حد انه يضحك او يستغل حد تبعي انت فاهم
وليد:- هي وصلت لكدا داحنا حبايب يا اخي وصحاب بزنس مع بعض
هيثم:- صحاب بزنس اه انما حبايب اشك فيها ايدك بقي ع عشرة مليون جنيه
وليد:- نعمممممممممم عشره ايه
هيثم:- ال سمعته عشره مليوووووووووون
وليد:- وليه بقي ان شاء الله مش هدفع حاجه وبعدين انا واخد منها اربعه بس مالي ومال العشره
هيثم:- لا مالك هم اتاخدو منها ع اسمك انت مش اسم. حد تاني انا هاخد منك العشره وانت بقي شوف المحامي بتاعك يمكن هو ال ضحك عليك
وليد:- لا طبعاً مش هدفع حاجه انا بعت وهي واشترت يبقي خلاص كدا وبعدين بتقول ليه المحامي بتاعي ما يمكن المحامي بتاعها هي مش انا
هيثم:- بتاعك بتاعها ماليش فيه انا ليا عشره مليون اخدهم منك انت وقرب منه وبيشاور بايده تهديد له
وليد:- ايه دا ياهيثم باشا انت بتهددني ولو قولتلك ان مش هدفع هتعمل ايه
هيثم:- هعمل حاجه هتندم عليها انت قريت بنود العقد كويس وشروطه ال انا حطتها من ضمنها ان السعر يفضل زي مهو لو بعت او اشتريت وال هيخالف الشرط دا هيطبق عليه شرط جزائي قيمتة ب 50 مليون جنيه يبقي انت هتدفع العشره ول ال 50
وليد:- ايه فين الشرط دا انا مشفتوش فينه
هيثم:- اهو
بالفعل قرأ وليد الشروط وفيها الشرط دا
وليد:- بقي كدا انت عايز تطبق عليا انا شرط جزائي عشان واحده صعيديه زي دي
هيثم:- عندك واياك تغلط اولاً هي ماتعرفكش عشان تتكلم عنك ثانياً انا عرفت بالصدفه ثالثا ودا الاهم لو جبت سيره الصعايده ع لسانك تاني انا هقطعهولك وماتنساش ان انا اصلي صعيدي ....... وقرب منه وعنيه حمرا ومتنرفز من بردوه ورخمته
وليد:- اهدي طيب انا بهزر معاك الصعايده ع راسي بس انا مش هدفع ال بتقول عليه لو دفعت هدفع ال 4 بس انما العشره لا
هيثم:- لا راسك ولا عينك هم ماشين ع الارض بعزهم وبفخرهم مالهمش دعوة بحد. وهتدفع العشره ياما هروح اقدم العقد للنايبه وهتدفع ال 50
وليد:- والله حرام عليك تدفعني حاجه ماخدتهاش خلاص اجيب المحامي بتاعي وبتاعها ونشوف الغلط فين
هيثم:- ماليش فيا انت مع نفسك معاهم هاخد منك العشرة وانت اجمع المحامي بتاعك ع راحتك وشوف مين ال ضحك عليك يا وليد باشا
وليد:- بقي كدا تمام اديني يومين اجمعلك الفلوس فيهم ماعنديش سيلوة ودول عشره مليون
هيثم:- مش همشي من المكتب غير والفلوس معايا
وليد:- لااااا كدا كتير اجبلك منين دلوقت عشره مليون فلوسي كلها ف. السوق........
....راح هيثم ع الخزنه بتاعته وحط ايده عليها
هيثم:- هنا ف اكتر من 100 مليون افتح واديني العشرة
وليد:- وهو متنرفز مافيش حاجه هنا ياهيثم باشا
هيثم:- لا ف ول دول بتوع السهرات بتاعتك ممنوع تخرج منهم غير لمزاجك بس
وليد:- يوووووه عليك خلاص اسكت هتديك ال عايزه
هيثم:- انا مابشحتش منك دا حق واحده عندك وانا جاي اخده
وليد:- ماشي يا هيثم باشا
بالفعل وليد عز ادا هيثم باشا عشره مليون
هيثم:- كدا تمام شكراً يا وليد باشا وخلي بالك لو اتكررت معاك تاني ف الفيلا الموجوده التانيه هطبق الشرط الجزائي
وليد:- لا ياعم هروح اسكن فيها احسن
خرج هيثم من عند وليد عز وهو فرحان انه رجع حق حد مظلوم ورحمه مش مظلومة وبس دي اضحك عليها اذ كان من وليد او المحامي بتاعها وساب وليد عز جايب ع اخره وبيكلم ف نفسه بقي انا تعمل فيا كدا وتاخد مني فلوس وانا ال الكل يعرفني اني باخد بس مديش وديني ياهيثم لعرفك معني ال عملته معايا كويس وكمان عشان خاطر واحده زي دي وكمان متعرفهاش.... متعرفهاش وعملت كل دا امال لو تعرفها كنت عملت فيا ايه كنت دفنتي حي دا شئ اكيد منك ماشي انا هعرفك مين هو وليد عز
وبعدها نادي ع السكرتيره دخلتله
السكرتيره:- ايوة يا فندم
وليد:- اتصليلي بالمتر احمد خليه يجيني بسرعه اخلصي يلا وحسابك معايا بعدين
السكرتيرة :- حاضر يا فندم انا والله حاولت امنعه بس حضرتك عارفه اكتر مني
وليد:- عارفه لا انا مش عارفه عرفته دلوقت روحي دلوقت يلا
السكرتيرة :- حاضر
خرجت من عنده وبالفعل اتصلت بالمتر احمد
هيثم اخد الفلوس ومشي وهو مش عارف يروح فين كلم وائل يعرف هو فين وائل قاله انه ف البيت وعزمه يجي يتغدا معاه وبالفعل وافق هيثم وراح ع بيت وائل
هناك عند رحمه ف البيت وصلت البيت وغيرت هدومها وقعدت ف اوضتها بتفكر ف كل ال حصل وياتري اخرته ايه مسكت الفون ف ايدها ريحت البرفيوم بتاعت هيثم لسه موجوده فيه قعدت تضحك قالت الظاهر انه مسكك كتير بايده ايدها هي كمان بقت ريحت البرفيوم بتاعت هيثم ودا ال خلاها لسه فاكره كل ال حصل هي اصلاً مانسيتش عشان تفتكر ف دماغها ديماً وبتفكر بس قلبها رافض التفكير وكل شويه يطمن ع القفل بتاعه انه لسه ما اتفتحش اخدت الفون ف ايدها ونزلت وقعدت مع امها واختها وورتهم الفون
الحجه عليه :- الله حلو يابنتي ودا بيستعملوة ازاي وهتعرفي تشغليه
ندا:- اشطااااا عليك ايه الحلاوة دي
رحمه:- ايه رأيك عجبك هجبلك واحد زيو بعد ماتولدي وتقومي بالسلامه
ندا:- تسلميلي يارب يا احلي واحن اخت ف الدنيا دي كلها
رحمه:- تسلمولي يارب يا حجه عليه انا اوريكي هشغله ازاي وبعدين انتي بتستقلي ببنتك انتي نسيتي اني اعرف انجلش وفرنساوي ول ايه
الحجه عليه:- يووووه يابنتي هو الواحد دماغه فيه معلش ربنا يزيدك يارب
رحمه:- تسلمي يا ست الحبايب
وطول القعده كلها ورحمه ماسكه الفون ال فيه ريحت برفيوم هيثم وفرحانه وزعلانه ف نفس الوقت شعور غريب مسيطر عليها
هناك عند وائل ف البيت
بالفعل جه هيثم واتغدو مع بعض واتكلمو
هند:- قولي ياهيثم انت لسه بتشوف البنت المنتقبه ال قولت عليها
هيثم:- شفتها وكمان كلمتها وقعدت معاها
هند ووائل بصدمه هم الاتنين
وائل :- بتتكلم بجد
هند:- بجد ماتحكي قول ازاي يلا وعرفتها مين
هيثم:- ايه يابنتي اصبري بس اهدي وانا هقولكم
حكي هيثم لهند ووائل كل ال حصل لحد ما اخد الفلوس من وليد عز
وائل:- يا قلبك الجامد يا اخي طاب قولي اجي معاك تروح وحدك لوليد عز وكمان تاخد منه فلوس عمرها ماحصلت مع حد
هيثم:- انا مش حد وساعه الظلم معرفش حد وهو يستاهل اقسم بالله لو ماكان اداني الفلوس يا كنت طبقت عليه الشرط الجزائي بس هو اخدها من قصرها واداني لانه عارف هيثم الشناوي لو حط حاجه ف دماغه هيعمل ايه
وليد:- طاب ومش خايف انه ممكن يعمل حاجه دا مش سهل خصوصاً عند الفلوس دا كلب فلوس
هيثم:- هيعمل ايه هيقتلني مثلاً
وليد:- لا مش كدا بعد الشر عليك
هيثم:- اولاً الموت مش شر دي مرحلة وكلنا هنوصلها بس ربنا يحسن خاتمتنا جميعاً وبعدين انا ماشي بمبدأ واحد الرب واحد والعمر يبقي هخاف من ايه وكله يهون
وليد:- ربنا يديك طولت العمر يا اخويا انا بتكلم انه ممكن يضرك ف السوق ف البرصه وانت عارف اسليبه الوسخه كتير
هيثم:- اعلي مافي خيله يركبه وال عايز يعمله يعمله انا معاه والايام بينا
هند:- بس بقي انتو الاتنين تعالي بقي كلمني شويه عن رحمه دي
هيثم:- ههههههههه اكلمك ايه يا مجنونة انتي
هند:- هي انسانه زينا كدا وبتتكلم وممكن تضحك كمان صح
هيثم:- ايه ال انتي بتقوليه دا اه طبعاً ممكن دي انسانه زينا فيها كلها حاجه انتي عشان منتقبه يعني
هند:- اه انا بسمع عنهم انهم مقفلين ومعقدين ومش بيعرفو يتكلمو مع حد وحادين جداً ف معاملتهم وناس كتيييير بتخاف منهم عشان النقاب
هيثم:- ايه حيلك حيلك ايه ال بتقولي عليهم دا هم مش كدا خالص هم بمعني اصح وادق عارفين حدود التعامل كويس جداً ومش بيعدوها مع اي حد مهما كان ودي حدود الشرع ال منزله ربنا لينا ف دينا الاسلامي وهم بيعملو بيها انما الناس التانيه ال انتي بتشوفيهم دول دول مسلمين بالاسم بس عارفين الشرع ايه ومش بيعملوه ودا سبب خراب الامه الاسلاميه وتقليدنا الاعمي للغرب عشان كدا كل ال بيشوفهم بيقول عليهم رجعين وهمجين عشان بيلبسو زي امهات المسلمين ودا ال المفروض تلبسه اي واحده مسلمه مش بيقلدو الغرب ودي فكرة الغرب ال بثتها ف عقول الشباب اليومين دول انهم يقولو كدا ع المنتقبات وكمان شوهو صورته بعض المتخذات النقاب بغرض شئ تاني خالص ودا هو ال خلي الفكرة ترسخ ف عقول بعض الناس ال من رحم ربي احنا داخلين ع حمله ضد النقاب ربنا يسترها ع كل بنت منتقبه معتزه بنقابها
هند و وائل ف حاله ذهول من ال قالوه هيثم
هند:- ماشاء الله عليك كل دا والله انا معرف كدا وكويس انك عرفتني
هيثم:- ف اكتر من كدا والله ودا ال مدايقني ان ف ناس فعلاً زيك كدا ماتعرفش حاجه وناس تاني هي ال بتشوه الصورة من غير ماحتي تعرف ايه متناقل بس من دا لدا ومن دي لدي
وائل :- ايوة فعلا ف وكمان منعو المنتقبات من دخول بعض الامكان ال فيها طبعاً صفوة المجتمع بيبقو خايفين منهم عشان الفترة الاخيرة التفجيرات وسرقات الاطفال ال كانت بتحصل دي بيكون وراها بنات لابسين نقاب ورجاله كمان لابسينه ودي فعلاً ال شوهت الصورة وخلت ناس كتييير تخاف منه وضاعت ف وسط كل دا البنت المنتقبه بجد ال مابتعملش حاجه واتظلمت من فعل بعض عاهات واعداء الاسلام وخصوصاً النقاب
هند:- يااااه كل دا ربنا يسترها عليهم
هيثم:- يارب ويبارك. ف كل بنت بتلبسه عشان ربنا وتصون نفسها
هند:- قولي بقي ياهيثم هتعمل ايه ف الفلوس دي
هيثم:- هرجعها طبعاً لرحمه
وائل :- ودي عايزه كلام لازم ترجع لصحابها انتي احياناً بتسئلي اسئلة غير منطقيه ههههههههههه
هند:- منا عارفه انه هيرجعها لها بس بسئل ازاي دا ال اقصده وومكن كمان ماتقبلهاش خصوصاً انها قالتو انها خرجت من ذمتها ومش هتسئل عليها تاني
هيثم:- ممكن بردو بس انا هعمل ال ف دماغي وهرجعهالها وكمان الليله مش هخليها تبات عندي
وائل :- ايه ال ف دماغك انت عايز تروحلها الفيلا تديها الفلوس
هيثم:- وليه لا
هند:- وتفتكر ممكن تقبل دا عادي ياما هي تقريباً رفضت كلام معاك هتدخل الفيلا عادي
هيثم:- الله حيرتوني معاكم امال اعمل ايه الفلوس دي لازم ترجع لها باي شكل من الاشكال اعمل ايه
سكتو كلهم وبدؤا يفكرو ايه ال ممكن يعملوه يخلو رحمه تقبل الفلوس دي تاني او تقبل الكلام مع هيثم ماتصدهوش زي ماعملت اول مره
هناك. عند رحمه ف البيت
ندا:- كفايه حرام عليكي خفي شويه من ساعه ماجبتيه وانتي ماسيبتهوش دا فاضل انه يستغيث منك الحقوني منها هههههه
رحمه:- هههههههههه وربنا دمك عسل يابت انا بس بظبطه فيه مميزات وحاجات كتير حلوة
ندا:- بجد زي ايه
رحمه :- لما اجبلك واحد هتعرفي
عنايات :- احضر العشا ياهانم ( عنايات دي البت ال بتشتغل عندهم ال اتكلم عنها عم عبده لهيثم)
رحمه:- لسه شويه يا عنايات وبعدين ميه الف مرة اقولك بلاش كلمه هانم احنا ولاد تسعه الرسول بيقول الناس سواسيه كاسنان المشط ومافيش فرق ببن حد ال بالتقوي كام مرة اقول وفهم
عنايات:- معلش ياهانم عيب اتكسف وانتي مقامك عالي عندي
رحمه:- هترجعي تاني تقولي ياهانم اقولك عشان ماتتكسفيش قوليلي يا استاذه ولسه شويه ع العشا وتعالي هنا عايزاكي
عنايات :- خير يا استاذه معاكي
رحمه:- اخبارك ايه ف الدراسه والدروس بتاعتك شاده حيلك ول
عنايات :- ايوة طبعاً دا يوم فرحي ومنايا ان رجعت اكمل تعليمي تاني الحمدلله
رحمه:- ربنا يكرمك عايزاكي تشدي حيلك وتجيبي مجموع كبير عشان تدخلي الكليه ال نفسك فيها
عنايات:- كليه 😔 ماكفايه عليا الثانوي مش كليه
رحمه:- لا لازم من طول منتي شاطرة وجدعه ومجتهده يبقي هتعملي وتكملي ال انت عايزاه فاهمه ول لا
عنايات:- ربنا يسهل
رحمه:- يارب
جرس الباب رن كلهم بصو ع بعض مين ال جاي هم مايعرفوش حد هنا مين
الحجه عليه:- ايه دا مين هو ف حد هنا يعرفنا
الكل ف حالة ذهول ال رحمة لان عقلها او قلبها لسه مش عارفين مين فيهم قالها ان ال ع الباب دا برا الشاب ال قابلته ملحووووظه هي لحد دلوقت متعرفش اسمه ايه
عنايات بتقوم تفتح الباب وقفتها رحمه استني انا ال هفتح لبست رحمه نقابها بسرعه وراحت ع الباب فتحت باب الفيلا اتفاجأت بال شفتها
نكمل بكره
عايزه توقعاتكم ايه
وافكاركم ايه ال هيحصل وياتري رحمة اتفأجات بايه وايه ال شافته
هند هتتعرف ع رحمة ازاي وهل فعلاً هتلاقيها زي ماقال هيثم عليها ول ايه دا ال هنعرفه الحلقات ال جايه
وارجوكم بلاش كلمه تم لانها جابتلي عقدة نفسيه اي كلمه حلوة تخمين منكم نقد اي حاجه انا راضيه بيها ولو ف نقد انا هتقبل
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقة الثامنة
بعد ما رن جرس الفيلا وكلهم استغربو ياتري مين ال جاين لنا واحنا منعرفش حد راحت عنايات تفتح الباب وقفتها رحمه
رحمه:- استني انا ال هفتح
فتحت رحمه الباب وإتفاجأت بال شافته ...... شافت مين اه تخمنها طلع صح الشاب ال قابلته لا لا مش تخمين دا إحساس انه هو ال ع الباب ممكن يكون جاي عشان العقد ال نسيته معاه ومشيت
هيثم:- مساء الخير انا أسف أن انا جيت ف وقت زي دا من غير استأذان
رحمه:- مساء النور ماتقولش كدا البيت بيتك اتفضل تشرف ف أي وقت
هيثم:- شكرا ليكي دا وائل صديقي وصاحبي واخوايا ومحامي شركتي
رحمه:- اهلا بحضرتك تشرفنا
....... الشك عند رحمه زاد جايب صاحبه معاه وكمان محامي ف ايه بدأت تقلق وكمان .......مين دي مراته ودا ابنه ممكن لحق تفكيرها هيثم .
هيثم:- ودي هند مرات وائل صاحبي ودا كريم ابنهم
رحمه:- سمعت اسم كريم وركزت معاه
رحمه:- اهلا بيها اتفضلوا
دخلت هند اول واحده حضنت رحمه وباستها
هند:- اهلا بيكي ياقمر احنا اسفين أننا جينا كدا بس موضوع ماينفعش يتأجل
رحمه:- اهلا بيكم ف أي وقت تسمحيلي بالأمور دا ... تقصد كريم
أخدت رحمه كريم وشالته وقعدت تبوس فيه ودخلو كلهم على الفيلا شافوا الحجه عليه وندا أخت رحمه
الحجه عليه:-اهلا وسهلا اهلا وسهلا
ندا:- اهلا بيكم نورتنا
رحمه:- امي الحجه عليه ودي اختي ندا الصغيره
دول بقي الأستاذ. ..... انا معرفش اسم حضرتك
هيثم:- هههه تصدقي صح اسمي هيثم
رحمه :- اهلا بيك الأستاذ هيثم صاحب الكومباوندا ال احنا ساكنين فيه وصاحب الشركه ال اشتريت منها الفون والأستاذ وائل المحامي بتاعه والاستاذه هند مرات المتر والأمور دا كريم ابنهم وقعدت تبوس فيه
لاحظت والدتها الحجه عليه وندا أن رحمه اتعلقت بكريم وعيونها فيها دموع والاغرب من دا أن كريم ساكت معاها ومش بيتكلم بالعكس بدأ ياخد عليها وحاضنها ودا سبب استغراب الكل حتي هيثم
الحجه عليه:- اهلا بيكم شرفتونا والله
هيثم:- الشرف لينا يا أمي طبعا تسمحيلي اقولك امي
الحجه عليه:- طبعا يابني انت زي ابني عادل ربنا يرجعه لينا بالسلامه
ندا:- اهلا بيكم بس ال اعرف أننا منعرفش حد هنا ولا حد يعرفنا وبصراحة دخلتكم دي تقلق
بصت رحمه لندا بصه يعني ايه ال بتقوليه دا مهما أن كان هم يعرفو ف الأصول كويس وكمان ساكنين ف كومباوندا يعني كل ال فيه معروفين ناس كويسه مش أي حد وعليه أمن مافيش حد بيدخله
رحمه:- معلش ندا ماتقصدش حاجه احنا بس استغربنا مين ال هايجي واحنا فعلا مانعرفش حد بس هم مايعرفوش أن انا قابلت أستاذ هيثم وبصت ع هيثم
هند:- لا عادي ولا يهمك بصراحه انا معرفكمش بس سمعت عنكم كتير وخصوصا انتي يارحمه
هنا بصت رحمه لهيثم أن هو ال اتكلم عليها
هند:- وبصراحة انا كمان معرفش حد كتير هنا ومن كتر ماسمعت عنك حبيت اعرفك عن قرب وكانت فرصه بالنسبالي أن انا اجي مع هيثم واتعرف عليكي
وائل:- مافيش حاجه حصلت احنا جينا مع هيثم لأننا عايزن حضرتك ف موضوع
رحمه:- ممكن بقي احنا هنتعرف وهنتكلم وكل حاجه بس قبل أي شئ لازم واجب الضيافة تشربو ايه
هيثم:- ولا حاجه احنا بس الموضوع ال جاين فيه وهنمشي ع طول صح كدا يا وائل
وائل:-ايوة
هند:- امشوا انتو انا مالياش دعوة بيكم انا ماصدقت الاقي حد اتكلم معاه😏
كلهم مع بعض ضحكو
رحمه:- اكيد ياقلبي تشرفيني ف أي وقت انا معاكي للصبح
هند:-😍حبيبي وربنا انتي عسل وقلبي اتفتحلك وانا مش همشي من هنا
وائل:- طاب وانا وكريم 😳
هند:- كريم معايا اهو انت مع نفسك ههههههههه
الحجه عليه:- يووووه يا ولاد ضحكتوني والنبي انت ع راسنا ف أي وقت احنا فديك الساعه أن احنا نتعرف على حد ويطلع كويس من كتر مابنسمع وكمان رحمه بنتي صممت أنها لازم تشتري فيلا ف البتاع دا ال بتقولو عليه عشان بيكون فيه ناس كويسه وعليه أمن مع انها اتعرضت عليها فيلل ف إمكان تاني بس هي رفضت
هيثم:- ف نفسه دا من حظي انا وطول القعدة وهو عينه ع رحمه مانزلهاش ودا خلي هند تاخد بالها منه .....
هيثم كان جايب معاه ورد وشكولاته واداهم للحجه عليه لانها الكبيره وهو بيعرف ف الاصول او كدا اضمن من رحمه
الحجه عليه :- ليه كددا يابني تاعب نفسك ليه
هيثم:- دي حاجه بسيطه اول مرة ندخل عندكم
الحجه عليه:- لرحمه خدي انتي دي تقصد الشكولاته انتي مدمنها
رحمه:- بصت لوالدتها دي العشق كله
ابتسم هيثم لما عرف انها بتحبها وانه عرف حاجه عنها
.......رحمه:- استأذانكم انا
دخلت رحمه المطبخ ومعاها كريم عنايات جهزي حاجه ساقعه بسرعه
جت وراها هند ..... هند جريئة جدا وعندها فضول هيقتلها أنها عايزة تشوف رحمه وكانت هي سبب فكره أنها تيجي مع هيثم ويكون معاهم وائل عشان يفهم رحمه اللعبه ال اتعلبت عليها وماتقفش ع هيثم ... ورحمه لما شافت انه مش واحدة رحبت بيهم بس خمنت تخمينات كتير والحاجة الوحيدة التي مجتش ف بالها انه ممكن يكون جايب فلوس
هند:-انا أسفه جيت وراكي بس قولت يمكن كريم يعمل حاجه معاكي
رحمه:- ماتقوليش كدا البيت بيتك ف أي وقت وانتو والله شرفتونا وكريم دا عسل دا زي ابني وعيونها اتملت دموع
هند:- تسلميلي يارب ف طلب بس مش عارفه هتوافقي عليه ول لا
رحمه:- أخص عليكي طلب انتي ما تطلبيش انتي تقولي ع طول وانا انفذ
هند:-تسلميلي يارب ايه العسل دا
معامله رحمه مع هند خلت هند تعشم اكتر أنها تتعرف على رحمه وتقرب منها خصوصا أن رحمه بتعاملها بكل زووء وأدب وحب واعتبرتها واحده منهم وهند تستاهل
هند:- انا كنت عايزة اشوفك من غير نقاب انا بنت والله مش راجل
رحمه:-ههههههههههههه وربنا انا عارفه انك بنت واحلي بنت كمان حاااااااضر بس كدا ياغاليه
وبالفعل شالت رحمه النقاب من ع وشها وإتفاجأت هند بشكل رحمه الحلو الجذاب والعيون الجريئة الجميله ال مليانه حزن
هند:- ف حاله ذهوووووول ايه دا لا لا لا انتي خليكي مغطيه نفسك احسن بالنقاب ايه دا ايه الجمال دا هو ف كدا
رحمه:- هههههههههههههههه عيونك انتي جميله عشان كدا شيفاني جميله
هند:- لا انتي بالفعل جميله الله عشان كدا انتي لبستي النقاب؟؟؟
رحمه:-يووووووه حكايه لبسي للنقاب حكايه طويله هبقي اقولك عليها بعدين لما تيجي تاني ول انتي مش هتيجي تاني
هند:-اجي تاني انا هنقل واسكن معاكم هنا انا فعلا معرفش حد ومش بخرج من البيت غير نادرا وكمان معايا وائل خصوصا أن وحيدة وماما متوفيه هي وبابا
رحمه:- الله يرحمهم من النهارد احنا أهلك ولو زعلك الراجل اللي برا دا احنا معاكي
هند:-😍 تسلمولي يارب
هناك عند الجماعه
الحجه عليه:- اهلا وسهلا والله انتو شرفتونا
هيثم:- الشرف لينا يا امي الي قوليلي يا امي انتي بتقولي ابني عادل ربنا يرجعه بالسلامه هو مسافر؟؟؟
الحجه عليه:- عيونها اتملت دموع ولاحظ هيثم ووائل دا
مش عارفين يابني
هيثم ووائل بصو لعبض
هيثم:- ازاي مش عارفه
وائل :- هو ف حاجه يا امي
الحجه عليه:- عادل ابني له 7 سنين منعرفش عنه حاجه من بعد الغزو بتاع ليبيا وكل اخباره انقطعت ومنعرفش اذ كان مات ول حي بس قلبي رافض فكره انه مات وقلب الام عمره مايخيب واقعدت تعيط
هيثم:- اهدي اهدي بس يا امي وخير باذن الله
وائل :- متخافيش احنا هنحاول نعرف اي معلومات عنه بس عايزك تقوليلي القصه بتاعته كلها واسمه بالكامل ايه والمنطقه ال كان فيها
............ هنا دخلت رحمه ومعاها هند وعنايا بحاجه ساقعه
قدمت ليهم وشافت رحمه ووالدتها بتعيط راحت عندها وحضنتها
رحمه:- مالك يا غاليه ف ايه بتعيطي ليه
وائل:- انسه رحمه
رحمه :- بصت لوائل بصت استنكار (انسه) نعم
وائل :- عايزين نعرف حكايه اخوكي عادل ايه والمنطقه ال كان فيها ف ليبيا
.... هنا عرفت رحمه والدتها الحجه عليه بتعيط ع ايه
رحمه:- حاضر ماتعيطيش ياغاليه ربنا يرجعه بالسلامه هي امي قالتلكم ع عادل اخوايا
هيثم:- ايوة واحنا باذن الله هنحاول نعرف اي خبر عنه
رحمه:- احنا دورنا كتير واتعبنا ومنعرفش اي حاجه ومش عارفين اذ كان حي ول....
وائل :- باذن الله حي
ندا:- يارب والله الواحد لا عارف يضحك ولا يفرح من قلبه من يوم ماغاب
هند:- ربنا يرجعه بالسلامه
رحمه:- يارب بس حضراتكم هتدورو فين احنا تقريبا قلبنا الدنيا عليه
هيثم:- دي مصادرنا احنا الخاصه هنعرف باذن الله
وائل :- اوعي تستقلي بينا انتي لسه ماعرفتيناش ومع الوقت هتعرفي كلامنا
رحمه:- انا فعلاً ماعرفتكمش واتمني انكم تكونو كدا
بص ياسيدي اخويا عادل سافر ع لبيبا قبل الثورة بتاعتهم بشهر تقريبا استقر ف مكان هناك ف طرابلس بس مش فاكرة اسمه ايه وكان زي اي شاب من الصعيد مسافر عشان يشتغل ويكون نفسه لما سافر كان ف سن 24 سنه وليه 7 سنين دلوقت يعني عمره دلوقت 31 سنه وكان بيكلمنا ديماً يطمن علينا واحنا بنطمن عليه وبعد الثورة بتاعت ليبيا والغزو ال حصل ف مصرين رجعت وف ال رجع من عندنا بس هو لا خصوصاً ان المنطقه ال كان فيها اتعرضت لتفجيرات كتير حاولنا نعرف عنه حاجه مافيش حد يطمنا عليه يمكن انتقل لمكان تاني مافيش طاب يكون متصاب وف مستشفي بردو لا طاب يكون اتسجن مافيش يكون راح مع تنظيم داعش اتعبنا من كتر الاحتمالات والتخمينات خصوصاً اننا بنات مافيش راجل معانا واعمامنا. ربنا يسامحهم قفلو كل السكك علينا انه لا قدر الله مات خصوصاً ان مافيش اي اخبار عنه وادينا عايشين ع امل انه ممكن يرجع...
هيثم:- انا مش عارفه اقول ايه بصراحه كل دا ربنا يسهل ونعرف نوصل لحاجه
وائل :- هو ف احتمالات كتير زي انتي ماقولتلي انه ممكن يكون مسجون وانتو ماعرفتوش توصلوله او ممكن ودا انا استبعده انه ممكن يكون مع داعش لانهم مش بياخدو اي حد
الحجه عليه:- لا ابني مايروحش معاهم ابني انا عارفاه بيعرف ربنا كويس دا خريج ازهر مايعملش حاجه تغضب ربه ابداً.
رحمه:- يعني ف امل اننا ممكن نعرف اي خبر عنه
هيثم:- الامل ف ربنا كبير وربنا يسهل ونعرف
وائل:- ان شاءالله
هيثم:- احنا اخدنا الكلام ونسينا الموضوع ال احنا جاين فيه
رحمه:- اتفضل انا بسمعك العقد. معاك انا نسيته
هيثم:- اه العقد معايا اهو وكمان دي
.... شنطه سوده
رحمه:- ايه دي
هيثم:- حقك فلوسك
رحمه:- نعم حق ايه وفلوس ايه انا مش فاهمه حاجه
هيثم:- دا حقك دي فلوسك. ال انتي دفعتيها. زيادة ف الفيلا دي
رحمه:- ف ذذهول ازاي دا فهمني انا مش فاهمه
وائل:- انسه رحمه
رحمه:- ف نفسها انسه يارتني كنت لسه انسه
رحمه:- اتفضل انا بسمعك
وائل :- انتي اشتريتي الفيلا دي من وليد عز والكومباوندا بكل ال فيه ملك هيثم باشا الشناوي وهيثم ماكنش يعرف بدا واول ماعرف كان متاكد ان وليد عز سمسر عليكي فيها واخد زياده عن حقه وهنا هيثم موحد السعر النهاردا زي بكرة زي بعد سنه لل يبيع او يشتري وف شرط جزائي ان ال يخالف دا يطبق عليه انه يدفع 50 مليوون جنيه
.... وبعدها هيثم حكي ال حصل معاه هو وليد عز......
ندا:- ايه دا ع كدا استاذ فؤاد المحامي بتاعك يارحمه طلع نصاب
رحمه:- ممكن كل شئ جايز
ندا:- دا محمد لو عرف هيوديه ورا الشمس
هيثم:- سمع اسم محمد محمد مين ممكن يكون جوزها ول خطيبها
هيثم:- ساب الحوار كله محمد مين
ندا:- محمد جوزي انا وهو ال جايب المحامي دا لرحمه
هنا هيثم اخد نفس عميق
هيثم:- اه تمام وبس ياستي وفلوسك وحقك رجعلك اهو
رحمه:- اولاً قبل اي شئ انا بشكرك ع كل ال عملته دا ثانياً انا قولتلك ان انا مش هسئل ع الفلوس دي ودي خرجت من ذمتي خلاص
هيثم:- ايه هو ال خرج من ذمتك دا حقك ومش هيجي واحد زي دا ياخد منك حاجه مش بتاعته وتخرج منك لحد يستاهل مش وليد عز واتنرفز
رحمه:- بصتله بصه تمام ماشي
وائل:- انسه رحمه دا حقك وانا محامي وافهم ف. كدا
رحمه:- انا فاهمه حضرتك بس انا فعلاً مش عايزاهم وخرجو من ذمتي شوف لييهم كام شهر بس خلاص هم هيرحو لليستحقهم
هيثم:- تقصدي ايه!!؟؟؟؟
رحمه:- ال اقصده انت مش جبتهم وتشكر ع كدا انا هتصرف
هيثم:- ماشي. شكلك عنيده. ودماغك ناشفه هههه
الحجه عليه:- جداً يابني محدش بيقدر عليها
رحمه:- ايه ياحجه انتيي هتسيحيلي ولا ايه انا بنتك وربنا
هند:- وربنا دمك عسل
رحمه:- اهو انتي
ندا:- طاب وانا ايه
هند:- انتي بقي ف الشهر الكام
ندا:- ف السابع بس طالع عيني
هند:- تقومي بالسلامه يارب
وائل :- نستأذن احنا
الحجه عليه:- ع فين يابني نتعشي مع بعض
هيثم:- ف نفسه ياريت...... معلش مره تاني كفايه اننا جينا من غير معاد
الحجه عليه:- عيب يابني ماتقولش كدا البيت بيتكم انا قلبي اتفتح ليكم والله ربنا يشهد وكاني شايفه عادل ابني فيكم
وائل :- ربنا يرجعه بالسلامه يارب يلابقي سلام عليكم
وبالفعل خرجو من عندهم ومشيو وائل ومراته ع بيتهم وهيثم ع بيته ال من اول ماروح البيت وقابله عم محمد قالو مش عايز حاجه انا هنام ودخل ع اوضته وسرحان ف. كل ال حصل وال فات المره دي تختلف عن المرة ال فاتت قربت منهم وعرفتهم عن قرب. يكون سبب الحزن ال ف عنيها دا غياب اخوها انا لازم اعرف اي خبر عنه واتمني مايكونش جرتله حاجه هي فعلاً شخصيه عنيده ودماغها ناشفه بس عندها دا عسل بس انا مش عارف هي مش مدياني وش ليه هيثم لنفسه وتديك وش ازاي يابني دي منتقبه يعني تتكلم. مع اي حد وخلاص ربنا يسهل وفضل هيثم طول الليل وهو بيفكر ف رحمه وكلام رحمه وعقلها ال يوزن بلد وعيونها الجريئة الحزينه بيفكر ف الايام الجايه انه عايز يقرب منها اكتر بس ازاي وهي تقريباً بتتصده
هناك عند رحمه
ندا:- ايه يابنتي دا معاملتك ناشفه كدا ليه الراجل ماغلطش واحد من غيرو كان قال وانا مالي لكن هو جابلك حقك
رحمه؛ - انا عملت ايه
الحجه عليه:- كلامك مش كويس معاه انتي عاقله وزوووء يارحمه ليه كدا دا بدل ماتشكريه كويس ع ال عمله يابنتي
رحمه:- يعني اعمله ايه اخده بالحضن مثلاً والله كلامكم غريب انا ماطلبتش منه انه يجيب حاجه
ندا:- بصراحه طريقتك اوفر اووي معاه وهو امور جداً وجنتل مان
رحمه:- بت اتعدلي عيب وربنا اقول لمحمد
ندا:- ههههههههههه محمد هو ال ف القلب انا بس بعرفك هو ايه بزنس مان وكمان جنتل وعيونه لسه ماستوتش
رحمه:- وربنا رخمه وانا مالي بكل دا
ندا:- ال قوليلي هتعملي ايه بالفلوس ومين ال يستحق بيها
رحمه:- هتعرفي كل حاجه ف وقتها
ندا:- مش هنتعشي ول ايه
رحمه :- اتعشوا انتو انا مالياش نفس
الحجه عليه:- اهااا هتاكلي شكولاته وكمان لسه جايه جديده صح يابنتي ارحمي نفسك شويه
رحمه:- ههههههه يا ست الكل ماتخافيش عليا
اخدت رحمه علبه الشكولاته وركبت ع اوضتها فتحتها ريحتها برفيوم بردو ريحه برفيوم هيثم ملت الاوضه مش كفايه الفون ال مش بيفارق ايدها من ساعه ماجبته كمان الشكولاته وفتحت العلبه اتفأجات انه النوع ال بتحبه جداً كمان اليوم كله هيثم مش مفارق عقلها لا مش عقلها دا القفل ال ع قلبها بدأ يتهز شويه من مكانه وبتفكر ف كل ال حصل هو بيعمل ليه كدا معاها وكان مصر. انه لازم يرجع الحق واهو رجعه وانا فعلاً كنت بعامله وحش ول ايه
احساس رحمه متلغبط مش عايزه حد يدخل حياتها حاطه قفل ع قلبها انا فيا ال مكفيني مستحيل اني ممكن ارجع احب او اتجوز تاني بعد ال حصل انا مجربتش الحب حتي مع ابوه اولادي بس بحسه مع اي حد بيحب وف كلام اي حد وحسيت بحب جمال بس عمري مافكرت فيه حبيب انا جربت حظي مره ف الحوار مش هجرب تاني وانا مش عارفه بيعمل ليه كدا معايا
رحمه كانت حاسه باعجاب هيثم ليها بس دا شئ وارد واحده منتقبه جديده عليه ماشفش دا قبل كدا ممكن بس ال ماكنتش تعرفه ان هيثم بالفعل بدأ يتعلق بيها وبيفكر ليل ونهار فيها وعايز اي وسيله انه يقرب منها
عدت الليله وجه تاني يوم ونزل هيثم ع شغله.. كل نشاط وحيويه مش زي اي يوم ولاحظ دا عم عبده وبدأ اليوم عند الاتنين رحمه ف بيتها وهيثم ف شركته بس كل واحد فيهم بيفكر ف التاني وياتري ممكن يتقابلو النهارد
خرجت رحمه ف نفس الوقت ال بتخرج فيه. كل يوم ونفس المكان ال بترتاح فيه وهنا هيثم تعمد انه لازم يرجع من شغله بالرغم من الضغوط ال عليه عشان يشوف رحمه وقف عربيته ونزل راح لرحمه
هيثم:- السلام عليكم
هنا رحمه صدقت لانها كانت بتقرأ قرآن وبصت فوق منها عشان تتقابل العيون تاني عيون هيثم ال لسه ماستوتش ال بتلمع و كلها حب وعيون رحمه الخجوله الحزينه
رحمه:- وعليكم السلام
هيثم:- اخبارك ايه
رحمه:- الحمدلله وحضرتك
هيثم :- الحمدلله وبلاش حضرتك دي انا شفتك قاعده قولت اجي اسلم عليكي واشوف اذ كانت الشكولاته عجبتك ول لا
رحمه:- تسلم ياارب اكيد عجبتني النوع دا انا بحبه جداً والله
هيثم :- ابتسم انه عجبها وطلع كمان ال بتحبه الحمدلله انه عجبك
رحمه قاعده ومحرجه ومش عارفه تعمل ايه وتقريباً العيون ماتقابلتش تاني او هي تعمدت كدا
رحمه:- الف شكر ليك طبعاً
هيثم:- لا شكر ع واجب
حث هيثم انها قاعده خجوله منه فانسحب بكل هدوء عشان كمان مايبانش قدامها انه رخم واستأذنها ومشي
هناك عند الحجه عليه جت هندد وكريم ورحبت بيها الحجه عليه وندا ودردوش مع بعض كتير وعرفت رحمه انها مش موجوده وعرفت بتعب ندا وطمنتها انها ماتخافش ف الولاده هتوديها للمستشفي. ال ولدت كريم فيها ودردشت مع الحجه عليه ع رحمه هند فضولها دافعها انها عايزه تعرف سبب الحزن ال ف عيونها دا خصوصاً كريم وتعلقها بيها ودموعها ال كانت ماليه عيونها اول ماسمعت اسمه
وهنا بدات الحجه عليه تتكلم مع هند لانها اعتبرتها زي بناتها
الحجه عليه :- رحمه يابنتي شافت كتير ف حياتها ربنا يصبرها ع كل ال شافته من اول جوازتها ومرضها لموت اولادها وجوزها دي من الجبال والله
هند هنا بدأت تستوعب حزن رحمه
هند:- كل دا ياقلبي ايه ال حصلها يا امي
هنا بدات تحكي الحجه عليه قصه رحمه
هنعرف بكره قصه رحمه ايه
توقعاتكم ياتري ايه قصتها وسبب حزنها ايه وعيالها ماتو ازاي وموقف رحمه من والدتها الحجه عليه لما تعرف انها ...
لاااايك للصفحه 😍😍
م
الحلقه التاسعه
عشقت منتقبه
بعد ماعرفت هند سبب حزن رحمه ايه أن أولادها وزوجها ماتو واتأثرت بكدا
هند:-ايه ال حصل يا أمي ماتو ازاي
الحجه عليه:- يووووووه يابنتي موضوع طول وحكاية شبه الافلام بس دي واقع وف ف الواقع اكتر من كدا
هند:- ياقلبي يا أمي كل دا
الحجه عليه :- رحمه بنتي اتجوزت صغيره كان عندها 16 سنه وكانت لسه في الثانوي وزي منتي شفتي حلوة والف واحد يتمناها كل يوم عرسان مختلفه تيجي وابوها الله يرحمو اتوفي بدري وانا كملت المسيره وراه وكانوا صغيرين معايا اعمامها رفضوا كدا قالو حلوة والعرسان راحه جايه وغير المعاكسات ماينفعش لازم تتجوز انا حرام عليكم البت لسه صغيرة سيبوها تخلص حتي ثانوي مافيش ماقدرتش ع اعمامها واحنا ف الصعيد وخصوصا القري الست ال بيتوفي زوجها وعيالها صغير مالهاش كلام ول رأي ومعرفتش اعمل ايه .... اتقدملها علي الله يرحمو ويسامحه ع ال عمله كان لسه راجع من سفره كان عنده 35 سنه شوفي فرق السن هي 16 وهو 35 فوق 20 سنه شاب كويس ماديا وف بيت عيله وبنتي لسه عيله صغيره ماتعرفش حاجه وافقوا اعمامها عليه وتمت الخطوبه ورحمه زيها زي أي بنت بس من صغرها عقلها يوزن بلد وتعرف تسياس أمورها شرطت أنها لازم تكمل تعلمها ومع اصراراها وافق علي ع كدا كان فاكر أنها لما تدخل بيتهم وتخلف عيال هتبطل من نفسها كان فاكر كدا مايعرفش أن رحمه روحها ف التعليم وعندها عزيمه وإصرار مش ف حد وبتحط هدف ف دماغها ولازم تعمله اتجوزت رحمه كانت زي الملكه بالفستان الأبيض يوم فرحها حصلت مشكله اخو زوجها جمال كان متيم برحمه وبيحبها ومحدش كان يعرف دا ول رحمه حتي زعل واتخانق مع طوب الأرض دا بعدين خالص عرفنا بعد رحمه ما تعبت لما كتر المشاكل ف البيت بسبب الموضوع دا كان مستنينها تخلص ثانوي ويتقدم لها بس أخوه سبقه وعلي كان عارف بحبه ليها ومع ذلك كسر قلب أخوه لما سألوه جمال انت عملت كدا ليه قالو انا أحق منك بيها انت لسه عيل وجمال أكبر من رحمه ب 4 سنين بس وجدع جدا احسن من أخوه ب 100 مره
من أول ما تجوزت رحمه ودخلت البيت مشاكل ف مشاكل وماكنوش عايزنها تكمل تعليم كانت بتروح الامتحانات بس بالرغم من أنها تخدم ف البيت زيها زي غيرها حبو يخففو من المشاكل دي جوزو جمال وجمال حتي يوم فرحه اتخانق وماكنش زي العرسان ومراته ال جوزها مش كويس وحشه ومن اول ما دخلت البيت وأولاد الحلال قالولها أن جمال كان بيحب رحمه بدأت تاخد بالها من جمال معاملته مع رحمه ايه وتتخانق مع أن والله بنتي ماكانت تعرف وانا أشهد ع كدا بنتي انا مربياها تربيه صح عمرها ماتعمل حاجه حرام أو غلط تمشي ف الشارع ماتبصش ع حد ول كانت تاخد بالها من جمال انه بيراقبها كانت بتتجنب بنتي المشاكل وتيجي عندي تمتحن تقعد يومين وتمشي ربنا كرمها بأول فرحتها كريم
$$$$$$
هند:- استوعبت هنا عيون رحمه ال اتملت دموع ولما أخدت منها كريم وفضلت تبوس فيه واتعلقت بيه
هند:- كريم ابنها الكبير اسمه كريم
الحجه عليه:- ايوة يابنتي عشان كدا علقت مع كريم ابنك كان طفل مش زي الأطفال كان سابق سنه واخد عقل أمه ودماغها وتفكيرها ال ديما صح .... علي ف الفتره دي بطل يسافر أو حتي يشتغل فضل ف البيت الحمل زاد والمسؤليه زادت والمشاكل زادت من يوم مرات جمال ما دخلت البيت خلصت رحمه الثانوي حبت تقدم ع كليه رفض علي قالها البيت والعيال كانت حامل ف اياد الابن التاني بعد كريم بدأت الحاله تسوء اكتر ومافيش فلوس رحمه لأول مرة تقف قدام علي واتخانقت معاه اياد تعب وعايز كشف ومافيش للكشف بتقوله قالها مافيش معايا ال يموت يموت وال يعيش يعيش سمعت رحمه الكلام دا واتجننت انت كنت بتتجوز ليه وتخلف عيال بتجبني ليه من بيت ابويا كنت سبتني هناك من اليوم دا انا مسؤله عن عيالي وإياك تكلمني رحمه لسانها الحلو كان ليها معارف كتير واحده صحبتها أكبر منها ف السن جمعت لها شغل قدمت ع كليه وهي بتشتغل ومحدش كان يعرف ول حتي علي كانت مع الاتنين وتشتغل وتصرف ع البيت والعيال وكمان هو والله بنتي كانت بتعمله معامله عمري ماشفت زوجه بتعاملها زوجها كدا كانت تقبض المرتب وتدهوله وتقول هو راجل البيت ويمسكه وهو يصرف علينا وكانت الدنيا مستورة معاها عارفه تدير بيتها بعد سنتين عرف علي انها بتدرس وف كليه منه لله اخوهم التالت محسن شافها خارجه من الكليه وروح البيت عمل مشاكل وقفت رحمه قدام الكل قالت انا مريت بظروف صعبه حد فكر فيكم انه يساعدنا انا بشتغل وبصرف ع نفسي ودراستي وبيتي ومحدش له عندي حاجه وال عايزين تعملوه اعملوا وسابتهم ومشيت دافع عنها جمال انتو مالكم كل واحد حر ف نفسه ردت مراته عليه من حقك تدافع مهي حبيبت القلب ضربها بالقلم وقالها اخرصي من طول ما مش فاهمه حاجه أياكي تتكلمي انتي بتسمعي وخلاص
ركب علي عند رحمه واتخانق معاها انفجرت فيه قولتو بدل ماتشكريني سخنوك عليا تحت وجاي تتكلم قالها انتي بتعيريني يومها بنتي جاتني لا حول لها ولا قوة وحصلها نزيف من كتر الضرب طلعت حامل ف مريم ف شهرين جابت بعد اياد مريم بنت عسل اه ياقلبي عليكي الدكتور لحق النزيف وحالتها اتحسنت ف الوقت دا كان سافر عادل اخوها مكنش موجود واعمامها ماعندناش بنات تزعل وتقعد عند بيت ابوها رحمه شافت كتير إذ كان من زوجها ول حتي اعمامها ماكنش ليها ضهر زوجها عمره ماقالها كلمه شكر بالرغم من كل ال بتعمله دا وكانت شيلاه وشايله بيته بالعكس كان ديما بيهنها وبيضربها كان فاكرها أنها عارفه بحب جمال طاب انت كنت شاكك ف كدا بتتجوزها ليها كان حاطط ف دماغه انه ماتفرقش معاه بس معامله جمال لرحمه ف البيت خصوصا لما كانت متجوزة جديد هي دي ال خلته يشك اكتر مع أن شهاده حق جمال بعد خالص قال أنا بتعذب لما بشوفها وكمان عشان ماتحصلش مشاكل ليها جمال عكس علي لو جمال هو ال اتجوز رحمه كان صانها بس للاسف جمال كتم حبه لرحمه وماقلهاش يمكن لو قالها كانت ف حاجات كتير اتغيرت بس هنقول ايه الحمدلله ..
$$$$$$$$
#كل دا وهند بتعيط
الحجه عليه:- انتي بتعيطي انتي لسه شفتي حاجه دي بدايه من مأساة بنتي انا عمري منسي شكل بنتي ولا منظرها وهي جاي تجري زي الأطفال الصغيرة ف الشارع من اوله لحد ما وصلت البيت وشافت شكل البيت قدامها وهو كوم تراب قلب الام مش مصدقه ان دا البيت دخلت وسط الرجاله بتدور ع عيالها وجوزها اول جثه خرجوها جثه زوجها وقفت ف حالة ذهووول زي ال شايف حقيقه قدامه بس مش عايز يصدق مع انها حقيقه مافيش ثواني وخرجو جثث التلات اولاد ليها هنا رحمه وقعت من طولها كانت ف حضني بعد ماخرجها جمال من وسط الرجاله وهو بيبعد فيها وهي مش عايزه تمشي مسك ايديها وهداها وقالها كلهم كويسين مع انه عارف انه ماتو بس مايقدرش يقولها كدا اغمي عليها رحمه ودخلت ف غيبوبه لمدة شهر وبعد مافاقت جتها حاله هستيريا تقوم تصررخ وتعيط يديها الدكتور حقنه منوم ترجع تنام تاني شافت كتير
$$$$
فضلت تعيط الحجه عليه وهند ومعاهم ندا
ندا:- بتفكريني ليه يا امي بالفات دي ايام ربنا مايرجعها تاني ول يوريها لحد
هند:- انا اسفه والله ماقصدش ان افكركم وماكنتش اعرف بكل دا ياقلبي عليكي يا رحمه كل دا حصلك
ندا:- رحمه اختي والله لو واحده من غيرها كانت اتدمرت من زمان تعرفي كمان ان علي زوج رحمه اتجوز عليها وسابها وهي ف العمليات وطفش رجع بعدها بسنه وهو متجوز
هند:- ف حاله ذهوووول 😳 ايه دا كمان ليه يتجوز ليه عليها هو ال معاه واحده زيها يتجوز ازاي عليها وكمان سابها ف اكتر وقت الواحده بتحتاج زوجها فيه لاااااااااا كدا كتير
الحجه عليه:- والله يابنتي زي مابنقولك مريم كان عندها 3سنين ورحمه كانت خلصت كليتها بتقدير امتياز والمكان ال كانت بتشتغل فيها ثبتها ف الوظيفه وكان ليها مكانه تعبت تعب شديد، لما كشفت ولفت ع الدكاتره استقرت ع دكتور يوسف ال كان متابع معاها وهو عرف رحمه كان عندها كنسر ف المخ #سرطان المخ وفضلت فتره تعبانه وماتتحركش من ع السرير كل ماتقوم تدوخ وتقع تاني مش بقولك بنتي من الجبال فضلت بين الكشف والاشاعات والتحاليل والبيت والعيال والشغل وكل دا ياريت #علي كان راحمها والله بنتي كانت تروح وتيجي من عند الدكتور ما كان حتي يسئلها عملتي ايه كانت تقعد تعيط الكلمه الكويسه بترفع معنويات اي حد ودي كانت عايزه ال يدعمها وياخد بيدها وربنا اداها راجل قلبه قاسي حتي ع اهل بيته وعياله
هند:- عياط مستمر مش موقفه
ندا:- بس ياماما كفايه هند بتعيط كفايه
هند:- كفايه ايه لا طبعاً كملي دي قاست كتير لما واحده زيها يتعمل فيها كل دا وع مااعتقد ان سنها صغير
ندا:- رحمه دلوقت عندها 27 سنه ال زيها لسه ماتجوزش
هند:- ايه دي صغيرة خالص كل دا يحصلها ف ايام المفروض تكون اجمل ايام العمر
الحجه عليه :- هنعمل ايه يابنتي الحمدلله رحمه بنتي ماعندهاش حاجه تاني بتقولها غير الحمدلله وع طول تضحك وتهزر برغم من تعبها النفسي والجسدي ال انها بردو مش بتبين قدام حد انها تعبانة
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
#فلاااااااااااااااااااااااااااااااش_بااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااك
ف عياده دكتور يوسف خلف #رحمه لسه ماكنتش لبست النقاب
ممرضه:- رحمه سيد محمود
رحمه:- ايوة
ممرضه :- اتفضلي دورك
رحمه:- شكراً
دكتور يوسف :- اتفضل
رحمه:- السلام عليكم
دكتور يوسف :- وعليكم السلام اتفضلي خير
رحمه:- كل خير باذن الله وحكت رحمه الاعراض ال عندها للدكتور
دكتور يوسف:- خير باذن الله اعملي تحاليل دي والاشاعه دي وكله خير
وفضل الدكتور يوسف يتكلم مع. رحمه
رحمه:- ماشي يا دكتور ربنا يسهل
دكتور يوسف:- تظهر النتيجه وتيجيني تاني باذن الله
رحمه:- باذن الله سلام عليكم
دكتور يوسف :- وعليكم السلام
$$$$$
خرجت رحمه من عياده الدكتور بالفعل عملت ال طلبه منها وكل دا ومحدش. يعرف حاجه ولا حتي والدتها الحجه عليه
راحت للدكتور يوسف تاني وورته نتيجه التحاليل والاشعه
دكتور يوسف:- اول ماشاف النتيجه معرفش يقول ايه
دكتور يوسف:- الحقيقه يعني انا مش عارف اقول ايه
رحمه:- هههههههههه ف ايه يا دكتور قول العمر واحد والرب واحد
بصلها دكتور. يوسف. وشاف الضحكه الحلوة ودقق ف شكلها اد ايه. جميله بقي الجمال دا كله يجيلو سرطان سبحان الله
دكتور يوسف:- انتي بتضحكي
رحمه:- ايوه المؤمن مصاب يا دكتور ولو عندي حاجه يبقي ربنا بيحبني وفاكرني ديما ودا بيكون ابتلاء من. ربنا عشان نحمد ربنا ع كل شئ
دكتور يوسف ف حاله اعجاب :- ماشاء الله عليكي ربنا يكرمك باذن الله انتي عندك كانسر ف المخ
رحمه:- الحمدلله سرطان ف المخ
دكتور يوسف؛ - ايه دا انتي عارفه
رحمه:- ايوة انا بعرف انجلش ودا شئ محتاج فكاكه يعني والمطلوب يا دكتور.
دكتور يوسف:- خير ان شاء الله هو ف عمليه وبعدها نحدد
رحمه:- ان شاء الله ربنا يستر
دكتور يوسف:- ماتقلقيش خير باذن الله انا معاكي مش هسيبك. حتي العمليه انا ال هعملهالك ف المستشفي عندي
رحمه:- ربنا يسهل يا دكتور ياريت حضرتك. تقولي ع تكلفه العمليه كام عشان اعمل حسابي
دكتور يوسف:- لما نوصل للعمليه الاول ف حاجات وادويه لازم تاخديها ودي هتتعبك جداً ياريت يكون ف حد معاكي من اهلك انا شايف انك. بتيجي هنا لوحدك
رحمه:- ها..... اه اصلي ماما تعبانه وف البيت وجوزي مسافر
هنا اتصدم دكتور يوسف:- لما عرف انها متجوزه
ف نفسه ايه الرجاله دي ف حد يسيب الجمال دا ويسافر ماعندوش نظر
وهو مايعرفش بمأسات رحمه ول هي ال عايشه فيه مابتتكلمش مع حد ع اسرار بيتها ول مبينه قدام. حد ان زوجها وحش قالت للدكتور انه مسافر لربما مايحضرش عمليات معاها
دكتور يوسف :- الف سلامه ع الوالده وجوزك. يرجع بالسلامه بس لازم. حد يكون. معاكي
رحمه:- ربنا يسهل يا دكتور. اقعد اد ايه اخد ف العلاج
دكتور يوسف:- ماتقلقيش انا هتابع معاكي ودا رقمي
#دكتور يوسف اتشد لرحمه وهو تقريباً مايعرفهاش بس رحمه طريقتها وكلامها واسلوبها تخلي اي حد انه يتشدلها وبتجبر ال قدامها انه يحترمها ولها شخصيه قويه ودا باين من. كلامها واسلوبها ودكتور يوسف. عايز يساعدها باي شكل من الاشكال
#خرجت رحمه من عند الدكتور ع بيت والدتها
رحمه:- السلام عليكم
الحجه عليه:- وعليكم السلام ايه دا كنتي فين وايه الورق دا مالك يابنتي
رحمه:- مافيش يا امي
ندا:- ايه دا دي تحاليل واشاعه مالك ف ايه
الحجه عليه :- بخضه مالك يابنتي
اترمت رحمه ف حضن والدتها وفضلت تعيط وحكت ال حصل معاها
الحجه عليه:- فضلت تعيط
ندا:- بتعيط ماتخافيش دي حاجه بسيطه ف ناس كتير كدا انتي لا اول الناس ول اخرهم
رحمه:- انا مش ع نفسي اقسم بالله ماهمني نفسي انا خايفه ع اولادي لو حصلي حاجه ابوهم هيرميهم ف الشارع #علي وانا عارفاه انا بعيط ع عيالي
ندا:- ماتقوليش كدا ربنا يديكي طولت العمر ربنا كبير ربنا بيحبك. عشان. كدا فاكرك
رحمه:- الحمدلله ع كل شئ
الحجه عليه:- وهتعملي ايه ف العلاج تعالي هنا ف البيت
رحمه:- هاخد اذن. #علي مع اني عارفاه مش. هيوافق
ندا:- ليه يعني قوليلو انك تعبانه
رحمه:- هههههههه. بس يا ندا والنبي اسكتي دا حتي مابيقوليش مالك
الحجه عليه:- اه ياعادل فينك يابني كننت وقفت جنب اختك
رحمه:- بس يا امي يجي بالسلامه ان شاء الله
الحجه عليه :- يارب يارب ماتورنيش ف اولادي حاجه وحشه رجعي عادل بالسلامه ورحمه تخف وتقوم بالسلامه عشان خاطر اولادها الصغيرين يارب يارب انت عالم واحد بكل شئ
$$$$$$$$$$$$$$$
#خرجت رحمه ومشيت ع بيتها استقبلوها اولادها زي كل. يوم
كريم :- ماما انتي اتاخرتي ليه احنا جعانين وبابا مارديش ياكلنا وسابنا وخرج وانا حاولت افتح البوتجاز بس ماعرفتش
رحمه:- لا اوعي اوعي ياكريم تفتحه انت سامع انا جيت اهو وهعملكم كل ال انتو عايزينو ثواني والاكل هيجهز
اياد :- ماشي يا موزه واحنا مسستنين
رحمة :- مسكت ااياد من ودانه بتهزر معاه وبتضحك موزه عرفتها منين دي ها عيب عيب اياك اسمع بتقولها تاني
مريم :- هههههههه منتي مموزه موزه يا ماما
رحمه:- شالت مريم وبتبوس فيها لا انا مش موزه انا راحت عليا خلاص انتي ال موزه دلوقت واحلي موزه حبيبي مامي انتي 😘😘😘😘😘
$$$$$$$$$$$$$$
حضرت رحمه الغدا لاولادها وهي معاهم وبتبص فيهم وعيونها كلها دموع ياتري هعيش يا ولادي واشوفكم عرايس قدام لا ايه ال هيحصل يارب يارب انت عارف ان انا بفكر اخر حاجه ف نفسي انا ع اولادي هيتعبو من بعدي يارب يارب .......
#اتفتح الباب ودخل علي من غير سلام ول كلام وع اوضته النوم ع طووول دخلت وراه رحمه
رحمه:- احضرلك الغدا
علي:- حمدلله ع السلامه يا هانم كنتي فين كل دا معاد شغلك. كذا وانتي راجعه كذا ول كنتي بتشوفي حبيب القلب برا بعيد عن البيت
رحمه:- ايه دا ايه كلامك دا انا مسمحلكش تتكلم. كدا ومن فضلك حاسب ع كلامك
علي بتوتر وعصبيه وهو رايح عند رحمه
علي :- انا اتكلم زي منا عايز وبعدين. هي دي الحقيقه
رحمه:- لا مش هي دي الحقيقه وارجوك. بلاش منه الكلام دا
علي:- بلاش ليه واحنا عايشين فيه
رحمه :- حطت ايديها ع ودانها مش عايزه تسمع كلام تاني منه
بس بس بس كفايه ارجوك حرام عليك انا تعبانه وكنت عند الدكتور و قالي ان عندي سرطان ف المخ وهو دا سبب تأخري
#للحظه استوعب علي الكلام
علي:- ايه دا ايه ال بتقوليه دا
رحمه:- ال اسمعته انا عندي سررطان وممكن اموت ويارب اموت عشان ترتاح.... وفضلت تعيط وسابته وخرجت
للمتابعه اتركي تعليق
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقة 👈العاشرة والحادي عشر
عرفت هند موضوع رحمه ايه وأنها قاست كتير ف حياتها
فلااااااااااااااااش_بااااااااااااااااك
رحمه سابت علي و خرجت وهي بتعيط راحت ع اوضته الأولاد وفضلت تعيط جه وراها
علي:- ايه ال بتقوليه دا
رحمه :- ال سمعته انا عندي سرطان ف المخ وممكن اموت ياعلي
علي:-وقف وسكت
رحمه :- ايه مش مصدق
علي:- لا مصدق عادي لو موتي اتجوز تاني
رحمه:- ف حاله ذهوووووول من ال سمعته ايه عادي وكمان تتجوز
علي:-امال انتي فاكره ايه لو موتي هقعد بعدك من غير جواز طبعا لا حتي عشان العيال
رحمه:- لا ماتاخدش العيال مبرر للدرجه دي انا مش مهمه عندك اموت ول أعيش كنت بتتجوزني ليه
علي:-مزاجي كدا انتي عايزة ايه اهو اتجوزتك وبردو اديكي مع حبيب القلب
رحمه:- تاني هترجع تقول حبيب القلب يا أخي ارحمني بقي اقولك ع حاجه لو جمال اخوك قالي انه بيحبني قبل منتا تتقدم أقسم بالله يا كنت عملت المستحيل وماكنتش اتجوزتك عايز حاجه تاني يا علي
علي:-جن جنونه اول ماسمع كدا انا عارف انك بتخونيني معاه
رحمه :- أخرص ماسمحلكش انك تتهمني اتهام باطل عمري ماكان ف حاجه بيني وبين اخوك مش اخوك بس أي حد عمري ماعمل حاجه غلط وقبل ماتكون غلط حرام انا متربيه كويس
علي:- انتي كمان بتردي عليا
مسكها علي من دماغها حجابها اتفك وشعرها البني الناعم الطويل ظهر مسكها منه
رحمه:-اوعي سيبني سيب دماغي حرام عليك دماغي وجعاني ياخي
سيبني
علي:-مش هسيبك غير لما اربيكي
رحمه:- انا متربيه وعمري ماعملت الغلط انت ال بتتهمني اتهام باطل زوور ربنا بيقول والذين يقذفون المحصنات المؤمنات ثم لم يأتوا بأربعة شهداء فجلدوهم ثمانين جلدة
انت فين شهودك عليا انت بتتهمني من غير ادله
$$$$$$
جمال قاعد مع أولاد عمه كلهم ف منطقه واحده واخوه محسن معاهم سمع صوت صريخ والصريخ جاي من عند بيت علي جم جري كلهم يخبطو ع الباب مافيش حد بيفتح جمال عارف ان دا صوت رحمه واكيد علي بيضربها
كسر الباب وكلهم اتفأجاو بالمنظر قدامهم علي أيد ماسك بيها شعر رحمه والايد التانيه بيضربها بعصايه المكنسه
شاف جمال المنظر اتجنن بكل قوته ودفع علي من ع رحمه وبعدها مسكه وبالبوكس ف وشه قامت رحمه تجري ع اوضتها بعد ماكله شاف شعرها الطويل البني الناعم ال عمره ماتكشف ع حد
علي:-مسك ف جمال واتخانق معاها اتدخلو ولاد عمهم وفرقوهم عن بعض وقعد علي يزعق ويتهم جمال انه ع علاقه برحمه
رحمه جوه اوضتها بتعيط فجأة سمعت علي واتهامه لجمال بطلت عياط ومسحت دموعها واستجمعت قواها ولمت شعرها ولبست حجاب ع شعرها وخرجت
الكل اتفأجا بيها لما خرجت
رحمه:-علي
كله سكت
رحمه:-فرصه وأخواتك موجودين وأولاد عمك لأن انا مش لاقيه لك كبير اروحله
رحمه :-جمال
بص جمال ع رحمه
رحمه:-انا ف حاجه بيني وبينك
جمال:-لا وعمره ماهيكون ف حاجه
رحمه:-كنت أعرف بحبك
جمال:-لا ماعرفتيش غير بعدين لما اتجوزتي علي وكمان خلفتي بس علي كان يعرف
رحمه:-انا بقابلك برا البيت كل دا ورحمه بتتكلم بعياط
جمال:-عمري ف حياتي ماقابلتك برا البيت لا وانتي بنت ول وانتي متجوزة ومسألة حبي ليكي دي من طرف واحد وموضوع وانتهي وال نهاه اخويا وكسر قلبي
رحمه:-قول كل دا لاخوك وأولاد عمك اخوك بيتهمني اني ع علاقه بيك واتاخرت النهارد كنت معاك انا اتاخرت النهارد كنت عند الدكتور قالي عندي سرطان ف المخ ومحتاجة عمليه وممكن كمان اموت فيها
جمال:-اتصدم صدمت عمره من ال سمعه ايه انتي بتقولي ايه
رحمه:-ال سمعتوه
علي:-انتي لسه بردو بتكدبي
صوت جاله من وراه..... اخرس خالص اياك اسمع صوتك تاني ماتتتكلمش ولا كلمه انت فعلاً مالكش كبير الموضوع دا اياك اسمعك تتكلم فيه تاني رحمه متربيه كويس جداً وكلنا عارفنها بنت ناس واصول ومتربيه كويس وعمرها ماتعمل الغلط وانت جاي تتهمها ف شرفها
( دا يبقي الحج مختار ابن عم علي راجل كبير ف السن وعاقل وكان فاكر ان علي نسي الموضوع بس طلع لسه ف دماغه)
ياراجل يالي ماعندك دم جايه من عند الدكتور وبتقولك سرطان وعمليه وممكن اموت دا بدل ماتاخدها ف حضنك
وتقولها ماتخافيش انا معاكي وحاجة بسيطه تتخانق معاها وكمان تضربها ف مكان الالم انت فعلا ماعندكش دم وأقسم بالله العظيم لو اتكلمت تاني ف الموضوع دا لسانك. انا هقطعهولك وتقعد من غير لسان ال ماتعدلت ياعدلك انت فعلا مالكش كبير واقفل ع الموضوع دا انت سامع ول لا وخلي بالك انا هعرف كل حاجه الواحد يكبر يعقل وانت تكبر تتجن الظاهر كدا عقلك اصغر من عقل العيال بدل ماتشكرها ع ال بتعمله معاك مرعياك ومراعيه بيتك وعيالك وعمرها ما غلطت فيك ولا حتي عايرتك وكفايه انها بتحترمك وانت ال زيك مالوش احترام اقسم بالله لو سمعت حاجه تاني عنك ياهتعرف صالحك
علي:-وافق ساكت قدام ابن عمه الكبير
رحمه:-أخيرا لقيت حد يدافع عنها
جمال:-ف دنيا تانيه غير الدنيا بعد ماسمع أنها ممكن تموت
فضت الخناقه وكل واحد ع بيته ف الليله دي رحمه نامت ف اوضته أولادها وهي معاهم وكريم عارف وشافي كل ال حصل وبدأ يكره ابوه افتكرت رحمه العلاج قامت اخدته وفعلا زي ماقالها الدكتور انه هيتعبها تاني يوم أخدت إذن ومارحتش الشغل جتلها الحجه عليه تطمن عليه وشافت شكلها عرفت ان كان ف خناقه حبت تأخذها معاه بس رحمه رفضت عشان امتحانات الأولاد فضلت الحجه عليه تيجي لابنتها كل يوم تشوف طلباتها هي وأولادها وكمان علي ومن يوم ال حصل مافيش كلام بين علي ورحمه
جمال:-مش مستوعب ال حصل ول قادر حتي يفكر مشي ف الطريق وهو مش عارف يروح فين أو يعمل ايه رجليه اخدته للشجره ال كان بيقف يستني رحمه عندها ويشوفها من أيام ماكانت طفله بضفاير وبعدين كبرت دخلت إعدادي بالجيبه الكحلي والقميص الأبيض والحجاب الأبيض وهي بيضه وشنطتها ومشيتها ال زي الألف بتمشي زي المسطره عمرها ماكانت تبص وراه هي وماشيه ع طول خط مستقيم ومهما كان يعمل من أساليب عشان يلفت نظرها يستحيل حتي ترمش رمش عليه
جمال :-لنفسه ايوة اهي جايه من بعيد استني رحمه رحمه انا بحبك يا رحمه لا لا لا انا مش بحبك انا بعشقك اه ياربي ياريت يرجع الزمن تاني أقولها بس ال راح عمره مايرجع تاني معقولة ممكن تموت لا لا دانا اموت وراها الشئ الوحيد الذي مصبرني أن بشوفها ماقدرش ماشفهاش ماقدرش ماقدرش وفضل يعيط😢😢😢
رحمه :-كل يوم بتتعب عن اليوم ال قبله وعلي ولا حتي فكر انه يكلمها أو يطمن عليها
ومعاها كريم عارف بكل حاجه وال بيعمله ابوة ورحمه بتابع مع الدكتور يوسف
رحمه بتروح لدكتور يوسف كل يوم والدكتور يوسف بيزيد إعجابه برحمه كل يوم عن التاني ع اصراراها وعزيمتها وعدم استسلامها للمرض وأنها فعلا عايزة تخف منه وعندها إرادة وعذيمه مش عند حد
جمال:- قرر انه لازم يسافر ويبعد عن رحمه لأن لو فعلا حصلها حاجه هو ممكن يموت وراها وأنه مش عايز يسبب مشاكل تاني خصوصا أن دماغ أخوه متركبه شمال ومش مقتنع بحد بالفعل سافر جمال الإمارات وبعد عن رحمه
واخيرا اتحدد يوم العمليه اليوم الموعود ال يعالم هترجع رحمه تاني ول لا بتجهز رحمه ف شطنت هدومها ومتفائله جدا وواثقه ف ربنا وعندها حسن ظن بربنا انه هيقومها بالسلامه عشان أولادها
حسن الظن بالله يقول الله تعالي انا عند ظن عبدي بي احنا لازم نظن كل خير عشان ربنا يدينا الخير ماتقولش لا مش هيحصل ظن الخير ف الله أنه هيحصل وبالفعل ربنا هيخليه يحصل
سمعت رحمه صوت زغاريط جاي فرحت قالت يمكن فرح راحت ع البيت الكبير لقيت الشربات بتوزع فيه مرات جمال رحمه ع نياتها زيها زي كتييييييير بيتعامل بحسن نية بس للاسف غيره نيته سوده
رحمه:- خير يا كوثر فرحيني معاكي
كوثر:-بشفه مقلوبه أخيرا هترتاح من ال كان تاعبني
رحمه:-ازاي مش فاهمه
كوثر:-يعني منك انتي مش جالك المرض العفش وراحه تعملي عمليه النهارد يعني هتموتي أخيرا هتموتي وارتاح منك خلي جمال يرجعوك
رحمه:-مش مستوعبه ال قالته وكمية الحقد والكره ال فيها دي والشماته والمعايره انا عمري ماعملت حاجه لحد وأولهم انتي فضلت رحمه السكات ومشيت ودموعها ف عيونها قابلها الحج مختار
الحج مختار:-خير يابنتي مالك النهارد العمليه
رحمه:- ايوه يا عمي ...
رحمه كل ال كان ف البيت كانت بتقوله ياعمي لانهم أكبر منها ف السن بكتير
الحج مختار:-وعلي رايح معاكي
رحمه:-معرفش هيروح ول لا
الحج مختار:-هو فين ومالك بتعيطي ليه
رحمه:-ول حاجه ياعمي عن اذنك
وسابته ومشيت دخل الحج مختار ف البيت وشاف ال عملاه مرات جمال وصوته طلع وبهدلها وبهدل كل حاجه قالها قليله أصل بإذن الله هتخف وترجع البيت تاني أخص ع تربيتك
رحمه ف المستشفي بتجهز للعمليات والأولاد مع ندا أختها ومعاها الحجه عليه بس لا عم ولا جوز ولا أي حد
قعدت الحجه عليه ف الاستقبال شويه وجه علي عليها اتفاجات بيه علي جه لما بهدله الحج مختار
دكتور يوسف متجه ع العمليات وقفته الحجه عليه :-دكتور
دكتوريوسف:- نعم ايوه
الحجه عليه:- حضرتك دكتور يوسف
دكتور يوسف:-ايوة انا اتفضلي
الحجه عليه:-انا الحجه عليه والدت رحمه ودا الأستاذ علي جوزها
دكتور يوسف:- بص ع علي واستغرب شكله انه كبير ف السن وشكله ماكنش مسافر زي مقالت رحمه وكمان شكله ماكنش عايز يجي
دكتور يوسف:- اهلا ياحجه وبص ل علي حمدالله ع السلامه
علي:-بقرف ليه هو انا كنت مسافر
هنا استوعب دكتور يوسف أن رحمه كذبت عليه لما قالت إنه مسافر وهو مش مسافر
الحجه عليه:-اهلا بيك يابني كنت عايزة اتكلم معاك شويه قبل العمليات
دكتور يوسف:-اه اتفضلي معايا ع المكتب
الحجه عليه :-علي هتيجي معايا
علي:- لا
راحت الحجه عليه مع دكتور يوسف ع المكتب
دكتور يوسف:- خير ياحجه
الحجه عليه:- خير يا دكتور. عايزة اطمن ع بنتي
دكتور يوسف :-ماتخافيش عليها ادعي ربنا أن الورم مايكنش اتشعب ف المخ وقولي يارب
الحجه عليه :-قلب الأم يابني
دكتور يوسف:- عارف يا أمي عارف ال قولي لي يا أمي أستاذ علي مالو
الحجه عليه :-مالو هو هامه حاجه انا ماكنتش متوقعة انه يجي ممكن يابني تقول لرحمه ان جوزها علي جه برا عشان روحها المعنويه ترتفع
هنا استوعب دكتور يوسف أن رحمه وجوزها مختلفين وف حاجات كتيير غلط بس ازاي واحده زيها تتجوز واحد زي كدا وكمان كبير ف السن سبحان الله
دكتور يوسف:-هو كان مسافر
الحجه عليه:-لا يابني من بعد ماتجوز ول سافر قاعد ف البيت وبنتي عليها الشغل والضغط كله
دكتور يوسف :-رحمه دي دماغ ربنا يكون ف عونها وان شاء الله تقوم بالسلامه عن اذنك معاد العمليه
خرج دكتور يوسف وراح ع العمليات دخل لقي رحمه الممرضة لبستها لبس العمليات وشالت الحجاب وبتلبس ع دماغها حاجه كدا زي الطقيه بس دكتور يوسف دخل اتفأجا بالشعر الطويل النبي الناعم
وشعر رحمه من. كتر نعومته كان بينفرد واحده
دكتور يوسف:- ايه الجمال دا 😍 اوعي تفهميني صح انا بعاكس
ضحكت رحمه
رحمه:- دكتور هو مكان العمليه ف دماغي انتو دلوقت ممكن تحلق شعر من دماغي
دكتور يوسف:- هههههههههه احنا هنحلق دماغك كلها وهتبقي من غير شعر
رحمه:- 😳 ايه بجد لا والنبي شعره هيجراله حاجه
دكتور يوسف:- متخافيش والله هحاول ع ما اقدر ان محلقش كتير وبعدين ماتخافيش حتي لو اتحلق هيقوم مكانه وبصراحه هو خسارة ف الحلق
رحمه:- ياريت يا دكتور ارجوك
دكتور يوسف :- اه علي جوزك. جه برا ف الاستقبال
رحمه:- عرفت ان الدكتور يوسف عرف ان علي ماكنش مساافر
رحمه :- ماشي يا دكتور
دخل فريق الدكتاره ال هيعمل مع الدكتور العمليه كانت رحمه جهزت ولبست ف شعرها الطقيه بتاعت العمليه فضلت تردد ايات من القرآن وكانت ع وضوء قالت عشان لو مت اموت ع طهاره
قرب منها دكتور التخدير ومسك ايدها بيديها حقنه البنج اتشاهده رحمه وبدأ صوتها يروح وخلاص العمليه هتبدأ
بالفعل الدكتاره لقيو الورم ف جدار المخ بس وماكنش لسه اتشعب لسه ف مرحلته الاولي شالو الورم والحمدلله نجحت العمليه وخفت رحمه
برا عند الحجه عليه وعلي
علي وقف وبعدين مشي
الحجه عليه:- علي علي انت رايح فين
علي:- بيشاور بايده عايزه ايه
الحجه عليه:- انت رايح فين
علي:- ف 60 داهيه بنتك عندك
الحجه عليه:- انت بتقول ايه يمكن يحصلها حاجه وعيالك
علي:- البركه فيكي لو بنتك خفت مع اني ماعتقدش دي فتحو دماغها يبقي هتعيش يبقي العيال عندها ولو ماتت يبقي البركه فيكي انتي
وسابها ومشي
والحجه عليه مش عارفه تعمل ايه لا بيها بنتها ال ف العمليات ول جوزها ال طفش
خرج دكتور يوسف من العمليات وهو فرحان ان رحمه عمليتها نجحت
جريت عليه الحجه عليه
الحجه عليه :- خير يابني طمني
دكتور يوسف :- الحمدلله يا امي العمليه نحجت ورحمه قامت بالسلامه بس يمكن تدخل ف غيبوبه مؤقته يوم او اتنين بالكتير وهترجع تاني الحمدلله ودي مافيهاش خطورة عليها
الحجه عليه :- الحمدلله الحمدلله
لاحظ دكتور يوسف ان علي مش موجود
دكتور يوسف هو استاذ علي فين
الحجه عليه:- ها ..... خرج يجيب حاجه من برا
دكتور يوسف :- غريبه ومراته مش هيستني يشوفها وبعدين يروح الحاجه موجوده
الحجه عليه:- دلوقت يرجع
خرجت رحمه من العمليات ع العنايه المركزه وبالفعل دخلت ف غيبوبه وفاقت منها بعد العمليه ب 3 ايام والدكتور يوسف مش بيسيبها لحظه حتي انه نقل الكشف من العياده للمستشفي عشان يكون جنب رحمه
فاقت رحمه
رحمه:- اه دماغي وجعاني
دكتور يوسف :- حمدلله ع السلامه ياقمر
رحمه:- الله يسلمك يا دكتور
الحجه عليه :- بنتي حببتي وحضنتها وعيطت
رحمه:- بتعيطي ليه دلوقت يا امي الحمدلله ربنا كرمني اهو فين الاولاد وعلي
الحجه عليه :- الاولاد مع ندا اختك وعلي خرج مشوار واهو راجع
بص الدكتور يوسف للحجه عليه وعرف انه من يوم العمليه خرج ومارجعش تاني
رحمه:- ندا لا يا امي دي عندها امتحانات كليه ماينفعوش معاها
الحجه عليه:- متخافيش عليها انتي بس اختك شاطره
عوده_من_الفلاااااااااااااااش_بااااااااااااااااااااااك
بعد مامشي هيثم من عند رحمه رحمه رجعت البيت اول ما دخلت وشافت هند ف البيت وكلهم ف حاله كآبه عرفت ان ف حاجه قربت منها هند وحضنتها حضن جامد وعيونها كلها دموع
هند:- حبيبت قلبي رحمه انا حبيتك من غير ماشوفك واتمني اننا نكون صحاب ويارب اقدر اعوضك ولو جزء بسيط عن ال حصلك
هنا رحمه عرفت ان والدتها وندا حكو حاجه لهند ونظره لوم وعتاب
رحمه:- الحمدلله ع كل شيء كريم فين
هند:- اهو جمب تيته تقصد الحجه عليه
حضنته رحمه وباسته وقعدو شويه مع بعض واستاذنت هند ومشيت رحمه راحه ع اوضتها نادت عليها والدتها
الحجه عليه :- رحمه انتي زعلتي
رحمه:- هزعل من ايه يا امي
ندا:- لا زعلت كان باين ف عيونها
رحمه:- عادي ماتفرقش
الحجه عليه :- ايه ال ماينفعش هند بنت كويسه باين حتي عليها وحبت تعرف سبب حزنك
رحمه:- يا امي انا عارفه انها كويسه بس انا جيت هنا عشان انسي ال فات ومش عايزه حد يعرف بيه عايزه ابدأ حياة جديده
الحجه عليه:- ربنا يكون ف عونك يابنتي بس ماتزعليش
ندا:- انسي انسي ال فات
رحمه:- ياريت اقدر انسي
واستأذنتهم رحمه وع اوضتها اول ما دخلت الاوضه فتحت البلكونه اتفاجأت ان باب البلكونه ال ف الفيلا ال قصادهم مفتوح مافيش ثواني وخرج منه هيثم ابتسملها ابتسامه حلوة كدا زيوة هي ماكنتش مصدقه انه هو ال قصادها وكمان ف نفس الاوضه شاورلها بايده هي اتكسفت انها تبادله نفس الاشارة فكتفت بهز الراس ودخلت ع الاوضه وقفلت باب البلكونه وهو فرحته مش سيعاه انه شافها مرتين النهارد وحمد ربنا اوضتها هي ال قصاده
رحمه احساسها مغلبط زعلانه وفرحانه وبتفكر ان هند ممكن تقول قدام هيثم ومالو فيها ايه هو مالو بيا افرض قالتلو لا انا مش عايزه حد يعرف خصوصاً هو ممكن يبصلي بصت عطف او شفقه انا مابحبش كدا
نكمل نكمل
باقي معانات رحمه
توقعاتكم ايه اول ماتعرف رحمه ان علي طفش هتقابل دا ازاي وموقفها بعد مايرجعلها بعد سننه متجوز وعايز يفتح صفحه جديده معاها
ياتري هيثم عرف حاجه عن عادل؟؟؟؟؟؟
كل دا هنعرفه و بكره واكتر باذن الله
انتظرووووووووووووووني
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقه الحادية_عشر
بعد ما رحمه عرفت ان هيثم هو ال ساكن قصاد منها وكمان ف نفس الاوضه والبلكونه قصاد البلكونه الموضوع صعب اكتر عليها وهيثم هناك فرحان بيفكر ازاي يقرب منها هند ف بيتها احساسها ملغبط زعلانه ع رحمه وال حصل معاها وان ف ناس بالفعل كدا هند اكتفت بالصمت ماقالتش لحد حاجه عن رحمه ولا حتي وائل جوزها فضلت انهم يعرفو بعيد عنها أو من رحمه نفسها لما شافت نظرة اللوم والعتاب ال ف عيون رحمه بس نامت هند وهي فعلا بتفكر ازاي تخرج رحمه من الحزن دا وتحاول تعوضها لو بجزء بسيط مع أن الضنا مافيش أي شئ ف الدنيا بيعوضه عدت الليله ع الكل وجه تاني الصبح تحديدا ع 11 الصبح رن جرس الفيلا اتوقعت الحجه عليه وندا تكون هند فتحوا الباب بالفعل بس ماكنتش هند دا هيثم
هيثم:-صباح الخير انا أسفه أن جيت من غير معاد
ندا:-اهلا بيك صباح النور ماتقولش كدا البيت بيتك تشرف ف أي وقت
هيثم؛-ميرسي جدا ربنا يخليكي
ندا :-اتفضل
دخل هيثم وسلم ع الحجه عليه وعنيه بتدور ع رحمه رحمه ف اوضتها لسه مانزلتش لانها نامت بعد الفجر
هيثم:-اناقولت اعدي عليكم قبل ماروح الشغل
الحجه عليه:-البيت بيتك افطر معانا
هيثم:-لا لا شكرا ليكي يا أمي انا جيت اطمن عليكم وعرفت أخبار عن عادل وجاي اتأكد منكم
الحجه عليه وندا بفرحه ايه بجد
ندا:-استني انده ع رحمه دي هتفرح اوووي
ركبت ندا تصحي رحمه لقيت رحمه صاحيه ولسه هتنزل قابلتها عند الباب قالتلها أن هيثم تحت وعنده أخبار عن عادل ف ثانيه رحمه لبست النقاب كانت نازله من غيرو ونزلت ورا ندا أخيرا هيثم عيونه هديت الملكه بتاعته نازله من ع السلم برنسس وهي بالفعل برنسس عارف هيثم أنها خجوله جدا خصوصا من ناحيه العيون
رحمه :-صباح الخير
هيثم:-بصوت كله حب وعيون بتلمع ولاحظت كدا رحمه صباح الورد
رحمه:-بلهفه أخبار ايه ال عرفتها
هيثم:-بصي ياستي مصادرنا اشتبهت ف واحد شبه ف سجن هناك وبعتت صورته وانا جاي اشوف هو ول ايه
الحجه عليه:-وريني يابني
خرج هيثم الفون وجاب صورته
واحد ضعيف جدا وبدقن كبيره وشعر كبير الحجه عليه ست كبيره مش عارفه تميز أخدت ندا الفون بردو التانيه مش قادرة تحدد وأخيرا فون هيثم مسكته رحمه وكالعادة ريحه برفيوم بتاعته كانت ملت ايدها
رحمه:-هو ايوة هو
هيثم:-متأكده
رحمه:-ايوة متأكده وعندي الدليل
كلهم بصو لرحمه
هيثم:-دليل ايه خرجت رحمه الفون بتاعها وورته صورة لعادل من قبل مايسافر كان زي كدا
هيثم:-فعلا تشبهلها
قالتلو وعندي كمان برنامج ع الفون ممكن اشيلك الدقن بيه وهتعرفو بالفعل عملت الصورة من غير دقن
الحجه عليه:-هو ايوة هو الحمدلله يارب ابني لسه عايش
سعادة هيثم كانت لا توصف انه أخيرا فرح رحمه بس افتكر قال ممكن لو جه عادل انا مقدرش اجي هنا ول اشوفها
رحمه:-استأذا هيثم
هيثم:-مين الأستاذ لا لا هيثم كدا مش بحب الكلمه دي
رحمه:-معلش الاحترام واجب
هيثم:-معلش انتي انا صغير والله ف سن 32 سنه بس هتكبريني ول ايه
رحمه:-ابتسمت وعيونها ديقت من تحت النقاب عرف هيثم أنها ضحكت راح ضحك وكلهم ضحكو
الحجه عليه:-هتفطر معانا
هيثم:-لا يا أمي معلش الحق الشغل
رحمه:-الحجه عليه أمرت يبقي خلاص
هيثم:-وانا مقدرش ارفض لها طلب
بالفعل فطر هيثم معاهم بس مع الحجه عليه وندا رحمه قعدت الصفرا اه بس ماأكلتش وعرف هيثم أنها ماتنفعش تأكل عشان النقاب
بس عيون هيثم احتارت فيها رحمه كل ماتيجى ف عيونها تلمع والقفل بدأ يتحرك وبتكدب قلبها بس مافيش مش مبطله تفكير خصوصا بعد ال عمله دا وال لسه هيعملو
رحمه:-انت عرفت ازاي انه مسجون
هيثم:-دي مصاري الخاصه انا ليا ف كل بلد ناس تبعي وموضوع عادل موضوع كان سهل عليهم وربنا يسهل ونجيبه بالسلامه من هناك
رحمه:-ازاي يعني هو ف خطورة عليه
هيثم:-هنعرف كل حاجه وماتشليش هم بس قولي يارب
كلهم مع بعض ياااارب
خلص هيثم معاهم الفطار ومشي هو وخارج خرجت معاه رحمه توصله
رحمه:-بصراحه انا مش عارفه اشكرك ازاي
وقف هيثم ف جنينه رحمه وبص ل عيونها بحب
هيثم:-انا ماعملتش حاجه لسه عشان تشكريني عليها ولأول مرة رحمه وهيثم من يوم ماتقابلو يطولو النظر لبعض هو مش قادر يبعد عنيه عن عيونها وهي كمان كلام العيون كتييييييير واذا تلاقت العيون سكت العالم عن الكلام ...
واخيرا رحمه بعدت عيونها عنه ول نفسها ايه ال انتي بتعمليه دا فوقي فوقي عيب وقبل مايكون عيب حرام دا غريب عنك
هيثم:-انا لمحت حوض ورد هنا عجبني جدا
رحمه:-بجد الحوض دا وشاورت ع واحد
هيثم:-ايووووة هو دا راح ناحيته من قريب جميل جدا
هيثم:-سبحان الله مين ال زراعه
رحمه:-بابتسامة مخفيه انا
هيثم:-رفع حاجب واحد بجد لا انتي بتهزري
رحمه:-والله ابدأ انا ال زرعته ماتنساش أننا صعايده
هيثم:-منا صعيدي كمان بس مازرعتش
رحمه:- باستغراب انت صعيدي
هيثم:-اه والله أصلي من أسيوط بس مولود وعايش هنا ف مصر
رحمه:-يعني انت ابن عمي احنا من المنيا
هيثم:-احسن ناس طبعاً بس مش غريبه شويه دي
رحمه:-وايه الغريب ال فيها
هيثم:-أن ورده تزرع ورد
رحمه:-بخجل واضح عليها جدا بصت للأرض بكسوف ومانطقتش بولا كلمه
هيثم:-بس بصراحه تسلم ايديكي انا ممكن أستعين بيكي ع كدا نفسي ازرع زي كدا ف الجنينه عندي واقعد وسطهم اشم هوا بدل منا يا ف الشركه يانايم يا ف حفله والله زهقت
رحمه:-انا تحت امرك طبعا الوقت ال تختاره انا معاكي فيه
هيثم:-يارب ديما معايا وع طوول
رحمه:-مانطقتش تاني بس هو عايز ايه وبيلمح لايه
رحمه:-ارجوك لو عرفت أخبار جديده تقولنا عليها
هيثم:-من غير ارجوك هو دا ال هيحصل انتو بقيتو عندي زي وائل وهند يعني أهلي ربنا واحده يعلم
ومشي هيثم ع شركته وقابلة وائل واتكلمو ع عادل وكالعادة محاولات طلقيته رانيا بتبعتلو ورد وهو منفض خالص
عند رحمة ف البيت فرحانين أن ف أخبار عن عادل وبيدعو ربنا انه يجمعهم تاني باخوهم
فلااااااااااااااااش_بااااااااااااااااك
خرج دكتور يوسف من عند رحمه بعد ماطمن عليها خرجت وراه الحجه عليه
الحجه عليه :-دكتور دكتوريوسف
دكتوريوسف :-ايوه يا أمي
الحجه عليه :-ف موضوع عايزة اتكلم معاك فيه
دكتوريوسف :-اتفضلي يا أمي خير
الحجه عليه :-علي جوز رحمه من يوم مامشي يوم العمليه وهو مارجعش تاني طفش
دكتوريوسف :-ف حاله ذهوووووول ايه ازاي دا ف حاجه غلط ف علاقتهم
الحجه عليه :- الجوازة كلها غلط من الاول مشاكل مابنهم كتير وبنتي صابره ومستحمله عشان ولادها انا خايفه لو عرفت تحصلها حاجه وهي لسه
دكتوريوسف :-تمام سيبي الموضوع دا عليا هو راجل خساره فيه حد يبقي متجوز واحده زي رحمه ويعاملها كدا ال زيها المفروض يتعمله تمثال بنت زي دي ما كملتش 23 سنه متجوزة من واحد فوق 40 ليه دا حتي ماكلفش نفسه يشوفها تخرج من العمليات خساره خساره والف خساره
مشيت الحجه عليه دخلت لرحمه ورحمه كل شويه تسأل عن الأولاد وعلي
الحجه عليه :-بكره هجبلك الأولاد بإذن الله
خلص شغله دكتوريوسف وراح يطمن ع رحمه جاب أكل معاه ودخل لرحمه
دكتوريوسف :-أخبار الجميل بتاعنا ايه
رحمه:-الحمدلله يا دكتور هو انا ماقربتش أخرج من هنا زهقت من عايزة ارجع بيتي وشغلي
دكتوريوسف :- هانت يا جميل كنت عايز اقولك ع حاجه
رحمه:-خير يا دك
دكتوريوسف :-علي جوزك🙈🙈
رحمه:-ايه طفش ههههههههههه
دكتوريوسف :-ف حاله استغراب بتضحكي اه طفش فعلا عرفتي ازاي
رحمه:-معروفه يا دكتور وحاجة متوقعها واستنتجت كدا لما كل مسأل عليه خرج مشوار هو المشوار ال خرجه دا مارجعش منه عادي يادكتور ربنا يستر طريقه
دكتوريوسف :-ف حاله ذهوووووول إعجاب استغراب ايه دا كل دا وكمان بتدعيله
رحمه:-اه بدعيلو مش أبو اولادي
دكتوريوسف :-ربنا يباركلك ويديكي ع اد نيتك البيضه دي مافيش حد ف الزمن دا زيك
رحمه:-ولك المثل
دكتوريوسف :-انا جايب أكل أكل انا وانتي
رحمه:-لا يا دكتور شكرا ليك
دكتوريوسف :-لا لازم عشان يبقي عيش وملح رفضت رحمه وهو احترم رغبتها
$$$$$$$
اتحسنت حاله رحمه وخرجت من المستشفي ورجعت لبيتها فضلت فيه تحت حمي عم مختار ورجعت شغلها وكانت بتابع مع دكتوريوسف حالتها لحد ماجه ف يوم دكتوريوسف طلبها للجواز رفضت وبشده قالها المفروض تطلقي منه سابك ومش ومتعرفيش عنه حاجه المحكمه هتحكملك بكدا رفضت كلامه قالت انا عايشه عشان اولادي وبس وحالتها اتحسنت وبطلت تتابع عند دكتوريوسف
عدت سنه ع الموضوع دا رجع جمال من سفره فرح أن رحمه بخير وزعل من ال عمله أخوه بس جمال ماحاولش يقرب من رحمه ف الفترة دي رحمه لبست نقاب وادارت عن عيون الكل غير المعاكسات ال كانت بتتعرض لها وكانت محترمة جدا ف كلامها ومشيتها وأسلوبها وبدأت الحياه تستقر مع رحمه
وجه يوم رجعت من الشغل عدت ع والدتها الحجه عليه أخدت أولادها اتفأجات بمين ف البيت علي
رحمه ف حاله صدمة انه رجع شكله متغير الشكل واللبس وظاهر عليه أنه ثري اول ماشافها علي حضنها هي بعدت عنه
سلم على الأولاد وفضل معاهم رحمه مانطقتش بكلمه اتكلم معاها انه ندمان ع كل ال فات وعايز يرجع وهي رافضة تماما بس مفاجأة عمرها قالها أن هو اتجوز
رحمه:-اتجوزت؟؟؟
من طول منتا ماتجوزت راجع ليه
علي:-راجع لبيتي وعيالك ومراتي
رحمه:-عندك !!!!!بيتك وعيالك اه إنما مراتك لا بح شطبنا كان ف زمان وخلص
علي:-ايه ال بتقوليه دا
رحمه:-ال سمعته انت فاكر نفسك لما تغيب تغيب وترجع هكون منتظراك تبقي غلطان الراجل اللي سيب مراته ف اوضته العمليات ويهرب حتي مايفكرش انه يطمن عليها يمكن ماتت تفتكر لو مت عيالك دول كان مين ال هيربيهم وانت طفشت
علي:-يووووه موضوع وراح لحاله انا من النهارد هفتح صفحه جديده
رحمه:-مش لما تقفل القديمه الأول عمرها ماتتقفل انت خلاص بالنسبالي مافيش عيالك أهم عندك إنما انا لا
علي:-انتي مراتي سامعه مراتي مهما تعملي بردو مراتي
رحمه:-كان زمان انا من النهارد لعيالي وشغلي وبس
انتهي الحوار بين رحمه وعلي بيقنع فيها وهي رافضة وسابها ومشي رجع مكان ماجه بس كان بيبعت لها فلوس كتير جدا وهي كانت مدايقه من كدا وحرمت فلوسه فتحت حساب ف البنك وحطه الفلوس دي لما يرجع تدهالو مش عايزة منه حاجه خصوصا انها مش عارفة مصدرها ايه
مصدر ثروة علي
علي بعد ماساب رحمه ف العمليات ومشي اخد الدهب بتاعها وسافر ع البحرين اشتغل ف مزرعه عند ثري بحريني بعدها بفترة اتوفي الثري دي وماعندوش ولاد ولا أهل يسألو عليه زوجته ست كبير فضل ف خدمتها علي وبيراعيها لحد ماهي طلبت منه الجواز وبالفعل اتجوز ها كانت بتحب علي جدا حبته بجد ومن كتر حبها ليه كتبت كل حاجه باسمه بعد مارجع علي من مصر وقابل رحمه الست دي اتوفت فكر علي أنه خلاص يرجع بلده حول كل حسابه من هناك لمصر وأخيرا رجع ع مصر واستقر ف بيته ومحاولات كتير كل دا ورحمه ماتعرفش بثروة علي فاكره انه متجوز واحده بس ماتعرفش ايه وهو كمان ماقالش لحد
رحمه:-أبعد عني أبعد ايدك عني
علي:-أبعد ايه انتي مراتي انتي فاهمه
رحمه:-لا مش مراتك انا بندم ع كل لحظه كنت معاك فيها انا عمري مهرجع زي الاول أبعد ياعلي
علي:--قلبك قاسي عليا اوووي
رحمه:-انت قاسي قبلي انت نسيت ال كنت بتعمله فيا لو انت نسيت انا فاكره وعمري ماهنساه
علي:-خلاص فكك من ال فات وخلينا نعيش حياتنا ونربي أولادنا
رحمه:-انا عايشه بربي اولادي الحمدلله إنما رجوع لا لا لا لا لا لا لا
روح لمراتك ال انت اتحوزتها
علي:-اهي ماتت أقسم بالله ماتت
رحمه:-الله يرحمها والله انا معارفه اتجوزتك ع ايه
علي:-بتحبني
رحمه:-نعم بت ايه بتحبك
علي:-اه والله اتجوزتني عشان بتحبني
رحمه:-وانت
علي:-انا مش بحب حد
رحمه:-حرام عليك كنت بادلتها نفس الشعور جبرت بخاطرها انت ايه يا أخي حتي لو هتكدب
علي:-انا عمري ف حياتي ماحبيت ول هحب وف نظري ال بيحبو شوية عيال ايه الواحد يكون متعلق بواحدة دا عيب عشان كدا انا علمت درس لجمال اخويا واتجوزتك عشان كدا عشان الراجل مايتعلقش بحرمه
رحمه:-لا لاااااا انت اكيد مجنون دماغك دي فيها حاجه
وسابته ومشيت
محاولات كتير من علي بس رحمه رافضة تماما هي حاولت بس ماقدرتش ماقدرتش أنها ممكن ترجعله بعد ال عمله هتكون رخيصة عنده وأي شيء هيعملو بعد كدا مافيش لوم عليه لانها هي ال رجعت وجه اليوم ال كله مأساة ع رحمه
رحمه :-يالا يا ولاد
علي:-هيروحو فين
رحمه:- عند جدتهم عندي. شغل كتير ويمكن اتأخر النهارد
علي:-لا سيبيهم انا معاهم
رحمه:-ع أساس ايه انت لو واحد فيهم بيعوز حاجه مش بتعملهالو ودول صغيرين
علي:- لا سيبيهم خليهم معايا وانا هشوف طلباتهم
مع أسرار علي انها تسيبهم سابتهم
هي وخارجه باستهم وحضنوها حضن كبير جدا كأن قلبها بيقولها مش هتشوفيهم تاني خرجت رحمه ع شغلها عد اليوم ورجعت رحمه البيت شافت أى قدامها ناس بتجري واسعاف مطافي وفرقه أنقاض ايه دا ف ايه كل دا ملموم عند 😱بيتي جريت زي ال مجنونه ف الشارع البيت ولع وبعد ماولع انفجر امبوبة غاز فيه
استنتاج موتهم ازاي وال كله شهد ع كدا خرجوا جثه علي من اوضته النوم كام نايم بالفعل ع السرير والأطفال ال 3 من المطبخ استنتاج واضح انهم كانوا جعانين وهو كالعادة سيبهم حب يفتحو الغاز ماعرفوش ولع فيهم وعشان القري ف الصعيد ماوصلش ليها الغاز الطبيعي كانت بامبوبة غاز وكمان اتنين مش واحده )
دخلت رحمه ف غيبوبة قعدت شهر مافيش غير المهدأت معاه تفوق تصرخ يدوها مهدأت ترجع تنام تاني فضلت حوالي شهرين
رحمه مؤمنه بربنا وواثقه أن ربنا هيعوضها خير بدأت تقرأ قران وتدعي ربنا يجمعها بيهم ف الاخره بس مش مسامحه علي ع ال عمله وهو كان السبب بس دا قدر ونصيب بدأت تتحسن بس شغل مافيش موجودة عند والدتها وتحاول تخرجها من ال هي فيه بس التانيه قلبها موجوع اوووي عايزة ال يواسيها
عدت أيام وشهور ع رحمه ب تحاول تنسي بس تنسي ايه دا عمر بالنسبالها دول عشر سنين من حياتها راحوا وياريت خرجت بحاجه ال احلي شئ وهم عيالها راحوا بدأت تيجي لرحمه جوابات من البنك وهي مش بتفتح واحد لحد ماندا فتحت واحد
ندا:-ايه دا رحمه انتي حسابك ف البنك كام
رحمه:-بصوت مبحوح من العياط تقريبا الف جنيه ليه بتسالي
ندا:-الف ايه بصي
اتفاجات رحمه بال شافته أصفار كتير وأرقام كتير ايه دا آخر حاجه رحت سحبتهم وادتهم لعلي لأن دي فلوسه وانا ماكنتش عايزة حاجه
ندا:-ايوة فاكره بس بصي
رحمه:- مش فاهمه
تاني يوم أخدت ندا الجوابات وبطاقة رحمه وراحت ابنك قابلها ف الاستعلامات محمد آل هو جوزها دلوقت
ندا:-السلام عليكم
محمد:-وعليكم السلام اتفضلي حضرتك أي خدمه
ندا:-طلعت الجوابات واستفسرت ومعاها بطاقه رحمه بس محمد قالها معلش يا فندم لازم أخت حضرتك هي ال تيجي بنفسها لأن دي أسرار عملاء ماينفعش تخرج برا حتي لو كنتي أختها
ندا:- تمام ماشي شكرا
وسابته ومشيت حكت ال حصل معاها
رحمه:- بس ياندا انا لاهروح ول هاجي ارجوكي
ندا:-بس خلاص اهدي اهدي
وقفلو ع الموضوع
بعد أسبوع واتنين وتلاته شافت رحمه موضوع الصدقه الجاريه ف التلفزيون قالت ياريت معايا كنت عملت لهم افتكرت البنك والإصفار الكتير
ندا:-ماتيجى نروح ونسأل
رحمه :- ماشي
بالفعل تاني يوم راحت رحمه وندا واستقبلهم محمد وعرف أنها منتقبه ونده ع واحده كشفت ع وش رحمه ف اوضه هي ال ف البطاقه ول لا
محمد:-لا تمام هي معلش احنا اسفين بس دي قوانين البنك
رحمه:-عادي ول يهمك
محمد:-بصي يا أستاذه رحمه أستاذ علي جانا ف يوم وحول كل رصيده ف حسابك كان جايب معاه بطاقتك دي ورقم حساب لكي ف البنك هنا هو فينه مش بشوفه
ندا:-الله يرحمو
محمد:-😯 مات ازاي دا
ندا:- من حوالي 6 شهور
محمد:-بعد ماحول بشهر واحد لا اله الا الله عظم الله أجركم
كل دا ورحمه ساكته مانطقتش كلمه
فهموا الموضوع ايه روحت ندا ورحمه البيت
ندا:- رحمه بقت مليونيره
رحمه:-بعياط ع حساب مين أنا ما كنتش عايزة حاجه غير ولادي بس بعياط حضنتها ندا
ندا:-اهدي اهدي مش كدا رحمه فرصه وجتلك اعملي صدقه جاريه لاولادك
رحمه:- مسحت دموعها قالت ايوه فعلا
رحمه قبل أي شئ راحت لشيخ تستفسر عن الثروة ال جتها دي موقفها منها ايه حكت للشيخ كل ال حصل معاها
الشيخ:- بصي يابنتي الثروة ال معاكي دي حلال وحقك شرعاً وقانوناً
وبالنسبة لاخواته مالهمش حق فيها لانها مش ورث هو كتبتلك كل حاجه باسمه ع حياه عينه اما حلال ولا حرام فهي ليكي حلال وإذ كان فيها شئ مصدره حرام ف هيروح للحصده سواء جوزك أو ال قبله حسابه ليهم مش ليكي وربنا يصبرك يابنتي
بدأت رحمه تهدي وتفكر هتعمل ايه وأخيرا استقرت أنها تفتح مستشفي بجميع التخصصات تعالج الأطفال بس ال ف القريه وباقي القري لأنها كانت وسط الناس وشافت معاناتهم وحبت تخفف الم كل أم بتتالم عشان ابنها لانها جربت
مين ال هيساعد رحمه فكرت رحمه مافيش غير دكتور يوسف وبالفعل راحتله دكتوريوسف ماصدقش أن دي رحمه بالنقاب عرف منها ال حصل واتجدد طلبه للجواز تاني
رحمه:- دكتوريوسف ارجوك هتساعدني ول لا
دكتوريوسف :-اكيد طبعا بس
رحمه:-دكتوريوسف طلبك مرفوض انت الف واحده غيري وأحسن مني تتمناك ربنا يكرمك بالاحسن
دكتوريوسف :-بس انا مش عايز غيرك انتي
رحمه:-دكتوريوسف انا جربت حظي مره ومش هجربه تاني ويستحيل انسي اولادي
ونهت الحوار مع دكتوريوسف
$$$$$$$$
بني المستشفى وتجهيزها اخد من رحمه 6 شهور لأن السيولة كانت موجودة وكان دكتوريوسف هو المدير بتاعها وبيديرها وهو ال جايب الدكتاره فيها وكانت صدقه جاريه وال بيصرف عليها رحمه
أما المحامي فؤاد ف ال جابه لرحمه محمد جوز ندا حاليا فضلت رحمه كل ماتروح المستشفي تفتكر ال فات ونفسيتها ف الدمار ديما وسلفها مختار اخو علي مش سيبها ف حالها بيقولها أن دا بتاعنا احنا بالرغم من أن رحمه ادتهم من فلوس اخوهم بس ماملاش عينه جمال رفض ياخد إنما هو كان زي علي
رحمه:-استاذ فؤاد كنت عايزة حضرتك تشوف لي فيلا أو شقه ف مصر ف مكان كويس
أستاذ فؤاد :- ممكن فيلا ف مكان .....
رحمه:-لا حضرتك انا أفضل تكون ف كومباوندا لأن فيه ناس ع مستوي وكمان عليه أمن مش فيلا ف مكان متطرف وبعيد
أستاذ فؤاد :- ماشي حضرتك تمام
والمحامي فؤاد طلع يعرف محامي وليد عز المتر احمد واشتري الفيلا ال ف كومباوندا هيثم ل رحمه
وانتهت حكايه رحمه ومأساتها وبدأت من جديد دخلت الكومباوندا وماكنتش بتخرج منه بس قبل ماتسافر أتقدم محمد لندا وهو شاب كويس ووافقو عليه خصوصا أن ندا كانت بتميل له
عوده من فلااااااااااااااااش_بااااااااااااااااك
رحمه وقفت عند حوض الورد ال هيثم معجب بيه وافتكرت كلامه وعيونه هو بيقول وردة تزرع ورد حساه إحساس غريب معاه ماحستوش قبل كدا هل ممكن يكون الحب ال بتسمع عنه وعمرها ماجربته لا لا حب ايه وكلام فاضي ايه انا ف ايه ول ايه بس هو بيتابعني ليه وعايز ايه كل ماتفكر فيه يقاطعها صوت عقلها لا
بس صوت جاي من بعييييييييد وصوت ضعيف جدا من ورا القفل ايوة إنا عايز دا صوت قلبها رحمه ف صراع بين العقل والقلب
أما هيثم ف شركته جتله رانيا طليقته وحاولت تتكلم معاه بس هو رافض حتي يقابلها رحمه مسيطرة ع تفكيره كله جه معاد رحمه بتروح فيه للمكان ال بتقعد فيه هيثم عارف الميعاد اروح ماروحش بس هروح بحجه ايه خصوصا انها خجوله جدا ودا أجمل شئ فيها فضل هيثم يفكر
بس رحمه كانت متوقعه انه هيجي
ياتري فعلا هيجي
نكمل بكره
بإذن الله
رأيكم في حلقه النهارد ايه دا مش خيال ولا افورة ف اكتر من كدا ف الواقع ياتري هيثم هيروح فعلا لرحمه ول لا
مفاجاه وليد عز لهيثم ايه
وايه هي صدمه هيثم ال هيتعب منها وبسببها هيدخل المستشفي رد فعل رحمه اول ماتعرف ال حصل لهيثم ويأتري هتساعدو ول هتتخلو عنه لانها مش عايزة تقرب منه عشان ماتحبوش بس خلاص هي فعلا اتعلقت بيه
عادل هو فعلا ول غيرو
رانيا اول ماتشوف رحمه هيكون موقفها ايه
كل دا واكتر ف الحلقات ال جايه
ملحوووووووظه
ال عملته كوثر لرحمه دا أقل شئ بيحصل بين السلايف ف اكتر من كدا بتوصل للسحر والله وبالنسبه لجمال هو بالفعل بعد خالص بس قلب العاشق
العاشق مستحيل ينسي معشوقته خصوصا لو كان حب صادق
الناس ال بتسأل ع المشاهد الرومانسيه انا روايتي مافيهاش مشاهد رومانسيه روايه حب حلال ودا ال هتعرفو وياريت أي حد داخل ع قصه حب يراعي الشرع فيها عشان ربنا يبارك في الحب دا
وال مش متخيل أن الواقع ف كدا أحب أقوله أن الواقع ف اكتر من كدا ودي حاجه بسيطه من ال بيحصل
انتظرووووووووني
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقة الثانية_عشروالثالث_عشر
هيثم بيحاول يقرب من رحمه بأي شكل من الأشكال هو معجب بيها جدا لا دا بدأ يحبها فكرها أسلوبها كلامها احترامها كل حاجه فيها مختلفه وصل للمكان اياه ال شافها فيه اول مره وكالعادة هي موجودة وتقرأ قرآن بس احساسها انه جاي ومنتظره دا بالفعل وصل بس متردد إحساس رحمه عمره مايخيب خصوصا لما يكون عن حب صادق وطاهر والاثنين حاسين ببعض
نزل هيثم من عربيته ومتوجه ع رحمه
هيثم :- السلام عليكم
رحمه :-وعليكم السلام
هيثم :-انا اسف أن جيت كدا بس حبيت اطمن عليكي
رحمه:-من غير اسف احنا أخوات اهلا بيك
هيثم:-يارب تكوني بخير
رحمه:-الحمدلله بخير
....... رن الفون بتاع رحمه
رحمه:-الووو
رحمه:-ايه بتقول ايه ايه الكلام دا يستحيل انتو اتجننتو طاب اقفل اقفل وانا جايه بس ماتقولش لحد أن جايه سامع يا حسين (حسين دا بيشتغل عند رحمه ف المستشفي)
هيثم:-خير مالك اتعصبتي كدا ليه
رحمه:-بتوتر انا يتعمل فيا كدا
هيثم:-مالك بس فا ايه
رحمه:-المستشفي عندي جايني ضرائب عليها 5 مليون جنيه
هيثم:-مش فاهم حاجه مستشفي ايه انتي عندك مستشفي
رحمه:-مستشفى خيري بتاعي عملاها صدقه جاريه وانا ال بدفع كل حاجه فيها مستشفي مش ربح دي عشان تخدم أهل البلد والبلاد ال جنبها
هيثم:-اهدي اهدي طيب انتي متعصبه خالص
رحمه:-اهدي ازاي ازاي مستشفي خيري تيجي عليها ضرايب ازاي
هيثم:-بصي هو انا مش فاهم حاجه بس وائل اكيد يفهم تعالي نروح له ويفهمنا
رحمه:-وائل جوز هند
هيثم :'ايوة انتي مش عارفه انه محامي وماسك الشركه عندي
رحمه:-اه افتكرت معلش
هيثم:-يلا نروح له وهو يفهمنا لأن الموضوع ف حاجه غلط
رحمه:-هو بيته فين
هيثم:-جمب مننا ع طول
رحمه:-تمام
قامت رحمه
هيثم:- اتفضلي العربيه اهي
رحمه:-انت بتقول جمب مننا يعني المشوار مش بعيد أفضل اني امشيه
هيثم:-اوك وانا همشي معاكي
رحمه:-وعربيتك
هيثم:-هتقعد هنا كدا كدا هخرج تاني بالليل ابقي اجي اخدها هنا امان
بالفعل مشيت رحمه وهيثم لبيت وائل بس طول الطريق ماتكلمتش وهو عرف دا من خجلها وصلو بيت وائل اتفاجات هند برحمه وهيثم
هند:-اهلا رحمه وحشتيني
رحمه:-اهلا بيكي انتي اكتر
هيثم:-طاب وانا
ضحكو مع بعض كلهم على هيثم
هيثم:-فين وائل
هند:-بيجهز فوق رايح المكتب
هيثم:-كويس لحقناه قبل مايروح
نزل وائل من فوق
وائل :-اهلا اهلا البيت نور أستاذه رحمه هنا
رحمه :-اهلا بيك
هيثم:-هو ايه دا هو انا كيس جوافه قدامكم ول ايه
وائل :-ههههههههههههه ياعم انت معايا ف الشغل ع طول إنما الاستاذه رحمه اول مره تدخل عندنا
رحمة:-اهلا بيك
هيثم:-بص ياسيدي ف استشاره قانونية محدش هيعرفها غيرك
وائل :-من عنيه ايه هي
هيثم:-تخص رحمه
هند ووائل بصو ع رحمه
هند:-خير يا حببتي ف ايه
رحمه:-خير بإذن الله
حكت رحمه الموضوع لوائل
وائل:-الموضوع ف حاجه غلط من طول ما انتي عامل ترخيص للمستشفي أنها خيري يبقي مافيش ضرايب عليها اكيد حصل تلاعب
رحمه:-الفتره ال كنت موجودة فيها ماكنش ف حاجه
وائل:-ممكن يكون حصل التلاعب بعد مامشيتي
رحمه:-يبقي المتر فؤاد فعلا طلع نصاب أقسم بالله لو فعلا كدا لوديه وراه الشمس
هند:-اهدي بس انتي متوترة جدا
رحمه:-اهدي ازاي بس ايه ذنبهم الناس ال فاكره المستشفي خيري ويدخلو يلاقوها غير كدا وال مش معاه ياتري اتسببو ف كام حاله وفاه وانا عملتها مخصوص عشان اخفف الم كل أم ع أولادها الأعمار بيدي الله بس أي حاجه تساعد واكيد الدكاترة ال فيها لهم يد وفضلت تعيط
هيثم:-لا دموع لا اهدي وكل شئ يتحصل
هند:-عارفه كل شئ وفاهمه معانات رحمه ايه حضنتها متخافيش ربنا موجود
هيثم:-وائل انا مش محتاجك الفتره دي ياريت تتابع معاها الموضوع دا
وائل :-انا تحت أمرها فعلا
رحمه:-طاب وايه المطلوب عشان أثبت أنها مستشفي خيري
وائل:-التصاريح ال طلعت الأول باسمك وأي ورق انتي مضيتي عليه بتاع أدوية تكوني جبتيها من شركات الأدوية
رحمه:-كل شئ موجود في المستشفي
وائل:-تمام يارب بس مايكون ال لعب كدا يكون اخفي الورق دا
هيثم:-ممكن ع كدا طاب انت ع كدا هتسافر المنيا
وائل :-دا شئ اكيد
رحمه:-وانا معاك انا مش همني أي فلوس ال همني بجد الناس ال فاكره أنها خيري وف الآخر تطلع كدا يارب يارب
هند:-انتي متقلقيش بس وائل معاكي وكل شئ يتحصل
رحمة:-يارب يارب
هيثم:-هتسافرو امتي
رحمة:-اشوف ماما وارد عليك ابقي أكلم هند
وائل :-هند ايه هنا ف الشغل مافيش هند اديني الرقم ارن عليكي وكلميني انتي اول ماتجهزي انا مش هروح المكتب موجود
هيثم :-تمام كدا
رحمه خرجت الفون بتاعها وقالت الرقم لوائل
هيثم:- كان الفون بتاعه ف ايدة بس ماكتبش الرقم فتح التسجيل واتسجل الرقم بصوت رحمه ع فون هيثم
رحمه:-خلاص كدا انا همشي وظبط نفسي ورن عليك
وائل :-وانا منتظر
هند:-راحه فين خليكي شويه
رحمه:-معلش انتي عارفه ال فيها هبقي اجي بإذن الله بوسيلي كريم لأن ماشفتوش
هند:-اول مايصح اكيد
هيثم:-بعد اذن انا
هند:-ع فين خليك معانا
هيثم:-لا هروح انام شويه عندي ميعاد عمل بالليل
خرج هيثم ورحمه ومشيو ف الطريق
هيثم:-هديتي خلاص انا قولتلك أن وائل هيحلها
رحمه:-انا بشكركم والله بجد ع ال بتعملوه وال لسه هتعملو انا مش عارفه من غيركم كنت عملت ايه
هيثم:-انتي بتشكري مين وليه احنا عملنا حاجه
رحمه:-كل دا وماعملتش
هيثم:-لا لسه واصبري
رحمه:-حاضر هصبر
هيثم:-عارفه كدا يبقي المحامي فعلا بتاعك نصاب
رحمه:-والله لو كان فعلا ياهتبقي عيشته سوده معايا
هيثم:-انتي مش هتعملي حاجه احنا ال هنعمل موضوعك خرج من عندك وجه عندنا خلاص احنا ال هيشوف هنعمل ايه فيه
لأول مره رحمه تحس بالأمان من كلام هيثم معاها وأنها فعلا مهمه
رحمه:-بابتسامة مخفيه من تحت النقاب هتعمل ايه فيه
هيثم:-لو كان فعلا كدا يبقي يستاهل ال يجراله
رحمه:-ايوة يعني ايه
هيثم:-ههههههههههه دماغك دي ايه هتعرفي كل حاجه فى وقتها
رحمه:-ماشي
هيثم:-محنا ماشين اهو
رحمه:-ضحكت ضحكه حلوة بالكاد سمعها هيثم
هيثم :-اتبسط أن رحمه بتضحك راح ضحك هو كمان وصلوو الفيلا بتاعت رحمه
رحمه:-اتفضل
هيثم:-الف شكر هبقي اطمن عليكم بإذن الله
رحمه دخلت باب الفيلا وهيثم واقف مامشيش شاورلها بايدة اكتفت بهز الرأس ودخلت الفيلا
دخلت متعصبه ومتوتره
الحجه عليه:-اهدي يابنتي مالك
رحمه:-انا انا اتاخد ع قفاي وربنا لو صح ياهتشوفو
ندا:-ف ايه مالك
رحمه:-حكت ال حصل
ندا:-محمد مايعرفش لازم يعرف
رحمه:-لا ماتقوليش لحد أن هسافر المنيا ولا حتي محمد لربما الخبر يتسرب وال عمل كدا يعرف
ندا:-ايوة بس دا محمد
رحمه:-معلش انا عارفه انه جوزك هخليها مفاجأة ليهم
اقنعت رحمه ندا أنها ماتقولش لمحمد وخايفه أن جوز أختها يكون ليه يد ف الموضوع دا
تاني يوما الصبح بدري اتفأجو الموظفين برحمه ف المستشفي غرقانه وسط الورق والملفات هي وأستاذ معاه تاني بس شكو فيه أنه محامي
............
هنااااك ف اوضه ضلمه فون بيرن
....... يووووووه مين ال بيرن ف الوقت دا
(دا بقي فؤاد محامي رحمه )
فؤاد :-الووو ايوه ..... ايه ......بتقول ايه
...... مين بتقول مين معاها .... وائل الحسيني كملت
اقفل اقفل وانا جاي
فؤاد :- وائل الحسيني عرفتو ازاي دا ينهار مش فأيت
.........
قدرت رحمه تخرج ورق ليها من فتره ورحمه ذكيه معاها نسخ مفاتيح المستشفي كلها قبل ماتسلمها ليهم عملت نسخ احتياطي رحمه زعلانه من كل ال ف المستشفي
رحمه:- دكتوريوسف فين
حسين :-ليه فتره والله ماجه
رحمه:-حد يكلمه ويقوله اني هنا وعايزه ضروري
بالفعل حسين كلمه وف دقايق كان موجود
دكتوريوسف :-رحمه ازيك
رحمه:-الحمدلله يا دكتوريوسف
هي دي الامانه
دكتوريوسف :-خير ف ايه ولاحظ وائل معاها مين الأستاذ
رحمه:-استاذ وائل المحامي
دكتوريوسف :-اه اهلا بحضرتك
وائل :-اهلا بيك
دكتوريوسف :-خير يارحمه ف ايه
رحمه خرجت الجواب بتاع الضرائب
دكتوريوسف :-ايه دا وازاي
رحمه:- المفروض انا ال اسئل
دكتوريوسف :-يعني ايه انتي بتتهميني
رحمه:-دكتوريوسف
قاطعها وائل
وائل :-دكتوريوسف احنا مش بنتهم حد ال عرفته أن حضرتك ال ماسك المستشفي وبديرها والدكاترة تبعك
دكتوريوسف :-ايوة فعلا بس انا ليا فترة ماجتش هنا كنت ف مؤتمر ومسافر وراجع مالياش أسبوع ومعرفش ايه ال حصل
وائل :- كدا الرؤيا وضحت أن ال عمل كدا انتهز فرصه أن رحمه ف مصر مش بتيجي هنا وحضرتك كنت مسافر
رحمه:-تمام
دكتوريوسف :-ومين ال عمل كدا
الباب اتفتح
فؤاد:-اتفأجا بيهم ف مكتبه صباح الخير وانا بقول المكتب نور أستاذه رحمه حمدالله ع السلامه
رحمه:-بصتله بصه عايزة تحرقه فيها الله يسلمك ايه ماجيش
فؤاد:-لا طبعا ف أي وقت
رحمه:-وحشتونى جدا جيت اشوفكم
فؤاد:-استاذ وائل الحسيني هنا اهلا بيك
وائل :- اهلا
وائل بالرغم من صغر سنه بس عمل اسم ف مجال المحاماه محامي شاطر ونبيه وذكي ونزيه بالرغم من هزاره وضحكه بس وقت الجد مايعرفش حد وكان له هيبه وفؤاد عارفه كويس جدا
وائل:-المفروض انا ال اقولك أستاذ انت أكبر مني سنا وعندك خبره
فؤاد:-ولا يهمك انت بردو أستاذ
رحمه.... أدت وائل ورقه من ضمن الورق
فؤاد:-هو ف حاجه
رحمه:-اكيد فى امال احنا مجتمعين عندك ليه هنا أستاذ فؤاد
فؤاد:-نعم
رحمه:-حضرتك مرفود من هنا
وائل :- تمام دي اول القصيده
فؤاد:-انا عملت ايه لكل دا
وائل :- حضرتك عارف
فؤاد:-ردي عليا
وائل :-انا ال برد عليك أستاذه رحمه انا المحامي بتاعها واحنا قدمنا فيك بلاغ بالنصب والتلاعب ف المستشفي
فؤاد:-بقي كدا يارحمه
دكتوريوسف :-عندك كلمه زيادة مش هتخرج من هنا ع رجليك اتنين ومش ملين عينك بتوجهلها كلام
فؤاد:-الله الله انت طلع لك صوت يا دكتوريوسف
دكتوريوسف :-أخرص انا ماكنتش اعرف بال بتعمله واقسم بالله لو أي دكتور له يد معاك يفصله من المستشفي وكمان اسمه يتشطب من الطب
مافيش ثواني والنيابة فعلا جت أخدت فؤاد
كان وائل بلغ نقابه المحامين بال حصل من فؤاد واسمه اتشطب خلاص
كل ال ف المستشفي من عمال لدكاتره اتحول للتحقيق وقدرت رحمه تثبت أنها مستشفي خيري صدقه جاريه مش مستشفي ربح
وائل لاحظ أن كل دور ف المستشفي ف صور أولاد صغيره وهم هم كل دور ف المستشفي كلها بس مسألش رحمه وراح مع رحمه النيابه وادلت بقولها بيسالها وكيل النيابه لاحظ وائل ف كلام رحمه أن المستشفي صدقه جاريه ع روح أولادها وزوجها وهنا ماكنش مصدق بس ربط كل الخيوط ببعضها وفهم أن صور الأولاد دول هم أولادها
هيثم كل شويه يرن ع وائل و وائل يكنسل عليه بعتله رساله مضمونها ..... أقسم بالله العظيم ال مارديت عليا يكون عندك
فتح عليه وائل
وائل:-انت مجنون اكيد مجنون
هيثم:-طمني ياعم وأقفل الوضع عندك ايه
وائل :-دي لعبه كبيره ملعوبه عليها من المحامي وكمان له شركه واحنا ف النيابه بيتحقق مع الكل
هيثم:-يااااه كل دا والمحامي
وائل :-المحامي هو رئيسهم
هيثم:-تمام لو ف جديد بلغني
...
برا والظابط ماسك فؤاد وفؤاد ع آخره انا يتعمل فيا كدا خرج الفون بتاعه
الظابط:-ممنوع
فؤاد:-ممنوع لو دخلت جوه عند النيابه إنما برا لا
فؤاد:-انت فين
....عايز ايه ماترنش عليا انت مجنون ......
فؤاد :- لا ياباشا مشلش الليله وحدي
.......... بعدين نتكلم انا مش هسيبك بس دلوقت ماينفعش احذف الرقم خالص من عندك
فؤاد:-انا بكلمك من الخط التاني محدش يعرفو
........ بس بردو إياك تجيب سيرتي
فؤاد:-أقسم بالله العظيم ال ماشفت لي صرفه يقول ع كل حاجه انت شريكي
........ فاهم ياعم مش هسيبك بس اصبر
فؤاد:-دي جايبه وائل الحسيني معاها عرفته ازاي
........ مهو كله منك كان لازم تجبلها فيلا ف كومباوندا هيثم الشناوي انت مش عارف رحمه أن لسانها الحلو وكله بيحب أن يساعدها
فؤاد:-احنا ف ايه ول ايه
....... اقفل دلوقت ومتخافش بس إياك تجيب سيرتي
فؤاد :-لما اشوف ماشي
...... قفل السكه فؤاد ........مين ال كان بيكلمه. ...
خلصت رحمه استجوابها وقالت لوكيل النيابه أنها مستعدة تيجي تاني ف اي وقت وائل هيتابع معاهم القضيه وهي خارجه
فؤاد:-خربتي بيتي حرام عليكي
رحمه:-انت ال خربته بطمعك وجشعك المهنه بتاعتك والمكانة ال انت فيها بيتمناها أي شخص غيرك ا انت ال وصلت نفسك لكدا واحد زيك المفروض يكون قدوة لغيره انت أستاذ ومعلم بس يخساره انت ول محامي وليد عز ال نصب عليا
فؤاد:- انتي عرفتي دي كمان .
رحمه:-انت كنت فاكر اني مش هعرف الكدب مالوش رجلين زي مابيقولو
فؤاد:-المحامي بتاعه معايا
رحمه:-يعني كل واحد فيكم واخد 3 مليون
فؤاد:-اه
رحمه:-انا هسامح ف حقي إنما حق غيري لا
فؤاد :-تقصدي ايه
رحمه:-دي قضيه جديده عليك غير القواضي التانيه ال لما تدخل هنا هتعرفها انا مسامحك ف أي شئ عملته ليا بس حق صحابه لازم يرجع الى 3 مليون ال مش حقك ال اخدتهم
فؤاد :- انتي اكيد اتجننتي
وائل :-أحفظ ادبك يتكون قضيه سب وقذف وتضاف ع ال عندك
فؤاد:-انتو عايزين ايه انتي عايزة تاخدي مني فلوس لما تاخدي من المحامي بتاعه الأول
رحمه:-المحامي بتاعه هو كفيل بيه إنما انت أخدك منك انا ها قولت ايه ول تكون قضيه جديدة
فؤاد:-مش معايا فلوس هنا
رحمه:-بس دفتر شيكاتك معاك طلعه واكتب شيك بالمبلغ
كل دا ووائل واقف مصدوم ذهوووووول مسيطر عليه ايه دماغ رحمه دي ايه دا
بالفعل فؤاد كتب شيك لرحمه بالمبلغ
رحمه:-أكتبه باسم وائل الحسيني
بصلها وائل
فؤاد :-ليه يعني
رحمه:-أصلي هو الراجل هنا وانا صعيديه بفهم ف الأصول عيب لما شيك بالمبلغ دا ينكتب باسم بنت
فؤاد:-بغيظ حاضر
وائل :-كل ال عمله انه ضحك
بالفعل أخدت رحمه الشيك من فؤاد وع البنك بسرعه قبل مايقفل كلمتها ندا تطمن قالتلها كله تمام سألتها ع محمد رحمه ردت انه مجاش طاب أقوله رفضت رحمه وبشده أنها تقول لمحمد جوزها لحاجه ف دماغ رحمه ياتري ايه محدش يعرفها
صرفو المبلغ وع المطار ع طوول كلم هيثم وائل يطمن عرف انهم جايني ع طياره الساعه كذا
بالفعل راح هيثم يستقبلهم ف المطار
وائل هم وف الطياره:- ايه الدماغ دي والله انا فاتت فيا موضوع وليد عز
رحمه:-ههههه فات فيك انت إنما انا لا وكنت مستنيه الفرصه
وائل:-بس لا والله دماغك دي خساره لازم تشتغل وانا متأكد أنها لو اشتغلت هتخرج اكتر من كدا
رحمه:-مش للدرجه كدا انا عملت ايه انا ع فكره دارسه اداره أعمال وبعرف انجلش وفرنش
وائل :-كمان ومخبيه نفسك لا انا هخلي هيثم يشغلك معاه ف الشركه
رحمه:- لا شغل ايه تمام ع كدا
وائل :- لا تمام ايه
رحمه:-ضحكت ووائل التاني ضحك
نزلوا هم الاتنين من الطياره وبالفعل كان هيثم ف انتظارهم ركبوا العربيه ومشيو وهم ماشين
هيثم:-حمدالله ع سلامتكم طمنوني
وائل:-يووووووه حاجات كتيره حصلت دي طلعت لعبه ملعوبه صح
وائل قاعد جنب هيثم ف الكرسي القدام ورحمه وراه هيثم بالظبط وكل شويه هيثم يبص ف عيونها وهي لاحظت كدا (هيثم ورحمه رجعوني للحب بتاع زمان الحب الصادق النقي هو بيحبها ومكسوف يقولها ويسرق نظره من عنيها وهي عارفه ومحرجه حتي تبص له )
هيثم:- ازاي دا
وائل:-بس اسمع دي والله انا المحامي فاتت فيا اني حتي أفكر فيها
هيثم:-ايه دي
وائل:-بص دي فلوس وليد عز اخدتها رحمه من فؤاد المحامي
هيثم:- باستغراب ازاي دا
وائل :-بعد ماخدو أقوال رحمه خرجنا لقينا فؤاد بيشد ف شعره رحمه ساومته ياتاخد الفلوس ال اخدها يتكون قضيه جديده وهو عشان السجن فدا نفسه وحكي وائل ال حصل ودار بين رحمه وفؤاد
هيثم:-بص لها ف المرايا كل دا وربنا دماغك دي دماغ
وائل :-فعلا دماغ
رحمه:-انا جبتلك الفلوس توديها لوليد عز زي ماجبتها ولو مش هتوديها اوديها انا
بصلها هيثم ف المرايا وكشر وشه وعقد حواجبه 😡 انتي بتقولي ايه ايه توديها دي
رحمه:-يعني يمكن انت عشان آخر مره حصل تاتش معاكم
هيثم:-ولو بردو انا هوديها زي ماجبتها وكمان الليله
رحمه:-بابتسامة مخفيه من تحت النقاب ماشي
وائل:-هيثم شغل رحمه معاك دي دارسه اداره أعمال وبتعرف تتكلم انجلش وفرنش
هيثم:-ياريت والله
رحمه:-لا شغل ايه انت بردو لسه في دماغك
هيثم:-ماتقوليش لا انتي فكري وانا موجود بس ماتروحي عند حد تاني هتعرفي ال هيتعمل فيكي
رحمه:-ههههه انا معرفش حد تاني
هيثم:- دا من حسن حظنا
رنت هند ع وائل تطمن عليه عرف أنها عند الحجه عليه راحوا كلهم هناك وحكو ال حصل معاهم
ندا:-كل دا ومحمد مايعرفش
رحمه:-ويعرف ليه خلاص موضوع وانتهي ماتشغليش بالك انتي بيه خلاص
هيثم:-ها فكرتي ف عرضي
رحمه:-عرض ايه
هيثم:-الشغل
ندا :-رحمه تشتغل عندك
هيثم :-اه بس اختك مش موافقه
رحمه:-لا طبعا
ندا:-ياريت والله حتي تخرجي من ال انتي فيه دا
هند عارفه ايه ال هي فيه ووائل تقريبا شبه عارف بس ال مش عارف هيثم يعني ايه
رحمه:-لا ماينفعش
الحجه عليه :-يابنتي انتي نسيتي انتي كنتي ايه ف شغلك ومكانتك ال وصلت لها
هيثم:-انتي كنتي بتشتغل! !!؟؟؟؟
رحمه:-ايوة قعدت حوالي 7 سنين
هيثم:-ازاي دا وسيبتيه ليه
رحمه:-بعد ماخلصت ثانوي اشتغلت ع طول وسبته لظروف وكمان عشان جيت مصر
هيثم:-جيتي عشان احنا نستفيد منك طبعا هههههههههههههههه
كلهم مع بعض ضحكو
.........
وائل نستاذن احنا
الحجه عليه :-اتعشو معانا
هيثم:-انا مش هقدر لأن عندي حفله مش هتيجي معايا يا وائل
وائل :-لا ياعم انا تعبان هنام
هيثم:-وانا والله ماليا نفس اروح
هند:-خلاص ماتروحش
هيثم:-ماينفعش الناس دي شغلنا معاها
هند:-طاب منتا مش بتعمل حفلات
هيثم:-وبص ع رحمه عشان انا مش متجوز والستات هم ال بيعملوها ويرتبوها
هند:-تصدق فعلا ايوة صح رانيا كانت بتعمل عندك وبعدها انت بطلت
سمعت رحمه اسم رانيا واستنتجت واستنتاجها صح انه مطلق ودا اسم طليقته
هند:-طاب معمل انا حفله
وائل:-نعم ليه بقي انا مش رجل اعمال زيهم
هند:-يعني انت شفتني عملت
وضحكو مع بعض وعدت المقابله وكل واحد ع بيته هند وائل وابنها كريم وهيثم ع فلته. .... ورحمه ع اوضتها فتحت البلكونه لقت هيثم ف وشها ابتسم ابتسامة حلوة زيو هي ابتسمت بس من تحت النقاب ودخلت تاني راح هيثم للحفله ورحمه الليل كله قلقانه بس هي مش عارفه ليه وع مين .......
راجع هيثم من ال حفله تقابله عربيه نقل ف الاتجاه المعاكس حاول يفادي بس مافيش
...... فون بيرن
وائل :-مين بيرن دلوقت الووو ايه مستشفي ايه طاب انا جاي
هند:-ف ايه
وائل :-هيثم عمل حادثة وف المستشفي دلوقت
هند:- هند:-ايه ال بتقوله دا انا جايه معاك
وائل :-لا عشان كريم بكره الصبح اطمنك وابقي تعالي
راح وائل ع المستشفي هيثم حالته خطيره ارتجاج ف المخ وكسر ف عظمه ف المخ وكدمات وكسرو ودخل العمليات كلم هند قالها هند لازم تشوف هيثم راحت عند رحمه تخلي كريم معاهم رحمه اول ماشفات هند الصبح بدري عرفت ان ف حاجه قلبها مقبوض من الليل اتصدمت اول ماعرفت أن هيثم ودعت ربنا انه يكون كويس
هند:-معلش هخلي كريم معاكم
الحجه عليه:-طبعا يابنتي
رحمه:-انا هاجي معاكي
الحجه عليه:-كنت لسه هقولك يابنتي
رحمه؛-انا عارفه ياما ما
بالفعل هند ورحمه راحوا ع المستشفي استقبلهم وائل وهيثم جوه العمليات
رحمه كل ال عملته أنها قعدت تقرأ قرآن وتدعي ربنا وقعدت جمب منها هند ومش بتنطق ولا كلمه شويه وجت رانيا
رانيا:-بعياط هو فين هو فين حبيبي هيثم مين ال عمل فيه كدا
هند :-اهدي اهدي يا رانيا ربنا معاه
رن اسم رانيا ف ودان رحمه دي رانيا ال قالت عليها هند ويبقي دي طليقته ولا التفتت رحمه لرانيا
بس رانيا ركزت مع رحمه مين دي وايه ال جابها هنا تقرب لهيثم
رانيا:-بعياط مصطنع هيثم حبيبي
........ هناك عند وليد عز الكلام دا اليوم ال قبله يعني اليوم ال كانت فيه رحمه ووائل ف المنيا
.........
وليد باشا موجود
السكرتارية :-ايوة حضرتك ثانيه ابلغه
.... تبلغي مين انتي يا متخلفه انا توقفيني
السكرتارية :-لو سمحتي ماينفعش كدا
..... اوعي غبيه متخلفه
فتحت الباب ودخلت
وليد عز:-رانيا هانم مال الجميل زعلان ليه.
رانيا:-انا توقفني المتخلفة الغبيه دي
السكرتارية :-والله يافندم
وليد عز شاور للسكرتارية أنها تخرج خرجت بالفعل
وليد عز:-خلاص يا رانيا هانم اهدي بس قولي لي اخبارك ايه .
رانيا :-زفت
وليد:-هههههه ليه بس هو لسه منفض لك
رانيا:-لسه وتعبت معاه
وليد:-ماكان ف ايدك الأول بس انتي ال غاويه تعب
رانيا :-بقولك ايه انا مش ناقصة
وليد:-بس خلاص بس تصدقي اننا ماكنتش اعرف هيثم وعرفته اول امبارح
رانيا:-ازاي دا
حكي وليد عز ال حصل معاها هو هيثم
رانيا :-ومين دي بقي
وليد:-والله معرفها ومعرفش إذ كان هو كمان يعرفها ول لا
رانيا:-بقي كدا ماشي قولي عايزة أي حاجه أقرب بيها منه 😢
وليد:-مش عارف والله
..............
ف المستشفي بعد 5 ساعات خرج الدكتور من العمليات كله جري عليه بس رحمه مش من حقها أنها تجري بس هي اكتر واحدة كانت بتموت ف ال 5 ساعات دول
الدكتور:-الحمدلله هو كويس وحالته استقرت شويه وهيخرج ع العنايه يوم وينتقل لاوضه عادي
دخل وليد عز خير طمنوني
وائل :-الحمدلله الدكتور بيقول كويس
وليد:-معرفتوش مين ال عملها
وائل :-السواق عربيه النقل ممسكو وبيحققو معاه بس شكله كان شارب
وليد:-خير ان شاء الله لمح وليد عز رانيا راح عندها
وليد:-ماتقلقيش خير بإذن الله
رانيا:-اكتفت بنظره لوليد
لمح وليد رحمه بس ماركزش معاها وميعرفش أن دي ال صعيديه ال هيثم اخد منه الفلوس لها
أخيرا
خرج هيثم من اوضته العمليات بس مافقش فضلوا اليوم كله
وائل. .:-هند روحوا انتو وانا معاه
هند:-اطمن عليه ويفوق
وائل :-دا قدامه لبكرة
هند:-طاب طمني ابقي
وائل :-اكيد
رحمه مالهاش حق تتكلم عايزة تفضل بس ماينفعش رانيا كانت مشيت من بدري روحوا بالفعل وسالتهم الحجه عليه ع هيثم واطمنت عليه هتروح هند بس رحمه مارديتش تخليها تمشي تنام معاهم النهارد بالفعل قبلت الطلب هند وباتت معاهم وتحديد هي وكريم ف اوضته رحمه
رحمه طول الليل مانمتش أقامت الليل بنيه شفاء هيثم وصلت واستغفرت ودعت ربنا كتير انه يقوم بالسلامه ......
وهند ملاحظه كدا عليها نامت رحمه بعد الفجر صحيت هند واتسحبت من عند رحمه .....
بكره نكمل الباقي
توقعاتكم ايه ال هيحصل بين رحمه ورانيا ومين ال له اليد ف ال حصل لهيثم
مين الطرف التاني ال كان بيكلمه فؤاد
هيثم هو وف البنج بينده ع مين
موقف وليد عز اوى مايعرف أن رحمه رجعت فلوسه ايه
كل دا واكتر هنعرفو ف الحلقات القادمه
انتظرووووووووووووووووني
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقه الثالثة_عشر
باتت هند مع رحمه ف اوضتها وشافت أن رحمه مانمتش الليل كله وهي بتصلي وبتدعي ربنا يقوم هيثم بالسلامه أنها مش مستحمله تتوجع تاني قلبها وجعها ع هيثم وع حالته وشكله ف اوضته العنايه كان نفسها تشوف ابتسامته تلمح عنيه زي كل مره مابتعمل
..... اتسحبت هند من جنب رحمه عشان عارفه أن رحمه نايمه بعد الفجر ونزلت
لقيت الحجه عليه
هند :-صباح الخير
الحجه عليه:-صباح النور عليكي صاحيه ليه بدري كدا
هند:-هو ف حد هيجيلو نوم ف الليله دي
الحجه عليه:-انتي هتقولي والله مانمت وانا قلقانه ع هيثم
هند-ولا انا ولا حتي رحمه لسه نايمه من شويه سبتها ونزلت عشان كريم مايعملش دوشه
الحجه عليه:-وانتي راحه ع فين كدا
هند:-هشوف البيت
الحجه عليه:-افطري وابقي روحي
هند:-والله ماليا نفس لما اطمن ع هيثم الأول
$$$$$$$$$$$
هناك ف المستشفي بدأ يفوق هيثم ع الساعه 5 الفجر جنب منه وائل ماسبوش لحظه بدأ يفوق من البنج
وائل :-سمعه جه جنب منه وقعد ايوة يا صاحبي فوق كدا خضتني عليك انا مقدرش أعيش من غيرك انت مش صاحبي بس انت اكتر من أخ
وائل سمع هيثم هو ف البنج
وائل :-بتقول ايه
هيثم :-بصوت واطي ومتقطع ر............ه. ......ممممممم
وائل :-عايز ايه انا معاك اهو
حط ودنه يسمع فسر صوته برحمه
هيثم:-انا معجب. .......يقول كلمه وصوته يروح
فهم وائل
وائل:-ههههههههههههه هو انت وقعت يا صاحبي بس رحمه تستاهل بس ياتري لو عرفت أنها ارمله هتعمل ايه .... يلا مانسبقش الأحداث المهم سلامتك دلوقت فوووووق يابطل اصحي
هيثم :-مغيب خالص
ندا وائل ع الممرضة والممرضه ندهت للدكتور ال هو متابع حاله هيثم وبالفعل الدكتور فوقه وفتح عنيه واستوعب مين ال جنبه لقي وائل حضنه وائل حضن جامد
وائل:-حمدالله ع سلامتك ياغالي
هيثم:-بصوت تعبان الله يسلمك
وائل:-فوق بقي وشد حيلك كدا تخضنا عليك
هيثم:-اخضكم ال هو انتو مين يعني مافيش حد غيرك هنا ااااااااه
وائل:-اهدي بس وبالراحه احنا 5 الصبح ياعم انت كلهم كانو موجودين بالليل ومشيو ع 12 وانت طبعا مش حاسس بحد
هيثم:-فعلا مش حاسس ولا فاكر كل ال فاكره اني كنت بسوق وطلعتلي عربيه نقل ف عكس الاتجاه حاولت افديها بس كانت قلبتني خلاص
وائل:-الحمدلله أنها جت ع كدا
هيثم:-ايه ال حصلي بعدها
وائل:-ارتجاج ف المخ وكسر و والحمدلله انت فوقت اهو
هيثم:-الحمدلله
أمره الدكتور بأكل بس مقدرش يأكل حاول وائل معاه بس مقدرش
$$$$$$$$$
نرجع لهند راحت ع البيت عندها غيرت لكريم ورجعت تاني اتفاجات برحمه
هند:-انتي صحيتي
رحمه:-انا مانمتش عشان اصحي
هند:-ولا انا .. انا قلقانه ع هيثم
رحمه:-خير بإذن الله
هند:-انا بجد فرحانة بيكي الليل كله وانتي بتدعي ربنا انا عمري ماشفت زيك كدا
رحمه:-ف كتير زيي انت بس مش واخده بالك منهم وكمان عشان موجودة هنا ومش بتخرج بعدين نتكلم ف الموضوع دا هتروحي المستشفى
هند:-باستغراب اه هروح
رحمه:-هروح معاكي
هند:-بجد انا فكرت قولت يمكن ماتجيش
رحمه:-لا لازم اطمن عليه
الحجه عليه :-وانا يابنتي عايزة اطمن عليه واشوفه
رحمه:-حاضر يا أمي هطمنك عليك وهاخدك تشوفيه
الحجه عليه :-ياريت يابنتي
$$$$$$$
خرجت رحمه وهند متوجهين ع المستشفي رحمه بتدعي ربنا انه يكون كويس نفسها تشوفه زي الاول حالته ماكنتش تطمن
هند :-ربنا يستر
رحمه:-بإذن الله ثقي ف ربنا كل خير
هند:-كلامك بيهديني ويريحني انتي متعرفش هيثم بالنسبالي انا ووائل ايه احنا بنعتبره أخونا مش صديق لينا وهو زي منتي شفتي طيب جدا وبيضحك ويهرز لكن ساعه الجد مايعرفش حد واديكي شفتي ال عمله ف وليد عز
رحمه:-ربنا يقومه بالسلامه
هند:-يارب
أسئلة كتير بتدور ف رأس رحمه ابوه وأمه فين متجوز كان فعلا ولا ايه علامات استفهام ومجتاحه اجابه بس ياتري مين ال يجاوب عليها
وصلو المستشفى وع اوضته هيثم الصبح ماكنش لسه حد جه عند هيثم ول حتي رانيا ال فاكره نفسها بتحبه ولو فعلا بتحبه ماكنتش سابته كانت فضلت معاه عشان حتي لو فاق يلاقيكي قدامه ؟؟؟؟
وائل:-اتفضل
دخلت هند وبعد منها رحمه هيثم كان نايم ومش نايم بس مغمض عيونه
هند:-صباح الخير اخباره ايه
وائل :-صباح النور كويس اهو فاق ع 5 الصبح وقعد اتكلمنا شويه بس مارديش يأكل
هيثم سامع الحوار
رحمه:-الدكتور قالك حالته ايه مستقرة ول ف حاجه فى المخ
هيثم:-فتح العيون رحمه ايوة هي رحمه
هند:-حمدالله ع السلامه يابطل كدا تخضنا عليك
هيثم :-مركز مع رحمه وبصوت كله وجع والم وحست رحمه دا ال بيحب بجد بيحس بحبيبه ف أي شئ
هيثم:-الله يسلمك
رحمه :-بصت ف عيونه ال كلها تعب وقربت منه بعيون كلها دموع وبتهدد تنزل على حالته وشكله والوجع ال هو فيه
رحمه:-الحمدلله انك بخير شويه كدمات ودلوقت ترجع احسن من الاول
هيثم؛-الحمدلله انا بشكرك انك جيتي تطمني عليا
ابتسم وائل
وائل:-تطمن ايه دانا خلعتهم من هنا من المستشفي بصعوبة بالليل ومش عايزين يمشو
هيثم:-ايه انت بتقول ايه ااااااااه
رحمه:-الف سلامه ارتاح انت وماتتكلمش كتير لسه تأثير العمليه عليك
وائل :- والله زي مابقولك رحمه هي وهند من امبارح الصبح بدري وهم هنا ومش مشيو غير بعد 12 بالليل
هيثم:-بفرح حقيقي
هند:-حقيقي وكمان مافيش حد فينا نام رحمه الليل كله بتصلي وبتدعي ربنا انك تقوم بالسلامه
رحمه:-خلاص بقي يا جماعه هو تعبان خليه يرتاح
هيثم:-انا ارتحت لما شفتك أقصد شفتكم
بص عليه وائل وغمزلو😉
وائل قصد يقول كدا لهيثم عشان هيثم بيحب رحمه ويعرف انه غالي عندها وساعدته ف كدا هند لأن التانيه حاسه
فضلوا كلهم مع بعض رحمه أخيرا شافته شافت عنيه بس كلها الم ربنا يقومه بالسلامه
هند:-ماعرفتوش مين ال عملها إذ كان حد متأجر ول حادثة
وائل:-انا بتابع التحقيقات بس السواق كان شارب ولسه ماخلصتش
رحمه:-ربنا يهديهم ال بيشربو دول بيضيعو نفسهم وغيرهم
وائل:-ايوة فعلا وكمان لو حد فيهم اتمسك بكدا بيتسجن
هند:-وانت ياهيثم لو طلع كان تحت تأثير المخدر هتتنازل عن القضيه
هيثم:-انتو شايفين ايه
وائل:-دا حقك انت انت ال تقرر
هيثم:-رأيتك ايه يارحمه
بصتله رحمه ف بالها أشمعنا انا ال بتسألني
رحمه:-نعم أنا
هيثم:-اه انتي
رحمه:-يمكن رأي يزعلك
هيثم:-انا عمري مزعل منك ابدأ ف حياتي
رحمه:-بخجل وعنيها ف الأرض لو انا مكانك وكان السواق فعلا تحت تأثير المخدر يعني مش مقصود هتنازل عن القضيه بس بشرط انه يبطل يشرب ال عرفته أن ف سواقين النقل كتير ال بيشربو بس دا تحت ضغط الشغل بيكون الواحد مطبق كذا يوم من غير نوم أو عايز يوصل الحمولة ال معاه أو خايف ينام ف الطريق تحصل حاجه والدنيا دلوقت مش مضمونه ربنا يهدي عبادة لكن لو كان عن قصد يبقي له حساب
وائل:-انا مش بقول دماغ
هيثم:-تمام ورأيك هو ال هيمشي تمام يا وائل
وائل:-بابتسامة تمام
وائل :-فرحان أن هيثم اختار صح رحمه بنت يتمناها أي شخص بس قلقان من صاحبه لو عرف قصتها هيكون موقفه ايه
$$$$$$$$$$$
شويه ودخل وليد عز
وليد :-اهااااا الحمدلله فوقت كدا يا أخي تخضنا عليك حمدالله ع سلامتك
هيثم:-الله يسلمك تعبت نفسك وجيت يعني
وليد:-عيب عليك الكلام دا احنا مهما نختلف في الشغل إنما احنا صحاب
وائل :-فيك الخير والله يا وليد عز باشا
التفتت رحمه ع الاسم هو دا وليد عز عيون هيثم كانت ع رحمه الله كانت موجهاها ع وليد وبعد كدا ع هيثم ال لقيته باصص عليها وعايز يقولها أياكي تبصي ع حد غيري ابعدي عيونك عنه
وليد:-ماعرفتوش مين ال عملها
هند:-كنا لسه بنتكلم حالا قبل ماتدخل
وليد:-أستاذه هند اخبارك وأخبار الواد الصغير ابنكم
هند:-بخير يا استاذ وليد
وليد لمح رحمه بصلها مين دي وجايه هنا ليه وتقرب ايه لهيثم
هيثم:-وليد باشا
وليد :-رجع عيونه ع هيثم نعم
هيثم:-عرفت مين ضحك عليك ف فلوس الفيلا واخد منك
وليد:-باستنكار ع هيثم يعني دا كلام تقوله وتفضحني قدامهم لا ماعرفتش المحامي مسافر ولسه مارجعش
وائل :-طاب مبدئيا كدا المحامي بتاعك ضحك عليك
وليد:-نعم
هيثم:-ماتستغربش كل ال هنا يعرفو
وليد:-بتعجب ازاي يعرفو
وائل:-أستاذه رحمه هي ال أشترت منك الفيلا
وليد:-رجع تاني ع رحمه ودقق فيها مافيش حاجه ظاهره لا ف العيون ايه دا هو ف حد كدا
هيثم:-خليك معانا هنا يا وليد سيبك من رحمه
رحمه مابصتش خالص ع وليد لانها عرفت ان هيثم زعل لما بصتله وهيثم فرح بكدا أنها مابصتلوش
وليد:-وعرفتو ازاي
وائل:-حكي لوليد ال حصل مابين رحمه والمحامي فؤاد بس ماجبش سيره المستشفي
هيثم:-والله 3 مليون بتاعوك عندي كنت ناوي ارجعهملكم تاني يوم الحفله بس زي منتا شايف
وليد:-مش مستوعب ال اتقال مبهور قرب لرحمه وقالها انتي تعملي كل دا عشاني عشان حد انتي متعرفهوش
رحمه:-انا ماعملتش غير الصح ودا حقك كان لازم يرجع ومحدش كان هيرجعو غيري كل دا وهي باصه ف الأرض
هيثم:- بالرغم من تعبه عايز يمسك وليد عز وبالبوكس ف وشه
هيثم:-تعالي هنا احنا ال بنكلمك
وائل:-وليد باشا حقك ورجع من ناحيه رحمه باقي حقك عند المحامي بتاعك ياتري هو ضحك عليك كام مرة تاني
وليد:-نهار ابوة اسود معايا بس يرجع انا وليد عز يتعمل فيا كدا من محامي لا راح ولا جه دانا ال عملتله اسم
هيثم:-انت فاكر دلوقت ااااااااه وضحكو مع بعض بس رحمه لا
$$$$$$$$$
شويه والباب فتح مين
رانيا:-هيثم حبيبي الف مليون بعد الشر عنك
هيثم:-اتفأجا وبص ع رحمه رحمه بالفعل كانت بصه عليه
رانيا:-قربت من هيثم تحضنه وتبوسه بس وقفها وائل
وائل:-رانيا هانم هو تعبان وايده ورجله مكسورين دا غير دماغه والعملية
رانيا:-لسانها طويل من يومها انت مالك انت دا جوزي عايزة اطمن عليه
سمعت رحمه كلمه جوزي اتنفض قلبها من جوة يبقي مراته وزعلانين مع بعض يمكن دا ال استنتجته
هيثم:-بص ع رحمه وائل ارجوك مش عايز كتر كلام انا تعبان
رانيا:-حمدالله ع سلامتك ياقلبي خضتني عليك
رحمه هنا مش قادرة تقعد تاني وقفت بصلها هيثم انا همشي حمدالله ع سلامتك أستاذ هيثم
هند:-استني انا همشي معاكي
وائل :-استنو اوصلكم وارجع تاني
هيثم:-بنظره زعل رحمه هتمشي
رحمه:-من غير ماتبص لهيثم- ايوة انا اطمنت عليك اهو واطمن الحجه لانها قلقانه من امبارح
رانيا:- ف بالها مين دي ال ملهوف عليها ايه شوال الفحم دا
وليد:-انا مروح اوصلكم ف سكتي
اتنفض هيثم:-لا لا هيوصلهم وائل وبعدين يرجع لي
رانيا:-ومالوو وانا هقعد معاه
هيثم:-لا مش عايز حد
.رحمه :-طاب انا هنزل استناكم تحت
هند:-خديني معاكي
خرجت هند ورحمه وهيثم بيلعن رانيا ف كل وقت
خرج ورا هم وائل
رانيا :-كدا ياحبيبي قلقتني عليك
هيثم:-انا تعبان انتي عايزة ايه جوز مين ال بتتكلمي عليه انتي ايه
وليد:-مالك بس اهدي انت تعبان وبعدين دي فرصه نرجع الميه
هيثم:-عمرها ماهترجع وبعد اذنك انا تعبان والدكتور قالي ارتاح
رانبا:-انت بتضردني
هيثم:-افهمي زي ماتفهمي
رانيا:-ماشي ياهيثم انا ال غلطانه جيت اطمن عليك
هيثم:-مع الف سلامه
رانيا بغيظ وتوتر مشيت ورزعت الباب وراها
وليد:-ليه كدا دي بتحبك
هيثم:-حب ايه احنا هنضحك ع بعض وبقولك ايه انت كمان انا تعبان
وليد:-بس ياعم لا تقولي ول اقولك انا همشي وابقي اجي اشوف تاني
$$$$$$$$$$
خرج وليد عز من عند هيثم عشان يلاقي رانيا ف انتظاره برا ف العربيه
وليد:-الجميل لسه مامشيش
رانيا:-لا مستنياك اركب
ركب وليد ف عربيه رانيا
رانيا:-ينفع ال حصل دا من صاحبك الحمدلله انهم ماكنوش موجودين كانو ماشيو
وليد:-صاحب مين هيثم مش مصاحب حد غير نفسه وبعدين كانت الفرجه عليكي ببلاش هههههههه
رانيا:-انت بتضحك
وليد:-لازم اضحك أصلي شكلك كان أوفر اوووي بس بصراحه كدا وسرك ف بير انتي ال واره الحادثه دي
رانيا:-ارتبكت مش عارفه تتكلم
وليد:-فهم بس انتي دشدشتي خالص
رانيا:-الغبي كان شارب انا كنت عايزة كسر ايد أو رجل مش عمليه وكل دا
وليد:-ادعي ربنا انهم يقيدوها انه كان تحت تأثير المخدر لأن لو اتعرف انتي ال هتروحي ف كلابووووش
رانيا:-ايه كلامك دا
وليد:-هو الكلام دا ال قالو وانا معاهم
رانيا:-قالوه تقصد مين وبعدين مين شوال الفحم ال كان قاعد دا تقرب لهم ايه
وليد:-مين تقصدي رحمه
رانيا:-هو شوال الفحم دا اسمه رحمه
وليد:-دي البنت ال صعيديه ال قولتلك عليها
رانيا:-اممممممم بقي هي دي ماشي ماشي ياهيثم
وليد:-دماغك فيها ايه
رانيا:-ولا حاجه دا هيثم دا حبيبي
$$$$$$$$$
وصلت رحمه البيت وطمنت والدتها الحجه عليه ع هيثم بس فضلت ف اوضتها تفكر أنها مراته وهو لازم يرجع لها مابقاش انا سبب بعده عنها رحمه مش عارفه أنها طليقته من كلامها ومنظرها معاه خمنت كدا رحمه قررت أنها هتحاول ع ادي ماتقدر ماتحتكش بهيثم
هيثم ف اوضته بيفكر لما خلاص بدأت أقرب منها تطلع الزفته دي ياتري بتفكر ف ايه ياربي ياربي
عد يوم واتنين و 3 و 4 و 5 و 6 أسبوع من غير رحمه ماتروح تزور هيثم كانت بتعرف اخباره من هند وهو زعلان جدا وشك أنها بعدت عشان رانيا
موجود هيثم ف اوضته عايز يخرج من المستشفى بس الدكتور مانع بيقوله لسه حالتك ماستقرتش
وائل:-مالك ياعم دلوقت تخرج اصبر يوم كمان
هيثم:-اتعبت من السرير انا كويس لا هخرج
وائل:-اصبر بس يجي الدكتور واشوفه انت مستعجل ع ايه الشركه وكله تمام فيها
هيثم:-وحشوني الناس جدا
وائل :-ناس مين😉
هيثم:-يا وائل ضحكتني وانا مالياش نفس اضحك
وائل :-لا اضحك والله بتسألني عليك ديما وكل شويه
هيثم:-مين دي
وائل:-مين دي ال كنت بتخترف باسمها ف البنج
هيثم:-هو انا كنت بخترف بالله عليك قولت ايه
وائل:-كنت بتنده ع رحمه
هيثم:-😯 ياخبر ملون انت بتقول ايه
وائل :-ماتخافش سرك ف بير انا اخوك يا حبيب اخوك
هيثم:-لا مش خايف انا عارفك المهم الباقي
وائل:-اطمن محدش سمعك غيري بس قولي من أمتي الحب دا ول إعجاب ولا ايه الحكايه
هيثم:-والله معارف هي جت كدا كنت بشوفها زي ماقولتلك بس مش عارف مين يوميا كنت لازم اشوفها وماكنتش عارف ان ممكن اتعلق بحد كدا من غير ماشوفه وهي بالنسبالي حد جديد مختلف مافيش زي كدا ولم قربت منها وعرفتها عن قرب اتشديت ليها ف كلامها أسلوبها احترامها ف كل حاجه اتعلقت بيها بس بحاول أقرب منها وهي بتصدني
وائل :-بص يا صاحبي هي فعلا محترمة ومحترمة جدا كمان فدا طبيعي أنها تصدك خصوصا انها منتقبه يعني عايزاها تعملك ايه
هيثم:-ياعم حتي تبص ف عنيه دي حتي عيوني يستحيل تقعد دقيقه ع بعضها
وائل :-ههههههههههه الحب نار أخيرا جربته
هيثم:-هو ال انا فيه دا حب❤
وائل :-اكيد يا صاحبي شد حيلك بس انت وكل يتصلح
هيثم:-بعد ايه دي من يوم الزفته ماجت وهي معبرتنيش تاني
وائل :-ياعم ماعبرتكش بس بتسال عليك
هيثم:-حتي فون ماكلمتنيش
وائل:-بس هي مش معاها الفون بتاعك رقمه
هيثم:-تصدق فعلا
وائل:-شفت بقي انت ظلمها ازاي
هيثم:-افتكر أن هو ال معاه الفون بتاعها
خرج وائل:-شويه يشوف الدكتور عشان هيثم يخرج
خرج هيثم الفون بيرن
..................
عند رحمه ف اوضتها رقم غريب بيرن رن مره واتنين وأخيرا ف التالته ردت
رحمه:-الووو
هيثم:-الووو ازيك يا رحمه
رحمه:-الحمدلله مين
هيثم:-مش عرفاني مين
للحظة رحمه حست أن دا هيثم بس عرف رقمها ازي دا مش مشكله المشكله أن هو هو بيكلمه اهو كان واحشها صوته ونفسها تشوفه
رحمه:-اخبارك ايه
هيثم:-عر فتيني
رحمه:-اكيد خرجت من المستشفي ول لسه
هيثم:-الله دانتي بجد عرفتيني وعرفتي ازاي وبإمانه
رحمه:-اهو عرفتك وخلاص
هيثم:-بالله عليكي عرفتي ازاي هيثم كان نفسه تقوله حسيتك أن انت
رحمه:-مجرد احساس
هيثم :-هو دا ال عايز اسمعه
رحمه:-نعم
هيثم:-ولا حاجه مافيش انتي يعني سالتي عليا تاني
رحمه:-ازاي دا والله كنت بسال عليك هند ووائل ع طول
هيثم:-انا عارف انا أقصد انك تيجي تشوفيني لو انتي مش فارق معاكي انك تشوفيني فأنا فارق معايا أن اشوفك
رحمه:-ماعرفتش ترد معلش معايا ندا تعبانه شويه دخلت ف ال 9 وخايفين عليها المهم انت هتخرج امتي
هيثم:-اممممممم النهارد بإذن الله
رحمه:-حمدالله ع سلامتك
هيثم:-الله يسلمك هشوفك اول مخرج
رحمه:-ربنا يسهل بإذن الله
هيثم:-يارب
رحمه:-استاذنك انا
هيثم:-اتفضلي
قفل السكه معاها ورحمه فرحانة وزعلانه سمعت صوته دا معناه أنها لسه في دماغه بيفكر فيها يفكر ايه اصحي فوقي اديكي شفتي مراته ايه انتي ايه بالنسباله بس هو مهتم بيا كدا ليه الأهم من كل دا انه خارج النهارد أخيرا نور اوضته هيظهر وشباك بلكونته هيتفتح تاني وفضلت تفكر كتييييير
$$$$$$$$$$$
أخيرا هيثم خرج من المستشفي متوجه ع فيلته ال كانت هند وعم عبده ف استقباله روح بيته يرتاح فيه ينزل الجنينه ف أي حته والأهم من كل دا انه هيرجع يشوف رحمه
منتظر هيثم رحمه ف أي وقت زي ماوعدته أنها هتيجي تشوفه وبالفعل ع الليل كانت رحمه والحجه عليه عنده وأخيرا عيونه اتملت منها شافها بس ايه دا ليه الحزن دا ليه كل دا يارتني اعرف مالك فيكي ايه واخفف عنك رحمه اتعمدت أنها ماتبصش خالص لهيثم عايزة تبعد بس ازاي وهو اخترق كل شئ فيها عقلها كلها كدا والأهم قلبها القفل اه فعلا اتزاح من مكانه وبيستقبل حب هيثم بس ياتري العقل هيرجع يقول ايه
$$$$$$$$$$$
عدت الليله وجه تاني يوم رحمه ف صراع بين قلبها وعقلها عايزه تطمن عليه بياكل كويس بياخد ادويته حالته ايه
وليد عز راح لهيثم الفيلا واتفاجا هيثم بيه لما عرف انه جه سكن ف الفيلا التانيه بتاعته ال جمب رحمه واداله ال 3 مليون بتوعه
رحمه قاعده والدتها
الحجه عليه :-رحمه هو هيثم اخباره ايه
رحمه:-معرفش يا ماما
الحجه عليه:-طاب يابنتي انا عايزة اطمن عليه
رحمه:-روحي شوفيه
الحجه عليه:-هروح وحدي ينفع دا
رحمه:-ياماما انتي عايزة ايه دلوقت
الحجه عليه:-5 دقايق نطمن عليه ماتنسيش أن كمان رجله مكسورة يعني مش بيعرف يمشي
رحمه:-حاضر ياماما
راحت رحمه مع والدتها الحجه عليه عم عبده ماكنش موجود
وقف هيثم وبدأ يعرج برجله لحد مافتح الباب اتفأجا لا مش اتفأجا دا فرح
رحمه:-السلام عليكم
هيثم:-بصوت كله حب وعليكم السلام
الحجه عليه:-اخبارك يابني انا جيت اطمن عليك
هيثم:-انا بخير طول منتو بخير اتفضلوا
دخلوا الفيلا وهيثم عنيه ع رحمه
هيثم:-تشربو ايه
رحمه:-نشرب انت بتقول ايه وعم عبده فين
هيثم:-خرج مشوار
رحمه:-وبتقولنا نشرب ايه ع أساس انك انت ال هتعمل
هيثم:-ههههههههههه لا انتي ال هتعملي والمطبخ اهو
رحمه:-اه إذ كان كدا ماشي افتكر انت
هيثم:-لا عندك اهو وأي حاجه اعملي عشان الحجه
الحجه عليه:-قهوتك حلوة يا رحومه اعملي لي قهوة
رحمه:-ماما انتي بتقولي ايه
هيثم:-اممممممم قهوه يبقي فيها
رحمه:-ماينفعش ليك عشان الأدوية
هيثم:-يا ستي قولي يارب بس انتي هتعملي يبقي ادوووق زي امي ممكن
رحمه:-أمري لله ممكن
قامت رحمه ع المطبخ دخلت حلو جدا عجبها فضل شويه هيثم واستاذن الحجه عليه قالها أقولها مكان الحاجه فين ممكن تتوه
دخل هيثم لرحمه المطبخ اتفاجات بيه بس اتحرجت
هيثم:-انا جيت اساعدك
رحمه:-شكرا
هيثم:-شكرا ايه جيت اقولك ع أماكن الحاجه فين ممكن تتوهي
رحمه:-لا كنت هقلب ف كل حاجه لحد ماعرفهم فين
هيثم:-كل دا حرام عليكي قرب منها قالها بصي دي القهوه وشاور ع حاجه وراه منها التفتت تشوف رجعت عيونها تاني كان هو قصاد العيون بالظبط وبتلمع وياسلام ع نظره الحبيب لحبيبه بل العااااااااشق نظره طويله بس مش اووي بعدت رحمه عيونها عنه
هيثم:-ليييييييه
رحمه:-ليه ايه
هيثم:-انتي اي الا بتعمليه دا كل محاول أقرب منك بتبعدي ليه
رحمه:-انت بتقول ايه
هيثم:-ال سمعتيه انا بحاول أقرب منك وانتي بتصديني ليييه
رحمه:-ارجوك بلاش الكلام دا
هيثم:-ارجوكي انتي ..........
توقعاتكم هيثم هيعترف بحبه لرحمه هي هتقبل ول هترفض رد فعلها ايه
ندا رد فعلها اول ماتعرف الحقيقه ابنها هيتولد امتي
هيثم:-هيخف ويرجع شغله ايه الجديد ال مستنيه
والأهم من كل دا رحمه هتعمل ايه لهيثم ودا ال هيخليهم يقربو من بعض اكتر وغصب عنها هتحبه لا لا هي بتحبه بس مع الوقت هيظهر دا
وليد عز هيروح لرحمه البيت ورد فعل هيثم لما يعرف ايه
ملحوووووووظه
انا مش بمدح ف رحمه رحمه شخصيه جميله وف منها كتير ف ال ظاهر وف ال مش ظاهر سواء ف الصعيد أو غيرو لكل إنسان شخصيته المستقله دي بطلة روايتي وف زيها ف الواقع كتير وأحسن كمان
انا بجد مش عارفه اشكركم ازاي ع تفاعلكم دا 💙💙
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقة الرابعة_عشر_والخامس_عشر
هيثم واجه رحمه ف المطبخ
هيثم:-ليييييييه
رحمه:-ليه ايه
هيثم:-ال انتي بتعمليه دا
رحمه:-بعمل ايه
هيثم:-كل محاول أقرب منك بتبعدني عني ليييه
رحمه:-انت بتقول ايه
هيثم :-ال سمعتيه انا بحاول أقرب منك وانتي بتصديني ليييه
رحمه:-ارجوك بلاش الكلام دا
هيثم:-ارجوكي انتي انتي مش فاهمه ولا فاهمه وعامله عبيطه
رحمه:-بعد اذنك أبعد عايزة أخرج
هيثم:-لا اسمعني وبصي لي هنا انت لحد دلوقت مش فاهمه نظرات العيون انا براقبك من زمان من فترة كبيره وكل يوم بتشد ليكي إكتر
رحمه:-ارجوك
هيثم:-لا لازم تسمعي انا عمري ماتعلقت بحد كدا ول اتشديت ليه زيك انا وف البنج نطقت اسمك فاهمه يعني ايه دا يعني حتي وانا مغيب انتي بردو معايا
رحمه:-أبعد من قدامي عايزة أخرج
هيثم:-بقي كدا ماشي يارحمه كملي القهوة وانا خارج الحجه
رحمه:-باصه ف الأرض
هيثم:-ارفعي وشك
رحمه:-مافيش أي استجابة
هيثم خرج من المطبخ وسابها تكمل قهوتها
رحمه:-أخيرا هتاخد نفسها خرج وياريته مخرج كل دا فيه عشاني هو بيحبني هو دا الحب انا عمر ماحد حبني ول انا حبيت حد بس إحساس حلو بس ياتري هو صادق ف كل دا ولا تسليه لا اصحي وفوقي انتي شفتي مراته ايه انا بالنسباله حاجه مختلفه مافيش منها ممكن ال هو ف دا يكون إعجاب مش اكتر ومع الوقت هيمشي
هيثم خرج بس جواه بيغلي أنها مانطقتش بكلمه ممكن تكون مش عارفه ولا عارفه وبتستهبل ولا مش عايزة .... اه هو الاحتمال الأخير مش عايزة حد يدخل حياتها ايه دا ممكن يكون ف حد ف حياتها غبي انا غبي المفروض كنت عرفت دا الأول قبل ماقالها لا كدا احسن لو ف حد هعرف ومعلقش نفسي اكتر من كدا بس انا وراكي يارحمه ويارب مايكون ف حد
.......
خرجت رحمه ب القهوة قدمت للوالدتها وقدمت له هيثم عيونه عليها وهي مارفعتش عيونها من الأرض
الحجه عليه:-الله مش بقول قهوتك حلوة مافيش حد يعمل زيها
هيثم:-مالحلو مش بيعمل غير الحلو والله جميله واتعلمتيها لوحدك دي
الحجه عليه:-هي دي بس رحومه بنتي ست بيت شاطره كل حاجه بتعرف تعملها مافيش حاجه بتستعصا عليها
هيثم:-بجد والله نادرا لو لقيت حد كدا
كل دا ورحمه ساكته
رحمه:-خلصتي يا أمي يلا عشان ندا خايفين عليها
هيثم:-لسه بدري والف سلامه ع ندا
الحجه عليه:-الله يسلمك يابني ربنا يستر عليها
قامت الحجه عليه سبقتها للبآب رحمه هيثم وراهم بيعرج
الحجه عليه :-خليك مكانك يابني
هيثم:-اوصلكم للباب
الحجه عليه:-لا احنا هنخرج ونقفله ورانا خليك عشان رجلك
خرجوا ورحمه مابصتش خالص ع هيثم .هيثم ..شكلها زعلت يبقي ف حد ف حياتها دي حتي مابصتش عليا ياربي
$$$$$$$$$$$$$
رحمه احساسها لا يتوصف هو ليه كدا مهتم ليه اوووي ياربي
روحت ع البيت ندا تعبانه وجدا كمان
نرجع ع المنيا فؤاد المتر اتحبس ع ذمة القضية فؤاد جته زيارة راح يشوف مين
فؤاد:-مين انت
....... انا تبع .......
فؤاد :-اه وهو مجاش ليه
.......... هو باعتني ليك بيقولك انه اتفق مع محامي ليك بس أهم شئ ماتجبش سيرته ولا اسمه
فؤاد :-اممممممم والمحامي ال جايبه كويس ول أقسم بالله لو أخدت يوم واحد يلازم يشاركني فيه
........ هو عامل حساب كل حاجه بس بيقولك إياك تنطق اسمه وهيبعتني تاني ليك
فؤاد :-ماشي
.........
انتهت الزيارة رجع فؤاد عيسى زنزانته وهو بيتوعد انا مش هسيبك لو يوم واحد لازم تشاركني فيه انت ال كنت السبب في كل دا وانت ال عرفتني عليها قولتلي دي قطه مغمضه نعرف ناخد من غير متعرف
قطه مغمضه دي مفتحه احسن مننا كل دا يطلع منك يارحمه ماشي ماشي
.........
عد يوم واتنين و 3 و 4 وكتير ورحمه متجنبه هيثم خالص
أخيرا هيثم فك رجله وبدأ يتمشى بس أيده لا ووائل مش سايبه ولا هند التانيه ومن وقت التاني بيجي وليد عز وبيشوفه بس الشخص الوحيد الذي نفسه يشوفه مش بيجي ايوة رحمه هي بتعمل ليه كدا ومحرج يكلمها فون ماتردش عليه هيكون شكله وحش جدا قرر هيثم أن لازم يروح عندهم
......
هناك عند رحمه ف الفيلا جرس بيضرب رحمه ف اوضتها مافيش غير الحجه عليه بتفتح عنايات الباب
.......مساء الخير
عنايات :-مساء النور أي خدمه حضرتك
...... .رحمه هانم موجوده
عنايات :-ايوة نقولها مين
....... وليد عز باشا
عنايات :-حاضر اتفضل
الحجه عليه ...
عنايات:-الاستاذ وليد عز عايز الست رحمه
الحجه عليه:'ركزت ف الاسم هو دا ال اتكلم عليه هيثم
الحجه عليه :-اهلا بيك اتفضل
ركبت عنايات لرحمه تقولها
رحمه:-بنفضه ايه مين
عنايات :-وليد عز
رحمه:-ودا ايه ال جابه عايز ايه
عنايات :-هو تحت مع الحجه
رحمه:-روحي انتي قدميله حاجه وانا جايه
بتفكر رحمه تعمل ايه وايه ال جابه اعمل ايه اعمل ايه فجأة هيثم
مسكت الفون جابتك نمرته ورنت
هيثم:-أخيرا افتكرتيني
رحمه:-انا أسفه أن برن
هيثم:-أسفه ايه انا ماصدقت اسمع صوتك انا ال اسف على كل حاجه
رحمه:-مش وقته الكلام دا ف حاجه
هيثم:-ف ايه مالك
رحمه:-وليد عز
هيثم:-نعم وليد عز مالو
رحمه:-هنا
هيثم:-هنا فين
رحمه:-عندنا في الفيلا انا مش عارفه هو جاي ليه وعايز ايه بيقول عايز رحمه
هيثم:-نعم يا اختي
رحمه:-نعم
هيثم:-اقفلي اقفلي نهاره اسود معايا
قفل هيثم ومسك عكازة وع بيت رحمه
رحمه كل دا ومانزلتش من اوضتها بصت من الشباك كان هيثم بالفعل ف الجنينه شاورلها بايدة أخيرا ردت له الاشاره بايدها ودخل
هي شويه ونزلت
اول ما دخل هيثم اتفأجا بيه وليد عز
هيثم:-وليد باشا هنا
وليد:-اهلا يا هيثم باشا ماكنتش اعرف انك بتيجي هنا انت كمان
هيثم:-ايه انت كمان دي
دا بيتي والحجه دي امي انت بقي جاي هنا ليه والله ال اعرفه انك ماتعرفهمش ف ايه يا وليد باشا
هنا نزلت رحمه كله باصص عليها برنسس بنقابها هيثم قلبه كان هيخرج منه
رحمه:-السلام عليكم
الكل وعليكم السلام .
رحمه:-اهلا استاذ وليد
ازيك يا هيثم أخبارك ايه
وليد:-اهلا بيكي يا هانم
هيثم:-انا بخير طول منتو بخير مش صح يا أمي
الحجه عليه:-صح يا ابني
رحمه:-خير يا استاذ وليد ف حاجه
وليد:-كل خير طبعا انا جاي اشكرك على ال عملتيه عشاني وانتي ماتعرفنيش
هيثم:-ياراجل
ابتسمت رحمه تحت النقاب
رحمه:-انا ماعملتش غير الواجب دا حقك وكان لازم يرجع ودا كان حد تبعي
وليد:- بس واحده من غيرك حقها رجع كانت قالت وانا مالي أجيب ليه لغيري إنما انتي غير كدا خالص
هيثم:-عايز يقوم يضرب وليد عز بيسبل بعنيه لرحمه ورحمه عايزة تنفجر من كتر الضحك بس ماسكه نفسها بالعافية
هيثم:-رحمه تعرف الحق كويس جدا مش زي ناس
رحمه:-شكرا ليك بس دا المفروض اعمله مش انا بس أي حد ف مكاني الساكت عن الحق شيطانا أخرص
هيثم:-أي حد اه لا مش أي حد بيرجع الحق لأصحابه صح يا وليد
وليد:-ها اه ف طبعا
هيثم:-انت جيت سكنت هنا امتي
وليد:-من حوالي 10 أيام
هيثم:-ليه منتا ماكنتش عايزة تسكن فيها
وليد:-انا ازاي دي حتي حلوووة جدا منظرها تحفه أي حد يتمني يعيش هنا وسط الناس الجميله دي
هيثم:-خلاص فاض بيه ها شكرت رحمه خلاص يلا بقي من غير مطرود
رحمه:-حطت ايديه ع بقها و
الحجه عليه :-ايه دا يابني عيب مش كدا
وليد:-هههههه سيبيه ياحجه هو كدا انا متعود ع رخامته
هيثم:-رخمتي انا والله محد رخم غيرك جاي لناس ف الوقت دا وكمان متعرفهمش انت ايه راجل أعمال ازاي انت
الحجه عليه:-خلاص يابني وهو كمان ابني والف شكر انه جاي يشكر رحمه
وليد:-متغاظ جدا بس مش عايز يبن انه متغاظ وبيضحك
وليد:-عادي يا حجه سيبه عموما انا همشي بس اكيد هاجي تاني
الحجه عليه:-تشرف يابني وسابهم ومشي وليد بس متنرفز من ال عمله هيثم
هيثم:-يجي تاني وربنا اقطع رجله
رحمه:-ضحكت هههه مالك بتعماله ليه كدا بردو يشكر انه جاي يشكرنا
هيثم:-نعم يا اختي انتي كمان وهو يجي ليه فلوسه ورجعت له كان شكرك ف المستشفي لما شافك إنما يجي هنا لا يستحيل
الحجه عليه:-اهدي يابني متعصب ليه كدا اهو مشي
رحمه هتموت من كتر الضحك على
هيثم :-بتضحكي طاب يلا روحي انا جعان عايز أكل طبخين ايه النهارد
رحمه :-ولا حاجه ماعندناش
هيثم:-لا والله يبقي هتطبخي
رحمه:-😏لا طبعا مش هطبخ
الحجه عليه بتضحك :-يابني متصدقهاش احنا عندنا الخير كله ايه رايك أن هي كمان ال طابخه بايديها
هيثم:-بجد يبقي اكيد حلو مهو الحلو بيعمل ال زيو
رحمه:-من تحت النقاب رفعت حاجب واحد
هيثم:-بتبرقي ليه كدا يلا امشي جعان وانا تعبان وباخد علاج
رحمه:-انت هتشحت هنا خلاص هقوم بس كنا مسكنا ف وليد عز أكل معاك 😜
هيثم:-امشي من قدامي امشي يرتكب جنايه امشي
مشيت رحمه
ضحكت الحجه عليه
هيثم:-والله بنتك مجنونه
الحجه عليه :-هي مجنونه بعقل رحمه الضحكه ماكنتش بتفارقها بالرغم من همها وتعبها وحزنها بس لازم تضحك ال حواليها الحمدلله انا حاسه أنها بدأت ترجع زي الاول
هيثم:-سامع الكلام بس مش مستوعب معناه ايه
هيثم:-ربنا يحفظها ويقدرني وفرحها
الحجه عليه:-يارب يارب
حضرت رحمه بالفعل الغداء وأكل هيثم والحجه عليه وندا وبدأ يتريق ع ندا وبطنها ال قدامها رحمه طبعا ما اكلتش
هيثم:-الله جميل الأكل خليكي انتي كدا اتفرجي علينا
رحمه:-😏 منا ال طبخاه يعني عارفاها
الحجه عليه :-سيبها يابني دي هتاكل الحب بتاعها
هيثم:-نعم
الحجه عليه:-الشوكولاته يابني
هيثم :-اه
رحمه:-دي مش الحب دي العشق كله
هيثم:-نفخ وشه لا والله
رحمه:-اه والله😏
رحمه اتعمدت تغيظ هيثم عشان تشوفه ايه بيغير عليها ول
لكن هيثم مش بيغير بس دا نفسه يحطها جوه قلبه ويقفل عليها محدش يشوفها غيرو بس لحد.امتي وهي بتصده
رحمه اتاكدت أن هيثم بيحبها بس هيثم لسه مش عارف رحمه ايه
عد اليوم وجه تاني يوم رحمه خرجت للمكان بتاعها هيثم عارف الوقت ال بتروح فيه كان لازم يوضع حد ويعرف منها راح هناك
رحمه:-هيثم
هيثم:-اه ممكن
رحمه:-بخجل ظاهر اتفضل
هيثم:-بتقري ف ايه
رحمه:-قرآن
هيثم :-جميل بتقري قصص وروايات
رحمه:-اكيد
هيثم:-انا شكيت ف كدا
رحمه:-وايه ال خلاك تشك ف كدا
هيثم:-احساسك
رحمه:-احساسي
هيثم:-ايوة احساسك جميل جدا وفوق الوصف بتحسي بأي حد وبأي حاجه بتحسي بالموجوع وبالتعبان حتي ال بيحب بتحسي بيه ولو اتنين بيحبوا بعض انتي بتحسي احساسهم ولو حد فيهم قلبه اتوجع انتي بتتوجعي معاه
رحمه:-بذهووووووول ايوه فعلا عرفت ازاي
هيثم :احساسي بيكي
رحمه:-نعم
هيثم :-ال سمعتيه انا بحس بيكي بس هل انتي بتحسي بيا؟؟؟؟؟
رحمه:-ارتبكت
هيثم:-ردي عليا وياريت تبصيلي انا وبتكلم
رحمه:-انا معاك اهو
هيثم :-يارب ديما معايا وع طول
رحمه:-انت تقصد ايه بكلامك دا
هيثم:-انتي فاهمه قصدي كويس جدا وحاسه بيا بس بتكابري ليه
رحمه:-انت هترجع تتكلم تاني ف الموضوع دا
هيثم :-تاني وتالت وعاشر لحد معرف انتي ف حد ف حياتك لو ف انا هبعد إنما أقسم بالله لو مافيش انا مش هسيبك
رحمع:-يخربيتك انت بتقول ايه انا مافيش حد ف حياتي ولا عمري حبيت ول كان ليا قصه حب وإنما انت عندك ال ف حياتك
هيثم:-بتعجب عندي انا عندي
رحمه:-مراتك انت مش متجوز
هيثم :-ههههههههههه مين قالك
رحمه:-بتضحك عليه مافيش حاجه تضحك
هيثم :-رانيا مش مراتي دي طليقتي ويستحيل ارجعها
رحمه:-باستغراب ليه مالها دي بتحبك
هيثم :-لا دي عمرها ماحبتني واديكي شفتي لبسها وانا مش بحب كدا دا غير......
قاطعته رحمه
رحمه:-ارجوك انا مش عايزة اعرف دي أسرار بيوت وانا مالياش دخل فيها
هيثم:-انا بس حبيت اوضحلك
رحمه:-يعني انت أعجبت بيا عشان لبسي مثلا
هيثم :-مين قال كدا انا كنت بشوفك اه لفتي نظري محترمة جدا مافيش زيك هنا قعدت فتره اراقبك حبيت اعرف انتي مين روحت لعم محمد وسألته عليكي انتي دخلتي علينا انتي حتي مالتفتيش ليا خالص
رحمه:-انت ال اديت عنوان الشركه لعم محمد
هيثم :-بصراحه اه وف خلال اليومين كنت جبت الفون ولفيته الهديه وغرقته برفيوم من عندي عشان تفتكريني كل ماتمسكي الفون وال جنني اكتر الفيلا وكنت متأكد ان وليد سمسر عليكي وكنت ناويله نية سودة بس هو اختصر واهي رجعتله فلوسه
رحمه:-يعني استنتاجي صح
هيثم :-استنتاج ايه
رحمه:-كل ال قولته دا انا استنتجته وربطه ف بعضه من يوم مارحت الشركه وجبت الفون
هيثم :-فعلا دماغ زي بيقول وائل عليكي
رحمه:-ههههههههههههه ولا دماغ ولا نيله
هيثم :-ياسلام يابوووووووي ع الضحكه الحلوة أخيرا حسيتي بيا
رحمه:-هترجع تاني تتكلم ف دا
هيثم :-ومين قالك اني هسكت مش هسكت لحد ماتحسي أن بحبك❤بجد
رحمه:-لا اله الا الله انا همشي
هيثم :-محمد رسول الله لا خلاص هسكت بس ماتمشيش خلينا قاعدين كمان شويه ها قولتي ايه
رحمه:-ف ايه
هيثم :-الشغل
رحمه:-شغل فين
هيثم :-الله تشتغلي عندي
صوت من وراه جاي
انت مكوش ع الكل كدا يا هيثم باشا سيبها تشتغل عندي
رحمه وهيثم اتفأجو
وليد:-ايه خضتكم مساء الخير والله مكان جميل ومنظر رائع انا بحيكي ع زوووءك ف اختيار حاجتك يا هانم
هيثم:-عايز يمسك وليد يخنقه
رحمه:-اهلا بحضرتك وبعدين انا مش هانم وبعد اذنكم انا همشي
وليد:-ع فين انا جاي اتكلم معاكي شويه
هيثم:-عايز تتكلم اتكلم معايا انا عايز ايه
وليد:-وانت مالك انت ولي أمرها
هيثم:-اه انا ولي أمرها هنا عايز حاجه
رحمه:-بس بس كفايه ف ايه يا وليد باشا
وليد :-مافيش والله انا جاي اعرض عليكي شغل
رحمه:-وانا بشكرك جدا انا مش عايزة اشتغل بعد اذنكم
وسابتهم ومشيت رحمه
وليد بص لهيثم ال عيونه حمرة وكان عايز يقوم يخنقه
وليد رجع وراه ماشي ياهيثم يلا سلام
هيثم:-بيلعن وليد زي مابيلعن رانيا
مشيت رحمه وف الطريق بتفكر ف كلام هيثم ممكن صح بيكون بيحبها طاب ازاي وامتي مالناش شهرين متعرفين ع بعض بس نسيت رحمه أن الحب الصادق الطاهر بيتولد من أول لحظه ونظره ودا نفسه ال حصل مع هيثم انه حبها حب صادق وطاهر حبها لذاتها لشخصها رحمه احساسها فرحانة بس افتكرت ال حصل لها رجعت تاني قالت لا خلاص ع كدا ودا تقصد قلبها يستحيل يدق فاهمه سامعه
لا لا يعني لا انسي بقي
ومشيت رحمه ع البيت
هيثم:- قاعد وبيفكر وليد عز عايز ايه بيتابع رحمه ليه انا لازم اخليها تشتغل معايا
............ رحمه كل ماتروح ف المكان لازم وليد عز يجي بطلت تروح عشانه وهيثم فرح بكدا بس مش عارف دماغ وليد فيها ايه بتعدي الأيام بين مد وجزر ع هيثم ورحمه مره يشفوها وعشره لا بيختلس النظره منها هي بتحاول تبعد
بالليل ع حوالي 3 الفجر سمع هيثم صوت صريخ جاي من عند رحمه ف ايه ف ايه خرج ف البلكونه نور الاوضه والع رن بالفون مافيش حد بيرد قلقل اكتر رن ع وليد كلم هند هند فعلا ماكدبتش خبر وراحت ع رحمه لقيت ندا بتولد وهم مش عارفين يعملو ايه ومش معاهم حد هند رنت ع وائل جه وائل بعربيته ياخد ندا اخدها بالفعل هي والحجه عليه ومعاها هند بعد ماسابت كريم مع عنايات مافيش مكان لرحمه ف ثانيه كان خارج هيثم بعربيته تعالي اركبي معايا اترددت رحمه
هيثم:-اركبي واخلصي ايه هتاخدي تاكسي ف الوقت دا
كان مشي وليد بعربيته خلاص
ركبت رحمه مع هيثم ولو اول مرة ماتكونش لابسه الجوانتي ف ايديها نسيته حاطه ايديها ع بعض وصوابعها ف مقابل بعض لمح هيثم ايديها
هيثم:-اهدي متوترة ليه كدا
رحمه:-خايفه خايفه ع ندا جدا
هيثم:-ايديكي بترتعش
رحمه بصت ع ايديها
رحمه:-يالهوي انا نسيت البس الجوانتي وبتداري ف ايديها
هيثم :-ههههههه بس طيب اهدي ربنا يقومها بالسلامه اديكي حلوة اهي😉
رحمه:-يووووووه انت ف ايه ول ايه ركز ف الطريق
هيثم :-منا مركز اهو هو انا عرفت ازاي انهم حلوين
رحمه:-يخربيت جنانك يابني اسكت
هيثم:-لا مقدرش اشوفك وماتجننش الصراحه
رحمه:-هيثم بطل رخامه وسوق 😡
هيثم :-😯حاضر حاضر خلاص
وصلو المستشفي وندا ع العمليات ع طووول بس قلق مسيطر ع رحمه خصوصا أن آخر مره الدكتور قالها ان البيبي تعبان وهي ماقالتش لحد مش عايزة أختها تتوجع أو تدوق نفس الكأس أل شربت منه وبتدعي ربنا انه يكون كويس
جه الصبح واتصلت رحمه بمحمد قالته أنها بتولد بس ياتري محمد هيروح يشوف مراته؟؟؟؟؟
أخيرا ولدت ندا والبيبي ع الحضانه ع طول لما سألت رحمه وكان معاها هيثم الدكتور قالها انه ف صمام ف قلبه تعبان خبت الخبر عنهم وطلبت من هيثم انه مايقولش لحد وهيثم فرح أنها استأمنته ع سر وهو اد السر دا عشان بس أختها تقوم بالسلامه وربنا يشفي كل مريض
$$$$$$$$$$$$$
تاني يوم عند ندا ف المستشفي مشيت هند ووائل بعد ماطمنو عليها
رحمه:-يلا انت كمان
هيثم :-بتكلمي مين انا
رحمه:-هو ف غيرك هنا
هيثم :-يارب مايكون ف غيري
رحمه:-يوووه يلا انت تعبان روح كفايه عليك
هيثم :-لا شويه تاني يمكن تحتاجه حاجه انا قاعد هنا ف الكافتيريا
رحمه:-هيثم
هيثم :-عيون سمسم
رحمه:-😏 امشي ولو احتجنا حاجه هكلمك
هيثم :-لا انتي مش بتكلميني انا عارف دماغك
رحمه:-انت مش عندك شغل
هيثم :-هروح من أول بكره النهارد لا
رحمه:-ولو قولتلك عشان خاطري
هيثم :-ايه خاطرك يالهوي انتي مش عارفه انتي ايه عندي
رحمه :-هيثم مش وقته الكلام دا امشي يلا
وقف هيثم
هيثم :-انتي بتطروديني
رحمه:-لا يلا امشي
هيثم :-بقي كدا ماشي خلاص همشي بس لما تيجو تخرجوا قوليلي اجي اخدكم سامعه ماتجيش بتاكس
رحمه:-ماشي حاضر ربنا يسهل امشي بقي يلا
خرج هيثم من المستشفي شويه وباب الاوضه خبط بتفتح رحمه هيثم
رحمه:-انت رجعت تاني
هيثم :-اه عندك مانع
رحمه:-ايه تاني
هيثم :-جايب أكل للحجه وندا عشان أكل المستشفي مش كويس
رحمه:-اممممممم ندا والحجه ماشي
هيثم :-😏 اه خدي
أخدت رحمه الأكل من هيثم
رحمه :-يلا بقي امشي
هيثم :-تاني خلاص انا همشي
مشي خطوتين بقولك
جتله رحمه
رحمه:-خير
هيثم :-بصراحه انا جايب الأكل دا ليكي لأن عارف انك مش بتحبي أكل المستشفي وكمان مافطرتيش
رحمه:-بابتسامة مخفيه
هيثم:-بس انا مش عايز غيرك اشوف الابتسامه الحلوة دي
مشي هيثم وكل البنات بتتفرج عليه وعلى وسامته وشياكته ومشيته واثق الخطي يمشي ملكا وهو ملك بالفعل
$$$$$$$$$$$
كل شويه هيثم يرن يطمن عليهم ويسالهم هيخرجو امتي لأنه عارف رحمه ودماغها ممكن ماتقولوش وتيجي بتاكس
وأخيرا عرف معاد خروجهم امتي وراح بالفعل جابهم كل دا ومحمد لسه ماجاش يشوف مراته وجابهم هيثم
الحياة هديت نوعاً ما عند رحمه وهيثم هيثم رجع شغله ورحمه بتحضر ف السبوع محمد مافيش اي خبر عنه وجه يوم السبوع وخرج النونو من الحضانه
نكمل الحلقه الجايه
معلش والله تعبانه
توقعاتكم ايه ال هيحصل ف. السبوع مين ال هيجي ف سبوع اياد ابن ندا ال اختار اسمه هيثم
رحمه هتشتغل فعلا مع هيثم
عايزه رايكم وبصراحه ف ال عملته رحمه واتصالها ع هيثم لما وليد عز جه الفيلا كان صح ول غلط
رحمه: مع حاولات هيثم الكتييير هتحن
عادل اوعو تنسوه هو ال هيخلص ندا من ال هيحصل لها
واخيراً
بشكركم بجد كلكم ودمتم بخير
انتظروووووووووووووو
روايه
#عشقت_منتقبه
الحلقه الخامسة_عشر
الحياه استقرت عند رحمه وهيثم هو راح ع شغله وظبطه وهي بتحضر للسبوع خرجت رحمه يوم السبوع الصبح هتجيب النونو من الحضانه بالصدفه قابلها هيثم
هيثم:-اركبي
رحمه:-لا روح ع شركتك انا ....
هيثم:-بقول اركبي وعقد حواجبه
ركبت رحمه:-انت عندك شغل وبعدين دا مشوار مش بعيد
هيثم:-الشغل يستني إنما انتي لا واي مكان انتي عايزة تروحي له قولي سامعه
رحمه:-لا طبعا
شاورلها هيثم بايده بصباع واحد
هيثم:-سامعه مش هكرر كلامي تاني أي مكان انا معاكي فيه مفهوم دماغك حجر
رحمه:-😏 لا والله
هيثم:-اه والله
وصلو المستشفى وشافت النونو
هيثم:-اختارته اسم
رحمه:-لا لسه
هيثم:-يليق عليه اسم اياد
رن الاسم ف ودان رحمه .
بصتله اياد
هيثم:-ايوة ايه رايك
رحمه:-اكيد حلو ومن طول انت ماقلت اياد يبقي خلاص
هيثم :-بفرح بجد هتسموه اياد
رحمه :-اكيد
واخدو اياد وروحو
وجه الليل معاد السبوع كان وائل وهند وكريم ابنهم وهيثم طبعا وعنايات وأخواتها الصغيرين وعم عبده واكيد رحمه مانستيش عم محمد دول بالنسبة لرحمه كانت عيلتها رحمه هي ال حضرتك كل حاجه من الأكل للحلويات لحاجه السبوع كانت فرحانة جدا بابن أختها زي مايكون ابنها الكل موجود بس رحمه لسه في اوضتها مانزلتش هيثم عنيه بتدور وتلف ع رحمه وأخيرا ظهرت ع السلم عنيه هديت وارتوت اول ماشافها برنسس وهو كان برنس لبسها راقي جدا واختيارتها ف الألوان الهاديه
وقف هيثم ع آخر السلم كان نفسه ياخد ال برنسس من ايدها ويبوس ايدها بس مع رحمه ماينفعش نزلت رحمه لحد ماوصلت هيثم والعيون اتقابلت
هيثم:-مساء الجمال
رحمه:-مساء النور عليك
هيثم:-هو انتي كل يوم بتحلوي ليه كدا
رحمه:-بخجل وبصت ف الأرض
هيثم :-ههههههههههه وربنا عسل
رحمه:-امشي من هنا يلا
هيثم :-منا همشي فعلا بس انتي معايا يلا بينا
راحوا ع الموجودين
عم محمد:-فيكي الخير والله يابنتي انك افتكرتيني
رحمه:-ماتقولش كدا ياعم محمد انت ف مقام والدي
عم محمد:-انا يكون ليا الشرف أن تكون عندي بنت زيك
رحمه:-الشرف ليا طبعاً ونورتونا والله كلكم
الجرس رن فتحت عنايات
...وليد :-مساء الخير
ردت رحمه وراه عنايات مساء النور اتفضل
اتفضل وليد وع رحمه ع طول بيمد أيده يسلم عليها ال استقبل أيده هيثم
هيثم:-أصلها مش بتسلم ع رجاله
هيثم عايز يمسك وليد عز وف وشه ع طول
وليد:-اه معلش متأسف انا لقيت الفيلا كلها نور قولت اجي اهني وبارك مع أن محدش عزمني
هيثم:-واذ كان محدش عزمك بتيجي ليه
وليد:-مالك يا أخي هو انا جاي عندك
هيثم:-ال عندي عندهم واحنا واحد
وليد:-الله يمكن عايز أكون واحد منكم وانتو كلكم هنا
هيثم:-انت ماعندكش سهره النهارد ول ايه
وليد:-انت هتسيحلي ول ايه ماتهدي ياعم شويه مالك ف ايه
رحمه سابتهم ومشيت جت الحجه عليه
الحجه عليه :-مالكم يا ولاد عاملين زي الديوك ليه كدا
وليد:-شفتي ياحجه بيقولي ايه ال جابك
الحجه عليه :-عيب ياهيثم يابني مش كدا
هيثم :-يا أمي دخوله وطلعوه هنا مش كويس خصوصا أنكم وحدكم
وليد:-ياسلام منتا بتدخل عليهم
هيثم :-انا هنا راجل البيت وهم تبعي مش هم بس أي حد ساكن هنا هيكون تبعي فهمت يا وليد باشا
وائل:-ايه ايه فيه انتو الاتنين احنا ف سبوع بس مش عايزين خناق اتفضلوا يلا
دخلوا كلهم ع السبوع واتعمل سبوع مافيش زيو عيون هيثم ع رحمه مانزلتش وكمان وليد ورحمه بتضحك وتهزر وبتداري ع اد ماتقدر حزنها عشان أختها حضرت الأكل هي وهند وعنايات وكله أكل معاداة هي بس فضلت تخدم عليهم راحت ع الحلويات تحطها ف الأطباق كان هيثم وراها
هيثم:-اساعدك
رحمه:-لا شكرا انا هعمل
هيثم :-والله بعرف انا همسكلك الطباق وانتي حطي
رحمه:- ماشي
خلصت هي وهيثم وهيثم كل شويه يختلس نظره
هيثم خرج علبه حلوة من جيبه
هيثم:-ممكن
رحمه:-باستغراب ايه دا
هيثم :-حاجه كدا ليكي هتقبليها ول هتكسفيني
رحمه:-بمناسبه ايه
هيثم :-أن اياد جه للدنيا
رحمه:-المفروض تجيب لإياد
هيثم :-منا جايب لإياد وخالته ممكن بقي
رحمه:-فيها ايه
هيثم :-افتحيها وشوفيها
أخدت رحمه العلبه وفتحتها وإتفاجأت بال فيها مافيهاش خاتم سوليتير ول اسورة الماظ كان فيها سبحه بس دهب ومنظرها جميل جدا انبهرت رحمه بزوووووء هيثم الجميل وان ف كدا
رحمه:-الله جميله
هيثم:-لا دي عيونك الجميله
رحمه:-لا بجد دي تحفه هو ف كدا
هيثم :-هو مافيش كدا انا كنت موصي الجواهرجي بتاعي انه يعملها مخصوص عجبتك
رحمه:-عجبتني جدا
هيثم :-انا لو أطول إجبلك الدنيا دي كلها ماتغلاش عليكي نفسي افرحك واشيل الحزن ال ف عيونك دا
رحمه :-حزن وعرفت ازاي
هيثم :-حاسس بيكي
وليد:- الله جميله جدا مين فيكم ال جايبها للتاني
يووووه ماتستني ياعم وليد بتدخل ف أوقات غلط
هيثم عايز يشيل وليد ويرميه من الشباك
هيثم:-بتسال ليه
وليد:-أجيب واحده زيها
هيثم :-مش لما تصلي الأول
وليد:-انت هتفضحني ول ايه مش يمكن عايز أتوب بس عايز ال يعني ع كدا وبيبص لرحمه
مسك دقنه هيثم. بصلي انا هنا انت عايز ايه بالظبط وبترسم ع ايه
وليد:-الله ولا حاجه يا أخي ف ايه
هيثم:-ماتعصبنيش
الحجه عليه:-ف ايه يا ولاد بس بس تعالو يلا هنولع الشمع بتاع السبوع
كانت أخدت العلبه رحمه ومشيت
شويه جرس الباب فتحت رحمه
رحمه:-محمد
محمد:-مساء الخير
رحمه:-مساء النور لسه فاكر
محمد:-معلش كنت مشغول شويه
رحمه:-الشغل يمنعك حتي عن مكالمت تليفون
محمد:-والله كنت مسافر ولسه راجع
رحمه:-عموما حمدالله ع سلامتك وانا مالياش الحق أن اعاتبك بس شد حيلك ع ال هيحصلك من ندا اتفضل
دخل محمد واتفاجا بالموجودين وركز ع وائل الحسيني
رحمه:-استاذ محمد جوز ندا وابوة اياد النونو
أستاذ هيثم صاحب الكومباوندا والمتر وائل وعرفته ع الباقي والكل قعدو مع بعض بس ندا زعلانه ومش مبينه قدام حد خلص السبوع وكل واحد ع بيته وهيثم اخد وليد عز ف ايدة هو وخارج وانتهي السبوع وقعد محمد ورحمه وندا والحجه عليه وعاتبت ندا محمد وهو كالعاده اقنعها انه كان مسافر
محمد:-قوليلي يارحمه بتقولي المتر وائل هو دا المتر بتاعك والأستاذ فؤاد
رحمه:-هو انت معرفتش ال حصل
محمد:-لا والله كنت مسافر لما انتي جيتي المنيا
رحمه:-يااااه يعني انت عارف ان أننا سافرت المنيا ومش عارف بال حصل
محمد:-ها أصلي ف حد شافك وبلغني المهم ف ايه
رحمه:-المتر فؤاد طلع نصاب نصب عليا في حاجات كتير وانا كشفته بس هو مش واحده ف حد معاه
محمد:-ازاي دا وقعته ابوة سودة معايا
رحمه:-لا ابوة ولا أمه هو خلاص هياخد جزاته والمتر وائل بيتابع القضيه إنما شريكه انا مش هسيبه وراه لحد معرفه
محمد:-كمان ليه شريك
رحمه:-هو بيلعب عليا انا هو شكله نسي مين رحمه
محمد:-قلبك جامد ومش خايفه شكلك كدا مستقويه بالمعاكي
رحمه:-لا يا محمد انا مش بخاف من حد غير من ال خالقني الرب واحد والعمر واحد يبقي هخاف من ايه وعمري ماخفت ومش هيجي واحد زي دا أخاف منه بس أقسم لك حقي ماهسيبه
محمد:-اهدي بس واحكيلي ال حصل
حكت رحمه الله حصل وحب يعرف منها مين ال كلمها من المستشفي وبلغها بس هي رفضت
محمد:-كل دا ماشي يا فؤاد ماشي
رحمه:-خلاص يا محمد الموضوع دلوقت عند المتر وائل وهو هيتصرف معاه يلا انت ماتشغلش بالك وقوم خد مراتك وابنك ونامو
عدت الليله وجه تاني يوم ومحمد كل شويه يسأل رحمه ورحمه الأول كانت شاكه فيه دلوقتي اتاكدت انه فعلا له يد من كتر أسئلته عد يوم واتنين ومحمد معاهم ورحمه مش بتخرج من البيت وبيكلمها هيثم يطمن عليها مرة ترد ومرة لا وأخيرا محمد عايز يرجع بيته وعايز مراته رحمه رافضة أن ندا تسافر معاه خصوصا أن اياد تعبان بس مع إصرار ندا أنها لازم ترجع مع جوزها وافقت رحمه وبالفعل سافرت ندا مع محمد
بس محمد معاملته اتغيرت مع ندا وكل شويه يسالها عايز يعرف ال كلم رحمه مين وبدأ اياد يتعب اكتر ودا ال كانت خايفه منه رحمه وهو بالفعل حصل
وف ليله قاعدة الحجه عليه ورحمه حوالي ع 11 بالليل
رن جرس اتخضدو مين ال هيكون جاي دلوقت لبست رحمه نقابها وفتحت الباب
رحمه :-هيثم
هيثم:-وحشتيني
رحمه:-يخربيتك انت جاي دلوقت عشان تقولي كدا ف ايه خضتني
هيثم :-اعمل ايه ليا كام يوم ماشفتكيش
رحمه:-دا ع أساس انك بتشفني
هيثم :-ايوة بشوف روحك وحاسك ودا كفايه عندي
رحمه :-انت شارب حاجه
هيثم :-كدا انا أزعل منك انا مش بشرب عموما يستي انتي فعلا وحششششششششششششتيني
رحمه:-مش عارفه ترد بتبص وراه ف حد جاي من بعيد لا دول اتنين مين دول ديقت عيونها بس بردو لسه مش عارفه أخيرا ظهروا ف النور دا وائل ايوة بس مين التاني دا واحد بدقن كبيره وشعر كبير بدأ يقرب والرؤيا بتوضح اكتر لرحمه أخيرا الوشم ف الوش
رحمه:-مش مستوعبه دا بجد دا بجد دا عااااااااااااااااااااااااااادل حطت ايديها ع وشه ع شعره ع دقنه ومسحت وشه عادل اخويا بجد بجد وحضنته وهو حضنها حس أنها أخته حضن الأخوة مافيش أي شئ يعوضه ولا حتي حضن الحبيب هي تعيط وهو يعيط أخيرا بعد 7 سنين دخلوا ع الحجه عليه الا كانت هيغمي عليها من كتر الفرح وحضن الأم لابنها ال كانت فقداه دخل وائل وفضل هيثم ع الباب
رحمه من كتر ماعرفتش هي بتعمل غير وهي ماسكه ايد هيثم وهي مش لابسه الجوانتي
رحمه:-انا مش عارفه اشكركم ازاي بجد انا من غيركم ولا حاجه
هيثم :-مش مستوعب أن هو لمس ايد رحمه وفرحته بيها أنها فرحانة لا تتوصف هششششششششششش اسكتي الحمدلله يارب اقدر ابسطك ديما وفرحك عشان الحزن دا يمشي ال ف عيونك ومسك ايدها وضمها جدا عليه عايز يقولها ماتسبيش أيدي خالص
للحظة رحمه:-استوعبت أن ايديها ف ايديها هيثم شالتها بسرعه
هيثم:-ليه محنا حلوين
دخلت رحمه تجري تشوف حبيبها اخوها
بعد ماهديو وخلصو عياط وقعدو
عادل بيتكلم لهجه صعيدي
عادل:-امال البت ندا فين
رحمه :-هههههه اتجوزت ومع جوزها ف بيته
عادل:-كبرت كدا قوي يااااه كنت سيبها لسه
الحجه عليه:-يابني ف حاجات كتير اتغيرت دول 7 سنين
عادل:-ع رأيك يامي
عادل:-وانتي يارحمه فين عيالك
هيثم:-استوعب الكلمه عيالك وبص ع رحمه
عادل:-كريم وإياد انا سبتك معاكي دول جبتي تاني عليهم
رحمه:-مش بتنطق مافيش غير الدموع ال مش موقفه
الحجه عليه:-جابت يابني عليهم جابت مريم
هيثم:-سامع الكلام بس مش عايز يصدق كريم وإياد ومريم وائل شبه عارف كل ال عمله انه اكتفي انه يبص ف الأرض وبس
رحمه مافيش غير الدموع
عادل:-مالك ياختي بتبكي ليه ف ايه ايه ال حصل وانا مش موجود وعلي جوزك فين وجيتو هنا ازاي
هيثم:-هو قال علي جوزك هيثم عنيه بتدور مش مستوعب الكلام مع أنه مفهوم وواضح
رحمه زادت ف العياط ونقابها بقي كله ميه من دموع عيونها
الحجه عليه:-بس يابني اسكت
عادل:-البت مريم طالعه حلوة زي امها اكيد
الحجه عليه:-كلهم كانو حلوين يابني الله يرحمهم
عادل وهيثم الله يرحمهم
عادل :-هو ف ايه ايه ال حصل مالك ياقلب اخوكي
هيثم :-مش قادر يجمع ال اتقال معاها وكمان ماتو
الحجه عليه:-هم وابوهم كمان
هنا نزلت رحمه ع الأرض ع ركبها وبدأت تشهق زي الأطفال من كتر العياط وحط ايديها ع ركبها وكلام بعياط وشكوة لاخوها
رحمه:-ايوة يا اخويا ايوة يا عادل
ماتو يا يا اخويا انا اتبهدلت من بعدك كنت شايف ال كان بيعمله فيا علي قبل ماتسافر وعمل اكتر منه بعد ماسافرت ايوة محنا مالناش حد وعمامك الله يسامحهم محدش وقف معانا فيهم ابسطها انهم قالو عليك ميت انا اتبهدلت ياخويا من بعدك شربت المر مع علي بس كله ف كوم وان انسي أن هو كان السبب في اموت اولادي كوم تاني ابوهم كان السبب في موتهم عمره ماقدرني ولا حتي بكلمه شكر كل حاجه كانت علي انا اد بنته و كان ناسي أن هو أكبر مني ب 21 سنه يعني انا بنته بس رمي الحمل عليا ف البيت كنت بشتغل عشان اصرف ع بيتي وعيالي انا اتعبت من بعدك يا اخويا دا سابني ف اوضته العمليات وانا بعمل عمليه كنسر ف المخ وطفش حتي مااستناش يشوف مراته هتخرج ولا لا طاب وعيالك ورجع لي بعد سنه متجوز ياخويا ااااااااااه ياعادل ااااااااه يا اخويا
هيثم:-مش مستوعب ال قالته رحمه كل ال عمله انه عمل زيها ونزل ف الأرض ع ركبه وقعد يعيط وائل عياط بس مارفعش عنيه من الأرض ايوة عارف بس مايعرفش بكل دا عادل وقف وراح عند أخته ورفع النقاب من ع وشها ومسح دموعها بايده واخدها ف حضنه وهي خبت وشها ف حضن اخوها
ملحوووووووظه هيثم ماشفش وش رحمه لأن عادل كان قصاد أخته
عادل:-بس بس كل دا يحصلك وانا مش موجود انا جيت خلاص ومافيش حزن تاني نزلت رحمه نقابها وحضنت اخوها جامد جدا هو الأمان وهي كانت مفتقده الحضن دا اه بتحس بالأمان مع هيثم بس ماينفعش تحضنه
هيثم:-قاعد ف دنيا تانيه كل دا فيها يبقي هو دا سبب الحزن ف عنيها كل دا يحصلك ف أيام المفروض تكون أجمل أيام عمركم دانتي من الجبال فعلا زي والدتك مابتقول
عادل:-بس بس اهدي خلاص عادل اهو رجع فين ضحكتك الحلوة ولبستي النقاب امتي كان نفسك فيه من زمان انتي
الحجه عليه:-بعدين ياعادل اقولك
عادل:-داريتي جمالك عني بس انا اخوك
رحمه:-ابتسمت ابتسامه وجع من تحت النقاب ربنا يحفظك ليا يا اخويا ولا يحرمنا منك ابدأ
وقفت رحمه
رحمه:-احضرلكم العشا اكيد ما اكالتوش
هيثم:-وقف ومين له نفس يأكل بعد ال سمعناه دا انا همشي تصبحو ع خير وسابهم وخرج
رحمه برغم كل الوجع والألم ال فيها بس كلام هيثم كان بمثابة سكينة واتغرزت ف قلبها كانت خايفه من رد فعله اول مايعرف وهو عرف يبقي خلاص هو ممكن يكون كان بيتسلي
قاطع تفكيرها وائل
وائل :-معلش مره تاني نسيبكم مع بعض عن اذنكم وسابهم وخرج
نده ع هيثم
هيثم :-وقف نعم
وائل :-ايه ال انت قولته دا ف حد يقول كدا
هيثم :-قولت ايه
وائل :-جوة لرحمه هي فيها ال مكفيها انت تزود عليها
هيثم :-وائل انت كنت تعرف وبإمانه
وائل :-بصراحه اه بس ماعرفتش غير واحنا ف المنيا لما وكيل النيابه بيسالها ع المستشفي قالت إنها صدقه جاريه ع روح زوجها وأولادها وشفت صور أولادها ف المستشفي بس ماكنتش عارف دول مين لحد ماعرفت ف ربط الخيوط ببعضها
هيثم:-من يوم ماكنتو ف المنيا ومافكرتش حتي تقولي دانا صاحبك يا أخي
وائل :-وانا لله كنت خايف انك تعرف خصوصا انك بتحبها ماردتش اقول
هيثم:-وهند تعرف؟؟؟؟؟؟
وائل:-والله مش عارف
هيثم :-تمام يلا ع هند
هند منومه كريم ولسه هتنام وإتفاجأت بهيثم ف الوقت دا ولما سألها
هند:-بصراحه اه كنت أعرف
هيثم:-من أمتي
هند:-من تاني يوم كنت معاكم فيهم لما رحت تديها الفلوس
وائل :-كل دا وانا ال اسمي جوزك معرفش
هند:-انا ماحبتش اقول ولا أعرف حد فيكم قولت تعرفو منها هي أحسن إنما انا لا كمان عشان ماخونش ثقه البيت ال دخلته ورحمه ماتاخدش عني فكره غلط
هيثم:-تمام تمام تصبحو ع خير وسابهم وخرج
هنااااك عند رحمه اتعشي عادل وجهزتلو اوضه بس هو نام مع ست الحبايب والدته في اوضه واحده وحكو لبعض حاجات كتير وعرف من أمه كل ال حصل ف الفترة دي
رحمه ف اوضتها بتفكر ف كل حاجه حصلت معاها وصعبان عليها اووي كل ال فات والأكثر موقف هيثم وال عمله هو فعلا كان بيتسلي يعني ايه ماحبنبش لروحي زي مابيقول تفكير هيشل دماغها
تاني يوم الصبح صحيت رحمه من النوم وراحت تشوف الورد بتاعها سقته ميه ووقفت عند شجره وهيثم قصاد ها ف البلكونه بس هي مش واخده بالها منه خرجت سبحته وشالت النقاب وباستها وهو شايف بس مدياه ضهرها حب يختلس نظره منها يشوف وشها مستحيل نزلت النقاب تاني وهي مش عارفه انه ف البلكونه وهو كمان ماشفش حاجه
هيثم:-مانمش خالص من كتر التفكير وال حصل لرحمه ومش عارف يعمل ايه وهو فعلا زي ماقال وائل أن المفروض ماقلش كدا ياربي ياربي
دخلت رحمه ع الفيلا شافت عادل
رحمه لعادل :- احلق دقنك دي ال يشوفك يقول عليك ف داعش هههه
عادل:-تصدقي صح فعلا ههههههههه مافيش حلاق هنا اروحله
رحمه:-حلاق ههههههههه
رن فون رحمه مين وائل
وائل :- صباح الخير
رحمه:-صباح النور
وائل :-لو عادل صحي خليه يخرج لي أنا ف العربيه منتظره
رحمه:-خير ف حاجه
وائل :-مافيش هاخد يظبط دقنه
رحمه:-كنا لسه بنتكلم بس مش هنتعبك ع كدا
وائل :-ماتقوليش كدا
رحمه:-طاب بالمرة بقي هو معاه الفيز كارت بتاعتي اشتريلو هدووم معاك
وائل :-من غير ماتقولي كنت هعمل كدا
رحمه:-ربنا يحفظك ثانيه وهيخرج اهو
خرج عادل للمتر وائل بالفعل وظبطه وجابله هدووم وروح ع البيت ف الوقت دا كانت رحمه اتصلت بندا وعرفت أن اياد تعبان جدا قالتها هاجي رفضت ندا رحمه أصرت أنها تروح تشوف أختها وعندي مفاجاه ليكي بس مارديتش نقول لندا قالتها لما اجي
وأخيرا رجع عادل زي الاول وأحسن كمان شاب طويل لونه خمري باين عليه أنه صعيدي راجل عيون سوده
اول مارجع قالته رحمه أننا هنسافر المنيا نشوف ندا وابنها والحجه عليه هسافر معاكم وبالفعل سافرو كلهم بس ف عربيه لأن الطياره عادل بسبورة منتهي عايز غيرو والبطاقه كمان وكل الورق ف بيتهم ف المنيا وصلو عند ندا ال ماكنتش موجوده في المستشفي جمب ابنها وحدها وفرحه ندا برجوع عادل سندهم وصل خلاص
رحمه:-جوزك فين
ندا:- محمد من يوم ماجينا من مصر وهو متغير ع طول خناق معايا وعايز يعرف وخلاص مين ال بلغلك بالمستشفى فاكرني عارفه ومش مصدق أن معرفش
عادل:-ف ايه
رحمه:-موضوع هحكيلك عليه بعدين
ندا:-دا حتي ابنه مابقاش يشوفه ول يسأل عليه
رحمه:-كل دا كنت متوقعها عشان كدا كنت رافضة انك ترجعي بس اعمل ايه ف دماغك
ندا:-قعدت تعيط
خرج الدكتور قالهم انه تعبان جدا واحتمال يموت كلهم زعلو
رحمه عارفه انه تعبان بس مش عايزة أختها قلبها ينكوي زيها ولا تدوق من نفس الكأس ال شربت منه قالتلها أنها كانت عارفه بس مارديتش تقول يمكن ندا هتكون أخف من رحمه شويه فعلا الولد الصغير اتوفي صمام ف القلب مات منه وعشان صغير ماستحملش
وهم كلهم ف البيت
دخل محمد
محمد:-وش اخوكي الحلو
كلهم بصو ع بعض
ندا:-انت بتقول ايه قاطعتها رحمه
رحمه؛-محمد انت عايز ايه بالظبط
محمد:-ايه عايز ايه
رحمه:-لو انت مش فاهم أن عارفه أن انت مع المتر فؤاد تبقي غلطان انا عارفه انك شريكه
ندا:-بصدمه ايه
رحمه:-هي دي الحقيقه ومن زمان مش المرة دي بس
محمد:-والله طلعلك صوت
رحمه:-اسمع
قاطعها عادل بالبوكس ف وش محمد
محمد:-عايز تتكلم اتكلم معايا انا الراجل أولا انا معرفكش ولو كنت موجود ماكنتش وافقت على واحد زيك
رحمه:-ولا كنت موافقه عليه بس اعمل ايه لاختك بعد مالف عقلها بكلمتين حلوين بعد مالقيش فايدة مني لاف عليها
ندا:-ايه بتقولي ايه
رحمه:-ال المفروض كان اتقال من زمان بس ماقولتش قولت يمكن ربنا هداه وفعلا حب ندا
ندا:-ف حاله ذهوووووول مش مستوعبه انت كنت بتضحك عليا
محمد:-انا عمري ماحبيتك ولا هحبك بس قولت اهي صيدة اطلع منها بقرشين خصوصا أنكم مش معاكم حد بس طلعتو انتو نفسكم رجاله
رحمه:-الاستاذ لاف عليا بس مالقيش مني فايدة أن رافضة تماما أي علاقه حتي لو هتنتي بالجواز فقال يلف عليكي وانتي لسه صغيرة كلمه بتوديكي وكلمه تجيبك
ندا:-طلقني يا محمد طلقني
محمد:-لا مش هطلقك هسيبك كدا
رحمه:-طلقها احسنلك انت عارف ايه ال ممكن يتعمل فيك
محمد:-هتتحامي ف ال معاكي هيثم الشناوي ووائل الحسيني ياتري وعدتيهم بأيه
قبل مايكمل الكلمه كان عادل نازل فيه ضرب أخرص ياكلب دانا اختي ضافر من صباعها بمليون واحد زيك منتا لو كنت راجل معاها ماكنتش لجأت للغريب
ندا:-بعياط طلقني طلقني انت طلعت كدا
رحمه:-محمد قول انت عايز ايه
محمد:-ومين قالكم أن مش عايز طبعا عايز
رحمه:-طاب قول شكله المتر ساومك ع فلوس عشان ماتتحبس معاه اخد منك كام
محمد:-من يومك زكيه ايوة اخد اتحكم عليه ب 7 سنين سجن هو النص وانا النص بس انا فديتهم بفلوس دا شرطه واخد مني شيك وصرفته مراته
رحمه:-طاب قول عايز كام
ندا:-ول مليم واحد دا كلب هتخرجي فلوسك كفايه ال اخده
عادل:-بتتكلمو كدا ليه ومين ال يدفع واحد كلب زي دا هيطلق من غير مليم ومسكه ونزل فيه ضرب كنت فاكر أن مالهمش راجل لا اصحي الراجل رجع اهو انت فاهم كلامك معايا وهتطلق من غير مليم أحمر
خلعته رحمه من تحت ايدة بالعافية بعد ماوشه بقي كله دم
محمد:-وديني يعملك قضيه تعدي
رحمه:-بس ياعادل ال عايزة ياخد بس يطلق اختك
عادل:-ولا مليم واحد طلق بقولك طلق
محمد وهو ماسكه عادل من لايقت قميصه انتي طالق
عادل:-مرة كمان
محمد:-طالق
عادل:-فاضل واحده ياخفيف
محمد:-طالق
سابه عادل من ايدة وهو كان ع آخره
رحمه:-كان من الاول بس انتو عالم
محمد:-مسح ال عملته عليه ندا واكيد كلكم عرفتو ايه هو
عادل:-أقسم بالله لو لقيتك ف طريق قدامي ياهخليك تقرأ الفاتحه ع نفسك واطي
رحمه:-يلا لمي هدومك
الحجه عليه:-انا والله مش هتكلم كفايه ال اتقال بس انا ندمانه ع كل يوم اعتبرتك ابني فيه
محمد:-يلا مش طلقتها يلا بقي برا
مسكه تاني عادل
رحمه:-بس بقي كفايه احنا خارجين بس ناخد حاجت اختنا .بالفعل أخدت ندا هدومها بس رحمه مش هتخليها تأخذهم معاها هتجبلها غيرهم مش عايزه أي حاجه تفكرها بيه ومشيو ع بيتهم القديم ال كانو فيه مع بعض اطفال
واجتمعت من تاني الأسرة مع بعض كل واحد ف همه سارح بس البيت نساهم كل حاجه وبدوأ يفتكرو أيام ماكانو صغيرين مع بعض واخدت رحمه عادل وورته المستشفي ومسكتها لاخوها هو ال هيراعيها وشافت دكتوريوسف وقضو احلي أسبوع وندا بتحاول تفك شويه كل ماتفكر بال حصل تفتكر ال حصل لرحمه وأنها ماتجيش حاجه فيها مش مهم ال راح المهم ال جاي
هناك
هيثم ع نار سافرت من غير مايعرف ممكن تكون زعلت مني ممكن ماترجعش تاني خصوصا أن برن مغلق حتي هند كمان بترن مغلق زعلان جدا ومش عارف يعمل ايه
رحمه بالرغم من كل ال حصل بس مانستيش هيثم بس قالت فرصه بعدت عنه عشان اعرف حقيقته ومشاعره ايه
رحمه عايزة ترجع مصر بس عادل عايز يفضل هنا
رحمه:-عادل انت مش مكانك هنا
عادل:-ازاي دي بلدنا
رحمه:-اخويا افهمني انا هربت من هنا وانت مكانك هناك ابدأ من جديد هناك
عادل:-صعبان عليه مش هاين عليه أن يسيب البلد ال اتولد فيها بس هي عمل ايه دي رغبت أخته وكمان بعد ال حصل لها مش عايز يرفض لها طلب
بالفعل رجعو ع مصر كلهم وبدأت ندا بحياة جديدة
هيثم أخيرا نور الاوضه ولع يبقي رجعت وف ثانيه كان عندهم واستقبلو عادل
دلوقت بقي ف راجل ف البيت رحمه مش موجوده اهااااااااا ف مكانها ال بتروح تقعد فيه استاذن هيثم وخرج فعلا ع رحمه
راح لقيها ف نفس المكان الموجودة فيه
نكمل بكره
ايه ال هيحصل بين هيثم ورحمه ف الموقف دا ورحمه هتصالح هيثم ازاي
موقف عادل وال عمله مع زوج أخته محمد كان صح ول غلط
محمد هيسكت ع ال اتعمل فيه
والاهم رانيا لما تتفاجا بال شافته ف مكتب هيثم
كل دا واكتر هنعرفه ف الحلقات ال جايه
رايكم ف ال عملته هند انها ماقلتش لحد صح ول غلط
ملحوووووووووظه ندا ورحمه ف غيرهم كتييير دي. مجرد نماذج وف افظع من كدا ربنا يهون ع كل واحد
انتظرووووووووووووووني
متابعه للصفحه انا مش بتأخر ف النشر اهو 🙈
تكملة الروايه للنهايه من هنا
جميله
ردحذف