القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

بنات منصورللكاتبه رنااحمد كامله جميع الفصول مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله

الفصل الأول من بنات منصور ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في شقه بسيطه يسكن منصور وبناته الاثنان فهو لديه اربع بنات اثنان متزوجان واثنان يسكنان معه بالشقه ف منصور هو مراجع حاسبات في شركه رجل الأعمال ربيع الدميري ٠٠٠٠

في الصباح :٠٠٠٠

ميرفت بصراخ :ي بابا يلا بقي الفطار انتي ي زفته ي رشا.

رشا بمرح :صبح صبح يا عم الحج صباح الفل علي احلي اخت في الدنيا.

ميرفت بحب:صباح الفل ي قلبي يلا علشان الفطار علشان متتاخريش علي الجامعه.

منصور بابتسامه :صباح الفل ي بنات.

ميرفت ورشا:صباح الفل ي بابا يلا نفطر ٠٠

علي مائده الافطار :٠٠٠

منصور  :اختك شجن أخبارها ايه.

ميرفت بقلق:كويسه ي بابا.

منصور بشك:بتخبي عليا ي ميرفت.

رشا بحزن:مانت عارف ي بابا مشاكلها مع خالتي الي مبتخلصش.

منصور بوجع :سعات بحس اني السبب واني فرط فيها.

ميرفت سريعا:متقولش كده ي بابا انت عارف ان محمود بيحبها من زمان بس هي ظروفهم ملطشه شويا عادي زي الناس.

رشا بابتسامه:اطمن ي بابا انشاء الله كل حاجه هتتعدل وتبقي زي الفل.

منصور : والبت صباح.

ميرفت بابتسامه:الحمد لله ي بابا انت عارف ان هي واحمد بيحبه بعض من زمان وام احمد شيالها من علي الارض.

منصور بتمني:ربنا يكرمكم ي بناتي واشوفكم متهنين ي يارب يلا بقي انا هروح الشركه سلام عليكم.

ميرفت ورشا :وعليكَم السلام ي بابا.

*********************************************

في فيلا ربيع الدميري :٠😍😍😍😍🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

تحديدا غرفه اسد الدميري :٠٠

كانت تتدخل اشعه الشمس وهي تتلالا علي وجه ذلك الوسيم ليفتح عيناه الزرقاء كالسماء الصافيه ليشعر بيد صغيره وهي تلمس علي وجنتيه بحنان ليتطلع ببسمه حانيه لذلك الملاك الجميل الصغيره

(سما) ٠٠

اسد بابتسامه: صباح الفل علي قلب بابي.

سما بطفوله:ثباح الفل ي اسدي.

اسد بضحك:ههههه روح قلب اسدك فطرتي.

سما بزعل:لا مفطرتش وانت عارف انك لازم تاكلني بايدك.

اسد باسف:اسف ي روحي مخلتيش مراد ياكلك ليه.

سما:تيتا وجدو لسه صاحين دلوقتي ومراد لسه نايم.

اسد :ماشي ي نبض قلبي يلا نفطر ي قلب بابا...

على مائده الافطار :٠٠٠٠٠

ربيع :اسد كنت عايز افتحك في موضوع.

اسد بضيق :ي ريت ميكونش نفس الموضوع الي بتكلمني فيه كل شويه.

مريم بحده:اسد اتكلم مع والدك كويس.

ربيع بغضب:سبيه ي مريم هو عارف غضبي ممكن يوصل ل فين.

اسد بحده:من فضلك ي بابا انت عارف اني مبحبش اسلوب التهديد ومش انا الي اتهدد.

مريم بغضب:مالها داليا بنت خالتك.

اسد بضيق:كويسه وزي الفل.

ربيع بغضب:انت بتهزر ي اسد.

اسد بضيق : بابا انا مش هتجوز مش هجيب مرات اب لبنتي ولو ده حصل مش هتبقي واحده غنيه من عائله هتبقي واحده عاديه علشان تقدر النعمه الي هي فيها. 

سما بطفوله :بابا سما عايزه ماما. 

اسد بوجع :ربنا يسهل ي سما. 

مراد :صباح الخير. 

الجميع :صباح النور. 

مراد بحب:ازيك ي سمسم. 

سما بطفوله :سمسم كويسه ي مراد. 

مراد بحب:ي يارب دايما ي قلب عمك. 

ربيع بحده :مراد كنت فين لحد اليل كده. 

مراد :كنت في المستشفى ي بابا كان عندي عمليات كتير. 

مريم بحده:ي ريت تبقي تتطمنا عليك ولو حتى بالتلفون انك هتتاخر. 

مراد بضيق:حاضر. 

اسد :يلا ي سما علشان الحضانه. 

سما بابتسامه طفوليه :حاضر ي بابا. 

********************************************

في منزل حنان خاله شجن ووالده زوجها محمود :٠٠٠٠٠٠٠٠

حنان بصراخ :انتي ي ست شجن فين الطفح. 

حنان بضيق: ساعه واحده بس ي خالتي وكله هيبقى جاهز ويكون محمود رجع من الورشه. 

حنان بسخريه:ويتري الهانم نايمه ليل ونهار ليه انشاء الله تكوني حامل وانا معرفش دانتي ارض بور ي اختي بقالنا سنين بتعالج فيكي ويريت في حاجه نافعه. 

شجن بقوه عكس مبداخلها: اولا انتي وابنك الي حفيتوا ورايا علشان اوافق علي الجوازه ثانيا بقي ده كله امر ربنا مش رايد وعالم بحالي اني مش عايزه ولا طايقه اخلف من ابنك. 

حنان بغضب:ماله ابني ي عره النسوان هو انتي كنتي تتطولي واحد زيه العيب علينا اننا شلناكي من الفقر عند ابوكي وخلينا بقيه اخواتك ي عرفوا ياكلوا. 

ليقاطعهم دخول محمود. 

محمود بضيق:سلموا عليكم مالكم بس صوتكم جايب اخر الدنيا.

حنان بصراخ :هيكون ايه غير بنت الوزير الي انت متجوزها الي مش عاجبها حاجه في الدنيا. 

شجن بغضب:انا برضه ي وليه ي ظالمه دانتي الي بتفتري عليا حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ي شيخه. 

محمود بغضب:شجن متنسيش انها امي وخالتك كمان. 

شجن بغضب: ي عني ايه ي سي محمود انت كمان هتعمل عليا راجل. 

لتتتلقي صفعه قويه علي وجنتيها.. 

محمود بصراخ : انا راجل غصبن عنك انا الي غلطان اني بحبك ومش عايز اجي عليكي بس انتي زودتيها اوي. 

شجن بقوه ودموع :ماشي ي محمود ماشي هدفعك تمت القلم ده غالي ومبقاش بنت منصور اما وريتك ي محمود ٠٠٠٠٠٠

*******************************************

في شقه ام احمد (صباح واحمد) ٠٠٠٠

صباح بحنان:الاكل جهز ي امي. 

ام احمد بحب:ربنا يخليكي ليا ي بنتي شايلني. 

صباح بحنان :دانتي زي امي الله ي رحمها بالظبط واشيلك فوق راسي. 

احمد بهزار :ايه ده طب خودوني معاكم في وصله الحب دي.

صباح بعشق:حبيبي دانت الحب كله. 

احمدبعشق :حبيبه قلبي ربنا يخليكي ليا يا قلبي. 

ام احمد بابتسامه:ربنا يخليكم لبعض وليا ي حبايب قلبي. 

احمدبمرح :طب يلا بقي انا جعان علي الاخر ولازم ارجع الشغل. 

صباح بحب:يلا ي حبيبي. 

********************************************

في شركه ربيع الدميري :٠

خاصه في مكتبه :٠٠

ربيع بغضب:ي عني ايه ي استاذ الملف في البيت ايه التهريج ده. 

منصور بخوف:انا اسف سعادتك خدته البيت اكمله ونسيته اسف سعادتك. 

ربيع بغضب:مخصوم منك 3ايام. 

منصور برجاء :لا ابوس ايدك سعادتك ده المرتب بيكفينا بالعافيه. 

ربيع بغضب : الموضوع انتهي ي استاذ منصور واتفضل الملف يبقي في ايدي بعد ساعه اتفضل. 

منصور بحزن :حاضر سعادتك. 

من امام الشركه :٠٠٠

ميرفت :اتفضل ي بابا الملف. 

منصور بحزن :كتر خيرك ي بنتي. 

ميرفت بقلق:مالك ي بابا. 

منصور بدمع : بلعن الزمن الي بيزل فيا ي بنتي. 

ميرفت بوجع :معاش ولا كان الي يزل فيك ي بابا دانت سيد الناس كلها. 

منصور بهدؤء:ربنا يخليكي ليا يا بنتي ابقي طمنيني عليكي اول متوصلي. 

ميرفت :حاضر ي بابا.. 

في سياره اسد :٠

اسد بحب:ها ي حبيبتي مبسوطه طلبتي اجيبك الشركه واديني جبتك. 

سما بطفوله :بحبك اوي ي اسدي. 

اسد بضحك:هههه وانا بموت فيكي ي روح اسدك يلا بينا. 

من داخل الشركه :٠٠٠

سما :بابي عايزه سما عايزه شيكولاته. 

احدي المواظفين :اسد باشا لو سمحتي عيزين امضاتك علي الورق ده قبل مسعادتك تتطلع. 

اما ميرفت كانت ستخرج بره الشركه لتلاحظ ذلك الملاك الجميله لتذهب نحوها. 

ميرفت باعجاب:مشاء الله انتي جميله اوي. 

سما :ميرسي ي طنط. 

ميرفت بحب:ي روحي انتي اسمك ايه. 

سما :سما اسد الدميري. 

ميرفت بصدمه:بتقويلي مين.. 

تفتكروا ايه الي حصل وميرفت ايه علاقتها باسد 🤔🤔🤔🤔🤔

يتببببع ٠

*********************************************

طبعا ده اول بارت من بنات منصور هستنا تعليقاتكم علشان تشجعوني اكمل الي جاي 

بنات منصور:٠٠٠

بقلمي رنا احمد :٠


البارت الثاني من بنات منصور 😘😘😘😘♥️💖💖💖💖

في شركه الدميري :٠٠٠٠

اسد بقلق: اؤمري حضردتك عايزه ايه من البنت.

ميرفت بابتسامه:ازيك ي اسد.

اسد بسعاده :ميرفت مش ممكن ايه الصدفه الجميله دي.

ميرفت :بجد جميله ي اسد. 

اسد بحب:اكيد طبعا انتي عارفه اني اشوافك دي اكتر حاجه بتسعدني.

لينظروا لبعضهم البعض بنظرات تحمل الكثير (حزن عتاب عشق واشتياق) ليقاطعهم ربيع الدميري بغضب. 

ربيع بغضب:ايه الي مواقفك كده ي اسد ومين البنت دي. 

منصور بخوف :دي دي بنتي ميرفت ي ربيع بيه كانت جيبالي الملف انتي لسه هنا بتعملي ايه ي ميرفت. 

ميرفت :ابدا ي بابا كنت واقفه مع اسد شويه ومع سما. 

ربيع بغضب:وانتي تعرفي اسد منين انشاء الله. 

اسد :بابا ميرفت كانت زميلتي في الجامعه بس بصراحه مكنتش اعرف انها بنت عمي منصور.

سما:بابي عايزه اروح الملاهي. 

داليا بغيظ: انا هروح معاكي ي سما انتي وبابي الملاهي. 

سما بضيق :لا بابي وميرفت بس الي هيجوا مع سما. 

ربيع بحده :سما طنط داليا هي الي هتروح معاكم. 

سما ببكاء :لا ي جدو انا عايزه طنط ميرفت. 

اسد بحب:خلاص ي نور عيني انتي بالذات مبحبش اشوف دموعك. 

ربيع بحده:البنت دي انت مدلاعها ب زياده ي اسد. 

اسد بغضب:بنتي وادلعها براحتي ي بابا واظن كفايه الي شفاته بنت في سنها ميرفت يريت تيجي معانا متهيالي انت مش هتمنع ي عمي منصور وانا هرجعها البيت علطول متقلقش علشان خاطر سما. 

منصور برعب: انا مقدرش ارفضلك طلب ي اسد بيه روحي ي ميرفت بس متاخريش. 

ميرفت :حاضر ي بابا. 

سما بفرحه: هيييه يلاطنط ميرفت. 

ميرفت بسعاده :يلا ي روحي.

ليذهبوا الي الملاهي. 

ربيع بحده:مكنتش اعرف ان عندك بنات حلوه كده ي منصور. 

منصور بخوف :ربنا يكرمك سعادتك دول اربع بنات ي بيه. 

داليا بخنقه وغيظ:ربنا يخلي ي استاذ منصور. 

منصوربقلق:ربنا يخليكي ي داليا هانم عن اذنكم اروح اكمل شغلي. 

داليا بغضب وغيره: عجبك الي حصل ده ي اونكل. 

منصور بتركيز:لا طبعا مش عجبني بس انتي عارفه عمك لما بيحط في دماغه حاجه بيعملها. 

داليا بضيق:انا مصدقت خلصت من الزفته نرمين تتطلعلي ست زفته دي. 

ربيع بخبث:ي بت انتي بتثقي في كلامي ولا لا. 

داليا :طبعا ي اونكل. 

ربيع : خلاص انا قولتهالك قبل كده وهقولهالك تاني وريث عيله الدميري هيبقي منك انتي وجوازك من اسد لازم هيحصل دلوقتي او بعدين. 

*********************************************

في بيت شجن :٠٠٠٠

محمود :ممكن بقي تهدي شويه. 

شجن بدموع:اهدي بقي بتمد ايدك عليا ي محمود هي دي اخرتها. 

محمود بحده:ي عني ي شجن الي انتي عملتيه مع امي ده ينفع.

شجن بدموع:لا افضل ساكته اندب حظي مش كفايه الي انا فيه كمان هستحمل الذل والإهانة. 

محمود بعشق:هو ايه يروحي الي انتي فيه انتي عارفه انا بحبك قد ايه وعملت المستحيل علشان اتجوزك. 

شجن بوجع :ويرتنا متجوزنا ي محمود ي ريتنا جوازنا قتل كل طموحي. 

محمود بتنهيده: شجن الفلوس مش كل حاجه انا عارف ان طول عمرك نفسك تتجوزي واحد غني بس انا بحاول علي قد ماقدر علشان مخليكيش محتاجه حاجه. 

شجن بتنهيده: ربنا يقدم الي فيه الخير ي محمود. 

محمود بحب:خلاص مش زعلانه. 

شجن بمكر:لا خلاص بس عايزه منك طلب. 

محمود بحب:اؤمري. 

شجن بخبث :عايزه لاب توب يسلني ويشغل وقتي. 

محمود بقلق:بس ده غالي اوي ي شجن وانا هجيب منين بس.

شجن بدلع مصتنع:ي حبيبي مش لدرجه دي حاول بس انا عيزاه. 

محمود بطيبه:حاضر ي حبيبتي هشتغل كام ورديه في الورشه وربنا يسهل. 

شجن بخبث:تسلملي ي حودا. 

*********************************************

في الملاهي :٠٠٠٠٠

ميرفت بابتسامه:جميله اوي سما اكيد طالعه لمامتها ربنا يخليهالك. 

اسد بمكر:وليه مامتها هو ابوها وحش. 

ميرفت بخجل:لا طبعا مقصدش بس هي ولدتها فين. 

اسد بخبث :ابدا تعبانه شويه. 

ميرفت :الف سلامه عليها مالها. 

اسد بخبث:ابدا اصلها حامل في البيبي الثاني فتعبانه. 

ميرفت بغيظ: اه ربنا يقومها بالسلامه. 

اسد بضحك:الله يسلمك قوليلي انتي اخبارك. 

ميرفت بحزن:تمام ماشيه اخواتي الكبار اتجوزو ولسه انا واختي رشا. 

اسد بتذكر:رشا علي ماتذكر انها كان نفسها تدخل طب مش كده. 

ميرفت بحزن :ده صحيح ودخلت فعلا بس للاسف مش قادرين لا نعملها عياده واننا نشغلها في مستشفي دي عايزه وسطه واحنا علي القد بس الحمد لله علي كل حال. 

اسد :هي دكتوره ايه. 

ميرفت :أطفال. 

اسد بابتسامه: خلاص اعتبري انها اتعينت في اكبر مستشفي. 

ميرفت بسعاده:بجد ي اسد. 

اسد بابتسامه:طبعا بجد في مستشفي اخويا مراد اعتبري الموضوع منهي. 

ميرفت بسعاده:ربنا يخليك ي اسد مش عارفه اشكرك ازي. 

سما بتذمر:هو انتوا هتقعدوا تتكلموا تعالوا اركبوا معايا يلا. 

اسد بضحك:ههههه حاضر ي حبيبتي يلا بينا. 

*********************************************

في مستشفي مراد الدميري :٠٠٠٠٠٠٠

تحديدا في مكتب مراد :٠٠٠

كارمن بحب:اخبارك ايه ي مراد. 

مراد بضيق: اسمي الدكتور مراد اظن احنا مش اصحاب علشان نشيل التكليف ي انسه كارمن. 

كارمن بحزن:مراد انا بحبك انت ليه مش قادر تحس بيا. 

مراد بحده:اظن اني قولتلك قبل كده اني مش بفكر في موضوع الجواز دلوقتي خالص ولما احب اتجوز هتجوز الي يشاور عليها قلبي مش جواز كده وخلاص. 

كارمن بدموع :ماشي ي مراد بس عمرك مهتلاقي حد يحبك قدي عن اذنك. 

مراد بضيق:استغفر الله العظيم يارب ايه البنات دي دي قريت تقولي اتجوزني عرفي. 

ليقاطعه دخول اسد وسما. 

اسد :ايه مالك مين الي خنقك كده. 

مراد بسعاده:سمسم عامله ايه يا قلبي. 

سما :سمسم مبسوطه اوي ي مراد. 

مراد بعتاب :يارب دايما ي قلب عمك ايه ي اسد ايه الي نزلك من البيت بليل كده ومعاك سما الجو تلج عليها . 

سما : ده احنا كنا في الملاهي ي مراد. 

مراد :ملاهي لحد دلوقتي. 

اسد بابتسامه :ايوه لحد دلوقتي وبعدين بقي نكملك الي حصل احنا كنا جنبك قولنا نشوفك ٠

مراد :لا استنوا انا جاي معاكم انا خلصت عمليات يلا بينا. 

*********************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠

منصور بغضب:ايه الي اخرك كده ي ميرفت. 

ميرفت باسف:انا اسفه ي بابا صدقني مخدتش بالي من الوقت. 

رشا :خلاص ي بابا محصلش حاجه لكل ده. 

منصوربرعب:لا حصل حصل انا مش قد ربيع الدميري ولا قد الي ممكن يعمله فينا. 

ميرفت بدموع:ليه ي بابا بتقول كده بنتك متربيه كويس واسد كمان كان زميلي في الجامعه وبنادم محترم اوي. 

منصور بصراخ :انا عارف كل ده ومش محتاج تقوليه بس انا من حقي اخاف عليكم اوعي يبنتي تسببي في كسرتي اوعي. 

ميرفت بدموع : انت بتقول ايه ي بابا دانا اموت نفسي قبل ماعمل كده. 

رشا :خلاص ي بابا محصلش حاجه. 

منصور بخوف :ربنا يسترها عليكم ي بناتي ربنا يسترها عليكم ميرفت ي بنتي اوعي تبصي فوق ي بنتي اوعي احنا مش قدهم. 

ميرفت بدموع :حاضر ي بابا حاضر. 

********************************************

في فيلا الدميري :٠٠٠٠

مريم بغضب :وانت ازاي تسمح بكده ي ربيع. 

ربيع بحده:قولتلك سما مسكت فيها مقدرتش اعمل حاجه وبعدين متقلقيش منصور عارف كويس انا ممكن اعمل ايه لوالبنت دي خيالها يروح لاكتر انها بالنسبه لعائلتنا مش ممكن تكون اكتر من خدامه. 

مريم بغيظ: الي زي دي ممكن تتطمع شاب غني وعائله غنيه وتتلون علي كل لون علشان تشد اسد خصوصا انك قولت انها كانت زميلته في الجامعه والله اعلم ايه الي ممكن يكون كان بنهم. 

ربيع بغضب:وانتي ازي تفكري اني ممكن اقبل بكده ده يبقي اخر يوم في عمرها لوبصه ل فوق ٠

مريم بخفوت :طب بس بينهم راجعوا. 

سما بفرحه :جدووووو٠

ربيع :حبيبه جدو اتبسطي. 

سما بسعاده :اوي اوي اوي ي جدو طنط ميرفت دي جميله اوي. 

مريم بغيظ:طنط ميرفت وطنط داليا م جميله برضه ي سما. 

اسد :كيرا كيرا. 

كيرا :تحت امرك ي اسد باشا. 

اسد:خودي سما علشان تتعشا وتنام. 

كيرا :حاضر ي يلا ي سما. 

مراد :عن اذنكم انا كمان هنام.

ربيع بحده:انت والبنت دي ي اسد كنتوا زميال في الجامعه وبس ولا فيه حاجه تانيه. 

اسد بغضب:لا ي بابا كنا بنحب بعض بس سعادتك كنت مصمم علي جوازي من نيرمين وانا كنت غبي وضياعتها مني بس نسيت انها رقيقه وحساسه سمحتني لمجرد انها شافت سما بنتي نست كل حاجه ببرائتها ووقلبها الأبيض الي عمره مكره حد. 

مريم بغضب: الله الله ايه الحكايه ي اسد شايفه كلامك عنها مش مريحني ايه الموضوع ي اسد. 

كان اسد ليرد ليقاطعهم دخول نيرمين.

ربيع :اهلا ي نرمين ي بنتي اتفضلي. 

نيرمين : انا عايزه بنتي و الفلوس الي بعت بيها بنتي واتنزلتلك عن حضانتها هرجعالك وانا عايزه بنتي. 

اسد بغضب:اديكي بنتي علشان تبيعيها علشان شمه انسي ي نيرمين ده مستحيل ادي بنتي لواحده مدمنه زيك. 

نيرمين بقوه :كفايه ي اسد انا قولتلك اني مكنتش في وعي لما اتنزلتلك علي البنت انا عايزه بنتي. 

اسد بغضب وكره :نجوم السماء اقربلك انك تخديها احنا مصدقنا خلصنا منك ومن فرفك واكتر حاجه ندمان عليها في حياتي اني اتجوزت واحده زيك انسينا ي نيرمين.

نيرمين بغضب:مستحيل انسي بنتي ي اسد وافتكر اني جيت طلبتها منك وانت رفضت واوعدك هدمرلك حياتك ي اسد سامع هدمرلك حياتك. 

********************************************

في شقه منصور:٠٠٠٠

رشا بدهشه :بتقويلي مين اسد. 

ميرفت بسعاده:ايوه ي رشا اسد لما شوفته للنهارده اتخطفت حاسيه اني رجعت لايام الجامعه تاني. 

رشا بغمزه :ي سيدي ي سيدي ده الحب لسه مؤلع بقي. 

ميرفت بعشق :اوي اوي ي رشا عمري منسيته. 

رشا بحزن:بس ده متجوز ومخلف ي ميرفت.

ميرفت بحزن:وهو ده الي بيوجعني كل مافتكر كده بكره نفسي اني بفكر فيه واقول ان ده غلط. 

رشا :الحب مفيهوش صح وغلط. 

ميرفت بحزن :احنا قصه حبنا انتهت من زمان بابا عنده حق لازم ابعد ومبوصش فوق لازم.

يتببببببببع.. تفتكرو تفكير ميرفت صح انها تبعد عن اسد🤔🤔🤔

********************************************

طبعا تسلمويلي علي كل التعليقات الجميله الي جاتلي اوعدكم اني احاول انزلها كل يوم انشاء الله هستنا تعليقاتكم الي بتفرحني دمتم في رعايه الله وحفظه ♥️♥️😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

بنات منصور :٠٠

بقلمي رنا احمد :٠٠


البارت الثالث_____الرابع

 من بنات منصور

♥️♥️♥️♥️♥️😊😊😊😊😊

في الصباح :٠٠٠٠

في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠

كانت تقف ميرفت في المطبخ لتعد الطعام شارده لتقاطعها رشا بفزع حاسبي ي ميرفت الزيت هيتكب عليكي.

ميرفت بفزع ودموع : اسفه ي رشا ي حبيبتي مخدتش بالي.

رشا بحزن:مالك ي قلب اختك فيه ايه بس فيكي ايه.

ميرفت بدموع :موجوعه موجوعه اوي ي رشا.

رشا بقلق:بعد الشر عليكي ي روحي بس بقي لحسن بابا يحس بحاجه مش ناقصين.

منصور :هو ايه ده الي احس بيه ي رشا.

رشا بارتباك :مفيش ي بابا ده ميرفت الزيت كان هيتكب عليها بس الحمد لله محصلش حاجه جات سليمه فخوفت ل حضردتك تحس بحاجه وتقلق بس.

منصور بحزن :سلمتك ي بنتي الف سلامه.

ميرفت بحزن:الله يسلمك ي بابا بس فيه موضوع كنت عايزه حضردتك فيه.

منصور بقلق :خير ي بنتي.

ميرفت بارتباك :طبعا حضردتك اكيد عارف مستشفي مراد الدميري اخو اسد.

منصور بتاكيد:ايوه عارفها طبعا.

ميرفت بقلق: رشا انشاء الله هتتعين فيها من النهارده.

منصور بحده :وهو مين الي قال كده ومين الي وصل ل مراد اصلا.

ميرفت بخوف:بصراحه ي بابا انا من وسط كلامنا انا واسد جبنا سيره رشا وهووعدني انها يعتبر اشتغلت خلاص في مستشفي مراد اخوه.

منصور بحده:وايه المقابل.

ميرفت بدهشه:مقابل ايه حضردتك قصدك ايه.

منصور بغضب: قصدي انتي فهماه كويس ي ميرفت وانا مش موافق فيه مليون مستشفي تانيه اشمعنا المستشفي دي انتوا ليه مصممين تتعبوني ليه مصممين توجعوا قلبي وتحطوا رقبتي تحت ربيع الدميري اشمعنا ولاده فهموني.

رشا بصراخ:فيه ايه ي بابا ايه الي حصل ل كل ده انت شايفهم واقفين علي الباب جايين يخطبونا ده شغل عادي ي عني متقلقش ي بابا.

ميرفت بدموع: متقلقش ي بابا احنا فين وهما فين مستحيل يكونوا فيه حاجه من الي بتفكر فيها اطمن.

منصور بقلق:ربنا يستر.

*******************************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

علي مائده الافطار :٠

ربيع بحده : عجبك عمايل اخوك دي ي مراد. 

مراد بحده :ايه الي عمله اخويا ي بابا انه مصدق يفرح ويعيش زي باقي الناس. 

مريم بغضب:مالك بتتكلم كده ي مراد انتوا في الاول والاخير ولادنا ويهمنا سعادتكم وراحتكم. 

مراد بحده :مظنش ي ماما مكنتوش ضغطوا عليه زمان انه يتجوز نيرمين رغم ان انتوا عارفين بلاويها ولسه عايزين تكملوا عليه دلوقتي طب فكروا في سما حفيدتكم. 

ربيع بحده:حفيدتنا المفروض انها هتفضل مع ناس من نفس عائلتها منننا مش بنت شوارعيه زي دي. 

مراد بياس :مفيش فايده هتفضلوا تبوصوا لناس من فوق كانكم من طينه غير البشر. 

ليقاطعهم داليا ٠٠

داليا :صباح الخير عليكم. 

الجميع :صباح النور. 

داليا :امال فين اسد وسما.

مريم بسخريه:لسه نايمين مهم راجعين متاخر.

داليا بغيظ: طبعا من اللف مع البنت السنكوحه دي. 

مراد بغضب:اتكلمي عن الناس كويس انتي ملكيش الحق انك تغلطي في حد. 

مريم بغضب:قصدك ايه ي مراد.

مراد بزهق: والله كل واحد عارف نفسه عن اذنكم لاني اتاخرت. 

داليا بغيظ:شايفه ي خالتي اهو لاشافها وعارفها وبيدافع عنها. 

مريم بغمزه :سيبك انتي وروحي صحي اسد. 

داليا بسعاده:حاضر ي خالتي. 

لترحل داليا سريعا الي غرفه اسد. 

في غرفه اسد:٠٠٠٠٠٠٠

كانت تقف داليا بهيام وهي تتامل ذلك الوجه الهادي الجميل الذي تتفنن في عشقه لتقترب منه بهدوء لتتحدث في ذاتها. 

داليا في نفسها :ياااااه ي اسد نفسي يجي اليوم الي اكون فيه معاك في السرير ده وفي حضنك وقريب اوي ي حبيبي وباي طريقه لتقترب منه بهدؤء لتتضع قبله رقيقه على وجنتيه. 

اسد بنعاس: روحي س سمسم خالي مراد ي فطرك انا هنام شويه ي حبيبتي. 

داليا بعشق: بس انا دودو حبيبتك مش سما. 

اسد بفزع :داليا انتي داخلتي هنا ازي. 

داليا بدلع :ايه يروحي عادي هو انا غريبه دانا دودو. 

اسد بغضب:انتي باين عليكي اتجننتي هي حصلت انك تتداخلي اوضه نومي. 

داليا بخوف :إيه ي اسد فيه ايه مش لدرجه دي. 

اسد بغضب:اطلعي بره بدل مطلع عليكي الي عمرك مشوفتيه برررره. 

لتخرج داليا سريعاخوفا من هيئه اسد المرعبه. 

سما بفزع وببكاء :بابي بابي. 

اسد باطمئنان:متخافيش ي قلب ابوكي متخافيش. 

سما ببكاء: انت كنت بتزعق ليه انا اتخضيت. 

اسد بعشق: بعد الشر عليكي ي قلب بابا خلاص محصلش حاجه يلا علشان نفطر ونخرج شويه. 

سما بحماس: وهنشوف طنط ميرفت. 

اسد بضحك:هههههه دانتي حبيتي طنط ميرفت اوي اوي بس انا لو فضلت وراكم كده مش هشتغل خالص وبعدين انتي ناسيه الحضانه. 

سما بابتسامه:علشان خاطر سمسم حبيبتك ي اسدي نخرج النهارده شويه انا انبسط اوي انبارح. 

اسد بابتسامه:حاضر ي روحي هحاول يلا ناخد شاور ونفطر ونشوف هنعمل ايه. 

سما بحماس :اوكي. 

*********************************************

في منزل شجن ومحمود :٠٠٠٠

ام محمود بقلق: مالك ي محمود شكلك تعبان ليه. 

محمود بتعب:من الشغل ي امي ليل ونهار لما هلكت. 

ام محمود بعتاب:مانت الي هالك نفسك ليل ونهار علي ايه مش عارفه داحنا ثلاثه الحمد لله المصاريف الي بتيجي من الورشه بتقضينا ولا هي الحربايه هي الي طلبتها مبتخلصش مش كده. 

محمود :ي امي هي مش ست زي كل الستات وطالبتها لازم تبقي موجوده. 

ام محمود بغيظ:ويتري ايه هي طلباتها بنت السفير الي كانت بتقسم الرغيف بالعافيه عليها هي واخواتها عمللنا فيها بنت اللواء وهما كانوا شحاتين الله يرحمها فتحيه اختي قاست مع منصور وعانت كتير. 

محمود بحب :شجن برضه غلبانه ي امي وانتي المفروض تكوني في مكان خالتي الله يرحمها علشان خاطري متقسيش عليها.

ام محمود بابتسامه:ربنا يسهل ي ضنايا انا كل همي اني اشوافك مرتاح واشوف عيالك ي ضنايا. 

محمود وهو يقبل يداها بحنان: ربنا يخليكي لينا ي ست الكل ودعواتك الي ساندنا اقوم انا بقي ي غاليه.. 

ام محمود بحنان:مع السلامه ي ضنايا. 

***************************************

في عياده دكتوره النسا :☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕☕

الدكتوره مروه بضيق:شجن انتي مبتاخديش الدواء بانتظام.

شجن بلامبالاه:مش فارقه ي مروه. 

مروه يغضب:هو ايه اللي مش فارقه احنا بنحاول باي طريقه بالعلاج والتوفيق من عند ربنا لما انتي تهملي في العلاج كده يبقى ايه قصدك بالظبط. 

شجن :قصدي اني مش عاوزه ومش فارق معايا اذا كنت اخلف ولا لا. 

مروه بصدمه:فيه ست مبتبقاش نفسها تخلف.

شجن بحزن لتذكرها الماضي:انا مش عايزه اخلف ي مروه انا شوفت التعب والذل والفقرانا واخواتي ابونا كان عياشلي دور الشرف كانت بتجيله مصالح في شغله بملايين بس هو كان ملتزم بمبادئه علي اساس اننا هناكل ونشرب ونلبس شرف وامانه لحد ملقيت نفسي بتباع مش انا بس انا واختي صباح علشان نخف العددد علي ابوايا شويه ويقدروا اخواتي الصغيرين يعيشوا شويه عيزاني اجيب عيال يشوفوا الي انا شوفته ويعيشوا في الفقر. 

مروه :كل واحد ورزقه وحظه ي شجن. 

شجن بحزن :وانا طول عمري حظي قليل سلام ي مروه. 

مروه بحزن:ي تري دماغك دي هتوديكي فين ي شجن. 

*********************************************

في شقه ام احمد (صباح واحمد) ♥️♥️♥️♥️♥️❤️❤️💐💐

صباح بقلق:مالك ي احمد شكلك مش كويس. 

احمد بضيق: قاللوا اجورنا في المول الي بشتغل فيه. 

صباح بحنان :وايه ي عني هو ده الي مضايقك انشاء الله هتتدبر. 

احمد بوجع :ازي بس ده الي جاي كان يدوب بيكفي بالعافيه ي صباح. 

صباح بحنان:انشاء الله ربنا هيرزقنا من وسع ربك مبينساش حد. 

احمد بضيق:ربنا يسهل انا هنزل بقي لو عوزتي حاجه كلميني. 

صباح بابتسامه:حاضر ي قلبي حاضر. 

صباح بحزن:انا مش لازم افضل كده لازم اعمل اي حاجه الحمل بقي تقيل اوي علي احمد انا اروح ل زينب جارتي هي ممكن تلاقيلي اي شغل. 

في الشقه المجاوره شقه (زينب) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

زينب :ي عني انتي عايزه تشتغلي ي صباح. 

صباح برجاء :ايوه ي زينب بس ابوس ايدك يبقي الصبح واحمد في الشغل لاني مش هقول قدامه. 

زينب :ازي بس ي صباح لازم تقولي ل احمد. 

صباح :صدقيني ي زينب حاولت كتير ومش ممكن يرضا وانا بصراحه مش هينفع افضل كده لازم اساعده باي طريقه. 

زينب :خلاص الي يريحك بس انتي عارفه ان الشغل هيبقي خدمه في البيوت انا معرفش غير كده. 

صباح بحزن :ي عني انا بالاعداديه بتاعتي دي هشتغل فين مهي لازم حاجه زي دي. 

زينب :تمام اديني بس يومين وانا هظبطلك كل حاجه واوديكي تخدمي عند ناس عليوي.. 

صباح بفرحه :ربنا يخليكي ليا ي زينب ي اختي. 

********************************************

في مستشفي الدكتور مراد :🌿🌿🌿🌿♥️♥️♥️♥️🌿🌿

رشا بقلق:لو سمحتي فين غرفه الدكتور مراد. 

كارمن بضيق:الدكتور مراد مره واحده وانتي بقي ي حلوه عايزه الدكتور مراد في ايه. 

رشا بخوف:انا الدكتوره رشا منصور دكتوره الاطفال الجديده هنا في المستشفي. 

كارمن بقرف:انتي دكتوره مش باين عليكي خالص شكلك اخرك خدامه. 

رشا بدموع:ربنا يسامحك بس الانسان مش بلبسه ي هانم ياما ناس لابسه بس قليله الأدب. 

كارمن بغيظ:انتي بتقويلي ايه ي بتاعه انتي. 

مراد بغضب:في ايه الي بيحصل هنا بالظبط انتوا في مستشفي فاكرين نفسكم في زريبه ولا ايه. 

كارمن بضيق: تعالي شوف ي دكتور الهانم دي الي بتقول علي نفسها دكتوره. 

مراد :مين حضردتك. 

رشا ببراءه كالاطفال:انا رشا دكتوره الاطفال الي اسد بيه قال ل حضردتك عني. 

مراد بترحيب :اه اهلا وسهلا نورتي دكتوره كارمن ي ريت تشوفي شغلك. 

كارمن بغضب:اوكي ي دكتور عن اذنك. 

مراد بابتسامه: نورتي المستشفي اتفضلي معايا المكتب نتكلم. 

رشا بخجل:شكرا اوي ل حضردتك. 

********************************************

في الجنينه :٠😍💐💐💐💐💐💐😘😘😘😘😘😘😘

اسد بابتسامه :مبسوطه ي سمسم. 

سما بطفوله:اوي ي بابي مادام معانا طنط ميرفت انا مبسوطه هروح اللعب بقي. 

ميرفت بقلق:والله طنط ميرفت مش عارفه ايه الي خلاها توافق انها تقابلك واضح ان سما بقت نقطتي ضعفي. 

اسد بجراءه وعشق :علشان انا عارف انها بتحبني وبتموت فيا كمان. 

ميرفت بحزن:اسد ابوس ايدك انا مش ناقصه انت متجوز ومخلف عايز ايه تاني. 

اسد بحب:اولا انا مش متجوز دي لعبه لعبتها عليكي علشان اشوف رد فعلك انا طلقت نيرمين والده من سما من سنه ونص ثانيا بقي انتي حبي الاول والاخير.

ميرفت بعتاب:حبك الاول والاخير الي سبته زمان واتخلت عنه بسهوله مش كده.

اسد باسف:انا اسف صدقيني كنت طايش ومش عارف انا بعمل ايه بس انا عارف انك بتحبني لسه لحد دلوقتي وانا كمان بحبك اوي والله وخلاص مشهضيعك من ايدي تاني حرمت خلاص. 

ميرفت بدموع:اسد احنا مش قداكم انا خايفه على ابويا واخواتي والدك مستحيل يوافق.. 

اسد بعشق وتصميم :قوليلي انك عيزاني زي مانا عايزك وانا اوعدك هحميكي من الناس كلها ومستحيل اخلي حد يلمس منك شعره واحده. 

ميرفت :هتحميني انا ولا اهلي من مين ولامين ي اسد. 

اسد بتصميم :هحميكي انتي واهلك من اي حد اوعدك ي ميرفت وافقي نتجوز ونعيش مع بعض صدقيني عمري مهخذلك صدقيني. 

ميرفت بعشق:موافقه ي اسد موافقه انا عمري متمنيت راجل غيرك. 

اسد بحب :النهارده هكون عندكم في البيت واطلبك من عمي منصور. 

ميرفت بسعاده :بعشقك ي اسد. 

اسد بحب:وانا بموت فيكي ي روح اسد. 

******************************************

في شركه ربيع الدميري :🌿😘😘😘😘😘🌿🌿😘😘😘

في مكتب ربيع الدميري :٠٠٠

منصور بخوف :سعادتك طلبتني ي ربيع بيه.

ربيع بغضب :اقعد ي منصور انت عارفني كويس ي منصور مش كده. 

منصور بقلق:اكيد سعادتك. 

ربيع بمغزي:ي عني عارف لما حد يقرب من حاجه تخصني ممكن اعمل ايه. 

منصور برعب:عارف سعادتك.

ربيع بحده:يبقي ي ريت تعرف بنتك ميرفت علشان شكلها مش عارفه ومصممه تلعب بالنار معايا واخرتها هتبقي الحرق ومش هي بس هي وانت واخواتها كلهم حياتكم كلها هتتدمر وانت عارف انا اقدر اعمل ايه. 

منصور برعب:عارف سعادتك عارف صدقني وانا اكدت عليها ان الي حصل ده مش هيتكرر تاني. 

ربيع بغضب:مظنش ي منصور خود اتفرج مش دي بنتك هي واسد واضح انك مش عارف تربيها كويس ي منصور بس برغم ده كله عندي ليها مكافائه انت كنت قولتلي انها نفسها تحضر دكتوره بره مش كده. 

منصور بخوف :ايوه سعادتك. 

ربيع بحده:امسك ده المنحه بتاعتها بعد بكره سفرها ل امريكا لو فكرت تعترض او تقول اي حاجه ل اسد اعمل حسابك ان كلكم هتروحوا في الرجلين. 

منصور بقوه وقسوه :اطمن سعادتك اعتبرها خلاص سافرت الي متسمعش كلام ابوها وتعرضه هو واخواتها للخطر ومتسالش فيهم ومتفكرش غير في نفسها متستحقش ان حد يقف جنبها. 

ربيع بانتصار :برافوا عليك ي منصور كده تمام. يتتتتتتتبع 

تفتكروا منصور قاسي ولا عنده حق وميرفت هي الي غلطت 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

***********************************

البارت الرابع من بنات منصور ♥️♥️♥️♥️♥️🌿🌿🌿🌿🌿

في مستشفي الدكتور مراد الدميري :٠٠٠

مراد بدهشه:بس ازي متخرجه من سنتين والسي في بتاعك مفيهوش انك اشتغلتي قبل كده في اي مستشفي..

رشا بخجل:لاسف كل مستشفي كنت احاول اشتغل فيها يطلبوا وسطا واحنا علي القد ي عني.

مراد بضيق:حتى انقاذ اروح الناس بقت بالوسطي حاجه تقرف.

رشا باستغراب:طب مانا يعتبر حضردتك جايه بوسطا.

مراد بابتسامه:لا طبعا انتي مش جايه بوسطي اولا انا لوكنت جيتيلي كده عادي من غير معرفتك ب اسد وانه يقولي كنت هقبلك علطول من غير ترردد ثانيا بقي اسد وصاني عليكي صحيح لكن لولااني شفت السي في بتاعك واتأكدت انك تستاهلي كنت مستحيل اشغلك فهمتي.

رشا بخجل واقتناع:حضردتك عندك حق فعلا.

مراد بابتسامه:الحمد للله انك اقتنعتي المهم ان من بكره ان شاء الله هيبدء شغلك في قسم الاطفال والمرتب هيكون. 

رشا سريعا :من فضلك ي دكتور متحددليش مرتب غير لما تشوف كفائتي الاول من فضلك. 

مراد باعجاب:تمام الي يريحك. 

رشا بخجل:اشكرك ي دكتور هستاذن انا عن اذنك. 

مراد باعجاب:اتفضلي ليتحدث بهمس.. 

معقوله يكون لسه فيه بنات كده بتنكسف ورقيقه بالشكل ده ٠٠٠

********************************************

في فيلا الدميري :٠٠٠😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈

مريم بسعاده:انت بتتكلم جد ي ربيع ي عني خلاص البنت الزباله دي هنخلص منها. 

ربيع بثقه:اعتبري اننا خلصنا منها خلاص انتي كان عندك شك اني هسيبها تلعب علي اسد وتتطمع دانا امحيها هي وأهلها من علي وش الارض. 

مريم بزهق:ياااه بقي لو نجوزه داليا ونرتاح دي بتموت فيه وهي الي الوحيده الي تقدر تسعده. 

ربيع بمكر:كل حاجه بوقتها ي مريم نخلص بس من موال الزفته دي وبعدين نفكر في موضوع داليا. 

اسد بحده : بس موضوع داليا ده منتهي من زمان اما الزفته دي فيومين وهتبقي مراتي. 

ربيع بغضب:انت اتجننت ولا ايه واضح ان عقلك خلاص ضرب. 

مريم بغيظ:ايه الي انت بتقوله ده ي اسد. 

اسد بصراخ:ايه الي انا بقوله انا هتجوز البنت الي بحبها ميرفت ومش هسيبكم تمشوا حياتي علي كفيكم ابدا كفايه كده انا رايح النهارده بليل اطلبها من ابوها عايزين تيجوا معايا اهلا وسهلا مش عايزين براحتكم. 

ربيع بغضب : انت عيازني انا ربيع الدميري اروح اطلب بنت منصور الي بيشتغل عندي ده لو السماء انطبقت علي الارض مش هيحصل ده انا اقتلك ي اسد قبل متنزل مستوايا ل ناس زي دول.. 

اسد بهجوم:مانت قتلتني من زمان ي ربيع بيه من يوم مدمرت حياتي زمان لما صممت اني اتجوز نيرمين الي انت كنت عارف كويس انها مدمنه واخرتها ايه حياتي انا الي دمرت وكمان بنتي والي هي فيه انا هتجوز ميرفت غصبن عن اي حد سامع ي ربيع بيه غصبن عن اي حد ليرحل اسد بغضب شديد وهو يتوعد لاي شخص يحاول تفرقته عن من يحب. 

مريم بضيق:هنعمل ايه دلوقتي ي ربيع. 

ربيع بثقه:اكيد منصور عارف هو هيعمل ايه والبت دي لازم تغور في داهيه في اسرع وقت..... 

********************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠🌿🌿🌿🌿🌿😘😘😘😘😘😘

ميرفت بسعاده : بجد ي رشا يعني خلاص كده اتعينتي.

رشا بحماس:ادعيلي بس ده انا لسه بكره اول يوم ربنا يستر.

صباح بسعاده:انشاء الله ي حبيبتي هتبقي فاتحه خيرعليكي ي احلي دكتوره .

شجن بسخريه:يلا انشاء الله تبقي واحده فين نجحت في حاجه وحظها حلو بدل الهم والفقر الي ركبانا.

صباح بضيق :ي ساتر عليكي انتي مفيش فايده فيكي ي شيخه احمدي ربنا ده محمود بيموت فيكي وبيتمنالك الرضا ترضي.

شجن بتريقه:لا والنبي شايفه الدهب الي مغرقني ولا العز الي انا عايشه فيه.

ميرفت :احمدي ربنا ي شجن غيرك مش لايقين العيشه دي. 

شجن بلامبالاه:حمداه ي اختي علي كل حال. 

ميرفت بقلق: علي فكره فيه حاجه عايزه اقوالكم عليها. 

صباح بانصات:ايه ي ميرفت مالك. 

ميرفت :وقد قصت كل ماحدث بينها وبين اسد ومعرفتهم بانه سيتقدم لخطبتها اليوم. 

رشا بسعاده :بجد ي ميرفت بجد ده احلى خبر سمعته في حياتي. 

شجن :ياااه اخيرااا هياجي واحد غني في العائله الفقريه دي. 

منصور بغضب:بس ده مش هيحصل ي ميرفت. 

ميرفت بصدمه :بابا. 

شجن بغيظ:ممكن اعرف ليه مش هيحصل ده احنا مصدقنا واحده فينا تعيش عيشه الهوانم ولا مش مكفيك الي عملته فيا. 

منصور بغضب:اخرسي ي بت الي بعمله ده علشان خاطركم علشان هتروحوا في الرجلين بسبب ناس مبترحمش واحنا مش قداهم. 

ميرفت بدموع :بابا اسد وعدوني انه هيحمينا من اي حد.

منصور برعب:اسد لوحده مش هيقدر يقف قدام ربيع الدميري ده غول بتلفون واحد يقدر يمحينا. 

صفاء بصراخ :ليه ي عني ي بابا شيطان. 

منصور بخوف:هو شيطان وانا معنديش استعداد الاقي واحده فيكم مقتوله ولا مغتصبه ولا مسجونه مش هقدر استحمل والله مهقدر حرام عليكم قدروا خوفي ورعبي عليكم ارحموني وانتي جهزي نفسك لانك بعد بكره هتسافري امريكا تعملي الدكتوره بتاعتك. 

ميرفت بدموع ووجع :اه وده طبعا امر من ربيع بيه علشان يبعدني عن اسد مش كده. 

منصور:بالظبط كده وحسك عينك تقولي اي حاجه لاسد او تكلميه اما حسابك علي انك مسمعتيش كلامي هيبقي عسير ي ميرفت. 

ميرفت بدموع والم:هووفيه عقاب اكبر من الي انا فيه كده. 

رشا بدموع: بس ده ظلم. 

شجن بسخريه:هي دي اخره الخوف والضعف الي هيفضل يدمر فينا وينهي حياتنا. 

********************************************

في فيلا الدميري :٠٠٠٠٠٠٠♥️♥️♥️♥️♥️♥️😘😘😘😘😘

في غرفه اسد :٠٠٠٠

مراد باعجاب :واووو ايه الحلاوه دي ي اسد. 

سما بطفوله:اسدي دايما حلو. 

اسد بضحك:ههههه ي روح اسدك انتي. 

مراد بتساؤل:انت رايح فين دلوقتي ومتشيك كده.

اسد بسعاده:رايح مشوار مهم لما ارجع هبقي اقولك عليه بس ادعيلي. 

مراد :ربنا يكرمك ويوفقك ي سيدي بس قولي ي مراد هي رشا دي انت تعرفها منين. 

اسد بابتسامه: لما ارجع هقولك تفاصيل كل حاجه سلام يلا ي سمسم. 

مراد بدهشه: هو ماله ده ربنا يسعده ي يارب واما نعرف حكايتك ايه ي مكسوفه هانم . 

******************************************** 

في منزل شجن ومحمود :٠٠٠٠٠

محمود :شجن ي شجن. 

شجن بزهق:مالك ي محمود هو أنا هطير فيه ايه. 

محمود بابتسامه:اتفضلي ي قلبي الاب توب الي طلبتيه. 

سجن بسعاده:بجد ي محمود انا فرحانه اوي. 

محمود :حبيبتي انتي تأمري. 

شجن :ربنا يخليك ليا. 

محمود بغمزه :طب متيجي ندخل جوه انتي وحشاني اوي ي شجن. 

شجن بزهق :بليل ي محمود مش دلوقتي ي عني.

محمود بحده:بقولك عايزك ايه بليل دي مش فاهم. 

شجن بغضب:يووه بقي ي محمود هووانت متجوز جاريه لازم تبقي تحت امرك لما تعوزها. 

محمود بوجع :وهووانا لما اعوز مراتي لازم تبقي جاريه انت اصلا مبقتيش بطيقي اننا مع بعض واقول سيبها يمكن مضايقه يمكن فيها حاجه لكن بجد انا مهما عملت مبتتغيريش. 

شجن بزهق :خلاص ي محمود انا جاهزه يلا اعمل الي انت عايزه خليني اخلص. 

محمود بالم : انا مش كلب ي هانم ترميلوا عضمه علشان يسكت لو مكونتيش عيزاني واكترمني فأنا كمان مش عيازك سلام. 

شجن بزهق:بالسلامه ي اخويا والقلب دعيالك وبفرحه اروح اشغل الابتوب وابتدي الشغل. 

تفتكروا شجن هتستخدم الاب توب في ايه🤔🤔🤔🤔🤔🤔

*******************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠

اسد بابتسامه:عمي منصور انا يشرفني اني اطلب منك ايد ميرفت.

منصور بثقه:طلبك مرفوض ي اسد بيه.

اسد بصدمه:ليه ي عمي منصور انا فيه ايه علشان اترفض.

منصور بحده:انا مش موافق انا ايه الي يخليني اجوز بنتي لواحد كان متجوز وعنده بنت كمان لو دي بنتك كنت هتوافق.

اسد:لودي بنتي أكيد كنت هوافق لو متاكد انه هو بيحبها وهي بتحبه كنت مستحيل اكسر قلبها كده.

ميرفت بغرور:ده لو كانت هي لسه عيزاك اصلا ي اسد بيه.

اسد بصدمه:ميرفت ايه الي بتقوليه ده.

ميرفت بثقه:ايه ي اسد باشا كنت متخيل اني هرجعلك انك تسبني زمان وتروح تتجوز وجاي عيزني ارجع كده عادي ي بحاجتك ي اخي.

اسد بصدمه:انا مش مصدق انك تقويلي كده مش مصدق.

ميرفت بهجوم : لاصدق كل دي كانت لعبه مني علشان اجيبك هنا واطردك من حياتي زي مطردتتني من حياتك زمان اتفضل بره ي اسد بيه اللعبه بتاعتك خلاص فاقت ومبقتش هتمشي علي هواك تاني بررررره.

اسد بالم :ي خساره ي الف خساره علي كل الحب الي حبتهولك انا فعلا اسف ان جيت هنا اوعدك انك عمرك مهتشوفي وشي تاني.

ليخرج اسد بغضب شديد اما ميرفت فكانت تقف كالعصفوره المدبوحه فكاد كان قلبها سيخرج من مكانه من شده الالم.

منصور بوجع :هيجي يوم وتعرفي انك عملتي صح.

ميرفت بالم قاتل: خلاص ي بابا انا موت واندفنت اعتبر ان ميرفت بنتك ماتت خلاص ي بابا وانتهت. يتتتتتتتبع..

*********************************************

كده اقدر اقوالكم ي غالين اننا من البارت الجاي انشاء الله هنبدء نخش في الجد وفي احداث اثاره وتشويق ومفاجات كمان انا اسفه انا عارفه ان البارت صغير معلش ي غالين لان عندي التهابات في عنيه بارت بكره انشاء الله هيبقي طويل هستنا تعليقاتكم الي بتفرحني دمتم في رعايه الله وحفظه. 😘😍❤️❤️❤️❤️❤️❤️😉😉😉❤️❤️😍😍😍😍❤️❤️❤️❤️❤️❤️😉😘😘

بنات منصور :٠

بقلمي رنا احمد :٠٠

البارت الخامس من بنات منصور :😍😍😍♥️♥️♥️♥️♥️😍

في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠

رشا بدموع :ميرفت حبيبتي انتي كويسه. 

منصور بالم :سبيها لوحدها شويه ي رشا وهي هتبقي كويسه. 

رشا بخوف:انا مستحيل اسيبها دي ممكن تعمل في نفسها حاجه. 

ميرفت بضياع:هعمل ايه اكتر من الي عملته في نفسي حب عمري خلاص ضاع مني وحياتي خلاص انتهت.

رشا بدموع :بعد الشر عليكي ي قلبي. 

منصور بالم :صدقيني ي بنتي انتي عملتي الصح وانقذتينا كلنا من نار كنا هنتحرق فيها سمحيني ي يبنتي سمحيني. 

ميرفت بدموع:مسمحاك ي بابا مسمحاك انا عارفه ربنا على الظالم الي فرق بيني وبين حبيبي. 

منصور بوجع:ربنا علي الظالم ي بنتي جهز نفسك علشان السفر انشاء الله هتلاقي حياه احسن.

ميرفت بدموع :يارب ي بابا ي يارب. 

*********************************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠

مراد بقلق:فيه ايه ي اسد مالك من ساعه مجيت وانت ساكت كنت فين وايه الي حصل. 

اسد بوجع :سيبني لوحدي ي مراد مش قادر اتكلم دلوقتي. 

مراد بحده:انا مش ممكن اسيبك كده ابدا من غير متقولي فيه ايه. 

اسد بغضب:قولتلك مخنوق ي مراد مش قادر اتكلم دلوقتي ارحمني بقي وسبني. 

مراد بياس:حاضر ي اسد هسيبك بس مش هسكت قبل ماعرف مالك وفيك ايه. 

اسد بحزن:استنا خود معاك سما تنام معاك لاني خايف اتعصب عليها من غير ماقصد. 

سما ببكاء:بس انا هنام معاك ي بابا. 

مراد بحنان :تعالي معايا ي قلب عمك هنلعب لعب حلوه لحد مانام يلا خالي بالك من نفسك ي اسد. 

اسد بوجع:ربنا يسهل ي مراد.

ليتحدث بهمس والم :معقوله ي ميرفت يكون ده الي في قلبك فعلا معقول يكون بقي جواكي كل الكره ده ليا مش مصدق ولازم اتاكد بنفسي. 

في غرفه ربيع الدميري:٠٠٠٠

ربيع بانتصار :هو ده بالظبط الي كنت عوازه ومنصور نجح فانه يخاف وينفذ الي قولتله عليه.

مريم بسعاده :برافو عليك ي ربيع هو ده الكلام اسد لازم يفضل تحت عنينا. 

ربيع بتفكير :ولازم يتجوز داليا بقي خلينا نخلص. 

مريم بضيق: للاسف انها عايزه اسد ي كنت اتمني انها تحب مراد بس معلش ملحوقه. 

مريم بشر: كل حاجه هتتحل ي حبيبي وكل حاجه هتبقي في ايدينا... 

*********************************************

في منزل شجن :٠٠٠

ام محمود بغضب:عملتيله ايه ي زفته الطين علشان يخرج مضايق كده ي وش البومه. 

شجن ببرود:هو الي خلقه ضيق ي خالتي وبيقفش علطول. 

ام محمود بغضب: مهو من وشك الفقري جاتك القرف بؤمه ربنا بلانا بيها. 

شجن باستفزاز:ده من اصلك ي خالتي يلا بقي انا داخله انام. 

ام محمود بغيظ: تنام عليكي الحيطه ي بعيده نوم الظالم عباده. 

في غرفه شجن :٠٠٠٠٠

كانت تجلس شجن امام اللابتوب للاسف لارتكاب المعاصي والذنوب من اجل المال ٠٠٠

شجن وهي ترتدي ملابس تفضح اكثر مما تستر.. 

شجن بدلع : ها تمام كده اتبسط. 

احد الأشخاص بوقاحه:لا انا عايز الي اكتر من كده. 

شجن بحده:لا علي قد فلوسك ي اخويا عايز اكتر تتدفع. 

الشخص بشهوه:تمام تمام هبعتلك دلوقتي. 

شجن بانتصار:طب ابعت ي اخويا. 

ليتم الشخص إرسال الفلوس لها.. 

شجن بطمع:كده تمام اتفرج بقي واتبسط. 

😥😥😥😥😥😥للاسف فيه كتير كده بيضيعوا نفسهم علشان الفلوس ي تري شجن هتبقي ايه نهايتها 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

*********************************************

في منزل صباح :٠٠٠٠٠٠

ام احمد بحده:لا ي صباح انا مش موافقه على كده ابدا. 

صباح بتوسل:ابوس ايدك ي اما وافقي ده انا مصدقت الاقي شغل. 

ام احمد بخوف:ي بنتي لا احمد لو عرف هتبقي مصيبه سوده. 

صباح :وايه بس الي هيعرفه ي اما ده هيبقي الصبح قبل هو مايرجع ابوس ايدك ي امي مترفضي مانتي عارفه ان مصرفنا كتيره علي احمد اهو اساعد باي حاجه. 

ام احمد بخوف: تقومي تشتغلي في البيوت ي صباح انتي ناسيه انك حامل في الشهور الأولى كمان يبنتي ده خطر عليكي. 

صباح :مهو علشان الي فبطني انا هعمل كده مصاريفنا بقيت كتير اوي ي امي احمد مش هيقدر علي كل ده لوحده وانا لازم اعمل حاجه مش هينفع افضل كده.

ام احمد بحنان :ربنا يسترها عليكي ي بنتي ويرزقك من وسع. 

صباح بحنان:ايوه كده ي ست الكل اهم حاجه الدعوتين الحلوين دول اسيبك انا بقي علشان متاخرش علي البت زينب سلام. 

ام احمد بحنان:سلام ي بنتي مع الف سلامه. 

*******************************************

في مستشفي مراد الدميري :٠٠٠٠٠٠

مراد باعجاب:برافوا عليكي ي رشا تشخيصلك للحاله كان ممتاز. 

رشا بخجل: شكرا ي دكتور مراد دي شهاده اعتز بيها.

مراد باعجاب: انشاء الله هتبدي تتدخلي مع العمليات من بكره انا بدات اثق فيكي. 

رشا بفرحه :بالسرعه دي ي دكتور ده يدوب لسه في الاول. 

مراد باعجاب:انا ليه نظره في الناس ومتاكد ان ليكي مستقبل هايل ممكن اعزمك علي حاجه نشربها بره. 

رشا بخجل :مفيش داعي ي دكتور مراد. 

مراد باعجاب: بس انا شايف ان فيه داعي وداعي اوي كمان. 

كامليا بهمس وغيظ: بقي كده وديني لوريكي النجوم في عزالضهر. 

*********************************************

في شركه ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠

ربيع بانتصار:برافو عليك ي منصور نفذت الي قولتلك عليه. 

منصور بالم :انا كان لازم اعمل كده ي ربيع بيه دول بناتي الي محلتيش غيرهم. 

داليا بمكر: طول عمرك بتفهم ي استاذ منصور. 

منصور بوجع :ربنا يخليكي ي داليا هانم. 

ربيع :خود دول ي منصور. 

منصور:ايه دول سعادتك. 

ربيع:دول 200الف جنيه علشان تعرف تتدي منهم ميرفت علشان السفر متقلقش كل حاجه مدفوعه بس ده علشان مصاريفها وكمان في عربيه هتوصلها ل المطار وفي شقه هناك كمان تعتبر بتاعتها. 

منصور:ده كرم كبير اوي سعادتك عن اذنك. 

داليا بانتصار:مش قادره اصدق اننا خلصنا منها ي عمي. 

ربيع : شدي حيلك انتي بقي عايز جوازك من اسد يكون في اسرع وقت فاهمه. 

داليا بثقه:اعتبره حصل ي عمي 

في الخارج :٠٠٠

اسد بغضب: بجد انك راجل رخيص بعت سعاده بنتك علشان الفلوس انا دلوقتي بس عرفت ليه ميرفت عملت كده بضغط منك طبعا. 

منصور بالم :متحكمش عليا ي اسد ي ابني انت متعرفش حاجه. 

اسد بوجع:محكمش عليك ليه انشاء الله اتهمتك ظلم مانا شايف الفلوس في ايدك اهي ي خساره كنت فاكرك دايما انك راجل عندك مبدا طلعت رخيص بس خليك عارف ان عمري مهسيب ميرفت ابدا سامع عمري مهسيبها. 

ليرحل اسد بغضب شديد اما منصور فكان يقف وهو يشعر بخنجر يشرخ في قلبه. 

*******************************************

في الورشه الذي يعمل بها كلا من (احمد ومحمود) ٠٠٠

احمد بقلق:مالك ي محمود شكلك مش كويس. 

محمود بضيق:مفيش مخنوق شويه ي احمد. 

احمد بياس :شجن برضه. 

محمود بضيق:تصدق ي احمد اول مره اندم اني فعلا اتجورتها. 

احمد :مانا نصحتك ي محمود ساعتها قولتلك بلاش انت الي صممت.

محمود بالم:بحبها ي احمد بحبها وكان نفسي ان هي كمان تحبني زي مبحبها بس ي خساره كنت غلطان. 

احمد :وانت ايه الي خلاك تشك انها مبتحبكش دلوقتي. 

محمود بوجع :مش عيزاني ي احمد الست لما بتحب جوزها بتبقي نفسها تفضل في حضنه علطول لكن لما ترفضه تعرف انك ملكش عندها اي احساس. 

احمد بحزن علي صديقه :انشاء الله كل حاجه هتتعدل ي احمد. 

محمود بتمني:انشاء الله ي احمد. 

*******************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠

منصور بوجع :خلاص خلصتي ي بنتي. 

ميرفت بالم :خلصت ي بابا. 

رشا بدموع:هتوحشيني ي ميرفت. 

ميرفت بدموع :وانتي كمان ي قلب اختك خالي بالك من نفسك. 

منصور بوجع :متخافيش علينا ي ضنايا خالي بالك من نفسك. 

ميرفت بدموع : عايزه اشوف اسد قبل ماسافر.. 

منصور بالم :ليه بس ي بنتي بتصعبيها عليا ليه. 

ميرفت بالم :ارجوك ي بابا من فضلك نفسي اشوافه يمكن مشفوش تاني. 

منصور بالم :طب تعالي ي ضنايا هو تلاقيه بيتغذا هو سما دلوقتي في المطعم الي جنب الشركه يلا بينا. 

من داخل المطعم :٠٠

سما بحزن:بابي سما زعلانه. 

اسد بوجع :ليه ي قلبي. 

سما بحزن:علشان طنط ميرفت مبقتش بتخرج معانا. 

اسد بالم :طنط ميرفت خلاص مبقتش واثقه فينا مبقتش واثقه اننا ممكن نحميها. 

سما بعدم فهم:انا مش فاهمه. 

اسد بضيق:ولا انا كلي ي قلبي كلي. 

في الخارج :٠٠

ميرفت بدموع : هتوحشني هتوحشني اوي ي مالك قلب ميرفت بحبك اوي ي اسد وعمري مهحب حد غيرك ولا هقدر اكون لغيرك. 

منصور بخوف:يلا يلا ي ضنايا لحسن يشوفنا مش ناقصين وجع قلب يلا ي قلب ابوكي.... 

***************************************

في امريكا :٠٠٠٠٠٠

في فيلا رجل الاعمال (سليم المنشاوي) ٠٠٠٠٠٠٠٠

في غرفه سليم :٠٠٠

كان يغوص سليم في ثباتا عميق وهو غارقا في كابوسه الذي يعيش فيه ليتذكر دائما ماذا حدث في الماضي في عائلته ٠٠٠

فلاش باك :٠٠٠

في المخزن الخاص ب ربيع الدميري ٠٠

كانت تجلس اميره بدموع وقهره علي زوجها وهي تحتضن اولادها الصغار. 

اميره بقهر ودموع :قاتلتلوا ي مفتري ي ظالم. 

ربيع بغضب : كان لازم تبقي دي نهايته الي يفكر يخون ربيع الدميري تكون نهايته الموت. 

سليم بغضب وكره : هقتلك ي ربيع هقتلك وهاخد حق ابويا. 

ربيع باعجاب:تصدق ياض انت تنفعني بس لاسف الناس هتسالني جبته ازي علشان كده هاخد العيل الي بيرضع ده ينفعني اربيه لحد ميكبر وينفعني. 

اميره برعب وهي تتضم صغيرها :ابعد عن ابني لو فكرت انك تقرب منه هاكلك باسناني. 

ربيع بصراخ :حمدي حمدي. 

حمدي :اومراك ي باشا. 

ربيع :انا هاخد الواد الصغير ده وانت ابعتهم امريكا اخفيهم انا مش عايز يكون ليهم اي أثر سامع. 

حمدي :امرك سعادتك. 

اميره بصراخ ورعب:ابني ابني سيبي ابني ي ظالم. 

سليم بصراخ ودموع:سيب اخويا سيبه اخويا سيبه. 

باك :٠٠٠

سليم بفزع وصراخ :اسسسسسسسسسسسسسد هقتلك ي ربيع هقتلك زي مقتلت ابويا وحرمتني من اخويا الوحيد. يتتتتتبع ٠٠

**********************************************تفتكروا ايه هيحصل لما ميرفت تقابل سليم 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

ويتري ايه هتكون نهايه شجن وهل محمود يستاهل كده 😟😟😟

وايه حكايه مراد ورشا وهترسي علي ايه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

ي تري اسد ممكن قلبه ينسي ميرفت ويفتح ل حد تاني 🤔🤔🤔🤔انتظروا انشاء الله القادم لانه الاقوي تسلمولي علي كل تعليقاتكم الجميله الي بتوصلي وتشجعيكم ليا دمتم في رعايه الله وحفظه 🌹🌹💕💕💕💕💕💕💕😍😍😍😍😍😍😍

بنات منصور :٠٠٠

بقلمي رنا احمد :٠٠

الحلقات٦____٧____٨

البارت السادس من بنات منصور :٠♥️♥️♥️♥️♥️😘😘😘😘

في فيلا سليم المنشاوي :٠٠٠٠٠٠٠ في امريكا ٠٠

اميره بفزع :مالك ي ضنايا مالك.

سليم بوجع :نفس الكابوس بتاع كل يوم ي امي اسد ي امي اسد..

اميره بدموع:منه لله الي كان السبب منه لله.

سليم بكره وانتقام :وديني لخليه يندم عمره كله حياته هتنتهي علي ايدي ي امي وقريب اوي كمان.

اميره بخوف:لا ي سليم ي ابني ده رجل ظالم وانا خايفه عليك كفايه واحد مش هقدر استحمل انك انت كمان تروح مني ٠

سليم بانتقام:متقلقيش ي امي انا بقالي سنين عمال اشتغل ليل ونهار علشان اعمل اسم وسلطه ونفوذ علشان اقدر اقف قصاده وانتقم منه وجاتلي الفرصه ومش ممكن اضيعها.

اميره بعدم فهم:قصدك ايه ي سليم.

سليم بمكر:الصفقات الجديده الي هيدخلها مع المنشاوي جروب هي دي ايه الي هتجيبه الارض وتقضي عليه ده غير صفقاته المشبوها الي هكشفها مره واحده واحاول ارجع اي حاجه من فلوس ابوايا.

اميره بالم :خالي بالك من اسد وبنته ي سليم.

سليم بحب:متقلقيش ي امي مستحيل اسمح باي اذي ليهم مستحيل.

*******************************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠

مراد بقلق:برضه مش عايز تقولي مالك.

ربيع بغضب:ماتقوله ي سي اسد ان منصور رفضك رفض اسد الدميري.

اسد بغضب:انت عارف كويس اوي مين السبب ي بابا اوعي تفتكر اني مش عارف ان كل حاجه عارفاه كويس.

مريم بغضب:جري ايه ي اسد دي طريقه تكلم بيها ابوك.

مراد بضيق:متفهموني ي جماعه فيه ايه.

ربيع بغضب:البيه راح اتقدم ل بنت منصور الي بيشتغل عندي كان عايز يخط راسنا في الطين عايز بت زي دي تبقي واحده مننا في وسطنا باهلها الزباله دول.

اسد بغضب:وليه ي عني مش بنادمه زينا مانت شوفت بنت الحسب والنسب طلعت ايه.

مراد بحده:اسد عنده حق ي بابا كلنا ولاد تسعه مفيش فرق.

مريم بحده:مراد قفل بقي علي الموضوع ده بلاش كلام فارغ.

ربيع بغضب :تفرق ايه ست ميرفت دي عن داليا بنت خالتك الي بتموت فيك.

اسد بغضب:تفرق كتير داليا دي زباله كلبه فلوس لكن ميرفت اي واحد يتمني انها تبقي مراته وخالي بالك ي بابا ان الموضوع لسه منتهاش وانا مش هسيبها سامع ي بابا مش هسيبها.

مراد بزهق:انا كمان ماشي عن اذنكم.

مريم بغضب:واخرتها ايه ي ربيع شايف كلامه وبعدين.

ربيع بشر:هو الي جابه لروحه كلمي داليا ونيرمين عايزهم الاتنين هنا ضروري.

مريم بدهشه:هتعمل ايه بيهم ي ربيع.

ربيع بشر:باليل هتعرفي ٠٠٠٠

*********************************************

في شركه الدميري :٠٠٠٠٠٠

اسد بحده:ميرفت فين.

منصور برعب:ابوس ايدك ي اسد باشا ابعد عن بنتي وسيبنا في حالنا.

اسد بوجع :انت ليه مصمم تعمل كده حرام عليك مصعبناش عليك انا وهي ذنبنا ايه اننا نبعد عن بعض ونتحرم من بعض بالطريقه دي.

منصور بدموع وانهيار:الذنب ذنبا احنا ذنبنا اننا فقراء ذنبنا اننا ملناش حد في زمن الغني بيدوس علي الغلبان ذنبي اني عندي اربع بنات ومعنديش ولد واحد يقف جنبي يسندني يخلي باله من اخواته تقدر تقولي انت كنت هتعملي ايه لما لاقي بنت من بناتي مقتوله ولا مغتصبه ولا مسجونه ولا ولا مليون حاجه في دماغي انت عندك بنت ي اسد بيه تخيل لو لقدر الله حصل فيها حاجه من الحجات دي مش هتموت بحسرتك عليها ابوس ايدك ي اسد باشا في حالنا احنا مش قدكم.

اسد بوجع :ماشي ي عم منصور ماشي..

******************************************

في منزل شجن ومحمود :٠٠٠٠٠

محمود بدهشه:انتي جبتي فلوس البس دي كلها منين ي شجن.

شجن بارتباك :من بابا.

محمود باستغراب:عمي منصور طب ازي ماحنا عارفين انه فلوسه بتقضي هو واخواتك بالعافيه..

شجن :لا م رشا اشتغلت في مستشفي كبيره وميرفت سافرت امريكا وهو الفلوس بقت معاه كويسه.

محمود بدهشه:ربنا يزيده.

شجن بدلع :بس قولي ي حودا ايه رايك في القميص الاحمر ده مش هيبقى يجنن عليا.

محمود بدهشه:حودا وقميص نوم مالك ي شجن فيكي ايه مش مرتاح دانتي الصبح مكنتيش طيقاني ايه الي حصل.

شجن بخبث:اخص عليك ي حودا بقي كده تزعل من شوشو حبيبتك دي كانت لحظه شيطان وراحت لحالها بحبك ي حودا.

محمود بحب:وانا بموت فيكي ي روح حودا تعالي بقي دانتي وحشاني اوي.

شجن بمكر:امرك وملك ايديك ي قلبي.

*********************************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠

مريم بتفحص:دي الشغاله الي قولتي عليها ي زينب.

زينب :ايوه ي ستي دي صباح بنت لهلوبه وهتعجبك انشاء الله.

مريم بتكبر :اشتغلتي في حته قبل كده ي صباح.

صباح بقلق:لا ي ستي هانم دي اول مره بس انشاء الله هعجبك.

ربيع بوقاحه وجراءه:مين دي ي مريم.

مريم :دي الشغاله ي ربيع.

ربيع بطمع وهمس :معقوله شغاله وبالحلاوه دي دانت هتتسالا ي ربيع.

مريم :خلاص ي زينب وريها الشغل.

زينب :حاضر ي ست هانم.

لتسرع صباح الي الداخل تحت نظرات ربيع الصائبه والخبيثه٠٠٠٠٠

*********************************************

في امريكا :٠٠٠٠٠٠

في شقه ميرفت :٠٠٠٠٠

ميرفت بفرحه:والله ي ساره مش قادره اقولك فرحتي بيكي ازي مش مصدقه ان ساكنه جنبي واحده عربيه ومصريه كمان..

ساره بابتسامه :ده انا والله الي مصدقه ده انتي ماليتي عليا الدنيا وبعدين انتي فاكره ان امريكا مفيهاش مصريين دي مليانه.

ميرفت بحزن : انا مكنش ليا سفر اصلا ربنا يجازي الي كان السبب.

ساره بانتباه:انتي مقولتليش ايه حكايتك وايه الي جابك هنا. 

ميرفت بالم :لا والنبي انا مش عايزه اتكلم في اي حاجه دلوقتي. 

ساره :طيب تمام اسيبك انا بقي علشان اروح الشغل. 

ميرفت بامل:انتي بتشتغلي. 

ساره بابتسامه: ايوه بشتغل في شركه المنشاوي جروب. 

ميرفت بانتباه :المنشاوي جروب دي شكلها شركه عربيه. 

ساره بابتسامه:ده صاحبها مصري كمان سليم بيه المنشاوي من اكبر رجال الأعمال هنا في امريكا. 

ميرفت بحماس:بجد طب ينفع انا كمان اشتغل معاكي انا كنت دايمابطلع من الأوائل في كليه التجاره. 

ساره بحماس :ي ريت طب يلا بينا مستر سليم بنادم متحضر جدا انشاء الله هيشغلك يلا بينا. 

ميرفت بحماس:يلا ٠٠

*********************************************

في مستشفي الدكتور مراد الدميري :٠٠٠٠

مراد :ها مسمعتش ردك ي رشا. 

رشا بقلق:دكتور مراد انت فاجئتني بصراحه. 

مراد باعجاب:بصي ي رشا انا مش بتاع لف ودوران انا بصراحه انتي عجبتيني من اول مره شوفتك فيها فان عاوز اتقدملك علشان تبقي كل حاجه في النور. 

رشا بقلق: ويتري حضردتك واثق ان اهلك هيوافقوا عليا.. 

مراد باستغراب: قصدك ايه مش فاهم. 

رشا بمراره:قصدي اني من عيله فقيره والدي منصورالسيد بيشتغل عند والدك في الشركه. 

مراد بصدمه:منصور السيد. 

رشا بوجع :كده ي بقي اكيد حضردتك افتكرت والدك سفر اختي وبعدها عننا ذل ابوايا وكسر نفسه وكل ده ليه ل مجرد اني اختي حبت اسد اخوك وهو كمان حباها ودي كانت النهايه انساني ي دكتور مراد انساني احنا مستحيل نكون لبعض انا مشهقدر استحمل ان حاجه تحصل ل اهلي عن اذنك ي دكتور مراد. 

مراد بتصميم :بس انا مش هقبل ب كده ابدا هحارب علشانك لاخر نفس ي رشا٠٠

تفتكروا رشا صح في قرارها🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

********************************************

في شركه سليم المنشاوي :٠٠٠٠

سليم بجديه:قصدك ايه ي ساره متفهميني. 

ساره بهدؤء:سليم بيه انا متاكده ان ميرفت هتكون اضافه ل شركه صدقني سعادتك دي بنت طموحه وذكيه. 

سليم باقتناع:خلاص داخليها اعملها مقابله انا بنفسي واشوف. 

ساره بفرحه: حاضر ي افندم تعالي ي ميرفت ادخلي. 

ميرفت بقلق:صباح الخير. 

سليم :صباح النور نورتي امريكا. 

ميرفت :شكرا جدا ل حضردتك. 

سليم :سيبينا لوحدنا ي ساره. 

ساره :تمام ي سليم بيه. 

سليم بابتسامه ساحره :ممكن تقوليلي كل مفهومك عن شغلك في شركه كبيره زي دي. 

ميرفت بقلق:حضردتك بصراحه انا كنت بطلع من الاوائل في الكليه اكتر من كده معرفش. 

سليم بضحك:هههههه بس كده طب قوليلي اسمك. 

ميرفت بخجل:ميرفت منصور السيد. 

ي تري ايه الي هيحصل بين ميرفت وسليم 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

************ ********************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠٠

ربيع بخفوت:اسمعوا انتوا الاتنين الي انا هقوله كويس اوي. 

نيرمين :خير ي ربيع بيه. 

داليا :خير ي عمي. 

ربيع بشر:انا عارف ان كل واحده فيكم عايزه حاجه داليا عايزه اسد ونيرمين عايزه سما مش كده. 

داليا ونيرمين :مظبوط. 

ربيع بشر:يبقي دي هي الحل. 

داليا بدهشه:هي ايه دي ي عمي. 

ربيع بشر:دي حبايه السعاده بكره هيكون الاجتماع السنوي مع اكبر الشركات وهيبقي مليان صحافه واعلاميين. 

نيرمين باستغراب:حضردتك تقصد ايه. 

ربيع :داليا انتي بكره في اول الاجتماع هتتدي اسد الحبايه دي واول متشتغل هيحاول ي عتدي عليكي والموضوع هينتشر في الصحافه والاعلام ومهيكونش قدامه حل غير انه يتجوزك وفي نفس الوقت نيرمين هتكسب القضيه الي رفاعها بضم سما من اول جلسه لانهم مستحيل يسبوها تتربي مع اب فاسد زيه فهمتوه. 

نيرمين باعجاب:استاذ. 

داليا باعجاب:طول عمرك استاذ ورئيس قسم ي عمي. 

ربيع بشر:اما اشوف اخرتها معاك ي اسد. يتتتتتتتتبع. 

******************************************

البارت السابع من بنات منصور :😍😍😍😍♥️♥️♥️♥️♥️

في شركه سليم المنشاوي في امريكا ٠٠٠

سليم بابتسامه :كده متهيالي انك فهمتي الشغل ي انسه ميرفت.

ميرفت بسعاده:بجد حضردتك بروفيشنال انا فهمت كل حاجه كاني واخده علي الشغل بجد مش عارفه اشكر حضردتك ازي. 

سليم بابتسامه :لا ابدا مفيش شكر بصراحه انا اي حد من اهل بلدي ببقي متمني اني اخدمه باي شكل وبصراحه انتي شكلك طموحه وعايزه تثبتي نفسك بجد فان لازم اشجعك. 

ميرفت بسعاده:شكرا جدا ل حضرتك. 

سليم :انتي كده هتبقي السكرتيره بتاعتي.

ميرفت بدهشه: سكرتيره حضردتك مره واحده. 

سليم بضحك:هههههه امال علي مرتين ايوه طبعا مره واحده اناشايف ان ليكي مستقبل كويس ومحتاجك معايا في الي جاي. 

ميرفت بخجل :شكرا لحضردتك انشاء الله هكون عند حسن حظك. 

سليم بثقه:انا متاكد من كده. 

*******************************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠

ربيع بغضب شديد:هو فيه ايه بالظبط هو بنات منصور مورهمش غير ولادي ولا ايه. 

مريم بغضب: هو منصور محرمش من موضوع اسد ولاايه. 

مراد بغضب :بس انا بقي مش زي اسد انا هتجوز رشا ي عني هتجوزها سواء وفقوتوا او لا. 

ربيع بغضب:نعم ي عني ايه انشاء الله ده انا ماليش لازمه بقي. 

مراد :العفو ي بابا بس انا كل الي محتاجه زوجه تحافظ على اسمي وسمعتي وشرفي وام لولادي مش عاوز سيده مجتمع ولا واحده ابوها ملياردير انا كل الي عوزه اتجوز البنت الي حبتها البنت الي حاسس انها شبهي. 

مريم بغضب:اه نفس الكلام الي ملت بيه البت بنت منصور دماغ اخوك اسد مش كده علي جثتي الجوازه دي تتم ي مراد. 

مراد بقوه :وانا هتجوزها ي اامي ومش هتجوز غيرها مهما حصل سلام. 

مريم بغضب :شايف ابنك ي ربيع شايف. 

ربيع بزهق: كفايه بقي انا زهقت من الكلام الفاضي ده انا بفكر في حاجات اهم. 

مريم بحده:فيه ايه اهم من ابنك. 

ربيع بخبث:الهم هو الي هيحصل النهارده اخيراا هيتحقق الحلم ي مريم جواز داليا واسد وساعتها كل اسهمهم الي في الشركه هتكون تحت ايدينا ونتصرف فيها براحتنا وندخل بقي صفقاتنا مع المنشاوي جروب وساعتها هنكبر ونبقي من اغني اغنياء العالم نخلص بس من الي احنا فيه وبعدين افوق ل موضوع مراد. 

**********************************************

في شقه منصور :٠٠٠

منصور بقلق:مالك ي بنتي فيكي ايه. 

رشا بدموع: مفيش ي بابا مخنوقه شويه بس. 

منصور بخوف:مالك فيه حاجه حصلت مع مراد الدميري. 

رشا بارتباك:ليه حضردتك بتقول كده. 

منصور بتعب :لان الدموع الي في عنيكي دي نفس دموع اختك ميرفت نفس الالم والوجوع الي شوفته في عنيها شايفه في عنيكي دلوقتي. 

رشا بانهيار: هو احنا ليه كده ي بابا ليه مكتوب علينا نتعذب ليه مكتوب عليا نخاف ونترعب كل ده علشان فقراء علشان كده ي بابا يبقي مش من حقنا نعيش. 

منصور بدموع: ده انا الي مكتوب اتعذب واتهان علشان احافظ على بناتي. 

رشا بقوه :اوعي تقول كده ي بابا انت هتعيش ترفع راسك ل فوق ومستحيل توطيها متخافش ي بابا بناتك قدها وقدود ومهما حصل هنفضل بنات منصور ٠٠٠٠٠

*******************************************

في منزل شجن :٠٠٠٠٠

في غرفه شجن ٠٠٠٠٠

شجن وهي تجلس امام اللابتوب ٠٠٠٠٠٠

شجن :لا ي اخويا احنا اتفقنا كده بس علي النت اكتر من كده لا.. 

الشخص بمكر:ليه بس ي عسل وهتفرق ايه دانتي هتاخدي فلوس قد دي خمس مرات. 

شجن بتفكير:لا ي اخويا انا ست متجوزه اخاف علي سمعتي. 

الشخص بسخريه :لا والله لا ضحكتيني ي بت اسمعي مني دانتي هتاكلي الشهد. 

شجن بطمع :بس مبلغ معتبر مش اي كلام. 

الشخص بوقاحه:طبعا ي بابا اذا كنت بشوف بس كنت بدفع مام مبالك بقي لما ادوق العسل ده هدفع عمري كله. 

شجن بتريقه:ميلازمناش ي اخويا انا يهمني الفلوس. 

الشخص بخبث:الي انتي عيزاه هتاخديه ي عسل هبعتلك العنوان واليعاد في رساله. 

شجن:توصلني الفلوس هتلاقيني تحت امرك غيركده معطلكش ي اخويا. 

الشخص بوقاحه:هبعتلك ي عسل سلام. 

شجن بطمع :سلام ي اخويا اهو الي يجي ينفع.. 

😖😖😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞

*********************************************

في فيلا ربيع الدميري:٠٠٠٠٠٠٠

في المطبخ ٠٠٠٠٠

كانت تقف صباح وهي تعد الطعام ليقاطعها ربيع بوقاحته المعهوده. 

ربيع بخبث:بقي معقول الجسم الي شبه الملبن ده تشتغل خدامه.. 

صباح بخوف:سعادتك قصدك ايه. 

ربيع بمكر:اصلك ي بت جامده اوي الصراحه مستخسرك في شغل الخدامين ده. 

صباح بدموع وخوف:ابوس ايدك ي سعاده البيه انا غلبانه ومحتاجه الشغل ابوس ايدك سيبني في حالي. 

ربيع بطمع:موعديكيش الصراحه بس لازم اسيبك دلوقتي لاني مش فاضي بس هرجعلك تاني سلام ي حلوه. 

صباح بقلق ودموع:ي يارب استرها معايا ي يارب  

******************************************

في امريكا :٠٠٠٠٠٠

في شقه ميرفت ٠٠٠٠٠

ساره بغمزه:ايوه ي عم من قاعده واحده بقيتي سكرتيرته الشخصيه شويه شويه تبقي مراته. 

ميرفت بصدمه :انتي بتقويلي ايه انتي كمان وبعدين انا قلبي مع واحد بس ومش ممكن اكون ل غيره. 

ساره بفضول:ايوه احكيلي بقي الحكايه كلها من الاول. 

ميرفت :ي ساتر تموتي في الرغي بصي ي ستي كان زميلي في الجامعه انا وهو كنا بنحب بعض اوي لحد ماجيه في وقت وقالي ان والده مصممه يجوزه ليها اتوجعت اوي وعانيه لحد ماقبلته من قريب كان الزمن بيعيد نفسه من جديد ولما شوفته نسيت كل حاجه وكان نفسي اترمي في حضنه بس من الحجات الي نسيتها انهم اغنياء واحنا فقراء والقانون ده نهايته واحده الفراق والوجع. 

ساره بصدمه:هو فيه حد لسه بيفكر كده لحد دلوقتي. 

ميرفت بكره وغل:بس الي زي ربيع الدميري عمره ميتغير ابدا. 

***************************************

في فيلا سليم المنشاوي :٠٠٠٠

اميره بقلق:انت رايح فين ي سليم.. 

سليم :ابدا ي امي نازل مصر. 

اميره برعب :مصر ليه سليم فاهمني انت ناوي علي ايه. 

سليم بهدؤء :ايه اهدي ي ماما اهدي انا مسافر شغل فيه كام صفقه لازم اخلصهم هناك. وهرجع علطول. 

اميره برعب:وليه هناك ليه مش هنا. 

سليم بابتسامه :علشان ي ست الكل مينفعش ده عقود واتفاقيات لازم تنتفذ انتي مالك بس خايفه ليه. 

اميره برعب:انت بتسال ي سليم خايفه ليه طول م ربيع الزفت ده عايش لازم ابقى خايفه كفايه اخوك مش هستحمل تبقي انتوا الاتنين ده انا اموت ي سليم. 

سليم بحنان:بعد الشر عليكي ي ست الكل صدقيني هما كام ساعه وهرجع انشاء الله متقلقيش وادعيلي بس. 

مريم بحب:ربنا يحميك ي ابني ويرجعك ليا بالسلامه. 

  ********************************************

في شركه ربيع الدميري :٠٠٠٠

في مكتب ربيع :٠٠٠

اسد بحده :الاجتماع جاهز ي ربيع بيه. 

ربيع بحده :جري ايه ي اسد انت ناسي اني ابوك ولا ايه ايه الهجه الي بتكلمني بيها دي. 

اسد باسف:انا اسف ي بابا بس مخنوق شويه. 

ربيع بحده :لسه بتفكر في بنت منصور مش كده. 

اسد بحب:نفسي بس الاقيها نفسي. 

ربيع بغضب:مش هيحصل ي اسد لو دي اخر بنت في العالم مش هجوزهالك واتفضل علي مكتبك. 

*********************************************

في غرفه الاجتماعات  ٠٠٠٠٠

عمار بابتسامه:ارجوا ان التعامل بينا يكون كويس ي مستر ربيع. 

ربيع بابتسامه:اكيد مست عمار. 

بسنت سكرتيره عمار: احنا سمعنا كتير عن شركتكم ونتمني التعارن معاكم. 

اسد بهمس وضيق:ممكن اعرف ايه الي جاب داليا ونرمين هنا. 

ربيع بهمس:انت ناسي إليهم في الشركه اسهم كتيره ومن حقهم يمونوا موجودين في اي اجتماع في جديد ا شركه اشرب الشاي اشرب. 

ربيع بغمزه ل داليا ونرمين :انا هقوم انا والانسه بسنت نجيب بقيه الملفات من جوه وانتوا طبعا عارفين هتعملوا ايه.

ليوامه له راسهم بهدؤء ٠

وبعد بضعه من الوقت. 

كانوا يتحدثون جميعهم في قوانين الصفقه بينهم ليقاطعهم صوت صريخ من الغرفه المجاوره ليسرعوا الي الداخل مع وجود الصحافه والاعلام وكان المشهد كالآتي :٠٠٠٠

بسنت ب دموع وصراخ :ربيع بيه كان عايز يتهجم عليا. 

عمار بغضب:انت بنادم واطي وزباله واعتبر ان كل الشراكه الي بينا انتهت اطلبه البوليس. 

اسد سريعا :اهدي ل سمحت ي استاذ عمار هو اكيد مش في وعيه اهدي الصحافه والاعلام بيتفرجوا علينا.. 

عمار بهجوم:خليهم يتفرجوا علي رجل الأعمال الي عملي فيها مثال ل شرف والامانه وهو بيعتدي علي واحده قد بناته الموضوع ده ميتسكتش عليه ابدا.. 

*****************************************

في الشقه الخاصه ب سليم في القاهره ٠٠٠٠٠٠

كان يجلس سليم ب  استمتاع وهو يشاهد فضحيه رجل الأعمال ربيع الدميري الذي تملا جميع مواقع السوشيال ميديا وخسارة الكثير من اسهامه ليضحك باسمتاع من نجاح مخططه ليقاطعه صوت طرقات الباب ليفتح سريعا٠٠٠٠

داليا باشتياق:حبيبي وحشتني.

سليم وهو يضمها بعشق:وانتي اكتر ي نور عيني.

داليا بحب:ايه رايك كل الي طلبته مني نفذته بالحرف.

سليم بمغزي:مبسوطه.

داليا بحماس :جدا ي حبيبي من ساعه متعرفنا علي بعض في امريكا وحكاتلي علي كرهك ل ربيع الدميري وانتقامك منه وانا قررت اساعدك وانا كل مكنت بشوفه شره كنت بتاكد من كلامك اكتر ل حد معرفت الي كان عايز يعمله في اسد كان لازم اتصرف.

فلاش باك :٠٠٠

داليا :ايوه ي سليم فيه حاجه مهمه عايزه اقولك عليها وقد قصت عليه اتفاق ربيع معاها هي ونيرمين. 

سليم بغضب:ايه اه ي ابن الكلب مكفهوش الي عمله فيه زمان.

داليا بغضب:ربيع ده لازم يتربى ي سليم. 

سليم بكره:هيتربي وحياتك ل يتربي هينقلب السحر على الساحر وهيبقي هو مكان سليم الحبايه تتحط ليه هو مش ل اسد. 

داليا :تمام ي حبيبي. 

باك:٠٠٠٠

سليم بسعاده :الحمد لله اني انقذت اخويا من القرف ده.. 

داليا بحده :زي مانقذت ميرفت كده. 

سليم بضحك:ههههه هو حبيبي بيغير عليا ولا ايه.. 

داليا بعشق:طبعا لازم اغير عليك ي روحي. 

سليم بابتسامه :طبعا مانتي عارفه وانتي بنفسك الي حكايتيلي موضوع ميرفت وانه هيبعتها امريكا زي ماعمل معايا انا وامي زمان علشان يخلص مننا كان لازم اخليها تحت عنيا واحميها دي مهمها كانت حبيبه اخويا وانا مطمن طول مانتي قريبه من اسد. 

داليا :وتفتكر لما ربيع هيخرج ممكن ي عمل ايه. 

سليم :ربيع مش عبيط علشان يكشف نفسه قدام حد هيعرف ان من غيرقصد الكوبيات اتبدلت ويفكر في مصيبه جديده بس انا صحايله اوي ٠

داليا بعشق:يسلملي جوزي ابو دماغ دهب بحبك ي سليم .

سليم بحب :وانا بعشقك ي قلب سليم ٠يتتتتتتتتبع. 

وتتوالي الصدمات والمفاجات ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

********************************************

البارت الثامن من بنات منصور :♥️♥️♥️♥️😘😘😘😘😘

في قسم المعادي :٠٠٠٠٠

كان يجلس ربيع مع محاميه الخاص واسد.

ربيع بغضب:ي عني ايه مفيهاش حل ي رحيم انت باين عليك كبرت وخرفت انا ربيع الدميري ادخل القسم ده الجنان ده.

اسد بحده :والله مفيش حد فوق القانون ي بابا وانا مش عارف انت عملت كده ازي اصلا.

ربيع بزهق:والنبي نقطني بسكاتك انت كمان مش ناقصه.

رحيم :للاسف ي ربيع بيه مفيش غير حل واحد.

ربيع بخنقه :حل ايه.

رحيم:البنت دي لازم تتنازل عن المحضر باي شكل٠

اسد:ي ريت ده احنا بنحاول نقنع فيها لاسف مفيش فايده وعامر كمان مسخنها..

ربيع بغضب :اه ي ناري بس اخرج من هنا لعرف كل واحد مقامه وخصوصا ولادالكلب التانين.

اسد باستغراب:مين دول.

ربيع بغضب:مش وقته ي اسد مش وقته حاولوه مع البت دي خلينا نخلص من الي احنا فيه ده كفايه فضايح اكتر من كده..

بعد بعض الوقت :٠٠٠٠٠

ربيع بحده:جري ايه ي عامر دي اخرتها ده احنا اصحاب وقبل ده كله احنا رجاله زي بعض وعارفين ي عني ان الرجل ممكن يضعف مش حكايه ي عني الي انت عملته ده.

عامر بغضب:دي سكرتيرتي وانا ليمكن اسمح انها تتهان بالشكل الرخيص ده.

اسد :ارجوك ي عامر بيه احنا مش ناقصين وكفايه الي حصل ارجوك شوف حل.

عامر بحده :والله الحل مش في أيدي بسنت هي صاحبه الشأن.

بسنت بمكر:موافقه اتنتازل بس بشرط.

ربيع بزهق : ايه هو ي ريت نخلص.

بسنت بخبث:2مليون جنيه..

ربيع بغضب:نعم ي روح امك كام.

عامر بحده: احترم نفسك ي ربيع بيه وكفايه اوي لحد انت الي في ورطه ولازم تقبل باي حاجه فاهم.

اسد بضيق:وهو فيها ايه ي بابا ادفعلها.

ربيع بسخريه:ليه ي اخويا اتحرشت ب هيفاء وهبي دي مستهلش ربعهم حتي.

رحيم بضيق:ي ربيع بيه ده احنا مصدقنا ابوس ايدك خلينا نخلص وجودك هنا اكتر من كده بسبب انهيار لكل شركاتك ومشاريعك كلها.

ربيع بغضب:امري لله بس اخرج من هنا وكل واحد هيشوف وشي الثاني.

********************************************

في فيلا الدميري :٠٠٠٠٠

مريم بغضب: عامر عايز ينتقم مننا من ساعه اسد مطلق نيرمين بنته وهو حططنا في دماغه. 

مراد بسخريه:انتي مصدقه كلامك ده. 

مريم بغضب:قصدك ايه ي مراد انت تصدق ان ابوك يعمل كده برضه. 

مراد بزهق:والله معارف العلم عند الله ي امي. 

مريم بشك:انا مش عارفه انت مالك كل ده علشان بنت منصور. 

مراد بقوه :رشا انا كده كده هتجوزها مستحيل اسببها.. 

مريم بغضب:مش هيحصل ي مراد سامع مش هيحصل. 

مراد بوجع :المفروض انك تفضلي راحتي علي كل حاجه لكن للاسف مفيش غير الفلوس الي في دماغكم بقيتوا بدوسوا علي ولادكم وانا مستحيل اكمل كده عن اذنك ي امي..... 

ليرحل مراد تحت نظرات مريم الصائبه والمفكره في حديثه٠٠٠

*********************************************

في شركه الدميري :٠٠٠٠٠٠

في مكتب منصور :٠٠٠٠٠

سما بضيق:عمو منصور هو بابا هيتاخر.

منصور بحب لهذه الصغيره: لا يروحي انشاء الله هياجي علطول قولي انتي عايزه اي حاجه.

سما بطفوله:عايزه طنط ميرفت.

منصور بوجع :وانا كمان عايزها والله بس هي سافرت ي روحي.

سما بزعل :قولها سما زعلانه منك علشان سبتيها.

منصور بالم :ربنا ينتقم من الي كان السبب ي بنتي ويرجعها بالسلامه.

نيرمين بعشق:سما حبيبه ماما.

منصور :اهلا ي نيرمين هانم.

نيرمين :اهلا ي استاذ منصور عامله ايه ي قلب ماما.

سما بزعل :سما زعلانه محدش يكلمها..

نيرمين بحنان وحب:مين الي يزعلها ومامي موجوده اطلبي الي عيزاه ي قلبي. 

سما بطفوله: عايزه مامي وبابي مع بعض زي كل اصحابي ٠٠

نيرمين بوجع وندم:للااسف ي حبيبتي بابي انا الي ضيعته من ايدي انا الي معرفتش احافظ عليه بس خلاص الوقت فات. 

اسد بحده :هو فعلا فات وفات من زمان ي نيرمين ومستحيل يرجع. 

نيرمين بوجع :عارفه ي اسد انا كل الي طلباه بنتي. 

اسد :سما بنتك ودي حقيقيه محدش يقدر يغيرها بس انا اسف مستحيل اخليها تعيش معاكي. 

نيرمين بالم:انا هتعالج ي اسد قررت ادخل مصحه هتعالج وهرجع واحده جديده خالص.. 

اسد :تمام كويس اوي ي نيرمين اتمني الك حياه افضل وساعتها فعلا هفتخر انك ام ل بنتي. 

نيرمين بقوه :اوعدك ي اسد اوعدك ٠٠٠

******************************************

في شقه سليم بالقاهره :٠٠٠٠٠

سليم بابتسامه :صباحيه مباركه ي عروسه.. 

داليا بابتسامه :الله ي بارك فيك ي روحي انا لازم امشي بقي ربيع خرج وزمانه قالب عليا الدنيا. 

سليم بقلق:بقولك اي حاجه تحسي انك في خطر انتي ولا اسد ولا سما تكلمني فوارافاهمه. 

داليا بابتسامه:حاضر ي حبيبي انت هتعمل ايه. 

سليم :هرجع امريكا طبعا انتي عارفه ماما زمانها هتموت من القلق المكان الي فيه ربيع بالنسبه ليها خوف ورعب وقلق. 

داليا بحنان :انشاء الله قريب هنخلص كلنا من الكابوس ده ونعيش حياتنا في امان. 

سليم بعشق:انشاء الله يروحي. 

*********************************************

في شركه سليم المنشاوي في امريكا :٠٠٠٠٠٠٠٠

ساره :مالك قلبه وشك ليه كده.. 

ميرفت بعصبيه :حظي ي اختي سكرتيره ل مدير مش موجود اصلا. 

ساره بضحك:هههههه سليم بيه نزل مصر كلها ساعتين وتلاقيه رجع. 

ميرفت بتنهيده:ماشي.. 

ساره باستغراب:مالك كده. 

ميرفت باشتياق:ابويا واخواتي وحشوني اوي. 

ساره بغمزه:ابوكي واخواتك برضه ولا حبيب القلب. 

ميرفت باشتياق ل اسد :حبيبي مبيوحشنيش اصلا لانه جوايا مبيبعدش عن خيالي لحظه. 

ساره بهيام:هااا بركاتك ي اسئ اسد ياما نفسي انا كمان احب وادهوال كده علي عيني.. 

ميرفت بضحك:هههه انشاء الله ي اختي... 

******************************************

في منزل احمد وصباح :٠٠٠٠٠٠

ام احمد :ايه ي بنتي الاكل ده كله والبس كمان ليه كده. 

صباح بحب: ده كله ايه ي حماتي ده مايجيش من بعد خيرك. 

احمد بشك :جبتي ده كله منين ي صباح. 

صباح بارتباك:ايه ي أحمد ده حجات بسيطه كده كنت محوشها. 

احمد بعدم اقتناع:طب متنسيش معاد الدكتوره علشان نطمن علي الي فبطنك. 

صباح بابتسامه :حاضر ي حبيبي. 

ام احمد بدعاء :ربنا يسترها معاكم ويكرمكم ي يارب.. 

صباح بحنان :ايوه كده ي ست الكل الدعوتين الحلوين دول بالدنيا والي فيها.. 

*******************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠٠

رشا بغيظ:ياااه كان نفسي يقضي عمره كله في السجن بس خرج برضه. 

منصور:يفضل في السجن ايه ي رشا ي بنتي ده ربيع الدميري. 

رشا بكره:ربيع الدميري النصاب الي بياخد كل حاجه في البلد بالسرقه والنهب. 

منصور بياس:ماهما دول ي بنتي الي واخدين حقهم في البلد دي وبيدسوا علينا يالله ربنا يسترها. 

ليقاطعهم صوت طرقات الباب ٠٠٠٠

منصور بصدمه:دكتور مراد..... 

*********************************************

في فيلا الدميري :٠٠٠٠٠

مريم بغضب:2مليون جنيه بنت الحراميه. 

ربيع بغضب:اسكتي ي مريم ده روحي كانت هتتطلع وانا بمضي علي الشيك بس معلش ملحوقه انا لازم اخرج دلوقتي. 

مريم بحده:هتروح فين ي ربيع دلوقتي. 

ربيع بقلق:الزعيم كلمني وعايزني اكيد هيشد عليا لان لسه اكبر عمليه متمتش. 

مريم :مخدرات ولا سلاح..

ربيع بطمع :هتبقي اكبر شحنه مخدرات في تاريخ البلد هناكل من وراها الشهد. 

مريم بطمع:ايوه كده احنا محتاجين للعمليه دي علشان الشغل الي جاي.. 

ربيع :طب سلام بقي علشان متاخرش على الزعيم.... 

********************************************

في فيلا الزعيم :٠٠٠٠

في مكتب الزعيم :٠٠٠

كان يجلس الزعيم علي مكتبه وهو يرتدي قناعه الذهبي ويجلس في شرود ليقاطعه ربيع بارتباك ٠٠٠٠٠

ربيع بخوف :مساء الخير سعادتك.. 

الزعيم بغضب جحيمي:كفاره ي اخويا.. 

ربيع بخوف :انا اسف سعادتك ده كان غصبن عني. 

الزعيم بصوت كالرعد:رربيع انا بدأت ازهق منك وانت عارف ان صبري له حدود. 

ربيع برعب:صدقني سعادتك دي اخر مره انا مقدرش علي غضبك ي ملك.. 

الزعيم بثبات قاتل :جهز نفسك علشان الكبار كلهم هيبقوا موجودين اكادت علي الشحنه...

ربيع برعب:ااطمن سعادتك كل حاجه هتبقي جاهزه في الميعاد بالظبط الشحنه هتوصل والتسليم هيبقى في ميعاده.. 

الزعيم بشر:اتمني علشان نهايتك متبقاش على ايدي. 

ربيع بخوف ورعب:حاضر سعادتك حاضر ٠٠٠٠٠

*********************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠

مراد :مالك ي عمي منصور انا قولت حاجه غلط.. 

منصور برعب:انتوا ليه مصممين ي ابني تعيشوني في خوف ورعب وقلق ليه. 

مراد باستغراب:ليه ي عمي منصور قصدك ايه. 

رشا بدموع:مراد انت عارف موضوع اسد وميرفت وانا حكتلك ليه مصممم تعمل كده. 

مراد بغضب:انا بحبك وعايز اتجوزك ايه الي غلط فيه. 

منصور بوجع :الغلط عندنا احنا ي ابني احنا الي فقراء في زمن الفقير بقي بيداس عليه. 

مراد بحده :تسمحلي اقولك ي عمي منصور انك ضعيف مش قادر تواجه عايز تتضحي بسعاده بناتك علشان خايف ولوفضلت كده خايف هتموت ي عمي منصور وبناتك هيموتوا معاك انا متمسك ب رشا ومش هسيبها وان حصلها حاجه ومعرفتش احميها ابقي اقتلني ي عم منصور لكن مش هسيبها.. 

رشا بدموع :مررراد. 

منصور بالم:انا موافق بس بشرط. 

رشا بصدمه :بابا. 

مراد بحماس :اوامر ي عم منصور.. 

منصور بوجع :تتجوازوا في السر من غير ماحد يعرف. 

رشا بدموع: عيازني ابقي زوجه ف السر ي بابا.. 

منصور بالم:هو ده شرطي الوحيد والقرار قراركم ٠٠٠٠

********************************************

من شقه وائل واصدقائه :٠٠٠٠٠

شادي بغمزه:انت متاكد من البت دي ي وائل. 

وائل :طبعا دي كلبه فلوس لا وحقنيه مادام خددت فلوس يبقي لازم تشتغل بيهم.. 

رامي بضحك: ههههه اموت انا في الالتزام. 

وائل :المهم اسمعه انا مفهمها ان انا بس متظهروش لما نحس انها خلاص دخلت العش وبقت في امان مفهموم.

الشباب:مفهوم. 

وائل بخفوت : طب هشش بينها جات يلا انتوا علي جوا ليسرع وائل في فتح الباب :٠٠٠٠٠

وائل بمكر:نورتي الدنيا ي عسل..

شجن بقلق:دي شقتك.

وائل :ايوه يروحي شقتي اتفضلي ي عسل. 

لتسير شجن الي الداخل ليقوك وائل سريعا بغلق الباب بالمفتاح.. 

وائل بمكر:والله وقعتي في القفص ي كتكوته.. 

شادي بغمزه:واتكه واتكه ي عني. 

رامي بغمزه:لا زوقك علي ي يواد ي وائل دي مززززه. 

شجن بخوف وقلق:انتوا مين. 

وائل بغمزه:ابدا دول اصحابي وهنعمل عليكي حفله ي روحي..

شادي بغمزه:يلا تشيلها على اوضه النوم خلينا نلحق اليل من اوله. 

وبعد مرور الوقت ٠٠٠

شادي بخضه:ي خربيتكم دي البت نزفت كتير اوي. 

وائل بخوف: احنا شكلنا افترانا البت قطعت النفس. 

رامي بصدمه:ي نهار اسود دي ماتت.. 

جميعهم :اييييييه ٠٠يتتتتتتتتبع ٠٠٠٠

********************************************

تفتكروا قرار منصور بجواز رشا ومراد في السر صحيح 🤔🤔🤔

مين الززعيم🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

ي تري ايه هتكون نهايه شجن 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

ي تري اسد ممكن يحن ل نيرمين وينسي ميرفت 🤔🤔🤔🤔🤔

يتري ايه خطط سليم القادمه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

*********************************************

تسلميويلي بجد علي كل تعليقاتكم الجميله الي بتوصلي دمتم في رعايه الله وحفظه 😍😍😍😍🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘هستنا تعليقاتكم ٠٠٠٠٠٠٠٠

بنات منصور :٠٠٠٠٠

بقلمي رنا احمد :٠٠٠٠٠٠٠


الحلقات٦____٧____٨

البارت السادس من بنات منصور :٠♥️♥️♥️♥️♥️😘😘😘😘

في فيلا سليم المنشاوي :٠٠٠٠٠٠٠ في امريكا ٠٠

اميره بفزع :مالك ي ضنايا مالك.

سليم بوجع :نفس الكابوس بتاع كل يوم ي امي اسد ي امي اسد..

اميره بدموع:منه لله الي كان السبب منه لله.

سليم بكره وانتقام :وديني لخليه يندم عمره كله حياته هتنتهي علي ايدي ي امي وقريب اوي كمان.

اميره بخوف:لا ي سليم ي ابني ده رجل ظالم وانا خايفه عليك كفايه واحد مش هقدر استحمل انك انت كمان تروح مني ٠

سليم بانتقام:متقلقيش ي امي انا بقالي سنين عمال اشتغل ليل ونهار علشان اعمل اسم وسلطه ونفوذ علشان اقدر اقف قصاده وانتقم منه وجاتلي الفرصه ومش ممكن اضيعها.

اميره بعدم فهم:قصدك ايه ي سليم.

سليم بمكر:الصفقات الجديده الي هيدخلها مع المنشاوي جروب هي دي ايه الي هتجيبه الارض وتقضي عليه ده غير صفقاته المشبوها الي هكشفها مره واحده واحاول ارجع اي حاجه من فلوس ابوايا.

اميره بالم :خالي بالك من اسد وبنته ي سليم.

سليم بحب:متقلقيش ي امي مستحيل اسمح باي اذي ليهم مستحيل.

*******************************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠

مراد بقلق:برضه مش عايز تقولي مالك.

ربيع بغضب:ماتقوله ي سي اسد ان منصور رفضك رفض اسد الدميري.

اسد بغضب:انت عارف كويس اوي مين السبب ي بابا اوعي تفتكر اني مش عارف ان كل حاجه عارفاه كويس.

مريم بغضب:جري ايه ي اسد دي طريقه تكلم بيها ابوك.

مراد بضيق:متفهموني ي جماعه فيه ايه.

ربيع بغضب:البيه راح اتقدم ل بنت منصور الي بيشتغل عندي كان عايز يخط راسنا في الطين عايز بت زي دي تبقي واحده مننا في وسطنا باهلها الزباله دول.

اسد بغضب:وليه ي عني مش بنادمه زينا مانت شوفت بنت الحسب والنسب طلعت ايه.

مراد بحده:اسد عنده حق ي بابا كلنا ولاد تسعه مفيش فرق.

مريم بحده:مراد قفل بقي علي الموضوع ده بلاش كلام فارغ.

ربيع بغضب :تفرق ايه ست ميرفت دي عن داليا بنت خالتك الي بتموت فيك.

اسد بغضب:تفرق كتير داليا دي زباله كلبه فلوس لكن ميرفت اي واحد يتمني انها تبقي مراته وخالي بالك ي بابا ان الموضوع لسه منتهاش وانا مش هسيبها سامع ي بابا مش هسيبها.

مراد بزهق:انا كمان ماشي عن اذنكم.

مريم بغضب:واخرتها ايه ي ربيع شايف كلامه وبعدين.

ربيع بشر:هو الي جابه لروحه كلمي داليا ونيرمين عايزهم الاتنين هنا ضروري.

مريم بدهشه:هتعمل ايه بيهم ي ربيع.

ربيع بشر:باليل هتعرفي ٠٠٠٠

*********************************************

في شركه الدميري :٠٠٠٠٠٠

اسد بحده:ميرفت فين.

منصور برعب:ابوس ايدك ي اسد باشا ابعد عن بنتي وسيبنا في حالنا.

اسد بوجع :انت ليه مصمم تعمل كده حرام عليك مصعبناش عليك انا وهي ذنبنا ايه اننا نبعد عن بعض ونتحرم من بعض بالطريقه دي.

منصور بدموع وانهيار:الذنب ذنبا احنا ذنبنا اننا فقراء ذنبنا اننا ملناش حد في زمن الغني بيدوس علي الغلبان ذنبي اني عندي اربع بنات ومعنديش ولد واحد يقف جنبي يسندني يخلي باله من اخواته تقدر تقولي انت كنت هتعملي ايه لما لاقي بنت من بناتي مقتوله ولا مغتصبه ولا مسجونه ولا ولا مليون حاجه في دماغي انت عندك بنت ي اسد بيه تخيل لو لقدر الله حصل فيها حاجه من الحجات دي مش هتموت بحسرتك عليها ابوس ايدك ي اسد باشا في حالنا احنا مش قدكم.

اسد بوجع :ماشي ي عم منصور ماشي..

******************************************

في منزل شجن ومحمود :٠٠٠٠٠

محمود بدهشه:انتي جبتي فلوس البس دي كلها منين ي شجن.

شجن بارتباك :من بابا.

محمود باستغراب:عمي منصور طب ازي ماحنا عارفين انه فلوسه بتقضي هو واخواتك بالعافيه..

شجن :لا م رشا اشتغلت في مستشفي كبيره وميرفت سافرت امريكا وهو الفلوس بقت معاه كويسه.

محمود بدهشه:ربنا يزيده.

شجن بدلع :بس قولي ي حودا ايه رايك في القميص الاحمر ده مش هيبقى يجنن عليا.

محمود بدهشه:حودا وقميص نوم مالك ي شجن فيكي ايه مش مرتاح دانتي الصبح مكنتيش طيقاني ايه الي حصل.

شجن بخبث:اخص عليك ي حودا بقي كده تزعل من شوشو حبيبتك دي كانت لحظه شيطان وراحت لحالها بحبك ي حودا.

محمود بحب:وانا بموت فيكي ي روح حودا تعالي بقي دانتي وحشاني اوي.

شجن بمكر:امرك وملك ايديك ي قلبي.

*********************************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠

مريم بتفحص:دي الشغاله الي قولتي عليها ي زينب.

زينب :ايوه ي ستي دي صباح بنت لهلوبه وهتعجبك انشاء الله.

مريم بتكبر :اشتغلتي في حته قبل كده ي صباح.

صباح بقلق:لا ي ستي هانم دي اول مره بس انشاء الله هعجبك.

ربيع بوقاحه وجراءه:مين دي ي مريم.

مريم :دي الشغاله ي ربيع.

ربيع بطمع وهمس :معقوله شغاله وبالحلاوه دي دانت هتتسالا ي ربيع.

مريم :خلاص ي زينب وريها الشغل.

زينب :حاضر ي ست هانم.

لتسرع صباح الي الداخل تحت نظرات ربيع الصائبه والخبيثه٠٠٠٠٠

*********************************************

في امريكا :٠٠٠٠٠٠

في شقه ميرفت :٠٠٠٠٠

ميرفت بفرحه:والله ي ساره مش قادره اقولك فرحتي بيكي ازي مش مصدقه ان ساكنه جنبي واحده عربيه ومصريه كمان..

ساره بابتسامه :ده انا والله الي مصدقه ده انتي ماليتي عليا الدنيا وبعدين انتي فاكره ان امريكا مفيهاش مصريين دي مليانه.

ميرفت بحزن : انا مكنش ليا سفر اصلا ربنا يجازي الي كان السبب.

ساره بانتباه:انتي مقولتليش ايه حكايتك وايه الي جابك هنا. 

ميرفت بالم :لا والنبي انا مش عايزه اتكلم في اي حاجه دلوقتي. 

ساره :طيب تمام اسيبك انا بقي علشان اروح الشغل. 

ميرفت بامل:انتي بتشتغلي. 

ساره بابتسامه: ايوه بشتغل في شركه المنشاوي جروب. 

ميرفت بانتباه :المنشاوي جروب دي شكلها شركه عربيه. 

ساره بابتسامه:ده صاحبها مصري كمان سليم بيه المنشاوي من اكبر رجال الأعمال هنا في امريكا. 

ميرفت بحماس:بجد طب ينفع انا كمان اشتغل معاكي انا كنت دايمابطلع من الأوائل في كليه التجاره. 

ساره بحماس :ي ريت طب يلا بينا مستر سليم بنادم متحضر جدا انشاء الله هيشغلك يلا بينا. 

ميرفت بحماس:يلا ٠٠

*********************************************

في مستشفي الدكتور مراد الدميري :٠٠٠٠

مراد :ها مسمعتش ردك ي رشا. 

رشا بقلق:دكتور مراد انت فاجئتني بصراحه. 

مراد باعجاب:بصي ي رشا انا مش بتاع لف ودوران انا بصراحه انتي عجبتيني من اول مره شوفتك فيها فان عاوز اتقدملك علشان تبقي كل حاجه في النور. 

رشا بقلق: ويتري حضردتك واثق ان اهلك هيوافقوا عليا.. 

مراد باستغراب: قصدك ايه مش فاهم. 

رشا بمراره:قصدي اني من عيله فقيره والدي منصورالسيد بيشتغل عند والدك في الشركه. 

مراد بصدمه:منصور السيد. 

رشا بوجع :كده ي بقي اكيد حضردتك افتكرت والدك سفر اختي وبعدها عننا ذل ابوايا وكسر نفسه وكل ده ليه ل مجرد اني اختي حبت اسد اخوك وهو كمان حباها ودي كانت النهايه انساني ي دكتور مراد انساني احنا مستحيل نكون لبعض انا مشهقدر استحمل ان حاجه تحصل ل اهلي عن اذنك ي دكتور مراد. 

مراد بتصميم :بس انا مش هقبل ب كده ابدا هحارب علشانك لاخر نفس ي رشا٠٠

تفتكروا رشا صح في قرارها🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

********************************************

في شركه سليم المنشاوي :٠٠٠٠

سليم بجديه:قصدك ايه ي ساره متفهميني. 

ساره بهدؤء:سليم بيه انا متاكده ان ميرفت هتكون اضافه ل شركه صدقني سعادتك دي بنت طموحه وذكيه. 

سليم باقتناع:خلاص داخليها اعملها مقابله انا بنفسي واشوف. 

ساره بفرحه: حاضر ي افندم تعالي ي ميرفت ادخلي. 

ميرفت بقلق:صباح الخير. 

سليم :صباح النور نورتي امريكا. 

ميرفت :شكرا جدا ل حضردتك. 

سليم :سيبينا لوحدنا ي ساره. 

ساره :تمام ي سليم بيه. 

سليم بابتسامه ساحره :ممكن تقوليلي كل مفهومك عن شغلك في شركه كبيره زي دي. 

ميرفت بقلق:حضردتك بصراحه انا كنت بطلع من الاوائل في الكليه اكتر من كده معرفش. 

سليم بضحك:هههههه بس كده طب قوليلي اسمك. 

ميرفت بخجل:ميرفت منصور السيد. 

ي تري ايه الي هيحصل بين ميرفت وسليم 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

************ ********************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠٠

ربيع بخفوت:اسمعوا انتوا الاتنين الي انا هقوله كويس اوي. 

نيرمين :خير ي ربيع بيه. 

داليا :خير ي عمي. 

ربيع بشر:انا عارف ان كل واحده فيكم عايزه حاجه داليا عايزه اسد ونيرمين عايزه سما مش كده. 

داليا ونيرمين :مظبوط. 

ربيع بشر:يبقي دي هي الحل. 

داليا بدهشه:هي ايه دي ي عمي. 

ربيع بشر:دي حبايه السعاده بكره هيكون الاجتماع السنوي مع اكبر الشركات وهيبقي مليان صحافه واعلاميين. 

نيرمين باستغراب:حضردتك تقصد ايه. 

ربيع :داليا انتي بكره في اول الاجتماع هتتدي اسد الحبايه دي واول متشتغل هيحاول ي عتدي عليكي والموضوع هينتشر في الصحافه والاعلام ومهيكونش قدامه حل غير انه يتجوزك وفي نفس الوقت نيرمين هتكسب القضيه الي رفاعها بضم سما من اول جلسه لانهم مستحيل يسبوها تتربي مع اب فاسد زيه فهمتوه. 

نيرمين باعجاب:استاذ. 

داليا باعجاب:طول عمرك استاذ ورئيس قسم ي عمي. 

ربيع بشر:اما اشوف اخرتها معاك ي اسد. يتتتتتتتتبع. 

******************************************

البارت السابع من بنات منصور :😍😍😍😍♥️♥️♥️♥️♥️

في شركه سليم المنشاوي في امريكا ٠٠٠

سليم بابتسامه :كده متهيالي انك فهمتي الشغل ي انسه ميرفت.

ميرفت بسعاده:بجد حضردتك بروفيشنال انا فهمت كل حاجه كاني واخده علي الشغل بجد مش عارفه اشكر حضردتك ازي. 

سليم بابتسامه :لا ابدا مفيش شكر بصراحه انا اي حد من اهل بلدي ببقي متمني اني اخدمه باي شكل وبصراحه انتي شكلك طموحه وعايزه تثبتي نفسك بجد فان لازم اشجعك. 

ميرفت بسعاده:شكرا جدا ل حضرتك. 

سليم :انتي كده هتبقي السكرتيره بتاعتي.

ميرفت بدهشه: سكرتيره حضردتك مره واحده. 

سليم بضحك:هههههه امال علي مرتين ايوه طبعا مره واحده اناشايف ان ليكي مستقبل كويس ومحتاجك معايا في الي جاي. 

ميرفت بخجل :شكرا لحضردتك انشاء الله هكون عند حسن حظك. 

سليم بثقه:انا متاكد من كده. 

*******************************************

في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠

ربيع بغضب شديد:هو فيه ايه بالظبط هو بنات منصور مورهمش غير ولادي ولا ايه. 

مريم بغضب: هو منصور محرمش من موضوع اسد ولاايه. 

مراد بغضب :بس انا بقي مش زي اسد انا هتجوز رشا ي عني هتجوزها سواء وفقوتوا او لا. 

ربيع بغضب:نعم ي عني ايه انشاء الله ده انا ماليش لازمه بقي. 

مراد :العفو ي بابا بس انا كل الي محتاجه زوجه تحافظ على اسمي وسمعتي وشرفي وام لولادي مش عاوز سيده مجتمع ولا واحده ابوها ملياردير انا كل الي عوزه اتجوز البنت الي حبتها البنت الي حاسس انها شبهي. 

مريم بغضب:اه نفس الكلام الي ملت بيه البت بنت منصور دماغ اخوك اسد مش كده علي جثتي الجوازه دي تتم ي مراد. 

مراد بقوه :وانا هتجوزها ي اامي ومش هتجوز غيرها مهما حصل سلام. 

مريم بغضب :شايف ابنك ي ربيع شايف. 

ربيع بزهق: كفايه بقي انا زهقت من الكلام الفاضي ده انا بفكر في حاجات اهم. 

مريم بحده:فيه ايه اهم من ابنك. 

ربيع بخبث:الهم هو الي هيحصل النهارده اخيراا هيتحقق الحلم ي مريم جواز داليا واسد وساعتها كل اسهمهم الي في الشركه هتكون تحت ايدينا ونتصرف فيها براحتنا وندخل بقي صفقاتنا مع المنشاوي جروب وساعتها هنكبر ونبقي من اغني اغنياء العالم نخلص بس من الي احنا فيه وبعدين افوق ل موضوع مراد. 

**********************************************

في شقه منصور :٠٠٠

منصور بقلق:مالك ي بنتي فيكي ايه. 

رشا بدموع: مفيش ي بابا مخنوقه شويه بس. 

منصور بخوف:مالك فيه حاجه حصلت مع مراد الدميري. 

رشا بارتباك:ليه حضردتك بتقول كده. 

منصور بتعب :لان الدموع الي في عنيكي دي نفس دموع اختك ميرفت نفس الالم والوجوع الي شوفته في عنيها شايفه في عنيكي دلوقتي. 

رشا بانهيار: هو احنا ليه كده ي بابا ليه مكتوب علينا نتعذب ليه مكتوب عليا نخاف ونترعب كل ده علشان فقراء علشان كده ي بابا يبقي مش من حقنا نعيش. 

منصور بدموع: ده انا الي مكتوب اتعذب واتهان علشان احافظ على بناتي. 

رشا بقوه :اوعي تقول كده ي بابا انت هتعيش ترفع راسك ل فوق ومستحيل توطيها متخافش ي بابا بناتك قدها وقدود ومهما حصل هنفضل بنات منصور ٠٠٠٠٠

*******************************************

في منزل شجن :٠٠٠٠٠

في غرفه شجن ٠٠٠٠٠

شجن وهي تجلس امام اللابتوب ٠٠٠٠٠٠

شجن :لا ي اخويا احنا اتفقنا كده بس علي النت اكتر من كده لا.. 

الشخص بمكر:ليه بس ي عسل وهتفرق ايه دانتي هتاخدي فلوس قد دي خمس مرات. 

شجن بتفكير:لا ي اخويا انا ست متجوزه اخاف علي سمعتي. 

الشخص بسخريه :لا والله لا ضحكتيني ي بت اسمعي مني دانتي هتاكلي الشهد. 

شجن بطمع :بس مبلغ معتبر مش اي كلام. 

الشخص بوقاحه:طبعا ي بابا اذا كنت بشوف بس كنت بدفع مام مبالك بقي لما ادوق العسل ده هدفع عمري كله. 

شجن بتريقه:ميلازمناش ي اخويا انا يهمني الفلوس. 

الشخص بخبث:الي انتي عيزاه هتاخديه ي عسل هبعتلك العنوان واليعاد في رساله. 

شجن:توصلني الفلوس هتلاقيني تحت امرك غيركده معطلكش ي اخويا. 

الشخص بوقاحه:هبعتلك ي عسل سلام. 

شجن بطمع :سلام ي اخويا اهو الي يجي ينفع.. 

😖😖😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞

*********************************************

في فيلا ربيع الدميري:٠٠٠٠٠٠٠

في المطبخ ٠٠٠٠٠

كانت تقف صباح وهي تعد الطعام ليقاطعها ربيع بوقاحته المعهوده. 

ربيع بخبث:بقي معقول الجسم الي شبه الملبن ده تشتغل خدامه.. 

صباح بخوف:سعادتك قصدك ايه. 

ربيع بمكر:اصلك ي بت جامده اوي الصراحه مستخسرك في شغل الخدامين ده. 

صباح بدموع وخوف:ابوس ايدك ي سعاده البيه انا غلبانه ومحتاجه الشغل ابوس ايدك سيبني في حالي. 

ربيع بطمع:موعديكيش الصراحه بس لازم اسيبك دلوقتي لاني مش فاضي بس هرجعلك تاني سلام ي حلوه. 

صباح بقلق ودموع:ي يارب استرها معايا ي يارب  

******************************************

في امريكا :٠٠٠٠٠٠

في شقه ميرفت ٠٠٠٠٠

ساره بغمزه:ايوه ي عم من قاعده واحده بقيتي سكرتيرته الشخصيه شويه شويه تبقي مراته. 

ميرفت بصدمه :انتي بتقويلي ايه انتي كمان وبعدين انا قلبي مع واحد بس ومش ممكن اكون ل غيره. 

ساره بفضول:ايوه احكيلي بقي الحكايه كلها من الاول. 

ميرفت :ي ساتر تموتي في الرغي بصي ي ستي كان زميلي في الجامعه انا وهو كنا بنحب بعض اوي لحد ماجيه في وقت وقالي ان والده مصممه يجوزه ليها اتوجعت اوي وعانيه لحد ماقبلته من قريب كان الزمن بيعيد نفسه من جديد ولما شوفته نسيت كل حاجه وكان نفسي اترمي في حضنه بس من الحجات الي نسيتها انهم اغنياء واحنا فقراء والقانون ده نهايته واحده الفراق والوجع. 

ساره بصدمه:هو فيه حد لسه بيفكر كده لحد دلوقتي. 

ميرفت بكره وغل:بس الي زي ربيع الدميري عمره ميتغير ابدا. 

***************************************

في فيلا سليم المنشاوي :٠٠٠٠

اميره بقلق:انت رايح فين ي سليم.. 

سليم :ابدا ي امي نازل مصر. 

اميره برعب :مصر ليه سليم فاهمني انت ناوي علي ايه. 

سليم بهدؤء :ايه اهدي ي ماما اهدي انا مسافر شغل فيه كام صفقه لازم اخلصهم هناك. وهرجع علطول. 

اميره برعب:وليه هناك ليه مش هنا. 

سليم بابتسامه :علشان ي ست الكل مينفعش ده عقود واتفاقيات لازم تنتفذ انتي مالك بس خايفه ليه. 

اميره برعب:انت بتسال ي سليم خايفه ليه طول م ربيع الزفت ده عايش لازم ابقى خايفه كفايه اخوك مش هستحمل تبقي انتوا الاتنين ده انا اموت ي سليم. 

سليم بحنان:بعد الشر عليكي ي ست الكل صدقيني هما كام ساعه وهرجع انشاء الله متقلقيش وادعيلي بس. 

مريم بحب:ربنا يحميك ي ابني ويرجعك ليا بالسلامه. 

  ********************************************

في شركه ربيع الدميري :٠٠٠٠

في مكتب ربيع :٠٠٠

اسد بحده :الاجتماع جاهز ي ربيع بيه. 

ربيع بحده :جري ايه ي اسد انت ناسي اني ابوك ولا ايه ايه الهجه الي بتكلمني بيها دي. 

اسد باسف:انا اسف ي بابا بس مخنوق شويه. 

ربيع بحده :لسه بتفكر في بنت منصور مش كده. 

اسد بحب:نفسي بس الاقيها نفسي. 

ربيع بغضب:مش هيحصل ي اسد لو دي اخر بنت في العالم مش هجوزهالك واتفضل علي مكتبك. 

*********************************************

في غرفه الاجتماعات  ٠٠٠٠٠

عمار بابتسامه:ارجوا ان التعامل بينا يكون كويس ي مستر ربيع. 

ربيع بابتسامه:اكيد مست عمار. 

بسنت سكرتيره عمار: احنا سمعنا كتير عن شركتكم ونتمني التعارن معاكم. 

اسد بهمس وضيق:ممكن اعرف ايه الي جاب داليا ونرمين هنا. 

ربيع بهمس:انت ناسي إليهم في الشركه اسهم كتيره ومن حقهم يمونوا موجودين في اي اجتماع في جديد ا شركه اشرب الشاي اشرب. 

ربيع بغمزه ل داليا ونرمين :انا هقوم انا والانسه بسنت نجيب بقيه الملفات من جوه وانتوا طبعا عارفين هتعملوا ايه.

ليوامه له راسهم بهدؤء ٠

وبعد بضعه من الوقت. 

كانوا يتحدثون جميعهم في قوانين الصفقه بينهم ليقاطعهم صوت صريخ من الغرفه المجاوره ليسرعوا الي الداخل مع وجود الصحافه والاعلام وكان المشهد كالآتي :٠٠٠٠

بسنت ب دموع وصراخ :ربيع بيه كان عايز يتهجم عليا. 

عمار بغضب:انت بنادم واطي وزباله واعتبر ان كل الشراكه الي بينا انتهت اطلبه البوليس. 

اسد سريعا :اهدي ل سمحت ي استاذ عمار هو اكيد مش في وعيه اهدي الصحافه والاعلام بيتفرجوا علينا.. 

عمار بهجوم:خليهم يتفرجوا علي رجل الأعمال الي عملي فيها مثال ل شرف والامانه وهو بيعتدي علي واحده قد بناته الموضوع ده ميتسكتش عليه ابدا.. 

*****************************************

في الشقه الخاصه ب سليم في القاهره ٠٠٠٠٠٠

كان يجلس سليم ب  استمتاع وهو يشاهد فضحيه رجل الأعمال ربيع الدميري الذي تملا جميع مواقع السوشيال ميديا وخسارة الكثير من اسهامه ليضحك باسمتاع من نجاح مخططه ليقاطعه صوت طرقات الباب ليفتح سريعا٠٠٠٠

داليا باشتياق:حبيبي وحشتني.

سليم وهو يضمها بعشق:وانتي اكتر ي نور عيني.

داليا بحب:ايه رايك كل الي طلبته مني نفذته بالحرف.

سليم بمغزي:مبسوطه.

داليا بحماس :جدا ي حبيبي من ساعه متعرفنا علي بعض في امريكا وحكاتلي علي كرهك ل ربيع الدميري وانتقامك منه وانا قررت اساعدك وانا كل مكنت بشوفه شره كنت بتاكد من كلامك اكتر ل حد معرفت الي كان عايز يعمله في اسد كان لازم اتصرف.

فلاش باك :٠٠٠

داليا :ايوه ي سليم فيه حاجه مهمه عايزه اقولك عليها وقد قصت عليه اتفاق ربيع معاها هي ونيرمين. 

سليم بغضب:ايه اه ي ابن الكلب مكفهوش الي عمله فيه زمان.

داليا بغضب:ربيع ده لازم يتربى ي سليم. 

سليم بكره:هيتربي وحياتك ل يتربي هينقلب السحر على الساحر وهيبقي هو مكان سليم الحبايه تتحط ليه هو مش ل اسد. 

داليا :تمام ي حبيبي. 

باك:٠٠٠٠

سليم بسعاده :الحمد لله اني انقذت اخويا من القرف ده.. 

داليا بحده :زي مانقذت ميرفت كده. 

سليم بضحك:ههههه هو حبيبي بيغير عليا ولا ايه.. 

داليا بعشق:طبعا لازم اغير عليك ي روحي. 

سليم بابتسامه :طبعا مانتي عارفه وانتي بنفسك الي حكايتيلي موضوع ميرفت وانه هيبعتها امريكا زي ماعمل معايا انا وامي زمان علشان يخلص مننا كان لازم اخليها تحت عنيا واحميها دي مهمها كانت حبيبه اخويا وانا مطمن طول مانتي قريبه من اسد. 

داليا :وتفتكر لما ربيع هيخرج ممكن ي عمل ايه. 

سليم :ربيع مش عبيط علشان يكشف نفسه قدام حد هيعرف ان من غيرقصد الكوبيات اتبدلت ويفكر في مصيبه جديده بس انا صحايله اوي ٠

داليا بعشق:يسلملي جوزي ابو دماغ دهب بحبك ي سليم .

سليم بحب :وانا بعشقك ي قلب سليم ٠يتتتتتتتتبع. 

وتتوالي الصدمات والمفاجات ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

********************************************

البارت الثامن من بنات منصور :♥️♥️♥️♥️😘😘😘😘😘

في قسم المعادي :٠٠٠٠٠

كان يجلس ربيع مع محاميه الخاص واسد.

ربيع بغضب:ي عني ايه مفيهاش حل ي رحيم انت باين عليك كبرت وخرفت انا ربيع الدميري ادخل القسم ده الجنان ده.

اسد بحده :والله مفيش حد فوق القانون ي بابا وانا مش عارف انت عملت كده ازي اصلا.

ربيع بزهق:والنبي نقطني بسكاتك انت كمان مش ناقصه.

رحيم :للاسف ي ربيع بيه مفيش غير حل واحد.

ربيع بخنقه :حل ايه.

رحيم:البنت دي لازم تتنازل عن المحضر باي شكل٠

اسد:ي ريت ده احنا بنحاول نقنع فيها لاسف مفيش فايده وعامر كمان مسخنها..

ربيع بغضب :اه ي ناري بس اخرج من هنا لعرف كل واحد مقامه وخصوصا ولادالكلب التانين.

اسد باستغراب:مين دول.

ربيع بغضب:مش وقته ي اسد مش وقته حاولوه مع البت دي خلينا نخلص من الي احنا فيه ده كفايه فضايح اكتر من كده..

بعد بعض الوقت :٠٠٠٠٠

ربيع بحده:جري ايه ي عامر دي اخرتها ده احنا اصحاب وقبل ده كله احنا رجاله زي بعض وعارفين ي عني ان الرجل ممكن يضعف مش حكايه ي عني الي انت عملته ده.

عامر بغضب:دي سكرتيرتي وانا ليمكن اسمح انها تتهان بالشكل الرخيص ده.

اسد :ارجوك ي عامر بيه احنا مش ناقصين وكفايه الي حصل ارجوك شوف حل.

عامر بحده :والله الحل مش في أيدي بسنت هي صاحبه الشأن.

بسنت بمكر:موافقه اتنتازل بس بشرط.

ربيع بزهق : ايه هو ي ريت نخلص.

بسنت بخبث:2مليون جنيه..

ربيع بغضب:نعم ي روح امك كام.

عامر بحده: احترم نفسك ي ربيع بيه وكفايه اوي لحد انت الي في ورطه ولازم تقبل باي حاجه فاهم.

اسد بضيق:وهو فيها ايه ي بابا ادفعلها.

ربيع بسخريه:ليه ي اخويا اتحرشت ب هيفاء وهبي دي مستهلش ربعهم حتي.

رحيم بضيق:ي ربيع بيه ده احنا مصدقنا ابوس ايدك خلينا نخلص وجودك هنا اكتر من كده بسبب انهيار لكل شركاتك ومشاريعك كلها.

ربيع بغضب:امري لله بس اخرج من هنا وكل واحد هيشوف وشي الثاني.

********************************************

في فيلا الدميري :٠٠٠٠٠

مريم بغضب: عامر عايز ينتقم مننا من ساعه اسد مطلق نيرمين بنته وهو حططنا في دماغه. 

مراد بسخريه:انتي مصدقه كلامك ده. 

مريم بغضب:قصدك ايه ي مراد انت تصدق ان ابوك يعمل كده برضه. 

مراد بزهق:والله معارف العلم عند الله ي امي. 

مريم بشك:انا مش عارفه انت مالك كل ده علشان بنت منصور. 

مراد بقوه :رشا انا كده كده هتجوزها مستحيل اسببها.. 

مريم بغضب:مش هيحصل ي مراد سامع مش هيحصل. 

مراد بوجع :المفروض انك تفضلي راحتي علي كل حاجه لكن للاسف مفيش غير الفلوس الي في دماغكم بقيتوا بدوسوا علي ولادكم وانا مستحيل اكمل كده عن اذنك ي امي..... 

ليرحل مراد تحت نظرات مريم الصائبه والمفكره في حديثه٠٠٠

*********************************************

في شركه الدميري :٠٠٠٠٠٠

في مكتب منصور :٠٠٠٠٠

سما بضيق:عمو منصور هو بابا هيتاخر.

منصور بحب لهذه الصغيره: لا يروحي انشاء الله هياجي علطول قولي انتي عايزه اي حاجه.

سما بطفوله:عايزه طنط ميرفت.

منصور بوجع :وانا كمان عايزها والله بس هي سافرت ي روحي.

سما بزعل :قولها سما زعلانه منك علشان سبتيها.

منصور بالم :ربنا ينتقم من الي كان السبب ي بنتي ويرجعها بالسلامه.

نيرمين بعشق:سما حبيبه ماما.

منصور :اهلا ي نيرمين هانم.

نيرمين :اهلا ي استاذ منصور عامله ايه ي قلب ماما.

سما بزعل :سما زعلانه محدش يكلمها..

نيرمين بحنان وحب:مين الي يزعلها ومامي موجوده اطلبي الي عيزاه ي قلبي. 

سما بطفوله: عايزه مامي وبابي مع بعض زي كل اصحابي ٠٠

نيرمين بوجع وندم:للااسف ي حبيبتي بابي انا الي ضيعته من ايدي انا الي معرفتش احافظ عليه بس خلاص الوقت فات. 

اسد بحده :هو فعلا فات وفات من زمان ي نيرمين ومستحيل يرجع. 

نيرمين بوجع :عارفه ي اسد انا كل الي طلباه بنتي. 

اسد :سما بنتك ودي حقيقيه محدش يقدر يغيرها بس انا اسف مستحيل اخليها تعيش معاكي. 

نيرمين بالم:انا هتعالج ي اسد قررت ادخل مصحه هتعالج وهرجع واحده جديده خالص.. 

اسد :تمام كويس اوي ي نيرمين اتمني الك حياه افضل وساعتها فعلا هفتخر انك ام ل بنتي. 

نيرمين بقوه :اوعدك ي اسد اوعدك ٠٠٠

******************************************

في شقه سليم بالقاهره :٠٠٠٠٠

سليم بابتسامه :صباحيه مباركه ي عروسه.. 

داليا بابتسامه :الله ي بارك فيك ي روحي انا لازم امشي بقي ربيع خرج وزمانه قالب عليا الدنيا. 

سليم بقلق:بقولك اي حاجه تحسي انك في خطر انتي ولا اسد ولا سما تكلمني فوارافاهمه. 

داليا بابتسامه:حاضر ي حبيبي انت هتعمل ايه. 

سليم :هرجع امريكا طبعا انتي عارفه ماما زمانها هتموت من القلق المكان الي فيه ربيع بالنسبه ليها خوف ورعب وقلق. 

داليا بحنان :انشاء الله قريب هنخلص كلنا من الكابوس ده ونعيش حياتنا في امان. 

سليم بعشق:انشاء الله يروحي. 

*********************************************

في شركه سليم المنشاوي في امريكا :٠٠٠٠٠٠٠٠

ساره :مالك قلبه وشك ليه كده.. 

ميرفت بعصبيه :حظي ي اختي سكرتيره ل مدير مش موجود اصلا. 

ساره بضحك:هههههه سليم بيه نزل مصر كلها ساعتين وتلاقيه رجع. 

ميرفت بتنهيده:ماشي.. 

ساره باستغراب:مالك كده. 

ميرفت باشتياق:ابويا واخواتي وحشوني اوي. 

ساره بغمزه:ابوكي واخواتك برضه ولا حبيب القلب. 

ميرفت باشتياق ل اسد :حبيبي مبيوحشنيش اصلا لانه جوايا مبيبعدش عن خيالي لحظه. 

ساره بهيام:هااا بركاتك ي اسئ اسد ياما نفسي انا كمان احب وادهوال كده علي عيني.. 

ميرفت بضحك:هههه انشاء الله ي اختي... 

******************************************

في منزل احمد وصباح :٠٠٠٠٠٠

ام احمد :ايه ي بنتي الاكل ده كله والبس كمان ليه كده. 

صباح بحب: ده كله ايه ي حماتي ده مايجيش من بعد خيرك. 

احمد بشك :جبتي ده كله منين ي صباح. 

صباح بارتباك:ايه ي أحمد ده حجات بسيطه كده كنت محوشها. 

احمد بعدم اقتناع:طب متنسيش معاد الدكتوره علشان نطمن علي الي فبطنك. 

صباح بابتسامه :حاضر ي حبيبي. 

ام احمد بدعاء :ربنا يسترها معاكم ويكرمكم ي يارب.. 

صباح بحنان :ايوه كده ي ست الكل الدعوتين الحلوين دول بالدنيا والي فيها.. 

*******************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠٠

رشا بغيظ:ياااه كان نفسي يقضي عمره كله في السجن بس خرج برضه. 

منصور:يفضل في السجن ايه ي رشا ي بنتي ده ربيع الدميري. 

رشا بكره:ربيع الدميري النصاب الي بياخد كل حاجه في البلد بالسرقه والنهب. 

منصور بياس:ماهما دول ي بنتي الي واخدين حقهم في البلد دي وبيدسوا علينا يالله ربنا يسترها. 

ليقاطعهم صوت طرقات الباب ٠٠٠٠

منصور بصدمه:دكتور مراد..... 

*********************************************

في فيلا الدميري :٠٠٠٠٠

مريم بغضب:2مليون جنيه بنت الحراميه. 

ربيع بغضب:اسكتي ي مريم ده روحي كانت هتتطلع وانا بمضي علي الشيك بس معلش ملحوقه انا لازم اخرج دلوقتي. 

مريم بحده:هتروح فين ي ربيع دلوقتي. 

ربيع بقلق:الزعيم كلمني وعايزني اكيد هيشد عليا لان لسه اكبر عمليه متمتش. 

مريم :مخدرات ولا سلاح..

ربيع بطمع :هتبقي اكبر شحنه مخدرات في تاريخ البلد هناكل من وراها الشهد. 

مريم بطمع:ايوه كده احنا محتاجين للعمليه دي علشان الشغل الي جاي.. 

ربيع :طب سلام بقي علشان متاخرش على الزعيم.... 

********************************************

في فيلا الزعيم :٠٠٠٠

في مكتب الزعيم :٠٠٠

كان يجلس الزعيم علي مكتبه وهو يرتدي قناعه الذهبي ويجلس في شرود ليقاطعه ربيع بارتباك ٠٠٠٠٠

ربيع بخوف :مساء الخير سعادتك.. 

الزعيم بغضب جحيمي:كفاره ي اخويا.. 

ربيع بخوف :انا اسف سعادتك ده كان غصبن عني. 

الزعيم بصوت كالرعد:رربيع انا بدأت ازهق منك وانت عارف ان صبري له حدود. 

ربيع برعب:صدقني سعادتك دي اخر مره انا مقدرش علي غضبك ي ملك.. 

الزعيم بثبات قاتل :جهز نفسك علشان الكبار كلهم هيبقوا موجودين اكادت علي الشحنه...

ربيع برعب:ااطمن سعادتك كل حاجه هتبقي جاهزه في الميعاد بالظبط الشحنه هتوصل والتسليم هيبقى في ميعاده.. 

الزعيم بشر:اتمني علشان نهايتك متبقاش على ايدي. 

ربيع بخوف ورعب:حاضر سعادتك حاضر ٠٠٠٠٠

*********************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠

مراد :مالك ي عمي منصور انا قولت حاجه غلط.. 

منصور برعب:انتوا ليه مصممين ي ابني تعيشوني في خوف ورعب وقلق ليه. 

مراد باستغراب:ليه ي عمي منصور قصدك ايه. 

رشا بدموع:مراد انت عارف موضوع اسد وميرفت وانا حكتلك ليه مصممم تعمل كده. 

مراد بغضب:انا بحبك وعايز اتجوزك ايه الي غلط فيه. 

منصور بوجع :الغلط عندنا احنا ي ابني احنا الي فقراء في زمن الفقير بقي بيداس عليه. 

مراد بحده :تسمحلي اقولك ي عمي منصور انك ضعيف مش قادر تواجه عايز تتضحي بسعاده بناتك علشان خايف ولوفضلت كده خايف هتموت ي عمي منصور وبناتك هيموتوا معاك انا متمسك ب رشا ومش هسيبها وان حصلها حاجه ومعرفتش احميها ابقي اقتلني ي عم منصور لكن مش هسيبها.. 

رشا بدموع :مررراد. 

منصور بالم:انا موافق بس بشرط. 

رشا بصدمه :بابا. 

مراد بحماس :اوامر ي عم منصور.. 

منصور بوجع :تتجوازوا في السر من غير ماحد يعرف. 

رشا بدموع: عيازني ابقي زوجه ف السر ي بابا.. 

منصور بالم:هو ده شرطي الوحيد والقرار قراركم ٠٠٠٠

********************************************

من شقه وائل واصدقائه :٠٠٠٠٠

شادي بغمزه:انت متاكد من البت دي ي وائل. 

وائل :طبعا دي كلبه فلوس لا وحقنيه مادام خددت فلوس يبقي لازم تشتغل بيهم.. 

رامي بضحك: ههههه اموت انا في الالتزام. 

وائل :المهم اسمعه انا مفهمها ان انا بس متظهروش لما نحس انها خلاص دخلت العش وبقت في امان مفهموم.

الشباب:مفهوم. 

وائل بخفوت : طب هشش بينها جات يلا انتوا علي جوا ليسرع وائل في فتح الباب :٠٠٠٠٠

وائل بمكر:نورتي الدنيا ي عسل..

شجن بقلق:دي شقتك.

وائل :ايوه يروحي شقتي اتفضلي ي عسل. 

لتسير شجن الي الداخل ليقوك وائل سريعا بغلق الباب بالمفتاح.. 

وائل بمكر:والله وقعتي في القفص ي كتكوته.. 

شادي بغمزه:واتكه واتكه ي عني. 

رامي بغمزه:لا زوقك علي ي يواد ي وائل دي مززززه. 

شجن بخوف وقلق:انتوا مين. 

وائل بغمزه:ابدا دول اصحابي وهنعمل عليكي حفله ي روحي..

شادي بغمزه:يلا تشيلها على اوضه النوم خلينا نلحق اليل من اوله. 

وبعد مرور الوقت ٠٠٠

شادي بخضه:ي خربيتكم دي البت نزفت كتير اوي. 

وائل بخوف: احنا شكلنا افترانا البت قطعت النفس. 

رامي بصدمه:ي نهار اسود دي ماتت.. 

جميعهم :اييييييه ٠٠يتتتتتتتتبع ٠٠٠٠

********************************************

تفتكروا قرار منصور بجواز رشا ومراد في السر صحيح 🤔🤔🤔

مين الززعيم🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

ي تري ايه هتكون نهايه شجن 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

ي تري اسد ممكن يحن ل نيرمين وينسي ميرفت 🤔🤔🤔🤔🤔

يتري ايه خطط سليم القادمه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

*********************************************

تسلميويلي بجد علي كل تعليقاتكم الجميله الي بتوصلي دمتم في رعايه الله وحفظه 😍😍😍😍🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘هستنا تعليقاتكم ٠٠٠٠٠٠٠٠

بنات منصور :٠٠٠٠٠

بقلمي رنا احمد :٠٠٠٠٠٠٠


الحلقات الاخيره 

البارت الحادي عشر من بنات منصور 💕💕💕💕😊😊😊😊

في فيلا ربيع الدميري :٠٠

في غرفه مكتبه ٠٠٠

صباح بدموع وصراخ :ابوس ايدك ي بيه ده انا غلبانه .

ربيع بحده:جرا ايه ي بت انتي تتطولي دانتي هتاكلي الشهد .

صباح بوجع:محروق ابو اللقمه الي تيجي من وراء العار والفضيحه.

ليلمح ربيع دخول مريم من باب الفيلا ليقوم بلعب خطه دنيئه ضد صباح لاافلات من جريمته..

ربيع بخبث:انا من الاول وانا شاكك فيكي شكلك بنت شوارع٠٠٠

مريم بدهشه: فيه ايه ي ربيع ٠٠

ربيع بخبث:البت دي ي مريم داخلت لقيتها بتحاول تسرق فلوس من المكتب ..

صباح بصدمه والم : والله ي هانم ماحصل ده البيه ..

ربيع بغضب:اخرسي ي بت انتي ليكي عين تتكلمي بلغي ي مريم البوليس ..

مريم بحده:انا كنت حاسه من الاول انك بت مش تمام ده احنا هنوديكي في ستين داهيه ...

صباح بدموع وصراخ:والله ما عملت حاجه هتروحوا من ربنا فين ي ظلمه ..

ربيع بخبث:بلغي البوليس ي مريم البت دي لازم تتادب ٠٠٠٠٠٠

**********************************************

في امريكا في فيلا سليم :٠٠٠٠٠

سليم :ها فهمتي ي ميرفت الي هيحصل .

ميرفت بقلق:حضردتك عايزني اعمل مراتك قدام ربيع مش كده٠٠

سليم بتصميم :كده انتي لما حكيتي حكايتك والي عمله فيكي حابيه ننتقم منه سواء تخيلي لما يعرف ان البنت الفقيره الي رفضت يجوزها لابنه بقت دلوقتي حرم سليم المنشاوي رجل الاعمال المعروف هيحصله ايه.

ميرفت بقلق:بس كده اسد هيعرف وممكن يصدق اني اتجوزت .

سليم بخبث:وايه المشكله .

ميرفت بصدمه:قصد حضردتك ايه ..

سليم بمكر:قصدي انها تمثليه علشان تنتقمي من ربيع وياخد قلم كبير علي وشه قصاد الي عمله معاكي ..

ميرفت بقلق:هي فكره بس انا قلقانه .

سليم بخبث:وافقي وافقي ومش هتندمي ..

ميرفت بخوف:موافقه ٠٠٠

*********************************************

في فيلا الدميري :٠٠٠

في غرفه اسد :٠٠٠٠

سما بسعاده :ي عني هنسافر امريكا ي اسدي ٠٠٠

اسد بابتسامه:ايوه ي روحي شغل وهنتفسح كمان ..

سما بطفوله :يس يس سما هتتبسط متيجي معانا ي مراد ..

مراد بحنان: معلش ي سمسم انا عندي عمليات كتير مقدرش اسيبها.

اسد بغمزه:متقدرش تسيب العمليات ولا تسيب رشا ..

مراد بحب:رشا خلاص بقت كل حياتي ي اسد مبقتش فعلا قادر اعيش من غيرها ..

اسد بحب:ربنا يكرمك ي اخويا ويسعدك مع الي يسعدك ٠٠٠٠٠٠

********************************************

في فيلا الزعيم :٠٠٠٠٠٠

شاكر بغضب:ي عني التسليم هيكون النهارده ي ربيع ..

ربيع بخوف:ايوه سعادتك انا اتفقت علي كل حاجه والراجل الكبير مظبط كل حاجه ..

شاكر بمكر:شركائك هيكونوا موجودين وقت التسليم ...

ربيع :ايوه سعادتك دول بيشكوا في صوابع ايديهم ي عني مستحيل ميكونوش موجودين ده لازم ...

شاكر بانتصار :تمام نص ساعه ونسافر مش عايزين نتاخر ..

ربيع بقلق:اطمن سعادتك انا جهزت كل حاجه وانا ومريم واسد هنكون هناك ..

شاكر بكره وهو يحدث ذاته:اه ي ابن الكلب ي واطي كمان ابني بتشغله معاك في الوساخه دي نهايتك قربت ي ربيع ٠٠٠٠٠٠

*********************************************

في شركه الدميري :٠٠٠٠

ربيع بقلق:كده كل حاجه تمام والملفات كده خلصت ٠٠

منصور :اطمن سعادتك كله تمام ..

اسد :اطمن ي بابا صفاقتنا مع سليم المنشاوي هتم من غير نقاش مستحيل يرفض عرض زي ده ..

ربيع بحماس:ايوه بقي ده هيبقي ده الشغل لما نشتغل مع سليم المنشاوي الفلوس هتبقي معانا زي الرز ..

اسد باستعجال:طب يلا علشان منتاخرش علي الطياره ٠٠

(وقد سافر اسد وربيع ومريم وشاكر وداليا الي امريكا )٠٠٠٠٠٠٠٠

********************************************

في المصحه لعلاج الادمان ٠٠٠٠٠٠٠٠

دكتور شريف بابتسامه:انا عمري مشوفت مريضه حلو كده ...

نيرمين بتصميم:دكتور انا عايزه اخف عايزه ارجع واحده تانيه.

شريف باعجاب:انشاء الله هتعالجي وتخرجي زي الفل بس احنا هنقضي مع بعض وقت كبير لازم يبقي فيه توافق بينا اعتبريني صديق ليكي واحكيلي ..

نيرمين بدموع:انا للاسف مفيش حاجه في حياتي تشرف علشان احكيها كل حياتي كانت غلط كلها لما كل الي حواليا بقوا يكرهوني ويبعدوا عني٠٠

شريف بهدؤء:مش صحيح انا عرفت من التقرير بتاعك انك كنتي متجوزه وعندك بنت كمان وكنتي ما اصحاب اكبر شركات في البلد كل دي مش انجازات تساهل انك تحكيها٠٠٠

نيرمين بوجع:ايوه ميستاهلش احكيهم لاني ضيعتهم بغبائ وادماني والضياع الي كنت فيه ضيعت جوزي الي كانوا ستات العالم بيحسدوني عليه ضيعت بنتي الوحيده من ايدي ضيعت شركه بابا ي عني مكنش ليا اي لازمه في الحياه ٠٠

شريف بتصميم واعجاب: بس خلاص الفتره دي انتهت وهترجعي احسن واقواء من الاول وعد ٠٠

نيرمين بارتياح:وووعد ٠٠٠٠٠٠٠

**********************************************

في منزل شجن ومحمود :٠٠٠٠٠٠

ام محمود بحب:حمد الله علي سلامتك ي ضنايا عامله ايه ..

شجن بندم واسف:سمحيني ي خالتي سمحيني انا ياما ضيقتك ..

ام محمود بحنان:ي بت دانتي بنت الغاليه وطول عمرك بنتي الي مخلفتهاش وهتبقي ام حفيدي كمان ده انا الفرحه مش سيعاني ..

محمود بحده:طب معلش ي امي هندخل جوه شجن لازم ترتاح ..

ام محمود بابتسامه:خش ي ضنايا خالي بالك منها ي محمود ..

محمود بجمود:ربنا يسهل ي امي ٠٠٠٠٠

في غرفه محمود وشجن :٠٠٠٠٠٠

محمود بغضب:اسمعي بقي انا عملت باصلي للنهايه بس اوعي تفتكري انك كده خلاص نفدتي لا ي حلوه ده انتي لسه مستنيكي نار جهنم سامعه ٠٠٠

شجن بوجع:انا استاهل اي حاجه تعملها فيا ي محمود عمري مهتعترض انا خلاص بقيت ملوثه كرهت جسمي الي انا بنفسي سلمته لكلاب اقتلني ي محمود اقتلني واغسل عارك الي جبتهولك ٠

محمود بالم وَجع:ي ريتني كنت اقدر كل الي منعني عنك ابني الي في بطنك الي ملوش ذنب في اي حاجه غير ان ابوه اختار غلط وجابلوا ام زباله ...

شجن بدموع :عندك حق ي محمود وانا هعيش خدامه ليكم العمرركله يمكن اكفر عن جزء بسيط من الي عملته في حقك ٠٠٠٠

**********************************************

في شركه سليم المنشاوي :٠٠٠٠٠

سليم :ها جاهزه ٠٠٠

ميرفت بقوه :جاهزه ي مستر سليم متقلقش نفسي اشوافه لما يعرف حاجه زي دي هيعمل ايه ...

سليم بمكر :تمام ي يلا بينا ٠٠٠٠

في غرفه الاجتماعات ٠٠٠٠٠٠

اسد بصدمه : ميرفت انتي بتعملي ايه هنا ..

سليم بمكر:انت تعرف ميرفت ي اسد بيه ..

ربيع بصدمه:ايوه ي سليم بيه دي بنت واحد بيشتغل عندي بس ايه الي جابها هنا عند سعادتك ...

سليم بخبث:مرررراتي ٠٠

ربيع بصدمه:ايييه٠٠

ميرفت بغرور:ايه مالك ي ربيع بيه مستغرب ليه ايوه ميرفت بنت منصور الي طفشتها من بلدها ل هنا وكل ده علشان فقيره مش من مقام ابنك اديني اهو متجوزه سليم المنشاوي وصاحبه العز الي انت فيه ده كله ..

ربيع بحده :اه ي بنت المحظوظه ٠٠٠٠٠

سليم بحده:ي ريت نتدخل في الشغل ي ربيع بيه ..

ربيع بضيق:عندك حق سعادتك ده ورق المشروع الي احنا المفروض هندخل شركاء فيه ..

سليم بخبث:تمام كده كل حاجه خلصانه مفضلش غير التوقيع ٠٠

ربيع بفرحه:ي عني سعادتك كده بقيت معانا في الصفقه دي ٠٠

ميرفت بغرور:عندك حق ي ربيع بيه انك مش مصدق هو انت تتطول اصلا تشارك سليم المنشاوي ٠٠٠

اسد بغضب:واللله انتي شايفه كده ..

ربيع بحده:خلاص ي اسد مش وقته هات الورق نوقع ي باشا ..

وبالفعل تم توقيع عقود الشراكه بين ربيع وسليم ٠٠٠٠٠٠

بس ي تري ربيع وقع علي ايه بالظبط 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

*********************************************

في المستشفي الخاصه ب مراد الدميري :٠٠٠٠٠

في غرفه احد الاطفال المرضي :٠٠٠

رشا بابتسامه:عامل ايه دلوقتي ي حبيبي ٠٠

الطفل ببراءه : الحمد لله يد كتوره رشا ..

رشا بحب:ي حبيبي دكتوره رشا انت حبيبي٠٠

في الخارج :٠٠٠٠

كارمن بشر :عرفتي هتعمل ايه ٠٠٠

احدي الممرضات بشروطمع : تمام ي دكتوره كارمن انتي تامرئ طالما كله بتمنه ٠٠٠

كارمن بشر :نفذي بس الي قولتلك عليه وهتخدي قداهم مرتين تلاته ...

الممرضه بطمع :من عنيا ي دكتوره ....

كارمن بكره:والله وهتقضي بقيه عمرك في السجن ي رشا واخلص منك خالص ومراد يبقي ليا انا وبس ٠٠٠٠٠٠٠٠

تفتكروا رشا هتقع في فخ كارمن 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

********************************************

في قسم المعادي :٠٠٠٠٠٠٠

وكيل النيابه صلاح بغضب:جري ايه ي روح امك متخلصينا وتقولينا كنتي عايزه تسرقي ايه من مكتب ربيع الدميري ٠٠

صباح بدموع ووجع:والله ي باشا ماعملت حاجه ده هوورجل ظالم كان عايز يعتدي عليا ولما مراته جات حب يبراء نفسه لبسني قضيه السرقه دي ٠٠

صلاح بغضب:انتي عبيطه ي بت ده ربيع الدميري هيبوصلك انتي.

صباح بدموع:اه والله ي باشا ده رجل ناقص عايز الحرق ٠٠٠٠٠٠

العكسري :احمد العوضي زوج المتهمه بره سعادتك ٠٠٠

صباح برعب:ي ننهار اسود احمد ٠٠

صلاح:اتفضل انت احمد العوضي زوج صباح ٠٠٠

احمد بحده :لا حضردتك فيه غلط انا صحيح احمد العوضي لكن مش جوزها طليقها ٠٠٠٠

صباح بصدمه:ايه انت بتقول ايه ي احمد انت طلقتني ..

احمد بجمود: ايوه طلقتك الي تخبي حاجه علي جوزها وتخرج من وراء متستهلش تبقي مرائته ٠٠٠٠٠٠

تفتكروا قرار احمد صح 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

********************************************

في فيلا الزعيم ب امريكا :٠٠٠٠٠٠

اسد بغضب:عجبك الفيلم الي ابنك عمله داخل واخدها في ايده وبيقول عليها مرائته ٠٠

سليم بضحك:ههههه وانت ايه الي مزعلك مش كنا بنحرق دم ربيع وميرفت مشاء الله عليها مصدقت تفش غليها فيه ..

اسد بغيظ:انت بتغيظني صح ..

شاكربزهق : بس انتوا الاتنين خلينا في المهم دلوقتي اليلله التسليم ي عني خلاص نهايه ربيع الدميري وشركائه هيبقي اليلله ٠٠٠

سليم بحماس:يااااه كنت مستني اللحظه دي من سنين ..

اسد بابتسامه:خلاص ي بابا هينتهي ربيع الدميري الناس هتعيش من غير خوف ولا قلق ونتجمع كلنا مع بعض ونعيش الحياه الي نستاهل نعيشها نتتتتتتتتتبع ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

************************************

البارت الثاني عشر من بنات منصور :💕💕♥️♥️♥️😊😊😊

في فيلا الزعيم بامريكا:٠٠٠٠

سليم بحده :بابا انت لسه مصمم ترجع ربيع حي للمصر...

اسد بغيظ:سليم كفايه بقي..

سليم بغضب:كفايه ايه ي اسد اذا كنت انت عيل صغير ومش فاكر فانا كنت كبير وشوفت بعيني كل حاجه وانتقامي من ربيع الدميري هيبقي بنفس الطريقه..

شاكر بالم :سليم ي ابني الانتقام مبيوصلش الواحد للهووعايزه صدقني بتحس زي متكون زيك زيه بالظبط وبعدين ربيع لازم يفضل حي لازم تعرف الي وراءه وننضف البلد منهم ومن قرفهم ٠

اسد بحنان :سليم انا عارف الي انت فيه وحاسس بيه كويس وانا ذيك عرفت وساخه ربيع الدميري بس للاسف متاخر فارجوك ي سليم خلينا نسلمه ونخلص والقانون هو الي هيجبلنا حقنا ومن بعده ربنا سبحانه وتعالي ٠٠٠

سليم بتنهيده:حاضر ي اسد حاضر٠٠٠

*********************************************

في قسم المعادي :٠٠٠٠٠٠٠

صباح بصدمه : انت بتقول ايه ي أحمد انا مش مصدقه نفسي.. 

احمد بجمود وعصبيه:الي سمعتيه صدمتي فيكي كبيره اوي عمري متخيلت انك تعملي كده بتشتغلي ومن شهور كمان من غير ماعرف طبعا مانتي متجوزه طرطور ملوش اي لازمه مش كده ٠٠

صباح بصراخ ووجع :لا مش كده انا عملت كده علشانك علشان اساعدك لان الحمل زاد عليك حبيت اريحك شويه بس للاسف عمري متخيلت ان ده يكون ردك ابدا ٠٠

احمد بغضب:امال كنت عيزاني اعمل ايه اجي اخدك بالحضن انا شكيت في كل تصرافتك مشيت وراكي للفيلا والبواب قالي انك بتشتغلي خدامه عندهم ساعتها حاسيه ان روحي بتتطلع صباح مراتي وحبيبتي الي عمرها مخبت عليا حاجه تعمل كده ٠٠٠

صباح بجرح والم:عندك حق انا الي غلطانه واستاهل وبعدين خلاص مش طلقتني امشي ي احمد امشي ومتورنيش وشك تاني..

احمد بقسوه :احسن برضه احسن مكون زوج ل واحده حراميه الي تخبي اي حاجه علي جوزها ممكن تعمل اي حاجه حتي لو هتسرق ٠

وكيل النيابه بحده: متخلصونا من الفيلم الهابط ده اكتب ي ابني حبس المتهمه صباح منصور بتهمه سرقه ٠٠

مراد سريعا :استني سعادتك فيه حاجه لازم تشوفها الاول قبل متصدر اي قرار ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

********************************************

في شركه سليم المنشاوي :٠٠٠٠

ساره بغمزه :ايوه ايوه ي عم متهيالي النهارده محدش قدك..

ميرفت بسعاده:طبعا محدش قدي لاني شوفت حبيبي اسد وكمان انتقمت من ربيع وفشيت غلي فيه ٠٠

ساره بمكر:بس متنسيش ان اسد افتكر دلوقتي انك مرات مستر سليم ٠٠

ميرفت بقلق:وهي دي المشكله بس معلش ان هظبط كل حاجه واقوله الحقيقه اقوله ان عمري محبيت غيره ولا اتمنيت غيره ابدا ٠

ساره بابتسامه :سيدي يا سيدي علي الحب ٠٠

ميرفت بعشق:طبعا ده اسد حب عمري كله ٠٠٠

*******************************************

في منزل شجن ومحمود :٠٠٠٠٠

محمود بغضب:نضفتي البيت كله فوق وتحت.. 

شجن بتعب واجهاد:ايوه كل حاجه خلصتها بس ارجوك ي محمود خف عليا شويه متنساش اني حامل ٠٠

محمود بوجع :لا اطمني مش ناسي هنسي ازي اسواء حاجه حصلتيلي في حياتي يوم مهخلف من واحده زيك..

شجن بدموع وندم : انا عارفه انك بقيت بتكرهني بس ارجوك ي محمود متكرهش الي ف بطني اوعي في يوم تقسي عليه ل مجرد انه ابني ٠٠٠

محمود بالم ووجع:لا اطمني انا مش واطي وزباله زيك ده مهما كان ابني يعني مستحيل اعمل كده مش كفايه الي هورفيه انه هيبقى ليه ام زيك... 

شجن بوجع ودموع :ي يارب اموت وارتاح ي يارب اموت ي محمود 

ليتصنم محمود مكانه من هذه الكلمه ليشعر بغصه مريره في قلبه ماذا ايها القلب اللعين مازالت تعشقها رغم كل ماحدث تبا لك ٠٠٠٠

*******************************************

في قسم المعادي :٠٠٠٠٠

مراد بالم :متهيالي سعادتك شايف الفيديو كويس والي ظاهر فيه بيثبت ان صباح بريئه ٠٠

وكيل النيابه :بس دكتور مراد انت عارف انك بالفيديو ده بتدين والدك ٠٠

مراد بالم :انا عارف سعادتك بس ايه ي عني ابوايا المهم ربنا والبنت دي مظلومه ولازم تاخد حقها الفيديو ده صورته كاميره مكتب بابا٠٠

صباح بدموع وارتياح :ربنا يخليك ي مراد بيه وينصفك زي منصفتني ٠٠

منصور بوجع ورعب:صباح ي ضنايا مالك ي بنتي مالك... 

مراد بابتسامه:اطمن ي عمي منصور صباح زي الفل وهتخرج معاك كمان٠٠

احمد بحرج :صبباح انا ٠٠٠

صباح بوجع :انا مش عايزه اسمع صوتك خالص وررقتي توصلني علي بيت ابويا سامع٠

منصور بصدمه:انتي بتقويلي ايه ي صباح ي بنتي ايه الي حصل. 

صباح بدموع وجع :الي حصل اني كنت مخدوعه ي بابا لاسف حبيه وضحيه علشان شخص ميستهلش ٠٠٠٠٠

😔😔😔😔😔😔الست لما تحب ممكن تعمل اي حاجه علشان الي بتحبه لكن لو انجرحت مستحيل تسامح بسهوله 💕💕💕💕💕💕💕

*********************************************

في مستشفي مراد الدميري :٠٠٠٠٠٠

في مكتب مراد الدميري :٠٠٠٠٠٠

مراد بغضب:اه ي زباله بقي عايزه تسجينها ٠٠

سعاد الممرضه:دي حربايه ي دكتور مراد انا اول مطلبت تقابلني عرفت انها ناويه علي الشر علشان كده سجلتلها الاتفاق علشان اكشفها ٠٠

مراد بغضب :ده انا هندمها علي عملتها السوده دي وهرميها في السجن ٠

سعاد:حضردتك ي دكتور مراد خيرك عليا ودكتوره رشا دكتوره محترمه جدا وبتحب كل الي حواليها كنت مستحيل اسيب اي حاجه وحشه تحصلها ٠٠

مراد :تسلمي ي سعاد خدي الشيك ده.. 

سعاد بتذمر:انت بتقول ايه ي دكتور مراد انا والله ما عملت كده علشان فلوس ابدا... 

مراد :انا عارف بس دول مكافئه مني علي الي عملتيه اما كارمن بقي فحسابها معايا عسير ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

*********************************************

في شقه ام احمد :٠٠٠٠٠٠

ام احمد بخضه:يلللهوي طلقت صباح ي احمد هانت عليك.. 

احمد بعصبيه:كنتي عيزاني اعمل ايه ي امي لما اعرف انها كانت بتشتغل من ورايا ٠٠

ام احمد بغضب:انا كنت عارفه وبعدين هي عملت ايه ي عني دي اشتغلت شغلانه شريفه وكل ده علشانك علشان تساعدك.. 

احمد بعصبيه:انا مش عاجز ي امي انا اقدر اصرف علي بيتي كويس اوي بس مفيش مبرر للي عملته ٠٠

ام احمد بغضب:لافيه انها بتحبك انها حاسه انكم انتوا الاتنين واحد مفيش فرق بينكم وده الطبيعي ان الراجل ومرائته كيان واحد والي بيحب بيسامح ي ابني وانت للاسف حسيتها انك كنت مستنياه علي غلطه اسمع ي احمد صباح دي بنتي وانت بتحبها من وانتم عيال قسما بالله ي احمد انا مصلحتها ورجعتها بيتها لانتا ابني ولااعرفك ٠٠٠٠٠٠

صباح غلطت لانها خبت علي أحمد مكنش المفروض ان ده يحصل الست بالنسبالها لازم جوزها يبقي هو امنها تهرب من الدنيا ليه مش تخبي عليه اما احمد فبرضه غلطان كان المفروض يسمعها ويقدر الي هي عملته وفي الحاله دي لازم حد يتنازل ويصالح 😍😍💕💕

*********************************************

في المصحه الخاصه بي نيرمين :٠٠٠٠٠

شريف باعجاب:ايه القمر الي بيطل الصبح ده ٠٠

نيرمين بخجل : هو انت مش شايف انك مزودها شويه.. 

شريف بهيام :لا والله ده اول مره ابقى كده انا مش عارف ايه الي حصلي... 

نيرمين بوجع :ابعد عني ي شريف متربطش حياتك بيا انت تستاهل واحده احسن مني بكتير ٠٠

شريف بتصميم:بس انا بقي مش عايز غيرك نيرمين انا عمري مكنت هلاس ولا بتاع بنات بس بجد اول مشوفتك حاسيه احساس عمري محسيته كده نيرمين انتي عمري الي جاي الي مش ممكن اقدر استغني عنه ابدا٠٠

نيرمين:هتتتعب ٠

شريف بتصميم :هبعد لو بعدت عنك اوعديني انك تفضلي معايا للاخر انك عمرك مهتبعدي اوعديني ٠٠

نيرمين بسعاده:اوعدك ي شريف ٠٠

شريف بعشق:وانا بموت فيكي ي روح شريف ٠٠٠

نيرمين ظروفها كانت صعبه مدمنه فجأه لقت نفسها اتجوزت وخلفت بس لاسف ضعفت ومقدرتش تحافظ علي جوزها وبنتها بس لما تقرر تعيش حياه نضيفه يبقي لازم فرصه تانيه ولازم حياه نضيفه تتبديها من جديد 🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

*********************************************

في فيلا الزعيم ب امريكا :٠٠٠٠٠

ربيع :منور مستر بيتر الزعيم البيك بوص بتاعنا ٠٠

بيتر :طبعا احنا سمعنا عنك كتير واتمنينا نشتغل معاكم من زمان ٠٠

ربيع بحماس:واهي جات الفرصه.. 

اسد بضيق:بابا هو انت لسه مصمم علي الصفقه دي.. 

ربيع بغضب:ايوه مصمم تصدق بالله انا لاكنت عايز اجيبك معايا لانت ولا امك.. 

مريم بغضب:ايوه ي اخويا عايز تيجي ل وحدك علشان تشفط فلوسي وتبعني انا شريكه معاك في الصفقه دي زيك بالظبط.. 

شاكر بغضب:ممكن تسكتوا بقي علشان نتمم الصفقه.. 

ربيع بخوف :اؤمراك ي كبير.. 

بيتر :مستر زعيم مفيش داعي للخوف ده احنا مش صغيرين في المجال ده احنا من زمان فيه.. 

شاكر بمكر:طب متعرفنا علي كل شركائكم علشان نتعاون معاهم بالمره.. 

بيتر :كنت متاكد انك هتتطلبها علشان كده جمعت اسمائهم علي الفلاشه دي بكل المعلومات الي ممكن تحتاجها عنهم اتمني ان يكون في تعاون بينا ٠٠

اسد بهمس:من ناحيه التعاون فاكيد هتتاعونوا كلكم في السجن انشاء الله ٠٠

شاكر بخبث:تمام فين البضاعه.. 

ربيع :البضاعه اهي ي كبير.. 

شاكر بانتصار وخبث:دايما بتعجبني ي ربيع حققتلي الي مقدرتش احققه من سنين ٠٠

ربيع بعدم فهم:قصدك ايه.. 

ليقوم شاكر بنزع قناعه واصدار مسدسه في وجه ٠٠٠

شاكر بغضب:متهيالي كده تكون فهمت قصدي ايه. 

ربيع بصدمه:شاكر مهران مش ممكن.. 

شاكر بكره وانتقام:لا ممكن قواتلك زمان ي ربيع نهايتك هتبقي علي ايدي مصدقتنيش٠٠

ربيع برعب:اسد طلع المسدس واقتله عايز يموتني... 

اسد بخبث:توتو هي دي الاخلاق برضه الي ربتني عليها عايزني اقتل ابويا.. 

ربيع بصدمه:انت عرفت ٠٠

مريم برعب :ي يادي المصيبه ده احنا رحنا في داهيه ٠

ليدخل سليم وداليا وميرفت بعدما أخبارها سليم بكل شى٠٠٠

سليم بحده:قولتلك اني عمري مهسيبك ي ربيع.. 

ربيع بصدمه:سليم المنشاوي ٠٠

سليم بغضب:قصدك سليم شاكر مهران فاكرني ي ربيع.. 

داليا بكره :ي ااه ي خالتي انتي وجوزك ده انتوا عايزين الحرق. 

ميرفت بسخريه :شوفت الي انت فيه ي ربيع بيه وريني هتنفعك الفلوس بايه لما تقضي عمرك كله في السجن ٠٠

ربيع بصدمه :بس ازي شاكر عايش وانتوا وصلتوا لبعض ازي ٠٠

شاكر بسعاده وانتصار:لا ده حكايه طويله هنحكيهالك علي روقاه بس مش هنا في مصر وانت متكلبش ومرمي في السجن ي ربيع. يتتتتتتتتتبع ٠٠٠٠٠

************************************

البارت الثالث عشر من بنات منصور 😍😍😍♥️♥️♥️♥️😍

في امريكا :٠٠٠٠

ميرفت بعصبيه :كده برضه ي اسد تعمل فيا كده..

اسد بعشق:اعمل ايه سمحيني كنت عايز احميكي باي شكل كان لازم اعمل كده..

ميرفت بعصبيه :تقوم توافق علي ده كله ي اسد اني اجي امريكا واسيب بلدي بالشكل ده.

اسد بعشق:اولا سليم كان واخد باله منك وكان بيطمني عليكي علطول ثانيا كنت متاكد اننا هنخلص من كل ده وارجعك ل حضني من تاني وحشتيني ي قلبي وحشتيني اوي ٠٠

ميرفت بابتسامه عشق:وانت اكتر ي قلب ميرفت يااه ي اسد مش مصدقه ان كل حاجه خلصت ورجعنا لبعض من غير خوف ولا قلق٠٠

اسد بابتسامه وعشق:انا كنت مستحيل اسيبك ابدا دانتي روحي الي ضيعتها زمان بغبائ لكن دلوقتي خلاص هتفضلي معايا طول عمري بس ي تري هتختاري مين فيهم اسد الدميري ولا اسد مهران ٠

ميرفت بعشق:الاتنين عندي واحد الاتنين حب عمري وخلاص مش هقدر علي بعدك تاني ي اسد٠

سما بفرحه :طنط ميرفت وحشتي سما اوي ٠

ميرفت بحب:روح قلب طنط ميرفت من جوه وحشتيني اوي يروحي.

اسد بعشق: خلاص يروحي اتجمعنا ومش هنبعد عن بعض تاني ابدا 

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓

عند داليا وسليم :٠٠٠

سليم بعشق:وحشتيني اوي ي دودي. 

داليا بعشق:وانت اكتريروح داليا فرحانه انك اكيد دلوقتي مرتاح ي سليم.. 

سليم بالم:صدقيني ي داليا كان نفسي اخلص علي بايدي هيفضل سايبلي ذكره مؤلمه كل مبفتكر لما حاول يقتل ابوايا وخاد اخويا الصغير وبعتني انا وامي في بلد غريبه منعرفش فيها حد.. 

داليا بحنان :حبيبي خلاص الحمد لله ربنا هينتقملك منه والحمد لله ربنا جمعكم كلكم من تاني انسي علشان خاطري ٠٠

سليم بحب :عندك حق ي روحي كفايه انك معايا وجنبي ٠٠

داليا بدلع وخجل: على فكره مش انا لوحدي الي معاك في ضيف تاني بقي معانا.. 

سليم بفرحه:اوعي تقولي اني الي بفكر فيه صح. 

داليا بسعاده:ايوه ي روحي حامل. 

سليم بصراخ وفرحه :بجد حامل هبقي اب ي يبابا هبقي اب ي اسد. 

داليا بضحك:ههههههه بس فضحتنا. 

شاكر بفرحه :مبروك ي ولاد. 

داليا بابتسامه:الله يبارك فيك ي عمي.. 

اسد بفرحه :مبروك ي سليم مبروك ي اخويا. 

سليم بفرحه:الله يبارك فيك عقبالك ي اسد ٠

اسد بغمزه ل ميرفت:قريب اوي انشاء الله ٠

ميرفت بابتسامه خجل:انشاء الله حبيبي ٠

شاكر:خلاص كل واحد معاه حبيبته انا كمان عايزه ارجع لحبيتي. 

سليم بغمزه:ايوه وحشتك اميره صح.. 

شاكر باشتياق ل زوجته :وحشتني اوي ي تري هتعمل ايه لما تعرف اني عايش بعد كل السنين دي.. 

سليم بغمزه:علي فكره هي عارفه كل حاجه وكانت معايا في الخطه كلها..

اسد بصدمه:معقول. 

شاكر بحده:بقي كده ي غبي هو ده الي قولتلك عليه. 

سليم بابتسامه:بصراحه ي بابا مقدرتش كانت لازم تعرف دي اتعذبت سنين من غيرنا كان لازم تفرح.. 

اسد باشتياق لولدته:نفسي انا كمان اشوافها واترمي في حضنها الي اتحرمت منه السنين دي كلها.. 

شاكر:طب يلا بسرعه علشان نرجع مصر لازم نبقي مع ربيع من الاول..........

*********************************************

في مستشفي الدكتور مراد الدميري :٠٠٠٠

في مكتب كارمن :٠٠٠٠

كارمن بفرحه: دكتور مراد جاي بنفسه مكتبي مش مصدقه.. 

مراد بمكر:طبعا هو احنا عندنا كام كارمن ده انتي الغاليه ي كارمن. 

كارمن بسعاده:وانت غالي عندي اوي ي دكتور عمر مهتلاقي حد يحبك قدي.. 

مراد بخبث:طبعا انا عارف علشان كده بفكر امشي رشا بصراحه لاقيتها مش بروفيشنال في الشغل ٠

كارمن بفرحه :بجد بصراحه انا كمان شايفه كده دي بنت بيئه ده غير كده انها بتتادي الاطفال ادويه غلط.. 

مراد بمكر:وانتي عرفتي ده كله ازي.. 

كارمن بارتباك:ها دي سعاد الممرضه هي الي قالتلي.. 

مراد بخبث:تصدقي ان سعاد برضه قالتلي حاجه تانيه اسمعي كده٠

ليقوم مراد بتشغيل التسجيل لتصعق كارمن مما تسمع وهووتسجيل بصوت كارمن وهي تتفق مع سعاد علي توريط رشا في قضيه اهمال المرضا٠٠

كارمن بخوف:دكتور مراد انا انا.. 

مراد بغضب : انتي وحده واطيه وزباله ومينفعش انك تبقي دكتوره اصلا ايه ي شيخه الغل والكره الي جواكي ده كله ايه ي شيخه.. 

كارمن بدموع وانيهار:علشان بحبك ايوه عملت كل ده علشان بحبك كنت مستعد اعمل اي حاجه علشان تبقي ليا الذنب الوحيد الي عملته في حياتي هو اني حبيتك ي مراد.. 

مراد بغضب: الي زيك مستحيل تحب ولا تعرف حاجه عن الحب اصلا انا بلغت البوليس لان واحده زيك مكانها المفروض يبقي السجن ي دكتوره ٠٠٠٠

**********************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠٠

منصور بحنان :عامله ايه ي صباح...

صباح بوجع :الحمد للله ي بابا.. 

شجن بالم:انتي غلطتي ي صباح.. 

صباح بغضب:حتي انتي كمان ي شجن فيه ايه. 

شجن بوجع : ايوه انا انتي عارفه كويس احمد بيحبك ازي مكنش المفروض تخبي عليه حاجه ابدا.... 

منصور باقتناع:اختك معاها حق ي صباح..

صباح بغضب:لا طبعا مش صح كلكم جايين عليا شايفين اني غلطت لما اشتغالت من وراه وهوومش غلطان لما طلقني زي الكلبه ورماني في اكتر وقت كنت محتاجاله فيه نسي اني مراته وام ابنه في لحظه ودلوقتي انا الي غلطانه.. 

شجن بالم :الي تلاقي جوزها بيحبها الحب ده كله ومتحافظش عليه تبقي تستاهل الي يحصل فيها.. 

منصور بشك:مش عارف الي غيرك كده ي شجن يبنتي حاسس بجاحه حصلتلك وانتي مخباياه عليا... 

شجن بارتباك: لا ابدا ي بابا انا بس قعدت مع نفسي شويه وفكرت ومتنساش اني حامل يعني خلاص لازم اتغير... 

منصور بارتياح : ربنا يكرمكم ي بناتي ي يارب.. 

ليقاطعهم دخول ميرفت بسعاده غامره ل رجوعها الي بيتها وبلدها. 

ميرفت بسعاده:وحشتني ي منصور انت وبناتك.. 

جميعهم بصدمه: ميرفت ٠٠٠٠٠٠٠

*********************************************

في فيلا سليم المنشاوي :٠٠٠٠٠٠

اميره بحب وسعاده:انا اكيد بحلم مش قادره اصدق انكم معايا.. 

شاكر بعشق دائم لسنوات: وحشتيني ي اميره وحشتيني... 

اميره بدموع :صدقني ي شاكر كنت دايما حاسه انك معايا كنت دايما حاسه انك هترجعلي.. 

اسد بغمزه:جري ايه ي اميره وانا مكنتش عيزاني ولا ايه.. 

اميره بحب :اسد ده انت حته من روحي وقلبي حته من عمري ربنا ينتقم من الي حرمني منكم ودمر حياتنا... 

سليم بحنان :خلاص بقي ي اميره انسي بقي الحمد لله اننا اتجمعنا وخلاص بقينا مع بعض... 

شاكر بحب:خلاص ي اميره انسي كل الي فات لازم نفرح بحياتنا وولادنا..... 

اميره بسعاده:عندك حق ي شاكر ٠٠٠

**********************************************

في مستشفي مراد الدميري :٠٠٠٠٠

مراد بحنان :ايه ي روحي صعبانه عليكي.. 

رشا بتاثر:هتصدقني لو قولتلك ايوه ي مراد... 

مراد بعشق:طبعا هصدق لانك ارق بنوته في الدنيا امال قدرتي توقعيني في حبك كده ازي.. 

رشا بضحك:ههههه ي سلام طب مانت وقعتني في حبك من اول لحظه شوفتك فيها... 

مراد بعشق:بحبك اوي ي رشا.. 

رشا بعشق:وانا بموت فيك ي روح رشا ٠

**********************************************

في الورشه التي يعمل بها محمود واحمد :٠٠٠٠

احمد بحده: انت برضه هتقولي انا الي غلطان ي محمود... 

محمود بغضب :ايوه غلطان انت عارف ان صباح بتحبك طول عمرها مكنش ينفع تتطلقها وتتدبحها بالطريقه دي علشان غلطه.. 

احمد بحده:دي مش اي غلطه ي محمود دي كذبت عليا خلتني افقد الثقه فيها انت لو شجن كانت عملت كده كنت هتسامحها.. 

محمود بالم نفسه :اسكت ي احمد انت متعرفش حاجه ده دبحتني بسكينه تلمه وبرضه مسامحها.. 

احمد باستغراب:مالك ي محمود سرحت في ايه.. 

محمود بوجع :ابدا ي أحمد بس انت لازم تصالح صباح ي اخي حتي علشان الي فبطنها.. 

احمد بقلق:بس ازي بس دي مقفله دماغها علي الاخر.. 

محمود بحماس:استنا انا هساعدك ٠٠٠٠

*********************************************

في شقه منصور :٠٠٠٠٠٠٠

منصور بصدمه : مش مصدق معقول ربيع الدميري خلاص انتهى. 

رشا بزعل:علي قد مانا فرحانه فيه علي قد مانا زعلانه علي مراد. 

منصور :ربنا يتولاه ي بنتي بس معقول اسد مش ابن ربيع الدميري٠

ميرفت :وايه الاستغراب ي بابا ده اسد مفيش اي حاجه منه تقول انه ابن ربيع ربنا ينتقم منه خطفه زمان وحاول يقتل ابوه ودمر حياتهم بس عمي شاكر محبش اي حاجه تتنشر من هناك مراعاه ل مراد... 

منصور بتنهيده:ربنا يقدم الي فيه الخير ي بنتي الظالم نهايته معروفه ٠٠٠

**********************************************

في قسم المعادي :٠٠٠٠٠٠٠٠٠

ربيع بغضب:ممكن افهم ايه المعامله الزباله دي انا ربيع الدميري ٠٠

وكيل النيابه بغضب :ربيع الدميري قتال القتله وتاجر المخدرات تفتكر حضردتك عايزه معامله احسن من كده ولا ايه اترمي مكانك ي روح امك ده لسه التقيل جاي ٠٠

مريم بحده :اقعد ي اخويا اقعد طول عمر غبائك مودينا في داهيه احنا خلاص انتهينا ٠٠٠

شاكر بتشفي : عندك حق ي مدام مريم انتوا راحتوا في داهيه فعلا. 

ربيع بغضب وكره :هموت اعرف ده كله حصل ازي وازي انت عايش وازي قدرت انت وولادك تعملوا عليا الخطه دي.. 

شاكر بغرور:زي مكنت دايما عملك قلق زمان بس علي العموم انا هطلع معاك جدع لآخر وهقولك ده كله حصل ازي اسمع ي سيدي٠٠

يتتتتتتتتتبع.. 🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

************************************

البارت الرابع عشر من بنات منصور🤔🤔🤔🤔👇👇👇👇👇

فلاش باك من اكثر من 25عاما :٠٠٠٠٠٠

في فيلا ربيع الدميري ٠٠٠٠٠

في حفل عيد ميلاد هند الدميري شقيقه ربيع الوحيده ٠٠٠

ربيع بسعاده :كل سنه وانتي طيبه يروحي ٠٠

هند بسعاده:الله يبارك فيك ي ربيع هروح الجنينه اعمل مكالمه بعيد عن الميوزك ٠٠

ربيع بابتسامه: روحي ي حبيبتي ٠٠٠٠

في الجنينه الخاصه ب الفيلا٠٠٠

هند بعشق:شاكر حبيبي وحشتني اوي.. 

شاكر بمكر:انتي اكتريروحي كل سنه وانتي طيبه.. 

هند بزعل:لا زعلانه منك كده متجيش عيد ميلادي ٠

شاكر :معلش يروحي بجد مشغول بس هعوضهالك وهديتك عندي ٠

هند بحب:هديتي هو انت ي حبيبي بحبك اوي ي شاكر اوي. 

شاكر بخبث :وانا اكتر يروحي سلام دلوقتي لاني مشغول هكلمك تاني ٠٠

هند بعشق:ماشي هستناك ي قلبي بحبك..... 

في قسم مكافحه المخدرات مكتب الرائد شاكرمهران٠٠٠

مهاب بقلق:شاكر انت واثق من الي انت بتعمله ده انا قلقان عليك. 

شاكر :ممكن افهم انت ايه قلقان من ايه. 

مهاب بحده وخوف:لا ابدا شايف انك بتلعب بالنار مع ربيع الدميري وبتعمل لعبه علي اختها علشان توقع اخوها ومش عايزين اخاف طب فكر في اميره ياخي وسليم واسد الي لسه لحمه حمره. ٠٠

شاكر :مهاب احنا ظباط شغلتنا اننا منخفش ونحمي الناس حتى لو باروحنا.. 

مهاب برعب:انت كده بتنتحر ي شاكر وبتخاطر بحياه مراتك وولادك.. 

شاكربابتسامه :خليها علي الله ٠٠٠

في احدي الكافيهات الفخمه :٠٠٠٠٠

هند بعشق:هو فيه صحفين حلويين كده زي حبيبي كده مفيش٠٠

شاكر :انتي الي حلوه ي هند وحلوه اوي كمان.. 

هند بغرور:مانا عارفه ده انا هند الدميري ي ابني.. 

شاكر بضحك:هههه ماشي ي ستي هتجيبي الي قولتلك عليه امتى ٠

هند بعشق:حاضر ي حبيبي كل حاجه خاصه بربيع وشغله هتبقي معاك انا عايزاك كده تبقي اكبر صحفي لما بتعمل سبق كبير عن راجل الأعمال الشريف ربيع الدميري ٠٠

شاكر بحزن لذاته:شريف والله انتي صعبانه عليا اه لو تعرفي انه رباكي من تجاره المخدرات والقتل ودم الناس الغلابه هتعملي ايه. 

هند باستغراب:مالك ي روحي سرحان في ايه.. 

شاكر:ابدا يروحي هستنا كل الملفات ٠٠٠

في اجتماع وزاره الداخليه :٠٠٠٠

اللواء جلال بضيق:احنا لازم نلغي الموضوع ده ي شاكر هند لازم تعرف الحقيقه ٠٠

شاكر بصدمه:ليه سعادتك ليه.. 

جلال :لان جاتنا معلومات ان عصابه من اعداء ربيع الي في امريكا طلبه اغتيالها كده احنا لازم نكشفلهاورقنا ونزور موتها ونسافرها اي بلد لحد مانقدر نقبض علي العصابه دي ٠٠

شاكر :تمام سعادتك ٠٠٠

في مكتب شاكر مهران :٠٠٠

هند بصدمه ووجع:ي عني انت ظابط.. 

شاكر بحرج :ايوه ظابط كل الي كنتوا عايزه منك معلومات عن اخوكي٠٠

هند بغضب :انت بنادم زباله اخويا رجل شريف بس انتوا كده مبتقدروش نشوفوا حد ناجح الاولازم تهاجموه.. 

شاكربحده:طب اتفضلي شوفي اخوكي الشريف اكبر تاجر مخدرات في البلد مش بس كده ده فيه عصابه بتهدد باغتيالك علشان تنتقم منه٠٠٠

هند بصدمه:مش ممكن اكيد في حاجه غلط.. 

جلال :لا مش غلط كل كلمه سمعتيها مظبوطه المهم دلوقتي اني مفيش حل غير اننا نزور مؤتك ونخفيكي لحد منقدر نقبض علي العصابه دي وتبقي في امان ٠٠٠٠

وبالفعل تم وهم الجميع بوفاه هند الدميري نتيجه انفجار تام في سيرتها وتشويه جثتها مقابل ايضاع جثه مجهوله مكانها 👇👇👇👇🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

في فيلا الدميري :٠٠٠

ربيع بغضب: انت متاكد من الكلام ده ي حمدي ٠

حمدي :ايوه سعادتك لما سالنا الي بيشتغلوه في الكافيه قالوا انهم بيتقابلوا كتير ٠٠

ربيع بشر:يبقي اكيد هو الي قتلها هو السبب في موتها علشان ينتقم مني لعب عليها لعبه حقيره ٠

حمدي :سعادتك تامرنا بايه ٠٠

ربيع بغضب:تجمعلي الرجاله كلهم عايزه في المخزن بعد ساعه واحده هو ومراته وولاده فاهمني ي حمدي.. 

حمدي بمكر:اطمن سعادتك هما اصلا في فرح قريب من هنا وهيكونوا في المخزن زي مسعادتك امرت ٠٠

في المخزن :٠٠👇👇👇👇👇👇👇👇👇

اميره بدموع وخوف:فيه ايه ي شاكر مين الي ممكن يعمل كده.. 

ربيع بشر وانتقام :معلش ي مدام اميره جبناكم كده من غير معاد بس فيه حساب ولازم نصفيه.. 

شاكر بغضب:مفيش حسابات بيني وبينك ي ربيع وقريب اوي هتقع تحت ايدي... 

ربيع بكره:لا فيه اختي الي اتسببت في موتها من وراء عملتك الحقيره دي ٠٠

شاكر:اختك هند عايشه مماتتش.. 

ربيع بضحك:ههههه لا والله انت فاكرني عيل صغير ولا ايه هصدق الكلام ده.. 

شاكر بغضب:والله انا قولت لعندي وان قربت من ولادي او مراتي هقتلك ي ربيع.. 

ربيع بمكر:لا معلش انت الي هتشرفني جوه شويه اصل الي هنعمله فيك مينفعش قدامهم.. 

اميره بدموع:شاكر اتصرف بلغ البوليس ٠٠

ربيع بسخريه

:ههههه الي انتي متعرفهوش ي مدام انك في مملكه ربيع الدميري ي عني مفيش حد يدخل مملكتي الا باذني خدوه علي جوه وانتوا عارفين هتعملوا ايه.. 

سليم بصراخ :بابا بابا ٠٠

اميره بدموع:ربنا ينتقم منك ي بعيد ايه ٠٠

حمدي بطاعه:تمام سعادتك الي طلبته حصل. 

ربيع بغيظ:وشه اتشوه زي مامرت زي مشوه جثه اختي.. 

حمدي بطاعه :تمام سعادتك اعتبره خلاص انتهي. 

ربيع بانتصار:تمام ارمه جثته في اي داهيه لكلاب السكك ٠٠

حمدي بطاعه:أوامر سعادتك ٠

سليم بكره:هقتلك ي ربيع زي مقتلت ابويا هقتلك ٠٠

ربيع بشر:تصدق انك انت الي كنت هتنفعني بس للاسف الناس هتسال جبته منين انا هاخد الصغيرده ينفعني...

اميره برعب:لو قربت من ابني هقتلك..

ربيع بشر:ودعيه لانه خلاص من هنا ورايح بقي ابني انا وانتوا هتغرورا على امريكا ونرتاح من قرفكم ٠٠٠٠٠

بعد مرور اسبوع :٠٠٠٠

تحديدا في منزل ربحان الصقر ٠٠٠٠

ربحان:وبعدين في الرجل الي جوه ده من ساعه مللقيناه وهو داخل في غيبوبه كده..

صقر :الخبطه الي علي دماغه كانت شديده اوي..

ربحان بتفكير :يتري ايه الي عمله الراجل ده علشان ده كله..

صقر:اكيد لما يفوق هنعرف كل حاجه ٠٠٠٠

في غرفه شاكر :٠٠٠٠

صقر :حمد الله على السلامة ي سيدي..

شاكر بضياع:انا فين.

ربحان :انت هنه في اكبر بيت في الصعيد كليتها.

صقر لفضول:هوومين الي عمل كده فيك..

شاكر بضياع:انا مش فاكر إي حاجه اي حاجه خالص

صقر بتقكيره:ده متهيألي كده انه فقد الذاكره..

ربحان بضيق :للاسف مفش حاجه تقول غير كده ربنا يتولاه بقي.

وبعد مرور 25سنه تفتكروا ايه الي حصل٠🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔٠يتبببببع

البارت الاخير من بنات منصور♥️♥️♥️♥️♥️🙏🙏🙏🙏🙏

بعد مرور 25عاما (فلاش باك) ٠٠٠٠٠٠

في المستشفي :٠٠٠٠

الدكتور بابتسامه :حمد الله على السلامة ٠

شاكر بضياع :هو ايه الي حصل.. 

الدكتور :ابدا حادثه بسيطه الحمد لله جات سليمه ي علي بيه.. 

شاكر باستنكار:علي مين. 

الدكتوربدهشه:حضردتك علي البكري الاسم في البطاقه اهو.. 

شاكر بحده:انت بتقول ايه انا الرائد شاكر مهران ٠٠

الدكتور بصدمه :مش ممكن شاكر مهران الرائد الي اختفي الي كل الدنيا كانت مقلوبه عليه.. 

شاكر بحده :لو سمحت توصلني بالمقدم جلال الحديدي ٠٠

الدكتور بسخريه:عارف سعادتك انت مختفي من قد ايه من 25سنه ي عني المقدم ده زمانه بقي للواء وعلي العموم حاضر ٠٠

جلال بفرحه :مش ممكن مش مصدق انك لسه عايش ي شاكر.. 

شاكر بانتقام :الكلب ربيع الدميري كان عايز يقتلني شوه وشي ورجالته ضربوني علي دماغي وفقدت الذاكره والنهارده بس قدرت افتكر كل حاجه وهتجنني علي مراتي وولادي.. 

جلال بحزن:للاسف ي شاكر هما كمان مختفين من لحظه اختفاك. 

شاكر برعب :ي عني ايه سعادتك يكون قتلهم. 

جلال بحزن:للاسف محدش عارف احنا دورنا عليكم كتير بس للاسف النتيجه كانت واحده انكم اختفيتم.. 

شاكر بانتقام:يبقي مفيش غيره الكلب حمدي الي كان بيشتغل معاه. 

جلال بسخريه:قصدك حمدي العمري رجل الاعمال.. 

شاكر بصدمه:رجل اعمال.. 

جلال بتريقه:ايوه طبعا مهو دراع ربيع الدميري يعني مش بعيد انه يكون رجل اعمال.. 

شاكر بغضب وكره :اقسم بالله لو كان مين بجيبه واعرف مراتي وولادي فين باي ثمن ٠٠٠

************************

في المخزن :٠٠٠٠٠٠

شاكر بغضب:هايروح امك هتقول علي كل حاجه ولااقطع من جسمك حي.. 

حمدي بتعب:انا قولتلك كل الي اعرفه ٠٠

شاكر بغضب:واضح انك مصمم علي الكهرباء انا مكنتش عايز بس انت بقي الي اضطرتني ل كده ٠٠

حمدي برعب: خلاص خلاص هقول مراتك وابنك في امريكا واسد ابنك ربيع اخده وكتبه باسمه..

شاكر بصدمه:بتقول ايه. 

حمدي بتعب:الي انت سمعته ابنك الكبير يبقي سليم المنشاوى رجل الأعمال المعروف وابنك الثاني يبقي اسد الدميري ربيع خلاني اراقب سليم وامه في امريكا صدقني هي دي الحقيقه ٠٠٠

(وبالفعل تم وصول شاكر لسليم واسد واخبارهم بالحقيقه والقيام بهذه العبه لانتقام والقبض علي ربيع بالاتفاق مع الداخليه) ٠٠٠

باك :(عوده للوقت الحالي) ٠٠٠٠

في وزاره الداخليه ٠٠

شاكر بغرور:ايه رايك ي ربيع معلم صح.. 

ربيع بضيق:اكيد عمري متخيلت ان نهايتي هتكون على ايدك ٠٠

شاكر بغرور:قولتلك انك مسيري تقع تحت ايدي بس وقعت تحت ايد ولادي كمان فاخترعت شخصيه الزعيم دي علشان اقدر اوقعك. بس بصراحه انا كلمه هند اختك وهي جايه علشان تحضر محكاكمتك انت والهانم..

مريم بغضب:الله يخريتك ي ربيع وديتنا في داهيه ٠٠

(وبالفعل تم محاكمه ربيع الدميري وزوجته مريم وتم الحكم ب25عاما مع الشغل وبالمثل لشركاه وعلي زوجته ب 10سنين وانتهي شر ربيع الدميري🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

**********************************************

بعد مرور ثلاث شهور ٠٠٠٠٠

في شقه منصور :٠٠٠٠

اسد بابتسامه:اظن دلوقتي مفيش حاجه تقدر تمنعنا اننا نتجوز ميرفت ورشا ي عم منصور٠٠

منصور: انا مكنتش معترض ي ابني بس انا اب من حقي اخاف علي بناتي حته من روحي.. 

مراد بوجع :انت عندك حق ي عمي منصور محدش غلطك انت اب مش اب وام مفكروش في ابنهم والي فكروا فيه بس الفلوس. 

اسد بحده:مراد انسا احنا كلنا حواليك ومفيش اي حاجه هتغير اننا اخوات.. 

رشا بحنان :حبيبي علشان خطري انسي احنا كلنا جنبك وحواليك٠

مراد بحنان:ربنا عوضني بيكي انتي ي قلبي.. 

ميرفت بمرح:ماشيه معاكي حلاوه ي شوشو.. 

اسد بخفوت وغمزه:استني بس اما استفرد بيكي وانا اوريكي الرومانسيه علي حق.. 

ميرفت بخفوت وضحك:هههه بس ي مجنون هتفضحنا.. 

شاكر :طبعا انا يشرفني ي استاذ منصور اني اطلب منك ايد ميرفت ل اسد ورشا ل مراد ٠٠

منصور بسعاده:طبعا انا يشرفني ي شاكر باشا انا مستحيل الاقي احسن منهم لبناتي.. 

سمابطفوله:شاطر ي جدو منصور ٠٠

منصوربضحك:ههههه حبيبه جدو منصور انتي ي سمسم ٠٠

*********************************************

في شقه شجن ومحمود:٠٠٠٠

محمود :برضه لسه مش ناويه تسامحي احمد ي صباح .. 

صباح بضيق:بقولك ايه ي محمود انا اقعده معاكم شويه متخلنيش امشي.. 

شجن :ليه بس ي صباح مانتي عارفه هو بيحبك ازي.. 

صباح بضيق:لا ي شيخه تصدقي بان الحب لما رماني وطلقني زي الكلبه ولاتسوي هو ده الحب ي ست شجن.. 

محمود :انا معاكي انه غلط بس سمحي علشان خاطر الي فبطنك. 

صباح بصراخ:مستحيل اسامحه ي محمود مستحيل وكفايه بقي كلام.. 

ليقاطعهم رن تليفون محمود ليرد سريعا ٠٠

محمود بخبث:ايوه ي سعيد ايه بتقول ايه احمد امتي ده حصل. 

صباح برعب وخوف:ماله احمد ي محمود ايه الي حصل ٠٠

محمود بخبث:احمد وقع من علي الماكينه وحالته خطيره في المستشفي.. 

صباح بخوف ودموع:ايه بتقول طب يلا نروحله المستشفى ٠

شجن بخبث :ي سلام مكنتي مش طيقاه من شويه.. 

صباح بخوف :مش وقتك ي شجن يلا بينا.. 

في المستشفي :٠٠٠٠٠

صباح بدموع:احمد حبيبي مالك ايه الي حصل.. 

احمد بمكر: صباح حبيبتي كنت خايف اموت قبل ماشوافك. 

صباح بدموع:متقولش كده ي حبيبي انت هتخرج وهتعيش علشان ابننا الي جاي. 

احمد بخبث:انا مستهليكش ي صباح انا عندي اموت ولاني احس انك بقيتي بتكرهيني. 

صباح بعشق: لاوالله ابدا ده بحبك اكترمن روحي ده انت نورعنيا من جوه. 

احمد بسعاده وقغز:بجد ي صباح بجد بتحبيني.. 

صباح بصدمه وصراخ :ايه ده ي احمد انت بتضحك عليا انا بكرهك بكرهك.. 

احمد بعشق وهو يحتتضنها:كدابه انتي لسه حالا قايله انك بتحبيني وانا بموت فيكي والله ٠٠

صباح بدموع :بس انت جرحتني ي احمد اوي ٠٠

احمد باسف:انا اسف ي روح احمد صدقيني كنت غبي وعلي فكره انارداتك من تأني يوم مقدرتش احسن انك مش مراتي كنت بموت 

بحبك وبموت فيكي.. 

صباح بعشق:وانا كمان والله ٠٠٠

*********************************************

في احدي الاوتيلات الفخمه في فرح كلامن :٠٠٠٠

(اسد وميرفت وسليم وداليا ومراد ورشا) ٠٠

عند اسد وميرفت :٠٠٠

اسد بسعاده :مش قادر اصدق انك خلاص بقيتي مراتي حبيبتي.. 

ميرفت بعشق: لا صدق ي حبيبي لاني مينفعش اكون ل غيرك اصلا٠

اسد بحب:بموت فيكي يروحي. 

ميرفت بعشق:وانا بعشقك ي نبض قلبي ٠٠

عند سليم وداليا :٠٠٠

سليم :مالك بس فيكي ايه.. 

داليا بقلق:مش عارفه حاسه ان كل الناس حاسه اني حامل وبيبصوا عليا.. 

سليم بضحك:ههههه هو من ناحيه بيبصوا فهم بيبصوا علي القمر الي معايا.. 

داليا بدلع:ي سلام بتحبني اوي كده ي سليم. 

سليم بعشق:بموت فيكي يروح سليم.. 

عند رشا ومراد :٠٠٠

رشا بعشق:اخيرك بقت مراتك ي دكتور٠٠٠

مراد بعشق:خلاص يروح الدكتور صبرت ونؤلت كنت متاكد انك مش هتكوني لغيري ابدا٠٠

رشا بعشق:انا مينفعش اكون لغيرك ابدا اوعدك ي حبيبي اني اعوضك عن كل حاجه وحشه شوفتها٠٠

مراد بعشق:بعشقك ٠٠

رشا بحب :مش اكتر مني.. 

وتم جواز نرمين وشريف ايضا بعد اتمام علاجها ٠٠٠٠

******************************************

بعد مرور 8شهور:٠٠٠٠٠

في المستشفي :٠٠

ام محمود بفرحه:مشاء الله عليها قمر زيك ي شجن. 

شجن بفرحه:ربنا ميحرمني منك ابدا ي خالتي.. 

ام محمود:انا هطلع اشوف الناس بره ٠

شجن بقلق:ايه ي محمود مالك.. 

محمود بقوه :امسكي. 

شجن بخوف :ايه دي. 

محمود:ورقه طلاقك.

شجن بصدمه :ايه طلاقي.. 

محمود :ايوه امال كنت فاكره ايه اني هرجعك تاني ل حضنك واكان مفيش حاجه حصلت ي بجاحتك ي شيخه دانتي دبحتيني بسكينه تلمه انا كنت مستني بس اما تولدي وكل واحد يروح ل حاله. 

شجن بوجع ودموع :محمود انا عارفه اني غلطت ارجوك سمحني ده ربنا بيسامح احنا مش هنسامح. 

محمود بوجع :اديكي قولتي ربنا لكن احنا بشر مش ملائكه انا مستحيل اسامحك ي شجن انتي كسرتيني وذلتيني بعد كل الي عملته علشانك حبيتك كنت روحي كنت دايما بستحمل سخافتك واقول معلش لكن شرفي الي ضيعته واديتيه لكلاب السكك اغلي عندي منك مليون مره.. 

شجن بدموع:طب هنقولهم ايه. 

محمود :متشغلش بالك انا هتصرف هطلع نفسي ان الندل الواطي الي حب واحده تانيه غير مراته وقرر يطلقها.. 

شجن بدموع :طب وبنتنا.. 

محمود :مالها بنتنا هي مش اول وحده تيجي الدنيا ابوها وامها مطلقين كده احسن بدل متيجي بين اب وام مش قادرين حتي يبوصوا في وش بعض كده انا بديكي الطريق تتجوزي واحد ميكونش عارف عنك كل بلاويكي وتبدي حياتك مع واحد بس هو الاكيد مش هيكون انا (ودي كانت لازم تكون النهايه 🙏🙏🙏🙏) 

********************************************

في فيلا اسد :٠٠٠٠

في الجنينه :بعد مرور عشر سنين ٠٠

سمر وسمااسد:كملنا بقي الحدوده ي جدو. 

ناديه مراد:ايوه ي جدو دي حلوه اوي ٠

منصور بحب:حاضر ي حبايبي احنا وقفنا ل حد فين. 

دعاء سليم:عند الناس الاشرار ي جدو ٠

رنا محمود:ايوه ي جدو.. 

مروه احمد:ايوه علشان خاطرنا ي جدو٠٠

منصور بابتسامه:تمام نكمل اسمعوا ي حبايب جدو ٠

ميرفت بابتسامه:واضح ان بابا هيكمل معاهم المسيره.. 

اسد بضحك :ههههه عندك حق ده بيخاف عليهم من الهواه الطاير. 

ميرفت:مهو ده منصور الي دايما بيخاف علي بناته من الهواء الطاير واحنا كمان اتعملنا منه ازي نخاف علي بناتنا ونحميهم وناكل باسنانا الي يقرب منهم ٠٠

اسد :ي سلام ده انتوا مش ساهلين بقي.. 

ميرفت بغرور:طبعا ي ابني ده احنا بنات منصور٠٠٠٠

(وبالفعل سليم صافا شركاته وانضمت الي شركات اسد ومراد لقد اصبحوا من أكبر المجموعات في الشرق الأوسط وأصبح رئيس مجلس إدارتها (منصور) ٠٠٠

(اما نيرمين فقد بدات حياه جديده مع شريف وانجبوا طفل أطلقوا عليه فارس) ٠٠٠٠٠٠

الشخصيات :٠

(منصور)٠٠٠٠٠

اب مثل اي اب من حقه انه يخاف علي بناته ويحميهم مهما كان الثمن وده مسمهوش ضعف لا دي قوه وحب وغريزه لابوه الي موجوده في كل اب ٠٠٠

(ميرفت) ٠٠٠٠

التضحيه ضحت بحبها وقررت تبعد لمجرد ان اخواتها والدها ممكن يكونوا في خطر وده معناه اننا لازم تضحي باي شى لو هيكون فيه اذيه الي حوليا ٠٠

(رشا)٠٠٠٠٠٠

الكرامه كانت ممكن تتجوز مراد في السر وتبعد لكن هي صممت انها عايزه تكون زوجه في النورمش في الضلمه وربنا رزقها بالزواج في النور٠٠٠٠

(صباح) ٠٠٠٠٠

العشق اكيد مش عيب اني اعشق جوزي لحد الجنون وأحوال اساعده في ظروف المعيشه الصعبه لو اقدر لكن مخبيش عليه مكدبش عليه ده بيهد كل حاجه وبيخلي الراجل يفقد الثقه في مراته وينهي علي اي حب٠٠٠٠

(شجن) ٠٠٠اصعب شخصيه ٠٠

الطمع والجشع للاسف محمود حباها من كل قلبه عمل معاها كل حاجه كان مستعد يعمل اي  حاجه علشانها وولاسف خانته وضيعت شرفه في الارض وده كل لانها بتبص ل للي في ايد غيرها وبتتبتر علي عيشاتها وده الي كان لازم يحصل محمود رجل ومش بالساهل راجل يسامح في حاجه زي دي ولمين لواحده عملت كل حاجه علشانها ودي رساله لكل ست مش عاجبها حالها ارضي بحياتك وجوزك وعيشي واي واحده بتخون جوزها ترجع لربنا وتدعي انه يسامحها.. ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️❤️❤️❤️❤️❤️

ودي هي رسالتي من الروايه المبادي مبتجازش الغلط غلط والصح صح وكده تكون انتهت رويات (بنات منصور اتمني انها تعجبكم هستنا تعليقاتكم الي بتفرحني مش عايزه تم ولا ملصقات عايزه اعرف رايكم في الروايه علشان تشجعوني اكمل دمتم في رعايه الله وحفظه ٠٠٠٠

بنات منصور :٠٠٠

بقلمي رنا احمد ٠٠٠٠

😉😉😉🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴👍👍👍👍👍👍





 

تعليقات

التنقل السريع