القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الشقى اسم على مسمى البارت 1_2_3_4_5بقلم حنين عادل في موسوعة القصص والروايات



البارت الاول 💜

البارت 1_2_3_4_5

بعد ما حطها عالسرير قعد يبوس فيها زي العاشق الولهان ويحسس علي جسمها وهيا بتعيط جامد بصلها وقالها في ايه يا نور

نور : كمل انت فاكر أن انت اول واحد يلمسني 

نظر ماجد بصدمه وراح ضربها بالقلم بقوه 

وش نور احمر وحست أن دماغها لفت من أثر الضربه

اتكلمت وهيا بتعيط: ايوه مش اول واحد يلمسني انا مش بحبك انا بحب عاصم ابن عمي وعملت معاه كل اللي بيعملوا المتجوزين وادهم اللي مرضاش يجوزنا 

ماجد مصدوم من اللي بيسمعه المفروض دا يبقي اسعد يوم في حياته بقا كابوس نفسه يصحي منه 

.....................


انا ماجد 27سنه وسيم رياضي عندي شركه كبيره بتاعتي استيراد وتصدير الحمد لله واد مقطع السمكه وديلها زي ما بيقولوا مقضيها ديسكوهات وسهر للصبح ومصاحب بنات كتير دا بسبب مؤهلاتي يعني غني وسيم وكدا بس ما بزعلش حد بصاحب الحلوه والوحشه باخد ثواب فيها اصل جبر الخواطر حلو صحابي مسميني الشقي ودا مش من فراغ دا بسبب المصائب السودا اللي كنت بعملها ما تفكروش عشان بتاع بنات وكدا وعايشها أن دي فلوس بابا ولا حاجه انا عشت ظروف صعبه جدا كانت تعمل مني إنسان وحش جدا انا يتيم اترميت قدام ملجأ وانا لسه حته لحمه حمرا فحياتي كانت يأس وقرف بمعني الكلمه وكانوا بيمارسوا علينا في الملجأ كل انواع القهر والظلم والتعذيب بس لما عديت 18سنه طلعت وكنت ناوي ابقا حاجه كبيره عاوز اعوض السنين اللي راحت من عمري في القهر والذل حاولت وحاولت وتعبت واشتغلت وسافرت هجره غير شرعيه لأوكرانيا وكافحت هناك واشتغلت وكنت بحوش فضلت اربع سنين كنت عملت فلوس كويسه جدا رجعت مصر وأسست شركتي شركه استيراد وتصدير وفضلت تكبر وتكبر وفي واحد صحبي عايز يشاركني بس انا مش بحب الشراكه صراحه بس عايز ادعمه في أول حياتي ااه انا مفيش حد دعمني بس عمري ما كنت معقد نفسيا ااه اللي حصل معايا لسه مقصر فيا وان ليه اتساب وانا لسه طفل صغير عندي شهور من ام او أب ماعندهمش رحمه وبفكر انا كان ذنبي ايه بس كملت حياتي فعلا الحياه مش بتقف علي حد واديني عايش في رفاهيه وكدا وبحاول اعوض اللي فاتني سواء رفاهيه أو كرامه أو اني احس اني اصلا انسان انا حاليا 27 سنه نفسي اعمل عيلتي بقا وقررت انا الاقي بنت الحلال اللي تصوني وأحبها وتحبني ونعيش مع بعض في سعاده وأخلف قطاقيط صغيرين يملوا عليا الدنيا واحس اني ليا أهل وأصحاب واخوات فيهم بس من امتي الحياه كانت بتمشي علي مزاج حد حصلي اللي ما كنتش متوقعه وكان فعلا أسوأ من ظروفي اللي عدت كلها..


#يتبع




البارت_الثاني🔱


روتيني اليوم عادي بصحي من االنوم اروح الشغل وادخل شركتي برنس وبسهر بالليل بدأت فعلا ادور علي بنت تملي حياتي عندي السكرتيره بحس اني عاجبها ولكن لأ انا عايز واحده اول ما اشوفها قلبي يدق وأحبها وتنسيني كل البنات اللي عرفتهم قبلها وكأني ما عرفتهمش وفي يوم اجي واحد صحبي في شركتي

طارق: اذيك يا ماجد

ماجد: الحمد لله واللهي انت اخبارك ايه ليك وحشه

طارق،: الحمد لله انت اكتر بقولك انا جاي اعزمك علي فرحي يوم الجمعة أن شاء الله تيجي بدري

ماجد: ربنا يتمملك بخير ويسعدك يا طارق انت تستاهل كل خير

طارق،: تسلملي يا غالي تيجي من بدري بقا

ماجد: من النجمه يا بني ولا اقولك هبات عندك قبلها ويوم الفرح هبات معاك في حضنك

طارق: هههههههه وماله ما تيجي اجوزك انتي وخلاص

ماجد: لا انا مش بفكر في الجواز دلوقتي

طارق: هههههههه هطير انا بقي عشان تجهيزات الفرح

ماجد: اوعي تقع رقبتك تتكسر

طارق: ههههه سئيل

بجد انا بحب طارق ومبسوط ليه ربنا يوفقك يا طارق انت تستاهل كل خير

وانا قاعد تليفوني بيرن رقم غريب

برد: الوو مين معايا

بنت: انا يا ماجد 

ماجد: عايزه ايه يا ساره

ساره: عاوزاك

ماجد: اللي كان بينا كان علاقه عابره يا ساره

ساره: بس انا بحبك

ماجد: وانا مش بحبك دا كان مجرد اعجاب

ساره: هوا انت فاكرني ايه بتعلقني بيك وبعدين تسيبني وبعدين تقول دي علاقه عابره

ماجد: ما حدش قاللك تتعلقي بيا

ساره: افهم يا ماجد مش هتلاقي حد يحبك قدي

ماجد : افهمي بقا اني مش بحبك

ساره: هتحب في يوم يا ماجد وهتتعذب في الحب وقلبك هينكسر زي ما كسرت قلوب بنات كتير وافتكر كلامي ده كويس وقفلت السكه

انا كنت متضايق من كلامها هل انا ظلمتها وهل هي بتحبني للدرجادي

وبقول لنفسي هي كانت عارفه اني بتسلي وهيا كمان فمليش ذنب

بيجي يوم الجمعه بصحي عادي متأخر ماهو مفيش شغل وبعدين باخد شاور وبشرب النسكافيه معتمد علي نفسي كل الاعتماد بحكم اني عايش لوحدي وبقول امتي يا ماجد تيجي اللي تعملي النسكافيه حتي هههه وبنزل اجري شويه واروح الجيم العب شويه وبعدين جهزت نفسي عشان اروح لطارق الفرح هوا المفروض كان قايلي تعالي بدري بس بصراحه انا مبحبش جو الأفراح والمناسبات ده وانا معرفش غير طارق هاروح من بدري ليه لبست بدله سوداء انيقه وظبت شعري وحطيت برفان وبعدين بصيت لنفسي في المرايه وقولت: بطل يالا ايه ده انا أمي كانت اجنبيه ولا ايه بحكم اني ابيض وشعري بني وعنيا زرقه 

ركبت عربيتي البي ام دبليو ورحت الفرح

دخلت وسلمت علي طارق

طارق: ما بدري يا باشا

ماجد: ماتسيحش بقا خلينا قدام الناس محترمين بقا

طارق: ماشي هههه

ماجد: نعيد من الأول مبروك يا تيتو

مبروك يا عروسه

طارق: الله يبارك فيك يا ماجد عقبالك

العروسه: الله يبارك فيك عقبالك

ماجد: انتم السابقون ونحن اللاحقون

بعدين رحت قعدت علي الترابيزه اه في بنات كتير في الفرح بس ما حدش خطف قلبي منهم ولا حسيتوا مختلف ااه بنات حلوين بس مش عاجبني

فجأه تدخل الفرح بنت زي المسلسلات الهندي اول ما شفتها شدتني عيون عسلي وشعر اسود طويل بيطير ويزغزها في وشها حاطه ميكب هادي وسايبه شعرها و لابسه فستان سهره طويل مبين كتفها وطويله سحرتني بجمالها وعدت ولا كأنها شايفاني وانا كل البنات هتمووت عليا 

اوبا شكلك هتقع يا ماجد ولا حد هيسمي عليك

بس مين اللي مأنكجاه ده جوزها ولا خطيبها لا أن شاء الله لا دا ولا دا دا انا عارفه دا ادهم صاحبي من زمان من ايام ما سافرت وبعدها ما شفتوش

قمت من علي الترابيزه ورحت سلمت عليه 

ماجد: ازيك يا ادهم عاش من شافك

ادهم: ايه يا بني الغيبه الطويله دي 

ماجد: هبقي احكيلك بعدين كل حاجه مش هتعرفني

ادهم: نور اختي 

ماجد: اتشرفت يا نور

نور: الشرف ليا يا استاذ امجد وسلمت عليها اول لما لمست أيدها حسيت بشعور حلو مش عارف اوصفه قعدت تراقبها من بعيد قد ايه هيا لطيفه ومحترمه وهادئه واقفه قدامي شعرها بيطير وقلبي بيطير معاه والقصه نازله علي وشها كان نفسي اقوم احوشها ايه ده هوا فيه حب من النظره الأولي فعلا ولا ايه .


👇👇👇👇👇👇👇



البارت_الثالث



لقيتني واقف طول الفرح بتفرج علي نور وعلي جمالها ورقتها والبنات كلهم بيتنططوا ويرقصوا وهيا واقفه هاديه كدا شدتني جدا ليها ادهم صاحبي كان عاوز يشاركني بس انا مش بحب الشراكه بس هوافق بقا عشان يبقي موجود وليا فرصه أكلمه أو اشوف نور المهم روحت من الفرح بجد مبسوط اني قابلتها عارف اما تشوف حد تحس انك مطمنله ومرتاح ليه ومعجب من اول نظره نمت تاني يوم علطول كلمت ادهم وقلتله أنا موافق تبقي شريكي وادهم انبسط جدا وجه تاني يوم وكتبنا عقد الشراكة وبعدين بقا شريكي بقيت بحاول ألمح له ان انا بحب نور بس ما كنتش عارف علاقتي بيه بقت أحسن من الأول وفي يوم طلعنا نتغدي برا الشركه فصارحته بمشاعري واني عاوز اتجوز نور فقالي

ادهم: انا عايز لنور حد يخلي باله منها ويسعدها وانت بحكم علاقاتك السابقه والموجودة حاليا مش هتنفع ليها نور اختي الوحيده وبحبها وعايز الأصلح ليها

مايأستش وقولتله انا واللهي اتغيرت وبجد بقيت انسان جديد وبحب نور جدا وهاحميها وهاسعدها

رد ادهم: ربنا يسهل هكلمها واعرف رأيها ايه

ماجد: ماشي يارب توافق

فضلت منتظر جوابها علي احر من الجمر امتي يا نور تبقي نور حياتي

في بيت ادهم........

ادهم: نور

نور: نعم يا أبيه

ادهم: نور متقدملك عريس وانا شايف أنه كويس ماجد اللي شوفتيه بالفرح وبيحبك ايه رأيك

نور: ووشها محمر من الخجل اللي تشوفه يا ابيه

اعتبر ادهم أن دي موافقه من نور

تاني يوم ماجد بيكلم ادهم

ماجد : ها رأيها ايه بقلق

ادهم: للأسف يا بني ...

ماجد: ايه ..

ادهم: وافقت

ماجد بفرحه: حرام عليك يا بني وقعت قلبي

المهم الخطوبه امتي

ادهم: مستعجل كدا ليه دا انت واقع اوي بقي

ماجد: لشوشتي يا بني جوزني وخد فيا ثواب

ادهم: هههههه

ماجد: ما قلتش برده الخطوبه امتي

ادهم: زهقتني يا بني الأسبوع الجاي كدا كويس

ماجد: هوا بعيد بس كويس

ادهم: ماشي ياعم ربنا يقرب البعيد ويسعدك ويسعدها ويوفقكم في حياتكم

ماجد : يارب 

ادهم راح مكتبه ففي حد في المكتب من دا دا عاصم

(عاصم ابن عم ادهم صعيدي زير نساء ليه علاقات كتير مش بتنتهي وتاجر ممنوعات عنده30 سنه )

ادهم: خير يا عاصم

عاصم: مش تقول اذيك الأول اخبارك ايه

ادهم: اذيك يا سيدي اخبارك ايه بس خير برده 

عاصم: انتي عارف انا عاوز ايه

ادهم: انسي اني اجوزك اختي

عاصم: انا ابن عمها وأولي بيها

ادهم: انت كبير عنها8 سنين وكمان بتاع ستات وعلاقات زباله وفوق ده كله تاجر مخدرات 

عاصم: الراجل ما يعبوش الا جيبه

ادهم: وخلي اختي تعيش في الحرام

عاصم: ماشي يا ادهم براحتك 

ومشي عاصم متعصب جدا ناوي له نيه سودا

وعدي الاسبوع بنفس اللي بيحصل كل يوم ادهم وماجد بيروحوا الشغل ونور زي ما هيا قاعده في البيت لأنها خلصت دراستها وادهم بحكم أنه صعيدي مش هيرضي يشغل أخته

وفي يوم الخطوبه الصبح #نور عماله بتعيط اوي وبتكلم حد في التليفون: الحقني يا حبيبي انا هاتخطب كله جه بسرعه واخويا عجبه ماجد وهيجوزنا بسرعه وانا بحبك انتي ومستحيل اتجوز غيرك

ويرد اللي بيكلمها: اصبري يا حبيبتي وخلي كل حاجه ماشيه زي ما هيا وانا هقولك تعملي ايه بس ما تخافيش وبطلي عياط واهدي

نور: خلاص  هديت وبطلت عياط انا بحبك

####: وانا كمان بحبك..





 (البارت_الرابع_ والخامس)


دا يوم الخطوبه وكانت في بيت ادهم ماجد وصل في ابهي


 طلاته ببدله سودا شيك وبرفن ريحته قويه ودخل وكانت 


خطوبه عائليه ومعازيم قليله ودخل ورحب به الجميع وقعد 


وادهم قعد جمب ماجد وقاله : الف مبروك وكلمه شويه 


وبعدها اجت نور وقعدت جمبه


ماجد وهو يهمس لنور: النهارده اجمل يوم في حياتي


نور بتمثل الابتسامه


ماجد بيبص لنور بحب اد ايه هيا جميله وفستانها رقيق وشعرها وجماله واد ايه هو محظوظ بيها 


لبس ماجد لنور خاتم الخطوبه والعكس ونور بتمثل

 الابتسامه وأنها مبسوطه وماجد طاير من الفرحه أنه بيقرب من حلمه وحبه


الساعه بقت 10 بالليل ونور مش بتتكلم حاطه وشها في الأرض وماجد بيبصلها والإبتسامة علي وشه وادهم زهق


ادهم بيلمح لماجد أن الوقت أتأخر بس ما فيش فايده


ادهم:منور يا ماجد


ماجد,: دا نورك 


ادهم بزهق: لأ ازاي دا نورك انت


ماجد: لأ دا نور نور حبيبتي


ادهم: اتلم يلا


ماجد: بقت خطيبتي


ادهم : لما تبقي مراتك يلا ابقي قول حبيبتي


نور قاعده عادي بتمثل الخجل والإبتسامة ودي بيشد ماجد بزيادة ليها 


ادهم اخر ما زهق: نورت يا ماجد مستعجل ليه


ماجد: ااه بطرد وش


ادهم: الساعه1 باليل 


ماجد :ايه الوقت عدي بسرعه اوي انا اسف يا ادهم انا همشي

 

ادهم: بالسلامه يا ماجد


مشي ماجد وبيفكر ازاي قعدت الوقت ده كله من غير ما احس وبيفتكر عيون نور وابتسامتها ونظراتها وجمالها ويبتسم ويقول امتي هيجمعنا بيت واحد بقا


مرت الأيام ونور زي ماهيا بتكلم واحد في التليفون وبقولها تعمل ايه مع ماجد وماجد بينبسط لما يتكلم معاها مكالمه قصيره في التليفون بيكون هوا اللي متكلمها وكان بيفسر قله كلامها واهتمامها أنه خجل نظرا لأنها أصلها صعيديه والتقاليد غير التقاليد


ماجد بيحدد مع ادهم ميعاد الفرح


ماجد: الاسبوع الجاي


ادهم: انت علطول مستعجل كدا


ماجد: جوزني وخد ثواب فيا بقا


ادهم : بس لحقت تتعرف عليها


ماجد : 3 شهور كويسين جدا


ادهم: انا عارف انك مش هتحل عن دماغي


ماجد: يلا بقا يا ادهم باشا


ادهم: ماشي يا ماجد باشا


ماجد: لولولو لو لو لي


ادهم: دا انت واقع اوي يا مجنون هههههه


ماجد: هههههههه


رجع ادهم البيت بالليل ونده لنور يا نور يا نور


نور: ايوه يا ابيه


ادهم: انا حددت الفرح انا وماجد الأسبوع الجاي يوم الجمعة


نور: بالسرعه دي 


ادهم: ماجد مستعجل أوي وبعدين خير البر عاجله


نور: اللي تشوفوه يا ابيه


ادهم: انتي مبسوطه يا نور


فحطت نور وشها للأرض واحمر وجهها ومثلت البسمه ففكر أنها مبسوطه فحضنها وقالها: ماجد هيحبك وهيحميكي وهيسعدك ربنا يسعدكم .


نور: عقبالك يا ابيه


ادهم: انا كنت عايز اطمن عليكي الاول وبعدين اشوف نفسي


نور: ربنا يخليك ليا يا ابيه 


دخلت نور اوضتها بتعيط جامد جدا 

ومسكت تليفونها ورنت 

نور: عاصم الحقني ادهم وماجد حددوا الفرح الاسبوع الجاي اعمل ايه


عاصم: مش فاهم ادهم اخوكي ده دا انا ابن عمك وانتي لحمي ودمي وبنحب بعض يختارلك ماجد ويكسر قلبنا


نور: قولتلك اقنعه يا عاصم


عاصم: طلبتك منه بدل المرة الف ومش راضي وبيحكم عليا

 بسبب علاقتي السابقه ومش مقتنع اني اتغيرت عشانك


نور : طب اعمل ايه مش عايزه اتجوز غيرك


عاصم يبتسم بخبث: وانا بحبك وبموت فيكي 


نور: يعني ايه الحل 


عاصم: انا عندي فكره ان عملتيها هنجوز ونبقي مع بعض علطول وماجد هيطلع من حياتنا خالص


عاصم:........................................................................................................................................................

نور: متأكد من ده دا فيه مخاطرة كبيرة 


عاصم: لو عايزه نتجوز يبقي لازم تعملي كدا 


نور: ربنا يستر


قفلت نور وقفل عاصم 


عاصم يضحك بخبث مش انت مش راضي تجوزهاني وانا بتاع ستات وتاجر مخدرات انا هاعرف اكسر عينك وامرمط بكرامتك الأرض يا ادهم انا هاوريك..


البارت_الخامس👻


عاصم يضحك بخبث:انا هوريك يا ادهم طالعلي بأختك السما ورفضتني انااا شوف يا ادهم ايه اللي هيحصلك بسبب اختك 🤣🤣ههههه


مرت الأيام وماجد مبسوط وراضي بالمكالمات القليله اللي بيكون هوا المتصل وبيبرر ده أن خجل من نور ..


وجه يوم الفرح ماجد مبسوط جدا الفرح في قاعه كبير


لبس بدله العريس واتجهز وهوا شكله زي توم كروز بحكم أنه


 وسيم جدا بعيون زرق وشعر بني وراح يجيب نور من


 الكوافير دخل الكوافير اتفاجأ من جمالها ورقتها كانت زي


 الأميرات اللي في ديزني ابتسم وراح مأنكچها وقالها: احلي عروسه في الدنيا انتي عارفه أن دا اجمل يوم في حياتي🥰


ابتسمت نور بخجل 


ركبوا العربيه وراحوا القاعه ادهم كان في انتظارهم حضن نور وقالها : احلي عروسه في الدنيا ربنا يسعدك ويوفقك

بكت نور وحضنته بقوه


ادهم: المكياج هيبوظ الوقت اهو


نور وماجد:⁦☺️⁩⁦☺️⁩هههههه


ادهم: انت يلا يا ماجد عارف ان زعلتها هاعمل فيك ايه


ماجد: نور في قلبي يا ادهم ربنا يقدرني واخليها اسعد واحده

 في الدنيا دي روح الروح


نور ترسم الابتسامه😊


ادهم: ربنا يسعدكم ويوفقكم


رقصوا سلو وهما بيرقصوا حضنها وشالها ودار بيها كان في قمه السعاده والحب وهمس في ودنها وقالها: دا اسعد يوم في حياتي انت النور اللي هينور حياتي انت الحاضر والمستقبل السعيد ..


نور تبتسم بخجل ولا ترد


ماجد: اكتر حاجه عجباني فيكي ابتسامتك دي سحرتني بجمالها وبتخلي قلبي يرفرف لفوق كدا


نور لنفسها: اي بنت غيري كانت تتمناك يا ماجد بس انا قلبي مش ملكي


اتزفوا احلي زفه وطلعوا الشقه وادهم سلم عليهم 


وهمس لماجد في ودنه: شد حيلك يا عريس


ماجد همس لأدهم في ودنه: ما تخافش هشرفك


ادهم: براحه عليها يلا


ماجد: في عيني وبعدين ما لكش دعوه مراتي يا عم


ادهم: بقت كدا يعني ماشي يا ماجد


ماجد: حبيبي يا باشا انت باشا قلبي 


ادهم: ههههههه‍ه


سلم ادهم علي نور وقال: ربنا يسعدك


نور ارتمت بحضنه ومش عايزه تبعد عنه 


قالها : ما تخافيش يا حبيبتي

وسابها ومشي 


ماجد قفل باب الشقه ونور قلبها بيدق جامد جدا وقرب منها ومشت من قدامه


قرب منها ومشت برده ابتسم ماجد 

ومسكها من ظهرها وحضنها وقالها انهارده اجمل يوم في حياتي انا ربنا بيحبني عشان بعتك ليا وشالها دخلها اوضت النوم وحطها عالسرير


نور خايفه جدا بس حاسه ان هوا حنين اوي وبيحبها بس هيا قلبها مش ملكها هيا بتحب عاصم

مع أن ماجد حنيه الدنيا فيه 


بعد ما حطها عالسرير قعد يبوس فيها زي العاشق الولهان ويحسس علي جسمها وهيا بتعيط جامد بصلها وقالها في ايه يا نور؟!!!


نور : كمل انت فاكر أن انت اول واحد يلمسني 


نظر ماجد بصدمه وراح ضربها بالقلم بقوه 


وش نور احمر وحست أن دماغها لفت من أثر الضربه


اتكلمت وهيا بتعيط: ايوه مش اول واحد يلمسني انا مش بحبك انا بحب عاصم ابن عمي وعملت معاه كل اللي بيعملوا المتجوزين وادهم اللي مرضاش يجوزنا 


ماجد مصدوم من اللي بيسمعه المفروض دا يبقي اسعد يوم في حياته بقا كابوس نفسه يصحي منه 


ماجد بدون وعي ضربها جدا جدا ما سابش حته سليمه ولم الايباد واللابتوب والتليفون واخدهم من الأوضه وطلع بره 

نور اترمت عالسرير تعيط من الالم ومن اللي بيحصلها 

ماجد قعد في البلكونه يدخن سيجارة واحدة في واحده


 اسعد يوم في حياته اتحول لكابوس مش مصدق اللي سمعه بقي نور تبقي كدا اد ايه اللي حصل معاه صعب جداً 

فضل كدا طول الليل لحد الصبح راح نائم عالكنبه ونور عيطت لحد ما نامت وصحت بدري يدوب قادره تدوس علي رجلها اتسحبت وخدت تليفونها ودخلت الاوضه ورنت علي عاصم


نور: ايوه يا حبيبي 


عاصم: وحشتيني يا حبيبتي عملتي ايه


نور: عملت اللي قولتلي عليه قولت له انك مش اول واحد تلمسني وضربني وخد الموبايل وكل وسايل الاتصال وسابني ونام عالكنبه


عاصم: معلش يا حبيبتي استحملي عشان نكون مع بعض طلقك 


نور: لأ لسه


عاصم: اطلبي منه الطلاق عشان نتجوز بقا


نور: حاضر يا حبيبي باي بقا اصل الحيوان ده يصحي


عاصم: خلي بالك علي نفسك يا حبيبتي بااي 

وقفلوا السكه


عاصم بيضحك ضحكه بخبث: هههههههه لما اختك ترجعلك مطلقه يا أدهم بعد يوم من الفرح والسبب ايه السبب أنها غلطتت مع حد يبقي شكلك ايه يا خسارتك في الموت يانور ههههههههه 


اتسحبت نور وحطت التليفون جمب ماجد بعد ما مسحت رقم عاصم من عليه


#ماجد_هيبقي_ايه_رد_فعله_بعد_جرح_كرامته

#هل_عاصم_لسه_بيفكر_في_مكائد_اخري



البارت 6-7-8-9-10من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع