القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب الوحش بقلم رينو سيد البارت 6_7_8_9_10 في موسوعة القصص والروايات

 

حُب الوحش


part 6


ياسمين: مالك يا رناد 

رناد : انفجرت من العياط

ساره: فيه ايه يا قلبي


سهام و كريمه دخلوا لقوها بتعيط 


سهام: كلاهما يا بنات

ياسمين: مش عارفين يا خالتوا 

كريمه: مالك يا حبيبتي


سهام راحت حضنت رناد و هدتها


سهام: قولي يا حبيبتي حد مزعلك

رناد بعياط: لا..... بس فيه حد من زمايلي اللي في دبي توفي

سهام: لا اله الا الله مين يا حبيبتي

رناد: حد متعرفوش يا ماما 

كريمه: لا اله الا الله البقاء لله يا بنتي 


ياسمين و ساره حضنوا رناد و هدوها


سهام: عرفتي منين يا رودي

رناد( رودي): علي قالي بعتالي رساله و انا جايه من الاتيليه

سهام: طب اسمه ايه اللي مات

رناد: لا دي بنت إسمها غزل  

سهام: الله يرحمها

رناد: يا رب ... معلش يا جماعه انا عايزه انام

كريمه: طب يا قلبي يلا يا بنات 


كريمه و ياسمين و ساره و سهام نزلوا


حسين: خير مالها

سهام: واحده زميلتها من دبي توفت 

حسين: لا إله إلا الله الله يرحمها

جاسم: مين يا سهام

سهام: لا واحده منعرفهاش اسمها غزل ... باسيل اللي قالها 

جاسم: الله يرحمها


عهد اول ماسمع اسم علي ( علي ده واحد من صحاب رناد في دبي )

بص كده و كان نفسه يسأل مين ده بس طبعا نسرين الحشاريه سألت


نسرين: اده علي مكنتش اعرف ان رناد مصاحبه 

ياسمين بغيظ: لا مش مصاحبه رناد مش من نوعيه البنات دي اكيد حد من زميلها

جاسم: لا صاحبها عادي

ياسمين: لا يا عمو نسرين تقصد يعني هي وهو مرتبطين

جاسم: لا طبعا مش مرتبطين علي ده حد من صحابها

وزي اخوها 

نسرين بأحراج: اه تمام


عهد بص ل نسرين اللي هو عايز يقولها ملكيش داعوه 


عدى يومين و جه معاد خطوبه نادر و ساره 


عند الشباب


نادر كان لابس بدله رمادي اون عينه و قميص ابيض

و حط بيرفيوم رحته تحفه


ادهم لبس بدله كُحلي و قميص لبني و سرح شعره علي الجنب زي ما بيسرحه ( شعره شكله حلو عشان ميجيش ف بالكو شكل و حيش😂)


اما بطلنا الوسم ذو ملامح رجوليه كان لابس بدله سوده و قميص اسود لانه يعشق اللون الاسود ووحط بيرفيوم رحته تجنن و سرح شعره لورا و كان مز اوي يعني😂


عند البنات


ساره لبست فستنها و لبست عليه هيلز  روز لون الفستان و لبست جوليرز اسفه علي الفستان ووحطت من البيرفيوم  الخاص بيها و كانت قمر اوي و حطت ميك اب رقيق بس عشان يبرز ملامحها و كانت قموره اوي


ياسمين لبست فستانها و عليه هيلز سوده و جوليرز لائقه علي الفستان و حطت ميك رقيق و كانت قمر


رناد بطلتنا القمر لبست فستنها و عليه هيلز دهبي و جوليرز دهبي برضوا و سيبت شعرها الحرير الطويل اللي ليغطي ضهرها ووحطت نفس نوع بيرفيوم عهد بس بناتي  و  محطيتش  ميك اب لانها اصلا مش محتاجه 

وكانت اجمل واحده في الحفله 


الكل نزل الحفله و كان الديكور تحفه و كان كل المعازيم مشلوش هنيهم من علي رناد. و نسرين كانت غيرانه منها اوي لأن عهد هو كمان مشلش عينه من علي رناد 


اه صح نسرين لبسه فستان احمر و تقريبا جسمها كله باين و حطه كيلو ميك اب في وسطها 


قاسم ( ده اللي كان في الشركه): انسه رناد ازيك

رناد: هاي قاسم ازيك 

قاسم: ياه لسه فكره اسمي

رناد: اه مش بنسى الاسماء بسهوله

قاسم: طب كويس... ايه رائيك نرقص 

رناد: اوكيه تمام 


و بدأ قاسم و رناد يرقصوا رناد مكنتش مرتاحه و ندمت أن هي وافقت عهد شافهم و حس أنه عايز يقوم ضرب قاسم 


نسرين: بيبي ما تيجي نرقص 

عهد: ماشي 


عهد قام مع نسرين بعدين راح تحيه قاسم و رناد


عهد: عايز بنت عمي في كلمه خد نسرين ارقص معاها


عهد خد رناد من قاسم و خدها و دخلوا جوا في القصر( الحفله كانت في جنينه القصر)


عهد بعصبية: ايه مخليكي ارقصي مع الزفت ده 

رناد ببرود: انا حره اعمل اللي انا عايزاه

عهد بعصبية: لا انتي مش حره و قاسم ده واحد زباله انتي فاهمه انا خايف عليكي

رناد بانفعال: خايف عليا ليه بقي أن شاء الله و بعدين المفروض تخاف علي خطيبتك اللي خلتها ترقص معاه 

عهد: قاسم يبقي ابن خالتها ... ف عادي . و مش هقول تاني ملكيش دعوه بالوقت ده

رناد بسخريه: انت مريض انا مش فاهمه انت مالك اصلا 


قامت لفت  و لسه هتسيبه و تمشي قام مسكها من درعا جامد


عهد بغضب: عدتلك اول مره لما سبتيني بتكلم و مشيتي ف الشركه بس مش عهد الدين صقر اللي تمشي و تسليه و هو بيتكلم

رناد بألم و دموع: اه اه ايدي. بتوجعي


عهد سابها  و خرج 


رناد لنفسها: وحش مش بني آدم 


عدت الحافله و ساره و نادر كانوا مبسوطين جدا و نادر خد ساره و خرجوا و ياسمين و ادهم خرجوا 


رناد: كده يا لين مفيش غيري انا وانتي  ايه رائيك نخرج

لين بفرحه: بجد فيننن 

رناد  بتشوف: دريم باركككككك 

لين بفرحه:yes yes yes let's go I am so excited

الترجمه ( ايوه يلا نروح انا متحمسه جداا)

رناد: يلا يا قلبي 


و رناد خرجت هي و لين وراحوا دريم بارك


عند عهد ونسرين


نسرين بغيره مصطنعه: يعني ينفع كده تسبني من يومين و تروح الاتيليه مع بنت عمك لا و كمان انهارده وقفت معاها النهارده

عهد ب حنيه غير معتادا: انا اسف يا حبيبتي ايه رأيك نخرج

نسرين: بجد

عهد: طبعا هو انا عندي كام نسرين


نسرين كانت مستغربه شويه  


عهد خد نسرين في عربيته و راح مكان شبه مقطوع 


نسرين بخوف: هو ايه المكان ده 

عهد: متقلقش يا حبيبتي انا معاكي يلا انزلي 


نسرين اول ما نزلت حد رش حاجه في و شها و أعمى عليها


عدي مده من الزمن


نسرين فاقت لقت نفسها في مغزن قديم و مربوطه في كرسي 


عهد: صباح الخير يا حبيبتي

نسرين: انت ايه اللي عمله ده

 

عهد شاور لوحده جت ضربت نسرين قلمين 


عهد بزعيق: شيفاني عبيط انا صح بتستغفليني يا بن ال***** تبقي متفقه مع جاسر عليا لا و كمان مش كده ده انتي مختلفه منه و قال ايه هيتجوزك بعد ما تنصيب عليا يا زباله

نسرين بخوف: انت عرفت منين

عهد:مش مهم المهم انك هتشوفي ايا سوده ....... فوزيه ربيعا علي الاخر

فوزيه: عنيا يا باشا


عهد مشي و عدي يومين بدون احداث بس ساره و نادر بيحبوا في بعض في التليفون

و كريمه و جاسر و حسين كانوا مبسوطين أما عهد ساب نسرين بس ميعرفوش ليه 


يوم جديد احداث جديده 


حسين: عايز الكل منتبه عشان هقول كلام مهم


الكل انتبه


حسين: كتب كتاب عهد علي رناد بعد المغرب


ياترى ايه اللي هيحصل و ايه سبب المفاجأة دي هتعرفوا في البارت الجاي ❤️🌹


الكاتبه رينو سيد ❤️


حُب الوحش


part 7 


حسين: كتب كتاب عهد علي رناد بعد المغرب

رناد بعدم فهم: ايه ... انا استحاله اتجوز الوحش ده

عهد اتضايق من كلمه وحش و قال: يعني انا اللي ميت في دباديبك و عايز اتجوزك 

جاسم: بس انتوا الاتنان اسمعوا جدكم للآخر 

عهد باحترام: اتفضل يا جدي

حسين: انا جالي سرطان


الكل أنصدم


رناد بصدمه و الدموع في عينيها: ايه د..ده مقلب صح

حسين كمل و قال: بكره انا هسافر أنا و جاسم أمريكا عشان هعمل العمليه  و طبعا انا مش ضامن انا هقوم من العمليه دي ولا لا و انا يا رناد عايز اطمن عليكي و عهد راجل و هيخلي بالوا منك و عشان لو جرالي حاجه ابقي اطمنت عليكي يا حبيبتي مع جوزك و لو  العمليه عدت علي خير و رجعت من امريكا سعتها بقي انتوا هتحددوا إذا كان تكملوا حياتكم مع بعض ولا لا...... ها قولتوا ايه


رناد  الدموع ف عينيها عشان خايفه علي جدها راحت حضنتوا و هي بتعيط


رناد: جدو انت بتهزر صح انت مش تعبان انت كويس

حسين حضنها: : لا يا حبيبي انا بتكلم بجد ...و بعدين دي مش رناد القويه اللي اعرفها رناد القويه مبتعيطش و ريني ضحكتك الحلوه بقى 


رناد مسحت دموعها و ابتسمت ابتسامه باهته


حسين: قوليلي قولتي ايه


رناد بصت لعهد بحزن 


رناد: موافقه يا جدو

حسين بفرحه: و انت يا عهد

عهد بجديه: موافق


رناد طلعت غرفتها


سهام: انا مش مصدقه اللي حصل 

كريمه: ولا انا كمان 

سهام: انا مستغربه رناد جدا دي عنيده اوي ازاي وافقت

عادله: رناد بتحب جدها يا سهام عشان كده وافقت و عهد بيحترم جده  جدا عشان كده وافق هو كمان

كريمه:  معاكي حق يا عادله.... بس بيني و بينكم انا كان نفسي عهد و رناد يتجوزوا و انا حاسه ان عهد معجب برناد من ساعت ما جيتوا من دبي بس عهد مبيحبش يبين

سهام: الصراحه وانت كمان كنت حساهم ليقين علي بعض  يلا ربنا يقدم اللي فيه الخير

عادل: يا رب .. بس احسن حاجه أنه بعد علي اللي اسمها نسرين

كريمه: انا مش قادره اوصفلك انا فرحت اد ايه  فرحانه لما عرفت 


في غرفه رناد


ياسمين: انا مش مصدقه بجد 

ساره: ولا انا كمان انا خايفه علي جدو اوي

رناد و ياسمين: وانا كمان 

ياسمين: يلا يا ساره تعالي عشان المغرب قرب يأذن عشان نسيب رناد تغير هدومها

ساره: يلا 


المغرب اذن 


سهام طلعت لرناد: انتي كل ده ملبستيش

رناد ببرود: ما انا لبسه اهوه ( رناد كانت لبسه بنطلون جينس و سويت شيرت واسع)

سهام: بجد فيه واحده  هتحضر كتب كتابها بالمنظر ده

رناد: اه يا مامي انا بعدين كنت البس ايه  يعني ...فستان  لا و بعدين ده كتب كتاب صوري هو احنا هنتجوز بجد ده وضع مؤقت

سهام بعيد: طب يلا يا آخر صبري المأذون تحت


و رناد  نزلت


تم عقد قران الوحش و الجميله


رناد بصوت واطي بس عهد سمعها: يارب تكون اخر الاحزان

عهد حب يضايقها : يارب يا رناد


رناد بصتلوا بغضب و توعدت له في  سرها 


الكل بارك لهم و كل واحد طلع علي غرفته 

بس رناد راحت علي استبل الاحصنه رناد عندها حصان اسمه فرحان بتحبه جدا 


رناد: ازيك يا فرحان عامل ايه

شوفت ايه الي حصل جدو حبيبي طلع عنده كانسر انا بجد خايفه عليه و كمان هيسافر امريكا بكره  هو و بابي عشان يعمل العمليه


عهد كان نازل الجنينه و شافها مع الحصان و سمع هي كانت بتقول ايه


رناد: بس أن شاء الله هيعمل العمليه و هيبقي كويس 

شفت ايه كمان حصل  انا اتجوزت اه اتجوزت  الوحش 


عهد كان واقف اسمعها و هي بتقول الوحش اضايق جدا 


رناد: انا بجد بخاف منه جدا ده عصبي اوي وبحسه لما يتعصب أنه هيطلع ليزر من عينه و الله مرعب ده المفروض يخوفوا بيه الاطفال ههههه بس  عندي فضول اعرف هو ساب نسرين ليه كانوا ليقين علي بعض موت الاتنان  متكبرين زي بعض ... يلا  good night يا فرحان لازم اطلع عشان  و اصحي بدري اسلم علي جدو 


رناد طلعت


عهد قعد في الجنينه بيفكر


قلبه: ايه رأيك كده حلو لما بقت تخاف منك

عقله: اه عادي يعني

قلبه: هو انت مش ناوي تعترف انك بتحبها بقي

عقله: حب ايه مفيش حاجه اسمها حب انت بس بتقلف

قلبه: لا فيه عشان هي دي الوحيده اللي انا دقيت ليها هي الوحيدة اللي حبيتها لا محبتهاش انا عشقتها 


عهد بيحب رناد بس  عقله بينكر الحب ده 


عهد طلع نام 


في المغزن 


نسرين مربوطه في الكرسي لقت الباب بيتفتح  و الحراس بيدخلوا قاسم و ربطوه في كرسي زيهم بس كان فاقد للوعي


نسرين : قاسم قاسمم 


فضلت تنادي عليه دون جدوى 

بعد ساعتين ابتدى يفوق


قاسم: نسرين ايه اللي عمل فيكي كده ...اده احنا فين  

نسرين بعياط: عهد عرف كل حاجه يا قاسم 

قاسم: ازاي يعني عرف مني

نسرين: مش عارفه لا و كمان عرف علي ابننا ده ممكن يأذيه 

قاسم: احنا لازم نهرب  

نسرين: ازاي بس ده احنا مربوتين جامد ده غير الحرس اللي برا 

قاسم: انا ف جيبي مفتاح لو عرفت أطلعه ممكن احاول اقطع الحبل 

نسرين: طب  حاول


قاسم قعد يحاول دون جدوى 


نسرين: خلاص هما اكيد هيدخلنا حاجه نكلها  ف ابقى طلعه

قاسم: معاكي حق ... بس هموت و اعرف عهد عرف ازاي


★★★★★★★★★★★★★


اشرقت الشمس علي ابطلنا 


رناد صحيت دخلت خدت شاور و لبست  برمودا جينز و تيشرت ابيض و لمت شعرها  لفوق 

و نزلت 


كان الكل تحت و كانوا بيودعوا حسين


رناد دموعها نزلت غظب عنها : هتوحشني اوي يا جدو هكلمك كل يوم ابقي رد عليا ماشي

حسين حضنها:ماشي يا قلب جدك ...بس خلي بالك من دراستك خلاص الدراسة كلها كام يوم و تبدأ 

رناد: حاضر يا جدو 


راحت حضنت باباها و سلمت عليها


رناد: باي يا بابي هتوحشني اوي

جاسم: حبيبت بابي انتي اكتر

عهد بغيره : مش كفايا بقي هتتأخروا 

حسين بابتسامه: عهد خلى بالك علي رناد 

عهد: حاضر يا جدي

الكل ودع حسين و جاسم عدى يومين دون إحداث


★★★★★★★★★★★★★★★★

اول يوم لرناد في الكليه


رناد صحيت و دخلت خدت شور و لبست بنطلون ميلتون رمادي و تيشيرت اسود و  سيبت  شعرها الطويل و حطت بيرفيوم رحته تحفه و لبست كوتشي ابيض و شنطه ضهر سوده 


في المكتب 


كان جاسر و احمد 

جاسر كان يكلم جاسم عشان المفرد حسين هيعمل العمليه انهارده


جاسر: الو  يا جاسم

حسين: انا حسين يا جاسر

جاسر : بابا هو حضرتك لسه مدخلتش غرفه العمليات

حسين:  عهد جنبك أو رناد

جاسر: لا 

حسين: طب كويس ... بص يا جاسر الدكتور قال جاسم أن انا حالتي مش متأخرة انا لسه في الاول ف هتعالج بالادويه و  الكيمو و كده لو العلاج جاب نتيجه ف مش هعمل عاملين .... بس متجبش سيره لرناد أو عهد عشان لو عرفوا هيقولوا اجي اكمل العلاج في مصر وانا لو جيت هيطلقوا و انا مش عايز كده انا عايزهم يحبوا بعض 

جاسر: اه تمام طب لقولهم ايه

حسين: قولهم اني عملت العمليه و الدكتور قال لازم ارتاح و مش هرجع مصر قبل خمس شهور

جاسر بابتسامة: حاضر يا بابا بس اهم حاجه ترتاح و متقلقش

حسين : تمام 


جاسر قفل مع حسين و حكى لاحمد 


احمد: والله ابويا ده عليه دماغ ههههه

جاسر : معاك حق والله هههه.. يلا زمان الفطار جاهز


خرجوا  و الكل كان علي سفره بيفتر 

ياسمين: بابي حضرتك كلمت عمو جاسر 

جاسم: اه جدكم عمل العمليه الحمدلله


الكل انبسط و حمدوا ربنا


رناد: طب هو عامل ايه دلوقتي

جاسم:  الحمدلله كويس بس الدكتور قال إنه لازم يرتاح و مش هيرجع مصل قبل خمس شهور

رناد: خمس شهور كتير اوي...بس مش مهم اهم حاجه يكون بخير


رناد: طب يلا يا بنات عشان متنأخرش

ادهم:  انا هوصل ياسمين

رناد: طب يلا يا ساره

ساره: نادر هيوصلني 

رناد بهزار : ماشي يا كلاب كده تابعوني

ساره و ياسمين ضحكوا 

رناد: نادال اوي ياربي هروح لوحدي يعني

عهد: لا  تعال انا هوصلك

رناد بخوف : ماشي بس تسوق براحه

ادهم:شفت يعني مش انا الوحيد اللي مبحبش سواقتك

عهد: بس يا ادهم يلا يا رناد 

رناد  بقلق : حاضر


عهد وصل رناد للجامعه


عهد: لما تخلصي اتصلي بيا  

رناد: بس انا مش معايا رقمك

عهد:اه طب هاتي تليفونك تسجله 

عهد خد موبيل رناد سجلها رقمه 


 و نزلت. و هو واقف استناها لحد ما دخلت الجامعه و راح علي المغزن 

وصل و دخل


عهد: و انا اقول المغزن منور ليه اتاري  قاسم هنا... بس ايه رايك الرجاله عاملوا معاك الواجب

قاسم: بكرهك 

عهد: هههههههه لا والله أتصدق زعلت 

قاسم : والله لوريك يا عهد و المصحف لحرق قلبك علي رناد حبيبه القلب

عهد اتعصب اوي و راح ضربه بكس خلاه يقع بالكرسي و الكرسي اتكسر

عهد:و المصحف لو جبت يراها علي لسانك يا زباله اقتلك 


عهد سابه و طلع برا


نسرين: قاسم طلع المفتاح بسرعه قبل..

نسرين مكملتش كلامها و قاسم قام بسرعه فك نسرين 

قاسم : لو حد دخل لكنك مربوطه 

نسرين: ماشي و 

قاسم رجع علي الارض تاني

 بعدين حد جه ربطه و خرج


قاسم: نسرين تعالي فكيني 

نسرين: حاضر 

و راحت فكته 

نسرين: هنهرب ازاي 

قاسم: من الشباك ده 


كان فيه شباك في اخر المغزن نسرين و قاسم نطوا من الشباك و فظلوا يجروا لحد ما طلعوا برا علي الطريق


قاسم شاور للعربيه و طلب من صاحبها أنه يطلعهم علي الطريق


وفعلا قاسم خد نسرين و راحوا عند صاحبت نسرين اخدوا ابنهم 


نسرين: هنعمل ايه يا قاسم

قاسم:لازم نختفي ف اي مكان اليومين دول لحد ما نشوف هنعمل ايه

نسرين:  طب  تعالى نروح شقه بابا اللي في الاسكندريه

قاسم: بس اكيد عهد هيدور علينا هناك

نسرين: لا متقلقش عهد ميعرفوش اي حاجه عن الشقه دي


و فعلا قاسم و نسرين هيروحوا الاسكندريه


في الجامعة


رناد: طبعا بعتيني عشان حبيب القلب يوصلك

ساره بهزار: الصراحه اه

رناد: ماشي يا كلبه... اومال ياسمين فين

ساره:وراها محضره اكيد ... نادر وصل

رناد: نسيت اكلم عهد

ساره: تعالي معايا

رناد: انتي عايزاني اموت صح

ساره: هههههههه ربنا يكون فعونك


ساره مشيت


رناد: الو يا عهد

عهد: الو خلصتي

رناد: اه 

عهد : طب اخرجي برا انا خلاص قربت 

رناد: تمام


رناد خرجت وقفت و جه شب نحياها


الشب:معقول السروخ ده واقف لوحده كده 

رناد: ابعد عني و الا.....

الشب: و إلا ايه يا مزه

عهد من ورا: و الا جوزها هيجي يقتلك 


عهد نزل في الواد ضرب و الناس اتلمت و شالوا عهد من علي الشب 


عهد بص لرناد و عينوا حمرا و بصوت عالي: يلا علي العربيه

رناد : و الدموع ف عينيها 


ركبت رناد العربية هي و عهد و عهد ساق بسرعة اوي 

رناد ابتدت تعيط وصوت عيطها بقا مسموع عهد مستحملش يسمع صوت عيطها و وقف العربية


عهد: طب بتعيطي ليه 

رناد بشهقاط بسبب عيطها: ع..عش .ع

عهد: امسكي اشربي مايه و اهدي براحه

رناد شربت و قالت: عشان انت زعقتلي جامد قدام الناس...و كمان بتشوف بسرعه اوي و انا بخاف من السرعه

عهد: يعني الزفت اللي كان بيعكسك و ده و مش عايزاني ازعق 

رناد بعياط:طب و انا مالي هو انا اللي قولت له يجي يعاكسني 

عهد بغيره حاول يداريها: اه يعني واحد ماشي  و شاف واحده مسيبه شعرها  الأشقر و عينيها خضرا مش عايزاه يعكسك 

رناد بنرفزه وطفوليه : وانا اعمل ايه أن شاء الله  ربنا خلقني كده 

عهد: بس تلمي شعرك  اللي حضرتك مسيباه ده 

رناد رجعت تعيط تاني: بس انا بحبه كده و كمان التوكه بتبوظه 

عهد: خلاص كفايه عياط و بعدين نشوف هنحل المشكله دي ازاي

رناد بعياط: لا 

عهد: طب عايزه ايه و تبطلي عياط

رناد: ايس كريم فانيلا و عصير شوكلت 

عهد: خارح مع بنت اختي انا 

رناد بتحذير : هعيط

عهد: خلاص هجبلك ... متخرجيش برا العربية

رناد: ماشي . بسرعه


عهد راح اشتري الحاجه و رجع لقى رناد واقفه برا العربية


عهد بعصبية: انا مشقولت متخرجيش برا الزفته 

رناد بخوف: انا.. انا اسفه 


دخلوا العربية

عهد : امسكي 

رناد بفرحه زي الاطفال: هيه شكرا  خدت الحاجه وكلت الايس كريم و شربت العصير


عهد ابتسم لما شفها بتضحك


رناد بصدمه: اده


استنوا البارت الجاي عشان تعرفوا ايه اللي هيحصل ❤️🌹


الكاتبه: رينو سيد ❤️🌹


حُب الوحش


part 8


عهد ابتسم لما شفها بتضحك


رناد بصدمه: اده

عهد: فيه ايه

رناد بابتسامة: هو انت بتبتسم عادي كده زينا

عهد بضحك: و بضحك كمان


رناد سرحت في ضحكته  و اد ليه هو وسيم 


عهد: احم احم فيه حاجه

رناد: لا مفيش .. الايس كريم طعمه حلو


وصلوا القصر 


رناد طلعت غرفتها و خدت شاور و كلمت  باباها عشان تطمن علي جدها


رناد: الو يا بابي

جاسم: الو يا قلب بابي عامله ايه

رناد: الحمدلله يا حبيبي وحشتني اوي

جاسم:و انتي والله يا حبيبتي

رناد: جدو عامل ايه عمو جاسر قالي أنه عمل العمليه

جاسم: اه ... اه يا حبيبتي هو كويس

رناد: طب سلملي عليه كتير

جاسم: ماشي يا حبيبتي... الا قولي عملتي ايه انهارده في الجامعة

رناد: الحمدلله يا بابي اليوم كان كويس جدا و اتعرفت علي بنت اسمها افنان طيبه اوي

جاسم: ماشي يا حبيبي ربنا معاكي

رناد: ماشي يا بابي سلام بقي عشان لو جدو عايز حضرتك

جاسم: ماشي يا حبيبتي سلام


باب رناد خبط


رناد: اتخل

سهام: ايه يا رورو عامله ايه

رناد: الحمدلله يا ست الكل 

سهام: قوليلي عملتي ايه النهارده


رناد حكتلها علي اليوم بتاعها


سهام: يلا يا حبيبتي ربنا يوفقك.. هنزل انا بقي 

رناد: ماشي يا مامي


سهام خرجت و رناد  حست انها نعسانه فنامت 


عهد في المكتب

قاعد هو و ادهم و نادر

تليفونات رن


عهد: الو يا  محمود

محمود: الحق يا باشا  قاسم و نسرين اختفوا

عهد بعصبية: نعممم انت بتقول ايه يعني ايه اختفوا 

محمود بخوف: والله يا باشا دخلنا لقينا شباك المغزن مكسور و هما مش موجودين

عهد: و البهايم اللي واقفين دول ايه هوا... عايزك تقلب الدنيا سامع

محمود: حا..حاضر يا باشا


نادر و ادهم: فيه ايه يا عهد

عهد: نسرين و نادر هربوا


عدي الوقت و جه معاد الغدا الكل كان متجمع معدا رناد 

عهد كان مستغرب و كان بيسأل نفسه باترا منزلتش ليه بس لقا داده فاطمه نازله بسرعه


داده فاطمه: الحقي يا سهام هانم رناد تعبانه اوي 

سهام بشهقه: ايه بنتي تعبانه مالها 

فاطمه: سخنه اوي 


سهام و البنات و كريمه و عادله و طبعا اولهم عهد و الشباب كانوا تحت طبعا


عهد دخل بسرعه عندها و جسمها بقلها سخنه


عهد بزعيق: اطلبوا دكتوره بسرعه حد يطلب دكتور

ياسمين بتوتر: حاضر هتكلم دكتور صابر

عهد: بقوللللل دكتوره 

ياسمين: حاضر حاضر

سهام : ياعيني عليكي يا بنتي ايه اللي حصلك كنتي لسه كويسه

عادله: اهدي كده يا سهام دول شويه سخونيه و هيروحوا أن شاء الله

كريمه و ساره: أن شاء الله

سهام: يارب يارب


كريمه اتصلت بدكتوره و فعلا جت و كشفت عليه 


عهد بقلقك: ايه يا دكتوره

الدكتوره: انا هكتبتها علي دوا خافض للحراره و ياريت تاخد دش بارد و طبعا كمادات و الحراره و أن شاء الله هتبقي كويسه

عهد: طب ليه حصل كده

الدكتوره: هي ممكن حد كان تعبان عداها أو خدت برد

عهد : تمام شكرا


الدكتوره نزلت 


عهد: داده فاطمه ابعتي حد يجيب الدوا ده

فاطمه: حاضر يا ابني


عهد بيحاول يفوق رناد بس رناد عماله تترعش  قام خدها و ملا البانيو  مايه سقعه و حطها فيها و هدومه تابلت جامد 


الكل كان مستغرب من قلق عهد اول مره يشوفها خايف كده ده حتي لما عرف أن جده عنده كانسر مكنش خايف كده بالعكس كان بيتكلم بكل برود بس الظاهر أن الوحش حب


استنوا البارت الجاي عشان تعرفوا ايه اللي هيحصل ❤️🌹


الكاتبه: رينو سيد

حُب الوحش


part 9


الكل كان مستغرب من قلق عهد اول مره يشوفوا خايف كده ده حتي لما عرف أن جده عنده كانسر مكنش خايف كده بالعكس كان بيتكلم بكل برود بس الظاهر أن الوحش حب


عهد خرج من الحمام و هو شايل رناد 


عهد: خالتي غيري لرناد عقبال ما اغير هدومي

سهام: حاضر يا حبيبي


البنات كانوا خايفين علي بنت عمهم لا هما مش بيعتبرواها بنت عمهم لا دي اختهم... نزلوا تحت عشان سهام هتغيرلها 


احمد: خير هي رناد عامله ايه دلوقت

عادله: لسه مفقتش ... بس سهام هتعملها كمادات

احمد: ربنا يشفيكي يا بنتي

الكل: يارب 

نادر: طب هستأذن انا بقي


نادر مشي


فوق عهد غير هدومه و دخل عن رناد 


عهد: لسه حرارتها منزلتش 

سهام : لا الحمدلله ابتدت تنزل اهيه 

عهد : طب روحي ارتاحي انتي يا خالتي وانا هعملها كمدات

سهام: لا يا حبيبي متتعبش نفسك 

عهد: تعب ايه بس يلا روحي ارتاحي انتي

سهام بعياط: ارتاح ايه بس و قلبي وجعني عليها من وهي صغيره مبحبش اشفها تعبانه بحس أن العالم ضلم ....دنيتي مبتنورش غير بيها و بشقوتها 

عهد: اهدي كده يا خالتي مالها هي كويسه هي بس شويه سخونيه و هيروحوا ... روحي انتي ناميلك شويه و  متقلقش انا معاها

سهام: لا يا حبيبي انت بكره وراك شغل بدري انا هبات معاها

عهد: شغل ايه بس دلوقتي مش مهم يلا بقي


سهام راحت غرفتها بعد إلحاح شديد من عهد 

سهام لنفسها: معقول يا عهد تكون بتحبها و كملت بحزن ياعيني يا قلب امك ربنا يشفيكي


و دخلت الحمام اتوضت و صلت 


عند البنات


ساره: شوفتي يا ياسمين عهد كان خايف علي رناد ازاي

ياسمين: ايوه ده لما جدو تعب معلش كده

ساره: شكل اخوكي و قع 

ياسمين بضحك: و مفيش حد سمى عليه


تليفون ساره رن 


ساره: طب هرد علي نادر

ياسمين: ماشي يا ست جوليت 


ساره : الو يا نادر

نادر: الو يا حبيبتي عامله ايه

ساره: الحمدلله انت عامل ايه

نادر: الحمدلله مال صوتك

ساره: مفيش خايفه علي رناد

نادر: اه هي عامله ايه دلوقت

ساره: عهد قاعد جنبها بيعملها كمدات طنط سهام قالت إن حرارتها بتنزل الحمدلله

نادر: طب الحمدلله.... ايه عهد بيعملها ك ايه

ساره بتضحك علي طريقه نادر: بيعملها كمدات صحبك شكله وقع 

نادر: باين كده .... بس سيبك منه انتي كنتي قمر النهارده

ساره وشها احمر: متكسفنيش بقي

نادر: طبعا قلبتي فروله ههههه


نسبهم و نروح عند ادهم و ياسمين


ياسمين: صحبك  شكله  وقع

ادهم: والله من ساعت ما رناد جت مصر و هو وقع بس مش راضي يبين ولا يعترف انتي عارفه عهد 

ياسمين: اه طبعا ...يارب يشفيكي يا رناد بجد طيبه اوي انا يعتبرها اختي مش بنت عمي 

ادهم: يا رب .....ايه ده

ياسمين بخده: فيه ايه؟؟

ادهم بمشكسه: تعرفي. القمر بيبعد اد ايه من الأرض

ياسمين باستغراب: لا

أدهم: لما القمر يبقي قاعد قدامي يبقي متر

ياسمين اتكسفت و قامت خربت علي غرفتها

ادهم بمشكسه: بحبك لما تقلب فروله


في غرفه كريمه و جاسر


كريمه: حبيبتي يا رناد ربنا يشفيكي ... عهد ياحبت عيني خايف عليها اوي

جاسر: يارب..... صدقتي لما قولتلك أنه بحبها بس مداري 

كريمه: معاك حق انت لو تشوفه و هو بيجسها و لقلها سخنه أنصدم و خاف عليها اوي

جاسر: يارب يشفيها و يريح قلبه 

كريمه: امين يا رب


في غرفه عادله و احمد


احمد: طب هي ايه اللي عملها كده

عادله: الدكتوره قالت دور برد  

احمد: ربنا يشفيها و يطمنا عليها 

عادله: يا رب 


نرجع لغرفه بطلتنا 


عهد و هو بيعمله كمدات بيكلم نفسه و يقول: انا مش عارف انتي عملتي فيا ايه من ساعه ما شفتك وانا بفكر فيكي و مش قادر اوقف تفيكر انا اول مره احس اني خايف على واحده بالشكل ده بس انتي غير اي وحده عرفتها ... شكلي بحبك ولا ايه


عهد فضل جنبهاو بيعملها كمدات لحد ما حرارتها نزلت و بقت طبيعيه  سهام دخلت


سهام: طمني عامله ايه

عهد بابتسامة: الحمدلله الحرارة نزلت

سهام: طب الحمدلله الله.... يلا يا حبيبي روح ناملك شويه و انا هبقى جنبها

عهد: لا يا خالتي انا فضل معاه لحد الصبح عشان اطمن عليها

سهام: ماشي يا حبيبي ربنا يطمن قلبنا عليكي يا حبيبتي

عهد: يارب 


سهام خرجت 

بعدها بشويه رناد ابتدت تفوق 

عهد بشوق و حب راح جنبها بسرعه


رناد بالم: اه

عهد: ايه يا حبيبتي حاسه بايه

رناد: جسمي وجعني اوي... هو ايه اللي حصل

عهد: عهد محصلش حاجه انتي بس تعبني شويه

رناد: انا اخر حاجه فكراها اني جيت من الكلية و كنت عايزه انام هو ايه اللي حصلي

عهد: سخنتي شويه... بس الحمدلله السخنه راحت

رناد مستغربه

عهد : مالك مستغربه ليه

رناد: الصراحه مستغربه وجودك 

عهد بابتسامه جزابه: كنت بعملك كمدات

رناد بمشكسه: يابني بلاش ابتسامتك دي وانت زي القمر كده..... رناد انصدمت من اللي قالته و قالت: يلهوي انتي بتقولي ايه انتي لسه سخنه صح

عهد انفجر من الضحك علي طريقتها البريئه في الكلام

رناد اتكسفن و قد احمر وجهها: يا كسوفك يا رناد.. انا...انا اسفه تعبتك معايا

عهد : لا متعبتش ولا حاجه اهم حاجه انك كويسه

 رناد: انا الحمدلله تمام ..... تقدر تمشي انا كويسه

عهد : لا انا هيبقي هنا عشان اطمن عليكي و اطمن أن السكنيه خلاص راحت 

رناد: اوكيه طب .. انت هتنام فين 

عهد : انا اصلا مش عايز انام  و لو نمت هنام علي الكنبه

رناد: اوكيه


بعدين رناد نامت تاني ( رناد بتعشق حاجه اسمها نوم و منها تقيل اوي يعني لو العالم انتهي و هي نائمه متحسش بحاجه😂😂😂)


عهد فضل باصص لها و هو مبتسم 

قلبه: احم  احم

عقله: عايز ايه

قلبه: شكلها حلو اوي و هي نائمه اتخضيت انت عليها

عقله: اه اتخديت جامد اوي بس الحمدلله هي كويسه دلوقتي

قلبه: حبتها 

عقله : الصراحه هي مختلفه عن اي بنت تانيه اصلا مفيش وجه مقارنه  رناد حاجه مختلفه اوي عن الباقي رناد بحسها طفله بريئه اوي و قلبها ابيض

قلبه: اخيرا اخيرا ... خلاص انت تروح تقولها أننا بنحبها 

عقله: لا طبعا لازم أتأكد أنها بتحبني الاول 


عهد لنفسه : انا خايف عليكي اوي اول مره احس اني ليا نقطه ضعف ده انتي لما سخنتي انا هكنت هموت من الرعب عليكي اول مره اخاف كده .... بس قسما عظما لو حد فكر يلمس منك شعره يا طفلتي ليكون. اخر يوم في عمره 


عهد نام علي الكنبه من كتر التفكير 


تاني يوم رناد و عهد صحيوا علي تخليك الباب


عهد فتح: نعم

ياسمين: حد يقول نعم علي الصبح السمها صباح الخير

عهد: طباخ الخير عايزه ايه بقي

ياسمين: صباح النور ... ادهم انت بتعمل ايه في اوضه رناد

عهد: انتي متعرفيش أنها مراتي مثلا

ياسمين: اه صح اومال هي فين

رناد: انا اهو يا ياسو

ياسمين:ايه يا روحي عامله ايه دلوقت

رناد: الحمدلله احسن كتير 

عهد : طب هروح انا اوضتي .... رناد هتروحي الكليه و لا مش هتقدري 

رناد: لا انا كويسه هروح 

عهد: طب اجهزي عشان هوصلك 

رناد: ماشي


عهد دخل غرفته


ياسمين بخبث : ايه بقي

رناد بعدم فهم: ايه 

ياسمين: عهد  كان بيعمل ايه هنا 

رناد: كان بعملي كمدات بليل

ياسمين: شكله كده وقع و انتي كمان

رناد بابتسامة: يلا برا بقى عشان هغير هدومي 


رناد بتفتح الباب لقت سهام و كريمه و عادله و ساره


سهام حضنتها: ايه روحي عامله ايه خضتيني عليكي اوي

رناد: انا كويسه اهوا يا ست ست الكل ده شويه سخونيه يعني 

كريمه: حمدالله على سلامتك يا قلب خالتك

رناد:  الله يسلمك يا خالتوا

عادله: ألف سلامة عليكي يا روحي

رناد: شكرا يا طنط

ساره  بهزار: ايه بقي هتروحي الكليه ولا هتعملي تعبانه

رناد: لا هروح يا رزاه 

ساره: ماشي انا رزله ماشي

رناد: بهزر يا سيد مبتهزرش 

ساره:  لا بهزر يا خفيفه

رناد : طب يلا بقى عشان هنرش مايه


نزلوا تحت و رناد كانت بتغير هدومها


رناد لبست بنطلون ابيض و  تيشيرت اخضر و جاكيت جينز وكتش ابيض في اخضر 

و لمت شعرها لفوق  ببندانه خضرا  و و كانت خصلات شعرها خرجه بشكل جذاب خدات شنطتها  نزلت تحت  عشان الفطار 


لقت الكل متجمع علي السفره 

رناد: صباح الخير

الكل: صباح النور

أحمد: عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي

رناد: الحمدلله يا عمو كويسه

جاسم: كنتي ريحني النهارده مكنش لازم تروحي الكليه

رناد: لا ما انا الحمدلله كويسه و بعدين ده تاني يوم فلازم اروح عشان مواعيد المحاضرات و كده

جاسم: طب يا حبيبتي ربنا يوفقك

رناد : يارب 


فطروا و رناد ركبت العربية مع عهد 


عهد: عامله ايه دلوقتي متاكده انك كويسه

رناد بابتسامة بانت فيها غمزاتها: ايوه كويسه اغنيها

عهد: لا و علي ايه مش ناقصين صداع

رناد: عمتا انا صوتي حلو ف انت اللي خسران

عهد ابتسم 


و وصلوا  الجامعة


عهد:خلي بالك من نفسك و لو تعبني لقدر الله كلميني فاهمه

رناد بهزار: حاضر يا بابا عهد

و نزلت 

عهد فرح اوي لما قالت كده 


في الشركه 

عهد كان وصل و دخل  بهيئه و كل الموظفين كانوا خايفين منه 

دخل عهد مكتبه و كان مبسوط أنه بيقرب من حبيبته


نادر دخل مكتب عهد و عهد  في عالم تاني

نادر :عهد ورق استلام البضائع اهوه

عهد مبيرودش 

نادر : عهد عهد

عهد: عايز ايه يا زفت

نادر: سرحان في مين يا بوس 


استنوا البارت الجاي عشان فيه شخصيات جديده هتظهر ❤️

الكاتبه: رينو سيد


حُب الوحش


part 10


عهد: عايز ايه يا زفت

نادر: سرحان في مين يا بوس

عهد: ها هكون سرحان في ايه يعني اكيد في الشغل

نادر:لا يا راجل يعني مش في رناد

عهد اتعصب جدا: اسمها بشمهندسه رناد 

نادر:ماشي يعم خلاص مع انها ملحقتش تاخد اللقب

عهد: بتقول حاجه

نادر: لا لا خالص .. اه صح قولي عملت ايه في موضوع نسرين و قاسم

عهد: ملهمش أثر اختفوا 

نادر: بس اكيد اختفأهم مش يبقي دايم

عهد: عارف و خايف علي رناد منهم 

نادر: ربنا يستر 


في الجامعة عند البنات


افنان(صحبت البنات من الكليه): دكتور صابر ده  رزل اوي بجد

ساره: معاكي  حق والله

ياسمين: هو انتو لسه شفتوا رزاله ده تاني يوم ليكوا اومال  هتعملوا ايه اخر السنه

رناد : هنولع ف نفسنا ههههه

افنان: شكلنا كده ههههه

رناد تليفونها رن 

رناد : ثنيه يا بنات هرد علي بابي


رناد: الو يا بابي

جاسم: الو يا حبيبي عامله ايه .. يعني ينفع اكلمك الصبح و متقوليليش انك كنتي تعبانه

رناد: الحمدلله يا حبيبي مرضتش أقلق والله  كفايه أن جدو تعبان اه صح هو عامل ايه دلوقتي

جاسم: الحمدلله كويس عايز يكلمك

رناد بفرحه: اوكيه

حسين: الو يا قلبي

رناد: الو يا جدو عامل ايه وحشتني اوي اوي 

حسين: وانتي كمان يا قلب جدك وحشاني هاه جاسم قالي انك تعبانه 

رناد: لا انا كويسه دلوقتي دول شويه سخنيه انت عامل ايه دلوقتي و هتيجي امتي 

حسين: الحمدلله بتحسن و أن شاء الله هحاول اجي قريب بس اهم حاجه خلي بالك من نفسك

رناد: حاضر يا حبيبي 


 رناد قفلت مع جدها و راحت للبنات 


ياسمين: ايه كنتي بتكلمي حبيب القلب

افنان: اوبا هو فيه حبيب قلب

ساره: اومال دي متجوزه

افنان بصدمه: بجد

رناد: بس يالزوزه منك ليها انا كنت بكلم بابا و جدو

افنان: انتوا سيبني تايهه كده متفهموني متجوزه بجد

رناد: اه ... وحكتلها

افنان: اوه بتحبيه بقي

رناد بتوتر: هاه .. لا عادي يعني

ياسمين: بصي يا فينو هي شكله بتقع 

رناد:نينينينيني

ساره: يلهوي طفله اوي 

رناد: انا خارجه اشتري حاجه

ياسمين: مالكفيتريا اهيه رايحة فين 

رناد: لا مهما معندهمش الايس كريم اللي بحبه

ساره: مش بقول طفله

رناد: بس يا بت و علا أساس مفيش حد بيتكلم الآيس كريم غير الاطفال


رناد خرجت برا الكليه و راحت السوبرمارك اشترت ايس كريم و عصير  لبن و الشكولاته  وكانت بتشربه و هي خارجه فيه واحد خبط فيها و العصير اتدلق عليه


الشخص و هو بيبص علي هدومه: ايه عاميه مشتفتحي

رناد: انا اسفه والله بس انت اللي خبط فيا

الشخص : دلوقتي أنا اللي غل..... ايه القمر ده

رناد بعصبية : محترم نفسك 

الشخص:مد أيده انا حمزه....حمزه السيوفي


رناد سبته و دخلت الكليه 


حمزه لنفسه: يخرباتك سروخ اده هو فيه كده ....هروح الشركه ازاي دلوقتي لازم اروح  اغير .. بس ايه مزه هههه


ركب عربيته اللي اقل ما يقال عليها فخمه

وراح علي قصر السيوفي


والده ( سميره): ايه اللي رجعك بدري اوي كده يا حبيبي

حمزه: واحد مزه دلقت عليا عصير

سمير: طب يلا اطلع غير هدومك عشان متتأخرش و اخوك يزعق

حمزه : ماشي 


طلع حمزه و غير هدومه و توجه للشركه

شركه السيوفي


 هي الشركه المنافسة لشركه صقر 

حمزه السيوفي يبقي الحفيد الأصغر لعيله السيوفي عيل توتو كده😂😂 و بتاع بنات عنده اخ اكبر منه و هو مراد السيوفي  و هو اللي مسك الشركه بعد أبوه ما توفى و كبرها و اشتري نصيب أعمامه في الشركه و الشركه بقت بتعته هو و حمزه  مراد عنده 30 سنه طويل و بشرته قمحاويه عنيه رمادي و ملامحه رجوليه و جسمه رياضي


حمزه وصل الشركه 


مراد: كنت فين استاذ

حمزه: معلش بس وحده مزه دلقت عصير عليا فروحت القصر غيرت هدومي

مراد: هو انت هتحكيلي قصه حياتك

حمزه: هو مش انت اللي سألت

مراد: بس كفايا رغي  اخرج و قول ليالي تنزل تنادي فيصل

حمزه: ماشي


( فيصل يبقي حارس مراد الشخصي)


فيصل طلع لمراد: نعم يا باشا طلبتني


مراد: عهد صقر قرب يقضي علينا  اسم شركه صقر بسببه بقت رقم واحد في السوق منغير منازع 


 فيصل: طب هنعمل ايه ده معندوش اي نقطه ضعف ممكن نأذيه  بيها


مراد: مفيش انسان معندوس نقطه ضعف بس الشاطر بس هو اللي يقدر يخفيها بس علي مين 


 فيصل : طب المطلوب 


مراد: المطلوب ********


 فيصل : طب لو نفذنا و عرف أننا اللي عملنا كده حضرتك عارف ممكن يعمل ايه 


مراد:انت اتجننت انت هتقولي اعمل ايه ومعملش ايه اهم حاجه نأذي شركه صقر ف اي حاجه لحد منعرف نقطه ضعفها


فيصل : اسف يا باشا....  هنفز امتي 


مراد: بليل الساعه ١ يكون حصل


فيصل : تمام يا باشا بليل هاخد الرجاله و ننفز 


مراد: تمام روح انت دلوقتي


مراد لنفسه : ماشي يا عهد هوريك و الله لوريك 


فيصل نزل فهم الرجاله هما يعملوا ايه


في شركه صقر تحديدا في مكتب عهد

تليفونه بيرن 


عهد: ايه

الشخص:*******

عهد بضحكه كلها سخريه: ماشي خلي عينك مفتوح

الشخص:حاضر يا باشا


طبعا الكل عايز يعرف فيه ايه هقولوقوا بس البارت الجاي ❤️

انا اسفه عارفه أن البارت قصير بس و اللهي معنديش  وقت كافي اني اكتب و كمان انا هوقف نشر لحد يوم الاربع لاني عندي امتحانات ❤️


الكاتبه: رينو سيد

البارت 11_12_13_14_15من هنا 



تعليقات

التنقل السريع