القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب الوحش بقلم رينور سيد البارت 1_2_3_4_5_في موسوعة القصص والروايات


حُب الوحش

Part 1


لو عجبكم البارت اعملوا كومنتات كتير عشار انزل الباقي


حسين: عهد رايح فين 

عهد: رايح الشركه يا جدي ورايا شغل كتير

حسين: طب متتأخرش يا عهد عشان عمك و مراته و بنته جايين 


stop 🛑

حسين صقر صاحب شركه صقر اكبر شريكات الشرق الأوسط هو اللي أسسها عنده 70 سنه بس مش باين علي

عهد الدين صقر بطل القصه و اكبر احفاد حسين عنده 30 سنه شخص بارد في تصرفاته و عصبي اوي مبيعترفش بالحب هو شخص عملي بيحب الشغل و مبيهتمش غير أنه يكبر الشركه و بس و عهد هو اللي خلا الشركه كبيره و كده و شخص مشهور جدا و كل الناس بتخاف منه جدا بالنسبه لشكله هو قمحاوي عينه خضرا زي جدو و شعره اسود جدا و ملامحه رجوليه و طويل و جسمه رياضي و كل البنات بتحبه بس طبعا هو منفض بس خاطب واحده اسمها نسرين محدش بيطقها من العيله و هي مش بتحب عهد هى بس معاه عشان فلوسه و عهد مش بيحبها بس هي شبهه في حته الشغل و مبيهمهاش غير الشغل و كده ف عهد خطيبها عشان كده ( عهد مُلقب بالوحش عشان الكل بيخاف منه جدا )


اعرفكم علي عيله صقر 


حسين عنده تلت اولاد جاسر و احمد و جاسم


جاسر ابو عهد و عهد عنده اختين ياسمين 20 و لين7 سنين حاجه كده صغننه بس عسل 

احمد عنده ادهم 29 سنه ادهم و عهد صحاب اوي مش بس ولاد عم و احمد عنده بنت اسمها ساره 19

جاسم ده عايش في دبي هو بنته رناد و مراته سهام رناد بطله القصه ، هما عايشين في دبي من زمان من ايام ما رناد كان عندها تلت سنين رناد مشفتش عليتها قبل كده بس هيجوا هيستقروا في مصر 


رناد عندها 18 سنه بنت جميله أوي عينيها خضرا زي جدها و عهد و شعرها بني فاتح و بشرتها بيضه و طولها أقل من المتوسط سيكا و من الاخر جميله جدا جدا اللي يشوفها ميقدرش يقاوم جملها


جاسم كان بينزل مصر يزور والده بس رناد مكنتش بتروح معاه عشان الدراسه و كده و في الاجازه بيبقي جاسم عنده شغل كتير و كده 

رناد هتتدخل الجامعه في مصر 


اه صح مرات جاسر اسمها كريمه و تبقي اخت سهام يعني رناد و عهد و ياسمين و لين ولاد خاله و عم في نفس الوقت

و مرات احمد اسمها عادله 


عهد و ادهم ليهم صاحب تالت اسمه نادر بيشتغل معاهم في الشركه 

by the way 

ادهم وياسمين اخت عهد مخطوبين و نادر بيحب ساره اخت ادهم 


Back 🔙


عهد ببرود : ماشي يا جدي هحاول 

عهد خرج من القصر و أتوجه علي الشركه 

و جاسر و احمد و ادهم كمان راحوا الشركه 


في القصر الجد قاعد في مكتبه و بيكلم جاسم ابنه اللي جي انهارده

حسين:الو يا حبيبي عامل ايه 

جاسم : الو يا بابا الحمدلله انت عامل ايه 

حسين: انا كويس اوي يا ابني مش مصدق انكم خلاص جايين اخيرا هشوف حفيدتي بعد سنين 

جاسم : و احنا كمان مبسوطين اوي يا بابا و بالذات رناد طيره من الفرحه لأنها هتشفكوا


حسين و جاسم فضلوا يتكلموا 


في الشركه تحديدا مكتب عهد 

نسرين: ازيك يا بيبي

عهد: بلاش بيبي دي مش لائقه عليكي عايزه ايه

نسرين: انا سمعت أن عمك جي انهارده من دبي

عهد: اه جي 

نسرين تتصنع اللطف: اه.. طب انا اكيد هحب اتعرف عليه ممكن اجي انهارده عندكوا 

عهد و هو مش مديها انتباه: ماشي .. اخرجي بقي عشان ورايا شغل


نسرين خرجت 

نسرين و هي بتكلم نفسها: عمري ماشفت شخصية مقرفه زيه بس فلوسه حلوه هههههههه


الكل روح القصر عشان يستقبله جاسم و رناد و سهام معدا عهد 


حسين : ادهم فين عهد 

ادهم : هو قالي أنه مش هيتأخر 

حسين: اه منك يا عهد باشا


جاسم و صل القصر 

رناد: الله يا بابي هو ده القصر حلو اوي ما شاء الله 

جاسم: اه هو يا قلب بأبي يلا بقي زمنهم مستنيين 

رناد: حاضر 


دخلو القصر الكل رحب بيهم سلموا علي بعض 


حسين: حبيبت جدك عامله ايه انا جدك حسين 

رناد بحب: الحمدلله يا جدو انت عامل ايه انا بقي كان نفسي اجي مصر عشان اشوفك بابا دايما بيحكيلي عنك 

حسين: تعالي يا قلبي جنبي و فحضني

رناد و هي مبسوطه جدا راحت في حضن جدها 


جاسم : تعالي يا حبيبتي اعرفك عليهم

رناد و هي مبسوطه: حاضر يا بابي

جاسم : ده عمك جاسر و دي ياسمين و لين بنتاته 

لين: اثيك يا رناد انا لين 

رناد بحب: ياروحي ازيك و حضنتها 

ازيك يا ياسمين و سلمت عليها و حضنتها و بعدين ازيك يا عمو 

جاسر: الحمدلله يا حبيت عمك بخير 

جاسم كمل : دي كريمه مرات عمك و خالتك بردوا 

رناد بحب: ازيك يا خالتو

كريمه حضنتها: الحمد الله يا قلبي

جاسم كمل و ده عمك احمد وده ادهم و ساره أولاده 

رناد بحب: ازيك يا عمو ازيك يا ادهم

احمد: الحمدلله يا حبيبتي بخير

ادهم: الحمدلله كويس

و بعدين سلمت علي سارة و حضنتها

جاسم :و دي عادله مرات عمك احمد 

رناد بحب: ازيك يا طنط 

عادله حضنتها : كويسه يا روحي


جاسم : اومال فين عهد

حسين: عهد في الشركه وراه شغل كتير 


حسين خلص جملته و عهد دخل


عهد : ازيك يا عمي 


حسين أنصدم من اللي شافه 


ياترى حسين شاف ايه تابعوا البارت الجاي عشان تعرفوا ❤️ 

الكاتبه: رينو سيد❤️❤️

حُب الوحش


Part 2


لو عجبكم البارت اعملوا كومنتات كتير عشان انزل باقي الروايه


عهد : ازيك يا عمي 


حسين أنصدم لما شاف نسرين مع عهد حسين مبيطقش نسرين 


جاسم: ازيك يا ابني عامل ايه 

عهد: تمام يا عمي ازيك يا خالتي 

سهام: ازيك يا ابني 

نسرين: ازيكم انا خطيبة عهد

جاسم و سهام: اهلا

رناد كانت في التويلت و كانت لسه خارجه

حسين: تعالي يا حبيبت جدك .عهد دي رناد بنت عمك

رناد عهد ابن عمك و خطيبته نرمين 

نسرين: نسرين يا جدو

حسين مدهاش اهتمام 

رناد بابتسامة جزابه ظهر فيها غمزتها: ازيك يا عهد ازيك يا نسرين 

عهد اول لما شاف رناد حس بحاجه غريبه 

عهد: ازيك 

نسرين بغيره: تمام


حسين: قوليلي يا حبيبتي مبسوطه انك جيتي مصر

رناد: طبعا يا جدو انا من زمان نفسي اجي مصر كنت دائما بخلي بابي يحكيلي عنها و عن تاريخها كمان كان نفسي اشفكوا اوي

حسين: و احنا كمان كان نفسنا نشوفك . انا لو موت دلوقتي هيبقي مرتاح

رناد بزعل طفولي: ليه بس بتقول كده يا جدو بعد الشر عنك 

ادهم تتدخل: بعد الشر عنك يا جدي يعني هو مين اللي هيسألني كل يوم عهد تأخر ليه 


الكل ضحك 

ياسمين: اومال انتي في سنه كام يا رناد

رناد: انا خلصت تالته ثانوي و وان شاء الله هتخل الجامعه هنا الحمدلله مجموعي جاب كليه هندسه 

ياسمين: ما شاء الله انا في تانيه هندسه ابقي اسعدك ولا ايه

رناد: اه طبعا .و انتي يا ساره 

ساره: انا برضوا هتخل كليه هندسه

رناد: بجد يعني هنبقي مع بعض 

ساره : ايوه 


نسرين: بس حلوه اللينسز يا رناد

رناد بابتسامة: لا دي مش لينسز ده عيني 

حسين: طالعه عينيها زيي 

نسرين: اه اصل يعني مفيش غير عهد هو اللي عنيه خضرا زي جدو

رناد: اه... وانتي يا نسرين بتشتغلي ايه 

نسرين: انا سكرتارية عهد حبيبي


واحده من الخدم: العشا جاهز


حسين: يلا يا ولاد عشان العشا 

الكل قام عشان العشا

حسين: تعالي يا رناد اقعدي جنبي 

رناد: حاضر يا جدو 


اتعشوا و قعدوا مع بعض شويه و بعدين الحربايه مشيت اصدي نسرين 

وكل واحد طلع علي غرفته

رناد طلعت لقت هدومها اترتبت في الدولاب خدت شاور و اتوضت و صلت و لقت الباب بيخبط 


رناد فتحت لقت ياسمين و ساره 

رناد : هاي تعالوا اتخلوا

ساره : احنا حبينه نقولك تصبحي علي خير  شكلك هتنامي

رناد: تعالو اعضوا معايا شويه انا اصلا مش جاي نوم لو انتوا حبين

ياسمين بابتسامة: اه طبعا حبين 

رناد و ساره ضحكوا 

و دخلو قعدوا جوا 

رناد: بجد انتوا طيبين أو و انا مبسوطه اني عندي بنات عم زيكوا 

ساره : والله انتي اللي طيبه و جميله

ياسمين: بنات عم مين احنا خلاص اخوات 

رناد بحب : بجد انا حبيتكوا اوي 

ياسمين: بما اننا اخوات انتي بقي يا رناد مرتبطه 

ساره :معلش اصل ياسمين فضوليه شويه 

رناد بحب: لا عادي كلنا فضوليين ... لا انا مش مرتبطه وانتي

ياسمين: انا مخطوبه ل ادهم

رناد: ادهم اخوكي يا ساره صح 

ساره: اه 

رناد: ربنا يتمملكم بخير يارب

ياسمين: يارب يا قلبي

رناد : وانتي يا ساره مرتبطه بما أن ياسمين اومت الفضول عندي

ساره : هههه لا مش مرتبطه بس

ياسمين تدخلت: بتحب نادر 

رناد:نادر مين ؟

ساره: نادر ده يا ستي صاحب عهد و ادهم التالت و بيشتغل في الشركه بس ايه قمر

رناد: اههه طب هو بيحبك

ساره : بصي انا مش عارفه و خايفه اعلق نفسي بيه اكتر من كده  

رناد: طب انا عندي فكره تعرفي بيه بيحبك ولا لا

ساره: فكره ايه

رناد: بصي يا ستي ****


في غرفه عهد 

ليحاول يعرف ايه الاحساس اللي حس بيه لما شاف رناد

قلبه: ياه انت شفت جميله ازاي 

عقله: انت عبيط صح ، احنا ياما شفنا بنات كتير حلوين عادي يعني 

قلبه: لا دي مختلفه انت شايف محترمه ازاي ده حتي لبسها محترم 

عقله: اكيد لبسه كده عشان مع ابوها و كمان سفر و كده

قلبه : لا دي..


عهد : خلاص كفايه تفكير انا اصلا بفكر فيها ليه اصلا ما هي بنت عاديه زي اي بنت و كل البنات اصلا خاينين و مفيش بنت عدله حتي نسرين لبسها زفت بس هي الوحيد اللي فهماني و شبهي انا مش فاضي للحب و الزفت 


غرفه رناد 


رناد : بصي يا ستي****


ياترى ايه فكره رناد تابعوا البارت اللي جاي عشان تعرفوا ❤️

الكاتبه: رينو سيد ❤️❤️


حُب الوحش


Part 3


جماعه ياريت تعملوا كومنتات كتير بليز عشان انزل البارت الجاي❤️❤️


غرفه رناد 

رناد : بصي يا ستي بابي كان قالي أنه هيخدني معاه الشركه في يوم ف ايه رائيكم لو تيجوا معايا و اكيد بابي هيعرفني علي نادر ده و انتي يا ساره هتبقي واقفه تمام و ياسمين تقف بعيد شويه اكنها مع ادهم تمام و انتي تسجلي رقم ياسمين باسم ولد تمام تقوم ياسمين متصله عليكي وانتي واقفه معانا و انتي تكوني مخليه الاسكرين بتاعت الموبيل باينه ف يشوف الاسم و بعدين تبتسمي ابتسامه خجل و فرحه كده و تقولي معلش بس لازم ارد و لو اضايق و غار كده معناه أنه بيحبك


ساره : فكره حلو بس تفتكري هيغير 

ياسمين: هنشوف ... بس دماغ دي يا رناد ولا جوهره الله عليكي

رناد بهزار: اومال ده انا دماغي متكلفه علي الاخر

ساره بضحك: ما هو باين يا اختي 

الباب خبط

رناد: ادخل

كريمه دخلت

كريمه: حرام عليكوا البنت محتاجه تنام و انتوا باردين

رناد: لا خالص يا خالتوا انا اللي قولتلهم يعضوا معايا شويه 

ياسمين: خلاص يا مامي روحي انتي و احنا جايين

كريمه : ماشي يا آخر صبري 

كريمه مشيت 


ساره: رناد 

رناد : نعم 

ساره: التنفيذ امتي بقي 

رناد:  بكره و بعده اجازه يبقي يوم الحد تمام 

ياسمين و ساره: تمام 

ياسمين: يلا بقي تصبحي علي خير عشان كوكو متجيش تجبني من شعري

ساره: تصبحي علي خير

رناد: وانتوا من أهلوا يا حبايبي 


ساره و ياسمين خرجوا 

و رناد نامت 


اشرقت الشمس علي ابطلنا


رناد صحيت اتوضت و صلت و غيرت هدومها و لبست تيشرت ابيض بنص كم و بنطلون اسود و سيبت شعرها الطويل و كانت قمر 

نزلت تحت

ليتهم متجمعين علي السفره عشان يفطروا

رناد : صباح الخير

الكل: صباح النور 

و بعدها عهد كان نازل خارج 

حسين: رايح فين يا عهد اظن انهارده الجمعه ولا ايه 

عهد: مفيش بس هروح علي المغزن عشان البضاعه جايه انهارده 

حسين: ماشي 

عهد و ادهم راحوا علي المغزن 

في عربيه عهد 

ادهم: يعني محبكش غير انهارده يا عهد 

عهد: اه و اسكت. بقي 

ادهم :طب هتجوزني امتي انا خلاص علي أخري 

عهد : لما ياسمين تخلص درستها يا عسل

ادهم: انا لسه هستنى

عهد: كلمه كمان عن الجواز و هلغيه

ادهم : خلاص يا عم علي ايه 

عهد : ايوه كده اتعدل


ادهم : بس شوفت بنت عمك تلعت ساروخ ازاي 

عهد : ما تتلم يا جدع

ادهم: وانت اضيقت ليه متكنش عاجباك

عهد: شكلي كده هكلمك ياسمين

ادهم: هو الواحد ميعرفوش يفك معاك بكلمتان 

عهد: اسكت يا ادهم

ادهم: طب براحه شويه و هنطير انا لسه في عز شبابي و عايز اتجوز


في القصر 

رناد: بابي هو حضرتك هتروح الشركه يوم الحد صح

جاسم : اه يا حبيبتي ليه

رناد: طب ممكن اجي معاك عايزه اشوف الشركه ممكن

جاسم : بس..

حسين قاتعوا : اه طبعا يا حبيبتي ممكن تروحي 

ياسمين: طب ممكن انا و ساره نروح كمان 

حسين: اه يا حبايبي 


رناد و ياسمين و ساره ابتسموا ابتسامه شر كده 😂 والله my best trio 


رناد و ياسمين و ساره خرجوا الجنينه 

رناد: اي خدمه اهو 

ياسمين: اي خدمه مين يا عنيا ده انا اللي قولت أن احنا نروك معاكي 

رناد: و مين اللي قال الفكره انتي برضوا

ياسمين: يلهوي علي الكسفه

رناد و ساره ضحكوا 

لين راحت لهم

لين: ممكن اقف معاكوم بليث 

ياسمين: لا مينفعش 

رناد: كفايه غلاسه يا ياسمين... اه طبعا يا روحي ممكن

ياسمين: بس انتي صغيره واحنا كبار ولا ايه

لين : علي فكله انا كمان كبيره عايفه يا رناد انا عندي كام

رناد: كام ؟؟

لين : عندي دول و دول و دول ودول و دول و دول و دول شفتي انا كبيره ازاي 

رناد: ياه كل ده ده انتي كبيره شفتي يا ياسمين

ساره: لا ظلمتيها يا ياسمين

ياسمين: اه انا غلطانه حقق عليا ست لين

فضلوا يتضحكوا


جوا في القصر

كريمه: البنات خدوا علي بعض

سهام: اه الحمدلله

عادله: ماشاء الله رناد بنتك يا سهام عسل و تتحب

سهام: حبيبتي ربنا يخليكي


في مكتب القصر

جاسم: عهد اتغير اوي مكنش كده 

جاسر: فعلا عهد مبقاش يهتم غير بالشغل مش راضي يعيش حياته زي بقيت الناس ياما قولتوا هتندم مبيسمعش الكلام

احمد: جاسر عهد محتاج واحده واحده تغيره و نسرين دي مش هتغيره 

حسين: نسرين بتحب فلوسه مش بتحبه بس هو مقتنع انها شبهه 

جاسم : شبهه ازاي يعني

حسين: يعني بتحب الشغل و بس كل اهتمامه علي الشغل ف تصرفها ده حسست عهد أن هي شبهه عهد حياته بأت مقتصره علي الشغل و بس كل حاجه شغل و ازاي يكبر في الشركه اه انا مبسوط بأنه ناجح في شغله بس عايزه يكون ناجح في حياته الخاصه عايزه يحب و يتحب

جاسم: ربنا يهديه 

حسين و جاسر و احمد : يا رب 


عدي يومين و متغير أحداث 

بس عهد بيراقب تصرفات رناد من بعيد و بيشوف اد ايه جميله بس بيعاند نفسه و طبعا نسرين غايرانه من رناد عشان رناد احلي منها و محبوبه


جه يوم الحد 

في غرفه رناد كانت جهزت لبست تيشرت مرسوم عليه ميكي موس و بنطلون جينس بوي فريند و سيبت شعرها الطويل و حطط lip gloss  بيرفيوم رحته تحفه و راحت علي غرفه ساره ياسمين كانت هناك

رناد: كل ده ملبستيش يا ساره

ساره بتوتر: انا انا مش عارفه البس ايه

ياسمين: طب انتي متوتره ليه

رناد: اهدي اومال لو قالك بحبك هتموتي هههه بصي البسي ده حلو دريس اسود تحت الركبه قمرررر 

ساره : تمام ماشي 

رناد:و سيبي شعرك اشطا يلا يا ياسمين.  ... انا و ياسمين هتنزل نستناكي تحت 

ياسمين: يلا 


بعد تلت ساعه كانوا البنات جهزت اه صح ياسمين لبسه تيشرت ابيض و بنطلون جينس 


راحوا الشركه

و الكل ابتدئ يرحب بالبنات و نادر جه عشان يسلم علي جاسم و رناد و طبعا ساره مع رناد و ياسمين وقفت بعيد عشان ينفزوا الخطه  

نادر: ازيك يا بشمهندس جاسم

جاسم: الحمدلله يا ابني دي رناد بنتي 

نادر : ازيك يا انسه رناد

رناد : الحمدلله

نادر بص لساره بحب: و قال ازيك يا انسه ساره

ساره بابتسامه جميله: الحمدلله 


رناد لفت بصت لياسمين عشان يبدأوا تنفيز الخطه 


ساره تليفونها رن 

طلعته من الشنطه و بينت الاسكرين بتاعت الموبيل و نادر شاف اسم محمد حبيبي و جنبه قلب نادر حرفيا وشه انقلب


ساره : عن ازنكم هرد علي الموبيل 

و ساره ماشيه نادر مشي وراها و فيه حد و قفها 

خلي نادر غارر علي ساره جدا 


ياترى مين اللي وقف مع ساره و نادر هيعمل ايه استنوا البارت الجاي عشان تعرفوا ❤️


الكاتبه: رينو سيد ❤️


حُب الوحش


Part 4


ساره : عن ازنكم هرد علي الموبيل


وساره ماشيه فيه موظف في الشركه اسمه محمد وقفها 


محمد: انسه... انسه ساره 

ساره : افندم 

محمد: ازيك يا انسه انا محمد فكراني

ساره : اه اه طبعا ازيك


( في مره كانت ساره في الشركه و هي خرجت تجيب حاجه فيه شب حاول يتحرش بيها و محمد ضربه )

محمد: تمام الحمدلله انتي عامله ايه

ساره: انا ك...

نادر بعصبيه : ساره عايزك

ساره بابتسامه: حاضر عن ازنك يا استاذ محمد


نادر خد ساره علي المكتب بتاعه 


رناد راحت لياسمين :شوفتي ايه اللي حصل 

ياسمين: ايوه ده كان هينفجر من الغيره و محمد ده زود الغيره 

رناد: تفتكري هيقولها ايه

ياسمين: اكيد هيعترف لها بحبه ... طب هتخل اشوف ادهم اشطا

رناد : اشطا 


في مكتب نادر 


نادر بعصبيه و غيره: ايه ده 

ساره ببرود: ايه اللي هو ايه 

نادر: مين اللي اتصل بيكي ده  و كنتي واقفه مع الزفت ده ليه

ساره : وانت مالك 

نادر بعصبيه: يعني ايه انا مالي هاه

ساره: ايه اللي مديقك ايه متعصب و مدايق اوي و عايز تعرف مين اللي اتصل و انا كنت واقفه مع محمد ليه 

نادر بعصبية: عايزه تعرفي ليه هاه

ساره : اه 

نادر: عشان ...عشان ب.. بحبك بحبك يا ساره و بموت فيكي 

ساره:****


رناد دخلت مكتب باباها 

رناد: بابي يا بابي

جاسم: قلب بابي 

رناد: بقولك مش حضرتك قولتي انت هتوديني الاهرامات لما تيجي مصر احنا جينه اهوه مرحناش ليه

جاسم : معلش يا حبيبتي بس الشغل طب ايه رأيك تاخدي البنات و تروحوا 

رناد: بجد يا بابي 

جاسم: اه بجد بس خلي كل واحده تستأزن باباها 

رناد باست باباها :اوكيههه 


و هي خارجه خبتت في واحد و الورق اللي كان معاه وقع 


رناد: انا انا اسفه جدا و الله مكنش اصدي

الشخص: خلاص محصلش حاجه 


رناد لمت الورق و ادتهوله 


رناد: انا اسفه مره تاني 

الشخص : ولا يهمك ... هو انتي جديده هنا اول مره اشوفك

رناد: لا انا مش بشتغل هنا انا رناد صقر 

الشخص: بنت بشمهندس جاسم 

رناد: اه

الشخص: أشرفت .. انا قاسم 

رناد: اتشرفت بمعرفتك يا استاذ قاسم


عهد كان خارج من مكتبه لقى رناد واقفه مع قاسم ( عهد مبيحبش قاسم ) 


عهد راح نحيتهم: ايه الشركه بقت شركه رغي ولا ايه اتفضل علي شغلك

قاسم و هو مداري غضبه: ماشي 


قاسم في نفسه : شخص يخنق معاهم حق الموظفين يسموك الوحش 


عهد: ايه اللي موقفك مع الزفت ده

رناد:  اصل حصل ..... وانت مالك اصلا 

عهد: هو ايه اللي مالي ردي عليا

رناد: لا و بعدين متروح تشوف خطيبتك الاول اللي كل شويه تقف مع حد شكل 

عهد: اتكلمي بأدب

رناد بعصبيه طفوليه: علي فكره انا مؤدبه و ملكش دعوه بيا اقف مع اللي انا عايزاه 

و مشيت و سبته 


عهد دخل مكتبه و اتعصب جدا 

قلب: اعتقد بقي المشكله مش فيا لوحدي

عقله : اصدك ايه يعني 

قلبه: لا يا شيخ اومل ليه ادايقت اوي لما شفتها و اقفه مع قاسم انا اينعام غرت شويه  بس انت اتعصبت 

عقله: انا متعصبتش انت غرت

قلبه : لا والله بتلبسها فيا  انت حبيتها ؟؟انت كمان؟

عقله : لا لا 


عهد: بس بقي كفايا انا مش عارف عملتي فيا ايه يا رناد اول  لما شفتك  و انا مبطلتش تفيكر فيكي  و معقول اكون حبيتك شكلك كده هتوقعي الوحش


في مكتب نادر


ساره اتكسفت جدا لما نادر قالها بحبك

نادر: ساكته ليه انا بحبك  ردي عليا يا ساره ردي

ساره : و ا.. ا.. ا

نادر: بتحبي اه ولا لا 

ساره: ا .. اه اه يا نادر

نادر ابتسم : بجد يا ساره

ساره : بجد يا نادر

نادر بحب و عصبيه: طب مين بقي محمد حبيبي اللي كان بيتصل ده 

ساره قعدت تضحك 

نادر : فيه ايه بيضحك


ساره حكتله أنها بتحبه و ده رقم ياسمين و كانت عايزه تعرف هو بسحبها ولا لا


نادر: يلهوي كل ده عشان تعرفي انا بحبك ولا لا طب كنتي جاتي سألتيني وانا اقولك

ساره: لا والله

نادر: قرب منها اه والله 


الباب خبط ساره بعدت بسرعه


نادر: ادخل

رناد دخلت

رناد بطفولين: اتا اتا اتا اطعتكوا عن حاجه 

نادر: الصراحه اه 

رناد : هههه طب ساره عيزاكي هنروح مشوار 

ساره : طيب ... سلام يا نادر 

نادر : لا استني كيس جوافه انا مشوار ايه 

رناد بهزار: اده ده الخطه نجحت يا سوسو

ساره ابتسمت 

نادر:. بس الفكره عجبتني بس كان ممكن تيجي تسأل عادي

رناد: لا طبعا منبقاش بنات لو مأڤورناش 

نادر فضل يضحك 

رناد : عمتا احنا هنخرج 

نادر : ماشي ... ساره متتأخريش 

ساره : حاضر 

رناد: احم احم انا هنا 

نادر : يلا برا 

رناد: خت عليا اوي 

نادر و ساره ضحكوا 

و رناد و ساره خرجوا و راحوا لياسمين رناد كانت استأذنت عممها أنها تخرج هي و ساره و ياسمين 

البنات نزلوا من الشركه و ركبوا عربيه ياسمين 


ياسمين : عملتي ايه يا ساره

رناد: الموضوع شكله تطور احكي يلا

ساره حكت 

ساره: بس كده بس انا بجد مبسوطه جدا 

رناد : يلهوي علي روميو و جولييت 

ياسمين: والله فكرتني بيا انا و ادهم لما كنا بنتقابل في الاستبل بتاع الحصه 

ساره: يلهوي علي المكان الرومنسي اوي 

ياسمين: بس يا بت 


ياسمين: هنروح فين يا ست رناد

رناد بفرحه: الاهرامات 

ياسمين: نعم يعنيا و حدفتها بالشنطه ( aggressive اوي ياسمين) 

رناد : اده فيه ايه الاهرامات نفسي اروحها 

ياسمين: هو احنا في رحله مدرسيه 

رناد: انتي رحتي هناك قبل كده 

ياسمين: لا 

رناد: طب انتي يا ساره

ساره: لا برضوا

رناد: يبقي نروح ..و لو قولتي لا يا ياسمين انتي ولا ساره هفتحلكوا دمغكوا و أنا مجنونه و اعمله 

ياسمين: لا و علي ايه يلا

ساره: اوڤر اوي يا رناد 

رناد: نعم يا عسل 

ساره : ولا حاجه  


فعلا البنات راحوا الاهرامات و اتبسطوا جدا واتصوارو كتير و ركبوا احصنه 

و خلاص هيروحوا 

ركبوا العربية و راحوا علي القصر و دخلوا


رناد: بجد اليوم كان تحفه 

ياسمين و ساره : معاكي حق 


دخلوا 

حسين: ازيكوا يا حبايب جدكوا 

رناد و ياسمين و ساره: الحمدلله كويسين يا جدو


و كل واحده طلعت علي غرفتها و خدت شاور و غيرت هدومها 


و نزلوا عشان العشا


احمد: ساره جايلك عريس 

ساره: ع..عريس مين يا بابي

احمد : مهندس محترم شغال معانا في الشركه و هيجي بكره يتأدملك 

ساره: بس يا بابي انا مش موافقه

احمد: انا اديت الراجل كلمه و جي بكره 

ساره ابتدت تعيط و طلعت علي غرفتها و اتصلت بنادى


ساره بعياط : الو يا نادر الحقني

نادر: فيه ايه يا ساره خير

ساره: في عريس متقدملي و جي بكره

نادر ببرود: ايه المشكله 

ساره بعياط اكتر : انت مجنون بقولك عريس مش انت بتحبني 

نادر: عادي يعني عريس ايه المشكله 

ساره بعياط: ماشي يا نادر 

و قفلت في وشه 

و فضلت تعيط 

البنات طلعولها 

رناد: اهدي يا ساره مش كده 

ياسمين: خلاص لما يجي بكره ابقي ارفوضيه 


ساره: مش دي بس المشكله 

و حكتلهم علي نادر 

رناد: اه يا ندل يا حيوان 

ياسمين: اه يا زباله.... ولا يهمك يا بت يا ساره والله لروحله بكره انا و رناد نهزأه 

رناد: اه و هناخد معانا حرس يضربون 


و حضنوا ساره و هدوها لحد ما نامت


و كل واحد راح غرفته و نام 


يوم جديد 


ابطلنا صحيوا 


و الكل نزل فطر معادا ساره حزينه فوق 

ساعه جت خامسه المغرب و العريس جه


كريمه : يلا يا ساره العريس جه 

ساره: يا مامي أما مش عايزاه مش عايزاه 

سهام: اسمعي الكلام يا ساره شوفي العريس بعدين احكمي


نزلت ساره و وشها في الأرض  مبصتش علي العريس 


حسين: يلا يا جماعه نسيب الاولاد لوحدهم شويه 


خرجوا و تبقي ساره و العريس


العريس: اتفضلي حطه وشك في الأرض كتير


ساره عارفه الصوت ده كويس  


رفعت وشها و قالت: ****


لو عايزين تعرفوا مين العريس استنوا البارت الجاي ❤️❤️


البارت الجاي فيه مفجأه تانيه غير مين العريس استنوا البارت بقي❤️


اعملوا كومنتات كتير بقي عشان أنزله بسرعه اوكيه ❤️


بقلم: رينو سيد❤️


حُب الوحش


part 5


العريس: اتفضلي حطه وشك في الأرض كتير


ساره عارفه الصوت ده كويس  


رفعت وشها و قالت: ن.. نادر نادر انت


نادر : ايه رائيك في المفاجأة 


ساره بفرحه: حلو ...حلو اويي بجد بس انا افتكرت

... حرام عليك بجد انا مو الليل يعيط


نادر: انا اسف و الله يا حبيبتي بس كنت حابب تكون مفاجئه


ساره بحب: احلي مفاجئه


بعدين حسين و احمد و بقيت العيله الكريمه دخلت


احمد: هاه يا ساره ايه رائيك


ساره: اللي تشوفه يا بابي


احمد بمكر: خلاص يا ابني كل شئ إسمه و نصيب


ساره بقلقك: انا اصدي موافقه يعني


رناد: ونبي يا عمو قولها انك بتهزر عشان ممكن تملى القصر عياط دلوقتي


احمد: ههههه خلاص علي خير

نادر : نقرأ الفتحه بقي 


قرأوا الفتح و اتفقوا  أن حفله الخطوبه هيبقي الخميس


ساره : كانت مبسوطه جدا جدا 


ياسمين: بس فعلا انا انصدمت لما شفته انهارده بجد ربنا نجده من تحت ايدي ده انا كنت هقتله 


ساره: أخص عليكي يا ياسمين بعد الشر عن نادورتي


ياسمين: يا محني


رناد: انا كان عندي احساس والله يعني 


ياسمين: ماشي يا انسه احسيس


رناد: بت يا ياسمين حد قالك قبل كده انك رزله


ياسمين: كتيرر


رناد: طب ايه هنروح نجيب فساتين بكره 


ساره: لا الفساتين هي اللي هتيجي فيه استيليست اسمها ميمي بتيجي البيت و معاها الفساتين


رناد: اههه اوكيه... تصبحوا علي خير بقي عشان هموت و انام


ساره: وانتي من أهله


ياسمين: و انا هقف في الجنينه شويه 


رناد راحت غرفتها و خدت شاور و اتوضت و صلت بعدين نامت 

و ساره كمان عملت كده

ياسمين نزلت الجنينه


ادهم من وراها : الجميل لوحده بيعمل ايه


ياسمين شهقت: خضتني يا ادهم 


ادهم: سلمت يا عيوني من الخضه


ياسمين اتكسفت و وشها احمر


ادهم : يلهوي لما بتتكسفي بتبقي فراوله 


ياسمين: بس بقي يا ادهم بتكسف


ادهم بحب : بحبك 


ياسمين بخجل: و انا كمان بحبك اوي


نسبهم بقي 


في مكتب القصر حيث يجلس عهد


موبيله رن


عهد: ايه 


نسرين: الو يا حبيبي ازيك


عهد: ازيك يا نسرين فيه حاجه 


نسرين: مفيش وحشتني بقولك ايه رأيك نخرج 


عهد: لا لا انا مش فاضي فيه شويه شغل بخلصه


نسرين:اه.. اومال  محركات الطيارات اللي بعتاها الشركه الالمانيه جيه امتي


عهد: يوم الحد الجي بس مش عايز حد يعرف حاجه و بالذات شركه السويفي عشان هما بيعملوا المستحيل عشان يوقعوني


نسرين: متقلقش يا حبيبي يلا بقي سلام عشان تعرف تشتغل


عهد: سلام


عهد طلع غرفته 

شويه و كريمه دخلت 


عهد: ايه يامي فيه حاجه


كريمه: لا يا حبيبي كنت عايزه اتكلم معاك 


عهد: اه طبعا اتفضلي 


كريمه: يا حبيبي عايزه افرح بيك عايزه أشيل ولادك نفسي اشوفك مع البنت اللي تستاهلك و تحبك و تحبها


عهد: طب يا ست الكل كلها كام شهر و اتجوز نسرين


كريمه: نسرين ايه يا حبيبي نسرين دي ولا بتحبك ولا حاجه دي بتحب فلوسك و لا شبهك حتي ذي ما انت فاكر عهد يا حبيبي انت حتي مبتعملش حاجه في حياتك غير انك تشتغل و تكبر الشركه طبعا انا عايزاك تبقي ناجح و كل حاجه بس يا حبيبي عايزه اشوفك بتحب و تتحل وتتجاوز اللي بتحبك و انت بتحبها 


عهد: امي دلو سمحت انا مش عايز اتكلم في الموضوع ده ده قراري و انا خته


كريمه بزعل: ماشي يا عهد برحمتك 


و اتوجهت ناحيه الباب 


عهد راح لها و خدها في حضنه و قال: يا حبيبتي متزعليش مني انا بس خت قرار و مبسوط كده


كريمه: مقدرش ازعل منك يا حبيبي انا كل اللي عايزاه انك تكون مبسوط.... يلا بقي تصبحي علي خير


عهد: وانتي من اهل الخير يا ست الكل 


خرجت و راحت علي غرفتها 


كريمه: مفيش فايده في عهد


جاسر : لا فيه انا حاسس بأمل


كريمه: مش فاهمه


جاسر: يعني انتي مش شايفه نظرات عهد لرناد و لما بيشفها بيبتسم


كريمه: يارب يا جاسر يطلع بسحبها يا رب


جاسر: بس سبنا بقي من عهد ..ايه الجمال ده 


كريمه: بس بقي متكسفنيش


نسبهم  بقي

 

يوم جديد علي ابطلنا 


البنات صحيت  و نزلوا فكروا و الاستيليست جت 


ميمي: جايبالكوا يا بنات شويه فساتين تحفه و  انتي يا ساره جايباك special collection عشان انتي عروسة القمر


ميمي ورتهم فساتين 

ساره اختارت فستان روز شيك جدا ضيف من الوسط و و نازل علي واسع و مفتوح من علي الرجل الشمال و قاط 

حلو اوي

و ياسمين اختارت فستان تركواز قصير و حلو اوي 

اما  رناد  معجبهاش حاجه عشان كل الفساتين مفتحه جامد أو قصيره   رناد مش بتحب الفساتين اللي بتبين الجسم جامد

كريمه:  مخترتيش ليه فستان يا رناد زي البنات


رناد: اصل يا خالتو الفساتين كلها قصيره اوي أو مبينه الجسم جامد ف محبتهاش 


كريمه: خلاص يا روحي فيه اتيليه تحفه انا بتعامل معاه  ..عهد اتيليه سولاف انت عارفه ودي. رناد هناك


رناد: لا يا خالتو انتي ممكن تقوليلي هو فين وانا هتصرف و اروح مش عايزه اتعب عهد معايا 


حسين تدخل: لا طبعا عهد مش هيتعب يلا يا عهد و صل بنت عمك 


عهد : بس يا جدي انا...


حسين؛اسمع يا عهد الكلام 


عهد باحترام: حاضر يا جدي


رناد طلعت غرفتها عشان تغير همومها و تنزل تروح الاتيليه مع عهد


رناد لنفسها: يعني  ياربي مفيش غير الوحش ده و اخرج معاه  


رناد لبست بنطلون اسود ضيق و فوقه تيشرت اوفر سيو 


و نزلت


رناد: انا جاهزه


كريمه: عهد برا حبيبتي في العربيه


رناد خرجت و ركبت مع عهد 


و عهد اتحرك و كان بيشوف بسرعه اوي


رناد: ممكن تسوق براحه شويه


عهد مش ببرود عليها


رناد: لما اكلمك ترد عليا 


قام مره واحده موقف العربيه 


رناد بخوف طفولي: ايه يا عم وقفت ليه ده انا كنت بهزر لو حابب تطير بالعربيه معنديش مشكله بس قولي عشان اقفل الحزام كويس


عهد: عشان الخروجه تعدي علي خير و ترجعي سليمه خليكي سكته و متأمورينيش ماشي


رناد: ماشي


عهد طلع بالعربيه و ووصلوا الاتيليه و رناد و عهد طلعوا 


سولاف: بشمهندس عهد اهلا وسهلا


عهد: ازيك يا سولاف كنا جايين عايزين فستان لرناد


سولاف بصت لرناد: ما شاء الله ايه القمر ده  دي خطيبتك صح 


رناد بسرعه: لا لا مش خطيبته عهد ابن عمي و زي اخويا


عهد يصلها اول ما قالت اخويا بس هي مبصتش 


سولاف:  اه طب قوليلي يا رورو تحبي الفستان يكون استيله ايه


رناد: بصي انا عايزاه ميكنش قصير او مبين الجسم اوي 


سولاف: تمام تعالي عندي فساتين جميله اوي تعالي شوفيها 


رناد: تمام 


عهد: طب انا هستنى هنا ماشي


رناد : اوكيه 


سولاف خدت  رناد و دخلوا جوا عند الفساتين رناد شافت كذا فستان لحد ملقا فستان عجبها جدا لونه اسود و نازل علي دهبي ضيف من فوق و نازل علي واسع


رناد: الفستان  ده  حلو اوي  


سولاف:. فعلا جميل جدا و  زوقك تحفه 


رناد : ممكن اايسه 


سولاف: اه طبعا البروڤا اهيه و لما تقيسيه عايزه أشوفه عليكي


رناد: تمام


دخلت تقيسه و كان تحفه عليها و سيبت شعرها  و خرجت تقريبا كل اللي في المحل كان بيتفرج علي جمالها 


رناد:  مدام سولاف مدام سولاف 


رناد خرجت برا المنطقه اللي فيها الفساتين ( المكان اللي فيه عهد) 


كانت سولاف واقفه مع عهد


رناد: مدام سولاف 


سولاف: بسم الله ماشاءالله تحفه عليكي  


عهد  كان باصص لرناد بزهول و بيقول لنفسه: ايه الجمال ده  مش معقول


رناد: حلو  الفستان ده انا هاخده


رناد دخلت غيرته و عهد دفع حقه و خدوا الفستان و مشيه 


وصلوا القصر و دخلوا عهد لقي نسرين جوا

 

نسرين  كانت بتبص لرناد بحقد 


 رناد: ازيك يا نسرين عامله ايه 


نسرين بقرف: كويسه


عهد:بتعملي ايه هنا يا نسرين


نسرين: كنت جايه اشوفك يا حبيبي وحشتوني


عهد: اه وحشتك 


سهام : يلا يا ولاد عشان الغدا 


رناد: لا انا مش جعانه 


سهام: يا حبيبتي انتي بقالك يومان مش يتطلب كويس 


جاسم: ايوه يا حبيبتي سهام معاها حق تعالي يلا ده حتي عاملين الاكل اللي بتحبيه 


رناد بتوتر: لا مش اداره 

و طلعت علي غرفتها


حسين سأل ياسمين و ساره: هي مالها يا بنات 


ساره: مش عارفين يا جدو بقلها يومين كده حتي مش بتتكلم  زي الاول


ياسمين: تعالي نطلع نشوفها يا ساره


ياسمين و ساره طلعوا  عند غرفه رناد و هبطوا الباب 


تحت في القصر

حسين: هو فيه حاجه حصلت في الطريق أو انت زعلتها


عهد: لا يا جدي محصلش 


عند رناد


ياسمين: مالك يا رناد حد ضايقك 


رناد: لا مفيش حاجه 


ساره: لا فيه بقالك يومين مش علي بعضك


رناد: اصل ...فيه.. ح..حد


ياسمين: مالك يا رناد


رناد : انفجرت من العياط


معلش يا جماعه الاسبوعين الجايين مش هعررف انزل حاجه عشان هبقى بذاكر عشان خلاص امتحاناتي  قربت ف انا اسفه جدا بجد و  ياريت تدعولي


بس هحاول علي قد مقدر انزل حتي لو بارت صغير اوكيه


الكاتبه: رينو سيد ❤️🌹


تكملة الروايه من هنا 6_7_8_9_10


 

تعليقات

التنقل السريع