القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سهرة منتصف الليل بقلم يارا رشدي البارت 6_7_8_9_10 في موسوعة القصص والروايات




الفضل السادس 


رفعت عينيها اليه هاتفه :

ارجوك بلاش كده والله ما ينفع ماما مش هتسمحلي اخرج بليل اصلا 


_ قوليلها انك هتشتغلي في مستشفي بليل اعرف واحده كانت مفهمه اهلها انها شغاله في ورديه مستشفي بليل والدنيا كانت ماشيه فل معاها 


محت دموعها وهي تقول :

انت ليه بتعمل كده قولي هتستفاد ايه يعني لما تدمر حياتي بالشكل ده ؟! المكان ده في بنات معينه هي الي بتشتغل الشغلانه دي شوفهم وهاتهم وسيبني اروح لحالي انا محترمه وبنت ناس مش بتاعه الشغل ده ولا مكان ده


ضرب المنضده بقبضه يديه بعنف انتفض جسدها ليقول هو :

اهلا دي هتعمل فيها الخضره الشريفه هو انتو كلكم جامدين كده في التمثيل ؟!!! 


حركت راسها بالنفي هاتفه :

انا مش بمثل عليك والله العظيم 


_ ساعه 12 هستناكي لو مجتيش صورك هتبقي تريند 

قالها ثم نهض ورحل تاركآ اياها لحقته وهي تقول :

طب استني بس نتفاهم مع بعض الكلام اخد وعطي 


التفت اليها هاتفآ :

رغي النسوان انا مبحبهوش انتي فاهمه كلامي خلص 


اكمل خطواته وتركها تفكر في تلك الكارثه التي وقعت بها ...

_______________


تجلس علي المقعد المقابل له في احدي المطاعم ودموعها تغرق وحنتيها بصمت 


تنهد بحزن ثم هتف :

كفايه يا ليلي بقالك ساعتين علي الحال ده حتي الاكل مكلتهوش 


_ ليه ماما وبابا يموتوا في حادثه وابقي تحت رحمه عمي بشكل ده !!! 

قالتها ببكاء ليقول هو :

خلاص يا لولو كبري دماغك وان كان علي مصاريف الزياده الي انتي عايزها خديها مني يا ستي 


حركت راسها بالنفي هاتفه :

لا يا سيف متوصلش لدرجه دي انا مش شحاته


_ شحاته ايه بس انا كلها فتره وهاجي اتقدملك وتبقي مراتي ووقتها هصرف عليكي وكل مليم هتاخديه مني 


ابتسمت بسخريه ثم قالت ;

امتي بقي هتيجي تتقدملي ؟!! مبسمعش منك غير كلام هاجي هاجي ومبتجيش يا سيف كلام بتضحك عليا بيه وخلاص 


_ انا يا ليلي بضحك عليكي ؟!!


اومات راسها بالايجاب ثم قالت بانفعال :

اه اهو بتسلي وتضيع وقت خروجات وكلام في الفون وصور ده غير الي بيحصل بينا علي الفون وكاني واحده شمال جايبها من النت مـ


قاطعها سيف بحزم :

متقوليش علي نفسك كده انا عمري ما شوفتك كده من يوم ما عرفتك شايفك احسن واحده في الدنيا ومش عايز اكمل حياتي مع حد غيرك حدديلي معاد مع عمك وانا هاجي اتقدملك يا ليلي 


_ ونتجوز في خلال كام شهر ولا عندك اعتراض؟!!


ابتسم ثم هتف :

الي انتي عايزاه هيحصل مهم عمك ميقولش لا 

________________


عادت الي منزلها وهموم العالم باكمله فوق راسها اخرجت هاتفها من الحقيبه ونظرت اليه بحسره واضحه حياتها انقلبت باكملها راسآ علي عقب بسبب ذلك الهاتف 

تناولت لاصق الكهرباء الذي لونه اسود من الكوميدو الذي بجانبها ثم وضعته علي الكاميره الاماميه والخلفيه وهتفت :

اتفرج بقي كويس علي سواد الي قدامك ده 


_ بتعملي ايه يا فريده بتلزقي بلاستر علي موبيلك ليه

قالتها والدتها


اجابتها ببرود :

ميخصكيش خليك في حالك يا تهاني معلش 


_ عيب كده يا فريده انا امك 


ضحكت بقوه ثم تمسكت بهاتفها وبعثت بيه لتقول تهاني

_ احمد كلمني وطلب اننا نرجع لبعض جهزي شنطتك عشان اسكندريه نعيش هناك لان صعب يسيب ولاده لوحدهم بعد وفاه امهم ويجي يعيش هنا معانا واختك كمان محتاجه تعيش مع ابوها 


رفعت حاجبيه باستغراب ثم هتفت :

يعني يرميكي عشان مراته الاولي ولما تموت يحنلك ويقولك تعالي عيشي معايا 


_ افهمي الي تفهميه المهم اننا هنسافر اسكندريه  واورق كليتك انقليها علي هناك 


_ سافري لوحدك خدي الغندوره بنتك وسافري 


هتفت والدتها بانفعال :

وسيادتك تعيشي لوحدك هنا؟!! انتي هبله


_ لا انا ناويه اسيبلك البيت خالص تشبعي بيه ترجعي بقي لجوزك تجيبه هنا براحتك خالص خالص يعني 


تناولت حقيبه يديها ثم تركت المنزل ...

وفي نفس اللحظه رن هاتفها لتجد المتصل الرقم الذي هاتفها صباحآ زفرت بقوه ثم هتفت بداخلها :

طبعا تلاقيك سمعت كل حاجه يارب خلصني من مصيبه دي 


قامت بالرد عليه ليصل اليها صوته :

شاطره انك خبيتي الكاميره البنت المؤدبه تعمل كده عشان محدش يتجسس عليها بس في مشكله انا لسه بسمع كل حاجه 


_ كويس انك سمعت كل حاجه انا سيبت البيت ومش هرجعله تاني النايت زفت بتاعك فيه مكان انام فيه ولا مفهوش غير المسخره وقله الادب بس 


قهقه عاليآ ثم قال :

طب اهدي علي اعصابك بس لا فيه اوضه خاصه بتاعتي عشان عيونك بس هسبهالك تنامي فيها جاهزه من كله تكيف وتلاجه وحمام كل الي تحتاجيه موجود يا جميل


ابتسمت بسخريه ثم قالت :

وفيها كام كاميره مراقبه علي كده 


_ اكتشفيهم بنفسك هستناكي بليل سلام 


انهي المكالمه نظرت هي الي شاشه هاتفه بغضب واضح ثم قالت :

هكتشفهم بنفسي فعلا متخافش


القت الهاتف علي الارضيه ثم صغطت عليه بقوه حتي تحطم 

__________________


علي الناحيه الاخري 


اغلق حاسوبه ثم هتف وهو ينفث سيجارته :

اموت في الشراسه دي كلها يا برنسيسه 


نهايه الفصل السادس

توقعاتكممم؟!!

تفاعل حلو بقي 🧘‍♀️🧘‍♀️🧘‍♀️

معلش يا جماعه بتاخر عليكم الايام دي بس والله لسه طالعه من خطوبه صحبتي دخلت علي قرايه الفاتحه بتاعه قريبتي ومش عارفه ايه موسم التزواج الي انا وقعت فيه ده 😂😂💔

واسفه لو ريفوهات الي فاتت مردتش عليها بس والله كان طالع عيني مع صحبتي انا قريتها كلها والله ومبسوووطه جدا بتفاعلكم مع روايه ويارب تعجبكم لنهايتها 💜💜💜




الفصل السابع


قامت بشراء جهاز محمول جديد وشريحه جديده ايضآ ثم جلست في احدي الاماكن الهادئه واخبرت النادل ان يحضر لها عصير ليمون 


تمسكت بالهاتف وبعثت بيه وهي تقول :

لازم ارسم خطه واخلص من مصيبه بتاعه عمر دي وبعدين افضي لست تهاني واحمد بتاعها 


بدات في البحث علي شبكه الانترنت علي اشكال لكاميرات المراقبه وانواعها 


تركت الهاتف علي الطاوله ثم طرقت باناملها علي الطاوله وبدات في التفكير ..

___________________


_ يعني انت هتسيب النايت كلوب عشان خاطر السنيوره بتاعتك ؟!!


اجابه سيف بهدوء :

انا عايز ابدا حياتي مع ليلي علي نضافه يا عمر واصرف عليها من عرق جبيني  مش من عرق بنات بترقص  


صفر عمر بانبهار من كلمات سيف ثم قال :

كبرت يا واد وناوي تجوز وتشتغل كمان ما شالله ما شالله طيب يا سيف انا مش عايزك تجوز ليلي 


_ ليه ان شالله ؟!!


_ انت اخويا وصاحبي ميرضنيش توقع واقعه زي ده عشان بتحبها وكلام فاضي ده


_ انا بحبها يا عمر ومش عايز اكمل حياتي مع حد غيرها طلعني بقي من موضوع النايت كلوب


تناول عمر الحاسوب الخاص بيه ثم قال :

يا سيف الحب ده بتاع العيال المراهقه مش راجل محترم زيك و


بتر عبارته ثم قال :

اوووبا لسه هاكر بت دلوقتي بس ايه عليها جسم مقولكش يعني تعال بص كده 


نهض من مكانه واتجه ناحيه عمر وهو يقول :

امته ربنا يتوب عليك من الهكر ده 


نظر الي شاشه الحاسوب ضيق بين حاجبيه ثم قال : 

ايه ده ؟!!


ليقول عمر ببساطه :

واحده يا عم وكمان ليها معايا شويه مكالمات مع الي مرتبطه بيه وفيديوهات كلها جامده بجد يعني زي الصور دي بظبط


نهض سيف من مكانه ثم صرخ بانفعال وهو يلكمه :

اه يا واطي هكرت موبيل ليلي حبيبت صاحبك يا ندل وبتتفرج عليها 


ابعده عمر عنه  ثم قال بجمود وابتسامه سخيفه :

عيب عليك تفكر فيا كده انا هكرت موبيلك انت يا صديق العمر ونداله مشتركه بينا علي فكره روحت حكيت لواحده شمال كل حاجه تخصني بيخاف يدخل جامع ويصلي وبتشتم عليا وانت ساكتلها ودلوقتي عايز تسيب النايت كلوب عشان واحده و*** 


لكمه مره اخري سيف وهو يصرخ بيه بادله عمر لكمه وهو يقول :

لا يا روح امك انا عدتهالك اول مره مش هعدهالك تاني 


ظل عمر يلكم سيف اكثر من مره ابتعد عمر عنه عندما شعر بان طاقه سيف نفذت ثم قال :

السنيوره بتاعتك هتجيبها تشتغل هنا يا اما الصور والمكالمات هتنزل علي نت وكمان هوصلها لعمها وهو بقي يتصرف معاها وانت مش هتسيب النايت كلوب احنا بدانا سوا يعني نفضل فيه سوا قدامك يومين تفكر فيهم 


حاول سيف ان ينهض من مكانه حتي يلكمه ولكن اوقفه عمر وهو يضغط علي ذراعيه بقدميه بقوه ثم قال :

متخلنيش بقي اكسرك ومخليش فيك حته سليمه 

 

ابتعد عنه ثم تناول حاسوبه وخرج من الشقه باكملها حارب سيف النهوض ولكن الالم التي في جسده لم يتحملها استقل علي الارضيه مره اخري

_____________________


هتفت تهاني وهي تتحدث في الهاتف ببكاء :

الساعه داخله علي 12 يا احمد وهي مرجعتش البيت وموبيلها كسرته ورمته علي السلم انا خايفه تسيب البيت ومترجعش تاني


وصل اليها صوت احمد وهو يقول :

انتي عارفه فريده طايشه اكيد راحت تقعد عند واحده صحبتها يومين ولا حاجه 


_ ولو مرجعتش انا اعمل ايه¿!! طيب انزل ادور عليها فين الف عليها في الشوارع ولا اعمل ايه


_ انا هجيلك يا تهاني بكره الصبح وهندور عليها سوا بس اهدي انتي عشان ضغط بتاعك 

_________________


في الملهي الليلي ..


دلفت معه الي تلك الغرفه هتف عمر :

هضحي بيها مخصوص عشانك يا برنسيسه والله 


_ طب خليك مضحي لاخر وشيل كاميرات المراقبه الموجوده هنا 


ابتسم وهو يقول :

لو لقيتي كاميرات مراقبه شيليها انا مش فاكر اذا كنت مركب ولا لا اصل بعيد عنك ذاكرتي ذاكره سمكه 


تنهدت فريده بقوه ثم قالت :

لا بص ميغركش جو الصعبنيات الي عملته عليك نهارده الصبح ده انا بس كنت بحاول اكسب تعاطفك عشان اصعب عليك وتمسح الصور 


تابعت وهي ترفع صوتها لاعلي :

بس لاسف طلعت حيوان مبيفرقش معاك حاجه فخلينا نقضي الكام شهر الي هشتغلهم هنا واحنا حلوين مع بعض عشان متندمش انت 


ضحك بقوه عمر وهو يقول :

بغض النظر عن كلامك الي ملهوش اي لازمه ده انتي حددتي انهم كام شهر علي اي اساس ؟!!!

شغلك هنا لابد يا برنسيسه


اجابته ببرود تام وهي تنظر لسقف الغرفه :

لا يا برنس الليالي هما كام شهر، والكام لمبه الس قي سقف دول شيلهم بدل ما اكسرهم علي دماغك ولا فاكرني عبيطه مش عارفه انها فيها كاميره مراقبه ؟!!


_ الله ده انتي مش قطه مغمضه زي ما كنت فاكر 


اجابته وهي تحرك راسها بالنفي :

تؤ تؤ مش قطه مغمضه خالص يلا بقي اسمع كلام وشيل كاميرات الموجوده دي 


خطي لامام وجذب المقعد حتي يزيل كاميرات المراقبه من الغرفه وقف عليه وبدا في العبث بها ثم قال :

هشلهم بمزاجي علي فكره لاني شوفت كل حاجه تخصك قبل كده مش محتاج يعني


اغمضت عينيها بنفاذ صبر انتهي عمر من ازاله كاميرات المراقبه ثم هتف وهو يقترب منها وياخد نفس عميق :

بس تعرفي فيكي ريحه غريبه مميزه كده اول مره تدخل مناخيري 


اغمض عينيه وهو يقترب اكثر ناحيه رقبتها وياخد نفس عميق مره اخري :

ريحه حلووووه اوووي 


دفعته بقوه ثم قالت بانفعال :

انت مجنون ولا ايه ازاي تتجرأ وتقرب مني بشكل ده


_ انا اقدر اقرب واقرب واخليكي كمان مادام من غير ما تحسي بس بصراحه مليش مزاج يلا بقي اسيبك عشان تجهزي وتنزلي الصاله يا برنسيسه انا جبتلك اللبس الي هتلبسيه في الدولاب متنزليش غير بيه يا اما الصور هتنشر علي نت 


استدار ليرحل ولكنه التفت اليها مره اخري ولوح اليها بانامله وهو يقول :

هستناكي يا بيبي تحت علي نار 


نهايه الفصل السابع

توقعاتكمممم؟!

تفاعل حلو بقي 😌💃💃💃

وسوري علي قصر الفصل بس اخلص من موسم التزواج الي انا وقعت فيه ده وهنزلكم فصول كبيره ومليانه 💃😂😂



الفصل الثامن


تمسكت بالثياب وهي تضغط علي شفتيها بضيق ثم قالت :

هي فين الهدوم دي اصلا انا لو نزلت بيها كاني نازله عريانه


القت الثياب علي الارضيه بغضب  ثم بعثت بالغرفه لتجد شريط عقار تناولته وقرات المكتوب خلفه ثم قالت :

اقراص منومه كمان طيب اهم ينفعوا بردو


اخفت الاقراص في مكان ما ثم خرجت من الغرفه واتجهت الي الاسفل 


نهض عمر من مكانه عندما لمحها بعينيه ظهرت ملامح الغضب علي وجهه فهي لم ترتدي الثياب التي امرها بها اتجه ناحيتها ...


_ ايه الي انتي لابسه ده شكلك حابه صورك تنزلي وتبقي تريند محترم 


_ مش هلبس انا اللبس الي فوق كله عريان وبطل كل شويه تهددني بانك تنزل صور خليك محترم لو سمحت 


قطب بين حاجبيه باستغراب مزيف وهو يقول :

محترم !!


_ سوري نسيت ان كلمه دي انت متعرفهاش ولا عدت عليك قبل كده بص هقولك معلومه صغننه كده اـ


بترت عبارتها وهي تضع يديها علي راسها وتغمض عينيها وتفتحها اكثر من مره هاتفه :

حاسه ان الدنيا بتلف بيا كلها مش قادره اقف علي رجلي


انهت جملتها وهي تسقط علي الارضيه فاقده الوعي ..


انحني عمر لمستواها وهو يقول : 

انتي جايه تموتي هنا ولا ايه؟!!!!!

_____________


_ طب ونتقابل في المكان ده ليه يعني مش فاهمه 


تنهد سيف وهو يقول :

عايز اقابلك هناك يا ليلي بلاش اسئله كتير عشان خاطري 


_ سيف انت كويس ؟! صوتك متغير ليه 


زفر بقوه ثم قال :

تعبان شويه هستناكي بكره هقفل انا دلوقتي عشان عايز انام تصبحي علي خير 


انهي المكالمه دون ان يصل اليه ردها القي الهاتف بعنف هاتفآ :

ليه يا عمر تعمل فيا كده ده انا اعز اصحابك !!!!

__________________


وضعها علي الفراش ثم حاول افاقتها اكثر من مره ولكن لا فائده من ذلك لاحظ تحرك عينيها وهي مغلقه ابتسم بسخريه ثم اخرج من سترته سيجاره وقام باشعاله ووضعها بفمه بعد مرور عدده ثواني ضغط بانامله علي السيجار لتسقط رماد علي يديها صرخت بقوه وهي تعتدل من الفراش ليقول عمر :

حمدالله علي سلامه يا شيخه ده انا افتكرتك موتي ولا حاجه 


_ ايدي اتحرقت يا غبي 


جذبها من خصلات شعرها بقوه وهو يقول :

اوعي تفكري تغلطي فيا بشكل ده مره تانيه وشغل الافلام بتاعه الاغماء ده لو اتكرر تاني وحيات امك لنزلك صورك وقتها 


ابعدت يديها عنه وهي تقول متالمه :

ااااه سيب شعري بيوجعني 


تركها بقوه ثم قال ;

بلاش تعملي نفسك ذكيه عليا مش من مصلحتك علي فكره 


_ انا منمتش كويس نهارده ونعسانه خليني بس اريح نهارده ومن بكره هنفذ كل كلامك 


_ هعديهالك نهارده بس اوعي تاخدي علي كده 

قال جملته ثم طبع قبله علي شفتيها ابتعدت عنه هي ليقول :

جود نايت يا بيبي 


نهض من مكانه ورحل من الغرفه قامت هي بمسح شفتيها بقوه ثم دفنت وجهها بالوساده وصاحت باكيه وهي تقول :

ياارب خلصني من المصيبه دي يارب

__________________


وفي الرابعه فجرآ


عاد الي منزله بعد انتهاء عمله في الملهي الليلي وحد سيف يجلس في الظلام وشارد في عالم اخر 


_ بكره سنيوره بتاعتك تنزل ال Night club


انتبه سيف علي صوت عمر ثم قال :

خونت صاحبك ليه يا عمر ؟!! ده احنا متربين سوا يا اخي 


اجابه عمر ببساطه وهو يتجهه ناحيه غرفته :

لاني ندل وواطي هستني بكره سنيوره بتاعتك يا برووو


________________


في صباح اليوم التالي 


خرجت من تلك الغرفه وتفحصت المكان باكمله لاحظت وجود العديد من كاميرات المراقبه لم تهتم بها ثم جلست علي احدي الطاولات وهي تفكر في تلك الكارثه ..


_ انتي مين ؟!!

قالها سيف الذي دلف الي المكان توءآ


_ هو المكان ده بيبقي شغال الصبح كمان ولا ايه ؟!!


اوما سيف راسه بتفهم وهو يقول :

شكلك لسه شغاله جديد وبتنامي في ال Night club عمر الي جابك ولا نوجا بمعني اصح جايه بمزاجكك ولا ممسوك عليكي صور 


ضحكت فريده وهي تقول :

لا يا اخويا ممسوك عليا صور هو في حد يجي هنا بمزاجه بردو وانت بقي عمر ماسك عليك ايه كام صوره ليك وانت قاعد في بيتكم وبيهددك بيها ولا ايه ؟!! بس باين علي وشك المتشلفط انه ممسوك عليك حاجات كتييرة

قالتها فريده بسخريه شديد ليقول سيف :

بلاش تتريقي انتي متعرفيش الي انا فيه خليكي في مصيبتك واوعي تستهوني بعمر لانه اكيد قاعد بيفكرلك في مصيبه تانيه 


وصلت ليلي الي المكان المحدد ثم قالت باستغراب :

عايز يقابلني في كباريه اتجنن ده ولا ايه 


دلفت الي المكان ولمحت سيف يقف مع فتاه ما اقتربت منهما وهي تقول :

مين دي وايه المكان الي انت جايبني فيه ده ولحظه كده وشك ماله انت اتخانقت مع حد ؟!!


_ يا ماما اهدي عليه شويه كل دي اسئله عايزه يجاوبك عليها؟!!!

قالتها فريده ..

كررت ليلي سؤالها مره اخري وهي تشير ناحيه فريده :

مين دي ؟!!


جذبها سيف من يديها وهو يقول :

تعالي بس معايا وهفهمك كل حاجه يا ليلي

__________________


وصل كلاهما الي غرفه المكتب هتفت ليلي باستغراب :

دي اوضه صاحب الكباريه جايبني فيها ليه فهمني بس 


جلس علي الكرسي المقابل للمكتب ثم هتف :

انا صاحب المكان ده يا ليلي


_ صاحبه ازاي يعني انت فاتح كباريه ؟!!!


_ لا ده  Night club انا وعمر بنجيب بنات ترقص وتغني هنا وتقعد مع زباين تضحكهم وبيطلع لينا مبلغ محترم عمر يكلم كام بنت من ناحيته يوقعهم في حبه ويخليهم يبعتوا شويه صور وبعدين يهددهم يا اما يشتغلوا هنا يا صورهم تنزل وانا برود بعمل نفس الي عمر بيعمله اكتر من بنت جبتها هنا بالسكه دي وانتي كنتي من البنات دي كل حاجه بينا كانت مجرد لعبه مش اكتر عشان اجيبك هنا تشتغلي 


_ ضحكت عليا وخدعتني عشان توصلني لمكان ده وتشغلني هنا ؟!! ليه تعمل فيا كده يا سيف انا حبيبتك شوفت فيك كل حاجه اتحرمت منها وفي الاخر اطلع بنسبالك مجرد واحده بتصطادها !!!؟ 

نطقت عبارتها تلك بانهيار واضح 


اجابها سيف بهدوء عكس ما بداخله :

ده بيزنس يا روحي ومتقلقيش التصوير ممنوع هنا ومش هخلي حد يلمسك الموضوع بسيط جدا انتي هتسيبي سكن الطالبات الي انتي قاعده فيه وتيجي تعيشي هنا الصبح هتروحي جامعتك عادي جدا وبليل هتنزلي الشغل هنا وعمك معتقدش انه هيتعب نفسه ويدور ويسال عليكي ويا ستي هسيبك في الاجازات تنزليه وكل يومين في الاسبوع كمان ايه رايك ؟ 


_ انسي اني اوافق علي الجنان ده انت مش طبيعي مستحيل تكون طبيعي، انا مش عايزه اشوفك وشك تاني في حياتي 

استدارت حتي ترحل ولكنه اوقفها وهو يجذبها من ذراعيها بقوه هاتقآ بتهديد :

لو مشيتي من هنا مش هتعرفي تلمي الفيديوهات وصور بتاعتك من علي نت ومواقع مش اي حد  تبعتليه صورك وفيديوهات كده غلط


_ هتاذيني يا سيف بشكل ده ؟! ههون عليك تعمل فيا كده !!!! 


ومن البدايه كلماتها تقتله ولكن يجب ان يحميها حتي لا يقوم عمر بفضحها ...


هتف سيف بزعيق :

اه هعمل كده يا ليلي هعمل كده وافضحك علي النت بقولك انا محبتكيش كل كلامي معاكي كان لعبه افهمي بقي نهارده بليل هتنزلي الصاله في بت تحت اقعدي معاها وخليها تفهمك نظام الشغل هنا ايه 


قال كلماتها ورحل لا يريد ان يشاهد انكسارها امامه اكثر من ذلك 

اما ليلي جلست علي المقعد بعدم تصديق كيف اصبح سيف بتلك القسوه ...

_________________


_ بنتي ضاعت مني يا احمد ضاعت مني خلاص ضاعت

قالتها تهاني بانهيار واضح ليقول احمد :

والله هتطلع قاعده عند حد من صحابها ممكن تهدي شويه والله هنلاقيها 


قاطع حديثهم صوت رنين الباب هتف احمد :

روحي يا شاهي افتحي ده تلاقيه فارس اخوكي 


ركضت الصغيره ليقول احمد :

انا وفارس هندور عليها ومش هنمشي من هنا غير وهي معانا 

نهايه الفصل الثامن

توقعاتكمممم

تفاعل حلو بقي 🧘‍♀️🧘‍♀️🌚

اسفه يا جماعه بتاخر في فصول بس والله مشغوله خالص الايام دي معلش اعذروني واستحملوني الايام دي بس



الفصل التاسع 


_ قاعده شايله طاجن ستك فوق دماغك كده ليه ؟

قالها عمر وهو يجلس بجانبها علي الطاوله 


نفخت بضيق وهي تقول :

مفيش هموت من السعاده الي انا فيها هطق بجد منها


ابتسم ثم قال :

هو انتي لسه شوفتي حاجه السعاده الي بجد حايه ورا 


لتجيبه فريده :

ادينا مستنين يا استاذ عمر 


لمح عمر سيف وهو يهبط الدرج فهتف :

ايه ده سيف هنا وانا اقول المكان منور جامد ليه النهارده 


لم يهتم بحديثه واكمل طريقه للخارج ولكنه توقف عندما وصل اليه صوت ليلي وهي تقول :

استني يا سيف


اغمض عينيه بالم ثم التفت اليها وهو يقول :

ايه يا ليلي تاني قولتلك الي عندي خلاص 


_ لا كلامنا لسه مخلصش انت مستحيل تطلع كده مش معقول انا اتخدع فيك بشكل ده 


_ والله يا لولا انا حاولت كتير افهمه واقوله لا يا صاحبي ليلي بتحبك بلاش تمسك عليها صور عشان تجيبها تشتغل هنا وهو يقول لا يا عم دي واحده شمال 

قالها عمر يحرك ذراعيه بقله حيله نظر اليه سيف بضيق واضح لتقول ليلي :

لا انت كداب سيف ميقولش كده صح يا سيف ؟


صمت سيف ليس لديه اجابه لتقول ليلي وهي تجلس علي الارضيه وتضرب بكفه يديها الارض وتقول بانهيار

طلعتي غبيه يا ليلي غبيه وحماره كمان غبيه غبيه 


وعمر يتابع المشهد بابتسامه نصر واضحه وسيف عينيه تنطق الكثير والكثير 


نهضت فريده من مكانها ثم اقتربت ناحيه ليلي هدائتها ثم انحنت ناحيه اذنيها وهي تقول بصوت هامس :

قومي معايا فوق انا هخلصك من كارثه دي زي ما هخلص نفسي متخافيش


تحركت ليلي معها وذهب كلاهما لاعلي ليقول عمر :

عجبني جدااا كلامك معاها الي كان فوق ده لسه شايفه علي فون وانا في طريق كده 


_ انت مركب كاميرات في ال Night club!!! يعني البنات الي بتشتغل هنا بتسجلها ؟!!!

قالها سيف بعصبيه ليقول عمر :

لا يا عم دي اعراض ناس انا مركب في اوضه المكتب بس


_ لا وانت الشهاده لله بتفهم اووي في الاعراض 


_ طبعاااا اومال انت فاكر ايه اتفرج بقي بليل علي الي هيحصل 

____________________


_ يخربيت ذكائك ازاي تبعتي صورك بمنظر ده لواحد عشان بتحبيه 


_ انا مش عايز اي كلام لو سمحتي عارفه اني غلطت بس قوليلي هتخلصيني ازاي من مشكله دي 


تنهد فريده وهي تقول :

قبل اي حاجه كل كلام الي بينا يكون في الاوضه دي لان ده مكان الوحيد الي متاكده ان مفهوش كاميرات وان الحلوف الي تحت مش هيشوف ولا يسمع حاجه 


_ هو في كاميرات في الكباريه ده ؟!!


ضحكت فريده وهي تقول :

المكان كله يا روحي ملغم بالكاميرات بس انا هتصرف متلقليش واخلصك واخلص نفسي من مصيبه دي وبعدين هروح ابلغ عنه هو وصاحبه مباحث الانترنت واوديهم في ستين داهيه


_ لا بلاش سيف 


_ لسه بتحبيه يا خايبه بعد الي عملوا فيكي ؟!! حلال فيكي الي انتي فيه والله هسيبك انا دلوقتي واروح اجيب هدوم ليا لان القعده هنا مطوله والحلوف الي تحت جايب هدوم متتلبسش غير في اوضه النوم


اومات ليلي راسها بالايجاب خرجت فريده من الغرفه وفي طريقها اوقفها عمر وهو يقول :

علي فين يا برنسيسه ؟!!


_ يااخي يخرب بيت  التناحه الي انت فيها دي ياااد وشك كله تناحه بشكل فظيع بجد


رفع حاجبيه لاعلي وهو يقول :

تؤ تؤ انتي كده بتغلطي وهتخليني ازعل 


_ اوعي من وشي طيب هروح بيتنا اجيب هدوم لان القعده هنا شكلها مطوله 


ابتعد عن طريق ثم اشار بيديه هاتفآ :

اتفضلي يا برنسيسه 


خطت فريده لامام وهي تلعنه بداخله اما عمر اغمض عينيه ثم استنشق رائحه ما تملا المكان ..

________________


وصلت الي منزلها وضعت المفتاح بالباب ثم دلفت اليه 


هتفت والدتها وهي تنهض من مكانها :

فريده الحمدالله انك رجعتي انا كنت هتجنن من قلقي عليكي انتي كنتي بايته فين امبارح


_ ميخصكيش ايه ده انتي كمان لحقتي تتصلي بالبيه جوزك 


ضيقت بين حاجبيها وهي تشير ناحيه فارس :

ومين ده كمان ؟!! جوزك التاني ولا ايه 


_ فريده مش طريقه دي تكلمي بيها مامتك

قالها احمد


_ طيب يا حنين عن اذنكم بقي اخد هدومي وامشي عشان مش فصيالكم 


_ تمشي تروحي فين ؟!!!


هقعد عند صحبتي انا مستحيل يا تهاني اعيش معاكي في بيت واحد


لم تهتم بكلمات والدتها واحمد راحت ثم اغلقت الباب عليها بالمفتاح 


طرقت والدتها علي الباب بقوه وهي تقول :

مش هتمشي من هنا يا فريده لو علي احمد انا هطلق منه بلاش تسيبيني وتمشي 


اما فريده احضرت الحقيبه وقامت بوضع ثيابها بها واغلقتها ثم خرجت من الغرفه 


اوقفتها تهاني وهي تجذب منها الحقيبه :

متسبنيش يا فريده


صرخت بها فريده بانفعال وهي تجذب حقيبتها بقوه :

ابعدي عني بقي انسي ان ليكي بنت اسمها فريده روحي يلا مع جوزك وبنتك وعيشوا هناك وانسيني بقي انتي عايزه مني ايه يا شيخه حيلي عني بقي سيبني في الي انا فيه وارحميني 


ظهر صوته وهو يصرخ بغضب وانفعال من البدايه يتابع الموقف بصمت ولكن لم يتسطيع تمالك اعاصبه اكثر من ذلك :

جرا ايه يا بت انتي هو محدش قادر عليكي ولا ايه ؟!! ازاي بنت في سنك تسيب البيت ومحدش يعرفلها طريق انتي مجنونه ؟!! طايحه في الكل زي التور الهايج ومش هامك حد في ايه!!!!! طنط وشاهيناز هيجوا معانا اسكندريه وانتي معاهم والحمدالله شنطتك جهزت اهي باقي شنطه طنط وشاهيناز 


_ مين انت اصلا عشان تقرر امشي ولا ممشيش لا همشي غصب عن عين اهلك 


جذبت حقيبتها ولكن اوقفها وهو يجذبها من يديها ويقول :

يبقي استعمل ايدي طلاما الذوق مش نافع معاكي 


حاولت سحب يديها منه ولكن يديها كانت اقوي منها صرخت به :

اوعي سيب ايدي سيبها 


القاها بالغرفه بقوه ثم سحب المفتاح من الداخل وقام باغلاق الباب عليها من الخارج وهو يقول :

جهزي يا طنط شنط بتاعتك انتي وشاهيناز 


حركت راسها تهاني وهي تقول بابتسامه :

حاضر يا ابني كتر خيرك 


اما احمد هتف : 

طريقتك دي غلط يا فارس هنركبها العربيه ازاي غصب عنها ؟


_ انا هعرف اتعامل معاها كويس يا بابا متشيلش هم


وعند فريده ضربت الباب بقبضه يديها بقوه وهي تقول :

افتح يا حيوان انت ملكش اي حق انك تحبسني افتح بقولك بدل ما اكسر الباب افتح لو راجل افتح الباب وشوف انا هعمل فيك ايه 


تجاهل بالخارج كلماتها باكملها اما فريده نظرت لااعلي الباب حيث يوجد شرفه زجاجيه 


احضرت المقعد ووقفت عليه ثم قامت بتحطيم تلك الشرفه بيديها 


نظر في الخارج كلاهما الي ذلك الزجاج الذي تحطم لتقول فريده وهي تتمسك بقطعه زجاجه :

افتحوا الباب بدل ما اموت نفسي افتحووا بقولكم


وتفكيرها باكمله في عمر ماذا لو لم تذهب اليه ؟! سوف يقوم بنشر صورها باكملها علي الانترنت 


مررت بقوه قطعه الزجاج علي يديها صرخت متالمه اسرعت اليها والدتها بخوف وقامت بفتح الباب اليها وهي تقول :

فريده 


تساقط الدماء من يد فريده وضعت يديها الاخري علي الجرح حتي تمنع هبوط الدماء ...


حرك فارس راسه بعدم رضا اطلاقآ لتقول فريده برجاء :

ماما سيبني امشي صحبتي مستنياني هناك لو مروحتش هتزعل مني اوعدك هرجع تاني ونسافر سوا اسكندريه عشان خاطري 


احضر احمد صندوق الاسعافات الاوليه وبدات تهاني في معالجه جررحها لتقول فريده :

خليني اروح وهاجي تاني والله انا وعدتك اهو 


_ صاحبتك ايه الي ملهوفه عليها بشكل ده وكنتي هتموتي نفسك عشانها 

قالها فارس بسخريه


اجابته فريده بانفعال :

متدخلش في الكلام بيني وبين ماما


ثم تابعت وهي تنظر الي والدتها :

خليني اروح يا ماما وهسامحك علي كل حاجه قديمه ونبدا مع بعض من اول وجديد في اسكندريه 


هتفت تهاني :

هترجعي تاني يا فريده صح ؟!


_ ايوه هرجع حتي شنطتي اهي هسيبها عشان تصدقي


_ خلاص روحي يا فريده بس متتاخريش واوعي مترجعيش انا من امبارح هتجنن عليكي 


_ لا هرجع متخافيش

____________________


وفي منتصف الليل 


ارتدت ثياب الموجوده بالخزينه هتفت ليلي وهي تنظر الي يديها :

متاكده ان الجرح مش محتاج خياطه ؟


_ اه متقلقيش اسكتي ده انا كنت خايفه معرفش اطلع من البيت وقتها كان عمر هيفضحني 


_ متاكده انك هتعرفي تخلصينا منه هو وسيف ؟


_ ان شالله 


تابعت وهي تنظر الي انعاكس صورتها بالمراه وهي تقول :

مش عارفه هنزل ازاي بلبس ده قدام الناس الي تحت دي كلها 


_ اعملي زي ومتلبسيش حاجه 


ابتسمت فريده وهي تقول :

انتي هتتنفخي تحت متقلقيش 

______________________


_ بقيت تجيب بنات يا عمر من ورايا 

قالتها نوجا ليجيبها هو :

ماانتي الي خايبه وبتحيبي بنات جمالها تحت شوفي نقاوتي بقي بنتين صوووواريخ 


سكب الخمر في الكاس ثم ارتشفها بقهر وهو يستمع الي كلمات عمر ليقول عمر وهو يشير ناحيه الدرج :

اهم صوواريخ وصلوا اهو شايفه اختياري يا بت حاجه عاليه اووي 


لتقول نوجا ;

مش حلوين لدرجه يعني زيهم زي البنات الي  بترقص هناك


_ انتي الي مبتفهميش بس 


اشار اليهم عمر لعنته فريده وهي تقول :

البيه بيشاور 


اقتربوا منه ابعد سيف نظريه عن ليلي ليقول عمر :

عايزك يا فريده تغني اغنيه علي ذوقك كده وفهمي الحلوه الي جمبك الي نازله بلبس علي مزاج اهلها ان لو ده اتكرر تاني سيف هيفضحها 


_ مفياش دماغ افكر الاغنيه الي عندك قولها وانا اغنيها وخلينا نخلص من الليله السوده دي 


_ غني صعبان عليا غالي بتاعه عمرو دياب تعرفيها ؟!!


قالها وهو ينظر الي سيف لتقول فريده :

لا معرفهاش 


_ بت متمسيكش العوج عليا انا سمعتك قبل كده بتغني لعمرو دياب يبقي اكيد تعرفيها يلا روحي غني هناك اما لولا بقي هتقعد جمبي علي الكرسي ده 


اشار اليها عمر ناحيته اقتربت ليلي وعيينها علي سيف حاوطها عمر بين ذراعيه 

امتلئت عينيها بالدموع وهي تنظر الي سيف اما هو قام برفع زجاجه الخمر علي فمه وقام بارتشافها مره واحده لا يستطيع تحمل ما يفعله عمر به ...


اما نوجا نظرت الي ليلي بغيظ واضح 


وقفت فريده علي المسرح ثم تمسكت بالمايك بدات الموسيقي الخاصه بالاغنيه وغطت المكان باكمله ..

صعبان عليا يا غالي من اللي عملته فيا

لا تلوم عليا يا غالي أنت اللي جنيت عليا

آه بعترف أني هويتك و أنت اللي مليت عينيا

ظلمت روحي وحبيتك و كنت الدنيا دي ليا

سبني لحاللي سبني لحاللي و متصعبهاش عليا

كل اللي بينا يا غالي مش راح تنساه عينيا

لا تلوم على قلبك يا غالي دمعك عزيز عليا


قام عمر بضم ليلي الي احضانه اكثر وهو يستمع الي الاغنيه ثم تناول كاس به الخمر ثم قربه الي شفيتها حركت راسها بالنفي هاتفه :

مبشربش انا 


_ مش بمزاجكك اشربي يلا 


اغمضت عينيها ثم ارتشفت الكاس لتسقط الدمعه الحبيسه بعينيها وسيف يتابع كل ذلك وحول عينيه اصبح لون احمر ..


صدقت حبك يا حياتي حبيت خوفك عليا

نظرة عينيك ويا أهاتي لمسة أيدك أيديا

روح و أنساني روح و أنساني ومتصعبهاش عليا

سبني لحاللي سبني لحاللي و متصعبهاش عليا


انتهت فريده من الغناء ثم تركت المايك اقتربت من عمر وهي تقول :

انا خلصت اروح اتخمد بقي ولا لسه السهره قدامها كتير


_ لا يا بيبي لسه قدامها كتير شوفيلك كام زبون اقعدي معاه وضحكيه كده 


ثم نهض من مكانه وهو يقول :

وانا بقي هاخد ليلي ترقصلي فوق علي روقان كده 


_ كله الا كده يا عمر مش هسمحلك بكده 

قالها سيف بغضب وزعيق 


ليجيبه عمر بتساؤل مزيف :

يعني ايه مش فاهم ؟!! 


_ قومي يا ليلي من هنا اتحركي 

قالها سيف


نهضت ليلي من مكانها ليقول عمر :

شوفي شغلك يا فريده مع الزباين وانتي يا ليلي استنيني في الاوضه فوق 


جذبتها فريده من يديها وهي تقول :

ليلي هتشوف الزباين معايا 


لم تمهله فريده فرصه للرد ورحلت هي وليلي ..


ليقول سيف :

متوصلهاش لكده يا عمر وحيات العشره الي بينا متعملش فيا كده ارحمني ارحم صاحب عمرك الي من اول ما طلع من الدنيا ميعرفش حد غيرك ارحمني يا عمر 


_ طب اهدي علي نفسك بس مش هوصلها حاضر استرجل كده واقعد كمل الكاس بتاعك عيب لما راجل زيك منظره يبقي كده عشان واحده يا جدع ده انت باقي ثانيه وتعيط عشانها 


نهايه الفصل التاسع

توقعاتكممممم

فصل كبير اهو تفاعل حلو وريفوهات بقي 🌚

من زمان مشوفتش ريفوهات ليكم 🙂🌚



الفصل العاشر 


_ الحلوه الي طلعت فوق خليها تنزل بدل ما اندمها علي يوم الي اتولدت فيه 


_ ليلي تعبانه جداا سيبها نهارده ترتاح خلي عندك دم شويه انت جبله لدرجه دي


جذبها من يديها بقوه وهو يقول :

لا انا مفيش واحده تتكلم معايا كده لمي لسانك شويه


ثم تابع وهو يضغط علي جرح الذي بيديها :

ايه ده يا قطه كنتي بتحاولي تنتحري ولا ايه 


صرخت متالمه وهي تبعد يديها :

حرام عليك ابعد ايدك عن الجرح 


ترك يديها وهو يقول :

بعدت ايدي اهو عايزك بقي معايا فوق 


_ الافكار الي في دماغك دي اعملها مع اي حد غيري انا اخري اغني في صاله انما ارقصلك وفوق والهطل ده مليش دعوه بيه 


زفر بقوه هاتفآ :

هو الواحد لازم يهدد يعني طيب يا ستي يا اما تتطلعي معايا فوق يا هنشر صورك علي نت حلو كده 


_ بلاش تهددني كل شويه كده بليييز يا عمرر 

قالتها بدلال وهي تتعلق في رقبته لاحت علي شفتيه ابتسامه وهو ينظر الي عينيها البنيه هاتفآ :

عارفه مشكله ايه ؟ انك عجباني، عجباني اوووي كمان، من اول يوم هكرت فيه موبيلك  وصورتك ظهرت قدامي وانتي داخله مزاجي كان عندي فضول لما ظهرت صفحتك قدامي وملقتش ولا صوره ليكي عليها ولقيتها مليانه عالم ديزني وصور كارتون اعرف ملامحك عامله ازاي ؟ 


ابعدت يديها عنه وهي تقول :

يعني عشان ترضي فضولك وتعرف شكلي تدمر حياتي كلها ده ايه المرار ده 


_ عارفه انا لو عايز ادمر حياتك بجد كنت هطلعك الاوضه غصب عنك معايا وهتعرفي وقتها يعني ايه حياتك تتدمر بس انا مش هعمل كده لان بصراحه مش هاين عليا ائذيتك بالشكل ده 


لوت شفتيها وهي تحرك كتفيها قائله :

كنت فاكراك حيوان اووي يعني بس طلعت نص حيوان حقيقي انا طلعت ظالمه جداا


_ وبعدين معاكي في طولت لسانك دي ؟!! مش عشان عجباني وداخله مزاجي هسيبك تغلطي براحتك، يلا روحي شوفي شغلك انا مش فاضي لرغي نسوان ده


رحل وتركها ابتمست هي بخبث هاتفه :

سهلتها عليا اووي يا عمر ده انت واقع فيا بقي 

_________________


بحث بعينيه عنها شعر بالارتياح عندما وجدها مختفيه من الصاله علي اقل هي بعيده عن نظرات عمر ..


_ هي ايه حكايه صاحبك مع البنتين دول شويه ليلي وشويه فريده ايه الحكايه امال 

قالتها نوجا بتساؤل ليقول سيف :

اهو عندك اساليه 


_ ما انت عارف عمر مبيحبش حد يساله علي حاجه 


_ وانا معرفش حاجه يا نوجا سيبني في حالي ارجوكي 


زفرت بقوه وهي تقول  

وانا مين يشوف حالي والنار الي قايده جوايا دي 


_ نار من ايه يا نوجا النار دي خير؟!

قالها عمر وهو يجلس بجانبها بعدما استمع الي جملتها الاخيره لتقول نوجا :

منك يا عمر انت مش حاسس بيا ولا بحبي ليك وماسك في البنتين الجداد كل واحده شويه 


_ يا شيخه اتنيلي بلا احس بحبك قومي يا نوجا من هنا وخلي ليلتك تعدي علي خير 


_ يا عمر افهمني 


قاطعها عمر بحزم :

سمعتي بقولك ايه قومي من هنا يلا اخلصي 


نهضت هي بضيق ليقول عمر بابتسامه ساخره :

ال احس بحبها ال 


وعندما لاحظ صمت سيف هتف هو :

متخافش سنيوره بتاعتك طلعت فوق عند فريده تريح 


ابتسم بالم وهو يقول :

صدمتها فيا كانت كبيره النهارده 


_ معلش يا محنو بكره هتتعود وانت كمان هتتعود 


لم ينطق سيف بكلمه اخري من الصعب الان التعامل مع عمر ...


اما عمر كان يتابع فريده التي جلست علي طاوله بمفردها ولم تفعل ما امرها به والغريب في الامر انه لم يغضب من ذلك اطلاقآ ...

_________________


الساعه تلاته وفريده لسه مرجعتش 

قالتها تهاني ليجيبها فارس :

ومش هترجع يا طنط لانها ببساطه ضحكت عليكي وهربت 


_ انا مش هتحرك من هنا يا احمد من غير وبنتي معايا 


ليقول احمد :

ممكن تنامي شويه وتريحي نفسك وهي بكره صبح هترجع اكيد صدقيني 


ابتسم فارس ساخرآ علي جمله والده الاخيره ثم هتف بداخله :

دي واحده عيارها فالت رجوع ايه بس الي ترجعو يا بابا

________________


_ عمر واقع فيكي ؟! يا بنتي عمر ده مبيعرفش يحب حد حتي نفسه بيكرها 

قالتها ليلي لتقول فريده :

انتي مشوفتهوش كلمني ازاي لما اتعلقت في رقبته وقولتله كلمتين دلع 


_ تلاقيه بيسرح بيكي يا فالحه


هتفت فريده وهي تستقل علي الفراش بجانب ليلي ;

اتفرجي بكره علي الي هعملهولك فيه اما كنت خليته زي الخاتم في صباعي مبقاش انا 


_ هتعرفي تجيبي صورك منه ؟!!


ادعيلي بس، وصورك انتي كمان هجيبها ونخلص من القرف الي احنا فيه 

__________________


وفي احدي الليالي 


اقتربت فريده من عمر ثم جلست بجانبه علي الطاوله وهتفت :

دي خامس قزازه تخلصها مش خايف وتتطوح كده شكلك مش هيبقي حلو


_ انا ممكن اشرب صندوق بحاله ودماغي تبقي صاحيه


_ غريبه دي 


سكب لها بعض الخمر في الكاس الزجاجي وهو يقول :

اشربي طيب 


_ مليش في شرب 


_ جربي يمكن يعجبك متقلقيش لو سكرتي مش هاخدك فوق واتغرغر بيكي 


تناولت الكاس منه وهي تقول :

مش خايفه منك يا عمر 


ارتشفت الكاس وهي تغمض عينيها من مراره مذاقه ليقول عمر ضاحكآ :

معلش ده عشان اول مره بس 


_ المكان مليان بنات جايه بمزاجها وعاجبها الشغل ليه بقي تجيب بنات تشتغل غصب عنها ليه الجبروت ده افهم بس يعني؟


_ في ايه يا بت مش عشان اديتك وش حلو هتتصاحبي عليا 


وضعت يديها علي خديها وهي تستند علي الطاوله هاتفه :

انا قولت نتسلي شويه مع بعض بدل القعده دي 


_ لا يا روح امك في شغل وراكي قومي شوفيه يلا 


_ اغنيلك اغنيه ايه نهارده ؟


رفع حاجبيه لاعلي وهو يقول :

غنيلهم هما مش انا شوفي شغلك يا فريده وبلاش شغل السهوكه الي انتي ماشيه فيه ده لان اخرته مش هتعجبك 


نهضت فريده من مكانها وهي تتوعده بداخلها هي رتبت خطتها ويجب السير عليها كما مخطط لها ..

______________


_ عمر مش هيقربلك تاني يا ليلي 

قالها سيف الذي يقف امامها ابتسمت ساخره قبل ان تهتف :

انت الي سمحتله يعمل كل ده مش قادر اصدق اني كنت مخدوعه فيك بشكل ده طلعت ما شالله اكبر قواد بتلم بنات عشان تشغلهم في كباريه انت والزباله صاحبك 


_ انتي ظالماني اووي يا ليلي 


_ طب عن اذنك بقي اشوف شغلي تحب اقعد مع انهي ذبون ابسطهولك ده ولا ده ؟

قالتها وهي تشير علي احدي الافراد لتقول :

انا شايفه الذبون ده افضل


رحلت وجلست علي الطاوله بجانب احدي الافراد وهي تنظر اليه بابتسامه نصر ...

اما سيف اغمض عينيه بقهر واضح .. 


_________________


وقفت علي المسرح وفي يديها المايك وبدات بالغناء 


ابقى قابلنى لونامو عينيك ولا ليلة ولا يوم ياشاغلنى عليك تشغلى قلبى وتنسى حبى وتنسى قلبى اللى حب عنيك تشغلى قلبى واة ياقلبى 


تحركت من مكانها واقتربت منه وهي تستكمل باقي اغنيتها وتحرك جسدها امامه وتوجه اليه كلماتها :

تسبنى اسهر وافكر فيك ابقى قابلنى لو نامو عنيك ولا ليلة ولا يوم ياشغلنى عليك بكرة هتعرف وتشوف بعنيك ماهو ياانا ياانت والله ماتنفع الطيبة معاك والبادى اظلم وانا بتحداك تشغلى قلبى وتنسى حبى وتنسى قلبى اللى حب عنيك تشغلى قلبى واة ياقلبى تسبنى اسهر وافكر فيك


انتهت من الاغنيه صفق الجميع لها ما عدا عمر وعندما انتهي التصقيف هتف عمر :

برافوووو عليكي عجبتني الاغنيه اوووي بس بعد كده الحركات الي عملتيها دي تعمليها مع الزباين مش معايا خالص 


جلست بجانبه وهي تقول :

اهم حاجه الاغنيه تكون عجبتك 


_ اتعدلي يا فريده طيب اتعدلي 


_ تؤ تؤ قولي يا برنسيسه بتبقي حلوه منك 


تنهد بقوه هاتفآ :

شكلك اتعلمتي كتير من البنات الي هنا


 طبعا مش بقالي اسبوعين هنا لازم اتعلم منهم 


ابتسم ببرود وهو ينظر الي عينيها هاتفآ :

وحيات عيونك الحلوين دول لو فضلتي بالسهوكه بتاعتك دي نهايتك هتكون سوده علي دماغك 


_ انا راضيه بـ اي حاجه تيجي منك يا عمر ممكن اطلب منك طلب صغنن خالص كده


_ خير يا مسهوكه 


_ ممكن تاخدني شقتك عايزه اتكلم معاك في موضوع كده مش هينفع نتكلم فيه هنا ولا في اي مكان غير شقتك يعني


ضيق بين حاجبيه وهو يقول باستغراب :

موضوع ايه ده ان شالله 


لتجيبه هي :

محتاجه نبقي لوحدنا انا وانت عشان اقدر اقولهولك 


نهايه الفصل العاشر

بعتذر عن التاخير بس مضغوطه من كل ناحيه الايام دي ان شالله روايه هتنزل مرتين في الاسبوع او اكتر 

اسفه علي ريفوهات مردتش عليها بس انا من اخر فصل وانا حاجات كتير ملغبطه فوق دماغي بس قريتها كلها والله 

وارجو محدش يزعل مني احنا عدينا نص الروايه باقي النص تاني فاستحملوني معلش 🐚

في انتظار ريفوهاتكم وهرد عليها وعد والله ادعولي بس اخلص من الحاجات الي فوق دماعي دي 🤸‍♀️🤯😂


البارت 11_12_13_14_15من هنا





 

تعليقات

التنقل السريع