القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سهرة منتصف الليل بقلم يارا رشدي البارت 11_12_13_14_15_ في موسوعة القصص والروايات


الفصل الحادي عشر


_ انتي عارفه لو جيتي معايا الشقه هنزلك منها ايه ؟!!


تسائلت باستغراب ليقول هو بابتسامه :

هنزلك منها مادام يا روحي 


ابتلعت ريقها بصعوبه وهي تقول :

خلي كلامك محترم معايا، انا قصدي نقعد ندردش شويه هناك يعني في هدوء كده  


_ انا مش محترم اخلصي وقولي الي عندك


_ مش هينفع بجد


وانا مش بقابل بنات في شقتي اهدي بقي 


ابعدت وجهها عنه بضيق وهي تلعنه بداخلها ليقول هو :

قوليلي بس ايه الخطه الي في دماغك عشان تخلصي مني يمكن اساعدك


نظرت اليه وهي تقول بتوتر :

خطه ايه ؟!!


_ انتي فاهمه كويس وانا كمان فاهم فملهوش لازمه اجاوبك بقي


_ لا فهمني ايه هي الخطه دي انا مش عامله خطط 


_  ولا شايفه اني واقع فيكي وهتخليني زي الخاتم في صباعك ؟!! 


_ انــ


هتف هو قبل ان تكمل عبارتها :

حاطط ميكرفون في اوضه بتاعتك وكل كلامك مع ليلي بيوصلي 


_ انت كدبت عليا وقولتلي ان اوضه نضيفه وكاميرات شلتها


_ نسيت اشيل ميكرفون التجسس عادي يعني الواحد الايام دي دماغه هتفتكر ايه ولا ايه 


تجمعت الدموع في عينيها وهي تقول :

يعني ايه ؟ انا هفضل مسجونه في مكان ده طول عمري


ضغط علي ذراعيها بقوه هاتفآ :

كنتي فاكره نفسك ذكيه صح اخدك الشقه بتاعتي تحطيلي المنوم وتجيبي البت حنان الي واقفه هناك تصوريني وانا معاها علي سرير مش حاسس بحاجه ولما افوق تهدديني يااما الصور بتاعتك تتمسح يااما تنشري انتي الي عندك عارفه وقتها كنت هقولك ايه ؟ انشري وهوريكي كمان مواقع مخصصه لفيديوهات الي زي كده 

خططك خايبه وقددددديمه اوووي ولعلمك السهوكه مبتجيبش معايا سكه خلي معلومه دي في دماغك، انا مش عايز ائذيكي يا فريده صدقيني لو سيبت شيطاني عليكي هدمرك بجد 


ترك يديها ونهض تاركآ اياها كل شئ خططت له كشفه هو ... 


نهضت بغضب من مكانها وتوجهت ناحيه تلك الفتاه التي تدعي حنان ثم قامت بجذبها من شعرها بقوه ولكمها وهي تقول :

رايحه تقوليله كل حاجه يا حيوانه ليه كده انا قولتلك هديكي مبلغ كويس ليه تعملي كده ليه 


تدخل الجميع حتي يفك ذلك النزاع ابعدها سيف عنها ولكن فريده لم تستلم وظلت تقوم بجذبها من شعرها 

ابعدها سيف وهو يقول بانفعال :

ما تهمدي بقي في ايه هتموتي البت في ايدك حصل ايه لكل ده 


لتقول فريده بصراخ :

الزباله راحت قال لعمر كل حاجه


اقترب عمر منهما ثم قال :

جرا ايه يا بت انتي هتبوظيلي سمعه ال Night club ولا ايه لميها يا فريده لميها 


_ انا مش قادره اشتغل هنا مش طايقه المكان ولا الي فيه 


اجابها عمر ببساطه : 

اتعودي 


ورحل تاركآ اياها اما سيف قال :

لو خايفه علي نفسك متخلهوش يحطك في دماغه 


_ حصل ايه يا فريده ؟!!

قالتها ليلي وهي تقترب منهما بهلع لتقول فريده :

كل حاجه خططلها راحت يا ليلي 


_ قولتلك عمر مش سهل مصدقتنيش


_ انا عايزه الصور الي ماسكها عليا عايزه امشي من هنا مش قادره اكمل هنا والله ما قادره اوضتي وحشتني وكليه بتاعتي ومحاضرات وسكاشن كل حاجه وحشاني وماما حتي اختي الصغيره الي مش بطيقها وحشتني 

قالتها فريده وهي تجلس علي الطاوله وتنهار باكيه تنهد سيف وهو ينظر الي ليلي الصامته تمامآ ثم هتف بصوت منخفض وهو ينحني ناحيه فريده :

قابليني في الكافيه الي علي اول شارع واوعي تجيبي موبيلك معاكي هستناكي بكره الصبح ساعه تسعه ضروري لمصلحتك والله 


_ انت بتقولها ايه ؟

هتفت بها ليلي وهي تجذب سيف من ذراعيه ليقول هو :

براحه القميص مكوي يتكعمش كده مينفعش


رحل سيف لتقول ليلي ;

كان بيقولك ايه ؟!!


_ بلاش نتكلم يا ليلي نهائي المكان فيه مكيرفون وكاميرات كل حته الحيوان حاطط فيه حاجه تجسي شكل حتي الاوضه الي بنام فيها موجود فيها جهاز ميكرفون تصنت 

___________________


_وشوشتها بـ ايه يا سيف ؟!! 


اجابه سيف بهدوء :

ولا حاجه قولتلها تبعد عنك لانك لو حطيتها في دماغك مش هترحمها والبت شكلها غلبانه 


ابتسم عمر بسخريه وهو يقول :

وكلمتين دول لازم يتقالوا بوشوشه كده ؟!!


_ لا انا كنت عايز اغيظ ليلي بس لان من وقت ما جات هنا وهي مدياني الوش الخشب


ليقول عمر بعدم افتناع :

يمكن بردو

____________________


وفي صباح اليوم التالي 


تركت هاتفها بجانب ليلي الغارقه في النوم ثم تاكدت من عدم وجود عمر بالمقهي الليلي ..

خرجت من المكان وذهبت الي الكافيه لتجد سيف يجلس علي الطاوله بانتظارها ...


اقتربت منه وهي تقول :

اتفضل قول الي عندك يلا 


اشار لها بالجلوس وهو يقول :

الكلام ميتقالش وانتي واقفه كده اتفضلي اقعدي 


جلست امامه هاتفه :

قعدت اهو قول الي عندك يلا 


_ انا ممكن اساعدك توصلي لصور بتاعك الي ماسكها عليكي عمر بس بشرط متجبيش سيرتي في اي حاجه 


_ مش هجيب سيرتك متخافش هتساعدني ازاي ؟!! وهتستفاد ايه اصلا ولما انت حنين كده مسكت ليه صور علي ليلي


_ عمر هكر موبيلي وشاف كل الي بيني وبين ليلي وهددني يااما اجيب ليلي تشتغل يااما هينشر صورها، فريده بصي انا مش قد اذيت عمر ولو انا جبت صور ليلي مضمنش ممكن يعمل فيا ايه


_ انا مش خايفه منه لانه مهيقدرش يعملي حاجه انا هاخد الصور بتاعتي واختفي خالص ومش همسك موبيلات بكاميره تاني في ايدي ويوريني بقي هيلاقيني ازاي قولي بس انت عارف مكان صور دي ؟


_ علي لاب توب الي في شقته كل حاجه بيحفظها عليه 


_ يعني مفيش نسخ تانيه علي فلاشه اي حاجه كده 


حرك راسه بالنفي وهو يقول :

لا بس علي لاب توب 


_ تمام دخلني الشقه دي وانا هعرف اتصرف 


_ ادخلي بمعرفتك انا مليش دعوه حاولي تجيبي المفاتيح منه علي اقل لما تتكشفي قدامه هتبقي انتي بس الي في صوره سرقتي المفاتيح ودخلتي شقته 


_ ده انت جبان اووووي طيب معاك نسخ لمفاتيح دي انت ؟!


_ طبعا مش ساكن معاه بس مش هدهالك ولا هخليكي تعملي نسخه عليها لانه ممكن يعرف 


ابتسمت فريده وهي تقول :

ده انا هخليه يعرف انه انت ملكش اي علاقه بالموضوع وضحيه كمان بس انشف كده شويه وبلاش جبن الي انت فيه ده 


نهايه الفصل الحادي عشر 

الجزء التاني من فصل هينزل بليل 🌚❤️

توقعااتكممم



الفصل الثاني عشر 


تجلس علي الطاوله وتراقب كل شئ حولها لاحظ عمر ذلك، اقترب منها وهو يقول :

عينك بتلف من اول السهره ليه ؟! بتخططي لحاجه تانيه ولا ايه ؟


لتجيبه هي :

بص انا مليش خلق نهارده لا اغني ولا اشوف وش حد وخصوصآ وشك فسيبني في حالي وحيات عيالك لاني مش ناقصاك 


_ ليه ليه ده كله بس قلقتيني عليكي يا شيخه 


زفرت بقوه وهي تقول :

اهو كده يااخي مخنوقه حرام اتخنق واعمل حسابك ساعه واحده انا رايحه مشوار 


_ مشوار ايه الي يتعمل في نص الليل يا برنسيسه 


اجابته ببرود :

هروح بيت وماما نايمه اجيب هدومي لاني قرفت من هدوم الي انت جايبها 


_ لو كده روحي ماشي بس لو حاجه بتخططيلها في دماغك صدقيني هتندمي لحد دلوقتي انا مانع شيطاني عنك بالعافيه، انتي مش هتخلصي مني يا فريده غير بمزاجي انا حطي جمله دي في دماغك 


_ عرفت خلاص مش الف مره تقول جمله دي في وشي حفظتها والله 


_ عمر في بنات جبتهم جداد تعال شوفهم 

قالتها نوجا الذي جات اليهم توءآ

نهض من مكانه وهو يقول :

بس يكش يطلعوا حلوين لان كل بتجبيهم كسر ما شالله 


رحل كلاهما اما فريده نظرت حولها مره اخري لتجد الستره الخاصه بسيف علي مقعد ما 

راقبت خروج عمر من الملهي ثم نهضت من مكانها وتمسكت بالستره وبعثت بها واخرجت عدده مفاتيح اخفتها هي في جيب بنطالها وعادت مكانها مره اخري ...

وضعت يديها علي صدرها الذي يعلو ويهبط  سريعآ بالاضافه الي دقات قبلها العاليه

_________________


انتهت ليلي من ارتداء ملابسها ثم هبطت الدرج لتصتدم بسيف امامها ..

وقف امامها ومنعها من النزول وكلما تحركت لناحيه يقف هو امامها هتفت هي بانفعال :

ايه حركات العيال دي اوعي عديني ورايا شغل في كباريييييييييه


قالت كلمتها الاخيره بصوت مرتفع ليقول هو :

وطي صوتك انتي هتردحي


_ لا بعرفك اني ورايا شغل في كباارييييه ومش فاضيه وقتي ثمين جدا رجاله بتاعتي مستنيني تحت 


_ رجاله بتاعتك ؟!!!


اجابته هي بتاكيد :

اه اوعي بقي من وشي خليني اشتغل بمزاج 


دفعته من امامها واكملت طريقها اما هو هتف مع نفسه بغرابه :

امال ما صدقتي يا ليلي حد يوريكي طريق الانحراف ؟!

___________________


بعد مرور عدده دقائق هدات انفاسها ودقات قلبها نهضت من مكانها وخرجت من الملهي لتجد عمر ونوجا وعدده فتيات بالخارج 


اقتربت من عمر وهي تقول :

انا رايحه بيتي زي ما قولتلك ربع ساعه او نص مش هتاخر 


_ روحي يا فريده 


_ تيجي معايا ؟! واهو يمكن اختي الصغيره تعجبك وتشغلها معاك 


مط شفتيه بعدم رضا اطلاقآ ثم قال ;

روحي شوفي مصلحتك طيب بدل ما اغير راي واخليكي متتحركيش من هنا 


_ وعلي ايه الطيب احسن 


نظرت الي الفتيات ثم قالت :

 وانتو يا بنات يلي ناقصين تربيه شوفوا مذاكره بتاعتكم احسن من قله الادب دي 


_ فرررررييييده 

قالها عمر بتحذير لتقول هي :

خلاص خلاص انا ماشيه اهو منك لله يلي اسمك نوجا بتاكلي عقل البنات الصغيره ربنا ياخدك 


كادت ان تجيبها نوجا ولكن عمر اشار لها بيده ان تصمت ثم هتف :

حرف تاني منك وهتزعلي يا فريده 


_ انا ماشيه اصلا باي 

قالتها وهي تلوح بيديها له ثم رحلت، هتفت نوجا بانفعال :

انت ساكتلها ليه عايزه افهم ما تاخدها قلمين علي لسانها ده


_  لولا لسانها  كان زمانها محصله رانيا 


ابتسمت نوجا بسخريه وهي تقول :

وانت بقي بتحب البنات الي لسانهم طويل ولا ليه 


_ تؤ تؤ بحب البنات الي زي فريده 


القي بصره علي الفتيات مره اخري ثم قال :

يعني مش بطالين اهم ينفعوا دخليهم يا نوجا ال Night club وعرفيهم النظام 


استدار عمر ثم دلف الي الملهي الليلي لم يعجبه المكان بدون فريده يشعر بشئ ناقص ..


وقعت عينيه علي سيف الواقف يتابع ليلي وهي تجلس مع الزبائن وتضحك بصوت مرتفع ومن الواضح انها تفعل ذلك حتي تكيد سيف ..


تناول زجاجه الخمر ثم رفعها علي فمه وارتشفها ثم قال :

حب فيها يا روميو براحتك بس بردو مش هتجوزها قريب اووي هخليها تحصل رانيا ووريني بقي هتجوزها ازاي

____________________


وصلت الي الشقه التي وصفها لها سيف جربت المفاتيح حتي وجدت المفتاح الخاص بشقه وفتح الباب 

دلفت الي الشقه واغلفت الباب خلفها بهدوء 

اضاءت انوار الشقه ووجدت الحاسوب امامها علي الطاوله ابتسمت بسعاده وهي تقول  

الحمدالله الموضوع متسهل اهو 


اقتربت من الحاسوب ثم قامت بتشغيله انتظرت عدده ثواني ظهرت امامها شاشه يطلب منها الرقم السري 

ضربت بقبضه يديها الاريكه بقوه هاتفه :

اهو ده الي معملتش حسابه 


اغلقت الحاسوب ثم تناولته وخرجت من الشقه وابتعدت عن البنايه باكملها ..


ظلت تسير في الطريق حتي وصلت الي كورنيش نهر النيل وقفت امامه ثم دفعت الحاسوب بكل قوتها الي النيل وابتسمت بسعاده هاتفه بغير تصديق :

خلصت منه ؟!! خلاص كده هرجع لحياتي تاني وكليه والسكاشن والله لاحضر محاضرات وسكاشن كلها مش همل من محاضره ولا من اي حاجه وهسامح ماما غصب عنها قلبها متعلق من زمان بواحد مش بايديها حاجه هسافر اسكندريه زي ما هي عايزه وكمان ده في مصلحتي عمر مش هيعرف يوصلي ابلغ عنه يا فريده ولا لا ؟!!

بس لا بلاش ممكن ادخل في سين وجيم واساله وبتاع وانا عايزه اخلص من موضوع ده وانساه خالص باقي بس كاميرات ال Night club

____________


نهض عمر من مكانه وهو يقول :

انا همشي ولما فريده ترجع قولها يومك بكره اسود علي تاخير ده 


هتف سيف بتساؤل :

هتروح بدري النهارده ليه كده ؟!


_ خرمان ومصدع هتيجي ولا هتقعد جمب السنيوره بتاعتك 


_ شويه وهحصلك 


_ يعني هتقعد جمب السنيوره ومالو تمام 


رحل عمر اما سيف نظر الي ساعه يديه ثم قال :

ربنا يستر 

_______________


وصل الي الشقه الخاصه به ثم دلف اليها ليجد الاضواء مشتعله 

هتف هو :

غريبه انا كنت طافي الانوار كلها قبل ما انزل 


وصلت اليه رائحه ما ليست غريبه عليه رائحتها هي التي يستنشقها دائمآ ..

وعندما لاحظ اختفاء الحاسوب هتف :

فريده 


اخرج هاتفه ثم قام بتشغيل كاميرات الخاصه بالملهي الليلي وبدا في اعاده الاوقات حتي ظهرت له صوره فريده وهي تقوم بسرقه المفاتيح من ستره سيف 


هتف عمر بانفعال وهو يخرج من الشقه :

الغبي 


توقف عندما ظهرت صوره فريده وهي تمسك في يديها عصا وتهتف :

ادي ام الكاميرات الي فرحان بيها وعاملي فيها شبح 

اختفت من امامه صوره والصوره الاخري ايضآ 

وصل اليه صوت سيف وهو يقول :

متبقيش مجنونه عمر مش هيسكتلك والله سيبي الكاميرات دي بدل ما ينشر صورك الي معاه 


صرخ عمر بانفعال مره اخري :

سرقت مفاتيح منك يا غبي وانت زي اللوح مركز مع ست ليلي بتاعتك 

___________________


نهايه الفصل الثاني عشر 

ده الجزء التاني من فصل الي نزل من شويه

تفاعل حلو بقي وريفوهات 🌚🌚😂

توقعاتكممم ؟!


الفصل الثالث عشر 


لوحت بيديها وهي تحمل العصا هاتفه بزعيق :

يا اغبياء المكان مليان كاميرات وبتصوروا بلبسكم ومناظركم دي امشوا قبل ما اي صوره توصل لاهلكم حرام عليكم تصدموهم فيكم وتخلوهم يشوفوكم كده هيتحسروا علي تربيتهم الي راحت هدر 


قامت بتحطيم المكان باكمله لم تترك شئ الا وقامت بتحطيمه


تحدثت احدي الفتيات :

ازاي يا نوجا قولتلي ان مكان مفهوش تصوير ولا كاميره ازاي كدبتي علينا ؟!


صرخت وهي تقوم بتحطيم اخر كاميرا مراقبه راتها امامها :

يعني نوجا يا اختي بتبيع سبح؟ امشوا يلااا انا كسرت كاميرات وصوركم مبقاش ليها وجود امشوا واحمدوا ربنا اني جيت في الوقت المناسب ولحقتكم


ركضت الفتيات الي الخارج اما نوجا كانا تقف تتابع ما يحدث بصمت واخيرآ هتفت بسخريه :

ده انتي عمر هينفخك نفخ 


_ يا مامي خوفت اوووي مش ممكن 


ليقول سيف بتوتر فهو يخشي ان تكون كاميرا مراقبه موجوده لم تقوم فريده بتحطيمها :

فريده بلاش تستهوني بعمر ارجوكي ممكن يبهدلك بصور بتاعتك الي معاه


زفرت بقوه وهي تقول :

اتركن علي جمب يا نايتي مش وقتك خالص 


_ انتي عرفتي تجيبي الصور يا فريده ؟!

قالتها ليلي بتساؤل لتجيبها هي :

ايوه وجبت صورك متخافيش امشي يا ليلي حلاص مفيش حد ماسك عليكي صور ولا حاجه 


ثم تابعت وهي تنظر الي سيف :

ومتبقيش تثقي في حد قبل كده وخصوصا الرجاله 


احتضنتها ليلي وهي تشكرها بسعاده :

شكرا اوووي يا فريده متشكره بجد 


ابعدتها عنها وهي تقول :

يااختي يلا قبل ما عمر يجي ويشلوحنا احنا الاتنين خلي الاحضان دي لبعدين 


جذبت فريده ليلي من يديها واتجهوا ناحيه الخارج وفي طريقها اصطدمت بعمر 


قبض علي ذراعيها بقوه هاتفآ :

علي فين يا برنسيسه 


ابعدت يديه بقوه وهي تقول :

صوري وصور ليلي معايا ومكان بتاعك انا مشيت البنات الي فيه ومسبتش فيه حته سليمه وهطلع جدعه معاك ومش هبلغ 


قهقه بقوه لمده عدده ثواني وفريده وليلي ينظرون الي بعضهما باستغراب هتفت فريده :

انت بتضحك علي ايه يا تنح 


_ صعبانه عليا يا فريده لانك انقذتي ليلي والبنات بس لكن مانقذتيش نفسك عارفه ليه ؟ لان  صورك لسه موجوده معايا 

قال جملته الاخيره وضحك مره اخري 


_ انت كداب علي فكره لو معاك اثبتلي ووريني 


وبالفعل اخرج هاتفه وبعث به ثم وجهه امامه لتظهر صورتها وهي تخفي جسدها بالمنشفه قائلا :

محتفظ يا برنسيسه بكل صورك علي موبيل وعايز اعرفك انك غبيه اوووي معني انك عرفتي ان صور ليلي معايا ودي حاجه ميعرفهاش غير الاستاذ سيف يبقي ايييه يا واد يا عمر اااه يبقي سيف الي دخلك الشقه ده احنا ليلتنا فله نهارده مع بعض 


اخرج من سترته السلاح الخاصه به ووجهه ناحيه فريده وليلي هاتفآ :

يلا كده زي شطار قدامي علي جوه يلا انتي وهي


تحرك معه ودلف كلاهما الي داخل الملهي نهض سيف ونوجا من مكانهم بهلع ليقول سيف :

ايه الي انت ماسكه ده ؟


_ اششش دورك جاي لسه امشي يا نوجا انتي دلوقتي


اومات نوجا راسه بالايجاب ثم قالت :

اوعي تتهور يا عمر وتضيع نفسك خليك عاقل


ليقول عمر بنفاذ صبر :

امشي يا نوجا واخلصي 


خرجت نوجا تحرك عمر خلفها ثم قام باغلاق باب الملهي من الداخل بالمفتاح ووضعه في سترته 


توجه ناحيتهم ثم جلس وبدا النظر الي مسدسه والعبث بيه هاتفآ :

يلا انا مستني اعرف الي حصل وازاي فريده وصلت شقتي 


كادت ان ينطق سيف ولكن نطقت فريده قبله هاتفه :

انا سرقت المفاتيح من سيف وروحت 


_ وياتري بقي كان مكتوب علي مفاتيح عنوان الشقه ولا كمان مكتوب ان صورك انتي ليلي علي لاب توب بتاعي بردو ده ايه المفاتيح فتانه دي


_ انت كمان وريت صوري لعمر وخليته يحفظها عنده 

قالتها ليلي وهي تنظر الي سيف بعتاب ولوم 


وسيف يقف صامتآ ويلعن اللحظه التي استمع بها الي فريده لقد دمرت كل شئ بافكارها الحمقاء


_ ايه يا برنسيه ما تجاوبي عرفتي عنوان شقتي وان صور علي لاب توب بتاعي ازاي ؟


_ مشيت وراك وعرفت العنوان والصور كان مجرد تخمين مش اكتر 


_ خمنتي ازاي بقي ان صور ليلي عندي برغم ان ليلي قالتلك ان سيف الي ماسك عليها الصور مش انا 


اجابته فريده بنفاذ صبر :

معرفش اهو الي حصل متقرفنيش في الاسئله بقي


ضحك عمر وهو ينهض من مكانه هاتفآ :

البيه سيف لما شافك شجاعه وعايزه تجيبي صورك لاقها فرصه ينقذ بيها السنيوره بتاعته راح قالك بقي علي مكان الصور وطبعا عشان هو جبان محبش يظهر في الصوره فطلب منك تسرقي المفاتيح وبكده الكاميرات هتجيبك وانتي بتسرقي ويبقي سيف يا حرام غلبان معملش حاجه وبكده صور حبيه القلب تتمسح صح يا سيف ؟!


حرك سيف راسه بالنفي قائلا :

لا طبعا مش كده انا مليش دعوه بحاجه 


_ يا جدع قول غير كده 


قالها عمر ثم اقترب من فريده وهو يقول :

قولتلك مليون مره انا مش عايز اسيب شيطاني عليكي وائذيكي وانتي مفيش فايده فيكي مصممه تشوفي شيطاني 


هتفت فريده بزعيق :

_ ما تسيبنا في حالنا يا اخي انت صنفك ايه بجد ايه القذاره الي انت فيها دي  ؟! خونت صاحبك وهكرت موبيله واتفرجت علي حاجات مش من حقك تشوفها اصلا ومسكت عليه صور ليلي عشان يجيبها تشتغل هنا يااما الصووووور تنزل علي نت  ، هكرت موبيلي ومسكت عليا صور وبردو هددتني يا ما اشتغل هنا يا الصووووووور تنزل مع ان المكان هنا مليان بنات وكلهم شغالين بمزاجهم يعني مش انا وليلي الي هنشغل النايت زفت بس انت محبتش تشوف صاحبك بيحب واحده وهي بتحبه وانت مش لاقي حد يعبرك فقررت بقي تجيب حبيبته هنا وتخليه يشوفها وانت بتحضنها قدام عينه ويتقهرر وميقدرش يتكلم ، محبتش بردو تدخل صفحه فيس بتاعه واحده وتلاقيها مش منزله صورتها فقررت بقي تهكر موبيلها وتتفرج ولما تشبع من الفرجه تخلي رقبتها في ايدك وتذلها براحتك اي كلمه يبقي ردك جاهز صورك هنشرها ده غير ال Night club ده بتخلي نوجا تاكل عقل البنات الصغيره وتجيبهم يشتغلوا هنا وحضرتك بتصورهم والله اعلم بقي هتهددهم بالصور مقابل ايه، انت شيطان ملعوووون شييييطااااااان


مط شفتيه بتفكير من كلماتها تلك ثم هتف :

ليلي بعتت صورها لسيف بمزاجها والبنات الي نوجا بتجيبهم هنا جاين بمزاجهم هي مضربتهمش علي ايديهم عشان يشتغلوا هنا لا بتعرفهم طبيعه الشغل ايه وبيوافقوا لكن انتي مجتيش بمزاجكك كنتي قاعده في دنيتك وانا جيت هكرت موبيلك ومسكت الصور عليكي ومن يوم ما جيتي وانتي بتحاربي عشان تخلصي مني سبق وقولتهالك مش هتخلصي مني غير بمزاجي وانا هخلصك منك نهارده وارجعي لدنيتك وجامعتك الي وحشاكي ليكي نسخه من الصور علي موبيلي ونسخه تانيه علي فلاشه في شقتي لو كنتي علي ترابيذه كنتي هتشوفيها، الموبيل اهو امسحي صورك كلها والفلاشه تعالي معايا دلوقتي وخديها وبكده يبقي مفيش اي حاجه ماسكها عليكي 


تناولت الهاتف منه ثم قامت بمحو صورها وتاكدت من سلسه المهملات ايضآ ثم قالت :

وانا ايه يضمن ليا ان مش هيكون معاك نسخ تانيه 


_ كلمتي هي ضمان يا فريده 


تابع وهو ينظر الي ليلي وسيف :

وانتو يا عصافير الكناريه لينا قعده مع بعض بس بعد ما فريده تاخد فلاشه وتطمن 


_ انا هاجي معاك الشقه يا عمر 

قالها سيف ليجيبه عمر :

تمام شوفلك تاكسي تاني ولا حاجه لانك لو ركبت معايا نفس تاكسي مش بعيد اخلص عليكي بعد عملتك بتاعه النهارده دي يلا يا فريده 


نظرت فريده الي سيف وهي نقول بتوتر :

هتيجي يا سيف ؟!!


اوما راسه وهو يقول :

ايوه جاي وراكي في تاكسي انا وليلي 


اطمئن قلبها قليلآ هتف عمر :

متخافيش مش هاكلك علي فكره 


_ انا مش خايفه منك لانك متقدرش تعملي حاجه


تجاهل كلماتها ثم هتف وهو ينظر الي سيف :

تخون صاحبك وتخلي فريده تتدخل شقتي  اخص عليك 


_ ما انت خونتني قبل كده وهكرت موبيلي يعني متساوين في نداله 


ابتسم عمر ببرود وهو يقول :

ايوه كده خليك جامد واعترف انك عملتها


اخفي السلاح الخاص به في سترته هاتفآ :

وعشان جدعتنك دي في اوضه مكتب شوف في درج هتلاقي حاجه تخصك انت وسنيوره بتاعتك وبكده يبقي مفيش اي حاجه ماسكه عليها 


التفت الي فريده وهو يقول :

مش يلا عشان تاخدي حاجتك انتي كمان ولا ايه ؟


اومات راسه بالايجاب تحرك عمر وقام بفتح الباب واتجهه ليلي وسيف الي الاعلي 

خرج كلاهما من الملهي اللييلي ليقول عمر :

علي اول شارع بيكون في مواصلات روحي واقفي واحد لاني مبحبش اوقف واستني لحد ما تاكسي يوقف ليا 


_ يعني تخلي البنت تقف في نص الليل تشاور لتاكسي هي دي الرجوله ؟! وبعدين انا مش هتحرك من هنا من غير ليلي وسيف 


_ لا بقولك ايه انا خلقي ضيق وعلي اخري متخلنيش ارجع في كلامي اخلصي يا ماما وروحي شاوري علي تاكسي 


تحركت فريده لامام اما عمر التفت ناحيه الباب ثم قام باغلاق الباب بالمفتاح من الخارج ثم وضع المفتاح بسترته ثم ابتسامه بسخريه وقام بالالحاق بفريده ...


وفي الطابق الاعلي 

بحث كلاهما بالدرج ولكن لم يقوموا يايجاد شئ هتفت ليلي :

مفيش حاجه ده تلاقيه بيشتغلنا ولا حاجه


ليقول سيف :

ايوه بس ايه الفكره انه يشتغلنا في حاجه زي كده 


_ معرفش يمكن شايفك اهبل فحب يضحك عليك شويه 


_ ليلي

قالها سيف بعصبيه لتقول هي ;

نعم هتعمل نفسك راجل عليا ولا ايه ؟!!


زفر بقوه وهو يقول :

طيب يلا عشان نلحق فريده وعمر لاني مش مطمن لحكايه الشقه دي 


_________________


استقل كل منهما التاكسي هتفت فريده :

فيها ايه لو كنت استنيت لحد ما سيف وليلي يركبوا تاكسي ورانا 


_ لان خلقي ضيق هما هيحصلونا فخلاص بلاش صداع 


صمتت فريده ومن حين الي اخر تنظر خلفها ..


__________________


_ عمر قفل علينا الباب بالمفتاح ومشي كده يبقي هو ناوي علي نيه مش كويسه لفريده


_ هيعمل فيها حاجه يعني ولا ايه ؟! 


ضرب وجهه بكفه يديه ثم قال:

عشان كده قال ان في حاجه تخصنا فوق في المكتب كان بيزوحنا عشان يقفل علينا ومنلحقوش 


_ وطبعا مش معاك مفتاح ؟


فريده معاها المفتايح كلها تعالي ندور علي اي حاجه نعرف نكسر بيها الباب ده 


__________________


نهايه الفصل الثالث عشر 

تفاعل حلو وريفوهات بقي 😌😂

فصل طويل اهو

توقعاتككككم ؟!!!



فصل الرابع عشر 

(ميني فصل ) 🌚😂


هتفت وهي تقف امام البنايه :

انا مش هطلع غير لما سيف وليلي يوصلو 


_ وبعدين معاكي انا مش فاضي لدلع البنات بتاعك ده لو خايفه مني اطمني كنتي قدامي كتير ولو عايز اعمل حاجه هعملها


لتقول فريده وهي تنظر خلفها :

طب هما ليه اتاخروا كل ده وبعدين انت بتكدب كتير صعب اثق فيك قولت ان مش معاك حاجه تخص ليلي بعد ما انا سرقت لاب توب وطلع معاك صور مخبيها في المكتب 


_  كنت عايز اقهرك بس واوريكي ان تعبك كله راح علي فاضي وانك انقذتي ليلي مش نفسك طالعه ولا ايه نظامك لو خايفه براحتك


_ انا مش خايفه منك كام مره قولتلك اني مش خايفه منك 


_ طيب يلا يا برنسييه اطلعي 


خطت بخطواتها الي الامام وهو خلفها ...


________________


_ مفيش فايده الباب مش نافع يتكسر طب اتصلي بيها


_ وهو انا لو ينفع اتصل بيها كنت قعدت جمبك احاول اكسر في ام الباب مش معايا رقمها حضرتك 


_ لا فالحه ما شالله عليكي 


_ هو عمر ممكن يعمل ايه فيها ؟!!


_ معرفش يا ليلي بس اكيد مش هيعدي انها سرقت لاب توب بسهوله كده حاولي بس معايا في الباب ده يمكن يتفتح ونلحقها 


_________________


دلفت الي داخل الشقه معه اغلق عمر الباب خلفه هاتفآ :

لو كنتي مديتي رجلك لاوضه النوم كنتي هتلاقي الفلاشه بس اقول ايه غبيه 


رفعت اصابعيها بتحذير وهي تقول :

بلاش غلط


_ من عنيا يا برنسيسه هروح اجبلك الفلاشه واجي 


توجه عمر ناحيه غرفه النوم لتزفر فريده هاتفه :

يارب خلصني من الكائن التنح ده 


بعد مرور عدده ثواني وصل اليها صوت الاغاني المرتفعه لدرجه انها لم تسمع صوتها عندما قامت بمنادت عمر ..

التفت ناحيه باب الشفه وحاولت فتح باب الشقه ولكنه لم يفتح معاها ...

ضيقت بين حاجبيها وضربات قلبها ترتفع بقوه 


اقترب منها ثم هتف الي اذنيه مباشره :

قولتلك بلاش شيطاني وانتي مسمعتيش كلام مكنتش حابب نوصل مع بعض لمرحله دي 


ابتعدت عنه صارخه :

اياك تقرب مني 


_ تؤ تؤ ده انا هقرب وهعمل حاجات اكتر من القرب وحياتك 


جذبها من يديها بقوه ناحيه الغرفه وهي تتمسك بالاشياء وتحاول الافلات منه ولكن لا فائده من ذلك 

القاها علي الفراش وهو يقول بزعيق :

قولتلك يا بنت الناس بلاش انا مش عايز ائذيكي وانتي مفيش فهم


_ انا اسفه والله اسفه بس ونبي سيبني امشي بلاش تعمل فيا كده هشتغل في ال Night club زي ماانت عايز والله


_ بعد ايه ؟! ها بتقولي كلام ده بعد ايه ؟! ملهوش لازمه خلاص 


قام بفك ازرار قميصه وهو يقول :

حاولت كتير امسك شيطاني عنك بس لاسف انتي مساعدتنيش 


القي قميصه علي الارضيه ثم توجه ناحيتها صرخت عاليآ وهي تحاول الهرب منه ولكنه تمسك بها وقام بتقيد حركتها هاتفآ بهمس :

نفسي فيكي من اول مره شوفتك وانتي لافه جمسك بالفوطه 


حركت راسه بالنفي وهي تتلوي بجسدها حتي تتخلص من حصاره ذلك دفعها علي الفراش هاتفآ :

بطلي مقاومه لانها ملهاش لازمه 


حاولت النهوض ولكنه قيد حركت يديها ثم قال :

اقولك مفاجاه انا حبست سيف وليلي في ال Night club 


ضربت راسها بالوساده ليقول هو :

محدش هينقذك مني 


ركلت بقدميها وهي تقول صارخه :

 حد يلحقني الحقووووني


ابتسم وهو يقوم باطفاء نور الغرفه :

محدش هيلحقك انسي هو انا مشغل الاغنيه من فراغ يعني ولا ايه


__________________


ابتسمت بسعاده عندما استطاع سيف فتح الباب هاتفه :

اخيرآآآ 


_ يارب بس نلحق صحبتك بعد تاخير ده كله 


لتقول ليلي:

ان شالله هنلحقها فريده مش سهله وعمر مش هيقدر عليها 


_ اتمني والله 


_________________ 


انتهت حياتها قام عمر بنهيها في لحظه واحده ...


ابتعد عنها ثم توجه ناحيه مشغل الاغاني وقام باغلاق الاغنيه هاتفآ :

كانت ليله حلوووه اوووي 


لم تجيبه فريده بشئ جذبت الغطاء وقامت باخفاء جسدها وتنظر الي امامها بصمت والدموع تسقط من عينيها بصمت بالاضافه الي تورم وجهها من صفعات عمر لها ..


_شوفتي وصلتي لنفسك ل ايه ؟!! 


جلس بجانبها علي الفراش ثم اخرج عود الثقاب واشعل سجيارته قائلا وهو يزيح خصلات شعرها عن وجهها وينفث سيحارته :

مفيش نسخ لصورك غير علي موبيلي الي انتي مسحتيهم وتخيلتي انك لما تمسحيهم بايدك انا مش هعرف ارجعهم تاني يعني واحد هكر موبيلك وكاميرتك مش هيعرف يرجع شويه صور اتمسحوا من موبيله ؟!! دماغك صغيره اووي 


اغمضت عينيها وصاحت باكيه ليكمل هو :

نسيت اقولك كل الي حصل بينا اتصور صوت وصوره اتعمل كليب تحفه عيطي بقي اكتر واكتر واكتر وعايزك كمان تندمي كل ما تفتكري ان الي وصلك لهنا دماغك الغبيه 


وصل اليه صوت رنين الباب هتف وهو ينهض من جانبها ;

هشوف مين واجيلك مش هتاخر يا روحي


قال جملته الاخيره وهو يطبع قبله علي شفتيها ورحل تاركآ اياها ...


تناول سترته من الارضيه ثم قام باخذ مفاتيح الشقه منها وتوجه الي الخارج وقام بفتح البااب ليجد امامه ليلي وسيف 


هتف سيف :

عملت ايه في فريده يا عمر ؟!!!


_ وهعمل ايه يعني البت خدت فلاشه ومشيت حسابي معاك بكره بقي اكون فايقلك واعمل حسابك ملكش قعده في شقه بتاعتي 


_ لما انت معملتلهاش حاجه ليه كدبت علينا وقولت في حاجه تخصنا في المكتب؟!

قالتها فريده بانفعال ليقول عمر باستغراب :

انا قولت كده ؟!!


دفعه سيف وهو يقول :

انا هتاكد بنفسي اوعي من وشي


_اتجرات اوووي يا سيف

قالها عمر وهو ينفث السيجاره التي في يديه


وصل اليهم صوت صراخ فريده توجهوا جميعهم ناحيه الغرفه ليجدوا النيران مشتعله بفريده  ....


نهايه الفصل الرابع عشر



الفصل الخامس عشر 


يقف في المشفي امام الغرفه الموجوده فريده بها ينتظر خروج الطبيب 

اغمض عينيه عندما ظهرت امامها صورتها والنيران مشتعله في ذراعيها ولولا وصلوهما لكانت انتقلت الي جسدها باكمله ..

ومن المؤكد انها هي من فعلت ذلك بنفسها ارادت التخلص من حياتها ...

لاول مره يشعر بالذنب اتجاه احد ...


_ فريده لو حصلها حاجه انا هبلغ عنك واقولهم كل حاجه من اولها لاخرها

قالتها ليلي بتهديد 


وفي نفس اللحظه خرج الطبيب هتف عمر بلهفه واضحه :

بقيت كويسه صح ؟!


_  الحرق الي حصل في دراعها عميق مش سطحي ، احنا عملنالها جراحه دلوقتي وبعد فتره هتحتاج عمليه تجميل وترميم 

_________________


دلفت ليلي الي الغرفه الموجوده بها فريده لتجدها جالسه علي فراش تنظر بشرود امامها،


_ حمدالله علي سلامتك 


لم تنظر لها فريده من الاساس لتقول ليلي :

الدكتور طمنا وقال ان الحرق حصل في دراعك بس وبسيط جدا الحمدالله اننا لحقناكي كان ممكن نار توصل لجسمك كله ازاي هان عليكي تولعي في نفسك كده 


والاجابه صمت فريده لم تنطق بحرف واحد لتقول ليلي :

انا هخلصك من المشكله دي وهخلي عمر يشوف حل صدقيني والله ما هسيبك


اغمضت فريده عينيها تاركه ليلي تتحدث مع نفسها لا تريد سماع صوت احد 


__________________


بعد مرور الوقت خرجت ليلي من الغرفه هاتفه :

حرقتها وخرستها ؟!! البت جوه مش بتكلم بكلمها وهي مش معايا اصلا مبتكلمش ارتاحت لما دمرت حياتها


هتف سيف :

في ايه يا ليلي فهميني براحه 


لتقول ليلي :

فريده مبتكلمش مش بترد علي حد كانها مش سامعه اصلا قاعده كده باصه قدامها ومبتكلمش حتي عينيها مش بتتحرك باصه في حته معينه قدامها ومركزه فيها


هتف عمر :

لما دكتور يجي نساله ممكن يكون من اثر العمليه


_ده علي اساس ان العمليه اتعملت في لسانها ؟

قالتها ليلي بانفعال ليقول عمر :

متقلبيش دماغي بقي اكتر ما هي مقلوبه انا هروح اسال دكتور 


رحل عمر من امامهم ثم هتفت ليلي ;

هو عمر ماسك عليك زله تاني غير الصور بتاعتي ؟! 


_ لا ليه بتقولي كده 


اجابته ليلي :

عايزه اعرف انت ليه ضعيف قدامه كده مش قادر تتكلم معاه نص كلمه ليه 


_ يعني اعمل ايه يا ليلي افتحلك بطنه قدامك عشان ترتاحي ؟!! 

قالها بزعيق 


حركت راسها بالنفي ثم قالت :

شوف حل نوصله عشان ننقذ فريده الي صاحبك دمرها علي اقل نردلها الجميل الي عملته معانا انقذتنا كلنا ومعرفتش تنقذ نفسها

واول ما نخلص من موضوع ده انت من طريق وانا من طريق يا سيف مش عايزه بعد كده المح خيالك حتي قدامي 


!- وهتقدري تنسيني ؟!!


لم تجيبه وجهت راسه للناحيه الاخري بصمت 

_______________


لم يذهب للطبيب بل توجهه ناحيه غرفتها ثم دلف اليها وجدها ممده علي الفراش تنظر امامها 

_ عامله ايه يا برنسيسه ؟ ولا بلاش بتزعلك دي عامله ايه يا فريده ؟

ارتعش جسدها عندما وصل اليه صوتها وظلت علي وضعها كما هي 


جلس بجانبها علي المقعد الموجود بجوار الفراش  اصدر تنهيده طويله قبل ان يقول :

ليلي قالت انك مش بتكلمي ومبترديش علي حد مش عارف ده بمزاجكك وانتي قاصده كده، ولا انا السبب في دي كمان زي الحريقه 

مش فاهم انتي ليه مصممه تحسيسني بالذنب من ناحيتك اكتر من كده ؟ انا كاره احساسي بالذنب ده مش عايز احس الاحساس ده، عايز اشمت فيكي واقولك شوفتي دماغك وصلتك لفين بس مش قادر اعمل كده ياريتها صفحتك ما كانت ظهرت قدامي ولا شوفتها 


وعندما لم يتلقي منها رد هتف :

متسكتيش اتكلمي اشتمي وزعقي زي ما كنتي بتعملي قولي اي حاجه يا فريده 


اخرج من سترته هاتفه وبطاقه ذاكره ثم اكمل :

الموبيل الي عليه صورك اهو والكارت المومري ده عليه فيديو بلي حصل بينا ومره دي بجد انا معنديش نسخ تانيه 


لم تلتفت اليهم من الاساس تنظر امامها وضعهم بجانبها علس الطاوله ثم قال :

اهم جمبك يا فريده 


خرج من الغرفه لا يوجد اي شئ لديه يقوله اكثر من ذلك، 


ترك المشفي ورحل يشعر بالاختناق من كل شئ حوله ...


_________________


نهضت بصعوبه من الفراش وفي يديها الهاتف الخاص بعمر وبطاقه الذاكره

اخفت بطاقه الذاكره بجورب بنطالها والهاتف خرجت من الغرفه وهي تلتفت حولها بحرص حتي وصلت الي باب الخروج من المشفي،

اغمضت عينيها بتعب وهي تقف في الشارع 

تحاملت علي نفسها وظلت تسير بالطريق حتي وصلت الي كورنيش نهر النيل 

القت الهاتف بكل قوتها في النهر ثم جلست علي الارضيه لم تعد تستطيع تحمل الالم الذي بذراعيها اكثر من ذلك ...


قامت بمنادت احد الاشخاص الموجودين امامها وبالفعل وصل اليها هاتفآ :

انتي كويسه؟!


_ لو سمحت عايزه اعمل مكالمه من موبيلك هكلم والدتي تيجي تاخدني لان الجرح الي في ايدي شادد عليا ومش قادره اتحرك 


_ انا معايا عربيه ممكن اوصلك


حركت راسها بالنفي هاتفه :

لا شكرا ممكن موبيلك بس دقيقه واحده


اوما راسه بالايجاب ثم دس يديه في سترته واخرج لها الهاتف تناولته هي ثم بدات بكتابه رقم ما والاتصال به وعندما وصل اليها صوت والدتها هتفت :

ماما انا فريده تعالي خديني من عند كورنيش اهو كلمي الراجل ده يوصفلك بظبط انا فين بس تعالي خديني ونبي انا مش قادره اتحرك


_ مالك يا فريده حصلك ايه يا بنتي الو ردي عليا يا فريده الو


وصل اليها صوت الرجل وهو يقول :

بنت حضرتك تعبانه شويه مفيش حاجه متخافيش ، انا هوصف لحضرتك المكان وهفضل معاها لحد ما توصلي متقلقيش


_________________


اطفئ سيجارته العاشره بمنفضه السجائر الموجوده امامه علي الطاوله والتي ممتلئه باكملها ثم نهض عندما وصل اليه صوت رنين الباب نهض من مكانه ثم قام بفتح الباب ليجد ليلي وسيف امامه اغمض عينيه بنفاذ صبر ثم هتف :

افندم ؟!


_ هو ايه الي افندم فريده كانت هتموت النهارده بسببك انت لازم تصلح غلطتك دي


ليقول هو ساخرآ :

اصلحها ازاي بقي اروح اتجوزها يعني ولا اعمل ايه


اجابه سيف :

اه تتجوزها ملهاش حل غير كده اصلا 


جلس عمر علي الاريكه هاتفآ :

اتجوز ايه ؟! انا مش بتاع جواز فريده هتعرف تحل مشكلتها انا سلمتها الفيديو وصورها وكل حاجه تخصها ملهاش حاجه عندي هترجع لحياتها تاني وشويه كده وهتنسي فتره دي 


_ مصعبتش عليك ونار ماسكه فيه بسببك كان ممكن تتشوه كلها بسبب واحد حيوان زيك 

قالتها فريده بانفعال ليقول عمر :

قله ادب في بيتي مش عايز ما تلم سنيوره بتاعتك يا سيف ولا انت ملكش كلمه 


_ روحي دلوقتي شوفي فريده ممكن تحتاج حاجه وانا هتفاهم مع عمر 


_ فريده اتحرقت وبطلت تتكلم بسببك منك لله حسبي الله ونعمه الوكيل فيك ربنا ياخدك يااخي


_ ليلي خلاص روحي دلوقتي لفريده 

قالها سيف بحزم لتقول ليلي 

انا مش همشي من هنا غير لما عمر يوافق انه يتجوز فريده علي اقل حتي شهرين وبعدين يطلقها 


وضحكات عمر تغطي المكان باكمله زفرت ليلي بقوه هاتفه بعصبيه :

بلاش استفزاز يا بني ادم انت 


_ ما هو مش معني انك بقيتي نضيفه وملكيش سيدهات عندي هتزيطي فيها انا اقدر وانتي واقفه مكانك اجبلك حاجات تخصك العن من الي اتمسحوا فخليكي في حالك وملكيش دعوه 


وفي نفس اللحظه رن الهاتف الخاص بسيف اخرجه ونظر الي شاشه الهاتف قائلا :

دي مستشفي بتاعه فريده

___________________


وصلت والدتها برفقه احمد وطفلته الصغيره شاهيناز  وفارس ايضآ الي المكان الذي حدده الشخص لهما هبطت تهاني من السياره بهلع عندما وجدت ابنته جالسه علي الارضيه ويديها مغطاه بالشاش الابيض ووجهها المرهق للغايه ركضت اليها هاتفه :

فريده 


_ خديني البيت يا ماما عايزه انام علي سريري

قالتها فريده بصوت ضعيف 


اسندتها والدتها وهي تقول :

حاضر يا حبيبتي بس قوليلي ايه الي حصلك ومال ايدك ؟!


_هقولك بعدين بس اوصل سريري وارتاح 

استقل كلاهما السياره بالخلف وبجانبهم الصغيره شاهيناز 


وقف احمد مع ذلك الراجل الذي تحدثت فريده من هاتفه وشكره ثم استقل السياره وفارس بجانبه يتابع الموقف منذ البدايه بصمت تام لا يصدق ان هذه الفتاه هي من تشاجر معاها من قبل وقام بحبسها في الغرفه ...


_ كنتي فين يا فريده المده دي كلها هو ده الي هتروحي لصحبتك وترجعي ؟!


اسندت راسها الي احضان والدتها هاتفه :

هقولك كل حاجه بعدين بس خليني في حضنك دلوقتي 


ضمتها والدتها الي احضانها وهي تقول :

اهو يا نور عيني 


اغضمت فريده عينيها بارتياح ثم هتفت :

بكره نسافر اسكندريه مع جوزك انا مش عايزه اقعد هنا تاني خلينا نعيش هناك 


_ كل حاجه انتي عايزها يا فريده هتحصل 

قالها احمد نظر اليه فارس بنظرات غاضبه من كلماته تلك 


رتبت الصغيره غلي ذراعي فريده المغطي بالشاش قائله :

معلش انتي لما تاخدي الدواء هتخفي ومش هتوجعك 


ابتسمت فريده بسخريه من كلمات الصغيره ثم هتفت بداخلها :

ياريته كان وجع دراعي بس 


نهايه الفصل الخامس عشر .

انتظروني وباقي الروايه بعد التفاعل انا نفسي اسأل سؤال وحد يرد عليه ليه محدش بيعلق في المدونه ليه؟؟؟؟؟؟؟؟ 

الي هيرد عليه هبعتله باقي الروايه خاص قبل أي حد؛؛ 

البارت 16_17_18_19_20_من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع