#البارت_الاول
#روايه_منقذي
-ممكن تحكيلي اللي حصل معاكي الضابط تميم ؟
ندي بصتلو وسكتتت وكانت لسه في صدمتها من وفاه باباها ومقدرتش تتكلم أو تحكي اللي حصل كانت بتعيط بهستريا من غير ما تتكلم وتقول حاجه
- تميم : طيب تعالي معايا وبعد كدا هبقي اسمع افادتك وكدا كدا انتي لازم تشوفي بيت تاني عشان دا اتولع ومش هتعرفي تعيشي فيه و ....
- وفي وسط وهوا بيتكلم حد رد عليه من وراءه وبيقولو دي هتيجي معايا وانت تاخدها معاك علي اساس اييي ..
- تميم : انت مين انت وبعدين انت مالك هيا تروح فين ..
-انا ادهم ابن عمها وعمي قبل ما يتوفي موصيني عليها وبتهايالي ليا الحق اخدها لاني من عيلتها ...
- مش هتاخدها قبل ما اسجل المحضر واخد افادتها وبعدين عايز تاخدها خدها ..
- وهوا بيتكلم ندا بصتلو بصه كأنها بتقولو متخليهوش ياخدني معاه...هوا مفهمش النظره دي وبعدين كان ادهم عايز ياخدها
- ادهم : طب يلا ي ست ندا قوليلو اللي حصل خلينا نمشي من هنا ...
- تميم : ما تتكلم بحترام وبراحه ي جدع انت وإلا متعرفش تتكلم براحه ..
- وانت مالك بنت عمي وانا حر فيها وبعدين هيا كانت اشتكت ليك في حاجه ....
- لا مشتكتش بس تتكلم بحترام وانا موجود ..
- ادهم اخلصي ي ندا احكي خلينا نمشي
- ندا بخوف من ادهم وبصوت متقطع : ح اااضر حاااضر هحكي اهو..
- ندي : بابا كان حابسني في البيت ومكنش بيخليني اطلع وهوا قاسي وطبعو صعب في كل حاجه وانا كان من حقي اطلع واشوف الدنيا كنت اه بحبو بس كان بيضربني كتيررر كان بيحسسني ان انا مش بنتو ان انا جايه علي الدنيا دي بس اتهان لما فضل يعاملني كدا وانا حاولت أهرب كذا مره معرفتش بسبب انو كان موجود في خليتو ف يوم نايم دخلت اوضتو واخدت الفون واتصلت علي الشرطه عشان تنقذني وانت وحد كمان كان معاك رديتو عليا وقولتولي انكم هتبعتولي شرطيه تحاول تهربني ولما الشرطيه وصلت علي اساس انها معالجه فيزيائيه بدال اللي بتجيلو و الشرطيه قالتلو انو المعالجه الفيزيائيه صاحبتها في الشغل وانو هيا اللي باعتها عشانو المهم المعالجه الفيزيائيه دخلت و سلمت عليا وهيا كانت بتسلم ادتني في أيدي منوم وقالتلي في ودني احطو في الشاي سمعت كلامها وكتبت ورقه للشرطيه اقولها انو نفذتت اللي قالتلي عليه بس وانا بديها فنجان الشاي ب الورقه الورقه وقعتتت وبابا خدها وقرأها وبعد ضغط علي الشرطيه قالتلو أنها شرطيه مش معالجه فيزيائيه وعشان مش تهربني قتلها بدم بارد قصاد عيني وعرف انو انا اللي كلمتهم فضل يضرب فيا وفي لآخر خبطو علي دماغه عشان يبعد عني ولما بعدتت دخلت اوضتو واخدت الفون واتصلت عليكو تاني وعرفتكم أن الشرطيه اتوفت قولتولي حاولي تهربي بس في الوقت دا معرفتش لأن بابا كان كسر الباب ودخل عليا وحط بنزين علينا انا وهوا عشان سمعني بكلمكم وقالي مش هدخل السجن واسيبك وهموتك معايا قبل ما اتسجن وبعد ما قال كدا مسك الكبريت وولع في لارض لاول وجثه الشرطيه والنار فضلت تكبر وانا فضلت احاول ادخل اي اوضه تانيه عشان احاول اهرب ودخلت اوضه فعلا وهوا حاول يفتحها بس معرفش وفضلت فيها لحد ما سمعتو وهوا بيزعق بصوت عالي وبنادي عليا باسمي بصوت عالي اووي فتحت الاوضه لقيت النار مسكت فيه شوفت بابا وهوا بتوفي رغم انو كان صعب معايا بس مهما كان الموقف يقطع القلب كل دا ونظام بتحكي وبتعيط بهستريا وكملت كلامها لما خرجت من الاوضه شوفتو وهوا بيصرخ من الوجع من وجع النار ف الوقت دا معرفتش أخرج من البيت لانو كان متأمن ومخرجتش غير لما جيتو وخرجتوني منو ....
- تميم : تمام ي ندا البقاء لله وانا كدا هكتب افادتك والمحاضر هيتقفل ...
- ادهم: اظن بقي كدا اقدر اخدها ...
- تميم : .....
#يتبع
#البارت_التاني
#روايه_منقذي
ادهم : اظن بقي كدا اقدر اخدها ..
تميم : لا نشوفها لاول هيا موافقه تيجي معاك وإلا لا إنما انا مش هسمحلك تاخدها غصب عنها ..
ادهم بصلها بصه ارعبتها : اخلصي قوليلو انك هتيجي معايا ..
ندي بخوف : شكراا ي تميم هروح معاه ..
تميم : متأكده ..
ندي : ايوا متأكده ..
تميم : طيب دا رقمي لو حصلك اي حاجه انا هبقي موجود في اي وقت خلي بالك من نفسك ..
ندي : حااضر وشكرااا
ادهم : خلصتو وانت خلاص خلصت كلامك واقتنعت أنها هتيجي معايا يلا بقي امشي قدامي ي ندي
ندي بخوف منه : حااضر ..
ندي مشيت والخوف مالي قلبها من ادهم هيا عارفه انو قاسي وقلبو قاسي اووي وتعرف انو مش بيتفاهم وعارفه انو عصبي طبعو زاي باباها كانت ماشيه جمبو وبتقول ي تري هيعمل فيا اييي فضلت تفكر لحد لما وصلو البيت بتاع ادهم وادهم عايش هوا ومامتو واختو بس ..
ادهم : انزلي يلا وامشي قدامي ...
نزلت ندي ودخلت البيت واول ما دخلت ادهم نادي علي مامتو واختو ...
ادهم : ماما تعالي وانتي ي نور تعالي
ناديه مامت ادهم : اي ي بني في اي خير لسه بتتكلم وشافت ندي ...
ناديه : ازايك ي ندي البقاء لله ي بنتي ..
ندي : ازايك ي طنط ، الله الباقي
نور : ازايك ي نودي البقاء لله ي حبيبتي ..
ادهم : نور خديها الي اوضه من لاوض وانا هطلعلها دلوقتي ...
نور : حاضر .
ندي مشيت مع نور وبعد ما طلعت فوق ناديه قعدت من ادهم تكلمو بخصوص ندي ..
ناديه : ادهم دي بنت عمك وأبوها ي ابني كان وحش معاها ف براحه عليها متأذيهاش ...
ادهم : دا انا هدمرها وقال ابوها مفكرني كنت بتقرب منو عشان بحبو هه ميعرفش اللي فيها ..
ناديه : حرام عليك ي ابني البنت ملهاش ذنب في كل اللي حصل واهي كل حاجه بقت ليها لو قولتلها هديك اللي انت عايزو ..
ادهم: انا مش عايز حاجه انا عايز اخد حق ابويا اللي راح دا ومش هسيبها غير لما ادمرها وبعد كدا هرميها وتبقي تروح في داهيه ...
ناديه : متخليش الانتقام يعميك ي ادهم ندي ملهاش ذنب في كل اللي هتعملو معاها كفايه ابوها كان معيشها ازاي وعلي يدك كنت بتشوفو بزعقلها وبيضربها ازاي اوعي ي ادهم تأذيها دي بنت عمك برضو مهما كان ..
ناديه : لو سمحتي ي ماما متدخليش في اللي هعملو وانا هطلعلها دلوقتي فوق ...
ناديه : براحه عليها ي ابني ...
ادهم : أن شاء الله ..
طلع ادهم فوق لقي نور قاعده مع ندي وبتهدي فيها لان ندي كانت خايفه وكمان زعلانه وكانت بتعيط بهستريا ومش مبطله عياط دخل ادهم عليهم وشافها بتعيط ..
ادهم : نور اطلعي برااا عايز ندي ..
نور : حاضر تصبحي علي خير ي ندي ..
ندي اكتفت أنها تبصلها وتسكت وبعدين نور طلعت وسابتهم في لاوضه ..
ادهم : بصي بقي بقولك اي انتي هنا زايك زاي الخدم اللي عندنا بالضبط اوعي عمرك تفكري تعيشي زاينا انتي هنا خدامه وبس فاهمه وإلا مش فاهمه ..
ندي بزعيق : حرام عليك وانا عملت فيك اي عشان تعمل معايا كدا اذيتك في اي انا مش كفايه الوجع والذل اللي عشت فيه مع ابويا هاجي اعيشو هنا كمان ياأخي انت مش بتحس مش عندك نخوه وإلا رجوله ...
ادهم سمع الكلام واتعصب وبقي مش شايف قدامة راح مسكها وضربها علي وشها ومن قوه القلم وقعت علي الارض ووشها جاب دم ....
ادهم : لما تيجي تتكلمي معايا تتكلمي بأدب واحترام وهعرفك انا بقي مين اللي مش راجل أن شوفتي الشمس لمده يومين مبقاش راجل ....
بعد ما ادهم سابها كانت هيا واقعه علي الارض مش حاسه غير بوجع في قلبها ووجع كبيرررر اووي وجع مش عارفه تتخلص منو قلبها ارهفته الحياه قامت بالعافيه غسلت وشها وبعدين رجعت نامت تاني وهيا بتعيط ومش مبطله عياط كأنها جايه علي الدنيا دي تعيط بس ...
إنما ادهم بقي نزل تحت عند امو واختو ...
ادهم : ماما ندي متطلعش من باب الاوضه لو طلعت والله ما هسيبها ومفيش اكل يدخلها غير لما انا اقول وانا اللي هبقي ادخلهولها
ناديه : لي ي ابني كدا حرام عليك ...
ادهم انا قولت اللي عندي ي ماما وياريت يتنفذ
ناديه : ماشي ي ابني ...
خرج ادهم وركب عربيتو ومشي ...
وقعدت نور تسأل امها ناديه لي اخوها بيعامل ندي كدا
نور : ماما هوا اي ادهم اخويا بيعامل ندي كدا وهيا متستاهلش اللي بيعملو معاها دا ...
ناديه معرفش ي نور هوا حر بس لو زودها انا اللي هقف مع ندي ...
_______________
" عند تميم "
فاطمه والده تميم : تميم ي ابني كلم ابوك عايزك في موضوع ...
تميم : حاضر ي امي بس متعرفش عايز اي ...
فاطمه : معرفش والله بس انت مالك ي ابني .
تميم : في حاله صعبانه عليا ودماغي مشغوله ليعمل فيها حاجه ..
فاطمه : انا مش فاطمه حاجه ي ابن بطني فهمني انت ..
تميم : النهارده كان معايا محضر ب واقعه حريقه حصلت في بيت كان لاب عايز يقتل بنتو ويقتل نفسو وبعدين ابن عمها بعد ما عملت المحضر خدها بس مش مستريحلو مش عارف لي حاسس انو هيعمل فيها حاجه ...
فاطمه : متخفش ي ابني وبعدين دا ابن عمها يعني انت هتخاف عليها اكتر من ابن عمها ...
تميم: انا مش خايف بس كل الحكايه أنها صعبت عليا لأن حالتها صعبه وابن عمها كان بيكلمها بطريقه وحشه بس دي كل الحكايه ..
فاطمه : أن شاء الله هتكون بخير ي تميم ويلا روح شوف ابوك عايزك في اي ..
تميم : حاضر ..
راح تميم الي ابوه يشوفو عايزو لي ..
تميم : السلام عليكم ازايك ي بابا
مهاب : ازايك ي تميم تعالي اقعد عايزك في موضوع ..
تميم : خير ي بابا ...
مهاب : .....
يتبع
وللحديث بقية
#البارت_التالت
#روايه_منقذي
مهاب : ازايك ي تميم اقعد عايزك في موضوع
تميم : خير ي بابا ...
مهاب : عايزك تدور علي بنت صاحبي عرفت من لاخبار انو ابوها اتوفي بس مش عارف هيا راحت فين شوفها ونبي ي ابني راحت فين ...
تميم : تقصد ندي اللي باباها اتوفي في حادث حريق في البيت ...
مهاب : اي دا وانت عرفت منين ي ابني الحوار دا ..
تميم : انا اللي كنت ماسك القضيه ي بابا بس انت عايزه لي واي صلتك بيها ...
مهاب : ي ابني ابوها كان صاحبي وشريك تالت في الشركه دلوقتي ابوها اتوفي المفروض ندي بنتو ليها الحق تاخد أسهم في الشركه ..
تميم : طيب ي بابا اكيد هيا عارفه انها ليها أسهم في الشركه وهتبقي تاخدهم يبقي اي لازمتها ندور عليها ..
مهاب : ليها ابن عم اسمو ادهم ودا الشريك التاني في الشركه وطبعا لما عمو اتوفي طلب انو لأسهم تبقي باسمو وانا ي ابني مش عايز اظلم البنت دي حرام علينا ...
تميم : طيب ي بابا هدور عليها حاضر ....بس ي بابا ابن عمها خدها البيت ف اكيد هتبقي في بيتو انت متعرفش بيتو فين ؟
مهاب : لا انا كان كل تعاملي مع ابوها وادهم دا اصلا مكنش بيجي الشركه كتيرر كل شغلو كان بيبقي في البيت ومعرفش اي السبب...
تميم : تمام ي بابا هخلي شرطي عندي يجبلي كل معلوماتو وان شاء الله نعرفو مين ...
فلاش بااااك
نتعرف علي تميم..
تميم عندو 28 سنه ضابط في الشرطه بشرتو قمحاويه عيونه عسلي شيك اوي في لبسو وعندو كاريزما جامده ومعروف عنو انو شاطر في شغلو اووي
بااااااااك
مهاب : ربنا يخليك ي ابني بس اوعي تنسي الموضوع خليه في بالك ..
تميم : حاضر والله بكرا الصبح هشوف الموضوع دا بنفسي صدقني ....
مهاب : انا واثق فيك ي ابني انك قدها ...
تميم : ربنا يخليك ي بابا هقوم انا بقي انام تصبح على خير
مهاب : وانت بالف خير ...
تميم خلص كلام مع باباه وهوا نفسو... دماغو مشغوله بندي لان كان شاف طريقه كلام ابن عمها معاها وكان بيكلم نفسيه وبيقول ي تري عايزين يعملوا فيها اي او كان بيكلمها بالطريقه دي لي
__________
"عند ادهم "
نور الي ناديه : اي ي ماما ادهم اتاخر وندي من ساعت م دخلت البيت وماكلتش مش المفروض نديها اكل ؟
ناديه : هنعمل اي ي بنتي ما انتي شوفي طريقه كلام اخوكي ولو ودينا اكل ممكن يزعق أو يعمل في ندي حاجه واصلا انا خايفه عليها منو ....
نور : هنوديها ي ماما وهوا مش هيعرف ....
ناديه : طب استني ممكن تلاقيه ج...مكملتش الكلمه ولقيت ادهم رجع من براااا ..
ناديه الي ادهم : ادهم مالك كدا دايخ لي ..؟
ادهم : مفيش ي ماما انا طالع انام ..
ناديه : طب استني اجبلك تتعشي ...
ادهم : لا ماليش نفس للاكل ...وكمل كلامو هيا ندي اتعشت ؟
ناديه : لا ي ابني مش ودينا اكل ...
ادهم بدوخه : طب هاتي لأكل هطلع اديهولها ....
ناديه : طيب ي ابني ثواني ....راحت ناديه تجهز لأكل وادته الي ادهم ...
ادهم خد لأكل وطلع عند ندي وفتح ودخل لاوضه من غير استأذان ....وندي كانت نايمه بتعيط من الوجع اللي هيا فيه ....
ادهم : قومي كلي اخلصي ....
ندي : بصتلو وسكتتتت ومردتش عليه اكتفت أنها تبص وتسكت ....
ادهم : هوا انا مش بكلمك قومي يلا كلي اخلصي ...
ندي بعصبيه : انت حيوان انت عايز مني اي وبتعمل معايا كدا لي اصلا ياخي وانا عملتلك اي لكل دا حرام عليك مش هقول غير منك الله ...
ادهم وهوا كمان بعصبيه : عايزه تعرفي بعمل معاكي كدا لي عشان ابوكي ضحك الي ابويا ... ابويا ماتت بسكته قلبه بعد ما ابوكي سابو ومشي لما كانت الشركه ساعتها بتقع ابويا فضل يتحايل علي ابوكي عشان يفضل معاه لحد لما الشركه تكبر بس ابوكي سابو ومشي عمري ما هنسي ابويا وهوا بيتحايل علي ابوكي انو يفضل معاه كانت بعتبرو سندو إنما ابوكي الخاين سابو ومشي ف عز ما كان هوا محتاجه ...
فلاش بااااك
سعد ابو ادهم :ي احمد خليك معايا وجمبي انت وبنتك هتنزل القاهره لي ي اخويا دا احنا مالناش غير بعض ..
احمد ابو ندي : احنا مبقاش ليا حد هنا هعمل اي مراتي اتوفت هنا هاخد بنتي اللي فاضله ليا وننزل القاهره ...
سعد : ي احمد افضل جمبي ي اخويا نكبر الشركه ونرجع زاي ماهيا ..وتفضل جمبنا وندي هتتربي مع نور ...
احمد : انا كنت شايل فلوس هبدأ بيهم شركه بنفسي وهاخد بنتي وانزل القاهره ....
سعد بحزن : براحتك ي اخويا براحتك ...
باااك
ادهم بزعيق : عمري ما هنسي انكم بعد ما مشيتو ابويا اتوفي بعديها بيومين مقدرش علي بعد ابوكي كان بيعتبرو زاي ابنو دا حتي لما ابويا اتوفي ابوكي مفكرش يجي يحضر الجنازه وإلا هان عليه يتصل اصلا يقولي البقاء الله ...
ندي كانت بتسمع كل دا ومصدومه مكنتش تعرف انو باباها كان قاسي اوي كدا واكتشفت انو مكنش قاسي معاها هيا كدا كان قاسي كدا مع الكل ....
ندي : طب وانا زنبي اي انت كان حسابك مع ابويا انا مالي بكل دا ...
ادهم :ذنبك انك بنتو هوا اه هوا الي غلط بس قلبي مش ههدي غير لما ادمرك عشان اخد حق ابويا ...
ندي بزعيق : لو موتي هوا اللي هيخلي قلبك يهدي موتني بدال الذل دا وكدا كدا اصلا ماليش حد ف اقتلني وخلاص ...
ادهم وحاول يتقرب منها وهوا بيقول .: لو كنت عايز اموتك كنت موتك من زمان ي ندي إنما انا مش عايزك تموتي ...
ندي بزعيق : ابعد عني ي حيوان ...
ادهم : وابعد لي ما انتي كدا كدا هتبقي ليا برضاكي او بغصب عنك .....
ندي بزعيق وصوت عالي : انت اتجننت ابعد عني مش معني ان انا سكتالك ابقي ضعيفه لا انا اقوي مما تتخيل وايدك دي لو لمستني تاني هكسرهالك ....
ادهم بعصبيه : طب هنشوف هتكسري ايدي ازاي انا اتجوزك غصب عنك ...
ندي : دا نجوم السماء اقربلك من انو اتجوزك انت ي حيوان .....
ادهم :.......
يتبع
وللحديث بقية
البارت الرابع نزل علي صفحتي عايزه تفاعل وفولو واتمني الروايه تعجبكم ❤️
#البارت الرابع_من_روايه_منقذي
#البارت_الرابع
ادهم : هنشوف هتجوزك وإلا لا وبكرا كتب كتابنا ...
ندي : مش هتجوزك مش هتجوز حيوان أناا ...
ادهم : طب ماشي هنشوف هتتجوزي الحيوان دا ازاي وسابها ومشي ....
ندي بعد ما خرج قعدتت علي السرير بتنهيده يارب اختارلي الصالح يارب انا مش حمل كل دا كفايه انا عشت كتيرررر اوي بتذل وانا عايشه مع بابا ومعرفش كان بيعمل معايا كدا لي يارب مش عايزه افضل معاه ابعدو عني يارب ساعدني وخليك جمبي انا ماليش غيرك .......ندي كل دا وقاعده عماله تعيط وتدعي وبعدين قامت تصلي قيام الليل وفضلت تدعي كتيررر اووي وهيا بتصلي وبعد ما خلصت صلاه راحت علي السرير وكانت لسه بتعيط نامت وهيا الدموع علي خدهاا...
ناديه راحت الي ادهم اوضتو لأنها كانت سمعت صوت زعيق وشافته وهوا خارج من عند ندي ...
ناديه : اي ي ادهم ي ابني كنت بتزعق مع بنت عمك لي ...
ادهم : بكرا كتب كتابنا ...
ناديه : انت اتجننت عايز تتجوزها غصب عنها انت اي الانتقام عماك للدرجه دي مبقتش بتحس حرام عليك تظلم ندي معاك حرام عليك ....
ادهم : ايوا للانتقام عماني هيا اه مالهاش ذنب غير أنها بنتو وانا قلبي مش هيهدي غير لما اشوفها مذلوله وعشان يبقي ليا حكم وكلام عليها هتجوزها ....
ناديه : وانا مش هسمحلك تتجوزها غصب عنها وتأذيها مهما كان دي زاي بنتي ومش هخليك تتجوزها عشان انت متستهلهاش ....
ادهم : هتجوزها ي ماما دي مش هتتجوز حد غيري دي هتبقي ليا وهتشوفي ...
ناديه :حرام عليك ي ابني حرام عليك تعمل فيها كدا خلي في قلبك رحمه شويه متخليش الانتقام يعميك .....
ادهم : انا قولت اللي عندي ي ماما تصبحي علي خير ...
ناديه طلعت من عندو وبتتوعد أنها متخليش الجوازه تتم عشان ميظلمش ندي معاه ....
إنما ادهم كان قاعد بيفكر ف انو هوا اي عايز يتجوزها مش معقول يكون كل دا بسبب الانتقام ممكن عشان يكون حبها ومش عارف أو بيكدب نفسو انو بيعمل كدا عشان ينتقم منها ....
اليوم عدي علي ابطالنا بكل حزن وتفكير وعياط ...
"تاني يوم الصبح "
"عند تميم "
مهاب : فين ي فاطمه تميم ....
فاطمه كانت لسه هترد ونزل تميم من فوق ...
تميم : انا هنا اهو ي بابا ....
يارا اخت تميم : احم وانا كمان هنا وإلا مش عايزني بتسألو علي تميم بس ...
فاطمه بضحك : تعالي ي آخره صبري ي اللي لسانك اطول منك ...
يارا : لا ي ماما ملكيش حق مين دي اللي قصيره ...
فاطمه : انتي ...هوا انتي مش شايفه نفسك قصيره ولا ايييي ...
يارا : تؤ مش شايفه غير اني قمر ودمي عسللل عشان اللي جايباني نحله ....
فاطمه : ايوا ايوا اضحكي عليا بكلمتين ...
يارا : عيب عليكي ي فطوم دا انا مفيش اصدق مني ...
مهاب : خلصتو اقعدو بقي عشان نفطر .... وانت اق ي تميم عشان تفطر وبعدين تشوف الموضوع اللي قولتلك عليه ...
تميم : حاضر ي بابا وانا قولت لواحد يجبلي كل معلوماتو واول ما اوصل هعرف كل حاجه عنو وبعدين هبقي اروح اجيبها ....
مهاب : تمام ي ابني ...
خلصو اكل وتميم راح شغلو و يارا راحت الكليه .....
"في الشغل عند تميم"
تميم : ادم عايزك تجبلي معلومات عند واحد اسمو ادهم سعد الفيومي وتيجيلي النهارده قبل بكرااااا وبسرعه ياريت ...
__________
تميم صاحب آدم واكتر من صاحب بعتبرو أخوه كمان ادم اكتر حد بيفهمو وبيحكيلو علي كل حاجه اللي اهلو ممكن ميعرفوهاش ....
_______
ادم : اي ي صاحبي غريبه استعجالك علي موضوع كدا وبعدين عايز معلوماتو لي ....
تميم : عشان اعرف عنوانو عشان عايزو وبعدين يلا بقي عشان تشوف شغلك ...
ادم بابتسامه : حاضر ي باشا احنا تحت امرك ي برووو ...
تميم : تسلم ي برووو ويلا بقي اخلص .
ادم : طيب خلاص اهو انا ماشي ....
_________________
"عند ادهم "
ادهم قام من النوم وخد دش وبعدين نزل الي مامتو تحت لقاها قاعده مع نور وبيجهزو الفطار ....
ادهم : صباح الخير ...
ناديه بصتلو وسكتتتت ومردتش عشان زعلانه منو ومن اللي هيعملو ...
نور : صباح الورد ي برووو ....
ادهم : اه صحيح ي نور ابقي جهزي النهارده ندي عشان النهارده كتب كتابنا .....
نور بخضه : كتب كتابكم ...طب وندي موافقه ..
ادهم : لا مش موافقه بس هتجوز غصب عنها وقام من علي الفطار وقبل ما يمشي كمل كلامو وهوا بيقولها ....متنسيش تظبطي ندي وتنزل عشان لما المأذون يجي ... وسابهم ومشي وقالهم انو رايح الشركه ...
نور بعد ما مشي : انتي تعرفي ي ماما موضوع كتب كتابهم دا ...
ناديه : ايوا قالي امبارح بس مش هخلي الجوازه دي تتم ندي متستاهلش واحد زاي ابني ابدااا ندا تستاهل حد يعوضها عن اللي عاشتو مع ابوها مش هسمحلو بكدا ابداااا ....
نور : طب وهتعملي كدا ازاي ....
ناديه هقولك بس لما انزل من عندي ناديه عشان هطلعلها ...
ناديه طلعت ل ندي لاقتها نايمه ووشها باهت من كتيررر العياط ...
ناديه .: ندي ندي قومي عايزاكي في موضوع ...
ندي بخضه : خير ي طنط ...
ناديه: صباح الخير لاول ي بنتي ...
ندي : صباح الورد ي طنط ...
ناديه : تعرفي انك حتي وانتي وشك باهت قمر وملامحك بريئه ...
ندي : تسلميلي ي طنط دا من زوقك ...
ناديه : كنت جايه اتكلم معاكي بخصوص جوزاك من ادهم ....
ندي : انتي كمان عايزاني اتجوزو غصب عني ...
ناديه : لا ي بنتي مش موافقه انا جايه اقولك ...........
يتبع
وللحديث بقية
#روايه_منقذي
#البارت_الخامس_من_روايه_منقذي
ندي : انتي كمان عايزاني اتجوزو غصب عني....
ناديه : لا ي بنتي مش موافقه واصل انا جايه اقولك أن ادهم علي قد ماهوا كويس بس للانتقام منك عاميه وغير كدا انتي صدتيه لما قرب منك وكمان ابني ......قالت كدا وسكتتتت
ندي : مالو ي طنط كمان ..
ناديه : ادهم بيشرب مخدرات من بعد م باباه اتوفي ...
ندي : نعم انتي بتقولي اي ي طنط وعايزني اتجوزو وكأن هوا مفيهوش اي غلطه وكمان واثق من نفسو ...
ناديه : بس هوا اول ما شرب شرب غصب عنو شرب عشان ينسي وفاه والده انتي مكنتيش عارفه هوا كان بيحب ابوه ازاي ي بنتي وهوا عشان أتأثر ب وفاه والده تعب بالشكل دا واتغير 180 درجه انا عارفه أن دا مش مبرر انو يشرب بس هوا مش عارف يتغير .....
فلاش باااااك
نتعرف علي ادهم ...
ادهم عندو 28 سنه مهندس وشريك في شركه مقاولات ادهم عيونه سمراء كا سواد الليل جسمو جسم رياضي شعره اسمر اللون عندو غمازات وعندو ابرستيج عالي قاسي القلب وعصبي جداا و كمان المخدرات دمرتو لانها فعلا بتدمر من انسان كويس لانسان ملوش لازمه في الحياه إنسان بيبقي عايش ومش باقي علي الدنيا المخدرات ممكن تعكس حياتك كلها وكمان تدخلك في اكتئاب وغيروو والحاله النفسيه بتبقي صفر وغير أنها حرام ف ربنا يبعدها عننا يارب ....
بااااك
ندي بحزن عليه : بس ي طنط انا مش هقدر اتجوزو دا عايز يتجوزني عشان ينتقم مني ويذلني مش ف دماغو غير انو يذلني وبس وبعدين دا بيضربني و مش انا اللي اعيش مذلوله في يوم .....
ناديه : انا عارفه ي ندي انك مشوفتيش يوم حلو في حياتك بسبب باباكي وانا والله بعتبرك زاي بنتي ومقدرش اخليكي تعيشي اللي عشتيه قبل كدا تاني عشان كدا عايزاكي تمشي قبل ما ادهم يجي امشي شوفي حياتك وشوفي مستقبلك ...اكيد مستقبلك مش مع ادهم ..
ندي : طب ولما يجي هتقولو ايي مايمكن يعمل حاجه فيكم......
ناديه : لا متخافيش علينا ميقدرش يعمل حاجه ...
ندي : طب انا هروح فين ؟
ناديه : هديكي فلوس وتنزلي القاهره وسيبك من الصعيد ومن للانتقام اللي هنا وروحي عيشي حياتك وابدأئي من جديد وربنا يعوضك ي حبيبتي بالاحسن يارب ...
ندي : حقيقي مش عارفه اشكرك ازاي ربنا يخليكي ليا
ناديه : تسلميلي ي حبيبتي ويلا بقي قومي جهازي نفسك قبل ما ادهم يوصل ...
ندي : حاضرر
ندي : بس انا معنديش لبس انا مجبتش حاجه معايا من بيت بابا ...
ناديه : ثواني هجبلك من عند نور ..
ناديه راحت ل نور وطلبت منها كام طقم ل ندي ونور عشان بتحب ندي ادتها هدوم ليها وراحت سلمت عليها قبل ما تمشي ...
نور : ابقي طمنينا عليكي ي ندي ...
ناديه : خلي بالك من نفسك ي ندي ...
ندي : حاضر ي طنط ... يلا باي ...
ندي طلعت من البيت وهتسافر من الصعيد لحد القاهره ...
نور بعد ما مشيت ندي قعدتت تتكلم مع مامتها ...
نور : لي ي ماما خليتي ندي تمشي ؟
ناديه : ي بنتي انتي متعرفيش اخوكي عايز يأذيها ازاي وغير كدا اخوكي بيشرب ولما كان جاي من برا المره اللي فاتتت كان جاي شارب وطلع ل ندي دايخ ومش في وعيه وكان بيحاول يقرب منها بس ندي منعتو وزعقتلو وكمان جرحت رجولتو ومفيش راجل بينسي واحده جرحت رجولته ف كان هيأذيها ومش هيسيبها واصلا ي بنتي كان عايز يتجوزها عشان يجرحها وهيا زاي بنتي وانا عندي انتي واللي مرضهوش علي بنتي مرضهوش علي بنات الناس ...
نور : صح ي ماما عندك حق يلا ربنا يصلح حالو وينسي الانتقام دا ....
__________
"عند تميم "
ادم : جبتلك كل معلوماتو ي برووو اسمو ادهم صاحب شركه في المقاولات وليهه اسمو ف السوق بس في الاخر حصل عندو مشاكل في الشغل وبدأ اسمو ينزل هوا عشان هوا ولدته في الصعيد العنوان ****** عايش مع ولدته واختو باباها متوفي وهوا عندو 20 سنه ...
تميم : تسلميلي ي برووو ... يلا بقي انا ماشي ...
ادم : استني بس رايح فين ..؟
تميم : رايح ليهه عشان عايز اجيب بنت عمو ..يلا هيبقي احكيلك الحوار بعدين ....
ادم : تمام خلي بالك من نفسك ..
تميم : خلصا ...
تميم طلع ركب عربيتو واتصل علي باباه قبل ما يسافر عشان يقولو انو عرف بيتهم وانت رايح يجيب ندي ...
تميم : الو ي بابا ...
مهاب : الو ي بني خير حصل جديد ..؟
تميم : ايوا مسافر دلوقتي للصعيد عشان اجيبها ...!
مهاب : خلي بالك منها ي تميم و اوعي تزعل منك وانت جايبها ابقي فهمها الموضوع ...
تميم : حاضر ي بابا ....
خلص تميم مع باباه وركب عشان يسافر يجيب ندي ...
__________
"عند ادهم في الشركه "
ادهم : سليم انا لازم دلوقتي امشي ورايا مشوار ...
سليم : رايح فين لسه قدامنا شغل ....
ادهم : اشتغل انت انا معايا حاجه لازم اعملها النهارده وبعدين نبقي نشتغل ....
سليم : ماشي تمام امشي انت وانا هكمل شغل ....
ادهم خرج من الشركه وركب عربيتو عشان يروح يتجوز من ندي بس هوا ميعرفش ان ندي مشيت بس ي تري هيتجوزو وإلا لا ....
وصل ادهم البيت واول ما دخل سأل علي ندي ....
ادهم : ماما ندي جهزت هتصل علي المأذون يجي ويجيب اتنين معاه شهود ...
ناديه : مش عارفه ي بنتي اطلع شوفها كدا هيا فين ...
ادهم : تمام
طلع ادهم عشان غرفه ندي وفضل يدور عليها بس للاسف طلع علي الفاضي طلع لقي ندي مش موجوده
ادهم بعصبية : ماما ي ماما زفته دي راحت فين ؟
ناديه : معرفش راحت فين ...
ادهم : لا اكيد تعرفي ماهيا مش هتمشي كدا لوحدها ...
ناديه : اقصد اي ي ادهم اقصد ان انا اللي قولتلها تمشي ...
ادهم : بلا قصد بلا زفت انا ماشي وهروح اجيب وهتشوفي وهتجوزها دي مش هتتجوز غيري وإلا حد هياخدها غيري ...
ناديه : ما تسيبها ي ادهم تعيش حياتها انت اي ياأخي قلبك بقي قاسي اوي كدا بالشكل دا لي وبعدين عايزها تتجوز واحد بيشرب مخدرات عايزها تبقي كتبت علي نفسها انها تدمر ...؟
ادهم بعصبية : وهوا كنت أنا شربت مخدرات بسبب مين مش المشكله ابوها مش ابوها هوا اللي ساب ابويا لحد لما اتوفي وانا شربت بعد ما ابويا اتوفي ومبقتش عارف اسيبو وعايزاني انسي كل دا وانسي حقي عايزاني اسكت علي كل اللي حصلي بسبب ابوهاا ..
ناديه : وهيا مالها ياأخي ما ابوها اتوفي كنت خد حق ابوك وحق من ابوها مش منها ...
ادهم : ما ابوها اتوفي يبقي مبقاش غيرها اخد حقي منها .....
ناديه : انسي ي ابني انسي عشان ربنا انسي عشان وحاول تغير من نفسك ...
ادهم : لا مش هنسي وهروح وهجيبها وساب مامتو وركب عربيتو ومشي ....
_________
"عند ندي "
ندي : ياربي دلوقتي المواصلات وقفت هعمل اي وهوصل ازاي يارب ساعدني ...
ندي كانت واقفه علي الطريق ومش عارفه تروح فين لحد لما عدي من قصادها شخص ف سألتو تروح فين ....
ندي : لو سمحت ممكن تقولي اوصل ازاي للقاهره ...
الشخص : هتروحي ************
ندي : شكرا ي كابتن شكرا اوووي وسابتو ومشيت وفضلت ماشيه في الطريق والطريق كلو كان ضلمه كانت ماشيه ومش شايفه حاجه قصادها لحد لما لقت نفسها واقعه قدام عربيه ...
ي تري ندي وقعت قصاد عربيه مين ؟
#يتبع
وللحديث بقية
تعليقات
إرسال تعليق