#البارت_السادس_من_روايه_منقذي
ندي : لو سمحت ممكن تقولي اوصل ازاي للقاهره ...
الشخص : هتروحي ************
ندي : شكرا ي كابتن شكرا اوووي وسابتو ومشيت وفضلت ماشيه في الطريق والطريق كلو كان ضلمه كانت ماشيه ومش شايفه حاجه قصادها لحد لما لقت نفسها واقعه قدام عربيه ..!
تميم : ي نهار اسوح اي اللي انا عملتو دا ...
تميم اول ما شاف ندي عرفها لان كان شافها قبل كدا وحقق معاها ....
ندي : عايزه اروح القاهره مترجعنيش الصعيد مش عايزه اتجوزوه ...تميم مكنش فاهم هيا بتقول اي كل اللي كان عايز يعملو انو ينقذها وياخدها علي اقرب مستشفى وفعلا قام دخلها العربيه وخدها علي المستشفي ....
تميم اول ما وصل المستشفي : عايز دكتور بسرعه ...دخل الدكتور عشان يكشف عليها وبعد ما طلع من عندها ...
تميم : قولي ي دكتور هيا عامله اي دلوقتي ....
الدكتور : الواضح انها مش متمسكه بالدنيا خالص بس علي العموم هيا هتبقي كويسه وبسبب خبطه العربيه حصلها شويه كدمات في وشها بس أن شاء الله خير ...
تميم : طب اقدر ادخل اشوفها واطمن عليها ...
الدكتور : ايوا تقدر وياريت تحاولوا تشوفو حد قريب منها يبقي يدخل يكلمها عشان متدخلش في انهيار عصبي وساعتها هيبقي خطر عليها ...
تميم : تمام ي دكتور عن اذنك ..
دخل تميم عند ندي وكانت زاي الملاك الهادي برغم من أنها تعبانه ووشها باهت ومشحوب بس ومع ذالك كانت جميله ندي بنت مكنتش تساهل كل الحزن اللي شافتو دا بس دا كان مكتوب لها بس ي تري هتبقي في الحزن دا كتيررر ي تري هيبقي نصيبها في الدنيا حزن وبس ؟....
ندي فاقت بعد دخل تميم واول ما شافتو سألتو هيا فين ؟
ندي : هوا انا فين وانا اي اللي جابني هنا وانت اي اللي جابك هنا وشوفتني فين تاني ....
تميم : هفهمك انتي وقعتي قدام عربيتي ف كان لازم اجيب هنا عشان اطمن عليكي وبعد كدا هترجعي معايا البيت ...
ندي : وانا ارجع معاك لي وانت مين اصلا عشان اروح معاك ؟..
تميم : بتهايالي انتي عارفه ان انا ضابط في الشرطه وكنت ماسك قضيه باباكي وغير كدا بابا طلب مني ادور عليكي عشان تاخدي حقك في شركه ابوكي ...
ندي : انا مش عايزه حاجه انا عايزه اعيش بس مرتاحه وابن عمي يبعد عني ...
تميم : تقصدي ابن عمك اللي روحتي معاه ؟
ندي : ايوا ابن عمي كان عايز يتجوزني غصب عني ....
تميم : نجوم السماء اقربلو من انو يتجوزك ..
ندي : وانت اي مزعلك بتهايالي الموضوع دا يخصني ...
تميم : لا ابداااا بس الجواز مش بالغصب ...
ندي : اها تمام ...
في الوقت دا الباب خبط وكان الدكتور بيستأذن انو يدخل عشان يشوف حالتها ... ودخل وكشف عليها تاني وتميم سألت إذا كان يقدر ياخدها وإلا اييي ....
تميم : دلوقتي ممكن اخد ندي ي دكتور صح ...
الدكتور : ايوا بس ياريت ي ندي تاخدي بالك من نفسك كويس ...
تميم : شكرا ي دكتور وطلع مع الدكتور برا الاوضه ودفع الحسابات المستشفى وبعدين رجع ل ندي تاني عشان ياخدها ويرجع البيت ...
تميم : يلا عشان نرجع البيت ...
ندي : بس انا ماليش بيت ..
تميم : الواضح انك بتنسي بسرعه انا قولتلك أن هترجعي معايا البيت ...
ندي : لا مش عايزه انا همشي اشوف ليا مكان تاني ...
تميم : بطلي عند ويلا قومي ...
ندي : لا اتفضل انت امشي و انا هشوف هروح فين ...
تميم : اه عايزه تفضلي هنا وبعد ما تمشي ابن عمك يتجوزك ...
ندي : لا ميقدرش ..
تميم : اه قولتيلي عشان كدا هربتي من بيتهم ...
ندي مردتش لان فعلا كان هيقدر يتجوزها غصب عنها ...
تميم مستنهاش ترد خدها من ايديها وطلع من المستشفى وركبها العربيه وطول الطريق متكلموش كانو ساكتين بس كل واحد جواه كلام كتيرر عايز يقولو ...
تميم بيحكي ...
معرفش لي كنت عايز اساعدها واتعصب لما عرفت انوابن عمها عايز يتجوزها ندي من اول يوم شوفتها فيها وهيا شاغلاني من بعد ما حكتلي قصتها يمكن تكون عشان اترأفت بيها عشان حياتها اللي عاشتها بس اللي مكنتش فاهمه انا لي كنت خايف عليها اوي كدا و لي حاببب وجودها جمبي بس مش معقول احبها لا انا مش بتاع حب والكلام الفاضي دا ..........
ندي بتحكي ....
كنت مطمنه بوجوده جوايا احساس بيقولي انو مش ممكن يأذيني في يوم وإلا يكون سبب اني حزينه كنت عارفه أن محدش هيخلصني من ابن عمي غيرو بس في نفس الوقت خايفه يخذلني واعيش حياه مأساويه تاني .....
لاتنين كل واحد واحد جواه كلام ومشاعر بس مش قادره يتكلم او مش فاهمها فضلو ساكتين كدا لحد لما وصلو البيت .....
تميم : اتفضلي انزلي يلا ....
ندي نزلت ودخلت مع تميم اللي في البيت رحبو بيها ...
مهاب : اهلا ي بنتي اتفضلي تعالي البيت بيتك ...
فاطمه : نورتي ي بنتي تعالي ...
ندي كان باين عليها أنها تعبانه و دا كان باين علي وشها اووي عشان كدا ابو تميم طلب منها أنها ترتاح لاول وبعدين يتكلمو ...
مهاب : باين عليكي تعبانه اوي ي بنتي روحي مع فاطمه اوضه من لاوض اللي فوق ترتاحي فيها وبعدين نبقي نتكلم ....
فاطمه : تعالي ي بنتي معايا متتكسفيش ...
ندي : شكرا ي طنط ....
طلعت ندي مع ام تميم وقعدتها في اوضه فخمه وطلبت من الخدم يطلعولها اكل و عصير فرش وبعدين نزلت تحت وسابت ندي ترتاح ...
مهاب الي تميم : اي ي بنتي لقيتها فين ومالها تعبانه كدا
تميم : والله ي بابا لقيتها علي الطريق وانا رايح الصعيد ووقعت قدام عربيتي واللي فهمتو منها أنها كانت سايبه البيت عشان ابن عمها عايز يتجوزها غصب عنها ....
مهاب : هيا وصلت معاه لكدا لا ي ابني احنا لازم نتصرف البنت ملهاش حد دلوقتي وانا كنت صاحب باباها ماهما أن كان بينا عيش وملح ف لازم نحميها وحتي لو مش نعرفها بحكم شغلك انت لازم تحميها من اي حاجه تأذيها ...
تميم : فاهم ي بابا و اوعدك انو مش هيحصلها حاجه طول ما انا موجود .....
مهاب : واثق فيك ي ابني ....
تميم : شكرا ي بابا هستأذن انا بقي هطلع ارتاح شويه في اوضتي وبعدين نبقي نتكلم ....
طلع تميم أوضته عشان يرتاح شويه من السفر وكدا ....
_________
"عند ادهم "
فضل يدور عليها وملقاش اي اثر ل ندي اتصل علي السكرتيره اللي في الشغل وطلب منها عنوان مهاب الميناوي شريكه في الشغل.....
ادهم : الو عايز عنوان مهاب الميناوي حالا الشريك التالت في الشركه .....
السكرتيره : حاضر خليك معايا شويه ....
العنوان ي فندم *********
ادهم : تمام وقفل معاها و خد العنوان واعرف انو البيت في القاهره وهيسافر القاهره عشان يجيب ندي ي تري هترجع معاه وإلا هيكون النصيب ليه رأيي تاني ؟
#يتبع
وللحديث بقية
#البارت_السابع_من_روايه_منقذي
ادهم : تمام وقفل معاها وخد العنوان وعرف انو البيت في القاهره وهيسافر القاهره عشان يرجع ندي ... ركب عربيتو وسافر ووصل البيت .. رن جرس الفيلا طلع الخدم وطلب انو يقابل مهاب الميناوي والد تميم .....
الخدم : مهاب بيه في واحد برا اسمو ادهم بيه عايز يشوفك ...
مهاب :دخلو وانا هطلع دلوقتي حالا ...
الخادم راح دخل ادهم الصالون لحد ما مهاب يطلعلو ....
مهاب : اهلا ادهم منور البيت ...
ادهم : منور ب أصحابه ....
مهاب : تسلم .... خير في حاجه عشان كدا جاي ...
ادهم : جاي اخد ندي الي عندكم وبتهايالي انتو عارفين انو هيا بنت عمي ومش من حقكم تاخدوها ...
مهاب : وبتهايالي بنت عمك مش صغيره عشان تقول هيا عايزه تروح فين وتقعد فين ...
ادهم : لو سمحت متدخلش في خصوصيات بيتنا وبعدين هيا مش هتكون بنت عمي وبس لا هتكون مراتي ...
مهاب : بس انت جيت متأخر لأنها بقت مرات تميم ابني ومش هسمحلك تاخدها ابداااا وتأذيها ....
ادهم بعصبية : مرات مين أن شاء الله ودا حصل امتا بقي ...
مهاب : النهارده .....حصل النهارده وبتهايالي كدا بقي متقدرش تاخدها من جوزها ويلا اتفضل اطلع براااا ...
تميم صحي علي صوت ابوه ونزل تحت لقي ادهم موجود وبيقول الي باباه ....
ادهم : مش هسيبهم يتهنو بيها و اوعدك هاخدها و لو علي رقبتي .....
مهاب : اللي عندك اعملو انت ناسي أن جوزها يكون ضابط شرطه ...
كل دا وتميم واقف مش فاهم حاجه لحد لما ادهم شافت واقف وقالو ..
ادهم : ابقي قابلني لو اتهنيت بيها ...
مهاب شاور الي تميم انو يسكت وتميم رد وقالو ....
تميم : وإلا تقدر تعمل اي حاجه ....
ادهم بعصبية : هنشوف وسابهم ومشي وفضل تميم ومهاب في الصالون لوحدهم وندي كانت نزلت علي الصوت بس مخلتش ادهم يشوفها عشان مش ياخدها معاه .... بعد ما ادهم طلع تميم سأل باباه علي اللي قالو ...
تميم : بابا انا مش فاهم حاجه وإلا فاهم اي اللي بيحصل دا ...
مهاب : هتتجوز ندي ي تميم ...
تميم : نعاااااام وانا اتجوزها لي بقي أن شاء الله ....
مهاب : عشان ننقذها من ابن عمها وبعدين انا بقولك هتتجوزها وكتب كتابكم هيكون النهارده ...
تميم : مستحيل اتجوزها ي بابا مش عشان ننقذها اتجوزها...
مهاب : والله لو ما سمعت كلامي ليكون والا انت ابني وآلا اعرفك .....
تميم بعصبيه : ي بابا انت ازاي تقول كدا وكل دا عشان اي عشان واحده غريبه كل اللي بيجمعكم أنها بنت صاحبك ...
مهاب : انا قولت اللي عندي مفيش نقاش تاني ...
تميم : تمام موافق ...
مهاب : كنت عارف انك مش هتخذلني وانك هتوافق جهز نفسك النهارده كتب الكتاب ...
تميم : تمام ...
مهاب : هروح بقي اقول ل ندي عشان متتصدمش ...بس للاسف قبل ما يروح ندا كانت سمعت كل حاجه وسمعت رأيي تميم فيها ورفضتتت أنها تتجوزو....
مهاب : انا عارف انو اي حد مكانك من حقها ترفض بس صدقيني مش هختارلك غير لاحسن ولو ي ستي مش عايزاه استني تاخدي نصيبك في الشركه وادهم دا يطلعك من دماغو وبعد كدا اطلقي من تميم ....
ندي : انا واثقه فيك ي عمو وانا موافقه ...
مهاب : يلا بقي قومي جهزي نفسك عشان كتب الكتاب الساعه 6 بليل .....
ندي بعدم شغف : حاضر
مهاب : ربنا يخليكي ي بنتي ....
ندي : تسلميلي ...
ندي طلعت اوضتها و مهاب راح يقول ل فاطمه مراتو ان تميم هيتجوز ندي ....
مهاب : فاطمه قومي جهزي يلا عشان كتب كتاب ابن النهارده ....
فاطمه : ودا ازاي وهوا موافق ...
مهاب : ايوا موافق ...
فاطمه : ومين اللي هتبقي مراتو ...
مهاب : ندي هيا اللي هتبقي مراتو ...
فاطمه : ولي تعمل كدا ي مهاب لي تجبرو ان يتجوزها ...
مهاب : لانو مش هيلاقي زايها وبعدين ابن عمها عايز يتجوزها وهوا بيشرب مخدرات وابنك ميعرفش كدا ومقولتلوش عشان ميقبضش عليه ندي عشان تخلص منو لازم تتجوز تميم وبعدين بقي ابنك تميم لو مش عايزه مكنش وافق ما انتي عارفه تميم قبل كدا كنت هجبرو علي واحده وقولتلو نفس الكلام وموافقش برضو يعني هوا لو كان رافضها كان عمل زاي المره اللي فاتت ...
فاطمه : ايوا عندك حق و أن شاء الله دا خير ليهم ...
مهاب : أن شاء الله ....
دخلت يارا وهما بيتكلمو ....
يارا : بتتكلمو في اي من غيري بقي ...
مهاب : بنتكلم في جواز اخوكي ....
يارا بصدمه : لا متهزروش معايا انا جايه من الجامعه مش فيقالكم ....
فاطمه : واحنا من أمتي بنهزر معاكي ...
يارا : اينعم انتو عيله نكديه بس دا ميمنعش انكم تهزرو في يوم ...
فاطمه : بس احنا مبنهزرش ...
يارا : طب مين العروسه عايزه اشوفها واتعرفت عليها ....
فاطمه : فوق في لاوضه اللي جمبك واه ابقي انزلي هاتيلها لبس جديد كلو ولبس فرح و متزعلهاش منك ....
يارا : عيوني بس كدا دي هتبقي مرات الغالي ...
طلعت يارا ودخلت اوضه ندي ...
يارا : اهلا اهلا بالجمر اللي منور البيت ....
ندي : انتي تعرفيني ...
يارا : انا هكون عمتو الحربايه بس صدقيني انا طيبه اوي اوي سيكاااا....
ندي : انتي اخت تميم ..
يارا : ايوا ي ستي وهبقي اختك وإلا متقبليش ...
ندي : لا طبعا دا انا تمني انا اصلا ماليش صحاب خالص ...
يارا :وانا من النهارده صحبتك واختك .....
ندي : طب اسمك اي ..
يارا : اسمي يارااا مهاب الميناوي عندي 21سنه بس بس لسه صغننه طبعاااا وفي ي ستي في كليه السن ...
ندي : اهلا ي يارا انا اسمي ندي عندي 25 سنه خلصت جامعه ....
يارا : اتشرفت بيكي ي برووووو ....وكملت كلامها ..... يلا بقي هسيبك ترتاحي شويه وانا رايحه اجبلك لبس واه اوضتي جمبك لو احتجتي منها اي حاجه اعتبريها بتاعتك ...
ندي : تسلميلي مش عارفه والله واشكرك ازاي ...
يارا : لا كدا ازعل مفيش شكر بين لاخوات ويلا بقي باي هتأخر وانا مستعجله عشان كتب كتابكم اوي ...وغمزت ل ندي وخرجت .....
يارا نزلت تشتري ل ندي وفعلا اشترت ليها هدوم كتيررر وجهزت اوضه تميم وحطتتت فيها هدوم ل ندي و الساعه جت 6 وكتب كتابهم هيتكتب ....
مهاب : اطلعي ي يارا هاتي ندي ...
يارا : عيوني بس كدا .....
شويه ونزلت ومعاها ندي كانت لابسه فستان نيلي لون عيونها ولابسه طرحه بيضاء زاي لون بشرتها واكتفت أنها تحط ميكب خفيف بس كانت قمر ...
تميم اول ما شافها : لا بس زوق بابا حلو اوي وشكلها هتحلو بقي ....
ندي بصتلو بصه وكأنها بتعتزرلو علي انو هيتجوز غصب عنو بس هوا مفهمش البصه دي ....
اتكتب كتب كتابهم بعد الجمله المشهوره اللي كلنا عارفينها....
المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ....... عقبالي كدا يارب 😹
مهاب: الف مبروك يولاد ويلا ي تميم خد عروستك واطلع علي فوق ....
تميم : الله يبارك فيك ي بابا ...تمام ...
طلع تميم ومعاه ندي .....
ندي : هوا انت هتفضل هنا....
تميم : بتهايالي كدا يعني انا جوزك وإلا انا مشبهش .....
ندي : لا مقصدش بس هوا جواز علي الورق بس ...
تميم : وممكن ميكونش علي الورق بس قريب مين عارف ....
ندي : لا متهزرش انت هنام هنا يبقي كل واحد علي ناحيه من السرير وملكش دعوه بيا ...
تميم : طيب ماشي
بعد شويه ندي دخلت الحمام وكان في لاوضه ودخلت عشان تغير هدومها وكدا وبعدين رجعت ...
ندي : تميم ممكن اطلب منك طلب ....
تميم : اطلبي ....
ندي : ......
ي تري هتطلب اي ؟
______________
"عند ادهم "
ادهم رجع البيت وكان متعصب واول ما شاف مامتو اتعصب عليها جداااا وفصل يقولها ...
ادهم : شوفتي اللي انتي عملتيه اهي هيتكتب كتب كتابها بس تبقي تقابلني لو خليتها يتهنو بيها ....
فاطمه : ي ابني مينفعش اللي انت بتقولو دا دي مهما إن كان بنت عمك ...
ادهم : بس لسه مخدتش حقي ومش هسيبو ...
#يتبع
وللحديث بقية
رأيكم في البارت والبارت الجديد نزل علي صفحتي ❤️❤️❤️❤️
#روايه_منقذي
#البارت_الثامن_من_روايه_منقذي
ندي : تميم ممكن اطلب منك طلب...
تميم : اطلبي ...
ندي : كنت عايزه البس حاجه من عندك ...
تميم : وانتي هدومك فين ...
ندي : مش عارفه يارا مجابتش غير لبس كلو مكشوف وانا مستحيل البس كدا ...
تميم : بتهايالي انا جوزك ف عادي ...
ندي : لا .... هتديني هدوم وإلا اييي ...
تميم : ماشي خدي اللي انتي عايزاه ...
خدتتت ندي تيشرت وبنطلون من عند تميم ودخلت تلبسهم وطلعت ....
تميم اول ما شافها فضل يضحك عليها لأنهم كانو طوال عليها .....
تميم بضحك : علي فكرا هدومي عليكي شايف انها حلوه عشان بتضحكني انا مباخليش حد يلبس من هدومي حاجه بس عشان انتي طلبتي ودا اول طلب ليكي مني ف محبتش ارفض ...
ندي : شكرااا ....
تميم : يلا تعالي نامي ....
تميم نام بس ندي منامتش فضلت صاحيه جمبو لأنها كانت عايزه تحكي كانت عايزه تفضفض وبما أن هيا بتحس بالأمان بوجود تميم ف قرارات أنها هتحكيلو بس لما ينام ...
ندي بهدوء : انا عارفه انك نايم حابه اتكلم معاك شويه انا عارفه انك مجبر على الجوازه دي بس عندك حق مين كان يوافق يتجوز واحد متعاملتش مع ناس واحده قعدتتت طول حياتها في خوف عارف كان نفسي بابا يحبني زاي اي اب لما يحب بنتو مش عارفه اللي كان بيعملو دا كان بيعملو لي بس مفيش اي بيبقي قاسي اوي كدا مفيش اب بيضرب بنتو علي اي غلطه تعرف اني ماليش صحاب وإلا اعرف يعني اي صحاب اول صاحبه ليا كانت نور بنت عمي ولسه عارفاها من يومين وكمان يارا اختك اول صحاب ليا مشوفتش حنيه طول حياتي بابا مكنتش بيخرجني خدتت كليتي في البيت كان بيخاف يخرجني عشان مهربش من اللي كان بيعملو نفسي كنت اسألو واقول لي كنت بتعمل كدا اي معوضنيش عن حب ماما اللي اتوفت وانا صغيره لي كان معيشني دايما في كابوس كل ما افتكر لايام اللي كنت عايشاها بفضل اعيط بهسترياكل ما افتكر زعقيو وقساوته معرفش يعني اي كلمه اخ وإلا اب وإلا ام وإلا كمان صحاب كنت وحيده الوحده اتغلبت عليا مبعرفش اتعامل مع الناس بسبب كدا بسبب بابا بالنسبالي ف هوا زاي مايكون كان بيموتني بدم بارد كل يوم عارف مره خرجت من البيت طلعت الجنينه شويه اشم هواء عشان كنت مخنوقه ضربني ودخلني اوضه ضلمه وقفل عليا فضلت فيها يوم كامل والاوضه اصلا مكنش فيها نور وإلا بيدخلها نور بقيت اخاف من الضلمه بخاف من كل حاجه حواليا انا عشت وشوفت كتيررر في دنيتي بس مشوفتش يوم حلو ....ومعرفش انت كمان هتعاملني ازاي بس امانه عليك علي لأقل نبقي صحاب مش عايزك تحبني انا اصلا متحبش بس خليك جمبي طمني اول مره وجودي جمب حد يطمني بالشكل دا .....عمري ما حسيت بشعور لامان دا وانا عايشه مع بابا كنت دايما عايشه في خوف ولحد دلوقتي معرفش هوا كان بيعملني كدا لي .....ندي نامت بعد ما اتكلمت مع تميم حست براحه نفسيه اوي ومطمنه وهيا جمبو ..... ي تري باباها هيطلع كان بيعاملها كدا لي ؟ و ي تري تميم هيعاملها ازاي ؟
"في منتصف الليل"
ندي بصراخ وعياط : لا متضربنيش
تميم صحي علي صوت ندي وهيا بتعيط جامد وفضل يسألها مالها لحد لما ندي قالتلو أنها شافت كابوس وحش ...تميم فضل يهدي فيها وندي بتعيط بهستريا وعياط جامد ف خدها في حضنو عشان تسكت ونامت ف حضنو وفضل هوا صاحي لحد لما راح في النوم هوا كمان وفضل حاضنها ......
"تاني يوم الصبح "
ندي صحيت قبل تميم واتكسفت جدا أنها كانت نايمه في حضنو بس في نفس الوقت كان جواها فرحه أنها لقيت حد يبقي معاه وبيطمنها دايمااااا قامت ندي ودخلت خدتتت دش ولما قامت تميم صحي ...
تميم : صباح الخير ..
ندي :صباح الورد ...
تميم ندي كنت عايز اتكلم معاكي شويه ..
ندي : اتفضل ...
تميم :هوا احنا ممكن نكون صحاب ؟
ندي : اشمعنا يعني ...
تميم : عشان نعرف نفهم بعض لحد لما نطلق ....
ندي بسعاده : موافقه .....
تميم : طب يلا بقي خلينا ننزل عشان نفطر ...
ندي : طب وانا هنزل كدا يعني بهدومك يقولو عليا اي خدتتت هدومو ........ روح ابعتلي يارا لاول وقولها خليها تجبلي لبس من عندها ...
تميم :طب ما انتي خدتي هدومي فعلا هتنكري بس علي العموم ي ستي .... استني انا هروح واجبلك من عندها ....
راح تميم وجاب ل ندي طقم من عند يارا جابلها دريس طويل و طرحه لون الدريس ...
ندي : الدريس دا واسع اووي ....
تميم : ما انا عايزك تلبسي واسع وانا الي اخترتو...
ندي : لا مش هلبسو ....
تميم وقرب منها هتلبسيه وإلا اخليكي تلبسي اللي انتي مكنتيش عايزه تلبسيه وانا اصلا بتلكك ....
ندي : انت قليل لادب ....
تميم : هه طب ما انا عارف .... ويلا البسيه عشان ننزل ومتتاخريش بسرعه وتطلعي ....
دخلت ندي غيرت هدومها ولبست الدريس علي قد ما كان واسع علي قد ما كان جميل عليها وفعلا البس الواسع عفه وجمال للمرأه ...... تميم لما شافها انبهر بجمالها في الدريس وفعلا ندي جميله واي حد يشوفها يحبها ....
تميم : ايوا كدا كدا قمر اوووي ...
ندي : شكراااا ...
تميم : يلا بقي عشان ننزل ...
ندي : يلا ...
نزلت لاتنين تحت واول ما نزلو والكل شافهم كانو مبسوطين جدا الابتسامه كانت علي وشهم ....
مهاب : صباح الخير ي ابني ...
فاطمه : صباح الخير ي حبيبتي ...
ندي : صباح الورد ي طنط ...
فاطمه : لا طنط اي بقي انا ماما وإلا مش عايزاني ابقي مامتك ....
ندي بفرحه ودموعها نزلت : لا طبعا دا يشرفني انك تبقي مامتي ...
فاطمه : ربنا يخليكي ي حبيبتي ...
يارا : طب وانا ي فطوم كدا تنسيني بالسرعه دي دا مهما إن كان برضو بينا عيش وملح .....
فاطمه : ام السانين اتكلمت اهييي ...
يارا : ومن حقي دا انتو كان ناقصكو لمون وتبقي كملت وانا واقفه اتفرج ....
فاطمه : وانتي متغاظه لي ...؟
يارا : لا وانا اقدر دا نودي دي فقلبي وهيا اختي يعني اكيد انتي مامتها ...
فاطمه بضحك : نفسي اعرف انتي دخلتي ازاي كليه دخلو واحده هبله زايك ازاي ؟
يارا : زاي السكر في الشاي ي فطوم وبعدين هما يطولو حد من عيله الميناوي يدخل الجامعه بتاعتهم ...
فاطمه : نفسي اعرف طالعه متواضعه اوي كدا لمين ...
يارا : طالعه ل تميم و ل بابا وإلا اي ي بابا ..
مهاب : ايوا طبعا اومال ....
فاطمه : ربنا يصبرني عليكو حقيقي .... ويلا بقي كلو وانتو ساكتين ....
كملو اكل وخلصو ويارا راحت الجامعه و تميم قعد ي ستني ادم لان كان جايلو البيت في موضوع شغل ...
شويه وآدم وصل ....
تميم : اهلا تعالي ي ادم ادخل نورت ....
ادم : نورك ي حبيبي....
ندي كانت قاعده جمب تميم ولفتت نظر ادم ......
ادم الي تميم : قولي يستاا مين المزه اللي جمبك دي ...
تميم بغيره : اتلم ي ادم دي مراتي ....
ادم : نعاااام مرات مين بقي أن شاء الله وللدرجادي انا مش مهم عندك عشان تتجوز من غير ما تقولي ....
ف الوقت دا تميم طلب من ندي تخرج وتسيبهم لوحدهم ...
تميم : هفهمك ي برووو متبقاش تاخد الموضوع علي صدرك اوي كدا ....
ادم : اسكت بقي عشان زعلان منك اووي ....
تميم حكي كل حاجه ل ادم وحكي كل اللي حصل ...
ادم : امممم طيب بس البت جامده لو هطلق انا هتجوز ...
تميم : اتلم عشان مقومش اخلي وشك شوارع ...
ادم : ما انت مش بتحبها يبقي سيبها للي حبها بقي ...
تميم قام مشكور من هدومه ودالو بوكس في وشو محترم .....
تميم : دا عشان تحترم نفسك ....
ادم : انت وإلا صاحبي وإلا اعرفك ....
تميم : ما انت اللي مش مبطل معاكسه في مراتي لا وكمان قصادي ...
ادم : ي عم بهزر ي عم اي مهزرش يعني ...
تميم : لا عند مراتي ومتهزرش هزارك يوقف ...
ادم : لا متخفش حرمت خلاص ...
شويه وندي جت وجابتلهم عصير ف ادم حب يضايق تميم تاني .......
ادم : شكرا ي ...... اسمك اي ...
ندي : اسمي ندي ...
ادم : اتشرفت بمعرفتك ي نودي وإلا اقولك ي ندوش ...
تميم بعصبيه : اطلعي انتي ي ندي دلوقتي وانت بقي تعالي اقولك تقولها اي وحشك البوكس بالسرعه دي ...
ادم : بهزر والله دي مرات اخويا ..
تميم : ايوا قولها ي مرات اخويا أو مدام تميم الميناوي ..
ادم : حاضر ....
________________
"عند ادهم"
ادهم : شوفتي اللي انتي عملتيه اهي هيتكتب كتب كتابها بس تبقي تقابلني لو خليتها يتهنو بيها ....
فاطمه : ي ابني مينفعش اللي انت بتقولو دا دي مهما إن كان بنت عمك ...
ادهم : بس لسه مخدتش حقي ومش هسيبو وإلا هيا وإلا هوا .... ومسك الفون بتاعو وعمل مكالمه ...
ادهم : الو عايزك تيجي ضروري ....
الشخص :__________
ادهم : تمام ماشي مستنيك ....
الشخص : _________
خلص المكالمه و ادهم بيخطط لحاجه ..
ادهم : ابقو وروني بقي هتتهنو ازاي ...
ي تري بيفكر في اي ؟
#يتبع
وللحديث بقية
والجديد نزل على صفحتي لأشخاص محددين
20ملصق ليصلك الباقي او طلب صداقه
#روايه_منقذي
#البارت_العاشر_من_روايه_منقذي
فاطمه : طب يلا خلينا نشوف ندي عامله اي ليكون حصلها حاجه ...!
طلعو فوق لقيو تميم قاعد بيعدي في ندي وندي مش مبطله عياط بهستريا حتي بعد ما الاوضه نورت بس كانت ماسكه في ايد تميم وكأنها بطمن نفسها ....
فاطمه : مالك ي ندي في اي ي بنتي ....
تميم : مفيش ي ماما هيا شويه وهتبقي تمام ...
فاطمه : طب اجبهالك حاجه ي ابني ...
تميم : اه ياريت هاتي عصير عشان تهدي ...
فاطمه : تمام حاضر ...
نزلت فاطمه ومهاب وكمان يارا ...
يارا : شوفتي ي ماما تميم كان خايف علي ندي ازاي يعني الخطه نجحت ....
فاطمه : انتي تسكتي خاالص دي البت كانت هتموت من الخوف ...
مهاب : ما كلو بسببك ي فاطمه ...
فاطمه سكتت ومردتش ونزلت جابت عصير ل ندي ...
فاطمه ل تميم : اتفضل ي ابني العصير اهو وخلي بالك منها ...
تميم : من غير ما تقولي ي ماما ...
خد العصير من مامتو وشرب ندي بنفسو ...
تميم : اهدي ي ندي ومتخافيش انا جمبك ...
ندي بعياط وشهقه: متسبنيش حتي لو مش متقبلني في حياتك وعايز تتجوز غيري بس انا جمبك بحس ب لامان مش سهل عليا الاقي لامان دا في اي مكان تاني اي واحده في الدنيا مبتتمناش حاجه غير أنها تبقي مع شخص عارفه انو هوا سندها وأمانها وبطمنها انا مخوفتش لما كونت جمبي انا خوفت من الضلمه نفسها انت لو مش جمبي كنت زماني أغمي عليا وفعلا انت وجودك جمبي شئ فارق ....
تميم مكنش عارف يرد علي كلامها يقول اي مكنش محدد مشاعره مش عارف دي مشاعر شفقه وإلا حب وخوف عليها بس كل اللي متأكد منو أن وجودها جمبو بيسعدو وأنها لو غابت عنه هيفتقدها ...... رد تميم علي ندي وقالها ..
تميم : مش هسيبك ي ندي متخافيش... انا جمبك وهفضل جمبك .... وبعدين اكلها بنفسو وهيا قامت تاخد شاور وبعدين جت عشان تنام ...
ندي : تصبح على خير ...
تميم : وانتي من اهل الخير وراح حاضنها من وراها وندي ساعتها كانت لسه هتتكلم رد عليها وقالها ...
تميم : انا جوزك علي فكرا ف عادي يعني لما تنامي في حضني ....
ندي متحركتش و سكتت وبعدين فضلت صاحيه لحد لما تميم نام عشان تقعد تحكيلو اللي مش قادره تقولو في وشهه ...
ندي : مبقتش بعرف انام من غير ما احكيلك ممكن عشان مش لاقيه حد احكيلو وممكن عشان انا عايزه احكيلك حتي لو مش بتسمعني .. عارف ي تميم بيبقي نفسي اقولك اني مبسوطه وانا جمبك بتمني من ربنا انك متفارقني انا م صدقت الاقي لامان اللي عمري ما حسيت بيه بحس وانا جمبك أن مفيش حد يقدر يعملي حاجه حنيتك عليا كانت قادره أنها تحببني فيك وقادره أنها تخليني مبعدش عنك معرفش انت بتعمل معايا كدا شفقه وإلا اي بس انا مبسوطه بيها حاباها حبيت اهتمامك بيا واهتمامك ب لبسي .... خوفك عليا وانا بعيط وانت قاعد بتهدي فيا حسسني بحبك ليا حتي لو اصدقاء بس ... انا بحبك بحبك اوي ي تميم واتمني يجي اليوم ال يكون الحضن دا ليا تصبح على خير ي حبيبي .... نامت واليوم عدي علي ابطالنا بكل حلاوته وبكل خوفه بس ي تري تميم هيحبها وإلا هيبقي في رأيي تاني للنصيب و ي تري تميم بيسمع كل كلمه ندي بتقولها وإلا بيبقي نايم ومش حاسس باللي بتقوله ؟ .....
"تاني يوم الصبح "
صحي تميم قبل لاقي ندي وقام خد شاور واتوضي وبعدين راح عشان يصحي ندي ...
تميم : يلا قومي ي حبيبتي عشان نصلي وبعدين ننزل نفطر ...
ندي قامت ومستغربه وبتقولو انت بتناديني انا.
تميم : هوا في حد هنا في لاوضه غيرك..؟.
ندي : لا ...بس انا بسالك عشان بتقولي ي حبيبتي ...
تميم ضحك وبصلها وقالها : مش مراتي تبقي حبيبتي ..
ندي بفرحه داخليه : يعني مش هتسيبني وإلا دي شفقه عليا ...
تميم : مقدرش اجاوبك علي سؤالك بس اللي اقدر اقوله ليكي أن دي مش شفقه ومش هسيبك ابداا ..
ندي بصتلو وضحكت وبعدين قامت دخلت خدتتت شاور واتوضت وبعدين هما لاتنين صلو صلاه الصبح ونزلوا تحت ......
مهاب : صباح الخير يولاد ...
تميم : صباح الورد ي بابا ....عامل اي
مهاب : الحمدلله ... وكمل كلامو .. وانتي ي ندي عامله اي دلوقتي ي حبيبتي ...
ندي : الحمدلله ي عمو بخيررر ...
مهاب : تستاهلي الحمد ي بنتي ...
تميم : نفطر انا وندي وبعدين هنطلع نجهز عشان هنروح نجيب ليها لبس .....
يارا : عايزه اجي معاكو طايب ...
فاطمه : لا ي يارا انا عايزاكي معايا هنا وغمزتلها عشان تسيب ندي و تميم ي روحو لوحدهم ...
تميم : م تسبيها ي ماما تيجي معانا عادي ...
فاطمه : لا عايزاها عشان الخدامه اللي كانت هنا تعبانه وقالت إنها هتبعت قريبتها ولسه مبعتتهاش ف عايزه يارا معايا في البيت ...
تميم : تمام اللي تشوفيه ... يلا ي ندي عشان نمشي ..
ندي : يلا ...
تميم خد ندي بالعربيه بتاعتو وراح عشان يشترلها لبس ......
_________
"عند ادهم "
ادهم : هتروحي عندهم وهما كدا كدا عايزين خدامه وقولي انك قريبه الخدامه اللي كانت عندهم ولازم تقولي كدا عشان دا اللي وصلني من الرجاله بتوعي اللي خليتهم يتجسسو عليهم ....
هانم : ماشي تمام ...
ادهم : اوعي تغلطي في حاجه خليكي حذره دايمااا....
هانم : امرك يبه ...
ادهم : يلا روحي عندهم دلوقتي واي حاجه تعمليها تتصلي عليا وتقوليلي نفذتي صح والا غلط ...
هانم : حاضر يبه يلا انا همشي .. لسه مكملتش كلامها وسمعو حاجه وقعت وادهم عرف أن في حد سمعهم ي تري هيكون مين اللي سمع خطتهم وهتكون اي هيا اصلا خطتهم .؟...
ادهم : اخلصي امشي في حد سمع اللي قولناه بس ملكيش دعوه انتي هشوف انا مين دا وروحي انتي يلا عشان تلحقي تسافري من الصعيد للقاهره
مشيت هانم ودلوقتي هتسافر من الصعيد للقاهره ل بيت مهاب الميناوي .......
______
"في الجامعه عند يارا "
يارا كانت واقفه قدام بابا الجامعه مستنيه السواق عشان ياخدها وهيا قدام الجامعه عربيه وقفت قدامها ...
ادم : تعالي اوصلك ...
يارا :لا شكرااا مش عايزه ...
ادم : اخلصي مش فاضيلك ...
يارا : وحد كان قالك اني عايزاك تاخدي ما كدا كدا السواق هيجي ياخدني بعربيتي.....
ادم : بس مينفعش تقفي كدا عشان محدش يبص عليكي أو شويه شباب يتراخمو عليكو وبعدين عاجبك اللي بيبصو عليكي هناك دول ...
بصت يارا ناحيه الشباب لقيه فعلا خمس شباب قاعدين وبيبصولها لسه اعجاب بيها ف قرارت تركب مع ادم ...
ادم : اركبي جمبي مش سواق الهانم انا....
يارا وهيا بتنزل من العربيه : قال يعني انت تطول انك تكون السواق بتاعي
ادم : بتقولي اي ..؟
يارا : مبقولش ويلا اخلص امشي ....
ادم : فين الرقه فين الحنيه في الكلام مركب واحد صاحبي جمبي ...
يارا : اتهد ي ابني دا انا اي حد يتمني اخليه يسوق عربيتي ...
ادم : ايوا ايوا واخد بالي انتي هتقوليلي برضو ...
يارا : نينينيني رخامتك ...
ادم : صبرني ي رب عليها عشان مرتكبش جريمه ...
فضلو يتخانقو زاي القط والفار طول الطريق لحد لما وصلها البيت ....
يارا : شكرا ي دومي ...
ادم :يالهوي دي بتدلعني قوليها تاني كدا ونبي ...
يارا : وانا اشكرك مرتين لي هوا انت ركبتني مرتين أو وصلتني مرتين ....
ادم : خلاص خلاص انا أسفلك اني قولتلك قوليها تاني انا ماشي ...
ضحكت يارا علي كلامو وسابها ومشي هوا حاسس انو قلبو بيدقلها وان هيقع في حبو ...
اما يارا ف هيا كمان انا معجبه بيه وبطريقه كلامو معاها التافهه وعشان كدا اللي يشاركم تفاهتكم اوعي تسيبوه ...
_________
"عند تميم وندي "
ندي : تميم عاجبني الدريس دا اووي ...
تميم : لا الكم شفاف وانا مش عايز شعره منك بس تبان انتي فاهمه ....
ندي : خلاص مش عايزه وشكراااا
تميم : ......
يتبع
وللحديث بقية
رأيكم يهمني ي حبايبي واتمني يعجبكم البارت بحبكم في الله دمتم سالمين ♥️♥️✨
#روايه_منقذي
10 ملصقات او طلب صداقه ليصلك الباقي
#البارت_الحادي_عشر_من_روايه_منقذي
"عند تميم وندي "
ندي : تميم عاجبني الدريس دا اووي ...
تميم : لا الكم شفاف وانا مش عايز شعره منك بس تبان انتي فاهمه ....
ندي : خلاص مش عايزه وشكراااا
تميم : طيب اي رايگ اجبهولك بس تلبسيه في البيت بس يعني مش هتخرجي براااا بيه واه كمان ميتلبسش قدام بابا ...
ندي : لا خلاص مش عايزاه يلا تعالي نشوف حاجه تانيه ...
تميم : طب استني هنا دقيقه وراجع ....
ندي : رايح فين ؟
تميم : جاي ثواني وافضلي هنا ...
ندي : تمام ...
تميم غاب شويه وبعدين رجع ومعاه شنطه هدايا بس ندي معرفتش فيها اييي ...
ندي بتسأول ..: ممكن اسال سؤال هيا الشنطه دي فيها اي ..
تميم : هديه ل يارا ...
ندي : تمام ... يلا خلينا نشوف محلات تانيه ...
تميم : يلا ... وبعد شويه خرجو من المول بعد ما اشترو ل ندي لبس خروج ولبس بيت ....
تميم : اي رايك نروح نتغداء في مطعم ...؟
ندي : اللي تشوفوه ...
تميم : خلاص يبقي نتغدي برااا ... وركب عربيتو وندي ركبت جمبو وخدها وراحو علي مطعم ...
_____________________
"في بيت تميم "
يارا ل مامتها : اي ي ماما هيا الخدامه لسه مجتش ؟
فاطمه : منتظراها ي بنتي والله ولسه مجتش م اعنو مريم اللي كانت بتشتغل هنا بتقول هيا جايه النهارده ...
يارا : خلاص يبقي هتيجي ... المهم ندي وتميم لسه مرجعوش ....
فاطمه : لا لسه سبيهم خليهم يقربو من بعض ...
يارا : يالهوي عليكي انتي بقي متخلنيش اروح معاهم ...
فاطمه : انا عايزاهم يقربو من بعض ويحبو بعض تميم مش هيلاقي زاي ندي وبعدين ي بنتي دي بتصعب علي الواحد ملهاش حد في دنيا زاي دي وشافت كتيررر في حياتها ويارب تميم يكون عوضها ويعرف يعوضها عن اي حاجه شافتها في حياتها ...
يارا : تفتكري هيحبها ي ماما....؟
فاطمه : دا لو مكنش حبها وواقع فيها بس بيكابر مع نفسو انو مبيحبهاش ....
يارا : هيقولها صدقيني وبعدين اصلا ندي تتحب ...
فاطمه : يلا ربنا يخليهم لبعض ويديمهم ..... وفي وسط كلامها دخلت هانم اللي هيا تبع ادهم ....
هانم : السلام عليكم ...
فاطمه : وعليكم السلام مين انتي ..
هانم : انا هكون هنا بدال الخدامه اللي كانت هنا بدال مريم يعني ...
فاطمه : تمام .. تعالي اوريكي هتقعدي فين وفين اوضتك وهتعملي اي ...
هانم : انا تحت امرك ي مدام .
فاطمه : ربنا يخليكي ... يلا تعالي معايا ...
وراحت فاطمه تفهم هانم الشغل ....
_________
"في المطعم "
تميم : مبسوطه ي ندي ...
ندي : انا عمري ما فرحت كدا اول مره اشوف فرحه في حياتي مكنتش اعرف يعني اي فرحه بس كنت متيقنه من الحزن ...
تميم : بس طول ما انتي معايا مفيش حزن أن شاء الله ...
ندي : تميم هوا ممكن اسالك سؤال ؟
تميم : ايوا طبعا اتفضلي ..
ندي : هوا انت هتتجوز تاني ؟
تميم : لا ي ندي مش هتجوز تاني وبعدين مقدرش اعمل كدا طول ما انتي معايا ...
ندي : تمام .. يلا نقوم نمشي ...
تميم : يلا ... ودفعو الحساب وبعدين خرجو من المطعم ....
ولما خرجو تميم راح عشان يركب العربيه وندي شافت طفل مش عارف يعدي الطريق وراحت عشان تعديه ...
ندي ل تميم : تميم ثواني وهرجع ...
تميم : رايحه فين ..
ندي: جايه مش هبعد ..
وهيا رايحه عشان تعدي الطريق وتعدي الطفل عملت حادثه .......
تميم اول ما شافها واقعه علي لارض جري عليها وشالها وفي لحظه كان مركبها العربيه وخدها وطلع علي المستشفي ....
_____
"في المستشفى "
تميم : عايز دكتوره بسرعه ...
ممرض : ثواني الدكتور احمد هيجي يشوف الحاله .
تميم : وانا مقولتش عايز دكتور انا بقول عايز دكتوره ...
الممرض : خلاص ثواني .... شويه ودكتوره جت وطلبت أنهم يدخلوها غرفه العمليات ...
تميم ل الدكتوره : خلي بالك منها وحاولي تنقذيها لو عملتي المستحيل ...
الدكتوره : احنا هنعمل اللي نقدر عليه ...
دخلت الدكتوره غرفه العمليات وطلعت بعد شويه ...
الدكتوره : الحمد لله عدتت مرحله الخطر ...
تميم : ممكن اقدر اشوفها ..وهيا هتفوق امتااا ؟
الدكتوره بخوف : لسه منعرفش هتفوق امتااا ممكن بعد شويه وممكن بعد أسبوع وممكن بعد شهر ويمكن بعد سنه. ....
تميم : اي اللي انتي بتقوليه دا ....
الدكتوره .: انا بقولك علي الحاله اللي شايفاها قصادي ...
تميم : طب ممكن اشوفها ...
الدكتوره: ايوا ...
دخل تميم علي ندي وكانت زاي الملايكه رغم التعب اللي كان واضح علي وشها ورغم أن وشها مشحوب من التعب قعد جمبها علي كرسي وفضل يكلم فيها ...
تميم بدموع : تاني حادثه تحصل ليكي وانا معاكي اول مره كنت أنا سبب الحادثه بس جت خفيفه وقومتي بالسلامه قومي المره دي بقي عارف ان الحادثه دي كانت كبيره بس قومي عشاني مش عشان حد تاني ... تعرفي أن حبيتك بس كنت بكابر طب تعرفي أن كنت بفضل صاحي عشان اسمعك وانتي بتحكيلي ندي انا بحبك ومش هبعد عنك صدقيني قومي وهعوضك هكون انا باباكي واخوكي وصديقك وحبيبك مش انتي قولتيلي امبارح وانتي نايمه في حضني بحبك وفضلتي تحكيلي عنك قومي بقي وانا اسفه أن مخدتش بالي منك ... طب تعرفي أن انا دلوقتي اللي بقيت محتاجك في حياتي مش انتي اللي محتجاني انا قلبي اول مره يوجعني اوي كدا علي كدا قومي ي ندي وهخليكي اسعد حد في الدنيا وعمري م افكر اسيبك في يوم خليكي جمبي ومعايا انا حبيتك اووي ومبقتش هقدر علي بعدك معرفش حبيتك ازاي وامتي بس اللي متأكد منو بغير عليكي وبيبقي جوايا نار لما بتبقي بتتكلمي مع حد مش عايز حد يشوفك غيري عارفه لما ادم كان بتراخم عليا ويعاكس فيكي كان هوايا اخبيكي عن العالم كلو حبيت هدوءك اللي وراه حكايات كتيرررره وحبيت خوفك اللي بيقربني منك وبيخليكي جمبي وماسكه فيا حبيتك لما كنتي في حضني وبتقوليلي متسبنيش دا انت امأني و يمكن عشان شوفتك من جوا اكتر وعرفتك اكتر واكتر ويمكن اكون حبيتك عشان حبك ليا وثقتك فيا اني مش هسيبك وعلي فكرا بقي مش وجودي جمبك امان بالنسبه ليكي بس هوا امان وحياه بالنسبه ليا حقيقي ي ندي انا بحبك ومش عايز غيرك ف متسبنيش متسبيش ايدي واحنا لسه في أول الطريق طب انتي عارفه الهديه اللي كانت معايا كانت ليكي وجبتلك الفستان اللي اخترتيه وجبتو ليكي حتي لو هتلبسيه ليا انا بس جبتو عشان مش عايز ازعلك تقومي تزعليني انتي وتخليني اقلق عليكي كدا .........
تميم كان بيتكلم كل دا والدموع في عيونه وفي وسط كلامو رن الفون بتاعو ....
تميم : الو .... ي ادم في اي ...
ادم : مالك ي صاحبي صوتك مالو ؟
تميم : ندي عملت حادثه ي ادم وهيا دلوقتي في غيبوبه ومعرفش هتفوق منها امتي انا خايف عليها اوي ...
ادم : انت بتحبها ي صاحبي ؟.
تميم : انا بعشقها مش هقدر والله علي بعدها ...
ادم : اتفائل ي صاحبي خير وان شاء الله هتبقي تمام وانت جايلك دلوقتي ...
تميم : معلش ي ادم لو فيها إزعاج ابقي اتصل علي بابا وقولو عشان لو حبو يجي هوا كمان ..
ادم : من غير ما تقول ي صاحبي كنت هروح و اجيبهم معايا ...
تميم : اه صحيح انت كنت اتصلت عليا لي في لاول كنت عايز اي يعني مخلتكش تكمل كلامك في حاجه يعني ؟
ادم : كنت عايز.... اقولك سيبها لبعدين الوقت دلوقتي مش مناسب خالص ...
تميم : تمام ...
تميم خلص المكالمه مع ادم وبعدين فضل جمب ندي وماسك ايديها وعيطتت لاني ل لحظه فكر انها ممكن تبعد عنو دموعو نزلت علي أيدها حركت ايديها وهوا حس بحركتها وشويه ب شويه بدأتت تفوق .... تميم اول ما شافها فاقت قام حضنها...
تميم : كدا تزعليني منك كدا ي ندي كنتي عايزه تبعدي عني ....
ندي استغربت من ان تميم بيعيط والدموع في عيونه ..
ندي بتسأول : هوا فيه اي و ايي اللي حصل ...
تميم : مش مهم اللي حصل المهم انك رجعتيلي ومش هسمحلك تبعدي عني في يوم تاني ...
ندي : يعني هتفضل جمبي ..
تميم : والآخر العمر ي حبيبتي .. انا بحبك ي ندي ..
ندي بذهول : بتقول اي ..
تميم : بقول ان انا بحبك بحبك ي ندي بحبك اوي ومش عايزك تبعدي عني ....
ندي : وانا بحبك اكتررر ..
تميم هروح اشوف الدكتوره تيجي تشوفك عشان عايزك تخرجي من هنا ب اسرع وقت ...
خرج تميم من لاوضه و جاب الدكتوره عشان تشوف ندي وسمحت ل ندي بخروج بس بعد ما تخلص شويه تحاليل طبية و دواء وبعد ما الدكتوره خرجت ادم و يارا وفاطمه ومهاب راحو المستشفى وطلعو علي اوضه ندي ...
مهاب : السلام عليكم ...
تميم : وعليكم السلام ي بابا ...
مهاب : حصل اي ي ابني لكل دا ...
تميم : ندي عملت حادثه وهيا بتعدي طفل من الطريق ...
مهاب : حصل خير ... طب هيا دلوقتي الدكتوره قالت اي ...
تميم : شويه وهنخرج ...
مهاب ل ندي : حمد لله على السلامه ي بنتي ..
ندي : الله يسلمك ي عمو ....
فاطمه : بقي كدا ي ندي متخديش بالك من نفسك ...
ندي : انا اسفه ..
فاطمه : متتأسفيش ي حبيبتي المهم انك رجعتيلنا بخير ..
يارا : كدا تخوفينا عليكي ي نودي حمد لله على سلامتك ي حبيبتي ...
ندي : الله يسلمك ي يارا ...
ادم : حمد لله على سلامتك ي ندي ...
تميم بعمزه ليه مدام تميم الميناوي ...
ادم : احم نسيت حمد لله على سلامتك ي مرات اخويا
تميم : ايوا كدا اتعدل.....
________
"في بيت تميم "
هانم : الو يبه بيقولو أن المدام ندي عملت حادثه .
ادهم : ومتعرفيش بقت عامله اي دلوقتي ...
هانم : كويسه وشويه وهيرجعو ...
ادم : تمام من اول ما يرجعو تعملي اللي قولتلك عليه ..
هانم : امرك يبه ....
تعليقات
إرسال تعليق