القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت #الخيانه بقلم #ياسمينا الفصل الأول والثاني في موسوعة القصص والروايات


اسكريبت

#الخيانه

بقلم

#ياسمينا


الفصل الاول


الدكتور : ادم انت مينفعش تجوز انهارده علشان طلع  عندك مرض الإيدز

ادم بصدمه : اييييه انت جاي يوم فرحي تقولي الكلام ده وازاي جالي المرض ده


الدكتور بهدوء : يمكن اختلط معا حد معه المرض أو يمكن علاقاتك كتير معا ستات


ادم قعدت علي سرير وبدأ يفكر 

الدكتور : ليلي ليها حق تعرف وانت عارف كويس مينفعش تجوزو انهارده


ادم بغضب : انا عايز اعرف المرض ده جالي ازاي 


الدكتور : اكيد اتعديت من حد معه المرض ده

 

ادم بضيق: مش فاكر حاجه ياعمو 


الدكتور حسين عمو : ياما قولتلك ياادم ابعد عن شله زفت بتاعتك دي اكيد هما سبب 


ادم : ياعمو افهمني هما مش وحشين 


حسين بغضب : لا كل شويه معا ست واكيد اتعديت منهم إلا إذ بقا انت عملت زايهم 


ادم : عيب لما تبقا دكتور ياعمو وتسيب كل اسباب المرض ده وتمسك ف سبب  واحد بس 


حسين بغضب : لا حالك مبقاش عجبني مفيش اهتمام بنفسك فيه سهر وشرب وقرف اومال لو مكنتش دكتور 


ادم بضيق : يعني اعمل ايه دلوقتي اهو جالي ويوم فرحي 


حسين : قول لي ليلي هي كمان بنت اختي ومستحيل اسبها كدا 

ادم قعد يفكر بهدوء ......

_________________________________________

*في نفس البيت بس في اوضه تانيه كانت قاعده سلمي وحاطه الهاند فري وبتسمع اغاني وهي حزينه وبعدين دخلت عليها ليلي وهي لابسه فستان الفرح واكنها جايه تغظها 


ليلي : ايه رأيك ياسوسو 


سلمي بضيق : كويس 


ليلي بخبث : انا واثقه انك بتحبيه بس حد يحب اخوه 


سلمي بغضب : مالكيش دعوه 


ليلي بسخرية : هو اسمو ادم عز وانتي اسمك سلمي عز نفس الاب والام


سلمي بغضب : انتي عارفه كويس أن ماما رجاء بعد ماخلفت ادم خلاص مبقتش تخلف تاني وهي كانت نفسها في بنت وبابا علشان يفرحها جبني من الملجأ يعني أنا مش إختو وخلاص ياستي مبروك وابعدي عني


ليلي بخبث : لا انهارده فرحي وانا وادم هنبقا معا بعض اخيرا 


سلمي بوجع : برا


ليلي : تعرفي انتي ايه بنسبالو إختو وبس هو فيه حد بيبص لي اختو باصه تانيه بصت حب مثلا 


سلمي مشيت من قدامها بغضب وبعدين طلعت من الأوضه وجريت علي اوضه آدم وفتحت الباب ودخلت لقت عمها حسيت وادم 

ادم : ايه ياحبيبتي مالك 


سلمي بدات تعيط وجريت علي ادم وحضنتو 

ادم : سلمي مالك اهدي 


حسين قرب من سلمي وطلعها من حضن ادم وادم فهم حركة عمو 

حسين : ها قولي مالك ياحبييتي 


سلمي بكذب : مفيش بس ماما وحشاني 


ادم بحزن : الله يرحمها ياحبييتي 


سلمي بصت علي ادم الي لابس بدله الفرح كان شكلو حلو اوي وتمنت انها تكون هي عروستو 

حسين : احم طب روحي البسي ياسلمي


سلمي بعتراض : ادم هو الي بيختارلي لبسي 


حسين : لا معلش عايز ادم في موضوع


سلمي بضيق : لا مش ماشيه 


حسين بغضب : سلمي مالك قولتك عايزو في موضوع مهم وقولتلك مليون مره اكبري بقا وبطلي تكوني معا ادم زاي ضلو 


سلمي بصتلو بحزن وبدأت تعيط وبعدين خرجت من الاوضه كلها 


ادم بضيق : ليه تزعقلها كدا ياعمو


حسين : ركز معايا مينفعش تقربها منك افرض خدت المرض 


ادم بضيق : تمام بس ياريت مش تزعقلها كدا تاني 


حسين : تمام المهم دلوقتي ولا تقرب من ليلي ولا سلمي 

ادم : طيب 


ادم خرج من اوضتو وكان رايح لي اوضه إختو بس لقه باب أوضه ليلي مفتوح قرب من الأوضه ووقف قدام الباب لقه ليلي قاعده قدام مرايتها والبنات حواليها ليلي شافت ادم في المرايا ابتسمت بسعاده وحركت بقوقها وقالت بصوت واطي : بحبك

ادم ابتسم وقال بصوت عالي : وانا بحبك


ساره اخت ليلي قربت من ادم وقالت بضيق : برااااا ياادم 


 ليلي بابتسامه : لا سبيه 


ادم بضيق : ابعدي علشان مهزقكيش واحد ومراتو انتي مالك انتي 


ليلي فرحت اوي من كلمه دي ليلي بنت طيبه بس بتغير علي ادم جدا وبذات من سلمي لأن سلمي دايما معه حتي بتنام معه في نفس الاوضه هما اتربو سوا وام ادم مامتت وسلمي صغير وادم هو الي كان بيهتم بيها أما ليلي هي حبيبتو الاوله والاخيره ايوا يعرف بنات كتير بس ليلي هي حبيبتو ليلي قامت وقربت من ادم وكانت هتحضنو بس ادم بعد عنها بسرعه وقال : احم هروح اشوف سلمي


ادم مشي وليلي كانت واقفه مضايقه 

ساره : مالك يابنتي مضايقه من إختو


ليلي بضيق : اه هي بتحبو 


ساره : بس يابت وطلعي الافكار دي من دماغك وتعالي نكمل  ميك اب


ليلي بضيق : طيب 


ليلي رجعت تحط ميك اب تاني وادم راح اوضتو سلمي لقها جهزت ولبست فستان هي اخترتو 


ادم بغضب : ايه الفستان ده 


سلمي بخوف : مالك ياادم مانا معرفتش اختار لبسي 


ادم بضيق : قصير خاااالص ازاي هتطلعي كدا 


سلمي بحزن : اسفه 


ادم فتح دولابها وجاي يمسك فستان افتكر مرضو وقال : احم عندك الفستان الازرق ده البسيه طويل 


سلمي : حاضر 


ادم : انا اسف مش قصدي اتعصب عليكي 


سلمي بضيق: ولا يهمك عادي هو انت مش ناسي حاجه


ادم بخبث : ناسي ايه 


سلمي بغضب : ولا حاجه ولا حاجه 


سلمي مشيت من قدامو ودخلت الحمام وادم ابتسم بحزن كانت كل ماتزعل منو كان يبوسها من خدها ادم قعد علي سرير وبدأ يفكر كان بيفكر أنو يتجوز ليلي ومش يقرب منها بس شافها فكره غلط هيقول لي ليلي ايه ولا هيعمل ايه اصلا سلمي خرجت من الحمام وادم بصلها


سلمي : حلوه


ادم بابتسامه : قمر 


سلمي بضيق : ماشي 


ادم : احم خلاص بقا متزعليش 


سلمي بضيق : طيب يلا ننزل 


فجاه ادم سمع صوت اغاني جايه من جنينه سلمي قربت منو ومسكت ايدو وهو شال أيدها بسرعه وقال : احم هشوف ليلي 


سلمي بصتلو بوجع وجت تمشي بس هو مسك أيدها وقال : خلاص ياستي متزعليش يلا 


ادم مسك أيدها وهي سابت ايدو ومسكت كتفو زاي طفله الي لقت باباها ادم وسلمي طلعو من الأوضه ومشيو طرقه طويله وبعدين وصلو اوضه ليلي وليلي فتحت باب اوضتها وادم فصل يبصلها انسحر بفستانها الجميل وشعرها طويل وشكلها الملاكي ليلي بعدت سلمي عن ادم وهي خدت مكانها وسلمي حست ان قلبها بيوجعها اوي 


ليلي : يلا ياحبيبي


ادم نزل معاها بهدوء كان لسا محتار ولقو كل العيله تحت وليلي جت تمشي تطلع الجنينه بس ادم مسك أيدها وقال : ليلي 


ليلي بحب : روحها


ادم بحزن : ليلي انا عندي مرض الايدز 


ليلي بصتلو بصدمه وكل الموجودين انصدمو 


سلمي بصدمه : عندك ايه ياادم 


ادم بصلها وقالها : الايدز.............

____________________________________________

ياتره ليلي هتعمل ايه هي وسلمي ؟!رأيكم




اسكريبت 

#الخيانه 

بقلم 

#ياسمينا


الفصل الثاني


ليلي بصت لي سلمي لقتها هتكلم بس هي قطعتها بسرعه وقالت : ادم انا موافقه اتجوزك حتي بعد ما خونتني وجالك الايدز 


سلمي بضيق : لا طبعا مرض الايذر ليها اسباب تانيه غير الي في دماغك  


ادم بص لي سلمي وقال : عرفتي ازاي 


سلمي بضيق : انا مش طفله وفاهمه كل حاجه المهم لازم تتعالج 


ليلي بتحدي : نتجوز الاول علشان ابقا جمبو 


مها ام ليلي : متاكده من الخطوه دي 


حسين : سبيها هما بيحبو بعض وكنت واثق أنها مش هتسيبو


ليلي قربت من ادم ومسكت ايدو وقالت : انا بعشقو مش بحبو 


ادم وسلمي مكنوش فاهمين ليلي حتي لو بتحبو اوي كدا ازاي سامحتو علي خيانتو ليها هو الحب فعلا بيعميييي ؟!!!!!!!!!!!!


سلمي : تمام وانا جمبك دايما ياادم 


ليلي بضيق : يلا ياادم الناس برا ولازم نكتب كتاب 


ادم مشي معاها وهو مش مصدق ردت فعلها أما سلمي شكت فيها وقرارت تكتشف ليه ليلي وافقت بسرعه بس سالت نفسها لو هي مكان ليلي كانت عملت ايه .....


ليلي في سرها : اكيد كنت هتعصب ازعق اسيبو بس كنت هرجعو تاني علشان بحبو بس مش في سعتها لازم اعرف في ايه بظبط 


ادم وليلي طلعو الجنينه وكان فيه معزيم كتير صحاب ادم وليلي وأهلهم وليلي مسكت ايد ادم وقعدو علي كوشه وادم مكنش مطمن أما سلمي كانت لسا في فيلا وكانت معاها تلفون ادم وسمعت صوت رساله من تلفون ادم فتحت التلفون ودخلت الواتس وشافت رساله من رقم غريب 


(انا الي دمرت حياتك انا الي خليتك تاخد الايدز من واحده كان معاها المرض والبنت دي ماتت كان اسمها شاديه اكيد فكرها عقبالك بقا بس شوف كام واحده  نمت معاها بعد شاديه شوف كام واحده جلها المرض وكام واحده دي نامت معا غيرك وجالو المرض ..تخيل كل ده يموت ويبقا بسبك .....)


سلمي بصت علي تلفون بصدمه وجريت برا وقربت من ادم 


سملي : ادم 


ادم.بصلها وقال : ايه 


سلمي فتحت التلفون وورتو رساله وهو قرأها 


سلمي قربت منو وقالتلو في ودانو : اكيد ده واحد  من صحابك اكيد يعرفك كويس 


ادم.بغضب : لا طبعا كلهم بيحبوني 


سلمي بغضب : ادم انت بجد واثق فيهم زياده عن لزوم وبعدين في ناس ممكن تموت وميعرفوش اصلا انهم عندهم المرض هو انت نقلت المرض ده لكام واحده


ادم بضيق : اتنين


سلمي بضيق : دي أخرت الي ديلو عوج 


ادم : نعممم 


سلمي بضيق : انت غلطان بجد غلطان 


ليلي بضيق : بتتوشوشو في ايه 


ادم : مفيش يلا علشان نكتب الكتاب 


ادم مسك ايد ليلي ونزلو من الكوشه وسلمي قعدت علي كوشه بحزن وبداو يكتبو كتب كتاب وجاه شخص قعد جمب سلمي 


خالد : ازيك ياسلمي


سلمي بضيق : تمام 


خالد : مش هتفكري بقا في طلبت الي طلبتو منك


سلمي  : ادم هو الي فكر ورفض مش ذنبي انا بقا وبعدين انا معه في كل حاجه وهو شايفك بتاع ستات


خالد بسخرية : علي اساس ادم مش كدا 


سلمي بضيق : ادم جواه حاجه حلوه 


خالد بغضب : وانا الي مش جوايا مثلا ولا علشان بتحبيه بقا 


سلمي بصتلو بصدمه وقالت : احب مين انت اتجننت خالد متكلمنيش كدا تاني 


سلمي مشيت وسابت خالد وراحت وقفت جمب ادم وكتبو الكتاب وبعد فتره خلص الفرح وادم كان متسعجل علشان يشوف البنت الي نقلها المرض 


ادم : لازم امشي 


ليلي بضيق : هيقولو ساب العروسه يوم فرحها


ادم : مين الي هيقول بس انا لازم اروح دلوقتي 


ادم مشي وسابها وهي كانت متعصبه ادم طلع من فيلا وركب عربيتو بس أنصدم  لما لقه سلمي قاعده في العربيه 


سلمي : من غير كلام كتير هجي معاك انت محدش ضمنك يمكن تعمل حاجه كدا ولا كدا 


ادم بصدمه : اعمل ايه يخربيتك 


سلمي : اوع تفتكرني صغيره انا عندي 20 سنه اه بس ذاكيه اوي اتحرك بقا 


ادم ابتسم وتحرك بلعربيه


سلمي : الينتين اسمهم ايه 


ادم : هنا ومرام 


سلمي بضيق : مالو الحلال مهو حلو بس انتو بتعشقو الحرام ودول بيشتغلو ايه


ادم : كل حاااجه


سلمي بقرف : طب بستهلو يموتو 


ادم بضيق : لا مستحيل اسبهم يموتو بسببي 


سلمي : اه ياحنين يلا سرع وهنروح لمين الاول


ادم : لهنا


ادم سرع العربيه وبعد ربع ساعه وصلو لي حاره شعبيه وادم وسلمي نزلو من العربيه 


سلمي ؛ شايف البساطه 


ادم : مفيش اجمل من كدا ناس بالها رايق 


سلمي : بس مش كلو ياادم فيه ناس مبتلقيش الاكل حتي 


ادم : اه تعالي نروحلها


سلمي بستغراب : هو أهل حرتها سيبنها كدا معا الرابح ولي جاي 


ادم : لا طبعا هي بتشتغل في كباريه 


سلمي : احييييه


ادم بضيق ؛ ابقي فكريني اربيكي من اول وجديد 


سلمي ؛ ياعم روح ربي نفسك 


ادم بصلها بغضب وهي قالت بخوف : قصدي حبيبي يادومتي 


ادم مسك أيدها وقرب من بيت كان باين عليه انو قديم جدا 


ادم : اندهي بأسمها 


سلمي : هناااااااااااا


فجاه بنت طلع من شباك وبصت عليهم ونصدمت لما شافت ادم هنا دخلت من شباك بسرعه ونزلت لي ادم 


هنااا قربت منهم وقالت بخوف : ايه الي جابك 


سلمي بصت علي هنا كانت بنت جميله وباين عليها انها ملتزمه 


سلمي بستغراب : ازاي لبسك كدا وانتي 


ادم قطعها وقال : عايزك في موضوع مهم 


هنا بخوف : انت عايز مني ايه 


سلمي بغضب : هيكون عايز ايه يعني 


هنا : طيب خلاص تعال نخرج من الحاره 


هنا مكنتش محجبه بس لبسها كان واسع هنا مشيت معا ادم وسلمي وطلعو من الحاره وهنا ركبت معاهم في العربيه وادم بدأ يحكلها كل حاجه 


هنا بخوف : يعني أنا عندي الايدز ازاي 


ادم : اهدي في علاج وهتتعلجي المهم هو انتي يعني


هنا قطعتو وقالت : مفيش انا معملتش كدا معا حد تاني هي كانت أول مره وبس 


سلمي بصدمه : نعم ازاي يعني ادم اول شخص في حياتك 


سلمي كانت حاسه بغيره غريبه حتي مغرتش كدا من ليلي مرات ادم 


هنا بدموع : اه انا اسمي هنا حسين اتولد وبدأ عذابي كنت نفسي اتعلم زاي باقي البنات وفعلا اشتغلت من صغري في محل اكل من صغري كنت بمسح المحل وانضفو ودخلت المدرسه مكنتش مدرسه اصلا شبه مدرسه المهم اشتريت كتب وبدأت اذاكر حلمي ابقا مهندسه ديكور المهم  كبرت وجبت مجموع كبيررر اوووووي اوووي ودخلت هندسه بس كل ده وانا لوحدي ابويا مات وامي كانت تعبانه بس ماتت بعد ما دخلت هندسه مكنش فيه غيري انا واختي الصغيره 18 سنه 


سلمي : وبعدين 


هنا : كملت تعليمي بس هاني صاحب الكاربيه شاف اختي وهو عندنا في الحاره كان عندو رجاله كتير وعينو جت علي اختي وخطفها وانا سعتها كنت هموت رحتلو كنت عارفه انو هو لأن اختي قالتلي أنو كذا مره يوقفها في شارع 


فلاش باك ❤️


هنا راحت لي هاني الكباريه ونصدمت من المناظر الي شافتها واستغفرت ربها ودخلت مكتب هاني 


هنا بغضب : اختي فين هبلغ عنك البوليس ياكلب


هاني قام من علي كرسي وقرب منها وقال : ايه القمر ده تصدقي اجمل من اختك 


هنا بدموع : وحياه اغله حاجه عندك سبها 


هاني بصلها وقال :عايز مقابل 


هنا بوجع : ايه هو


هاني حط ايدو علي كتفها ولفها ناحيه تانيه وهنا شافت شاشه كبيره اووي فيها الناس الي في كباريه 


هاني : شايفه الشخص الي قاعد معا صحابو ده اسمو ادم ودكتور ومعه فلوس قد كدا لو عايزه اختك ترجع خلاص قضي معه اليله انهارده 


هنا بغضب : مستحيل


هاني بسخريه : انتي الي خسرانه دا كل البنات الي هنا بيتخانقو عليه 


هنا بغضب : بنات ايه قول عاهرات انت عايز مني ايه 


هاني : روحي للبوليس يلا محدش هيقف جمبك انتي حشره يابت محدش هيبص ليكي 


هاني طلع تلفون وداه لي هنا وهنا شافت اختها مربوطه علي سرير وبتعيط 


هاني : اختك دخلتي عليها انهارده 


هنا بدموع : حراااام عليك 


هاني : ومش انا لوحدي كل رجالتي 


هنا بدموع : بلاش انا هعملك الي انت عايزو 


هاني بخبث : شاطره تعالي بقا اظبطك 


هنا بدموع : حسبي الله ونعمه الوكيل


هاني : مرسي ياحبييتي 


هنا بصت تاني علي ادم وقالت في سرها : يارب يفهم ظروفي ويبعد عني أنا لازم احكيلو عن اختي وهو اكيد هيفهم باين عليه ابن ناس 


هنا مشيت معا بنت من بنات هاني ودخلتها اوضه فيها لبس كتير البنت اختارت لي هنا فستان قصير جدا هنا بصتلها بقرف وبصت علي الفساتين واختارت أطول واحد وبدأت تلبس وتحط مكياج وبعدين بصت علي شنطتها ومسكتها وفتحتها وطلعت المصحف وحضنتو وقالت : انا مش عارفه يارب ينفع امسك المصحف وانا لابسه لبس ده بس انا والله ماقدامي غير الحل ده يارب ابعد عني اي شر واحفظلي اختي 


هنا بدأت تعيط بقهر وبعدين دخلت المصحف في شنطتها وطلعت معا البنت الكباريه وبصت حواليها كانت قرفانه من مناظر البنات الي مترمين في احضان الرجاله هاني قرب من هنا وحط ايدو علي كتفها وهي شالتها بسرعه 


هنا يقرف : متقربليش 


هاني بصلها بغضب وقال : ورايا 


هاني قرب من ترابيزه ادم وصحابو وهنا وراه


هاني : انا بقا جبتلكم واحده إنما ايه عسل 


صحاب ادم بصو علي هنا وادم مكنش مركز كان ماسك التلفون وبيكلم حد 


هاني : وبنت بنوت كمان 


باسم بخبث : بحبك يلي فهمني 


خالد : اممم ودي بقا لمين فينا 


هاني : ليكم كلكم 


هنا بصتلو بصدمه وقالت بغضب : مستحيل 


ادم قفل التلفونو وبص علي هنا 


هاني بغضب : اخرسي 


خالد قام وقرب من هنا وحط ايدو علي وسطها وقربها منو وقال : مالك ياجميل اهدي 


هنا بعدت عنو وقالت بقرف : ابعد عني 


خالد جاي يقرب منها تاني بس ادم قام ووقف قدامو وقال : خلاااص هي بلعفيه 


هنا بدموع : اه بلعفيه 


ادم بصلها وقال : تمام انا الي هخدها ولوحدي 


هنا ارتاحت شويه لأنها شافت في ادم الطيبه 


هاني : لا بس دي تمنها غالي دي بنت بنوت


خالد بضيق : مشمعنا لوحدك يعني 


باسم : انعرف 


ادم تجاهلهم وقال لي هاني : كام يعني 


هاني : اممم قول مية ألف 


ادم بسخرية : بتضحك عليا بس تمام هدهملك علي جزمه 


خالد بضيق : وانا كمان عايز البنت دي 


ادم بغضب : مقولنا خلاص في ايه 


خالد بغضب : مشمعنا انت تاخد كل حاجه 


ادم : ياشيخ قرفتني انا ماشي وسيبلك المكان كلو 


ادم طلع دفتر الشيكات وكتب شيك لي هاني ورمه في وشو ومسك ايد هنا وطلعو من المكان كلو وركبو عربيتو وتحرك هنا كانت عايزه تكلمو بس معرفتش


ادم : هاتي الازازه الي وراكي 


هنا بصتلو بستغراب وبصت وراها ونصدمت لما لقت ازايز خمره مسكت الازازه بخوف وقال : كنت عايزه اقولك 


ادم قطعها وخد منها الأزازه بغضب وبدأ يشرب منها وهي خافت ليسكر ومش هتعرف تكلمو


هنا : لازم تسمعني 


ادم بضيق : في ايه


هنا بدموع : انا مش عايزه كدا انا عارفه انك دفعت فلوس كتير اوووي عليا بس انا جيت هنا غضب 


ادم بسخرية : ايه هتقولي أمي تعبانه وعايزه عمليه وكلام ده


هنا : لا بس هاني خطف اختي وهيأذيها وكنت لازم اعمل كدا 


ادم بضيق : بجد 


هنا بدموع : وأقسم بالله 


ادم وقف العربيه وقال : اصلا انا مكنتش هلمسك 


هنا بسعاده : بجد 


ادم : اه شوفت خوفك لما خالد قرب منك عرفت انك نضيفه 


هنا بسعاده : بجد شكرا جد انا مش عارفه اقولك ايه 


ادم بدا يشرب تاني 


هنا : احم هو انت مالك 


ادم بضيق : خالد علطول شايف اني احسن منو سعات بحسو حاقد عليا 


هنا بضيق : مانت فعلا احسن منو 


ادم بصلها وابتسم وقال : قصدك في شكل يعني 


هنا شاورت علي قلبو وقالت : القلب احسن وانضف هو كان ممكن يخدني غصب بس انت معملتش كدا 


ادم ابتسملها وكمل شرب وبدأ يسكر 


هنا : ممكن تبطل شرب 


ادم خلاص سكر ومبقاش في واعو 


ادم : بيتي اهو 


هنا بصت جمبها لقت فيلا شكلها حلو اوي 


هنا : طب انا هدخلك وهمشي 


ادم مردش عليها وهنا نزلت من العربيه وراحت فتحت باب عربيه ادم وطلعتو من العربيه وسندتو وخدت المفاتيح ودخلت الفيلا 


انتهاء فلاش باك ❤️


سلمي : وقفتي ليه متكملي 


هنا مردتش عليها وفضلت تعيط 


وادم وقف العربيه بغضب وقال : بس انا غبي كنت شارب ومش في واعي 


هنا بدموع : ده الي حصل ورجعت البيت لقيت جثة اختي في البيت كانت صدمة عمري الكلب الحيوان موتها بعد ما اغتصبها 


ادم وسلمي بصولها بصدمه 


ادم بغضب : ليه هي غابه 


هنا بصريخ : ايوا غابه انتو الاغنيه مش هتحسو بيها فات شهر علي موتها تعرف الدكتور قال ايه قال انها اغتصبت بشكل وحشي وأنها ماتت مخنوقه يعني حد خنقها وكمان مش واحد بس للي اغتصبها انا واثقه ان صحابك كانو معا هاني وانا مش هرحم حد 


ادم مقدرش يتكلم وسلمي انصدمت من العالم الي كلو قرف وقتل وموت وشرف بيضيع 


هنا نزلت من العربيه وهي بتعيط وادم نزل وراها هو وسلمي 


ادم : استني انتي لازم تتعالجي 


هنا بدموع : ده عقاب ربنا ليا يبقا لازم استحملو 


ادم بحزن : بس انتي ملكيش ذنب 


هنا بدموع : انا اصلا من ساعت ماتولدت وانا ماليش ذنب في حاجه حياتي كلها كانت عذاب ولوسمحت مش عايزه اشوفك تاني 


ادم بهدوء : انا ممكن اساعدك تنتقمي لي اختك 


هنا بصتلو بصدمه : بجد 


ادم : ايوا يمكن اقدر أكفر عن ذنوبي 


هنا قربت منو وقالت بدموع : بجد يعني انت هتساعدني 


ادم بابتسامه : اكيد 


هنا : طب ازاي 


ادم ؛ ازاي دي بقا بعدين مش هسيبك متخافيش 


هنا مسحت دموعها وقالت : شكرا انا لازم امشي 


ادم : هوصلك 


هنا : لا معلش عايزه اروح لوحدي 


ادم : تمام 


هنا وقفت تاكسي وادم فضل واقف لغيت لما ركبت ومشيت وبص علي سلمي 


سلمي بحزن : قصتها صعبه اوي ياادم 


ادم : وانا سبب 


سلمي : لا طبعا مش انت هاني هو سبب 


ادم : تفتكري مين الي عمل فيا كدا خالد ولا باسم 


سلمي بهدوء : الشيطان هما كانو بيساعدو شيطان بس مش اكتر 


ادم فهم كلامها وبعدين ركب عربيتو بضيق وسلمي ركبت وراه 


سلمي  : طب والبنت تانيه


ادم : بكرا انا تعبت انهارده عايز انام 


سلمي : طيب بس متزعلش مني 


ادم ابتسملها وقال : مبزعلش من اختي 


سلمي بضيق : اه طيب 


ادم اتحرك بالعربيه كان طول الطريق بيفكر في حكاية هنا وانو سبب من اسباب تدمير حياتها وبعد ربع ساعه وصلو الفيلا وادم وسلمي نزل من العربيه ودخلو الفيلا لقوها هاديه خالص 


سلمي : اوع تنسي تخدني معاك بكرا 


ادم : اه طبعا ماحضرتك لزقه


سلمي بضحك : في ضلك علطول تصبح علي خير 


ادم : وانتي من اهلو 


سلمي قربت منو وباستو من خدو وبعدين دخلت اوضتها وهو دخل اوضه لقه النور مقفول ودخل وقفل الباب وفتح النور لقه ليلي قاعده علي كرسي قدامو 


ادم : منمتيش 


ليلي قامت من علي كرسي وقربت منو اوي وقالت : كنت عايزه اقولك حاجه مهمه 


ادم بستغراب : وايه هي 


ليلي بصت في عين ادم وقالت بكل شجاعه : انا مش بنت بنوت 


ادم بضيق : نعم بقولك مش عايز هزار علي مسا


ادم مشي من قدامها وهي مشيت وراها وحضنتو من ضهرو وقالت : انا مش بهزر زاي مانت خونتي وانا حبيبتك انا كمان خونتك وانت حبيبي 


ادم زقها وبص عليها وقال : نعم 


ليلي بابتسامه : كنت ممكن مقولكش واسيبك تكتشف ده لوحدك بس لما عرفت انك خونتني الموضوع بقا سهل 


ادم بغضب : هو ايه الي سهللل


ليلي بثقه : سهل اني اقولك اني مش بنت بنوت واني خونتك وكمان معا صاحب عمررررررررك ................. وهنعرف بعدين لو فيه تفاعل 😌❤️❤️

________________________________________

البارت الثاني والثالث من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع