القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت الغدر قريب كامل في موسوعة القصص والروايات

مدام ملك 

ايوه مين حضرتك

مش مهم انا مين بس في حاجه كنت عايزه اقولك عليها

ايه هي اتفضلي 

جوزك بيخونك 

نعم انتي بتقولي ايه انتي مجنونه

لا يا حبيبتي انا مش مجنونه ولو مش مصدقاني شوفي تليفون جوزك وانتي تعرفي 

بص يا اسمك ايه انتي خالد مستحيل يخوني وكلمه تاني هطلبلك الامن انتي فاهمه 

على العموم انتي حره انا قولتلك وخلاص

اتفضلي امشي احسنلك 

قعدت وحسيت راسي تقيله ازاي اللي حبيتوا واديتوا قلبي يعمل كده ازاي اكتر من سؤال كان بيدور في راسي 

Flash back

انا ملك ٢٥ سنه دكتوره اسنان بشرتي بيضاء وعيوني عسلي  وطويله شويه وجوزي خالد ٢٦ سنه مهندس معماري انا وخالد بنحب بعض من واحنا صغيرين .

Back

روحت روحت وانا الشك هيقتلني رنيت على خالد وعرفت أنه هيتاخر شويه 

قومت صليت واستعذت بالله من الشيطان الرجيم ونمت صحيت على صوت خالد وهو بيفتح الباب قومت غسلت وشي وطلعت اسلم عليه

ازيك يا قلبي عملت ايه النهارده

تمام عادي زي كل يوم

خالد باستغراب : ملك مالك انتي مش ملك المجنونه اللي ضحكتها منوره دايما

ملك بلا مبالاة : مليش ما انا عاديه اهو انا رايحه احطلك الاكل على متغير هدومك حطيت الاكل وخالد جيه عشان ياكل 

خالد : ايه مش هتكلي 

ملك :لا مليش نفس عن اذنك 

طلعت اجري وانا حابسه دموعي بالعافيه دخلت وقفلت على نفسي الباب وقعدت اعيط زي الطفله لقيت خالد بيخبط 

خالد :ملك افتحي انا عارف انك صاحيه افتحي يا ملك احسنلك

ملك : سبني يا خالد مع نفسي شويه 

خالد :لا مش هسيبك غير لما تفتحي ولو مفتحتيش هكسر البااب

قومت فتحت الباب وقلتله عايز ايه لقيتوا خدني في حضنه وبيقولي مين مزعل طفلتي مين مزعلك وانا هوريكي هعمل في ايه مسحت دموعي 

و قولتله : محدش هيقدر يزعلني وانت مجود لقيته شلني وقلي بحبك يا احلى حاجه في حياتي ومبحبش حد عيزعلك يا طفلتي 

ضحكت وقولتله انا جعانه وعايزه اكل 

خالد : ههههههههه حرام عليكي فصلتيني من الجو متجوز وحده اهم حاجه عندها بطنها تعالي يختي نأكل كلنا وبعد كده سمعنا فيلم و دخلنا ننام 

صحيت اشرب ميه وملقتوش جنبي قوما اشوفه فين لقيته بيتكلم

في الفون مع واحده : هي العقربه اللي عندك دي هتطول كتييير

يتبع # الغدر قريب 

يتبع.؟....


الجزء الثاني


هي العقربه اللي عندك هطول كتيير

خالد : لا ياروحي هانت اهو كلها كام اسبوع ونسيب بعض 

البنت : اخيرا يا قلبي هتبقى ليا

مع كل كلمه بينهم قلبي كان بيقطع مش قادره اصدق ان حب عمري بيكرهني الكره ده كله مسحت دموعي ومشيت دخلت الاوضه عملت نفسي نايمه لحد ما دخل ونام بعد كده قومت من غير ما يحس لميت هدومي ومشيت وسبت جواب وبعد كده وانا راكبه العربيه مش عارفه هاروح فين انا اهلي متوفيين اديلهم كتير وقفت العربية وقعدت على النيل قعدت اعيط واشكيلوا همومي 

خالد صحي من النوم ملقاش ملك جنبه استغرب قام يدور عليها في البيت كله 

لقى جواب من ملك بيقول 

خالد أنا مشيت وياريت متدورش عليا انا عرفت كل حاجة وبجد انا اسفه لو كنت خدت وقت من حياتك انا كنت بحبك بس دلوقتي خلاص عشان انت جرحتني .

خالد قراه الجواب معرفش يعمل ايه نزل يدور على ملك 

في الوقت اللي كان خالد بيدور عليها كانت هيا راحت شرم في البيت القديم بتاع باباها قعدت ورنيت على مريم صحبتها اللي هيا اقرب حد ليها 

ملك بعياط : مريم تعالي بسرعه انا محتاجاكي ارجوكي تعالى 

مريم : ايه يابنتي مالك بتعيطي كده ليه وانتي فين دلوقتي عشان اجيلك 

ملك: في البيت القديم بتاع بابا 

مريم : انا جيه حالا متخفيش واهدي كده 

ملك: حاضر سلام 

مريم : سلام 

ملك قعدت تفكر في اللي حصل وازاي هي كانت هبله اوي كده فاقت ملك على صوت الجرس وهو بيرن فتحت لقيت مريم مقدرتش تمسك نفسها من العياط 

ملك بصوت منبوح من العياط : خاني يا مريم الحيوان الواطي 

مريم بخوف : اهدي بس يا ملك و احكيلي ايه اللي حصل

حكتلها اللي حصل كله *****

مريم : اه يا حبيبتي ده كله شيلاه جوه قلبك وساكته مقولتليش ليه وانا كنت هعلمه الادب استغل طيبتك الحيوان الندل

ملك بعياط : انا بكره الإنسان ده ومستحيل ارجعله تاني 

مريم خليت ملك تنام بعد عياااط وحزن كتيير نامت 

وقعدت مريم تفكر هتعمل ايه

وفي وسط اللي حصل ده كله كان خالد قاعد يدور علي ملك 

خالد : طب يا ربي راحت في دي ملهاش غيري هتروح فين بس 

 راح خالد النيل المكان اللي ملك كانت بتيجي في وهيا زعلانه وقعد يفكر هي فين وبعدين افتكر الكلام الموجود في الجواب انها عرفت كل حاجة 

خالد: اه شكلها سمعتني وانا بتكلم في الفون وشكلها عند مريم صحبتها 

رن عليها خالد : الو ازيك يا مريم هي ملك عندك 

مريم باستهبال :لا مش عندي ليه هو في حاجه 

خالد : لا مافيش اصلها اتاخرت شويه عشان كده رنيت عليكي

مريم :اه تمام سلام انا 

خالد : سلام 

خالد :هتكون راحت في بس دي ملهاش غيري انا ومريم صحبتها وبعدين هي عملت كده ليه اه شكلها سمعت المكالمه اللي دارت بيني وبين سلمى ياربي والله انا مش بحب سلمى انا بحبها هيا هعمل ايه دلوقتي

وعند ملك 

مريم : انا قلقانه على ملك اروح اشوفها بتعمل ايه 

مريم دخلت لقيت ملك مغمى عليها مرميه في الأرض مريم خافت ورنيت على الإسعاف بسرعه راحت على المستشفى وملك دخلت اوضه العمليات ومريم كانت هتموت من الخوف على ملك ورنيت على خالد 

يتبع.؟....


الغدر 


الحلقه  الاخيره


مريم بعياط :الو يا خالد الحق ملك في المستشفى وانا لوحدي مش عارفه اعمل ايه 

خالد بخضه : مستشفي ايه وانا جي بسرعه

مريم : مستشفى *****

خالد : انا جي اهو بسرعه وقفل خالد وكان بيسوق بسرعه جنونيه لحد ما وصل المستشفى وراح الاوضه اللي في ملك

خالد بزعيق: ملك فين يا مريم وايه جابها هنا

مريم: اللي عملته فيها هو اللي جبها هنا 

خالد : عملت ايه 

مريم : يعني مش عارف عملت ايه 

خالد: لا مش عارف وقولي عشان هو مش وقت الغاز 

وحكتله مريم اللي حصل خالد : انا بحب ملك واستحالة اكون لغيرها انتي فاهمة الدكتور خرج من اوضه العمليات خالد ومريم في صوت واحد : خير ملك مالها يا دكتور 

الدكتور: المدام حامل واللي حصلها ده نتيجة إفراط في المجهود وياريت متتحركش كتيير عشان ميحصلهاش كده تاني 

خالد بفرحه : ملك حامل فعلا يا دكتور

الدكتور :اه حامل 

مريم :طيب ممكن ندخلها دلوقتي

الدكتور :هي واخده مهدأ لما تصحي ابقوا ادخلولها 

خالد : طيب شكرا يا دكتور

الدكتور: العفو عن اذنكم 

خالد : مريم انا هدخل تشوف ملك عشان قلقان عليها

مريم :خالد خليك هنا ملك نفسيتها مش حلوه ولو شافتك ممكن تتعب اكتر 

خالد :متخفيش انا مش هصحيها واول ما تصحي هخرج من سكات انا داخل 

دخل خالد ومريم مقدرتش تمنعوا خالد :انا اسف يا ملك لو كنت جرحتك انا غلطان حقك عليا قومي واعملي فيا اللي انتي عايزاه وقعد يعيط وهو ماسك ايد ملك رفع راسوا لقى ملك ابتديت تصحى وتفتح عينيها

ملك : خالد انت ايه اللي جابك هنا وانا فين  ومريم فين

خالد : انتي في المستشفى ومريم واقفه بره 

ملك بعياط :وانت جيت ليه اطلع من حياتي بقى كفاية اللي عملته فيا انا وابنك

خالد: يعني انتي كنتي عارفه انك حامل ومقلتليش ليه 

ملك : الموضوع ده ميخصكش انت فاهم ده ابني وانا هربيه لوحدي واتفضل أطلع بره من سكات عشان انا مش طيقاك ولا طايقه اسمع صوتك وياريت تطلقني عشان انا مش هعيش مع بني آدم غدار وخاين زيك اطلع بره 

خالد : انا بحبك ومخونتكيش ومش هتطلقك عشان انتي دنيتي كلها ومقدرش اعيش من غيرك وهطبع بره عشان انتي تعبانه بس 

ملك بعد ما خالد طلع قعدت تعيط ومريم دخلتها وقعدت تهديها وبعد يومين طلعت ملك من المستشفى وراحت بيتها في شرم عشان تهدى وتقعد مع نفسها شويه وطلبت من مريم أنها تروح وتجي تقعد معاها شويه كل يوم ومريم نفذت كلام ملك وكانت بتجي كل يوم يقعدوا مع بعض شويه تاني يوم خالد 

ده باقي البارت التالت من روايه 

الغدر قريب 

خالد :الو يا مريم ملك عامله ايه دلوقتي

مريم :كويسه حالتها اتحسنت كتييير عن الاول 

خالد :ممكن اطلب منك خدمه 

مريم: اتفضل 

خالد: بصي يا مريم انا كنت عايز اصلح اللي عملته وعايز ملك ترجع تاني أن مقدرش استغنى عنها دي حب حياتي 

مريم :ملك والله بتحبك بس مش قادره تصدق اللي حصل 

خالد :طيب بصي أنا هقولك هنعمل ايه دلوقتي اللي هنعمله ****** 

مريم :تمام سلام انا بقى عشان الحق أقنعها 

خالد :سلام زي ما. اتفقنا وبعد ما قفل خالد و مريم راحت مريم عند ملك 

تررررن ترررررن ترن

ملك :حاضر جايه اهو 

مريم :ايه ساعه عشان تفتحي 

ملك: هو في حد يرن كده برضوا

مريم :خلاص يا ابو الصحاب متزعلش بقى 

ملك: خلاص مش زعلانة تعالي نأكل انا عمله اكل تحفه

مريم :لا أنا عزماكي النهارده يستي يا البسي بقى عشان نمشي 

ملك: حاضر يا مغلباني 

مريم :يلا يختي ملك طلعت عشان تلبس لبست فستان نبيتي وسابت شعرها كان شكلها حلو اوي اوي اوي عامله زي عارضات الازياء 

مريم :اي الجمال ده طول عمرك قمر وشيك 

ملك : ميرسي يا قلبي يلا عشان نمشي ومشيوا راحوا مطعم وخالد راح على بيت ملك وقعد يزين الدنيا وعمل اكل وشموع و جو رومانسي جدا جدا وبعد كده خالد بعت لمريم وقال انا خلصت خلي ملك تيجي بسرعه 

مريم :ملك يلا عشان نروح ماما عيزاني 

ملك :ماشي يلا 

روحوا هما الاتنين كل واحد راح بيته ملك اوي ما فتحت الباب اتفاجات 

ملك : الله ايه الجمال ده مين عمل كده ملك حسيت بحد وراها 

خالد حط أيدوا على عنيها :انا اللي عملت كده انا ومهما عملت مش هقدر افرحك

ملك حاشت  اديه ولفت : خالد انت جيت ازاي وعرفت منين اني هنا وقعد تعيط خالد خضها في حضنه وقالها هووووش بس بلاش عياط أنا ايه سامحيني انا مقدرش اعيش من غيرك انتي الهوا اللي بتنفسه انتي كل حاجة 

انا بحبك جدا جدا جدا 

ملك : وانا كمان بحبك بس مقدرتش خالد قطعها وقالها هووووش با

بلاش نتكلم في الماضي وقام شالها وقلها بحبك يا احلى ملك في الدنيا 

ملك حضنته عند رقبته وقالتلووا انا مش هناكل بقى ولا ايه انا جعانه 

خالد :اه منك فصلتيني حراك عليكي يا شيخه تعالي كلي ياختي وكله وبعد خمس شهور كان معاد ولاده ملك ملك جابت بيبي زي القمر وسموه مالك 

وتعاهدوا أنهم دايما يشتكوا لبعض آلامهم 

اتمنى تكون عجبتكم واسفه على التاخير 

ايه اكتر شخصية حبيتوها وحبيتوا فيها ايه


تفاعلووو حتي يصلك اشعار عند نشر الجديد

 👈اضغط لايك ضع 15ملصقا  + فضلاً وليس أمرا


👈 ملحوظه المنشورات بتوصل للمتفاعلين وبس

تعليقات

التنقل السريع