البارت الاخير♥️. تفاعل ع الحلقه الاخير مفيش حد بيعلق ع اخر حلقه
رحيم: طب حلو جداا.
ابو حلا: ايه هو اللي حلو جدا يبني!!
رحيم: هقولك مش عاصم اغتصبها وحامل منه ومش قادرين تظبطوا التهمة عليه ؟ خلاص في منتهي السرية هنعمل تحليل DNA عشان ميعرفش ونثبت أن هو ابنه.
حلا: اوووووف ازاي الفكرة دي مجاتش ف دماغي ؟ جدع ياض يا رحيم.
ضحك : ياض يارحيم؟ ماشي متشكرين 😂.
كلوا وغسلوا ايدهم وقعدوا ف الصالة كلهم.
رحيم: دلوقتي احنا عايزين عينة من حلا وشعر من عاصم.
حلا: يا سنه سووخة نجيبها ازاي دلوقتي!؟؟
رحيم : هو يعني فيه حل...
الاب : قول يبني.
رحيم : هو يعني....
سما : ما تقول يزفت .
رحيم: حلا تروحله البيت وتحايله شوية.
عم حلا : انت اتجننت ولا ايه!!
رحيم استنوا بس هقولكوا حلا تروح الخطوبة بتاعت عاصم وتحايلف ف عاصم وتقولواا نتقابل ف بيتك وكدا فهو هيفضي البيت وتقوله هروح اعملك عصير من ايدي وبتاع وسهوكة كدا بس مش اوي يعني عاصم مكانش يطول فهيوافق هتحطيله منوم وتجيبي شعر وتيجي وهبقي معاكي خطوة بخطوة مش هسيبك.
حلا: ربنا يسهل.
راحوا بليل الخطوبة عند عصام.
رحيم: الف مبروك يا عصام . طبعا عصام عارف رحيم.
عصام: ربنا يبارك فيك عقبالك.
حلا: مبروك يعصام ربنا يسعدكوا يارب.
عصام: ش شكرا ي حلا.
سلمي ( خطيبة عصام ) : مبروك لينا ي حبيبي.
عصام : متقوليش يحبيبي وشيلي ايدك .
سلمي: فيه ايه ي عصام مالك؟!
عصام : احنا لسة متكتبش كتابنا التزمي بضوابط الخطوبة.
سلمي طب خلاص متتعصبش.
ام عصام شافت حلا وصرخت: انتييي بتعمليييي اييييه هنا يزبالة مش كفاية فضيحتك اللي بجلاجل ويترا عشيقك اتجوزك وستر عليكي ولا اداكي بومبة..
طبعا زعيقها لفت انتباه المعازيم وكذلك عاصم.
رحيم: احترمي نفسك ي حاجه انتي ست كبيرة وعيب اقل ادبي عليكي.
اام عصام: لا قل ادبك هو دا اللي ناقص ي عيلة وسخة.
عاصم أتدخل: خلاص يا امي انا هطلعهم وخد رحيم وحلا.
رحيم: طب يا حلا انا هنزل واستناكي تحت.
حلا: ماشي يا رحيم .
ونزل أو بمعني اصح عمل نفسه نزل
عاصم : ايه اللي جابك وحشتك ولا ايه؟
حلا: اه وحشتني.
عاصم ايه!
حلا: بقولك ايه انت طبعا عشان واحد ربنا يحرقك يارب حطيتني قدام الأمر الواقع ومش هلاقي حد يستر عليا وانا حامل منك فعشان كدا لازم نتجوز .
عاصم بفرح: بجد يحلا؟ يااه حلمي بيتحقق أخيرا خلاص هتصل بيكي بعد ما يمشوا المعازيم اهلي هيروحوا عند خالتي يفرحوا شوية هبقي اتصل بيكي.
حلا: تمام.
رحيم نزل بسرعة بعد ما خلصوا كلام عشان ميلاحظش وجوده.
رحيم : عفارم عليكي.
حلا: اخرس بشورتك المهببة دي.
رحيم: كله يهون بقي عشان يتحبس.
عاصم بعد شوية اتصل بيها وقالها تعالي.
راحوا اشتروا منوم وراحتله وطبعا رحيم متابعها.
عاصم: جيتي يحبيبيتي؟
حلا : متقولش كدا ع طول استني لما اتعود.
عاصم طيب ماشي.
حلا : بقولك ايه.
عاصم : ها
حلا: تشرب عصير؟
عاصم: عصير؟
حلا: اه اصل انا حامل ونفسي ف عصير اوي متوحمش؟
عاصم: لا اتوحمي طبعا هنزل اجيب حالا.
حلا: لا عايزة اعمله بأيدي .
عاصم : خلاص ع راحتك.
حلا: روح خد شاور واتجهز عشان نروح للمأذون عقبال ما اخلص.
عاصم: عيوني.
بعد شوية
ي عاااصم
ي عيونه
حضرتلك العصير يلا نشرب.
يلا
وشرب طبعا ونام
حلا جابت مقص وخدت شوية من شعره ووحطيتها ف ظرف ونزلت لقت رحيم مستنيها.
رحيم: ايه الاخبار
كله تمام.
عملك حاجه؟
لا
طب اركبي
روحوا تاني يوم الصبح راحوا يعملوا التحليل وهتظهر النتيجة بعد اسبوع.
رحيم: بس انا عايزها النهاردة.
الدكتور: مينفعش خالص يا رحيم.
رحيم: ارجوك بترجاك انت متعرفش انا محتاجها قد ايه.
الدكتور : طب هحاول يا رحيم.
وفعلا ظهرت ف نفس اليوم وفعلا اللي فبطن حلا هو ابن عاصم.
راحوا القسم وقدموا التحليل واخيرا هيروحوا يقبضوا ع عاصم.وفضيحته بقت بجلاجل.
ترن ترن.
ام عاصم: حاضر ياللي بتخبط.
عصام: استني يا أمي انا هفتح.
فين عاصم جاد الله جاد الحق .
انا اخوه اتفضل
مطلوب القبض عليه بتهمةة اغتصاب حلا محمود وحملها منه.
عاصم كان ورا الباب كان لسة صاحي وسمع .
يبت الكلب يحلا هتعمل ايه ي عاصم دلوقتي!!
كله تنح : انت بتقول ايه لا طبعا عاصم ميعملش كدا ابدا البت دي كدابة.
بقولكوا ايه هتخشوا تجيبوه ولا نجيبوا احنا بمعرفتنا!!
ابو عاصم : بس...
خشووااا هااااااتوووه
عاصم حاول يهرب بس معرفش خدوه ع القسم وكله لبس وراح وراه وقابلوا حلا وعيلتها.
اعترف ياض
اعترف بأيه انا معملتش حاجه فوق انا وكيل النيابة عاصم جاد الله.
لقي قلم نزل ع قفاه.
هنستعبط ياض! الأدلة قدامي تثبت انك اغتصبتها وكنت بتلاحقها وادي التحليل اهو.
عصام وامه وأبوه شافوا التحليل واتصدموا بكل معني الكلمة.
عصام : انت!! انت يا عاصم!!! دا انا سبت اغلي ما أملك عشان صدقتك!! ووثقت فيك!! دا احنا توأم ياخي كنت فاكر انك ملاك عشان انت اخويا طلعت غلطان. انا بكرهك وعمري ما هسامحك ابدا. وانهار جامد.
اما حلا واهلها كانوا بيعيطوا من الفرحة اخيرا عاصم هيتحبس فرج ربنا حلو اوي ♥️
خدوووه ع الحجز.
حلا: ماشاءالله ع تربيتك ي طنط شوفتي مين بقي اللي عيلة وسخه؟
روحوا وهما فرحانين والزغاريط ف كل حته وفرحوا اكتر لما عرفوا أن عاصم اترحل ع السجن.
ابو حلا: الحمدلله ي بنتي.
حلا : الحمدلله يبابا بس هعمل ايه ف اللي بطني؟
رحيم هنربيه مع بعض.
حلا:مع بعض ازاي يعني؟!
رحيم : يعني انا بحبك يحلا من بدري أوي وبحب اي حاجه منك♥️.
حلا: بس دا ابن عاصم..
رحيم: دا مش ابن عاصم بس ي حلا دا ابنك انتي منك انتتي وانا بحب اي حاجه منك وهنربيه مع بعض مع اخواته لما نخلف ان شاء الله وهنسجله بإسم أبوه حرام نسجله بإسم حد تاني وربنا يعينا انا وانتي ونبقي مع بعض لحد ما نبقي ف الجنه♥️. تتجوزيني؟
حلا : موافقة♥️.
فجأة الكل زغرط وبقي سعيد وعرفت حلا أن ربنا ادالها عوضه ع هيئة انسان .. رحيم ♥️.
مرت الايام وجه كتب كتابهم واتكتب الحمدلله لسه هيحضنوا حضن كتب الكتاب الباب خبط.
حلا: عصااااااااااااام؟!
عصام: ايوة عصام يحلا انا عارف ان ظلمتك كتير وانا لسة بحبك بطلب منك السماح ونبدأ من جديد؟
حلا: امم طب عن اذنك بقي عشان زوجي قرة عيني مستنيني جوة احضنه حضن كتب الكتاب. وقفلت الباب ف وشه.
كلووا ضحك ومرت السنين وكانوا رحيم وحلا عايشين مع بعض وعاصم خرج وكانت حلا بتخليه يشوف ابنه عشان حرام تحرم اب من ابنه وعصام اتجوز سلمي بغرض الاستقرار وخلا وندم طول حياته .
النهاية
👈لـلاســـــــــف
ﺍﻟﺸﺪﻳﺪ ﻧﺤﻦ ﻧﺘﻌﺐ ﻛﺜﻴﺮﺍ ﻟﺠﻠﺐ # ﺍﻻﺟﻤﻞ ﻭﺍﻧﺖ ﺗﻘﺮﺍ📑وترحل
...ﻛﺎﻓﺊ ﺟﻬﻮﺩﻧﺎ ﺑ 20 ﻣﻠﺼﻖ ﻟﻴﺼﻞ ﺍﻟﻤﻨﺸﻮﺭ للكل
تعليقات
إرسال تعليق