القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انت لي البارت السادس والأخير بقلم سمية عامر في موسوعة القصص والروايات


البارت السادس 

#وعدي 

مسك ايديها و لفها 

- انا مكنتش بعطف عليكي انا كنت عايزك تيجي بس معايا انا مش مع امجد 

زادت ضربات قلبها 

_ ليه كنت عايزني معاك انا مين يا أسر بيه انا بنت خدامه معتقدش افرق معاكو و ده كله شفقه و عطف 

بلاش تخوفني اكتر من كده و رجعني البيت ارجوك 

أسر بنرفزة شديدة: لسه مفهمتيش انا بحبك يا وعد 

مسكها من كتفها من هنا ومن هنا 

بحبك من وقت ما رجعت وانا عايز اشوفك كل دقيقه لمعان عينك ،ضحكتك كل حاجه بتشدني 

كانت وعد مصدومه مبرقه 

وعد بتوتر و هي بتترعش: انا .انا مم انت 

أسر وهو بيضحك شويه : اهدي تعالي نروح انا مش مستني ردك اصلا 

ركبت معاه من غير كلام 

وصلوا البيت 

سنيه بعصبية ضربت وعد بالقلم : انتي ازاي تروحي من غير اذني 

فضلت وعد تعيط 

وقف أسر قدام سنيه : انا اللي خدتها معايا 

نهله : والله وتطلع مين الهانم عشان تاخدها معاك دي وعد يا أسر بنت سنيه الدادا بتاعتك 

جريت وعد على اوضتها وقفلت الباب وانهارت من العياط 

أسر : كلنا بشر وهي من حقها تخرج 

نهله : تخرج بس مش معاك 

سنيه : انا هشوف بنتي ومش هتعمل كده تاني 

أسر مسك ايد سنيه وهي ماشيه 

: متضربيش وعد هي ملهاش ذنب انا اللي اخدتها 

سنيه بزعل : هي ملهاش ذنب في اي حاجه انا عارفة 

فات يومين و وعد مش بتخرج من اوضتها

كان أسر هيتجنن عايز يشوفها 

خرجت وعد الصبح بدري لجامعتها وقفت قدامها عربيه نزل أسر : انتي كويسه رايحه فين 

وعد بزعل : مش مهم انا متأخرة لازم امشي 

امجد من وراهم : معلش والله اسف يا وعد اني اتاخرت 

أسر : اتاخرت فين انتو رايحين فين 

امجد : هوصل وعد الجامعة 

بصت وعد ل أسر بحزن وقالته عن اذنك 

أسر بعصبيه وغيظ شالها قدام اخوه و دخلها العربيه وقفل الباب 

امجد : أسر استنى ..

مشي بالعربية بسرعة 

وعد : نزلني مش هتاخدني غصب عني نزلنني لو سمحت 

أسر : انتي بتعاندي مين وعد انا مش هسيبك حتى لو لاخويا

وعد :انا مبحبش امجد هو صديقي وانت ..

فرمل أسر بسرعة كبيرة وبصلها : انا ايه ؟

وعد : انت بتخوفني 🥺....

ضحك أسر : والله مجنونة 

وعد لنفسها وهي بتبص لضحكته ومن غير ما تحس: بحبك 

أسر : ايييييه 😳

لتكمله القصه لايك و 20 ملصق ومتابعه

البارت السابع

 

#وعدي  🖤

أسر : انتي بتعاندي مين وعد انا مش هسيبك حتى لو لاخويا 

وعد : انا مبحبش امجد هو صديقي وانت ...

فرمل أسر بسرعة كبيرة وبصلها : انا ايه ؟ 

وعد : انت بتخوفني 🥺....

ضحك أسر : والله مجنونة 

وعد وهي مركزه في ضحكته و من غير ما تحس: بحبك 🖤

أسر : ايييييه 😳

بجد 

وعد بتوتر : وقف وقف الجامعة وصلنا 

أسر :وعد استني 

جريت وعد 

نزل وراها وقفه الأمن : مش هينفع يا فندم فين الكارنيه 

أسر : دي خطيبتي 

وعد من جوا :لا لا د عايز يخطفني وضحكت وجريت 

ضحك أسر هو كمان و مشي 

في القصر 

نهله : سنيه ابعدي وعد عن أسر و امجد بنتك بتلعب على الاتنين انا مش هسكت ولا هي فاكره أنها هتكون زيك يا سنيه 

سنيه : متدخليش وعد بنتي طيبه 

نهله : فاكره سامح يا سنيه ولا مش فاكره لما ضحكتي عليه وقولتيلو دي بنتك 

سنيه : اه وفاكره تهديدك انك ممكن تقتليني انا وبنتي لو قولت كلام غير ده وخلتيني خدامه عندك 

نهله : و هتفضلي خدامه لحد ما تموتي و بنتك تخدم مكانك 

سنيه : الايام هي اللي بتتحكم فينا مش انتي عن اذنك 

دخل أسر وهو مبسوط طلع على اوضته

وخلصت وعد جامعتها و رجعت 

دخلت ساعدت امها وحضرتك الاكل وحطته على السفرة 

نزل أسر وهو تعبان طنط سنيه انا محتاج الاكل فوق 

سنيه : هجيبهولك حاضر 

أسر : لا ابعتي وعد عشان كانت محتاجه حاجات للجامعة 

سنيه : حاضر يا ابني 

وعد وهي متوترة خبطت على الباب ودخلت 

بتبص حوليها ملقتش حد لفت عشان تخرج لقت أسر قدامها 

أسر : بتهربي على فين 

_ انا انا حطيت الاكل 

راح أسر وقفل الباب 

- بس انا مش عايز اكل لوحدي 

_ نادي امجد عن اذنك 

أسر : انتي بتحبي اشيلك 

وعد وهي بترجع لورا : لا لا لا 

شالها وحطها قدام الاكل وقعد 

أسر : ايه اللي قولتيه الصبح بقى 

وعد 😳انا مقولتش حاجه والله 

- كان في حد قال بحبك 

_ انا مقولتش حاجه انت بتسمع غلط 

أسر : عيني في عينك كده 

بصتله بتوتر : طب طلاما انا بحبك بخاف منك ليه 

أسر : يعني بتحبيني 

قامت وعد وراحت فتحت الباب قام وراها 

مسك ايديها و ضمها وغمض عينه بيشم شعرها 

ابراهيم بعصبيه : اسررررر انت بتعمل ايه ....

SomayaAmer

اسفه انو منزلتش بارت امبارح انشاء الله راح عوضكم اليوم لتكمله القصه لايك و 20 ملصق  


التفاعل قليل يا جماعه مش عايزه اوقف النشر و الجروب  قاعد يوقع بسبب التفاعل القليل   يا ريت التفاعل يزيد متقروش في صمت لايك و 20 ملصق 😊😊😊

البارت التامن 

#وعدي  🖤

أسر : عيني في عينك كده 

بصتله بتوتر : طب طلاما انا بحبك بخاف منك ليه 

أسر : يعني بتحبيني 

قامت وعد وراحت فتحت الباب قام وراها 

فجأة مسك ايديها وضمها وغمض عينه يشم شعرها ريحتها زي الياسمين 

ابراهيم بعصبيه من ورا وعد : أسر انت بتعمل ايه 

انتفضت وعد من مكانها واترعبت 

ابراهيم : اطلعي بره يا بنت سنيه 

عيطت وهي واقفة 

فضل أسر ماسك ايديها 

راحت سنيه شدت بنتها في حضنها وخدتها ونزلت 

أسر : ليه عملت كده انا بحبها 

امجد : بتحب وعد مش دي اللي حذرتني منها قبل كده انها بنت خدامه كويس انا بابا عمل كده 

أسر : اه كنت ببعدك عنها بس عشان بحبها انت كنت عايز تضحك عليها 

ابراهيم : انتهى النقاش بكره سنيه و بنتها يمشوا من القصر وانت خطوبتك بكره على مريم بنت عمك سامح 

نهله : هو ده الكلام الصح سنيه و بنتها لازم يمشوا 

أسر : كل اللي ليكوا عندي الشركه والشغل حياتي الخاصه ملكي انا مش امجد عشان تربطوني بواحده مبحبهاش انا عايز وعد وهاخدها 

اتصل ابراهيم على سراج وقاله كل حاجه وأن بكره خطوبه أسر 

سراج : و وعد انت ناسي وعد مين 

ابراهيم : لا مش ناسي بس الموضوع ده انتهى احنا عمرنا ما نتجوز خدامه 

سراج : ظلمنا سنيه في البدايه و دلوقتي عايز تظلم بنت اخوك طب هتقوله ايه لما يعرف أن وعد بنته دي حتى شبهه نفس العيون الزرقا و نفس لون الشعر الاسود كل حاجه من ابوها 

ابراهيم : متقولش ابوها إن كنت مش موافق مش مهم بس اياك تقوله 

قفل ابراهيم في وشه و نزل لسنيه 

- اول الصبح ما يطلع تكوني مشيتي 

_ ياريت اتمنى متئذونيش انا وبنتي مش عايزة حاجه تانيه 

- لا امشي بس ومتفتحيش بوقك ب كلمه 

حضنت سنيه وعد وقالت لها اخيرا اتحررنا 

مفهمتش وعد حاجه كل اللي كان في تفكيرها أسر خلاص كده القصه انتهت من قبل ما تبدأ 

صحيت سنيه الصبح بل وأنهم اصلا مناموش 

خدوا شنطهم و مشيوا 

في الليل وصل المعازيم القصر و سامح و مريم اللي كانت شبه امها مش حلوة 

نهله : امجد اخوك فين 

امجد : مش عارف انا خايف يفضحنا 

نهله : ميقدرش سنيه مشيت خلاص 

مريم : طنط فين أسر الناس بيبصولي وانا زهقت اوف 

فتح أسر الباب وهي في كامل أناقته وفي أيده وعد اللي كانت لابسه فستان فرح ومستخبيه وراه 

أسر : اقدم لكم مراتي وعد 

وقعت نهله اغم عليها .......

👰🤵



 التفاعل قليل جدا و كده راح اوقف النشر  😒😕😕😕

البارت التاسع 

#وعدي 🖤

أسر : اقدم لكم مراتي وعد

وقعت نهله على الأرض اغم عليها 

كان الكل مصدوم بس واحد بس اللي كان مركز اوي في تفاصيل وعد 

ابراهيم : انت مجنون تعالى معايا 

أسر : انا اتجوزت اللي بحبها مقدرش اجبر نفسي على بنت عمي لمجرد انها بنت عمي 

كان سراج واقف يضحك و في تفكيره : انت خدت بنت عمك بس اللي انت بتحبها 

سامح : مين دي بنت مين 

بصت وعد عليه وهي خايفة

أسر : دي مراتي وعد 

مريم : مراتك و انا ؟ انت مش كنت بتحبني 

أسر : مكنش في بيننا حب انا دائما شايفك اختي 

وعد بصوت خافت : أسر انا عايزة امشي من هنا 

ابراهيم : طلعها برا دي بنت الخداممه انت فاهم انت بوظت سمعتنا ازاي 

كانت نهله بدأت تفوق شربوها ميه ب سكر 

نهله : انت مش ابني اطلعوا بره 

أسر : هاخد هدومي و امشي انا وهي 

وعد : لا انا همشي لوحدي 

اتعصب أسر وقالها قدامهم : بتحبيني ولا لا 

وعد بخوف : ب ب بحبك 

أسر : خلاص اسمعي كلامي 

خدها و طلعوا اوضته بل و مسابش ايديها ابدا كان ماسكها جامد كأنها هتضيع منه 

طلعوا و قفلوا الباب

فضل الكل تحت والناس مشيوا فضل ابراهيم و امجد و سراج و اخيرا سامح و بنته مريم و سلوى 

سامح : انا هحل الموضوع ده 

نهله بتوتر : لا متطلعش انت انا هطلع 

مريم : لا اطلع يا بابا ازاي بنت الخدامه تاخد أسر مني 

سراج : اطلع يا سامح شوف البنت دي عايزة ايه واتكلم معاها 

بصله ابراهيم بغضب 

طلع سامح فتح الباب لقى أسر بيلم هدومه ووعد قاعدة على السرير خايفة 

أسر : عمي انا اسف لو كنت ..

سامح : سيبني مع مراتك شويه 

أسر : بس انا ..

_ مش هاكلها متقلقش 

- خرج أسر برا الباب 

قعد سامح جنب وعد 

سامح : انتي اسمك وعد 

وعد بتوتر : اه وعد 

- انتي بنت مين ابوكي مين و امك مين 

_ بابا سافر من زمان من وقت ما كنت في ابتدائي وغالبا نسينا و ماما كانت ..

- كانت ايه 

_ كانت بتخدم هنا عشان منبقاش لوحدنا 

- انتي عارفة انك جميله جدا 

_ بجد 

- عينك حلوة 

_ بس عينك احلى 

- غالبا هما زي بعض نفس اللون 

ضحكت وعد 

كنت فاكره انك هتزعقلي 

- ليه انا اتمنى لو كانت بنتي جميله زيك كده وبالعكس كل ده قسمه ونصيب صح ولا ايه 

ضحكت مره كمان وقالت له أنا سعيدة جدا اني كلمتك ارتحت اوي 

سامح : والدتك اسمها ايه 

وعد : اسمها سنيه 

اتخض من الاسم كان لسه هيتكلم بس 

دخل أسر فجاة بقلق لقاهم بيضحكوا 

قام سامح وقف و بارك ل أسر و قاله خليك هنا يومين عشان عروستك ترتاح 

أسر : عمي بس بابا و ماما 

سامح : تفتكر حد يقدر يكسرلي كلمه انا عمك الكبير برضوا 

نزل سامح تحت قالهم انا هقعد هنا يومين و أسر برضوا ووقت ما همشي هو هيمشي 

ابراهيم : بس انا مش موافق 

نهله : وانا كمان 

سامح : انتو ناسيين أن القصر ده ملكي ولا ايه 

سراج وهو فرحان : ملكك ملكك اقعد براحتك محدش يقدر يقول حاجه 

مريم : بابا وانا 

هتفضلي معايا انتي واختك 

خلوا حد يجيبلنا لبس من الفيلا و يجي 

سكت الكل وتقبلوا الوضع 

أسر في الجهه الأخري : احنا لوحدنا ها 

وعد : لوحدنا ازاي 🥺

أسر : احنا اتجوزنا 

وعد : بس بس انا م م 

أسر : تعالي انا هفهمك 

وعد : لا لا مش عايزة افهم لا .......

SomayaAmer

لتكمله لايك و 20


البارت العاشر 

#وعدي 🖤

أسر : احنا لوحدنا ها 

وعد : لوحدنا ازاي 

أسر : احنا اتجوزنا 

وعد : بس بس انا من

أسر : تعالي انا هفهمك 

وعد : لا لا مش عايزة افهم لا 

بيقرب منها و هو بيضحك عليها مسك ايديها 

- عمري وحياتي كلها بدأت من دلوقتي 

_ ممكن اطلب منك طلب 

- اطلبي 

_ بلاش تخسر أهلك 

- انا مخسرتهمش هما اللي فاكرين أنهم بيتحكموا في حياتي وعد انا مخسرتش انا كسبتك و كسبت ام تانيه ماما سنيه 

وعد بفرحه : انت كنت حلمي كل ما كنت بشوفك كنت بتوتر و بخاف بس انا دلوقتي مطمنه 

أسر بخبث : بما انك مطمنه و كده يعني ايه رايك تغيري الفستان 

اتوترت 

وعد : لا مش مدايقني ارتاح انت ونام 

أسر : انام ايه احنا مش هننام 

وعد 😳: انا لازم اروح لماما 

أسر وهو بيضحك : انتي مخضوضه ليه تعالي 

خدها في حضنه ونامو بلبسهم 

كائن الليل مش بيمر ابدا 

فضل سامح في المكتب بتاع القصر يفكر دي سنيه اللي كان يعرفها واللي حبها 

فضلت الأفكار تدور في رأسه والشبه الرهيب بينه و بين وعد 

قطع تفكيره ابراهيم 

ابراهيم : انا مش موافقك انك تشجع أسر أنه يخسر أهله 

وقف سامح و مشي في الاوضه : انا اعرف امها ؟ 

ابراهيم بتوتر : امها مين دي واحده جات من الارياف 

وبعدين انت ايه علاقتك ببنت الخدامه دي 

كانت مريم بتسمع من ورا الباب 

سامح : فاكر سنيه يا ابراهيم 

ابراهيم : سنيه مين 

سامح باستهزاء : اللي كنت بحبها زمان 

ابراهيم : اه اللي كانت مقطوعة من شجره دي 

سامح : اه تعرف عنها ايه من وقت الموضوع ده 

ابراهيم : معرفش عنها حاجه دي حتى اختفت بعد ما اتبلت عليك أنها حامل منك 

سامح : تفتكر هي كانت بتضحك عليا 

ابراهيم : قصدك ايه 

قصدي انت عارفه 

الشبه الغريب بيني و بين وعد وحتى اسم امها سنيه 

ابراهيم بخوف : لا اسمها سعديه بس بنقولها يا سنيه 

سامح : اه تمام خلي حد يعملنا قهوه عشان كلامنا طويل 

طلعت مريم بسرعة وهي بتعيط : لا انا اختي مش بنت خدامه 

في جانب آخر 

كانت سنيه قلقانة على وعد

اتصلت عليها 

رد أسر وهو نايم بصوت نايم 

الو مين 

- ابني طمني عليكم انتو فين 

طنط اسف والله اصلي نايم احنا في القصر عمي سامح أصر اننا نفضل هنا 

سنيه بخوف : لا تعالو عندي يابني ونمشي من هنا متخليش وعد تقعد مع عمك 

أسر :بس حضرتك متعرفيهوش ده طيب جدا تعامل معانا بكل لطف

سنيه : طيب اول ما وعد تصحى خليها تكلمني 

أسر : حاضر 

فضل يلعبلها في شعرها ويحطه عند عينيها 

وعد : بس يا ماما عايزة انام 

أسر بضحك : ماما بتحبك اوي 

صحيت بسرعة : ياربي انا نسيتك خالص 

أسر :نسيتيني اه طيب ايه رايك نجيب كرم 

وعد : كرم مين 

أسر : ابننا 

غطت وعد نفسها وقالت له لو قربت مني هصوت 🥺🥺

قرب منها باسها من راسها وكملوا نوم 

ابراهيم : كلام ايه اللي طويل 

سامح : كلامنا 

ابراهيم : انت عايز توصل لايه من الاخر كده 

دخلت نهله من غير إذن 

سامح : كويس انك جيتي 

_ ليه هتعتذرلي ولا ايه 

سامح : هسال سؤال و الرد انا هعرف هو صح او غلط بس لو كذبتوا عليا رد فعلي هيكون قاسي اوي 

ابراهيم : انا عمري ما كدبت عليك انت اخويا الكبير 

نهله : اسال 

سامح : وعد بنتي ؟

نهله و ابراهيم في نفس واحد : لا 

سراج فتح الباب فجأة : اه بنتك .......

🔥

Somaya Amer

لتكمله القصه لايك و 20 ملصق  ومتابعه Du Du   شكرا علي تفاعلكم الحلو يا ريت يفضل كده 😍😍😍😍


البارت ال 11( الاخير )

#وعدي 🖤


سامح : هسال سؤال و الرد انا كده كده هعرف هو صح ولا غلط بس لو كذبتوا عليا رد فعلي هيكون قاسي جداً

ابراهيم : انا عمري ما كدبت عليك انت اخويا الكبير 

نهله : اتفضل اسأل 

سامح : وعد بنتي ؟

نهله وإبراهيم في نفس واحد : لا 

سراج فتح الباب فجأة : اه بنتك 

اتصدم ابراهيم و نهله 

ابراهيم : انت كداب بتقول كده عشان توقع بيننا 

سامح : اخرسوا كلكم 

سراج انا عايز افهم ايه اللي بيحصل هنا يعني شكي كان في محله 

سراج : زمان لما كنت بتحب سنيه و اتجوزتوا في السر هي جات و حكتلي انها حامل بس كانت خايفة تقولك ترفض الطفل و خصوصا أن امنا و نهله كانو بيهددوها لما عرفوا ...

سكت فجأة 

سامح : كمل 

نهله : ده كداب 

سامح : اسكتي خالص 

كمل 

سامح :لما عرفوا مني أنها حامل كنت بقولهم عشان يقولولك وخصوصا انك في الوقت ده كنت متجوز مراتك الاولى ربنا يرحمها كانت سنيه خايفة من رد فعلك 

- كل السنين دي كنتو مخبيين عني اني عندي بنت ليه 

كان إبراهيم خرج من الباب التاني للاوضه من غير ما حد يشوفو 

سراج بزعل : عشان كان كل تفكيرهم انك جبت واحده من الشارع وخليتها مراتك عشان مكنش ليها أهل و بعد كل ده لما امنا ماتت نهله خلت سنيه خدامه هنا بالاجبار 

بص سامح ل نهله بنرفزة وغمض عينه عشان يسيطر على أعصابه 

نهله وهي خايفة : كل ده عشان سمعتنا 

سامح : اخرسسي و اطلعي بره القصر ده انتي ملكيش مكان هنا 

نهله : بس انا معملتش حاجه غلط انت ازاي بتطردني من بيتي 

صوتهم كان عالي لدرجه ان كل اللي في القصر سمع نزل أسر و وعد بسرعة فتحوا الباب 

فضلت وعد واقفة عند الباب واسر دخل 

أسر : ماما عمي في ايه 

مكنش سامح بيتكلم كانت عينه في عين وعد اللي كانت خجوله جدا من نظراته 

كانه كان عايز يحضنها بس مش عارف 

سامح ل أسر : مفيش حاجه يا أسر خد مراتك و اطلعوا اوضتكم وانا جاي افهمك 

مشي أسر هو ووعد 

سامح : اكبر عقاب ليكي انتي و جوزك أنكوا تمشوا من القصر و تسافروا برا مصر 

نهله وهي بتعيط : و أسر و امجد 

سامح : انسوهم زي ما نسيتوني بنتي عشرين سنه 

سامح : خدها من هنا يا سراج وشوف اللي هرب يومين و مش عايز اسمع عنهم حاجه تاني 

- خدها سراج و مشي 

طلع سامح ل أسر و وعد 

دخل و قعد جنب وعد 

أسر : عمي في ايه ايه اللي حصل 

سامح : انا هحجزلكم شهر عسل عايزة تروحي فين يا بنتي 

وعد بفرحه : بنتك شكرا جدا لحضرتك 

أسر : عمي انا كده كده همشي من هنا 

سامح : لا مفيش حد هيمشي من هنا ده بيتكم و اتصلي على امك تيجي كمان بس بلاش تقوليلها أن انا اللي قولتلك 

هحجزلكم فين هااا 

وعد وهي فرحانة : انا بحب اسكندريه اوي 

ضحك أسر و سامح لانه كان قصده بره البلد 

سامح : تحت امرك يا اميرة .

طريقته خلت أسر يتوتر هو بيعامل وعد كده ليه 

حضروا شنطهم و راحوا اسكندريه 

طلعوا الغرفة بتاعتهم في الفندق 

اول ما دخلوا 

أسر : اعتقد هنا مفيش هروب بقى 

وعد بتوتر  : هروب ايه 

أسر قرب منها و مسك ايديها باسها وشالها فجأة و مشي بيها 

وعد وهي بتصرخ :لا لا انت ضحكت عليا نزلننننني 

أسر وهو. بيضحك  : انتي بتحلمي يا عروسه 

في الجانب الآخر راح سامح لبيت سنيه بعد ما اخد العنوان من سراج 

اول ما فتحت الباب اتصدمت 

سامح : سنيه 

سنيه : سامح بيه 

دخل سامح وقعد 

كان في صمت رهيب 

سامح :بنتك جميلة 

سنيه : شكرا 

تفتكري كان ممكن حد يئذيكي لو كنتي قولتيلي انها بنتي 

قعدت سنين وبدأت تعيط : انت عرفت 

ضمها وقالها : انا اسف على كل اللي حصلك بسببي 

بعدت عنه وقالت له :وعد عرفت ؟

_ لا 

- بلاش انت تقولها خلي أسر يقولها 

_ انا مكنتش عارفة اقول ايه او ابدء منين مقولتلهاش حاجه 

ممكن اطلب منك طلب 

سنيه : اتفضل 

ارجعي القصر ده بيتك 

سنيه : احنا اتطلقنا من زمان انا مش عايزة ارجع تاني انا عشت خدامه هناك بسبب امك و نهله 

سامح :انا طردت نهله و ابراهيم 

- : بجد 😳

_ اه 

ارجعي نعيش كلنا سوا مع بنتنا و بناتي ونكون عيله تاني 

سنيه : انا خدت نصيبي من الدنيا خليني هنا بس خلي بالك من وعد مفيش اطيب منها 

زعل سامح 

زي ما انتي عايزة 

بعد اربع شهور ..

كانو قاعدين على السفرة كلهم كانت وعد عرفت أن سامح ابوها و أقنعت سنيه تعيش معاهم و اخوات وعد حبوها و تقبلوا بعض بس محدش عرف اللي عملتوا نهله و ابراهيم و مشيوا فعلا برا البلد بحجه الشغل 

وعد : بابا كل انت مش بتاكل كويس 

أسر بغيرة : وانا 

امجد وهو بيضحك عليه : ما خلاص بقى راحت عليك 

وعد : مقدرش كل يا روحي 

سامح : مالكو ببنتي بقى 

سلوى : هما كده رخمين محدش ليه دعوه ب اختي 

قامت وعد تجري على الحمام تتقيأ اتخض الكل و ساعدها وجه الدكتور 

أسر : هي مالها 

الدكتور : حامل في شهرين مبروك 

سامح بغيرة: من الاول كده أنسى أن هيجيلك ابن ده هيبقى بتاعي انا 

أسر : لا معلش بقى دي بنت و هتبقى بتاعتي لوحدي  🙄🙄

وعد وهي بترفع حواجبها :هي بس بتاعتك لوحدك برضوا 

أسر وهو بيحط أيده على شعره و بيضحك :  هي و امها بتوعي لوحدي 😁

فضل الكل يضحك عليهم .

 

SomayaAmer

 و توتا توتا خلصت الحدوتة


 لو عجبتكم الروايه لايك و 10 ملصقات وتابعونى بالقصه الجديده 😍😍😍

تعليقات

التنقل السريع