القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #لا_عائق_فى_طريق_الحب بقلم فدوى خالد كامله جميع الفصول من الاول الي الخامس


= ماما بتهزرى، أنا الدكتور سامح الدمنهورى، هتجوزينى ولحدة دبلوم، نعم !!

_ و ماله الدبلوم يا ابن محمد، و بعدين أنتَ هامك التعليم، ولا همك الأدب .

= طيب ما فى ناس كتير مؤدبين، و معاهم كليات اشمعنا دبلوم .

_ أولا: دى بنت خالتك، ثانيا: مش بإرادتها لولا أن أختى ماتت، مكانتش دخلت دبلوم و كانت كملت ثانوى عادى، و بعدين أنت عارف إلى فيها و خالتك موصيانى عليها، و لازم أخلى بالى منها .

= موصياكى أنتِ عليها، مش أنا .

_ سامح اتلم كدة، و أعرف بتتكلم مع مامتك ازاى !

= يا ماما بس ...

_ مبسش، هتتجوزها يعنى هتتجوزها، لازم اطمن عليها 

= و أنتَ يا حاج ملكش رأى، ولا أية ؟

الاب : أنا من رأيى من رأيك والدتك .

=كملت .

الام : و الله يا سامح لو نفذتش إلى قولتلك عليه، هبقى غلطانة عليك ليوم الدين .

= يا ماما دة كله عشانها .

الام : ايوة، أمها موصياني، و أنتَ مش راضى تنفذ ليا طلب .

الاب : تعالى يا سامح عايزك شوية بعيد .

= نعم ! بعدنا عنها عايز أية ؟

الأب : هقولك حاجة؛ لأن خلاص لازم تعرف .

= أية ؟

الأب : تعرف أن أمك عندها القلب.

= ماما ! و ازاى متقوليليش .

الأب : مرضتش تقولك عشان خايفة عليك .

= طيب هى كويسة، و الدكاترة قالولها أية ؟ أنا عارف دكتور كبير......

الأب :كشفت عند أكبر دكتور متخافش، بس حذرنى أنها تتعصب كتير، أو تتضايق، أسمع كلامها و متضايقهاش .

= باستسلام : حاضر .


______________________


مرات الأب : بت يا إلى أسمك، نورين، أية الأسم دة .

=نعم يا مرات أبويا عايزة أية ؟

مرات الأب بقرف :هعوز من خلقتك أية ؟ روحى نظفى الشقة .

= لسه منضافاها من شوية .

مرات الأب برخامة : نظفيها مرة كمان .

= بتنهيدة : حاضر .

مرات الأب : و الموعين أغسليها .

= حاضر .

مرات الأب : اعملى حسابك تبقى موجودة هنا؛ عشان جايلى ضيوف، و أنتِ هتخدمى عليها .

= أخدم عليهم ليه هو أنا خدامة .

مرات الأب : أة هتخدمى عليهم، و لو معملتيش كدة هخلى أبوكى يضربك .

= بخوف : لا و النبى متخليهوش يضربنى، أنا مش حمل ضرب، جسمى وجعنى .

مرات الأب بخبث : خلاص اسمعى إلى بقولك عليه .

= بإنكسار : حاضر يا مرات أبويا .

مرات الأب بتكبر : و أة أبقى ألبسى حاجة حلوة؛ عشان فى ناس متقدمين لشهد بنتى .

= حاضر 


______________________


* بليل *


" الباب خبط، و باباها فتح الباب، و دخلوا الضيوف إلى هما ( سامح و والده و الدته )، نورين قاعدة مع شهد فى الاوضة "

شهد بتكبر : الفستان جميل عليا صح .

= جميل .

شهد : أخيرًا هخلص من العيشة دى عيشة فقر .

= ربنا يوفقك .

شهد : أكيد هيوفقنى، دة دكتور إلى متقدملى .

= قولى الحمد لله .

شهد : نورين بطلى تعصبينى، و بعدين أسمك دة رخم أوى كدة لية ؟ تقيل أوى، مين إلى سماكى الأسم الوحش دة .

= ماما .

شهد : بلدى أوى، خدى الفستان دة ألبسيه، لما تقدمى المشروبات للناس تبقى لابسة حاجة حلوة .


" بالرغم من أن الفستان كان قديم، بس أدى لنورين منظر خاص، و جذاب أكتر عليها، و مع شعرها الأسود الحريرى، و قصير على الموضة، و بشرتها الصافية، و ملامحها الهادية، و نمش بسيط على وشها، و عيونها السودا محلياها أكتر "

= خرجت و أنا معايا المشاريب، و بحطها و أمشى، من غير ما أبص .

سمعت صوت بابا و هو بيقول :

_ مش هتسلمى على خالتك يا نورين ولا أية ؟

= خالتو ..

ببص ورايا 

= خالتو أية دة أنتِ هنا .....


الاسكريبت لو جاب تفاعل حلو هكمله بكرة إن شاء الله، فو مجابش مش نكمل يا ريت 20 كومنت ورأيكم عشان اكمل ❤️❤️❤️❤️


#فدوى_خالد .

#لا_عائق_فى_طريق_الحب♥️.


=أية دة ! خالتو بتعملى أية هنا ؟

سامح ميل على مامته .

سامح : أنتِ متأكدة أن القمر دى هتجوزيهالى .

الأم ببسمة : أيوة، اتخرص بقا دلوقتى .

سامح : ما كنتِ كويسة من شوية .

الأم ببسمة : جاية أخطبك يا حبيبتى .

= نعم ! لمين ؟

سامح : على أساس أنى كيس بطاطس ولا أية، ما تقولى حاجة ؟

شهد بتكبر : أنتو جاين تخطبوا دى ! دى خدامة عندنا .

سامح : و أنتِ مالك نخطبها أو لا، و بعدين دى بنت خالتى .

شهد بصدمة : بنت خالة مين ؟ أنتَ؟ أكيد غلطان ؟

سامح : ياريت تتكلمى كويس، أو تتخرصى؛ لأن الكلام مش معاكِ خالص .

شهد : بابا متوافقش .

الأب : موافق .

= بس أنا مش موافقة .

الأب : ليكِ رأى أصلا .

= أيوة ليا رأى، أنا مش سلعة بتبيع و تشترى بيها .

شهد بمكر : أوافق على كلامك جدًا .

سامح : بعد إذنكم يمكن أقعد معاها شوية لوحدنا .

شهد : ل....

سامح بتحذير : ملكيش دعوة .

الأب : شهد تعالى معايا، اتفضلوا معايا فى الأوضة الثانية .

سامح بهدوء : اقعدى يا نورين عايز أقولك حاجة .

= نعم ! و من الآخر كدة أنا مش موافقة .

سامح : و أنا مش موافق .

= أومال مصر أوى لية كدة ؟

سامح : ماما عندها القلب .

= أية ! خالتو ! من أمتى ؟

سامح : مش عارف لسه جوانب الموضوع دة، بس هى من فترة عندها القلب، و بابا قالى الصبح كدة، و هى مصره أنها تجوزنى ليكِ، غير كدة الدكتور قال أن المفروض متبقاش تحت أى ضغط، متزعلش، عشان صحتها .

= و أنا المفروض أعمل أية دلوقتى .

سامح : وافقى .

= و بعد ما أوافق أية إلى هيحصل .

سامح : هنتجوز سنة، و خلاص خلصنا، و هديكِ مبلغ تقدرى تشترى بيه شقة بعيد عن والدك .

= موافقة .

سامح : بالسرعة دة .

= أيوة، بس مش هأخد منك فلوس بعد الطلاق .

سامح : و أنا موافق .


* بعد شوية *

سامح : خلاص يا عمى عى موافقة .

الأب: موافقة يا نورين .

= أيوة .

شهد بغيظ : هو أية إلى اة .

الأب : متدخليش يا شهد فى إلى ملكيش فيه .

شهد : بابا.......

الأب : بس يا شهد .

شهد : حاضر .

سامح : طيب احنا كدة اتقفنا، و الخطوبة بكرة، و كتب الكتاب  الأسبوع الجاى .

= مش متسرعين أوى .

سامح : ولا تسرع ولا حاجة .

الأب : خير البر عاجله .

= تمام .

سامح : طيب نقوم نتفضل دلوقتى، و هاجى بكرة أخد نورين تختار شبكتها .

شهد بغيظ : ولزمته أية الشبكة .

سمر بغيظ : بقولك أية يا بتاعة أنتِ الكبار بيتكلموا، الباقى يحط جذمة فى بوقة، اسكتى أنتِ .

مرات الأب : تتكلم براحتها، مش بيتها .

سمر : و دى بنت أختى بردوة و مصلحتها تهمينى .

أبو نورين ( حاتم ) : بس يا شهد أنتِ و أمك، قوموا و خلينا نتفق مع بعض، ملكمش من الحوار .

مرات الأب : بس ...

حاتم : قومى يلا يا سكينة .

محمد : كدة اتفقنا الحمد لله .

حاتم : الحمد لله .


" نزلوا كلهم لتحت، و اكتشف سامح أنه نسى يأخدها، طلع فوق و سمع صوت صويت جامد و .............. 


خلوا التفاعل حلو زى البارت إلى فات♥️♥️ 

يلا 20 كومنت ورأيكم عشان اكمل ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

#فدوى_خالد ♥️.

#لا_عائق_فى_طريق_الحب 2♥️ .


عشان انزل البارت الجديد 1k ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

مرات الأب بشر : بقا أنتِ بقا، عايزة تتجوزى و مش راضية شهد تتجوز .

= يا مرات أبويا أنا مش هتجوز عشان نفسى، أنا هتجوز عشان ....

شهد : أنتِ كذابة، أنتِ فاكرة أنك هتتطلعى من البيت دة، لا تبقى بتحلمى .

= و الله يا شهد، أنا مش عايزة بس ...

مرات الأب : بس أية ؟ و الله لأعلمك الأدب من أوله تانى، تعالى .

" مسكت شعرها و قعدت تضربها هى و بنتها جامد "


سامح بيحسس مش لاقى مفاتيح العربية موجودة

سامح : استنوا هنا دقيقة، شكلى نسيت المفاتيح فوق .

محمد : أطلع شوفها فوق و احنا هنخلينا هنا لحد ما تجيبها .

طلع فوق و سمع صوت حد بيصوت و بيعيط، خبط الباب جامد لحد ما كسره، شافهم بيضربوها، اتعصب و خدها ورا ظهره .

سامح بزعيق : أنتو أغبية، ازاى تضربوها ؟

شهد : ملكش دعوة، أختى و احنا حرين معاها .

سامح : و أنا ابن خالتها، و لو جربتو تمدوا ايدكم عليها تانى هسجنكم، و هعمل محضر تعدى عليها .

مرات الأب بخوف : محضر أية ؟ احنا معملناش...

سامح : بس اخرصى .

شهد : أنتَ جاى فى بيتي و تتكلم كدة، أنا إلى هعملك محضر .

سامح بسخرية: لية ؟ هو أنا إلى بضرب، و لا أنا إلى بتهجم على الناس، و عشان يكون فى علمك، أنا بحب نورين، و هتجوز نورين، و مش هتجوزك أنتِ، عارفة لية ؟ عشان حقودة، و عشان جاهلة .

شهد بصراخ : أنا مش جاهلة، أنا معايا شهادة و متخرجة من كلية، هى واخذة دبلوم .

سامح : عشان هى كانت ناجحة أكتر، و مرضيتوش تخلوها تكمل تعليمها .

حاتم : أية إلى حصل ؟

سامح بسخرية : لسة فاكر تقول أية إلى حصل! لا بجد شابوة ليك.

حاتم : فى أية يا شهد، فى أية سكينة .

سكينة ببكاء مزيف : شوف يا حاج، البت المفعوصة بنتك، قاعدة تقوم خطيبها علينا .

شهد : و قاعد يشتمنا و يقولنا كلام زى السم .

سامح بصدمة : لا يا شيخة، كان المفروض يدخلوكى كلية تمثيل، كنتِ هتأخدى الجايزة الأولى بصراحة .

حاتم : أية يا دكتور الكلام إلى بيقولوه دة .

سامح : مش صح الكلام دة كله، كنت ناسى مفاتيح العربية، و طلعت لقيتهم بيضربوا نورين، سلكتها من أيدهم بالعافية، و دلوقتى قاعدين يهينوا فيا .

حاتم : سكينة، شهد، على أوضكم .

شهد : يا بابا دة كذاب .

حاتم : بس يا شهد، على أوضتك، اتفضل يا دكتور سامح .

سامح : أنتِ كويسة .

= اا..اة.

سامح : طيب اهدى شوية .

= حااضر .

سامح : اشربى المية دى، و اهدى شوية .

حاتم : أسف يا دكتور على إلى حصل .

سامح : اتأسف لنورين مش ليا، و أنا عايز أقدم معاد الفرح .

حاتم : بس ..

سامح : مبسش، أنا مش هبقى علطول هنا .

حاتم : على بركة الله .

= بس ..

سامح : خلاص يا نورين بقا، و اة صح، خلى الموبايل دة معاكِ هبقى أكلمك بكرة علية، و بكرة كتب الكتاب و الخطوبة، و اعتقد كمان إن لقيت مفاتيحى .


محمد: اية أتأخرت لية كدة ؟

سامح بهمس : هقولك بعدين .

سمر : بتقولوا سر ولا أية ؟

محمد : هو احنا نقدر من نقول من غيرك، لا طبعًا مش هينفع .

سمر : طيب يلا عشان عايزة أنام شوية .

سامح : حاضر .


حاتم : نورين استنى عندك.

= نعم !

حاتم : بكرة هتتجوزى .

= اة .

حاتم : أنتِ موافقة .

= هيفرق رأيى.

حاتم : اة .

= موافقة .

حاتم : هو أجبرك على حاجة .

= و هو زيكم .

حاتم : نورين أنا أسف .

= يااه ..الكلمة دى أوحش حاجة فى الدنيا كلها، أنك تعمل كل ما هو سئ و بعدها تيجى ببرود دم تقول، أنا أسف .

حاتم : يا نورين أنا ...

= أنتَ أية ؟ ها ..أنتَ شغلتك فى الحياة أية ؟ أب فاشل، فاشل، فاشل فاشل، فاكر أنك لما تقول أسف أنى كدة سامحتك، لا أبدًا، أنا بكرهك أوى، و عمرى ما هسامحك .

حاتم : اسمعينى بس ...

= هشش....أنا...أنا ..أنا ..

و أغمى عليها 

حاتم بصراخ : نورين .

تفاعل كتير عشان اكمل ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


#فدوى_خالد 

#لا_عائق_فى_طريق_الحب 3♥️



يلا 1k عشان انزل البارت الخامس وشكرا لتفاعلكم ،❤️❤️❤️❤️❤️

حاتم : نورررين .

شهد : فى أية يا بابا .

حاتم : نورين مبتردش خالص .

مرات الأب بسخرية : هتلاقيها بتمثل .

حاتم : نورين فتحى عينك، نورين .

شهد : يا بابا دى بتمثل .

حاتم : اخرصى يا شهد، و متدخليش فى إلى ملكيش فيه .

خد تليفونه و اتصل سامح

سامح بإستغراب : بيتصل عليا، ليه دلوقتى .

محمد : رد كدة شوف فى أية .

سامح : الو ...فى حاجة .

حاتم: الحقنى، نورين أغمى عليها و مش عارف اتصرف خالص .

سامح : أية! طيب أنا جايلك دلوقتى .

محمد : فى اية يا سامح .

سمر : فى اية يا بنى .

سامح : نورين أغمى عليها و مش عارفين يتصرفوا .

سمر بقلق : نورين، أرجع تانى .

سامح : حاضر، أهدى بس .

" لف بالعربية و راح لبيت نورين، طلع بالهفة و هو حاسس أن قلبه هيقف، لقى الباب مفتوح و نورين على الأرض باباها بيحاول يفقوها، شالها و حطها على الكنبة، و طلع برفان و قربه ناحيتها صحيت و هى موشوشه "

= أة ..أنا فين ؟

سامح : أنتِ كويسة .

= دماغى، دماغى وجعانى .

سامح : بس أهدى .

سامح : عملتو فيها أية ؟

شهد : بقولك أية محدش قرب منها .

سامح : هى شكلها ليلة ما يعلم بيها إلا ربنا، اطلبوا المأذون .

حاتم بإستسلام : موافق .

سامح : أنتِ كويسة بس .

= الحمد لله .

سمر : أنتِ كويسة يا حبيبتى .

= كويسة يا خالتو، متخافيش .

محمد : أنا من رأيي كدة كمان، احنا نطلب المأذون، كل شوية نروح و نيجى، نجوزهم و خلاص، و شقة سامح جاهزة، و كله جاهز .

حاتم : موافق .

" بعد شوية جيه المأذون، و شهد و سكينة كانوا هيولعوا من الغيرة، اتكتب الكتاب و بعد ما خلص المأذون، سامح حضن نورين جامد أوى، و باس جبهتها، و وشها قلب طماطم "

سامح : احم...عشان ميشكوش خالص .

= بخجل : ماشى .

سامح بضحك : وشك قلب طماطم خالص .

= فين دة ؟

سامح : فى وشك الطماطم .

سمر بفرحة : ألف مبروك يا مرات أبنى .

= الله يبارك فيكِ يا خالتو .

سامح : طيب أنا هأخد نورين معايا .

حاتم : ماشى يا ابنى، بس يمكن أقولها حاجة على جنب .

سامح : عادى .

" حاتم خد نورين على جنب "

حاتم : نورين، أنا ندمان، ندمان على كل حاجة، أسف يا بنتى، أسف .

نورين بدموع : مسامحاك .

حاتم : بجد يا بنتى .

نورين : أيوة، مسمحاك.

حاتم : تعالى فى حضنى يا بنتى .

" حاتم حضنها، و سامح حس نفسه مضايق، راح ليهم و شد نورين من حضن أبوها، و حضنها هو "

سامح : مش يلا يا نورين ولا أية ؟

= تمام .

حاتم : خلى بالك منها .

سامح : حاضر .

حاتم : و متزعلهاش .

سامح : حاضر .

حاتم : و متضايقهاش .

سامح : حاضر .

حاتم : و ...

سامح : خلاص بقا، دى فى عينى .


" ركبوا العربية و روحوا سمر و محمد البيت، و طلع هو نورين على شقته، بيفتح الشقة بهدوء، لقى الأنوار مطفيه، بقيد النور، لقى بلالين كتير، و واحدة ظهرت "


~ بفرحة : أنا جيت .


سامح و نورين بصولها بصدمة، و  ......


يلا 20 كومنت ورأيكم عشان اكمل ❤️❤️❤️❤️


#فدوى_خالد.

#لا_عائق_فى_طريق_الحب 4♥️

يلا 1kعشان أنزل البارت الجديد ❤️❤️❤️❤️

=مين دى ؟

سامح بصدمة : نرمين ! بتعملى أية هنا .

نرمين ببسمة : جيت عشان أشوفك .

سامح بغضب : جيبتى مفاتيح الشقة منين ؟

نرمين : عادى بقا اتصرفت، أنا كنت جاية عشان ..

سامح بحزم : برة .

نرمين : بتقول أية يا سامح، أنا جاية عشانك .

سامح : مفيش حد بيعمل إلى بتعمليه دة .

نيرمين : و بعدين مين دى ؟

= أنا إلى المفروض اسألك أنتِ مين ؟

نرمين : أنا خاطيبته، و حبيبته .

سامح : سابقًا، احنا سيبنا بعض من زمان خالص، و بعدين مكانش فى حاجة بينا .

نرمين بصدمة : سامح أنتَ مش بتحبني .

سامح : لا يا نرمين، تقدرى تتفضلي .

نرمين بصراخ : أنتَ مش بتحبني ازاى ؟ و بعدين مين دى مقولتليش بردة ؟

سامح : نورين مراتي .

نرمين : مرات مين ؟

سامح : مراتي أنا .

نرمين : أنتَ اتجوزت ازاى ؟

سامح بسخرية : زى الناس، جبت مأذون، و اتجوزتها .

نرمين : و أنا! أنتَ مش بتحبني .

سامح : محبتكيش يا نرمين، ولا عمرك أنتِ كمان حبيتيني، بتحبي الفلوس بس .

نرمين بدموع : فكرتك عني كدة .

سامح : أيوة،  تقدرى تتفضلى برة، و مش برة الشقة دى بس، لا .. برة حياتي .

نرمين : ماشى يا سامح، هطلع برة حياتك .

" سامح قعد على الكنبة و راسة بين أيده "

= احم ..أنتَ كويس .

سامح : مش فارقة .

= هو يمكن اسأل مين دى ؟

سامح : حب قديم راح لحاله .

= يمكن أعرف فين أوضتي .

سامح و هو بيشاور على أوضة : دى أوضتك، تقدرى تتفضلي فيها .

= شكرًا، و لو احتجت حاجة قولي .

سامح : حاضر .

سامح : نورين صح كنت ...

= نعم .

سامح : عاصم صاحبي جاى كمان شوية، ممكن تبقى تعمليله قهوة؛ لأنى مش بعرف .

= حاضر .


نزلت نرمين و هى منهارة و خبطت فى حد .

نرمين : أسفة .

~ مالك يا نرمين .

نرمين : عاصم .

عاصم : أيوة، فى أية ؟

نرمين : مفيش .

عاصم : على أساس أنى مش عارفك .

نرمين : خلاص بقا يا عاصم .

عاصم : يا بنتى مالك .

نرمين : هو أنا وحشة. 

عاصم : لا .

نرمين : أومال لية مفيش حد بيحبني .

عاصم : تعالى نقعد على كافية و نتكلم .

نرمين : تمام .

فى الكافية 

عاصم : مالك ؟

نرمين : لية سامح مش بيحبني ؟

عاصم : عشان لسة قلبه ماملش لحد، أصل الحب مش بأيدنا زى ما أنتِ متوقعة، و سامح محبكيش من و احنا فى الجامعة خالص .

نرمين : طب عايزاه يحبني .

عاصم : الحب مش بأدينا يا نرمين خالص .

نرمين : هو أنا ممكن ألقى حد يحبني فى يوم؟

عاصم : أيوة، ربنا بيبقى كاتب لينا كلنا حد بيحبنا، و فى رزق لينا .

نرمين : بس هو لحق ينساني بالسرعة دى .

عاصم : مش فاهم، ينساكى ازاى ؟

نرمين : اتجوز .

عاصم بصدمة مصطنعه : نعم ! مين اتجوز .

نرمين : سامح .

عاصم : و أنتِ عرفتي ازاى ؟

نرمين : رحت عنده .

عاصم : لية ؟

نرمين : عشان أشوفه .

عاصم : نصيحة منى، ركزى فى حياتك بعيد عن سامح، هتلاقى الحب إلى أنتِ بتدورى عليه .

نرمين : فين ؟

عاصم : هتلاقيه يا نرمين، قدامك .


= تشرب حاجة .

سامح : ياريت لو قهوة مظبوطة .

= تمام .

سامح : بقولك يا نورين .

= نعم !

سامح : مكملتيش تعليمك ليه ؟

= بحزن : مرات أبويا الله يسامحها، مرضتش و وقفت فى طريقي، مع أني كنت جايبة الدرجات النهائية فى الأعدادية.

سامح : معلش، خير .

= هى خالتو أخبارها أية ؟

سامح : كويسة .

= الحمد لله .

الباب خبط 

سامح : معلش هفتح يا نورين الباب .

= تمام .

فتح الباب 

سامح : ازيك يا عاصم عامل أية ؟

عاصم : كويس .

سامح : أتفضل .

سامح : نورين أعملى قهوة لعاصم .

عاصم : فى أية يا عم .

سامح : فى أية فى أية ؟

عاصم : نرمين .

سامح : مصيبة حياتي، مالها .

عاصم : قاعدة تقول أنك مبتحباش .

سامح : عاصم، أنتَ بتحب نرمين .

عاصم : أحب مين بس ...

سامح : قولها .

عاصم بحزن : بتحبك أنتَ .

سامح : و أنا مبحبهاش، حاول تقولها .

عاصم : هنجح .

سامح : أيوة .

عاصم : و أنتَ .

سامح : أنا أية ؟

عاصم : قولتلها اتجوزتها لية ؟

سامح : لا .

عاصم : أومال قولتلها أية ؟

سامح : قولتلها اللعبة إلى هما قالوها .

عاصم : مش ناوى تقول الحقيقة .

نورين بإستغراب : حقيقة أية ؟

بصوا الأتنين ليها بصدنة، و بعدين بصوا لبعض و ......


البارت طويل يا جماعة عوضًا، عن بارت الصبح، و كتباه و الله و أنا مرهقة جدًا .

شكرا على تفاعلكم يلا 20 كومنت ورأيكم عشان اكمل ❤️❤️❤️❤️


#فدوى_خالد .

#لا_عائق_فى_طريق_الحب 5 ♥️

يلا 1k عشان انزل البارت السابع❤️❤️❤️❤️❤️

عاصم : مش ناوى تقول الحقيقة .

نورين بإستغراب : حقيقة أية ؟

بصوا الأتنين ليها بصدمة، و بعدين بصوا لبعض .

=ممكن أفهم حقيقة أية ؟

عاصم : طيب أنا هستأذن دلوقتى .

سامح : ماشى .

"عاصم مشى، و سامح جيه يقوم "

= يمكن أفهم فى أية؟ أعتقد من حقى أعرف .

سامح : نعم ! عايزة تعرفى أية ؟

= حقيقة أية إلى بيتكلم عليها ؟

سامح : مش لازم تعرفى دلوقتى .

= أومال أعرف أمتى ؟ فهمنى فى أية ؟

سامح : مش دلوقتى. 

= لا عايزة دلوقتى .

سامح : نورين، مش فاضى ليكِ، دماغى مصدع .

= عايزة أفهم فى أية ؟

سامح : أنا متجوزتكيش عشان والدتي .

= نعم ! أومال اتجوزتني ليه ؟

سامح : .............

= رد عليا، اتجوزتني لية ؟

سامح : عشان الورث .

= ورث ! ورث أية دة !

سامح : جدى و جدك، أبو والدتي، كتب وصية فيها كل الورث بتاعه ليكِ، و لو أنا عايز يبقى ليا فيه، اتجوزك و أخد النص .

= ثانية واحدة! أنا لعبة ؟

سامح : لا ...

= بس ...أنتَ متتكلمش خالص، و موضوع أن خالتو تعبانة .

سامح : ماما تعبانة فعلا، مكنتش بكذب .

= لية ؟ لية تعمل فيا كدة ؟

سامح : نورين، أنا.....

= أنتَ أية ؟ أنتَ إنسان مجرد من المشاعر، مش عارفة ازاى كنت مخدوعة فيك كدة، عمرى ما فكرت أن ربنا هيكمل ابتلاء فيا، أنا بقالى كتير صابرة على مرات أبويا و أختى و بابا، و أنتَ ببساطة جاى تكمل عليا .

سامح : و الله مكنش قصدى خالص، بس و الله كان لازم، محتاج الفلوس دى أوى، عشان لو اضطرينا نعمل عملية لوالدتى .

= لو كنت جيت قولتيلي، كنت هوافق، بس كلكم بتحبوا الكذب، مفيش حد منكوا صح .

سامح بندم : أنا أسف.

= بسخرية : لا بجد أسف، ببساطة كدة، الكلمة دى بكرها أوى تعمل الغلط و تقول أسف، تحطم قلب شخص و تقول أسف، ما خلاص هيتصلح بعد أسف، أنتو فاكرينى أية ؟ على فكرة أنا بشر زيكم، أنا بحس، و أنا ليا مشاعر، أنتو كلمكم كدة، بتحبوا تحطموا إلى قدامكم، بس هى سنة و أخلص منك؛ عشان خالتو متتعبش أكتر، و مش عايزة أحتك بيك خالص .


" دخلت أوضتي قفلت الباب و أنا بعيط، اتدمرت نفسيًا، كل حاجة وحشة بتحصل فى حياتي، مش عارفة أمتى هيجى الحظ ؟ فاكريني جبل، و أنا زى قشة، فاكريني بتحمل، و أنا أصلا ضعيفة، حضنت نفسي، و كأني بطمنها أني بخير، و لازم أتماسك شوية، بس خلاص الأمر فاض بيا و لازم إبكي و أطلع إلى جوايا "


" بصيت لأوضتها بحزن، زعلان عليها، أنا مش قاصد حاجة، بس بجد فى الاول كان عشان ماما، و عرفت الوصية دي يعد ما اتكلمت مع بابا، زعلان أوى عليها و مش عارف أعمل أية ؟ لحد ما كلمت عاصم "


سامح : أيوة يا عاصم .

عاصم : أنتَ كويس .

سامح : أنا مخنوق .

عاصم : قولتلها .

سامح : أيوة، و زعلان عليها .

عاصم : طب أهدى كدة .

سامح : مش عارف أعمل أية؟ هى عندها حق .

عاصم : و عشان كدة بقولك أهدى، أكيد هى هتبقى كويسة، حاول تخليها تهدى، و بعد كدة أتكلم معاها .

سامح : حاضر .

عاصم : و متختفش هى هتبقى كويسة، بس محتاجة وقت تستوعب .

سامح : سلام، دلوقتى .


" خبطت على أوضتها، و بحاول أخليها تفتح "

سامح : نورين افتحى .

=حاولت أبطل دموع، بس بدون فايدة .

سامح : عارف أنى السبب، بس انا اسف، اسف يا نورين، اوعدك هنغير حياتنا مع بعض، ادينى محاولة نعرف نبنى بيها حياة جديدة .

عارف أنك سمعاني، حاولي يا نورين، أنا هسيبك لبكرة تفكري براحتك .


"عاصم نزل كافية، و بالصدفة لقى نرمين، راح شد الكرسى و قعد أدامها "

عاصم : ازيك يا نرمين .

نرمين : تمام .

عاصم : مالك هادية لية كدة ؟

نرمين : عادى .

عاصم : بردة غريبة، أنتِ مالك؟ تعبانة ؟

نرمين : مفيش، قررت ابدأ حياتي صح .

عاصم : كويس .

نرمين : بحاول أتمنى ألقى نتيجة .

عاصم : هتلاقي، متخافيش .

نرمين : عايزة أسأل سؤال .

عاصم : اتفضلي .

نرمين : قصدك أية بأني هلاقى إلى بيحبني قدامي .

عاصم : هقوم أنا عشان ورايا حاجات كتير .

نرمين : بتتهرب لية ؟

عاصم : مش هتعجبك إجابتي .

نرمين : قول و أنا سامعه .

عاصم : أنا، إلى أقصده إني بحبك. 

نرمين بصدمة : أية ؟


" فتحت الباب و سامح كان قاعد على الكنبة برة، بصيتله بهدوء "

= أنا هقولك قرارى .

سامح : قرارك أية ؟

= لا .................


يلا 20 كومنت ورأيكم عشان اكمل ❤️❤️❤️❤️❤️


#فدوى_خالد.

#لا_عائق_فى_طريق_الحب 6 من هنا ♥️.

تكملة الروايه من هنا الأخير 


 

تعليقات

التنقل السريع