ست تعشق الرجال |
الجزء السابع والأخير 😍💃💃
خرجت الست عشان تسلم عليا وانا مستنياها بلهفه
قربت مني وببص لقيتها
لقيتها
يانهار أسود ومنيل
بصتلو وقولت ..
اي اي اللي جابها هنا...هي دي ...دي أمك !!!!
يدوبك مكملتش الكلمه ولقيتها طبت واقعه علي الأرض
جريو عليها وانا فضلت واقفه متنحه
وحاولو يفوقوها وهي مبتفوقش
شالها ونزل جري بيها ع السلم وانا وراه لكن مش حاسه برجلي نهائي زي ما يكون اتسحبت روحي
وروحنا بيها ع المستشفي والدكاتره دخلوها اوضه وخرجونا بره محدش يدخل معاها
واحنا بره قرب مني وبغضب قالي :
انتي تعرفي أمي قبل كده ، شوفتي أمي قبل كده ...انطقي
انا بصتله والدموع ف عنيا وشيلت أيدو من عليا وقولتلو ...
أمك دي تبقي
تبقي
- تبقي اي يا سماح
- تبقي أمي
بصلي وتنح شويه وبعدين قالي ..
انتي بتخرفي بتقولي اي ؟ أمك ازاي انتي هتستعبطي ؟
- خلاص معدش في استعباط تاني خلاص ... الست دي فعلا أمي .. أمي اللي رمتني من سنين كتير أوي ومسألتش فيا ولا أعرف عنها حاجه
مقدرش يقف وقعد ف الارض وسند ضهرو علي الحيطه وحط ايدو علي وشو وفضل يعيط
وبعدين بصلي وقال :
يعني اي !! يعني انا اتجوزت اختي
يعنيييي اي فهميني .. انا اتجوووووزت اختيييييي
انا مقدرتش استحمل وفضلت أبكي بحرقه وعدا من قدام عيني شريط حياتي كله
أسود مفيهوش أي حاجه حلوه
ونادي علينا الدكاتره يقولولنا انها فاقت
دخلولها جري
بس انا اللي فضلت واقفه قدام الباب زي الغريب ، مليش مكان بينهم
وسمعاها وهي بتحاول تفهمه كل اللي حصل
وهو فضل يبكي
وانا هموت وانا واقفه بحسرتي
أستغفر الله العظيم يارب ، استغفر الله العظيم
ولما هدي شويه نادتلي أدخل
ولما وقفت قدمها بصتلي بصه عمري مهنساها
مكنتش متخيله انها ممكن تحن عليا
بس احنا الاتنين كنا ضحية غلطه
بس الغلطه الأكبر كانت غلطتي
وقفت قدامها مش عارفه أقولها اي
يا ماما ولا ياست ولا اي بالظبط
قالتلي ..
قربي يا سماح ، تعالي يا بنتي
قربت منها زي الميت اللي رايح يتحاسب
وفضلت تتكلم بس انا مش سامعاها ، انا جوايه نار قايده ومش عارفه اعمل اي
لقيتني فجأه صرخت ف وشها وقولتلها ..
اسكتي ، اسكتي ، جايه دلوقتي تكلميني وتفهميني وتقوليلي يا بنتي
كان نفسي أشوف ف عينيكي ربع نظرة الخوف اللي خوفتيها عليه
كان نفسي تحابي عليا زي ما حابيتي عليهم
كنتي فين لما رميتيني لأبويا وروحتي اتجوزتي
وكنتي فين لما انا طلعت كده وانتي مهمكيش غير حياتك الجديده وعيالك
رميتيني بعزم ما فيكي وجايه تحاسبيني دلوقتي
يمكن لو كنتي موجوده وكنتي حنيتي عليا يمكن مكنتش هبقي كده
تعرفي عني اي ، قوليلي تعرفي عني اي
مفضلش مني غير شوية ملامح منك
مسألتيش عليا لما بقيت لوحدي ، الغلطه كانت غلطتي لكن انتي السبب انتي السبب
ومستحملتش اقف أكتر من كده وهيا كانت بتبكي بالدموع
وانا طلعت أجري
معرفش هروح فين
جريت علي بيتي انا .. دخلت الاوضه وقعدت ف ركن جمب الحيطه
وفضلت اعيط
معقوله حياتي كلها مفيهاش اي حاجه حلوه
اي حاجه تشفعلي
بس انا اللي عملت كده
انا اللي زرعته شوك
وكان لازم أحصد اللي زرعته
اااااه سامحني يارب
يارب سامحني يارب
يااااارب
وفضلت أبكي بحرقه لعل ربنا يغفرلي اللي عملتو
وفضلت ف حالة اكتئاب مبخرجش ولا بتكلم مع حد
وهو بعتلي ورقة طلاقي ، زوغان عنيا ودتني لسكه سد
اتجوزت اخويا اللي من لحمي ودمي
وكل اما افتكر اقعد اعيط ، ياااارب سامحني انا مكنتش أعرف
بس اللي عرفته اني ف كل حد اتجوزته انا مكنتش سالكه من جوه عشان كده كنت باخد اللي شبهي
الله يرحمك يا عادل
جوزي الأولاني ، عمري مهنساك ، ياريتها دامت ياريت
وفوقت من الموضوع بصعوبه يمكن سنه وأكتر وانا بحاول أفوق
ولكن أثرت فيا وتوبت وبقيت أغض بصري وأحترم نفسي ولأول مره أحس اني محترمه
واتبرعت بتلت تربع فلوسي للغلابه
مش عاوزه منها حاجه
خليت بس اللي اقدر اعيش منو
لأني اكتشفت ان طول حياتي كنت لوحدي وهعيش وأموت لوحدي
عرفت أنه سافر
طبعا مكنش ينفع نتقابل تاني
بس أمي حاولت توصلي كتير
أخر حد باقيلي ف الدنيا
ودتها بس من بعيد ، اللي راح خلاص عمرو مايرجع
وفوقت حبه بحبه
ورجعت شركتي تاني وبقيت احسن من الاول بس الأحترام كان هدايتي
ومبقتش سماح بتاعت زمان ، بتاعت الرجاله اللي ف حضن كل واحد شويه
لا بقيت محترمه واتقيت الله ف تصرفاتي
ومش هتصدقو اللي حصل
بعد سنتين بالظبط اتقدملي واحد شركتي كانت عامله شغل ليه
راجل محترم ومتعلم واكبر مني يجي بسنتين
وكان متجوز ومراته متوفيه من سنين كتير وعاش بعدها وحيد
ولما قابلني شاف فيا الطيبه والاحترام وطلب مني الجواز ولح عليا ف الموضوع
واستخرت ربنا وجالي القبول
بس قبل ما وافق قعدت معاه وحكتلو كل حياتي من اولها لأخرها
وردو كان كلمه واحد ..
إن الله عفو غفور
ورغم ان سني كبير بس لأول مره يتعملي فرح بجد
وأمي لأول مره تكون جمبي ف يوم زي ده
واتجوزنا والحمد لله اتسترت
لما اتقيت الله خدت اللي بيتقي الله
وهو شالني فوق راسه
بس ربنا مرزقنيش بخلفه
ولكن حمدتو وشكرت فضلو وبقيت أحسن من اي وقت فات
صدقوني اللي بتزرعوه بتحصدوه ، ودي كانت حكايتي
وعارفه ان في ناس كتير احتقرتني ، بس ادعولي دلوقتي ربنا يغفرلي اي حاجه عملتها
واي واحده كانت زيي.. فوقي
لازم تفوقي
عشان مش دايمه ، والله ماهي دايمه .
كاااات
حابه انبه لحاجه مهمه ، انا كتبت الروايه دي لأني حبيت أوصل فكره شوفت ستات كتير بتشتكي منها
وهي ان جوزها داير ورا الستات ووالله شوفتها ف كذا بوست الحكايه دي وعشان كده حابه أسال سؤال هل العيب علي الست اللي ف بيتها متجوزه ؟ ولا العيب ع الراجل ولا اللوم كله ع الصناره اللي قاعده تشقط الرجاله ف الشارع وتغريهم بكل اللي عندها
لو بصتولها هتلاقو ان كل واحد لي ذنب ، انتي المتجوزه فكري نفسك دايما وانتي مهمله ف نفسك ومكبره دماغك ومنكده علي جوزك ان في صناره قاعده تحت ف الشارع مبتصدق تلاقي حد يبصلها ، ولازم تلاقيلها حد ، وبوجه كلامي
وبوجه كلامي لأي راجل مش واخد باله من مراته وشايف ان اللي بره أحسن ، صدقني لا ، بلاش تبيع الغالي بالحاجه الرخيصه مفضوحه قدام الكل و عشان زي ما اخدتك من مراتك بكره تزهق منك وتبص لغيرك ، كل موقف كتبته ف الروايه دي قاصده منو حاجه
قاصده منو ان كل بنت تحافظ علي نفسها وعلي سمعتها اللي أغلي من الدهب واوعي تفكري ان الصايعه دي حد بيبصلها لا دايما تلاقيها بتقع ف شر أعمالها
اوعو يا بنات واحد يضحك عليكو بكلمه ، اتقلو عشان تاخدو حاجه نضيفه ف الأخر
والستات سواء متجوزه او مطلقه
مفيش ست وحشه كل واحده جميله بطريقتها ، كل واحده تقدر تعمل ف بيتها اللي بتعملو الصناره دي ف الشارع بس الفرق ان انتي مستوره وغاليه مش اي حد يقدر يوصلك ، اهتمي بنفسك وخلي بالك من جوزك
ولكل راجل ، خلي بالك من النعمه اللي ف ايدك واعرف ان النصيب مبيغلطش وان ربنا دايما بيديك اللي شبهك ، كل واحد بياخد اللي شبهو وعلي نواياكم تلتقو
أسفه للإطاله وربنا يكفيني ويكفيكم جميعا شر امرأه
لتصلكم القصه الجديده علقوا ب20ملصق
فضلا اترك تعليق في المدونه وعمل متابعه
تعليقات
إرسال تعليق