👈القصه من الواقع👉
انا هدي عندي ٢٤ سنه اتجوزت وانا عندي ٢٠ سنه من خالد كنا بنحب بعض اوي
من اول يوم دخلت فيه بيت جوزي حسيت ان مريم اخته مدلعه اوي مهي وحيده 😒😒
من اول اسبوع جواز نزلت تحت عند حماتي عشان اقعد معاها شويه انا وجوزي بنعمل كده كل يوم
كنت بحس اول مابتشوفي بضحك انا وخالد تضايق وتيجي تقعد جنبه وتحضن في وتهزر معاه
كنت بحس انها عايزاه مش يشوفني 😞
وارجع تاني واقول هي اكيد مش تقصد بس بتعمل حركات رخمه اوي
خصوصا ان احنا لسه هنعرف بعض انا كنت ناويه اني اخليها زي اختي ومش اخليها عايزه حاجه ونبقي صحاب
كانت ساعت منزل تحت تقعد ومش عايزه تقوم من مكانها حماتي تطلب منها حاجه مش ترضا تقوم تقول ماشي وتفضل قاعده
كل دا مش مشكله 😒😒
في يوم انا في شقتي في المطبخ سمعتها بتزعق في حماتي وتقول لها هي المفروض تنزل تخدمك انا مليش دعوه انا عندي جامعه وهذاكر مع العلم حماتي صحتها كويسه وهي الي تعمل كل حاجه
وتقول انتي جبتلها راجل دا كفايه انها تبقي خدامه عندك انا سمعت الكلام اتصدمت بس مش رضيت اقول لخالد حاجه عشان مش يزعل منها
وفعلا تاني يوم نزله اقعد معاها شويه لقيت حماتي بتقول لجوزي ابقي خالي هدي تنزل تساعدني في شغل البيت
جوزي قال لها ماشي حاضر استغربت دا حتي مقلش امال مريم مش بتسعدك ليه ولا قال حاجه
قولت يمكن مش عايز يزعل حماتي
بس انا لسه عروسه بقالي شهر انزل امسح وانضف وهي نايمه زعلت اوي دا لسه مفرحتش
ونزلت تاني يوم ساعدتها يعتبر عملت كل حاجه ولسه هقعد لقيت مريم صحيت وبتقول ماما انا عايزه افطر
حماتي بصت ليا قالت اعمل اكل بقي عشان ناكل سوا انا دمي اتحرق منها نايمه لضهر وقايمه تتامر كمان
عملت الاكل وكلت وامت قايمه دخله جري الحمام عشان مش تشيل ماكان ما اكلت حماتي قالتي شيلي الاكل وطبعا هغسل مكانه عملت فعلا كل دا وانا بقول مش مشكله بس بجد اضيقت
طلعت شقتي اشوف فيها اي لقتها بتقول لحماتي بصوت عالي هي طلعت قبل ماتعملي الشاي وحماتي مش رضت ولا قالت لها متعملي انتي كل الي قالته انا هعملك ياحبيتي
انا حسيت اني خدامه مش مرات اخوها زعلت وقولت بلاش مشاكل هعتبرها اختي الصغيره
وفضلت علي كده وفي يوم طلعت عندي الشقه وفضلت تقلب في حاجاتي ما انها شيفها قبل كده
وتقولي دا رخيص ودا مش حلو رضيت عليها وقولتلها ابقي هاتي انتي الحلو والغالي ازاي انا الرد عليها كدا
مسكت الروج وقال بتجربه وراحت كسراه وقالت اي دا مكنتش اقصد يالا دا وحش اصلا خلي خالد يجبلك حاجه نضيفه
انا كنت هموت من الغيز وفضلت كل ما تطلع تكسر حاجه من حاجاتي وتقول مش قصدي 😠😠
تنزل تقول كلام محصلش لحماتي وحماتي تكلمني باسلوب مش كويس قولت لا انا لازم اخد موقف
قولت لخالد علي كل الي حصل دي حتي كسرت البرفان الي خالد بيحبه لما انا قولت كده
رد وقالي ياحبيتي اكيد هي مش تقصد اكيد غصب عنها وقولتله طب والكلام الي بتفضل تحرق دمي بيه
قالي بكره تتجوز سبيها تتدلع عليكي شويه
قولت ماشي وعديت مواقف كتير اوي وسكت كتير
بعدها بفتره حملت وكنت تعبانه اوي اول الحمل ومش قدره
وكنت بنزل واعمل كل حاجه وهي تيجي من الجامعه ترمي هدومها وكل حاجه وتدخل تنام
واطلع اعمل في شقتي كمان بس خلاص معنتش قادره تعبت
كنا في رمضان حماتي عزمت ناس قرايبهم وانا الي عملت كل حاجه وحماتي سعدتني وهي نايمه وانا صايمه ومعنتش قادره اقف
المغرب اذن والناس جم مرديتش حتي تحت معايا الاكل
والناس فطرو وميشيو وكانت عزومه كبير خالد كان مبسوط عشان شرفته وحماتي قالت اني الي عامله الاكل كله
هي اتغاظت من حماتي ويادوبك الناس مشيو ومسكت فيها قعدت تقولها انتي عماله تتكلمي عنها كانه هي الي بنتك مش انا هي اتجوزت وانا لسه المفروض تقولي كدا ليا عشان اتجوز وهي وحماتي اتخنو مع بعض وانا مليش دعوه
بشيل مكان الضيوف ونضفت مكانهم وان بغسل المواعين حسيت بمغص جامد جدا وكملت وخلصت
وطلعت شقتي ومش قادره وخالد مشي مع الضيوف ومرجعش فضلت ارن عليه وهو مش يرد
دخلت الحمام والمغص بيزيد لقيت دم كتير نزل مني
نزلت بسرعه لحماتي قولتلها الحقيني واغمي عليا
فوقت لقتني في المستشفي والبيبي نزل ولقيت اهلي وخالد وانا بقول اي الي حصل خالد قالي مفيش ياحبيبتي حصل خير ملناش نصيب،فيه
انا فضلت ابكي جامد اوي وخالد يهدي فيا
والدكتور جه وفضل يقول دا شغل كتير او نفسيتها تعبانه
حماتي كانت بتعمل الاكل وهي تطلعه ليا وتفضل تقولي كلام يضيقني متخديش علي كده قومي بقي منتي كويسه اهو
بعد ما ارتحت شويه نزلت لحماتي وقولتلها انا مش هقدر اعمل كل دا لوحدي انا بعمل فوق وتحت خلي مريم تساعدني
مريم طلعت انا مش فاضيه للكلام دا انا ورايا مذكره وهي اكتر الوقت قعده علي الفون
قولتلها انا مش قدره انتي هتسعدني مش اكتر فضلت تتكلم باسلوب مش كويس وتزعق وتعلي صوتها وحماتي مش بتتكلم
قولتلها انا مش مجبور اني اخدمك انتي لو اتخطبتي واتجوزي مش هتعرفي تعملي حاجه انتي شاطره تلعبي في الفون وبس
حماتي زعقت فيا وقالت ليا انتي بتكلميها كدا ليه انت جايه هنا خدامه مش اكتر ملكيش تتكلمي معاها كده ولا تقوللها تعمل حاجه سمعتي
انا اتصدمت 😭😭
تاااابع
.....................
.....................
حلو اووي التفاعل الجزء الاول
عشان كده نزلت الجزء الثاني بسرعه
//الجزء التاني //
انا اتصدمت😭😭ورديت عليها قولتلها انا مش خدامه مينفعش تقولي كده انا مرات ابنك يعني مقامي من مقامه
الاتنين في صوت واحد لما جوزك يجي هتشوفي اي الي هيحصل قولتلهم انا مغلطتش في حد انتو الي غلطو فيا
وانهارت من العياط انا مقلتش حاجه لكل دا وطلعت شقتي وفضلت اعيط لما قلبي وجعني مستنيه خالد يجي من الشغل
عشان ياخد بخاطري لقيته طالع بعد ميعاده بشويه ووشه مقلوب ومقالش مالك قولت يمكن في حاجه في شغله
قمت عشان اجهز له الاكل ومتكلمتش قالي مش هاكل بقوله لي ياحبيبي قالي حبيبك انا لو حبيبك مكنتيش غلطي في امي واختي قولتله انا انا الي غلط واللهي هما الي قالولي انتي خدامه انا رديت بس مغلطش ازاي يعني امي كدابه انا مقلتش كدا
قالي طب تعالي نزل وخدني قدمهم ولسه هيتكلم حماتي زعقت فيه وبتقول دي هتزلني عشان بتساعدني وغلطت في اختك وبتقول لها يابيره
انا معرفتش ارد وجوزي قالي ازاي تقولي كده اتاسفي لاختي ولماما انا منطقتش 😢😢
جوزي قالها خلاص ياماما حقك عليا هي لسه تعبانه واعصابها تعبانه اكيد مش تقصد
وانا مش برد لمن فوق ولا من تحت هوفي كده وليه بيكذبو عليه
طلعت فوق وجوزي قالي معتش يحصل الكلام دا تاني حتي لو امي غلطت فيكي مترديش عليها حسيت اني مليش دهر دا حتي مسمعش مني ودموعي منشفتش انا اتهنت ومخدش حقي
ونزلت تاني يوم اعملها شغل البيت حماتي كلمتني عادي وانا كلمتها بس بالعافيه وساعت مامريم جت لقتها اسلوبها اتغير ادمها وبتكلمني باسلوب وحش اوي ومريم مش بتكلمني كمان 😔😔
ودخلت وانا في المطبخ ووقفت وقالتلي انا هخلي ايامك سوده انا اصلا مش بحبك معرفش اخويا حبك علي اي ولا شكل ولامنظر ولو قولت له اني قولتلك حاجه مش هيصدقك
قولتلها ليه انا عملت اي فيكي انتي عايزه تخربيي بيتي ليه 😠😠
قالت انتي خدتي اخويا مننا وعايزه تبعديه عن امي انا فهمه الاشكال الي زيك كويس احنا ملناش غيره كان مدلعني مكنش بيخليني عايزه حاجه وكل حاجه كانت ليا انتي جيتي قسمتيني فيها 😠😠
انا همشيكي من هنا حافيه وهتشوفي 😤😤
لسه هرد حماتي دخلت علينا انتو وقفين كدا ليه خلصي شغلك ياهدي واطلعي عشان تعملي اكل لجوزك قولتلها حاضر وانا هموت واعيط😪😪
طلعت فضلت اعيط جامد جدا هو في غل كده وغيره كده ايه دا في اي
متكلمتش مع حد ولاقولت حاجه وفضلت كتمه في نفسي وكلامها بيرن في ودني 😢😢
كل يوم تعمل مشكله مبقتش ارد عليها عشان مش تكبر واسكت وحماتي تقف معاه
وتقول حاجات محصلتش لجوزي وتتعب نفسيته مني وترسم الدمعتين وحماتي تقول كمان
وجوزي يمسك فيا حياتي اسودت وتعبت ونفسيتي تعبت هما عايزين مني اي ولي كده
بتكرهيني ليه💔💔
رحت غضبت عند اهلي وحكيت لماما الي حصل ولبابا
باب قالي خليكي اقعدي هنا لغايه مايجي يخدك واعرفه امتك وهما كمان
بس انا مش وخده راحتي عايز ارجع شقتي حسه اني حمل علي بابا كفايه الي هما فيه
خالد اتصل بيا وقالي زي ما مشيتي تيجي انا مش هاجي اخدك 😣😣
قولت لبابا قالي هو الي لازم يجي يخدك مترخصيش نفسك اكتر من كدا
تاني يوم لقيت خالد بيرن وبقولي انتي مجتيش ليه قولتله انتي لو عايزني هاتيجي تاخدني رد قالي مش هتيجي قالتله اه قالي طيب
انتي طالق😫😫
انا مش مصدقه هو انا رخيصه اوي كدا عندك فين حبك ليا كله كدا سهل عندك خلاص
هو في اي لدرجه دي معدوم الشخصيه ادام اهلك
بعتني من غير حتي متسمعني بس انا الي غلطانه سكت من الاول ضيعت حقي وسكت وجيت علي كرمتي عشانك وانتي معملتش ليا حساب😢😢😢
كل دا كان نفسي اقوله له بس خلاص معدش ينفع بابا عرف وقالي خلاص يابنتي الي باعك بعيه بس انا لسه بحبه يابابا لي كدا ان معملتش حاجه
وعدا شهر وانا علي حالي مش ببطل عياط علي حقي وعلي جوزي وعلي اني مظلومه
وفي يوم لقيت تليفوني بيرن مين مريم 🤔🤔؟؟؟؟
فاضل جزء والقصه هتخلص والجزء الاخير
الجزء الثالث والاخير
تلفوني رن مين مريم 🤔🤔
عايزه اي دي مني متصله تحرق دمي وتشمت فيا عملت الي هي عايزه😢😢
مش مبطله رن وانا قلبي مش مطوعني حسه ان في حاجه 😔😔
فتحت عليها عايزه اي
قالتي هعوز منك اي انا بس بتصل عشان خاطر خالد مش اكتر انا لو عليا مش عايزه اسمع صوتك 🙄🙄
قولتلها يعني انا الي عايزه اسمع صوتك ولا اشوف وشك 👊
قالتي انا مش هرد عليكي انا بس هقولك ان خالد مش بيكلم ماما ولا انا عشانك ولا بياكل معانا بسببك
وماما هتموت من الزعل عشان تبقي تفرحي وكل شويه يقولها انتي السبب انتي وبنتك وهو احنا كنا طردناكي 😒😒
انتي الي مشيتي ياتمشي كلمتك ياتمشي انا معرفش انتي عمله له ايه ساحرا له 😠😠
رديت عليها قولتلها لا مش ساحرا له كل الحكايه انو بيحبني وبيموت فيا حاجه كده انتي متعرفهاش 🤗🤗
اتنرفزت وصوتها اتغير وقالتي ماما عايزه تجيلك بس مش عشان جمال عيونك دا عشان خالد زعلان وهي خايفه عليه
قولتلها تيجي تنور انا هقول لبابا وماما وتشرف في اي وقت 😜😜 كنت قصده اغظها واحرق دمها
وفي نفس الوقت كنت فرحانه ان خالد زعلان عشاني ولسه بيحبني كنت بسال نفسي
بس هو عمل فيا كدا ليه 😭😭 طلعت وقولت لبابا قالي ماشي تيجي احنا مش هنقفل الباب في وشها نسمع ههي عايزه اي
انا كنت فرحانه حسه اني هرجع بيتي تاني وخالد هيردني
وفي نفس الوقت عايزه اعرف ايه الي حصل عشان يطلقني بسهوله كده
حماتي جت وجابت هدايا معاها وبابا قابلها كويس وسلمت عليا بس انا مش طيقها وباين عليا 😔
قالت لبابا خالد عايز يرجع هدي علي زمته هو كان عايز يجي معايا بس مكسوف من الي عامله
وفضلت تتكلم وتقوله دا مضغوط في الشغل ومشاكل البيت وكل دا فوق دماغه وهي ومريم بيزعلو من بعض كل شويه
وغصب عنه وكلام كتير بابا فضل يسمع لغايه ما خلصت
وقالها ابنك محترمنيش ولا احترمها بنتي عملت حاجه يجي يقولي وانا اادبها وانا بنتي مش خدامه هي لو سعدتك يبقي من زوقها انتي زي امها ومريم زي اختها الصغيره تحترمها وتكلمها كويس ومتغلطش فيها تاني تمام
وخالد لو عايز يرجعها هو الي يجي ياخدها انا مش هرجعها معاكي مينفعش يجي هنا ويعرف ان بنات الناس مش لعبه والطلاق مش كلامه سهله عنده كده لازم يعرف حدوده
حماتي بقت اقعده وشها يجيب الوان وانا حسيت ان بابا جابلي حقي كان نفسي مريم تبقي موجوده تسمع كلمتين في جنبها
حماتي قالت لبابا انا هقوله يجي ياخدها بس امتي
بابا قلها اي وقت هو عايزه
خالد جه تاني يوم انا كنت هموت وشوفه واسمع صوته مش هكدب حولت كذا مره اني اشوف او اكلمه بس كرمتي منعتني 💔💔
شكله خاسس اوي ومبهدل اول ماشفني عينيه لمعت وفرح كأن روحه ردت فيه بس انا كشرت في وشه مع اني كان نفسي اخده في حضني منهم لله الي بعدونا عن بعض
اتاسف لبابا وقاله والله غصب عني نفسيتي كانت تعبانه ومش عارف اراضي مين ولا مين وكلام من هنا وكلام من هنا غصب عني سامحني ياعمي سمحيني يا هدي انا غلطت في حق بس دي امي مقدرش ازعلها انا مليش غيرها
هي واختي وتعب ومعرفتش اتصرف 😞😞
بابا قاله بنات الناس مش لعبه بعد كده تيجي تقولي لو بنتي عملت مشاكل وغلطت مش تطلقها الحياه لسه طويله ادمكم
كل مشكله هتبقي اصعب لازم تعرف تفرق بين الغضب وبين الطيش اعقل يابني
اسمع من امك وقول معلش واسمع من مراتك وقول معلش كلمه معلش بتريح والكلمه الحلوه تمحي جبال من الزعل الي جوانا 👌👌
خد مرتك وامشي ومش عايز دا يحصل تاني
انا كنت هموت من الفرحه جوزي حبيبي رجعلي بس الحربايه الي هناك دي اعمل فيها اي مش هعرف اخلص منها
دخلت الم حاجاتي وماما جت ورايا وقالتي يابنتي سايسي امورك ومشيها وكبري دماغك من البت دي بكره تتجوز
مهي هتتجوز بس مش هتسبني في حالي انا لازم اعاملها باسلوبها وهوريها انا اتعلمت الدرس ومش هخرج من بيتي تاني 💪💪
وخالد خدني ومشينا وفضلنا نتعاتب في الطريق واتاسف ليا تاني وقالي انا عرفت امتك انا مكنتش باكل ولا بشرب من الي عملته فيكي 😣
وانا سمحته اصلي بحبه اعمل اي في قلبي دا بس♥♥
وصلت البيت حماتي طلعت وكلمتني علي السلم وهي مشفتش وشها ومن كتر الغيظ الي فيها مش عايزه تشوفني
طلعت شقتي وانتو عارفين الباقي بقي الله بتكسف😜😜😁😁
ونزلت تاني يوم تحت ولقتها قعده دخلت عليها وخالد واقف وقولتلها مريومه وحشتيني وخدتها بالحضن جامد بس مش حضن حب لا حضن غل وغيظ😠😠
هي استغربت 😦😦ايه دا في اي وقعدت علي الكرسي وانا بقعد قولت اه عظمي مكسر اصلي مش نمت كويس انا وخالد وضحكه ميصه🙈🙈
حسيت انها هتموت ومش قدره تتكلم خالد واقف وقولتله يالا ياحبيبي عشان تروح شغلك اخس عليك مش كنت تقعد معايا اصل مش شبعت منك متتاخرش عليا هستناكي علي نار بردو بمياصه😜😜
خالد قالي ماشي ياحبيبتي ومشي وانا حسيت انهم هايكلوني والاتنين يبصو لبعض وهاين عليهم يولعو فيا بس انا سبت علي موقفي
جت مريم لسه بتقولي ايه المياصه دي الحاجات دي فوق في شقتك
بصيت لها بكل برود لا ياروحي دي في كل حته دا جوزي حبيبي وميقدرش يستغني عني ولا عن مايصتي
كانت هتموت من ردي ودخلت اوضتها ورزعت الباب
وحماتي مصدومه مني اول مره تشوفني كده 😦
وبقيت مشيه علي كده كل ما خالد يجيب حاجه انزل وقول مع انه بيقي جايب لها برده بس حاجه تانيه بس انا افضل اغيظ فيها واقول يعيش ويجبلي روح قلبي حبيبي
وانا في الشقه افضل اغني بصوت عالي واضحك حتي لو خالد نايم عشان بتسمعني لو صوتي كان عالي
واحرق في دمها 👊👊
تيجي تعمل مشكله اقولها انتي زعلتي حقك عليا واتبارد عليها ومدهاش فرصه لا هي ولا حماتي
ولو قالو لخالد اجي قدامه وقولها انتي اختي حبيبتي 😘😘
مش تزعلي وادي راسك ابوسها بقيت بجبلهم نقطه وهما اعدين وافرسهم واحرق دمهم
هي بقي بقت بتتجنبني عشان محرقش دمها👌💪
انا حملت وخليت خالد الي يتكلم ويقول انها تساعدني في شغل البيت وقسمت لها انا بخلص نصيبي واطلع وهي حره بقي في الباقي هي تعمل حماتي تعمل مليش فيه😁😁
انا كدا ارتحت عملتهم باسلوبهم والنار لو ملقتش حاجه تاكولها بتاكل نفسها و انا خلتهم ياكلو في
نفسهم
تمت
تعليقات
إرسال تعليق