بنتي والمدرس
الحلقه السابعه
سمر :اي وانا اعملها ازاي دي ده وفكرت بس وعرف اني اقصد أسقطها ده ممكن يقتنلى فيها
الام :وهيعرف منين بس اصبري بس افكرلك تيجي ازاي ونخطط ليها ازاي هو مين اللي بيعمل الاكل
سمر :هي بس اكيد من انهارده هكون انا اللي هعمل ليها الطفح ليها ولبنتها
الام :كويس اوي ما انا عايزه كده المهم اعملي لنفسك بتحبيها عالشان لو حصل حاجه هتعرف ان مش انتي
سمر : هههههههههههه يا ماما دي لو سقطت منها لنفسها برضه هتشك ام انا احنا مافيش بينا عمار خلاص
الام :اسمعي كلامي قومي هاتي دكر بط من فوق السطوح وادبحي ونظفي وانا هعمله ليكي وقولي ماما لما عرفت انك حامل عملتلك دكر البط ده وبتقولك الف الف مبروك
سمر:ريحي نفسك مش هتاكل منه
الام:قدمي بحب بس وهي هتاكل منه يلا قومي بايت وقامت سمر تجيب دكر البط الام مهو الخير اللي انتي فيه ده يا ثريا مش هتتهني بيه لوحدك كفايه بنتين عايزه تجيبي تاني اي
وفي بيت ابراهيم داخل شايل مني
ثريا :بنتي حبيتي مالك
مني :متخافيش يا ماما انا كويسه
ثريا:كويسه اي وانتي متكسره قدامي
مني:والله كويسه أحمدي ربنا أن جت علي قد كده
ابراهيم ريحي يا حبيبتي بس كده فين سمر عملت الاكل ولا لا
ثريا :عند مامتها من ساعت ما خرجت والله
ابراهيم اي ده ومعملتش اكل ليلتها سودا
سمر مين اللي ليلتها سودا مساء الخير يا جماعه
ابراهيم اي اللي وداكي عن امك
سمر ابدا والله كنت بكلم ماما في التلفون وفرحتها أن ثريا حامل حلفت أن الغدا انهارده يكون الغدا من عمايل أيدها
ثريا : وده من امتي ده انشاله
ابراهيم :في اي يا ثريا كتر خيرها ماما عامله اكل يا سمر
سمر :محشي وبط
ابراهيم تسلم أيدها يالله يا جماعه
ثريا ومن امتي واحنا بناكل بط تسلم ايد ماما يا حبيبتي بس احنا مش بنكله
سمر :لا والنبي ماما تزعل كلي علي قد نفسك ومني ومنه كمان يالله يا مني ينهار اسود انا مخدتش بالي مالها رجلك
ثريا :اتكسرت
سمر :الف مليون سلامه عليكي يا حبيبتي هحط الاكل عالطول
مني ماما دخلني الاوضه عايزه اغير هدومي
ابراهيم انا يا حبيبتي هدخلك الاوضه ودخلها وامها دخلت
مني ومن امتي الحب ده يا ماما
ثريا والله يا بنتي ما اعرف دول عالم جعانه يعملوا اكل هههههههههههه يالله يمكن فعلا ألمهم انتي رجلك وجعاكي
مني مش اوي هنام شويه
ثريا لا هعملك اكل لاول وبعدين تخدي العلاج وتنامي
وعملت ليها اكل واكلتها ونامت
ابراهيم :بصراحه يا ثريا عايز اقولك حاجه
ثريا خير يا حبيبي قول
ابراهيم :حاسس بحاجه غريبه اوي من ناحيه مني خدي بالك منها شويه
ثريا حاجه غريبه ازاي بس خير
ابراهيم مش عارف بس بقيت احس تصرفتها مش طبيعيه خدي بالك منها شويه
ابراهيم قولي بس في اي والنبي طمن قلبي
فيه رقم غريب رن عليا قدامك وفتحت عليه قدامك وطلعت مني ولما روحت سالتها رقم مين قالت رقم حد من المستشفي عالشان تلفونها فصل
ثريا واي اللي خالك تقول انها بتكدب بس
لقيت العلبه بتاعت الخط في شنطه مني بنفس الرقم اللي رنت عليا منه انا متلكتمش معاها لحد ما افهم ليه جابت رقم جديد وليه كدبت عليا وعليكي انتي الموضوع ده خدي بالك منها شويه
ثريا حاضر يا حبيبي اكيد بس عايزه اطمن قلبك بنتك متربيه عمرها ما تعمل الغلط
ابراهيم اتمني كده ونام ابراهيم وثريا مجلهاش نوم سمعت باب اوضه البنات بيتفتح خرجت جري
ثريا رايحه فين يا مني
مني عايزه ادخل الحمام يا ماما
ثريا طيب اسندي عليا يا حبيبتي ودخلتها الحمام وراحت عالاوضه فتحت الموبيل لقت انها كانت بتكلم استاذ محمد
الاستاذ محمد والله يا مني انا فعلا بحبك اوي اوي وكان غصب عني اني حاولت ابعد عنك والله بس بجد مش عارف انا فعلا حياتي من خيرك مدمره
ثريا رمت الفون ينهار اسود ومنيل ينهار اسود ومنيل
مني كده يا ماما تسبني ارجع لوحدي لحد الاوضه مالك يا ماما بتعيطتي ليه
ثريا اقعدي هنا وفهمني اي الرسايل دي
يتبع
بنتي والمدرس
الحلقه الثامنه
مني:والله هفهمك اسمعني بس والنبي يا ماما هتفهمني
ثريا:تفهمني اي منك لله اقول لابوكي اي بتحبي واحد في سن ابوكي
مني :والله يا ماما هو عايز يجي ويتقدم لبابا بس مستني لما اخلص تعليم
ثريا لما تخلصي تعليم انتي اصلا مش هتكملي تعليم مافي خروج من باب البيت مافيش مفهوم ولا لا
مني :لا والنبي يا ماما انا عايزه اكمل تعليمي الله يخليكي والنبي ماتقولي لبابا
ثريا اقول لابوكي اي منك لله أقوله اي ده ممكن يقتلك فيها هاتي الموبيل ده مافيش موبيلات
مني :يا ماما اسمعني والله هو عايز يجي يكلم بابا بس انتو وافقوا عليه
ثريا :مسحت دموعها تعالي يا مني جمبي هنا وقامت مسكت أيدها اسمعي يا حبيبتي انتي في فتره مراهقه مش اي حد يقولك بحبك تسمعي كلامه انتي لازم تتجوزي واحد مقارب من سنك مش اكبر منك بحاولي ٢٠سنه ده مش حب يا حبيبتي والله ده ما حب بكره تكبري وتتجوزي واحد شاي مقارب ليكي في السن انما ده اولا ابوكي مش هيوافق وانتي لما تكبري شويه هتقولي ازاي كنت بحب المدرس بتاعي اسمعي كلامي يا حبيبتي عقبال ما انتي هتخلصي تعليم هيكون هو عندو ٥٠سنه وابوكي مش هيوافق تتجوزي دلوقتي كل اصاحبك هيبقوا متجوزين حد من سنهم وانتي هتبقي ماشيه جمبه بنت جمب باباها مش جوزها اسمعي كلامي يا حبيبتي والله مينفعكيش
مني :ماما انا بحبه اوي والله عارفه اني غلط بس غصب عني حبيته مش عارفه اعيش من غيرو أما اكتر واحد شوفته حنين عليا هو اكتر واحد بيسمعلي هو يا ماما انا حاسه ان مش هلاقي حد احسن منه
ثريا :تاني يا مني هو انا بكلم نفسي يابنتي بقولك مينفعش مينفعش
سمر :دخلت الاوضه صوتكم عالي هو اي اللي مينفعش
ثريا :انتي كنتي وافقه بتتسنطي علينا ولا اي
سمر :ابدا انتو كان صوتكم عالي والله ثريا ياريت تعملني زي اختك والله انا بحبك اي نعم كنت بضيقك مني بس والله بحبك اوي ياريت تسمحني
ثريا :سبت البيت وكنت هطلق بسببك وبتحبني والنبي خليني ساكته والموضوع انتهي يامني مش هينفع تروحي المدرسه برجلك المكسوره دي مفهوم لما تخفي نبقي نتكلم يلا ياسمر سيبي البت تنام وخرجت سمر
ثريا هاتي الفون يا مني
مني:ليه بس ياماما
ثريا هاتي الموبيل يا مني اخلصي وخدت الموبيل وراحت تنام اقول لابراهيم اي بس الله يسامحك يا مني بتحبي الأستاذ بتاعك ازاي بس العيب مش عليها هي عيله المفروض هو عاقل كان يوقفها عند حدها ومسكت الموبيل وبعتت ليه رساله من فون مني
ثريا انا مامت مني لازم اقابل حضرتك الصبح ضروري يا استاذ ونامت وصحيت الصبح بتلبس وإبراهيم كان في الحمام دخل الاوضه بتلبسي كده رايحه فين
ثريا رايحه مدرسه مني عالشان اعرف المدرسين أن رجلها انكسرت ومش هقدر تروح
ابراهيم لا خليكي هروح انا انتي الحركه عليكي غلط
ثريا لا يا حبيبي انا كويسه والله ولازم اروح المدرسه انا وراحت ثريا وقبلت الاستاذ
محمد :ازي حضرتك يا مدام ثريا
ثريا :كويسه أنا مش هفتح في كلام كتير.ابعد عن مني دي قد بنتك
محمد :والله انا عارف اني غلطان المفروض كنت جيت لباباها
ثريا :تيجي لباباها اي بقول لحضرتك دي عيله بوص يا استاذ انا ممكن اروح لمديره المدرسه واشتكيك بس انا عارفه انك شخص محترم ومش هتتكلم معاها تاني صح يا استاذ
محمد ايوه صح وانا هنقل نفسي من المدرسه كمان لا من البلد كلها حضرتك عندك حق وشكرا لذوق حضرتك وكلامك باحترام
ومشيت ثريا :ياتري هيعمل كده فعلا ولا بيقولي كلام وخلاص بس والله لو ما بعد عن البنت انا هروح وهشتكي
وروحت البت لقت منه قاعده قدام التلفزيون
ثريا :فين اختك
منه نايمه جوا
ثريا :والولد ده نايم كده ليه امه فين
منه عند مامتها
ثريا طيب دخلي علي سريرك عقبال ماتيجي
منه وليه ماندخلوا اوضته مامته
ثريا لا محدش يدخل الاوضه بتعهتا وهي برا
ودخلت عادل وسمر وهي في بيت مامتها
الام خدي حطي ليها البرشام ده في العصير واوعي حد يشوفه
سمر بقولك مش بتاكل ولا بتشرب من ايدي
الام انتي اعملي كوبيتين عصير وادخلي اتكلمي معاها في اي موضوع واشربي قدامها
سمر هاتي يارب ترضي وفعلا عملت كده وخدت كوبيتين العصير ودخلت اوضه ثريا ينفع اجي اتكلم معاكي شويه
ثريا تعالي اتفضلي
يتبع
البارت التاسع والعاشر الأخير من هنا
تعليقات
إرسال تعليق