القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#اسكريبت #ماما انا خارجه الام : ماشي ياحبيبتي بقولك مترفعي الخمار شويه ماله طويل اوي كده ليه

#اسكريبت 

#ماما انا خارجه 

الام : ماشي ياحبيبتي بقولك مترفعي الخمار شويه ماله طويل اوي كده ليه

فاطمة : سلام يا ماما 

(فاطمة فتاه مختمره في ال 20 من عمرها بشرتها قمحيه، الكل بيقول عليها ولد بسبب تعاملها بتتكلم بجديه مع اي حد عمرها ماحطت مكياج شعرها اسود وطويل جدا لكن عمرها ماعملته تسريحه حلوه علطول لماه ليه اخ اكبر منها اسمه  عبد الرحمن بتدرس في معهد وبابابها متوفي )

 وصلت فاطمة المعهد وسلمت علي صحابها 

حبيبه : عامله اي بسمة مع حبيب القلب  

بسمة بحزن : مش بشوفه خالص والله لما وحشني اوووي 

فاطمة : في اي يابت متنشفي كده 

بسمه : ياستي خطيبي وبحبه الله

فاطمة : اسكتي مبحبش السهوكه دي انا

حبيبه بضحك : ههههههه فاطمة ملهاش في الحب والرومانسيه 

فاطمة : سبتهالكم انتوا وبعدين ده مش حب اي اكلم واحد ومن غير مااي حد يعرف 

حبيبه : طب يلاا هنتاخر 

خلصوا محاضرتهم ورحوا فاطمة وهي في المترو راحت تقطع التذكره فكنش فيه غير شباك بس الي مفتوح وكلهم رجاله الي وقفين فاطمة وقفت ورا واحد وفي حد جي وقف وراها بس قرب اوي منها

فاطمة زعقت : متحترم نفسك وتبعد كده شويه 

الراجل: الدنيا زحمه ياانسه وانتي واقفه ليه في صف الرجاله 

فاطمة: ابق اعمل نظاره مدام نظرك مش جايب ان مفيش غير ده بس الي مفتوح وسيب بين وبينك مسافه عشان مزعلكش 

واحد ادخل: يااستاذ مينفعش كده 

الراجل: وانت المحامي بتاعها ولا اي

فاطمة اتكلمت بذوق للشاب الي ادخل : متشكر لحضرتك بس مفيش داعي تدافع عني انا اعرف اسكت اي حد كويس وانت ياريبت تسكت شويه،  وجي دورها قطعت التذكره وركبت المترو بصت وشافت الشاب الي دافع عنها في نفس العربيه الي هي راكبها بيها مهتمتش وطلعت مصحفها وبدات تقرا فيه 

🧡  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🧡

روحت بيتها وكل يوم بتنزل المعهد وكل يوم بتشوف الشاب ده في المترو بس مهتمتش 

وجي في يوم كان في فرح في عيلتهم مامتها لبست وهي لبست فستان سورايه واسع ولفت عليه خمارها وخرجت 

عبدالرحمن: اي يابنتي اي الي انتي عملاه ده  

فاطمة بصت لنفسها: اي الي انا عملاه 

عبدالرحمن : اقعلي الخمار ولفي طرحه الخمار علي الفستان مش حلو وحطي ميكاب ده فرح يعني مبتشوفيش كل البنات بتعمل اي في الافراح خلينا نجوزك ههههه 

فاطمة كلام اخوها صدمها هي عشان تتجوز لازم تحط ميكاب وتقلع خمارها بصتله : وانا مش اي بنت عشان استنغنه عن خماري عشان اتجوز والي بيحب حد هيحبه زي ماهو مش لازم يحط مكياج عشان اتحب او اتجوز واتسهوك زي البنات مابتعمل ويلا بدل مااحلف مروحش اصلا 

عبدالرحمن : يلاا 

امها جت وبصتلها : يالهوووووي اي ده 

فاطمة : ماما يلااا بلا اي ده في اي شوفتي عفريت 

الام : لا ياحبيبتي مش قصدي بس 

فاطمة: مبسش ياماما هو ده لبسي وعجبني 

الام : طب تعالي هديكي حاجه 

دخلت فاطمة معاها جوه ولقت امها طلعت مكياج 

فاطمة بصتلها : انا مش عارفه في اي ومين الي المفروض يقول متحطيش في اي ياماما 

الام : خلاااص يلاا 

راحوا الفرح وفاطمة قعدت علي التربيزه بتبص علي البنات الي بترقص ووشها كله مكياج بصتلهم بغضب اي المنظر ده وحست ان كلهم سلعه وكل واحده بتعرض نفسها قدام الشباب 

جت قريبتهم سلمت عليهم وكان معاها ابنها 

الست : ازيك ياحبيبتي عامله ايه 

فاطمة : الحمدلله ياطنط 

الولد مد ايده : ازيك يافاطمة 

فاطمة ممدتش ايديها : معلش مبسلمش بس انا الحمدلله بخير 

الواد بصلها ومشي وامه سلمت علي مامتها ومشيت 

ام فاطمه : لازم يعني تقولي مبسلمش ده لسه جاي من الامارات وبيدور علي عروسه 

فاطمة : خليه يدور علي عروسه بعيد عني وبعدين مش بمزاجي اسلم ولا لأ حرام ان الرجل يسلم علي المرأه 

الام : ماشي يختي خليكي كده 

بعد شويه قامت فاطمة 

امها بفرحه : اي هتقفي مع البنات 

فاطمة : لا هخرج بره اشم هوا 

خرجت فاطمة ووقفت خدت نفس كبير اوووي حست انها كانت مخنوقه اووي جوه سمعت صوت من وراها 

#يستي سبيلني شويه هوا احنا كمان،  لفت فاطمة وشافت نفس الشاب الي دافع عنها في المترو والي بتشوفه كل يوم في نفس المعاد بصتله فاطمة وسكتت وكانت داخله 

#ممكن اقولك حاجه 

فاطمة : بخصوص اي 

#انا مالك عندي 26 سنه مهن...... 

فاطمة : اي طب وانا مالي بكل ده 

مالك : استني اكمل طيب

فاطمة : بعدئذنك 

مالك : استني بس عايزه اقولك حاجه ضروري 

فاطمة بنفاذ صبر : نعم 

مالك : انا بحبك 

فاطمة الكلمه لجمتها هو قال اي بحبك صح معرفتش ترد تقول اي وشها احمر اوي واتكسف فاطمة الي الكل فاكرها مسترجله وبترد علي اي حد مش عارفه تتكلم دلوقتي ومش قادره تتحرك كل الي عملته انها جريت من قدامه 


مالك فضل يضحك: هههههههههه بحبك يامجنونه والله 

$ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ$

تاني يوم نزلت فاطمة وشافت مالك في المترو عنيها حاطها في الارض  ومش عارفه تعمل اي مصدقت انها نزلت وخدت نفسها بصعوبه 

هي وراجعة مالك حط ورقه جمبها ونزل خدت الورقة ونزلت طلعت اوضتها ودخلت فتحت الورقة 

(انا مبسوط اوي اني قبالتك وان شاءلله قريب اوي هتبقي مراتي واها صحيح نسيت الخمار انهارده كان قصير شويه طوليه بعد كده او متلبسهوش خاالص 

استني بحبك ❤) 

فاطمة كانت بتقرا وبتعيط كلامه كسفها اوي وعجبها نامت وهي حاضنه الجواب 

$ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ$


بعدها بيومين رجعت من المعهد واتفجأت ان مالك موجود دخلت 

فاطمة : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

الكل : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

امها : تعالي ياحبيبتي تعااالي 

مالك مشي 

وامها قالتها : ده شب متقدملك واسمه مالك مهندس بترول قد الدنيا وشكله ابن حلال وعايز يكتب الكتاب وبعد السنه متخلص هنعمل الفرح واي ماشاءالله عليه مبسوط وكويس في شغله وحالته المديه حلوووه اووووي 


صلت فاطمة استخاره ووافقت 

💜ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💜


كتبوا الكتاب وفاطمة لبست فستان خطوبه لونه ازرق ومنفوش شويه من تحت ولفت خمارها من نفس اللون كانت حوريه شكلها كان جميل اووي واثرت انها مش هتحط مكياج كتبوا الكتاب  قعدوا لوحدهم كانت مكسوفه اوي ومش عارفه تعمل اي ولا تقول ااي حاطه عنيها في الارض 


مالك مسك ايديها : انا محظوظ ان الجمال ده كله من نصيبي 

فاطمة مقدرتش تتكلم واستغربت نفسها اوي وكسوفها هي عمرها مااتكسفت كده ابدااا 

مالك باس جبينها : بحبك ❤ وبمووت فيكي 

فاطمة: ........ 

مالك: هو انا بكلم نفسي 

فاطمة بهمس : اقول اي يعني 

مالك بإبتسامة : قولي بحبك اوي يامالك 

فاطمة ابتسمت 

مالك بخبث : احم دلوقتي انا بقا بقيت المحامي بتاكي 

فاطمة  : انت لسه فاكر 

مالك : وهو اقدر انسي اللحظه الي سرقتي فيها قلبي 

فاطمة بخجل : مالك 

مالك : عيون وقلب مالك

فاطمة : عايزه اكل 

مالك بتكشيره : تاكلي!!  وقته ده يعني اهاا صحيح مش عجباني الخمار كده انا 

فاطمة رفعت عنيها : اي بص بقا انا مش هقلع خماري ابدا ولو.... 

مالك قطع كلامها : انا عايز يكون عليه نقاب مش خمار بس الجمال ده مش عايز حد يشوفه وعايزك منتقبه 

فاطمة ابتسمت وفرحت اووووي وقالت بهمس : حاضر 

💚ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ💚


الكل بيحسد فاطمة علي عريسها شاب كويس ومحترم وشكله وسيم وغني 

مالك كان كل يوم بيوصل فاطمة للمعهد بالعربيه بتاعته

وفي يوم وقفه معلش زمايلها ومالك رن عليها خرجت بسرعه وصحابها بيبصوا عليها شافوا مالك واقف ساند علي العربيه وماسك في ايده بوكيه ورد 

حبيبه: حد يصدق ان فاطمة تعيش الرومانسيه دي كلها 

بسمة : حظوظ مش احنا 

مالك : اتفضلي ياقلبي احلي ورد لاجمل ورده في البستان 

فاطمة ابتسمت: ربنا يخليك ليا ياحبيبي،  ركبت العربيه واردفت: فاطمة صحيح انت كنت بتركب مترو ليه لما معاك عربيه 

مالك: يوم ماشوفتك كنت عربيتي عطلت مني واطريت اركب مواصلات وبعد كده بقيت بركب كل يوم عشان اشوفك 


فاطمة : مالك 

مالك : عيونه 

فاطمة بهمس وخجل : بحبك ❤


*اتمني تكون عجبتكم * 💜 ولسه ليها جزء تاني 

*بقلم #هيام_صابر


لو عجبتكم او عايزين تكمله لايك و 20 ملصق ♥️♥️😍

 

تعليقات

التنقل السريع