القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #حبيبتي_المجنونه #Misaa_Anter السابع والثامن والتاسع والعاشر في موسوعة القصص والروايات


#البارت_السابع🖤🌑

#حبيبتي_المجنونه 


ف بيت عز 

عز طلع الاوضه وانصدم لما شاف كارما لابسه قميصه وبترقص علي اخواتي وبتتنطط


عز واقف مسهم من ال هو شايفه 

كارما اخدت بالها منه وراحت شدته وقفلت الباب 


وجابت كرسي لأنها قصيره ووقفت عليها وقربت منه وبدأت ترقص معاه 


وهو اندمج معاها ورقصوا واتنططوا وفجأة...


ف الصباح


في شقة انس صحي وقام واخد شاور ولبس وجهز نفسه. واح شقة ليان علشان يطمن عليها قبل ما يروح الشركة.

 ودخل انس شقة ليان بس ملقهاش قعد يدور عليها في كل ركن في البيت مش لاقيها. قلبه انقبض وخاف عليها حاول يتصل بيها تليفونها مقفول. نزل وراح الشركة وسال عليها ملقهاش. اتصل ب عز. لقي تلؤفونه مقفول. راح علي شقة عز.


 

عز: يعني ايه مش لاقيها


انس: بقلق وعصبية. مش لاقيها يا عز مش لاقيها اعمل ايه بس انا مش عارف


عز: انت عملتلها ايه خلاها تمشي كدة من غير ما تقول لحد. اوعي تكون زودت العيار امبارح والبت خافت وطفشت منك


انس: تصدق انت فايق ورايق. هو انا لمستها اصلا ده كل واحد كان بايت في شقة لوحده. 


عز: نعم يا خويا. ليه بقي انتوا مش اتجوزته. 


انس: ايوة بس حصل كلام بينا ومتهيالي هو 


عز: كلام ايه ده. 


انس:حكي ليه كل ال حصل


عز: الله يخربيتك. انت ازاي تقول كدة. كسرت قلبها وفرحتها يا اخي بغبائك


انس: كفاية ياعز ارجوك انا مش ناقص 


عز: ماشي هسكت. انا هكلم مروان علشان نشوف عمل ايه لاقاها ولا لسة


وعدي اسبوع وليان مختفية. ومحدش عارف هي راحت فين وانس قلب عليها الدنيا. بس لسي ملهاش أثر


ف مكتب عز 


انس: انا قلقان عليها قوي يا عز وخايف يكون جرالها حاجة اسبوع لحد دلوقتي وانا قالب الدنيا وبردوا مش لاقيها. مسبتش فندق ولا أوتيل الا لما سالت فيه حتي المستشفيات اعمل ايه بس انا هتجنن


عز سند ظهره علي الكرسي وبحدة. احسن علشان تعرف قيمتها


انس: بنرفزة. انت فرحان فيا ياعز يعني انا ناقصك


عز: بصراحة اه فرحان فيك. علشان اللي حصل ده هو اللي هيفوقك ويخليك تعرف. انك ظلمت نفسك قبل ما تظلم ليان


انس: قعد علي الكرسي بتعب ومسح وشه وشعره بحيرة. انت معاك حق. انا طول الاسبوع ده وانا هموت منغيرها مش عارف اعمل اي حاجة في حياتي. ليان فعلا فارقة معايا اوي ياعز يظهر اني فعلا حبيتها. مش بيتهيألي 


عز: اخيرا. اعترفت ده انت طلعت روحنا معاك


انس: انت اصلك محاولتش تحط نفسك مكاني. علشان مجربتش الحب قبل كدة


عز بتنهيده:خلاص انس هنروح الفيوم نشوفها 


انس:ازاي بس دي تبقي غبيه لو راحت لأهلها تاني 


عز:مش شرط تكون عند اهلها بس المهم انها عارفه كل حاجه ف البلد وخصوصا انها مش خايفه تروح هناك. لانها خلاص اتجوزت 


انس:هروح الفيوم ادور عليها 


عز:ماشي ربنا معاك 


انس:سلام 

ونزل ركب عربيته وراح ع الفيوم 


ف مكتب عز 

بعد مانزل انس عز افتكر اليوم ال كان بيرقص فيه مع كارما 


Flash Back

كارما بترقص معاه مع عز وفجأه اختل توازنهم ووقعوا ع السرير 


(كارما تحت عز فوق)

عز بص لعيونها وسرح فيهم 


وكارما كانت مكسوفه من الوضع ال هما فيه 


كارما بخجل:عز عز ابعد 


عز بلا وعي قرب منها وداق الكريز ال هيموت ويدوقه 


كارما كانت مكسوفه ومش عارفه تعمل اي 


عز بعد عنها وسند جبينه ع جبينها

عز:هما عليهم اي 


كارما ونسيت خجلها:هما اي 


عز باسها بخفه من شفايفها وقالها:دول 


كارما ببرأه:والله مش عليهم حاجه طبيعي 


عز مقدرش يمسك نفسه من كتله البرأه وهجم علي شفايفها وقبلها بحنيه وشغف وحب 

(مشاعر مختلطه) 


كارما:عز عيب كدا 


عز:عيب ع اي حد بس عز لا 


كارما ضحكت:طب يلا ننام 


عز:يلا يستي 

واخدها ف حضنه وناموا زي كل يوم 


End Flash

عز ضحك بحب لما افتكر اللحظات ال بينه هو وكارما 


عز بحب:طفله أنا عشقت طفله 


بعد مرور 7 سنواات.......


حبيبتي_المجنونه 


#Misaa_Anter

اتفاعلو بعشر تعليقات ولايك وتفاعل كتير

#البارت_التامن 🖤🌑

حبيبتي_المجنونه


بعد مرور 7 سنوات.... 


ف بيت عز 


عز بيلبس وكارما قاعده قدامه بتنفخ 


عز بضحك: عاوزه اي ي كارما 


كارما ببوز:عاوزه اجي معاك الشركه 


عز بتنهيده:قومي البسي 


كارما بفرحه:هيييه هواا 


عز بص لاثرها بحب واتنهد 


بعد شويه"

كارما:أنا جاهزه 


عز:يلا ي آخره صبري


كارما بضحك:يلااا 

ونزلو راحو ع الشركه 


عز دخل بكل هيبه وغرور وكارما بتبص الشركه بانبهار 


ف الاسانسير

عز:كارما مش عاوز شقاوه 


كارما : حاضر 

وطلعو مكتب عز


عز دخل لقي انس قاعد مستنيه وباين عليه الحزن 


عز لكارما:كارما ادخلي الاوضه دي شويه 


كارما:حاضر 


عز لانس:كفايه وجع بقي ي أنس 


انس بحزن:وحشتني اوي ي عز 


عز:إنشاءالله هتلاقيها 


انس:بقالي 7 سنين بدور عليها ي عز مش لاقيها 


عز بتنهيده:ربنا معاك ي صاحبي 


انس:يارب انا رايح اكمل شغلي 

عز:تمام 


انس طلع راح مكتبه وقاعد يفكر ف ليان 


انس لنفسه بحزن:وحشتيني ي ليان وحشتيني اوي كفايه فراق بقي 


واتنهد وبدأ يشوف شغله 


ف مكتب عز 

عز بقلق:مالك ي كوكو 


كارما بألم: ثانيا أنا بطنى وجعانى


عز بفزع: إييييييه .... وإنتى ساكتة ليه ...... قومى هوديكى للدكتور


كارما: لأ والله مش وجعانى أوى أوى يعنى .... هى بتوجع شوية وبعدين بتروح ..... تقريبا من الفطار... مش لازم دكتور إنت عارف أنا بخاف منهم


عز وهو مازال خائفا: طب ماشى ..... بس الوجع لو زاد تقوليلي فورا .... فاهمة


هزت رأسها بالإيجاب


كارما : أنا هريح على الكنبة وهات فونك العب بيه على متخلص


قبلها عز من جبينها: حاضر يا ملاكى


ذهبت وتمددت على الأريكة وظلت تلعب بالهاتف

وذلك العاشق ينظر لها كل مدة حتى اندمج فى العمل


ف بيروت 

.....: اتفضل ي مستر أسر  دا الورق


أسر بضحك:وحشتيني ي ليان 


ليان بضحك:لحقت اوحشك 


اسر:بتوحشني و نتي معايا 


ليان ضحكت وسابته وطلعت راحت ع مكتبها 


ليان:ياترا عامل اي ي أنس لسي فاكرني ولا لا 


اتنهدت وبدأت تشوف شغلها 


فى مكتب عز

شعرت كارما  بشئ غريب يحدث فاتجهت للمرحاض لتعلم السبب


فى المرحاض

كارما بشهقة خجل وغضب طفولى : يادى الكسفة السودة اللى أنا فيها ...... هعمل إيه دلوقتى ياربى ..... يعنى يوم ما تجيلى .... تيجى فى الوقت ده ..... ما أنا مستنياكى من شهور وعمالة أعمل احتياطاتى .... تقومى تعمليها معايا وتحطينى فى الموقف الزبالة ده ..... ياربى أعمل إيه دلوقتى ..... دا حتى الفستان أبيض ..... يا مصيبتى يانى


بالرغم من حفاظ عز على براءتها وعدم السماح لها بأن تعرف أى شيء يخدش حياء الأنثى

إلا أنه جعل إحدى الخادمات كبار السن تعلمها ذلك الشئ وكيفية التعامل معه لا أكثر ولا أقل


خارج المرحاض


عز باستغراب: ملاكى غابت أوى فى الحمام ليه .... ليكون فيها حاجة


وعند هذه النقطة انتفض واقفا واتجه للمرحاض


عز بقلق وفزع: كارما .... كارما  إنتى كويسة فى حاجة؟


كارما بخجل شديد وتوتر: أيوة ..... أيوة كويسة


أسد: طب اطلعى طمنينى


كارما بغضب طفولى وصوت عالى : أطلع إزاى..... إنت بقيت قليل الأدب أوى يا عز .... يا خسارة تربيتى فيك


انفجر عز ضاحكا على صغيرته البريئة


عز محاولا التماسك: بقى إنتى اللى مربيانى يا شبر ونص ..... دا حتى خسارة فيكى الشبر ..... على العموم أنا مستنيكى برة هخلص شغلى .... وإنتى خلصى ال...


قاطعته كارما صارخة: بس يا سافل


عز بضحك:خلصى يا بت يلا


لم تعد تسمع صوته فعلمت أنه ذهب


كارما لنفسها: أعمل إيه ..... أعمل إيه ..... ياربى ده بقى فى بقع على الفستان ..... بصى يا كارما إنتى تجرى على الكنبة وتقعدى وتخليه يمشى آخر واحد فى الشركة وبعدين تمشى وراه .... تركبى العربية وتطلعى بعده الأوضة....... أيوة تمام كدة ..... الله عليكى يا بت يا كارما إنتى وأفكارك ..... بس بطنى بتوجعنى أوى بس لازم استحمل


خرجت وتحركت متطلعة لعز مهما تغير اتجاه حركتها حتى جلست على الأريكة


نظر لها باستغراب وهو يراها لا تهدأ فى جلستها وتتحرك كل دقيقة وتنظر له بابتسامة غريبة


عز باستغراب أثناء اقترابه منها: إنتى كويسة يا كارما


جلس بجانبها على الأريكة


لترتكب أغبى خطأ على الإطلاق عندما تحركت وهى جالسة مبتعدة عنه مسافة ليست بالقليلة تاركة له موضع جلوسها القديم فارغ


وكأنها تقول له أنظر !!!

يا لك من غبية أيتها القصيرة!!!


كاد يقترب عز منها ولكنه تراجع عندما وجد بقعة دم موضع جلوسها السابق


فزع بشدة معتقدا أنه نزيف وقبل أن يتوفه بكلمة كان قد أدرك كل شيء


نظر لها بخبث وابتسامه


عز بمكر: كوكو معلش هاتيلى الملف اللى على المكتب ده


كارما بفزع: إيه ..... لا لا لا مينفعش قوم إنت


عز وهو يتصنع الحزن: خلاص مش عايز حاجة يا كارما هقوم أنا مع إنى حاسس بدوخة بس مش لازم هقوم وخلاص


كارما بتردد: طب .... طب هقوم خلاص


قامت متجهة للمكتب وهى تتطلع لعز وتعطى المكتب ظهرها ظلت تتراجع وهى تنظر لذلك الذى يكتم ضحكته بصعوبة


لم تنتبه للمقعد أمام المكتب فتعثرت به وسقطت على الأرض

كارما بصراخ: آاااااااه


عز:*****


#حبيبتي_المجنونه

#Misaa_Anter

عاوزه تفاعل كتير بعشر تعليقات عشان اكمل


#البارت_التاسع🖤🌑

حبيبتي_المجنونه 


كارما بصرااخ:اااه


عز قام بسرعه يشوف مالها:مالك ي حبيبي 


كارما بضيق:ملكش دعوه 


عز بيحاول يكتم ضحكته:طيب تعالي نروح 


كارما بقلق وتردد: ها ... لا لا مش عاوزه 


عز:متخافيش ي حبيبي محدش هيشوفك هتنزل من باب خلفي 


كارما بكسوف من الوضع: تمام 

عز اخدها ونزل من باب خلفي 


ف بيروت 

أسر:يلا ي ليان عشان نروح 


ليان:يلا 

ف العربيه 


ليان:أسر 


أسر:نعم 


ليان بتنهيده:أنا عاوزه اشكرك ع ال انت عملته معايا 


أسر بتكشيره:اي يبت الرخامه دي مش احنا خلاص اتفقنا اننا اخوات 


ليان بابتسامه:اكيد اخوات 


أسر بابتسامه:طب يلا وصلنا تصبحي ع خير 


ليان : وانت بخير 

ونزلت راحت بيتها واسر مشي ع بيته 


ليان طلعت ع شقتها ودخلت غيرت واتوضت وصلت ودخلت السرير 


ليان سرحت لليوم ال سابت البيت فيه وسابت انس 


Flash Back

ليان بعياط:يارب خليك معايا مش عاوزه ارجع لانس تاني كفايه كدا 


ومشيت راحت عند النيل ووقفت تعيط 


شخص من وراها:هو ف قمر بيعيط كدا بس ياربي 


ليان باستغراب:نعم 


..... أنا أسر يستي ونتي 


ليان ابتسمت من عفويته ف الكلام:وانا ليان 


أسر بابتسامه:بتعيطي لي بقي ي ست ليان 


ليان سكتت بحزن 


أسر:أنا اسف لو دايقتك 


ليان بابتسامه:لا عادي محصلش حاجه 


أسر:طب اي هتحكي ولا اي 


ليان ابتسمت بحزن وبدأت تحكي عن طريقه جوازها من انس 


أسر بوز:أنس دا رخم 


ليان بشراسه:بتقول اي


 أسر بضحك:مش بقول خلاص 


ليان ضحكت ع شكله 


أسر:طب هتروحي تعيشي فين 


ليان بحزن:مش عارفه 


اسر:أنا عايش ف بيروت بس بنزل القاهره شغل ممكن تيجي بيروت وتشتغلي ف شركتي 


ليان : طب والباسبور والإجراءات 


أسر:ولا عليكي سيبي كل حاجه عليا 


ليان بابتسامه:تمام 


أسر خدها قعدها ف فندق وبعد اسبوع سافروا 


وفضلت هناك طول ال 7 سنين منزلتش مصر 


End Flash

ليان بتنهيده:اه يااني ياترا لسي بتفكر في حبيبتك الميته ي أنس 


واتنهدت بحزن وذهبت ف سبات عميق


ف بيت عز 

والده عز(الهام): عز عاوزاك ف موضوع 


عز لكارما:كوكو اطلعي انتي فوق استنيني 


كارما:حاضر وقامت طلعت 


عز لالهام:خير ي ماما 


الهام:ي حبيبي هتفضل كدا لحد امتي 


عز باستغراب:كدا ازاي ي ماما 


الهام:من غير جواز بص أنا جبتلك عروسه زي العسل 


عز بضيق:ي ماما مش عاوز اتجوز 


الهام بحده:عز هنروح نتقدم للبنت وتشوفها 


عز بضيق:حاضر ي ماما حاضر عن اذنك 


وطلع اوضته وانصدم لما شاف كارما واقعه ع الأرض مغمي عليها 


عز بخوف:كارما كارما انتي كويسه مالك 


وشالها وحاول يفوقها لحد ما اخيرا استجابت


عز بقلق:كارما انتي كويسه ي حبيبتي 


كارما بدموع: عز انت انت هتخطب بجد


عز بصدمه:انتي سمعتي كلامي انا وماما 


كارما بدموع:كنت نازله اشرب سمعتكم بالصدفه انت هتخطب فعلا 


عز:مالك ي حبيبتي بتعيطي لي بس 


كارما بدموع وفرحه:انا حبيبتك 


عز بحب:وروحي وعمري 


كارما بفرحه:أنا بحبك اوي ي عز 


عز:وانا كمان بحبك يبت دا انا ال مربيكي 


كارما:بس انا مش بحبك حب الاب وبنته أو الاخ واخته 


عز وقلبه بدأ يدق جامد:امال 


كارما:بحبك حب الحبيب والحبيبه 


عز مردش عليها بس قرب منها وحضنها وقبلها بعمق وشغف وحب بادلته كارما بجهل 


عز بعد عنها وسند جبينه ع جبينها


كارما بخجل:أنا بحبك اوي ي عز 


عز بصوت اجش:مينفعش الحب دا كارما 


كارما بدموع واستغراب ف نفس الوقت:مينفعش لي ي عز 


عز:فرق السن ي كارما 


كارما بعياط : ع خاطري أنا بحبك اوي وانت انت كمان بتحبني صح 


عز:اه ي كارما بحبك من ونتي طفله 


كارما حضنته واتكلمت بنعاس:اممم عاوزه انام 


عز حضنها : نامي ي عيوني تصحبي ع خير


كارما نامت علطول وعز فضل يفكر ف ال حصل لحد ما نام 


ف صبااح يوم جديد 


ف شركه أسر 


أسر بحده:ليان عاوزك 


ليان باستغراب من طريقته:نعم 


أسر:هتنزلي القاهره 


ليان بخوف:لييي 


أسر:كفايه هروب بقي بقالك 7 سنين هربانه


ليان بحزن:بس انس مش بيحبني 


أسر:انس هيموت ويشوفك ي ليان انزلي


ليان:هفكر عن اذنك 


فات اسبوع ع ابطالنا 


ليان قررت تنزل مصر 


كارما وعز قربوا جدا من بعض 


انس لسي بيدور ع ليان.


أسر بيساعد ليان ف تجهيز ورقها ع تسافر 


جه اليوم ال ليان هتسافر فيه 


أسر:خلي بالك من نفسك ي حبيبتي


ليان بابتسامه:حاضر 


أسر بحب اخوي:لا اله الا الله


ليان:محمد رسول الله 


وركبت طيارتها وانتقلت الي مصر 


ف بيروت 

أسر روح بيته ودخل 


أسر:مني منمن 


مني بابتسامه:تعالي ي حبيبي 


أسر بتنهيده:سافرت 


مني:الحمدلله إن شاءالله يرجعوا لبعض يروحي 


أسر : يارب ي حبيبي بقولك اي 


مني:نعم 


أسر:هو مازن نام 


مني:من بدري لي 


أسر:ي شيخه نايم واحنا قاعدين نتكلم 


مني لسي هتتكلم قاطعها أسر بشفايفه(سكتت شهرزاد)


ف القاهره 

وصلت ليان وراحت ع الشركه وطلعت لانس المكتب 


انس اول ماشاافها وقف و******


#حبببتي_المجنونه


#Misaa_Anter

اتفاعلو بعشر تعليقات ولايك وتفاعل كتير عشان نكمل


#البارت_العاشر 🖤🌑

حبيبتي_المجنونه 


ف المكتب

انس اول ما شافها قام شدها لحضنه 


انس بشوق:وحشتيني اوي ي ليان وحشتيني اوي 7 سنين بحالهم هونت عليكي 


ليان عيطت ف حضنه ومسكت فيه اكتر:انت ال مكنتش عاوزني 


انس:كنت غبي بس اكتشفت اني بحبك اوي بس كنتي مشيتي 


ليان بعدت عن حضنه وبصتله بعتاب بادلها انس نظره عتاب وحب وشوق 


انس أتمالك نفسه وبصلها ببرود:جايه لي 


ليان باستغراب من تغيره:مالك ي أنس 


انس ببرود عكس ماكان من شويه:عاوزه اي ي ليان أنا لو وحشتك مكنتيش بعدتي عني 7 سنين بحالهم 


ليان بدموع:أنا اسفه كنت عاوزه ابعد فتره 


انس بعصبية:فتره ي ليان اسبوع شهر شهرين مش ٧ سنين 


ليان بعياط:أنا اسفه ي أنس 


انس بعتاب:مش هقدر اسامحك ي ليان انتي جرحتيني اوي 


ليان بعياط:انس انت طلقتني؟؟؟


انس بصلها لثواني: لا ي ليان مطلقلكيش والبيت مفتوح لو حابه ترجعي 


ليان هزت راسها ومشيت 

وهي نازله قابلت عز 


عز بصدمه:لياان 


ليان بخجل من نفسها:ازيك ي مستر عز 


عز بسخريه:جيتي لي 


ليان بدموع:أنا اسفه ي مستر عز 


عز بصوت عالي نسبيا: اسفه اي وزفت اي انتي عارفه ال انس عاشه ف ال 7 سنين 


ليان بعياط:أنا بحبه اوي والله انا اسفه 


عز بتنهيده:وهو كمان بيحبك 


ليان مسكت دموعه واتكلمت بثقه:أنا هصالحه ي مستر عز 


عز : ربنا معاكي سلام 

وسابها ومشي ع بيته 


ف شقه عز 


الهام:عز هنروح للناس امتي 


عز بابتسامه : مش هنروح ي ماما 


الهام بزهق : يوووه يابني انت عندك خال اهبل 


عز ضحك بصوته كله 


الهام ضحكت ع ضحكته 


عز: ي لولو انا بحب واحده 


الهام بفرحه:بجد مين 


عز بغمزه:هتعرفي قريب أنا طالع بقي 


عز طلع الأوضه لقي كارما قاعده ع السرير 


عز:اي ي كوكو قاعده كدا لي 


كارما جريت ع حضنه:وحشتني


عز بادلها الحضن: وحشتيني اكتر يروحي 


كارما:يلا غير لاني عاوزه انام 


عز بابتسامه:ملكت قلبي تؤمر 

ودخل غير وصلي وطلع اخد كارما ف حضنه وناموا 


ف شقه انس 

انس دخل بإرهاق وهو بيفكر ف ليان 


وفجأه**** 


#حبيبتي_المجنونه


#Misaa_Anter

لو وصلتو 500 كومنت هنزل بارت كمان

اتفاعلو بعشر تعليقات ولايك


التكملة بعد قليل 

البارت 11_12_13_14_15 من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع