القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عذراء مع إيقاف التنفيذ البارت 11_12_13بقلم صابرينا في موسوعة القصص والروايات مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله

الفصل الحادي عشر 

في قصر الشريف 

جناح عاصم &هند 


اخذ عاصم يقبلهاااا كالمغيب عن الوعي 

وهو يترك علامات الخاصه برقبتها 

اما هند سرعان ماا احتضنت راسه بيدها تقربه اكثر لجسدها وهي سعيده باانينها اثناء قبلاته لعنقهاا 

تحدث بين قبلاته 

عاصم:وحشتيني قووووي 

ادارها ليري وجهها الذي اشتاق اليه 

عاصم بغضب بالغ وهو يدفعهاا بعيدا عن احضانها 

مما ادي لسقوطها علي الارض 

هند وقد وقعت علي الارض تتالم بشده 

كان عاصم يتصرف بااضطراب كان تاره ينظر لهااا واخري ينظر للباب ومن ثم يمسك بشعره بقوه كانه سيتزعه بيده 

تحدث عااصم باانزعاج واسف 

عاصم:هند 

هند انا اسف انا  هي 

عاصم كان يمسك بشعره بعنف كانه سيقتلعه 

اسف انتي هي 

انا شفتك هي 

انا ااسف 

هند وهي تحاول الوقوف مجددا امامه وتكفكف دموعها 

هند:لا مش ااسف انا كنت قااصدها 

عاصم:ااااي 

هند بدموع : عارف انا مراتك من اامته 

هااااا 

اكملت هند بدموع 

هند:عارف متجوزين بقالنا كاام سنه 

عارف رفضتني كام مره في 6سنين دووول عااارف 

عارف يعني ااي عريس يقول لعروسته انتي اختي ليله دخلتهم 

اااسعد يوم في حياتي قلبته اتعس يوم عيشته 

انت ظااالم. 

ظاااالم ي عاااصم 

وعد مشت وساابتك والي واقفه جمبك بتساندك وب بتحبك ظااالمها 

عاصم وقد اصابته الدهشه 

عاصم:ااااي بتحبيني 

هند:اااه بحبك كامله ع جروب روايات روده صابرينا

اااه بحبك قووووي طوول السنين الي فاتت دي مكنتش شاايف حبي لانك كنت بتدور عليها 

هو في وحده تقبل الي انا قبلته علي نفسي دااا 

في وحده تاخر من حياتها 6سنين بس عشان تساعد مديرها 

انت ليه ظالم كداا معايا 

ظلمت سيلااااا زماان 

وظلمت وعد 

وبتظلمني دلوقتي لييه مصمم دايما تعيش دور الضحيه المخدوعه في القصه دي وانك ضحيه التسرع والغضب 

انا قدامك ي عااصم بحبك ومراتك وبتظلمني 

لييه ي عااصم لييه 

عاصم:هند انا انا

هند: مش عايزه اسفك مش عايزه ندمك 

تقربت من هند واحتضنت بوجه بيديها الدافئتين وهي تنظر لعيونه العسليه بعيونها الممتلئه بالدموع 

هند ببحه باكيه والدموع تنهمر من وجهها 

هند:مش عايزه ندمك 

مش عايزه اسفك 

انا عايزاك انت 

عايزه عاصم جوزي 

عايزاك تحسيسني لمره واحده اني مراتك وان صبري عليك طول السنين دي مرحش علي الفاضي 

عاصم انا بحبك 

قربت هند من عاصم كي تقبله 

لكنه سرعاان ماا ابعدها عنه 

نظرت هند لعاصم بااعين تملؤها الدموع وتحدثت 

هند:بترفضني تاني ي عاصم 

انالسه عند كلامي والله حتي لو لقيتها حااسيبك واخرج من حياتكم بس خليك معايا لحد ماتلاقيها 

حسيسني بوجودك جمبي حتي لو بالكدب انا بحبك 

انا بحبك 

كانت هند تبكي  وتتوسل لعاصم ولكن كان صاامت 

كفكفت هند دموعها وتحدثت بنبره جاده

هند:اطلع برررا 

عاصم:هند انا 

لم يكمل عاصم كليماته بسبب غضب هند وصوتها العالي 

هند:اطلع بررا 

ارجوك ااطلع بررا مش حابه اذل نفسي ليك اكتر

لبست مكانها 

حطيت ريحتها

حتي دي 

وقد خلعت هند باروكه الشعر الطويل وهي تلقيهااا علي الارض بقوه 

وتحدثت بغضب

حتي دي جبتها عشان تشوفني زيهاااا 

لييه مش قادر تحس بياااا ي عااصم 

لييه كامله ع جروب روايات     ورده صابرينا

مش حااسس بالنار الي حسااه 

جوزي رافضني ومش عايزني 

كبريائي هنته ي عاااصم انت ظالمني 

وربنا اسمه العدل ومش بيرضي بالظلم وانت حاتتحاسب علي معاملتك ليااا 

دي مش الموده والرحمه الي ربناا قال عليها مش دي ي عاااصم

اطلع برااااا لو سمحت سيبني في حااالي وامشي بعييد عني 

استدارت هند واعطت له ظهرها وهي تبكي بقهر وذل علي ماوصلت اليه 

كانت تحتضن وجهها بكلتا يديها وهي لاتزال تبكي 

كان عاصم ينظر لهاا بحزن واستدرا كي يخرج من الغرفه ذهب الي الباب كي يخرج ولكنه اتخذ القرار الان 

كانت لا تزال تبكي الا ان وجدته يحتضن خصرهاا بيده وقبلاته تسير علي عنقهااا 

تحدث ببحه رجوليه مجنونه سااحره 

عاصم:متسالينيش ازاي ولييه لاني بجد معرفش 

بس الي اقدر اقولهولك اني محتاجك زي ماانتي محتجاني بالظبط

سقطت عبره حزينه من عينيه ولكنه لم يمسحها بل تركها تهبط علا تهدا من ثوره قلبه 

ادار وجهها يقبلها بشغف وحب متحدثااا 

عاصم:اسف ي هند اااسف 

هند:بحبك ي عاصم بحبك 

انحرفت يداه الي سحاب فستانها ليسقط لاسفل وحملها بين كفيه ذاهبا بها الي الفراش 

مستغرق في قبلاتهم معايا 

كان عاصم كالمغيب عن الوعي كان يقبل كل انش بجسده وهي يخبرها عن حبه لوعد 

اما هند فكانت سعيده لانه بااحضانها ولا يهم ينطق اسم من 

المهم من تكون بااحضانه الان 

*******************

........في شقه وعد .......

اتت وعد غاضبه من الخارج والقت بحقيبتها بعنف علي الاريكه 

فلاحظت شجن هذا وابتسمت بداخلها 

اما نوجااا 

نوجاا:مالك ي وعد حصل ااي ي بنتي 

وعد واشارت لنوجااا بعينها ان يتحدثوا علي انفراد 

فذهبت نوجا ووعد وتركوا شجن تشاهد التلفاز 

ولكنها سرعان ما ذهبت كي تستمع الي حديثهم كالعاده 

....في غرفه وعد...... 

نوجااا:مالك ي وعد داخله بزعابيب امشير كدا لييه 

وعد :سيف ي نوجااا 

نوجاا:ماله سيف 

وعد:عرض علياا الجواز 

نوجا:ي الف نهار مبروك وانتي وافقتي 

وعد:رفضته طبعااااا 

نوجااا:رفضتيه انتي اتجننتي ب وعد سيف يترفض دا الي وقف جمبنا من ساعه ماهربتي من عاااصم 

كانت شجن تستمع لحديثهم وهي تكور يديهاااا بغضب 

وتحدث نفسهااا 

شجن:هربتي بيااا وحرمتيني من ابوياااا ليييه 

انا لازم ارجع لبابا لازم الاقيه 

كانت ستذهب شجن بعيدا عن الغرفه لكنهااا سمعت كلمه كانت احرف تلك الكلمه قاادره علي الفتك بروحهاااا وتحجرت الدموع بعينيهاااا 

نوجاااا بغضب :جااوبيني ي وعد 

رفضتي سيف عشان عاصم الي رمااااكي زماااان انتي وبنته 

وعد:جدتي ارجوكي 

نوجاااا:انتي لسه بتحبي الراجل الي لبسك قضيه زنااا عشان يخرجك من حياته

لسه بتحبي الراجل الي رماكي انتي والي في بطنك 

ي شيخا دا من بجاحته راح اتجوز ونسي انو كان متجوزك 

واحد زي دا لسه عايزاه 

لسه بتحبيه 

رفضتي الراجل الي عطاكي الامان انتي وبنتك عشااان الراجل الي رماااكي زمااان انتي وبنتك رفضتيه ي وعد 

وعد:ارجوكي كفاايه 

نوجااااا:لا مش كفاايا مش كفاايا انتي لييه عايزه تدمري مستقبلك وحياتك عشان واحد مهتمش بيكي لا انتي ولا الي في بطنك 

وعد بقهره :دا ابو  بنتي 

نوجااا:ماهو رماكوا زمااان انتي وغيرك ولا ناسيه قتل مراته القديمه ازاي هو وابنه 

دا مش بشر 

دا شيطااان وانا مش حااسمحلك تدمري حياتك ي وعد 

سيف شخص محترم وبيحبك والاهم من داا كله شجن بتعتبره ابوهااا وافقي عليه 

وعد :لا سيف ولا غيره 

انا خدت نصيبي من الدنياا علي كده 

وحااعيش لبنتي 

وبس 

نوجاااا:لا سيف ولا غيييره انتي نااسيه ان لولا وجود سيف في حياتك كان زماان عاصم قتلك انتي وبنتك زي مااحصل زمااان لسيلااا وابنهااا 

لولا وجود سيف عمرك ماكنتي حاتعرفي تسجلي شجن اااي ناسيه سيف وقتها عمل اااي عشان ينقذ سمعتك من كلام الناس 

ماهو مش معقوله ارمله ومش عارفه تسجل بنتها 

نسيتي هو عمل ااي وقتها 

وقتها مطلبش منك الجواز عشان مايرغمكيش علي حاااجه وعرض نفسه وسمعته للخطر لما زورلك شهاده ميلاد ليها 

لعب في اوراق رسميه عشاااان بس ينقذك انتي وبنتك 

تذكرت وعد ماحدث لهااا حين ولاده شجن 


كانت تبكي بشده الا ان وجدت سيف 

سيف:مالك ي وعد 

وعد:شجن لازم تتسجل ي سيف

سيف:مشكله فعلا وخصوصا واحد بمكانه جوزك لو عرف ان له بنت حايقلب عليها واطيهااا خصوصا عرف مكانك ممكن ياخدها منك 

وعد:مستحيل اسمح بدا يحصل 

خلاص مش حااسجلهاا خالص حااكتبها علي اسمي

سيف:حاتربي بنتك ولا اختك ي وعد دا مش حل 

وعد:اومال اعمل ااي ي سيف 

سيف:تسجيل موقت 

وعد:ازاي مش فاهمه 

سيف:يعني حانسجلهااا عادي جدا وناخد شهاده من السجلات عادي جدا بس مش حاتنضاف لسجلات الدوله 

يعني شهادتها حاتكون معملوله بس لينا وملهاش اصل في الدوله 

وعد:دا تزوير 

سيف:مش بالظبط لان واحد حبيبي حايضرب لينا شهاده البنت تقدر من خلالها تدخل مدرسه تدخل كليه 

بس متقدرش تطلع بطاااقه

وعد:بسسس 

سيف:دا لسه بعد 19سنه وقتها حايكون كل حاجه اتنسن ونعرف نضمها تاني للسجلات 

وافقي ي وعد ارجوكي عشان البنت 

اخرجت وعد من ذكرياتها 

وعد ببكاء:فاكره كل حاجه عملهالي ي نوجااا 

وفاكره وقفته جمبي لما ساعدني كتير 

بس ليه يتجوزني هو يستاهل واحده ملهاش ماضي 

ربنا يوفقه في حياته ي نوجااا انا انا خلاص اخدت نصيبي ورضيت بيه ومعايا بنتي 

انا مش عايزه حاجه تانيه من الدنيااا دي 

غير بنتي وبس 

كلامي انتهي ي نووجااا 

ذهبت شجن سريعااا الي غرفتها 

واغلقت الباب بالمفتاح 

كانت كليمات نوجااا تتردد في اذان شجن 

رماكي انتي وبنتك 

رماااكي 

رماااكو 

رماااكو 

ازدادت انفاس شجن وهي تتذكر تلك الكلمه اللعينه 

رمااااكووووا زمااان 

**********************

بعد مرور 18عااااااام 

في قصر ااالشررريف 

كانت نائمه علي معدتها تنطر الي هاتفها

فتاه في الثامنه عشر من عمرها 

قمحيه البشره ذو جسد انثوي ممشوق وشعر بني طويل الي حد ماااا 

تتطلع الي صوره علي الفيس بوك 

مازالت تراقبه وتراه مازالت تحفظ كل شيء كتبه 

وتحتفظ علي هاتفها صوره والكثير والكثير منها 

اخرجت مذكراتها التي وضعت بهااا الكثير من الصور المطبوعه له 

وكتبت 

النهارده 1/4/2018

كنت قمررر خالص وانت في النادي 

متقولش عنك مخلوق نااقص 

الي من ظن انه ذات يوم مخلوق ناقص ولم يعي انه ملك روحي 

عزيزي 

اطاحت حصوني الارض 

وكسر القلب لجفاءك ولم تعي 

مازلت تلك المجهوله عنك 

ولكنك بالمملكه والعرش 

ااحببت مطلق ولم استحي  💔

كانت وعد عاااصم احمد الشريف تردد تلك الكليماات 

احببت مطلق ولم استحي 

فجاه دخلت الغرفه فتاه في التاسعه عشر من عمرهااا 

بيضاء جميله ذو ملامح هادئه

سلمي نور الدين الالفي 

سلمي :ووووعد 

ووووعد:خربيتك وقفتي قلبي 

سلمي :متقلقيش محدش برااا 

وسمع كلامك الي يودي في ستين داهيه دااا 

وعد:اخص عليكي 

سلمي:انا خايفه عليكي ي وعد خالو عاصم لو عرف الي بتعمليه دا مش حايرحمك 

وعد:خالو  عاصم وطنط هند مشيوااا من بدري متقلقيش مش حايعرفوا حااجه

 واكملت وعد حديثها بتهكم  علي طوول بيمشوا بدري 

سلمي:ااااي بقي انتي مش بتحرمي 

وعد:هيييح 

اسكتي ي بت 

داااا كاان قمررر قوووي النهاارده 

سلمي:المطلق ايااااه 

وعد:بس مش تقولي مطلق بسسس 

اسمه عمااار الحصري 

سلمي:وسي عمار الحصري دااا بقي فين دلوقتي 

وعد:كاتب علي الفيس انو بيتغدي في مطعم في اسكندريه 

سلمي:احيييه علي اسكندريه وجمااال بناات اسكندريه دووول وهم ي ماما 

وعد:تصدقي انك رخمه 

يالا غوري ي بت جااايه ليييه 

سلمي:ابدا عز اخويااا كان حاجز تذكرتين سينما فجيت اخدك معانا 

وعد:اي دااا والله جم في وقتهم انا زهقجانه اخوكي دا فرفوش كدا وقمررايه زي اونكل نور 

سلمي:بت انتي لمي لسانك 

عمتك مفتريه ومبوظه علاقاتي مع كل صحاابي 

وعد:انتي حاتقوليلي 

ربنا يكون في عونكم

******************************

في احدي المناطق العسكريه الخاصه بالجيش 

انا الشجن الذي احتل قلوبهم 

انا تلك الحيه فاحذر من سمها 

قاتله محترفه بشهاده جيش تبحث عن الخلاص 

كانت بساحه القتال تتدرب مع اخدي القاده الرجال 

المدرب :مزاجك مش عاجبني النهارده 

شجن بحركه احترافيه اوقعته علي ظهره موجهه اليه السلاح لراسه 

شجن:معلش 

اظبطه عشانك 

المدرب:احترميني كل مره تغلبيني 

شجن:مش ذنبي انك كبرت ف السن 

وكحكحت 

سلااام 

................................................ . ........

ذهبت شجن الي صابريناااا فكانت تنتظرهااا بالخارج 

كانت صابرينا ترتدي فستان اسود طويل وتضع شاال اسود علي رقبتها وتركت شعرها للعنان 

ابرز جمال ورشاقه جسدهاا 

وبخاصه اللون الاسود اظهر جمال بشرتها واعطي رونق لجمال خديها الممتليء 

رات  صابرينا شجن تاتي اليهااا من بعيد 

فاابتسمت صابرينااا لهااا 

صابريناااا:اخبااار فتوتنا 

عامله اااي 

شجن:امممم وحاطه برفيوم كمان 

لو معرفش الي فيها كنت قولت عشان جايلك عريس 

صابرينا:هاا لا ابدا اصلي اخدت ترقيه في الشركه اياااها وو قررت اعزمك علي الغدا 

شجن بنصف عيين تحدثت :اااه شركه حبيب القلب 

وماالو نتعزم علي الغدا منتعزمش ليه 

بسسس 

صابرينا:بسس ااي 

شجن:الفستان دا متوسخ من ورااا 

صابرينا:ي خبر دا اانا لسه جايباه امبارح متوسخ منين 

شجن تنظر لها من اعلي لاسفل :لا واضح انها خروجه عاديه 

معاكي لحد باب الدار 

يالا انا جااهزه 

صابرينا:طب غيري هدومك حاتروحي كداا 

شجن:طول عمري لبس كدااا 

صابرينا:بس دا لبس عسكري الناس تخاف 

شجن:مادا المطلوب يالا ولا اروح 

صابريناا:لا في عرضك لازم تيجي معايا متسبنيش 

شجن في سيرها :عيبك انك هبله يالا ميضرش اهو صاحبه ولا الهوااا 

ذهبت شجن وصابرينا الي مطعم راااقي 

...................في المطعم.............. 

كانت صابرينا جااالسه برفقه شجن 

طلبت شجن الاكل وبعد مده قصيرت 

اتي النادل ووضع الطعام 

شجن وهي تنظر الي صابرينا الاي تتطلع الي كافه ارجاء المطعم 

شجن :وبعدين 

صابرينا:حلووووو المطعم صح 

شجن:بلاش نحور ي بت منار وهاتي المفيد عشان حوار اغديكي والجووو دااا مش عليااا 

جبتيني لييه 

صابرينا:اصل اصل 

شجن:يعني جاي النهارده المطعم 

صابرينا:عرفتي ازاي 

شجن: معرفتش شايفاه قاعد هناك اهووو 

نطرت صابريناااا فتفاجئت 

صابرينا:اااي دااا مييين دي 

سجن:من طريقه تعاملها شكلها بترسم عليه 

وهو باين عليه تقيل 

صابرينا:ااابدا ماانا سيباها 

شجن:عندك حق روحي جيبيها من شعرها دا بتاعك انتي 

صابرينا:انا بقول كداااا 

بس خايفه 

شجن بنصف عين 

شجن:خايفه وانا معاكي تيجي ازاي 

روحي لو حسيت بحاجه انتي عارفه 

الحقي دي بتبوسه 

صابرينا:لاااا بقي 

دي قله اادب 

ذهبت تلك المندفعه الي الشاب 

بينما شجن تبتسم وهي تشعل سيجارته وتنفث الهواء 

شجن:ربنا مايحرمك من الهبل ي صابرينااا 

كانت الفتاه جاالسه بقرب (عمااار الحسري) 

تتقرب اليه تود تقبيله ولكنه لم ابعدها عنه فهم بمكان عاام 

كانت صابرينااا تقف امامهم بااعين غاضبه 

الفتاه  بغيره من جماال صابريناا 

الفتاه:نعم عايزه ااي مننا حاتاكلينا بعينك كدااا ليه 

صابرينااا:حااعوز منك اااي يعني 

جاايه اقولك كلمه في بؤك زي ماانتي بتعملي معاه 

الفتاه:اما انك ساافله متربيتيش صحيح وانتي مالك انتي 

تحدث عماار بتكبر 

عمار:امشي من هناا ي بتاعه انتي 

صابرينا كانت تطير الان في السموات السبع الان حبيبها يحادثها ولكن مهلا 

الان سخر منها امام تلك الخنفسه التي تدعي الانوثه 

فعذرا ان كان قلبي لك راكع 

فعقلي وكبريائي شااامخ 

تحدثت صابريناااا بتكبر 

صابريناا: كنت قااعده مع اختي وقالت انها مسكاها قبل كدا دعاااره فقولت واحده جايه تتسلا عليك واخد فيك ثواب 

بس 

تصدق بالله 

كان عماار ينظر لهااا دون كلام 

صابربنا:ماتقول لا اله الا الله يالاااا انت بتعبد البقر 

عمار واراد ان يستكمل الحديث 

عمار:لا اله الا الله 

امشي بقي من هنااا روحي توبي بعيد 

صابرينا :تصدق بالله انا غلطانه خليك معاها ي مهزأ

تركتهم صاابرينااا واخذت شجن التي ماتزال تضحك علي صديقتها الغبيه 

خرجوا من المطعم 

فتحدثت شجن 

شجن:علي فكرره شكله من النوع الي بيحب التحدي 

صابرينا :علي نفسه مش عليااا 

شجن بنصف عيين :طب متنسيش تشحني الكشاف بتاعك عشان لما النور يقطع بليل وانتي بترجي تروحي لمني تنامي جمبهااا ماتوقعيش زي المره الي فاتت 

صابرينا  بغضب:بتعايريني ي صحبتي فيهاا ااي الكل بيخافوا من الضلمه

شجن:حبيبتي انتي بتخافي من خياااك اصلاااا 

صابرينااا :بسس بسس بسسس 

يالا نروح اصلا دمي اتعكر 

****************************

في الظلام كانت تتحدث بالهاتف 

المجهول :هااا ي روح امك عملتي ااي 

الفتاه:مش عارفه والله 

المجهول :نعم ي ختي 

مش عارفه تضحكي علي حته عيله وتشربيها استف هيروين 

الفتاه:البت حويطه 

المجهوله:لا ي روح امك البت دي لو ماادمنتش في خلال شهر 

انا حااخلي اربع جدران يحاوطوكي مدي الحياااه 

Sabreena  💔



الفصلين 12,13

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒


في الظلام كانت تتحدث بالهاتف 

المجهول :هااا ي روح امك عملتي ااي 

الفتاه:مش عارفه والله 

المجهول :نعم ي ختي 

مش عارفه تضحكي علي حته عيله وتشربيها استف هيروين 

الفتاه:البت حويطه 

المجهوله:لا ي روح امك البت دي لو ماادمنتش في خلال شهر 

انا حااخلي اربع جدران يحاوطوكي مدي الحياااه

اغلقت الهاتف بوجهها واخرجت احدي سجائرها واشعلتها واخذت تنفث الدخان في الهواء بغل 

***************

اتت وعد ونوجااا الي شقتهم 

تحدثت نوجااا باانهاك 

نوجااا:ااه ي ياني رجليا فأفائت من كتر المشي 

وعد:اه والله ي نوجااا وانا كمان بس جبنا حجات كتيره قوووي 

نوجاا: يالا نوريهم لشجن 

حملت نوجا ووعد المشتريات وذهبوا الي غرفه شجن 

كانت شجن تدخن سيجارتها بالظلام وتحدثت 

شجن:ادخل 

دخلت وعد ونوجا واضاءوا انوار الغرفه 

وعد بغضب :شجن 

شجن بهدوء قاتل :نعم 

وعد:اي الزفت الي بتعمليه دااا 

شجن:مابعملش حااجه قاعده في اوضتي 

اقتربت منها وعد بغضب وسحبت منها سيجارتها 

وعد وهي تقبض علي السيجاره بيدها 

وعد:اااي القرف الي بتشربيه دااا

شجن :سجاير 

وعد:ااي البرود الي بتتكلمي بيه دااا في بنت تعمل عمايلك دي 

شجن:حضرتك زعلانه اني بشربها في البيت ولا عايزاني اشربها في الشغل 

وعد:ولا بيت ولا زفت شغل علي دماغك 

انتي ليه من اصله تشربي الحجات الزفت دي ي شجن ليييه 

نوجااا:اهدي ي وعد واتكلموا بالراحه هي عيله بتزعقيلها 

شجن:ماما لو سمحتي انا مش صغيره عشان العصبيه دي انا عارفه كويس قووي مصلحتي ومبخطيش خطوه غير اما اكون حاسبه خطواتي كويس قوووي 

وعد بتهكم وهي تنظر للسيجاره 

وعد:وياتري الزفت داا مصلحتك ي بنت بطني 

شجن وهي تاخذ منها السيجاره وتطفئها لتتحدث بطريقه عمليه 

شجن:هاا ي دكتوره وعد روحتي فيين من بدري انتي ونوجااا 

وعد في سرهااا:شايفه عاصم ببروده كلك عاصم يقتل القتيل وينكر جريمته 

اخرجها من تفكيرها صوت نوجااا وهي تتحدث 

نوجااا:اسكتي ي مقصوفه الرقبه 

كان في حبه عروض للعرايس وتخفيضات انما اااي حلوووين قووووي روحنا انا ووعد جيبنا شويه قمصان نوم علي حبه بيجامات لزوم العرايس 

شجن:ااي دااا ي وعد انتي ناويه تتجوزي 

نوجا وهي تتلاعب بفمها ذات اليمين واليسار 

نوجااا:حِكَم 

الحجات دي عشانك ي عروسه

شجن بنصف عين :عشاني لييه 

نوجااا:لما تتجوزي يعني 

ذهبت شجن الي المشتروات وعبئتها بالحقيبه وتحدثت 

شجن:شوويه وراجعه 

ذهبت بالمشتروات الي شقه منار 

رن رن رن رن رن 

فتحت منار الشقه فتحدثت بترحااب 

منار:اهلاااا بالفتوي بتاعنا 

ابتسمت شجن لهاااا وتحدثت 

شجن:الهبله بتاعتنا جواااا 

منار:اهي قاعده بتلوووغ جوااا في طبق الكيكه 

شجن:تمام 

دخلت شجن لغرفه صاابرينااا التي كانت تاكل الكيكه المحروقه 

القت شجن عليها شنطه المشتروات 

صابرينااا :انتوا جايبينا القصه الفقر دي تعذبوني 

شجن بنصف عين 

وتحدثت بتهكم :ليه ان شاء الله. 

صابرينا:اقول للوليه امي دي نفسي اكل حاجه حلووه تقولي حاعملك كيكه ولما اقولها حرقتي الكيكه ي مناار تديني الصنيه عشان انسفهاااا ارحموا معدتي العياانه 

شجن وهي تاخذ منهااا الكيكه المحروقه وتذهب الي النافذه 

والقت الكيكه من النافذه واتت اليها 

شجن:وادي الكيكه المحروقه 

صابرينا:خربيتك ي بت اللذينه راحت عني فين الفكره دي 

شجن:عاطفيه وعبيطه حاتفكري ازاي 

صابرينا :الله يسامحك 

اخذت شجن المشتروات واعطتها لصابرينا 

شجن:خودي دووول 

صابرينا :اااي دووول 

شجن:حجات بتحبيها قوووي 

فتحت صابرينا حقيبه المشتروات وتحدثت. صابرينا:احيييه بالكركاديه

الصلاه علي الصلاه ي صاحب الصلاه 

ي بدل الرقص بالالوان 

بيبي دووول وقمصاان نوم 

ي فرحه عمرررري 

شجن :هبله ومسكوها طبله 

صابرينااا بضحك:اش فهمك انتي دي حجات لزوم الشخلعه. 

شجن: تخيلي وعد جايبهوملي 

صابريناا:باالله 

احلفي ي شيخااا 

اخذت صابريناا تضحك علي شجن بصوت عاالي حتي تعبت عضلات معدتها من كثره الضحك 

تحدثت صابرينا وهي تحاول التوقف عن الضحك 

صابرينا:بالله امك دي طيبه خالص انتي طالعه جباره كدا لميين لا وااي جايبه جهاز عشان تجهزك اومال لوعرفت انك بتشربي سجاير 

ولا لو عرفت لقبك في محطه الرمل 

ي بنتي داانتي مضيعه مستقبل ناااس كتيير. 

شجن :اولا شرب السجاير داا مش خوف منها دا بس لانها صعب تتقبل الموضوع.

تاني حاجه اسلوب شغلي مخليني بعيده عن النحنحه ي نحنوحه فاهمه كلامي طبعا 

خودي الحجات دي وخلصيني منهااا جيبتهالك 

صابرينا:بس طنط وعد حاتزعل منك هي جبتهوملك بمحبتها واهتمامها بيكي وانتي رايحه ترميهم 

شجن:انا وانتي اخواتي عطيتهم لاختي 

صابرينا:بسس ي شجن. 

تركتها شجن لتذهب الي الباب ولكنها توقف فجاه وتحدثت. 

شجن:خلي بالك من الواد اياااه لانه مش سهل. 

صابرينا:انا صرفت نظر عن الموضوع دااا كفاايه. 

شجن: عقلك بيفكر كويس بس قلبك جذمه 

عبد المشااعر  والعواطف 

انثي بقي  😒

صابرينا:الحب مش عيب 

شجن:انتوا البنات عندكم كل حاجه حب 

تموتوا في الضعف والكلام الخايب 

وانتي عارفه رائي من الاول في الحب والكلام العبيط دااا 

صابرينا:بكرا يجي الي ينسيكي كلامك 

وتعشقيه 

شجن في سرهااا :مظونش 

******************

في ااالقااهره 

(قصر االشريف) 

كانت وعد وسلمي في الغرفه يتسامرون قليلا الا ان جاءت الساعه الثامنه مساءا 

سلمي: وعد الساعه 8 

عز زمانه جااي 

وعد:اكييد حايجي مع بابا وطنط هند 

سلمي:مالك ي وعد ليه بتقولي علي مامتك كدا 

وعد:مش لما تعاملني علي اساس اني بنتها 

ساعات بحسها مش امي 

بحسها مستنياني اغلط عشان تعاقبني  بابا وجدو والكل بيحبوني الا طنط هند 

عشان كدا طريقتي معاها جاافه 

سلمي:مفيش ام مبتحبش ولادها ي وعد 

وعد:مش بيقولوا كل قاعده وشواذها 

اهي طنط هند شااذه عن القاعده شوويتين اربع كدا 

وعد:روحي حاالبس وانزلك تحت 

ذهبت سلمي للاسفل 

ارتدت وعد فستان ابيض رقيق عاري الكتفين 

وتركت شعرها للعنان ووضعت مشبك للشعر علي عيئه ورده صغيره اعطاها مظهر طفولي بريء 

ووضعت القليل من لمساات المكياج 

كانت ساااحره الجمااال 

وبالطبع لم تنسي وعد من ان تضع العطر الذي جلبه لهااا والده 

فهو يحب صغيرته ان تضع هذا العطر كثيرااا 

هبطت وعد درجات السلم بكل انوثه وغرور ولما لا فهي ابنه عاصم احمد الشريف 

ابنه القناااص 

ذهبت الي غرفه الصالون فوجدت والدها ووالدتها جالسون برفقه جدتها وجدها وسلمي 

ذهبت الي والدها الذي سرعان مارائها وقف لها فاتحا ذراعيه ليستقبلها 

ارتمت بااحضاان والدها الذي كان يستنشق عبيرهاا 

فحرص عاصم علي اطلاق عليها اسم وعد لتذكره بحبيبته 

قاطعتهم هند متحدثه 

هند:اااي كل دااا مش كفاايه 

عاصم:وعدي يظهر ماما بتغيير 

هند في سرهااا :خلتني اكره بنتي لما سميتها ب وعد 

بنتي بقت عدوتي عشان بتفكرك بمراتك القديمه 

انا بكرهها 

اصدرت وعد ضحكات عاليه وهي تحتضن والدها 

وعد:ممكن القناص يسمحلي اخرج النهارده مع سلمي وعز 

عاصم :داانتي تطلعي مع الجيران ولا تطلعي مع عيال ريهاام 

قاطعتهم سلمي:اخص عليك ي خالو انا كدا 

عاصم:المشكله اني عارف امك 

ازاي تجيب عز وسلمي 

سلمي: قضاء ربنا ي خالو ااي حانعترض 

بعد بضعه من الوقت 

اتي بطلته السوداء الرسميه 

شاب في الرابع والعشرون من عمره فاره الطول ذو اعين عسليه بلون العسل وانف مستقيم 

شفاه متناسقه 

كان وسيم حد اللعنه 

يمشي بكبرياء ووقار 

لما لا فهو عز نورالدين الالفي 

دخل بهيبته الصالون والقي التحيه 

اشتعل عاصم من الغيره علي ابنته وذلك لانه يعرف ان عز يعشق وعد 

عز وهو ينحني عند اذن عااصم كي يثير غيرته 

عز:مساء الخير ي حمايا 

عاصم:حمي في عينك قليل الادب 

حااتجيبه من براا ماانت ابن ريهاام 

علت ضحكات عز عاليااا فهو يغار علي ابنته 

عز وسلم علي الجميع 

عز:هاا ي بناات خلصتوا 

كان عز ينظر الي وعد التي كانت تبتسم له وسرعاان ما ذهبت له وامسكت بيديه 

وعد:جهزين طبعااا ي زوز يالا بينا 

عز وهو يغمز لعااصم بمعني قد استشاظ الاخر غيظاا منه 

واستدار ليذعب بالفتاتان ولكن هناك صوت اوقفهم جميعااا 

الساااعه 10بالدقيقه تكونوا موجودين 

وعد:بس ي بابا الفيلم بيبدا 9

عاصم:حد قالك تروحي السينما مع حد غيري 

10بالدقيقه تيجي الا حاابعت القوي تجيبكم بس وقتها حاابيتكم في الحجز ي عيال ريهاام 

عز وهو يهمس بااذن وعد 

عز:ابوكي دااا فرفوش قوووي 

وعد وهي تضحك: وبيحبكم قوووي 

ذهبوا الي السينماااا معااااا لرؤيه الفيلم 

**************************

.....في شقه وعد. ......

دخلت شجن الشقه وهي تضع يديها بجيوبها 

وعد:شجن كنتي فيين 

شجن :كنت عند صابرينااا 

وعد:كنتي بتوريها الحجات الي جبتيهالك 

شجن:لاء كنت بديهالها 

وعد بحزن:لييه ي وبنتي هي معجبتكيش 

شجن:ارجوكي ي ماما انا مش حااتجوز انسي الموضوع دا وشيليه من تفكيرك لو سمحتي 

وعد بحزن :ليه ي بنتي مش عايزاني افرح بيكي 

شجن كانت تصرخ وهي تفكر في حديث والدتها 

كانت تصرخ وهي تحدث نفسهااا 

شجن:عشاان مفيش ملايكه ي امي عايشين علي الارض 

عشان الكل عايز الست عشان رغباته الشهوانيه وبس مفيش حب لو كان في حب كان زماني موجوده مع ابويا الي رمانا انا وانتي زماان. عشان مفيش انسانيه 

مش عايزه اتجوز عشان انا حواء الضعيفه. بالرغم من قوتي الي رسماها 

بس ربنا خلقني في الاصل ضعيفه 

مش عايزه اكون في بيت اربي عيالي واحبهم وتمر السنين والاقيهم نسيوني ومشوا 

ولا اكون زوجه لواخد يحبني عشان رغبته فيااا ويرميني لما اتعب 

انا مش حااقدر اكون حواء الي تدي الحب وتبقي عارفه انها في الاخر اله 

آله بس عشان تجيب عيال وتفريغ رغبات

انا منخلقتش عشان كداااا مقدرش لكدا 

ارادت ان تصرخ من تلك الفكره التي تكرهاا 

ارادت ان تخبرها انها تكره ذكور هذا العالم 

هم ليسوا بالاخيار. 

هم اشرار 

يرغبون بعذريه حواء ويسعون حتي الفوز بها 

وحين الفوز بهااا واقتلاعها 

تبصح حواء كااخدي عاهرات زوجهاا 

ولم تخلق شجن للشجن 

وانما خلقت للانتقام فقط 

اخرجت وعد شجن من افكارها 

وعد:شجن مالك روحتي فيين 

شجن:حاليا ي امي انا مبفكرش في الجواز ولا الفكره دي 

اوعدك وقت ماالاقي الشخص المناسب حااجيلك وننزل نجيب كل الي عايزاه 

بس بلاش لبس الرقصاات الي شوفتوا تحت دااا 

علت ضحكات وعد :رقصااات 

دي حجات لزوم الشخلعه ي جااهله 

شجن بنصف عين :متقعديش مع صابرينااا تاني ي ام شجن 

ضحكت وعد عاليا : مش عارفه انتي صاحبتها ازاي دي فرفوشه 

شجن:لا دي سكرتيره من سكيرتات ابليس 

انا داخله انام 

وعد:نوم الهناا ي حبيبتي 

*************************

دخلت شجن غرفتها ووجدت هاتفها يهتز 

فاابتسمت لرؤيه اسمه 

شجن:ارغي 

سيف:مابرواحه ي شوشو 

شجن:ااي ي موكوس 

سيف:احترمني ي بت داانا في مقام ابوكي 

شجن:بقالي 15سنه بساعدك واشجعك وانت مش عارف تبقي ابويا فعليا 

سيف:احم احم هو الحجات معجبتكيش ولا اااي 

شجن بنصف عين :هو انت كنت بتنقيهم ليااا ولا لحد تاني 

سيف:هي امك مخلياني اتكلم حتي 

بورتوني ي شيخاا وخلتوا حالي واقف 

شجن:قررريب جدا حايتحقق الي عايزينو ي بابا 

سيف:يارب يختي ي رب.

بس اتفاجئت من وعد والحجات الي جابتهالك دي

هو الفتوي بيفكر في الجواز من ورايا 

شجن: اما اجوزكم الاول واطمن عليكم ابقي اشوف الموضوع داا

اغلقت الهاتف وذهبت لتغط بنوم عميق

**************************

في جناح هند & عاصم 

كانت بالغرفه تستشيظ غضبااا منه كانت تدور باارجاء الغرفه تحدث نفسهاا 

هند:لسه زي المجنون بيدور عليها لسه بيحبهااا لا وااي صمم يسمي بنتي علي اسمها 

بقت نسخه منها لبسها ضحكتها مشيتهااا حتي ريحتها

بتحط منهااا 

كرهت بنتي وعيشيتي معاها لازم اشوف طريقه اخلص بيها منهااا 

جلست علي الفراش بقميصها العاري الذي كان يبرز جسدهااا 

دخل عاصم الغرفه فوجدها جالسه علي الفراش باانتظاره 

ابتشم عاصم لها وتحدث 

عاصم: سهرانه لييه 

هند:مستنيه جوزي حبيبي 

عاصم:وانا كمان حااستني وعد عشان لو اتاخرت 

وقفت هند وسارت باااتجااه عاصم بغنج 

هند وهي تضع كلتا يديها علي صدره  وتحدثت بحميميه 

هند:هو انت حاتستني وعد بس 

عاصم: حاافضل مستنيها لو عدي سنين علي السنين الي عدت 

غضبت هند من عاصم لانه يقصد وعد زوجته بهذا الكلام 

هند وهي تسحب عاصم الي الفراش وتدفعه كي يقع علي ظهره 

وارتمت بثقل جسدها علي صدره 

تنظر لها بعينيه 

هند:هو انا موحشتكش ي عاااصم 

تقربت منه لتقبله برقه بالغه 

لكنه سرعان ماا ابعدها عنه حينما سمع صوت سياره عز 

عاصم وهو يدفعها عنه برفق 

عاصم:زماان وعد جت حاانزل اشوفهااا 

بقت هند علي الفراش تشتغل من الغضب 

هند:وعد وعد وعد كرهتكم كلك.

بس مش حاتستني زياده عن كداا كفااايه بقي

******************

في اليوم ااالتاااالي 

في غرفه صابرينااا 

استيقظت من النوم واخرجت صورته من اسفل وسادتهااا 

صابرينا:ي صباح الزفت علي دماغ اهلك

ي بصباص ي سافل ي بتاع البنات 

يالي بتقولهم كلمه في بوقهم 

بس خربيت حلاوه امك هي كانت بتاكل ااي عشان تبقي مهلبيه كداا

ووضعت الصوره بمخبائها وذهبت لتغتسل وتؤدي فريضتها. 

ارتدت صابرينااا بنطال جينز اسود وبلوزه خضراء قصيره الي حد ما 

وتركت لشعرها العنان 

صابرينا خريجه كليه التجاره تعمل في شركه الحصري للازياء 

تدير الحسابات بالشركه 

اخذت ملفاتها لتخرج من منزلها وتذهب الي العمل 

اما شركاات الحصري 

دخلت بكل ثقه الي الداخل ومن ثم توجهت الي مكتبها الخااص 

كانت تعمل بنشاااط واجتهاد الا ان دخلت السكرتيره الخاصه بهااا 

اماني 

اماني:اساتذه صابرينا المدير طالبك 

صابرينا:خيير في ااي 

اماني:معرفش والله هو قالي اقولك تكوني علي مكتبه اول ماتوصلي

. صابرينااا:تمام اتفضلي انتي ي اماني. 

ذهبت صابرينا الي مكتب المدير 

وانتظرت قليلا حتي اذنت السكرتيره لهااا 

.....في داخل مكتب المدير.    ....

احمد الحصري : اتفضلي ي صابرينا 

جلست صابرينا علي الكرسي المقابل للمكتب 

احمد:دلوقتي مدير الحسابات قاعد يحسبها ويقول اي الي خلاني اطلبك 

صابرينااا:فعلا ي فندم في حاجه لسمح الله 

احمد:ابدا ي سيتي ابني اتهف في عقله وقرر يجي يساعدني ويشتغل معايا اخيرا 

والمطلوب منك انك تساعديه في الشغل وتفهميه الدنيااا ماشيه ازاي 

عمار ابني عينو زايغه وعايز واحده تظبطه في الشغل 

وانا مالقتش زيك ممكن يفهمه الدنيا ماشيه ازاي وكمان بخبره شغلي معاكي عارف طبعك في الشغل وقد ااي انتي شخصيه جد. يعني مينضحكش عليكي 

صابريناا:تمام ي فندم اعتبره حصل 

احمد:خلاص ي سيتي  هو حايوصل المؤسسه علي الساعه 3

وانا خليت مكتبه جمب مكتبك عشان تعرفوا تشتغلوا سواا 

صابرينااا :تمام ي فندم عن اذنك 

ذهبت صاابرينااا الي غرفه المكتب الخااص بها 

وهي تمشي بتوتر في كافه انحاء الغرفه تمسك بهاتفها 

صابرينا :ردي ي شجن 

ردي ي شجن حرام عليكي 

شجن بنعاس :الو 

صابرينا:الحقيني 

شجن:في ااي 

صابرينا:نصيبه بس 

شجن:خير في ااي 

صابرينا:لا ابدا فاكره الواد اياه بتاع المطعم الي انا مرمطت بكرامته هو والبت الي معاه الارض 

شجن:ااه الواد الي بتحبيه وميته عليه من ساعه ماشوفتيه عند ابوه ومن ساعتها بتراقبيه من بعيد لبعيد 

صابرينا:اخص عليكي انا براقبه 

شجن:المهم ماله يعني 

صابرينا:لا ابدااا حضرته حايشتغل في الشركه والمدير عايزني اعمله الشغل 

شجن:طيب علميه 

صابرينا:انتي مجنونه اعلم ميين دا ممكن 

لم تكمل صابرينا حديثها بسبب شجن 

شجن:بقولك ااي ي بت منار حطي مشاعرك في التلاجه مش عايزينها انتي واحده بتشتغلي طلع صاحب الشغل بتاع ستات هزقتيه قبل كدا طظ مش مشكلتك انتي بقي 

وسيبيني انا عشان عندي بطوله وعايزه اصحي مفرفشه 

صابرينا :بسسس. 

لم تكمل حديثها لان شجن اغلقت الهاتف بوجهها 

جلست صابرينا يتعب علي كرسيها 

ورجعت بذكرياتها للخلف 

تذكرت حينما تخرجت من الكليه وعملت بالشركه كامبتدئه تحت التمرين واثبتت جدارتها 

كانت ذاهبه لمكتب المدير كي تعطيه بعض الاوراق  ومن ثم ظهر امامها واصطدمت به 

صابرينا:مش تفتح ي اعمي 

عمار:مش مشكلتي انك عاميه يالا ي شااطره من هنااا اكييد انتي بنت السااعي 

صابرينا وهي تدور حوله في دائره وتضع يدها علي كتفه 

صابرينا:امممم مش بطال 

وانت بقي الفراش الجديد 

عمار بغضب:انا فراش ي لمامه اما طردتك من الشركه دي مبقاش انا ي حيوانه 

رات صابرينا المدير قادم فتحدثت بصوت عالي 

صابرينا:بس بس ي بابا دي شركه محترمه حد قالك اننا في مترو هنااا عشان الحك الي بتعمله ي ساافل ي قليل الادب داانا بنت ناااس 

المديز:في ااي حصل ااي ي بنتي 

صابرينا:سياته مش مخلتس عارفه اعدي وكمان بحط ايده عليااا 

المدير بصوت عاالي :عماااار ااي الكلام دا 

عمار:بابا انا 

المدير:برااا شركتي مشوفكش هنا تااني 

روح حل مشاكلك بعيد عني ي محترم 

صابريناا:احييييه هو انا غلطت في عمار الحصري 

كان المدير يعتذر وصابرينااا بعالم ااخر 

خرجت صابرينا من افكارها علي صوت السكرتيره اماني 

اماني:صابرينا 

صااابريناااا 

صابرينا:خيير في ااي 

اماني:الاستاذ عمار طالبك علي مكتبه 

صابرينا :طيب جااايه 

نظرت صابرينا في ساعتها ووجدتها الثالثه الا عشر دقائق 

اخذت ملفاتها وخرجت متوجهه الي مكتب عمار 

امام المكتب 

كانت تجلس فتاه اقل مايقال عنها انها فتاكه 

صابرينا :احييييه مين الجامده دي 

سكرتيره عمار عايزاها ازاي 

متحجبه يعني.  😒

سولا بسهوكه :نعم ي انسه 

صابرينا بنفس السهوكه :مايامرش عليكي ظالم ي حبيبتي انا صابرينا مديره الحسسابات في الشركه 

سولا:اوكي ممكن تستني شويه لان الاستاذ مش فاضي 

صابرينا:ح حاضر 

انتظرت صابرينا ربع سااعه 

صابرينا تحدثت بغضب: هو الاستاذ بيهبب ااي 

سولا:يااي اي الالفاظ دي 

صابرينا: طب اتعدلي كدا وانتي بتتكلمي مع مدير الحسابات احسنلك 

وزي الشاطره كدا تروحي لمديرك وتقوليله اني في مكتبي لو عاوزني يجيني 

تركت صابرينا المكتب وذهبت الي مكتبها الخااص 

***في مكتب عمار ****

كانت السكرتيره تخبره بماا حدث 

عمار وهو يبتسم 

عمار:طب روحي قوليلها اني فضيت ومستنيها 

سولا :اوك 

ذهبت سولا الي مكتب صابرينا واخبرت السكرتيره اماني 

دخلت اماني الي صابرينا لتخبرها بطلب عمار لقدومها الي مكتبه 

صابرينا:قوليلها الي عايزني يجيني 

اماني:ننعم 

صابرينا:الي سمعتيه 

اخرجي 

اخبرت اماني سولاا بكلام صابرينااا 

ذهبت سولا الي مكتب عماار لتخبره بما حدث والذي اشتعل من الغضب حيين سماعه حديثها 

ذهب الي مكتب صابرينااا بكل غضب وتحدث للسكرتيره بتعالي 

عمار:قوليلها عمار الحصري براااا 

اماني:حااضر ي فندم 

دخلت اماني لصابرينا واخبرتها بقدوم عمار الحصري 

صابرينا وهي تتطلع الي اوراقها بحرص تحدثت 

صابرينا:خليه يشرب حاجه ودخليه كمان عشر دقايق 

اماني:حضرتك دااا 

صابرينا:نفذي الي قولتهولك 

خرجت اماني تخبر عمااار بما حدث 

الذي سرعان ما جن جنونه ودفع الباب بقدمه 

وجدها علي مكتبها تعمل بالاوراق التي امامها 

صابرينا وهي ماتزال تنظر الي اوراقها 

صابرينا:برااااا 

عمار بتعالي :بتطردني من شركتي 

صابرينا بتهكم : لمعلوماتك ودي اول حاجه حااعلمهالك في الشغل 

اتعلم تعرف نوع الشخصيه الي قدامك قبل  ماتتكلم معاها 

اولا نصيب والدك من الشركه 50في الميه 

والباقي الشركه 

وانا واحده منهم وليا 10في الميه 

يعني شركتي كمان ولو بنسبه صغيره 

تاني حاجه 

دي مش شركتك 

دي شركه احمد الحصري 

وكونك ابنه دا مايديكش الحق بيها 

حضرتك هو لسه علي قيد الحياه ماورثتهوش عشان تقول كدااا 

ثالث حاجه ودي الاهم 

انا ماسكه الحسابات هناااا 

في ايدي اهد المعبد علي الي في وفي ايدي ابنيه 

واي مدير لازم يتعلم نقط ضعف وقوه الي في الشركه عشان يتعامل كويس 

اخر حاجه انت محترمتش وجودي واني روحتلك والمفروض العكس لانك جديد وتحت التمرين 

ودلوقتي وقتك انتهي وبكرا حاادربك 

براااااا 

عمار بذهول :نعم 

صابرينااا:يالا انت بتاكل جله مبتفهمش 

اااطلع برااااا مش فاضيالك 

خرج عمااار من الشركه 

عمار في سره :انا عمار الحصري حتته بنت تعمل فيا كدا وتهزقني 

في غرفه صابرينا 

كانت تحدث نفسها 

صابرينا:ي نايحه نوحي علينا نوحي

الموزه دي جت وزادت جروحي😂😂💔

احييييه علي جمال امك 

خرابي 

*************************

في شركه عااصم 

كان عز يجلس مع عااصم بغرفته 

عز:الي ي عصومه مالك مكشر كدا لييه 

عاصم:ملكش دعوه بيااا ي ابن ريهاام انجز عاايز اااي 

عز:وعد 

عاصم بنصف عين:نعم ي ادلعدي 

عز:اهدا ي عصومه طالب اتجوزها 

عاصم وهو يخرج مسدسه من المكتب 

عز:ااي دا ي حمايا 

عاصم :داا مسدس 

ودا كاتم صوت 

وحااقول حرامي وحاول يتهجم عليا وطبعا مش حايكدبوا عقيد في الجيش 

عز:اهدا ي حمايا حاتموت حوز بنتك 

دخلت هند الي المكتب فتخدثت 

هند:ااي ي عاصم في ااي مالك 

عاصم:مفييش 

عز وهو يتحدث :اهي ام العروسه جت 

هند:عروسه ااي 

عز:اصلي احم 

طالب ايد بنتك وعد 

عاصم بتحدي :وانا مش موافق 

هند:ليه بس ي عاصم دا عز كويس والبنت متعلقه بيه 

عاصم:دي عيله عندها 17سنه اجوزها لواحد قد ابوهااا 

عز بنصف عين :ي حمايا بطل غيره 

هند:روح ي حبيبي دلوقتي وانا حااقنعهولك 

قبل عز راسها وتحدث 

عز:تسلميلي ي حماتي ي حبيبتي ي نصفاني 

انتي اتجوزتيه ازاي بسسس 

************************

في شقه منار 

عادت صابرينا من العمل وجدت شجن ووالدتها جالسون والسعاده تظهر علي مناار 

منار :مبروك ي قلبي ي حته مني الف الف مبروك 

صابرينا:ااي دا مالك ي منار عملتي كيكه ومتحرقتش 

منار:ااي ي بت عصام 

انظبطي 

جالك عريس ي اخره صبري وعقده النحس الي مسكها دي سابتك ومش حاتبوري 

صابرينا:بالله 

طب احلفي 

شجن ينصف عين:طب اعرفي ميين الاول 

صابرينا:مش مشكل المهم حايجي وخلاص 

شجن:اممم واسمه حلو 

عمران 

منار:لا اسمه عمااار الحصري 

صابرينا:احييييه بالكركاريه 

ذهبت صابرينا الي غرفتها كي تخرج ملابسها التي اشترتها لجهازها 

وتحدثت من الغرفه بصوت عالي 

صابرينا:وافقي عليه ي ماما وافقي وماتطلبيش منهم حاجه احنا بنشتري راجل 

دخلت شجن وجدت اكياس كثيره حولها 

شجن:اااي دااااا 

صابرينااا:ااي دي بدله اتنين تلاثه اربعه 

شجن:خربيتك ااي دوول 

صابرينا:4 بدل رقص بصاجاتهم 

شجن:شايفاهم بس لييه بردو  حاتفتحي كباريه 

صابرينا ببراءه :لا حاتجوز 

شجن:والي بتتجوز تتجوز بدوول 

صابرينا:دوول لزوم الشخلعه اش فهمك انتي 

شجن:امممم بس اشمعنا طلبك للجواز النهارده 

هو حصل حااجه لسمح الله 

صابرينا:قصدك اااي 

شجن:العيال الاغنيه بيخبوا يتسلوا خليكي ناصحه واعرفي ناوي علي ااي متخليش قلبك يوديكي التهلكه بيدك 

************************

اقتباس قااادم 

صابرينا :هااا ي دكتوره الحمل اتاخر لييه 

الدكتوره:انتي متاكده انك متجوزه 

صابرينا:بقالي سنه 

الدكتوره :مستحيل تحملي مستحيل تكوني متجوزه 

صابرينا:حضرتك شااربه حااجه بقولك متجوزه والله. 

الدكتوره:ي انسه 

انتي لسه عذراء  💔


البارت_14_15من هنا


 

تعليقات

التنقل السريع