القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

نوفيلا ضحية عشق بقلم نسمه مالك كامله البارت 1_2_3_4_5 في موسوعة القصص والروايات مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله



ضحية عشق بقلم نسمه مالك كامله 

البارت 1_2_3_4_5


..اغتصبتك..

كلمه القاها على سمعها اخترقت قلبها كسهم حارق مسموم قسمته شطرين وجعلته ينزف ألما..

تصنمت بمكانها..

انقطعت انفاسها..

نظرت حولها بزهول مقارب للجنون..

تتأمل هيأتها العاريه تماما الا من غطاء صغير بالكاد يستر جسدها..

تناست الكلمات..

بل تناست الحروف..وكانها فقدت النطق..

اخذت نفس عميق..

اغمضت عيونها بعنف وعدم تصديق لعلها بأحدى كوبيسها..

لكن؟!..

صدمت من جديد حين فتحت عيونها وجدته يقف امامها يغلق ازرار قميصه واحد تلو الاخر..

نظره مسلط عليها..

وابتسامه شامته..ونظره أستهزاء تظهر على وجهه ذو الملامح الوسيمه الخادعه..  

بغزاره..

هبطت دموعها على وجناتيها..

تحرك راسها بنفى..

وتهمس لنفسها ببعض كلمات تبث بها الطمئنينه لقلبها قليلا..

مليكه:لا..مستحيل..أدم ميعملش فيكى كده..

لا يا مليكه..ادم بيحبك..

استمع هو همسمها بتمعن فدوت ضحكته الرجوليه بقوه داخل أرجاء الغرفه..

واقترب منها بخطوات بطيئه حتى أصبح امامها..

بل أصبح يتنفس انفاسها..

وهمس بفحيح أفاعى..

أدم:تؤ..حصل يا مليكه..اغمضت هى عينها بعنف..

سحبت الغطاء عليها وتمسكت به جيدا..

ورفعت يدها تغلق بها أذنها..

لكنه..اسرع وامسك معصميها بعدهم عن أذنها وهزها بعنف واكمل بعلو صوته..اغتصبتتتتتك يا مليكه..ابتسم بتساع..

مبقتيش بنت بنوت..

توقفت عن البكاء..

ورفعت نظرها تنظر له بعيون يغرقها الدمع والحسره وهمست بغصه مريره..

مليكه:انت مغلطش..نظر لها بستغراب فاكملت هى..

انا اللى غلطت..

صمتت قليلا.. 

ابتلعت ريقها بصعوبه وهمست بندم وأسف..

انا اللى عشقت واحد ملوش اى صله بكلمه راجل..

..نهايه الفلاش باااااك..

فاقت من شرودها على صوت زغاريط متتاليه..

نظرت لهيئتها بالمرأه..اصبحت احلى عروس..

بعيون حزينه لامعه بالدمع..تتأمل فستانها الابيض الرقيق للغايه..

شعرها المصفف بعنايه فائقه..مكياجها السمبل غايه الروعه..

اقتربت منها والدتها واحتضنتها بحب وتحدثت بفرحه عارمه..

هناء:الف مبروك يا حبيبتى..ربنا يكملك على الف خير يارب..

نهت جملتها واطلقت سيل من الزغاريط..

تنهدت هى بضيق وتحدثت برجاء..

مليكه:ماما ممكن تسبونى لوحدى شويه..

هناء:بغصه..يا حبيبتى انسى بقى وافرحى..ابتسمت بألم..

ربنا عوضك بأكرم راجل ابن حلال وهيصونك ويحطك جوه قلبه وعنيه..

مليكه:بتوسل..يا ماما ارجوكى محتاجه اكون لوحدى شويه..

هناء:بحب..حاضر يا حبيبتى حاضر..بس متتأخريش العريس على وصول..حركت رأسها بالايجاب..

واتجهت هى وكل من بالغرفه للخارج غالقين الباب خلفهم..

نظرت هى لنفسها بالمرأه مره اخرى..وبألم حاد وغصه مريره همست..

مليكه:انا ملك محمد..وبيدلعونى بمليكه..

حكايه جديده هتكتبها نسمه مالك على لسانى..

حكايتى مؤلمه وللاسف ممكن تقع فيها اى بنت..

علشان كده قررت احكيها يمكن اقدر افيدكم بأى معلومه..

انا للاسف وقعت..

#ضحيه عشق لراجل اعتبرته فى يوم كل حياتى ويمكن اغلى من حياتى..

رغم انى مش مراهقه ولا صغيره..

خلينى اعرفكم على نفسى..

عندى 24سنه..خريجه كليه سياسه واقتصاد من عائله مرموقه نوعا ما..حكايتى فيها عبره وعظه..

انا غلطت..لازم اعترف انى تهاونت..معملتش لنفسى حدود..

معظم اصحابى كانو شباب ودا غلط..

كنت بسهر وبخرج وارجع براحتى ودا برضو غلط..

لابسى كان ضيق وقصير ودا كان اكبر غلط..

شكلى وهيئتى تدى انطباع عنى انى..احححم..مش مؤدبه..

بس والله انا عمرى ما عملت حاجه عيب ولا حتى صاحبت ولد..انا كنت بتعامل معاهم انهم زى اخواتى..

وكنت برفض نهائى فكره الارتباط او اى حاجه من هذا القبيل..

لحد ما قبلت ادم..اللى من اول مره شوفته خطف قلبى وانفاسى..

شكله..شخصيته..صارمته..وجموده..شدونى ليه..

وحبيته بجنون..وبكل سزاجه أمنته على نفسى ووثقت فيه ثقه عمياء..

وسزاجتى دى كانت سبب دمارى..

فكرت فى الانتحار بعد ما خسرت اغلى حاجه بتملكها اى بنت على ايد اللى امنته وعشقته..

خت عربيتى وسوقت بسرعه مجنونه وعملت حادثه فعلا..

نتيجتها انى خسرت طفل نتيجه اغتصابى..

ومش بس كده انا كمان يعتبر خسرت فرصتى انى اكون ام مره تانيه..

ولولا الدكتور كان شاطر وقدر يسيطر على الوضع كنت هخسر الرحم خالص..

الدكتور دا..يبقى أكرم مختار..عريسى..اللى وافق يتجوزنى بعد كل حاجه حكتهالو..

وانهارده فرحى على الراجل اللى غيرلى فكرتى عن صنف الرجاله..وعرفت ان زى ما فى الوحش الخاين اللى زى ادم..

فى الشهم والجدع اللى زى اكرم..

بس انا خايفه..لا انا مرعوبه..لانى متأكده ان ادم مش هيسبنى فى حالى..ربنا يستر ويعدى اليوم دا على خير..

هبت واقفه واقتربت من المرأه تنظر بتمعن لعيونها وتحاول اخفاء أثار دموعها..انقبض قلبها بفزع حين استمعت صوت زغاريط يدل على وصول العريس..

أغمضت عيونها بعنف وأخذت نفس عميق وهمست بسرها برجاء وتوسل شديد..

يارب شيل حب ادم من قلبى..نظرت لنفسها بزهول..

لسه بعشقه رغم اللى عمله فيا..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

..بمكان أخر..

هو..

أدم الصاوى..33سنه..خريج هندسه طيران..

صاحب مجموعه شريكات هندسيه على اعلى مستوى..

عنيف..عنيد..صارم..بل واحيانا قاسى لأبعد الحدود..

..بسيارته..

يجلس بوجه يبدو عليه الحزن والألم الشديد..

رغم جمود ملامحه وعدم بكائه..

الا ان قلبه يبكى..بل يصرخ بنحيب..

يتذكر ما فعله بمن عشقته..

..هى فتاه..

جعلت معاملتها مع الجميع بلا حدود..

اصدقائها معظمهم من الرجال..

كثيره المزاح والضحك والشقاوه..

كتله من الجمال والأغراء المتحركه..

طريقه حديثها..ثيابها..تجعل من يراها يظن بها السوء..

لكنها..لم تفرط بشرفها لأى مخلوق ولا حتى بمجرد قبله على يدها..

تثق بكل اصدقائها ثقه عمياء وللأسف هذا خطأ للغايه..

فقد ارتكبت جرم بحق نفسها حين وثقت بشخص قام بعمل رهان عليها وجعلها تقع..

#ضحيه عشق💔..

اغمض عينه بعنف وخبط بيده على المقود بكل قوته وتحدث بغضب عارم..

ادم:تتجوزى؟؟!!..تتجوزى يا مليكه..ابتسم بصتناع..

دا انا هولع فى الفرح والمعازيم وه**** العريس انهارده..

نهى جملته وقاد بأقصى سرعه..

..بأكبر قاعات الافراج..

خطت مليكه ممسكه بيد عريسها بزفه ولا اروع..

وبرغم جمال وروعه العرس..

الا انها منفصله عن واقعها بخوفها وفزعها بل وقلبها الذى يعتصر ألما وندما..

ألما بسبب جرحها من عشق قلبها..

وندما انها أوقعت نفسها بأفعالها الطائشه..

مر بعض الوقت بين عروض من الفرق الموسيقيه والرقص مع الاقارب والاصدقاء..

وحان موعد عقد القران..

بخطوات مرتعشه..وجسد ينتفض وقلب اوشك على التوقف..

سارت برفقه والدتها ووالدها وعريسها نحو المأذون..

بعيونها..تدور بعيونها عليه..

تشعر بوجوده..تشم رائحته..قلبها اخبرها انه هنا..

انقطعت انفاسها حين لمحته..

بكل هيبته ووقاره وشياكته..

خطى لداخل القاعه..وخلفه الحرس الخاص به..

يسير بخطوات واثقه..نظره مصوب عليها ببتسامه عابثه..

ابتلعت ريقها بصعوبه ورسمت الجمود والبرود على ملامحها..

اقترب هو منها ووقف امامها مباشرة يتاملها بتفحص وتمعن شديد..

نظرت هى له ببتسامه مصتنعه وتحدثت بحاجب مرفوع..

مليكه:ايه جابك..انت مش معزوم ولا مرحب بوجودك هنا..

بلهفه..هب العريس واقفا واقترب منها وقف جوارها وتحدث بغضب موجه حديثه لأدم..

اكرم:انت جاى هنا ليه يا جدع انت؟؟!!..اشار على حرسه..

خد العصابه اللى انت داخل بيها دى وامشى بدل ما اطلبلك البوليس..

جز أدم على اسنانه بغيظ..

وبتساع..ابتسم لأكرم حتى ظهرت جميع اسنانه..

وتحدث بهدوء مريب..هدوء ما قبل العاصفه..

ادم:جاى أباركلك يا عريس..نهى جملته وبكل ما يحمل من قوه لكمه برأسه جعله سقط ارضا فاقد الوعى..

اتسعت اعين مليكه بصدمه وهمت بالصراخ..

لكنها شهقت بعنف..حين وجدت نفسها باقل من لحظه..

محموله رأسا على عقب فوق كتف أدم..وبخطوات هادئه سار بها للخارج..

وكلا من حاول أيقافه كان نصيبه لكمه قويه من يده الأخرى..

وحرسه الخاص لم يتركو فردا من المعازيم الا واخذ لكمه تترك اثر واضح بوجهه سواء من النساء او الرجال..

تتحرك هى بين يديه بهستريه..وتضربه على ظهره بكلتا يدها عله يتركها..

لكنه محكم السيطره جيدا عليها..

وبستمتاع شديد..صفعها على أخر ظهرها وتحدث بأمر..

اهدى يا ملكتى..

وصل الى سيارته وفتح احدى الحرس الباب له سريعا..

ادخلها وجلس جوارها..وأمر السائق..اتحرك بسرعه..

نظر لها ببتسامه خبيثه..على بتنا المأذون مستنينا هناك..

مليكه:بغضب عارم..انت بتحلم..انا مستحيل اتجوز واحد حقير زيك..

أدم:ببرود..هنشوف..

مليكه:بغيظ..انت فاكر نفسك اييييييه..نظرت له بتمعن..

فاكرنى هاسمحك وانسى واوافق اتجوزك..

حركت راسها بالنفى وابتسمت بصتناع..الكلام دا فى اى روايه تانيه..اقتربت بوجهها منه..لكن فى روايه نسوووم لاء..

(ميرسيى يا ملوكه☺)..

نظر هو لها بخبث وتحدث بعبث واستمتاع..

ادم:انتى ونسوووم بتاعتك مش هتقدرو تمنعونى انى  اتجوزك..(هنشوف😒)..

همت هى بالرد عليه..لكن صوت السائق قطع حديثها..

السائق:بحترام..وصلنا ادم باشا..

فتح الباب..وجذبها من خصرها واتجه بها للخارج رغم اعتراضها وضربها وعضها له بكل بعنف..

مليكه:بصراخ..سبنى يا حيوان..ابعد ايدك عنى يا زباله..

صرخت بعلو صوتها..حد يلحقنى..الراجل دا خاطفنى..

ولكن لم ينقذها منه احد..فهى بعرين الأسد..

وبكل غضب القت جمله ايقظت بها وحشه الكامن..

هتوقع منك ايه ما انت اصلا مش راجل علشان تخطفنى و؟؟!!..

قطعت حديثها من نظرته الحارقه..

ينظر لها بكل غضب وعيون اشتعلت بنيران الغيظ..

ولاقرب غرفه..خطى بها للداخل غالقا الباب خلفه..

اسندها على الباب لتصرخ هى بوجهه..

انت فاكرنى هخا؟؟!!..

قطع هو حديثها بشفاتيه..

..يقبلها..

بجنون..بل بعنف ايضا..

تأن هى بألم حاد ودموعها تهبط بغزاره على وجناتيها..

بدات تخبطه بقبضه يدها على صدره لعله يتركها ويبتعد عنها..

لكنه احكم سيطرته عليها اكثر وخلل اصابعه بخصيلات شعرها قيدها منها بعنف..

 ويده الأخرى أمسكت كلتا يدها بقوه..

قبلته العنيفه هذه..يحاول الاثبات بها انها تخصه وحده..

ملكه..تحق له..

بصعوبه..ابتعد عنها بعدما تذوق دمائها التى سالت بغزاره اثر عنفه معها..

نظر لها بعيون تشتعل بالغضب وهمس بأنفاس ساخنه تلفح بشرتها..

ادم:انتى بتاعتى..لصقها به اكثر..بتاعتى لوحدى يا مليكه..

اقترب من أذنها اكثر..مافيش حاجه بعد كده اسمها دا صاحبى..على صوته فجأه..مافيش صحوبيه بين بنت وولد..

نظر بعمق داخل عيونها واكمل بتأكيد..

البنت بنت..والولد ولد..لازم يكون فى بنهم حدود..

ومينفعش يبقى فى بنهم اى نوع من انواع الصحوبيه..

ابتسم بصتناع..واكرم صاحبك اللى عاملك فيها حامى الحمى..مش هتتجوزيه الا على جثتى او جثته..

مليكه:ببكاء..بل بصراخ..انت عايز منى ايه يا حقير بعد اللى عملته معايا..اغمضت عيونها بعنف لتسيل دموعها بغزاره اكثر وهمست بغصه مريره..مش كفايه انك اغتصبتنى..

تحركت بهستريه بين يديه..ابعد عنى انا بكرهك..

بكل قوته جذبها داخل حضنه واحتضانها غصبا عنها ظهرها مقابل لصدره..

بوهن..تراخى جسدها بين يديه..فرفعها هو سريعا داخل حضنه عن الارض..همست هى بضعف من بين شهقاتها..

ابعد عنى وسبنى فى حالى بقى..بكت بقوه اكبر..

انت مش خت اللى انت عيزه..استندت برأسها على كتفه..

عايز منى ايه تانى..نهت جملتها واذدات حده بكائها اكثر..

انا بكرهك يا ادم..

دفن وجهه بعنقها يقبله بنهم لتشعر هى بدموعه المتساقطه بغزاره على بشرتها..ومن بين شهقاته همس بندم..

ادم:انتى السبب..قبلها برقه مرات متتاليه..

انتى اللى خلتينى اعمل كده..

مكنش ينفع تثقى فى اى حد..

كان لازم تكونى حريصه وتخافى على نفسك اكتر من كده..

مكنش ينفع تسهرى وتخرجى لنص الليل ويبقى معظم صحابك شباب..

رغم انك بريئه وعمرك ما غلطى يا مليكه وانا متأكد انى اول راجل يلمس ايدك حتى..

لكن الناس بتحكم بالظاهر..بكى بعنف..

وانا كنت من الناس اللى حكمت عليكى بالباطل..

اعتصر خصرها دون ارادته من شده غضبه..

وخلتينى فى لحظه غضب اغتصبتك ووقعتى

 #ضحيه لعشقى..

نوفيلا #ضحيه عشق بقلمى نسمه مالك..

رايكم وتوقعتكم..

نزلتها بناء على طلب واحده حبيبتى بالحاح..

وفضلا تفاعل قوى جدا يا بنوتات..

واستغفرو لعلها ساعه استجابه..




تفاعل لو سمحتم والي هتعلق اقل من خمس تعليقاتك بيتعمل حظر علي طول فبلاش اعمل معاكم كده وانا بعزكم 


البارت التانى..

..اكرم..

رجل والرجال أصبحو قليلون..

بل..يكادو منعدمون..

برعب وفرع وبكاء ايضا..

تحدثت وفاء..

يا اكرم ابوس ايدك يا ابنى متروحلهم لوحدك..

اقتربت منه وامسكت يده سريعا تمنعه من الخروج..

بلغ البوليس..الراجل اللى خد مليكه شكله مش سهل..

اكرم:بغضب عارم..يا امى ارجوكى سبينى..أمسك يدها..

هو فعلا مش سهل و لو روحتلو بالبوليس مش هرجع بمليكه..

تحولت نظرته لشرار واكمل بتأكيد..وانا مش هسيب مليكه معاه الا على جثتى..

وفاء:بنحيب..لا يا بنى..انا مليش غيرك..

اكرم:بزهول..ايه يا امى..دا انتى اللى مربيانى..عيزانى اطلع ندل واتخلى عن مراتى..

وفاء:بعلو صوتها..لسه مبقتش مراتك..انا مستغناش عنك..

والراجل اللى خدها دا شكله بيحبها..لا دا بيعشقها..ومش هيسبهالك..

اكرم:ومليكه مش عيزاه ولجأتلى..وانا هفضل فى ضهرها ومش هسيبه يجبرها تعيش معاه..

قبل يدها ورأسها واكمل برجاء..

دعواتك يا امى..نهى جملته وسار للخارج بخطوات شبه راكضه..

ركض خلفه والد مليكه وتحدث بمتنان..

محمد:انا مش عارف اشكرك ازاى يا اكرم يا ابنى..

اكرم:متشكرنيش يا عمى..مليكه انا افديها برقبتى..

سار محمد معه للخارج وتحدث بنبره مقاربه للبكاء..

محمد:انا هاجى معاك..صمت قليلا واكمل بندم..

مش هسيب بنتى تغيب عن عينى تانى..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

..بفيلا ادم الصاوى..

بأحدى الغرف..

وتعتبر من اروع وافخم الغرف داخل الفيلا..

تقف مليكه بشرود امام الشباك المطل على جنينه الفيلا.. بفستان زفافها..شعرها منسدل على ظهرها..

تتذكر اول لقاء لها بهذا الأدم وتهمس بداخلها بندم..

مليكه:اخطأت..

اعترف..ولكن العقاب كان قاسى للغايه..

فلاش بااااااك..

..بأحدى المطاعم الفاخمه..

بوقت متأخر من الليل..

تجلس فتاه برفقه اكثر من شاب..

يضحكون بعلو صوتهم من صميم قلوبهم..

بخطوات واثقه..خطى هو لداخل المطعم ليسرع العاملين بركض نحوه ليرحبو به بحراره..

نظر حوله بستغراب وتحدث بصرامته المعتاده..

ادم:الشباب دول صوتهم عالى ليه كده؟؟!!..تمعن النظر جيدا لتقع عيناه على فتاه جالسه بينهم ذات جمال هادئ جذاب بفستان اسود ذات حمالات رفيعه وشعرها منساب على كتفها بشكلا يخطف الانفاس..تضحك برقه ونعومه..

تحولت ملامحه لأخرى غاضبه مرعبه وتحدث بعلو صوته..

ايه اللى بيحصل هنا بالظبط؟؟!!..

أسرع مدير المكان اليه..

صوته ذو البحه المميزه اخترق سمعها..

ببطئ التفتت تنظر لمصدر الصوت..لتنصدم بعيناه الغاضبه الناظره لها بتفحص..

بخجل..وتوتر لا تعلم سببه.. ابتعدت بعيونها عن عيناه..

ليجز هو على أسنانه بغيظ وتحدث لمدير المكان بتأكيد..

المطعم هنا مبيدخلهوش غير الناس المحترمه والمنظر اللى انا شايفه دا يسئ لسمعه المكان ودا انا مسمحش بيه..

المدير:يا فندم دول زباين المكان وفعلا ناس محترمين جدا وتقدر حضرتك تسأل حسام باشا هو عارفهم وكان بيسهر معاهم كمان..

اثناء حديثهم دخل حسام واقترب منهم والقى السلام عليهم..

حسام:الباشا ادم اللى واحشنى..احتضنه..

ادم:اهلا يا حسام..أشار بعيناه على الشباب واكمل بغضب واضح..فهمنى كده ايه المنظر دا؟!..

نظر حسام تجاههم واشار لهم بالسلام وتحدث بستغراب..

حسام:منظر ايه يا ادم؟؟..

ادم:بصرامه..انت بتستعبط يا حسام..البت اللى قاعده وسط الشباب وهاتك يا ضحك..

حسام:قصدك مليكه..فهم مقصده..لا لا اطمن دول اصدقاء وكل اسبوع بيجو يسهرو هنا وولاد ناس ومحترمين جدا انا عارفهم وعارف اهليهم متقلقش..

ادم:ببتسامه مصتنعه..امممم..ولاد ناس ومحترمين!!؟؟..

نظر بساعته واكمل بسخريه..وبنت المحترمين دى قاعده مع 3شباب والساعه داخله على 2 بعد نص الليل بفستانها العريان اللى ملوش اى علاقه بالاحترام عادى كده؟؟!!..

حسام:ما فى اتنين منهم يقربولها تقريبا..وساعات بابها بيجى ياخدها بنفسه..اصلها ساكنه فى العماره اللى قصاد المطعم..

جذبه من يده..تعالى نقعد معاهم واعرفك عليهم واحكم بنفسك..

 كاد ادم ان يعترض ولكن حديث حسام المتناقض على اخلاق تلك الفتاه عكس الظاهر عليها جعله يتحدث بفضول..

ادم:تعالى عرفنى على المحترمه بزياده..

نهى حديثه وسار امامه فركض حسام خلفه وتحدث بتسائل..

حسام:ادم انت ناوى على ايه بالظبط؟!..اوقفه ونظر له بشك..

مش ادم الصاوى اللى يروح يعرف نفسه على حد الا اذا فى حاجه فى دماغه..

نظر له ادم وابتسم بخبث وتحدث برزانته المعهوده..

ادم:اتعرف على..نظر تجاهها وبستمتاع نطق اسمها..مليكه..

وبعدين اقولك ناوى على ايه..

سارو مره اخرى بتجاههم واقتربو منهم فهب الشباب واقفين والقو السلام على حسام..

حسام:بترحاب..يا مرحب باحلى شباب..منورين يا رجاله..

نظر لأدم الذى نظره مثبت على مليكه يتأملها بتفحص..

اعرفكم المهندس ادم الصاوى صاحب المطعم..

مد ادم يده وسلم على الجميع واحد تلو الاخر..

حتى وصل لمليكه..

رفعت عيونها ونظرت له بخجل وبصوتا خافض رقيق همست..

مليكه:سورى..مش بسلم على رجاله..

اتسعت عيناه بزهول..ونظر لها نظره شامله وابتسم بصتناع وتحدث بغضب عارم نجح فى اخفاءه..

ادم:امممم..مبتسلميش على رجاله..نظر للشباب حولها..

لكن بتسهرى معاهم!!!!؟؟؟..

مليكه:بستفزاز..اممم بالظبط كده وبعدين حضرتك ملكش فيه..نظرت له بحاجب مرفوع..خالص..

حسام:بقلق..ايه بس يا جماعه..نظر لمليكه..اهدى يا مليكه ادم ميقصد؟؟!!..

قطع حديثه وانتفض بفزع من صوت ادم الصارم..

ادم:بعلو صوته..ااااقصد..ببتسامه بارده عكس كم غضبه نظر لها واكمل..فرصه سعيده يا مدام مليكه..

مليكه:بغضب..انسه ملك..مش اى حد يقولى مليكه..ابتعدت بنظرها عنه ونظرت للشباب ببتسامه وحب ظاهر بعيونها..

صحابى الانتيم بس اللى يقولولى مليكه..

بغيظ جز على اسنانه..وببتسامته المصتنعه تحدث..

ادم:انسسسسه ملك..مبسوط بمعرفتك..نظر لعيونها بعمق..

وهتتبسطى جدا بمعرفتى..نهى حديثه وسار بخطوات واثقه من امامهم وهو يسب ويلعن بداخله..

اسرع حسام خلفه وتحدث بتأكيد..

حسام:لا والله هدوك وبرودك دا بيقولو انك ناوى على حاجه..

ادم:بغيظ..هى دى المحترمه؟؟!!..

حسام:والله يا ادم دى محترمه جدا؟؟!!..

نظر له ادم نظره حارقه وتحدث بغضب عارم..

ادم:قاعده وحاطه رجل على رجل والفستان فوق ركبتها و؟؟!!..صمت قليلا يحاول التقاط انفاسه المسروقه التى سرقتها هى بهيئتها الفاتنه..

بعنف..مسح بكف يده على وجهه واخذ نفس عميق واكمل بوعيد..

 طيب انا هعرفك هى محترمه ولا لاء بطرقتى..

..نهايه الفلاش بااااااااااك..

فاقت من شرودها على يد عريضه التفت حول خصرها..

جذبتها لداخل حضنه بقوه دافنا رأسه بعنقها يقبله بنهم..

التفت له سريعا ودفعته بكلتا يدها بصدره..

لكنه كالصخر لم يبتعد ولو انش واحد عنها..

جزت على أسنانها وتحدثت بغيظ..

مليكه:انت سافل..

التصق بها اكثر ومال على أذنها وهمس بعبث..

ادم:جدا..

ابتلعت ريقها بصعوبه وبتوتر همست..

مليكه:ووقح..

قبل كتفها برقه شديده وهمس بأنفاس ساخنه تلفح بشرتها..

ادم:فعلا..

بضعف رفعت يدها تدفعه بصدره لتبعده عنها وبصوتا مبحوح همست..

مليكه:ومبتجيش بالعنف..

سار بأحدى أصابعه ببطئ على وجهها يرسم ملامحها وهمس بهيام وعيون عاشقه..

ادم:خالص..

اخذت هى نفس عميق تحاول السيطره به على توترها وارتعاش بدنها بين يديه وبصعوبه همست..

مليكه:انت عايزنى اسامحك صح..

قبل وجناتيها بعمق شديد وهمس..

ادم:اممممم..صح..قبل أسفل شفاتيها..صح جدا..

مليكه:بصوتا مهزوز متقطع..ازاى؟؟!!..

نظرت لعيناه بعيون تلتمع بالدمع..اسامحك ازاى بعد ما دمرتنى وخلتنى اكره نفسى واليوم اللى شوفتك فيه..

أدم:برجاء..سامحينى وانا هعمل المستحيل علشان ارضيكى واخليكى تنسى..أمسك يدها قبلها مرات متتاليه..

انا بحبك يا مليكه..وبعترف انى غلطت فى حقك واتسرعت فى اللى عملته معاكى..

مليكه:بغصه مريره..مينفعش..والله ماينفع..صمتت قليلا وابتعدت بعيونها عنه وهمست بألم..انت مش عارف انا حاسه بأيه..نظرت له ببراءه..انت تقدر تسامحنى لو انا اغتصبتك..

نظر لها بعيون متسعه مزهوله من كلماتها العفويه التى اطلقتها على سمعه..ووببتسامه متسعه ونظره عابثه خبيثه همس..

ادم:جربى تغتصبينى كده وانا هسامحك حالا..

التصق بها اكثر..انا اتمنى اصلا يا مليكتى..

اتسعت عيونها على أخرهم وبغيظ وغضب تحدثت..

مليكه:احترم نفسك بقى وابعد عنى..

انت ايه يا اخى مبتخفش من ربنا..

امسكت ياقه قميصه وهزته منها بعنف واكملت بغضب طفولى..

انا مش هسامحك..ومش هعمل زيك واغتصبك..

انا هبعد عنك واتجوز اكرم وامحيك من ذاكرتى خااالص..

بشرار..نظر هو لها قليلا..

دفعته هى بكل قوتها بعيدا عنها وهمت بالسير من امامه..

لكن؟!!..شهقت بعنف حين انتشالها داخل حضنه رافعها عن الارض وهمس امام شفاتيها بأمر..

ادم:لما تبقى مع جوزك مينفعش تجيبى سيره راجل تانى على لسانك..ابتسم بصتناع..مفهوم يا مدام ادم الصاوى..

نهى جملته وبعشق وشوقا جارف التقت شفاتيها بقبله عنيفه متمكنه لأقصى درجه..

كادت ان تنسى نفسها وتتجاوب معه قلبا وقالبا..

لكنها فاقت سريعا..وبكل قوتها دفعته بعيدا عنها..

وتحدثت بانفاس لاهثه بعلو صوتها..

مليكه:احترم نفسك بقى يا اخى..انت ايييييه شيطان..

انا مش مراتك علشان تفضل تلمسنى كده كل شويه..

نظر لها ببتسامه بارده وهم بالرد عليها..

لكن صوت اكرام العالى جدا بأسمه جعل ابتسامته تختفى ويحل مكانها الغضب الشديد..

اكرم:بعلو صوته..انا عايز مراتى يا ادم يا صاوى..

لو راجل اخرج واجهنى يلى بتتحامى فى رجلتك..

بخطوات شبه راكضه..اتجه ادم للخارج..

وخلفه مليكه تركض بكل سرعتها بجسد يرتجف من شده قلقها وفزعها تحاول الوصول له..

هبط هو الدرج سريعا واتجه نحو الخارج وتحدث بأمر بعلو صوته موجه حديثه لحرسه..

ادم:سبوووه..

ركض نحوه اكرم..ونشب بينهم عراك حاد..

كل منهم يضرب الأخر بعنف..

اكرم:بغضب..انت ايه حيوان..لكمه..معندكش نخوه..لكمه..

مش كفايه اللى عملته فيها..لكمه..

ادم:وانت مال امك..لكمه..انا جوزها يله..لكمه..مليكه مراتى وهتفضل مراتى غصب عن عين امك..لكمه..

انفد بجلدك بدل ما اخلص عليك..اكثر من لكمه..

مليكه:تبكى وتصرخ برجاء..كفايه..حرام عليك يا ادم..

بقوه وعنف حاد..يضربون بعضهم..

كادت هى ان تفقد وعيها من شده رعبها وفزعها..

ولكن!؟؟..خبطه عصى قويه..وصوت صارم قوى تحدث من خلفها جعلها تلتفت سريعا تنظر بلهفه لمصدر الصوت..

فريده:بأمر..ادم..كفااااايه..

على الفور..نفذ ادم الامر..وابتعد عن اكرم الممد أرضا غارقا بدمائه..

هب واقفا ونظر لها بأسف وتحدث بأحترام..

ادم:انا اسف يا امى..ازعجتك..

اتسعت اعين مليكه بزهول من طريقه حديثه مع تلك المرأه..

وببريق امل بعيونها اقتربت منها وامسكت يدها وتحدثت ببكاء حاد ورجاء..

مليكه:ارجوكى خليه يسبنى انا وخطيبى نمشى..

بكت بنحيب اكبر..ارجوكى خليه يبعد عننا وكفايه لحد كده..

فريده:بستغراب..خطيبك؟؟!!..نظرت لأكرم الذى يجاهد حتى يقف واشارت عليه باحدى اصابعها..دا خطيبك!؟؟..

مليكه:ايوه..اشارت على فستانها..وانهارده كان فرحنا بس ابنك خطفنى..

فريده:ببتسامه مصتنعه..وانتى كنتى هتتجوزيه كمان!!؟؟..

صمتت لوهله واكملت بسخريه..امممم..وهتعرفى تعدلى بين زوجين؟؟!..

مليكه:بعدم فهم..قصدك ايه؟!..

فريده:ببرود..قصدى انك مرات ابنى..نظرت لعيونها بعمق..

مرات ادم الصاوى..

مليكه:؟!!..


رايكم وتوقعتكم..

دمتم بألف خير احلى قمرات..



تفاعل لو سمحتم 


البارت التالت..

..جبروت..

بزهول..تتنقل مليكه بنظرها بين ادم ووالدته..

وبعدم فهم وعدم تصديق تحدثت..

مليكه:مراته؟؟!!..نظرت لادم..مراتك ازاى؟؟..وامتى؟؟..

اخذ ادم نفس عميق ورفع يده يمسح شفاتيه من الدماء وتحدث ببرود حاد..

ادم:ايوه مراتى..ابتسم بغرور ونظر لاكرم واكمل..

وشرعى كمان..

مليكه:بغضب..انت كداااااب..

فريده:بنفاذ صبر..وريها يا ادم القسيمه..

اقترب منها بخطوات بطيئه واخرج من جيب سرواله ورقه واعطاها لها واقترب تجاه والدته وامسك يدها وسار بها لاقرب مقعد اجلسها وجلس بجوارها واضعا قدم فوق الاخرى..

بأصابعه مرتعشه..بل بجسد ينتفض بعنف..

فتحت مليكه الورقه لتتسع عيونها حين وجدت صوره لها وصوره لأدم بأول الورقه..

بدموع منهمره بغزاره بدات تقرأ الوقه حتى وصلت لأمضتها..

اتسعت عيونها بزهول مقارب للجنون وبصراخ تحدثت..

مليكه:انت حيووووووان..

ادم:بجمود..هعقبك على غلطك دا بعدين..ابتسم بستفزاز..

ها..صورتك دى وامضتك ورقم بطاقتك ولا لاء..

مليكه:بندم..انا كنت واثقه فيك ومخونتكش وامنتك..

أقتربت منه وامسكت ياقه قميصه تهزه منها بعنف..

معرفش انك حقير اوى كده..

هب واقفا وامسك يدها وتحدث بغضب عارم من اسفل اسنانه..

ادم:مطلعيش اوحش ما فيا يا ملك..انا لحد دلوقتى عمرى ما مديت ايدى على بنت..

مليكه:بصراخ..امال اللى عملته فيا كان ايه يا حيوان..

لكمته بصدره بكل قوتها..انت مش بس مديت ايدك..

دا انت اغتصبتنى كلى..

ابتلعت ريقها بصعوبه وهبطت دموعها بنحيب اكبر..

استغليت هبلى وسزاجتى لصلحك ضدى..

اقترب اكرم منها خطوه وتحدث بتاكيد..

اكرم:مليكه..اهدى ارجوكى..نظر لادم بشجاعه..

انا مستحيل اسيبك تفضلى هنا غصب عنك وامشى..

ادم:بتحذير..احسنلك تمشى..ومتحاولش تنطق اسم مراتى تانى على لسانك بدل ما ادفنك مكانك..نظر لمليكه..

مليكه عاقله وهتفضل فى بيت جوزها..

مسحت دموعها بعنف..وابتسمت بصتناع..وبلحظه كانت مزقت الورقه التى بيدها اكثر من مره والقتها بوجهه وتحدثت بعلو صوتها..

مليكه:طلقنى..انا مش هعيش معاك ولا لحظه واحده..

ومش هتقدر تغصبنى انى افضل على زمتك..

فريده:ببرود..ومين قالك ان ادم الصاوى يقبل انه يجبر واحده على حاجه..نظرت لها بتمعن..زى ما انا متأكده وواثقه ان ابنى مغتصبكيش بالاجبار..

اغمضت مليكه عيونها بعنف وبصعوبه تحدث من بين شهقتها..

مليكه:عندك حق..انا اللى غلطت..فى حق نفسى..

ودلوقتى هصلح غلطى دا..نظرت لادم بعيون متوسله..

ارجوك طلقنى..انا لو فضلت معاك بالغصب هموت نفسى وانا مش عايزه اعمل كده..بكت بنحيب اكبر..بحلفك بأى حاجه حلوه كانت بنا فى يوم..صمتت قليلا تحاول السيطره بكائها..

ومن ثم نظرت لعيناه بعمق وهمست بوهن..

ادم..لو ليا ذره حب واحده فى قلبك طلقنى..

ينظر لها بجمود..وملامح خاليه من اى تعبير..

ساد الصمت بالمكان يقطعه فقط شهقات مليكه التى تدمى القلوب..

ينظر ادم لها بقلب يعتصر الما وندما..

وبخطوات بطئيه مجهده..اقترب منها وامسك وجهها بين يديه..يمسح دموعها بأصابعه بحنان بالغ..

وبتعقل وجديه تحدث..

ادم:انا عارف ان اللى عملته معاكى غلط..

بس انتى اللى دفعتينى للغلط دا..تنهد بصوتا مسموع..

وانا مش هصلح الغلط بغلط اكبر..مش هغصبك يا مليكه انك تفضلى مراتى..وهديكى حريتك..وهستناكى ترجعيلى بأراتك ونبدا من جديد..

اقترب بوجهه منها اكثر..ولازم تعرفى انى مش بس بحبك..

تأمل ملامحها بهيام حتى توقف بنظره على شفاتيها..

انا بعشقك..نهى جملته وبشوقا جارف..التقط شفاتيها بقبله عميقه متمكه لأقصى درجه..

وهى فقط تبكى بصمت وانفاس مسلوبه سرقها هو بقبلته العاشقه لها..

صوت خبط والدته بالعصى..جعله يبتعد عنها على مضض..

وبغصه مريره تحدث..انتى طالق يا ملك..

ابتعدت هى خطوه للخلف ونظرت له بدموع اغرقت وجهها وقلبا ينزف الما..

وبصوتا مهزوز مرتعش تحدثت..

مليكه:اوعى تستنانى..انا مستحيل ارجعلك يا ادم..

نهت جملتها ونظرت لوالدته بأسف..

واقتربت من اكرم وهمت بالحديث..

قطعها اكرم ببتسامه مطمئنه..

اكرم:هستنى يا مليكه..هستنى لحد ما عدتك تخلص..

من بين كم دموعها ابتسمت له بمتنان..

وسارت معه للخارج..

تاركه قلبا يحترق ويبكى بنحيب من شده المه وشوقه لها الذى بدا يزداد قبل ان تغيب عن عيناه..

واخيرا خرجت من عرين ادم الصاوى..

لمحها والدها الواقف بالخارج..فركض تجاهها سريعا وجذبها داخل حضنه..

لم تبادله حضنه هذا..

فقط صامته..جامده..تنظر للفراغ بشرود..

أمسك والدها يدها يحثها على السير..

كالأله سارت نحو السيارت وصعدت بالخلف..

نظر محمد لاكرم وتحدث باحراج..

محمد:والله ما عارف اقولك ايه يا ابنى..والله الحرس منعونى ادخل خالص..

اكرم:متقولش حاجه يا عمى..بس بعد اذنك تسوق انت لان شكل ايدى فيها شرخ و مش هقدر..

محمد:عنيا حاضر يا ابنى..

صعد محمد بمكان السائق وبجواره صعد اكرم..

بدات السياره تتحرك..فستندت مليكه على الزجاج تنظر للفيلا بعيون تحمل الكثير..ولكن القلب يحمل اكثر..

واستعادت بعض من ذكرايتها مع حبها الأول ادم الصاوى..

..فلاش باااااااااااااك..

بدلع واغراء..

تدوى ضحكتها..وتتحدث بصعوبه من شده ضحكها الهستيرى..

مليكه:انت معقد اوى يا ادم..فكها شويه..ضحكت بقوه..

عليك عفريت اسمه عيب..وميصحش..

خليك فرش كده يا اخى متكلكعهاش..

ادم:بغضب..يا مليكه وطى صوتك..مينفعش صوت ضحكتك دى..حبيبتى انتى بنت والبنت جمالها فى حيائها..

نظر لثيابها بأسف..لبسك دا مينفعش خالص يا حبيبتى..

مليكه:بعبوس..لا بقى انت فعلا معقد..انا قاعده معاك فى البيت ومحدش معانا يعنى اضحك براحتى..ولبسى هلبس فوقه البالتو وانا ماشيه..

حرك ادم راسه بيأس وتحدث بهدوء عكس كم غضبه..

ادم:انا لحد دلوقتى مش مصدق انك عندى فى البيت اصلا..

مليكه:بحب..مقدرتش اعرف انك تعبان ومجيش اطمن عليك..وبعدين انا مكنتش هاجى لو انا مش واثقه فيك..

ادم:بغضب..غلط..ثقتك فيا او فى اى حد غلط واكبر غلط كمان..لازم تخافى على نفسك اكتر من كده..تصرفاتك دى هتوديكى فى نصيبه..صمت قليلا واغمض عينه بعنف وتحدث بغضب اكبر..انا شاب ومش معصوم من الخطأ..

لما حبيبتى تجيلى لحد البيت عندى وانا لوحدى وتقلع البالتو اللى لابسه وتفضل بفستان احمر قصير ويجنن عليها كده يبقى غصب عنى ممكن اضعف وازعلك منى باللى هعمله..

نظرت له مليكه بعيون تلتمع بالدمع..فصمت هو لثوانى يحاول السيطره على غضبه وتحدث بهدوء..

مليكه..انا عايز اتجوزك..بس مش هينفع طول ما لبسك وتفكيرك كده..لازم كل دا يتغير..سبينى اساعدك..

مليكه:بحب..انا كمان عايزه اتجوزك يا ادم..بس انا مبسوطه كده..واللى بيحب حد بيحبه زى ما هو..ومدام مبعملش حاجه غلط يبقى خلاص..

ادم:بجنون..مبتعمليش ايه؟؟!!..انت كل حاجه بتعمليها غلط..

واللى بيحب حد بيشوف ايه اللى يريحه ويعمله..نظر لها باسف..لكن واضح ان انتى اللى مش بتحبينى ولا عايزانا نتجوز..

نظرت له بزهول وتحدثت بغضب طفولى..

مليكه:انا مش عايزه اتجوزك يا ادم..نظرت له بوعيد..طيب انا هرويك انا عايزه اتجوزك ولا لاء..

هبت واقفه تبحث هنا وهناك على شيئا ما وعادت جلست بجواره ممسكه بورقه وقلم ودونت أسمها ورقم بطاقتها وأحضرت كاميرته الخاصه والتقطت صوره لها بمفردها خرجت من الكاميرا فى الحال..

ومن ثم التقطت صوره له..وامسكت الورقه والصورتين اعطتهم له وتحدثت بعتاب..اتفضل علشان تعرف انى على اتم الاستعداد انى اتجوزك وانت اللى بتتلكك بلبسى وطريقتى يا ادم باشا..

ادم:بغضب اكبر..يابنتى انتى ايييييه..دماغك دى اييييه..

انتى هتضيعى نفسك بطريقه تفكيرك دى وهترجعى تندمى..

لكمته بعنف بكتفه وهبت واقفه وجذبت البالتو الخاص بها ارتدته على عجل وتحدثت ببكاء..

مليكه:لما دماغى وطريقه تفكيرى مش عجباك حبتنى ليه..نهت جملتها وركضت للخارج وصوت شهقاتها تتعالى..

نظر هو للورقه المدون عليها امضتها ولصورهم وأمسكم بين يديه وتحدث باصرار..

ادم:انا وراكى لحد ما تتغيرى يا مليكه بمزاجك..التمعت عيناه بشرار..او غصب عنك..

نهايه الفلاش باااااااااااك..

دمعه حارقه هبطت على وجناتيها مسحتها سريعا وهمست لنفسها بغصه مريره..

مليكه:ندمت..اشد الندم..كنت لازم اكون حريصه عن كده..

اخذت نفس عميق واكملت بأصرار..اللى عملته معايا فوقنى يا ادم وقوانى..وهبقى مليكه جديده وهتشوف..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

..ادم..

ضائع..تائه..قلبه يبكى..

بل يصرخ..ولكن ملامحه جامده..صلبه..

وبتاكيد همس..

ادم:هترجعلك..مليكه هترجعلك يا ادم..ولو مرجعتش..

انا هعرف ازاى ارجعها..

رايكم وتوقعتكم..

دمتم بالف خير احلى قمرات..


البارت الرابع..

..بعد مرور عده اشهر..

مليكه..

أصبحت أمرأه مختلفه على الأطلاق..

أمرأه عامله مجتهده والأكثر من ذلك..اصبحت ملتزمه..

ما تعرضت له ليس ابدا بهين..

صفعت بكل عنف من أحب الاشخاص لقلبها..

صفعه ردت لها عقلها..

افاقتها على حقيقه كانت تتجاهلها عن قصد..

حقيقه انها انثى..لابد وحتما ان تتميز بالاخلاق الحسنه والحياء والاحترام لذاتها قبل احترام حتى غيرها..

ولكن؟؟!!..رغم كل هذا..لم يكف قلبها عن عشق من صفعها وجرح قلبها بكل قسوه..

صراع بداخلها..قلبها يلح عليها بشده ان تذهب اليه وتبدأ صفحه جديده معه..

وعقلها يمنعها..ويذكرها انها خسرت طفلها وكادت ان تفقد حياتها بعد فعلته معها..

وسؤال واحد فقط اصبح يتردد بعقلها بستمرار دون توقف ولم تستطيع الحصول على أجابه حتى الان..

من منهم وقع ضحيه عشق؟؟؟..

هى..ادم..أكرم..

دعونا نرى..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

..أدم..

كعادته..يجلس بأحدى سياراته الذى اشتراها خصيصا لمراقبتها بها..

يقف بالقرب من منزلها يتوق شوقا لرؤيتها..

يظل لساعات طويله دون ملل كى يلمحها فقط..

أشتاقها حد الجنون..

حضنها..عيونها.. شفاتيها..هبلها..عفويتها..برائتها..حديثها..رائحتها..

وحتى بكائها الطفولى..

عاشق هو لها حتى النخاع..ويحترق شوقا لكل ذره بها..

عيناه على بابا منزلها ينتظر طلتها على احر من الجمر..

وبشوقا جارف همس بسره..

ادم:واحشتينى يا ملك..اغمض عيناه يستشعر لمستها وتنهد بصوتا مسموع..مشتقلك بجنون..

تحسس خاتم يده المدون عليه اسمها بعشق شديد وبندم اكمل..عارف انى فى لحظه غضب جرحت قلبك اوى..

جز على اسنانه ولكم المقود بكل قوته..وخسرت ابننا..

بس انا مكنتش ناوى اعمل كده..استند برأسه على المقود يحاول التحكم بدموعه حين تذكر اليوم الذى جرحها به..

..فلاش باااااااااااك..

ادم..

بسرعه مجنونه..

يقود سيارته حتى لا تلحق هى به..

مليكه..

تسرع بسيارته حتى تصل اليه..

كاد ان يصتدم بسيارته اكثر من مره..

لكنه تفادهم بمهاره..بل وكان كالدرع الحامى لها حتى لا تفتعل هى الاخرى حادث سير..

حتى وصل الى منزله..

اوقف السياره فجأه صادرا صوت أحتكاك وغبار قوى للغايه..

وبعنف..نزل من السياره صافعا الباب خلفه بكل قوته وسار نحو سيارتها بخطوات شبه راكضه وخبط بيده على شباك سيارتها بعنف كاد ان يكسره..

ففتحته هى سريعا وتحدثت بغضب عارم..

مليكه:ايييييه..انت لدرجاتى شايفنى غلطانه علشان تثور عليا اوى كده؟!..

اخذ نفس عميق يحاول السيطره على كم غضبه وبتحذير همس لها من اسفل اسنانه..

ادم:روحى يا مليكه..وسبينى لوحدى دلوقتى احسنلك واحسنلى..

نهى جملته وسار لداخل المنزل..

مليكه:بغيظ..مش هروح يا ادم..صفت سيارتها بجانب الطريق وهبطت من السياره وركضت خلفه للداخل وهى تتحدث بغضب طفولى بعلو صوتها..

احنا لازم نتكلم..انا مش فاهمه ايه سبب غضبك اوى كده..

صمتت للحظه واكملت بستفزاز..انا كل سنه بطلع الرحله دى مع اصحابى وبكون ساعات لوحدى معاهم كمان لكن المرادى هتطلع معايا واحده صحبتى..يبقى فين المشكله بس يا ادم..

كان يصعد الدرج ولم يبالى بحديثها..

ولكن جملتها الاخيره جعلته بسرعه البرق يلتفت لها..

بل قفز من اعلى السلم ووقف امامها ومال بوجهه عليها حتى اصبح انفهما متلمسان وتحدث بهدوء ما قبل العاصفه..

ادم:بتطلعى رحله تخيم فى الصحرا بالاسبوع او اكتر مع شباب لوحدك؟؟؟!!..

مليكه:بلا مبالاه..ايوه..نظرت له بكبرياء..انا بعرف احافظ على نفسى كويس اوى وواثقه فى الشباب اللى بطلع معاهم لانهم كلهم اصحابى..

نظر لها بعيون شديده الاحمرار تدل على غضبه العارم..

والتفت موليها ظهره واضعا يده على جبهته يلتقط انفاسه بصعوبه كمحاوله منه للسيطره على انفعاله..

لفت هى حوله ووقفت امامه وتحدثت بعبوس..

بدل ما انت زهقان عليا اوى كده اطلع معايا ومتسبنيش لوحدى..

غضبها وطريقتها الطفوليه هدأو من وتيره غضبه قليلا..

اخذ نفس عميق واقترب منها امسك يدها وسار بها لاقرب مقعد اجلسها وجلس امامها وتحدث بتعقل..

ادم:مليكه ياااااا حبيبتى..تصرفاتك دى غلط..وكده بتحطى نفسك فى موضوع شبهات انتى فى غنى عنها..

مينفعش بنوته زيك تبقى لوحدها فى وسط مجموعه شباب فى حته لو اتقتل فيها قتيل محدش هيدرى بيه..

واللى انتى واثقه فيهم دول ممكن جدا يضعفو لحظه شيطان و؟؟!!..

قطعته هى سريعا بثقه عمياء..

مليكه:لا لا يا ادم..اطمن..دول يحمونى بروحهم..انا واثقه فيهم..حتى كمان حسام صحبك طالع معانا..

نظرت له بعتاب.. علشان هو مرتبط بنهال صحبتى اللى طالعه معايا..

حرك رأسه بيأس من تفكيرها واصرارها على موقفها الخطأ..

وهب واقفا..وبكل ما يحمل من غضب ضرب بقدمه الطاوله التى امامه اسقطها ارضا تحطمت لأشلاء..

وبعلو صوته تحدث..

ادم:انتى ايييييييه..عايزه توصلى لأيه..اقترب منها وامسك ذراعيها وهزها بعنف..حسام وصحبتك اللى بتقولى عليها دى متجوزين عرفى وطلعين يقضو يومين مع بعض..

اتسعت عيونها بزهول وحركت راسها بالنفى سريعا وتحدثت ببكاء..

مليكه:لا طبعا مستحيل اصدقك..نهال محترمه متعملش كده..

ابتسم لها بصتناع وتحدث بتاكيد..

ادم:لا صدقى..واقولك اللى ابشع من كده..انا اتراهنت عليكى مع حسام انك زى صحبتك دى بسبب مشيك معاها وسهرك وصحبيتك للشباب..

تنظر له بزهول مقارب للجنون وببكاء حاد همست..

مليكه:اترهنت عليا يا ادم؟؟!!..

ابتعد عنها واعتدل واقفا وتحدث بغصه مريره..

ادم:للاسف..اترهنت عليكى..بس خسرت الرهان..اغمض عينه بعنف وفتحهم مره اخرى ونظر لها وهمس بعشق..لما حبيتك..

وعرفت انك غيرها..وبسبب استهتارك وطريقتك الغلط انا حكمت عليكى بالظهار وفكرتك واحده شمال..اقترب منها وامسك وجهها بين يديه..بس لما قربت منك وعرفتك على حقيقتك طلعتى انقى واطهر واحده عرفتها فى حياتى..

نظر لها بعيون راجيه..وعلشان كده لازم تتغيرى..انا بحبك يا مليكه ومش عايز اخسرك..واللى بتعمليه دا هيخسرنا بعض..

نظر لثيابها نظره خاطفه واكمل بعتاب..دا فستان تخرجى بيه..انا مش قولتلك بلاش تلبسى قصير بالشكل دا تانى..

ليه بتحاولى تخرجى اوحش ما فيا يا مليكه..

بعدت يده عن وجهها ومسحت دموعها بعنف وتحدث بغضب عارم..

مليكه:اسمع يا ادم..انت عايز تشكلنى على مزاجك..وتمنعنى من اصحابى وكمان تشككنى فيهم وتسوء سمعه صحبتى علشان مفكر ان كل الناس زيك..نظرت له بشمئزاز..بتعمل رهان على البنات..ضحكت بسخريه..وطبعا كل عمايلك دى علشان انت خسرت الرهان وعرفت انى مش شمال زى ما قولت عليا..

نظرت لعيناه بتمعن..والرحله هطلعها..ومن اللحظه دى انت بره حياتى..

نهت حديثها وهمت بالسير من امامه..

لكن؟!..يده القويه التى التفت حول خصرها وجذبتها لداخل حضنه ظهرها مقابل صدره ولصقها به بشده..

جعلتها تشهق بعنف وتتحدث بغيظ من اسفل اسنانها..

ابعد ايدك عنى يا قذر..

لف يده الاخرى حولها وسيطر على حركتها الهستيريه بين يديه ومال على أذنها وهمس بغضب عارم..

ادم:بتنهى علقتك بيا يا مليكه..

مليكه:بتأكيد..ايوه..انا مش عايزه اعرف واحد قذر زيك..

ادم:انا قذر..اممممم..دفن وجهه بعنقها يقبله بنهم وقليل من العنف..لتأن هى بألم بين يديه وينتفض جسدها بشده وبضعف همست..

مليكه:ادم..ابعد..

من بين وابل قبلاته همس بأنفاس لاهثه تلفح بشرتها..

ادم:مش هبعد يا مليكه..اللى بنا مينتهيش بكلمه..

عدل وضعها داخل حضنه جعلها تنظر له وبعيون تشتعل بغضب ورغبه حارقه همس امام شفاتيها..اللى بنا اكبر من كده بكتير..وهيخلينى اعلمك بطرقتى انك متثقيش فى مخلوق..

اقترب بوجهه منها اكثر..حتى انا..نهى جملته وألتقط شفاتيها بقبله مجنونه..ورفعها بين يديه وسار بها لاعلى ولم يفصل قبلتهم انش واحد..

تحاول هى ابعاده عنها..

ولكن محكم هو سيطرته عليها..

ولأقرب غرفه..خطى بها للداخل غالق الباب خلفه..

وبصعوبه ابتعد عن شفاتيها وهبط لعنقها يلثمه بعمق تاركا صك ملكيته عليه..

تضربه هى بقبضتها الصغيره وتتحدث بصدمه وعدم تصديق..

مليكه:ادم..ابعد..انت اتجننت..

بجنون..يوزع قبلاته المحمومه على كافه وجهها وعنقها..

ويده تجرأت اكثر وبدأت تبعد عنها فستانها وبانفاس لاهثه همس..

ادم:ايوه مجنون..انتى جننتينى فعلا يا مليكه..سحبها لداخل الغرفه ودفعها على السرير وهو فوقها وامسك يدها الاثنين ثبتهم فوق رأسها بيد واحده ويده الأخره تبعد عنها وعنه ثيابهم بسرعه مجنونه..وبصراخ اكمل..انتى اللى دفعتينى لكده..

مليكه:بنحيب..لا..ادم..انت مش هتعمل فيا كده..مال عليها وبدموع منهمره تهبط على وجهها هى همس..

ادم:هعمل كده يا مليكه..احسن ما غيرى هو اللى يعمل كده..

وضع جبهته على جبهتها..انا اولى بيكى..نهى جملته وبكل ما يحمل من عشق لها..سحبها لعالمه الخاص..

قومته هى بكل قوتها..

ولكن؟؟!!..شده عشقه لها اخفت قوتها هذه وتناست كل شئ واكتفت بحضنه وتجاوبت معه قلبا وقالبا..

..نهايه الفلاش باااااااااااااك..

فاق من شروده حين انتبه لسياره اكرم التى وقفت امام منزلها..

جز على اسنانه بغيظ وسب بداخله اكثر من مره..

هبط اكرم من سيارته وخطى لداخل منزلها..

ضرب الجرس وانتظر لحظات لتفتح له احدى العاملين..

العامله:باحترام..اتفضل يا دكتور اكرم..

اكرم:بتسائل..مليكه موجوده..

العامله:ايوه موجوده..اتفضل استريح على ما ابلغها بوجودك..

سارت العامله للداخل وخبط على باب غرفه مليكه..

مليكه:ادخلى يا داده سعاد..

سعاد:بحب..مليكه يا بنتى دكتور اكرم مستنيكى بره..

مليكه:طيب قوليله جايه حالا ياداده من فضلك..

هبت واقفه وارتدت فستان محتشم لا يظهر من جسدها اى شئ ولفت حجابها ونظرت لهيئتها الجديده ببتسامه رضا واتجهت للخارج..

لمحها اكرم..هب واقفا وابتسم لها بحب وتحدث بقلق..

اكرم:مليكه..انتى كويسه..

جلست هى واشارت له ان يجلس وتحدثت بهدوءها المعتاد..

مليكه:الحمد لله كويسه..

اكرم:بستغراب..طيب مبترديش على التليفون ليه..

تنهدت هى بصوتا مسموع ونظرت له بمتنان وتحدثت بتعقل..

مليكه:اكرم..اولا انا مديونالك بالشكر..وبجد مش عارفه اشكرك ازاى على وقفتك جنبى..انت راجل بمعنى الكلمه..

التمعت عيونها بالدموع..وعلشان كده انا راجعت نفسى فى حكايه جوازنا..صمتت قليلا وخفضت عيونها واكملت بخجل واحراج شديد..

انا مش هقدر اخدعك يا اكرم..انت متستهلش منى كده..

اتجوزك وابقى معاك بجسمى وقلبى وعقلى وتفكيرى مع راجل غيرك..نظرت له..انت تستاهل واحد تعشقك وتعيش ليك انت لوحدك..بكت..وانا مش الوحده دى..انا اسفه مش هقدر..

يا الله..لم تكن قلوبنا بأيدينا..يعشقها هو بكل كيانه وهى قلبها يعشق غيره..

وببتسامه عاشقه تحدث.

اكرم:كل مره بقيتى تكبرى فى نظرى اكتر يا مليكه..

وصراحتك ليا دلوقتى تخلينى اتمسك بيكى اكتر..

نظرت له بزهول..فاكمل هو بتأكيد..بما انك مش هتقدرى تحبى غير ادم ولا هتقدرى تسامحى وترجعيلو فخلينى على الأقل اساعدك لأن هو شكله كده مش هيسيبك غير الا لما ترجعو لبعض..

مليكه:بأسف..مش هينفع..انا وهو مستحيل نرجع..

اكرم:مستحيل عندك انتى..لكن اللى قاعد فى العربيه تحت بيتك مش مستحيل عنده..

مليكه:بتوتر ملحوظ..يقعد زى ما يقعد بكره يمل ويزهق ومش هيجى تانى..

اكرم:طول ما انتى لوحدك هيفضل يجى..ومش هييأس..

لكن لو اتجوزتى..هتبعديه عنك وتقطعى الأمل اللى فضله..

مليكه:بعدم فهم..قصدك ايه يا اكرم..انا قولتلك انى مش هقدر اكون لك زوجه..

اكرم:بتنهيده..هتجوزك جواز على ورق لفتره يا مليكه..هحميكى بيه من ادم علشان يبعد عنك..وبعد كده لو حبيتى نكمل انا هكون اسعد واحد فى الدنيا..

محبتيش او مقدرتيش..هننفصل بهدوء لكن تاكدى انى دايما هبقى فى ضهرك يا مليكه..

نظرت مليكه له بعيون تائه..ضائعه..مشتته..

وببكاء همست..

مليكه:؟؟؟!!!..

يُتبع ..

التفاعل ضعيف جدا جدا جدا



البارت الخامس..

..بعد مرور بعض الوقت..

مليكه..

جالسه بغرفتها كعادتها..

منشغله باللاب توب امامها..

فقد أصبحت سيده اعمال ذات مكانه مرموقه..

رغم انها مبتدأه حديثا بعملها التى طالما حلمت به..

افتتحت قاعه مناسبات شامله كافه شئ..

وخصصت جزء منها للأفراح الاسلامى..

تشرف على كافه شئ بنفسها..

تهرب بعملها من اشتياقها لحب عمرها..

لا تنكر ان جرحه لها هو السبب وراء شخصيتها القويه الملتزمه الان..

وكم تود ان تعطيه فرصه ثانيه وتعود لحضنه التى تعلم انه بنتظرها وسيظل ينتظرها بكل شوقا وترحاب..

ولكن؟!..كبريائها وكرمتها وخجلها ايضا من أفعالها السابقه تمنعها من مسامحته..

بدموع..

رفعت يدها وامسكت سلسال حول رقبتها تتحسسها بشرود..

سلسال من الألماظ الخالص مدون عليه..أدم Loveمليكه..

اغمضت عيونها بعنف لتهبط دموعها بغزاره حين تذكرت احدى لحظاتهم سويا..

..فلاش باااااااااااااااك..

..ادم..

سيجن..سيفقد عقله لا محاله..

من افعال من عشقها قلبه..

بخطوات شبه راكضه..

خطى لداخل حمام السباحه يبحث عنها هنا وهناك..

حتى وقعت عيناه عليها..تقف على حافه الحمام تستعد لخلع البورنس الخاص بها..

بعلو صوته نادى عليها..

ادم:ملييييييكه..بفرحه طفوليه ركضت نحوه سريعا وامسكت يده تسحبه معها للداخل وتتحدث بفرحه عارمه..

مليكه:ادم..عااااااا مبسوطه اوى انك جيت..يله تعالى علشان ننزل الميه سوا..

دون النطق بحرف واحد..سار معها نحو احدى الغرف المخصصه لتغير الملابس ادخلها وأمسك الباب وتحدث بامر..

ادم:5دقايق تلبسى هدوك وتخرجى..

همت هى بالاعتراض..فنظر هو لها نظره اخرستها واكمل بتحذير..لو 5دقايق خلصو هدخل بنفسى البسك..

نهى جملته واغلق الباب بعنف..

نفخت هى بضيق..وضربت الأرض بقدمها اكثر من مره وتحدثت بغيظ وغضب شديد..

مليكه:اووووف..حتى السباحه عايز تمنعنى منها..

ادم:بتحذير..4دقايق..

على مضض..بدات ترتدى ثيابها التى لم تكن سوا فستان وردى يصل لكاحليها بحملات رفيعه للغايه وفتحه صدر واسعه..

مشطت شعرها سريعا واتجهت لخارج الغرفه وقفت امامه تنظر له بعبوس..

بادلها هو النظره باخرى مشتعله من شده غضبه وبهدوء ما قبل العاصفه تحدث..

هو دا الفستان الطويل اللى قولتيلى عليه؟؟!!..

دارت حول نفسها وتحدثت بتحذير..

مليكه:اوعى طول انه قصير..اشارت بيدها..بص طويل لاخر رجلى ازاى..

اقترب بوجهه منها بشده وتحدث ببتسامه مصتنعه من اسفل اسنانه همس..

ادم:انتى خبيتى رجلك وبينتى..نظر لصدرها وهم باكمال حديثه..

لكنها شهقت بعنف ورفعت يدها سريعا وضعتها على فمه وتحدثت بخجل..

مليكه:ادم اسكت..

بعد يدها عن فمه وخلع البليز الذى يرتديه والبسه لها وأغلقه عليها اخفى به جسدها جيدا..

ونظر لها ببتسامه رضا وتحدث برتياح..

ادم:ايوه كده بقيتى احلى بنوته..

مليكه:ببكاء مصتنع..بالبليز بتاعك كده بقيت بنوته..

سحبها خلفه وسار للخارج حتى وصل لسيارته..

فتح لها الباب واركبها واتجه لمقعد السائق وتحدث بغضب..

ادم:ينفع بنت تلبس مايوه وتنزل حمام السباحه مع كذا شاب؟؟!!..

مليكه:ببعض الخوف..دول اصح؟؟!!..

قطعت حديثها وانتفضت بفزع حين لكم المقود اكثر من مره بكل قوته وتحدث بعلو صوته..

ادم:متقوليش كلمه صحابى دى..نظر لها..وقولتلك ميت مره مافيش حاجه اسمها صحوبيه بين ولد وبنت..

صمت قليلا واكمل بأسف..انا رافض علاقتنا دى وبتحايل عليكى نتخطب رسمى علشان محدش يقول علينا كلمه متصحبين وانتى تقوليلى بكل سهوله دول اصحابى!!!!؟؟؟..

مليكه:بغضب طفولى..وانا بقى مش عايزه اتخطبلك..

نظر لها بصدمه..فبتسمت هى له بستحياء واكملت بعشق..

انا عايزه اتجوزك على طول..

ابتعد بنظره عنها وتحدث باسف..

ادم:مش هينفع نتجوز طول ما تفكيرك كده يا ملك..

نظر لها وجد عيونها بدات تلتمع بالدموع فامسك يدها وتحدث بهدوء..حبيبتى انا بحبك و خايف عليكى وعايز اغيرك للاحسن لانك مش وحشه فعلا..لكن افعالك بتدى انطباع عن سلوكك بالسوء..نظر لعيونها برجاء..

علشان خاطرى اسمعى كلامى وتاكدى انى مش هضرك..

بالعكس يا روحى انا مش عيزك تتضرى..

سحبت يدها من يده وتحدثت بعتاب..

مليكه:اممم..بتقولى مش هينفع نتجوز وكده مش عايز تضرنى..نظرت له بعبوس..امال لو هضرنى بقى هتعمل ايه..

اقترب منها اكثر..فترجعت هى للخلف وهمست بزهول..

ادم..انت هتعمل ايه؟!!..

غمز لها بعبث وابتسم بتساع وتحدث ببراءه مصتنعه..

ادم:متخفيش ياروحى مش هضرك دلوقتى..هفضل احاول معاكى واعمل المستحيل لحد ما اغيرك للاحسن..

مد يده بجيب البليزر..انا هجيب حاجه من جيب البليزر..

اخرج علبه أطيفه واعطها لها وتحدث بعشق..

كل سنه وانتى احلى حاجه حصلتلى فى حياتى يا ملكتى..

بفرحه طفوليه امسكت العلبه وفتحتها لتشهق بعنف حين وقعت عيونها على سلسال الماظ اكثر من رائع..

نظرت له بعتاب وضحكت وبكت بان واحد وتحدثت بفرحه عارمه..

مليكه:ادم..عيد ميلادى لسه اخر الشهر..

امسك يدها قبل باطنها بعمق وهمس بحب شديد.

ادم:ما انا عارف وقولت امهدلو واحده واحده..

أمسك السلسال وهمس ببتسامه..خلينى اشوفه عليكى..

بحماس..استدارت قليلا ورفعت شعرها..

اقترب هو منها ولفه حول هنقها واغلاقه باحكام وهمس بأذنها بعشق شديد..

مكتوب عليه..ادم بيحب ملك..التفت هى له بوجهها تنظر لعيناه بهيام..تأمل هو ملامحها وهمس بتاكيد..بحبك اوى..

أمسكت هى السلسال ورفعتها على شفاتيها قبلتها بعمق وهمست بعشق..

مليكه:وانا بموت فيك..نظرت للسلسال..مستحيل اقلعها من رقبتى تانى..

نهايه الفلاش باااااااااك..

فاقت من شرودها على يد والدتها تمسح دموعها بحنان بالغ..

وببكاء تحدثت..

هناء:يا بنتى دموعك دى بتوجع قلبى..حقك عليا يا ملك..

كلنا غلطانا فى حقك يا حبيبتى..بكت بنحيب..

انا وابوكى كنا لازم ناخد بالنا منك اكتر من كده..احتضنتها..لكن شده حبنا ليكى خلانا ندلعك بزياده ومنرفضش ليكى طلب ودا اكبر غلط..

مليكه:بتنهيده..كفايه عياط يا ماما..

هناء:برجاء..طيب كفايه انتى عذاب فى قلبك..

وقلب اكرم الغلبان اللى مستنى كلمه منك..

مليكه:باصرار..يا ماما مش هينفع..انا قولت لاكرم انى مستحيل اقبل عليه انى اتجوزه وقلبى مع غيره..

هناء:مش يمكن حب اكرم ليكى ينسيكى ادم واللى عمله فيكى..

مليكه:لا يا ماما..انا مش هصلح غلط بغلط اكبر..

هناء:افهم من كده انك هتدى فرصه تانيه لادم..

صمتت مليكه وابتعدت بنظرها عنها..فاكملت هناء..

هو اعترف وندم على غلطه معاكى ومستنى اشاره منك..

ربطت على ظهرها..فكرى كويس يا حبيبتى..

بس فكرى فى راحه قلبك من الحيره والعذاب اللى انتى فيه دا..

مليكه:بألم..بفكر فى حل يا ماما..وتعبت من كتر التفكير..

وهفوض امرى لله هو حسبى ونعمه الوكيل..

هناء:ونعمه بالله ربنا يريح قلبك يا حبيبتى..

قبل وجناتيها..انا هروح عند خالتك علشان تعبانه اوى واحتمال ابات عندها انهارده..

مليكه:سلميلى عليها على ما اجلها..

هبت هناء واقفه واتجهت نحو الباب وتحدثت بستعجال..

هناء:لو قدرتى تعالى وباتى معانا هتفرح اوى..

مليكه:لا مش هينفع عندى شغل كتير..

هناء:ربنا يوفقك ويريح قلبك يا حبيبتى..

نهت جملتها واغلقت الباب خلفها..

هبت مليكه واقفه واقتربت من المرأه تنظر لنفسها وهمست بتمنى..

مليكه:يارب ريح قلبى ودلنى على الصح..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

..بمنزل اكرم..

وفاء:برجاء..يا ابنى يا حبيبى شلها من دماغك بقى..البنت كتر خيرها طلعت صريحه معاك وقالتلك انها مترضاش تتجوزك وقلبها مع غيرك..والصراحه كبرت فى نظرى لما قالتلك كده..

اكرم:بغضب..يا ماما انا بعشقها..ومستحيل اسبها تروح من ايدى ولا ترجع لزفت اللى اسمه ادم دا..

وفاء:بنفاذ صبر..هتعمل ايه يعنى..افهم..هى بتحبه..لا دى بتعشقه..علشان كده صرحتك ورفضت حبك ليها..

امسكت وجهه بين يدها واكملت بتاكيد..انا واحده ست وعارفه يعنى ايه ست بتعشق راجل..يعنى عمرها ما هتتخيل نفسها فى حضن راجل غيره..ابعد عنها يا حبيبى وربنا يرزقك باللى تعشقك..

بعد اكرم يدها عن وجهه وهب واقفا وتحدث باصرار..

اكرم:انا هعرف ازاى امحى عشقه دا من قلبها..

نهى جملته واتجه نحو غرفته تاركا والدته تدعو له من صميم قلبها..

وفاء:ربنا يهديك يابنى..

داخل غرفته..امسك هاتفه يبحث به بلهفه وطلب احدى الارقام واخذ نفس عميق ووضع الهاتف على اذنه ينتظر الرد..

بصعوبه..ابتلع ريقه حين اتاه الرد وبتوتر تحدث..

اكرم:انا فاعل خير وعارف انكم المنافسين لرجل الاعمال ادم الصاوى..صمت قليلا..انا عندى معلومات عن نقطه ضعف ادم  هتخليكم تكسبو الصفقه بكتساح..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

..بشركه ادم..

على قدم وساق يعمل كلا من بالشركه..

خطى هو لداخل مكتبه بهيبته ورزانته المعتاده وتحدث بامر لسكرتيرته..

ادم:عملتى اللى قولتلك عليه..

ناردين:بحترام..كلو تمام يا ادم باشا..حجزت فى قاعه مليكه لاجتماعات الشركه لسنه قدام دون ذكر اسم معاليك زى ما سيادتك طلبت بالظبط..

ادم:اممم..تمام..انا هبقى معاكم فى اى الاجتماع عن طريق التليفون..

واى فرح او مناسبه لاى عامل فى الشركه توصى انها تتعمل فى قاعه مليكه..

ناردين:تمام يا فندم..تأمر بحاجه تانى..

ادم:لا..اتفضلى على مكتبك..

انتظر قليلا حتى اصبح بمفرده..

وبلهفه اخرج خط جديد ووضعه باحدى هواتفه وطلب احدى الارقام وانتظر الرد بشتياق وشوقا جارف..

مليكه:بقلب ينبض كالطبول..السلام عليكم..

ادم:بعشق..وعليكم السلام..تنهد بصوتا مسموع..ازيك يا ملك..

مليكه:بغضب مصتنع..تانى يا ادم..انت ايه اشتريت خطوط الشركات كلها..

ادم:بتاكيد..انا مش هبطل اطمن عليكى يا ملك..صمت قليلا واكمل بخبث..اعتبرينى صديق..

مليكه:بجديه..اسفه..مافيش صداقه بين ولد وبنت..وانا كالعاده مش هبطل اعملك بلوك..نهت جملتها واغلقت الهاتف بوجهه..

صفق هو بيده وضحك بعلو صوته بفرحه عارمه وتحدث برتياح..

ادم:اخيرا..قبل الخاتم المدون عليه اسمها بعمق وهمس بعشق..احلى مليكه دى ولا ايه..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

خيم الليل بستائره..

..صفعه..

اقوى واشد هذه المره..

جرحا اعمق سيدمى قلب احدهم بلا رحمه..

ادم..

من اشهر رجال الاعمال بالوطن العربى..

وهذا جعل له اعداء ومنافسين وطامعين بكثره..

واخيرا..استطاعو ان يصلو لنقطه ضعفه..

وهى..مليكه..

فمن خلالها فقط..سيحصلون على ما يريدون واكثر..

..انها الثانيه بعد منتصف الليل..

مليكه..

جالسه تقرأء وردها اليومى بخشوع حتى انتهت..

تنهدت بألم وهمست بسرها..

مليكه:يارب انك غفورا رحيم..يارب انا قلبى لسه متيم بعشق ادم..قدرنى انى اسامحه واديله فرصه تانيه..

صوت أنين مكتوم بالخارج لفت انتباهها..

بفزع ورعب..هبت واقفه واقتربت من باب غرفتها تستمع من خلفه لما يحدث بالخارج..

وبحرص شديد..فتحت الباب تنظر بعين واحده لتنصدم بأكثر من رجل ملثمين ممسكين بوالدها والعاملين بالمنزل يطلقون عليهم أعيره ناريه واحد تلو الأخر من مسدسات كاتمه للصوت..

أغلقت الباب مره أخرى بحرص اكبر وركضت سريعا بجسد ينتفض اخذت هاتفها..

 ذهبت نحو الفراندا وجلست اسفل طاوله مستديره تختفى وراء مفرشها..

ولم يسعفها تفكيرها غير بشخص واحد فقط..

هو حبيب قلبها وعمرها..بل اول حب بحياتها..ادم..

رفعت البلوك عنه وطلبت رقمه ووضعت الهاتف على اذنها تنتظر الرد بدموع منهمره..

..هو..

ممسك بهاتفه ينظر لصورتها بشتياق شديد..

انتفض فجأه جالسا حين رن الهاتف بيده ورأى أسم من تعذب قلبه وروحه ببعدها عنه..

بلهفه وشوقا جارف وضع الهاتف على أذنه وتحدث بصوتا جاهد لجعله طبيعيا..

ادم:ملك؟؟!!..

قطع حديثه واتسعت عيناه بذهول حين استمع لصوتها الباكى المكتوم..

مليكه:بهمس..ادم..انا بحبك..لازم تعرف انك اول حب فى حياتى وعمرى ما حبيت قبلك ومستحيل احب بعدك..

بكت بنحيب..انت حبى الاول والأخير..

بلمح البصر كان ابدل ثيابه..واخذ سلاحه ومفاتيح سيارته واتجه للخارج بكل سرعته وتحدث بفزع ورعب بل هلع اصاب قلبه وجميع أطرافه..

ادم:..مليكه..فيكى ايه..انا جيلك حالا..

مليكه:بنحيب..فى رجاله بره بيضربو كل اللى يشوفه بالنار..

وانا احتمال اموت دلوقتى..وعيزاك تكون متأكد انى..

صمتت وانقطعت انفاسها حين لمحت قدم أحدهم يقف أمام الطاوله الجالسه أسفلها..

وصل هو لسيارته وبسرعه مجنونه قادها وخلفه حرسه الخاص وبرجاء وبكاء حاد يتحدث بهاتفه..

ادم:حبيبتى متخفيش..انا ثوانى واكون عندك..

بعنف..انسحب المفرش عن الطاوله..

ومال احدهم ينظر أسفلها..

وحين لمحها..ابتسم لها بتساع من خلف قناعه الذى يخفى جميع واجهه عدا عيناه..وببرود..وجه مسدسه عليها واستعد لأطلاق النار..

اغمضت هى عيونها لتهبط دموعها ببطئ وبعشق شديد همست..

مليكه:بعشقك يا ادم..نهت جملتها وأستقبلت طلقه أخترق صوتها قلب أدم قبل أذناه..وبعلو صوته صرخ..

ادم:ملييييييييييييكه؟؟!!..

صوت ارتطام قوى جعلها تفتح عيونها ببطئ..

انقطعت انفاسها حين وجدت الرجل الملثم ملقى امامها ارضا يصرخ بالم شديد..

وعشرات الرجال حاملين السلاح ويقفون خلفه وبقلق تحدث احدهم..

مدام مليكه..انتى بخير..

رفعو عنها الطاوله..نظرت لهم هى بفزع ورعب..

فاكمل الرجل سريعا يحاول بث الاطمئنان لقلبها..

اهدى سيادتك..احنا رجاله ادم باشا..

بعلو صوته يصرخ هو بالهاتف..

ادم:ملييييييكه ردى عليا..

ممسكه بالهاتف..ولكن لم يسعفها لسانها بنطق حرف واحد..

صراخه وصل لاذن حرسه الخاص بتمعن..

اقترب منها احدهم واخذ الهاتف من يدها وتحدث باحترام شديد..

الحارس:ادم باشا اطمن مدام ادم بخير..

ادم:بهلع..اتصابت؟!..

الحارس:لا يا باشا الحمد لله..لكن والدها والشغالين كلهم اتصابو..

اخيرا..صف سيارته امام منزلها..وبكل سرعته ركض لداخل منزلها..

لم يلتفت لاحد او يحدث احد..فقد يبحث عنها بجنون..

حتى اخيرا وصل لغرفتها..وبعلو صوته نادى عليها..

ادم:مليييييكه..

لهنا..واستعاده انفاسها المسروقه من شده فزعها..

وبلحظه كانت ركضت نحوه..

 اسرع هو ايضا نحوها وانتشلها دخل حضنه احتضنها..بل اعتصرها داخل حضنه..

ضمته هى بكل قوتها وببكاء شديد همست..

مليكه:بابا..وداده سعاد..

ادم:هششششش. اهدى..هيبقو بخير..بس اهدى حبيبتى..

مليكه:ببوادر دوار يداهمها بشده..ادم..انا مسمحاك..نهت جملتها واستسلمت لدوارها وسقطت بين يديه فاقده وعيها..


رايكم وتوقعتكم..



البارت 6_7_8_9_10من هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع