القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام من الاب الجزء 19_20_21بقلم اسماء زيدان في موسوعة القصص والروايات

الانتقام من الاب

البارت ال 19 &20-21


فالجنيه رعد ماسك ايد نجيه وجايبها وراه مطالب ضهرها

نحيه بغضب:انت مجنون اى اللى بتعمله دا سيب ايدى وإلا هندمك

رعد ببرود وضغط على ايدها بقوه:هتعملى اى يعنى اكتر من اللى كنتى بتعمليه نفسى افهم عملتلك اى عشان تحطيلى مخدارت فالعصير عملتلك اى

نجيه وشها شحب وبصدمه:مخدرات اى مين اللى عمل كدا سيب ايدى يا رعد

رعد ساب ايدها: المخدرات اللى كنتى بتحطيها فالعصير

نجيه:انا مستحيل اعمل كدا اكيد انت غلطان

رعد:لاااااا مش غلطان العصير اللى كنتى بتجبهولى كان فى مخدر ومحدش غيرك كان بيجيبه

نجيه بتحاول تغير الكلام:انت بتقول اى مستحيل اعمل فيك كدا وانت بتفكرنى بابنى ازاى اعمل فيك

رعد بنفاذ صبر:هنشوف مين عمل كدا اتفضلى شوفى انتى رايحه و اى حاجه منك مش عايز

نجيه سمعت كلامه وغادرت وهو جلس بعصبيه

ش

فى الشقه عند بسنت استيقظت بعد ساعتين من نومها ووجدت نفسها عاريه ولا يوجد عليها سوى غطاء السرير ونظرت حولها وجدت ثيابها ملاقاه على الارض بطريقه عشوائيه فتحت عينها بصدمه

بسنت:هو حصل اى مش فاكره حاجه وفين معاذ

قامت بدموع من عالسرير وارتدت ملابسها وخرجت وجدت مراد يجلس على الأريكة

بسنت بصدمه:بابا

مراد قام من مكانه:اى اللى جابك هنا يابسنت

بسنت بدموع:بابا هحكيلك بس انا مش فاكره ازاى دخلت الاوضه دى و

مراد:و اى يابسنت كملى

بسنت قعدت تبكى:انا مش فاكره حاجه فين معاذ

مراد:هو اسمه معاذ يطلع مين بقا معاذ دا

بسنت: معاذ دا صديقى وحبيبى و و جوزى

مراد بيتحكم ف غضبه:من امتى

بسنت:احنا اتجوزنا النهارده الصبح

مراد:اسمه معاذ اى من عيلة اى

بسنت بخوف:معاذ ال معاذ الد معاذ

مراد بصوت جهورى:اخلصى يابسنت انطقى اسمه زفت اى

بسنت بسرعه:معاذ الدمنهوري

جحظت اعيون مراد ووقع على الاريكه خلفه: مستحيل ازاى يعنى جاى ينتقمو منى فيكى لا مش هيحصل

بسنت بدموع:فى اى يابابا

مراد بغضب:اخلصى اعدلى هدومك وامشى معايا

بسنت بخوف:حاضر

وعدلت هدومها ومراد اخدها وانطلقو على فيلا الدمنهوري وابتسم بذكاء حاد وهو يشاهدهم يدخلون الفيلا

معاذ:لما نشوف هيحصل خلينا هنا


مراد دخل ومعاه بسنت باعلى صوته

مراد:شهد اطلعى ياشهد متجيش تاخدى حقك من بنتى ملهاش زنب

شهد كانت ف اوضته تبكى بخوف على اختفاء ابنها ومعتز وسليم وارسلان سمعو الصوت ونزلو

معتز:فى اى انت داخل زريبه وبعدين مين انت

مراد:انا عايز شهد كلامى معاها

سليم:شهد تعبانه ف اوضتها انت مين وعايز اى

مراد نظر لارسلان اعتقادا منه ان هو معاذ:ابعدو ابنكم عن بنتى بنتى ملهاش زنب فاللى حصل زمان انا كنت بجيب حق اختى اللى انتحرت بسبب معتز يعني السن بالسن والعين بالعين البادى اظلم يعني كدا متسويين ابعدو ابنكم احسنلك

معتز بنفاذ صبر:انت هتقول انت مين ولا تتفضل تطلع بره ومشوفش وشك هنا تانى

مراد:انا مراد عبدالرحمن اللى ضحك على اختك واتخلى عنها لما عرف انها حامل وانتو سفرتوها بره عايزين اى عايزين تنتقمو يبقى الانتقام منى انا مش من بنتى انتو سامعين


نجيه كانت خارجه من المطبخ وسمعت اخر كلام مراد وكان ف ايدها طبق وقع منها  و الكل التفت ليها

مراد بضحك: هههههههههه اهلا وسهلا بالداده الحنونه عامله اى يا نوجه

نجيه بهروب:انت بتتكلم مع مين

مراد: ههههههههههههههههه متخفيش مش

قطع كلامه صوت رعد وهو بيقول:اى دا فى اى ومين دول يابابا

مراد نظر لرعد ونظر لارسلان وقال لبسنت:مين فيهم اللى اتجوزك انطقى

بسنت نظرت لرعد ولارسلان:مش دول

مراد وهو بينظر لارسلان:بس انا حاسس انه دا

وانقض عليه يسدد له اللكمات

كانت ايام وجنى وباقى البنات واقفه عالسلم وسمعو اخر كلام مراد

ايام شهقت وبصوت واطى قالت:كدا يا ارسلان انا هوريك حسابك بعدين

وجنى بدهشه وقالت:ليه ليه عملت كدا

مروه بصوت جهوى:انت ياحيوان انت سيب ابنى هو معملش حاجه لبنتك ابنى متجوز ومش مستنى يتجوز فالسر ابعد عن ابنى

كان مراد وارسلان ضربو بعض وفصلهم سليم ومعتز 

وبسنت قاعده تبكى وتصرخ وتقول:سيبه يابابا مش هو سيبه

مراد بعد عن ارسلان:امال مين ده

وشاور على رعد

بسنت بسرعه:لا لا مش دا هو مش من اولاد معتز وسليم دا ابن عمهم

معتز:حلو كدا احنا ملناش ولاد عم اصلا خد بنتك وفى خلال ثوانى مشفكوش هنا احسنلك

سليم:وانت يامراد حسابك بعدين على اللى عملته مع شهد

مراد باستفزاز:مانتو اللى عرفتو تربو كويس

سليم كان هينقض عليه يضربو بس مروه مسكت ايده ومراد اخد بسنت وخرجو


ف عربيه معاذ بره الفيلا شافهم خارجين وهو انفجر ضحك

معاذ: ههههههههههههههههه فاكر نفسك زكى دانت لسه شوفت حاجه يلا خلينا ندخل شوف حصل اى

وبدأ يتحرك بالعربيه ودخل الفيلا واول ما مروه لمحته جريت عليه

مروه:كنت فين يامعاااااذ مامتك تعبت بسبب اختفائك دا

معاذ بدهشه:تعبت ازاى هى فين ياطنط

سليم:تعبت عشان دخلت اوضتك وملاقتكش وهى ف اوضتها اطلعلها

معاذ وهو بيتحرك:حاضر وسابهم وطلع


وعلى باب المطبخ وقف رعد وصفر لنهى انها تطلع اوضته وهى اومأت بخوف وهو سابها وطلع اوضته

وبعد وقت دق الباب

رعد:ادخلى يانونى

نهى وهى واقفه عالباب: افندم يارعد بيه

رعد :اى هنتكلم عالباب كدا ادخلى واقفلى الباب

نهى بخوف:حضرتك قول عايزه اى انا واقفه اهو

رعد قام بسرعة الرعد وفى خلال ثانيه كان مدخل نهى الاوضه وقافل الباب وحاصر نهى بين ايديه وقال:الاحسن بقا كنتى سمعتى الكلام وقفلتى الباب والاحسن اللى حصل دا

نهى بتوتر:لو سمحت ابعد وقولى عايز اى

رعد:امممم عرفتى حاجه عن نجيه

نهى:ا ايوا

رعد:عرفتى اى

نهى:هى بتدخل اوضتها وبتتكلم مع حد

رعد باستغراب: بتتكلم مع مين

نهى:انا مره دخلت كانت ماسكه صورتين صوره لبنت وصوره لولد اعتقد انها بتتكلم مع الصورتين دول

رعد:وبتقول اى طيب

نهى:الاول بتتكلم مع البنت وتقولها جبتلك حقك وبعدين تقول وانت هجبلك حقك قريب ياحبيبى

رعد: وبعدين

نهى:بس كدا

رعد:.....


رعد عرف من نهى ان نجيه بتتكلم مع ولد وبنت ف صوره وقال

رعد:طب عايزاك بقا تكونى صحبة نجيه دى لحد ماتعرفى كل حاجه

نهى بتوتر:ازاى بس

رعد وهو بيقرب منها:دى بقا مهمتك

نهى: خلاص حاضر هعمل كدا فى حاجه تانى

رعد:لا اتفضلى

نهى خرجت وهو وقف يفكر حق اى وحصل اى خلاها عايزه تنتقم منه


مضى اليوم سريعا بدون احداث اخرى واجتمعت العائلها على العشاء وبدأ بتناول الطعام بصمت مريب وانتهو وكل شخص دخل اوضته

ايام ف اوضتها بتكلم نفسها و

ايام:انا مالى عمل كدا معلمش اتجوز متجوزش انا مالى انا مايتحرق انا جايه عشان حاجه واحده بس حق امى من معتز مالى انا ب ارسلان دا اوووف انا هنام احسن

وحاولت تنام فضلت تتقلب على الفراش فى محاولات فاشله للنوم وبعدها قامت قعدت ف وسط السرير

ايام: وبعدين بقا فالليله الزفت دى عايزه انام

وهى قاعده سمعت صوت من البلكونه قامت فتحت البلكونه لاقت ارسلان

ايام بصدمه:اى جايبك هنا وبتعمل اى

ارسلان بهيام:جاى اشوفك

ايام: شافك عزرائيل امشى من هنا

ارسلان دفعها داخل الاوضه ودخل:لا مش همشى

ايام وبترجع:عايز اى منى امشى على اوضتك

ارسلان بيقرب:طب انتى بترجعى لورا ليه اثبتى

ايام وهى بترجع:ملكش دعوه يلا على اوضتك

ارسلان بيقرب وهى بتبعد لحد ماتكعبلت فالسجاده ومسكت ف ارسلان والاتنين وقعو على الفراش

ارسلان:ينفع اللى بتعمليه دا

ايام بتوتر من قربه المهلك:اه ينفع اوعى كدا واياك تقرب منى

ارسلان وهو بينزل براسه:وان قربت هتعمل اى يعنى

ايام وهى بتبعد رأسه:ه ه هضربك قلم تانى على وشك الحلو دا

ارسلان:المره دى مش هتعرفى

ايام بغيظ:لا والله مين قال كدا

ارسلان بحركه مفاجاه مسك ايديها الاتنين بأيد واحده:هااا هتعرفى كدا

ايام بتتحرك:اوعى يا ارسلان بقولك

ارسلان:تؤ انتى زعلانه ليه من الصبح

ايام:ولا زعلانه ولا حاجه اوعى بقا

ارسلان:اممم بس احب اقولك ان البنت دى انا اول مره اشوفها ومعرفش اسمها حتى وابوها دا اول مره برضوا اشوفه

ايام:لا غلطان ملكش حق كان لازم تعرف اسمها وفصلها واصلها ارسلاااااااان اوعى بقا

ارسلان بعد وقام وقف:تمام اروح اشوف جنى حبيبتى بقا تصبحى على خير يابومه

ولسه هيمشى ايام حدفته بالمخده:بومه ف عينك ياغراب

ارسلان كتم الضحك: برضوا تصبحى على خير

وخرج وهى اتنهدت براحه وذهبت للنوم


فى اوضة معاذ فتح فونه وطلب رقم بسنت و

معاذ بتمثيل:اما نشوف حصل اى هههههههههه

وبعد وقت اتاه الرد

بسنت:الووو

معاذ:الوو يابسنت ياحبيبتى عامله وحشانى

بسنت بدموع: الحمدلله بس ليه عملت فيا كدا

معاذ بعدم فهم:عملت اى ياحبيبتى حصل اى منى زعلك

بسنت بدموع:معاذ انا مش فاكره حاجه ارجوك قولى حصل اى وليه عملت معايا كدا دا جزات انى حبيتك ووثقت فيك

معاذ اتوجع من كلامها وقال:فى اى بس يابسنت حصل اى

بسنت:قولى انت حصل اى بعد مافطرنا

معاذ:انا شيلت الصنيه للمطبخ وجبتلك عصير ليا وليكى وشربنا وبعدها اتكلمنا شوى ولاقيتك نمتى عدلتك على الكنبه وسبت جنبك ورقه ومفتاح الشقه عشان تبقى تخرجى وتيجى براحتك وسبتك ومشيت حصل اى بقا يابوسى وليه بتعيطى احكى فى اى

بسنت وهى تبكى:انا ا انا صحيت ل لاقيت نفسى ف ف اوضة النوم ومن غير لبس يامعاذ ليه سبتنى ليه

معاذ بيمثل الصدمه:ازاى يعنى من غير لبس احكى حصل اى تانى

بسنت:قومت لبست هدومى وخرجت لاقيت بابا مراد قاعد فالصاله

معاذ بابتسامة لنجاح خطته: وبعدين اتكلمى بسرعه

بسنت: اتكلم معايا عادى ولما عرف اننا متجوزين اتعصب اوى واخدنى وروحنا الفيلا عندكم بس انت مكنتش موجود

معاذ بيمثل العصبيه: بقا كدا يامراد وربى لاوريك واحسابك ازاى تعمل كدا ف مراتى ياكلب

بسنت بخوف:فى اى يامعاذ حصل اى

معاذ بغضب: بعد كل اللى حكتيه وتقولى حصل اى ماهو واضحه وضوح الشمس اهى البيه اعتدى عليكى

بسنت:لا طبعا بابا مراد ميعملش كدا دا هو اللى مربينى وانا زى بنته

معاذ:طب تقدرى تقوليلى عرف عنوان الشقه ازاى ودخل ازاى

بسنت بتشتيت:مش عارفه مش عارفه يامعاااااذ انا كدا ضعت

معاذ: متقوليش كدا وانا هجبلك حقك منه وتعيشى معايا هو فاكرها سيبه الصبح هكون عمله محضر

بسنت بصدمه:محضر محضر ليه

معاذ:انه اعتدى على مراتى

بسنت:لا يامعاذ متعملش كدا بابا مراد مستحيل يعمل فيا كدا

معاذ:هنشوف نامى انتى دلوقتي ونتقابل بكره

بسنت:ماشى تصبح على خير

معاذ:وانتى من اهلى

قفل معاها وظل مبتسما حتى راح فالنوم


واشرقت الأرض بنور ربها 

واستيقظ الجميع استعداد ليوم جديد

فالمطبخ تدخل نهى وعلى وجهها الغضب

نهى:يقطع العيشه واللى عيشنها اى الذل دا

نجيه:بتبرطمى تقولى اى يابت

نهى: مفيش حاجه يامدام نجيه لو سمحتى خليكى ف حالك

نجيه:انتى بتقوليلى انا كدا طب اعتبرى اخر كلامك هنا هو دلوقتي وجهزى نفسك هتمشى

نهى:لا لا لا خلاص يامدام نجيه ابوس ايدك انا اسفه

نجيه:احكيلى كنتى بتقولى اى يلا

نهى:رعد بيه كل شوى هتيلى عصير جبيلى عصير امسحى اللاب نضفى اوضتى ودلوقتي عشان العصير وقع منى ضربنى بالقلم واهانى يامدام نجيه

وبدأت تبكى

نجيه: خلاص ياحبيبتى اهدى

نهى:لا مش ههدى غير لما اجيب حقى انا غصب عنى العصير وقع منى

نجيه:وهتجيبى حقك ازيك

نهى:باى حاجه ان شاء الله اقتله

نجيه بابتسامة شر:طب شوفى هقولك......


البارت ال (20/21)🤪


رعد عرف من نهى ان نجيه بتتكلم مع ولد وبنت ف صوره وقال

رعد:طب عايزاك بقا تكونى صحبة نجيه دى لحد ماتعرفى كل حاجه

نهى بتوتر:ازاى بس

رعد وهو بيقرب منها:دى بقا مهمتك

نهى: خلاص حاضر هعمل كدا فى حاجه تانى

رعد:لا اتفضلى

نهى خرجت وهو وقف يفكر حق اى وحصل اى خلاها عايزه تنتقم منه

مضى اليوم سريعا بدون احداث اخرى واجتمعت العائلها على العشاء وبدأ بتناول الطعام بصمت مريب وانتهو وكل شخص دخل اوضته

ايام ف اوضتها بتكلم نفسها و

ايام:انا مالى عمل كدا معلمش اتجوز متجوزش انا مالى انا مايتحرق انا جايه عشان حاجه واحده بس حق امى من معتز مالى انا ب ارسلان دا اوووف انا هنام احسن

وحاولت تنام فضلت تتقلب على الفراش فى محاولات فاشله للنوم وبعدها قامت قعدت ف وسط السرير

ايام: وبعدين بقا فالليله الزفت دى عايزه انام

وهى قاعده سمعت صوت من البلكونه قامت فتحت البلكونه لاقت ارسلان

ايام بصدمه:اى جايبك هنا وبتعمل اى

ارسلان بهيام:جاى اشوفك

ايام: شافك عزرائيل امشى من هنا

ارسلان دفعها داخل الاوضه ودخل:لا مش همشى

ايام وبترجع:عايز اى منى امشى على اوضتك

ارسلان بيقرب:طب انتى بترجعى لورا ليه اثبتى

ايام وهى بترجع:ملكش دعوه يلا على اوضتك

ارسلان بيقرب وهى بتبعد لحد ماتكعبلت فالسجاده ومسكت ف ارسلان والاتنين وقعو على الفراش

ارسلان:ينفع اللى بتعمليه دا

ايام بتوتر من قربه المهلك:اه ينفع اوعى كدا واياك تقرب منى

ارسلان وهو بينزل براسه:وان قربت هتعمل اى يعنى

ايام وهى بتبعد رأسه:ه ه هضربك قلم تانى على وشك الحلو دا

ارسلان:المره دى مش هتعرفى

ايام بغيظ:لا والله مين قال كدا

ارسلان بحركه مفاجاه مسك ايديها الاتنين بأيد واحده:هااا هتعرفى كدا

ايام بتتحرك:اوعى يا ارسلان بقولك

ارسلان:تؤ انتى زعلانه ليه من الصبح

ايام:ولا زعلانه ولا حاجه اوعى بقا

ارسلان:اممم بس احب اقولك ان البنت دى انا اول مره اشوفها ومعرفش اسمها حتى وابوها دا اول مره برضوا اشوفه

ايام:لا غلطان ملكش حق كان لازم تعرف اسمها وفصلها واصلها ارسلاااااااان اوعى بقا

ارسلان بعد وقام وقف:تمام اروح اشوف جنى حبيبتى بقا تصبحى على خير يابومه

ولسه هيمشى ايام حدفته بالمخده:بومه ف عينك ياغراب

ارسلان كتم الضحك: برضوا تصبحى على خير

وخرج وهى اتنهدت براحه وذهبت للنوم

فى اوضة معاذ فتح فونه وطلب رقم بسنت و

معاذ بتمثيل:اما نشوف حصل اى هههههههههه

وبعد وقت اتاه الرد

بسنت:الووو

معاذ:الوو يابسنت ياحبيبتى عامله وحشانى

بسنت بدموع: الحمدلله بس ليه عملت فيا كدا

معاذ بعدم فهم:عملت اى ياحبيبتى حصل اى منى زعلك

بسنت بدموع:معاذ انا مش فاكره حاجه ارجوك قولى حصل اى وليه عملت معايا كدا دا جزات انى حبيتك ووثقت فيك

معاذ اتوجع من كلامها وقال:فى اى بس يابسنت حصل اى

بسنت:قولى انت حصل اى بعد مافطرنا

معاذ:انا شيلت الصنيه للمطبخ وجبتلك عصير ليا وليكى وشربنا وبعدها اتكلمنا شوى ولاقيتك نمتى عدلتك على الكنبه وسبت جنبك ورقه ومفتاح الشقه عشان تبقى تخرجى وتيجى براحتك وسبتك ومشيت حصل اى بقا يابوسى وليه بتعيطى احكى فى اى

بسنت وهى تبكى:انا ا انا صحيت ل لاقيت نفسى ف ف اوضة النوم ومن غير لبس يامعاذ ليه سبتنى ليه

معاذ بيمثل الصدمه:ازاى يعنى من غير لبس احكى حصل اى تانى

بسنت:قومت لبست هدومى وخرجت لاقيت بابا مراد قاعد فالصاله

معاذ بابتسامة لنجاح خطته: وبعدين اتكلمى بسرعه

بسنت: اتكلم معايا عادى ولما عرف اننا متجوزين اتعصب اوى واخدنى وروحنا الفيلا عندكم بس انت مكنتش موجود

معاذ بيمثل العصبيه: بقا كدا يامراد وربى لاوريك واحسابك ازاى تعمل كدا ف مراتى ياكلب

بسنت بخوف:فى اى يامعاذ حصل اى

معاذ بغضب: بعد كل اللى حكتيه وتقولى حصل اى ماهو واضحه وضوح الشمس اهى البيه اعتدى عليكى

بسنت:لا طبعا بابا مراد ميعملش كدا دا هو اللى مربينى وانا زى بنته

معاذ:طب تقدرى تقوليلى عرف عنوان الشقه ازاى ودخل ازاى

بسنت بتشتيت:مش عارفه مش عارفه يامعاااااذ انا كدا ضعت

معاذ: متقوليش كدا وانا هجبلك حقك منه وتعيشى معايا هو فاكرها سيبه الصبح هكون عمله محضر

بسنت بصدمه:محضر محضر ليه

معاذ:انه اعتدى على مراتى

بسنت:لا يامعاذ متعملش كدا بابا مراد مستحيل يعمل فيا كدا

معاذ:هنشوف نامى انتى دلوقتي ونتقابل بكره

بسنت:ماشى تصبح على خير

معاذ:وانتى من اهلى

قفل معاها وظل مبتسما حتى راح فالنوم

واشرقت الأرض بنور ربها 

واستيقظ الجميع استعداد ليوم جديد

فالمطبخ تدخل نهى وعلى وجهها الغضب

نهى:يقطع العيشه واللى عيشنها اى الذل دا

نجيه:بتبرطمى تقولى اى يابت

نهى: مفيش حاجه يامدام نجيه لو سمحتى خليكى ف حالك

نجيه:انتى بتقوليلى انا كدا طب اعتبرى اخر كلامك هنا هو دلوقتي وجهزى نفسك هتمشى

نهى:لا لا لا خلاص يامدام نجيه ابوس ايدك انا اسفه

نجيه:احكيلى كنتى بتقولى اى يلا

نهى:رعد بيه كل شوى هتيلى عصير جبيلى عصير امسحى اللاب نضفى اوضتى ودلوقتي عشان العصير وقع منى ضربنى بالقلم واهانى يامدام نجيه

وبدأت تبكى

نجيه: خلاص ياحبيبتى اهدى

نهى:لا مش ههدى غير لما اجيب حقى انا غصب عنى العصير وقع منى

نجيه:وهتجيبى حقك ازيك

نهى:باى حاجه ان شاء الله اقتله

نجيه بابتسامة شر:طب شوفى هقولك......


البارت ال 21 🤣

اول حاجه الكل ماسك ف جنى وعايز يعرف هى مين ليه؟😂😂😂 ماتسيبو البت ف حالها

وركزو مع معاذ واللى بيعمله ماشى


اسيبكم مع البارت


نهى دخلت المطبخ متعصبه وحكت لنجيه اى سبب عصبيتها و

نجيه:طب شوفى مش هو بيطلب منك انتى العصير

نهى بغضب:ايوا وطالب عصير دلوقتى الله يحرقه ويحرق العصير

نجيه:انا هديكى حاجه كدا تحطيها فالعصير هيموته بالبطيئ ومفيش حد هيعرف السبب وملوش طب ولا دواء

نهى اتصدمت بس حاولت تخفى صدمتها وقالت: ازاى هى اى دى

نجيه بشر:دم

نهى بعدم فهم:دم اى

نجيه:قربى ودنك

نهى قربت ونجيه قالتله دم اى

(طبعاً انا مش هقدر اقول اتمنى تكونو انتو فهمتو 🙊😂) 

نهى فتحت عيونها بصدمه:لا لا انتى بتقولى اى انا مستحيل اعمل كدا حرام

نجيه:نعم ياروح امك امال اى اللى هقتله دا

نهى:اهو كلام وقت غضب وخلاص لكن متوصلش لكدا

نجيه بسخريه فتحت تسجيل ف فونها وقالت:طب اسمعى بقا يام قلب حنين

سمعت نهى الكلام اللى قالته لنجيه انها مش هتهدى غير تقتله

نهى بصدمه:اى دا انا كنت متعصبه وانتى اللى اصريتى اقولك

نجيه:وانا قولتلك تعملى اى ويأما تنفذى يأما التسجيل هيروح لمعتز بيه وشوفى هيعمل فيكى اى لما يعرف انك عايزه تقتلى ابنه الوحيد

نهى بدموع:لا خلاص هعمل اللى عايزاه

نجيه: شاطره يلا جهزى العصير لحد ماجيب الدم واجيلك

نهى:ماشى

وبدأت نهى بتحضير العصير وبعد دقائق رجعت نجيه ووضعت نقطتين دم فالعصير وقلبته كويس

نجيه:يلا وديه وانا جايه وراك

نهى بتوتر:وهتيجى ورايا ليه خلاص انا فهمت شغلى

نجيه:مبحبش اللى يناقشنى فالكلام قولت امشى وانا جايه وراك

نهى:حاضر

ومشيت راحت عند رعد ف اوضته ونجيه وراها

دق الباب

رعد: ادخل

نهى دخلت وقالت بخفوت:العصير

رعد باستغراب:بس انا مطلبتش عصير

نهى قربت منه جامد وبهمس:خد العصير نجيه ورايا

رعد لمح نجيه:طب تمام شكرا

اخد العصير منها ونهى بتهز رأسه بهدوء بمعنى متشربش وتحرك عنيه بمعنى تحذير ورعد مش فاهم وبيشورلها فى اى وبدأ يشرب العصير

جحظت عيون نهى بصدمه وف نفسها:اعمل اى دا هيشرب وكدا ممكن يموت يارب اعمل اى بس خلاص عرفت

نهى عملت نفسها انها دايخه ومسكت راسها ووقعت على رعد وهى بتقع دفعة العصير بأيدها وقعته على الارض وعملت انها فقدت وعيها

نجيه شافتها من الخارج:غبيه غبيه يحرقك

وسابت المكان مشيت 

فالاوضه عند رعد اتفاجا بوقعو نهى بالطريقه دى وقام بسرعه جاب برفان

فالوقت دا نهى فتحت عيونها ولاقت نجيه مشيت 

قامت وقفت بسرعه ورعد استغرب

رعد:انتى مش مغمى عليك اى دا

نهى:لا انا عملت كدا عشان متشربش العصير قولى شربت حاجه منه

رعد:اه شربت حاجه صغيره

نهى: يانهار مش فايت ليه بتشرب دانا عماله اهزر راسى انك متشربش المهم فى ملح هنا

رعد باستغراب:فى اى مش فاهم حاجه

نهى:اخلص قولى فى ملح

رعد:اصبرى اشوف

وبعد مده رعد جبلها الملح

رعد:خدى

نهى اخدت منه الملح ودوبته فالميه وادته لرعد و

نهى:اشرب يلا بسرعه

رعد:ودا اى دا وليه

نهى: أرجوك اشرب وانا هفهمك اشرب بسرعه

رعد بدأ يشرب وبعد ماخلص الميه حس انه عايز يرجع جرى عالحمام ونهى جريت وراه

نهى وهى بتمرر ايدها على ضهره:رجع تانى كل حاجه رجعها

ورعد بيرجع كل حاجه ف بطنه وبعد خرج من الحمام بتعب ونهى مسكه فيه

نهى:انت كويس

رعد:عايز انام

نهى: حاضر امشى معايا لحد السرير

وفعلا نهى وصلته للسرير ونيمته وقفلت النور والباب وخرجت


على السفره الكل قاعد يفطر بصمت وفجاه معاذ قام

معاذ:انا الحمدلله ياماما كلت همشى بقا عشان عندى حاجات كتير النهارده

شهد:ماشى ياحبيبى خلى بالك من نفسك

معاذ:ان شاء الله لا اله الا الله

شهد: محمد رسول الله

خرج معاذ واخد عربيته وانطلق على المستشفى اللى بيشتغل فيها مراد نزا وراح عند الامن وطلع فلوس

معاذ وهو بيضع الفلوس ف ايد الحارس: بقولك هو الدكتور مراد وصل ولا لسه

الحارس ابتسم بفرحه للفلوس:لا لسه ياباشا

معاذ وهو بيمشى:تمام ماشى

وخرج ركب عربيته وركن على جنب غير مكشوف وانتظر وصول مراد


فى الفيلا الكل فطر ومعتز وسليم راحو الشركه وسيف وحبيبه للمدرسه وارسلان لشغله وتبقى جنى وشاهى وايام ومروه وشهد ومايا فالفيلا وطبعاً رعد نايم و

شاهى:يومه عايزه اتكلم معاكى

ايام بابتسامه: طبعاً طبعاً تحبى نتكلم فين

شاهى:تعالى نتكلم ف اوضتى

ايام:تمام يلا

وراحو اوضة شاهى ودخلو وقعدو عالسرير

ايام:اى بقا خير

شاهى:عايزه احكيلك حاجه بس تساعدينى

ايام:اكيد طبعاً احكى

شاهى بسرعه:انا بحب ارسلان اوى

ايام بصدمه: افندم كملى

شاهى: بصراحه لما انتى جيتى مكنتش بطيقك خالص حسيتك هتاخدى ارسلان منى لكن طلعت غلطانه وهو بيحب حد غيرى وطلعت الزفته جنى دى وانا هموت لو فضلت معاها بليززز بليزز يومه ساعدينى اخليه يحبنى ويطلق جنى دى

ايام بصدمه:هااا ماشى حاضر فى حاجه تانى

شاهى:لا مفيش بس بجد هتساعدينى

ايام وهى بتقوم:ايوا عن اذنك بقا عشان حسيت بصداع فجاه كدا وهنام

شاهى:سلامتك ياقلبى ربنا ميحرمنيش منك

ايام:ولا منك يارب

وخرجت  

وشاهى وقفت تتنطط على السرير وتقول:ياااااس يااااس هتساعدنى وهو هيحبنى يااااس بحبك يا ارسلان


عند معاذ قاعد فالعربيه ولمح مراد داخل المستشفى ابتسم بنجاح وحرك عربيته وقال:كدا حلو اوى

انطلق بعربيته على قسم الشرطه ودخل وطلب يقابل الظابط وفعلا دخل

الظابط:اهلا وسهلا اتفضل

معاذ:اهلا بيك

الظابط: خير بقا فى حاجه

معاذ:ايوا جاى ابلغ عن حادثة اعتداء على مراتى

الظابط:ومين اعتدى عليه

معاذ: الدكتور مراد عبدالرحمن

الظابط وهو بيخرج ورقه:تمام اتفضل اكتب المحضر

معاذ اخد الورقه وكتب فعلاً المحضر و

معاذ:هو موجود دلوقتي ف مستشفى....هنا جنبكم

الظابط:تمام هبعت يجبوه هنا اتفضل حضرتك

معاذ وهو بيقوم من مكانه: تمام وانا هاجى بكره اشوف الاخبار اى

الظابط:ان شاء الله

خرج معاذ ورجع تانى عند المستشفى ووقف بعيد

معاذ:اما نشوف شكله وهما بياخده فالبوكس هههههههههه

وبعد وقت من الانتظار وصل البوكس وفيه عساكر ودخلو المستشفى ودخلو على مراد ف مكتبه 

مراد:اى دا فى اى وازاى تدخلو كدا

الظابط:حضرتك مطلوب القبض عليك اتفضل معانا بدون شوشره

مراد بصدمه:القبض عليا انا ليه انا عملت اى

الظابط:هتعرف فالقسم اتفضل معانا

مراد:ماشى

وفعلا خرج مع الظابط والعساكر وكل اللى فالمستشفى بيتكلم عليه

خرج من المستشفى ومعاذ ف عربيته بيبتسم بأنتصار لنجاح خطته واول ماشاف البوكس اتحرك وهو انتطلق بعربيه بسعاده

وبعد الظهر استيقظ رعد بتعب

رعد:اااه هو حصل اى

وبعد دقائق افتكر وعيونه بتخرج شرار قام انتفض من مكانه ونزل المطبخ ودخل وجد نهى بمفرده

رعد:عايزك تجيبى نجيه فالمخزن

نهى بصدمه:اجبها ازاى يعنى

رعد: معرفش اتصرفى وهتيها المخزن

نهى:ماشى

رعد خرج قعد فالصالون ونجيه شافته ودخلت المطبخ نهى اول ماشفتها

نهى:ممكن يامدام نجيه تيجى معايا المخزن فيه حاجات عايزه اجيبها وانا بخاف اروح هناك لوحدى

نجيه: خلاص اصبرى اما نور و خديجه يخلصو شغل ويروحو معاكى

نهى بتوتر:هااا لا مش هينفع عايزه اخلص شغلى بسرعه عشان رعد بيه طلب منى قهوه وكمان نحطله الدم بدل اللى وقعت امبارح دى

نجيه:مانتى عشان غبيه وقع امشى يلا على المخزن خلينا نخصل

نهى بابتسامه:ماشى يلا

وخرجت نهى ونجيه من المطبخ امام رعد الذى ابتسم لنهى بانتصار

وبعد دقائق دخلت نهى ونجيه المخزن وبعدها بدقائق دخل رعد وقفل باب المخزن و

نجيه:اى دا جى تعمل اى هنا يارعد

رعد:جى اعرف ليه عايزه تنتقمى منى عملتلك اى

نجيه:انااااا دا دا نهى هى اللى كانت عايزه تقتلك

رعد وقرب منها ومسكها ذراعيها بقوه:هنعرف دلوقتى مين عايز يقتلنى

وبدأ يربط ايدين نجيه اللى بتتحرك بعصبيه وتسب وتلعن رعد ونهى

نجيه:اقسم بالله يارعد هندمك على كل كدا

رعد:اما نشوف هاتى يانهى كرسى

نهى جابت الكرسى ورعد بقوه اقعد نجيه عليه وربط رجليها فالكرسى وقام

رعد:اما اشوف بقا حكايتك اى

ونظر لنهى:يلا يانهى

وخرجو هما الاتنين بره المخزن و

رعد:عايز اعرف العصير كان فيه اى وليخ خلتينى ارجع

نهى بتوتر وخجل:كان فيه كان د

رعد:اخلصى انطقى يانهى

نهى:كان فيه دم

رعد باستغراب:دم دم اى دا

نهى بخجل:هااا دم ااااا دم ا ا

رعد:اخلصى يانهى مش هشترى منك الكلام

نهى:لا مش هقدر اقول بس هو دم مؤذى ومش عايزاك تشرب اى حاجه غير اما انا اجبهالك بنفسى واغمزلها تشربه

رعد بابتسامة وهو يغادر المكان:ماشى

وجاء المساء بدون احداث اخرى تذكر سوى حبس مراد أربعة أيام على ذمة التحقيق

اتعشت العائله وكل فرد دخل اوضته ماعدا معتز دخل المكتب عنده شغل وبعد من منتصف الليل وهو قاعد فالمكتب

فالطابق التانى

ارسلان:جاهزه للمهمه

الشخص:ايوا جاهزه

ارسلان:تمام ربنا معاكى

بدأ الشخص دا ينزل من على السلم بهدوء مريب ووقف قدام مكتب معتز ودق على الباب بهدوء مرعب لكن لم ينتبه معتز 

مسك هذا الشخص فازه من على الطوله ودفعها فالارض عملت صوت على اثارها خرج معتز من المكتب وكان الشخص دا ماشى خارج بره الفيلا ومعتز لمحه وخرج وراه

معتز: مين انت استنى عندك

التفت الشخص لمعتز وابتسم ومشى بسرعه رهيبه

معتز انتفض من شكل الشخص دا وتاها ف ذكرياته واول مافاق ملقاش الشخص دا

معتز: مستحيل ازاى دا يعني طب راح فين

بدأ يلف حولين الفيلا لكن مفيش اثر دخل الفيلا التانى وطلع اوضته

__________________

واشرقت الأرض بنور ربها

واستيقظ معاذ قبل اى احد فالفيلا وانطلق على قسم البوليس وطلب يقابل مراد وفعلا بعد وقت دخل مراد مع العسكرى ووشه مليان ضرب وهدومه مبهدله

معاذ بسخريه: اوووووه بقا كل دا حصلك من ليله واحده هنا

مراد:انت عايز اى يعنى تعتدى على بنتى وتجبها فيا انت اى ياخى شيطان

معاذ:من بعض ماعندكم هههههههههه المهم لو عايزنى اخرجك من هنا تروح تطلب السماح من شهد الدمنهوري

مراد:وان معملتش كدا

معاذ:هوصلك لحبل المشنقه وكمان معايا ادله انك اعتديت على بسنت ومتقولش بنتى عشان هى مش بنتك ماشى

مراد بخوف من كلامه:تمام ماشى هروح امتى

معاذ:حالا هخرجك وتروح لكن تلعب بديلك كدا ولا كدا هتلاقينى جايبك من تحت الارض تمام

مراد:ماشى

وفعلا معاذ دخل للظابط واتكلم معاها وتم إطلاق سراح مراد ومعاذ اخده ف عربيته وراح الفيلا

فالفيلا كان الكل استيقظ من النوم دخل مراد بهيئته المزريه و

مراد:شهد

شهد التفتت له وبدموع:انت اى جايبك هنا مش كفايه اللى عملتو فيا

مراد بانكسار وقهره:انا جاى اطلب منك السماح والعفو ياشهد حقك عليا الانتقام عمانى

شهد:انا ذنبى من كل دا انى حبيتك انى وثقتك فيك واشتريتك بالغالى وبعتنى بالرخيص

مراد ركع على رجليه:ارجوك سامحينى حياتى هتدمر

شهد قلبها حن: خلاص اذا ولادك سامحو وانت اعترفت بيهم هسامحك

مراد قام وقف وبدهشه:ولادى مش انتى نزلتى الجنين

شهد بدموع:لا مقدرتش انزله

مراد:طب فين هما ولادى

شهد شاورت بأيدها ورا مراد: هما دول ولادك

مراد نظر مكان مشاورت وفتح عيونه بصدمه و

.....

يتبع 

البارت 22_23_24_25_الاخير من هنا 

تعليقات

التنقل السريع