القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ظلمت نفسي الحكايه الاولى الجزء السادس والسابع بقلم ابو السلاطين في موسوعة القصص والروايات

🌹البارت السادس 🌹

🌹ظلمت نفسي🌹بقلم ✍️ سلطان زماني 


هيثم ركب ووصل بعد ما مشيت امي  بساعة 


وفضلت معه علي الموبيل اوصفله الشارع والعمارة 


وطالع ع السلم وحالي مخضوضه علي فرحانه وقلقانه وخايفه. مرتبكه ومش ع بعضي 


دخل وقفل الباب واخدني في حضنه ومسك ايدي الي 


بتترعش وتتنفض من الخوف والرعب


 وقالي اهدي مالك  ايه شفتي عفريت  ولا ايه 


فضلت قاعدة حوالي نص ساعة مكسوفه ولا قادره انطق قام 


قلع الجاكت وقالي مش هندخل بقا الاوضه 


قولتله حمزة نايم فيها قالي تعالي بس مالنا وماله 


ودخلني جوه وقلعني هدومي حته حته وقعد يتفرج علي كل 


حته في جسمي وانا مكسوفه اوي وعماله اداري اماكن في 


جسمي ب أيدي وهو يبعد ايدي


 وحبه نظرته لجسمي اوي كده..


عمر كان بيقفل النور وكان مش بيعمل المقدمات دي فضل 


يدلعني ويعملي حاجات اول مره اشوفها و احس بيها 


حمزة صحي وفضل بصصلي وانا بصيت ل هيثم قولتله تعالي نطلع برا 


قالي هو صغير مش فاهم وانا رايحه معه في عالم تاني 


خالص ومش عايزاه يخلص ومسكه فيه اوي 


..هيثم خلص وطلع اخد دش وانا رحت اديله الفوطه 


قام جايبني من شعري بس بحنيه ودلع وعمل كده معايا تاني 


في الحمام وخرج ولبس 


وقعد يحب فيا شوية وخلاص هينزل وبيحضني وبيبوسني 


 ولقيته فضل يلعب في جسمي قولتله انت لسه مشبعتش قالي لا لسه


 وقلع هدومه وعمل كده معايا ع الأرض وانا حسه اني بحلم 


بعد ما نزل فضل يومين مكلمنيش


 وبقيت اقول لنفسي يمكن معجبتوش أو خلاص خد الي 


عايزه ومش هيسال تاني لقيته بعتلي بيقولي انتي حكاية يابطتي


 مكنتش متخيل انك تبقي بالجمال ده


 قولتله ما انت شفتني قبل ما تعمل كده


 قالي بتكلم عن احساسك وانتي معايا وقعد يفكرني باليوم ده 


قولتله هو انت عرفت الحاجات الي عملتها معايا دي فين قالي عادي اي راجل عارفها 


قولتله لا أنا عمر مش بيعمل كده قالي اتبسطتي طيب ولا 


قولتله اووي ياهيثم أنا كنت حسه اني بحلم


قالي وحشتيني وعايزك تاني 


قولتله أنا لسه من يومين كنت معاك ايه لحقت اوحشك 


قالي بجد عجبتني اوي ومش قادر ابعد عنك 


قولتله لو أطلقت من عمر ياهيثم تتجوزني 


قالي ..بلاش طلاق خلينا كده احسن 


قولتله انت قولتلي انك بتغير عليا منه ومن لمسته ليا ازاي 


بقا عايزنا نفضل كده 


قالي انتي ممكن تتعبي معايا أنا مش مستعد الجواز دلوقتي 


قولتله أنا استحملك ومعاك علي أي وضع بس اعيش معاك 


قالي أنا مليش حد اهلي كلهم في بنا مشاكل ومقاطعهم 


معنديش غير عمي بس الي بكلمه وده الي ممكن يجي معايا 


قولتله مش مهم المهم تخاف عليا وتفضل تحبني كده ياهيثم 


أنا مش عايزة حاجه في حياتي غيرك انت وابني حمزة 


نفسي ياعيثم اخلف منك انت 


قالي انتي قصدك ابنك يعيش معانا 


قولتله بثقه اه أنا مقدرش ابعد عنه ثانيه 


قالي لا مش هينفع أنا مربيش عيال غيري


قولتله ده ابني أنا ياهيثم


قالي ...

يتبع البارت صغير علشان التفاعل بتاعكم صغير النهاية قربت عايز تفاعل جامد اخر 3 حاجات بقا😘🤗



🌹البارت السابع🌹

🌹ظلمت نفسي 🌹بقلم ✍️ سلطان زماني 

قالي أنا مربيش عيال غيري وهيحصل مشاكل كتير بنا بسببه 


قولتله ما أنا هشتغل وهصرف عليه قالي مش حكايه 


مصاريف بس انا مش عايز كده ياريت احترمي رغبتي


ولو مش عايزه تسببه ومش هتقدري ع بعده خليكي معه ومع أبوه


قولتله لو انت الي مكاني وكان معاك ٣ عيال كنت استحالة اقولك كده 


قالي يابطتي أنا عايز ادلع معاكي وافرح بيكي 


ده انا كنت نايم معاكي وهو جنبك ورغم أنه صغير ومش فاهم حاجه 


وكنتي مش ع بعضك ومتوترة مابالك بقا لما يكبر 


قولتله بس هو محتاج ليا دلوقتي مين هياخد باله منه ويراعه


قالي وانا مش محتاجلك يابطتي ومش المفروض تاخدي بالك مني


 بصي بلاش نسبق الأحداث لاني لحد دلوقتي انتي ع زمته 


مطلقتيش


 ف ممكن ترجعي وممكن كمان هو الي ميقبلش اني ابنه 


راجل غيره يربيه 


قولتله انت بجد بتحبني ياهيثم 


قالي بحبك دي كلمة قليلة علي الي بحس بيه معاكي انتي 


حياتي كلها عمري الي نفسي اعيشه وقفلنا 


امي قالتلي جوزك جاي النهارده يلا لمي حاجتك علشان 


ترجعي معه قولتلها مش راجعه قالتلي خالك قال كده قولتلها 


يحكم علي بنته مش عليا


امي زعقت فيا وقالتلي انتي مالك يابت فيكي ايه الرجل 


بيتمنالك الرضا ترضي وايدلك صوابعه العشرة شمع 


قولتلها علشان خاطري ياماما أنا عايزة اطلق


 كرهتو كرهتو ومش بحبه ولا هو كمان


 حياته ممله كئيبة مش مرتاحه ياماما مش مرتاحه 


عمر جيه هو وخالي وحماتي وقعدو معايا اتكلمو وحماتي 


قامت وقالتلي يلا يافاطمه  يابنتي الست ملهاش غير بيت 


جوزها واتعودي لما يكون في حاجه بينك وبين جوزك تفضل 


في شقتكم متطلعش برا ..أنا بقولك الكلام الي بقوله لبناتي 


قولتلها انا اسفه يا ماما أنا مش عايزة ارجع ويعز عليا ارفض 


لحضرتك طلب بس بس انا مش مرتاحه مع ابنك 


عمر جيه يتكلم مامته قطعته وقالتله ممكن تسكت قالتلي 


يابنتي مفيش بيت مفهوش مشاكل الست الشاطرة هي الي 


متخربش ع نفسها ولو جوزها في عيب تحاول تصلحه 


وتعالجة  وكمان فكري في حمزة ولسه هرد اتكلم عمر وقال 


بعد اذن حضرتكم وحضرتك انتي كمان يا ام حمزة أنا عمري 


ما هقبل ع نفسي او كرمني اني اعيش ثانيه مع وحده 


كرهاني ومش عايزاني بس انا كنت عايز اعرف ايه سبب كل 


ده ايه التهمة أو الذنب الي عملته فضلت ساكته مش عارفه 


اقول ايه ومحرجه ولساني مش قادر ينطق سألني خالي قالي 


ده اخر كلام عندك يافاطمة  قولتله اه قالي طيب يابنتي 


اعملي حسابك انك هتسيبي ابنك ومش هتاخدي قشاية


قولتله ليه بقا أن شاء الله 


قالي انتي الي كرهه ومش عايزة 


وانا والله لو شايف أنه غلطان كنت اخدت ليكي حقك تالت 

ومتلت


 انهارت من العياط وفضلت اصوت وقولتله انت خالي 


أنا مش خاله هو


  قالي الحق يابنتي مفهوش خالك وخاله 


ده حق ربنا 


رد عمر وقال لخالي بعد اذنك


 لو مزعلك يافاطمة موضوع العفش أنا والله متنزلك عنه مش عايزه 


أنا زعلان عليكي وعلي البيت الي هيتخرب اكتر من اي حاجه 


شوفي الي عايزاه يافاطمه وانا مش هتاخر معاكي وابني 


طول ما انتي قاعده بيه هنا مع والدتك 


أنا مش هاخده وابقي اجي 


اشوفه كل يومين او اسبوع إنما لو اتجوزتي هاخده


 واستاذن من خالي وخد حماتي ونزلوا وخالي نزل وقال ل 


امي عقلي بنتك الموضوع لسه في أيدينا


 امي قالتله أنا عارفه ايه حصلها


 أنا حسه اني حد عملها عمل أو ملبوسه مش دي فاطمه بنتي 


ولا ده كلامها خالي قالها ادعلها وربنا يقدم الي فيه الخير ونزل

يتبع 

التفاعل ياجماعة وحش اوي اوي

البارت الثامن من هنا 








 

تعليقات

التنقل السريع