الجزء 24_25
_وحشتيني قد عمري والدنيا كلها
مريم ..علي فكرة امي حلفت عليا وخالي اني مرجعش
وخالي قال ل امي فيما بربي ما ادخلك بيت تاني لو بنتك
رجعت الجدع ده بس انا وقفت قصاده ومسكتش
_ حياتي وحشه وضلمه من غيرك يا ريمو دلوقتي الي ردت
فيا روحي تاني
مريم ..أنا لسه من شوية كده كنت بفكر في حياتي معاك وليه
اتغيرت كده وسألت وحده جارتنا قالتلي اني في وحده
عملالك عمل وانت مشيت عليه
_انا سالت وحده صحبي وقالي في شيخ في المنصورة
كويس هرحله أنا محتاجك جنبي اوي الفترة دي ياحبيبتي
أنا طول عمري موظف معرفش اعمل مشاريع ولا أفهم في
الشغل الحر عايزين نفتح مشروع كويس يعيشنا ملوك طول العمر
مريم ..نفتح ياحبيبي منفتحش ليه ..التجارة حبيبي بتكسب
اوي
_ أن شاء الله أنا ناوي اعوضك ياقلبي عن كل حاجه وحشه
شفتيها مني
مريم...كفايا حبيبي اكون جنبك ومعاك ده اجمل عوض منك ليا
_ ربنا ميحرمنيش منك ويخليكي ليا ياريمو
مريم.. أنا من النجمة هروح حمام الثلاث اعمل حنه وارسملك
تاتوه واكنبلك علي حبيبتك بحبك ياحوده
_ حبيبتك مين دي
مريم ..بكره لما اجيلك هتشوفها وتتمتع بيها ده انت وحشها اوي
_ هترجعي من غير موفقتهم عادي كده
مريم ..دي حياتي وانا حره فيها متعملش حاجه في الشقة أنا
لما هجي هروقها ياحبيبي
_ أنا مش هنام لحد ما تيجي ياريمو
مريم ..ههههههههه لا ياخويا نام علشان تكون صاحي وفايق
معايا ومينمش مني يووووه اقصد متنمش مني 😂
_ ههههههههه ماشي ياقلبي خدي بالك من نفسك
قفلت معها وانا مستغرب نفسي جبت حوار الورث ده منين
وايه التغير الرهيب في مريم بعد ما عرفت اني هورث
صحيت الصبح لقيتها بعتالي قال ايه ..بتستاذن قبل ما تنزل
مني قولتلها روحي بس متتاخريش وفضلت افكر في الي
هيحصل بعد كده عايز اوصل للموبيل بتعها ولحد دلوقتي
اسم البرنامج معرفوش ومعرفش هعرف اتعامل عليه ولا
.
وخايف ميطلعش في موبيلها حاجه مدحت كلمني نزلت ليه
قبلته في شقته قالي دي كلمتني فضلت تترجاني
الجزء 25
مدحت كلمني نزلت ليه
قبلته في شقته قالي دي كلمتني فضلت تترجاني اني
معرفكش انها قالتلي اكلمك وكمان بتقولي أنها هتعملي بلوك .
علشان مش هتعرف تكلمني الفترة الجاية انت قولتلها ايه
ياض ويضحك
ضحكت أنا كمان وقولتله كل الي قولته اني ابويا بيقسم
الميراث واني حقي 4 شقق والمحل وارض ومن بعدها
اتحولت قالي يا ابن الاعيبة مش قولتلك دي كلبه جنيه
قولتله علي فكرة دي جت معايا كده انا قلقان اوي من الي
جاي يا مدحت خايف بنت الكلب دي تكشفني قبل ما اوصل
الي انا عايزه قالي جمد قلبك المهم تعالي نجرب البرنامج
حملنا البرنامج من جوجل علي موبيلي وفعلا دخلت لقيت
صور وفيديوهات كتير ليا ولعيالي من اول ما اشتريت
الموبيل وعرفت افتحه واقفله ولقيته سهل مش حوار زاي ما
كنت فاكر كلمتني مريم علي الساعة 8 قالتلي انا هعشيهم
وانزل قولتلها أنا هاجي ياحبيبي اوصلك وبالمره اسلم علي
ماما واعتذرلها قالتلي طب ثواني اصبر اشوفها عملت كتم
وبعد شوية قالتلي اهي بتقولك تعالي اتعشا معانا لبست
ونزلت رحت البيت طلعت لقتها لبسه غويشتين في ايديها
وسلسلة اول ما لقتني باصص عليهم قالتلي دول دهب صيني
امها قالتلي أنا عارفه انك طيب اكيد طلقتك الي عملالك عمل
وقعدت تحكيلي عن وحده جارتهم كانت كده وفضلت
تدعيلي وتقولي اني زاي ابنها وانها مش بتعاملني اني جوز .
بنتها خالص ..وانا كل ده مع الواد ابنها ولفت نظرة حاجه
قولتلها ليه مش تجيبي ابنك يعيش معانا بدال ما انتي كل
يومين تيجي وتعذبي نفسك قالتلي ومش جايه تقول كده
غير النهارده وقامت غمزالي فهمت أنها عايزة تدلعني وممكن
كمان كام يوم يجي عادي خدتها ونزلنا ورحنا شقتنا
اي ده انت غيرت الكالون قولتلها مفتاح ضاع الله الله وركبت
ترباس كمان كنت بتعمل ايه ياواد من ورايا فضلت تستكشف
.
الشقة ولا اكني اول مره تدخولها دخلت اخد دش لقتها قلعت
وجت ورايا تحميني وتبوس فيا ولفت وقالتلي شفت حبيبتك
بقا قولتلها تجنن ياقلبي قالتلي دي هي الي هتتجنن عليك
خلصت وطلعت وهي قعدت في الحمام بصيت علي شنطتها
وفتحت السوسته براحه اوي وكان في سوسته تانيه داخليه
فتحتها لقيت فلوس كتير حوالي 4000 جنيه ورق ب 200
قفلتها تاني دورت ع الموبيل ملقتهوش قفلت الشنطة ولقيت
موببلها تحت هدومها الي كانت لبسها وقلعتها مسكته لقيت
.بنت الكلب عمله ليه رمز وبصمه سبته مكانه وطلعت لما .
شافت موبيلها منور افتكرت اني حد كان بيتصل جت وشفته
خفت تشك فيا قولتلها أنا كنت بشوف الساعة قالتلي مالنا
ومال الساعة دلوقتي اعمل حسابك بكره مفيش شغل قولتلها
ولا بعده كمان ياقلبي مش هروح الا لما اشبع منك قالتلي
علي كده يبقا هتقعد عاطل بدون عمل ...خلصنا وبجد تغير
كامل في كل حاجه صحيت الصبح من الساعة 8 حاسس بيها
وشايفها عماله تروق وتغسل وصحتني قالتلي هغيرك الملايا
حبيبي ونام تاني قمت لقتها بتبوسني وبتحضني بتقولي
اغسل وشك عقبال ما احضرلك الفطار وع الله تشرب سجاير
ع الريق تاني أنا خايفه عليك يادكري 😘
دخلت الحمام افتكرت لما كان وشي غرقان دم وشكلي
وحالتي وقتها اتوضيت وصليت ويدوب بسلم لقتها وقفالي
وبتقولي من امتي يا اخويا قولتلها دول ركعتين شكر لله
علشان ربنا رجعك ليا بالسلامة متعرفيش أنا كنت خايف
ومرعوب قد ايه انك تسبيني قالتلي أنا عمري ما هسيبك ابدا
يانور عيني لقيتها محمره بطاطس وسلقه بيض وجبنه ولبن
خلصنا فطار وعملتلي شاي ولقتها جابت القصافه بتاعة
الضوافر وقصت ضوافر ايدي وقولتلها ورجلي كمان ياحبيبي
قامت قعدت علي الارض وقصتهم ودخلت كملت ترويق وانا
نزلت رحت ل ابويا قعدت معه واخويا جيه وسألني عملت ايه
قولتلهم خير ياحج اطمن اخويا قالي ايوا يعني وصلت ل ايه
قولتله أنا رجعتها اخويا يضرب كف علي كف ويقول ل ابويا
مش قولتلك ده مش هيتعدل دي يابا سحراله
ابويا قاله اصبر يابني نفهم منه قولتله ياحج أنا اضحك عليا
واتنصب عليا واضربت علي قفايا من حته بت صايعه
متسواش مش هديها جنيه وده بنسبالي أقل عقاب ليها
الخاينة دي تستاهل الدبح الموت حلال ربنا تدخل السجن
علي الي عملته فيا مش لديها فلوس أنا مش خ ياحج
ابويا وطي صوتك يلا ..يابني الاذية وحشه المثل بيقول ابعد
عن الشر وغنيله أنا خايف عليك تشدك هي وتاخد تاني مننا
_ لا ياحج أنا عارف أنا بعمل ايه كويس ....اخويا خدني
بعربيته شفته وطلعنا قالي اي الي في دماغك
قولتله عايز اوصل لتليفونها ومعايا البرنامج الي بيرجع كل
حاجه مسحتها واهددها واخليها تخرج بالجلبيه الي عليها
طب ومخدتوش ليه قولتله عايز الاول اتاكد هو عليه حاجه
ولا علشان لو مش عليه حاجه مبقاش كشفت نفسي ليها
واغير الخطة من غير ما تحس ولا تشك فيا ا
خويا طب وهتتاكد ازاي وانا عندهم خدت بالي اني الواد
ابنها بيلعب بابجي علي موبيل امه وبيمسكه كتير وطول ما
العبة شغالة ألموبيل مفتوح وهعرف اتعامل معه عادي
اخويا ايه البابجي دي قولتله دي لعبه المهم أنا هحاول اخد
الموبيل منه وهي مش وخده بالها وانزل البرنامج لقيت عليه
حاجات يبقا خير وبركة ملقتش امسح البرنامج ونشوف حوار تاني
..قالي والي يقولك علي الاسهل من ده كله انت تحطلها منوم
مش انت موبيلك بصمه قولتله اه قالي اعمل نفسك نايم
نمت مسك صباعي وحطه علي البصمة الموبيل فتح قولتله
يخربيت دماغ امك عليا الطلاق انت دماغ بس هجيب منين
المنوم نده علي مراته وقالها اسمه اي البرشام المنوم الي
الدكتور كان كاتبه ل اختك قالت اسمه وقالتله أنها معها منه
حبايتين وقالت إنه راهيب اخويا طحن البرشمتين وقالي في
كوباية عصير يانجم وعشر دقايق هتكون في الغيبوبه وانت
لو لقتش حاجه اقعد سهران ونام جنبها علشان تقوم بعدها
ومتحسش بحاجه قولتله كنت فين من زمان قالي اخوك
ياض خبره برضو المهم يا اخويا أنا جنب الموبيل لو حصل
حاجه في أي وقت لو الفجر كلمني
حلوة كثير
ردحذفمرورك الأروع والأجمل
حذف