القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المطلق والعذراء الجزء الأول البارت 27_28بقلم صابرينا في موسوعة القصص والروايات

٢٧
كانت وعد بااحضان عاصم نائمه 
فااستيقظت من نومها وجدته يتطلع لها 
عاصم:وعد 
وعد:اممم 
عاصم:وعد فوقي عايزك ف موضوع مهم. 
وعد:نعم 
عاصم:تتجوزيني 
وعد:نعم ياادلعدي
ليه هو احنا ضاربين ورقتين عورفي ولا مقضينها 
ف الحرررام 
عاصم:اي البكبورت الي اتفتح عل الصبح دا 
وعد:ماانت بتقول كلام مستفز 
عاصم:انا معملتلكيش فرح زي باقي البنات ولا فرحتك زيهم اذيتك وجرحتك اكتر بكتير 
وضعت وعد يدها علي فمه 
وعد:بس انا سامحتك ونسيت اي حاجه وحشه انت عملتها زمان 
خلينا نبدا من جديد وبلاش نفتكر القديم 
خلينا نبدا عهد جديد وحكايه جديده 
نكون احنا ابطالها 
وعد وعاصم وبس 
نزل عاصم من الفراش 
واتي بعلبه قطيفه حمراء واخرج منها خاتم به حجر الياقوت ذو اللون الاحمر 
راكعا علي قدمه 
تقبلي تتجوزيني للمره التانيه
وعد بعيون باكيه 
موافقه 
قفزت من الفراش باحضانه تستشعر الامان بجواره 
مدت له وعد يدها فالبسها خاتم الزواج الخاص بها 
عاصم:بحبك 
وعد:بعشق امك يامغلبني 
عاصم:لازم نعدي ليفيل البوس 
وعد:لاء 
احنا ف حكم المخطوبين 
بعد كدا تشوف اوضه تنام فيها لحد مانعمل الفرح 
عاصم:نعم ياادلعدي 
وعد:ماليش في مش انت عايز تسعدني 
خليني احس بالي البنات حسوه قبل كدا 
عاصم:بس احنا متجوزين 
وعد بعند :لا احنا مخطوبين ومن النهارده لحد الفرح مش تنام ف الاوضه هنا تاني 
عاصم بسره (انا الي جبته لنفسي) 
وعد:سمعاك علي فكره هاااا 
عاصم بخبث 
ماشي ياعروسه  كلها اسبوع 
وعد:يالا بقي حانرش ميه الاسبوع دا ومتجيش هنا غير لما نتجوز 
عاصم: طيب  ياوعد طيب 
.......................................................................
غادرت ريهام ونور الدين الفندق واستقروا بمنزلهم 
ف منزل ريهام ونور الدين 
كانت ريهام بالغرفه تنظر الي صور قاسم 
كم تشتاق الي حبيبها 
كانت تتحدث الي نفسها 
ياتري هو انا وحشه عشان عشان كدا ياقاسم بعدت عني 
بس لو كنت حتي وحشه ليه تسيبني يوم فرحي ليه متسبنيش قبلها بفتره 
ياتري ياقاسم حبيت واتجوزت غيري 
قدرت واحده تخطف قلبك وانا مقدرتش 
ليه تسيبني وتكسر قلبي يوم فرحي 
ليه ترمي حبي ليك وتكسرني بالشكل دا 
انا دلوقتي مع واحد غيرك 
واحد كويس قوووي ومتفاهم بس لاقادره احبه 
ولا اقادره اعيش معاه زي اي زوجين طبيعين ولا قادره حتي اكرهك 
عقل رافض  وقلب كافر 
لا ليه لادين ولا مله 
مصمم يفكرني بحبي ليك وذكرياتنا سوا 
صحيح الي قال 
ومن امته القلوب بتعمل الصح 
علمتني ازاي احبك ومشيت وكسرتني 
طب قبل ماتمشي كنت علمني ازاي اكرهك 
لبستلك الفستان الابيض وكنت حااسيب عيلتي 
وهجرتني من قبل ما تبتدي حكايتنا 
ليه 
انتبهت ريهام الي  صوت نور الدين القادم 
فخباءت الصوره ف الفراش حتي لا يراها 
نور:ريهام 
ريهام 
ريهام:هاا نعم 
نور :بنادي عليكي  بقالي كتير الجميل سرحان ف اي 😉
ريهام بعبوس :لا ابدا ولا حاجه
نور :طب يالا نخرج 
ريهام:احنا لسه جايين البيت النهارده الصبح حانخرج فين 
نور:اي حته خلينا نغير الروتين تعالي نروح الملاهي 
ريهام:ليه حاتفسح بنت اختك  😒😒
جلس نور بجوار ريهام علي الفراش 
فاارتعبت منه ريهام وتراجعت للخلف 
انت 
ابعد عني 
انت عايز مني اي 
نور:مالك ياريهام خايفه مني كدا ليه 
متخافيش  مني انا جوزك 
امانك وضهرك وسندك 
انا مستحيل ااذيكي 
اطمائنت ريهام له كثيرا 
فجاه 
نور الدين احتضن يد ريهام بين كفيه يشعرها بالامان
واخرج الصوره التي خبائتها ووشعها بين يديها 
نور:انا عارف اني مكنتش اختيارك الاول وان النصيب جبرك عليا 
بس انا مستحيل كنت اسيبك تتفضحي بين الناس ليله فرحك 
وعارف كمان انك كنتي بتحبيه قوووي 
وعارف كمان ان القلوب بتحب الي بترتاحه 
وان عقلك بيقولك اكرهيه بسبب الي عمله فيكي وكسره ليكي  وقلبك بيرفض الكره وبيفضل يديكي الاعذار ليه ويفكرك بذكرياتكم الجميله 
عارف ان القلوب عمرها ماعملت الصح 
وانك مجبوره تكوني معايا ف العلاقه دي 
بس خلينا نحاول نعيش كصديقين مش زوجين 
نرتاح لبعض ونتكلم مع بعض ووقت ماتنسيه وترتاحيلي نبدا حياتنا سوا كااي زوجين 
انا حااستناكي دايما 
انتي مش مجبوره علي حاجه حتي لو كرهتني وماارتاحتيش معايا 
نور كان يتالم لنطق تلك الكلمه الصعبه 
لو الطلاق هو الحل ياريهام حااطلقك ومش حااخليكي تتاذي من العلاقه دي ابدا 
ريهام وشعرت بنغزره  تؤلمها بقلبها  حين ذكرت كلمه طلاق 
نور:بس خلينا دلوقتي نتعامل كااصدقاء لحد مانشوف اقدارنا حاتكون ازاي 
مد نور الدين يده لريهام 
نور:اصدقاء 
ريهام ببتسامه عذبه  :اصدقاء 
.......................... ....................................
ف قصر الشرريف 
ف غرفه الطعام 
كانت السيده جميله واحمد ونوجه يتناولون طعام الغداء 
ولكن  تفاجئوا بعاصم اتي اليهم ويحمل العديد من الاشياء 
وعد: مساء الخير عليكم ياحلووين 
رد الجميع التحيه 
جميله: اي الحجات دي كلها ياوعد 
عاصم:انا حااتجوز وعد تاني 
قررت اعمل حفله جواز لينا لاننا عملناه علي الضيق 
وحضراتكم كنتوا مسافرين ونوجه كانت تعبانه ومعرفناش نفرح بطعم الجوازه 
رات جميله  الفرحه اخيرا بعيون ابنها 
اخذت السيده جميله وعد بااحضانها. 
الف مبروك الف مبروك ياحبيبتي 
نوجا:مبروك يابنتي الف مبروك 
اخذ احمد عاصم باحضانه 
مبروك ياقناص الف مبروك 
اتت الخادمه 
الخادمه:انا جهزت الاوضه الي جنب الجناح ياعاصم بيه 
جميله:عايز ليه الاوضه دي ياعاصم 
عاصم:اسالي الجباره الي جمبك 
قالتلي احنا ف حكم المخطوبين لحد مانتجوز 
جميله :ايوا صح وانت طلبتها من مين 
احمد:عندك حق 
المفروض تيجي تطلبها تاني من اول وجديد 
عاصم:انتوا مع مين بالظبط انا ابنك والله 
رد الجميع عليه 
مع وعد طبعا 
جميله:يالا ياولاد تعالوا كلوا بقي عشان نشوف القاعه والاجراءات دي حانعملها امته 
جلس الجميع علي طاوله الطعام 
جلس عاصم بجوار وعد 
جميله:حاتعملوا  الفرح فين ياولاد 
وعد:ف حديقه القصر حابه يكون الفرح عائلي احنا بس 
عاصم:بس ليه منعملش فرح كبير 
وعد:لا كفايه انتوا جمبي ومعايا 
جميله:الي تحبيه ياحبيبتي 
كانت وعد تاكل الا ان توقفت عن الطعام 
كانت هناك يد تطبق علي يدها اليسري من اسفل الطاوله 
وعد بصوت خيفت 
بس ياعاصم سيب ايدي 
عاصم:لاء 
وعد:عاصم بطل احنا مخطوبين حرام تمسك ايدي 
عاصم:طب مش سايبها 
وعد:حااقولهم 
جميله:في اي ياوعد مالك مش بتاكلي ليه 
عاصم:بقولها كلي من ساعتها مش راضيه 
تعبتني 
جميله:لا ياحبيبتي لازم تاكلي كويس 
وعد بصوت خفيت 
انت مش حاتبطل ابدا البراءه دي 
عاصم: داء بقي اعمل اي 
وعد:😡😡 ماشي ياقناص 
انتهوا من طعامهم  وجلسوا سويا ف الصالون 
وقد اتفقوا علي الاجراءات اللازمه 
وعد:انا حااكلم ريهام  واقولها علي ميعاد الفرح واطمن عليها بالمره 
جميله:انا لسه مكلماها وهي بخير ياحبيبتي راحت هي ونور بيتهم بس 
عاصم:بس اي مالها 
جميله:لسه حزينه وقلبها مكسور علي الي حصل 
عاصم:حاتنسي ياامي 
الالم والكسره صحيح بياخدوا فتره لكن بيتمحوا ف الاخر ثم نظر الي وعد 
وقت ماحانلاقي الحب حاننسي اي حاجه وحشه حصلت 
ثم قبل يد وعد فهي الان زوجته وعشقه 
جميله: ربنا يخليكم لبعض ياولاد 
نوجا وشعرت بضيق بصدرها ووضعت يدها علي صدرها 
وعد:مالك يانوجا فيكي اي 
نوجا:لالا شويه تعب كدا انا حااروح انام وارتاح شويه 
عاصم:ارتاحي ياحبيبتي ومتتعبيش نفسك وبكرا حانروح سوا ناخد جرعه الكيماوي 
نوجا:ربنا يخليك ياحبيبي ويسعدك دايما 
ذهبت نوجا لتخلد الي النوم 
واحمد وجميله ايضا ذهبوا ليخلدوا الي النوم
وبقيت وعد وعاصم جالسين بغرفه الصالون 
كان عاصم يتطلع لوعد بااعين عاشقه 
وعد تخدرت من نظراته لها لكنها ارتعبت حين تقدم عاصم نحوها 
وعد:عن اذنك 
عاصم:رايحه فين 
وعد:حاانام وبعدين انت دلوقتي ف حكم خطيبي 
ومينفعش نقعد ف حته لوحدنا حرام 
كانت ستخرج الا ان وقف عاصم امام الباب 
عاصم:لاء مفيش خروج 
وعد:لوسمحت عديني 
عاصم:بوسه 
وعد:اااي 
عاصم:بوسه واطلعك 
وعد:لاء 
عاصم:خلاص بقي خلينا هنا ونقفل الباب 
واغلق الباب وكان يتجرد من قميصه امامها 
وعد:لاء لاء خلاص 
عاصم:خلاص اي 
وعد:حاديك وامري لله 
عاصم:حاتديني اي 
وعد بنرفزه :عاااصم 
عاصم:خلاص يالا هاتي 
اغمض عاصم عيناه 
اقتربت وعد منه ثم طبعت قبله رقيقه علي خده اليسار 
عاصم:😒😒اي دا 
وعد:بوسه 
عاصم:حد قالك انك بتبوسي ابن اختك 
وعد:اومال عايز اي 
عاصم:دي كانت بوسه بريئه انا عايز بوسه كبار 
+19  ياحجه 
وعد:والله انت قولت بوسه ذنبي اي بقي انك محددتش المره الجايه ابقي حدد 
هربت منه وعد قبل ان يفترسها 
ركضت الي جناحها 
عاصم بصوت عالي 
ماشي يامغلباني 
     .................     ..................
الساعه الواحده مساءا 
كانت نائمه بالفراش 
الا ان شهقت من هذا الذي احتضنها 
وعد بشهقات وخوف استكانت الا ان سمعت صوته. عاصم:ششش مقدرتش انام لوحدي 
وجودك  معايا مرض والبعد عنك موتي
انا بحبك قوووي يامغلباني 
اخذها عاصم بااحضانه ودفن راسه بين ترقوه رقبتها 
يستنشق عبير جسدها 
الا ان تخدرت وعد بين يديه 
وسكنت شهرزاد عن الكلام المباح.............  
.............................  .............................. .......
ف اليوم التالي 
ف منزل نور الدين 
خرجت ريهام من الحمام تحيط المنشفه جسدها 
الا ان شهقت حين رؤيه نور الدين 
فاارتجفت وعادت للخلف 
تخشي من نظرته لجسدها 
راي نور الدين ريهام فلم يتمالك نفسه ذاهبا اليها 
يود تقبيلها 
ولكن 
ريهام:ابعد عني 
لا 
متلمسنيش 
ابتعدت عنه ريهام كارهه اقترابه منها 
نور:انا اسف مش حااضايقك تاني 
خرج نور الدين وبقيت ريهام جالسه تبكي 
فهي تكره اقترابه لها 
هي مازلت تريد قاسم 
تحبه 
وترفض اقتراب زوجها لها 
رن رن رن رن 
ريهام:الو 
وعد:حبيبتي اخبارك اي 
ريهام:الحمد لله انتي عامله اي 
وعد:انا وعاصم حانتجوز 
ريهام:😂😂😂😂 دا علي اساس انكم  كنتوا مقضيانها  الاول من غير جواز 
وعد:سافله زي اخوكي 
ريهام:ههههه طب قوليلي حاتتجوزوا ازاي 
وعد:انا وعاصم حياتنا بقيت مختلفه وحبينا بعض وحانتجوز تاني 
كنت عايزه اادبه  ونتجوز اخر الاسبوع بس البيه رفض بيقولي جاهز ومستعجل 
وكل حاجه جاهزه 
حانتجوز بكرا 
ريهام:😂😂😂😂 مبروك ياعروسه 
يااحلا عروسه 
اخويا دا مجنون والنيييعمه 
وعد:تعالي انتي ونور بكرا 
ريهام بحزن : حاضر ياوعد 
وعد:مالك 
ريهام:يعني انتي مش عارفه 
وعد:صدقيني ربنا شايلك الاحسن مع نور انسي قاسم واتاقلمي مع حياتك الجديده 
ريهام:حاضر 
اغلقت ريهام الخط وارتدت ملابسها 
خرجت من الغرفه فوجدت نور الدين قد وضع طعام الافطار 
تقدمت نحوه ريهام وراسها ينظر للارض 
اسفه 
نور بابتسامه بشوشه 
ولا يهمك اتفضلي الفطار جاهز 
جلست ريهام معه واخبرته عن  حفل غدا 
زواج عاصم ووعد 
ففرح نور لهم ووافق الحضور معها الحفل 
...............................         ................................
كانت ف جناحيها الخاص تمشط شعرها 
فتذكرت ماحدث بالامس 
فلقد كان يعلن لها حبه وعشقه لها 
ولكنها  حزنت حين استيقاظها لم تجده 
ولكنها وجدت بجانبها ورده حمراء وكارت صغير كتب فيها 
اسف ياملاكي عندي اجتماع الساعه 8 حااحضره وحااجي علي طول 
وعلي فكره 
بحبك قوووي 
عاصم 
ابتسمت لكلماته البسيطه فلقد عشقته كثيرا 
عشقت هذا ال عاصم بكل جواريحها 
احبته كثيرا 
هبطت للاسفل 
ف غرفه الطعام 
كانت جميله واحمد ونوجا جالسين 
وعد:صباح الخير
. رد الجميع صباح النور 
جميله:تعالا ياحبيبتي  اقعدي 
وعد:لا انا حااروح عند عاصم 
اعدي عليه نفطر سوا  اصله طلع بدري النهارده 
جميله:فكره حلوه ياحبيبتي 
روحي المطبخ خليهم يحضرولك فطار ليكوا وخوديه وافطروا هناك سوا 
وعد:عن اذنك 
...................    .....................
ف شركه عاصم الشريف 
كان جالس مع عدي 
عدي:الوفد الاجنبي دا رخم 
عاصم:عملوا اي تاني 
عدي:رافضين يتعاقدوا معايا ويتفقوا علي الصفقه 
الست يوستينا هانم عايزه تقابلك شخصيا 
عاصم:ودي اي نظامها 
عدي:مالهاش ف الشباب البيضا بتحب السمر الي زي حلاتك 
عاصم:لا دي ارميها برا الشركه ومتتعاقدش معاها ابدا 
عدي:طيب 
كانت هند جالسه بالخارج تراجع الملفات ولكن قاطعتها امراه بيضاء ف اوائل الثلاثنيات ذات شعر احمر ناري وشفاه ممتلئه 
وجسد انثوي جميل 
هند:رايحه فين يافندم 
تحدثت المراه 
يوستينا:اود مقابله السيد عاصم 
هند:في معاد سابق مع حضرتك 
ي ستينا:لا 
هند:مقدرش ادخلك اسفه 
تجاهلت يوستينا السكرتيره ودلفت للداخل 
كانت هند تنادي علي تلك المراه 
ولكن اقتحمت يوستينا غرفه مكتب عاصم. 
عاصم بغضب وصوت عالي 
انتي مين وازاي تسمحي لنفسك تدخلي مكتبي بالطريقه الهمجيه دي 
عدي:دي مدام يوستينا من الوفد الاجنبي الي قولتلك عليه 
يوستينا:اعتذر ولكني اود الحديث معك 
عاصم:بررررررا 
يوستينا:ماذا 
عاصم:اطلعي برررا 
تفاجئت يوستينا منه ايرفض كتله الانوثه تلك ويخرجها للخارج  
يوستينا:اود التحدث اليك ولن اخرج قبل ان نتحدث 
عاصم:حااجيبلك الامن 
عدي:اهدي ياعاصم شوفها عايزه ااي 
وبلاش عصبيه 
اتفضلي يامدام يوستينا 
عن اذنكم. اخذ عدي هند وخرجا من الغرفه 
جلس عاصم علي مكتبه  ينتظر منها ان تتحدث 
ولكنها اقتربت من مقعده وجلست علي المكتب واصبحت تواجهه 
اراد عاصم ان يقف ولكنها منعته بيدها الاثنتين 
عاصم:انتي بتعملي اي 
تلاعبت يوستينا برابطه عنقه 
اريدك ايها الاسمر 
...............................    ...................
اتت وعد لغرفه عاصم ولكنها لم تجد هند فدخلت الي غرفه مكتبه عاصم فرات  فتاه ذو شعر احمر تقترب من زوجها 
وتقول له اريدك 
وعد  وجرت يوستينا من شعرها 
وضربتها ف رجلها وكعبلتها  لان يوستينا اطول من وعد 
وقعت يوستينا ف الارض 
واعطتها وعد المزيد والمزيد من الضربات 
كانت يوستينا تصرخ 
وتصرخ 
ووعد تتحدث :ابدا والله لو فضلنا للصبح ماانا سيباكي 
وكانت تسبها لاقترابها من زوجها 
وعد:والله مانا سيباكي
لم يريد عاصم ان يتدخل فترك زوجته تضربها ولكنها تدخل حين سمع صرخات يوستينا تزداد 
وان الموظفين سيتجمعوا و يوستينا الان لا تستطيع التنفس 
امسك عاصم وعد من خصرها ورفعها عن يوستينا 
وعد:ااابعد عني ااابعد عني 
واخذت تركل قدمها بالهواء حينما كان يحملها 
وعد:والله لاموتك 
سيبني عليها 
دخلت هند واخذت يوستينا للخارج تاركه وعد وعاصم بمفردهما 
عاصم:بس ياوعد سبيها
وعد:ابعد عني
انزلها عاصم ووقفت امامه غاضبه 
انتي بتحوشني عن حبيبه القلب اي عجباك هي اوي 
عاصم:وعد انتي بتقولي اي 
وعد:ماهي حبيبه القلب طبعا 
كانت قاعده علي رجلك 
عاصم بغضب وصوت عالي 
وووووعد 
وعد بغضب اكبر :   طلقني 
امسم عاصم كتفي وعد بقوه غارسا اظافر يده بلحمها 
متحدثا من بين اضراسه 
انتي بتقولي اي 
وعد بغضب ووجع :اااه 
دراعي ابعد عني 
عاصم :بتقولي اااي 
وعد:طلقني 
ع
ولم تكمل كلمتها لسقوطها علي الارض باكيه 
هبط عاصم للارض 
عاصم ناظرا لها بااعيونه 
طلاق مبطلقش 
انتي ملك عاصم الشريف وبس 
وقبلها بقوه وقسوه 
حتي ادمت شفاهيها 
الا ان تحولت قبلته الي قبلات وحشيه علي وجهيها وكانت وعد تضربه بقوه 
الا ان شعر بدموعها 
وابتعدت عنها 
ابتعدت عنه وعد وخرجت من المكتب الي المنزل باكيه
جلس عاصم غاضب وكسر الاثاث بالمكتب فما كان يريد ان يحدث ذلك 
عاصم:اووووف انا مكنش لازم اعمل كدا 
طب اعمل اي هي الي استفزيتني 
طب هي كمان عندها حق ف الي عملته وبعدين معاكي ياوعد 
.....................    .....................................
بعد نصف ساعه 
وصلت الي  جناحها ودخلت تبكي وتبكي
فلقد عاملها بقسوه  وصفعها علي وجهيها 
بعد ساعه دخل اليها عاصم ووجدعا علي حالها مازالت تبكي 
وعد:اطلع بررا 
عاصم:دا بيتي 
وووعد:خلاص اطلع انا برااا 
عاصم بغضب :وعد انتي اتجنينتي 
وعد:اتجنينت عشان دخلت لجوزي لقيت واحده قاعده علي رجله 
عايزني اعمل اي 
اجيب اتنين لمون واطريلكم القعده 
اقترب عاصم منها 
اسمعيني بس انتي فاهمه الموضوع غلط 
وعد:اي كانت عينك مطروفه وبتنفخلك فيها 
عشان كدا كانت قاعده علي رجلك 
عاصم :ممكن تخليني افهمك 
Flash 
كانت يوستينا تقترب من عاصم قائله 
اريدك ايها الوسيم 
منذ قدومي الي هنا وانا اسمع عنك الكثير ايها القناص 
واقتربت منه 
لكن عاصم ابعدها عنه بعنف
انا متزوج واعشق زوجتي ولا مجال للعارهات بيني وبين حبيبتي 
اصطنعت يوستينا الوقوع  ووقعت  علي قدم عاصم 
Back 
عاصم:فهمتي 
وعد:والله 
عاصم:انتي مجنونه ياوعد انا بحبك ولا يمكن اخونك 
انا بحبك يامجنيناني 
ووعد:والقلم الي ضربتهولي 
عاصم:تستاهلي
وعد:عاااصم 
اقترب منها عاصم يقبلها علي خدها وتحدث ببحه روجوليه جذابه 
اسف ياوعد تنقطع ايدي قبل 
وضعت وعد يدها علي فمه 
وعد:بعد الشر عليك 
قبل عاصم يدها ومسح دموعها العالقه بعيونها 
بشفاهيه 
عاصم:سامحيني 
وعد:بحبك 
بس وديني لو شوفت البت الي ضاربه دكو احمر دي 
عاصم:هههههه لا ابدا انا طردتها
وعد:اه بحسب 
...............................................    .....................
اليوم التالي 
اتت ريهام  الي قصر الشريف 
لتري عائلتها فهي اشتاقت لهم كثيرا 
اخذت ريهام والدتها بالاحضان 
جميله:ياحبيبتي وشك زي البدر المنور 
ريهام:ليه وانا كنت قرد الاول يعني 
جميله:ههههه بس يا لمضه 
اتي اليهم احمد 
احمد:حبيبه ابوها نورت 
ريهام واخذت والدها بالاحضان 
وحشتيتي قووي يابابا 
احمد:وانتي كمان يالمضه 
ومسكها من الخلف زي الارنب 
ريهام:ياجدعان حرام عليكم والله انتوا جايبيني عشان تعذبوني 
احمد:بس يازفته 
ريهام:يادي الزفته وسنين الزفته 
طب والله لاقول لماما انك كنت بتخليني اجيبلك حلويات وانت الدكتور مانعك منها 
جميله:ااااحمد 
احمد:اخص عليكي ياجميله انتي حاتصدقي بردو كلام بنت الكلب دي 
جميله:احمد الفاظك هي البنت ناقصه تفسد الفاظها 
ريهام بسرها هي دي الفاظ ياحجه اومال لو طلعتلك القاموس بتاعي  حاتسروقي مني اكيد.  😂😂😂
اروح انا بقي اشوف وعد 
ريهام:هي  وعد فين 
جميله:فوق بتجهز 
ريهام:حااطلع اشوفها 
جميله:روحي ياحبيبتي وانا حااروح اشوفهم خلصوا تزين الحديقه ولا لسه  وانت يااستاذ احمد 
تعالا اما نشوف حكايه الحلويات دي 
.......... في جناح وعد........ 
كانت وعد تعمل بااهتمام فزينت الجناك بالزهور الحمراء علي الفراش ورسمت قلب احمر بالورود 
ووضعت الشموع بكامل الجناح وغيرت ديكور الغرفه 
والاثاث 
دخلت ريهام الجناح 
الله اي الجمال دا ياوعد 
وعد:عجبك 
ريهام:دااحلا من جناح السلطان سليمان 
وعد:مين السلطان سليمان دا 
ريهام:دا واحد بيبيع هريسه ف الهرم 
وعد:اهااا ودا ماله بالجناح 
ريهام ضربت ايدها علي دماغها 
صبرني يارب 
في حد ميعرفش حريم السلطان 
السلطان سليمان والسلطانه هويام 
دوول عليهم بوسه 
وعد:سااافله 
ريهام:😂😂😂😂 وحشتيني يادودو 
وعد:واخذتها بالاحضان 
وانتي كمان ياروحي بس تبطلي سفاله بقي 
ريهام :😂😂😂😂 اهو بحاول 
يالا بقي نجهز عشان الحفله 
عزمتوا مين 
وعد:العيله بس انا وانتي وماما جميله وبابا احمد ونوجا وجوزك 
ريهام اصيب بغصه ف قلبها فهي لم تكن تريد بان تتزوج منه 
ريهام:وخالوا اكيد جاي 
الحفله ماما عزمته 
وعد:معرفهوش 
ريهام:انتي تعبتي وقتها ف الفرح وملحقتيش تتعرفي عليه 
تعالي يالا نجهز ياعروسه 
..............الساعه 8مساء............
وضعت وعد اللمسات الاخيره من المكياج 
وارتدت فستان زفاف يشبه ملابس الحوريات 
كب من الصدر ضيق الا الركبه يتدللي بااتساع كبير 
كانت جميله حد اللعنه 
وجعلت شعرها علي جانب كتيفها وزينته بورود الياسمين 
وووضعت الطرحه البيضاء علي وجهها وغطته 
فكانت كالحوريات الهاربات من الماء 
ريهام:ماشاء الله ياوعد 
قمررر اي الجمال دا 
وعد:بجد طالعه حلوووه 
ريهام :قوووي 
وعد:ربنا يخليكي ليا 
دق دق 
ريهام  وغطت وجه وعد 
ادخل 
دخلت نوجه والسيده جميله 
جميله:مبروك  ياوعد الف مبروك ياحبيبتي 
واخذت وعد بااحضانها 
وعد:الله يبارك فيكي ياماما 
نوجا:عقبال مااشيل ولادك ياحبيبتي 
والعب معاهم 
اخذت وعد نوجا بااحضانها يارب ياحبيبتي 
ريهام:يالا بقي ننزل 
جميله :احمد حايجي  يسلم وعد لعاصم 
دلف احمد اليهم 
الف مبروك يابنتي 
ماشاء الله قمر 
وعد:الله يبارك فيك يابابا 
تباطئت وعد بذراع احمد 
وهبط بها سلالم القصر وخرجا الي الجنيه 
فكان الحفيل صغير جدا فقط يحتوي علي عائله الشريف 
وبعض الاصداقاء المقربين لهم 
سلم احمد وعد لعاصم 
احمد:عاصم خلي بالك من الحوريه بتاعتك 
احنا ياابني بينكتبلنا الحوريات دوول ف الجنه بس واضح ان حوريتك نزلتلك علي الارض 
خلي بالك منها 
اخذ عاصم وعد
ورفع الطرحه ليري وجه القمر فقبلها علي جبهتها 
واستنشق عبير شعرها 
فلقد اصبحت كالهواء الذي يتنفسه بدونها تتوقف الحياه 
احمد:ربنا يهنيكم 
تركهم احمد وذهب ليري الضيوف 
همس عاصم بااذن وعد 
عاصم:اخيرا قلبي رجع تاني مكانه 
وعد :ليه هو كان فين 
عاصم:موجوع 
وعد:ليه 
عاصم:عشان بعدتي عنه 
وعد:وانا حاافضل موجوده دايما جمبك ومش حااسيبك ابدا 
عاصم:بحبك 
وعد:انا بحبك قووووي 
قبلها عاصم قبله شوق وحب 
قبله ليعلن بها ملكيته لها 
انتي لي 
ولا احد غيرك 
فقط ملكي 
ملك عاصم الشريف 
كانت وعد لاول مره تبادله القبله 
ثم توقفوا لسماعهم تصفيق الضيوف 
فلم تتحمل وعد واختباءت بااحضان زوجها 
عاصم:انتي من بوسه عملتي كدا 
لا ياوعد التقيل جاااي 
تناست وعد خجلها 
وعد:ساااافل 
اخذ عاصم وعد وتراقصوا علي اغنيه هادئه 
كانت تنظر اليهم بنظره حزينه. 
تحسد ذلك الحب 
فهي لم تحظ بالزواح بمن تحب 
تسمحيلي بالرقصه دي 
ريهام:لا انا تعبانه ومش قادره ارقص 
نور:انتي قمرر قوووي النهارده 
ريهام:ميرسي 
كانت ريهام ترتدي ثوب اسود براق وحجاب مناسب للثوب 
ووضعت لمسات ميك اب رقيقه 
فكانت جميله 
نور:مالك ياريهام تحبي تروحي لو تعبانه 
ريهام:لا انا حااروح اقعد مع ماما شويه 
نور:تمام 
ذهبت ريهام لتجلس بجوار جميله 
عدي:مالك يانور واقف لوحدك ليه 
نور:ابدا مافيش 
عدي:استحملها يانور هي دلوقتي فاقده الثقه بسبب الي حصل 
استحملها وهي لما تشوف حبك ليها حاتحبك قووي 
واحده واحده معاها
نور:انا معاها بس هي الي مصممه تقفل قلبها 
عدي:ماتجرب انت تدخل من الشباك 
نور:امشي ياعدي مش ناقصه تفاهتك 
غوررر 
عدي:طيب ياعم متزوقش 
كانت وعاصم  يرقصون علي تلك الاغنيه 
وعاصم بين الحين والاخر يتغزل بزوجته 
عاصم:انا اسعد واحد ف الدنيا دي كلها 
تعرفي 
وعد:اي 
عاصم:لو قالولي من 5سنين اني حااتجوز وحاكون  فرحان كدا زي ماانا حااطير من الفرحه دلوقتي 
مكنتش صدقتهم 
انا نورتيلي العتمه 
وطلعتيني من السواد 
السواد الي اكل قلب عاصم الشريف 
انا مديون ليكي بسعادتي ياوعد 
اطلبي اي حاجه عايزاها واحققهالك 
وعد:اممم طيب حااطلب ف الوقت المناسب بس خليك عند وعدك انك حاتحققلي اي حاجه عايزاها 
عاصم:موافق يابرينسس وعد
انتهي الرقصه 
وعرف عاصم وعد علي افراد العائله والاصدقاء المقربين 
الا ان اتي العميد 
عاصم:احب اعرفلك بقي للعميد 
ايمن عز الدين 
خالي 
وعد:اهلا وسهلا ياعمي 
العميد بخبث :اهلا بيكي يابنتي 
انتهي حفل الزفاف 
وحمل عاصم زوجته ليصعدا لاعلي 
وعد:عاصم رايح فين 
عاصم:حانعدي ليفيل البوس دا بقي 
......................................     .................. .....
    بعد مرور اسبوع 
كانت ريهام تستحم فخرجت بالمنشفه تحيطها بجسدها. 
نور حاول التقرب منها ولكنها منعته 
نور:يبقي كلامهم صح 
ريهام لاتدري مايقول 
انت بتقول اي 
نور الدين بغضب ويضغط علي كتفيها باظافره 
انت مش مخلياني اقربلك ليه 
هااااا 
دايما رافضاني ليه 
خايفه اعرف انك مش بنت 
وان قاسم اخد منك عذريتك عشان كدا سابك قبل الفرح بساعه 
ريهام صفعته علي وجههه 
اخررررس 
انا اشرف منك ومن الي زيك انت ازاي تقول عليا كدا
تغيرت ملامح وجه نور الدين 
وظهر الغضب الشديد علي وجهه 
شعرت ريهام بالخوف وظلت تتراجع للخلف الي ان 
فشعرت ريهام بصغر المسافه بينهم فتراجعت للخلف الي ان وقعت علي السرير 
انقض نور الدين عليها 
واحكم قبضتيه علي يديها مثبتا حركه يديها وقدماها
كان نور الدين يشتم عبير جسدها ودفن راسه بعنقها يستنشها وكاانه ادمن رائحتها ثم اخذ يقبل رقبتها بعنف شديد واتجه الي وجها
كانت ريهام تصرخ 
ريهام:ابعد عني 
ابعد عني 
سيبني  ياحيوان 
سيبني انا بكرهك 
ياااقاااسم الحقني 
سيطر الغضب علي نور الدين   
فلم يشعر الا وهو يصفعها عده صفعات 
فكيف لها باان تذكر  اسم رجل اخر غيره
كان يقبلها بعنف  شديد قبلات كثيره علي وجهها 
وسائر جسدها 
ويضربها الا ان فقدت الوعي
فااجردها من المنشفه 
فااخذ  ماكان يظن انه حقه
وانه الشرع 
واستباح حرمه جسدها الضعيف 
اغتصبها بعنف 
اغتصب زوجته بعنف شديد تحت شعار انها ملكه وانه زوجها لم يراعي مشاعرها او صغر سنها 
كان كالحيوان يجري وراء شهواته 
حين وصل الي مبتغاه منها 
واعلن ملكيته علي جسدها وباانها اصبحت حرم نور الدين 
ولكنه تفاجا
اييي 
         عذراء 
Stop 
توقعاتكم بقي للي حايحصل


الفصل 28
نتهي زفاف وعد وعاصم 
وذهب بها ليكملا حياتهما بالسعاده وحب فقط الحب الذي جعله يتخلص من عقدته والسبب الحب 
حمل عاصم وعد بين كفيه وصعد بها للاعلي 
............ف جناح وعد وعاصم ..........
كانت الاجواء هائه ومزينه بالورود والشموع 
كان عاصم مازال يحمل وعد بين يديه 
حاوطت وعد رقبته بيديها الصغيره 
وعد:انا زينتها باايدي عشانك 
عاصم:بحبك 
وعد:لامته حاافضل اعلم فيك ياقناص مبتتقالش كدا 
وقبلته وعد بجنون علي شفاهيه تبث بها اشواقها وحبها له ثم فصلت قبلتها متحدثه 
بحبك 
وعاوزه اجيب ولاد كتير شبهك 
عاصم:ماتيجي 
وعد:اجي فين 
عاصم:نجيب مليجي 
وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح 
لاول مره كانوا سعداء فالحياه ليست بالقاسيه ولكنها تتيح لنا الفرص للبقاء 
.......................................................   .............
بعد انتهاء الحفل 
عادت ريهام مع نور الدين الي منزلهم 
نور:كانت الحفله جميله قووي 
ريهام:اه فعلا 
نور:وانتي كمان كنتي قمر قووي 
ريهام:عن اذنك تعبانه وحاادخل انام 
امسكها نور الدين من ذراعيها ولكنها اختل توازننا 
وسقطت علي صدره 
فااخذها بااحضانه ينهل من شهد شفتيها التي تشبه حبه الفراوله 
ابتعدت ريهام عنه غاضبه 
انت ازاي تسمح لنفسك تقرب مني 
نور:انتي مراتي 
ريهام:دا ميدكش الحق انك تقرب مني غصب عني 
نورالدين:وانا مقربتش منك غصب عنك بالعكس سايبك براحتك بس انتي الي مصممه تكوني بعيده عني 
ريهام:وانت لما تقرب مني كدا حااقرب منك 
عايز جسمي وبس 
صفعها نور الدين علي وجهها كيف لها باان تتحدث مثل هذا الكلام عنه  كيف لها ان تراه رجل شهواني يبحث عن غرائزه معها فقط 
كيف لها باان تقول هكذا عن نفسها فهي ملكه قلبه وليست عاهرته 
نور الدين بغضب شديد 
انت مراتي ياهانم مش واحده جايبها من الشارع عشان جسمها وبس 
ولو كنت عايزك عشان جسمك كنت اخدته من زمان قوووي بس انا مش حيوان بجري ورا شهواتي 
عايزك تكوني معايا بقلبك قبل جسمك 
بس الواضح انك واحده غبيه 
ريهام:مسمحلكش 
نور الدين بغضب بالغ 
تسمحي ولا متسمحيش انتي 
معلقه نفسك بواحد طلع مش راجل سابك وهرب من مسؤليته 
ريهام بغضب وكره  مسؤليه مسؤليه خلاص ياسيدي 
خلاص انا عايزاك تخلي مسؤليتك من ناحيتي 
طلقني 
نورالدين: للاسف مقدرش دلوقتي اطلقك بعد فرحنا بااسبوعين 
لان والدك شخص غالي جدا علي قلبي ومقبلتش زمان بنته تتفضح ويتقال عليها عريسها سابها ليله فرحها ولا حااقبل دلوقتي الناس تقول  عليه انو بنته اطلقت بعد جوازها بااسبوع 
ريهام:ناس ناس ناس ناس 
كل حاجه كلام الناس ملكش دعوه بكلام الناس وطلقني 
نور:انتي مش عايشه لوحدك ف صحرا
في ناس ومجتمع وعادات وتقاليد 
ولو مش خايفه علي سمعتك خافي علي سمعه اهلك 
ريهام :انا بكرههك
بكرهك يانور بكرهكم كلكم 
نور بغضب شديد ترك المنزل وغااادر 
وقعت ريهام جاثيه علي الارض تبكي 
حتي انت يانور 
ليه تجرحني كدا 
......................................................................
استقل سيارته غاضبا 
كيف لها باان تقول له اكرهك كيف لها باان تقارنه بهذا الذي تركها 
هو احبها فقط اهو ذنب ارتكبه لانه عشق تلك المجنونه 
نور بغضب وهو يتذكر كلمه ريهام 
بكرهك 
ضرب بقوه علي مقود السياره 
غبيه غبيه غبيه 
حاتفضلي لامته عاميه 
انا بحبك 
هدا قليلا ثم ذهب الي والدته ليطمئن عليها 
...........ف منزل والده نور الدين........... 
كانت سعاد والده نور الدين جالسه هي وابنتها 
ليلي 
ليلي:كدا ياامي اتفاجيء انو اخويا اتجوز من غير مااعرف 
اي هو انا بعد مااتجوزت مابقتش بنتكم 
سعاد:ياليلي يابنتي 
مش كدا خالص الموضوع جه فجاه 
ثم سمعوا صوت الباب يفتح 
دلف نور الدين للداخل 
نور:ليلي حبيبتي 
ليلي:حبيبتك بجد 
اعرف ان اخويا اتجوز وانا زي الاطرش ف الزفه 
نور:كل حاجه جت فجاه 
ليلي:فجاه ازاي يعني مكنتش تعرف انك حاتتجوز يعني 
سعاد:بالظبط كدا احنا كنا رايحين عشان نحضر فرحها 
ليلي:لا فهومني كل حاجه 
سعاد وقصت لها كامل القصه 
ليلي بغضب 
انت مجنون يانور 
نور:ليلي لو سمحتي صوتك 
ليلي:صوت اي وزفت الي انا اختك الكبيره واخاف عليك انت ازاي تتجوزها 
سعاد:اهدي ياليلي وفيها اي 
ليلي:واحده عريسها سابها ليله دخلتها فيها اي 
اي الي يخليه يسيبها اذا كان خلاص مفضلش حاجه ياخدها منها 
نور الدين صفع اخته صفعه مدميه 
نور: اخرسي ولا كلمه 
ليلي:بتضربني يانور 
نور:واقتلك كمان الواضح انك نسيتي دينا وتربيتنا  يادكتوره يامتعلمه يا بتاعه الاخلاق 
ازاي تدخلي ف العرض والنسب وخصوصا ودي بقت مرات اخوكي 
ليلي:وانت ليه بتتكلم كدا  كلام جرايد 
سعاد:ليلي كفايه 
ليلي:لا ياامي  هو انا معرفش اخويا ولا اي 
الواضح انك انت وهي محصلش بينكم حاجه 
نور:الواضح ان قعدتك ف الصعيد علمتك الجهل والتخلف الي بيعمله هناك 
بس باريت متجيش بعد اسبوع وتجوزي بنتك الي عندها 15سنه بحجه انها بلغت وبقيت ست 
ليلي بغضب 
نور مااسمحلكش تجيب سيره بنتي 
نور:والكلمه الجايه الي حاتقوليها علي مراتي 
احسبيها وفكري فيها كويس لاني مش حااضمن تصرفي معاكي بعد كدا 
ليلي:طب اكشف عليها 
سعاد:انتي اتجننتي 
ليلي:اومال تسبيه عايش معاها وهي لامؤاخذه 
لم تتحمل سعاد ماتفوهت بيه ابنتها وصفعتها بوجهها 
سعاد:منك لله منك لله 
انتي بقيتي قاسيه كدا ليه 
هو عشان الي حصلك زمان تعملي كدا 
ليلي:كلهم كدا فيها اي لما يطمن 
سعاد:لا كلهم مش كدا 
اخوكي وجوزك مش كدا 
ليلي:بس المجتمع عايز كدا 
عايز البنت تكون عذراء والعذريه لازم تكون بالدليل القاطع 
نور:اعمل زفه بلدي واتجوز مراتي وارمي عذريتها علي الكل عشان يتاكدوا انها شريفه 
وطاهره 
اعاملها زي البهيمه ف بيتي. 
المجتمع عايز كدا 
ولا العادات المتخلفه الي لسه موجوده عايزه كدا 
اصحي ياليلي لنفسك 
متخليش الي حصل معاكي زمان يعقدك ف عشتك 
دا عشان بنتك 
مش عشان حد تاني 
عن اذنكم انا حااروح 
سعاد:انت لحقت جيت يانور 
نور:اسف ياامي اصلي سايب ريهام لوحدها ف البيت 
خرج نور الدين من المنزل 
سعاد:يابنتي انسي الي حصلك زمان بقي 
ليلي:انسي 
قولي لجسمي ينسي الذل والاهانه الي شوفتها 
ولا قولي  للاعاقه الي ف رجلي تنسي الي حصل 
سعاد:هو انتي عشان اتعذبتي تعذبي الكل 
انتي الي اختارتي زمان جوزك 
ومحدش جبرك عليه 
زمان اخترتيه ومبصتيش لعادتهم وتقاليدهم وقولتي انك بتحبيه ودلوقتي بتعترضي مش دا خيارك 
ارضي بالي ربنا كتبهولك 
ليلي ببكاء 
حاضر ياامي 
انا حاادخل انام تعبانه قووي 
سعاد:ربنا يريح قلبك يابنتي 
مسكينه تعبتي ف حياتك كتير 
ف غرفه ليلي 
كانت تتذكر ماحدث لها 
.......... ف ليله زفافها بالصعيد 
دخلت هي وزوجها الغرفه 
الزوج:مبروك يااحلا عروسه انخلقت 
ليلي بخجل:الله يبارك فيك
دق دق 
الزوج (زين) :حااروح افتح الباب 
دخلت والده زين 
مبروك ياحبيبي مبروك ياحبيبتي 
يالا بقي هاتي البشاره عشان الطبل يروح 
ليلي:يعني اي 
حماتها:هو اي يعني اي 
لازم اهل البلد يشوفوا البشاره وانك عذراء 
ليلي:اي 
زين:دي عاداتنا ياليلي 
لو مكسوفه مني الستات حاتعمل كدا 
ليلي:انت بتقول اي 
حماتها :خلصونا الناس حاتاكل وشي 
ليلي:لالا انا عايزه امشي من هنا 
حماتها :ادخلوا يانسوان 
وقد اجتمعت النسوه وقيدوها 
واتي زوجها لياخذ البشاره 
تجمعت الدموع بعيون ليلي 
عذراء 
تظنون ان الزواج عذريه جسد 
كيف لقطرات الدماء البسيطه تلك باان تكون هي دليل لعذريه الفتاه 
تظنون ان الزواج عذريه جسد 
وماهو غير اتحاد ارواح 
بما تنفع عذريه الجسد اذ كانت الارواح عاهره 
عذراء انه ليس لقب بل لعنه 
#قصه ليلي  بتحصل كل يوم بمختلف الاعمار ف الصعيد وقنا واسيوط واه كمان متستبعدوش تحصل حاليا ف شارع اي واحده فيكم 
دا واقع مش خيال #
وقفت ليلي تمسح دموعها 
وهي تمشي تتذكر ماحدث لها 
فاالبشاره حين اخذت تسببت بااعاقه لها 
فكر جاهل وحب كاذب 
والمجتمع هو الصادق 
خلدت الي النوم اخيرااااااا 
..................................................................
كان نور الدين ذاهب الي منزله يفكر فيما قالته اخته 
هل يعقل ان يكون هذا حدث 
لا لا ريهام مش كدا مستحيل 
بس دي رافضه حتي وجودي جمبها 
لا لا اي يانور هو انت حاتفكر بالطريقه المتخلفه دي 
لا لا مستحيل 
.......................ف منزل نور......... 
دخل نور للمنزل الي ان استوقفه صوت قيء ريهام 
خرجت ريهام من الحمام تمسك بمعدتها 
نور:مالك 
ريهام:ماليش يمكن اخدت برد ف معدتي 
نور:سلامتك 
تركته ريهام ذاهبه لغرفتها 
ف اليوم التالي 
كان نور الدين ارتدي ملابسه ليذهب لعمله 
وكانت ريهام علي حاله القيء منذ امس 
نور:خليني اخدك للدكتور يكشف عليكي 
ريهام:لاء مش عايزه 
سيبني ف حالي 
نور:ازاي وانتي مراتي لازم اهتم بيكي 
ريهام:يااخي طلقني 
هو انت مبتفهمش 
امسك نور ريهام من شعرها 
صوتك 
والفاظك 
اتحكمي فيهم لان رده فعلي مش حااعرف اتحكم فيها 
خرج نور من المنزل وتركها باكيه وحيده 
ريهام:بكرهك يانور بكرهك 
............................ف شركه نور الدين.......... 
ف مكتبه 
دلف سكرتيره الخاص انس وبيده علبه شيكولاه 
انس:اتفضل يافندم 
نور:بمناسبه اي 
انس: ابني الاول حايشرف بااذن الله 
نور:مبروك ياحبيبي الف مبروك 
انس:اشكرك يافندم 
نور:حايجي امته بقي 
انس:دااحنا مكناش نعرف انو حايجي 
الاول افتكرناه شويه برد ف المعده بس لمااتكرر عرفنا بقي بسياته بيتدلع علينا 
نور بشك :وكان بيبقي ف ترجيع 
انس:دي مراتي مكنتش طيقاني كل شويه بكرهك بكرهك 
نور:مبروك 
انس:عن اذنك يافندم 
ظل الشك يحاوط نور 
ويتذكرها ويتذكر حديثها 
بكرهك 
ابعد عني 
متلمسنيش 
برد ف معدتي 
طلقني 
اخلي مسئوليتك وطلقني 
خرج نور من شروده 
لا لا مستحيل دا يحصل 
هي مستحيل تعمل كدا 
ثم 
رن رن رن رن 
نور:الو 
قاسم:اهلا بعريس الغفله 
نور:مين معايا 
قاسم:ازاي ترضي علي نفسك تاخد حاجه مستعمله 
نور:انت مين وبتتكلم عن اي 
قاسم:وتفتكر انا سيبتها ليه قبل الفرح يامغفل 
اكيد عشان مفضلش حاجه مااخدتهاش منها 
نور:انت مين ياابن ال **** 
اغلق قاسم الهاتف 
..............    .....................................
لم يتحمل نور ماحدث وترك مكتبه ذاهبا اليها 

كانت ريهام تستحم فخرجت بالمنشفه تحيطها بجسدها. 
نور حاول التقرب منها ولكنها منعته 
نور:يبقي كلامهم صح 
ريهام لاتدري مايقول 
انت بتقول اي 
نور الدين بغضب ويضغط علي كتفيها باظافره 
انت مش مخلياني اقربلك ليه 
هااااا 
دايما رافضاني ليه 
خايفه اعرف انك مش بنت 
وان قاسم اخد منك عذريتك عشان كدا سابك قبل الفرح بساعه 
ريهام صفعته علي وجههه 
اخررررس 
انا اشرف منك ومن الي زيك انت ازاي تقول عليا كدا
تغيرت ملامح وجه نور الدين 
وظهر الغضب الشديد علي وجهه 
شعرت ريهام بالخوف وظلت تتراجع للخلف الي ان 
فشعرت ريهام بصغر المسافه بينهم فتراجعت للخلف الي ان وقعت علي السرير 
انقض نور الدين عليها 
واحكم قبضتيه علي يديها مثبتا حركه يديها وقدماها
كان نور الدين يشتم عبير جسدها ودفن راسه بعنقها يستنشها وكاانه ادمن رائحتها ثم اخذ يقبل رقبتها بعنف شديد واتجه الي وجها
كانت ريهام تصرخ 
ريهام:ابعد عني 
ابعد عني 
سيبني  ياحيوان 
سيبني انا بكرهك 
ياااقاااسم الحقني 
سيطر الغضب علي نور الدين   
فلم يشعر الا وهو يصفعها عده صفعات 
فكيف لها باان تذكر  اسم رجل اخر غيره
كان يقبلها بعنف  شديد قبلات كثيره علي وجهها 
وسائر جسدها 
ويضربها الا ان فقدت الوعي
فااجردها من المنشفه 
فااخذ  ماكان يظن انه حقه
وانه الشرع 
واستباح حرمه جسدها الضعيف 
اغتصبها بعنف 
اغتصب زوجته بعنف شديد تحت شعار انها ملكه وانه زوجها لم يراعي مشاعرها او صغر سنها 
كان كالحيوان يجري وراء شهواته 
حين وصل الي مبتغاه منها 
واعلن ملكيته علي جسدها وباانها اصبحت حرم نور الدين 
ولكنه تفاجا
اييي 
         عذراء 
كانت ريهام فاقده الوعي 
فقد تعرضت للكثير من الضرب 
تراجع نور عن الفراش وامسك شعره بغل وظل يضرب بيده علي الحائط 
غبي غبي غبي 
ازاي اعمل فيها كدا 
كانت ريهام فاقده الوعي 
حالتها يرثي لها 
دخل نور الدين الحمام 
وملاءه بالماء الساخن 
واتي لها حاملا اياه 
ووضع جسده ف الماء 
كانت تصدر انين خافت لمدي وجعها الجسدي 
ازال  نور عنها الدماء التي ف فمها وانفها 
كان جسدها ازرق وبه كدمات من الضرب العنيف 
حزن نور لما فعله بها 
انتهي من تحميمها واخرج  منامه رقيقه لكي ترتديها 
البسها ووضعها بغرفه اخري 
حتي تنسي القليل مما حدث هنا 
اراحها علي الفراش 
ثم اخذها بااحضانه 
كان يسنشق عبير جسدها 
كان نادم ولكنها حقه 
كان حزين وبذات الوقت سعيد فهي الان ملكه 
ملكه هو فقط 
اخذ العهد علي نفسه باانه لن يتركها فهي ملكه 
هي ملك نور الدين 
.............................................................
كانت وعد بجناحها الخاص 
وعد:عاصم عاصم 
عاصم:امممم 
وعد:اصحي 
عاصم:نعم ياوعد 
وعد:عايزه قصب 
عاصم:نعم ياختي 
وعد:هاتلي قصب 
ماليش دعوه عايزه قصب 
عاصم:بكرا حااجيبلك ياحبيبتي عصير قصب 
وعد:لاء 
عايزه قصب وامصه ماليش دعوه هاتلي قصب 
عايزه قصب 
عاصم:قصب اي يامجنونه الساعه 1بالليل
وضرب كف علي كف 
الله يخربيت الجواز علي الب‘ي بيتجوزه ماانا كنت عازب ومريح دماغي 
وعد وبكت بكاء شديد 
انت انت مش بتحبني 
مبقتش تحبني 
واخذت تبكي 
تفاجيء عاصم من وعد فهي تحولت 180 درجه 
عاصم:انا اسف ياوعد 
حقك عليا حااروح اجيبلك قصب 
وعد :لاء مش عايزه 
وسابته ونامت 
ضرب كف علي كف 
لماانتي مش عايزه صحيتي امي من النوم ليه 
الله يخربيت الجواز والي بيتجوزوه 
وعد:سمعتك علي فكره 
عاصم:مجنونه 
..................................................
ف اليوم التالي 
كان عاصم يرتدي ثيابه 
وعد:عاصم 
عاصم:حاضر مش حاانسي القصب 
وعد:قصب اي مش عايزه قصب 
عاصم:اومال عايزه اي 
وعد:عايزه بطيخ 
عاصم:نعم ياختي 
ودا اجيبهولك ازاي دا ان شاء الله 
وعد:اتصرف انت مش ظابط 
عاصم:انا ظابط مش مخاوي ولا ساحر اجيبهولك ازاي ودا مش اوانه 
وعد:ماليش دعوه 
اتصرف 
وكانت وعد بتتصرف بطريقه غريبه وبتهرش في رقبتها 
عاصم:مالك 
انتي جالك جرب ولا اي 
وعد:اسكت انت حارق دمي 
هاتلي البطيخ 
عاصم:حاضر حاضر 
عديني بقي بدل مااترفض من اول يوم شغل ليا ف الاداره 
وعد:ربنا يقويك ياحبيبي يارب 
قبل عاصم خدها 
وعد:اي دا 
عاصم:اي 
وعد:ريحتك موقرفه قوووي 
ابعد عني 
عاصم:لا ياوعد انتي مجنونه 
مش انتي الي جايبالي perfume  دا من اسبوع 
وعد:لا وحش وحش ابعد عني 
وهات البطيخ 
عاصم بسره ابو الجواز علي اتجوزوه 
انا كان مال اهلي انا بالجواز والزفت دا 
وعد:بتقول اي 
عاصم:حاامشي عشان حااتاخر 
...................................................................
ف غرفه ريهام ونور الدين 
كانت ريهام نائمه بااحضان نور الدين 
كان نور يقيدها بذراعيه 
يخشي من ذهابها 
نور كان مستغرق ف النوم  الا ان ازعجه صوت انين خافت 
ريهام:لا لا ابعد عني 
ابعد عني 
قاااااسم 
نور الدين ابتعد عنها بغضب 
استيقظت ريهام من نومها وحدت نور يتطلع لها بغضب شديد 
خافت منه للغايه بسبب ماحدث لها ولكنها تشجعت ولم تظهر له ذلك
ريهام:بتقول امبارح انك مش راجل شهواني 
وعملت فيا كدا 
ياتري عجبك جسمي 
اه انا عارفه اني حلوه 
يالا طلقني 
انت مش راجل 
صفعها نور الدين علي وجهها بشده 
بلاش تقولي كدا يامدام 
اظن انك الوحيده الي عارفه الاجابه 
ظلت تضربه علي صدره بغل 
بكرهك 
بكرهك 
طلقني ياحيوان 
خليك راجل وطلقني 
امسك نور ذراعيه الاثنتين 
لتتوقف عما تفعله 
نور:ولما تطلقي حاتروحي لمين 
للي سابك ليله فرحك 
اعقلي ياريهام 
انتي الي وصلتيني للحاله دي 
عنادك وغبائك وصلنا لطريق مسدود
ريهام:طلقني انا مستحيل اعيش معاك بعد الي عملته فيا 
نور:ليه 
انتي مراتي والي عملته دا من حقي 
ريهام:اغتصابي من حقك 
انا بكرهك 
فاهم يعني اي بكرهك 
تركها نور الدين تبكي علي ماحدث لها 
وحيده منعزله 
ولكن قبل خروجه 
نور:انا كان ممكن ابقي ندمان علي الي حصل بس لاء 
انا مش ندمان 
تصرفاتك معايا وصلتني لكدا من البدايه 
انتي المسئوله عن الي وصلتله علاقتنا دلوقتي 
...................................................................
كان عاصم بمكتبه 
دق دق 
عاصم:ادخل 
دلفت هند للداخل 
هند:عاصم بيه البريد جاب الرساله دي كامله ع جروب روايات ورده صابرينا
عاصم:من مين 
هند:مش مكتوب عليه يافندم 
عاصم:هاتيها 
فتح عاصم الرساله ووجد فيها 
       تعرف انك اذيتني كتير 
جرحتني 
ذلتني 
كسرتني 
بس طول السنين الي فاتت دي كنت بحاول اعذبك 
واعاقبك 
بس اكتشفت اني كنت بعاقب نفسي 
قبل مااعاقبك 
حااستناك ف المكان الي اتقابلنا فيه اول مره 
حااستناك فيه انا وابنك 
  ...........  .............سيلااااااااا......................



تعليقات

التنقل السريع