القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #اخويا وزوجتي #الحلقه الأولي والثانيه #بقلم دوداا حوده انا دعاء 28سنه متجوزه بس معنديش اطفال مش علشان عندي مشكله لا مستنيه احس اني متجوزه راجل يعتمد عليه في موسوعة القصص والروايات

#اخويا وزوجتي 

#الحلقه الأولي 

#بقلم دوداا حوده 

انا دعاء 28سنه متجوزه بس معنديش اطفال مش علشان عندي مشكله لا مستنيه احس اني متجوزه راجل يعتمد عليه جوزي اسمه محمد مسافر السعوديه ساكنه مع أهله باباه ومامته اول دور وانا التاني وأخو طارق التالت وليه أختين بنات اشرقت وشروق تؤام متجوزين تؤام برضه وطارق متجوز وعندوا ولدين بحس بحاجه غريبه منه على طول مهتم بيا اوي نظرته ليا غريبه اوي اه طبعا ليه حق ماهي مراته مفيهاش ربع جمالي ولا مهتميه بنفسها زي بسمعهم بليل وهما بيتخانو وانا والله ما يبقي ليا ذنب ساعات بخرج ارمي الزباله وهو طالع يشم البرفان بتاعي وهي طبعا اكيد ريحتها توم وبصل 

دعاء قاعده عامله تكلم نفسهاواكتبي  القصه كامله فى جروب بقلم هويدا زغلول والجرس رن 

دعاء :مين برا 

طارق :انا طارق يا دعاء 

دعاء :ثواني بس اجيب الروب اصلي لابسه لبس خفيف وفتحت ازيك يا طارق عامل اي 

طارق وهو عمال يبص عليا :الحمد لله انتي مش عايزه حاجه 

دعاء :اه عايزه اروح لماما بكره 

طارق :طيب اصبري لما ارجع من الشغل اوديكي  القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

دعاء :مش عايزه اتعبك 

طارق :تعبك راحه ولاعايزه محمد يزعل مني ولا اي هو قايل خروج لوحدك لا 

دعاء :عارفه وانا مخنوقه اوي والله نفسي اخرج واتفسح 

طارق :عيني بكره اخرجك قبل ما اوديكي عند مامتك 

وباب طارق اتفتح 

دعاء :اطلع بقي لاحسن مريم فتحت الباب مش عايزه خناق ونكد ليك كل يوم 

طارق :تصبحي علي خير وطلع شقته وهي قفلت شقتها 

مريم :هو انا قولت كام مره متخبطش عليها 

طارق :عايزه اي يا مريم 

مريم :, عايزك تحترمني شويه 

طارق :ياله نبدا النكد 

مريم : مش نكد بس مينفعش تخبط عليها 

طارق :دي مرات اخويا يا مجنونه انتي وبعدين اي اللي عماله في شعرك ده 

مريم :مالو ماانت عارف اني بلفه طاقيه بليل 

طارق :,يا مريم شوفي دعاء جوزها مش موجود وعامله في نفسها اي على طول ريحتها حلوة اوي وشعرها شكله جميل انا نسيت لون شعرك اى من الطاقيه بتاعتك دي 

مريم :, والله هي معندهاش اي حاجه تشغلها فلازم تبقي كده انت عارف ابنك في سنه كام تعرف بيحب اي وبيكره اي انت بتيجي على النوم بس إنما أنا الام والاب هنا 

طارق :, ارحميني مش كل يوم نكد كتك القرف 

مريم :شكرا ليك اخرتها كده 

طارق دخل اوضه الاطفال وفتح الواتس وشاف الحالات ولقاه دعاء كاتبه اكتر حاجه وجعاني على طول الوحده 

دخل كلمها طارق :, واحنا سايبينك لوحدك 

دعاء :, اخوك وحشني اوي والله نفسي يكون عايش معايا تعرف لو هو موجود كنت هعمل اي شئ علشان اخلي مبسوط 

طارق :محمد ده عبيط الفلوس موجوده ليه يسافر  بس الحب والجمال ده يتساب كده حرام 

دعاء :تعبت من اني عايشه لوحدي كل يوم بحط البرفان اللي بيحبه ويبقي نفسي يفتح الباب ويدخل اصحي الاقي دموعي نازله من عيني انا اسفه اني بتكلم معاك كده بس كنت محتاجه حد اتكلم معاه 

طارق :لا طبعا خدي راحتك في الكلام ودخلت مريم الاوضه لبساه اشيك حاجه عندها وحطاه برفان 

مريم :, مش عايزك تنام وانت زعلان مني 

طارق اي الحلوه دي يخربيت كده امال ليه يابنت الناس على طول بالجلابيه القديمه 

مريم : العشا جاهز ياله نأكل الاول 

طارق :تمام يلا بينا وقفل الفون وكانت دعاء عامله تبعت رسايل 

وفجاه سمعوا صويت من تحت نزلوا جري ومن لخمه 

دعاء نزلت لحد شقه طارق بلبس اللي كانت لابسه 

وشفتها مريم اتجننت طلعت لبست م ونزلت علي خبر موت حماها ،،😭😭

يتبع 

#اخويا وزوجتي 

#الحلقه الثانيه 

#بقلم دوداا حوده

دعاء :عمي حبيبي لااااااا 

طارق :انا مش عايز صوت عالي

مريم : بعياط مش مصدقه ده كان كويس الصبح 

الام:وكان لسه قاعد بياكل دلوقتي يا حبيبي 

واتصلت دعاء ب اشرقت وشروق وعرفتهم ونزل محمد بعدها بيومين عقبال ما عرف يحجز وكان طارق دفن باباها القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

محمد :انا عايز اروح المقابر 

اشرقت :انا هاجي معاك 

محمد :لا انا هروح لوحدي 

وفعلا راح وكانوا كلهم قاعدين في البيت عدا اسبوع 

محمد :انا هسافر بعد يومين 

الام :, بسرعه كده 

محمد :معلش يا امي عندي شغل 

دعاء : شغل اي انت لسه جاي 

طارق : خلي يسافر انتي عايزاه هنا ليه 

دعاء :نعم مش لما نشوف الورث هيتقسم ازاي 

شروق : ورث اي اللي يتقسم مافيش حاجه هتتغير كل حاجه هتفضل زي ما هي 

دعاء :مش فاهمه 

الام :بس انتو اي معندكوش دم الراجل لسه ميت وانتو بتفكرو تقسموا ازاي  القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

شروق :اخويا طارق هو الكبير وكلامه هيمشي على الكل 

طارق :انا هدير كل حاجه وكل وحده هتاخد الفلوس اللي كانت بتاخدها وأبويا عايش 

دعاء :ساكت ليه يا محمد 

محمد :اللي تشوفوا صح انا معاكوا فيه 

وطلعت دعاء شقتها وطلع محمد وراها 

محمد :ينفع اللي اتكلمتي فيه ده 

دعاء :, ابعد عني ملكش دعوه بيا 

محمد :في اي يا دعاء اشمعنا مريم متكلمتش

القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

دعاء :علشان جوزها هو اللي هيكون معاه كل حاجه انت هتفضل لحد امتي دلدول 

محمد :شكرا ليكي يا محترمه يابنت الناس

دعاء : محترمه غصب عنك وابعد عني بقي دلوقتي 

ومسكت  الموبيل لقت رساله من مريم 

مريم  : حبيبتي وطي صوتكم شويه معقول الراجل يبقي راجع من السفر كده وتنكدي عليه كده تؤتؤتؤ مش كفايه مش طايق يكمل باقي الشهر 

دعاء : بمزاجي يا قلبي انا اللي مش عايزاه يعقد مش على طول جوزي مش طايقني 

مريم :ربنا يبعد عني وعنك كل شيطانه يارب بتحاول تخرب البيوت 

دعاء :تقصدي اي 

مريم:مقصدتش وبعد اذنك بقي اصل طارق دخل الأوضه ومبقاش يحب أن أمسك الموبيل وهو موجود 

دعاء :وحيات امي لاوريكي 

وتاني يوم صحيت لقت محمد نازل 

دعاء رايح فين  القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

محمد :هروح احجز عالشان اسافر 

دعاء :خد بالك من نفسك 

محمد :, نعم وده من أمتي 

دعاء : اخس عليك يا حماده 

محمد :اصل مش متعود منك علي كده 

دعاء :ولسه يا قلبي ده انا هوريك انهارده دلع عمرك ما شوفته في حياتك هههههههههههه

محمد :وطي صوتك الباب مفتوح 

دعاء :كده يا حماده انا زعلت 

محمد :دعاء متنسيش أن ابويا لسه ميت 

دعاء :وانا جوزي حبيبي وحشني اوي اي حرام ادلع عليه 

محمد :يا حبيبتي ادلعي برحتك بس جوه الشقه 

دعاء :ماشي يا قلبي هظبت الشقه وانزل لماما عقبال ما تيجي 

محمد :تمام يا قلبي ونزلت وراحت ضحكت تاني نفس الضحكه وهو سكت ونزلت تحت لابسه عبايه سمرا بس ضيقه اوي وحاطه ميكب خفيف ومن غير طرحه  القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

مريم :انتي اي اصبري طارق ادخل ثواني 

الام :اي يابنتي اللي انتي عامله ده 

دعاء :عامله اي يا ماما ماانا لابسه اسود اهو 

اشرقت :اسود اي والمكيب ده اي 

دعاء :سامحني يا ماما بس انا واحد جوزي مسافر ومش معقول يشوفني مبهدله كده برضه قبل ما يمشي 

الام:صح يا حبيبتي بس الكلام ده فوق في شقتك مش هنا 

دعاء :الميكب من امبارح هههههه بس نسيت اغسل وشي 

مريم :والله بجد 

دعاء :اه بجد 

مريم : والطرحه اي في الغسيل صح 

دعاء :اي ده هو انا نازله من غيرها يخربيت دماغي والنبي يا ماما هاخد طرحه من عندك 

الام:ادخلي خدي 

محمد :مساء الخير 

الام :مساء الخير يا حبيبي اي حجزت 

محمد :لا محجزتش اتصلت وقولت اني هكمل الشهر 

اشرقت :والله طيب كويس 

محمد :هي فين دعاء 

اشرقت :جوا ادخل شوفها يا اخويا 

ودخل محمد 

دعاء :حبيبي جه وحشتني 

محمد :وانتي كمان بقولك في شنطه على السلم روحي طلعيها 

دعاء :, فيها اي 

محمد :حاجات لزوم السهره 

دعاء : هههههههههههه يخربيت فقرك 

محمد :بس اسكتي وطي صوتك 

دعاء :ماشي ماشى يا قلبي وخرجت انا طالعه يا ماما اغير العبايه لحسن محمد زعقلي 

شروق :اه ماحنا سمعنا صوت الزعيق 

الام:اخرسي يا شروق اطلعي يا حبيبتي 

وطارق قاعد في الأوضه مش طايق نفسه 

طارق :حجزت 

محمد :لا محجزتش 

طارق :ليه 

اشرقت :هو اي اللي ليه ما برحته 

طارق :ويخسر شغله يعني 

اشرقت :ما كل واحد حر 

طارق :هو حر ميرجعش يعيط بقي وطلع شقته وطلعت مريم 

مريم :مالك يا طارق 

طارق :مالي فيا اي 

مريم :والله أسأل نفسك 

طارق :مريم انا مش ناقص نكد 

مريم :انت بتحب مرات اخوك 

طارق :ضربها بالقلم انتي اتجننتي صح  القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

مريم :, انت بتمد ايدك عليا يا طارق 

طارق :لما تقولي كلام يطير فيه الرقاب اقتلك مش اضربك بس 

مريم :والله لمشي 

طارق :في ستين داهيه 

مريم :شكرا ومشيت راحت لاهلها وفضل واقف في الشارع عينه علي اوضه نوم اخو وبعدها بعت رساله ل دعاء 

طارق :انزلي عند امي دلوقتي عايزك ضروري

يتبع 

الثالث والرابع من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع