القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت (31)بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات



البارت (31)بقلم ✍️ سلطان زماني 


مريم .. بالله عليك اوعي تكون عرفته ولا قولتله حاجه ده 


هيفضحني في وسط المنطقة هنا وعند أهله وهيقول كمان ل 


ابنه اني أنه بتاعة رجالة ووسخة ابو س ايدك كفايا بقا 


_ انتي لو فارق معاكي الفضايح مكنتيش عنملتي كده يا كلبه 


وبخصوص ابنك أنا عمري ما حسيت انك ام اصلا ديما يا اما 


مرمي مع امك الي مبتسالش فيه يا أما عند خالك وبودي 


وبعدين ده هو بيقول انك فضحتيه في كل حته هنا وفي 


الورشة والشركة الي كان شغال فيها .تفتكري أنا ممكن 


اصدقك تاني يا بت ولا تسلم ليكي دماغي


مريم ..مسيرك هتعرف انك ظالمني واني بريئة وكنت فاهم غلط


_ ههههههههههه انهي يابلاعة علشان الراجل الي واقف برا ده 


مش فاضيلك أنا يابتاعة سمير ياوسخه


مريم.  ربنا يسمحك أنا مش هرد عليك وعارفه وواثقة اني 


ربنا في يوم هيجبلي حقي 


ضحكت جااامد وسبتها وطلعت امها لقتها بتقولي بالله عليك 


اخر طلب قولتلها من غير ما تقولي مرفوض وابعدي عني 


ياوسخه متلمسنيش  قالتلي عيب عليك يامحمود ده انا زاي 


امك ويعلم ربنا اني كنت بعملك زاي ابني وتبكي


قولتلها أنا امي ست حقانيه عمرها ما دفعت عن الباطل ولا 


كلت حرام ولا تحلف وتقسم بربنا كدب  وانتي عمرك ما 


عملتيني زاي ابنك دي 


كنتي ديما وقفه في صفها ظالمه أو مظلومة 


طلقها قال والله وجيه اليوم الي اشوفكم فيه 


مكسورين وبتشربو من نفس الكاس الي شربتوني منه 


قطعت طلقها وقولت ل امها اخلصي عايزة ايه 


قالتلي هما شهرين بس هنقعدهم لحد ما نلاقي مكان قولتلها 


أنا مقدرش احكم في الموضوع ده 


 طلقها قالي الي تشوفه أنا امشيه


 قولتله لا ده مالك قالها هما اسبوع اكون فيكت 


عفشي وجهزتو علشان انقل في شقتي بمراتي الجديدة


  مريم طلعت قالت ل امها متتحيليش عليهم احنا لينا رب 


اسمه الكريم قولتلها ونعم بالله سلام ياطاهرة


نزلنا وطلقها هيموت ويعرف اي الحكاية ويترجاني ويحلف 


أنه مش هيقول لحد 


_ ياعم انت يهمك في ايه انك تعرف ما خلاص ابنك اهو في 


ايدك وشقتك رجعتلك الي انت عايز وهتموت وتعرفه ده  دي 


حاجه خاصة بيني وبينها  متندمنيش اني كلمتك 


طلقها ..والله نفسي في دليل اثبت ليه ل اهلي ولنفسي أنها 


كانت فاجرة واني كنت مظلوم و علي حق 


_ اهدا  طيب كده وصلي علي النبي 


طلقها ..عليه افضل الصلاة والسلام


اخويا ..هو ياعم اكل وبحلقه واحد غيرك يحمد ربنا اني حقه 


رجعله واكبر دليل انك انت اتظلمت وانك ليك حق  أنه 


رجعلك اهو 


طلقها ..الف حمد وشكر ليك يارب الحمد لله ..بس دي ملهاش 


امان  وغداره وبترجع في كلامها 


اخويا..انت ياعم جبان ليه كده دي مربيالك الرعب صاحب 


الحق عينه قويه  والمؤمن القوي خير واحب عند الله من 


المؤمن الضعيف ..خد رقمي اهو لو في اي حاجه كلمني 


روحنا واخويا دخل يتكلم مع ابويا شوية وانا قاعد مع امي 


عماله توريني صور عيالها وتحكيلي عنهم وعن زينب


ابويا ..خد يا محمود اقولك 


دخلت وقالي قفل الباب ناوي علي ايه يابني 


_ هاخد كل الي حليتها وافضحها هو ده الي هيطفي ناري 


ويشفي غاليلي  يابا 


ابويا ..مالك ومال فلوسها الحرام يا ابني الفلوس الحرام 


هتدخل عليك بالخراب وهتاخد معها الحلال ويرحو 


_ بصيت ل اخويا الي هو ليه عرفته 


ابويا ..اخوك بيحبك وخايف عليك وقالي علشان انا الي حلقته


_ طب ياحج أنا هاخدد الفلوس دي هحطها في دار ايتام 


هتبرع بيها في مسجد بيتبني تجهيز عروسة اكسب ثواب


ابويا .. أن الله طيب لا يقبل إلا الطيب عايز تعمل خير 


وتكسب ثواب بفلوس انت عارف ومتأكد انها حرام  خلي 


المال الحرام مع ولاد الحرام هي ربنا هيحاسبها عليه منين 


كسبته وفي ايه صرفته 


_ يابا ابوس ايدك خليني ابرد ناري اخد حقي انت متعرفش 


دي عملت فيا ايه  هي واهلها ياريت يابا كان عندهم حد في 


عيلتها ذيك كده كان بيدافع عني أو يجي في صفي


 تخيل يابا  أنا الي راجل ومخلف ٣ رجالة وعديت الاربعين 


كنت بعيط وانوح زاي النسوان 


واتف في وشي واتشتمت واتهنت واتقل مني واتزليت بمعني 


الكلمة


 ملقتش حد من عندها يجبلي حقي أو يطلعها غلطانه 


عايزني اسمع كلامك 


ابويا. . ده كلام ربنا يامحمود مش كلامي عايزني اعينك 


واوفقك علي الباطل  يبقا احنا فرقنا ايه عنهم استغفر يابني 


ومتخليش الشيطان يضحك عليك تاني 


يتبع

البارت 32 بعد قليل اوعو تروحوا في حته تانيه

البارت 32من هنا 

تعليقات

التنقل السريع