القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #اخويا وزوجتي الجزء الخامس والسادس بقلم دوداا حوده في موسوعة القصص والروايات


اخي وزوجتي 

#الحلقه الخامسه 

#بقلم دوداا حوده 

طارق :قولي ومش هزعل منك 

اشرقت :, انت واطي وخسيس وجبان ازاي تعمل كده 

طارق :انتي شوفتي اي 

اشرقت :انت عارف وانا عارفه شوفت اي يهون عليك اخوك يا جبان حتي لو هانت عليك مراتك اخوك ازاي وفضلت تعيط 

طارق :غصب عني انا عارف اني غلطان والله بس انتي مش عايشه عشتي انا واحد عايش مع وحده كل حياتها البيت والعيال الغسيل التنظيف انا اخر حاجه فى حياتها القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

اشرقت :برضه مرات اخوك 

طارق :الشيطان والله انا كنت بحاول أبعدها هي اللي قربت مني وبستني انا ندمان والله فعلا علي اللي حصل وكاره نفسي اني صغير في عينك دلوقتي بس بجد انا غلط والله وعايز اكفر عن ذنبي 

اشرقت :, ملكش دعوه بيها خالص يا طارق ولازم محمد يطلقها 

طارق :, هعمل كده ازاي هحكم عليه 

اشرقت :لا نعرفه حقيقه مراته 

طارق :انتي عايزني اقول لمحمد أنا كنت بحب مراتك  القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

اشرقت :لاسيب الموضوع عليا  انا 

طارق :اشرقت مش عايز البيت يولع 

اشرقت :اكيد مش هعمل حاجه الا بذكاء 

طارق : ماشي سبيني وروحي بقي 

اشرقت :لا يا حبيبي هنروح سوا 

طارق :مخنوق والله ومش عايز اروح 

اشرقت :حقك عليا اني زعلتك بس بجد اتخنقت اوي 

طارق :, انا غلط والله بس بجد ندمت  القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

اشرقت :تمام يا حبيبي يلا بينا وروحت البيت 

الام:اللي يشوفك وانتي خارجه ميشوفكيش دلوقتي 

اشرقت اخويا حبيبي ربنا يخلي ليا خرجني وخلاني افك 

شروق :والله طيب يا اختي مالك يا طارق 

طارق :مافيش انا عايز انام 

مريم :طيب يا حبيبي يالله

طارق :لا عايز اطلع لوحدي معلش 

الام:مالو طارق 

اشرقت :اصل طول السكه نتكلم عن بابا 

دعاء:ربنا يرحمه القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

اشرقت :امال فين جوزك 

دعاء :نايم 

اشرقت :طيب ما تطلعي خليكي جنبه الراجل مسافر اهتمي بجوزك شويه ولا هو طول ما هو مسافر حبيبي وحشني نور عيني ولما يبقي هنا تبقي قاعده بعيد عنه 

دعاء :اصل بحب اخلي يرتاح شويه متعرفيش هو بيفرح ازاي لما بيشوفني هههههههههههه 

شروق :ماتلمي نفسك يادعاء العيال قاعده 

دعاء :هو انا قولت حاجه لما اطلع اشوف حبيبي هههههههههههه 

اشرقت :كتك القرف دمك تقيل 

مريم  :اشرقت تعالي جوا شويه 

اشرقت :خير يا مريم 

مريم :عايزه اتكلم معاكي شويه 

اشرقت :تعالي 

الام:اقعدي هنا انتي وهي في اي بقي كل حاجه سر كده 

شروق :في اي يا ماما روحي يا حبيبتي ماتسبيهم 

الام:مش مرتاحه حاسه بحاجه غريبه القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

شروق :وانا بس هنعمل اي اسكتي بنتك فتانه هتيجي تقول دلوقتي 

الام:اتلمي يا بت 

وفي اوضه اشرقت 

اشرقت :معاكي يا مريم 

مريم :فيه اي والنبي 

اشرقت :هو اي اللي فيه في اي 

مريم :اشرقت انا مش عبيطه وعارفه انك شوفتي حاجه في المطبخ 

اشرقت :, لا في الطرقه كان فار كبير يابت  القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

مريم :حرام عليكي وجع قلبي ده 

اشرقت :مريم اسمعي مني الناهيه انتي بتعشقي طارق وعمرك ما هتسيبى شيلي من دماغك بقي اي حاجه  علشان متتعبيش 

مريم :طيب انا صح طارق كان بيعمل حاجه في المطبخ مع دعاء 

اشرقت :اخرسي قطع لسانك بت انتي اتجننتي ولا اي فوقي لنفسك 

مريم :حقك عليا والنبي ما تقولي لطارق 

اشرقت :بطلي بقي الهبل اللي انتي فيه شوفي جوزك بيحب اي واعملي اخر مره جبتي لبس جديد امتي اخر مره عملتي ميكب امتي اهتمي بنفسك بدل ما انتي عماله تفكري ازاي تجيبي نكد لبيتك 

مريم. , حاضر لما اقوم اشوف طارق وخرجت 

اشرقت :, غلبانه والله منك لله يا بومه يا اللي اسمك دعاء وخرجت 

الام :رايحه فين 

اشرقت :, عند محمد ونازله 

شروق :بت هو فيه اي 

اشرقت :, فيلم حلو ابقي اتفرجي عليه هههههههههههه القصه كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

شروق : شوفتي بنتك 

الام ،:والله عسل هههههههههههه وطلعت عند محمد 

اشرقت :, رايح فين 

محمد :نازل عند امك 

اشرقت :ماشي وانا عايزه مراتك 

محمد :خير 

اشرقت : كلام ستات انزل انزل ونزل محمد 

دعاء :, تعالي اتفضلي 

اشرقت :, انا جايه اقولك لمي نفسك وابعدي عن طارق 

دعاء :يا امي خوفت انا 

اشرقت :,انتي بجحه اوي 

دعاء : روحي شوفي جوزك يا حبيبتي اللي كان عايز يكلمني وانا اديتوا علي وشه جايه تلبسينى مصيبه 

اشرقت :, احمد انتي كدابه 

دعاء :, ثواني مش ده الواتس بتاعه برضه 

اشرقت :, لا مستحيل احمد يعمل كده لاااااا 

يتبع 

#اخويا وزوجتي 

#الحلقه السادسه 

#بقلم دوداا حوده 

دعاء :برحتك بس ده اللي حصل وانا هزقته مش علشان خاطرك علشان خاطر انا ست محترمه ومش بعمل حاجه غلط 

اشرقت :لا سيبك من الاحترام ده انا شوفتك بعيني وانتي بتبوسي طارق 

دعاء :والله طيب ابقي اغسلي وشك كويس علشان شكلك كنتي عايزه تنامي 

اشرقت :طلاقك من اخويا علي ايدي 

دعاء هههههههههههه تمام واقعدت عالكرسي مستنيه الورقه يا روحي 

دعاء :ماشي يا دعاء ونزلت 

الام :مالك يا بت 

اشرقت :مافيش 

الام :شكلك ده طبيعي يعني 

اشرقت :ماما ارجوكي مش ناقصه وماسكه الفون بتتصل بحد 

الام :في اي يا بت 

شروق :سبيها تهدي يا ماما بس 

اشرقت :ايوه يا احمد تعالي 

احمد :اجي فين 

اشرقت :هيكون فين عند امي 

احمد :انتي بتزعقي ليه 

اشرقت :احمد اخلص تعالي وقفلت السكه 

الام:تصدقي انك مش متربيه ازاي تكلمي جوزك كده .اشرقت :ماما ارجوكي دلوقتي 

شروق :انتي كنتي عند مين طارق ولا محمد 

اشرقت :هتفرق 

شروق:اه تفرق 

وبعدها بنص ساعه احمد جه 

احمد :مساء الخير 

اشرقت :مساء الخير تعالي عايزك 

احمد :اسلم علي ماما 

اشرقت :لا تعالي الاول ودخلت الأوضه 

شروق :يا خوفي تكون حقنه من العقربه 

احمد واشرقت في الاوضه 

احمد :مالك فيكي اي 

اشرقت :, انت واطي وخسيس وخساره تدخل البيت ده تاني 

احمد :اشرقت انتي اتجننتي 

اشرقت :اي اللي كان بينك وبين دعاء 

احمد :وش اصفر دعاء دعاء مين 

اشرقت :اعمل عبيط الحربايه اللي فوق 

احمد:مكنش في حاجه 

اشرقت :كداب بعياط طلما مش عارف تحط عينك في عيني تبقي كداب كان نفسي اشوفك فعلا صادق وأقول إن عيني كدابه ليه يا واطي ليه 

احمد :وطي صوتك وأما هفهمك علي كل حاجه والله 

يوم ما كنتي بتولدي جودي كانت دعاء عندنا والله والله هي اللي بدأت اه غلط بس والله انا راجل وضعفت 

                        #فلاش باك #

دعاء قاعده في الصاله 

احمد :مساء الخير 

دعاء :مساء الخير احضرلك الاكل 

احمد :هي اشرقت نايمه 

دعاء :لسه نايمه حلا 

احمد :معلش تعبينك معانا 

دعاء :تعبك راحه مهما توام في كل حاجه يتولدوا مع بعض ويتجوزو مع بعض وكمان يخلفوا مع بعض هههههههههههه 

احمد :اه شوفتي بقي ربنا يقومهم بالسلامه 

دعاء :يارب انا مكلتش مستنياك 

احمد :ليه كده 

دعاء :قولت لما تيجي ناكل سوا 

احمد :طيب هطمن علي اشرقت تكوني حطتيتي الاكل 

دعاء :تمام 

ودخل احمد

اشرقت :احمد لطفي النور البنت لسه نايمه والنبي 

احمد :طيب اطمن عليكي 

اشرقت : بخير اخرج بقي 

احمد :طيب اغير هدومي 

اشرقت :غير برا بقولك 

احمد :برا فين مرات اخوكي برا 

اشرقت :يووووو غير في الحمام 

احمد :, ماشي وراح غير في الحمام وراح ياكل 

دعاء :يلا عملت ليك كل الاكل اللي بتحبه 

احمد :, اي ده قلقاس انا بعشقه بس اشرقت شافتك دي بتقرف منه 

دعاء :, واي يعني مانا مش باكل الكوارع بس بعملها علشان محمد كل واحده المفروض تعمل الحاجه اللي جوزها بيحبها مش اللي هي بتحبه 

احمد :محمد ده غبي 

دعاء :ليه كده 

احمد :معقول بسيب وحده زيك هنا ويسافر 

دعاء :نصيبي 

احمد :تعرفي اول مره اخد بالي انك حلوه اوي 

دعاء : هههههههههههه معقول طيب الاكل هايبرد 

احمد :, انتي فتحتي نفسي عالاكل وكلت وفضلوا قدام التلفزيون 

دعاء :, انا داخله انام بقي 

احمد :ليه كده 

دعاء : وانت قوم نام يلا عندك شغل بكره 

احمد :عايز اقعد شويه 

دعاء :يلا قوم تصبح على خير 

احمد :وانتي من اهله ودخلت نامت وراح احمد يبص عليها من خرم الباب راحت غيرت هدومها وبعدها فتحت الباب 

دعاء :ينهار اسود ازاي تقف كده 

احمد :وطي صوتك حقك عليا انا اسف 

دعاء :خدت هدومها انا هطلع ايات عند شروق 

احمد :دعاء والنبي نامي والله ما هعمل كده تاني 

دعاء :, اوعي كده وخرجت 

احمد :, اي اللي أنا عملته ده 

وبعدها كلم دعاء عالواتس 

احمد :, انا اسف والله ما هتحصل تاني 

دعاء :بصراحه انا طلعت لاني خوفت أضعف 

احمد :اي بتقولي اي 

دعاء :احمد انا بحبك من زمان وفرحت اوي لما جيت الان عندكم 

احمد :طيب ليه طلعتي 

دعاء :تاني قولتك خوفت أضعف وقفلت واتس وعدا اسبوع وهي مش بترد علي احمد 

وفي يوم بعت ليها واتس 

احمد :دعاء انا بحبك ليه كده مش عايزه تردي 

دعاء :, احمد ابعد عني لو سمحت مراتك لو عرفت بالكلام ده مش هيحصل كويس 

احمد :بس انا عايزك انتي 

دعاء :يووووو والله لو بعت رسايل تاني لقول لمراتك وعملت بلوك 

                    #رجوع#

احمد :والله هي اللي خليتني اعمل كده 

اشرقت :طلقني 

احمد :لا مقدرش 

اشرقت :, طلقني احسن ما افضحك يا واطي 

احمد :والله ندمت 

اشرقت :مش هعيش مع راجل واطي زيك 

احمد :اديني فرصه 

اشرقت :طلقني بدل ما افتح الباب والكل يعرف انك واطي 

احمد :, انتي طالق وخرج واخواتها دخلوا

طارق :فيه اي 

اشرقت :, انا أطلقت 

محمد:نعم ده ازاي 

اشرقت :مش عايزه كلام في الموضوع ده 

شروق:لازم نعرف الحربايه دعاء قالت ليكي اي 

محمد :مراتي وهي مالها 

يتبع

البارت السابع والثامن من هنا


تعليقات

التنقل السريع