القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت الحادي عشر 💥 بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات

💥البارت الحادي عشر 💥
بقلم ✍️ سلطان زماني 

فضلت سهران أنا ومريم لحد الفجر ونمت برحتي 

وصحيت بعد الضهر كلمتني مريم 

وقالتلي أنها عملت حسابي علي الغدا  قولتلها أنا هتكسف 

أطلع ومامتك فوق

 قالتلي حد يتكسف من حماته 

قمت نزلت هدومي للمكوجي وفضلت مستني لما خلصهم 

واخدت دش ولبست ونزلت رحت اشتريت جاتوه وحلويات 

وطلعت لقيت مامتها نايمة وهي واقفة في المطبخ وفتحه 

شباك المطبخ ولبسه عباية والشمس ضربة فيها ومبينة 

جسمها ولون الأندر فضلت ابص عليها وهي اخدت بالها 

ودخلت غيرتها وصحت مامتها 

وجت قعدت معايا وفضلت مامتها تحكيلي عن مريم وأنها 

هادية ومحترمة واني  طلقها هيموت ويرجعها 

وعن العرسان الي متقدمين ليها وكلنا ومريم لبست 

واستاذنت من مامتها أننا هنخرج ورحنا قعدنا في كافيه 
بقلم#سلطان_زماني
مريم ..كل ما افتكر الي قالتله ريهام عني اضايق واتعفرت 

واتجنن ولا الكلب مدحت بقا أنا ابص لواحد زاي مدحت ده 

_ ما خلاص بقا يا مريم انتي مش لاقيه كلام تقوليه 

مريم ..يعني هما علشان عايزين ببوظو الجوازة يطلعو عليا 

كلام باطل ويكدبو 

_ أحنا ملناش دعوه بيهم وانتي ولا تكلميها ولا تعرفيها تاني 

مريم .. بص ياحبيبي دي اسكرينات كانت بعتهالي للمحادثة 

بينها وبين الدكتور اقراء وشوف الخاينة 

_ مريم أنا مش بحب الحاجات دي ولما وحده أخلاقها كده 

انتي مصحبها ليه 

مريم ..والله قولتلها وحظرتها كتير وانا لسه عارفه الموضوع 

ده قريب 

_ ممكن بقا تمسحي الحاجات دي ومنحكيش تاني عنهم

مريم ..حاضر يابيبي علشان خاطرك أنا اعمل اي حاجه

_ يعني بجد يامريم لو طلبت منك اي حاجه هتعمليها

مريم ..انت هتقلقني ليه ههههههههههه

_ متخافيش مش الي في دماغك هههههه

مريم ..لو كده موافقة طبعا ياقلبي

_انا عايزك تفضلي معايا ومتسبنيش مهما حصل أنا مبقاش 

ليا غيرك بجد يامريم ممكن

مريم ..هو أنا يعني الي ليا غيرك أنا الي خايفه لما تشبع تزهق 

مني وتتغير وتسبني

_ تفتكري اني هشبع ولا حتي هزهق منك ياريمو أنا أول مره 

احب وقلبي يدق كان علي ايدك

مريم ..وانا كمان ياحبيبي مش عايزة ولا طلبه حاجه من 

دنيتي غير حبك وبس 

وهي بتتكلم موبيلي بيرن عمي اخدت الموبيل بعيد ورديت 

عليه  قالي فكرت يامحمود لساني نطق من غير تفكير قولتله 

سبني بس كام يوم لحد ما اشوف شقة تانيه والم هدومي 

وحاجتي قالي برحتك يامحمود وقت ما تكون جاهز كلمني 

علشان نروح المأذون ونخلص 
بقلم ✍️.  #سلطان_زماني
رجعت لمريم  ووشي مقلوب زبائن عليا الخضة ومعرفش ايه 

الي خلاني اتسرعت وقولتله كده 

مريم ..مالك يابيبي في ايه 

_ ده عمي كان بيسالني عملت ايه في موضوع زينب

مريم ..هاااااااااااااااا وقولتله ايه 

_ قولتله سبني كام يوم لحد ما أجر شقة والم حاجتي 

مريم ..هي الي خسرانه هبلة مين الي تطلق منك دي بكره 

تندم بس بعد فوات الاوان

_انا مش صعبان عليا غير الولاد 

مريم ..ليه هي تقدر تمنعك منهم

_ لا طبعا زينب استحالة تعمل كده  

مريم ..حساك زعلان ولسه بتحبها ع العموم احنا ليه فيها ارجعها لو ده هيريحك

_ ارجع ايه انا عايزك انتي بس مكنتش متخيل اني الامور 

توصل لكده يلا قدر الله ماشاء فعل

مريم .. تخيل نفسي في ايه يا حوده

_ نفسك في ايه 

مريم ..عايزة بوسة بس بوسه جامده اوووي 

_ هههههههه لو بوستك هنا هيخدونا علي القسم فعل فاضح في الطريق العام

مريم ..تعالي طيب وصلني امي اكيد نزلت بس تديني البوسه 

وتنزل متطمعش في اكتر من كده 

_ أنا نفسي في كل حاجه منك ومعاكي انتي وبس 

روحنا وطلعت هي الاول وانا استنتها تحت وفعلا ملقتش 

امها واتصلت عليا وطلعت لقتها غيرت هدومها والمره دي 

كانت غير كل مره هي الي بتبوسني وبتحضني وبتحسس 

علي جسمي وقلعتني التشيرت وحضنتني اوي وقعدت تقولي 

متسبنيش ياحوده أنا ما صدقت لقيتك أنا كلي ملكك اعمل 

فيا الي انت عايزة أنا ميملاش عيني غيرك وجرز الباب رن 

محصل الكهرباء لبست التشيرت ودخل قراء العداد وادها 

الوصل ودفعتله الفلوس ومشي قربت عليها علشان اكمل 

وارتاح بقا

  قالتلي انت ملكش كلمة مش اتفقنا ع بوسة بقا توبه اقعد أنا 

وأنت لوحدينا تاني 

قولتلها حرام عليكي تسبيني كده حته شوفي 

قالتلي يخربيتك انت اتجننت ولفت وشها قولتلها 

اهون عليكي  تعذبيني كده قعدنا نلعب وندلع من بعيد لبعيد لحد ما 

ارتحت وبوستها ونزلت
بقلم ✍️   #سلطان_زماني

 روحت فضلت افتكر دلعها وكلامها 

ونمت وصحيت الفجر  نزلت فطرت وشربت قهوة وفضلت 

قاعد لحد ما رحت الشغل ولا اكني اعرف ريهام برد علي قد 

الكلام  حتي مدحت حس اني متغير واخد جنب لوحده 

خلصت شغل واخدت هدوم ليا امي نغسلها وكلمت سمسار 

يشوفلي شقة ايجار وامي مسكت فيا اتغدا وعايز امشي قبل 

ما يجي ابويا يتغدا ويقعد يديني محاضره وانا نازل قبلت 

ابويا وطلعت تاني قالي مش ناوي ترجع عن الي في دماغك 

قولتله أنا اتفقت مع عمي كام يوم ونروح للماذؤن ونطلق 

وربنا أن شاء الله يعضوني خير ادعيلي ياحج 

ربنا يهديك يابني ويبعد عنك ولاد الحرام وسبته ونزلت وانا 

شايف الحزن والكسره والقهرة علي وشه 
يتبع 💥 ملحوظة هامة باقي القصة مش هتوصل غير للمتابعين المتفاعلين فقط ♥️👑

تعليقات

6 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع