القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري 💥البارت الثاني عشر 💥 بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


💥البارت الثاني عشر 💥

بقلم ✍️ سلطان زماني 


شفت شقة ايجار ولميت هدومي واشتريت سرير ودولاب 


مستعملين ونقلت فيها 


 واتصلت بعمي علشان نروح عند الماذون وقالي بكره 


وفعلا رحنا والماذون حاول يصلح بنا


 وزينب عماله تبكي في حضن مامتها وكان هيغم عليها 


وطلقتها ودفعت أجرة المأذون وخرجنا 


في الحظة دي حسيت حمل واتشال من علي كتافي 


رحت اخد الهدوم من عند امي لقيت البيت كله مقلوب عليا 


ولا اكني قتلت زينب مطلقتهاش 


والكل بيتعامل معايا بقرف اخدت الهدوم ورحت شقتي الجديدة


 غيرت هدومي  ونزلت رحت لمريم وقعدت مع مامتها فضلت 


تتكلم عن القائمة والمؤخر والشبكة والعفش


 قولتلها ياحجه أنا مش مستعد لكل ده وبعدين مريم مش 


عايزة حاجه غيري مش كده يامريم 


مريم ..اه ياحوده أنا مش عايزة غيرك 


ام مريم ..اسكتي يابت أنا الي عرفه مصلحتك اهي يامحمود 


عايزني ارمي بنتي


_ ترمي ايه بس ياحجه أنا مطلق وهي مطلقه يعني مش اول 


جوازة لينا 


ام مريم ..يعني ايه مطلقه دي بايظة يعني ولا صلحيتها 


انتهت انا بنتي رجالة اصغر منها بيتقدمولها بس القلب وما 


يريد بقا 


_ ماشي ياحجه شوفي ايه الصح ونعمله بس برحتك عليا شوية


ام مريم ..أنا هكتب لبنتي قايمة ب100الف وموخر 30 الف وشبكة 20 


_ اي ياحجه كل ده ثم اني اصلا مش هجيب عفش بالفلوس 


دي كلها ده هي أوضة نوم وانتريه بس ولما ربنا يرحم بخلفه 


هبقا اجيب أوضة اطفال 


ام مريم ..والبوتجاز والتلاجة والغسالة والمطبخ وحاجه 


المطبخ مين هيجبهم


_ امال حضرتك هتجيبي ايه ياحجه 


ام مريم.. هي مقلتلكش يامحمود 


_ قالتلي ايه 


ام مريم ..اخر حد اتقدملها كان هيخدها بشنطة هدومها 


_ مالي انا ياحجه بالي اتقدم علي العموم ياحجه اقعدي معها 


وشوفي هتوصلي ل ايه وخليها تبلغني 


ام مريم ..الا قولي هو مفيش حد من اهلك جيه معاك يعني 


هما شيفنا مش قد المقام ولا ايه 


مريم جت وقالت ل امها في ايه ياماما هو أنا هتجوزه هو ولا 


هتجوز أهله وخدتني وقعدنا علي جنب وقالتلي سيبك منها 


ياحبيبي هي بس خايفة عليا احنا هنظبطها أنا وأنت مع بعض


_ دي بتقول قايمة و150 الف أنا عايز افهم هي ليه بتعمل كده 


مريم ..مش بنتها الوحيدة وخايفة عليا بص ياحبيبي أنا 


أعرف معرض بيبع حاجات مستعملة استعمال نضيف جدا 


ممكن نروح تشتري منه الأجهزة الكهربائية والانترية بس 


أوضة النوم نجيبها جديدة بقا ياحودة


_ امال فين حاجتك انتي يامريم 


مريم ..أنا بعتهم كلهم علشان مش عايزة حاجه تفكرني  بيه 


ولا ب أيامه السوده


بقلم #سلطان_زماني

_ نزلت من عندها وانا متعصب ومش طايق نفسي وكاره 


الولية دي كره العماء وكلامها والتناكه الي بتتكملم بيها 


كلمت العيال واطمنت عليهم وصحيت الصبح رحت سحبت 


فلوس من البنك وكلمت مريم ورحنا اشترينا الأجهزة 


الكهربائية كلها واشترينا ركنه للصالة والشقة معالمها اتغيرت 


خالص ومريم فضلت معايا تظبط معايا الشقة وغسلت 


هدومي ونزلت اشتريت لحمة وحاجات من السوق وطبخت 


وأكلنا سوء وفضلت تدلع عليا جامد اوي بس مش راضيه 


تعمل معايا علاقة كاملة الا بعد ما اتجوزها  وحددنا ميعاد 


كتب الكتاب وجبت أوضة النوم وباقي يومين علي كتب 


الكتاب لقيت امها كلمتني قالتلي تعالي علشان تقعد مع خالها 


وتمضي علي القايمة رحت لقيت راجل كبير كده شكله سوابق 


اول مره اشوفه وبيتكلم بطريقة مش حلوه 


المهم  قبل ما امضي مريم دخلتني الاوضه 


وقالتلي والله أنا مش عايزة حاجه 


ويوم ما هتفكر تطلقني أنا همشي وهتنزلك عن كل حاجه 


ومسكت المصحف وحلفت عليه وانا صدقتها  وطلعت 


مضيت وبصمت علي القايمة وأنها زغرطتت وقالتلي ايدك بقا 


علي 5000 علشان الكوافير والفستان ياعريس اتحرجت 


وطلعت الي معايا كانو 2000 جنيه وقولتلها بكرة اديكي 


الباقي وكتبنا الكتاب وتاني يوم رحت اخدت مريم من 


الكوافير واتمشينا شوية بالعربية ورحنا شقتنا اخيرا


يتبع 💥 ملحوظة هامة باقي القصة مش هتوصل غير للمتابعين والمتفاعلين فقط ♥️

البارت الثالث عشر من هنا

 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع