رواية كان في و خلص يا بيبي الجزء الثاني
للكاتبة/حنان حسن
بعد ماشارت عليا( هند حقنة)
بالعقار الجديد
الي هي مخترعاه
كا علاج لمشكلتي
قلت لنفسي.... انه حل كويس جدا
لاني بالعقار بتاع (هند حقنة) ده
هقدر ارجع جوزي عماد تاني
بعد ما ضرتي نورهان اخدتة مني
فا طبعا وافقت فورا
واتحمست كمان
وبالفعل ..وضعت لعماد العقار في العصير
لكن لما استفزني عماد هو وعروستة بدلعهم لبعض والغزل الاوفر الي كان بينهم
زودت الجرعة لقرصين
بدل نصف قرص
وبعد ما دخلوا لغرفتهم
فضلت منتظرة
للكاتبة حنان حسن
عشان اشوف العقار
هيعمل تاثير فعلا ؟
زي ما (هند حقنة) قالت؟
ولا عماد هيعمل دخلة جديدة الليلة علي نورهان ويتهني
وهموت انا بغييظي؟
وفضلت واقفة
علي باب غرفتهم ونار الغيرة بتاكل في قلبي
ومهدتش غير لما
سمعت صراخ صادر من غرفة عماد وعروستة
فا دخلت بسرعة وانا بقول
في نفسي...
يا منتا كريم يارب ..
باين الاوضة ولعت بيهم
او في مصيبة حصلت عندهم
وبسرعة فتحت الباب عليهم
ودخلت..
عشان اتفاجئ...
بعماد واقع علي الارض...
و قاطع النفس
ونورهان عروستة كانت قاعدة جنبة علي الارض...
وعمالة تصوت
وفضلت واقفة ابص علي عماد
الي فقد شبابة وصحتة يا قلبي
قبل ما يدخل علي حبيبتي نورهان...
وطبعا كان لازم ابين ...
اني مليش اي علاقة بالي حصل لعماد
وكان لازم كمان اخد نورهان بالصوت
فا دخلت اجري علي غرفتهم
وسالتها...
مالوا عماد عملتي فيه ايه يا بوز الفقر انتي؟
دا الراجل كان داخل معاكي الاوضة...
وهو زي الجمل
ودلوقتي الجمل برك يا قلب امة
انتي عملتي ايه في جوزي ؟
وصرخت فيها
وقلت..
انطقي يا بت الراجل بيروح مني؟
بصتلي نورهان بقرف
وقالتلي...
انتي بتقولي عليا انا بوز فقر ؟
طيب والله لما عماد يقوم
لاقولة
واخلية ....
يرميكي في الشارع رمية الكلاب
للكاتبة حنان حسن
وسابتني نورهان
وراحت تعمل اتصالاتها بالموبيل
وكان واضح
انها بتتصل بدكتور...
عشان يجي يشوف عماد
اما انا ....
فا فضلت افكر في الي بيحصل
وبصيت علي نورهان
وقلت في نفسي
دلوقتي الاسد.... الي كان بيحميكي يا نورهان
قطع النفس
وقلب علي قطة سيامي مريضة
وانا وانتي يا نورهان بقينا لوحدنا ...
وهطلع علي جتتك انتي وهو البلا الازرق...
وهخلص القديم ...والجديد
وفضلت ابصلها.... وانا بتوعدها
من غير ما انطق
بكلمة واحده
ولما نورهان انتهت من المكالمات الي كانت بتعملها ....
لقيتني...ببصلها وانا
ساكتة ...ومش بتكلم
فا صرخت فيا
وقالتلي
تعالي يا بتاعة انتي.. ساعديني
عشان
ننيم عماد علي السرير
قبل ما الدكتور يوصل
ولما سمعتها وهي بتقل ادبها عليا وبتسخر مني
وبتقولي يا بتاعة
في اللحظة دي كان لازم اوقفها عند حدها
فا استجمعت كل الغضب والغيظ الي جوايا منها
و امسكت بذراعها بكل قوتي
ولويتة خلف ظهرها
وبدات نورهان تتالم...
من ذراعها الي كان قرب يتكسر في ايدي
ولما حسيت اني احكمت قبضتي عليها
قربت من ودانها
وقلتلها...
بصي يا بوز الفقر انتي
حذار تتعدي حدودك معايا
و لازم تعرفي ...اني انا هنا ست البيت
وانتي هنا ضيفة
يعني احترامي واجب عليكي
ولازم كلامي انا الي يتسمع
للكاتبة حنان حسن
يا اما قسما بالله ..
لاخليكي تندمي
علي اليوم الي خطيتي فيه برجليكي هنا
وسالتها وانا بضغط علي ذراعها بقوة
قلت...اظن كلامي مفهوم؟
هزت نورهان راسها بالايجاب
بعدما اصابها الهلع من كم الغضب الي جوايا
ولقيتها بتقولي ...مفهوم
وفي اللحظة دي
سمعنا صوت جرس الباب
فا دفعتها بقوة علي الارض
وقولتلها...
اتزفتي وروحي افتحي الباب
وبالفعل....
خرجت نورهان تفتح الباب
واثناء ما كنت لوحدي في غرفتها هي وعماد
لمحت الموبيل الخاص بعماد واقع جنبة علي الارض
فا التقطت الموبيل بسرعة
واخدتة وخبيتة في جيبي قبل ما نورهان ترجع
وبعد ما اخدت الموبيل وخفيته في ملابسي
لقيت نورهان داخلة مع الدكتور
وبمجرد ما الدكتور
كشف علي عماد
طلب نقلة فورا للمستشفي
ولما وافقنا
طلب الاسعاف
وطبعا انا كنت خايفة ...ومرعوبة
لا يكتشفوا في المستشفي
امر العقار ....الي عماد شربة في العصير
فا اخدت الموبيل بتاعي
وبسرعة اتصلت علي
( هند حقنة)
ولما ردت عليا
شرحتلها الي حصل..
فا سالتني؟
قالت..
انتي التزمتي بالجرعة الي قولتلك عليها؟
قلت..بصراحة لا
...انا حطيتلة قرصين في العصير
صرخت هند حقنة
وقالتلي...
يانهارك اسود
ده كده ممكن يموت
اتفزعت من كلامها
وسالتها؟
قلت..يموت ازاي؟
لا ....ده لو مات
انا كده هروح في ستين داهية
وبعدين لما انتي عارفة انه ممكن يموت
ليه اقترحتي عليا موضوع العقار ده اصلا؟
ولما شعرت هند حقنة
اني اتوترت ...
فا حبت تهديني
وقالت .. اهدي بس
ومتخافيش
العقار كل مكوناتة عبارة عن اعشاب طبيعية ...
والمادة الفعالة الي في العقار غير سامة
يعني اطمني
لان التحاليل الي هتتعمل للمرحوم عماد مش هتثبت اي حاجة عليكي
للكاتبة حنان حسن
قلت...المرحوم عماد؟
هو كده عماد بقي الله يرحمة خلاص؟
ردت هند
وقالتلي ...
انا عايزاكي تطمني
قلت..اطمن ايه بس يا دكتورة
بعد جملة عماد الله يرحمة دي؟
دا انتي لو قاصدة تقتلي الامل جوايا
مش هتقولي الجملة دي
التزمت هند الصمت لبضع دقائق
وبعدها
حاولت تطمني بطريقة تانية
فاقالتلي..
كل مشكلة ولها حل
هي صحيح... الجرعة ممكن تكون شديدة عليه شوية
لكن انا ممكن اشوفلها حل
وسالتها؟؟
قلت هتشوفيلها حل ازاي؟
قالت..هحقن القرد الي بعمل عليه التجارب
بجرعة من العقار
بمثابة قرصين زي الي اخدهم عماد
واشوف هيحصل ايه للقرد
وبعدها ...هحاول اعالج القرد
بعقار جديد
وبمجرد ما القرد يتعافي
هجيبلك العقار الجديد لعماد عشان يتعافي هو كمان
قلت ..بجد يا دكتورة يعني في امل ؟
ردت (هند حقنة) بثقة
وقالت..طبعا الامل ديما موجود
بس ادعي ربنا
ان عماد يفضل عايش لغاية ما انتهي من التجربة
اتصدمت من كلامها
وقلت..
لا واضح ان الامل في شفائة كبير فعلا
ردت هند حقنة
وقالت... طول منا جنبك متخافيش
قلت..طيب ممكن طلب يا دكتورة هند


قالت..اطلبي
قلت..ممكن لو ربنا مد في عمر عماد
تفضلي معايا علي اتصال ديما
عشان تساعديني نرجع عماد لصحتة زي الاول؟
ردت هند حقنة
للكاتبة حنان حسن
وقالت... ايوه طبعا
بس دلوقتي عايزاكي تروحي مع عماد للمستشفي
وتقوليلي علي تطورات الحالة اول باول
قلت...حاضر
وبالفعل...ركبت مع عماد في عربية الاسعاف
وروحنا علي المستشفي
وبعد ما اخدوا مننا عماد عشان يسعفوه
لقينا الدكتور
خارج من عند عماد
وبيسالني انا ونورهان
قال..هو المريض اتعرض لضغط عصبي؟
او حصلت حاجة زعلتة مؤخرا؟
ردت نورهان
وقالت..
بالعكس يا دكتور ده عماد كان سعيد جدا
قبل ما يفقد الوعي
لانها كانت ليلة دخلتنا
اصلنا لسة عرسان جداد
اتعجب الطبيب
وقال.. واضح انه اتعرض لضغط عصبي شديد
وهو الي اثر علي اعصابة
استوقفت نورهان الطبيب
وسالتة
وقالت..
في ايه يا دكتور هو عماد مالة؟
رد الطبيب
وقال..اطمني احنا اسعفناه
لكن...
للاسف يا مدام ....جوز حضرتك
اصيب بجلطة ادت لاصابتة بشلل نصفي
بعد ما سمعت كلام الدكتور
اتصدمت
وفضلت اشتم الدكتورة هند حقنة
في سري
واقول...الله يخربيتك يا حقنة
اتسببتي في شلل الراجل
والعقار بتاعك جابلة جلطة
وفي اللحظة دي
للكاتبة حنان حسن
اوصي الطبيب المعالج ان عماد يفضل في المستشفي لغاية ما حالتة تستقر
وطبعا اتصلت علي الدكتورة هند
وقلتلها...
علي الي حصل لعماد
وطلبت منها تعمل بسرعة التجربة علي القرد
عشان تشوف علاج لعماد
لكن لقيتها بتقولي...
انسي موضوع القرد...
وموضوع العلاج
يا فريدة خلاص
قلت..ليه؟
ردت هند ...
وقالت...
للاسف القرد مات
فسالتها
قلت..
اوعي تقوليلي ان
القرد مات من النصف حباية
الي اخدها ؟
ردت هند حقنة
وقالت..
تقريبا كده هو ده الي حصل
حطيت ايدي علي راسي
وقلت...
يا قلب امك يا عماد امال انت هيحصلك ايه ؟
دنتا واخد قرصين؟
وسالتها
قلت...طيب قوليلي ايه الحل دلوقتي؟
وايه العلاج لحالة عماد من وجهة نظرك يا دكتورة؟
ردت الدكتورة( هند حقنة )
وقالت...(ادعيلة)
بعد ما سمعت ردها المستفز لقيتني بلطم
وقلت..يا شيخة؟
ردت هند بضيق
وقالت...انتي بتضيعي وقتي كده علي فكرة
وانا مش فاضية لاسالتك الكتير دي
وقفلت( هند حقنة )
معايا الموبيل
بعد ما اقنعتني
ان كله فاني ....
والانسان مش مفروض يبحث عن العلاج
طالما كده كده هيموت
من الاخر
قفلت بعد ما كانت هتجبلي جلطة انا كمان
المهم فضل عماد في المستشفي كام يوم
ولما الدكتور قالنا ان
حالتة استقرت
بصراحة... انا افتكرت ان حالتة اتحسنت
لكن لما اخدناه ورجعنا ع البيت
لقيتة يا عيني مش بيعرف يتحرك ...
وشفايفة كانت جاية علي جنب...
وايده كانت شغالة (فايبريشن)
وبترعش علي طول....
وكل ده كان سهل
لكن اصعب مرحلة كانت مرحلة (البامبرز )
الي كنا بنغيرهولة
بسبب حالة التبول ال لا ارادي
مسكين عماد معرفش كان مستخبيلة فين ده كلة؟
ما كان عايش بصحتة
يعني كان لازم يلعب بديلة؟
المهم...اضطرينا انا ونورهان اننا نتناوب السهر علي خدمة عماد
وكل واحده فينا كانت بتسهر جنبة ليلة
وفضلنا علي الحال ده فترة
وفي ليلة
كان مفروض الدور عليا عشان اسهر علي خدمة عماد
للكاتبة حنان حسن
واثناء ما كنت سهرانة في غرفة عماد
قلقت علي ميادة بنتي....
وخرجت عشان اروح علي غرفتها ....
عشان اطمن عليها وارجع
فا خرجت من غرفة عماد
وكان الي بيفرق بين غرفة عماد وغرفة ميادة
هي ...الغرفة الي بتنام فيها نورهان
واثناء ما كنت معدية علي غرفة نورهان
سمعتها بتكلم شخص في الموبيل
فا قلت في نفسي
البت نورهان شكلها كده بتخون عماد وبتقرطسة
وباين عليها سهرانة بتحب في الموبيل في نصف الليل
ووقفت عشان اسمع بتكلم مين السفلة دي
لكن اتفاجئت ...
ان الموضوع اكبر من العك والخيانة
لاني سمعتها.. بتكلم شخص غريب
وبتقولة...
اطمن انا مش هخرج من هنا
غير وانا ناقلة كل حاجة باسمي
و من حسن الحظ.... ان عماد ايده اليمين سليمة ...
وانا ممكن اخليه يمضي علي العقود بيها عادي
بعد ما استمعت للمكالمة
فهمت ان نورهان ناوية تستغل مرض عماد
وتخلية يمضي علي تنازل عن املاكة ليها
اصل عماد جوزي بيمتلك
الجيم ....
وعمارة ورثها عن ابوه.....
ده غير العربية ....
وكام حاجة تانية ...
يعني من الاخر ....
نورهان كانت طمعانة في الكام مليون الي عنده
وفهمت دلوقتي انها كانت بتتحين الفرصة... عشان
تسلبة كل ما يملك
وعرفت... ساعتها السبب الي كان مخلي نورهان
لسه باقية علي عماد
بالرغم من الي حصلة
وبعد ما سمعت كل كلامها في الموبيل
عملت نفسي مسمعتش حاجة
ورجعت علي غرفة عماد
عشان اخد دوري في السهر عليه
وفي الليلة دي
فضلت افكر ....
في المكالمة الي كانت بين نورهان..... والشخص الغريب
وسالت تفسي
وقلت.....
ازاي عماد هيمضي علي اوراق وهو في حالتة دي؟
ده مشلول؟
وحاولت اركز مع عماد وحركات ايدة
ولما دققت
لقيت فعلا...
ان الشلل اصاب ايد عماد ورجلة الشمال فقط
لانه كان بيحرك الايد اليمين والرجل اليمين
فا حاولت انبه عماد
واقولة... علي الي سمعتة
واحذرة من نورهان
لكن قبل ما اقولة اي حاجة
لقيتة بيحاول يتكلم
وياعيني.. كان بيجاهد وهو بيحاول ينطق
ولقيتة بيقول
نووووو نوووووو هان
فسالتة
قلت...
عايز نورهان؟
هز عماد راسة بالايجاب
فقلت في نفسي
يا نهارك ازرق
كل الي حصلك ده ولسة فاكرها وبتسال عنها؟
دنتا حتي مجاش في بالك تسال
عن بنتك ميادة
وبصيتلة بغيظ
وقلت في نفسي
طيب وحياة خالتك لعرفك انت وهي
وقررت اعمل تمثيلية علي عماد
عشان
انقذة من الهبل الي هو فيه
فا مسكت ايده وانا متاثرة
وقلتلة...مسكينة نورهان يا عماد
هي كمان طلعت بتحبك بجنون
لكن للاسف...
نورهان متحملتش انها تشوفك تعبان بالشكل ده
فاوقعت من طولها يا قلبي....
ولما نقلناها للمستشفي
قرروا انها محتاجة عملية فورا
يا اما هتموت للاسف
انفعل عماد لما سمع عن تعب نورهان
وفضل يصدر اصوات تدل علي انه عايز يطمن عليها
فا طبعا حاولت اطمنة
امال يعني اسيبة يموت من القلق عليها؟
ده جوزي بردوا مهما كان
فا قلتلة...
بصراحة يا عماد هي حالتها صعبة جدا
والاطباء اجمعوا ان قلبها هيتوقف باذن الله خلال يومين

عشان كده هي محجوزة دلوقتي في العناية المركزة
وتقدر تقول بين الحياة والموت
وانا حاولت اقنع ادارة المستشفي
انهم يعملوا لها العملية باي طريقة
لكن .....
للاسف رفضوا يعملوالها العملية...
واشترطوا ان جوزها لازم يمضي اقرار علي نفسة
بانه موافق علي اجراء العملية
عشان تدخل غرفة العمليات
للكاتبة حنان حسن
بس انا طبعا ....
عشان عارفة انك مش بتقدر تحرك ايدك
فا قلت نصبر قيمة كام سنة كده
لغاية ما حالتك تتحسن
وبعد ما انت تقوم بالسلامة
ابقي وقعلهم علي الاقرار
بس يارب نورهان تكون لسة عايشة ساعتها
اصل بصراحة البنية حالتها صعبة اوي
زاد انفعال عماد بعد ما سمع كلامي
وفضل يشاور بايده اليمين عشان يعرفني انها سليمة
فسالتة
قلت...عايز تمضي علي الاقرار
دلوقتي؟
هز عماد راسة بالايجاب
فا روحت بسرعة جيبت ورق ابيض
زي الورق الي عماد اجبرني اني اوقع عليه
وبالفعل وقع عماد علي الورق الابيض....
وبصم كمان
بنفس البصامة الي بصمني بيها
وخرجت بسرعة عشان اخفي الاوراق
الي عماد وقع عليها
بعيد عن عين نورهان
لغاية ما اوديها لشريف نتنياهو المحامي ..
الي ابويا كان بيوكلة في القضايا
بتاعتة
وشريف محامي عقر
بس الناس اطلقوا عليه نتنياهو...
لانه عنده لؤم اليهود ...
وميعرفش الرحمة...
لكن في نفس الوقت
هو محامي شاطر ...
وعارف زخانيق القانون وثغراتة
وقررت اخد الورق الي خليت عماد يوقع عليه
واروح لنتياهوا بعدين
عشان ائمن املاك جوزي من نورهان
الي عايزة تسرقة
ونويت بيني وبين نفسي
اني ارجع لعماد املاكة
بعد ما يقوم بالسلامة
لكن كان ادامي مشكلة واحدة في الوقت ده
وهي ...نورهان
لاني كنت شاكة
ان نورهان هتعمل نفس الي
انا عملتة
وكنت عارفة انها هتخلي عماد يمضي علي بيع املاكة ليها
هي كمان
وبصراحة معرفتش اتصرف ازاي مع نورهان ؟
فا اضطريت اني اتصل
بهند حقنة ...تاني
عشان تشور عليا اعمل ايه؟
وبالفعل اتصلت بهند... وشرحتلها كل الي حصل
وكنت فاكراها مش هتفيدني كا العادة
لكن الغريبة لقيتها بتقولي كلام غريب جدا
وكان من راي هند
اني لازم ...امنع نورهان
من انها تخدع عماد و تمضية علي اي ورقة
فسالتها
ازاي بس هقدر امنعها يا هند؟
ردت هند
قائلة
لازم تمنعيها ....لانها
بتستغل مرض جوزها
الي المفروض انه بيثق فيها
...وهي عايزة تسرقة
وكمان متنسيش ان الاملاك دي من حق بنتك
فا لازم تمنعيها ...
حتي لو اضطرتك الظروف
انك ......تقطعي ايد عماد اليمين
عشان تحمية منها
بعد ما سمعت اقتراح هند حقنة
مصدقتش وداني
وسالتها؟؟
قلت..معلش انتي قولتي مين؟ يقطع ايه؟
ردت هند مؤكدة
وقالت..
انا قلت الي انتي سمعتية بالظبط
قلت..انتي اكيد بتهرجي
انا اقطع ايد جوزي؟
استحالة طبعا
ردت هند
وقالت
خلاص بلاش تقطعيها...
احرقيها بس
رديت علي هند بغيظ
وسالتها
قلت..انتي متاكده انك طبيبة صيدلانية؟
قالت..ايوه ليه؟
قلت..اصل الدماغ دي دماغ سفاح كرموز
مش دماغ طبيبة
بتشتغل في صيدلية
ردت هند
وقالت...
عموما... انتي سالتيني عن راي وانا قولتهولك
للكاتبة حنان حسن
قلت..ياستي رايك علي راسي
لكن احرق ايد جوزي ازاي بس يا ناس ؟
ردت هند
وقالت...انتي هتستهبلي؟ منتي اتسببت له في جلطة وشلل رعاش
هتيجي علي حرق ايده يعني؟
قلت..بصراحة انتي عندك حق بس هحرق ايدة ازاي؟
ردت هند ...
وقالت...
سهلة جدا
ااغلي مية في الكتل
وادلقيها علي ايده
وساعتها ...مش هيعرف يحرك ايده ولا هيمضي علي حاجة
لغاية ما يخف من الجلطة الي عنده علي الاقل ويفوق لنفسة
قلت...لا يا هند
الي بتقولية ده صعب ...
وانا مش هعمل كده
اتخنقت هند من جدالي معاها
ولقيتها بتقولي...
شوفتي بردوا انا بضيع وقتي الثمين معاكي
وانتي عايزة تجادلي في في اي كلام فاضي وخلاص
وقفلت هند الموبيل في وشي تاني
وفضلت انا افكر
هعمل ايه؟
لغاية ما النهار طلع
والمفروض اني خلصت نوبة السهر وهدخل انام في غرفتي
وهسيب عماد النهار كله مع نورهان
وكنت مترددة اني اعمل بنصيحة( هند حقنة)
لغاية ما شوفت نورهان
داخلة عليا
وفي ايدها ظرف فيه شوية ورق ابيض
واتاكدت انها ناويه تمضي عماد
بمجرد ما هخرج انا من الاوضة
عشان كده
اضطريت اني اعمل بنصيحة هند
وادلق مية مغلية علي ايد عماد
وبمجرد ما شوفت نورهان دخلت للغرفة
قلتلها بصيغة الامر
استني عندك
ردت نورهان بقرف
وقالت..عايزة ايه؟
قلت...عماد اخيرا نطق واتكلم الحمد لله
واول حاجة طلبها
انه يشرب شاي
وانا لازم انفذ كل طلباتة
ردت نورهان باندهاش
وقالت..وهنسقيه الشاي ازاي بقي ان شاء الله؟
قلتلها...ملكيش انتي دعوه
روحي بس انتي هاتي الكتل (براد كهربائي )
وحطي فيه شوية مية من الفلتر
وهاتي عدت الشاي جنبي هنا
وانا هعملة الشاي
الي هو عايزة ...
وهسقيهوله بايدي كمان
استمعت نورهان لكلامي
وبالفعل جابت نورهان الكتل وعدة الشاي
وبعد ما المية غليت صبتها في الكوباية
وكانت نورهان واقفة في الجنب التاني من السرير
يعني السرير كان بيفصل بيني وبينها
للكاتبة حنان حسن
وعملت نفسي بناولها كوباية الشاي الي كانت بتغلي
وكنت بنشن بعيني علي ايد عماد اليمين
لكن للاسف
عماد كان مستلقي علي ظهرة وحاطط ايده اليمين علي ا سفل بطنة
فا حاولت اميل الكوباية ...عشان ينزل منها كام نقطة علي ايدة
بدون ما الشاي المغلي يوصل لبطن عماد
لكن نورهان لاحظت ان ايدة ممكن تتحرق
فا جذبت نورهان ايد عماد بسرعة ناحيتها
وانسكب الشاي المغلي علي منطقة حساسة عند عماد
فا اتالم عماد قليلا
وبعد شوية...
لفظ انفاسة الاخيرة
واتحققت نبؤة سهام صديقتي
ومات عماد
وحياتة انتهت بنهاية ماساوية
زي ما تنبات بالظبط
يااااه ....مين كان يصدق
ان دي ممكن تكون نهاية عماد العنتيل؟
وفضلت نورهان تعيط... وتصوت
وفضلت انا مذهولة من الي حصل
وكنت عايزة اضرب نفسي مية جذمة
عشان سمعت كلام هند حقنة الله يحرقها
ولما فوقت من الصدمة
لقيت نورهان بتتهمني
اني انا الي قتلتة
لاني كنت السبب في موتة
وهددتني انها هتبلغ عني باني انا الي شويت المرحوم
بكوباية الشاي المغلي
لكن انا طبعا مكنش ينفع اسمحلها بانها تعمل كده
فا مسكت سكينة كانت علي طبق الفاكهة
وقربتها من وجهها وطلبت منها تمشي ادامي
وطبعا خافت من السكينة
المغروزة في دقنها
وسمعت الكلام
ومشيت ادامي
فا دخلتها غرفتها وكممت بوقها
بعد ما كتفتها
بسرعة اتصلت بسهام
وعرفتها بالمصيبة الي حصلتلي
وطلبت منها تيجي فورا
وبالفعل وصلت سهام
ولما رويت لها القصة كاملة وعرفت كل الي حصل
اتصلت سهام علي هند حقنة
عشان تيجي وتشوف نتيجة شورتها السودة
وبالفعل وصلت هند حقنة واجتمعنا احنا الثلاثة
وحاولنا نفكر احنا الثلاثة
في حل
لمصيبة موت عماد
وبعد ما كل واحدة قالت رايها
توصلنا اخيرا
اننا نجيب نورهان من غرفتها
ونهددها بانها لو اتكلمت ....او بلغت
هنخلص عليها
وطلبوا مني اني اعرفهم مكان الغرفة الي فيها نورهان
وبالفعل اخدتهم للغرفة
ودخلنا جميعا علي نورهان...
ولاحظت انها قاعدة علي الكرسي.... لكن كانت مغمضة عنيها...
فا اعتقدت انها نامت وهي قاعدة
فا قربت ناحيتها ...
عشان اصحيها
لكن مجرد ما لمستها
اتفجائنا بالمصيبة الجديدة.......
تعليقات
إرسال تعليق