القصه كامله
كنت بزور اختي في مره بعد ماتجوزت بحوالي خمس سنين ، وكان أحمد جوزها في الشغل المهم قاعد معاها فقالتلي كمال قوم معايا هنروح عند الدكتور هكشف ونرجع فقولتلها تمام ماشي يلا ، فروحنا انا وهي ، المهم الدكتور كشف عليها وابتسم شويه كده
وقالها مبروك انتي حامل ففرحت جدا وفضلت تبكي من الفرحه لانها ماكنتش بتخلف وقالتلي وشك حلو جدا عليا ، المهم قالتلي يلا
نمشي ، واحنا مروحين في الطريق قالتلي ماتعرفش حد اني حامل ولا حتي احمد جوزي عشان اولا اعملهالوا مفاجأة ثانيا عشان لو الحمل ماكملش مازعلهوش واشيله همي وحزن كبير ، فقولتلها ماشي المهم فضلت مخبيه عليه لحد الوقت المناسب وجه الوقت
المناسب وقالتله انا حامل ، ففرح جدا جدا وقالها ماتتحركيش من مكانك خالص انا هعملك كل حاجه وفرحانين جدا الاتنين وانا مبسوط جدا عشان الفرحه اللي في عيونهم دي ، المهم انا كنت بروحلهم كتير عشان دايما احمد جوز اختي بيسافر كتير وبعد خمس شهور من الحمل اختي كلمتني قالتلي انا عايزاك ، تعلالي البيت وروحت وكان أحمد جوزها مسافر برضو فقالتلي هروح اعمل سونار واشوف
انا حامل في بنت ولا في ولد فروحت معاها والدكتور عملها السونار وطلعت حامل في ولد ففرحت جدا انا وهي وقالتلي هسميه ادم فقولتلها حلو جدا الاسم وقالتلي لما احمد يرجع من السفر هقولوا اني حامل في ولد فقولتلها تمام وبعد اربع ايام احمد رجع من السفر و اول ما اختي شافته قالتله انا عملت سونار وطلعت حامل في ولد فرح جدا وقالها طب تعالي نروح للدكتور تاني عشان
نفسي اشوفوا وهو بيتحرك فراحوا الاتنين مع بعض للدكتور ودخلوا فاحمد قال للدكتور عايزين نعمل سونار عشان عايز اشوف ابني وهو بيتحرك المهم الدكتور قالوا تمام فبيشوف بالسونار فقالوا حضرتك المادام حامل في بنت فاستغربوا الاتنين وبقوا في حاله دهشة وتوتر شديد المهم أحمد قال للدكتور مش هيا جت كشفت من اربع ايام وعملتلها سونار وقولتلها حامل في ولد رد الدكتور وقاله حضرتك انا
اول مره اشوف المدام وماعرفهاش قاله ازاي دي جت هنا هي وأخوها ، قاله حضرتك والله ماشوفتهاش قبل كده وانا اول مره اشوفكوا انتوا الاتنين فردت اختي وقالت للدكتور حضرتك هجيب اخويا يمكن تفتكر وهو شاهد اني جيت هنا وعملت سونار رد الدكتور ماشي
خليه ييجي واشوفوا المهم رجعوا البيت وتاني يوم رنوا عليا فرديت فقلولي تعالي معانا عند الدكتور فوافقت وقولتلهم ماشي المهم روحت معاهم للدكتور فبصلي وقال أنا ماعرفش الأستاذ ده وانا رديت قولت وانا اول مره اشوف الدكتور ده وماعرفهوش اختي فضلت تزعق وتقول انتوا بتكدبوا انتوا الاتنين وكلكوا متفقين عليا وانهارت من العياط وفجأة وقعت قدامنا واغمي عليها وشيلناها وروحنا البيت
ودخلناها الاوضة بتاعتها ونامت وخرجت انا وأحمد بره الاوضه وفضلت قاعد مندهش من كلام اختي فسألت احمد وقولتلوا هي ليه اختي قالت قدام الدكتور أنها كانت حامل في ولد ومش حامل في بنت وليه استغربت لما الدكتور قال انها حامل في بنت
وفجأة رد عليا احمد وقال ………
زوج اختى اغتصبني برضائي واستغل ضعفى كا بنت..
ولكنى لا اعلم ماذا افعل ..
حكايتى هى..
بدون زكر اسماء …
انا عندى ١٧سنه لما اختى اتجوزت.. من حب حياتها كانه عايشين قصه حب كبيرة .وربنا كرمها بالحمل من تانى شهر وكان وحملها صعب جداا .
ماما طلبت منى اروح اساعد اختى بالمنزل علشان هى مش قادرة تروح ليها ..
وانا بصراحه استغليتها فرصه قولت هروح عندها واذاكر بالمرة وفنظم وقتى.. بين مذاكرتى.. ومدرسي.. ومرعاتي لى اختى وزجها
كنت اتجنبه واحترمه جداا وبحبه من حبه لى اختى
الى ان لحظت انه بدا يقرب منى وانا بذاكر بصراحة انا مكنتش حاسه ان فى اي انسجام او عاطفه بينا او على الاقل هو ..
كنت بحسه بيحني لانى اخته الصغيرة خصوصا هو اكبر منى ١٨سنه فرق كبير يعني و مستحيل يطمع فيا
وفضلنا كدا كل ما اختى تدخل بشهر جديد بحملها يستغل فرصه نومها ويجي الاوضه يذاكر لى
ويسمعلى الدروس
وكان بيهزر دايما معايا بالكلام الى ان تتطور الامر وبقي يهزر معى كف على كف ايد بايد
وبعدها بدا يقرب منى
وكان بيسألنى بتذاكرى ايه ؟!
مثلا يقف ورايا ويقرب اوى عليا وانا اذاكر ..وبيخلينى اقرأ له اللى بذاكره
لكن العلاقه تطورت الى اكثر من ذالك
يعنى اكون بذاكر اخر اليل واختى مرهقة نائمه كالعادة يتسحب من جنبها ويقولى انا جاى اذاكر ليكى علشان تجيبي مجموع
ويعمل ليا شاى او عصير كدا يعنى
الى فى مرة قولت له لما جة الاوضه وكنت بذاكر .
ابيه :اعملك كوبايه شاى علشان تفوقى
انا :لا يا ابيه انا اللى هعمل لى حضرتك
بصراحة انا قومت جراى على المطبخ لانى كنت بدات احس انى بضعف وبدوب جداا اما قرب منى وفعلا دخلت المطبخ عملت الشاى وهو لحقنى على المطبخ واستغل الفرصه وانا بتناول كوبايات الشاى من البترينه فوق لما كنت بتناولها على طرف صوابع رجلى وبشب اوى لانى قصيرة
((معرفش اى المغرى بكداا ..))
بس هو قرب اووى وحضني وحصل ….…للاسف حدث علاقه غير كامله
وفى اليوم التالى كنت اريد اخبار اختى بس خفت متصدقنيش فقررت السكوت لان على اى حال محدش هيصدقنى لا امى ولا حتى ابى
هيقوله اسكتى انتى بتتوهمى
انا حاولت اسيب البيت واروح عند بيت اهلى لكن ماما وبابا زعقئه ليا
وقاله انتى معندكيش دم تسيبي اختك وقت ماهى محتاجاكى
حاولت اخترع الف عزر لكن رفضه الاقتناع
حاولت اهمل منزل اختى واكون غير مهتمه لكن اختى للاسف شكتني لى ماما وماما قالت هتقول لى بابا وبابا صعب جداا
لكن للاسف انا بدات اخاف من زوج اختى كل ما يعاملنى كويس ويقرب منى اخاف اكتر وكل ما يحدث ما يحدث (اخاف اتكلم)
لكن فى يوم استغل عدم وجود اختى بالمنزل فاغتصبني اغتصاب كامل افقدنى اغلى ما املك
فقررت الهرووب دون علم احد ..و لى افضل من اعيش هكذا ..
ها انا على اجلس امام مترو الانفاق انتظر ا وبينى وبينه لحظة واحدة اودعكم واودع عالمكم الحقير ..اودعكم واترككم تظنه بى ما تظنه وانا لا اعلم متى ستقرأو كليماتى هذه..
ف انا لن اسامح ابي وامى وزوج اختى التى استغلى ضعفى وصغر سنى ولن اسامح اختى على غبائها
ومع ذالك انا مشكله “خاصه وليست عامه”
زى مافى واحد حقير عايش وسط الناس امير مثل زوج اختى..
فى ناس بتخاف ربنا انا حاولت احافظ على نفسي بس العادات المتخلفه وكلام الناس
(( اقول ايه ومنظرنا ايه)
اهو خلانى انتظر ا ول افضل ما اعيش طول عمرى غشاشه ..
سؤالى لى بابا وماما منظركم ايه دلوقتى مبسوطين فرحنين بعد ؟!
سؤالى لى ماما لى مكنتيش ام كويسه وقولتى وعملتى بالمثل اللى بيقول(( حطى بنتك فكمك ولا تأمنى عليها امك ))
ابقى جاوبى على نفسك وخدى بالك على اخواتى البتات الباقين ومتثقوش بحد خالص
وابقه خدو بالكم من الامثال الامثال دى مجتش من فراغ ..
فالان اكتب لكم كليماتى هذة قبل بلحظات واتمنى من سايجد هذة الرساله يبعثها الى ()امى وابي ))واطلب منهم ومنكم ان تجيبه حقى من زوج اختى ومن اختى ايضاا وابي وامى كمان
واخر كلامى حسبيا الله ونعم الوكيل واشهد ان لا اله الا
تعليقات
إرسال تعليق